Wipstoeltje heb ik ook veel gebruikt (en nog). Handig met een babytje dat begint te huilen zodra ze je niet meer kan zien terwijl je toch even wilt douchen, handig om een handdoek op te leggen en de baby op te leggen en als je samen gedoucht hebt (doe ik nog). Hoe lang je er mee kunt hangt wel van de stevigheid van de wipstoel, het gewicht van je kind en het karakter van je kind af (als-ie niet kan stilliggen en de wipstoel zo hard wipt dat de stoel omvalt kun je hem niet veel gebruiken).
Babyfoon hebben we niet, maar we wonen in een flat. Als de baby op een andere verdieping slaapt lijkt het me wel handig.
Kruiken heb ik geleend. Je kunt bij de Hema een nieuwe dop kopen zodat hij goed afsluit en evt nieuwe kruikenzakken, scheelt toch weer snel 30 euro aan kruiken.
![]()
Kinderwagen: Myrthe wilde niet plat liggen, huilde alleen maar in de kinderwagen. Die hebben we dus zo snel mogelijk omgebouwd naar de 'buggy' zodat ze daar in ligstand in kon, dat vond ze wel goed. Ze was toen 2,5 maand. De draagzak is ter overbrugging heel veel gebruikt: ze hield wel van dat uitzicht en viel graag tegen mij aan in slaap, ook in huis als ik de (af)was ed deed. Als je een adapter hebt zodat de maxi-cosi op je kinderwagen past is dat ook handig in zulke gevallen (of de Stokke Xplory kinderwagen, maar die is wel erg duur). Ik heb nu ook een draagzak waar ze nog in kan, handig als ze erg jengelig is of als extra steun als ik haar op de heup wil dragen (alleen nog in huis gebruikt tot nu toe).
Van de luiertas gebruik ik alleen het verschoonmatje. Op de tas staat verder een afdruk van Nijntje, niet helemaal mijn smaak
![]()
dus die paar keer dat ik dat matje mee wil nemen stop ik alles in een A4-schoudertas. Gewoonlijk heb ik alleen een kleine schoudertas mee met 2 luiers en wat doekjes. Schone kleding neem ik alleen mee als ik een poepluier verwacht
![]()
en dat is max 3 keer per week... dus verschonen is nog nooit in het openbaar nodig geweest.
Die tip van Marisa's huisarts vind ik wel origineel.
![]()
Misschien is het nog een idee gezuiverd wolvet te gebruiken ipv olijfolie als je dat onhandig vindt? Lanoline (zo heet dat spul dacht ik) is ook goed tegen tepelkloven ed, en heeft verder geen ingredienten. Bepanthen bevat naast wolvet meer ingredienten waarop een kind op zich verkeerd zou kunnen reageren.
Oja, en mouwloze rompertjes vind ik 't makkelijkst met aan- en uitkleden.
![]()
En dan vooral die van de Hema, die rekken ook lekker mee.
![]()
Die van Prenatal zijn erg stijf en smal, was Myrthe altijd erg snel uitgegroeid.
Babybadolie, babybadschuim en babywasgel gebruik ik wel veel.