Dat denk ik ook. Doeiiiiiiiiiiiii!quote:Op maandag 6 juni 2005 00:03 schreef Neva het volgende:
oke .. vraag van tse stond nog open al kan die denk ik in de Parkeerstand ?
Correctie: dan is het treurig gesteld met de historische kennis van anderhalf miljoen Alan Parsons-fansquote:
knurft geef je ongelijk gewoon toequote:Op maandag 6 juni 2005 00:06 schreef GLO het volgende:
[..]
Correctie: dan is het treurig gesteld met de historische kennis van anderhalf miljoen Alan Parsons-fans
Ik was wat ongenuanceerd in mijn verontwaardiging. 'Bekend' is niet het goede woord. Het gaat mij niet om naamsbekendheid. Naamsbekendheid is een vals criterium en ontneemt mensen het zicht op werkelijke verhoudingen. Zo is Pim Fortuyn tegenwoordig bekender dan Willem Drees, om maar 's wat bespottelijks te noemen.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:05 schreef ranja het volgende:
Glo neem nou het meest populaire radio programma van Nederland, de top 2000. Hoe vaak staat Gene Krupa daar in? En hoe vaak Alan Parsons? Waarom zou Krupa dan bekender zijn dan Parsons? Iedereen kent toch Old and Wise en Don't answer me?
Natuurlijk heeft het met doelgroepen te maken. Maar je moet het muziekgenre jazz niet vergelijken met een substroming als opera of drum 'n' bass. Dat is nou juist mijn hele punt: dat de verhoudingen helemaal zoek zijn. Jazz kun je als muziekgenre zetten tegenover pop. Het is een overkoepelende term voor talloze stijlen en stromingen, net als pop.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:24 schreef ranja het volgende:
Ok, maar dan heb je het ook over verschillende dingen. Jazz en Pop... als je met een Opera liefhebber praat zal die vast een naam noemen waarbij beide namen verbleken qua invloed maar die nog minder mensen kennen. Bijvoorbeeld. Maar ook zal de bekendste drum n bass act een stuk minder mensen bekend vorkomen dan de minst bekende top 40 band. Neem nou Tiimbob's jubileumvraag, meer dan de helft heb ik nog nooit van gehoord of alleen van gehoord door de triviavragen van hem. En dat geldt ook voor een hoop Pitchforkbands die binnen 2 seconden al geraden zijn. Heeft allemaal met doelgroep te maken.
Ik zie een gezicht met snor doorschemeren in die hoes en dat lijkt niet op Keith Caputo. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe de nieuwe LOA-hoes er uitziet.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:15 schreef ranja het volgende:
Hoewel, met die metalvraag in het 400 topic klopt dat niet
Hm. Zal niet de nieuwe Life of agony zijn denk ik?
Toch maar parkeren dan?quote:Op maandag 6 juni 2005 00:52 schreef ranja het volgende:
Hm ik wel
[afbeelding]
Leek me ook al erg artistiek voor hun
Er is inderdaad een groot verschil tussen bekend en invloedrijk.quote:Op maandag 6 juni 2005 08:57 schreef Grobbel het volgende:
GLO, om je even een hart onder de riem te steken: ik vind ook dat Gene Krupa veel bekender zou moeten zijn dan Alan Parsons. Sterker nog, volgens mij had Gene Krupa in zijn hoogtijdagen een veel grotere naamsbekendheid als onderdeel van Benny Goodmans orchestra dan Alan Parsons ooit deed in zijn hoogtijdagen, maar goed.
Klopt, maar ik zei dat vooral even om aan te geven dat meneer Krupa zowel invloedrijker en bekender was in zijn hoogtijdagen dan meneertje Parsons ooit zal zijn, en dat ik dus persoonlijk geen reden zie waarom een zichzelf respecterende muziekliefhebber AP hoger zou inschatten dan Krupa.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Er is inderdaad een groot verschil tussen bekend en invloedrijk.
En bekendheid bij het grote publiek wil eigenlijk helemaal niks zeggen over muzikale kwaliteiten.
Neem een Marco Borsato, of Kane, muzikaal stelt het allemaal niet zo heel veel veel voor en historisch zal het over pakweg 15 jaar al helemaal niks voorstellen, maar commercieel slaat het wel aan, en is het dus bekend bij het grote publiek.
Ehm, nee...quote:Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef Z het volgende:
The Coral, dat zijn toch jongetjes van 16-17?
Ze zijn ondertussen wel wat ouder geloof ik.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef Z het volgende:
The Coral, dat zijn toch jongetjes van 16-17?
Aan Silverchair refereer ik ook nog steeds als 'die jongetjes van 16'.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:02 schreef Z het volgende:
Time flies.
Wat doen die eigenlijk tegenwoordig? Barkeepen of vakkenvullen of zo?quote:Op maandag 6 juni 2005 10:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Aan Silverchair refereer ik ook nog steeds als 'die jongetjes van 16'.
Doe maar.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:21 schreef Z het volgende:
Die zanger was toch erg ziek? En waarschijnlijk al weer beter en weer muziek aan het maken.
Zullen we de vraag GLO's overigens parkeren? Dan verzin ik wel even een vraag...
Zanger Daniel Johns speelt op dit moment in The Dissociatives. Ze zijn komende woensdag trouwens te zien in de Melkweg. Daarnaast is meneer inmiddels getrouwd met Natalie Imbruglia.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat doen die eigenlijk tegenwoordig? Barkeepen of vakkenvullen of zo?
quote:Op maandag 6 juni 2005 10:27 schreef DaisyDuke het volgende:
broken social scene
Ah okay.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:26 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Zanger Daniel Johns speelt op dit moment in The Dissociatives. Ze zijn komende woensdag trouwens te zien in de Melkweg. Daarnaast is meneer inmiddels getrouwd met Natalie Imbruglia.
Dat heeft ie goed gedaan dan....quote:Op maandag 6 juni 2005 10:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Daarnaast is meneer inmiddels getrouwd met Natalie Imbruglia.
Ik probeer op de hoogte te blijven ja!quote:Op maandag 6 juni 2005 10:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En jij kent echt alle concertagendas uit je hoofd, is het niet?
quote:Op maandag 6 juni 2005 10:43 schreef Grobbel het volgende:
Zullen wel weer belgen zijn...
Iets met smakeloze pakken en allerlei andere kleine details die ze als overduidelijk "Belgisch" bestempelen. Geen idee, trouwens.quote:
Meestal komt daar een einde aan als ik ineens een jazzvraag stel, maar ik heb de indruk gekregen dat dit ook niet echt op prijs gesteld wordt.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:59 schreef ranja het volgende:
ik wacht wel even tot het indie-uurtje afgelopen is
Clips van de band kwamen ook best vaak langs op 3voor12-tv een paar jaar terug, vandaar dat er toch nog iets van herkenning in zat. Elvis or Betty Boop is wel het enige album van de heren dat ik enigszins ken, trouwens.quote:
Ik doe tegenwoordig best veel punk vragen. Maar i zal proberen wat diverser te zijn iig.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:10 schreef ranja het volgende:
Hm meestal komt daar een eind aan als per ongeluk niet Grobbel, Z of Daisy een vraag van elkaar beantwoorden maar iemand anders tussendoor sneakt
Heren + 1 dame.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Clips van de band kwamen ook best vaak langs op 3voor12-tv een paar jaar terug, vandaar dat er toch nog iets van herkenning in zat. Elvis or Betty Boop is wel het enige album van de heren dat ik enigszins ken, trouwens.
Over het algemeen probeer ik redelijk breed te zijn in mijn vraagstelling, hoor.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:10 schreef ranja het volgende:
Hm meestal komt daar een eind aan als per ongeluk niet Grobbel, Z of Daisy een vraag van elkaar beantwoorden maar iemand anders tussendoor sneakt
Ha, en dan ken ik AP nota bene nog als geluidstechnicus, producer en serieuze progrocker - kwaliteiten die bij een groot deel van degenen bij wie hij bekend is, ws. niet bekend zijn (volgt u mij nog?).quote:Op maandag 6 juni 2005 09:23 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat zelfs de liedjes over een jaar of 20 vergeten zullen zijn.
Het is makkelijk toegankelijke muziek, waar over het algemeen het grote publiek naar luistert.
Alleen in dat segment blijft er maar muziek bijkomen, waardoor oude nummers ook snel vervagen.
Originele muziek hoeft zeker niet minder makkelijk te zijn en ook helemaal niet minder populair. Waar het mij bij GK om ging (overigens, zoals Grobbel terecht opmerkte, in zijn tijd waanzinnig populair) was het feit dat zijn plaats in die geschiedenisboekjes er blijkbaar minder toe deed dan de brede bekendheid van AP.quote:Originele muziek, die door de "serieuzere" muziekliefhebbers over het algemeen meer gewaardeerd wordt, is vaak minder "makkelijk" en dus minder populair, maar dat is wel de muziek die trends zet, eeuwigheidswaarde heeft en in de muziekgeschiedenisboekjes terechtkomt.
Wie is deze Russische componist?quote:Op maandag 6 juni 2005 11:13 schreef Grobbel het volgende:
En ik schrik er ook niet van terug om een klassieke vraag te stellen.
O ja. Een picture at an exhibitionquote:Op maandag 6 juni 2005 11:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Modest Mussorgsky toch? heb nog een keer een schilderij van hem gevraagd
quote:Op maandag 6 juni 2005 11:23 schreef Z het volgende:
Dit (prachtige) schilderij van Ilya Repin waarschijnlijk.
[afbeelding]
Alhoewel ik de humor er wel van in had gezien als Z deze vraag het snelst goed had beantwoord (zeker gezien ranjas eerdere opmerking, want duh, Mussorgsky was natuurlijk hartstikke indie, zat ook nooit bij een major label toen hij nog leefdequote:Op maandag 6 juni 2005 11:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Modest Mussorgsky toch? heb nog een keer een schilderij van hem gevraagd
quote:Op maandag 6 juni 2005 11:32 schreef cafca het volgende:
Metalbands zijn net Japanners....zien er allemaal hetzelfde uit voor een leek
Ik heb dat dus met indiebandjesquote:Op maandag 6 juni 2005 11:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat zullen anderen wel weer hebben met indiebandjes, jazzmuzikanten en klassieke componisten.
quote:Op maandag 6 juni 2005 11:34 schreef Grobbel het volgende:
Dat zullen anderen wel weer hebben met indiebandjes, jazzmuzikanten en klassieke componisten.
Die zien er veel belachelijker uitquote:Op maandag 6 juni 2005 11:35 schreef Z het volgende:
Ik durf wel een (berekend) gokje te wagen: Dimmu Borgir?
Ik zou niet te hard lachen. Moord + doodslag in die Noorse blackmetalscene.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:42 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die zien er veel belachelijker uit![]()
Ooit op lowlands gezien. Ze komen het podium op: Good evening sons of satan. * bartrid zeek in z'n broek van het lachen.
Oh. zo'n band die helemaal niet aan tattoos doetquote:Op maandag 6 juni 2005 11:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Finnish prog metal quartetspecializes in a soaring, orchestral variation on European heavy metal, fusing the sweeping, romantic bombast of bands like Europe with the over-the-top instrumental chops of Dream Theater.
Laatste album: Reckoning Night (2005)
De rebus stond al klaar, maar die laat ik nu wel zitten.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is dat niet Sonata Arctica?
stelletje wannabe metalheadsquote:Op maandag 6 juni 2005 11:46 schreef GLO het volgende:
[..]
Oh. zo'n band die helemaal niet aan tattoos doet
Het plaatje er dan ook nog maar even bij:quote:Op maandag 6 juni 2005 11:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nou, mijn vraag staat nog open, dus ga daar maar mee verder.
Hint: het is een héééééle bekende zanger, die vroeger bij een hééééééééééle bekende band zat.
Omdat een beetje zelfreflectie nooit weg is en je best een punt kunt hebben, heb Ik trouwens even teruggekeken naar de acts over wie ik vragen die ik in de laatste 4 topics gesteld heb:quote:Op maandag 6 juni 2005 11:10 schreef ranja het volgende:
Vind die foto zo raar..quote:Op maandag 6 juni 2005 11:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En misschien nog wel de meest bruikbare hint: het is geen metal.
Die zit er aan te komen. Eerste single daarvan, Dance me in, is ondertussen al uit.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:58 schreef Z het volgende:
Sons & Daughters zien er vooral leuk uit. Of is er al een nieuwe plaat?
Nope, is een cd van deze meneer:quote:Op maandag 6 juni 2005 11:59 schreef Grobbel het volgende:
Is dat trouwens de nieuwe CD van Billy Corgan, TSE?
quote:Op maandag 6 juni 2005 12:02 schreef Grobbel het volgende:
Peter Gabriel - Up?
Nadat je de foto had geplaatst nietquote:Op maandag 6 juni 2005 12:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]Grobbel + 1
Was niet zo'n hele onbekende, toch?
Niet Underworld.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:12 schreef DaisyDuke het volgende:
Underworld?
dat wilde ik net gokkenquote:Op maandag 6 juni 2005 12:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Faithless
Natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Faithless
Breakdown? Geen idee of daar een specifieke term voor is, beetje gebruik van een hi-pass filter al dan niet in combinatie met een filter sweep, maar de term die daarbij hoort?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik zoek een Engelse term: hoe noem je het weghalen van de bassline en daardoor het inbouwen van breaks door een dj, waardoor het publiek gespannen dient te wachten op wat er gaat volgen ??
Nagging?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Geen breakdown of cliffhanger.![]()
Vertaald naar het Nederlands betekent het 'klieren'![]()
quote:Op maandag 6 juni 2005 12:30 schreef Grobbel het volgende:
teasing?
gefelciteerd, ik ga vandaag voor de 5000quote:Op maandag 6 juni 2005 12:31 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Met mijn 1000ste postgeef ik Grobbel 1 punt
Dit is een Duitser.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:33 schreef Neleos het volgende:
Prokofjev maar weer eens erin gooien.
Ik zie dat ik gisteren zo ongemerkt mijn 2500'ste post heb laten passeren.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:33 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
gefelciteerd, ik ga vandaag voor de 5000
Tegenwoordig verbannen naar de ringtone- en tv-reclamehel, de arme man.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:35 schreef DaisyDuke het volgende:
Dat is Carl Orff.
quote:Op maandag 6 juni 2005 12:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ben Harper ?
quote:
En heeft ook meer soloplaten gemaakt, bedenk ik me nu...quote:Op maandag 6 juni 2005 13:00 schreef GLO het volgende:
Hiphopduo? EPMD? En dat het dan Erick Sermon is? maar die ziet er toch anders uit?
Ik zat al aan Rakim (van Eric B & Rakim) te denken, maar die is kaal...quote:Op maandag 6 juni 2005 13:00 schreef GLO het volgende:
Hiphopduo? EPMD? En dat het dan Erick Sermon is? maar die ziet er toch anders uit?
quote:Op maandag 6 juni 2005 13:43 schreef thaleia het volgende:
Gokje op Paris
Ook niet.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:45 schreef GLO het volgende:
Afu-Ra?
quote:Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
volgens mij is het duo Organized Konfusion
Pharoahe Monch.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef iggy_in_the_house het volgende:
pharaohe monch
oopsquote:
quote:Op 13 maart 1942 zaghet levenslicht in El Monte, Californië.
Vanaf het moment dat hij kon praten, stotterde hij. Alhoewel dit stotteren hem later wereldroem zou opleveren, zonderde het hem in zijn kinder- en pubertijd helemaal af van de buitenwereld. Hij leed enorm onder zijn handicap.
Tot op zijn veertiende hij Ella Fitzgerald’s "How high the Moon" hoorde op de radio. Dit sprak hem meteen aan. Zij zong op een jazzy, maar toch eigenaardige manier: "" genaamd. Dit zou voor hem een openbaring betekenen. Het
gaf hem eindelijk de kans om openlijk en zonder schroom te stotteren.
Hoe stil en schuchter hij nog steeds was, achter een piano was hij niet te houden en bleef van die erg teruggetrokken persoon niets over.
Op zijn achttiende begon hij te spelen in jazzclubs in Los Angeles.
Toch zou zijn stotterfobie hem terug in haar macht krijgen en hem in drugs en alcohol doen belanden. Maar, in 1986, samen met professionele hulp en met de onvoorwaardelijke steun van zijn vrouw, zou hij toch overwinnen en afkicken. Hij besliste toen dat zijn carrière dringend een nieuwe impuls nodig had. In Los Angeles was op jazz-gebied niets meer te verdienen en ze zaten voortdurend op droog zaad.
Zij beslisten toen om naar Berlijn te trekken. Deze stad was toen het mekka voor alle jazzliefhebbers enkwam er dan ook goed aan zijn trekken. Hij begon te toeren door allerhande hotels in Europa. En toch miste zijn carrière iets.
Het mengselgecombineerd met rap&dance zou het wondermiddel blijken.
"" was geboren...
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:04 schreef DaisyDuke het volgende:
Stotteren... Scatman John?
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik zou niet op 'Scat' gaan Googlen, uzumaki
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik zag laatst geloof ik een foto van een 3e Minogue zusje... maar die was nog wat jong om te gaan zingen dacht ik.quote:
ik gebruik geen google om vragen op te beantwoordenquote:Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hoorde dat ze door de VS ging touren, dat kan nog wel wat gaan worden. Staan al die Pitchfork hipsters straks tussen de jonge tieners naar haar bubblegumpop te luisteren.quote:
Ik vind vooral haar leuk hoorquote:Op maandag 6 juni 2005 14:22 schreef ranja het volgende:
Ja, ik snap die Annie hype niet zo eigenlijkIk had wat van haar beluisterd maar vond er niet veel aan.
quote:After far too long of a hiatus, Welsh pop-punk goddessesare back on the scene with a new EP. Some things have not changed at all, like the Joey Ramone fixation; the ultra-hooky tunes built on Ramones-like chord changes, soaring choruses, and bubblegum sticky melodies; and
's wonderfully laconic vocals.
'Goddesses'?quote:Op maandag 6 juni 2005 14:28 schreef methodmich het volgende:
Super Furry Animals?
Ik ga 'm ook weer eens opzetten zo.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:24 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb 'm nu sinds lange tijd weer eens opgezet en het zijn bij vlagen onweerstaanbare disco-deuntjes. Foutloos popalbum kun je misschien wel zeggen.
Van een paar liedjes ben ik wel gecharmeerd, maar de rest doet me eigenlijk niet zo veel.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:24 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb 'm nu sinds lange tijd weer eens opgezet en het zijn bij vlagen onweerstaanbare disco-deuntjes. Foutloos popalbum kun je misschien wel zeggen.
Oh, had ik niet eens zien staan.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 6 juni 2005 14:32 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Oh, Helen Love dan misschien?
quote:is remembered today by younger pop culture buffs as the slightly awkward actress/singer in Richard Lester's 1962 debut feature film, It's Trad, Dad. From 1961 until 1963, however,
was England's teenage pop music queen, at one point selling 40,000 copies daily of her biggest single, "
," during a 19-week chart run. A deceptively young 14 when she was discovered,
had a rich, expressive voice properly sounding like the property of someone twice as old, and she matured into a seasoned professional very quickly
geen cover, waarschijnlijk wel een soort odequote:
Haar zangcarriere duurde gelukkig ook maar een paar jaar, hopelijk zal Joss Stone haar in haar voetstappen volgen.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]GLO + 1
Zo'n beetje de Joss Stone van de early 60's![]()
Klopt, ht was ook maar een gokjequote:Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef ranja het volgende:
Shaw was wel wat langer populair dan 61-63 hoor...
Waarna we Joss overal als B-actrice zullen tegenkomen... ben er niet 100% van overtuigd dat dat echt een verbetering isquote:Op maandag 6 juni 2005 14:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Haar zangcarriere duurde gelukkig ook maar een paar jaar, hopelijk zal Joss Stone haar in haar voetstappen volgen.
Haar spreekstem kennende zal ze wel niet aan de bak komen als actrice hoorquote:Op maandag 6 juni 2005 14:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarna we Joss overal als B-actrice zullen tegenkomen... ben er niet 100% van overtuigd dat dat echt een verbetering is.
Oh ja, daar denk ik dan weer niet bij na.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarna we Joss overal als B-actrice zullen tegenkomen... ben er niet 100% van overtuigd dat dat echt een verbetering is.
Niks mis met beelden van Joss Stonequote:Op maandag 6 juni 2005 14:46 schreef Litpho het volgende:
als ik moet kiezen tussen een clip van Stone of een van Annie dan weet ik het welquote:Op maandag 6 juni 2005 14:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Joss Stone: beschikt toch over de betere liedjes lovehandles in de hedendaagse popmuziek
Niks mis met de zangstem van Joss hoor... heb haar eens live gezien en daar kunnen vele zangeressen een puntje aan zuigen... maar ja helaas is het wat commercieler geworden en dat schrikt sommige mensen toch wat af..quote:Op maandag 6 juni 2005 14:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Haar zangcarriere duurde gelukkig ook maar een paar jaar, hopelijk zal Joss Stone haar in haar voetstappen volgen.
Vreemde vergelijking. Om te beginnen al hele andere muziek. Queen For Tonight is een popklassieker zoals Stone die nooit zal maken.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]GLO + 1
Zo'n beetje de Joss Stone van de early 60's![]()
Maar misschien zal ze die popklassieker nog een keer coveren.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:58 schreef GLO het volgende:
[..]
Vreemde vergelijking. Om te beginnen al hele andere muziek. Queen For Tonight is een popklassieker zoals Stone die nooit zal maken.
Geen Ween. Wel USA.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:55 schreef ranja het volgende:
gokje op Ween omdat ik die naam net tegenkwam
na Monkees, Clout, Boney M en Milli Vanilli nu ook Joss Stone?quote:Op maandag 6 juni 2005 14:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik doelde meer op de stem die niet helemaal bij het meiske lijkt te passen..
Oh, OKquote:Op maandag 6 juni 2005 14:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik doelde meer op de stem die niet helemaal bij het meiske lijkt te passen..
Annie natuurlijkquote:Op maandag 6 juni 2005 14:57 schreef ranja het volgende:
[..]
als ik moet kiezen tussen een clip van Stone of een van Annie dan weet ik het wel
Ik heb haar ook live gezien (na Franz Ferdinand in de Paradiso) en ik vond er echt helemaal niks aan, een volledig zoutloos concert, zoutloze band, vreselijk vond ik het ...quote:Op maandag 6 juni 2005 14:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niks mis met de zangstem van Joss hoor... heb haar eens live gezien en daar kunnen vele zangeressen een puntje aan zuigen... maar ja helaas is het wat commercieler geworden en dat schrikt sommige mensen toch wat af..
Zijn dat John en John van They Might Be Giants?quote:Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef GLO het volgende:
Het centrale duo even apart genomen:
[afbeelding]
Straks vertel je me nog dat Sinterklaas niet bestaat..quote:Op maandag 6 juni 2005 15:01 schreef ranja het volgende:
[..]
na Monkees, Clout, Boney M en Milli Vanilli nu ook Joss Stone?
quote:Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef Z het volgende:
Heb je een hintje GLO? Vanachtend wist ik 'm ook al niet ...
quote:, a Tucson collective of musicians focused around
and
, forged an eclectic identity through their exploration of Southwestern culture. Composer Ennio Morricone's spaghetti Westerns as well as Portuguese fado; Afro-Peruvian music; and '50s and '60s jazz, country, and surf music all factored into
's music.
Bueno!quote:Op maandag 6 juni 2005 15:04 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Calexico !
quote:Op maandag 6 juni 2005 15:19 schreef Neleos het volgende:
Lee Hazlewood?
En speelde het klaar om vervolgens mijn spelfout in de edit mee te nemenquote:Op maandag 6 juni 2005 15:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
![]()
Twee mensen in dezelfde minuut, maar Neleos schreef de naam correct. Ergo:
neleos +1
Haha. Ik had het al weer terug ge-edit. Ik zat te twijfelen hoe je het schreef.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
En speelde het klaar om vervolgens mijn spelfout in de edit mee te nemen.
Ik zou het punt gewoon aan Litpho gegeven hebben, maar goed; ik hou zelf aan dat fonetisch correcte antwoorden gewoon goed zijn, zelfs al is de spelling wat discutabel. Bij een quiz met de hand op de buzzer zou het goedgekeurd zijn.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Twee mensen in dezelfde minuut, maar Neleos schreef de naam correct. Ergo:
neleos +1
(waarna hij zelf de naam fout verbetert)
Van mij mag die het punt ook wel hebben. Zie maar wat je doet.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zou het punt gewoon aan Litpho gegeven hebben, maar goed.
Ach, richtlijn was hier nog altijd dat vraagsteller beslist (tenzij heel erg discutabel), dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Daarnaast heeft Neleos een vraag ter beschikking en ik (nog) niet, dus spelen we doorquote:Op maandag 6 juni 2005 15:24 schreef Grobbel het volgende:
Ik zou het punt gewoon aan Litpho gegeven hebben, maar goed; ik hou zelf aan dat fonetisch correcte antwoorden gewoon goed zijn, zelfs al is de spelling wat discutabel. Bij een quiz met de hand op de buzzer zou het goedgekeurd zijn.
Meestal zeur ik niet over een spelfoutje hier en daar, maar jullie zaten qua tijd wel zo verschrikkelijk dicht op elkaar, dat ik hiervoor heb gekozen. Als jij twee minuten later nog aan was komen kakken dan had je 'm niet verdiendquote:Op maandag 6 juni 2005 15:25 schreef Neleos het volgende:
[..]
Van mij mag die het punt ook wel hebben. Zie maar wat je doet.
Eigenlijk was ik de enige met de juiste spelling en zonder twijfelquote:Op maandag 6 juni 2005 15:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Meestal zeur ik niet over een spelfoutje hier en daar, maar jullie zaten qua tijd wel zo verschrikkelijk dicht op elkaar, dat ik hiervoor heb gekozen. Als jij twee minuten later nog aan was komen kakken dan had je 'm niet verdiendEn nu eigenlijk ook niet trouwens, gezien je foute verbetering, maar je krijgt 'm toch
![]()
quote:
quote:German bornis a pioneer in the use of digital
synthesizers, advanced computer technology, electronic keyboards and their
successful integration with the traditional orchestra in music for film and
television.
Gaan we nu alternatieve spellingen proberen voor de zekerheid?quote:Op maandag 6 juni 2005 15:32 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Harald Faltermeyer?
Yup.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gaan we nu alternatieve spellingen proberen voor de zekerheid?.
Tja is ook een kwestie van smaak misschien en je bui speelt vaak ook wel mee, althans bij mij wel..quote:Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef Z het volgende:
Ik heb haar ook live gezien (na Franz Ferdinand in de Paradiso) en ik vond er echt helemaal niks aan, een volledig zoutloos concert, zoutloze band, vreselijk vond ik het ...
Queen; Live at wembley?? Al weet ik niet hoe groot queen is in The Statesquote:Op maandag 6 juni 2005 16:45 schreef GLO het volgende:
Was ff weg. Hier alles dood zie ik? Dan gooi ik er wel ff een nieuwe vraag in:
Wat is de bestverkochte muziek-dvd aller tijden, volgens Billboard?
Het gaat om wereldwijde verkoop, maar Queen is het niet.quote:Op maandag 6 juni 2005 16:46 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Queen; Live at wembley?? Al weet ik niet hoe groot queen is in The States
Of Garth Brooks ofzoquote:Op maandag 6 juni 2005 16:48 schreef Litpho het volgende:
Ik vermoed zelf iets met countryinvloeden. Shania Twain of zo (alhoewel ik daar uiteraard geen DVD-titels van ken en dit dus ook geen antwoord is).
the eaglesquote:Op maandag 6 juni 2005 16:52 schreef Neva het volgende:
hell freezes over is het .. alleen weet niet of die van de beatles is of niet![]()
Eagles dus. Toch knap om met zowel verzamelcd als concertdvd bovenaan te staan.quote:Op maandag 6 juni 2005 16:52 schreef Neva het volgende:
hell freezes over is het .. alleen weet niet of die van de beatles is of niet![]()
bdoel ik dus Forty licks Amerikaansquote:Op maandag 6 juni 2005 16:50 schreef Prep2Fight het volgende:
The Rolling stones? Die hele dure dvd's?
De titel was al goed en nu haal je het punt helemáál binnenquote:
Nou ranja, je treft hetquote:Op maandag 6 juni 2005 16:57 schreef Neva het volgende:
Of het goed is weet ik niet.. maar ben er vandoor![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |