We kwamen een beetje laat uit bed gister en hij wou dus geen warm eten maar de flesquote:Op donderdag 2 juni 2005 17:16 schreef Martineke het volgende:
Anitra hoe vond Djulian de macaroni???
Helaas vindt ze dat ook niet altijd goed, doe ik al vaak hoor...maar ik ben ook gewaarschuwd dat je ze niet te lang in wipstoeltjes moet laten zitten, schijnt niet zo goed te zijn. Daarom ben ik er ook wat voorzichtig mee.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:16 schreef renzell het volgende:
Wow Suzanna, dat is echt te gek! Gefeliciteerd.
Enne... wat betreft Noa; probeer je haar wel eens in de wipstoel in je buurt neer te zetten terwijl jij zelf bezig bent? Zo hoef je haar niet de hele tijd op schoot te hebben en kun je toch lekker met haar kletsen. Of vindt ze dat niks?
ik heb ff in 't bv-topic gereageerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is.
He, wat tof, dus misschien tochquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:25 schreef Martineke het volgende:
duimen jullie weer mee, we willen zo graag naar oud beijerland
tjemig, wat zul je uitgeput zijn geweest na die week zegquote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
Hmmmm portie billenkoek dan maarquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:52 schreef m@x het volgende:
Rottdog, ik ben echt een stomme
, ik ben het gewoon weer vergeten......
![]()
Jep, waterwratjes.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:56 schreef Anitra het volgende:
Saskia heeft waterwratjes?
Heeft ze er veel last van? En alleen onder haar oksel?
Djen heeft ze nl ook gehad, dat is hier pas weg gegaan toen ze een jaar of 5 a6 was. en heeft littekens achter gelaten omdat sommige best jeukten.
Hopenlijk heeft Saskia er geen last van.
Dat zie je dan wel weer, toch? Misschien heeft ze dan vriendinnetjes waar ze wil spelen tussen de middag, woon je ergens anders, mag ze die 3x/week wel bij de buurvrouw mee-eten 's middags.. Niet te druk over maken, hoe logisch het ook is dat je daar wel eens over piekert.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:05 schreef Luchtbel het volgende:
Desnoods zoals nu bij een gastouder maar dat is weer duur en ga zo maar door. Ik kan mezelf echt gek maken met dit soort dingen.
Waarom plan je dat dan niet in?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:00 schreef snakelady het volgende:
Hier gaat alles goed alleen word de kraamvisite een beetje zat, wil niet ondankbaar klinken maar een dag met zijn 3tjes zou ook leuk zijn.
Laat Remco de agenda dan doen. Nee zeggen is écht geen schande, en mensen worden écht niet boos hoor!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:06 schreef snakelady het volgende:
Omdat ik geen nee kan zeggen, heel erg ik weet het, maar heb besloten vrijdag vrij te houden.
Ik ben ook een warhoofd en chaoot en dat is inderdaad soms lastig. Ik moet naar mijn werk, de oudste naar school, de jongste naar het kinderdagverblijf of oma. Die moet dit mee en die moet dat mee. Ik moet aan duizend dingen tegelijk denken en het valt me nog mee dat ik de kinderen niet een keer op het verkeerde adres heb afgeleverdquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:05 schreef Luchtbel het volgende:
aar inderdaad dat combineren! Ik ben absoluut een warhoofd maar echt ik probeer alles goed te regelen toch hebben we iedere ochtend een bus later dan gepland, gaat Jolie altijd net later naar bed dan ik me had voorgenomen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:10 schreef bixister het volgende:
ik heb vannacht nog gedroomd dat ik de kinderen onderweg ergens vergeten was...![]()
en toen ik ze ging zoeken wist ik de naam van de jongste niet meer.
![]()
![]()
Antwoordapparaat, voicemail, telefoon uit, want de baby slaapt, ik noem maar wat.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:16 schreef snakelady het volgende:
De meeste bellen overdag en dan is Remco er niet, Remco is heel handig in nee zeggen dus gelukkig.
Het loopt wel maar bij onze oppas staat dus al standaard een blik melkpoeder, luiers, doekjes, slaapzak, speen, poppedoekje, kleding want de helft zat nooit in de tas. Ik ben Jolie zelfs een keer vergeten warm eten te gevenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:08 schreef lily het volgende:
[..]
Maar toch... het loopt allemaal gewoon vanzelf zou ik bijna willen zeggen. Ik vind het heerlijk hoe mijn leven is ingedeeld en de dingen die ik doe. De kinderen doen het ook heel goed gelukkig. En als ik eens wat vergeet mee te geven of als Damon weer eens te laat in bed ligt, ach... ik kan er niet mee zitten hoor....er zijn wel ergere dingen.
Ik zie dat wel vaker. Twee kindjes op het kinderdagverblijf van David zeggen mama tegen de leidster en het oppaskindje van een vriendin zegt ook mama tegen haar en dat terwijl ze maar 1 dag per week komt. Het zijn trouwens altijd meisjes bedenk ik me nu...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:48 schreef texelonia het volgende:
Ik denk dat ik het juist niet leuk zou vinden als Noah 'mama' zou gaan zeggen tegen iemand anders(als ie kon praten dan he
)
Ik denk dat je dat maar even opzij moet zetten tegen die. De twee andere oppaskindjes die bij onze oppas komen hebben alletwee het totdat ze ongeveer 1,5 jaar waren mama tegen haar gezegd. Ook op kinderdagverblijven hoor je het vaak.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:48 schreef texelonia het volgende:
Ik denk dat ik het juist niet leuk zou vinden als Noah 'mama' zou gaan zeggen tegen iemand anders(als ie kon praten dan he
)
Judith heeft met Daan een poosje geleden een paar dagen bij opa en oma gelogeerd. Toen zei ze ook 'mama' tegen mijn schoonmoeder. Ik vond het volkomen logisch en het stak me helemaal niet. Ze zei toen ook regelmatig 'mama' tegen haar papa. Eigenlijk iedereen van wie ze iets gedaan moest krijgen, noemde ze 'mama'. Die fase is alweer voorbij, nu ze wat meer woordjes kan zeggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:38 schreef Luchtbel het volgende:
Wie voor je zorgt en je wie jij lief vindt is gewoon mama. Ze moeten toch wat roepen om aandacht te krijgen. Beter dit dan erom gillen.
mee eens is...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:28 schreef Karin het volgende:
Ik vind het juist hartstikke knap van je dat je zo je best doet om het goed voor elkaar te krijgenJe hoort zat andere verhalen.
Nou! en wat ik nog erger vond, is dat mensen zich dan meteen geroepen voelen om hun verhaal in geuren en kleuren te vertellen terwijl m'n hoofd daar helemaal niet naar stondquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:12 schreef renzell het volgende:
Snakie; ik werd ook knettergek van al dat (lief bedoelde) bezoek. 1000 keer opnieuw dat bevallingsverhaal vertellen en dan ook nog of je het voor de eerste keer vertelt, pffff, niet te doen.
Dat is precies waar wij eerst mee zaten. Waar we nu wonen is ook een driekamerflatje met een ontzettend kleine keuken (meer keukenhokje) én een douchehokje ipv badkamer. Woningruil is daarom gewoon onmogelijk. Daarom zijn we zo ontzettend blij met dit huis. We moesten onze situatie wel uitleggen hoor, want de huur was eigenlijk iets te hoog voor ons waardoor we geen huursubsidie konden krijgen. Toen is het verlaagd naar een wél acceptabel bedrag, echt heel aardig.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:37 schreef texelonia het volgende:
Suzanna wat fijn dat jullie gaan verhuizen!Wij zijn ook al een tijdje op zoek, maar heb het gevoel dat het nooit zal gaan lukken
Alles is zo belachelijk duur, voor huurwoningen moet je ook weer een bepaald salaris hebben wat wij natuurlijk niet hebben, of er zijn andere eisen waardoor we nooit in aanmerking komen, en anders hebben we nog de wachttijd van 12 jaar ofzow (en wij staan 5 jaar ingeschreven). Woningruil had ik ook al naar gekeken, maar aangezien we allebei één aparte kamer huren en samen een keuken, badkamer en toilet delen, gaat dat dus ook niet lukken. Want wie wil er nou vanuit een eensgezinswoninkje ofzow naar dit..
Ben er een beetje moedeloos van geworden eigenlijk...
Ja idd. Wij zitten nu dus zelfs in 2 kamers, dus Noah slaapt bij ons op de kamer. En tuurlijk, krijgt ie niks van, maar ik hoopte toch wel dat ie tegen de tijd dat ie 1 wordt een egen kamertje zou hebben. Als ie wat groter wordt heeft ie toch ook gewoon wat meer ruimte nodig vind ik. En de woonkamer is nou ook niet supergroot om lekker rond te kunnen kruipen enzow.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:05 schreef Suzanna het volgende:
Dat is precies waar wij eerst mee zaten. Waar we nu wonen is ook een driekamerflatje met een ontzettend kleine keuken (meer keukenhokje) én een douchehokje ipv badkamer. Woningruil is daarom gewoon onmogelijk. Daarom zijn we zo ontzettend blij met dit huis. We moesten onze situatie wel uitleggen hoor, want de huur was eigenlijk iets te hoog voor ons waardoor we geen huursubsidie konden krijgen. Toen is het verlaagd naar een wél acceptabel bedrag, echt heel aardig.
Hopelijk vinden jullie ook snel iets, want ideaal is wel anders he?
Jammer zeg, zeker omdat je dan dus lagere maandlasten enzow zou hebben. En jij wil niet meer werken dat jullie een hypotheek op alleen Remco's naam willen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:25 schreef snakelady het volgende:
Hoe was het etentje renzell?
Jammer Tex, maar ik weet hoe je je voelt, wij willen ons huurhuis graag kopen alleen dat kan niet, we mogen niet zoveel lenen op alleen Remco's naam.
Het leuke is dat we aan maandelijkse hypotheek minder kwijt zijn dan aan huur, dus we zouden het gewoon goed kunnen betalen.
lief dat je aan me denktquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien heb ik weer iets gemist, maar Martineke, weet jij al meer?
Inderdaad, ik wil pas weer gaan werken als Demi naar school gaat en stel voor we doen het op allebei onze namen dan zitten we misschien wel met een probleem als ik wegval. (door ontslag of eventueel een tweede).quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Jammer zeg, zeker omdat je dan dus lagere maandlasten enzow zou hebben. En jij wil niet meer werken dat jullie een hypotheek op alleen Remco's naam willen?
Maar daarvoor moet ik eerst een baan hebben, en ik ga pas weer over 4 jaar werken ofzo als Demi naar school gaat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
He martineke, wat een bureaucratieHoop dat jullie snel meer horen
Snakelady, dat maakt toch niets uit, als je wegvalt door ontslag of een tweedeJe hebt dan de hypotheek al, en het betalen is geen probleem, dat zeg je zelf.
![]()
oh ja dat ken ik. Lekker is dat inderdaad. Wij hebben dezelfde problemen gehad met onze woningruil (nu net een jaar geleden)..succes!quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef Martineke het volgende:
[..]
en dan in de hoop dat hij Ja zegt en dat dan volgende week geregeld word. we willen gewoon een ja of nee weten. wacht nu al 4 weken op die vent.
en als ze van baby en dreumes naar peuter gaat is het nog veeeeeel leukerquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:58 schreef snoopy het volgende:
Oh ja, ik ben de zoveelste met het welbekende cliché: het wordt naarmate je baby ouder wordt ECHT alleen maar leuker!
quote:
Mijn moeder had het daa idd ook al over. Enig wat daar aan te doen is als dat het idd is?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:03 schreef E.T. het volgende:
Tex, in mijn totaalnietkundige-ogen klinkt dit een beetje als ischias. (mijn vader had dezelfde klachten als jij omschrijft).
Als ik jou was zou ik 'n keertje naar de HA gaan...
jawel..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:00 schreef texelonia het volgende:
[..]
Enig wat daar aan te doen is als dat het idd is?
misschien even testje er tegen aan gooien ?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:24 schreef DaanBanaantje het volgende:
pfff
ik ben bang dat ik misschien weer zwanger ben
ik snap er niks van... we hebben het alleen maar veilig gedaan en toch.. weer dat gevoel dat het misschien weer zover is.. Hetzelfde als bij Dylan..maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten en ik vind het heel rot om dit te zeggen terwijl ik weet dat hier zoveel meiden vechten om een tweede streepje..
![]()
Nou, nee dus. Een collega tweelingmoeder had hetzelfde. Was ook al vier maanden geleden bevallen en had een vaag positieve test. Het ziekenhuis legde uit dat dit wèl hormoonrestanten kunnen zijn die die test (valselijk) positief beïnvloeden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:08 schreef poemojn het volgende:
Smirre, DaanBanaan is bijna 4 maanden geleden bevallen, dan zijn je hormonen toch wel weer zo genormaliseerd dat een zwangerschapstest klopt lijkt mij..
Volgens ClearBlue is je HCG-niveau tot 3 weken na de bevalling nog verhoogd.
nou het lukt ook niet altijd maar als 't nodig is en enigszins kan ga ik 's middags ook even slapen met Anna. 's avonds vroeg naar bed lukt mij niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:58 schreef Smirre het volgende:
Hoe doe je dat, Bix, rust nemen met 2 kinderen (die eruit zien als hollands welvaren, zag ik in het foto-topic)?![]()
Ik hoop het echt van harte.. ik heb om 14.40 een afspraak bij de dokter en ga daar een bloedtest doen..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:11 schreef Smirre het volgende:
[..]
Nou, nee dus. Een collega tweelingmoeder had hetzelfde. Was ook al vier maanden geleden bevallen en had een vaag positieve test. Het ziekenhuis legde uit dat dit wèl hormoonrestanten kunnen zijn die die test (valselijk) positief beïnvloeden.
Ik zag je vraag nu pas staan.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:04 schreef DaanBanaantje het volgende:
wat vervelend al dat gedoe met huizen en hypotheken zooi.. bah
Snake wat ik me afvroeg.. hoe is het om nu moedertje te zijn?
Dat is voor de napijn. Je word nl direkt naar huis gestuurd. Die plaatselijke vedoving blijft dan ff zitten zodat je de auto rit "overleefd" en dan thuis lekker je bed in kan duiken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:22 schreef jessie het volgende:
Anitra waarom krijg je ook een plaatselijke verdoving als je toch onder narcose gaat? En heerlijk voor je dat het op een manier kan die nog een beetje te doen is!
Nee waarschijnlijk niet. 19 augustus moet ik terug komen. Als idd blijkt dat dit het is dan word er een permanente oplossing gezocht. Dat kan zijn een operatie dat ze die cyste weghalen/leegmaken. Maar het kan ook een oplossing zijn met medicijnen die een permanente blokkade zetten. Dus allemaal best nog spannend, want ik ben er nog niet, maar het ziet er nu tenminste hoopvol uit. We hebben nu de goeie plek naar mijn gevoel.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:55 schreef jessie het volgende:
O ik snap t Anitra, wat een gedoe allemaal zeg. Blijf je dit altijd nodig hebben?
Is best heerlijk Belana. Geer werkt onregelmatig en daardoor ben ik op alle momenten van de dag wel eens alleen met de kinderen. En dat is best lekker. Maar een hele week is toch anders natuurlijk. Je kan elkaar dan niet even afwisselen als je even behoefte heb aan tijd voor jezelf ofzo.
Hahaha ja het is heel moeilijk om er door heen te komen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:41 schreef TearSong het volgende:
Wat goed Anitra! (hier is het overigens ook braderie in het dorp, wat een werk om daar met een kinderwagen doorheen te komen zeg!)
Je kunt ze ook dag en nacht telefonisch bereiken (anoniem dus natuurlijk) via 0900 – 202 10 88 (5 ct/minuut).quote:Keuzegesprekken
Deze gesprekken zijn vooral gericht op de vraag wat je met de zwangerschap wil. De keuze die je maakt, is tenslotte bepalend voor de rest van je leven. De hulpverlener helpt je de mogelijkheden die bij je keuze horen op een rijtje te zetten. Welke besluit je ook neemt. Voor de toekomst is het immers belangrijk dat dit een zorgvuldig afgewogen besluitvormingsproces is.
Wellicht kun je terecht bij het Fiom??quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:06 schreef DaanBanaantje het volgende:
Ik ben zo ontzettend in de war.. en ik ga het advies van Poejmon om ergens te gaan praten maar opvolgen denk ik.
je hoeft toch geen verantwoording af te leggen naar anderen? ben jij nou? als JIJ vrede hebt met die beslissing moet de rest van de wereld dat respecteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:49 schreef DaanBanaantje het volgende:
........... ik zal als ik zwanger ben het kindje laten weghalen. Het spijt me voor de mensen die dit niet kunnen geloven of die het hier niet mee eens zijn, maar ik en vriendje weten dat dit op dit moment het beste is voor ons drietjes en onze gezinssituatie.
Sluit zich hierbij aan. Kom op zeg, het is jullie keuze en die keuze is al moeilijk genoeg, die hoef je ook niet nog eens te verantwoorden. Maar dat onderzoek van gisteren geeft toch wel wat hoop. Misschien ben je inderdaad gewoon helemaal niet zwanger en is het een beslissing die jullie helemaal niet hoeven te maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je hoeft toch geen verantwoording af te leggen naar anderen? ben jij nou? als JIJ vrede hebt met die beslissing moet de rest van de wereld dat respecteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |