Ja, en 1 keer niet. Laten we wel even realistisch blijven. Zijn tijd komt nog welquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.
Kom op zeg, dit is toch geen argument????![]()
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja hehe, maar als je tactiek niet werkt in de praktijk omdat je achter de feiten aanloopt door balverlies en je man te laten lopen heb je er geen reet aan..
Hetzelfde als: Ondanks dat ik slecht speelde zat mijn haar wél goed!
En daarom bereikten jullie waarschijnlijk ook geen hoger niveau...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:46 schreef DIJK het volgende:
[..]
Bij jullie gaat het zeker altijd na de wedstrijd van: "Ja we hebben met 4-0 verloren, maar dat is niet zo erg want dat kwam omdat sommigen hun man voorbij lieten gaan. Gelukkig hebben we tactisch gezien wel een heel sterke en gedisciplineerde match gespeeld."
Ik ken dat niet want ik speelde niet op enig niveau. Bij ons ging het altijd gewoon om het winnen.
Dank je.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een lief zinnetje?
Waarom wel Maduro maar geen Jeroen Drost die veel meer minuten heeft gemaakt en op een positie speelt waar in Oranje meer problemen zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Je mag maar een bepaald aantal spelers van dezelfde club oproepenquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, De Jong, Maxwell (genaturaliseerd)
Sneijder, VD Vaart, Maduro
De Ridder, Babel, Boukhari
Het was uiteraard een losse flodder van dat haar hequote:Op donderdag 9 juni 2005 10:58 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.
Even heel concreet een voorbeeldje nemen. Als Heitinga als centrale verdediger opdrachten krijgt om :
1) Een bepaalde spits te volgen als vaste man indien die op onze helft komt
2) Een bepaalde zone te bestrijken als verdediger in balbezit
3) Door te schuiven in balbezit en zijn man durven los te laten om een man-meer situatie te creeren
4) Vooruit te verdedigen i.p.v. achteruit te lopen
5) Aanvaller X kort te dekken wegens specifieke kwaliteiten
6) Aanvaller Y de ruimte te geven omdat hij de minste is en vanuit de zone meer rugdekking gegeven kan worden bij andere gevaarlijke aanvallers
En hij doet dit allemaal exact over de gehele wedstrijd, dan kan hij toch bij elk van die taken fouten maken, bijvoorbeeld
1) Kopduels verliezen bij die spits, of eruit gelopen worden
2) In die zone spelend een slechte pass geven
3) Voordurend doorschuiven maar toch af en toe balverlies lijden
4) Veelal instappen, maar enkele keren er falikant naast zitten
5) Kort dekken, maar wegens een sluwe actie van de aanvaller uitgekapt worden
etc
Bovenstaande zaken zijn stuk voor stuk zaken waarbij ie zich aan zijn taak houdt, maar in de uitvoering ervan niet altijd gelukkig is. Dat is toch iets fundamentaals verschillends als gewoon die taak consequent anders invullen. Al die bovenstaande zaken zijn redenen die een wissel bevorderen, zeker als het te frequent gebeurd, maar zijn nogmaals geen team-ondermijnende zaken waarbij je je niet houdt aan de tactiek. De Jong is uiteindelijk ook gewisseld...
De filosifie erachter blijft zoals gezegd : hoe langer je het zelfde stramien oefent met spelers die bewezen hebben de kwaliteiten te hebben, moet het er uiteindelijk wel een keer goed uitkomen zonder al te veel fouten, met de nadruk om combinatievoetbal. Met spelers die niet meegaan hierin, kan je uitgedokterde totaalplan ook nooit doorgroeien.
Deed Opdam mee? Ik dacht dat het een opgeschoten ballenjongen was!quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef zjroentje het volgende:
Dan zou ik eerder Opdam weglaten, die speelde echt onzeker en alleen maar lange ballen. Heitinga probeerde nog op te bouwen, al mislukte dat natuurlijk ook.
Ajax: 2e plaats - 77 puntenquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.
Kom op zeg, dit is toch geen argument????![]()
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Van Basten is gewoon pro Ajax
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ajax: 2e plaats - 77 punten
Heerenveen: 5e plaats - 60 punten
is dat wel een argument?
Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:19 schreef SCH het volgende:
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.
Waarom is dat raar?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.
Het ging voornamelijk over Van Persie hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.
Met een hoog afbrandrisico. Ik blijf het schandalig vinden, tegenover ons en tegenover die jongen. Van Basten is sowieso erg onverantwoord bezig ik, hij gebruikt spelers alsof het speelgoedpoppetjes zijn - niet respectvol.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.quote:
Dat weet je niet. Jij weet niet hoe hij het brengt.quote:
Welke jongeling is de afgelopen jaren nou echt afgebrand naar aanleiding van z'n prestaties in Oranje? Ik denk dat de bondscoach eerder op die slechte prestaties wordt aangekeken als dat het geval zou zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Met een hoog afbrandrisico. Ik blijf het schandalig vinden, tegenover ons en tegenover die jongen. Van Basten is sowieso erg onverantwoord bezig ik, hij gebruikt spelers alsof het speelgoedpoppetjes zijn - niet respectvol.
Ik zou niet eens weten wie hij anders moet selecteren. Van Basten selecteerd met een visie op de toekomst, dus kom je bij de jeugd uit.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.
Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebbenquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.
En als ze allebei bij dezelfde club uitkomen, zal het dan misschien niet aan de kwaliteit van de jongens bij die club liggen en niet aan de eventuele band met die club?quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |