abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:54:52 #181
55651 JaWi
Shalom.
pi_27767977
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Hahahahaha

Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.

Kom op zeg, dit is toch geen argument????
Ja, en 1 keer niet. Laten we wel even realistisch blijven. Zijn tijd komt nog wel .
slettebak [@] gmail.com
pi_27768067
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:40 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja hehe, maar als je tactiek niet werkt in de praktijk omdat je achter de feiten aanloopt door balverlies en je man te laten lopen heb je er geen reet aan..

Hetzelfde als: Ondanks dat ik slecht speelde zat mijn haar wél goed!
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.

Even heel concreet een voorbeeldje nemen. Als Heitinga als centrale verdediger opdrachten krijgt om :

1) Een bepaalde spits te volgen als vaste man indien die op onze helft komt
2) Een bepaalde zone te bestrijken als verdediger in balbezit
3) Door te schuiven in balbezit en zijn man durven los te laten om een man-meer situatie te creeren
4) Vooruit te verdedigen i.p.v. achteruit te lopen
5) Aanvaller X kort te dekken wegens specifieke kwaliteiten
6) Aanvaller Y de ruimte te geven omdat hij de minste is en vanuit de zone meer rugdekking gegeven kan worden bij andere gevaarlijke aanvallers

En hij doet dit allemaal exact over de gehele wedstrijd, dan kan hij toch bij elk van die taken fouten maken, bijvoorbeeld

1) Kopduels verliezen bij die spits, of eruit gelopen worden
2) In die zone spelend een slechte pass geven
3) Voordurend doorschuiven maar toch af en toe balverlies lijden
4) Veelal instappen, maar enkele keren er falikant naast zitten
5) Kort dekken, maar wegens een sluwe actie van de aanvaller uitgekapt worden
etc

Bovenstaande zaken zijn stuk voor stuk zaken waarbij ie zich aan zijn taak houdt, maar in de uitvoering ervan niet altijd gelukkig is. Dat is toch iets fundamentaals verschillends als gewoon die taak consequent anders invullen. Al die bovenstaande zaken zijn redenen die een wissel bevorderen, zeker als het te frequent gebeurd, maar zijn nogmaals geen team-ondermijnende zaken waarbij je je niet houdt aan de tactiek. De Jong is uiteindelijk ook gewisseld...

De filosifie erachter blijft zoals gezegd : hoe langer je het zelfde stramien oefent met spelers die bewezen hebben de kwaliteiten te hebben, moet het er uiteindelijk wel een keer goed uitkomen zonder al te veel fouten, met de nadruk om combinatievoetbal. Met spelers die niet meegaan hierin, kan je uitgedokterde totaalplan ook nooit doorgroeien.
pi_27768282
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:46 schreef DIJK het volgende:

[..]

Bij jullie gaat het zeker altijd na de wedstrijd van: "Ja we hebben met 4-0 verloren, maar dat is niet zo erg want dat kwam omdat sommigen hun man voorbij lieten gaan. Gelukkig hebben we tactisch gezien wel een heel sterke en gedisciplineerde match gespeeld."

Ik ken dat niet want ik speelde niet op enig niveau. Bij ons ging het altijd gewoon om het winnen.
En daarom bereikten jullie waarschijnlijk ook geen hoger niveau...

Er zat geen visie en idee achter waar je op de lange termijn het verschil mee kan maken.

"Se doen maar wat."
pi_27768324
Gaan we onder V Basten ook gaan lobby'en voor oudere spelers mee te nemen naar het wk?
pi_27768535
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een lief zinnetje?

Waarom wel Maduro maar geen Jeroen Drost die veel meer minuten heeft gemaakt en op een positie speelt waar in Oranje meer problemen zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Dank je.

Jeroen Drost heeft hij heus wel in de peiling, maar is nog niet zover als Hedwiges. Echt problemen op de linksback positie zijn er niet. Op termijn vervangt Jeroen Gio wel een keer. Laat hem eerst maar eens excelleren op het WK onder 20.

Van Basten is gewoon pro Ajax omdat hij die jongens goed kent en weet wat hij aan ze heeft. Zo langzamerhand vult hij de selectie aan met andere jongens die hij ook uittest. Dan komt er langzamerhand wel een betere verhouding denk ik.

Kwaliteit staat voorop en dat hebben de Ajacieden die erbij zitten wel. Het enige discutabele is het matige presteren van Heitinga en Van der Vaart, die vervolgens wel opgeroepen worden. Die had hij net zo goed niet op kunnen roepen of weg moeten sturen.
That's all folks!
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:17:15 #186
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27768587
Kwam de aansluiting van het middenvaled laat in de wedstridj niet vooral door het "komen halen van de bal" door de voorhoede? Die zag ik geregeld op de plek het balletje rondspelen, waar je eigenlijk het middenveld zou verwachten. Met name Kuyt en later ook vPersie, maar ook Ruud kwam daar in beeld. Het echte middenveld heb ik pas echt na de 80ste minuut fatsoenlijk zien spelen. Voor Heitinga mag er ook wel een plekje op de bank gereserveerd worden op grond van deze wedstrijd. Melchiot mag thuis blijven.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_27768634
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, De Jong, Maxwell (genaturaliseerd)
Sneijder, VD Vaart, Maduro
De Ridder, Babel, Boukhari
Je mag maar een bepaald aantal spelers van dezelfde club oproepen
pi_27768636
Dan zou ik eerder Opdam weglaten, die speelde echt onzeker en alleen maar lange ballen. Heitinga probeerde nog op te bouwen, al mislukte dat natuurlijk ook.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27768819
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:58 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.

Even heel concreet een voorbeeldje nemen. Als Heitinga als centrale verdediger opdrachten krijgt om :

1) Een bepaalde spits te volgen als vaste man indien die op onze helft komt
2) Een bepaalde zone te bestrijken als verdediger in balbezit
3) Door te schuiven in balbezit en zijn man durven los te laten om een man-meer situatie te creeren
4) Vooruit te verdedigen i.p.v. achteruit te lopen
5) Aanvaller X kort te dekken wegens specifieke kwaliteiten
6) Aanvaller Y de ruimte te geven omdat hij de minste is en vanuit de zone meer rugdekking gegeven kan worden bij andere gevaarlijke aanvallers

En hij doet dit allemaal exact over de gehele wedstrijd, dan kan hij toch bij elk van die taken fouten maken, bijvoorbeeld

1) Kopduels verliezen bij die spits, of eruit gelopen worden
2) In die zone spelend een slechte pass geven
3) Voordurend doorschuiven maar toch af en toe balverlies lijden
4) Veelal instappen, maar enkele keren er falikant naast zitten
5) Kort dekken, maar wegens een sluwe actie van de aanvaller uitgekapt worden
etc

Bovenstaande zaken zijn stuk voor stuk zaken waarbij ie zich aan zijn taak houdt, maar in de uitvoering ervan niet altijd gelukkig is. Dat is toch iets fundamentaals verschillends als gewoon die taak consequent anders invullen. Al die bovenstaande zaken zijn redenen die een wissel bevorderen, zeker als het te frequent gebeurd, maar zijn nogmaals geen team-ondermijnende zaken waarbij je je niet houdt aan de tactiek. De Jong is uiteindelijk ook gewisseld...

De filosifie erachter blijft zoals gezegd : hoe langer je het zelfde stramien oefent met spelers die bewezen hebben de kwaliteiten te hebben, moet het er uiteindelijk wel een keer goed uitkomen zonder al te veel fouten, met de nadruk om combinatievoetbal. Met spelers die niet meegaan hierin, kan je uitgedokterde totaalplan ook nooit doorgroeien.
Het was uiteraard een losse flodder van dat haar he

Maar goed verwoord in elk geval, maar over de match zelf kan ik niets zeggen, ik heb alleen de goals op het journaal gezien...

Ik heb alleen weinig info over Lucius, hoe speelde hij, en is zijn ghersteltijd echt maar 5-6 weken als ie een kuitbeenbreuk heeft?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:25:18 #190
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27768825
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef zjroentje het volgende:
Dan zou ik eerder Opdam weglaten, die speelde echt onzeker en alleen maar lange ballen. Heitinga probeerde nog op te bouwen, al mislukte dat natuurlijk ook.
Deed Opdam mee? Ik dacht dat het een opgeschoten ballenjongen was!
pi_27769208
2 keer als debuterende gelegenheids-B-defensie samen met Johnie de nul houden tegen Finnen die in Tsjechie nog 3 maal scoorden, en dus ook tegen de Roemenen. Als hij ballenjongen was, hoe goed zal ie dan wel niet zijn als ie straks uitgegroeid is.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:42:35 #192
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27769294
Inderdaad, volgende keer spelen we 2-4-4. Onee, Lucius is geblesseerd he, wie kan er dan in de schaduw van Opdam spelen in de verdediging?
pi_27769574
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Hahahahaha

Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.

Kom op zeg, dit is toch geen argument????
Ajax: 2e plaats - 77 punten
Heerenveen: 5e plaats - 60 punten

is dat wel een argument?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_27770353
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Van Basten is gewoon pro Ajax
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.
pi_27770398
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ajax: 2e plaats - 77 punten
Heerenveen: 5e plaats - 60 punten

is dat wel een argument?
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
pi_27770418
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.
pi_27770449
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.
That's all folks!
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:42:24 #198
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_27770923
van Basten kent Maduro al langer dan wij. Hij heeft er in de jeugd met Ajax mee gewerkt dus zallie echt wel weten wattie wel en niet kan
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:46:34 #199
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27771046
Als een bondscoach zo denkt en zich daar teveel door laat leiden, komt hij gegarandeerd in de problemen. O, wacht Zeist komt uit hetzelfde hoekje he.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:54:42 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27771311
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:19 schreef SCH het volgende:

Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.
Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:58:02 #201
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27771398
Wordt dit nou weer zo'n "wij hebben de beste jeugdopleiding" verhaal?
pi_27771668
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.
Waarom is dat raar?
pi_27771691
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:21 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.
Het ging voornamelijk over Van Persie hoor.
pi_27771747
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.
Met een hoog afbrandrisico. Ik blijf het schandalig vinden, tegenover ons en tegenover die jongen. Van Basten is sowieso erg onverantwoord bezig ik, hij gebruikt spelers alsof het speelgoedpoppetjes zijn - niet respectvol.
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:09:02 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27771794
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:05 schreef SCH het volgende:

Waarom is dat raar?
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:11:15 #206
41308 SG1
Stargate SG1
pi_27771865
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]
niet respectvol.
Dat weet je niet. Jij weet niet hoe hij het brengt.
Als hij tegen ze zegt dat zij dé aanwinst van oranje zullen worden en ze na één wedstrijd laat vallen is het respectloos inderdaad, maar als hij eerlijk tegen ze is dat hij potentie in ze ziet, dat hij een team voor het WK, voor de toekomst, aan het opbouwen is en dat hij [betreffende speler] ziet als een (toekomstig) onderdeel van dat team en nu wil weten of hij het niveau al aankan, dan zie ik er niet in wat respectloos is als hij ze na afloop verteld dat ze dat niveau nog niet hebben.
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_27771922
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Met een hoog afbrandrisico. Ik blijf het schandalig vinden, tegenover ons en tegenover die jongen. Van Basten is sowieso erg onverantwoord bezig ik, hij gebruikt spelers alsof het speelgoedpoppetjes zijn - niet respectvol.
Welke jongeling is de afgelopen jaren nou echt afgebrand naar aanleiding van z'n prestaties in Oranje? Ik denk dat de bondscoach eerder op die slechte prestaties wordt aangekeken als dat het geval zou zijn.

Mark van Bommel is niet respectvol behandeld voor de rest valt het wel mee. Hij is erg duidelijk.
That's all folks!
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:13:14 #208
41308 SG1
Stargate SG1
pi_27771923
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.
Ik zou niet eens weten wie hij anders moet selecteren. Van Basten selecteerd met een visie op de toekomst, dus kom je bij de jeugd uit.
In het buitenland spelen voornamelijk 'oudere' spelers. In Nederland zou ik bij Feyenoord niet eens weten wie hij extra zou moeten oproepen en Ajax heeft gewoon een goede jeugdopleiding, die van Basten door en door kent.
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_27771951
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebben
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:18:15 #210
41308 SG1
Stargate SG1
pi_27772105
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebben
En als ze allebei bij dezelfde club uitkomen, zal het dan misschien niet aan de kwaliteit van de jongens bij die club liggen en niet aan de eventuele band met die club?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')