abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28507528
Ik vergat nog een heel belangrijk persoon die ik op muzikaal gebied erg waardeer: Stéphan Eicher! Deze meneer komt uit Zwitserland, en hij zingt in het Engels, Frans, Duits en Zwitsers. Vooral het nummer (en dan met name de live-versie) van Déjeuner en paix is prachtig en eigenlijk heel zijn CD Carcassonne. Het klinkt verfrissend, jong, lekker rock-achtig met een stevige beat eronder en hij is gewoon goed. En hij is gewoon knap, alleen wel zonder snor of baardje graag, zoals op deze foto! (Stéphan is de meneer met het donkere haar )
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_28758895
Dan maar deze omhoog schoppen, Patricia Kaas maakt heerlijke muziek
Luister eens naar "Mon Mec A Moi", dan weet je wat ik bedoel...
pi_28758912
Alizée vanwege de videoclips en Charles Aznavour vanwege de muziek .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 13 juli 2005 @ 03:05:22 #54
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28758935
Axelle Red!

En verder is Patricia Kaas' Tour de Charme goed.
The Internets, I needs it..
  woensdag 13 juli 2005 @ 03:17:03 #55
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28759026
Garou
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28760564
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 03:17 schreef HarigeKerel het volgende:
Garou
Op TV en in de pers komt hij over als erg sympathiek, hij komt ook uit Canada en hij zong samen met Patrick Fiori 'Esmeralda' in de musical 'le bossu de Notre Dame' (de Klokkenluider van de Notre Dame), gecomposeerd door Gérard Presgurvic (die vroeger op zijn beurt Patrick Bruel in het zadel heeft geholpen).

Echter, zijn stem vind ik té rauw. Ik heb hem gezien in een TV Show toen hij 'Toute la musique que j'aime' (van Johnny Halliday) zong. Voor dat soort nummers leent zijn stem zich uitstekend, maar bij de meeste nummers die hij zingt is hij té aanwezig naar mijn smaak.

Wie kent trouwens Laam?

Ik heb haar een paar keer gezien op TV, maar heb niet echt een idee hoe ze in Frankrijk ligt. Mij lijkt ze een beetje een Franse Anastacia?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_28760732
Waarom staat Calogero er nog niet tussen?

http://www.calogero.fr/main/intro.php daar zijn ook stukjes van hun albums te horen zeker het proberen waard!

een erg mooi nummer is: En apesanteur
pi_28760769
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:17 schreef Logician het volgende:
Waarom staat Calogero er nog niet tussen?

http://www.calogero.fr/main/intro.php daar zijn ook stukjes van hun albums te horen zeker het proberen waard!

een erg mooi nummer is: En apesanteur
Die ken ik niet! Maar ik ga eens luisteren/kijken! Merci...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:42:44 #59
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_28935892
Mijn favoriete Franse klassieker is "Il est cinq heures, Paris s'éveille" van Jacques Dutronc. Prachtige muziek en een erg speelse tekst die zelfs met een beetje degelijk middelbareschool-Frans te begrijpen is.
Verder kan ik iedereen Benjamin Biolay aanraden, de grootste jonge chansonier van de 21e eeuw. Zijn LP "Rose Kennedy", over de Amerikaanse Kennedy-dynastie, is prachtig, vorig jaar bracht hij een mooi album uit met zijn echtgenote Chiara Mastroianni, en zijn nieuwe plaat "A l'Origine" mag er ook wezen.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 12:43:11 #60
13973 ranja
image means nothing
pi_28939983
Vanessa Paradis, iemand? Begonnen als 15 jarige maar inmiddels 32 en 6 albums uit waarvan 1 in het engels en 2 live... vooral op die live albums hoor je hoe oude liedjes als Joe le Taxi en Marylin & John meegegroeid zijn met Vanessa...

France Gall heeft ook veel meer gedaan dan alleen dat songfestival liedje (wel een geweldig numme, daar niet van). Er is recent een 13-delige verzamelbox van haar verschenen. Het meeste daarvan is 70s muziek toen haar man Michel Berger voor haar schreef, dat vind ik minder interessant dan haar 60s lolita-pop en ye-ye met oa een flink aantal nummers van Gainsbourg...

April March is dan wel een echte California-girl maar zingt ook veel in het frans. In de Tricatel stijl van label eigenaar Bertrand Bergulat (zelf ook zanger trouwens) maar ze heeft ook een album met Gainsbourg covers (oa een paar France Gall liedjes).

A.S Dragon is een band die op het eerste album deels frans en deels engels-met-frans-accent zingt in een mix van alternatieve rock en funk. Op het 2e album is de funk een beetje weg. Ook op het Tricatel label trouwens.

Emilie Simon, erg rustige muziek maar haar nogal hijgerige versie van I wanna be your dog is wel erg apart
  dinsdag 19 juli 2005 @ 12:58:40 #61
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_28940411
En Françoiz Breut natuurlijk, een goede vriendin van mariachi-rockers Calexico. Ik heb haar nieuwe plaat "une Saison Volée" nog niet gehoord, maar de eerste twee zijn erg goed.
  woensdag 20 juli 2005 @ 00:03:05 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_28962419
Nou wou ik ook actrice Julie Delpy noemen, maar haar album is vooral engelstalig. Wel goed trouwens.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 17:46:51 #63
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_29045436
Francis Cabrel---> cd: Les Beaux Dégâts, hier en daar zelfs wat bluesachtig ín het frans!
net uit Frankrijk de cd : Hors-Saison meegenomen , mooi uitgevoerde cd's in hardkartonnen boekjes met songteksten. http://www.franciscabrel.com/histoire/histoire.php
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
pi_29049986
Ik draai Protège moi van Placebo helemaal grijs op het moment. Dat is een frans en engelstalig nummer, maar er bestaat ook een compleet engelse versie van, maar de tekst van beide nummer loopt aardig uit een.

En ik ben ook helemaal verslaafd aan mijn live cd van Patrick Bruel (voor aan Je te l'dis quand même)
pi_29053884
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:46 schreef lot3 het volgende:
Francis Cabrel---> cd: Les Beaux Dégâts, hier en daar zelfs wat bluesachtig ín het frans!
net uit Frankrijk de cd : Hors-Saison meegenomen , mooi uitgevoerde cd's in hardkartonnen boekjes met songteksten. http://www.franciscabrel.com/histoire/histoire.php
Ik wilde hem net gaan noemen maar jij hebt hem al genoemd. Mijn vader woont in Frankrijk en hij is helemaal weg van Francis Cabrel

Verder luister ik nog naar:
- Wende Snijders
- Mylene Farmer
- Kyo
- Jaques Brel
- Edith Piaf
- France Gall
- Alizee

En verder is dit een topic voor mij, ik hou van de Franse taal en dus ook van de Franstalige muziek dus kom maar op met nog meer mooie Franse muziek!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29056313
Ik was altijd erg slecht in Frans maar ik luister regelmatig naar Franse muziek.
Mijn topfavoriet is Lara Fabian. Daarnaast luister ik naar Hélène Segara, Julie Zenatti, Zazie, Lââm, Roch Voisine, Patrick Fiori en Franstalige liedjes vanTina Arena. Ik heb op het net gelezen dat Tina Arena een Franstalige album gaat uitbrengen.
En mensen die van ballades houden moeten eens de nieuwe cd van Lara Fabian eens luisteren, erg prachtig. Vooral La lettre is erg mooi.
pi_29102025
Hallo luitjes! Bedankt voor de vele reacties. Iedereen klaagt wel dat Frans dood lijkt te zijn, maar hier blijkt het tegendeel. (deels selectieve perceptie natuurlijk, maar toch). Ook op mijn site met chansonvertalingen merk ik dat er regelmatig gezocht wordt naar informatie over chansons en vertalingen van liedjes... leuk leuk leuk
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2005 @ 01:34:20 #68
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_29102174
Thomas Fersen vind ik erg goed. Le Jour Du Poisson is zijn beste CD maar ook Pièce Montée Des Grands Jours is een aanrader.
pi_29106841
Julien Clerck - This Melody
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:45:12 #70
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_29189144
Ik ben ook een sucker voor Franse muziek

Ragga Kreyol & Sega (Franse Dancehall) en dan met name Les Neg Marrons
Zouk: Kassav, Släi, Shine en Zouk Love
Franchop: Saïan Supa Crew. Tragedie en Magic System

En en en, het beste franse nummer ooit:
Serge Gainsbourg & Jane Birke - Je t'aime mon non plus
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
pi_29199959
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef menesis het volgende:
Vive la Fête natuurlijk!! Geweldig

edit: www.vivelafete.be dan hoor je meteen een beetje de stijl
Op http://www.fabchannel.com/ vind je het concert van 16-06-05 van VlF in Paradiso
pi_29208006
Volgens mij was Madeleine Peyroux nog niet genoemd...

Lekkere oude sound....
Take no prisoners... take no shit!
pi_29208712
Peyroux is een Amerikaanse dame, weliswaar enige jaren in Parijs wonende, die op twee nummers na Engelstalig zingt. Maar goed, ook ik was destijds op het verkeerde been gezet door haar naam.

[ Bericht 5% gewijzigd door tim2308 op 28-07-2005 19:24:33 (J'ai deux amours en La Vie en Rose niet gezien) ]
pi_29208779
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:32 schreef tim2308 het volgende:
Peyroux is een Amerikaanse dame, weliswaar enige jaren in Parijs wonende, die Engelstalig zingt. Maar goed, ook ik was destijds op het verkeerde been gezet door haar naam.
Zingt toch verdacht overtuigend Frans op dat nieuwe album van haar
pi_29209025
Oh ja... En Yann Tiersen (o.a. bekend van de soundtracks Amelie en Goodbye Lenin)
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:47:17 #76
99904 Beuh
kreupeldicht
pi_29209039
Voici les clés van Gerard Lenormand vind ik ook erg leuk. En dat voor iemand die niks heeft met Frans(talige muziek)

Pour un flirt avec toi vind ik ook leuk, naam van de artiest is me even ontschoten.
pi_29210004
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:36 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Zingt toch verdacht overtuigend Frans op dat nieuwe album van haar
Ik heb mezelf even verbeterd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 02:29:17 #78
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_29222490
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:47 schreef Beuh het volgende:
Pour un flirt avec toi vind ik ook leuk, naam van de artiest is me even ontschoten.
Tyro - Pour Un Flirt
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
pi_29268113
Benighted als je van death metal houd xD
't Zaadje
pi_29268232
Patrick Bruel
Charles Aznavour
Gilbert Bécaud
Patricia Kaas
En zelfs Celine Dion, als ze maar Frans zingt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29268279
Het nadeel van Frans vind ik dat ik niets versta

Maar Julien Clerc is wel aardig, dacht ik Ooit in de vierde een werkstuk over gemaakt en aangezien ik meneer nog ken moet het wel in de smaak zijn gevallen
pi_29268296
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:46 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Oh ja... En Yann Tiersen (o.a. bekend van de soundtracks Amelie en Goodbye Lenin)
Is hij Frans Ik dacht Duits...
pi_29268376
Jaaaah, Julien Clerc

Si on chantait, hey hey hey lalalala
pi_29270340
Ik ken alleen La Californie, maar ik zal eens een elpeetje opzetten.
pi_29270428
Les Rita Mitsouko.
volkomen gestoorde muziek.
aanrader: Jalousie (origneel óf de remix)
pi_29270563
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:06 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken alleen La Californie, maar ik zal eens een elpeetje opzetten.

man man wat was-ie mooi........ nog steeds trouwens
pi_29271077
Ik vind het nogal meevallen
pi_29271163
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:37 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind het nogal meevallen
jij hebt hem dan ook nooit irl of live gezien in zijn jonge jaren, gezien je recente geboorte mag ik dat concluderen
pi_29272704
en sommige liedjes van Vanessa Paradis zijn ook wel leuk, als ze niet zo als een muisje piept.
bijvoorbeeld Que fait la vie.
pi_29273825
Ik ben helemaal weg van Les Trois Accords, de muziek kun je het best omschrijven als alternatieve rock, maar wel lekker vrolijk!

Luister maar eens naar het nummer "Vraiment Beau" echt geweldig
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_29275842
Sapho: Joods-Marokkaanse zangeres, zingt meerendeel in frans
haar beste cd vind ik "Jardin Andalou" en een mooie akoustische cd met 2 percussionisten en 5 gitaristen "La route nue des hirondelles"
http://www.sapho.org/

een kollega van mij heeft sites van:
mylene farmer: http://members.home.nl/mylene.farmer/
julian clerc: http://www.julienclerc.nl/
bij de diashows krijg je mooie foto's te zien om een indruk te krijgen van deze artiesten
pi_29276049
Michel Fugain
Khaled

Van Fugain vind ik vooral het bekende Une Belle Histoire zooooo mooi

C'est un beau roman, c'est une belle histoire
C'est une romance d'aujourd'hui
Il rentrait chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle descendait dans le midi, le midi
Ils se sont trouvés au bord du chemin
Sur l'autoroute des vacances
C'était sans doute un jour de chance
Ils avaient le ciel à portée de main
Un cadeau de la providence
Alors pourquoi penser au lendemain
Ils se sont cachés dans un grand champ de blé
Se laissant porter par les courants
Se sont racontés leur vies qui commençaient
Ils n'étaient encore que des enfants, des enfants
Qui s'étaient trouvés au bord du chemin

Qui cueillir le ciel au creux de leurs mains
Comme on cueille la providence
Refusant de penser au lendemain
Ils se sont quittés au bord du matin
C'était fini le jour de chance
Ils reprirent alors chacun leur chemin
Saluérent la providence
en se faisant un signe de la main
Il rentra chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle est descendu là-bas dans le midi

pi_29276162
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:14 schreef milagro het volgende:
Khaled
hey, ik heb hem nooit in het Frans horen zingen, altijd in het Arabisch/Berbers...
welk nummer/nummers zingt hij dan in het Frans?
pi_29276329
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:18 schreef Mad-Eleine het volgende:

[..]

hey, ik heb hem nooit in het Frans horen zingen, altijd in het Arabisch/Berbers...
welk nummer/nummers zingt hij dan in het Frans?
nou.... uuh Aicha bijvoorbeeld?
pi_29289054
Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds. Ik heb de laatste 2 cds van les Enfoirés gekocht (les restos du coeur) en de éénnalaatste dvd. Verder 2 cds van Yann Tiersen (van de muziek van de film Amélie Poulain): één live album van een concert uit 2000 en de filmmuziek van Goodbye Lenin.
Verder een dvd van de concerttournée van Charles Aznavour en een gewone cd van hem (allebei waren ze maar 5 euro, daarvoor kon ik ze écht niet laten liggen). Aznavour is natuurlijk wel een oudere generatie, maar zijn teksten zijn zo vreselijk mooi (luister maar eens naar 'Je n'ai rien oublié' bijvoorbeeld!) Aznavour treedt trouwens in november op in het Sportpaleis in Antwerpen zag ik toen we op de heenweg van vakantie waren .

Ik wilde nog cds van Stéphan Eicher kopen, maar die zijn verdorie zo vreselijk duur, eveneeens voor de cds van Jean-Jacques Goldman.

In de Fnac in Rouen kwam ik een collectorsitem tegen voor de échte Aznavour-fan: een soort van metalen Arc de Triomphe met de belangrijkste cds. Prijs? Bijna 1000 euro. Zucht.... If only I was a rich girl...

Oh ja.. ik heb ook een live album van Pascal Obispo gekocht... Milésime (van de concertregistraties van 2000/2001). Absolute aanrader voor de liefhebbers, vooral de nummers 'Lucile' en 'l'important c'est d'aimer' zijn wederom prachtig, maar ook het duo met Johnny Hallyday is tof.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blinky op 31-07-2005 15:37:13 ]
pi_29289182
Vertaling Frans nummer? dat is ook een mooi nr!
pi_29292515
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:14 schreef milagro het volgende:
Michel Fugain
Khaled

Van Fugain vind ik vooral het bekende Une Belle Histoire zooooo mooi

Ils se sont trouvés au bord du chemin
Ils avaient le ciel à portée de main
Un cadeau de la providence
Alors pourquoi penser au lendemain
Ils se sont cachés dans un grand champ de blé
Se laissant porter par les courants
Se sont racontés leur vies qui commençaient
Ils n'étaient encore que des enfants, des enfants
Qui s'étaient trouvés au bord du chemin

Qui cueillir le ciel au creux de leurs mains
Comme on cueille la providence
Refusant de penser au lendemain
Ils se sont quittés au bord du matin
C'était fini le jour de chance
Ils reprirent alors chacun leur chemin
Saluérent la providence
en se faisant un signe de la main
Il rentra chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle est descendu là-bas dans le midi

Hehe, nou snap ik eindelijk een beetje wat hij zingt

Ik heb Julien maar ff opgezet, swingen op la Californie
pi_29292576
Ik vond La Tribut de Dana van Manau helemaal geweldig. Ik heb zelfs de single en dat wil wat zeggen, aangezien ik niet meer dan 20 singletjes heb

Tomber la Chemise van Zebda vond ik ook erg leuk. Maar wat betekent het nou, 'het overhemd laten vallen'
  zondag 31 juli 2005 @ 14:33:45 #99
38433 snijder
snijderdotcom
pi_29292910
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vond La Tribut de Dana van Manau helemaal geweldig. Ik heb zelfs de single en dat wil wat zeggen, aangezien ik niet meer dan 20 singletjes heb

Tomber la Chemise van Zebda vond ik ook erg leuk. Maar wat betekent het nou, 'het overhemd laten vallen'
Dat betekent dat je uit je dak gaat
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_29292972
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:33 schreef snijder het volgende:

Dat betekent dat je uit je dak gaat
Oh Maar letterlijk dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')