abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27986796
staafmixer maakt hier overuren

blender staatnu op mijn verlanglijstje aangezien we ook de shakes zelf maken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27987591
Ook zo'n aanschaf die eigenlijk niet praktisch is: een klamboe! Hing heel schattig boven zijn ledikantje maar als snel trok hij de stof zijn bed in. Dat vond ik een beetje eng eigenlijk dus de klamboe ligt weer keurig opgevouwen in de kast
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27988188
ik heb niets gehad aan de oogjes luiers
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_28002517
oogjes luiers?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:44:57 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_28009466
Vertel eens Bar_en_Mar wat zijn dat, oogjesluiers?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_28009640
die dikkere luiers met ribbeltjes bij de hema ( flanellen ook wel )
pi_28009717
Uh ik denk dat ze piqué-luiers (of hoe je 't ook schrijft) bedoelt...

Stiefloeder noemde ze idd ook al eens oogjes luiers.
W ~ H ~ T
pi_28009806
die ja th Jonnetje
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:58:39 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_28009869
Enne........waar zouden die dan goed voor moeten zijn?
Ylana
pi_28009908
kun je gebruiken als luier
pi_28009950
Die gebruikte ik dan weer wel veel...als onderlegger voor vanalles (op het aankleedkussen, in het bedje, als grote spuugdoek, ook wel als luier trouwens).

Aankleedkussenhoezen heb ik ook niet veel gebruikt trouwens, kon ik na elke poepluier zo'n beetje die hoes ook vervangen. Ze lagen al vrij snel op zo'n oogjesluier op het aankleedkussen.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:32:42 #112
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28011071
boxkleden een aantal indd erg handig, ik heb 1 afwasbare en en 2 uitwasbare

overslaghemdjes had ik 2 gekocht en nooit gebruikt, onzindingen vind ik dat.

zo'n babysleeper had ik ook gekocht en ook nooit gebruikt.

uitrekbare rompertjes zijn indd erg fijn, en dan vooral die van hema

ik vind luiertas erg relaxt, zit echt alles wat je maar ken bedenken bij mij (incl me eigen spullen), ik ben nergens zonder die tas

campingbed incl netje heb ik ook, nog niet uitgetest (dat netje dan)

wippertje doet hier ook uitkomsten, gebruik t zeer veel.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:08:21 #113
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_28016743
Die piqué-luiers of oogjesluiers kan ik dat dan vergelijken met hydrofielluiers?
Ylana
pi_28016792
ja ik vraag me ook af of daar verschil tussen zit.
pi_28017022
Nee, hydrofielluiers vind ik prettiger. Die zijn zachter en dunner, en nemen vocht beter op. Zijn dus geschikter als handdoek. De oogjesluiers heb ik wel gebruikt als 'onderlegger' om spuug op te vangen, en de flanellen luiers zijn voor hetzelfde doel wel geschikt maar voelen zachter aan. Oogjesluiers vond ik vrij stug. (Maar ik heb ze 2ehands gekregen/geleend van moeder en schoonmoeder, dat scheelt misschien nog.)
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:56:01 #116
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28018344
pique of oogjesgevallen heb ik niet eens ik heb hydrofielluiers en flanellen. die flanellen leg ik over het aankleedkussen en ook aan het hoofdeind onder het hoeslaken tegen spuug
pi_29478368
Handig topic dit!
pi_29481509
zeer handig topic!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 7 augustus 2005 @ 18:40:50 #119
45833 crew  Fogel
pi_29489543
Voor de tweeling hebben we het volgende ingekocht (het zou kunnen dat ik wat vergeten ben, maar dat komt er later wel bij):

2 verschoonkussens (of hoe die dingen ook heten - eentje is nog niet uitgepakt omdat de badkamer nog niet bezet is geweest terwijl een kind verschoond moest worden)
20 handdoeken
36 hydrofieldoeken (worden voor alles behalve als luier gebruikt)
48 kleine doekjes
8 'helseteppe' geen idee hoe het in het Nederlands heet: het is een katoenen deken achtig ding met veel kleine gaten erin. Kan als deken gebruikt worden, maar ook om bijvoorbeeld de zon uit de kinderwagen/autostoel te houden zonder dat het de zuurstoftoevoer belemmerd.

heel veel kleding/bodies
6 fopspenen
1 Avent borstpomp met 25 bekers
- er zijn al ruim 200 'BH-inleg' dingen er doorheen gegaan, en het druipen gaat vast voorlopig nog wel even door
- zo'n 16 luiers per dag (libero newborn past ze het beste, pampers is wat minder. Andere merken niet geprobeerd).

14 Dr Brown's flessen (deze vormen geen vacuum)
1 flessenwarmer (past ook in de auto)
1 flessensterilisator voor magnetron
2 stalen thermosflessen, voor als er onderweg eten bereid moet worden
1 bad zonder statief
Baby badolie
Baby creme/zalf
Baby lotion

2 bedden
2 matrassen
4 overmatras
4 dekbedden
2 schapenvachten

2 Akta Graco autostoelen met kliksysteem (de 'basis' blijft in de gordels in de auto staan, dus daar geen gehannes mee iedere keer)
1 One Tree Hill Urban Jungle Duo kinderwagen met alles wat je aan bijbehoren kan bedenken

Het bovenstaande was van de categorie 'noodzakelijk', daarbij hebben we ook het volgende gekocht omdat we het handig of 'nodig' vinden:

1 Quinny freestyle 3xl comfort kinderwagen (altijd handig als je maar met 1 kind op pad gaat)

Digitale camera (Canon EOS 350D, al ruim 700 fotos gemaakt deze eerste maand)
Digitale videocamera (Canon MV800, kunnen de opas en omas en ooms en tantes ook af en toe een klein filmpje in de e-mail krijgen -- de dichtsbijzijnde directe familie woont namelijk 500km verderop)

Een handsfree set (zo'n draadje met microfoon en oordop) voor op de thuistelefoon, heb je tenminse twee handen vrij voor de kinderen ipv slechts een.

En op de aan te schaffen lijst staat een compacte digitale camera (en dat word als het aan mij ligt de Canon Ixus 700), omdat mijn vrouw vind dat de andere digitale camera te groot is om mee te zeulen (op korte trips).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_29494566
't meeste is al gezegd, maar van de niet (vaak) genoemde dingen vinden wij deze erg handig:
* klamboe! na een keer onze kotert 's ochtends onder de muggenbulten slaapt ze nu voortaan altijd onder een klamboe)
* plastic slabbers met zo'n opvang-bakje, handig bij het leren uit een beker drinken
* fopspeen-touwtje, niks zo vervelend als tijdens het winkelen erachter te komen dat de fup 5 minuten geleden ergens eruitgemikt is en dat mevrouw 'm nu opeens weer perse wil hebben.
* Tummy-tub, heeft de onze ruim een jaar in gebaddert.
* bezuinig niet op auto-stoeltjes en dat soort dingen: veiligheid voor alles (wij hebben een Romer stoeltje)
* fruit in huis voor als ze niet willen drinken (die stress begint altijd op zaterdagavond om 17:00uur als de winkels gesloten zijn): druiven, perzik, kiwi, aardbei, cherry-tomaatjes doen het prima hier.
  zondag 28 augustus 2005 @ 16:21:45 #121
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30056435
Even een schoppen hier...

Woensdag wordt de kamer geleverd en daarna heb ik even vakantie, dan ga ik ook de hydrofielluiers halen, het aankleedkussen en al die andere handige en of noodzakelijke dingen.

Wat ik me afvroeg, op die uitzetlijsten zie je de badthermometer regelmatig voorbij komen, hebben jullie die veel gebruikt? Of ligt het erbij voor de sier?

Overige tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!!
Ylana
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2005 @ 16:42:28 #122
81992 Githa
pi_30056602
de badthermometer is hier veel gebruikt, maar wij hebben dan ook geen thermostaat op de kraan ofzo.
Nu heb ik er aardig feeling voor gekregen maar in het begin vond ik het wel fijn dat ik kon checken hoe warm het nu echt was.
pi_30059633
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:47 schreef lady-wrb het volgende:
lingerienetje voor de babysokjes
(want die verdwijnen altijd in de wasmachine )
Mag ik je even heel erg bedanken voor deze tip!

Bij Wilyan zijn er toch wel redelijk wat sokjes door de wasmachine "opgegeten".
Maar nu niet meer!

Ik gebruik nu een lingerie-netje voor Hanne's sokjes. Maar ook de sokken van Wilyan gaan er in .

(ook bedankt namens m'n schoonmoeder trouwens, die vond het wel zo'n supertip! )
W ~ H ~ T
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:22:45 #124
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30060770
Doe maar wel Saffier. Voor hetzelfde geld lig je nog een tijdje plat en kun je niet helpen als de kraamhulp je babietje wast, dan moet je het dus later op 'goed gevoel' zelf doen. Zou ik het niet op wagen

Iets wat ik echt een onding vind is onze kinderstoel. Hij is hartstikke leuk maar hij plakt altijd omdat ie gewoon niet echt goed schoon te maken is. De rode versie van de houten Tiamo stoel, ik zou hier nooit meer voor kiezen. Iets chemisch en de verf verandert van kleur, schuursponsje haalt de evrf eraf, met veel water gaat ie afgeven. Nee, geen aanrader
  Hoofdredactie Fotografie zondag 28 augustus 2005 @ 22:34:11 #125
95752 crew  Chell
Kluns
pi_30060962
Kun je met die stoel niet terug naar de winkel of de leverancier LB? Lijkt me toch niet de bedoeling dat de verf afgeeft en verkleurd.
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2005 @ 22:44:46 #126
81992 Githa
pi_30061087
Idd LB zou eigenlijk niet moeten kunnen ook niet echt kindvriendelijk wanneer de verf er zo snel afkomt Hoe dan ook zou ik een mailtje richting Tiamo doen hoor.
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:45:28 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30061095
Die badthermometer gaan we dus wel degelijk aanschaffen, bedankt Luchtbel!

En over je kinderstoel, daar zou ik zeker een briefje/mailtje/telefoontje aan wagen! Het is toch loigisch dat een kinderstoel ondergekliederd wordt en dus behoorlijk schoongemaakt moet kunnen worden zonder dat de verf erafgaat of dat hij af gaat geven? Volgens mij klopt dat niet hoor!
Ylana
pi_30061424
Voor 2 euro heb je bij bijv V&D een simpele uitvoering van de badthermometer, is niet zo veel geld toch?

Wij hebben de blank houten versie LB en die blijft wel goed.. wat vreemd.
  zondag 28 augustus 2005 @ 23:06:24 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30061442
Jullie weten toch wel tegen wie jullie het hebben, dat is allang gebeurd maar ja. Schoonmaken met een vochtig lapje (dat woord alleen al; zeg dan doekje ) zou voldoende moeten zijn. Nou ja maak me er niet druk over, we maken hem wel een keertje mooi maar ik zou hem niemand aanraden!
  zondag 18 september 2005 @ 22:05:03 #130
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30710163
Om het lijstje completer te maken; grote tenten als ondergoed bijvoorbeeld bij de Hema, voor na de bevalling.

O, ja badthermometer heb ik inmiddels in huis! Zat in een compleet pakket toen we het badje kochten met allerlei toebehoren!
Ylana
  † In Memoriam † zondag 18 september 2005 @ 22:44:18 #131
81992 Githa
pi_30711406
Onhandig of liever gezegd het ding dat hier nog steeds ongebruikt staat is dat bakje dat je bij het badje krijgt, waarin schoon water voor het gezichtje kan tenminste daar was het toch voor
pi_34866740
Die lekdingen voor in je beha tussen de voedingen door vond ik zware onddingen...
Ik haalde gewoon dun maandverband van Schlecker ( die zijn katoenig) en knipte die doormidden en plakte ze vast in me beha... Geen verschuifpartijen en ze nemen veel meer op dan die "originele" dingen.
pi_34884770
Sudo creme heeft heel lang boven aan mijn lijstje gestaan tot mijn 2e kraamverzorgster aankwam met camillosan zalf. (of Kamillosan)
Dat kun je echt overal voor gebruiken. Tepelkloven, droge wangetjes, rode - en zefs open billetjes. geweldig spul.
Weg met alle potjes en tubetjes voor alle verschillende kwaaltjes....gewoon een voor alles.

Ook vond ik een flesje desinfecterende handgel altijd handig. Als je weer eens onderweg (auto/trein) of midden in het park een peopluier moet verschonen en er dus geen kraan in de wijde omtrek te vinden is.

En in mijn auto ligt ten alle tijden (zelfs nu ze 5 en 7 zijn) altijd een verpakking snoetenpoetsters.
pi_34891265
Hmmm, ik vind dit een vreselijk handig topic!!! Vooral dat lingerie netje!!
pi_34891359
Githa zo'n waskom zat bij ons niet bij het badje. Ik heb het appart aangeschaft en vond het ideaal. Dan kon ik ze op de commode wassen. Hier gingen en gaan ze niet elke dag in badje (slecht voor t huidje) En zo kon ik dan wel t gezichtje en de billetjes wassen. Ik heb dat nog vaker gebruikt in t begin als dat badje.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34894318
Ik mis nog het neusontstoppertje en een lange pinknagel!
Ik had zo'n neusontstoppertje gekregen in een kraammand en zag er in eerste instantie het nut niet van dat enge ding in. Tot mijn guppie het spaans benauwd kreeg en ik zonder twijfel het op zijn neusje heb gezet. (Goor verhaal, maar er kwam een enorme prop vrij die nauwelijks door zijn neusgaatje paste!) Wat was ik blij met dat ding, ik kon tenminste iets doen!
Voor de latere snotjes vind ik de lange pinknagel toch ook onmisbaar! Mijn man ook trouwens, die roept me er regelmatig om!
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:51:58 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34898872
In dat lingerienetje gaan braaf alle sokjes, werkt geweldig, vooral omdat je die sokjes dus NIET in de droger moet stoppen, want dan passen ze echt nóóit meer! is het alleen wel handig als je dat netje dan ook wel in de wasmachine kiepert, want anders worden die sokjes nooit gewassen
Ylana
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:53:21 #138
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34902918
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:16 schreef jessie het volgende:
Githa zo'n waskom zat bij ons niet bij het badje. Ik heb het appart aangeschaft en vond het ideaal. Dan kon ik ze op de commode wassen. Hier gingen en gaan ze niet elke dag in badje (slecht voor t huidje) En zo kon ik dan wel t gezichtje en de billetjes wassen. Ik heb dat nog vaker gebruikt in t begin als dat badje.
Daar gebruik ik gewoon een kunststof beslagkom van de Ikea voor die we nog hadden staan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_34903075
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef Mammietje het volgende:
Ik mis nog het neusontstoppertje en een lange pinknagel!
die lange nagel is ideaal inderdaad
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34903935
Als je zoogcompressen gebruitk: Investeer in de katoenen versie. Ik heb staan dubben of ik het zou doen want ze zijn best prijzig maar ik ben nu erg blij dat ik niet steeds een nieuwe doos hoef te kopen enze redden het prima om mijn kleding een hele dag droog te houden.

Misschien een herhaling: koop vooral niet te veel kleding in maatje 50/56 je krijgt echt bergen en als je nog iets nodig hebt, de winkel is geduldig.

oja, en waarom ik dit topic ging lezen, heeft er iemand ervaring met een bumbo?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:43:09 #141
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34904970
Een bumbo? Wat is dat dan en waarvoor doet het dienst?
Ylana
pi_34905301

Ladybos had er laatst 1 te koop. Myrthe klom er steeds uit
pi_34905605
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:51 schreef Saffier het volgende:
In dat lingerienetje gaan braaf alle sokjes, werkt geweldig, vooral omdat je die sokjes dus NIET in de droger moet stoppen, want dan passen ze echt nóóit meer! is het alleen wel handig als je dat netje dan ook wel in de wasmachine kiepert, want anders worden die sokjes nooit gewassen
Dat laatste is heel herkenbaar
W ~ H ~ T
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:11:21 #144
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39941205
Echt een handig topic. Al wisselt het natuurlijk ook per kind wat handig is en wat niet. Ik heb nog de tip om van die teva-achtige sandalen met klitteband te kopen. Als je in de zomer zwanger bent dan. Die kun je steeds verstellen, zodat je niet elke nieuwe schoenen hoeft te kopen als je voeten weeeer dikker zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 19 juli 2006 @ 16:30:50 #145
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_39979038
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:18 schreef Jelief het volgende:
Als je zoogcompressen gebruitk: Investeer in de katoenen versie. Ik heb staan dubben of ik het zou doen want ze zijn best prijzig maar ik ben nu erg blij dat ik niet steeds een nieuwe doos hoef te kopen enze redden het prima om mijn kleding een hele dag droog te houden.
Zo zie je maar hoe persoonlijk die dingen zijn: 1 toeschietreflex, en ik kon me weer verkleden met die katoenen zoogcompressen. Goede (en dure ) kunststofmaandverbandachtige compressen deden het wel heel goed.
pi_39980956
ik had ook niet zoveel aan die katoenen. iemand nog interesse in een setje (6) katoenen (wasbare en weinig gebruikte) zoogcompressen?
pi_39981157
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 16:30 schreef Gaoxing het volgende:
Zo zie je maar hoe persoonlijk die dingen zijn: 1 toeschietreflex, en ik kon me weer verkleden met die katoenen zoogcompressen. Goede (en dure ) kunststofmaandverbandachtige compressen deden het wel heel goed.
bedoel je dan wegwerpgevallen? Tips voor een merk?
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:16:14 #148
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_39982754
Nee, sorry snoopy, ik hoop dat iemand anders je kan helpen. Ik woonde niet in Nederland.

Wat opbouw betreft waren het eigenlijk gewoon mini-luiertjes, met een laag die het vocht van de huid weg houdt, en ergens van binnen dat gel-spul dat het vocht vasthoudt.
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:38:51 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39985014
*topic doorgespit en standaardlijstje aangevuld.

Tnx dames!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_39992991
snoopy ik vind die van de Hema heel prettig in gebruik maar ik weet dat de meningen/ervaringen daarover nogal verschillen (net als over luiers ).
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:12:55 #151
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39995065
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 16:30 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat ik er toen niet bij heb verteld is dat ik tijdens het voeden vaak een spuugdoekje in mijn bh deed en later die opvangschelpen van Avent. Die schelpen gebruik ik nu nog trouwens anders hou ik het niet droog.
pi_40000724
Ik heb 1 keer die dure zoogcompressen gekocht maar dat was een ramp, toen kreeg ik van een nichtje van mijn ex de tip om gewoon maandverband (dunne libresse of always) in tweeen te knippen en die in me beha te plakken. Neemt veel meer vocht op dan welke zoogcompres ooit!!! Geen natte plekken meeer met toeschiet reflexen enzo!!!!
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2006 @ 08:38:48 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_40001383
áls je maandverband gaat plakken, moet je het doorgeknipte gedeelte aan de bovenkant plakken, anders loopt het er zo uit
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_40001712
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:12 schreef Jelief het volgende:

[..]

Wat ik er toen niet bij heb verteld is dat ik tijdens het voeden vaak een spuugdoekje in mijn bh deed en later die opvangschelpen van Avent. Die schelpen gebruik ik nu nog trouwens anders hou ik het niet droog.
die schelpen schijnen het lekken/ de tsr wel te stimuleren he. bij mij werkte het althans wel zo: met avent-schelpen lekte ik vele malen meer dan zonder. ik las later pas dat dit dus een bij-verschijnsel van die schelpen kan zijn. bij anna maar niet meer gebruikt, en veeel minder last.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:03:04 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40002980
Ik ben dus zo'n chaoot dat ik die dingen overal laat rondslingeren en ze vaak dus niet kan vinden als ik Emma ga voeden, de deurbeltechniek werkt dan ook heel goed. Ik gebruik ze meestal als ik in het openbaar voed, dan heb ik tenminste een hand vrij. Vaak zit er ook gewoon helmaal niets in naja in het begin ving ik nog wel eens 20cc op
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:47:03 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40009918
tvptje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40011185
Ik heb hem nog niet kunnen gebruiken (ze zitten nog in mn buik)
Maar mijn vader heeft het baby badje op een oud bureau gezet.
Een gat in het badje en het bureau geboord, een afvoerslang gemonteerd.
Een douchekop boven het badje geplaatst, zo hoef je niet te slepen met emmers, of een badje vol met water. Het is zo leeg.
En het badje kan niet omvallen doordat het vast zit dus geen waterballet!
Heerlijk zo'n handige pa!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_40011505
handig baloe!
maar: in babybadjes zit toch meestal al een gat?
pi_40011859
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:29 schreef bixister het volgende:
handig baloe!
maar: in babybadjes zit toch meestal al een gat?
In die van ons helaas niet.

Kan ik die pa van je niet lenen, Baloe?
pi_40038693
Ik heb 3 babybadjes gekregen, en in alle 3 zit geen gat.
maar je mag mn pa wel even lenen hoor
05-09-2006!
pi_40038716
ons badje heeft wel een gat. met zo'n stop erin. hopelijk heb jij ook een goed passende stop gevonden.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 11:33:04 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40042258
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:22 schreef Baloetjuh het volgende:
Ik heb hem nog niet kunnen gebruiken (ze zitten nog in mn buik)
Maar mijn vader heeft het baby badje op een oud bureau gezet.
Een gat in het badje en het bureau geboord, een afvoerslang gemonteerd.
Een douchekop boven het badje geplaatst, zo hoef je niet te slepen met emmers, of een badje vol met water. Het is zo leeg.
En het badje kan niet omvallen doordat het vast zit dus geen waterballet!
Heerlijk zo'n handige pa!
waar komt het water vandaan en waar gaat het naar toe?
pi_40044319
lady-wrb: voor de diepere vragen des levens!
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 22:28:10 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40059868
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:31 schreef bixister het volgende:
lady-wrb: voor de diepere vragen des levens!
zo diep is dat toch niet?
als je niet met emmers hoeft te sjouwen, moet dat water toch ergens vandaan komen en na gebruik ergens naartoe gaan?
pi_40069453
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

waar komt het water vandaan en waar gaat het naar toe?
Het water komt vanuit de badkamer door de muur.
en daar gaat het ook weer naar toe, dus gewoon zoals het water uit de kraan in de badkamer.
05-09-2006!
pi_40417730
Wij kregen een Bumboo. Daar heb je de eerste maanden geen biet aan, maar als ze iets groter zijn kunnen ze daar in zitten en geen kant op. Wel heel gezellig als je aan het koken bent bijv. dat je ze dan naast je kunt zetten.

Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:24:13 #167
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40422493
over het badje en een passende stop.
Een tipje als je dat kleine mini dopje kwijt raakt kan je een flessen speen ondersteboven in het gat doen. Dan loopt hij niet leeg.
pi_40523627
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met fietskarren?
Wil er graag 1 aanschaffen maar twijfel over de bodem. (doek)
Kunnen ze hier niet doorheen trappen als de kids wat groter zijn en er zelf in willen klimmen.
pi_40524207
pi_40596998
JA als ze zelf kan fietsen kan ze mooi voor, naast of achter fietsen.
Maar had voor de grotere afstanden een fiets-aanhangkar in gedachten.
Leek me wel handig nu ze nog niet kan zitten en straks voor de wat grotere afstanden.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 08:44:47 #171
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40599309
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 02:47 schreef D_D_T het volgende:
JA als ze zelf kan fietsen kan ze mooi voor, naast of achter fietsen.
Maar had voor de grotere afstanden een fiets-aanhangkar in gedachten.
Leek me wel handig nu ze nog niet kan zitten en straks voor de wat grotere afstanden.
Volgens mij staan er in dat topic wel wat ervaringen met de fietskar hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 08:59:08 #172
78042 Breakfast
I'm not an addict
pi_40599510
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:46 schreef Angel22 het volgende:
Ik haalde gewoon dun maandverband van Schlecker ( die zijn katoenig) en knipte die doormidden en plakte ze vast in me beha... Geen verschuifpartijen en ze nemen veel meer op dan die "originele" dingen.
Charmant, 2 vierkantjes die je door je shirt ziet pieken.
pi_40622325
OOOoow blauwe tekst is een topic
Nu ben ik mee. Zullen de gebroken nachten zijn zeker.
thanks voor de link bar
pi_40622845
luierzakjes vond ik trouwens ideale dingen, had ze overal mee en altijd bij me met een geurtje dus je kunt er ook met gemak even een ondergespuugd shirtje ofzo in kwijt en niet je hele auto ruikt ernaar
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:51:22 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40623275
Die dingen heb ik nou nog steeds niet in huis Bar! Toch maar eens gaan kijken voor een mini-verpakking.
D_D_T veel meelezen en vragen, dan kom je vanzelf achter dat soort dingen op Fok!
Ylana
pi_40623355
* Bar_en_Mar heeft er nog geloof ik
pi_40680944
handige tip bar.
Ga er ook maar eens van die luierzakjes in de luiertas doen. idd handig voor kleertjes die helemaal onderzitten.
pi_40683646
Weet niet of het al genoemd is: maar de snotzuiger (dat vacuumpompje om snotjes uit baby's neus te zuigen).
pi_40683940
mammietje noemde dat snotzuigertje ook, maar ik hoor ook negatieve geluiden over die dingen: ze zuoden de slijmproductie alleen maar bevorderen. sprayen met een zoutoplossing en stomen schijnen beter te zijn.
pi_40684466
Ja die neuszuigertjes zijn helemaal niet zo best om te gebruiken. Ik wilde er eerst ook een kopen voor de vele verkoudheden, maar mijn man heeft het er over gehad met de KNO-arts op z'n werk en die raadde het af. Beter is idd gewoon zoutoplossing en evt stomen als het nodig is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_42611278
Wij hebben een vuilnisbakje van de ikea dat je aan de commode kunt hangen. Echt ideaal voor vieze luiers. Je kunt er makkelijk bij en omdat het best klein is, moet je het zakje verwisselen voordat het gaat stinken. Aan de andere kant hangt een mandje uit dezelfde serie waar de vochtige doekjes mooi inpassen. Handig spul.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42613687
ja Yppy, dat ding is echt ideaal! Er zit ook zo'n kleiner bakje bij, dat hang bij ons aan de andere kant zodat ik makkelijk op de commode kan wassen en overdag geen billendoekjes hoef te gebruiken.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:20:42 #183
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42620623
Ik heb ook al een paar keer naar die bakjes zitten kijken.. (op de website dan), maar kan ik die gewoon aan elke commode hangen? Ik heb bijv. geen opstaande rand, maar gewoon een vlakke plank.

oftewel: laat eens zien (foto!) hoe dat bij jullie hangen please?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42624128
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:
Ik heb ook al een paar keer naar die bakjes zitten kijken.. (op de website dan), maar kan ik die gewoon aan elke commode hangen? Ik heb bijv. geen opstaande rand, maar gewoon een vlakke plank.

oftewel: laat eens zien (foto!) hoe dat bij jullie hangen please?

Ik denk dat het niet mogelijk is om het aan een vlakke plaat te hangen, tenzij je daar gaatjes in boort.
Wat ik overigens wel een nadeel aan dit plastic ding vind is dat het deksel er niet stevig op zit. het zit vrij los, niet strak a la curver o.i.d.
maar omdat het klein is komt het toch nooit zo vol te zitten dat het gaat stinken.
Het prettigst vind ik echter nog het kleine bakje wat er bij zit. Ik doe daar 'sochtends water in wat ik de hele dag door in combinatie met wat olie gebruik op natte billen mee op te frissen inplaats van de billendoekjes waar Ronja juist rode billen van krijgt.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 22:27:50 #185
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42625217
toch een opstaande rand nodig dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42625468
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben een vuilnisbakje van de ikea dat je aan de commode kunt hangen. Echt ideaal voor vieze luiers. Je kunt er makkelijk bij en omdat het best klein is, moet je het zakje verwisselen voordat het gaat stinken. Aan de andere kant hangt een mandje uit dezelfde serie waar de vochtige doekjes mooi inpassen. Handig spul.
Ik vind poepluiers niet op de babykamer horen. Vroeg of laat gaat dat toch stinken. Ik kan me bepaalde uitzonderingen best indenken, maar persoonlijk lijkt het me prettiger om die stinkluiers weg te werpen ergens anders in huis of direct in de container.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_42626714
Wij hebben een ander bakje, dat hangt in een metalen geraamte kun je vast ook met een schroef vastmaken?

Tot nu toe stinkt het niet, als dat wel gaat gebeuren, kunnen we altijd nog een andere oplossing zoeken.
*OUD heilige*
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 23:43:16 #188
45833 crew  Fogel
pi_42627952
Poepluiers gaan hier in een diepvrieszak die dichtgeknoopt wordt alvorens ze in een plastic tas die aan badkamerkastdeurknop hangt gaan. Dan stinkt het niet, en die tas hangt er ook niet zo heel lang (een tot anderhalve dag), want tweelingen produceren veel afval.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_42628050
Ik las in de snelligheid even in het vriesvak
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42632435
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:47 schreef jessie het volgende:
Ik las in de snelligheid even in het vriesvak
Tuurlijk, gewoon goed bewaren voor later, als ze gaan trouwen - 'Kijk eens, alsjeblieft, nog een aandenken van vroeger' en dan die heerlijke geur overdragen ook leuk als ze gaan klagen over de poeplucht van je kleinkinderen

Owlet, heb je ook andere merken doekjes geprobeerd? Er zit wel erg veel verschil in - die duurdere merken vinden wij juist niks (stinken of plakken of ze kan er inderdaad minder goed tegen); die van (ik dacht) de Lidl zijn ook goed
pi_42634039
De doekjes van de Da en KR.vat zijn volgens mij ook wel goed.Als het maar niet van die vette oliedoekjes zijn,die met lotion zijn beter toch?(tjee,ik ben er echt helemaal uit hoor,dat word weer uitproberen volgend jaar )

Groetjes,Minoes
pi_42634587
Wij hadden ook eerst doekjes van de kruidvat maar die vind ik helemaal niks. Ze blijven allemaal zo aan elkaar plakken. Ik kan niet met een hand een doekje pakken dus je moet als er een poepluier is er eerst wat uithalen en daarna pas verschonen met als resultaat dat je altijd of te veel of te weinig doekjes eruit haalt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42634677
Wij hadden bij Jans gewoon katoenen/badstof doekjes (laten maken) die 1 keer dubbel ook in van die lotiondoosjes pastte. De poep deed ik met wc papier en dan met zo'n doekje met water en olie. (die had ik al gemeng in een flesje)
Geen uitslag, want je kan zelf de olie gebruiken waar ze tegen kunnen. En stukken goedkoper.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42637272
we hebben idd al een aantal merken doekjes geprobeerd en op sommige reageert ze niet idd. Die gebruik ik dus op de momenten dat water en een lapje echt niet kan. Maar zelfs buitenshuis gaat het prima met kleine flanellen lapjes en een spaflesje met water en olie mee

@ET, dat bakje van mij (de minder mooi zeg maar ) kan je ook aan twee spijkers of schrijven hangen als je de haakjes van het bakje af haalt. Dan blijven er van die omgekeerde sleutelgaatje over.
pi_42638849
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 22:33 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ik vind poepluiers niet op de babykamer horen. Vroeg of laat gaat dat toch stinken. Ik kan me bepaalde uitzonderingen best indenken, maar persoonlijk lijkt het me prettiger om die stinkluiers weg te werpen ergens anders in huis of direct in de container.
Of je gebruikt een Diaper Champ
Wij moeten het hele huis door, naar buiten, en dan de schuur in, om een luier in de container te gooien. Dit is voor ons dus een uitkomst...

Maar was zijn die dingen snel vol . En onze container dus ook! Gelukkig hebben we hier ergens luier recycling, alleen nog even uitvinden hoe dat werkt...

[ Bericht 14% gewijzigd door linda856763 op 13-10-2006 16:53:25 ]
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:22:20 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42641545
Noah heeft zijn eigen balkonnetje bij zijn kamer. Dus daar zetten we de luieremmer neer. Ook wel handig
En verder gebruik(t)en we geurzakjes (van Etos) tegen de stank.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:19:38 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42647272
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:14 schreef MeNicole het volgende:
Wij hadden ook eerst doekjes van de kruidvat maar die vind ik helemaal niks. Ze blijven allemaal zo aan elkaar plakken. Ik kan niet met een hand een doekje pakken dus je moet als er een poepluier is er eerst wat uithalen en daarna pas verschonen met als resultaat dat je altijd of te veel of te weinig doekjes eruit haalt
das irritant inderdaad, verder vind ik die doekjes ok.
dacht eigenlijk ook dat dat vast bij andere doekjes ook zo zou zijn, haha
maar welke gebruik jij nu dan?
pi_42651669
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:53 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Of je gebruikt een Diaper Champ
Wij moeten het hele huis door, naar buiten, en dan de schuur in, om een luier in de container te gooien. Dit is voor ons dus een uitkomst...

Maar was zijn die dingen snel vol . En onze container dus ook! Gelukkig hebben we hier ergens luier recycling, alleen nog even uitvinden hoe dat werkt...
Die hebben wij sinds een aantal maanden. Bevalt heel goed! Idd snel vol, maar ja. Staat in de bijkeuken/schuur. Verschoon Kim toch vaak beneden.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:23:51 #199
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42652584
Handig topic.

Ik moet zeggen dat ik niet zo'n moeite heb met de overslagrompers, zoals hier aangegeven wordt. Maar de andere zijn wel makkelijker!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:27:17 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42652717
ik verschoonde max nooit op zijn kamer, wij hebben een 'aankleedplank' in de badkamer.
boven de wasmachine en de droger heeft mijn vader een plank geknutseld in de hele breedte van onze badkamer en daarop ligt het aankleedkussen. en de luiers gingen ook gewoon in de badkamerprullenbak. en die wordt elke dag verschoond, want meer past er niet in.
tegenwoordig verschoon ik max vaak op het grote bed, omdat hij elke keer omdraait enzo de luiers gaan dan óf in de badkamer óf beneden in de grote afvalbak. en daar gaat de poepluier in een plastic zakje.

heel af en toe vind ik 's avonds een vergeten plasluier op/naast mijn bed liggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')