Letterlijk betekent het dat je je overhemd uittrekt (omdat je het dus te warm hebt gekregen van het feesten)quote:
Gezien het jaartal van de elpee die ik hier heb neem ik aan dat het niet eens mogelijk was neequote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:39 schreef milagro het volgende:
jij hebt hem dan ook nooit irl of live gezien in zijn jonge jaren, gezien je recente geboorte mag ik dat concluderen
Dank jequote:Op zondag 31 juli 2005 14:39 schreef snijder het volgende:
Letterlijk betekent het dat je je overhemd uittrekt (omdat je het dus te warm hebt gekregen van het feesten)
Les Enfoires zijn idd leuke liedjes, alhoewel ik laatst las dat het concept een beetje als uitgemolken wordt beschouwd ("Al die B-artiesten die één regel mogen zingen", was de toon van het artikel) Maar staat "Ne Me Quitte Pas" er ook op? Zit een zangeres bij met een heel lief stemmetje (de tweede geloof ik)quote:Op zondag 31 juli 2005 12:03 schreef Blinky het volgende:
Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds.
(...)
Op zich kan ik dat wel begrijpen. Ik ben er een paar jaar geleden zelf ook heen geweest. De kwaliteit van het gebeuren is niet super. Iemand zong een couplet helemaal verkeerd, een microfoon die het niet doet, een microfoon die valt, te laat invallen... maar de sfeer tijdens die concerten zijn erg leuk. En je ziet er zo ongeveer heel bekend Franrijk (niet alleen de B-artiesten) voor een schappelijke prijs. Als je dan ook nog weet dat de dak- en thuislozen daarmee gesteund worden, heb je er nog een dubbel goed gevoel bij ook.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:41 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Les Enfoires zijn idd leuke liedjes, alhoewel ik laatst las dat het concept een beetje als uitgemolken wordt beschouwd ("Al die B-artiesten die één regel mogen zingen", was de toon van het artikel)
Klopt. Het wordt gezongen door Cathérine Lara, Hélène Ségara (ik denk dat je haar bedoelt, zij heeft idd zo'n lief stemmetje), Claire Keim en Jenifer (komt zijn niet uit Loft?)quote:Maar staat "Ne Me Quitte Pas" er ook op? Zit een zangeres bij met een heel lief stemmetje (de tweede geloof ik)
Hahaha, nee hoor. Ik vind Aznavour super, maar ik zou het er niet voor over hebben denk ik. Als het nou van Bruel geweest zou zijn is het een ander verhaalquote:Heb je je vriend niet even lief aangekeken voor die collectorsitem?
quote:Op zondag 31 juli 2005 23:58 schreef tim2308 het volgende:
Volgens mij is er elke zondagavond op 22:26 op TV5 het muziekprogramma Traffic.musique. Waarvan akte
dank jequote:zondag 31 juli 2005 @ 23:58
Niet dat het er wat de muziek betreft wat aan doet maar ik ben ook in de Fnac in Rouen geweest, we konden hem eerst niet vinden, hij ligt een beetje net buiten de winkelstraat daar.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:03 schreef Blinky het volgende:
Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds. Ik heb de laatste 2 cds van les Enfoirés gekocht (les restos du coeur) en de éénnalaatste dvd. Verder 2 cds van Yann Tiersen (van de muziek van de film Amélie Poulain): één live album van een concert uit 2000 en de filmmuziek van Goodbye Lenin.
Verder een dvd van de concerttournée van Charles Aznavour en een gewone cd van hem (allebei waren ze maar 5 euro, daarvoor kon ik ze écht niet laten liggen). Aznavour is natuurlijk wel een oudere generatie, maar zijn teksten zijn zo vreselijk mooi (luister maar eens naar 'Je n'ai rien oublié' bijvoorbeeld!) Aznavour treedt trouwens in november op in het Sportpaleis in Antwerpen zag ik toen we op de heenweg van vakantie waren.
Ik wilde nog cds van Stéphan Eicher kopen, maar die zijn verdorie zo vreselijk duur, eveneeens voor de cds van Jean-Jacques Goldman.
In de Fnac in Rouen kwam ik een collectorsitem tegen voor de échte Aznavour-fan: een soort van metalen Arc de Triomphe met de belangrijkste cds. Prijs? Bijna 1000 euro. Zucht.... If only I was a rich girl...
Oh ja.. ik heb ook een live album van Pascal Obispo gekocht... Milésime (van de concertregistraties van 2000/2001). Absolute aanrader voor de liefhebbers, vooral de nummers 'Lucile' en 'l'important c'est d'aimer' zijn wederom prachtig, maar ook het duo met Johnny Hallyday is tof.
Ik ben er na Wende Snijders idd ook meer naar gaan luisteren, ik had al wel wat muziek van Edith Piaf en Jaques Brel maar dat vond ik toch wat ouderwetse muziekquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:52 schreef tim2308 het volgende:
Ik vond het eerst een z**knummer, maar nadat ik 'm vaker had gehoord (en vooral na Wende Snijders) ben ik 'm gaan waarderen. Maar dat heb ik met meer oude(re) nummers: ik kan ze pas waarderen nadatt ik een moderne versie heb gehoord..
Volgens mij is dat ook het meest populaire franstalige nummer aller tijden.... Welke versie / uitvoerende vind je het mooist? Ik vind de versie van Les Enfoirés wel een van de mooisten, die is wat melodieuser/meer legato gezongen dan veel andere versies...
Vlak daarnaast ligt de Q-parkeergarage, het was een van de eerste dingen die ik van Rouen zagquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Niet dat het er wat de muziek betreft wat aan doet maar ik ben ook in de Fnac in Rouen geweest, we konden hem eerst niet vinden, hij ligt een beetje net buiten de winkelstraat daar.
Maar ontopic, de Fnac heeft wel heel veel muziek en in elke Franse stad is wel 1 of meerdere Fnacs te vinden. Ik kan er uren rondneuzen
Ik heb dat ook! Wat mij ook opvalt is dat ik naarmate ik ouder word, ik meer op de teksten let. Sommige teksten zijn gewoon echte kunstwerken. Bij Engelstalige artiesten heb ik soms het idee dat ik dat zelf ook had kunnen schrijven. Maar Franse teksten zijn soms zo mooi in elkaar gezet...quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:52 schreef tim2308 het volgende:
Ik vond het eerst een z**knummer, maar nadat ik 'm vaker had gehoord (en vooral na Wende Snijders) ben ik 'm gaan waarderen. Maar dat heb ik met meer oude(re) nummers: ik kan ze pas waarderen nadatt ik een moderne versie heb gehoord..
Volgens mij is dat ook het meest populaire franstalige nummer aller tijden.... Welke versie / uitvoerende vind je het mooist? Ik vind de versie van Les Enfoirés wel een van de mooisten, die is wat melodieuser/meer legato gezongen dan veel andere versies...
De vertalingen zijn soms echt geniaal!quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:48 schreef Blinky het volgende:
Ik heb dat ook! Wat mij ook opvalt is dat ik naarmate ik ouder word, ik meer op de teksten let. Sommige teksten zijn gewoon echte kunstwerken. Bij Engelstalige artiesten heb ik soms het idee dat ik dat zelf ook had kunnen schrijven. Maar Franse teksten zijn soms zo mooi in elkaar gezet...
Hij was daar idd vlakbij die parkeergaragequote:Op maandag 1 augustus 2005 09:20 schreef Blinky het volgende:
[..]
Vlak daarnaast ligt de Q-parkeergarage, het was een van de eerste dingen die ik van Rouen zag
Maar je hebt gelijk, het ligt wat buiten het centrum en vanuit het hotel was het nog wel een stukje lopen.
Ik kan er ook uren snuffelen! In Caen ben ik ook bij de Fnac geweest en heb daar bijna 2 uur rondgelopen. En nog had ik het gevoel dat ik er een paar uur kon ronddwalen. Die grote in Parijs is ook heerlijk en daarnaast zit ook nog de Virgin Megastore. Dat is het Paradijs voor mensen als ik.
Die zit er ook niet echt naast. Zit een stukje verder op, aan dezelfde kant. Volgens mij meer richting Concorde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:22 schreef Vava het volgende:
[..]
Bedoel je de Vigin Megastore op de Champs Élyssées? Daar ben ik geweestAlleen kan ik me niet herinneren dat er een Fnac naast zat
![]()
Ja, daarom is het zo jammer dat het Frans taalniveau van de meesten (voornamelijk jongeren) niet echt hoog zit. Ik snap het wel een beetje... de meesten interesseert het gewoon niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:17 schreef Vava het volgende:
[..]
De vertalingen zijn soms echt geniaal!
Klopt. En daar ergens zit ook nog een grote Renaultgarage, lijkt me een superdure locatie trouwens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:26 schreef snijder het volgende:
[..]
Die zit er ook niet echt naast. Zit een stukje verder op, aan dezelfde kant. Volgens mij meer richting Concorde.
Ik had altijd wel iets met Frans, maar ik had zo'n probleem met le en la; vond het zo'n vage boel. Maar toen ik daar overheen was....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:29 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ja, daarom is het zo jammer dat het Frans taalniveau van de meesten (voornamelijk jongeren) niet echt hoog zit. Ik snap het wel een beetje... de meesten interesseert het gewoon niet.
Als ik vertel aan iemand dat ik iets met Frans doe is de meest gehoorde reactie: ik vind het zo'n mooie taal, het is jammer dat ik hem niet beter spreek.
Of juist: he bah, Frans. ik had er vroeger al zo'n schurfthekel aan.
Dan zeg ik altijd dat het aan de docent heeft gelegen, niet aan de taal
Ik heb gestemd dat ik het nummer een 0 geef. Dat zal ze lerenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef tim2308 het volgende:Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
Dat liedje van Ilona is best leuk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef tim2308 het volgende:
Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
Yep, de Renault showroom zit/zat aan de overkant.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:34 schreef Blinky het volgende:
[..]
Klopt. En daar ergens zit ook nog een grote Renaultgarage, lijkt me een superdure locatie trouwens.
Die heb ik idd ook gezienquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:25 schreef snijder het volgende:
[..]
Yep, de Renault showroom zit/zat aan de overkant.
Dat was bij de vorige tour ook al wel zo. En de échte fans groeien inderdaad met hem mee. Ik ook dusquote:Op vrijdag 2 september 2005 08:49 schreef tim2308 het volgende:
Ik hoorde van een Francaise dat de bruelmania wel voorbij is in la douce france. Het zijn nu voornamelijk de ouderen die naar hem luisteren...
Mijn moeder is sinds 5 jaar fan, en daarom ken ik nu al zijn nummers uit m'n kopquote:Op vrijdag 2 september 2005 08:57 schreef Blinky het volgende:
[..]
Dat was bij de vorige tour ook al wel zo. En de échte fans groeien inderdaad met hem mee. Ik ook dus
Stond ik vroeger als A-cupje op de eerste rij (dat gillen heb ik nooit gedaan) en ging het me toen vooral om zijn uiterlijk, nu sta ik nog steeds vooraan, (De a-cup ontgroeid) maar gaat het vooral om de tekst, de muziek en de sfeer.
Jonatan Cerrada. Prachtige stem heeft ie! Ik heb zijn eerste cd, vooral "je n'oublie pas d'ou je viens" vind ik prachtig. heeft hij een nieuwe cd??quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:28 schreef AkcIris het volgende:
Ik weet er nog een paar.. Ik weet niet of deze al opgenoemd zijn, maar ik doe ze toch even...
[afbeelding]
Jonatan Cerrada... ((Heeft meegedaan met franse idols 1.. in 2004 deed hij mee met euro songfestival.. [ hij blijft mijn favoriet ])) Klik hier om naar de site te gaan
[afbeelding]
Willey Denzey... ((nadat ik L'Orphelin heb geluisterd, vindt ik zijn muziek ook wel aan te horen..
O what a nightquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:09 schreef VarsesteR het volgende:
Yannick Noah - Ces soirees la
echt heel leuk deuntje werd ik op vakantie helemaal mee doodgegooid...
Laatst op de site wat beluisterd, klinkt goed.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:39 schreef tim2308 het volgende:
Weer een nieuwe ontdekking: Myriam Abel. Deze dame heeft de Nouvelle Superstar 2005 gewonnen en in december vorig jaar een CD uitgebracht. Nu staat ze in de hitlijsten met "Donne"
www.myriamabel.com/
www.myriam-web.com/
http://fr.wikipedia.org/wiki/Myriam_Abel
[afbeelding]
Als ik binnenkort weer eens veel tijd heb ga ik er wat van beluisterenquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef tim2308 het volgende:
Even wat gekopieerd, geplakt en bewerkt et voilá een lijst van alle Franse hits vanaf 1990. Je kan zelf sorteren door op de tabelkopjes te klikken
http://www.yepcheck.com/chansons/hits.asp
nieuwquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef tim2308 het volgende:
En weer een nieuwe ontdekking: Nolwenn Leroy (spreekuti Lerwaa)
[afbeelding]
Officiele site: http://nolwenn-officiel.artistes.universalmusic.fr/
Andere sites: http://www.nolwennleroy.com
Betere site: http://www.nolwenn.org/
Filmpjes en liedjes op http://www.nolwenn.org/medias
Ik zei niet dat ze nieuw was, maar een nieuwe ontdekking voor mijquote:
Yep, Daftpunk is gecomposeerd door 2 fransenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:33 schreef marcb1974 het volgende:
Vaak mooie muziek. Komt niet ook Daftpunk uit Frankrijk?
De nummers die je net naar me stuurt klinken goedquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef tim2308 het volgende:
En weer een nieuwe ontdekking: Nolwenn Leroy (spreekuti Lerwaa)
[afbeelding]
Officiele site: http://nolwenn-officiel.artistes.universalmusic.fr/
Andere sites: http://www.nolwennleroy.com
Betere site: http://www.nolwenn.org/
Filmpjes en liedjes op http://www.nolwenn.org/medias
en dat zijn nog lang niet de beste...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:43 schreef MarissaFan het volgende:
France Gall - Ella Elle A / Babacar / Il Jouait Du Piano Debout
Welk nummer van haar vind je dan het beste? Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik haar goed vind, ze zingt niet eens zuiverquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:17 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat zijn nog lang niet de beste...
Nou, dan zal ik er nog eens wat aandachtiger naar luisterenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:28 schreef ranja het volgende:
Ik hou meer van haar jaren 60 nummers. Vanaf halverwege de jaren 70 is ze alleen nog maar nummers van haar man, Michel Berger, gaan zingen, en die vind ik lang niet zo goed als bv de nummers die Serge Gainsbourg voro haar geschreven heeft of andere nummers uit diezelfde tijd.
Pak gewoon een 60s verzamelaar van haar en ze zijn allemaal goedTitels bv. Baby Pop, Laisse tomber la fille, Les succettes, en nog veel meer...
Ja ik weet het eindelijk: Carla Bruni.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:57 schreef Airelle het volgende:
Weet iemand hier hoe die vrouw heet (franstalig muziek) die je tegenwoordig vaak hoort op Radio 1. Ze was vroeger (misschien nog steeds wel) fotomodel.
Oeps vergeten te melden je het rechtsklikken en dan opslaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:48 schreef Leep het volgende:
ik kan m niet openen sorrie
Dan kan je je lol op bij http://fillessourires.blogspot.com/quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
Mag ik als Françoise Hardy-fan...(..)
Wendequote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef J0hos het volgende:
Tjah, niet erg origineel: Ne me quitte pas natuurlijk.. Van Jaques Brel is ie het mooist maar ook de versies van Paul de Munnik en Nina Simone mogen er zijn naar mijn mening.
Verder kan ook ik sommige nummers van Wende Snijders wel waarderen en dan vooral Je Suis La.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |