abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27562450
Iedereen kent Patrick Bruel, Jaques Brel en misschien Wende Snijders.

Maar heeft iemand nog andere tips voor leuke franstalige muziek? Laat ik zelf beginnen: vandaag zag ik op TV5 Jeanne Cherhal.

Op haar TV5 pagina kan je enkele accoustische clips vinden.

(maar als je over Bruel, Brel of Snijders wilt babbelen kan dat natuurlijk hier ook)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_27563295
Vive la Fête natuurlijk!! Geweldig

edit: www.vivelafete.be dan hoor je meteen een beetje de stijl
pi_27563303
Michel Fugain - La Belle Histoire vind ik altijd wel een mooi nummertje
Energy!
pi_27565161
Alize! .
pi_27566031
  • Mylene Farmer - beetje oudbollig, maar kan nog steeds een potje bij mij breken. Zij was mede verantwoordelijk voor het liedje van Alize.
  • Sommige nummers van Mano Negro waren Franstalig. Zanger manu chau is volgens mij helemaal overgestapt op zijn moederstaal Spaans.
  • Matmatah - was erg populair (in bretagne) toen ik stage liep in Frankijk in 99. Geen flauw idee wat ze tegenwoordig doen.
  • Noir Desir ( levent nous portera) en Manau ( tribu de dana) hadden een hit in Nederland. Van noir desir zullen we wss niet zoveel meer horen aangezien de zanger zijn vriendin liever dood dan levend had

een nostalgische mp3tje op mn harddisk die ik nog even wil pluggen "Francoise Hardy - Tout Les Garcons Et Les Filles"

In mijn cd collectie heb ik nog een franstallige hardrock band (!), helaas van een dramatisch slechte muziekale kwaliteit dat de naam me ontschoten is.
  • pi_27567947
    Franse hiphop zoals IAM, NTM en MC Solaar is ook wel lekker
    Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
    http://http://llbinc.bandcamp.com/
    pi_27570034
    Anorexia Nervosa ==> Black Metal met franse en engelse teksten.
    pi_27570335
    Noir Desir
    "I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
    'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
    pi_27570380
    kool shen
    Hajeto!
      donderdag 2 juni 2005 @ 11:10:18 #10
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_27600496
    Noir Desir heeft een eigen topic: Noir Désir

Trouwens, Vive le fete staat vandaag in de Volkskrant en treden dezer dagen in NL op...
    pi_27600550
    Johny Holliday
    Lurf is the message and the message is Lurf
      vrijdag 3 juni 2005 @ 10:39:24 #13
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_27600569
    Manau La Tribu de Dana
    Niet meer actief op Fok!
    pi_27638856
    Gilbert Montagne
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_27639267
    D'r was ooit zo'n Franse meid met een hitje genaamd Tu est fortu....weet haar naam ff niet meer.
      zondag 5 juni 2005 @ 12:10:50 #16
    70004 niksan
    net een beetje meer
    pi_27640108
    Charles Aznavour

C'est formidable
    "May the wind always be at your back and
    the sun always upon your face, and the
    winds of destiny carry you aloft to
    dance with the stars."
    pi_27640251
    Kelly Joyce - Vivre La vie....
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
    pi_27640427
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 11:41 schreef Eveli het volgende:
    D'r was ooit zo'n Franse meid met een hitje genaamd Tu est fortu....weet haar naam ff niet meer.
    Ingrid ?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 5 juni 2005 @ 12:25:09 #19
    113173 Quannum
    Well FOK! you!
    pi_27640653
    Fonky Family, Starflam, CNN, Akhneton, I Am, Rocca, Le Troisième Oeil, ...
    Hiphop
    Jusqu'ici tout va bien
    pi_27640705
    Aznavour natuurlijk! En Gilbert Becaud ook wel.
    pi_27641578
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 12:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ingrid ?
    Zoiets ja.
    pi_27643298
    In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
    pi_27643386
    Grand Popo Football Club - Les hommes c'est pas des mecs bien...
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
    pi_27644699
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 13:52 schreef -Marjo- het volgende:
    Grand Popo Football Club - Les hommes c'est pas des mecs bien...
    Die clip vond ik altijd erg sterk!

Op het moment luister ik veel naar de volgende, erg voor de hand liggende, Franse liederen.

Jacques Brel - La Valse A Mille Temps
    Edith Piaff - Non, Je Ne Regrette Rien
    Francoise Hardy - Tout Les Garcons Et Les Filles

Buitengewoon!
      zondag 5 juni 2005 @ 14:39:19 #25
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_27644776
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 10:38 schreef lurf_doctor het volgende:
    Johny Holliday
    Ik heb het altijd een kwal gevonden, maar het is een hele professionele showman.
    Get a life.....Morgen lig je onder de tram
    pi_27644844
    best hip in la france

ophelie winter
    kyo
    willy denzey
    nadiya (tering wat is zij slecht zeg)
    patricia kaas
    pi_27644889
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 10:38 schreef lurf_doctor het volgende:
    Johny Holliday
    Johnny Halliday heet ie
    pi_27644951
    Joe Dassin - Aux Champs Ellysees
    pi_27645059
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 14:45 schreef Klobbert het volgende:
    Joe Dassin - Aux Champs Ellysees
    Heeft NOFX dat niet eens verkracht?
    pi_27645356
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef menesis het volgende:
    Vive la Fête natuurlijk!! Geweldig

edit: www.vivelafete.be dan hoor je meteen een beetje de stijl
    Heb net het album
      zondag 5 juni 2005 @ 15:02:20 #31
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_27645431
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 14:42 schreef Prego het volgende:

[..]

Johnny Halliday heet ie
    En voor de echte kenners: à que Johnny
    Get a life.....Morgen lig je onder de tram
    pi_27645874
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 15:02 schreef snijder het volgende:

[..]

En voor de echte kenners: à que Johnny
    geen kenner, noch een liefhebber
    pi_27660912
    He, dat zijn een boel reacties. Weer veel tips om eh... te zoeken in de platenwinkel.

Op http://www.subjectivisten(...)ts.cgi?entry_id=1661 vindt je ook nog veel tips voor de betere Franstalige popmuziek.

Is het trouwens niet Johnny HallYday? En het liedje van In-grid heet "tu est foUtu"
      zondag 5 juni 2005 @ 23:40:41 #34
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_27661321
    Jacques Brel
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_27694611
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 14:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heeft NOFX dat niet eens verkracht?
    Niet verkracht.. Verbeterd
    pi_27695558
    Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime Moi Non Plus natuurlijk
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_27698404
    TC Matic - Putain Putain , Elle Adore le Noir
    Arno - Le filles du bord de la mer
    pi_27698448
    France Gall - Poupee de cire, Poupee de son
      dinsdag 7 juni 2005 @ 10:46:02 #39
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_27701681
    Mylene Farmer en Alizée .
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_27704509
    Vergeet niet:
    Edith Piaff - La vie en rose
    pi_27705921
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 00:15 schreef Kluupkluup het volgende:
    Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime Moi Non Plus natuurlijk
    Of de versie die er eerder was: die met Brigitte Bardot!
    pi_28489790
    Voor mij is dit een TTT!!!
    Ik heb nu niet zo heel veel tijd, maar ik kom binnenkort dit topic volspammen!
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_28492832
    Carla Bruni is leuk. Vooral eerste nummer van de CD. qu'elqu ún ma dit
    Ook de Nederlandse Wende Sneijders is een schitterende CD. en ik ben verheugd om in oktober naar een voorstelling van haar te gaan.
    Jammer dat Noir Desir niks meer kan maken
    pi_28494506
    Charles Aznavour, Michel Sardou, Gilbert Becaud, Mireille Mathieu, Nana Mouskouri, Yves Duteil - Pour Toi, Amelie.

Dit nummer heb ik laatst gedownload, maar komt het van de Soundtrack van Amelie? Kan daar namelijk niks over terugvinden.
      maandag 4 juli 2005 @ 23:17:55 #45
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_28495312
    The Stills uit Canada hebben een paar Franse nummers op hun repertoire. Retour a Vega is een leuk nummer.
    I don't really come from outer space || Last.fm
    pi_28502549
    Kent iemand Axelle Red? Zij is een mooie Vlaamse dame die in het Frans zingt, hoewel ze oorsponkelijk ook Nederlands spreekt. Ze komt geloof ik uit Hasselt, maar dat weet ik niet zeker.

Zij is een beetje een Frans souldiva. Haar muziek klinkt erg lekker om een beetje bij te relaxen, tekst in houdelijk vind ik haar niet zo heel erg sterk. Zoals bijvoorbeeld ' le monde tourne mal', een wereld-verbeternummer wat gewoon heerlijk klinkt.

Verder is Patricia Kaas erg goed. Ik heb haar nu een paar keer live gezien en ze doet het nog steeds prima. Ik vond haar vroeger een beetje arrogant overkomen. Toch is zij gewoon erg goed. Vooral haar interpretatie van l'Aigle Noir (oorspronkeljik van Barbara) is heel erg mooi. Het is ook net of ze niet ouder wordt. Ze blijft gewoon tof.

Patrick Bruel, wie kent hem niet. Voor mij was hij in de eerste instantie de reden om Frans te gaan studeren, hij heeft mij warm gemaakt voor de taal. Ik ben een zeer actieve fan geweest, ben naar een kleine 20-tal concerten geweest en nog steeds waardeer ik hem in wat hij doet. Hij is ook filmacteur (zijn nieuwe film 'O Jerusalem' komt dit jaar uit) en heeft onder andere met arrison Ford en Sidney Polack gewerkt. Ook is hij bijvoorbeeld te horen als stem van de Franse tekenfilmversie van Sinbad. Ondertussen is hij getrouwd met de 24 jarige Amanda en hebben ze een zoontje van bijna 2 jaar, Oscar. (voor een uitgebreide beschrijving van wat hij doet en heeft gedaan, verwijs ik je al spammend door naar de pagina die ik heb gemaakt op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Patrick_Bruel )

Barbara. Vroeger vond ik haar te poetisch, ik hield niet zo van dat zware gedoe. Maar ze heeft prachtige teksten, tesamen met een stem die is getekend door gevoel. Ze heeft een nummer over haar vader die aan zijn laatste paar dagen toe is. Op een gegeven moment is het menes en moet ze terug naar haar ouders om haar vader voor de laatste keer te zien. Ze beschrijft de reis tot in detail (ze moet terug naar Nantes, zo heet het nummer ook) en als ze uiteindelijk arriveert is het te laat.
    Van haar is het oorspronkelijke nummer l'Aigle Noir. Zij zingt het heel zwaar (te zwaar naar mijn idee) en daarom vind ik de versie van Patricia Kaas mooier.

Pascal Obispo . Ongelooflijk, wat een stem. Ik ken hem niet zo heel goed, maar zijn bekendste nummer is toch wel Lucille denk ik. Hij heeft een geweldige kopstem en dat alles verpakt in toegankelijke, lekker klinkende muziek. Hij is nog altijd erg populair in Frankrijk. Hij staat hoog op mijn prioriteitenlijst om beter te leren kennen.

Isabelle Boulay En mooie roodharige dame uit Canada met een heel leuk accent. Ooit heeft ze in de musical Starmania meegespeeld, van Luc Plamandon. Patrick Bruel heeft haar een zetje meegegeven door haar te promoten en zelfs nummers voor haar geschreven zoals un jour ou l' autre en ou tu t' en vas. Ze heeft een erg mooie, beetje rauwe stem. De clip van un jour ou l'autre was trouwens ook heel erg mooi.

Jean-Jacques Goldman Ook van hem weet ik weinig. Hij is een van de mede-oprichters van de benefietconcerten die jaarlijks in Frankrijk met ontzettend veel succes worden gehouden, ten behoeve van de dak- en thuislozen. Hij heeft de begintune geschreven, dat Franse kinderen beter kennen dan het volkslied.
    Vroeger tourde hij zeer succesvol door Frankrijk met Michael Jones en de Senegalese Carole Fredericks (zij is ondertussen helaas overleden). Erg bekend in Frankrijk is hij van het nuimmer 'là-bas', samen met de prachtig gevoicede Sirima, die door haar vriend onder de metro is geduwd omdat hij jaloers was op haar succes en hij dat niet kon verkroppen. In Nederland is hij vooral bekend van de nummers Aïcha en Didi die hij voor Cheb Khaled schreef.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blinky op 05-07-2005 10:10:17 ]
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_28502763
    Grappig dat Bruel je heeft aangezet tot het studeren van Frans. Ik zag hem destijds bij de TV Show, en was volgens mij 10 minuten sprakeloos ofzo... Blijft een fantastisch nummer dat Casser la voix

Patricia Kaas is voor mij de belichaming van sensualiteit. Fantastische uitstraling heeft die vrouw. Het plaatje mag overigens kleiner

Ken je het nummer Solitude van Barbara ook? Heel erg mooi, maar idd. rauw. De versie van Wende is wat minder schrijnend, wat vloeiender... Ik vond net trouwens een van de vele websites over Barbara met het verhaal over Nantes

[ Bericht 18% gewijzigd door tim2308 op 05-07-2005 09:55:58 ]
      dinsdag 5 juli 2005 @ 09:26:02 #48
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_28502812
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 00:24 schreef energizer het volgende:
    Michel Fugain - La Belle Histoire vind ik altijd wel een mooi nummertje
    Heerlijk nummer, doet me altijd aan de zomer denken
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_28503742
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 09:23 schreef tim2308 het volgende:
    Grappig dat Bruel je heeft aangezet tot het studeren van Frans. Ik zag hem destijds bij de TV Show, en was volgens mij 10 minuten sprakeloos ofzo... Blijft een fantastisch nummer dat Casser la voix

Patricia Kaas is voor mij de belichaming van sensualiteit. Fantastische uitstraling heeft die vrouw. Het plaatje mag overigens kleiner

Ken je het nummer Solitude van Barbara ook? Heel erg mooi, maar idd. rauw. De versie van Wende is wat minder schrijnend, wat vloeiender... Ik vond net trouwens een van de vele websites over Barbara met het verhaal over Nantes
    Ik zag Bruel voor de eerste keer tijdens een stukje van de concertregistratie die hij in 1990-1991 maakte, hij zong toen inderdaad 'Casser la voix' en 'Je te l'dis quand même'. Sindsdien werd ik verslaafd en heeft het mijn 'destin' bepaald

Ik ken de site van Barbara niet. leuk dat je hem hier even geeft, ik zal meteen eens kijken. Ontzettend tof dat ze in een nieuwbouwwijk de straatnaam uit dat nummer hebben gebruikt. in dat liedje refereert zij eraan, maar die straat bestond niet. Nu wel.
    Als ik nog iets weet zal ik het hier spammen. Echt een leuk topic!

Nu ik er weer een beetje induik begint het allemaal wel weer een beetje te kriebelen

[ Bericht 5% gewijzigd door Blinky op 05-07-2005 10:25:16 ]
    pi_28505922
    Emilie Simon - Lise de rest van haar schijnt ook heel goed te zijn, maar ken ik nog niet
    Francoise Hardy - Tous Les Garcons Et Les Filles al genoemd, maar noem haar gewoon nog een keer

Dat zijn de 2 mooiste Franstalige nummers die ik zo snel kan verzinnen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')