abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27562450
Iedereen kent Patrick Bruel, Jaques Brel en misschien Wende Snijders.

Maar heeft iemand nog andere tips voor leuke franstalige muziek? Laat ik zelf beginnen: vandaag zag ik op TV5 Jeanne Cherhal.

Op haar TV5 pagina kan je enkele accoustische clips vinden.

(maar als je over Bruel, Brel of Snijders wilt babbelen kan dat natuurlijk hier ook)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_27563295
Vive la Fête natuurlijk!! Geweldig

edit: www.vivelafete.be dan hoor je meteen een beetje de stijl
pi_27563303
Michel Fugain - La Belle Histoire vind ik altijd wel een mooi nummertje
Energy!
pi_27565161
Alize! .
pi_27566031
  • Mylene Farmer - beetje oudbollig, maar kan nog steeds een potje bij mij breken. Zij was mede verantwoordelijk voor het liedje van Alize.
  • Sommige nummers van Mano Negro waren Franstalig. Zanger manu chau is volgens mij helemaal overgestapt op zijn moederstaal Spaans.
  • Matmatah - was erg populair (in bretagne) toen ik stage liep in Frankijk in 99. Geen flauw idee wat ze tegenwoordig doen.
  • Noir Desir ( levent nous portera) en Manau ( tribu de dana) hadden een hit in Nederland. Van noir desir zullen we wss niet zoveel meer horen aangezien de zanger zijn vriendin liever dood dan levend had

een nostalgische mp3tje op mn harddisk die ik nog even wil pluggen "Francoise Hardy - Tout Les Garcons Et Les Filles"

In mijn cd collectie heb ik nog een franstallige hardrock band (!), helaas van een dramatisch slechte muziekale kwaliteit dat de naam me ontschoten is.
  • pi_27567947
    Franse hiphop zoals IAM, NTM en MC Solaar is ook wel lekker
    Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
    http://http://llbinc.bandcamp.com/
    pi_27570034
    Anorexia Nervosa ==> Black Metal met franse en engelse teksten.
    pi_27570335
    Noir Desir
    "I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
    'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
    pi_27570380
    kool shen
    Hajeto!
      donderdag 2 juni 2005 @ 11:10:18 #10
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_27600496
    Noir Desir heeft een eigen topic: Noir Désir

Trouwens, Vive le fete staat vandaag in de Volkskrant en treden dezer dagen in NL op...
    pi_27600550
    Johny Holliday
    Lurf is the message and the message is Lurf
      vrijdag 3 juni 2005 @ 10:39:24 #13
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_27600569
    Manau La Tribu de Dana
    Niet meer actief op Fok!
    pi_27638856
    Gilbert Montagne
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_27639267
    D'r was ooit zo'n Franse meid met een hitje genaamd Tu est fortu....weet haar naam ff niet meer.
      zondag 5 juni 2005 @ 12:10:50 #16
    70004 niksan
    net een beetje meer
    pi_27640108
    Charles Aznavour

C'est formidable
    "May the wind always be at your back and
    the sun always upon your face, and the
    winds of destiny carry you aloft to
    dance with the stars."
    pi_27640251
    Kelly Joyce - Vivre La vie....
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
    pi_27640427
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 11:41 schreef Eveli het volgende:
    D'r was ooit zo'n Franse meid met een hitje genaamd Tu est fortu....weet haar naam ff niet meer.
    Ingrid ?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 5 juni 2005 @ 12:25:09 #19
    113173 Quannum
    Well FOK! you!
    pi_27640653
    Fonky Family, Starflam, CNN, Akhneton, I Am, Rocca, Le Troisième Oeil, ...
    Hiphop
    Jusqu'ici tout va bien
    pi_27640705
    Aznavour natuurlijk! En Gilbert Becaud ook wel.
    pi_27641578
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 12:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ingrid ?
    Zoiets ja.
    pi_27643298
    In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
    pi_27643386
    Grand Popo Football Club - Les hommes c'est pas des mecs bien...
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
    pi_27644699
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 13:52 schreef -Marjo- het volgende:
    Grand Popo Football Club - Les hommes c'est pas des mecs bien...
    Die clip vond ik altijd erg sterk!

Op het moment luister ik veel naar de volgende, erg voor de hand liggende, Franse liederen.

Jacques Brel - La Valse A Mille Temps
    Edith Piaff - Non, Je Ne Regrette Rien
    Francoise Hardy - Tout Les Garcons Et Les Filles

Buitengewoon!
      zondag 5 juni 2005 @ 14:39:19 #25
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_27644776
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 10:38 schreef lurf_doctor het volgende:
    Johny Holliday
    Ik heb het altijd een kwal gevonden, maar het is een hele professionele showman.
    Get a life.....Morgen lig je onder de tram
    pi_27644844
    best hip in la france

ophelie winter
    kyo
    willy denzey
    nadiya (tering wat is zij slecht zeg)
    patricia kaas
    pi_27644889
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 10:38 schreef lurf_doctor het volgende:
    Johny Holliday
    Johnny Halliday heet ie
    pi_27644951
    Joe Dassin - Aux Champs Ellysees
    pi_27645059
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 14:45 schreef Klobbert het volgende:
    Joe Dassin - Aux Champs Ellysees
    Heeft NOFX dat niet eens verkracht?
    pi_27645356
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef menesis het volgende:

Heb net het album
      zondag 5 juni 2005 @ 15:02:20 #31
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_27645431
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 14:42 schreef Prego het volgende:

[..]

Johnny Halliday heet ie
    En voor de echte kenners: à que Johnny
    pi_27645874
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 15:02 schreef snijder het volgende:

[..]

En voor de echte kenners: à que Johnny
    geen kenner, noch een liefhebber
    pi_27660912
    He, dat zijn een boel reacties. Weer veel tips om eh... te zoeken in de platenwinkel.

Op http://www.subjectivisten(...)ts.cgi?entry_id=1661 vindt je ook nog veel tips voor de betere Franstalige popmuziek.

Is het trouwens niet Johnny HallYday? En het liedje van In-grid heet "tu est foUtu"
      zondag 5 juni 2005 @ 23:40:41 #34
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_27661321
    Jacques Brel
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_27694611
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 14:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heeft NOFX dat niet eens verkracht?
    Niet verkracht.. Verbeterd
    pi_27695558
    Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime Moi Non Plus natuurlijk
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_27698404
    TC Matic - Putain Putain , Elle Adore le Noir
    Arno - Le filles du bord de la mer
    pi_27698448
    France Gall - Poupee de cire, Poupee de son
      dinsdag 7 juni 2005 @ 10:46:02 #39
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_27701681
    Mylene Farmer en Alizée .
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_27704509
    Vergeet niet:
    Edith Piaff - La vie en rose
    pi_27705921
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 00:15 schreef Kluupkluup het volgende:
    Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime Moi Non Plus natuurlijk
    Of de versie die er eerder was: die met Brigitte Bardot!
    pi_28489790
    Voor mij is dit een TTT!!!
    Ik heb nu niet zo heel veel tijd, maar ik kom binnenkort dit topic volspammen!
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_28492832
    Carla Bruni is leuk. Vooral eerste nummer van de CD. qu'elqu ún ma dit
    Ook de Nederlandse Wende Sneijders is een schitterende CD. en ik ben verheugd om in oktober naar een voorstelling van haar te gaan.
    Jammer dat Noir Desir niks meer kan maken
    pi_28494506
    Charles Aznavour, Michel Sardou, Gilbert Becaud, Mireille Mathieu, Nana Mouskouri, Yves Duteil - Pour Toi, Amelie.

Dit nummer heb ik laatst gedownload, maar komt het van de Soundtrack van Amelie? Kan daar namelijk niks over terugvinden.
      maandag 4 juli 2005 @ 23:17:55 #45
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_28495312
    The Stills uit Canada hebben een paar Franse nummers op hun repertoire. Retour a Vega is een leuk nummer.
    I don't really come from outer space || Last.fm
    pi_28502549
    Kent iemand Axelle Red? Zij is een mooie Vlaamse dame die in het Frans zingt, hoewel ze oorsponkelijk ook Nederlands spreekt. Ze komt geloof ik uit Hasselt, maar dat weet ik niet zeker.

Zij is een beetje een Frans souldiva. Haar muziek klinkt erg lekker om een beetje bij te relaxen, tekst in houdelijk vind ik haar niet zo heel erg sterk. Zoals bijvoorbeeld ' le monde tourne mal', een wereld-verbeternummer wat gewoon heerlijk klinkt.

Verder is Patricia Kaas erg goed. Ik heb haar nu een paar keer live gezien en ze doet het nog steeds prima. Ik vond haar vroeger een beetje arrogant overkomen. Toch is zij gewoon erg goed. Vooral haar interpretatie van l'Aigle Noir (oorspronkeljik van Barbara) is heel erg mooi. Het is ook net of ze niet ouder wordt. Ze blijft gewoon tof.

Patrick Bruel, wie kent hem niet. Voor mij was hij in de eerste instantie de reden om Frans te gaan studeren, hij heeft mij warm gemaakt voor de taal. Ik ben een zeer actieve fan geweest, ben naar een kleine 20-tal concerten geweest en nog steeds waardeer ik hem in wat hij doet. Hij is ook filmacteur (zijn nieuwe film 'O Jerusalem' komt dit jaar uit) en heeft onder andere met arrison Ford en Sidney Polack gewerkt. Ook is hij bijvoorbeeld te horen als stem van de Franse tekenfilmversie van Sinbad. Ondertussen is hij getrouwd met de 24 jarige Amanda en hebben ze een zoontje van bijna 2 jaar, Oscar. (voor een uitgebreide beschrijving van wat hij doet en heeft gedaan, verwijs ik je al spammend door naar de pagina die ik heb gemaakt op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Patrick_Bruel )

Barbara. Vroeger vond ik haar te poetisch, ik hield niet zo van dat zware gedoe. Maar ze heeft prachtige teksten, tesamen met een stem die is getekend door gevoel. Ze heeft een nummer over haar vader die aan zijn laatste paar dagen toe is. Op een gegeven moment is het menes en moet ze terug naar haar ouders om haar vader voor de laatste keer te zien. Ze beschrijft de reis tot in detail (ze moet terug naar Nantes, zo heet het nummer ook) en als ze uiteindelijk arriveert is het te laat.
    Van haar is het oorspronkelijke nummer l'Aigle Noir. Zij zingt het heel zwaar (te zwaar naar mijn idee) en daarom vind ik de versie van Patricia Kaas mooier.

Pascal Obispo . Ongelooflijk, wat een stem. Ik ken hem niet zo heel goed, maar zijn bekendste nummer is toch wel Lucille denk ik. Hij heeft een geweldige kopstem en dat alles verpakt in toegankelijke, lekker klinkende muziek. Hij is nog altijd erg populair in Frankrijk. Hij staat hoog op mijn prioriteitenlijst om beter te leren kennen.

Isabelle Boulay En mooie roodharige dame uit Canada met een heel leuk accent. Ooit heeft ze in de musical Starmania meegespeeld, van Luc Plamandon. Patrick Bruel heeft haar een zetje meegegeven door haar te promoten en zelfs nummers voor haar geschreven zoals un jour ou l' autre en ou tu t' en vas. Ze heeft een erg mooie, beetje rauwe stem. De clip van un jour ou l'autre was trouwens ook heel erg mooi.

Jean-Jacques Goldman Ook van hem weet ik weinig. Hij is een van de mede-oprichters van de benefietconcerten die jaarlijks in Frankrijk met ontzettend veel succes worden gehouden, ten behoeve van de dak- en thuislozen. Hij heeft de begintune geschreven, dat Franse kinderen beter kennen dan het volkslied.
    Vroeger tourde hij zeer succesvol door Frankrijk met Michael Jones en de Senegalese Carole Fredericks (zij is ondertussen helaas overleden). Erg bekend in Frankrijk is hij van het nuimmer 'là-bas', samen met de prachtig gevoicede Sirima, die door haar vriend onder de metro is geduwd omdat hij jaloers was op haar succes en hij dat niet kon verkroppen. In Nederland is hij vooral bekend van de nummers Aïcha en Didi die hij voor Cheb Khaled schreef.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blinky op 05-07-2005 10:10:17 ]
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_28502763
    Grappig dat Bruel je heeft aangezet tot het studeren van Frans. Ik zag hem destijds bij de TV Show, en was volgens mij 10 minuten sprakeloos ofzo... Blijft een fantastisch nummer dat Casser la voix

Patricia Kaas is voor mij de belichaming van sensualiteit. Fantastische uitstraling heeft die vrouw. Het plaatje mag overigens kleiner

Ken je het nummer Solitude van Barbara ook? Heel erg mooi, maar idd. rauw. De versie van Wende is wat minder schrijnend, wat vloeiender... Ik vond net trouwens een van de vele websites over Barbara met het verhaal over Nantes

[ Bericht 18% gewijzigd door tim2308 op 05-07-2005 09:55:58 ]
      dinsdag 5 juli 2005 @ 09:26:02 #48
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_28502812
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 00:24 schreef energizer het volgende:
    Michel Fugain - La Belle Histoire vind ik altijd wel een mooi nummertje
    Heerlijk nummer, doet me altijd aan de zomer denken
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_28503742
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 09:23 schreef tim2308 het volgende:
    Grappig dat Bruel je heeft aangezet tot het studeren van Frans. Ik zag hem destijds bij de TV Show, en was volgens mij 10 minuten sprakeloos ofzo... Blijft een fantastisch nummer dat Casser la voix

Patricia Kaas is voor mij de belichaming van sensualiteit. Fantastische uitstraling heeft die vrouw. Het plaatje mag overigens kleiner

Ken je het nummer Solitude van Barbara ook? Heel erg mooi, maar idd. rauw. De versie van Wende is wat minder schrijnend, wat vloeiender... Ik vond net trouwens een van de vele websites over Barbara met het verhaal over Nantes
    Ik zag Bruel voor de eerste keer tijdens een stukje van de concertregistratie die hij in 1990-1991 maakte, hij zong toen inderdaad 'Casser la voix' en 'Je te l'dis quand même'. Sindsdien werd ik verslaafd en heeft het mijn 'destin' bepaald

Ik ken de site van Barbara niet. leuk dat je hem hier even geeft, ik zal meteen eens kijken. Ontzettend tof dat ze in een nieuwbouwwijk de straatnaam uit dat nummer hebben gebruikt. in dat liedje refereert zij eraan, maar die straat bestond niet. Nu wel.
    Als ik nog iets weet zal ik het hier spammen. Echt een leuk topic!

Nu ik er weer een beetje induik begint het allemaal wel weer een beetje te kriebelen

[ Bericht 5% gewijzigd door Blinky op 05-07-2005 10:25:16 ]
    pi_28505922
    Emilie Simon - Lise de rest van haar schijnt ook heel goed te zijn, maar ken ik nog niet
    Francoise Hardy - Tous Les Garcons Et Les Filles al genoemd, maar noem haar gewoon nog een keer

Dat zijn de 2 mooiste Franstalige nummers die ik zo snel kan verzinnen.
    pi_28507528
    Ik vergat nog een heel belangrijk persoon die ik op muzikaal gebied erg waardeer: Stéphan Eicher! Deze meneer komt uit Zwitserland, en hij zingt in het Engels, Frans, Duits en Zwitsers. Vooral het nummer (en dan met name de live-versie) van Déjeuner en paix is prachtig en eigenlijk heel zijn CD Carcassonne. Het klinkt verfrissend, jong, lekker rock-achtig met een stevige beat eronder en hij is gewoon goed. En hij is gewoon knap, alleen wel zonder snor of baardje graag, zoals op deze foto! (Stéphan is de meneer met het donkere haar )
    pi_28758895
    Dan maar deze omhoog schoppen, Patricia Kaas maakt heerlijke muziek
    Luister eens naar "Mon Mec A Moi", dan weet je wat ik bedoel...
    pi_28758912
    Alizée vanwege de videoclips en Charles Aznavour vanwege de muziek .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      woensdag 13 juli 2005 @ 03:05:22 #54
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_28758935
    Axelle Red!

En verder is Patricia Kaas' Tour de Charme goed.
    The Internets, I needs it..
      woensdag 13 juli 2005 @ 03:17:03 #55
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28759026
    Garou
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
    pi_28760564
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 03:17 schreef HarigeKerel het volgende:
    Garou
    Op TV en in de pers komt hij over als erg sympathiek, hij komt ook uit Canada en hij zong samen met Patrick Fiori 'Esmeralda' in de musical 'le bossu de Notre Dame' (de Klokkenluider van de Notre Dame), gecomposeerd door Gérard Presgurvic (die vroeger op zijn beurt Patrick Bruel in het zadel heeft geholpen).

Echter, zijn stem vind ik té rauw. Ik heb hem gezien in een TV Show toen hij 'Toute la musique que j'aime' (van Johnny Halliday) zong. Voor dat soort nummers leent zijn stem zich uitstekend, maar bij de meeste nummers die hij zingt is hij té aanwezig naar mijn smaak.

Wie kent trouwens Laam?

Ik heb haar een paar keer gezien op TV, maar heb niet echt een idee hoe ze in Frankrijk ligt. Mij lijkt ze een beetje een Franse Anastacia?
    pi_28760732
    Waarom staat Calogero er nog niet tussen?

http://www.calogero.fr/main/intro.php daar zijn ook stukjes van hun albums te horen zeker het proberen waard!

een erg mooi nummer is: En apesanteur
    pi_28760769
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:17 schreef Logician het volgende:
    Waarom staat Calogero er nog niet tussen?

http://www.calogero.fr/main/intro.php daar zijn ook stukjes van hun albums te horen zeker het proberen waard!

een erg mooi nummer is: En apesanteur
    Die ken ik niet! Maar ik ga eens luisteren/kijken! Merci...
      dinsdag 19 juli 2005 @ 09:42:44 #59
    65107 Meadowmeal
    a wonderful wooden reason
    pi_28935892
    Mijn favoriete Franse klassieker is "Il est cinq heures, Paris s'éveille" van Jacques Dutronc. Prachtige muziek en een erg speelse tekst die zelfs met een beetje degelijk middelbareschool-Frans te begrijpen is.
    Verder kan ik iedereen Benjamin Biolay aanraden, de grootste jonge chansonier van de 21e eeuw. Zijn LP "Rose Kennedy", over de Amerikaanse Kennedy-dynastie, is prachtig, vorig jaar bracht hij een mooi album uit met zijn echtgenote Chiara Mastroianni, en zijn nieuwe plaat "A l'Origine" mag er ook wezen.
      dinsdag 19 juli 2005 @ 12:43:11 #60
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_28939983
    Vanessa Paradis, iemand? Begonnen als 15 jarige maar inmiddels 32 en 6 albums uit waarvan 1 in het engels en 2 live... vooral op die live albums hoor je hoe oude liedjes als Joe le Taxi en Marylin & John meegegroeid zijn met Vanessa...

France Gall heeft ook veel meer gedaan dan alleen dat songfestival liedje (wel een geweldig numme, daar niet van). Er is recent een 13-delige verzamelbox van haar verschenen. Het meeste daarvan is 70s muziek toen haar man Michel Berger voor haar schreef, dat vind ik minder interessant dan haar 60s lolita-pop en ye-ye met oa een flink aantal nummers van Gainsbourg...

April March is dan wel een echte California-girl maar zingt ook veel in het frans. In de Tricatel stijl van label eigenaar Bertrand Bergulat (zelf ook zanger trouwens) maar ze heeft ook een album met Gainsbourg covers (oa een paar France Gall liedjes).

A.S Dragon is een band die op het eerste album deels frans en deels engels-met-frans-accent zingt in een mix van alternatieve rock en funk. Op het 2e album is de funk een beetje weg. Ook op het Tricatel label trouwens.

Emilie Simon, erg rustige muziek maar haar nogal hijgerige versie van I wanna be your dog is wel erg apart
      dinsdag 19 juli 2005 @ 12:58:40 #61
    65107 Meadowmeal
    pi_28940411
    En Françoiz Breut natuurlijk, een goede vriendin van mariachi-rockers Calexico. Ik heb haar nieuwe plaat "une Saison Volée" nog niet gehoord, maar de eerste twee zijn erg goed.
      woensdag 20 juli 2005 @ 00:03:05 #62
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_28962419
    Nou wou ik ook actrice Julie Delpy noemen, maar haar album is vooral engelstalig. Wel goed trouwens.
      vrijdag 22 juli 2005 @ 17:46:51 #63
    107642 lot3
    lot laat zich niet leiden
    pi_29045436
    Francis Cabrel---> cd: Les Beaux Dégâts, hier en daar zelfs wat bluesachtig ín het frans!
    net uit Frankrijk de cd : Hors-Saison meegenomen , mooi uitgevoerde cd's in hardkartonnen boekjes met songteksten. http://www.franciscabrel.com/histoire/histoire.php
    het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
    the sun is shining but it's raining in my heart
    pi_29049986
    Ik draai Protège moi van Placebo helemaal grijs op het moment. Dat is een frans en engelstalig nummer, maar er bestaat ook een compleet engelse versie van, maar de tekst van beide nummer loopt aardig uit een.

En ik ben ook helemaal verslaafd aan mijn live cd van Patrick Bruel (voor aan Je te l'dis quand même)
    pi_29053884
    quote:
    Op vrijdag 22 juli 2005 17:46 schreef lot3 het volgende:
    Francis Cabrel---> cd: Les Beaux Dégâts, hier en daar zelfs wat bluesachtig ín het frans!
    net uit Frankrijk de cd : Hors-Saison meegenomen , mooi uitgevoerde cd's in hardkartonnen boekjes met songteksten. http://www.franciscabrel.com/histoire/histoire.php
    Ik wilde hem net gaan noemen maar jij hebt hem al genoemd. Mijn vader woont in Frankrijk en hij is helemaal weg van Francis Cabrel

Verder luister ik nog naar:
    - Wende Snijders
    - Mylene Farmer
    - Kyo
    - Jaques Brel
    - Edith Piaf
    - France Gall
    - Alizee

En verder is dit een topic voor mij, ik hou van de Franse taal en dus ook van de Franstalige muziek dus kom maar op met nog meer mooie Franse muziek!
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_29056313
    Ik was altijd erg slecht in Frans maar ik luister regelmatig naar Franse muziek.
    Mijn topfavoriet is Lara Fabian. Daarnaast luister ik naar Hélène Segara, Julie Zenatti, Zazie, Lââm, Roch Voisine, Patrick Fiori en Franstalige liedjes vanTina Arena. Ik heb op het net gelezen dat Tina Arena een Franstalige album gaat uitbrengen.
    En mensen die van ballades houden moeten eens de nieuwe cd van Lara Fabian eens luisteren, erg prachtig. Vooral La lettre is erg mooi.
    pi_29102025
    Hallo luitjes! Bedankt voor de vele reacties. Iedereen klaagt wel dat Frans dood lijkt te zijn, maar hier blijkt het tegendeel. (deels selectieve perceptie natuurlijk, maar toch). Ook op mijn site met chansonvertalingen merk ik dat er regelmatig gezocht wordt naar informatie over chansons en vertalingen van liedjes... leuk leuk leuk
      † In Memoriam † maandag 25 juli 2005 @ 01:34:20 #68
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_29102174
    Thomas Fersen vind ik erg goed. Le Jour Du Poisson is zijn beste CD maar ook Pièce Montée Des Grands Jours is een aanrader.
    pi_29106841
    Julien Clerck - This Melody
    een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
      donderdag 28 juli 2005 @ 00:45:12 #70
    73188 Iceflake
    Mowpheus! Suri Thing!
    pi_29189144
    Ik ben ook een sucker voor Franse muziek

Ragga Kreyol & Sega (Franse Dancehall) en dan met name Les Neg Marrons
    Zouk: Kassav, Släi, Shine en Zouk Love
    Franchop: Saïan Supa Crew. Tragedie en Magic System

En en en, het beste franse nummer ooit:
    Serge Gainsbourg & Jane Birke - Je t'aime mon non plus
    Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
    pi_29199959
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef menesis het volgende:

Op http://www.fabchannel.com/ vind je het concert van 16-06-05 van VlF in Paradiso
    pi_29208006
    Volgens mij was Madeleine Peyroux nog niet genoemd...

Lekkere oude sound....
    Take no prisoners... take no shit!
    pi_29208712
    Peyroux is een Amerikaanse dame, weliswaar enige jaren in Parijs wonende, die op twee nummers na Engelstalig zingt. Maar goed, ook ik was destijds op het verkeerde been gezet door haar naam.

[ Bericht 5% gewijzigd door tim2308 op 28-07-2005 19:24:33 (J'ai deux amours en La Vie en Rose niet gezien) ]
    pi_29208779
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 18:32 schreef tim2308 het volgende:
    Peyroux is een Amerikaanse dame, weliswaar enige jaren in Parijs wonende, die Engelstalig zingt. Maar goed, ook ik was destijds op het verkeerde been gezet door haar naam.
    Zingt toch verdacht overtuigend Frans op dat nieuwe album van haar
    pi_29209025
    Oh ja... En Yann Tiersen (o.a. bekend van de soundtracks Amelie en Goodbye Lenin)
      donderdag 28 juli 2005 @ 18:47:17 #76
    99904 Beuh
    kreupeldicht
    pi_29209039
    Voici les clés van Gerard Lenormand vind ik ook erg leuk. En dat voor iemand die niks heeft met Frans(talige muziek)

Pour un flirt avec toi vind ik ook leuk, naam van de artiest is me even ontschoten.
    pi_29210004
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 18:36 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Zingt toch verdacht overtuigend Frans op dat nieuwe album van haar
    Ik heb mezelf even verbeterd
      vrijdag 29 juli 2005 @ 02:29:17 #78
    73188 Iceflake
    Mowpheus! Suri Thing!
    pi_29222490
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 18:47 schreef Beuh het volgende:
    Pour un flirt avec toi vind ik ook leuk, naam van de artiest is me even ontschoten.
    Tyro - Pour Un Flirt
    Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
    pi_29268113
    Benighted als je van death metal houd xD
    't Zaadje
    pi_29268232
    Patrick Bruel
    Charles Aznavour
    Gilbert Bécaud
    Patricia Kaas
    En zelfs Celine Dion, als ze maar Frans zingt
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_29268279
    Het nadeel van Frans vind ik dat ik niets versta

Maar Julien Clerc is wel aardig, dacht ik Ooit in de vierde een werkstuk over gemaakt en aangezien ik meneer nog ken moet het wel in de smaak zijn gevallen
    pi_29268296
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 18:46 schreef Dave_Mustaine het volgende:
    Oh ja... En Yann Tiersen (o.a. bekend van de soundtracks Amelie en Goodbye Lenin)
    Is hij Frans Ik dacht Duits...
    pi_29268376
    Jaaaah, Julien Clerc

Si on chantait, hey hey hey lalalala
    pi_29270340
    Ik ken alleen La Californie, maar ik zal eens een elpeetje opzetten.
    pi_29270428
    Les Rita Mitsouko.
    volkomen gestoorde muziek.
    aanrader: Jalousie (origneel óf de remix)
    pi_29270563
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:06 schreef ChrisJX het volgende:
    Ik ken alleen La Californie, maar ik zal eens een elpeetje opzetten.

man man wat was-ie mooi........ nog steeds trouwens
    pi_29271077
    Ik vind het nogal meevallen
    pi_29271163
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:37 schreef ChrisJX het volgende:
    Ik vind het nogal meevallen
    jij hebt hem dan ook nooit irl of live gezien in zijn jonge jaren, gezien je recente geboorte mag ik dat concluderen
    pi_29272704
    en sommige liedjes van Vanessa Paradis zijn ook wel leuk, als ze niet zo als een muisje piept.
    bijvoorbeeld Que fait la vie.
    pi_29273825
    Ik ben helemaal weg van Les Trois Accords, de muziek kun je het best omschrijven als alternatieve rock, maar wel lekker vrolijk!

Luister maar eens naar het nummer "Vraiment Beau" echt geweldig
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_29275842
    Sapho: Joods-Marokkaanse zangeres, zingt meerendeel in frans
    haar beste cd vind ik "Jardin Andalou" en een mooie akoustische cd met 2 percussionisten en 5 gitaristen "La route nue des hirondelles"
    http://www.sapho.org/

een kollega van mij heeft sites van:
    mylene farmer: http://members.home.nl/mylene.farmer/
    julian clerc: http://www.julienclerc.nl/
    bij de diashows krijg je mooie foto's te zien om een indruk te krijgen van deze artiesten
    pi_29276049
    Michel Fugain
    Khaled

Van Fugain vind ik vooral het bekende Une Belle Histoire zooooo mooi

C'est un beau roman, c'est une belle histoire
    C'est une romance d'aujourd'hui
    Il rentrait chez lui, là-haut vers le brouillard
    Elle descendait dans le midi, le midi
    Ils se sont trouvés au bord du chemin
    Sur l'autoroute des vacances
    C'était sans doute un jour de chance
    Ils avaient le ciel à portée de main
    Un cadeau de la providence
    Alors pourquoi penser au lendemain
    Ils se sont cachés dans un grand champ de blé
    Se laissant porter par les courants
    Se sont racontés leur vies qui commençaient
    Ils n'étaient encore que des enfants, des enfants
    Qui s'étaient trouvés au bord du chemin

Qui cueillir le ciel au creux de leurs mains
    Comme on cueille la providence
    Refusant de penser au lendemain
    Ils se sont quittés au bord du matin
    C'était fini le jour de chance
    Ils reprirent alors chacun leur chemin
    Saluérent la providence
    en se faisant un signe de la main
    Il rentra chez lui, là-haut vers le brouillard
    Elle est descendu là-bas dans le midi

pi_29276162
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:14 schreef milagro het volgende:
    Khaled
    hey, ik heb hem nooit in het Frans horen zingen, altijd in het Arabisch/Berbers...
    welk nummer/nummers zingt hij dan in het Frans?
    pi_29276329
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:18 schreef Mad-Eleine het volgende:

[..]

hey, ik heb hem nooit in het Frans horen zingen, altijd in het Arabisch/Berbers...
    welk nummer/nummers zingt hij dan in het Frans?
    nou.... uuh Aicha bijvoorbeeld?
    pi_29289054
    Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds. Ik heb de laatste 2 cds van les Enfoirés gekocht (les restos du coeur) en de éénnalaatste dvd. Verder 2 cds van Yann Tiersen (van de muziek van de film Amélie Poulain): één live album van een concert uit 2000 en de filmmuziek van Goodbye Lenin.
    Verder een dvd van de concerttournée van Charles Aznavour en een gewone cd van hem (allebei waren ze maar 5 euro, daarvoor kon ik ze écht niet laten liggen). Aznavour is natuurlijk wel een oudere generatie, maar zijn teksten zijn zo vreselijk mooi (luister maar eens naar 'Je n'ai rien oublié' bijvoorbeeld!) Aznavour treedt trouwens in november op in het Sportpaleis in Antwerpen zag ik toen we op de heenweg van vakantie waren .

Ik wilde nog cds van Stéphan Eicher kopen, maar die zijn verdorie zo vreselijk duur, eveneeens voor de cds van Jean-Jacques Goldman.

In de Fnac in Rouen kwam ik een collectorsitem tegen voor de échte Aznavour-fan: een soort van metalen Arc de Triomphe met de belangrijkste cds. Prijs? Bijna 1000 euro. Zucht.... If only I was a rich girl...

Oh ja.. ik heb ook een live album van Pascal Obispo gekocht... Milésime (van de concertregistraties van 2000/2001). Absolute aanrader voor de liefhebbers, vooral de nummers 'Lucile' en 'l'important c'est d'aimer' zijn wederom prachtig, maar ook het duo met Johnny Hallyday is tof.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blinky op 31-07-2005 15:37:13 ]
    pi_29289182
    Vertaling Frans nummer? dat is ook een mooi nr!
    pi_29292515
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:14 schreef milagro het volgende:
    Michel Fugain
    Khaled

Van Fugain vind ik vooral het bekende Une Belle Histoire zooooo mooi

Ils se sont trouvés au bord du chemin
    Ils avaient le ciel à portée de main
    Un cadeau de la providence
    Alors pourquoi penser au lendemain
    Ils se sont cachés dans un grand champ de blé
    Se laissant porter par les courants
    Se sont racontés leur vies qui commençaient
    Ils n'étaient encore que des enfants, des enfants
    Qui s'étaient trouvés au bord du chemin

Qui cueillir le ciel au creux de leurs mains
    Comme on cueille la providence
    Refusant de penser au lendemain
    Ils se sont quittés au bord du matin
    C'était fini le jour de chance
    Ils reprirent alors chacun leur chemin
    Saluérent la providence
    en se faisant un signe de la main
    Il rentra chez lui, là-haut vers le brouillard
    Elle est descendu là-bas dans le midi

Hehe, nou snap ik eindelijk een beetje wat hij zingt

Ik heb Julien maar ff opgezet, swingen op la Californie
    pi_29292576
    Ik vond La Tribut de Dana van Manau helemaal geweldig. Ik heb zelfs de single en dat wil wat zeggen, aangezien ik niet meer dan 20 singletjes heb

Tomber la Chemise van Zebda vond ik ook erg leuk. Maar wat betekent het nou, 'het overhemd laten vallen'
      zondag 31 juli 2005 @ 14:33:45 #99
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_29292910
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 14:22 schreef ChrisJX het volgende:
    Ik vond La Tribut de Dana van Manau helemaal geweldig. Ik heb zelfs de single en dat wil wat zeggen, aangezien ik niet meer dan 20 singletjes heb

Tomber la Chemise van Zebda vond ik ook erg leuk. Maar wat betekent het nou, 'het overhemd laten vallen'
    Dat betekent dat je uit je dak gaat
    pi_29292972
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 14:33 schreef snijder het volgende:

Dat betekent dat je uit je dak gaat
    Oh Maar letterlijk dan?
      zondag 31 juli 2005 @ 14:39:05 #101
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_29293081
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 14:35 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Oh Maar letterlijk dan?
    Letterlijk betekent het dat je je overhemd uittrekt (omdat je het dus te warm hebt gekregen van het feesten)
    pi_29293334
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 18:39 schreef milagro het volgende:

jij hebt hem dan ook nooit irl of live gezien in zijn jonge jaren, gezien je recente geboorte mag ik dat concluderen
    Gezien het jaartal van de elpee die ik hier heb neem ik aan dat het niet eens mogelijk was nee
    pi_29293356
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 14:39 schreef snijder het volgende:

Letterlijk betekent het dat je je overhemd uittrekt (omdat je het dus te warm hebt gekregen van het feesten)
    Dank je Na al die jaren snap ik het
      † In Memoriam † zondag 31 juli 2005 @ 14:50:25 #104
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_29293469
    De Poppy's !
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_29298461
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 12:03 schreef Blinky het volgende:
    Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds.
    (...)
    Les Enfoires zijn idd leuke liedjes, alhoewel ik laatst las dat het concept een beetje als uitgemolken wordt beschouwd ("Al die B-artiesten die één regel mogen zingen", was de toon van het artikel) Maar staat "Ne Me Quitte Pas" er ook op? Zit een zangeres bij met een heel lief stemmetje (de tweede geloof ik)

Heb je je vriend niet even lief aangekeken voor die collectorsitem?
      zondag 31 juli 2005 @ 17:55:59 #106
    60539 Blinky
    Au feu!
    pi_29298843
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 17:41 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Les Enfoires zijn idd leuke liedjes, alhoewel ik laatst las dat het concept een beetje als uitgemolken wordt beschouwd ("Al die B-artiesten die één regel mogen zingen", was de toon van het artikel)
    Op zich kan ik dat wel begrijpen. Ik ben er een paar jaar geleden zelf ook heen geweest. De kwaliteit van het gebeuren is niet super. Iemand zong een couplet helemaal verkeerd, een microfoon die het niet doet, een microfoon die valt, te laat invallen... maar de sfeer tijdens die concerten zijn erg leuk. En je ziet er zo ongeveer heel bekend Franrijk (niet alleen de B-artiesten) voor een schappelijke prijs. Als je dan ook nog weet dat de dak- en thuislozen daarmee gesteund worden, heb je er nog een dubbel goed gevoel bij ook.
    quote:
    Maar staat "Ne Me Quitte Pas" er ook op? Zit een zangeres bij met een heel lief stemmetje (de tweede geloof ik)
    Klopt. Het wordt gezongen door Cathérine Lara, Hélène Ségara (ik denk dat je haar bedoelt, zij heeft idd zo'n lief stemmetje), Claire Keim en Jenifer (komt zijn niet uit Loft?)
    quote:
    Heb je je vriend niet even lief aangekeken voor die collectorsitem?
    Hahaha, nee hoor. Ik vind Aznavour super, maar ik zou het er niet voor over hebben denk ik. Als het nou van Bruel geweest zou zijn is het een ander verhaal
    pi_29310660
    Volgens mij is er elke zondagavond op 22:26 op TV5 het muziekprogramma Traffic.musique. Waarvan akte
      maandag 1 augustus 2005 @ 00:02:01 #108
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_29310758
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 23:58 schreef tim2308 het volgende:
    Volgens mij is er elke zondagavond op 22:26 op TV5 het muziekprogramma Traffic.musique. Waarvan akte
    quote:
    zondag 31 juli 2005 @ 23:58
    dank je
    pi_29311295
    Ik ontdekte het toen ook pas... maar het is nog niet afgelopen... voor de volgende week weet je het iig
    pi_29311688
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 12:03 schreef Blinky het volgende:
    Ik kom net terug van een korte vakantie in Frankrijk en ik heb me weer arm gekocht aan Franse cds/dvds. Ik heb de laatste 2 cds van les Enfoirés gekocht (les restos du coeur) en de éénnalaatste dvd. Verder 2 cds van Yann Tiersen (van de muziek van de film Amélie Poulain): één live album van een concert uit 2000 en de filmmuziek van Goodbye Lenin.
    Verder een dvd van de concerttournée van Charles Aznavour en een gewone cd van hem (allebei waren ze maar 5 euro, daarvoor kon ik ze écht niet laten liggen). Aznavour is natuurlijk wel een oudere generatie, maar zijn teksten zijn zo vreselijk mooi (luister maar eens naar 'Je n'ai rien oublié' bijvoorbeeld!) Aznavour treedt trouwens in november op in het Sportpaleis in Antwerpen zag ik toen we op de heenweg van vakantie waren .

Ik wilde nog cds van Stéphan Eicher kopen, maar die zijn verdorie zo vreselijk duur, eveneeens voor de cds van Jean-Jacques Goldman.

In de Fnac in Rouen kwam ik een collectorsitem tegen voor de échte Aznavour-fan: een soort van metalen Arc de Triomphe met de belangrijkste cds. Prijs? Bijna 1000 euro. Zucht.... If only I was a rich girl...

Oh ja.. ik heb ook een live album van Pascal Obispo gekocht... Milésime (van de concertregistraties van 2000/2001). Absolute aanrader voor de liefhebbers, vooral de nummers 'Lucile' en 'l'important c'est d'aimer' zijn wederom prachtig, maar ook het duo met Johnny Hallyday is tof.
    Niet dat het er wat de muziek betreft wat aan doet maar ik ben ook in de Fnac in Rouen geweest, we konden hem eerst niet vinden, hij ligt een beetje net buiten de winkelstraat daar.

Maar ontopic, de Fnac heeft wel heel veel muziek en in elke Franse stad is wel 1 of meerdere Fnacs te vinden. Ik kan er uren rondneuzen
    Let's plant a tree
    pi_29312027
    Ik zoek net voor de gein op Ne Me Quitte Pas in e-mule zijn echt veel versies van dat nummer!
    Let's plant a tree
    pi_29312208
    Ik vond het eerst een z**knummer, maar nadat ik 'm vaker had gehoord (en vooral na Wende Snijders) ben ik 'm gaan waarderen. Maar dat heb ik met meer oude(re) nummers: ik kan ze pas waarderen nadatt ik een moderne versie heb gehoord..

Volgens mij is dat ook het meest populaire franstalige nummer aller tijden.... Welke versie / uitvoerende vind je het mooist? Ik vind de versie van Les Enfoirés wel een van de mooisten, die is wat melodieuser/meer legato gezongen dan veel andere versies...
    pi_29312604
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 00:52 schreef tim2308 het volgende:
    Ik vond het eerst een z**knummer, maar nadat ik 'm vaker had gehoord (en vooral na Wende Snijders) ben ik 'm gaan waarderen. Maar dat heb ik met meer oude(re) nummers: ik kan ze pas waarderen nadatt ik een moderne versie heb gehoord..

Volgens mij is dat ook het meest populaire franstalige nummer aller tijden.... Welke versie / uitvoerende vind je het mooist? Ik vind de versie van Les Enfoirés wel een van de mooisten, die is wat melodieuser/meer legato gezongen dan veel andere versies...
    Ik ben er na Wende Snijders idd ook meer naar gaan luisteren, ik had al wel wat muziek van Edith Piaf en Jaques Brel maar dat vond ik toch wat ouderwetse muziek
    Nu vind ik het juist mooi! Het heeft echt iets!

Tot nu toe ken ik alleen de versie van Jaques Brel en Wende Snijders en ik vind ze beide erg mooi, van Jaques Brel hoor je echt het originele en Wende Snijders geeft er iets moois aan hmm.. ik kan het niet zo goed uitleggen maar hopelijk ben ik duidelijk

e-mule is bezig morgen hoop ik wat andere versies te kunnen luisteren. Ik ben heel benieuwd naar de versie van Les Enfoirés!

Ik had trouwens eerst de CD van Wende Snijders gekocht en nadat ik tot de conclusie was gekomen dat het toch wel erg mooie muziek is heb ik een dubbel-cd van Jaques Brel gekocht
    Let's plant a tree
    pi_29312901
    De versie van Les Enfoirés inmiddels gehoord heeeeel erg leuk!
    Let's plant a tree
    pi_29316194
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 00:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Niet dat het er wat de muziek betreft wat aan doet maar ik ben ook in de Fnac in Rouen geweest, we konden hem eerst niet vinden, hij ligt een beetje net buiten de winkelstraat daar.

Maar ontopic, de Fnac heeft wel heel veel muziek en in elke Franse stad is wel 1 of meerdere Fnacs te vinden. Ik kan er uren rondneuzen
    Vlak daarnaast ligt de Q-parkeergarage, het was een van de eerste dingen die ik van Rouen zag
    Maar je hebt gelijk, het ligt wat buiten het centrum en vanuit het hotel was het nog wel een stukje lopen.

Ik kan er ook uren snuffelen! In Caen ben ik ook bij de Fnac geweest en heb daar bijna 2 uur rondgelopen. En nog had ik het gevoel dat ik er een paar uur kon ronddwalen. Die grote in Parijs is ook heerlijk en daarnaast zit ook nog de Virgin Megastore. Dat is het Paradijs voor mensen als ik.
    pi_29316505
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 00:52 schreef tim2308 het volgende:

Ik heb dat ook! Wat mij ook opvalt is dat ik naarmate ik ouder word, ik meer op de teksten let. Sommige teksten zijn gewoon echte kunstwerken. Bij Engelstalige artiesten heb ik soms het idee dat ik dat zelf ook had kunnen schrijven. Maar Franse teksten zijn soms zo mooi in elkaar gezet...

Hélène Ségara (die dat nummer bij de Enfoirés zingt) zong eerder haar eigen nummer 'Y a trop de gens qui t'aiment' en dat deed ze heel erg goed. Ik heb een show gezien in Frankrjik waarin fans hun idool ontmoeten op een verrassende manier (vaak is er iets in scène gezet) en die met Hélène was er mooi. Ze verraste een meisje die net iets ingrijpends had meegemaakt en door haar stem en muziejk op de been werd gehouden en Hélène stond net zo hard mee te huilen met haar fan als haar fan met haar. Erg lief.
    pi_29364973
    Franse muziek staat hier zo'n beetje 24/7 te draaien. Mickey3D, Pascal Obispo, Kyo, Patrick Bruel, Charles Aznavour, Jacques Brel, ze zijn er allemaal bij. . Maar het komt mij een beetje de strot uit soms.
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_29365311
    Ilona met d'r hit Un Monde Parfait.
    pi_29371120
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 09:48 schreef Blinky het volgende:
    Ik heb dat ook! Wat mij ook opvalt is dat ik naarmate ik ouder word, ik meer op de teksten let. Sommige teksten zijn gewoon echte kunstwerken. Bij Engelstalige artiesten heb ik soms het idee dat ik dat zelf ook had kunnen schrijven. Maar Franse teksten zijn soms zo mooi in elkaar gezet...
    De vertalingen zijn soms echt geniaal!
    Let's plant a tree
    pi_29371244
    Alliance Ethnik.

Best wel leuke funky franstalige hiphop.
    pi_29371277
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 09:20 schreef Blinky het volgende:

[..]

Vlak daarnaast ligt de Q-parkeergarage, het was een van de eerste dingen die ik van Rouen zag
    Maar je hebt gelijk, het ligt wat buiten het centrum en vanuit het hotel was het nog wel een stukje lopen.

Ik kan er ook uren snuffelen! In Caen ben ik ook bij de Fnac geweest en heb daar bijna 2 uur rondgelopen. En nog had ik het gevoel dat ik er een paar uur kon ronddwalen. Die grote in Parijs is ook heerlijk en daarnaast zit ook nog de Virgin Megastore. Dat is het Paradijs voor mensen als ik.
    Hij was daar idd vlakbij die parkeergarage alleen hadden wij de auto daar niet geparkeerd.
    Ik ben in Parijs wel in de Fnac geweest vlakbij het Gare de St Lazare. Ik moest op de trein wachten en had dus lekker de tijd Die Fnac was ook wel redelijk van formaat.

Bedoel je de Vigin Megastore op de Champs Élyssées? Daar ben ik geweest Alleen kan ik me niet herinneren dat er een Fnac naast zat
    Let's plant a tree
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:26:11 #122
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_29371424
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 21:22 schreef Vava het volgende:

[..]

Bedoel je de Vigin Megastore op de Champs Élyssées? Daar ben ik geweest Alleen kan ik me niet herinneren dat er een Fnac naast zat
    Die zit er ook niet echt naast. Zit een stukje verder op, aan dezelfde kant. Volgens mij meer richting Concorde.
    pi_29417834
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 21:17 schreef Vava het volgende:

[..]

De vertalingen zijn soms echt geniaal!
    Ja, daarom is het zo jammer dat het Frans taalniveau van de meesten (voornamelijk jongeren) niet echt hoog zit. Ik snap het wel een beetje... de meesten interesseert het gewoon niet.
    Als ik vertel aan iemand dat ik iets met Frans doe is de meest gehoorde reactie: ik vind het zo'n mooie taal, het is jammer dat ik hem niet beter spreek.
    Of juist: he bah, Frans. ik had er vroeger al zo'n schurfthekel aan.
    Dan zeg ik altijd dat het aan de docent heeft gelegen, niet aan de taal
    pi_29417909
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 21:26 schreef snijder het volgende:

[..]

Die zit er ook niet echt naast. Zit een stukje verder op, aan dezelfde kant. Volgens mij meer richting Concorde.
    Klopt. En daar ergens zit ook nog een grote Renaultgarage, lijkt me een superdure locatie trouwens.
    pi_29418370
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 09:29 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ja, daarom is het zo jammer dat het Frans taalniveau van de meesten (voornamelijk jongeren) niet echt hoog zit. Ik snap het wel een beetje... de meesten interesseert het gewoon niet.
    Als ik vertel aan iemand dat ik iets met Frans doe is de meest gehoorde reactie: ik vind het zo'n mooie taal, het is jammer dat ik hem niet beter spreek.
    Of juist: he bah, Frans. ik had er vroeger al zo'n schurfthekel aan.
    Dan zeg ik altijd dat het aan de docent heeft gelegen, niet aan de taal
    Ik had altijd wel iets met Frans, maar ik had zo'n probleem met le en la; vond het zo'n vage boel. Maar toen ik daar overheen was....

Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
    pi_29418465
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef tim2308 het volgende:Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
    Ik heb gestemd dat ik het nummer een 0 geef. Dat zal ze leren
    pi_29420760
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef tim2308 het volgende:
    Maar terug naar de muziek: Op http://www.chartsinfrance.net/actualite/ vindt je de laatste charts in Frankrijk. En helaas... de top 3 is niet om naar huis te schrijven. Stomme kikker!
    Dat liedje van Ilona is best leuk.
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:25:04 #128
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_29448347
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 09:34 schreef Blinky het volgende:

[..]

Klopt. En daar ergens zit ook nog een grote Renaultgarage, lijkt me een superdure locatie trouwens.
    Yep, de Renault showroom zit/zat aan de overkant.
    pi_29454989
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 18:25 schreef snijder het volgende:

[..]

Yep, de Renault showroom zit/zat aan de overkant.
    Die heb ik idd ook gezien ik vond het al zo'n aparte plek voor een showroom van een automerk
    Let's plant a tree
    pi_29485134
    Vanavond om 22:27 op TV5 Franstalige muziek op het programma Traffic Musique

http://www.tv5.org/TV5Sit(...)n.php?id_fiche=72545
    pi_29487703
    Ik weet er nog een paar.. Ik weet niet of deze al opgenoemd zijn, maar ik doe ze toch even...

Jonatan Cerrada... ((Heeft meegedaan met franse idols 1.. in 2004 deed hij mee met euro songfestival.. [ hij blijft mijn favoriet ])) Klik hier om naar de site te gaan

Willey Denzey... ((nadat ik L'Orphelin heb geluisterd, vindt ik zijn muziek ook wel aan te horen..
    pi_29833008
    Franse muziek
    Ik luister vaak naar Lââm, Edith Piaf, Garou, maar vooral Céline Dion [beetje fan ]
    I don't want to be hip; I'm looking for class. I'm just being myself.
      woensdag 24 augustus 2005 @ 16:15:58 #133
    90648 zeeuwse
    Mostly harmless
    pi_29923625
    Les Negresses Vertes ontbreken nog in dit topic!! (of ik heb er overheen gelezen, in dat geval, sorry)
    Heerlijke niks aan de hand muziek met soms toch een rauw randje, maar als ik die muziek hoor zie ik mezelf in een 2cv-tje of een renaultje4 ergens over een zuid-frans boerenweggetje toeren...
    (helaas blijft dit nog bij een droom ipv werkelijkheid )

nog 1 in die (voor mij dan althans) zelfde categorie: L'ete Indien van Joe Dassin

Andere favorieten: Mano Negra, Manu Chao en Zebda

edit: vergeet ik nog mijn favo franse album: Nomades van Guesch Patti & Encore.
    al een ouwetje, maar blijft goed.

[ Bericht 14% gewijzigd door zeeuwse op 24-08-2005 16:21:28 ]
    So Long and Thanks for All the Fish
    pi_29934773
    Apart... ik ben, of ik moet er totaal over heen gelezen hebben, nog helemaal niet Gérald de Palmas tegengekomen, terwijl hij toch ook wel een aardig repertoire heeft (al redt hij het natuurlijk nog lang niet bij Bruel en Aznavour ).
    Live 2002, staan welk leuke, goed in het gehoor klinkende nummers op, vooral "j'en rêve encore", "tu finiras toute seule" en "tellement".
    Verder heeft 'ie net een nieuw album, maar dat zal verder wel niet in de doorsnee muziekzaak in Nederland te krijgen zijn, "Un homme sans racines", waar ook wel weer aardige popnummers opstaan
    pi_29936257
    Yann Tiersen .
    Maxime Le Forestier .
      vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:32:24 #136
    65107 Meadowmeal
    pi_29997999
    De Franse indie-pagina A Dévouvrir Absolument stelt zo nu en dan een mp3-verzamelaar samen, en daar zit altijd ook wel wat leuk Frans spul bij: http://www.adecouvrirabsolument.com/compilationsada.htm
    pi_30090410
    Van een francaise kreeg ik de tip Saez. Ook niet slecht moet ik zeggen...
    pi_30186097
    Is Marie chantal Toupin al genoemd?
    Heb niet alle pagina's door gespit
    Maar die zingt pop/rock/r&b muziek en soms hoorje ook nog wel andewre muziek stijlen. heel breed dus!
    Op www.marie-chantaltoupin.com kun je ook kleine stukjes luisteren van haar cd's
    pi_30192467
    Bruel staat geloof ik momenteel in de studio's om een nieuw album op et nemen. Ik ben erg benieuwd!
    pi_30192678
    Ik hoorde van een Francaise dat de bruelmania wel voorbij is in la douce france. Het zijn nu voornamelijk de ouderen die naar hem luisteren...

Die tip van Toupin is een goede trouwens. Ze is overigens Canadese
    pi_30192776
    quote:
    Op vrijdag 2 september 2005 08:49 schreef tim2308 het volgende:
    Ik hoorde van een Francaise dat de bruelmania wel voorbij is in la douce france. Het zijn nu voornamelijk de ouderen die naar hem luisteren...
    Dat was bij de vorige tour ook al wel zo. En de échte fans groeien inderdaad met hem mee. Ik ook dus
    Stond ik vroeger als A-cupje op de eerste rij (dat gillen heb ik nooit gedaan) en ging het me toen vooral om zijn uiterlijk, nu sta ik nog steeds vooraan, (De a-cup ontgroeid ) maar gaat het vooral om de tekst, de muziek en de sfeer.
    pi_30192806
    Sommige liedjes van Air.
    pi_30195290
    quote:
    Op vrijdag 2 september 2005 08:57 schreef Blinky het volgende:

[..]

Dat was bij de vorige tour ook al wel zo. En de échte fans groeien inderdaad met hem mee. Ik ook dus
    Stond ik vroeger als A-cupje op de eerste rij (dat gillen heb ik nooit gedaan) en ging het me toen vooral om zijn uiterlijk, nu sta ik nog steeds vooraan, (De a-cup ontgroeid ) maar gaat het vooral om de tekst, de muziek en de sfeer.
    Mijn moeder is sinds 5 jaar fan, en daarom ken ik nu al zijn nummers uit m'n kop
      vrijdag 2 september 2005 @ 17:08:36 #144
    104543 Marseille
    Allons enfants de la patrie...
    pi_30207046
    Namen die je moet onthouden:

-Willy Denzey (RnB)
    -IAM (HipHop)
    -Chimene Badi (Ballads)
    -Sniper (Hiphop)
    -Wallen (RnB)
    .
      vrijdag 2 september 2005 @ 17:11:55 #145
    104543 Marseille
    pi_30207141
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 16:28 schreef AkcIris het volgende:
    Ik weet er nog een paar.. Ik weet niet of deze al opgenoemd zijn, maar ik doe ze toch even...

[afbeelding]

Jonatan Cerrada... ((Heeft meegedaan met franse idols 1.. in 2004 deed hij mee met euro songfestival.. [ hij blijft mijn favoriet ])) Klik hier om naar de site te gaan

[afbeelding]

Willey Denzey... ((nadat ik L'Orphelin heb geluisterd, vindt ik zijn muziek ook wel aan te horen..
    Jonatan Cerrada. Prachtige stem heeft ie! Ik heb zijn eerste cd, vooral "je n'oublie pas d'ou je viens" vind ik prachtig. heeft hij een nieuwe cd??
    Hij is trouwens wel erg veranderd aan die foto te zien.

L'orphelin is 1 van mijn favoriete liedjes het komt van de cd Rai NB Fever. Dat is een mix van franstalige en arabische muziek. Echt een aanrader!!
    .
    pi_31828408
    De cd van Alderliefste lag van de week bij mij in de bus, je maintiendrai heet ie. Nou ik vind 't een geweldig mooie cd. Sommige nummers blijven echt in je kop hangen. Chansons d'amour is op dit moment mijn favoriet maar Tu me combles vind ik ook erg mooi De zanger heet alderliefste van z'n achternaam zag ik op 't doosje staan. Mooie naam heeft ie!
    pi_31829823
    Wende Sneijders. .
    pi_31831792
    Weet niet of ze al genoemd zijn, maar hierbij mijn lijstje:

Kyo
    Menelik
    Doc Gyneco
    MC Solaar
    NTM
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_32067720
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 07:59 schreef Svensational het volgende:
    Wende Sneijders. .
    Wende Snijders
    Let's plant a tree
    pi_32185198
    Yannick Noah - Ces soirees la

echt heel leuk deuntje werd ik op vakantie helemaal mee doodgegooid...
    VarsesteR heeft tot oneindig getelt. Twee keer.
    Als VarsesteR een pushup doet, tilt hij niet zichzelf op, hij duwt de aarde naar beneden.
    To be or not to be? That is the question. The answer? VarsesteR.
    pi_32196726
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 18:09 schreef VarsesteR het volgende:
    Yannick Noah - Ces soirees la

echt heel leuk deuntje werd ik op vakantie helemaal mee doodgegooid...
    O what a night Leuk liedje ja, klinkt lekker vrolijk
    Let's plant a tree
    pi_34315766
    Weer een nieuwe ontdekking: Myriam Abel. Deze dame heeft de Nouvelle Superstar 2005 gewonnen en in december vorig jaar een CD uitgebracht. Nu staat ze in de hitlijsten met "Donne"

www.myriamabel.com/
    www.myriam-web.com/
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Myriam_Abel

pi_34478000
    Even wat gekopieerd, geplakt en bewerkt et voilá een lijst van alle Franse hits vanaf 1990. Je kan zelf sorteren door op de tabelkopjes te klikken

http://www.yepcheck.com/chansons/hits.asp
      donderdag 26 januari 2006 @ 13:42:50 #154
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_34479378
    quote:
    Op zaterdag 21 januari 2006 17:39 schreef tim2308 het volgende:
    Weer een nieuwe ontdekking: Myriam Abel. Deze dame heeft de Nouvelle Superstar 2005 gewonnen en in december vorig jaar een CD uitgebracht. Nu staat ze in de hitlijsten met "Donne"

www.myriamabel.com/
    www.myriam-web.com/
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Myriam_Abel

[afbeelding]
    Laatst op de site wat beluisterd, klinkt goed.
    pi_34501609
    quote:
    Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef tim2308 het volgende:
    Even wat gekopieerd, geplakt en bewerkt et voilá een lijst van alle Franse hits vanaf 1990. Je kan zelf sorteren door op de tabelkopjes te klikken

http://www.yepcheck.com/chansons/hits.asp
    Als ik binnenkort weer eens veel tijd heb ga ik er wat van beluisteren
    Let's plant a tree
    pi_35151420
    En weer een nieuwe ontdekking: Nolwenn Leroy (spreekuti Lerwaa)

Officiele site: http://nolwenn-officiel.artistes.universalmusic.fr/
    Andere sites: http://www.nolwennleroy.com
    Betere site: http://www.nolwenn.org/
    Filmpjes en liedjes op http://www.nolwenn.org/medias
      donderdag 16 februari 2006 @ 14:20:39 #157
    59332 Little_Meanie
    Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
    pi_35151613
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef tim2308 het volgende:

[afbeelding]

nieuw
      donderdag 16 februari 2006 @ 14:21:30 #158
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_35151636
    Fonky family
    pi_35152168
    Franse nummers die hier vaak op feestjes worden gedraaid, ik woon niet in NL maar Luxemburg):
    Het zijn wel oudere nummers, maar nog steeds leuk

Michel Sardou - Les lacs du Connemara
    Début de soirée - Nuit de folie
    Claude François - Cette année la
    Claude François - Alexandrie Alexandra
    Gilbert Montagné - On va s'aimer
    Joe Dassin - Salut les amoureux

[ Bericht 2% gewijzigd door Caro_lientje op 16-02-2006 22:07:07 ]
    pi_35171745
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

nieuw
    Ik zei niet dat ze nieuw was, maar een nieuwe ontdekking voor mij
    pi_35208134
    Kent iemand deze dame?

Ik moest opeens aan haar denken, ik ken haar van 'Les Enfoirés' en een paar jaar geleden was ik op vakantie op Corsica en werden daar de Francofolies gehouden en stond ze zomaar een paar meter van ons af, samen met Maxime Le Forestier, om hun optreden aldaar te promoten.

Ze heeft geen sterrenuitstraling, maar ze heeft een dijk van een stem.
    pi_35208512
    Corneille
    know'm sayin?
    word? word.
      zaterdag 18 februari 2006 @ 00:31:50 #163
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_35209370
    Ik luister de laatste tijd veel naar cajunmuziek (Franstalige volksmuziek uit Louisiana). Dat is vaak ook Franstalig (nou ja, min of meer dan, dat cajun-Frans is soms nogal afwijkend van het "Franse Frans"). Maar het is wel leuke muziek, al moet je er wel aan wennen. Het klinkt in het begin als een hoop gezaag op violen. .

Hier staan een aantal mp3 van een Zweedse cajunband (of all places), die wel aardig spelen. Het zijn wel vrij rustige nummers, het kan een stuk sneller. .
    pi_35209418
    Vaak mooie muziek. Komt niet ook Daftpunk uit Frankrijk?
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_35214157
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 00:33 schreef marcb1974 het volgende:
    Vaak mooie muziek. Komt niet ook Daftpunk uit Frankrijk?
    Yep, Daftpunk is gecomposeerd door 2 fransen
    Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
    pi_35215173
    Lynda Lemay

zaterdag 18 februari 2006 @ 17:49:21 #167
    92960 Knip
    Ik ben die ik ben
    pi_35227047
    Voor het meer stevige werk
    The Young Gods
    Téléphone

De Franse taal voegt een grappig element toe aan punk en heavy metal
    Non possumus non loqui
      zaterdag 18 februari 2006 @ 18:20:44 #168
    17510 _wie
    Tweeterholic :-)
    pi_35228068
    Heb in 1999 een tijdje in Frankrijk gewoond. Draaide toen helemaal suf nummers van
    Larusso ( Tu m'oubleras & On ne s'aimera plus jamais)
    Lena Kan (tous les cris sos)
    Laam
    Bisso na Bisso
    etc
    pi_35244503
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef tim2308 het volgende:

[afbeelding]

De nummers die je net naar me stuurt klinken goed
    Let's plant a tree
    pi_35467511
    Ook leuke liedjes : http://www.diams-lesite.com

Franse rap met maatschappijkritische tekst. Een van de liedjes, Marine, is geschreven voor de dochter van Le Pen:

Donc j'emmerde ( j'emmerde ), j'emmerde ( j'emmerde ),
    J'emmerde qui ?
    le Front National

Dus, ik heb schijt... aan wie heb ik schijt? Het Front National..

donderdag 2 maart 2006 @ 22:57:19 #171
    6290 Dr_Crouton
    pi_35660768
    Aan het ontdekken: Coralie Clement
    Van zo'n typisch zwoel en onschuldig Franse vrouwenstem waar ik als een blok voor val.
      donderdag 2 maart 2006 @ 23:11:44 #172
    6290 Dr_Crouton
    pi_35661283
    Coralie Clement - Samba De Mon Coeur
      vrijdag 3 maart 2006 @ 00:16:47 #173
    92960 Knip
    Ik ben die ik ben
    pi_35663920
    BIjna vergeten. Een van mijn eerste singeltjes:

Plastic Bertrand - Ca plane pour moi
    Non possumus non loqui
      vrijdag 3 maart 2006 @ 13:05:25 #174
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_35675203
    Ik heb nog niet het hele topic doorgenomen.
    Maar mijn favoriet is [b]Camille[b]
    Onzettend goede muziek, voor de liefhebbers van vrouwlijke singer songwriters.

Daarna [b]Magic system[b], muziek waar ik altijd volijk van wordt.
    Ze komen uit de ivoorkust geloof ik, en ik kan gewoon niet stil blijven zitten op hun muziek. Aanraders zijn bouger bouger, 1er gauo, en un gauo a orange. Ik zag laatst zelfs een clipje van hen op the box!!!

Verder amadou & mariam (komen uit Mali en werken samen met manu chao), De palmas (au paradis, elle habite ici) voor de franstalige schnappy luister naar Ilona, Sinsemilia (tout les bonheur du monde, super lief liedje), en zo kan ik nog even doorgaan

[ Bericht 17% gewijzigd door Leep op 03-03-2006 13:13:43 ]
    of niet natuurlijk
    pi_35679778
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 10:39 schreef Viking84 het volgende:
    Manau La Tribu de Dana
    ... ... Deze dus
    pi_35681247
    Stephanie - Ouragan
    Jeanne Mas - Tout Premier Fois
    Image - Les Demons De Minuit
    Patrick Cataldi - Les Divas Du Dancing
    Jo Lemaire - Parfum De Reve / Je Suis Venue Te Dire Que J'ai M'en Vais
    Lio - Amoureux Solitaire / Sage Come Une Image / Banana Split / Amicalement Votre
    Kate & Anna MacGarrigle - Complainte Pour Ste-Catherine
    France Gall - Ella Elle A / Babacar / Il Jouait Du Piano Debout
    pi_35696999
    Weet iemand hier hoe die vrouw heet (franstalig muziek) die je tegenwoordig vaak hoort op Radio 1. Ze was vroeger (misschien nog steeds wel) fotomodel.
      zaterdag 4 maart 2006 @ 00:36:33 #178
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_35698304
    ik heb in 2001 in frankrijk gewoond, altijd nrj op als ik het goed herriner, starlight was d'r vaak op de radio enzo.
    Iemand anders nog titels?
      zaterdag 4 maart 2006 @ 01:17:41 #179
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_35699580
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 15:43 schreef MarissaFan het volgende:
    France Gall - Ella Elle A / Babacar / Il Jouait Du Piano Debout
    en dat zijn nog lang niet de beste...
    pi_35699757
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 01:17 schreef ranja het volgende:

[..]

en dat zijn nog lang niet de beste...
    Welk nummer van haar vind je dan het beste? Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik haar goed vind, ze zingt niet eens zuiver
    Il Jouait Du Piano Debout is dan nog wel een van de betere nummers van haar vind ik.
    Let's plant a tree
      zaterdag 4 maart 2006 @ 01:28:37 #181
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_35699861
    Ik hou meer van haar jaren 60 nummers. Vanaf halverwege de jaren 70 is ze alleen nog maar nummers van haar man, Michel Berger, gaan zingen, en die vind ik lang niet zo goed als bv de nummers die Serge Gainsbourg voro haar geschreven heeft of andere nummers uit diezelfde tijd.
    Pak gewoon een 60s verzamelaar van haar en ze zijn allemaal goed Titels bv. Baby Pop, Laisse tomber la fille, Les succettes, en nog veel meer...
      zaterdag 4 maart 2006 @ 01:30:49 #183
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_35699921
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 01:30 schreef C.est-malheureux het volgende:
    Emilie Simon
    .
    pi_35700343
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 01:28 schreef ranja het volgende:
    Ik hou meer van haar jaren 60 nummers. Vanaf halverwege de jaren 70 is ze alleen nog maar nummers van haar man, Michel Berger, gaan zingen, en die vind ik lang niet zo goed als bv de nummers die Serge Gainsbourg voro haar geschreven heeft of andere nummers uit diezelfde tijd.
    Pak gewoon een 60s verzamelaar van haar en ze zijn allemaal goed Titels bv. Baby Pop, Laisse tomber la fille, Les succettes, en nog veel meer...
    Nou, dan zal ik er nog eens wat aandachtiger naar luisteren heb een paar keer oppervlakkig geluisterd en dat klonk niet echt uitnodigend tot nog een keer luisteren maar wie weet met je tips!
    Let's plant a tree
    pi_35703236
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 23:57 schreef Airelle het volgende:
    Weet iemand hier hoe die vrouw heet (franstalig muziek) die je tegenwoordig vaak hoort op Radio 1. Ze was vroeger (misschien nog steeds wel) fotomodel.
    Ja ik weet het eindelijk: Carla Bruni.

Heel erg mooi dus .
    pi_36828462
    Iemand de laatste Les Enfoirés gezien????
    pi_36862308
    Nieuwe franse zanger "Grand Corps Malade" is net uitgekomen in Frankrijk, echt een aanrader !!
    Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
      zaterdag 22 april 2006 @ 13:28:37 #188
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_37183644
    tipje!!
    Op de website van MCM hebben ze een zeeeeer uitgebreide muziek database. Waarop je franse artiesten kunt zoeken en clips en liedjes kunt luisteren. En er wordt meteen doorgelinkt naar soortgelijke artiesten, heb dus alweer een hoop nieuwe franstalige artiesten ontdekt
    linkje

Oja wat ook grappig is: franstalige disney muziek
    of niet natuurlijk
    pi_37209748
    Goeie tip Leep! Op http://www.mcm.net/programmes/top50/ hebben ze de Top 50 staan met links naar clips. Schrik overigens niet op het soms lage niveau van de hits. Maar goed, daar kunnen wij ook wel wat van...

En die Franstalige disneyhits krijg ik van de zomer waarschijnlijk nog veel te horen (ga 3,5 maand in Disneyland Paris werken)
      zondag 23 april 2006 @ 14:20:47 #190
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_37212389
    wow gaaf hoor
    ja dat liedje met die pinquins...........................
    mcm is trouwens de franse tmf
    of niet natuurlijk
    pi_37508383
    [spam]
    Had ik eerder mijn vertalingen op een weblogachtig iets staan, nu heb ik ze in een Wiki gezet zodat de bezoekers zelf verbeteringen kunnen aanbrengen en nieuwe vertalingen kunnen toevoegen. http://www.yepcheck.com/chansonwiki[/spam]
      vrijdag 12 mei 2006 @ 17:46:04 #192
    54473 DeFlip
    eet je op
    pi_37766881
    Ik zoek een franstalige RnB liedje. Heb mn vraag al gepost op de Help, ik zoek een liedje draadje maar ik dacht hier heb ik misschien meer kans. Ik heb een stukje opgenomen:
    http://members.chello.nl/ychen/song.wav
    (rechts-klik en dan opslaan als)

[ Bericht 7% gewijzigd door DeFlip op 12-05-2006 17:58:02 ]
      vrijdag 12 mei 2006 @ 17:48:03 #193
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_37766934
    ik kan m niet openen sorrie
    of niet natuurlijk
      vrijdag 12 mei 2006 @ 17:50:37 #194
    54473 DeFlip
    eet je op
    pi_37766985
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 17:48 schreef Leep het volgende:
    ik kan m niet openen sorrie
    Oeps vergeten te melden je het rechtsklikken en dan opslaan.
      vrijdag 12 mei 2006 @ 17:58:25 #195
    54473 DeFlip
    eet je op
      vrijdag 12 mei 2006 @ 18:24:01 #196
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_37767627

Mag ik als Françoise Hardy-fan (en ook van haar echtgenoot Jacques Dutonc) even de volgende fantastisch mooie site pluggen? Klik. Heel veel foto's en songteksten (ook in het Engels, Duits, Italiaans enzo).

Voor de liefhebbers van bewegende beelden raad ik deze site aan. Of Google eens op "scopitone", vaak heel leuke oude videoclips.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_37780129
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
    [afbeelding]
    Mag ik als Françoise Hardy-fan...(..)
    Dan kan je je lol op bij http://fillessourires.blogspot.com/
      woensdag 24 mei 2006 @ 16:45:12 #198
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_38167890
    ik zoek een franstalig nummer, ik hoop dat mensen me hier kunnen helpen.
    het nummer zit in de film Flirt (2005) met egbert jan weber enzo.
    Ik keek hem laatst met m'n vriendin en tijdens de scene dat ze in dat restaurantje thee drinken en daarna door het park lopen hoor je een vrouw zingen, beetje jazzy....weet iemand wie dit is?
    "goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
      woensdag 24 mei 2006 @ 18:52:14 #199
    117850 J0hos
    Onder invloed
    pi_38172417
    Tjah, niet erg origineel: Ne me quitte pas natuurlijk.. Van Jaques Brel is ie het mooist maar ook de versies van Paul de Munnik en Nina Simone mogen er zijn naar mijn mening.

Verder kan ook ik sommige nummers van Wende Snijders wel waarderen en dan vooral Je Suis La.
    pi_38172790
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef J0hos het volgende:
    Tjah, niet erg origineel: Ne me quitte pas natuurlijk.. Van Jaques Brel is ie het mooist maar ook de versies van Paul de Munnik en Nina Simone mogen er zijn naar mijn mening.

Verder kan ook ik sommige nummers van Wende Snijders wel waarderen en dan vooral Je Suis La.
    Wende .
      woensdag 24 mei 2006 @ 19:07:17 #201
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_38173086
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef J0hos het volgende:

bedankt, ja ik ben nog relatief nieuw in de franstalige muziek en in mijn leeftijdscategorie ben ik al onderhand de enige....mijn interesse werdt opgewekt door het nummer Verlaine van Charles Trenet

-edit - dit is trouwens toch echt niet het nummer dat ik bedoelde, misschien was jou antwoord niet op mijn vraag bedoeld. zo wel, dan snap ik het niet want het is echt een heel ander nummer
    pi_38173116
    Als je een beetje van rustige luisterliedjes houd: Carla Bruni .
    pi_38178177
    Hmm.. ik heb wat muziek van Carla Bruni gehoord, ik geloof niet dat ik het zo mooi vind
    Let's plant a tree
    pi_38183878
    Welke nummers?
    pi_38185292
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 23:27 schreef Airelle het volgende:
    Welke nummers?
    Ne me quitte pas, okay, is van Jacques Brel ik heb veel versies van dit nummer maar deze versie vind ik echt niet mooi

Verder heb ik naar Tout le monde, J'en connais en Le plus beau du quartier geluisterd.
    Let's plant a tree
    pi_38272335
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 00:03 schreef Vava het volgende:

[..]

Ne me quitte pas, okay, is van Jacques Brel ik heb veel versies van dit nummer maar deze versie vind ik echt niet mooi

Verder heb ik naar Tout le monde, J'en connais en Le plus beau du quartier geluisterd.
    Quelqu'un m'a dit is toch wel een leuk liedje: http://www.youtube.com/watch?v=g3aY9GeEEWc&search=bruni

Het internet is trouwens een walhalla voor muziekclips:
    http://chansonwiki.yepche(...)php?title=Videoclips
    (ik kan me nog herinneren dat ik op de Box een nummer aanvroeg met de videorecorder paraat...)

[ Bericht 18% gewijzigd door tim2308 op 27-05-2006 16:53:12 ]
    pi_38275887
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 16:43 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Quelqu'un m'a dit is toch wel een leuk liedje: http://www.youtube.com/watch?v=g3aY9GeEEWc&search=bruni

Het internet is trouwens een walhalla voor muziekclips:
    http://chansonwiki.yepche(...)php?title=Videoclips
    (ik kan me nog herinneren dat ik op de Box een nummer aanvroeg met de videorecorder paraat...)
    Gewelidig nummer dat ja. Zo'n fluisterstem .
      maandag 29 mei 2006 @ 10:53:28 #208
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_38326773
    nog even over dat nummer uit de film Flirt (2005),
    ik had de film gedownload, maar de aftiteling is een beetje te onduidelijk om te lezen (daar wordt de resolutie naar beneden geschroefd) maar daar worden dus wel alle muziekstukken met auteur beschreven.

Maar omdat het moeilijk leesbaar is en ik nog niet echt thuis ben in de franstalige muziek, kom ik er niet helemaal uit. het is iets van Cou-Cou of Coo-Cou of Oou-Oou ?? ben benieuwd ik hoop dat dit bij een van jullie een belletje laat rinkelen
    pi_38329045
    @Funkmaster: Kan je het muziekfragmentje niet op een MP3 zetten (opnemen met je mobieltje ofzo) of als een geisoleerd filmpje aanbieden? Ik heb ook wat gegoogled voor je, maar kan niets vinden.

Coucou is een begroeting, net als Hoi. googlen levert dan weinig op vrees ik
      maandag 29 mei 2006 @ 12:16:58 #210
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_38329531
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 12:02 schreef tim2308 het volgende:
    @Funkmaster: Kan je het muziekfragmentje niet op een MP3 zetten (opnemen met je mobieltje ofzo) of als een geisoleerd filmpje aanbieden? Ik heb ook wat gegoogled voor je, maar kan niets vinden.

Coucou is een begroeting, net als Hoi. googlen levert dan weinig op vrees ik
    hey erg bedankt voor je moeite!, ik heb er geen mp3tje van kunnen maken maar wel een klein stukje film van 6,8 mb...zou ik je die anders kunnen mailen ofzo? laat maar weten! alvast bedankt!
    pi_38338294
    e-mail adres verwijderd

Wil jij ook je bericht editen?

[ Bericht 86% gewijzigd door tim2308 op 29-05-2006 17:43:02 ]
      maandag 29 mei 2006 @ 17:42:03 #212
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_38338502
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:33 schreef tim2308 het volgende:
    verzonden, ben benieuwd! alvast bedankt

[ Bericht 5% gewijzigd door funkmaster op 29-05-2006 18:59:41 ]
    pi_38339046
    Het is dus Coucou van Django reinhardt

http://www.djangomontreal.com/
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Django_Reinhardt

In ieder geval de tekst en ik heb het ook maar even snel voor je vertaald
    http://chansonwiki.yepche(...)dex.php?title=Coucou

en de akkoorden (bron:http://douceambience.blog.tiscali.it/vk1594264/)
    C | C | Am | Am | F | F#dim7 G7 | C Am |Dm G7|
    C | C | Am | Am | F | F#dim7 G7 | C | C |
    C7 | C7 | F | F | D7 | D7 | G | G 7
    the form is AABA

[ Bericht 56% gewijzigd door tim2308 op 29-05-2006 18:18:16 ]
      maandag 29 mei 2006 @ 18:21:49 #214
    136568 funkmaster
    di papa pakke di mama
    pi_38339656
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 18:02 schreef tim2308 het volgende:
    Het is dus Coucou van Django reinhardt

http://www.djangomontreal.com/
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Django_Reinhardt

In ieder geval de tekst en ik heb het ook maar even snel voor je vertaald
    http://chansonwiki.yepche(...)dex.php?title=Coucou

en de akkoorden (bron:http://douceambience.blog.tiscali.it/vk1594264/)
    C | C | Am | Am | F | F#dim7 G7 | C | C |
    C7 | C7 | F | F | D7 | D7 | G | G 7
    the form is AABA
    de held van de dag, heel erg bedankt!
    pi_38340069
    U wordt hartelijk bedankt voor het inbrengen van een deuntje in mijn hoofd...

Check je mail voor het bestand

PS Wil je je bericht van 17:42 nog even aanpassen?
    pi_40455286
    Niet echt muziek, maar Grand Corps Malade is een aanrader om te luisteren. Het is slam, dus poezie op muziek. http://www.grandcorpsmalade.com
    pi_40457546
    Dank, dank voor alle site's tim .
    pi_40457749
    Trop Vite Pour moi
    A spoonful of sugar...
    pi_40571895
    Momenteel ben ik helemaal weg van Raphael, en vooral het liedje Schengen
    De clip: http://www.dailymotion.com/video/x7mff_schengen
    De tekst en vertaling: http://www.yepcheck.com/chansonwiki/index.php?title=Schengen
    pi_40579035
    Mooi liedje van Raphael
    Let's plant a tree
    pi_40591054
    Raphael kende ik niet. Mooi liedje hoor, prachtig, Schengen. Ga de rest van hem ook eens beluisteren. Hij heeft wel een heel zwaar accent, volgens mij komt hij uit de omgeving van Marseille
    pi_40591469
    Is Kaïn al genoemd? Hij heeft wel een aardig liedje met Adam et Eve. Een beetje softrock achtig. Ik vind het wel mooi
    pi_40591724
    Ik ben lekker bezig Ontdek net weer een leuk nummer, van Soumia - Love en français. Een beetje met een caribisch-achtig deuntje ertussendoor.

Dalida is ook een goede zangeres overigens.

sorry ik heb het topic niet meer doorgelezen, kan best zijn dat dit alles al genoemd is, beetje lui van me
    pi_40607369
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 22:55 schreef Vogue het volgende:
    Raphael kende ik niet. Mooi liedje hoor, prachtig, Schengen. Ga de rest van hem ook eens beluisteren. Hij heeft wel een heel zwaar accent, volgens mij komt hij uit de omgeving van Marseille
    Hij komt dus uit Parijs : http://fr.wikipedia.org/wiki/Raphael_(chanteur)
    pi_40609917
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 13:42 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Naja hij blijft een heftig accent hebben.
    pi_40616235
    Aqme, neo-metal, wel rustig dus niet dat gehak op 220bpm (A la Eths)
    Site web:
    http://www.aqme.com/
    Tip: Si" N'existe Pas
    pi_40616526
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 13:42 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Van de cd La réalité heb ik wat nummers waaronder Sur la route. Volgens mij is Sur la route wel het meest bekende nummer van hem.

-edit- ik lees nu ook dat dat in het stukje op wiki staat
    Let's plant a tree
    pi_40753780
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef tim2308 het volgende:
    Niet echt muziek, maar Grand Corps Malade is een aanrader om te luisteren. Het is slam, dus poezie op muziek. http://www.grandcorpsmalade.com
    Grappig, ik zit wat Franse muziek te luisteren en zie dat ik al wat van Grand Corps Malade heb! Toucher l'instant
    Let's plant a tree
      zondag 13 augustus 2006 @ 00:54:41 #229
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40754239
    Stereolab - CD Mars Audiac Quintet
    Jacques Brel - Le chanson des vieux amants

Stukjes frans bij
    Leonard Cohen - the Partisan...franse stukje (logisch als Canadees)
    Blur - to the end met Francoise Hardy...jusqu'a le fin
    Wasserwunderland
    pi_40758690
    Toen we een stop maakten naar het zuiden van Frankrijk, in La Rochelle, waren daar net de Francofolies (3 dagen durend muziekfestival) bezig. Helaas had ik geen kaartje, maar daarom heen waren er ook allerlei bandjes en op een gegeven moment waren er opnames bezig voor France 4, met niemand minder dan Ray Cokes (hij presenteerde vroeger op MTV het programma MTV's Most Wanted. Woont tegenwoordig in Frankrijk en spreekt goed Frans!)

Toen we aan kwamen lopen was net het bandje Katerine bezig. Grappige muziek en het klonk helemaal niet slecht! Vlak daarna kwam Skye, ik kende haar helemaal niet, maar ze sprak me enorm aan. Mooie stem, prachtige teksten en gewoon een leuke vrouw. Straalt veel kracht uit. Ze deed een duo met Alain Chamfort, die haar ook een beetje op weg helpt. Thuis bleef haar muziek door mijn hoofd spoken. Haar website is erg professioneel opgezet, ziet er heel erg mooi uit en ook haar Forum is erg goed opgezet.
    Ze is denk ik te vergelijken met onze Anouk, alleen dan minder 'agressief'. Gewoon een pittige dame met power
    pi_40772785
    Kent iemand "Mich en Scène"? http://www.michenscene.com/

Ik heb de cd Songs of "Jacques Brel" dit weekend gekregen, ik had er nooit van gehoord, nu de cd twee keer geluisterd en is erg mooi
    Let's plant a tree
    pi_40794198
    Mich en scene is inderdaad ook ok! Ze was er voor Wende, alleen Wende heeft het geluk (gehad) dat ze behoorlijk gehypt is.

Momenteel een hit (in wording): Rosa van Pascal Obispo http://www.dailymotion.com/video/x82y3_pascal-obispo-rosa

(wat zijn die videosites toch fantastisch!)

[ Bericht 1% gewijzigd door tim2308 op 14-08-2006 14:17:27 ]
    pi_41423164
    pi_41429326
    Dankjewel voor de tips weer tim!
    Let's plant a tree
      zaterdag 2 september 2006 @ 20:21:48 #236
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_41432046
    Mensen, mensen,

de meest fantastische franstalige zangeres van dit moment wordt hier gewoon vergeten:

Natasha St-Pier!!!!!

Vooral de laatste cd « Longueur d'ondes » is brijant! Wat een mooie, warme stem heeft ze!

Luister hier maar, met een compilate van de intro's van haar laatste cd.
    http://www.natashast-pier.ca/
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_41435804
    Ik heb gisteren via internet 2 cd's van Skye 'besteld'. Ik ben erg benieuwd naar haar. Mijn bevindingen laat ik weten.
      dinsdag 5 september 2006 @ 14:43:46 #238
    104543 Marseille
    pi_41515717
    On n'oublie jamis rien on vit avec - Helene Segara- Pausini
    http://www.youtube.com/watch?v=GsPGMNFo8gk

Je t'aime- Lara Fabian
    http://www.youtube.com/watch?v=9xNhERjA1zE

Jonatan Cerrada - Rien ne me changera
    http://www.youtube.com/watch?v=F7KhM7_Tkv4

Matt Pokora - Sans toi
    http://www.youtube.com/watch?v=Fkd16hbOuvc
    .
      dinsdag 5 september 2006 @ 14:44:12 #239
    104543 Marseille
    pi_41515730
    dit zijn mijn favoriete Franse liedjes van de afgelopen tijd..
    .
    pi_41559737
    quote:
    Kippevel... ook mooi pianospel..
      donderdag 7 september 2006 @ 13:33:49 #241
    104543 Marseille
    pi_41581830
    een klassieker.. celine dion - "d'amour ou d'amitié " uit 1981
    http://www.youtube.com/watch?v=prh9cSLEGCc

nog meer kippevel...julie zenatti - si je m'en sors
    http://www.youtube.com/watch?v=H-JC7glHhsk&mode=related&search=

Prachtige zangeres.. Chimene Badi - Je ne sais pas son nom
    http://www.youtube.com/watch?v=Azq863177lo&mode=related&search=

Chimene Badi - Entre nous
    http://www.youtube.com/watch?v=tN0K60Pdkms

belle- notre dame de Paris 2006 (Garou, Fiori, Lavoie)
    http://www.youtube.com/watch?v=23EIjQ4Nxnw

Patrick Fiori - je sais ou aller
    http://www.youtube.com/watch?v=DG3RBVdv5cs&mode=related&search=
    .
    pi_41582698
    Goed bezig Marseille !!!
    pi_41595089
    Het is duidelijk dat je van de jaren 80 houdt

Even een vrolijk liedje tussen door met een erg bekend melodietje: http://www.youtube.com/watch?v=zTZMlsn8yNE Wie maakt de Nederlandse vertaling en wordt rijk?

Vanwege zijn éénjarige bestaan (weer) een linkje naar http://fillessourires.blogspot.com/

EDIT: punt bij tweede link verwijderd

[ Bericht 14% gewijzigd door tim2308 op 09-09-2006 13:39:48 ]
      zondag 10 september 2006 @ 09:24:41 #245
    124676 RobertoCarlos
    pi_41667844
    He, dat werkt goed met YouTube!

Oke dan, dan ook van Natascha St Pier!
    Wat een warme stem
    Wat zij allemal uit haar stem haalt!

1) Tu trouveras (fantastisch nummer!)
    http://www.youtube.com/watch?v=gln8n3jlW-4&mode=related&search=

2) Un ange frappe a ma porte (ff door het intro heen bijten):
    http://www.youtube.com/watch?v=ZZQYYQMFoF0

En nee, ik ben geen plugger
      zondag 10 september 2006 @ 09:37:54 #246
    124676 RobertoCarlos
    pi_41667927
    Ook erg goed :

- Chimene Badi

- Mickey 3D - respire (erg goeie video )
    http://www.youtube.com/watch?v=IEexx5BR5eY
    quote:
    Il faut que tu respire

- Kyo (erg populair in La France. nog niet in dit topic gehoord trouwens)
    oa van de hit ' Le chemin' met Sita
    http://www.youtube.com/watch?v=GFZT--QjLXg

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-09-2006 10:17:19 ]
    pi_41668069
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 20:55 schreef tim2308 het volgende:
    Het is duidelijk dat je van de jaren 80 houdt

Even een vrolijk liedje tussen door met een erg bekend melodietje: http://www.youtube.com/watch?v=zTZMlsn8yNE Wie maakt de Nederlandse vertaling en wordt rijk?

Vanwege zijn éénjarige bestaan (weer) een linkje naar http://fillessourires.blogspot.com/

EDIT: punt bij tweede link verwijderd
    Die pingiuns zijn erg grappig ik kende het liedje al wel maar ik had nog geen clipje gezien.

Papa pingouin is ook wel leuk! http://www.youtube.com/watch?v=p-gLoxMYsOg
    Let's plant a tree
      zondag 10 september 2006 @ 10:04:41 #248
    46106 dimage
    Beroeps levensgenieter
    pi_41668122
    Kertra - On Traîne Dans La Rue feat T.I.I, John Deido & Daddy Lord C meestelijke hiphop plaat . Kertra is in zijn geheel goed. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik dus 50% frans ben en vaker in Frankijk zit dan in nederland dus veel meer deze rapper hoor.
    pi_41800787
      donderdag 14 september 2006 @ 19:20:54 #250
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_41809609
    quote:
    Van welke film is dat ook alweer? klinkt zo bekend dit
      maandag 18 september 2006 @ 11:02:21 #251
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_41914470
    Dernière Volonté
    Gae Bolg
    Pilori
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      maandag 18 september 2006 @ 11:05:44 #252
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_41914553
    Props voor de God van Frankrijk:

Serge Gainsbourg
    1,000,000 demons can't be wrong...
    pi_42002118
    Zijn dochter is nu helemaal hip..
    http://www.dailymotion.co(...)e-songs-that-we-sing
    pi_42006571
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 11:05 schreef DaisyDuke het volgende:
    Props voor de God van Frankrijk:

Serge Gainsbourg
    Er zijn een paar nummers van hem die ik leuk vind, waaronder La Javanaise en het album Love on the beat
    Volgens mij schreef hij ook met Bob Marley 'aux armes etcetera' als alternatief voor de Marseillaise.

Hélène Ségara is trouwens ook wel oké. Haar nummer 'Y a trop d'gens qui t'aiment' heeft op nummer 1 gestaan. Eigenlijk ken ik verder niet veel van haar, maar dat nummer gaf me wel kippevel
      donderdag 21 september 2006 @ 09:49:08 #255
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_42007941
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 08:19 schreef Blinky het volgende:

[..]

Er zijn een paar nummers van hem die ik leuk vind, waaronder La Javanaise en het album Love on the beat
    Volgens mij schreef hij ook met Bob Marley 'aux armes etcetera' als alternatief voor de Marseillaise.
    Klopt. Alleen niet met Bob zelf, maar met zijn band; The Wailers.
    1,000,000 demons can't be wrong...
    pi_42010424
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 09:49 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Klopt. Alleen niet met Bob zelf, maar met zijn band; The Wailers.
    Zat ik er niet ver naast
    pi_42013197
    tvp
      donderdag 21 september 2006 @ 13:41:10 #258
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_42013528
    Olivia Ruiz - J'traîne des pieds
    tv not rot brain..
    Life is something to do when you can't get to sleep..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
    pi_42014699
    Wende heeft weer een nieuw album, heb het nu in bezit en het is echt heel mooi (op een paar liedjes na franstalig).
    pi_42018069
    Ik heb sinds een paar uur kabelinternet en televisie met een paar zenders die veel muziek uitzenden.. Een selectie

Shym Femme de couleur Proud to be black
    Olivia Ruiz J'traine des pieds
    Tribal King - Façon sexe Momenteel nummer 1
    Plage - Coupe de boule Momenteel nummer 2, gaat nog steeds over Zidane
    Fight Aids l'or de nos vies Vele beroemde artiesten aan het werk in de strijd tegen aids
    Magic System - e cho c bruleEen andere zolerhit
    FAF le Rage Pas le temps De muziek van de serie Prison Break
    Najoua Belyzel - Comme toi
    Indochine - Adora
    Gregory Lemarchal/Lucie Silvas(Meme Si) Engels-Franse versie van dit liedje
    Perle Lama - Emmene-moi avec toi
    Garou - Je Suis Le Même Een mooie dame in de clip helpt altijd
    Anggun - Juste avant toi
    Lorie - Parti pour zoukeri Lekker zomers !

Toegevoegd
    Elodie Frege - La ceintureSensueel...

[ Bericht 4% gewijzigd door tim2308 op 22-09-2006 01:30:24 ]
      vrijdag 22 september 2006 @ 00:58:31 #261
    124676 RobertoCarlos
    pi_42036401
    quote:
    Ken er niet zoveel van, maar eerdere nummers van Magic System en Indochine vond ik idd ook goed

Welke zenders zenden dit uit dan op kabel? Toch niet TV5?
    pi_42036535
    Weet niet of hij al langsgekomen is, maar enkele dagen gelden van iemand CD Amadou&Mariam - Dimanche a Bamako gekregen. Manu Chao werkte eraan mee, en de muziek is ook in dat genre. Heerlijk vrolijk en opgewekt. Absoluut een aanrader!
    pi_42036872
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 00:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ken er niet zoveel van, maar eerdere nummers van Magic System en Indochine vond ik idd ook goed

Welke zenders zenden dit uit dan op kabel? Toch niet TV5?
    Eh, ik woon in Frankrijk omdat ik daar werk. Dus Franse kabel met franse zenders (Europe 2 TV, W9 en NRJ12)

[ Bericht 3% gewijzigd door tim2308 op 22-09-2006 11:06:19 ]
    pi_42080963
    quote:
    Een variatie: Laplage - Coup du boule en de tekst

edit: zie nu dat tim hem al gepost had
    Let's plant a tree
      zondag 24 september 2006 @ 08:29:46 #266
    124676 RobertoCarlos
    pi_42087294
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 01:28 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Eh, ik woon in Frankrijk omdat ik daar werk. Dus Franse kabel met franse zenders (Europe 2 TV, W9 en NRJ12)
    Ik snap m ... en ik ben jaloers.
    pi_42196765
    Als je Firefox gebruikt kan je de clips downloaden met een plugin: https://addons.mozilla.org/firefox/2390/
    pi_42234291
    Ik heb dit topic eens doorkeken, en er staan een paar namen die ik ken; Sapho (ooit geinterviewd voor de Amsterdamse kabeltelevisie), Lio (treedt nog steeds op, 25 jaar na haar succesnummer) en de door de Fransen toegeeigende Axelle Red (spreekt inderdaad Vlaams).
    Nog niet genoemd zijn Jo Lemaire (die de omgekeerde weg van Axelle Red is gegaan) en Isabelle Antena.
    Laatstgenoemde heet eigenlijk Isabelle Powaga en dankt haar artiestennaam aan het trio waarmee ze in 1982 The Boy From Ipanema uitbracht. Sinds 1986 brengt ze solo-albums uit op het bekende label Les Disques Du Crepuscule. Isabelle ontdekte ik zestien jaar geleden toen ik regelmatig naar BRT radio luisterde, maar heb na 1993 niks nieuws meer van haar gehoord .
    Een bezoekje aan Google eerder dit jaar heeft geleerd dat ze na 'Carpe Diem' (waarvan Le Syndrome du Peter Pan en No Puedo Sin Ti de nodige airplay kregen) wel degelijk is doorgegaan met CD's uitbrengen, zoals het door Britpop-invloeden gedomineerde 'The Power Of Fantasy' (2001). Bij wijze van inhaalsoefening had ik hem gekocht maar het bleek toch een tegenvaller, vandaar dat ik voor 'Tous Mes Caprices' (1988) ben gegaan, de CD die (een van) Isabelle's finest hour(s) heeft voortgebracht; Romancia Del Amor.
      zaterdag 30 september 2006 @ 23:59:47 #269
    104543 Marseille
    pi_42270025
    quote:
    Thanx. deze zocht ik al een tijdje. Sniper is 1 van m'n favoriete Franse hiphop bandjes. Hun nummer "sans repères" is echt een aanrader. 'T is emotionele RnB/ Hiphop.. het doet echt wat met je, vooral de tekst.
    .
      zondag 1 oktober 2006 @ 00:01:57 #270
    104543 Marseille
    pi_42270081
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 08:19 schreef Blinky het volgende:
    Hélène Ségara is trouwens ook wel oké. Haar nummer 'Y a trop d'gens qui t'aiment' heeft op nummer 1 gestaan. Eigenlijk ken ik verder niet veel van haar, maar dat nummer gaf me wel kippevel
    Ken/ Heb je het nummer "on n'oublie jamais rien, on vit avec" al? Tis echt een schritterend nummer dat ze samen met Laura Pausini (!) heeft opgenomen en heeft 2 jaar geleden op #1 in de charts gestaan. ik heb de video ook hier geplaatst een paar reacties terug
    .
    pi_42270363
    In de nieuwe Renault commercial waarin ze pronken met hun NCAP scores zit ook een mooi stukje Franse muziek. Iemand enig idee?
    pi_42295215
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 00:01 schreef Marseille het volgende:

[..]

Ken/ Heb je het nummer "on n'oublie jamais rien, on vit avec" al? Tis echt een schritterend nummer dat ze samen met Laura Pausini (!) heeft opgenomen en heeft 2 jaar geleden op #1 in de charts gestaan. ik heb de video ook hier geplaatst een paar reacties terug
    Ik kende het voor dit topic nog niet, ik heb hem toen idd gezien, het is echt een prachtig nummer! (Heb hem net nog even beluisterd).
    pi_42300437
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 00:14 schreef E het volgende:
    In de nieuwe Renault commercial waarin ze pronken met hun NCAP scores zit ook een mooi stukje Franse muziek. Iemand enig idee?
    Helaas, kan het niet vinden op STER en Adformatie. Kan je het opnemen?
    pi_42302876
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 00:14 schreef E het volgende:
    Uit het help! ik zoek.... topic:
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 12:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
    Edith Piaf - J'Attendrai
    pi_42317370
    Diam's - La Boulette, vind ik erg grappig, al is Diam's eigenlijk erg fout.
    Indochine - Alice et June, bijna opa's met een fijne rockplaat
    Zazie heeft ook best leuke dingen: Toc Toc Toc, Dolce Vita en Rodeo

verder word ik doodziek van Matt Pokora, Willy Denzy en alle rap uit de 'banlieus'.
    pi_42324686
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 19:41 schreef Prego het volgende:
    Diam's - La Boulette, vind ik erg grappig, al is Diam's eigenlijk erg fout.
    Ik houd helemaal niet van dat soort muziek maar Diam's is wel grappig, misschien omdat ze in het Frans zingen....
    Let's plant a tree
    pi_42336577
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 00:19 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet van dat soort muziek maar Diam's is wel grappig, misschien omdat ze in het Frans zingen....
    misschien wel, maar wanneer je het vertaalt is het dezelfde bagger als 'de rest'.
    ik zag haar laatst in een interview. ze is heel stijlvol en praat heel correct. absoluut niet de Diam's die ze laat zien in haar clips.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:28:23 #278
    104543 Marseille
    pi_42647586
    Nog een schritterend nummer:

Tina Arena - Tu es toujours là

http://www.youtube.com/watch?v=LAYebkcZ_iY
    .
    pi_42648131
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 17:28 schreef Marseille het volgende:
    Nog een schritterend nummer:

Tina Arena - Tu es toujours là

http://www.youtube.com/watch?v=LAYebkcZ_iY
    ik houd niet zo van tine arena; har sky-radio gehalte vind ik veel te hoog.

kent iemand mylene farmer nog? ook niet echt mijn ding maar toen ze begon (ergens jaren 80?) had ze best fraaie dingen er tussen zitten. persoonlijk vind ik desenchantee en california (zoek de clip eens op!) best lekker.
    pi_42661026
    Wie ik nog niet heb horen noemen is Les Nubians, zoals zij het zelf noemen Afropean hip hop/R&B

Eigenlijk ben ik hier op een hele rare manier aangekomen, als liefhebber van de tv-serie E.R. is er een scene waar John Carter met een discman op gevraagd wordt waar hij naar luistert: Les Nubians dus.
    Ik was er direct helemaal weg van en ik ben kennelijk niet de enige, volgens Funx was het album 'Princesses Nubiennes' (1999), één van de meest succesvolle Franstalige albums van de laatste 10 jaar.
    Please don't sit on my imaginary friend
    pi_42662034
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 17:46 schreef Prego het volgende:

[..]
    kent iemand mylene farmer nog? ook niet echt mijn ding maar toen ze begon (ergens jaren 80?) had ze best fraaie dingen er tussen zitten. persoonlijk vind ik desenchantee en california (zoek de clip eens op!) best lekker.
    Mylene Farmer est très pédé. Oftewel: erg gay. Zeg maar als Imca Marina of Wileke Alberti...

California: http://www.dailymotion.com/video/x492j_mylene-farmer-california
    pi_42662086
    IAM
    MC solaar

Daar houd het voor mij bij op
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_42663029
    Kyo idd

Ce Soir

Je Cours

Le Chemin

Le Verité nous ment

etc.
    Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
      zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:19:39 #284
    124676 RobertoCarlos
    pi_42665252
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 17:46 schreef Prego het volgende:

[..]

ik houd niet zo van tine arena; har sky-radio gehalte vind ik veel te hoog.
    De nummers van Tina Arena zijn toch erg goed, alleen de manier waarop ze zingt is duidelijk minder:
    haar Franse uitspraak is erg lelijk en ze schreeuwt nogal. Toch zijn bijv. de hits en nummer 4 van de cd erg goed.
    pi_42669937
    Gare du Nord (niet franstalig, wel frans)
    Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
    pi_42671228
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 01:17 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Mylene Farmer est très pédé. Oftewel: erg gay. Zeg maar als Imca Marina of Wileke Alberti...

California: http://www.dailymotion.com/video/x492j_mylene-farmer-california
    die clip

of mylene pédé is of niet laat ik in het midden.. (zeker wanneer je de variatie van haar publiek ziet

[ Bericht 9% gewijzigd door Prego op 14-10-2006 15:20:45 ]
    pi_42671441
    De laatste cd van Mylène Farmer vind ik niet veel aan. Tenminste, niet zo sterk al haar vorige cd's.

Live klinkt ze geweldig. En ze geeft ze ook mooie shows. Ik heb 3 keer concerten van haar bezocht in het Bercy.
    pi_42672158
    Wat grappig, dat je zo bekend met haar bent.

Ik vond destijds het nummer Douces helemaal geweldig en heb daar de maxicdsingle toen van aangeschaft (herinner me ook nog een clip met haar naakt met lang rood haar op een schimmel) en heb toen ook de cd aangeschaft waar desenchantee op staat. Daarna heb ik er eigenlijk nooit iets meer van gehoord, maar deze cd's draai ik nog wel.

Tussen mijn platencollectie heb ik nog een elpee van Guesch Patti, met het nummer Etienne er op. Is toch ook wel mooi hoor. Kent iemand dat nog?
      zondag 15 oktober 2006 @ 01:14:33 #289
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_42687323
    Net terug van Dernière Volonté. Was erg fijn
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_42688371
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 15:10 schreef Prego het volgende:

[..]

die clip

of mylene pédé is of niet laat ik in het midden.. (zeker wanneer je de variatie van haar publiek ziet
    Nou ja dat was de waarschuwing van een gay-collega toen ik het over Farmer had...
    pi_42688399
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 15:20 schreef schatje het volgende:
    De laatste cd van Mylène Farmer vind ik niet veel aan. Tenminste, niet zo sterk al haar vorige cd's.

Live klinkt ze geweldig. En ze geeft ze ook mooie shows. Ik heb 3 keer concerten van haar bezocht in het Bercy.
    Ben je daarvoor speciaal naar Parijs gegaan? Ik lees trouwens net op de Franse wikipedia dat 4 december de DVD van de show van januari 2006 wordt uitgebracht
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 15:53 schreef bloodymary het volgende:

Ik vond destijds het nummer Douces helemaal geweldig en heb daar de maxicdsingle toen van aangeschaft (herinner me ook nog een clip met haar naakt met lang rood haar op een schimmel)
    Gaat het om Pourvu Qu'elles Soient Douces http://www.youtube.com/watch?v=0pc10ffJDSA ( een clip van 17 minuten) ?? De liveversie is hier http://www.youtube.com/watch?v=3oEGq4L6hdI Ziet er wel strak uit

Een engelstalig farmerforum: http://mf-international.com/ Aan slapen kom ik voorlopig niet meer toe. Je te remercie....

[ Bericht 20% gewijzigd door tim2308 op 15-10-2006 02:35:29 ]
    pi_42689184
    Als bonus nog een lijst met franse liedjes per jaar http://branchum.club.fr/chanson.htm Van slapen komt nu helemaal niets meer...
      zondag 15 oktober 2006 @ 11:37:21 #293
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_42693171
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 02:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Ben je daarvoor speciaal naar Parijs gegaan?
    Ja, in januari zelfs met een bus die speciaal was ingehuurd. Allemaal Nederlanders. Vanuit Den Haag.

Mooie clip: Je te rends ton amour

In die clip schijnt ze ook gebruik te maken van een bodydouble.

Thanks voor de rest.
      zondag 15 oktober 2006 @ 17:49:22 #294
    104543 Marseille
    pi_42701074
    quote:
    Op zaterdag 14 oktober 2006 01:19 schreef Steve-O het volgende:
    IAM
    MC solaar

Daar houd het voor mij bij op
    Ik luister ook het meest naar Franse hiphop.. vaak goede flow, lekkere beats en Frans klinkt in een rap gewoon veel vloeiender en poetischer dan Engels of Nederlands. Bovendien is Franse hiphop vaak power hiphop, mijn favoriete artiesten zijn ook IAM en MC Solar, maar probeer ook wat van Sniper en Rohff te downloaden. Is ook zwaar goed.
    Mijn 2 all time favorieten:

IAM- Petit frère (die flow!)
    http://www.youtube.com/watch?v=s50MaGNrzRg

MC Solar- la vie est belle (die melodie!)
    http://www.youtube.com/watch?v=pZtnmqODchU
    .
    pi_42705851
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 02:50 schreef tim2308 het volgende:
    Als bonus nog een lijst met franse liedjes per jaar http://branchum.club.fr/chanson.htm Van slapen komt nu helemaal niets meer...
    Leuk

En? Heb je nog geslapen
    Let's plant a tree
    pi_42707180
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 02:01 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Nou ja dat was de waarschuwing van een gay-collega toen ik het over Farmer had...

toffe site trouwens die je postte!

@schatje: die laatste cd is ook ronduit slecht. haar millenium tour was wel ok. ik heb me erg gestoord aan dat theatrale gejank van haar.
    pi_42966977
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 11:37 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, in januari zelfs met een bus die speciaal was ingehuurd. Allemaal Nederlanders. Vanuit Den Haag.

Mooie clip: Je te rends ton amour

In die clip schijnt ze ook gebruik te maken van een bodydouble.

Thanks voor de rest.
    De clip van 'que mon coeur lâche' is erg gaaf.
    Ken je die ook? Ik heb een DVD met haar clips. Echt supermooi.
    pi_42968203
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 01:05 schreef Afunados het volgende:
    Weet niet of hij al langsgekomen is, maar enkele dagen gelden van iemand CD Amadou&Mariam - Dimanche a Bamako gekregen. Manu Chao werkte eraan mee, en de muziek is ook in dat genre. Heerlijk vrolijk en opgewekt. Absoluut een aanrader!
    Dat luister ik ook al n tijdje erg leuk inderdaad, dat Afrikaanse Frans vind ik echt mooi
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_42975791
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 22:15 schreef alors het volgende:

[..]

Dat luister ik ook al n tijdje erg leuk inderdaad, dat Afrikaanse Frans vind ik echt mooi
    la réalité
    pi_43121631
    Instrumentaal: Yann Tiersen - Amélie...
    pi_43121712
    tvptje

*edit

handig Franstalige muziek #2
    Oh, and that's a bad miss!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')