abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59194220
Zorg dat je altijd een plastic tasje ( niet lek!) tussen de kussens van de achterbank/zitverhoger of whatever hebt.

Op de snelweg:
"mama, ik moet Nu spugen! "
"pak het tasje maar lieverd, ja goedzo en nu goed rechtop vasthouden, we zijn zo thuis"

Zolang er was is, is er leven.
pi_59194813
jakkus dinus! even afkloppen maar dat hebben we hier nog nooit nodig gehad.

moonah: spuugdoekjes mogen inderdaad ab-so-luut niet als vaatdoekje ingezet worden, helemaal met je eens.

owlet, gelukkig maar dan dat 't niet haar 'snoet' was die je ermee poetste!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:10:22 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59194887
ik was pas op zoek naar snoetepoetsers zónder kauwgomballengeur maar niet gevonden!!

dan maar wetties. die smaken(ruiken) gewoon naar citroen ofzo.
zelfs de billendoekjes vind ik prettiger geuren dan die zoete lappen.

net als tandpasta trouwens elmex is de enige die ik heb gevonden die níet veel te zoet smaakt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 7 juni 2008 @ 18:51:03 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59199114
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:10 schreef pinquit het volgende:
ik was pas op zoek naar snoetepoetsers zónder kauwgomballengeur maar niet gevonden!!

Billendoekjes van de Lidl.
Lekker nattig en ruiken niet sterk.
quote:
net als tandpasta trouwens elmex is de enige die ik heb gevonden die níet veel te zoet smaakt.
Yup, hier ook Elmex om diezelfde reden
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 19:21:07 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59199907
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:22 schreef snoopy het volgende:

[..]

omklapt? en die wilde je nog wel aan mij verkopen? Ik ben geschokt
Ik bedoel, als je er een tas aanhangt, maar dat is bekend van die Zapp heur
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 19:37:05 #256
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_59200399
Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar hier in België wordt dat gewoon nooit gedaan die kruiken. Ik ken hier echt niemand die dat heeft voor in de wieg.
Waarom is dat in Nederland dan wel zo nodig??
  zaterdag 7 juni 2008 @ 19:41:14 #257
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59200539
Wij zitten een stuk noordelijker en het is hier natuurlijk veel kouder. Daarom denk ik.

Nee, gekheid, ik zou het niet weten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59201736
Zodra je kind kan lopen en het dus niet meer constant in een buggy zit doe dan een paar vrolijke kinderpleisters in de verzorgingstas wand zeker weten dat de kleine wel een keertje struikelt over de eigen voeten met als gevolg stukken knie of dergelijke.

Wij hebben in de auto aan de stoelen een speel/verdeelzak hangen met daarin voor de jongste een aantal luiers, doekjes en een speeltje. Voor de oudste wat kleurpotloden een klein kleurboek, een pony met kam. Op die manier heb je altijd wat bij de hand mocht je onverhoopt ergens in de file komen of met haast weg moeten en dus de helft van de spullen vergeten.

En voor als je flesvoeding geeft en een flessenwarmer overweegt aan te schaffen, denk er dan om dat je er eentje koopt die ook evt in de auto kan worden gebruikt. Mocht je nou geen zin hebben in geklooi met water, flessenwarmer etc in de auto op een parkeerplaats dan is het volgende artikel misschien wel ideaal. http://www.baby-walz.com/(...)/wh270q80/634395.jpg
Deze hebben wij aangeschaft voor onze vakantie. Nog niet gebruikt maar geen water komt er aan te pas, schijnt wel een half uur te duren volgens de beschrijving eer de fles warm is. Maar misschien is het wel korter voor jouw ideaale temp.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:05:53 #259
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59202786
Een bakjesslab. Het scheelt minstens de helft met wat er op de grond terecht komt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59205955
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 19:37 schreef Libel het volgende:
Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar hier in België wordt dat gewoon nooit gedaan die kruiken. Ik ken hier echt niemand die dat heeft voor in de wieg.
Waarom is dat in Nederland dan wel zo nodig??
Bij een thuisbevalling in België staan ze ook wel op het lijstje. (kruik of kersenpitkussen)
  zondag 8 juni 2008 @ 00:45:49 #261
640 snoopy
peanuts
pi_59208263
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 19:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik bedoel, als je er een tas aanhangt, maar dat is bekend van die Zapp heur
Dat wist ik dus echt niet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 8 juni 2008 @ 08:54:54 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59211628
Hele handige tip voor als je kindje naar een kinderdagverblijf gaat: http://www.goed-gemerkt.com

Voor naamlabels om op flessen, tassen en in jassen te plakken/strijken.

Hier zijn ze er bij de opvang in ieder geval erg blij mee
  zondag 8 juni 2008 @ 10:48:34 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_59212518
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 19:41 schreef Memmel het volgende:
Wij zitten een stuk noordelijker en het is hier natuurlijk veel kouder. Daarom denk ik.

Nee, gekheid, ik zou het niet weten.

Hmm dan zal het daar wel aan liggen. Woon tegen de Belgische grens aan. En met dat subtropische belgische klimaat volstaat natuurlijk maar 1 kruik
pi_59212837
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:45 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vond het ook erg irritant dat ie zo snel omklapt en dat je nergens een boodschapje kwijt kunt.
Ik heb ook een Zapp en heb via marktplaats een sort bvan mandje gevonden die je onderin vast kunt maken.
quote:
Uniek design voor de Quinny Zapp!!
LET OP: ZOLANG DEZE ADVERTENTIE OP MARKTPLAATS STAAT, HEB IK ZE VOLDOENDE OP VOORRAAD!!!
Oftewel levertijd binnen 24 uur!
Uw Quinny Zapp kan niet meer achterover kantelen, door de tassen die u aan de handvaten hangt!

Deze mand is zeer geschikt voor uw dagelijkse boodschappen.

- gemaakt van zwart waterdicht canvas

- max. laadvermogen 5 kg! (Dit is ter beveiliging van het onder-frame)

- dubbel opberggedeelte, om uw spullen te sorteren

- quinny zapp volledig inklapbaar met lege buggybasket

- duidelijke handleiding inbegrepen
advertentienummer 172779422 of 172511613
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 juni 2008 @ 13:28:17 #265
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59216212
quote:
Op zondag 8 juni 2008 08:54 schreef Stiemie het volgende:
Hele handige tip voor als je kindje naar een kinderdagverblijf gaat: http://www.goed-gemerkt.com

Voor naamlabels om op flessen, tassen en in jassen te plakken/strijken.

Hier zijn ze er bij de opvang in ieder geval erg blij mee
Ik wacht even tot Ireth de kortingscode hier neertypt
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 8 juni 2008 @ 20:42:12 #266
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59228775
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Huh? Ik snap je geloof ik niet helemaal
  zondag 8 juni 2008 @ 22:55:03 #267
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_59233758
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Denk niet dat ik daarvoor een kortingscode tegen zal komen
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_59234252
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:10 schreef pinquit het volgende:

Sesamstraat snoetenpoetsers van dermocare. zonder parfum
De enige die hier geen rode eczeem plekken veroorzaken.
pi_59234557
Handig:

- hydrofielluiers met stip op 1. Ik gebruik ze om Thomas af te drogen, ik leg er 1 onder zijn hoofd in de box / bed / Bugaboo, zodat ik na wat spugen niet de hele boel hoed te wassen maar alleen de hydrofiel.
- extra vettende badolie van Balneum, bij hele droge babyhuidjes. Legt een laagje over het huidje en is veel milder dan Zwitsal e.d.
- muziekmobile boven de box: ik vind -em vreselijk, maar Thomas kan er heel gebiologeerd naar kijken, zodat ik even rustig kan ontbijten.
- dimmer op zijn slaapkamerlamp. 's Nacht kan ik een klein lichtje aandraaien, zonder naar een muurlapmpje met schakelaar oid te hoeven lopen.
- babyfoon: ik wilde er eerst niet aan. Maar ik bleef om de vijf minuten naar de trap lopen om even te luisteren. Dan zit je met een babyfoon een stuk rustiger.
- VSM Cinababy druppeltjes bij krampjes.
- Petjes, bandana's e.d. tegen de zon. Gelijk kopen als je die ziet, want als je ernaar moet zoeken kan je nergens leuke vinden.

Onhandig:
- inderdaad, zoals al gezegd: spijkerbroekjes, tuinbroekjes en capuchonvestjes.
- babymaxx draagzak en hangmatje ineen. Onding. Het hangmatje is dan nog wel grappig voor in de box, maar ermee (ge)dragen (worden)is niet te doen. Voor kind niet en voor ouders niet.
- allerlei leuke knuffels en prullen voor op de commode. Die liggen nu achterin de kast; staan alleen maar in de weg.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 8 juni 2008 @ 23:50:34 #270
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59235390
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:55 schreef Ireth het volgende:

[..]

Denk niet dat ik daarvoor een kortingscode tegen zal komen
shittie helaas dan!

Webkim: zwitsal heeft trouwens ook vernix-creme. Heb je die wel eens geprobeerd? Het spul bootst het echte vernislaagje na. Omdat Brent overtijd gedragen is heb ik dat ook gebruikt want hij was op sommige plekjes ook zo droog als een rozijntje
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59238733
Top:
AEROSLEEP, ze spuugt nog wel eens wat (dat ging door hydrofiel luier, hoeslaken en molton heen) en die aerosleep verzamelt dat mooi zonder dat het een broerig natte bedoeling wordt. En tevens hebben wij een BUIKLIGGER dus dat geeft nog iets meer geruststelling dat ze kan blijven ademen ondanks dat ze haar snoetje perongeluk in het matras gedrukt...

Flop:
Super babyfoon met muziekjes en terugpraat functie... heb hem na 2 dgn uitgezet in huis (hoor je toch wel, geloof me ook al is de muur van 20 cm dik beton) een simpele babyfoon is voldoen (wel dect uiteraard)
  maandag 9 juni 2008 @ 10:27:01 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_59240598
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:03 schreef tinny het volgende:
Top:
AEROSLEEP, ze spuugt nog wel eens wat (dat ging door hydrofiel luier, hoeslaken en molton heen) en die aerosleep verzamelt dat mooi zonder dat het een broerig natte bedoeling wordt. En tevens hebben wij een BUIKLIGGER dus dat geeft nog iets meer geruststelling dat ze kan blijven ademen ondanks dat ze haar snoetje perongeluk in het matras gedrukt...

Flop:
Super babyfoon met muziekjes en terugpraat functie... heb hem na 2 dgn uitgezet in huis (hoor je toch wel, geloof me ook al is de muur van 20 cm dik beton) een simpele babyfoon is voldoen (wel dect uiteraard)
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar de aerosleep is echt onzin, met betrekking tot je 2de reden.
Ik vind het schandalig dat ze je dat in de winkel aanpraten (wiegendood). Zelfs op de negenmaanden beurs was die kerel heel irritant bezig. "je wilt toch geen dood kind in je bed" en dat soort dingen.
Op de site van wiegendood staat in ieder geval dat het niet bewezen is dat het werkt. En dat dat ding sowieso op volwassenen wordt getets. En dat de ademhaling van volwassenen niet te vergelijken is met ide van een kind.
Nou moet iedere ouder natuurlijk kopen wat hij/zij goed dunkt.

Met betrekking tot je 1e reden, daar is wel wat voor te zeggen natuurlijk
  maandag 9 juni 2008 @ 10:29:30 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_59240650
quote:
De AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen.
Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek is niet vast te stellen of de Aerosleep een effect heeft op het risico op wiegendood.
Advies: Leg ook op dit product een baby nooit op de buik te slapen.
Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties bij baby's te rade bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie. Zij kunnen ook beoordelen of er aanwijzingen zijn die preventieve maatregelen vergen en zij kunnen aangeven of claims van fabrikanten al dan niet zijn bewezen.
pi_59241044

[ Bericht 54% gewijzigd door tinny op 09-06-2008 10:51:39 ]
pi_59241113
Een Bumbo en voor de kleinere maandjes een badstandaardje waar ze in kunnen liggen in het badje. Verder is de box wel een ding geweest waar we achteraf makkelijk zonder gekund hadden maar we het bij de tweede toch wel weer beneden zetten. Kaith vond het dus echt niet leuk maar zat er wel in om even te kunnen koken/deur opendoen of iets dergelijks...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')