abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:16:10 #1
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27582946
Vorige deel: Hoe gaat het met de moeders, deel 16

Anitra schreef:
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:16 schreef Martineke het volgende:
Anitra hoe vond Djulian de macaroni???
We kwamen een beetje laat uit bed gister en hij wou dus geen warm eten maar de fles
We gaan staks kijken of hij wel wil nu, want weer zijn we laat uit bed na het middag slaapje

Renzell schreef als laatste:

Julius spuugt trouwens de laatste tijd ook veel vind ik. Hij gaf altijd wel wat mondjes terug, maar nu komt soms de halve voeding eruit lijkt wel. Ik heb het idee dat het komt doordat ie zo verschrikkelijk wild drinkt soms, hij begint dan echt te schrokken of zijn leven er vanaf hangt en als ik hem na een paar minuten overeind trek voor een boer, dan kotst ie dus vaak de helft weer uit.
Maar goed, hij lijkt er niet echt onder te lijden (ik jaag er alleen een enorme voorraad spuugdoekjes doorheen op een dag ) en ik heb geen idee wat ik eraan zou kunnen doen, dus ik laat het maar even zo... ofzo..

[ Bericht 45% gewijzigd door Suzanna op 02-06-2005 17:26:02 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:20:40 #2
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27583102
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:16 schreef renzell het volgende:
Wow Suzanna, dat is echt te gek! Gefeliciteerd.
Enne... wat betreft Noa; probeer je haar wel eens in de wipstoel in je buurt neer te zetten terwijl jij zelf bezig bent? Zo hoef je haar niet de hele tijd op schoot te hebben en kun je toch lekker met haar kletsen. Of vindt ze dat niks?
Helaas vindt ze dat ook niet altijd goed, doe ik al vaak hoor...maar ik ben ook gewaarschuwd dat je ze niet te lang in wipstoeltjes moet laten zitten, schijnt niet zo goed te zijn. Daarom ben ik er ook wat voorzichtig mee.
Oh ja wat ook zo is...de laatste twee weken is ze natuurlijk veel aan het ontwikkelen (rollen, draaien, poging tot kruipen, bijna zitten) en daarom vindt ze het misschien ook te saai om alleen maar te zitten..dan zet ik de babygym er wel voor maar daar wordt ze op een gegeven moment boos op ... gaat ze er boos tegenaan slaan. Ander speelgoed wordt dan ook mishandeld ...

Meestal ga ik gewoon zingen als ik bezig ben en dan is ze wel redelijk stil. Ze is gewoon niet lang tevreden en wil veel afwisseling. Dat lijkt me ook een beetje haar aard, weet ook niet goed wat daar verder aan te veranderen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:37:44 #3
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27584952
Noah wil de laatste tijd ook niet veel meer in de box. Ik dacht dat ie in parijs teveel was verwend met aandacht ofzow maar misschien ligt het dan ook wel aan de leeftijd? het is wel erg vermoeiend idd, want ik kom meteen nergens meer aan toe Alleen als ie slaapt dan, maar aangezien hij gewoon bij ons op de slaapkamer slaapt, en we daar ook de was ophangen, kan ik dat dan bijvoorbeeld al niet doen. Naja, zal vanzelf wel weer beter gaan denk ik A.s. weekend gaat ie in elk geval even uit logeren, dus kunnen wij ook weer even lekker bijkomen en leuke dingen doen. Vrijdag kan we bowlen en zaterdag hebben we een verjaardag. Heb er nu al zin in!

Suazanna wat fijn dat jullie gaan verhuizen! Wij zijn ook al een tijdje op zoek, maar heb het gevoel dat het nooit zal gaan lukken Alles is zo belachelijk duur, voor huurwoningen moet je ook weer een bepaald salaris hebben wat wij natuurlijk niet hebben, of er zijn andere eisen waardoor we nooit in aanmerking komen, en anders hebben we nog de wachttijd van 12 jaar ofzow (en wij staan 5 jaar ingeschreven). Woningruil had ik ook al naar gekeken, maar aangezien we allebei één aparte kamer huren en samen een keuken, badkamer en toilet delen, gaat dat dus ook niet lukken. Want wie wil er nou vanuit een eensgezinswoninkje ofzow naar dit.. Ben er een beetje moedeloos van geworden eigenlijk...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:34:51 #4
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27589861
tex> als er 1 ding is wat ik geleerd heb inmiddels is het: de precieze reden is een gok, kom je niet achter . Ik zit nu voor de eerste keer sinds ruim 2 maanden weer eens met de draagdoek voorgebonden en Ela erin. Nog altijd beter dan de hele tijd vasthouden. Ze wil niet slapen, heeft zelfs in de auto nauwelijks geslapen (gek kind). nou ja, misschien wil ze wel slapen maar t wilde niet, zeg maar. dus nu ligt ze geplet tegen me aan, in slaap (maar wel heel licht). Had dinsdag prikje (2e dktp) dus misschien is t dat. of ze is aan t regelen vandaag. kweenie.
En wij hadden ook 'slechts' 5 jaar wachttijd, de woning die we hebben is er een die normaliter met 12 jaar wachttijd weggaat, maar we hadden gewoon mazzel. om de een of andere vage reden wilden de mensen voor ons (23) hem niet of wilde niet komen kijken... naja. dan willen wij wel ofzo

Suzanna> wat fijn! verhuizen! jeu! Noa klinkt wel een beetje zoals Ela; boos worden op de babygym is hier ook (voor ons) lach-trigger nummer 1. Driftig kan ze worden! Vooral als de hangdingetjes net ietsje te ver/ dichtbij/laag/hoog hangen. Duurt gelukkig maar even, maar toch... We hebben gewoon MTV-kindjes, die veel snel en afwisselend willen!

Renzell> regeldagen ofzo? of gewoon een weekje niet zo lekker?
..en laat gaan...
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:52:34 #5
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27592677
Ach, Juliusdiertje heeft de hele avond keihard gehuild! Arm kleintje! Ik ben echt een softie en kan daar helemaal niet goed tegen. Moet er zelf bijna van meehuilen als ie zo verdrietig is. Hij was bek en bekaf, maar kreeg het niet voor elkaar. Gelukkig slaapt ie nu.

Jdee; misschien inderdaad regeldaggie ofzo... (alleen denk ik dat bij iedere dag dat ie ff moelijk doet, moet ie inmiddels al zo'n 10 regeldagen gehad hebben)

Suzanna; opzuigen doen ze je inderdaad, die kleintjes. Mijn god wat zal dat heftig worden als daar straks een tweede bij komt. Oeps, sorry, wil je niet bang maken hoor!
Ik heb alleen nu al gruwelijk veel respect voor iedereen met meer dan 1 kind, die ook nog tijd overhoudt om zelf dingen te doen. Bij deze: hulde! Ik kom nu al bijna nergens meer aan toe voor m'n gevoel en die van mij doet nog niet eens babygymen.
pi_27593209
Wat is dat vanavond? Myrthe wilde ook niet slapen, wilde niet op schoot zitten, wilde helemaal niets. Heb haar nu net een paar minuten laten uitrazen (lees: keihard brullen, ik hoop dat de buren geen last hadden) en bv gegeven en nu slaapt ze wel.. Eindelijk.
pi_27593948
renzell, het is inderdaad pittig druk met twee hoor, vind ik, al went het wel. ik vraag me ook wel es af hoe ik óóóit heb kunnen denken dat ik het druk had met alleen Piet. maar het gekke is, ik heb wel eens een dagje met alleen Anna, en dan ben ik daar toch (bijna) net zo druk mee!

ah wat zielig he die kleintjes die zo moeten huilen en je weet niet precies waarom. dat slecht slapen was hier gisteren meer aan de orde, vandaag juist weer erg goed gelukkig.
pi_27594110
Rottdog, lees je hier nog mee? Ik zie net dit op OOL: Meppel: ik zoek een nieuw speelmaatje voor mijn zoontje (sept 2003). Misschien iets voor jou? Ook een dochtertje van nov 2004 aanwezig.
pi_27597259
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 08:39:22 #10
81992 Githa
pi_27597761
Edit: verkeerd topic
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:25:36 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27602023
Suzanna je gaat verhuizen ga je nu naar brabant toe of toch niet??

wij zijn inmiddels nog steeds bezig met oud beijerland, mens van huurachterstand heeft alles betaald en is een rechtszaak begonnen tegen haar woningbouw (die gaf de 2e x geen toestemming) en die heeft ze dus gewonnen dus nu is het weer in handen van onze woningbouw of het doorgaat of niet. helaas is die meneer 2 dagen vrij, dus het is weer afwachten tot volgende week. en dan nu met frisse moed hopend dat het nu wel doorgaat
duimen jullie weer mee, we willen zo graag naar oud beijerland
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 11:30:56 #12
81992 Githa
pi_27602217
Ik ga duimen
pi_27603065
Ik duim mee
pi_27605200
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is.
ik heb ff in 't bv-topic gereageerd.

succes martineke! wil je zo graag Tineke Netelenbos als burgemeester?
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 13:03:52 #15
43556 miss_dynastie
pi_27605531
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:25 schreef Martineke het volgende:
duimen jullie weer mee, we willen zo graag naar oud beijerland
He, wat tof, dus misschien toch
ik snap alleen niet waarom de woningbouw van haar niet wilde nadat ze alles betaald had, je zou zeggen dat JOUW woningbouw niet zou willen wegens slechte reputatie (en dat is op zich nog wel te snappen), maar de hare zou juist blij moeten zijn om van haar af te zijn
pi_27605921
succes met alle verhuisplannen hier

Faja Lobi, ik heb daar ook gereageerd. Borstvoeding deel 10
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:15:48 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27620079
jupz ik wil tineke netelenbos als burgemeester
onze woningbouw wou wel de 2e x als ze alles betaald had en kon aantonen dat het aan scheiding lag. dat kon ze. dus onze woningbouw belde die van haar en die maakte haar compleet zwart schijnbaar, zo erg dat onze woningbouw zo ook niet door kon gaan. vandaar dat zij rechtszaak had aangespannen en ook gewonnen heeft. volgen srechter moeten ze ook menselijk denken, zij houd een 5 kamerwoning bezet in dr eentje en ze woomt er nu niet eens (het staat leeg) en wij willen dolgraag daarin
maar nu ist maar weer afwachten of onze woningbouw nog wel akkoord gaat.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:24:46 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27620348
Poemojn ik heb het gelezen hoor maar niets voor moi in elk geval
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:53:27 #19
63367 Jdee
pi_27621192
ik duim ook, helemaal gerimpeld al!
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
tjemig, wat zul je uitgeput zijn geweest na die week zeg . Dan wordt ook goed wanhopig. Mijn nicht heeft 3 maanden lang alles geprobeerd om haar dochtertje te helpen, bleek dat t kind gewoon honger had: met een weekje fles was t een heel ander, rustig kind. Verhouding voormelk/achtermelk misschien wat onvoordelig, ofzo. Ik heb daar wel over zitten denken, maar zo 'erg' als bij mijn nicht heb ik het zeker niet want waar Emelie nauwelijks aankwam (echt te weinig), komt Ela zo'n 100-250 gram per week aan. Dus dat scheelt. Maar dat ik wellicht wat teveel voormelk heb zou dus wel een verklaring kunnen zijn dat ze zoveel spuugt. Maar als zij minder vaak komt om een voeding, wordt de verhouding voormelk/achtermelk ook beter, als t goed is.

en nu ga ik als de wiedeweerga naar t bv topic
..en laat gaan...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:10:59 #20
63367 Jdee
pi_27621714
was ik netjes in het bv topic aan het reageren, bedacht ik me een algemene opmerking die juist weer erg goed hier past:

ik merk heel erg dat ik het feit dat je het zo vaak niet weet bij die kleintjes wat er loos is best gelaten oppak, rolling with the punches en wel zien waar t schip strandt, ondertussen allerlei oplossingen uitproberend, maar niet in paniek of erge stress ofzo raak. Daar waar ik met andere dingen vaak *nu* en *wel meteen* en anders toch *zsm* een oplossing voor wil en daar dan ook best wat gefrustreerd van kan raken. Misschien omdat je dan uitgeput kan raken van de energie, en die energie juist nodig hebt om steeds weer die nieuwe mogelijke oplossingen te proberen ofzo?

herkennen jullie dit? of ben ik de 'te makkelijke' mama
..en laat gaan...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:18:55 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27621950
Nee hoor Jdee.. Dat is hier precies zo. Ik heb me wat dat betreft helemaal aangepast aan Saskia d'r dingen. (hoewel daar nu uiteindelijk wel structuur in zit ). Maar dat ze nog zo klein was had ik een paar dingen: plast ze goed? poept ze goed? groeit ze goed? Ok, dan zal t' best goedkomen. Ben je lekker rustig als je bij mama ligt? Ok, dan lig je lekker bij mama...
En nog steeds.. hoesten? verkouden? sja, lastig maar gaat wel weer over. Ui onder het bed om het wat te verlichten..

Toch zijn er ook wel dingen waarvoor ik bijv. wel redelijk snel bij de huisarts zit.. Ik had bijv. nog nooit van m'n leven waterwratjes gezien, dus toen er ineens een paar bultjes in de okselplooi zaten, zat ik een paar dagen later bij de huisarts.

Ik denk dat het gewoon de combinatie moederinstinct en nuchter verstand is ofzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:39:04 #22
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27622587
aangenaam daar doe ik ook aan me
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:52:49 #23
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27622991
Rottdog, ik ben echt een stomme , ik ben het gewoon weer vergeten......
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_27623092
Saskia heeft waterwratjes?
Heeft ze er veel last van? En alleen onder haar oksel?
Djen heeft ze nl ook gehad, dat is hier pas weg gegaan toen ze een jaar of 5 a6 was. en heeft littekens achter gelaten omdat sommige best jeukten.
Hopenlijk heeft Saskia er geen last van.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:20:32 #25
61800 Rottdog
pi_27623881
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:52 schreef m@x het volgende:
Rottdog, ik ben echt een stomme , ik ben het gewoon weer vergeten......
Hmmmm portie billenkoek dan maar

Dat van mij gaat bijna op de post kom er net achter dat we geen postzegels meer in huis hebben maar het zit in de envelop
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:43:41 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27624411
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:56 schreef Anitra het volgende:
Saskia heeft waterwratjes?
Heeft ze er veel last van? En alleen onder haar oksel?
Djen heeft ze nl ook gehad, dat is hier pas weg gegaan toen ze een jaar of 5 a6 was. en heeft littekens achter gelaten omdat sommige best jeukten.
Hopenlijk heeft Saskia er geen last van.
Jep, waterwratjes.
Een heel trosje in d'r okselplooi. (niet echt onder d'r oksel, maar aan de voorkant rond d'r oksel).
Ze zijn nu trouwens aan 't weggaan. De grootsten worden eerst heel rood, krijgen dan een paars randje (en een korstje) en de dag erna zijn ze verdwenen) Ze heeft ze ook al wel minimaal een half jaar. 'Ze' zeggen dat ze ongeveer een jaar blijven en dan vanzelf weggaan, 't is alleen een rotgezicht.
Sskia heeft er verder helemaal geen last van, lijkt het.. Ze krabbelt niet en ze heeft ook niet de neiging om eraan te zitten. Dat scheelt natuurlijk flink in de littekens.

Ze was er wel vroeg bij volgens de huisarts. Maar ja, eenmaal gehad en je krijgt ze nooit meer (als ht goed is)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27625101
Nee djen heeft ze de laatste paar jaar idd niet meer, maar wel op die plekken een hele ruwe huid. Zoals eelt plekken zeg maar. Het is idd een rot gezicht, op het CB was altijd de vraag of het besmettelijk was of de moeders keken met een heel vies gezicht.
Gelukkig zit saskia er niet aan!!! En hopenlijk krijgt ze een zachte huid terug.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:25:05 #28
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27654373
uhh la ma
  maandag 6 juni 2005 @ 17:06:46 #29
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27681130
Mopperdemopper

Ik heb het druk, sollicitatiegesprekken, scritpie afronden, stage zoeken, werk, zorgen dat ik geen wrak meer ben, een nieuw huis zoeken en wat? oh ja? Jolie
Voelen jullie je nooit schuldig als je kind een tijdje meer naar de oppas moet dan voorheen? Ze heeft het er hartstikke goed hoor maar ik geloof dat ik echt nog niet over m'n emobuien heen ben.Ze moet gewoon deze hele week iedere dag (oke vrijdag alleen smorgens) naar de oppas, heb net gewerkt, naar school geweest en 2 wassen gedaan, het hele huis opgeruimd nu ze er niet was en 4 pannen met eten gemaakt zodat ze in ieder geval normaal te eten krijgt. Hoewel ze eigenlijk daar gewoon kan aanschuiven maar ja toch. Soms ineens zo'n paniekerig gevoel. Hoe moet dat dan straks, kan ze dan wel naar de peuterzaal? En als ze naar school gaat, waar gaat ze eten tussen de middag? Kan ze meteen naar huis of moet ze 5 dagen in de week met iemand anders meer. Ik weet dat er nog een hele hoop kan veranderen en dat ik zat leuke dingen met d'r doe en samen tijd kan doorbrengen. En dat ik nu gewoon hard moet werken en mag hopen dat ik tegen die tijd een leuke parttime baan kan vinden en freelance werk voor thuis erbij maar ik hoop dat het goedkomt.

Dan van die mensen die aan je kop lopen te zeuren dat je te veel binnen zit, ga es een keertje mee uit. Je zit veel te veel voor de computer.
Tuurlijk ik onzininternet veel tussendoor maar hallo! ik werk ook ondertussen, ik werk ook voor school ondertussen, ik let ook op m'n kind ondertussen. Ik wil ook alleen maar voor elkaar krijgen dat ze straks een huis heeft, te eten krijgt, d'r zwemdiploma's kan halen en dat ze tegen de tijd dat ze dat leuk gaat vinden gewoon een keer kleding kan kiezen in de stad en dat ik niet meer afhankelijk ben van andere mensen die zo lief zijn kleding voor haar te doneren. Ik weet wel waar ik het voor doe maar als ik haar s morgens wakker moet maken omdat ik d'r weg moet brengen dan kan ik wel huilen. Ze is nog zo klein en moet toch best veel vind ik zelf. Pfff schuldgevoel.
  maandag 6 juni 2005 @ 19:33:59 #30
61800 Rottdog
pi_27685548
Voor de "grote" school kan ze altijd nog overblijven hoor LB en 4 van je problemen blijven ook niet lang meer meid ook dat is te overzien. Schuldig voelen waarom LB het is voor Jolie haar bestwil alleen jammer dat alles tegelijk komt. Volgend jaar is alles weer anders het is gewoon ff zo, de tij verandert wel weer
pi_27687696
Het gevoel is herkenbaar Luchtbel. Dat had ik met Djen toen ook. Veel naar de oppas, mama die 2 banen had en in vakanties logeerde ze bij mijn moeder zodat ik toch kon gaan werken om idd die kleding te kopen voor haar of die schoenen. Meerdere pannen eten maken ook heel bekend. Grote pannen en de week erop heb je dan ook te eten omdat je het in kan vriezen en dan heb je die 2e week een uurtje extra voor je kind.
Kan je verklappen dat Djen er niet minder om geworden is. Ze is nu een zelfstandige meid van ruim 10, kan veel zelf, geniet van de momenten dat we samen zijn. Tuurlijk vind ze het leuker als ik thuis ben riep ze 2 jaar geleden, maar nu roept dat ze heel graag wil dat ik weer ga werken
Dus geen zorgen maken voor later!!!
pi_27690919
ja, komt mij ook wel bekend voor luchtbel. vooral die bezorgdheid over hoe dat allemaal moet als ik straks weer werk, want op dit moment ben ik nog steeds fulltime thuis. vond 't vorig jaar ook best heel wat toen ik Piet ineens 3 dagen per week aan anderen over liet ipv die 1 à 2 dagen daarvoor. dus ik kan me je gevoel over die oppas ook wel voorstellen. maar alleen maar thuis zitten werkt ook vervreemdend (en vermoeiend) merk ik. aan de ene kant heel fijn om nu Anna nog zo klein is alles rustig aan om haar ritme heen te kunnen organiseren (en natuurlijk ook veel tijd met Piet door te kunnen brengen). maar voor Piet zou 't best goed zijn om wat geregelder een dagje met leeftijdgenootjes door te brengen. en voor mijn eigen input/frisheid zou 't ook denk ik heel goed zijn. voel me af en toe zo suffig. ik had zaterdagavond bijv. een feestje en ging daar met de bus naartoe. onderweg was ik echt verbaasd om al die drukte in de stad te zien, mijn wereldje is momenteel zo klein (en dan wonen we ook nog in zo'n suf slaapdorp) dat ik er vaak nauwelijks bij stil sta dat de rest allemaal gewoon door gaat. klinkt een beetje gek misschien maar ik keek echt m'n ogen uit in die bus en vroeg me ook af hoe iedereen dat toch maar doet, dat combineren van alles.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 00:05:40 #33
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27695328
Ook in achterhoofd: ik doe het omdat ik niet zo verward wil raken als Bix

Tja Rottdog, tuurlijk kunnen ze overblijven maar eigenlijk vind ik dat veel te lang voor een kind van vier jaar. Zonder onderbreking in een schoolsfeer zijn, wat als er iets rots gebeurd? Ze moet d'r hart toch ergens kunnen luchten. Desnoods zoals nu bij een gastouder maar dat is weer duur en ga zo maar door. Ik kan mezelf echt gek maken met dit soort dingen.

Ja Bix wat je ook zegt, aan de ene kant put het soms uit maar aan de andere kant krijg ik er ook wel weer energie van. Ik vind het fijn er in op te kunnen gaan (in m'n schoolwerk dan, m'n werk is allerminst uitdagend momenteel) haalt me ook weg uit de andere ellende. En ik weet wel waar ik het voor doe, ik wil straks een goede baan. Zodat Jolie en ik alletwee meer mogelijkheden hebben.
Maar inderdaad dat combineren! Ik ben absoluut een warhoofd maar echt ik probeer alles goed te regelen toch hebben we iedere ochtend een bus later dan gepland, gaat Jolie altijd net later naar bed dan ik me had voorgenomen. Het boodschappen doen duurt altijd langer dan verwacht en een goed idee krijg ik pas vlak voor een deadline. Zoals nu Als ik dan zie wat anderen doen, werken, nog even de stad in en ook nog naar Pilates ik moet al zuchten als ik er aan denk momenteel. Er zijn wel mensen die Jolie willen vermaken maar ja ik ben toch 24/7 inzetbaar voor haar, die verantwoordelijkheid deel ik met niemand. Misschien is dat ook iets dat het moeilijk maakt soms.
pi_27695590
Ook dat is herkenbaar hier. Ben immers ook alleenstaande mama geweest. Ik had het best moeilijk mee, djen was immers mijn verantwoordelijkheid en alleen die an mij. Het feit dat dan ineens andere mensen voor haar zorgden vond ik heel raar, vooral toen ik dus 1 oppas had die niet goed was voor Djen. Toen ik later een andere oppas had was ik heel achterdochtig en vroeg me af waar ik mee bezig was, hoe kon ik djen nu bij vreemden brengen, ik ben toch degene die voor haar moet zorgen en niemand anders?
Ook toen ze ouder was en ik zeker wist dat ze in goeie handen was zat die twijfel er nog. Zelfs nu heb ik het nog als ik weg ga en Djen gaat logeren. Rick is hier wel, maar niet verantwoordelijk voor Djen. moeilijk uit te leggen, maar heb het gevoel dat ik meer Djulian zie als echt van ons samen en Djen toch alleen, ze is van mij. Rick trekt overigens geen verschil tussen de 2
Het klinkt rot maar het gevoel blijft, al raak je er wel aan gewend.
pi_27695592
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:05 schreef Luchtbel het volgende:
Desnoods zoals nu bij een gastouder maar dat is weer duur en ga zo maar door. Ik kan mezelf echt gek maken met dit soort dingen.
Dat zie je dan wel weer, toch? Misschien heeft ze dan vriendinnetjes waar ze wil spelen tussen de middag, woon je ergens anders, mag ze die 3x/week wel bij de buurvrouw mee-eten 's middags.. Niet te druk over maken, hoe logisch het ook is dat je daar wel eens over piekert. Er is vast wel een oplossing te vinden en dat hoeft echt niet duur te zijn.
pi_27699270
Wat Poemojn zegt: komt tijd, komt raad. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat soort dingen je enorm naar de keel kunnen vliegen. Je hebt misschien wel een beetje erg veel tegelijk aan je kop op het moment. Jou kennende zullen een paar problemen binnenkort opgelost zijn en heb je wat meer lucht.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:00:36 #37
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27700427
luchtbel,sterkte en probeer rustig aan te doen.

Hier gaat alles goed alleen word de kraamvisite een beetje zat, wil niet ondankbaar klinken maar een dag met zijn 3tjes zou ook leuk zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 10:01:49 #38
43556 miss_dynastie
pi_27700458
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:00 schreef snakelady het volgende:
Hier gaat alles goed alleen word de kraamvisite een beetje zat, wil niet ondankbaar klinken maar een dag met zijn 3tjes zou ook leuk zijn.
Waarom plan je dat dan niet in?
Ik neem aan dat mensen bellen voor een afspraak, dus dan kan je ook een dag vrijhouden.
Komen ze zonder afspraak langs, dan ben je er niet.
Tijd en rust voor jezelf is ook belangrijk hoor
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:06:20 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27700571
Omdat ik geen nee kan zeggen, heel erg ik weet het, maar heb besloten vrijdag vrij te houden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 10:07:18 #40
43556 miss_dynastie
pi_27700595
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:06 schreef snakelady het volgende:
Omdat ik geen nee kan zeggen, heel erg ik weet het, maar heb besloten vrijdag vrij te houden.
Laat Remco de agenda dan doen. Nee zeggen is écht geen schande, en mensen worden écht niet boos hoor!
pi_27700614
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:05 schreef Luchtbel het volgende:
aar inderdaad dat combineren! Ik ben absoluut een warhoofd maar echt ik probeer alles goed te regelen toch hebben we iedere ochtend een bus later dan gepland, gaat Jolie altijd net later naar bed dan ik me had voorgenomen.
Ik ben ook een warhoofd en chaoot en dat is inderdaad soms lastig. Ik moet naar mijn werk, de oudste naar school, de jongste naar het kinderdagverblijf of oma. Die moet dit mee en die moet dat mee. Ik moet aan duizend dingen tegelijk denken en het valt me nog mee dat ik de kinderen niet een keer op het verkeerde adres heb afgeleverd
De school maakt het er niet makkelijker op want dan is er weer sportdag en dan weer schoolreisje. Eenmaal op mijn werk moet ik daar natuurlijk mijn hoofd erbij hebben.

Maar toch... het loopt allemaal gewoon vanzelf zou ik bijna willen zeggen. Ik vind het heerlijk hoe mijn leven is ingedeeld en de dingen die ik doe. De kinderen doen het ook heel goed gelukkig. En als ik eens wat vergeet mee te geven of als Damon weer eens te laat in bed ligt, ach... ik kan er niet mee zitten hoor....er zijn wel ergere dingen.
Ik heb verder geen moeite met verantwoordelijkheden uit handen te geven maar ik heb dan ook wel makkelijker praten door de hulp van grootouders....
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:08:52 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27700631
Anders zeg je dat je dan niet kan, dan hoef je niet te zeggen dat je er geen zin in hebt. Vind ik meestal makkelijker Of anders laat je het Remco doen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27700659
ik heb vannacht nog gedroomd dat ik de kinderen onderweg ergens vergeten was... en toen ik ze ging zoeken wist ik de naam van de jongste niet meer.
pi_27700677
snakelady, inderdaad heel belangrijk om ook dagen ZONDER bezoek ertussen te plannen!!!
pi_27700729
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:10 schreef bixister het volgende:
ik heb vannacht nog gedroomd dat ik de kinderen onderweg ergens vergeten was... en toen ik ze ging zoeken wist ik de naam van de jongste niet meer.
(ik kijk ook weleens snel naar achteren in de auto of ze er nog wel zitten )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:16:07 #46
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27700800
De meeste bellen overdag en dan is Remco er niet, Remco is heel handig in nee zeggen dus gelukkig.

Bix, hoe kom je erop.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 10:17:53 #47
43556 miss_dynastie
pi_27700845
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:16 schreef snakelady het volgende:
De meeste bellen overdag en dan is Remco er niet, Remco is heel handig in nee zeggen dus gelukkig.
Antwoordapparaat, voicemail, telefoon uit, want de baby slaapt, ik noem maar wat.
Serieus hoor, tijd voor jezelf om tot rust te komen is heel belangrijk, gun jezelf die gewoon.
En je zegt toch geen 'nee'? Je zegt alleen 'ander keertje'. Misschien is het makkelijker voor jezelf als je je dat voorhoudt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:28:24 #48
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27701148
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:08 schreef lily het volgende:

[..]

Maar toch... het loopt allemaal gewoon vanzelf zou ik bijna willen zeggen. Ik vind het heerlijk hoe mijn leven is ingedeeld en de dingen die ik doe. De kinderen doen het ook heel goed gelukkig. En als ik eens wat vergeet mee te geven of als Damon weer eens te laat in bed ligt, ach... ik kan er niet mee zitten hoor....er zijn wel ergere dingen.
Het loopt wel maar bij onze oppas staat dus al standaard een blik melkpoeder, luiers, doekjes, slaapzak, speen, poppedoekje, kleding want de helft zat nooit in de tas. Ik ben Jolie zelfs een keer vergeten warm eten te geven ik was aan het werk en ze zat zo lekker te spelen en ineens was het 19:00 uur en ze zat ineens heel erg te mopperen. Omdat ik medelijden had dat ze de hele tijd zelf had moeten spelen besloot ik d'r maar een flesje melk te geven. Lekker samen op de bank.
Het mopperen stopte, gek he ze had gewoon niks te eten gehad

Maar ach, toen ik d'r vanmorgen wegbracht en om een kusje vroeg gaf ze spontaan een kus en ook eentje aan de oppas. Ze zegt ook mahmah tegen haar. Dus eigenlijk zit het wel goed. Moet me gewoon niet druk maken. Ik denk dat het tijd scheelt
pi_27701398
Heb gisteren een paar rugspieren verrekt ofzo. Da's niet fijn Mijn schoonmoeder komt zo om een beetje voor Morris te zorgen. kan ik mijn rug een beetje rust geven. Balen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:48:23 #50
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27701757
Ik denk dat ik het juist niet leuk zou vinden als Noah 'mama' zou gaan zeggen tegen iemand anders (als ie kon praten dan he )
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')