Sokjes onder het pakje werkt ookquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:49 schreef lady-wrb het volgende:
o ja, als je van die pakjes-met-voetjes hebt, willen de voetjes er nog wel eens uitgaan.
van die badstoffen haarbandjes eromheen doen helpt
Grappig, ik vind het juist handiger om een t-shirt omhoog te trekken, dan zit je niet zo bloot tijdens het voeden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:22 schreef TearSong het volgende:
En voor jezelf: vestjes of truitjes die je makkelijk kunt openknopen. Ideaal als je borstvoeding geeft, gewoon ritsje of knoopjes open en klaar ben je. Hoef je niet van alles omhoog te trekken of half uit te doen![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:27 schreef moussy het volgende:
Neva, ik had maar 2 (avent) flessen.
uh weet ik zo niet meerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:59 schreef Anitra het volgende:
Slaapzak is hier ook iets waar we niet zonder kunnen. Djulian slaapt al vanaf het begin ongeveer in de slaapzak, geen gedoe met dekentjes die weg getrapt zijn.
Welk merk flessen heb je dan Neva?
Flessen ragger is ook erg handig om de fles goed schoon te maken
Maaruh... wat denk je dat die tip uithaalt dan? Of bedoel je als de dieven hem op straat achterlaten omdat er niks van waarde (voor hen) in zit?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zet je naam en adres in een label in je luiertas, er zijn dus echt idioten die als je even niet kijkt je luiertas van je buggy trekken en er mee vandoor gaan. Er zat overigens alleen maar baby spul in maar ook dat kost klauwen met geld natuurlijk.
MissD ik heb altijd mijn eigen tas om met daarin mijn troepjes en de luiertas is voor mijn kind bedoeld. En ja ik had gehoopt dat de dieven hem ergens neer zouden gooien nadat dus was gebleken dat er niks in zat. Ik had dus geen adres in mijn tas staan. Maar als je dus wel je sleutels erin bewaart kan je desnoods alleen je telefoonnummer erin zetten. Als iemand hem dan vind en ze zijn zo sociaal dan bellen ze je.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maaruh... wat denk je dat die tip uithaalt dan? Of bedoel je als de dieven hem op straat achterlaten omdat er niks van waarde (voor hen) in zit?
Overigens weet ik niet waar je dan je sleutel laat, maar die moet je dan nooit meer in de buurt van je luiertas laten, want dan roven ze je huis ook nog leeg
IK heb het meer uit voorzorg .. omdat wij thuis wel last hadden van luieruitslag e.d.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:37 schreef poemojn het volgende:
Hmm wat ik me wel afvragen met alle sudocreme-fans hier: hebben jullie kinderen nou zo vaak last van luieruitslag, of smeer je dat standaard bij elke luierwisseling? Ik heb het echt nog nooit echt nodig gehad, alleen een paar keer gebruikt bij een smetplekje. Leek mij dus typisch iets om na de geboorte te kopen als je door de proefpotjes heen bent, jullie niet?
Wel, niet vaak nodig (Elise heeft niet zo snel rode billetjes), maar als je zoiets niet bij je hebt in de vakantie als mevrouw voor het eerst limonade met kunstmatige zoetstoffen krijgt, dan heb je spijt hoor!!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:37 schreef poemojn het volgende:
Hmm wat ik me wel afvragen met alle sudocreme-fans hier: hebben jullie kinderen nou zo vaak last van luieruitslag, of smeer je dat standaard bij elke luierwisseling? Ik heb het echt nog nooit echt nodig gehad, alleen een paar keer gebruikt bij een smetplekje. Leek mij dus typisch iets om na de geboorte te kopen als je door de proefpotjes heen bent, jullie niet?
Zover heb ik nog niet gezocht hoor....had in eerste instantie niet eens door dat hij weg was tot ik met het mooie weer ernaar opzoek wasquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:16 schreef poemojn het volgende:
Kan de fabrikant geen nieuwe stop opsturen Githa?
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:37 schreef Faja-Lobi het volgende:
*En als je deur uit gaat neem dan zeker twee volledige sets met kleding mee van romper tot broekje (mij heel vaak gebeurd dat ik mijn man nog naar de winkel kon sturen voor schone kleding)
Jamaar er is vies en vies. Voor een klein spuugvlekje ga ik Tomas ook niet direct verschonen, maar in het begin, toen de ontlasting nog waterdun was, is het me regelmatig voorgekomen dat het er zo uitspoot dat het zo langs de anti-lekrandjes ging en dus het romperte onder de poep zat, broekje, soms had je het geluk dat het shirtje schoon bleef, vaak ook niet. Daar laat je een baby niet in liggen hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.
wie ooit het belachelijke idee heeft gehad dat er op babykleding geen vlekje mag zitten. Ik heb wel meer te doen dan twee wasmachines per dag aan babykleren te wassen. Een uur later zijn ze toch weer vies.
hahaquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:20 schreef moussy het volgende:
Ik liep liever te slepen dan dat mn kinderen naar zure kotsies roken
Het is mij menigmaal gebeurd dat Morgaine net geboren was dat ze van dat dunne waterige poep had en dat het langs de randjes van de luier zo de broek in liep en dan trek ik der toch echt wat anders aan, zo'n strontpak is nou niet echt hygienisch. Kijk een beetje spuug ga ik ook niet voor omkleden maar strontkleding gaat me net even te ver.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.
wie ooit het belachelijke idee heeft gehad dat er op babykleding geen vlekje mag zitten. Ik heb wel meer te doen dan twee wasmachines per dag aan babykleren te wassen. Een uur later zijn ze toch weer vies.
Uh ohquote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:36 schreef Rottdog het volgende:
Eeehh Neva dekbedje mag tegenwoordig niet meer
zeker ook als er poep boven de luier uitkomt lekker kleertjes aanlatenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
Babyfoon wordt wel altijd gebruikt, al helemaal in de vakantie.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:03 schreef danosa het volgende:De babyfoon is hier nog geen half uur gebruikt De kruik is nog nooit gebruikt (ben blij dat ik er geen 2 had gekocht zoals de geeikte lijstjes aangeven) Strikhempjes, wie heeft die klerezooi uitgevonden en waarom stoppen ze die dingen nog in kraampakketten? Luierbroekjes, is er echt iemand die dit handiger vindt dan de "gewone" luier? Als er gepoept is moet je kind toch plat om het goed af te doen. En een luiertas vind ik ook een zwaar overschatte must have! oh ja, hier ligt ook een draagzak oud te worden in de kast, nooit gebruikt ![]()
Top:
Luiers en billendoekjes boven en beneden, véél hydrofiele luiers, meerdere drinkbekers, de stoomsterilisator voor flesjes, een bordje met een goede opscheprand (ineens kon ze zelf eten)
heel veel slabbetjes, inbakeren voor het slapen gaan....er zullen er vast meer zijn, maar het meeste is toch al genoemd.
Ik heb daar nog nooit van gehoord; we hebben het zelf wel gedaan, maar je moet uiteraard wel alles goed afdekken, zodat kruik en kind niet te koud worden en niet 'gemakkelijk' worden met toedekken 'omdat ze toch een kruik in de wagen heeft'.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Luckepuk het volgende:
Tis niet uit eigen ervaring maar ooit ergens gelezen. Als je in de winter weg gaat met een kleintje in de kinderwagen geen kruik in de wagen leggen! Ter voorverwarming kan het wel, maar niet er in laten liggen bij temperaturen onder 0. De kruik kan dan te snel afkoelen, waardoor je kind een ondertemperatuur kan krijgen!
quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:14 schreef danosa het volgende:
Die mouwloze rompertjes van hema zijn idd top. En ze rekken goed mee, Jadey draagt zelfs nu nog mt 74/80![]()
Haha Wendytje het was ons wel duidelijk dat Faja-lobi de extra setjes meeneemt vanwege poep of kotsexplosies. Anders kan je na iedere genuttigd eten wel gaan verkleden, of een bezoekje in de tuin, vooral het zwarte zand na een regenbuitje
Ik had 1 officieel boxkleed en 2 babydekbedjes+6 hoesjes. Zat het boxkleed in de was dan ging er een dekbedje met fleurig hoesje in de box!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 07:18 schreef Stout het volgende:
* een reserve boxkleed......* hier kotsten ze nogal en dan natuurlijk over het kleed.
en een netje tegen de insectenquote:Op maandag 13 juni 2005 14:43 schreef Githa het volgende:
ohwja en gezien de aankomende zomerdag...een parasolletje voor op de kinderwagen![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 15:19 schreef anneja het volgende:
Oja! Wij hebben inderdaad ook geen box
En als zonneschermpje voor de maxicosi voldoet een wiege-hoeslakentje ook prima (vastmaken om de hoofdsteun van de auto en om de cosi); voor de kinderwagen overigens ook, en veel beter dan zo' snert parasolletje.
Mag ik je even heel erg bedanken voor deze tip!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:47 schreef lady-wrb het volgende:
lingerienetje voor de babysokjes
(want die verdwijnen altijd in de wasmachine )
quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:16 schreef jessie het volgende:
Githa zo'n waskom zat bij ons niet bij het badje. Ik heb het appart aangeschaft en vond het ideaal. Dan kon ik ze op de commode wassen. Hier gingen en gaan ze niet elke dag in badje (slecht voor t huidje) En zo kon ik dan wel t gezichtje en de billetjes wassen. Ik heb dat nog vaker gebruikt in t begin als dat badje.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef Mammietje het volgende:
Ik mis nog het neusontstoppertje en een lange pinknagel!
Dat laatste is heel herkenbaarquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:51 schreef Saffier het volgende:
In dat lingerienetje gaan braaf alle sokjes, werkt geweldig, vooral omdat je die sokjes dus NIET in de droger moet stoppen, want dan passen ze echt nóóit meer! is het alleen wel handig als je dat netje dan ook wel in de wasmachine kiepert, want anders worden die sokjes nooit gewassen![]()
Zo zie je maar hoe persoonlijk die dingen zijn: 1 toeschietreflex, en ik kon me weer verkleden met die katoenen zoogcompressen. Goede (en durequote:Op donderdag 9 februari 2006 16:18 schreef Jelief het volgende:
Als je zoogcompressen gebruitk: Investeer in de katoenen versie. Ik heb staan dubben of ik het zou doen want ze zijn best prijzig maar ik ben nu erg blij dat ik niet steeds een nieuwe doos hoef te kopen enze redden het prima om mijn kleding een hele dag droog te houden.
bedoel je dan wegwerpgevallen? Tips voor een merk?quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:30 schreef Gaoxing het volgende:
Zo zie je maar hoe persoonlijk die dingen zijn: 1 toeschietreflex, en ik kon me weer verkleden met die katoenen zoogcompressen. Goede (en dure) kunststofmaandverbandachtige compressen deden het wel heel goed.
Wat ik er toen niet bij heb verteld is dat ik tijdens het voeden vaak een spuugdoekje in mijn bh deed en later die opvangschelpen van Avent. Die schelpen gebruik ik nu nog trouwens anders hou ik het niet droog.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe persoonlijk die dingen zijn: 1 toeschietreflex, en ik kon me weer verkleden met die katoenen zoogcompressen. Goede (en dure) kunststofmaandverbandachtige compressen deden het wel heel goed.
die schelpen schijnen het lekken/ de tsr wel te stimuleren he. bij mij werkte het althans wel zo: met avent-schelpen lekte ik vele malen meer dan zonder. ik las later pas dat dit dus een bij-verschijnsel van die schelpen kan zijn. bij anna maar niet meer gebruikt, en veeel minder last.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:12 schreef Jelief het volgende:
[..]
Wat ik er toen niet bij heb verteld is dat ik tijdens het voeden vaak een spuugdoekje in mijn bh deed en later die opvangschelpen van Avent. Die schelpen gebruik ik nu nog trouwens anders hou ik het niet droog.
In die van ons helaas niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:29 schreef bixister het volgende:
handig baloe!
maar: in babybadjes zit toch meestal al een gat?
waar komt het water vandaan en waar gaat het naar toe?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:22 schreef Baloetjuh het volgende:
Ik heb hem nog niet kunnen gebruiken (ze zitten nog in mn buik)
Maar mijn vader heeft het baby badje op een oud bureau gezet.
Een gat in het badje en het bureau geboord, een afvoerslang gemonteerd.
Een douchekop boven het badje geplaatst, zo hoef je niet te slepen met emmers, of een badje vol met water. Het is zo leeg.
En het badje kan niet omvallen doordat het vast zit dus geen waterballet!
Heerlijk zo'n handige pa!![]()
zo diep is dat toch niet?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:31 schreef bixister het volgende:
lady-wrb: voor de diepere vragen des levens!![]()
Het water komt vanuit de badkamer door de muur.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waar komt het water vandaan en waar gaat het naar toe?
Volgens mij staan er in dat topic wel wat ervaringen met de fietskar hoorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:47 schreef D_D_T het volgende:
JA als ze zelf kan fietsen kan ze mooi voor, naast of achter fietsen.
Maar had voor de grotere afstanden een fiets-aanhangkar in gedachten.
Leek me wel handig nu ze nog niet kan zitten en straks voor de wat grotere afstanden.
Charmant, 2 vierkantjes die je door je shirt ziet pieken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:46 schreef Angel22 het volgende:
Ik haalde gewoon dun maandverband van Schlecker ( die zijn katoenig) en knipte die doormidden en plakte ze vast in me beha... Geen verschuifpartijen en ze nemen veel meer op dan die "originele" dingen.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:
Ik heb ook al een paar keer naar die bakjes zitten kijken.. (op de website dan), maar kan ik die gewoon aan elke commode hangen? Ik heb bijv. geen opstaande rand, maar gewoon een vlakke plank.
oftewel: laat eens zien (foto!) hoe dat bij jullie hangen please?
Ik vind poepluiers niet op de babykamer horen. Vroeg of laat gaat dat toch stinken. Ik kan me bepaalde uitzonderingen best indenken, maar persoonlijk lijkt het me prettiger om die stinkluiers weg te werpen ergens anders in huis of direct in de container.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben een vuilnisbakje van de ikea dat je aan de commode kunt hangen. Echt ideaal voor vieze luiers. Je kunt er makkelijk bij en omdat het best klein is, moet je het zakje verwisselen voordat het gaat stinken. Aan de andere kant hangt een mandje uit dezelfde serie waar de vochtige doekjes mooi inpassen. Handig spul.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:47 schreef jessie het volgende:
Ik las in de snelligheid even in het vriesvak![]()
![]()
Of je gebruikt een Diaper Champquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:33 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ik vind poepluiers niet op de babykamer horen. Vroeg of laat gaat dat toch stinken. Ik kan me bepaalde uitzonderingen best indenken, maar persoonlijk lijkt het me prettiger om die stinkluiers weg te werpen ergens anders in huis of direct in de container.
das irritant inderdaad, verder vind ik die doekjes ok.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:14 schreef MeNicole het volgende:
Wij hadden ook eerst doekjes van de kruidvat maar die vind ik helemaal niks. Ze blijven allemaal zo aan elkaar plakken. Ik kan niet met een hand een doekje pakken dus je moet als er een poepluier is er eerst wat uithalen en daarna pas verschonen met als resultaat dat je altijd of te veel of te weinig doekjes eruit haalt![]()
Die hebben wij sinds een aantal maanden. Bevalt heel goed! Idd snel vol, maar ja. Staat in de bijkeuken/schuur. Verschoon Kim toch vaak beneden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:53 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Of je gebruikt een Diaper Champ
Wij moeten het hele huis door, naar buiten, en dan de schuur in, om een luier in de container te gooien. Dit is voor ons dus een uitkomst...
Maar was zijn die dingen snel vol. En onze container dus ook! Gelukkig hebben we hier ergens luier recycling, alleen nog even uitvinden hoe dat werkt...
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:33 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ik vind poepluiers niet op de babykamer horen. Vroeg of laat gaat dat toch stinken.
Dusquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
en omdat het best klein is, moet je het zakje verwisselen voordat het gaat stinken.
Ik heb ook de neiging ze overal door het huis te verspreidenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:27 schreef pinquit het volgende:
heel af en toe vind ik 's avonds een vergeten plasluier op/naast mijn bed liggen![]()
![]()
Die heb ik ook. Ik vond hem niet zo handig. Mika schoof telkens naar boven en dan viel zijn hoofdje achterover. Dus moest ik hem met 2 handen vasthouden. En nu ie stevig is in zijn nek past ie er niet meer opquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:28 schreef PM-girl het volgende:
Heb via via een soort ruggensteuntje voor in het babybadje gekregen, van badstof. Heb het nog niet getest maar het lijkt me makkelijk.
Ow ja, op die manier. Dan zou ik misschien ook geen gebruiken.quote:Op maandag 26 mei 2008 12:12 schreef amaranta het volgende:
Ik gooi alles onder in het mandje. En in het tasje wat bij de wielen hangt.
(quinny buzz)
De rest stop ik in min eigen handtas.
Toch lastig als het kindje op een zaterdagnacht ofzo wordt geboren en zichzelf niet warm kan houden zoals Demi.quote:Op maandag 26 mei 2008 12:12 schreef amaranta het volgende:
Ik gooi alles onder in het mandje. En in het tasje wat bij de wielen hangt.
(quinny buzz)
De rest stop ik in min eigen handtas.
Maarja, in dat geval zou ik 1 kruik kopen en evt een 2de bijhalen na de geboorte.
net als spijkertuinbroekjes bij kleintjesquote:Spijkerbroekjes in maat 56 die je krijgt van kraamvisite, de stof is zo stug kind lijkt in een dwangbuis te zitten.
en hetzelfde geldt voor van die joggingjasjes met een capuchon. Is niet handig als je de hele dag ligtquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:03 schreef pinquit het volgende:
[..]
net als spijkertuinbroekjes bij kleintjesze liggen constant, dus dat flapding aan de voorkant zit de hele tijd tegen de kin aan, al dan niet eroverheen.
en als je baby een lekkere speknek heeft kan je beter ook geen truitjes met kraagjes of ritsjes doenquote:Op zondag 1 juni 2008 14:59 schreef Stiemie het volgende:
[..]
en hetzelfde geldt voor van die joggingjasjes met een capuchon. Is niet handig als je de hele dag ligt
Ik vond het ook erg irritant dat ie zo snel omklapt en dat je nergens een boodschapje kwijt kunt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:17 schreef amaranta het volgende:
Nadeel van de Quinnyzap is dat er maar 1 stand opzit. Verder super fijn wagentje. Mijn neefje 'rijdt' erin.
Klopt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:40 schreef pinquit het volgende:
[..]
en als je baby een lekkere speknek heeft kan je beter ook geen truitjes met kraagjes of ritsjes doen
Mijn tip: voor je je kind laat eten al zijn kleertjes uittrekken!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:40 schreef pinquit het volgende:
[..]
en als je baby peuter een lekkere speknek heeft kan je beter ook geen truitjes met kraagjes of ritsjes doen
Mijn tip, zet je kind in de kinderstoel in de douche en geef hem daar te eten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:44 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mijn tip: voor je je kind laat eten al zijn kleertjes uittrekken!
Dat doe ik dan met mijn mouw.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef PM-girl het volgende:
Andere, nieuw ontdekte tip: neem altijd, overal, zakdoekjes mee. naar toe. Vooral in supermarkten waar niets hangt om een leuke snottenbel mee af te vegen
omklapt?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg irritant dat ie zo snel omklapt en dat je nergens een boodschapje kwijt kunt.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat doe ik dan met mijn mouw.![]()
Tip: Zorg dat je altijd iets met lange mouwen aanhebt.
quote:tip: ga als je kind in de supermarkt een snottebel heeft naar het schap met de zakdoekjes en koop er een paar
I know!quote:
Snoetenpoetsers!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn tip, zet je kind in de kinderstoel in de douche en geef hem daar te eten.![]()
Andere, nieuw ontdekte tip: neem altijd, overal, zakdoekjes mee. naar toe. Vooral in supermarkten waar niets hangt om een leuke snottenbel mee af te vegen
als je kruiken leent, controleer dan van tevoren of het rubber van de sluitdop niet lekt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:27 schreef marlieske het volgende:
Ooh ja en wil je geen 2 kruiken kopen, dan leen ze van een goede vriendin of familie die een kindje hebben gehad.
Ik had 2 kruiken te leen en niet nodig gehad, maar tis toch fijn als ze start klaar liggen.
Gadver Bix, zo klinkt het echt heel erg vies.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:20 schreef bixister het volgende:
hier heb ik daar lange tijd standaard een paar van die 'spuugdoekjes' voor in m'n tas gehad. (en ja, soms gaan ze inderdaad klassiek-fout vergezeld van een klodder moederspuug.![]()
). maar meestal zijn ze droog al afdoend. papieren zakdoekjes vinden ze vaak niet zo fijn.
Billendoekjes van de Lidl.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:10 schreef pinquit het volgende:
ik was pas op zoek naar snoetepoetsers zónder kauwgomballengeurmaar niet gevonden!!
dan maar wetties. die smaken(ruiken) gewoon naar citroen ofzo.
zelfs de billendoekjes vind ik prettiger geuren dan die zoete lappen.
Yup, hier ook Elmex om diezelfde redenquote:net als tandpasta trouwenselmex is de enige die ik heb gevonden die níet veel te zoet smaakt.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:22 schreef snoopy het volgende:
[..]
omklapt?en die wilde je nog wel aan mij verkopen?
Ik ben geschokt
![]()
Bij een thuisbevalling in België staan ze ook wel op het lijstje. (kruik of kersenpitkussen)quote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:37 schreef Libel het volgende:
Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar hier in België wordt dat gewoon nooit gedaan die kruiken. Ik ken hier echt niemand die dat heeft voor in de wieg.
Waarom is dat in Nederland dan wel zo nodig??
Dat wist ik dus echt nietquote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:21 schreef Vivi het volgende:
[..]Ik bedoel, als je er een tas aanhangt, maar dat is bekend van die Zapp heur
Hmm dan zal het daar wel aan liggen. Woon tegen de Belgische grens aan. En met dat subtropische belgische klimaat volstaat natuurlijk maar 1 kruikquote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:41 schreef Memmel het volgende:
Wij zitten een stuk noordelijker en het is hier natuurlijk veel kouder. Daarom denk ik.
Nee, gekheid, ik zou het niet weten.
Ik heb ook een Zapp en heb via marktplaats een sort bvan mandje gevonden die je onderin vast kunt maken.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg irritant dat ie zo snel omklapt en dat je nergens een boodschapje kwijt kunt.
advertentienummer 172779422 of 172511613quote:Uniek design voor de Quinny Zapp!!
LET OP: ZOLANG DEZE ADVERTENTIE OP MARKTPLAATS STAAT, HEB IK ZE VOLDOENDE OP VOORRAAD!!!
Oftewel levertijd binnen 24 uur!
Uw Quinny Zapp kan niet meer achterover kantelen, door de tassen die u aan de handvaten hangt!
Deze mand is zeer geschikt voor uw dagelijkse boodschappen.
- gemaakt van zwart waterdicht canvas
- max. laadvermogen 5 kg! (Dit is ter beveiliging van het onder-frame)
- dubbel opberggedeelte, om uw spullen te sorteren
- quinny zapp volledig inklapbaar met lege buggybasket
- duidelijke handleiding inbegrepen
Ik wacht even tot Ireth de kortingscode hier neertyptquote:Op zondag 8 juni 2008 08:54 schreef Stiemie het volgende:
Hele handige tip voor als je kindje naar een kinderdagverblijf gaat: http://www.goed-gemerkt.com
Voor naamlabels om op flessen, tassen en in jassen te plakken/strijken.
Hier zijn ze er bij de opvang in ieder geval erg blij mee
Huh? Ik snap je geloof ik niet helemaalquote:Op zondag 8 juni 2008 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik wacht even tot Ireth de kortingscode hier neertypt
quote:Op zondag 8 juni 2008 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik wacht even tot Ireth de kortingscode hier neertypt
Sesamstraat snoetenpoetsers van dermocare. zonder parfumquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:10 schreef pinquit het volgende:
ik was pas op zoek naar snoetepoetsers zónder kauwgomballengeurmaar niet gevonden!!
dan maar wetties. die smaken(ruiken) gewoon naar citroen ofzo.
zelfs de billendoekjes vind ik prettiger geuren dan die zoete lappen.
net als tandpasta trouwenselmex is de enige die ik heb gevonden die níet veel te zoet smaakt.
shittie helaas dan!quote:Op zondag 8 juni 2008 22:55 schreef Ireth het volgende:
[..]![]()
![]()
Denk niet dat ik daarvoor een kortingscode tegen zal komen
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar de aerosleep is echt onzin, met betrekking tot je 2de reden.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:03 schreef tinny het volgende:
Top:
AEROSLEEP, ze spuugt nog wel eens wat (dat ging door hydrofiel luier, hoeslaken en molton heen) en die aerosleep verzamelt dat mooi zonder dat het een broerig natte bedoeling wordt. En tevens hebben wij een BUIKLIGGER dus dat geeft nog iets meer geruststelling dat ze kan blijven ademen ondanks dat ze haar snoetje perongeluk in het matras gedrukt...
Flop:
Super babyfoon met muziekjes en terugpraat functie... heb hem na 2 dgn uitgezet in huis (hoor je toch wel, geloof me ook al is de muur van 20 cm dik beton) een simpele babyfoon is voldoen (wel dect uiteraard)
quote:De AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen.
Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek is niet vast te stellen of de Aerosleep een effect heeft op het risico op wiegendood.
Advies: Leg ook op dit product een baby nooit op de buik te slapen.
Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties bij baby's te rade bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie. Zij kunnen ook beoordelen of er aanwijzingen zijn die preventieve maatregelen vergen en zij kunnen aangeven of claims van fabrikanten al dan niet zijn bewezen.
Hmm helemaal offtopic, en misschien wel een topic waard... maar hoe noem je zo'n jeweetwel?quote:Op maandag 9 juni 2008 11:18 schreef CrazyMoon het volgende:
die badsteuntjes voor in bad zijn idd handig, maar die ik voor Sarah had gekocht vond ik helemaal niks.
Aan de onderkant zat zo'n steuntje waardoor ze niet naar onder kon glijden, maar ik vond em zo hard in dr je-weet-wel drukken.. heb er wel washandjes tussen gedrukt maar nee, die hoef ik nu niet weer te gebruiken. Maar even op zoek naar een andere
Trienemieke.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hmm helemaal offtopic, en misschien wel een topic waard... maar hoe noem je zo'n jeweetwel?
MIjn man zei laatst k*t en ik zei tegen hem. Dat zeg je toch niet bij een baby? Vond het zo raar klinken.
Voor jongens heb je een piemel of een plasser maar voor meisjes heb je niet zo'n woord ofwel??
Wij houden het simpel. Vroeger was het haar piepie, en nu is het haar meisjespiepie. Jongens hebben een jongenspiepie.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hmm helemaal offtopic, en misschien wel een topic waard... maar hoe noem je zo'n jeweetwel?
MIjn man zei laatst k*t en ik zei tegen hem. Dat zeg je toch niet bij een baby? Vond het zo raar klinken.
Voor jongens heb je een piemel of een plasser maar voor meisjes heb je niet zo'n woord ofwel??
Dat steuntje van hard plastic is inderdaad een beetje ruw voor de tere babyhuid. Ik was dan ook erg blij met een soort van kussen om er omheen te doen die daar speciaal voor bedoeld was. Beetje een tuinstoel-kussen-idee. Zo kon meneer heerlijk zacht liggen te badderen.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:18 schreef CrazyMoon het volgende:
die badsteuntjes voor in bad zijn idd handig, maar die ik voor Sarah had gekocht vond ik helemaal niks.
Aan de onderkant zat zo'n steuntje waardoor ze niet naar onder kon glijden, maar ik vond em zo hard in dr je-weet-wel drukken.. heb er wel washandjes tussen gedrukt maar nee, die hoef ik nu niet weer te gebruiken. Maar even op zoek naar een andere
En die babyfoon vonden wij juist bijzonder handig in de vakantie; wij konden zo toch even van de kamer en als Elise iets nodig heeft, dan kon ze het zo zeggen en wij antwoordden. Ze vond het wel leuk en voelde zich daardoor ook veilig.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:03 schreef tinny het volgende:
Top:
AEROSLEEP, ze spuugt nog wel eens wat (dat ging door hydrofiel luier, hoeslaken en molton heen) en die aerosleep verzamelt dat mooi zonder dat het een broerig natte bedoeling wordt. En tevens hebben wij een BUIKLIGGER dus dat geeft nog iets meer geruststelling dat ze kan blijven ademen ondanks dat ze haar snoetje perongeluk in het matras gedrukt...
Flop:
Super babyfoon met muziekjes en terugpraat functie... heb hem na 2 dgn uitgezet in huis (hoor je toch wel, geloof me ook al is de muur van 20 cm dik beton) een simpele babyfoon is voldoen (wel dect uiteraard)
kledingstrijklabels kan je ook heel makkelijk zelf maken met transferpapier (A4'tje volzetten met naam van kind en eventueel een leuk plaatje, spiegelen, printen, et voila, honderd naamlabeltjes. Ofzo.)quote:Op zondag 8 juni 2008 08:54 schreef Stiemie het volgende:
Voor naamlabels om op flessen, tassen en in jassen te plakken/strijken.
Hier zijn ze er bij de opvang in ieder geval erg blij mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |