Ingrid ?quote:Op zondag 5 juni 2005 11:41 schreef Eveli het volgende:
D'r was ooit zo'n Franse meid met een hitje genaamd Tu est fortu....weet haar naam ff niet meer.
Die clip vond ik altijd erg sterk!quote:Op zondag 5 juni 2005 13:52 schreef -Marjo- het volgende:
Grand Popo Football Club - Les hommes c'est pas des mecs bien...
Ik heb het altijd een kwal gevonden, maar het is een hele professionele showman.quote:
Heeft NOFX dat niet eens verkracht?quote:
Heb net het albumquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef menesis het volgende:
Vive la Fête natuurlijk!! Geweldig
edit: www.vivelafete.be dan hoor je meteen een beetje de stijl
Niet verkracht.. Verbeterdquote:Op zondag 5 juni 2005 14:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heeft NOFX dat niet eens verkracht?
Of de versie die er eerder was: die met Brigitte Bardot!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:15 schreef Kluupkluup het volgende:
Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime Moi Non Plus natuurlijk![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:24 schreef energizer het volgende:
Michel Fugain - La Belle Histoire vind ik altijd wel een mooi nummertje
Ik zag Bruel voor de eerste keer tijdens een stukje van de concertregistratie die hij in 1990-1991 maakte, hij zong toen inderdaad 'Casser la voix' en 'Je te l'dis quand même'. Sindsdien werd ik verslaafd en heeft het mijn 'destin' bepaaldquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:23 schreef tim2308 het volgende:
Grappig dat Bruel je heeft aangezet tot het studeren van Frans. Ik zag hem destijds bij de TV Show, en was volgens mij 10 minuten sprakeloos ofzo... Blijft een fantastisch nummer dat Casser la voix
Patricia Kaas is voor mij de belichaming van sensualiteit. Fantastische uitstraling heeft die vrouw. Het plaatje mag overigens kleiner
Ken je het nummer Solitude van Barbara ook? Heel erg mooi, maar idd. rauw. De versie van Wende is wat minder schrijnend, wat vloeiender... Ik vond net trouwens een van de vele websites over Barbara met het verhaal over Nantes
Op TV en in de pers komt hij over als erg sympathiek, hij komt ook uit Canada en hij zong samen met Patrick Fiori 'Esmeralda' in de musical 'le bossu de Notre Dame' (de Klokkenluider van de Notre Dame), gecomposeerd door Gérard Presgurvic (die vroeger op zijn beurt Patrick Bruel in het zadel heeft geholpen).quote:
Die ken ik niet! Maar ik ga eens luisteren/kijken! Merci...quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:17 schreef Logician het volgende:
Waarom staat Calogero er nog niet tussen?![]()
http://www.calogero.fr/main/intro.php daar zijn ook stukjes van hun albums te horenzeker het proberen waard!
een erg mooi nummer is: En apesanteur
Ik wilde hem net gaan noemen maar jij hebt hem al genoemd. Mijn vader woont in Frankrijk en hij is helemaal weg van Francis Cabrelquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:46 schreef lot3 het volgende:
Francis Cabrel---> cd: Les Beaux Dégâts, hier en daar zelfs wat bluesachtig ín het frans!
net uit Frankrijk de cd : Hors-Saison meegenomen , mooi uitgevoerde cd's in hardkartonnen boekjes met songteksten. http://www.franciscabrel.com/histoire/histoire.php
Op http://www.fabchannel.com/ vind je het concert van 16-06-05 van VlF in Paradisoquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef menesis het volgende:
Vive la Fête natuurlijk!! Geweldig
edit: www.vivelafete.be dan hoor je meteen een beetje de stijl
Zingt toch verdacht overtuigend Frans op dat nieuwe album van haarquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:32 schreef tim2308 het volgende:
Peyroux is een Amerikaanse dame, weliswaar enige jaren in Parijs wonende, die Engelstalig zingt. Maar goed, ook ik was destijds op het verkeerde been gezet door haar naam.
Ik heb mezelf even verbeterdquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:36 schreef Dave_Mustaine het volgende:
[..]
Zingt toch verdacht overtuigend Frans op dat nieuwe album van haar
Tyro - Pour Un Flirtquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:47 schreef Beuh het volgende:
Pour un flirt avec toi vind ik ook leuk, naam van de artiest is me even ontschoten.
Is hij Fransquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:46 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Oh ja... En Yann Tiersen (o.a. bekend van de soundtracks Amelie en Goodbye Lenin)
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:06 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken alleen La Californie, maar ik zal eens een elpeetje opzetten.
jij hebt hem dan ook nooit irl of live gezien in zijn jonge jaren, gezien je recente geboorte mag ik dat concluderenquote:
hey, ik heb hem nooit in het Frans horen zingen, altijd in het Arabisch/Berbers...quote:
nou.... uuh Aicha bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:18 schreef Mad-Eleine het volgende:
[..]
hey, ik heb hem nooit in het Frans horen zingen, altijd in het Arabisch/Berbers...
welk nummer/nummers zingt hij dan in het Frans?
Hehe, nou snap ik eindelijk een beetje wat hij zingtquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:14 schreef milagro het volgende:
Michel Fugain
Khaled
Van Fugain vind ik vooral het bekende Une Belle Histoire zooooo mooi
C'est un beau roman, c'est une belle histoire
C'est une romance d'aujourd'hui
Il rentrait chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle descendait dans le midi, le midi
Ils se sont trouvés au bord du chemin
Sur l'autoroute des vacances
C'était sans doute un jour de chance
Ils avaient le ciel à portée de main
Un cadeau de la providence
Alors pourquoi penser au lendemain
Ils se sont cachés dans un grand champ de blé
Se laissant porter par les courants
Se sont racontés leur vies qui commençaient
Ils n'étaient encore que des enfants, des enfants
Qui s'étaient trouvés au bord du chemin
C'était sans doute un jour de chance
Qui cueillir le ciel au creux de leurs mains
Comme on cueille la providence
Refusant de penser au lendemain
Il rentrait chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle descendait dans le midi, le midi
Ils se sont quittés au bord du matin
C'était fini le jour de chance
Ils reprirent alors chacun leur chemin
Saluérent la providence
en se faisant un signe de la main
Il rentra chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle est descendu là-bas dans le midi
Dat betekent dat je uit je dak gaatquote:Op zondag 31 juli 2005 14:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vond La Tribut de Dana van Manau helemaal geweldig. Ik heb zelfs de single en dat wil wat zeggen, aangezien ik niet meer dan 20 singletjes heb
Tomber la Chemise van Zebda vond ik ook erg leuk. Maar wat betekent het nou, 'het overhemd laten vallen'
Letterlijk betekent het dat je je overhemd uittrekt (omdat je het dus te warm hebt gekregen van het feesten)quote:
Gezien het jaartal van de elpee die ik hier heb neem ik aan dat het niet eens mogelijk was neequote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:39 schreef milagro het volgende:
jij hebt hem dan ook nooit irl of live gezien in zijn jonge jaren, gezien je recente geboorte mag ik dat concluderen
Dank jequote:Op zondag 31 juli 2005 14:39 schreef snijder het volgende:
Letterlijk betekent het dat je je overhemd uittrekt (omdat je het dus te warm hebt gekregen van het feesten)
Les Enfoires zijn idd leuke liedjes, alhoewel ik laatst las dat het concept een beetje als uitgemolken wordt beschouwd ("Al die B-artiesten die één regel mogen zingen", was de toon van het artikel) Maar staat "Ne Me Quitte Pas" er ook op? Zit een zangeres bij met een heel lief stemmetje (de tweede geloof ik)quote:Op zondag 31 juli 2005 12:03 schreef Blinky het volgende:
Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds.
(...)
Op zich kan ik dat wel begrijpen. Ik ben er een paar jaar geleden zelf ook heen geweest. De kwaliteit van het gebeuren is niet super. Iemand zong een couplet helemaal verkeerd, een microfoon die het niet doet, een microfoon die valt, te laat invallen... maar de sfeer tijdens die concerten zijn erg leuk. En je ziet er zo ongeveer heel bekend Franrijk (niet alleen de B-artiesten) voor een schappelijke prijs. Als je dan ook nog weet dat de dak- en thuislozen daarmee gesteund worden, heb je er nog een dubbel goed gevoel bij ook.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:41 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Les Enfoires zijn idd leuke liedjes, alhoewel ik laatst las dat het concept een beetje als uitgemolken wordt beschouwd ("Al die B-artiesten die één regel mogen zingen", was de toon van het artikel)
Klopt. Het wordt gezongen door Cathérine Lara, Hélène Ségara (ik denk dat je haar bedoelt, zij heeft idd zo'n lief stemmetje), Claire Keim en Jenifer (komt zijn niet uit Loft?)quote:Maar staat "Ne Me Quitte Pas" er ook op? Zit een zangeres bij met een heel lief stemmetje (de tweede geloof ik)
Hahaha, nee hoor. Ik vind Aznavour super, maar ik zou het er niet voor over hebben denk ik. Als het nou van Bruel geweest zou zijn is het een ander verhaalquote:Heb je je vriend niet even lief aangekeken voor die collectorsitem?
quote:Op zondag 31 juli 2005 23:58 schreef tim2308 het volgende:
Volgens mij is er elke zondagavond op 22:26 op TV5 het muziekprogramma Traffic.musique. Waarvan akte
dank jequote:zondag 31 juli 2005 @ 23:58
Niet dat het er wat de muziek betreft wat aan doet maar ik ben ook in de Fnac in Rouen geweest, we konden hem eerst niet vinden, hij ligt een beetje net buiten de winkelstraat daar.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:03 schreef Blinky het volgende:
Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds. Ik heb de laatste 2 cds van les Enfoirés gekocht (les restos du coeur) en de éénnalaatste dvd. Verder 2 cds van Yann Tiersen (van de muziek van de film Amélie Poulain): één live album van een concert uit 2000 en de filmmuziek van Goodbye Lenin.
Verder een dvd van de concerttournée van Charles Aznavour en een gewone cd van hem (allebei waren ze maar 5 euro, daarvoor kon ik ze écht niet laten liggen). Aznavour is natuurlijk wel een oudere generatie, maar zijn teksten zijn zo vreselijk mooi (luister maar eens naar 'Je n'ai rien oublié' bijvoorbeeld!) Aznavour treedt trouwens in november op in het Sportpaleis in Antwerpen zag ik toen we op de heenweg van vakantie waren.
Ik wilde nog cds van Stéphan Eicher kopen, maar die zijn verdorie zo vreselijk duur, eveneeens voor de cds van Jean-Jacques Goldman.
In de Fnac in Rouen kwam ik een collectorsitem tegen voor de échte Aznavour-fan: een soort van metalen Arc de Triomphe met de belangrijkste cds. Prijs? Bijna 1000 euro. Zucht.... If only I was a rich girl...
Oh ja.. ik heb ook een live album van Pascal Obispo gekocht... Milésime (van de concertregistraties van 2000/2001). Absolute aanrader voor de liefhebbers, vooral de nummers 'Lucile' en 'l'important c'est d'aimer' zijn wederom prachtig, maar ook het duo met Johnny Hallyday is tof.
Ik ben er na Wende Snijders idd ook meer naar gaan luisteren, ik had al wel wat muziek van Edith Piaf en Jaques Brel maar dat vond ik toch wat ouderwetse muziekquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:52 schreef tim2308 het volgende:
Ik vond het eerst een z**knummer, maar nadat ik 'm vaker had gehoord (en vooral na Wende Snijders) ben ik 'm gaan waarderen. Maar dat heb ik met meer oude(re) nummers: ik kan ze pas waarderen nadatt ik een moderne versie heb gehoord..
Volgens mij is dat ook het meest populaire franstalige nummer aller tijden.... Welke versie / uitvoerende vind je het mooist? Ik vind de versie van Les Enfoirés wel een van de mooisten, die is wat melodieuser/meer legato gezongen dan veel andere versies...
Vlak daarnaast ligt de Q-parkeergarage, het was een van de eerste dingen die ik van Rouen zagquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Niet dat het er wat de muziek betreft wat aan doet maar ik ben ook in de Fnac in Rouen geweest, we konden hem eerst niet vinden, hij ligt een beetje net buiten de winkelstraat daar.
Maar ontopic, de Fnac heeft wel heel veel muziek en in elke Franse stad is wel 1 of meerdere Fnacs te vinden. Ik kan er uren rondneuzen
Ik heb dat ook! Wat mij ook opvalt is dat ik naarmate ik ouder word, ik meer op de teksten let. Sommige teksten zijn gewoon echte kunstwerken. Bij Engelstalige artiesten heb ik soms het idee dat ik dat zelf ook had kunnen schrijven. Maar Franse teksten zijn soms zo mooi in elkaar gezet...quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:52 schreef tim2308 het volgende:
Ik vond het eerst een z**knummer, maar nadat ik 'm vaker had gehoord (en vooral na Wende Snijders) ben ik 'm gaan waarderen. Maar dat heb ik met meer oude(re) nummers: ik kan ze pas waarderen nadatt ik een moderne versie heb gehoord..
Volgens mij is dat ook het meest populaire franstalige nummer aller tijden.... Welke versie / uitvoerende vind je het mooist? Ik vind de versie van Les Enfoirés wel een van de mooisten, die is wat melodieuser/meer legato gezongen dan veel andere versies...
De vertalingen zijn soms echt geniaal!quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:48 schreef Blinky het volgende:
Ik heb dat ook! Wat mij ook opvalt is dat ik naarmate ik ouder word, ik meer op de teksten let. Sommige teksten zijn gewoon echte kunstwerken. Bij Engelstalige artiesten heb ik soms het idee dat ik dat zelf ook had kunnen schrijven. Maar Franse teksten zijn soms zo mooi in elkaar gezet...
Hij was daar idd vlakbij die parkeergaragequote:Op maandag 1 augustus 2005 09:20 schreef Blinky het volgende:
[..]
Vlak daarnaast ligt de Q-parkeergarage, het was een van de eerste dingen die ik van Rouen zag
Maar je hebt gelijk, het ligt wat buiten het centrum en vanuit het hotel was het nog wel een stukje lopen.
Ik kan er ook uren snuffelen! In Caen ben ik ook bij de Fnac geweest en heb daar bijna 2 uur rondgelopen. En nog had ik het gevoel dat ik er een paar uur kon ronddwalen. Die grote in Parijs is ook heerlijk en daarnaast zit ook nog de Virgin Megastore. Dat is het Paradijs voor mensen als ik.
Die zit er ook niet echt naast. Zit een stukje verder op, aan dezelfde kant. Volgens mij meer richting Concorde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:22 schreef Vava het volgende:
[..]
Bedoel je de Vigin Megastore op de Champs Élyssées? Daar ben ik geweestAlleen kan ik me niet herinneren dat er een Fnac naast zat
![]()
Ja, daarom is het zo jammer dat het Frans taalniveau van de meesten (voornamelijk jongeren) niet echt hoog zit. Ik snap het wel een beetje... de meesten interesseert het gewoon niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:17 schreef Vava het volgende:
[..]
De vertalingen zijn soms echt geniaal!
Klopt. En daar ergens zit ook nog een grote Renaultgarage, lijkt me een superdure locatie trouwens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:26 schreef snijder het volgende:
[..]
Die zit er ook niet echt naast. Zit een stukje verder op, aan dezelfde kant. Volgens mij meer richting Concorde.
Ik had altijd wel iets met Frans, maar ik had zo'n probleem met le en la; vond het zo'n vage boel. Maar toen ik daar overheen was....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:29 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ja, daarom is het zo jammer dat het Frans taalniveau van de meesten (voornamelijk jongeren) niet echt hoog zit. Ik snap het wel een beetje... de meesten interesseert het gewoon niet.
Als ik vertel aan iemand dat ik iets met Frans doe is de meest gehoorde reactie: ik vind het zo'n mooie taal, het is jammer dat ik hem niet beter spreek.
Of juist: he bah, Frans. ik had er vroeger al zo'n schurfthekel aan.
Dan zeg ik altijd dat het aan de docent heeft gelegen, niet aan de taal
Ik heb gestemd dat ik het nummer een 0 geef. Dat zal ze lerenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef tim2308 het volgende:Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
Dat liedje van Ilona is best leuk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef tim2308 het volgende:
Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
Yep, de Renault showroom zit/zat aan de overkant.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:34 schreef Blinky het volgende:
[..]
Klopt. En daar ergens zit ook nog een grote Renaultgarage, lijkt me een superdure locatie trouwens.
Die heb ik idd ook gezienquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:25 schreef snijder het volgende:
[..]
Yep, de Renault showroom zit/zat aan de overkant.
Dat was bij de vorige tour ook al wel zo. En de échte fans groeien inderdaad met hem mee. Ik ook dusquote:Op vrijdag 2 september 2005 08:49 schreef tim2308 het volgende:
Ik hoorde van een Francaise dat de bruelmania wel voorbij is in la douce france. Het zijn nu voornamelijk de ouderen die naar hem luisteren...
Mijn moeder is sinds 5 jaar fan, en daarom ken ik nu al zijn nummers uit m'n kopquote:Op vrijdag 2 september 2005 08:57 schreef Blinky het volgende:
[..]
Dat was bij de vorige tour ook al wel zo. En de échte fans groeien inderdaad met hem mee. Ik ook dus
Stond ik vroeger als A-cupje op de eerste rij (dat gillen heb ik nooit gedaan) en ging het me toen vooral om zijn uiterlijk, nu sta ik nog steeds vooraan, (De a-cup ontgroeid) maar gaat het vooral om de tekst, de muziek en de sfeer.
Jonatan Cerrada. Prachtige stem heeft ie! Ik heb zijn eerste cd, vooral "je n'oublie pas d'ou je viens" vind ik prachtig. heeft hij een nieuwe cd??quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:28 schreef AkcIris het volgende:
Ik weet er nog een paar.. Ik weet niet of deze al opgenoemd zijn, maar ik doe ze toch even...
[afbeelding]
Jonatan Cerrada... ((Heeft meegedaan met franse idols 1.. in 2004 deed hij mee met euro songfestival.. [ hij blijft mijn favoriet ])) Klik hier om naar de site te gaan
[afbeelding]
Willey Denzey... ((nadat ik L'Orphelin heb geluisterd, vindt ik zijn muziek ook wel aan te horen..
O what a nightquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:09 schreef VarsesteR het volgende:
Yannick Noah - Ces soirees la
echt heel leuk deuntje werd ik op vakantie helemaal mee doodgegooid...
Laatst op de site wat beluisterd, klinkt goed.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:39 schreef tim2308 het volgende:
Weer een nieuwe ontdekking: Myriam Abel. Deze dame heeft de Nouvelle Superstar 2005 gewonnen en in december vorig jaar een CD uitgebracht. Nu staat ze in de hitlijsten met "Donne"
www.myriamabel.com/
www.myriam-web.com/
http://fr.wikipedia.org/wiki/Myriam_Abel
[afbeelding]
Als ik binnenkort weer eens veel tijd heb ga ik er wat van beluisterenquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef tim2308 het volgende:
Even wat gekopieerd, geplakt en bewerkt et voilá een lijst van alle Franse hits vanaf 1990. Je kan zelf sorteren door op de tabelkopjes te klikken
http://www.yepcheck.com/chansons/hits.asp
nieuwquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef tim2308 het volgende:
En weer een nieuwe ontdekking: Nolwenn Leroy (spreekuti Lerwaa)
[afbeelding]
Officiele site: http://nolwenn-officiel.artistes.universalmusic.fr/
Andere sites: http://www.nolwennleroy.com
Betere site: http://www.nolwenn.org/
Filmpjes en liedjes op http://www.nolwenn.org/medias
Ik zei niet dat ze nieuw was, maar een nieuwe ontdekking voor mijquote:
Yep, Daftpunk is gecomposeerd door 2 fransenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:33 schreef marcb1974 het volgende:
Vaak mooie muziek. Komt niet ook Daftpunk uit Frankrijk?
De nummers die je net naar me stuurt klinken goedquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef tim2308 het volgende:
En weer een nieuwe ontdekking: Nolwenn Leroy (spreekuti Lerwaa)
[afbeelding]
Officiele site: http://nolwenn-officiel.artistes.universalmusic.fr/
Andere sites: http://www.nolwennleroy.com
Betere site: http://www.nolwenn.org/
Filmpjes en liedjes op http://www.nolwenn.org/medias
en dat zijn nog lang niet de beste...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:43 schreef MarissaFan het volgende:
France Gall - Ella Elle A / Babacar / Il Jouait Du Piano Debout
Welk nummer van haar vind je dan het beste? Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik haar goed vind, ze zingt niet eens zuiverquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:17 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat zijn nog lang niet de beste...
Nou, dan zal ik er nog eens wat aandachtiger naar luisterenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:28 schreef ranja het volgende:
Ik hou meer van haar jaren 60 nummers. Vanaf halverwege de jaren 70 is ze alleen nog maar nummers van haar man, Michel Berger, gaan zingen, en die vind ik lang niet zo goed als bv de nummers die Serge Gainsbourg voro haar geschreven heeft of andere nummers uit diezelfde tijd.
Pak gewoon een 60s verzamelaar van haar en ze zijn allemaal goedTitels bv. Baby Pop, Laisse tomber la fille, Les succettes, en nog veel meer...
Ja ik weet het eindelijk: Carla Bruni.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:57 schreef Airelle het volgende:
Weet iemand hier hoe die vrouw heet (franstalig muziek) die je tegenwoordig vaak hoort op Radio 1. Ze was vroeger (misschien nog steeds wel) fotomodel.
Oeps vergeten te melden je het rechtsklikken en dan opslaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:48 schreef Leep het volgende:
ik kan m niet openen sorrie
Dan kan je je lol op bij http://fillessourires.blogspot.com/quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
Mag ik als Françoise Hardy-fan...(..)
Wendequote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef J0hos het volgende:
Tjah, niet erg origineel: Ne me quitte pas natuurlijk.. Van Jaques Brel is ie het mooist maar ook de versies van Paul de Munnik en Nina Simone mogen er zijn naar mijn mening.
Verder kan ook ik sommige nummers van Wende Snijders wel waarderen en dan vooral Je Suis La.
bedankt, ja ik ben nog relatief nieuw in de franstalige muziek en in mijn leeftijdscategorie ben ik al onderhand de enige....mijn interesse werdt opgewekt door het nummer Verlaine van Charles Trenetquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef J0hos het volgende:
Tjah, niet erg origineel: Ne me quitte pas natuurlijk.. Van Jaques Brel is ie het mooist maar ook de versies van Paul de Munnik en Nina Simone mogen er zijn naar mijn mening.
Verder kan ook ik sommige nummers van Wende Snijders wel waarderen en dan vooral Je Suis La.
Ne me quitte pas, okay, is van Jacques Brelquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:27 schreef Airelle het volgende:
Welke nummers?
Quelqu'un m'a dit is toch wel een leuk liedje: http://www.youtube.com/watch?v=g3aY9GeEEWc&search=bruniquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:03 schreef Vava het volgende:
[..]
Ne me quitte pas, okay, is van Jacques Brelik heb veel versies van dit nummer maar deze versie vind ik echt niet mooi
Verder heb ik naar Tout le monde, J'en connais en Le plus beau du quartier geluisterd.
Gewelidig nummer dat ja. Zo'n fluisterstemquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:43 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Quelqu'un m'a dit is toch wel een leuk liedje: http://www.youtube.com/watch?v=g3aY9GeEEWc&search=bruni
Het internet is trouwens een walhalla voor muziekclips:
http://chansonwiki.yepche(...)php?title=Videoclips
(ik kan me nog herinneren dat ik op de Box een nummer aanvroeg met de videorecorder paraat...)
hey erg bedankt voor je moeite!, ik heb er geen mp3tje van kunnen maken maar wel een klein stukje film van 6,8 mb...zou ik je die anders kunnen mailen ofzo? laat maar weten! alvast bedankt!quote:Op maandag 29 mei 2006 12:02 schreef tim2308 het volgende:
@Funkmaster: Kan je het muziekfragmentje niet op een MP3 zetten (opnemen met je mobieltje ofzo) of als een geisoleerd filmpje aanbieden? Ik heb ook wat gegoogled voor je, maar kan niets vinden.
Coucou is een begroeting, net als Hoi. googlen levert dan weinig op vrees ik
verzonden, ben benieuwd! alvast bedanktquote:Op maandag 29 mei 2006 17:33 schreef tim2308 het volgende:
quote:Op maandag 29 mei 2006 18:02 schreef tim2308 het volgende:
Het is dus Coucou van Django reinhardt
http://www.djangomontreal.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Django_Reinhardt
In ieder geval de tekst en ik heb het ook maar even snel voor je vertaald
http://chansonwiki.yepche(...)dex.php?title=Coucou
en de akkoorden (bron:http://douceambience.blog.tiscali.it/vk1594264/)
C | C | Am | Am | F | F#dim7 G7 | C Am |Dm G7|
C | C | Am | Am | F | F#dim7 G7 | C | C |
C7 | C7 | F | F | D7 | D7 | G | G 7
C | C | Am | Am | F | F#dim7 G7 | C Am |Dm G7|
the form is AABA
Hij komt dus uit Parijs : http://fr.wikipedia.org/wiki/Raphael_(chanteur)quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:55 schreef Vogue het volgende:
Raphael kende ik niet. Mooi liedje hoor, prachtig, Schengen. Ga de rest van hem ook eens beluisteren. Hij heeft wel een heel zwaar accent, volgens mij komt hij uit de omgeving van Marseille
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:42 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Hij komt dus uit Parijs : http://fr.wikipedia.org/wiki/Raphael_(chanteur)
Van de cd La réalité heb ik wat nummers waaronder Sur la route. Volgens mij is Sur la route wel het meest bekende nummer van hem.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:42 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Hij komt dus uit Parijs : http://fr.wikipedia.org/wiki/Raphael_(chanteur)
Grappig, ik zit wat Franse muziek te luisteren en zie dat ik al wat van Grand Corps Malade heb! Toucher l'instantquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef tim2308 het volgende:
Niet echt muziek, maar Grand Corps Malade is een aanrader om te luisteren. Het is slam, dus poezie op muziek. http://www.grandcorpsmalade.com
Kippevel... ook mooi pianospel..quote:Je t'aime- Lara Fabian
http://www.youtube.com/watch?v=9xNhERjA1zE
quote:Il faut que tu respire
Die pingiuns zijn erg grappigquote:Op donderdag 7 september 2006 20:55 schreef tim2308 het volgende:
Het is duidelijk dat je van de jaren 80 houdt
Even een vrolijk liedje tussen door met een erg bekend melodietje: http://www.youtube.com/watch?v=zTZMlsn8yNE Wie maakt de Nederlandse vertaling en wordt rijk?
Vanwege zijn éénjarige bestaan (weer) een linkje naar http://fillessourires.blogspot.com/
EDIT: punt bij tweede link verwijderd
Van welke film is dat ook alweer? klinkt zo bekend ditquote:Op donderdag 14 september 2006 14:12 schreef tim2308 het volgende:
Voor Walvisje http://www.youtube.com/watch?v=9i8kUCmVwEU
Er zijn een paar nummers van hem die ik leuk vind, waaronder La Javanaise en het album Love on the beatquote:Op maandag 18 september 2006 11:05 schreef DaisyDuke het volgende:
Props voor de God van Frankrijk:
Serge Gainsbourg
Klopt. Alleen niet met Bob zelf, maar met zijn band; The Wailers.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:19 schreef Blinky het volgende:
[..]
Er zijn een paar nummers van hem die ik leuk vind, waaronder La Javanaise en het album Love on the beat
Volgens mij schreef hij ook met Bob Marley 'aux armes etcetera' als alternatief voor de Marseillaise.
Zat ik er niet ver naastquote:Op donderdag 21 september 2006 09:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Klopt. Alleen niet met Bob zelf, maar met zijn band; The Wailers.
Ken er niet zoveel van, maar eerdere nummers van Magic System en Indochine vond ik idd ook goedquote:Op donderdag 21 september 2006 16:15 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb sinds een paar uur kabelinternet en televisie met een paar zenders die veel muziek uitzenden.. Een selectie
Shym Femme de couleur
Olivia Ruiz J'traine des pieds
Tribal King - Façon sexe Momenteel nummer 1
Plage - Coupe de boule Momenteel nummer 2, gaat nog steeds over Zidane
Fight Aids l'or de nos vies
Magic System - e cho c brule
FAF le Rage Pas le temps
Najoua Belyzel - Comme toi
Indochine - Adora
Gregory Lemarchal/Lucie Silvas(Meme Si)
Perle Lama - Emmene-moi avec toi
Garou - Je Suis Le Même
Anggun - Juste avant toi
Lorie - Parti pour zoukeri Lekker zomers !
Eh, ik woon in Frankrijk omdat ik daar werk. Dus Franse kabel met franse zenders (Europe 2 TV, W9 en NRJ12)quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ken er niet zoveel van, maar eerdere nummers van Magic System en Indochine vond ik idd ook goed![]()
Welke zenders zenden dit uit dan op kabel? Toch niet TV5?
Ik snap mquote:Op vrijdag 22 september 2006 01:28 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Eh, ik woon in Frankrijk omdat ik daar werk. Dus Franse kabel met franse zenders (Europe 2 TV, W9 en NRJ12)![]()
![]()
![]()
Thanx. deze zocht ik al een tijdje. Sniper is 1 van m'n favoriete Franse hiphop bandjes. Hun nummer "sans repères" is echt een aanrader. 'T is emotionele RnB/ Hiphop.. het doet echt wat met je, vooral de tekst.quote:
Ken/ Heb je het nummer "on n'oublie jamais rien, on vit avec" al? Tis echt een schritterend nummer dat ze samen met Laura Pausini (!) heeft opgenomen en heeft 2 jaar geleden op #1 in de charts gestaan. ik heb de video ook hier geplaatst een paar reacties terugquote:Op donderdag 21 september 2006 08:19 schreef Blinky het volgende:
Hélène Ségara is trouwens ook wel oké. Haar nummer 'Y a trop d'gens qui t'aiment' heeft op nummer 1 gestaan. Eigenlijk ken ik verder niet veel van haar, maar dat nummer gaf me wel kippevel![]()
Ik kende het voor dit topic nog niet, ik heb hem toen idd gezien, het is echt een prachtig nummer! (Heb hem net nog even beluisterd).quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:01 schreef Marseille het volgende:
[..]
Ken/ Heb je het nummer "on n'oublie jamais rien, on vit avec" al? Tis echt een schritterend nummer dat ze samen met Laura Pausini (!) heeft opgenomen en heeft 2 jaar geleden op #1 in de charts gestaan. ik heb de video ook hier geplaatst een paar reacties terug
Helaas, kan het niet vinden op STER en Adformatie. Kan je het opnemen?quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:14 schreef E het volgende:
In de nieuwe Renault commercial waarin ze pronken met hun NCAP scores zit ook een mooi stukje Franse muziek. Iemand enig idee?
Uit het help! ik zoek.... topic:quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:14 schreef E het volgende:
In de nieuwe Renault commercial waarin ze pronken met hun NCAP scores zit ook een mooi stukje Franse muziek. Iemand enig idee?
quote:Op woensdag 27 september 2006 12:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Edith Piaf - J'Attendrai
Ik houd helemaal niet van dat soort muziek maar Diam's is wel grappig, misschien omdat ze in het Frans zingen....quote:Op maandag 2 oktober 2006 19:41 schreef Prego het volgende:
Diam's - La Boulette, vind ik erg grappig, al is Diam's eigenlijk erg fout.
misschien wel, maar wanneer je het vertaalt is het dezelfde bagger als 'de rest'.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet van dat soort muziek maar Diam's is wel grappig, misschien omdat ze in het Frans zingen....
ik houd niet zo van tine arena; har sky-radio gehalte vind ik veel te hoog.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:28 schreef Marseille het volgende:
Nog een schritterend nummer:
Tina Arena - Tu es toujours là
http://www.youtube.com/watch?v=LAYebkcZ_iY
Mylene Farmer est très pédé. Oftewel: erg gay. Zeg maar als Imca Marina of Wileke Alberti...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:46 schreef Prego het volgende:
[..]
kent iemand mylene farmer nog? ook niet echt mijn ding maar toen ze begon (ergens jaren 80?) had ze best fraaie dingen er tussen zitten. persoonlijk vind ik desenchantee en california (zoek de clip eens op!) best lekker.
De nummers van Tina Arena zijn toch erg goed, alleen de manier waarop ze zingt is duidelijk minder:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:46 schreef Prego het volgende:
[..]
ik houd niet zo van tine arena; har sky-radio gehalte vind ik veel te hoog.
die clipquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:17 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Mylene Farmer est très pédé. Oftewel: erg gay. Zeg maar als Imca Marina of Wileke Alberti...
California: http://www.dailymotion.com/video/x492j_mylene-farmer-california
Nou ja dat was de waarschuwing van een gay-collega toen ik het over Farmer had...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:10 schreef Prego het volgende:
[..]
die clip![]()
of mylene pédé is of niet laat ik in het midden.. (zeker wanneer je de variatie van haar publiek ziet
Ben je daarvoor speciaal naar Parijs gegaan? Ik lees trouwens net op de Franse wikipedia dat 4 december de DVD van de show van januari 2006 wordt uitgebrachtquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:20 schreef schatje het volgende:
De laatste cd van Mylène Farmer vind ik niet veel aan. Tenminste, niet zo sterk al haar vorige cd's.
Live klinkt ze geweldig. En ze geeft ze ook mooie shows. Ik heb 3 keer concerten van haar bezocht in het Bercy.
Gaat het om Pourvu Qu'elles Soient Douces http://www.youtube.com/watch?v=0pc10ffJDSA ( een clip van 17 minuten) ?? De liveversie is hier http://www.youtube.com/watch?v=3oEGq4L6hdI Ziet er wel strak uitquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:53 schreef bloodymary het volgende:
Ik vond destijds het nummer Douces helemaal geweldig en heb daar de maxicdsingle toen van aangeschaft (herinner me ook nog een clip met haar naakt met lang rood haar op een schimmel)
Ja, in januari zelfs met een bus die speciaal was ingehuurd. Allemaal Nederlanders. Vanuit Den Haag.quote:Op zondag 15 oktober 2006 02:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Ben je daarvoor speciaal naar Parijs gegaan?
Ik luister ook het meest naar Franse hiphop.. vaak goede flow, lekkere beats en Frans klinkt in een rap gewoon veel vloeiender en poetischer dan Engels of Nederlands. Bovendien is Franse hiphop vaak power hiphop, mijn favoriete artiesten zijn ook IAM en MC Solar, maar probeer ook wat van Sniper en Rohff te downloaden. Is ook zwaar goed.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:19 schreef Steve-O het volgende:
IAM
MC solaar
Daar houd het voor mij bij op
Leukquote:Op zondag 15 oktober 2006 02:50 schreef tim2308 het volgende:
Als bonus nog een lijst met franse liedjes per jaar http://branchum.club.fr/chanson.htm Van slapen komt nu helemaal niets meer...
quote:Op zondag 15 oktober 2006 02:01 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Nou ja dat was de waarschuwing van een gay-collega toen ik het over Farmer had...
De clip van 'que mon coeur lâche' is erg gaaf.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, in januari zelfs met een bus die speciaal was ingehuurd. Allemaal Nederlanders. Vanuit Den Haag.
Mooie clip: Je te rends ton amour
In die clip schijnt ze ook gebruik te maken van een bodydouble.
Thanks voor de rest.
Dat luister ik ook al n tijdjequote:Op vrijdag 22 september 2006 01:05 schreef Afunados het volgende:
Weet niet of hij al langsgekomen is, maar enkele dagen gelden van iemand CD Amadou&Mariam - Dimanche a Bamako gekregen. Manu Chao werkte eraan mee, en de muziek is ook in dat genre. Heerlijk vrolijk en opgewekt. Absoluut een aanrader!
la réalitéquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:15 schreef alors het volgende:
[..]
Dat luister ik ook al n tijdjeerg leuk inderdaad, dat Afrikaanse Frans vind ik echt mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |