Sokjes onder het pakje werkt ookquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:49 schreef lady-wrb het volgende:
o ja, als je van die pakjes-met-voetjes hebt, willen de voetjes er nog wel eens uitgaan.
van die badstoffen haarbandjes eromheen doen helpt
Grappig, ik vind het juist handiger om een t-shirt omhoog te trekken, dan zit je niet zo bloot tijdens het voeden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:22 schreef TearSong het volgende:
En voor jezelf: vestjes of truitjes die je makkelijk kunt openknopen. Ideaal als je borstvoeding geeft, gewoon ritsje of knoopjes open en klaar ben je. Hoef je niet van alles omhoog te trekken of half uit te doen![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:27 schreef moussy het volgende:
Neva, ik had maar 2 (avent) flessen.
uh weet ik zo niet meerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:59 schreef Anitra het volgende:
Slaapzak is hier ook iets waar we niet zonder kunnen. Djulian slaapt al vanaf het begin ongeveer in de slaapzak, geen gedoe met dekentjes die weg getrapt zijn.
Welk merk flessen heb je dan Neva?
Flessen ragger is ook erg handig om de fles goed schoon te maken
Maaruh... wat denk je dat die tip uithaalt dan? Of bedoel je als de dieven hem op straat achterlaten omdat er niks van waarde (voor hen) in zit?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zet je naam en adres in een label in je luiertas, er zijn dus echt idioten die als je even niet kijkt je luiertas van je buggy trekken en er mee vandoor gaan. Er zat overigens alleen maar baby spul in maar ook dat kost klauwen met geld natuurlijk.
MissD ik heb altijd mijn eigen tas om met daarin mijn troepjes en de luiertas is voor mijn kind bedoeld. En ja ik had gehoopt dat de dieven hem ergens neer zouden gooien nadat dus was gebleken dat er niks in zat. Ik had dus geen adres in mijn tas staan. Maar als je dus wel je sleutels erin bewaart kan je desnoods alleen je telefoonnummer erin zetten. Als iemand hem dan vind en ze zijn zo sociaal dan bellen ze je.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maaruh... wat denk je dat die tip uithaalt dan? Of bedoel je als de dieven hem op straat achterlaten omdat er niks van waarde (voor hen) in zit?
Overigens weet ik niet waar je dan je sleutel laat, maar die moet je dan nooit meer in de buurt van je luiertas laten, want dan roven ze je huis ook nog leeg
IK heb het meer uit voorzorg .. omdat wij thuis wel last hadden van luieruitslag e.d.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:37 schreef poemojn het volgende:
Hmm wat ik me wel afvragen met alle sudocreme-fans hier: hebben jullie kinderen nou zo vaak last van luieruitslag, of smeer je dat standaard bij elke luierwisseling? Ik heb het echt nog nooit echt nodig gehad, alleen een paar keer gebruikt bij een smetplekje. Leek mij dus typisch iets om na de geboorte te kopen als je door de proefpotjes heen bent, jullie niet?
Wel, niet vaak nodig (Elise heeft niet zo snel rode billetjes), maar als je zoiets niet bij je hebt in de vakantie als mevrouw voor het eerst limonade met kunstmatige zoetstoffen krijgt, dan heb je spijt hoor!!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:37 schreef poemojn het volgende:
Hmm wat ik me wel afvragen met alle sudocreme-fans hier: hebben jullie kinderen nou zo vaak last van luieruitslag, of smeer je dat standaard bij elke luierwisseling? Ik heb het echt nog nooit echt nodig gehad, alleen een paar keer gebruikt bij een smetplekje. Leek mij dus typisch iets om na de geboorte te kopen als je door de proefpotjes heen bent, jullie niet?
Zover heb ik nog niet gezocht hoor....had in eerste instantie niet eens door dat hij weg was tot ik met het mooie weer ernaar opzoek wasquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:16 schreef poemojn het volgende:
Kan de fabrikant geen nieuwe stop opsturen Githa?
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:37 schreef Faja-Lobi het volgende:
*En als je deur uit gaat neem dan zeker twee volledige sets met kleding mee van romper tot broekje (mij heel vaak gebeurd dat ik mijn man nog naar de winkel kon sturen voor schone kleding)
Jamaar er is vies en vies. Voor een klein spuugvlekje ga ik Tomas ook niet direct verschonen, maar in het begin, toen de ontlasting nog waterdun was, is het me regelmatig voorgekomen dat het er zo uitspoot dat het zo langs de anti-lekrandjes ging en dus het romperte onder de poep zat, broekje, soms had je het geluk dat het shirtje schoon bleef, vaak ook niet. Daar laat je een baby niet in liggen hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.
wie ooit het belachelijke idee heeft gehad dat er op babykleding geen vlekje mag zitten. Ik heb wel meer te doen dan twee wasmachines per dag aan babykleren te wassen. Een uur later zijn ze toch weer vies.
hahaquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:20 schreef moussy het volgende:
Ik liep liever te slepen dan dat mn kinderen naar zure kotsies roken
Het is mij menigmaal gebeurd dat Morgaine net geboren was dat ze van dat dunne waterige poep had en dat het langs de randjes van de luier zo de broek in liep en dan trek ik der toch echt wat anders aan, zo'n strontpak is nou niet echt hygienisch. Kijk een beetje spuug ga ik ook niet voor omkleden maar strontkleding gaat me net even te ver.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.
wie ooit het belachelijke idee heeft gehad dat er op babykleding geen vlekje mag zitten. Ik heb wel meer te doen dan twee wasmachines per dag aan babykleren te wassen. Een uur later zijn ze toch weer vies.
Uh ohquote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:36 schreef Rottdog het volgende:
Eeehh Neva dekbedje mag tegenwoordig niet meer
zeker ook als er poep boven de luier uitkomt lekker kleertjes aanlatenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:
[..]
Babyfoon wordt wel altijd gebruikt, al helemaal in de vakantie.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:03 schreef danosa het volgende:De babyfoon is hier nog geen half uur gebruikt De kruik is nog nooit gebruikt (ben blij dat ik er geen 2 had gekocht zoals de geeikte lijstjes aangeven) Strikhempjes, wie heeft die klerezooi uitgevonden en waarom stoppen ze die dingen nog in kraampakketten? Luierbroekjes, is er echt iemand die dit handiger vindt dan de "gewone" luier? Als er gepoept is moet je kind toch plat om het goed af te doen. En een luiertas vind ik ook een zwaar overschatte must have! oh ja, hier ligt ook een draagzak oud te worden in de kast, nooit gebruikt ![]()
Top:
Luiers en billendoekjes boven en beneden, véél hydrofiele luiers, meerdere drinkbekers, de stoomsterilisator voor flesjes, een bordje met een goede opscheprand (ineens kon ze zelf eten)
heel veel slabbetjes, inbakeren voor het slapen gaan....er zullen er vast meer zijn, maar het meeste is toch al genoemd.
Ik heb daar nog nooit van gehoord; we hebben het zelf wel gedaan, maar je moet uiteraard wel alles goed afdekken, zodat kruik en kind niet te koud worden en niet 'gemakkelijk' worden met toedekken 'omdat ze toch een kruik in de wagen heeft'.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Luckepuk het volgende:
Tis niet uit eigen ervaring maar ooit ergens gelezen. Als je in de winter weg gaat met een kleintje in de kinderwagen geen kruik in de wagen leggen! Ter voorverwarming kan het wel, maar niet er in laten liggen bij temperaturen onder 0. De kruik kan dan te snel afkoelen, waardoor je kind een ondertemperatuur kan krijgen!
quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:14 schreef danosa het volgende:
Die mouwloze rompertjes van hema zijn idd top. En ze rekken goed mee, Jadey draagt zelfs nu nog mt 74/80![]()
Haha Wendytje het was ons wel duidelijk dat Faja-lobi de extra setjes meeneemt vanwege poep of kotsexplosies. Anders kan je na iedere genuttigd eten wel gaan verkleden, of een bezoekje in de tuin, vooral het zwarte zand na een regenbuitje
Ik had 1 officieel boxkleed en 2 babydekbedjes+6 hoesjes. Zat het boxkleed in de was dan ging er een dekbedje met fleurig hoesje in de box!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 07:18 schreef Stout het volgende:
* een reserve boxkleed......* hier kotsten ze nogal en dan natuurlijk over het kleed.
en een netje tegen de insectenquote:Op maandag 13 juni 2005 14:43 schreef Githa het volgende:
ohwja en gezien de aankomende zomerdag...een parasolletje voor op de kinderwagen![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 15:19 schreef anneja het volgende:
Oja! Wij hebben inderdaad ook geen box
En als zonneschermpje voor de maxicosi voldoet een wiege-hoeslakentje ook prima (vastmaken om de hoofdsteun van de auto en om de cosi); voor de kinderwagen overigens ook, en veel beter dan zo' snert parasolletje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |