abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27703021
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:22 schreef TearSong het volgende:
En voor jezelf: vestjes of truitjes die je makkelijk kunt openknopen. Ideaal als je borstvoeding geeft, gewoon ritsje of knoopjes open en klaar ben je. Hoef je niet van alles omhoog te trekken of half uit te doen
Grappig, ik vind het juist handiger om een t-shirt omhoog te trekken, dan zit je niet zo bloot tijdens het voeden.
Er is ook wel borstvoedingskleding te koop in allerlei prijsklassen, zoek evt met Google. Dat heeft op de juiste plaatsen discreet weggewerkte openingen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:30:34 #27
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27703048
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:27 schreef moussy het volgende:
Neva, ik had maar 2 (avent) flessen.
ach jah een gegeven paard niet in de bek kijken

misschien ook handig.. bij de zeeman hebben ze van die fleece doeken.. als het wat kouder is kan je die dan onderin de kinderwagen of maxicosi leggen voor extra warmte ( wanneer nodig)
pi_27703960
Slaapzak is hier ook iets waar we niet zonder kunnen. Djulian slaapt al vanaf het begin ongeveer in de slaapzak, geen gedoe met dekentjes die weg getrapt zijn.

Welk merk flessen heb je dan Neva?
Flessen ragger is ook erg handig om de fles goed schoon te maken
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:07:28 #29
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27704187
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:59 schreef Anitra het volgende:
Slaapzak is hier ook iets waar we niet zonder kunnen. Djulian slaapt al vanaf het begin ongeveer in de slaapzak, geen gedoe met dekentjes die weg getrapt zijn.

Welk merk flessen heb je dan Neva?
Flessen ragger is ook erg handig om de fles goed schoon te maken
uh weet ik zo niet meer

wat hebben we al: badje, tummytub, standaard, maxicosi, heeel veel rompertjes en hydrofieldoekjes en luiers, aantal speentjes, aankleedkudden en slopen voor er om heen, dekentjes en dekbedje en slaapzakjes, flessen, luieremmer, flessen schoonmaaksetje, sudocreme, termometers, badcapjes, borsteltje ( wij haddne thuis nl al heel veel en lang haar) 2 kruiken en kurikenhoesjes, en nog vast veel meer wat ik vergeet te noemen en de kinderkamer is al besteld
pi_27704232
En dan een tip van mij na aanleding van een beroving afgelopen vrijdag

Zet je naam en adres in een label in je luiertas, er zijn dus echt idioten die als je even niet kijkt je luiertas van je buggy trekken en er mee vandoor gaan. Er zat overigens alleen maar baby spul in maar ook dat kost klauwen met geld natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 12:09:35 #31
81992 Githa
pi_27704255
ohw ook een goeie tip...laat de kraamverzorgster de stop van het badje niet weggooien als je een slang daarvoor hebt gekocht Is hier namelijk wel gebeurd maaruh nu kan ik het badje dus niet op de grond zetten
pi_27704424
Kan de fabrikant geen nieuwe stop opsturen Githa?
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 12:27:45 #33
43556 miss_dynastie
pi_27704721
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zet je naam en adres in een label in je luiertas, er zijn dus echt idioten die als je even niet kijkt je luiertas van je buggy trekken en er mee vandoor gaan. Er zat overigens alleen maar baby spul in maar ook dat kost klauwen met geld natuurlijk.
Maaruh... wat denk je dat die tip uithaalt dan? Of bedoel je als de dieven hem op straat achterlaten omdat er niks van waarde (voor hen) in zit?
Overigens weet ik niet waar je dan je sleutel laat, maar die moet je dan nooit meer in de buurt van je luiertas laten, want dan roven ze je huis ook nog leeg
pi_27704738
Ik lees hier toch vaak een tummy tub, maar die is bij ons hooguit 10x gebruikt; Elise vond het alleen maar leuk om flink te spetteren en daardoor vonden wij het net wat minder leuk

Sudocreme is een must - grote pot in de kamer, maar ook altijd zo'n proefpotje in de babytas voor als je weggaat.

Hydrofielluiers!! Die dingen gebruiken we volgens mij nog als Elise al 5 jaar is!! (Ook goed om sterrekers mee te kweken )

Voor Elise hadden we eigenlijk alleen 2 mutsjes van het ziekenhuis (die streepjes-mutsen) en dat was genoeg.

Uiteraard een slaapzak! Echt handig zo'n ding.

En een speenkoord, ook handig (maar we hebben die nog steeds niet )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:34:59 #35
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27704888
denk dt je beter je telefoonnummer er in kan zetten dn je adres.. zeker i.v.m. eventuele sleutels in de luiertas
pi_27704944
Hmm wat ik me wel afvragen met alle sudocreme-fans hier: hebben jullie kinderen nou zo vaak last van luieruitslag, of smeer je dat standaard bij elke luierwisseling? Ik heb het echt nog nooit echt nodig gehad, alleen een paar keer gebruikt bij een smetplekje. Leek mij dus typisch iets om na de geboorte te kopen als je door de proefpotjes heen bent, jullie niet?
pi_27704974
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maaruh... wat denk je dat die tip uithaalt dan? Of bedoel je als de dieven hem op straat achterlaten omdat er niks van waarde (voor hen) in zit?
Overigens weet ik niet waar je dan je sleutel laat, maar die moet je dan nooit meer in de buurt van je luiertas laten, want dan roven ze je huis ook nog leeg
MissD ik heb altijd mijn eigen tas om met daarin mijn troepjes en de luiertas is voor mijn kind bedoeld. En ja ik had gehoopt dat de dieven hem ergens neer zouden gooien nadat dus was gebleken dat er niks in zat. Ik had dus geen adres in mijn tas staan. Maar als je dus wel je sleutels erin bewaart kan je desnoods alleen je telefoonnummer erin zetten. Als iemand hem dan vind en ze zijn zo sociaal dan bellen ze je.
pi_27705001
Ik ben pas sudo creme gaan gebruiken met het doorkomen van de tandjes toen kreeg ze rode billen maar daarvoor nergens last van.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:40:05 #39
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27705004
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:37 schreef poemojn het volgende:
Hmm wat ik me wel afvragen met alle sudocreme-fans hier: hebben jullie kinderen nou zo vaak last van luieruitslag, of smeer je dat standaard bij elke luierwisseling? Ik heb het echt nog nooit echt nodig gehad, alleen een paar keer gebruikt bij een smetplekje. Leek mij dus typisch iets om na de geboorte te kopen als je door de proefpotjes heen bent, jullie niet?
IK heb het meer uit voorzorg .. omdat wij thuis wel last hadden van luieruitslag e.d.
pi_27705057
Wij thuis ook, Myrthe niet. Maar het is wel lang houdbaar, dat scheelt.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 12:45:37 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27705159
zinkzalf helpt ook goed tegen zweetvoeten.
pi_27705176
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:37 schreef poemojn het volgende:
Wel, niet vaak nodig (Elise heeft niet zo snel rode billetjes), maar als je zoiets niet bij je hebt in de vakantie als mevrouw voor het eerst limonade met kunstmatige zoetstoffen krijgt, dan heb je spijt hoor!!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:09:16 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27705852
Ik heb de sudocreme weggegeven. Toen Saskia een keer rode billen had, werkte het niet! Bij geirriteerde billen gaat er een likje natusan op, hooguit 2x smeren en 't is weg.

Badje hebben wij hier (bijna) nooit gebruikt. In het begin gebruikten we de tummy-tub (ok, het badje gebruikten wij toen als standaard; badje op de standaard en daar de tub in) en ze ging al heel snel met ons onder de douche, vond ze veel leuker dan in dat grote bad waar ze geen grip had.

Pakjes uit een stuk vond ik ook niet handig, wat een gedoe met verschonen! Een los shirtje en broekje vond ik prettiger.

Van die handenwarmers die werken met zo'n metalen klik-plaatje. Lekker in de winter om even in de kinderwagen te leggen als het toch kouder is dan je dacht.

Ow ja, koop niet te veel verzorgingsproducten! Je doet een eeuwigheid met die zooi en vaak zit er in je kraampakket van je verzekering ook nog wel zoiets. (plus alle monstertjes die je overal krijgt). Ik heb nog steeds een kast vol staan met baby-olie, body-lotion en weetikveelwatvoorzooi nog meer (babyolie en lotion gebruik ik ook nooit). Maar het enige dat ik tot nu toe een keer nieuw heb moeten kopen omdat het op was is wasschuim.

Ik vond het ook erg lekker dat ik al een kolf had voor de geboorte.
Hydrofielluiers, volgens 'het lijstje' moet je er geloof ik 12 ofzo in huis hebben... Ik heb minimaal het dubbele en daar absoluut geen spijt van!

Navelbandjes heb ik wel gebruikt. Dan schuurt die luier niet zo tegen dat verse naveltje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 13:12:24 #44
81992 Githa
pi_27705966
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:16 schreef poemojn het volgende:
Kan de fabrikant geen nieuwe stop opsturen Githa?
Zover heb ik nog niet gezocht hoor....had in eerste instantie niet eens door dat hij weg was tot ik met het mooie weer ernaar opzoek was zal vast wel.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 13:23:37 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_27706379
Ow ja, wat ik ook iedere dag gebruikte, een elektrisch warmte kussentje!!

Dat legde ik in bed als Cas er uit was, zo hoefde ik niet te klooien met kruiken. Cas er in, kussentje er uit!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel dinsdag 7 juni 2005 @ 13:38:49 #46
2628 Karin
pi_27706857
Sudocreme mag trouwens niet op echte open plekken.
Ik smeer altijd met Vaseline, werkt hier veel beter. Zeker als er een tandje aankomt dan is zo'n vaselinelaag heerlijk beschermend, komt de poep gewoon niet in aanraking met het huidje.

En inderdaad hydrofiel luiers, kan je er echt niet genoeg van hebben!
pi_27707348
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:37 schreef Faja-Lobi het volgende:

*En als je deur uit gaat neem dan zeker twee volledige sets met kleding mee van romper tot broekje (mij heel vaak gebeurd dat ik mijn man nog naar de winkel kon sturen voor schone kleding)
of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.
wie ooit het belachelijke idee heeft gehad dat er op babykleding geen vlekje mag zitten. Ik heb wel meer te doen dan twee wasmachines per dag aan babykleren te wassen. Een uur later zijn ze toch weer vies.
uit een aspergernest
pi_27708256
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:51 schreef wendytje het volgende:

[..]

of gewoon accepteren dat een baby af en toe ook vies is. Is nog goed voor de afweer ook.
wie ooit het belachelijke idee heeft gehad dat er op babykleding geen vlekje mag zitten. Ik heb wel meer te doen dan twee wasmachines per dag aan babykleren te wassen. Een uur later zijn ze toch weer vies.
Jamaar er is vies en vies. Voor een klein spuugvlekje ga ik Tomas ook niet direct verschonen, maar in het begin, toen de ontlasting nog waterdun was, is het me regelmatig voorgekomen dat het er zo uitspoot dat het zo langs de anti-lekrandjes ging en dus het romperte onder de poep zat, broekje, soms had je het geluk dat het shirtje schoon bleef, vaak ook niet. Daar laat je een baby niet in liggen hoor En nu poept hij om de dag, maar in het begin was het meerdere malen per dag. Als je dan weggaat is het echt geen overbodige luxe om 2 setjes mee te nemen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27708305
Sudocreme gebruik ik overigens bijna nooit. Ik heb vorig jaar op de 9 maanden beurs 2 grote tubes bepanthen-zalf gekregen en dat gebruik ik nu. Duurt nog wel even voor ik door die tubes heen ben. Ook ideaal voor tepelkloven overigens...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 14:20:20 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_27708306
Ik liep liever te slepen dan dat mn kinderen naar zure kotsies roken
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')