Succes op school.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, ik ga naar school. En het is nog steeds 'nee'.
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:26 schreef Doffy het volgende:
Dat had toch wel iets andere (lees geo-politieke) redenen.
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuiftquote:Idem met de euro, die ons overigens op dit moment beschermt tegen de instabiele wereldhandel. Maar goed, het heeft er niets mee te maken.
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk. Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.quote:Onzin, er staat helemaal geen verbod op klonen in. Het gaat over meer dan je beseft.
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.quote:Dat is hele stoeren borreltafelpraat, want dat is niet conform de werkelijkheid. Er zal niet heel veel meer loskomen als er heronderhandelingen gestart worden. ALS ze al gestart worden, want je denkt toch niet dat de Oostelijke landen zin hebben om het Westen nog verder tegemoet te komen?
- Minder direct beleid opnemenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
Nee, want het hangt er maar net van af hoe je er zelf tegen aan kijkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.quote:
Maar dan gaat het licht uit!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.
Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen.
Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
Het is ons nauwelijks "verkocht", maar het is wel zo. Onder andere.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.quote:Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift. En terecht
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,quote:Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk.
Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
Kunnen we de insinuaties even achterwege laten?quote:Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .quote:Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.
Ja, als jij het voor het zeggen had, dan waren we nu allemaal gelukkig en rijk geweestquote:Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef livEliveD het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.quote:- Mens- en dierrechten verankeren
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?quote:- Geen economisch verneukeratief beleid
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggenquote:Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift. En terecht
[..]
Ach ja, iedereen droomt wel eensquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
scherp !quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
[..]
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht.
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.quote:Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
Die verdragen kunnen gehandhaafd blijven, daar waar het hoort : Niet in een grondwet of iets waar dusdanige kracht aan toegekend wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
Door de uitzonderingen en maars nogal een wassen neus.quote:Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.quote:Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
Het kan veel efficienter. Misschien kan juist de EU een mooi voorbeeld geven voor de lidstaten op die manier.quote:De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
Zou hetquote:
Hiet wat nattigheid..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef Reya het volgende:
Wolkbreuk hier...
Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwd
Als je in de geschiedenis kijkt is er echt niet zoveel voor nodig om een land of unie van landen te versplinteren.quote:
Het is jammer dat de ambtenaren die dit document in elkaar gezet hebben niet weggestemd kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.
Een grondwet maak je ook niet met 25 landen bij elkaar.quote:Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
[..]
ook al stem ik D'66...zo'n referendum hoeft van mij niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.
Direct.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
Jij niet, en ik ook niet zo. Maar veel burgers wel. Dat komt voort uit de combinatie van twee zaken: aan de ene kant dat de prijzen aantoonbaar gestegen zijn, en aan de andere kant dat men het gevoel heeft vantevoren niet goed voorgelicht te zijn en geen directe invloed uit te hebben kunnen oefenen op de besluitvorming omtrent de euro.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwd
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:54 schreef Lemmeb het volgende:
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.
Het is net zo goed jouw verantwoordelijkheid, als je gaat stemmen. Stemrecht is namelijk niet gelijk aan zeikrecht.quote:Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.
Ik heb in beide ook redelijk wat ervaring, en beide hebben zo hun problemen. Wat op zich geen argument is, want een bedrijf is nu eenmaal geen democratie. En vice versa.quote:Maar ik weet uit ervaring wel hoe het er in de politiek en de ambtenarij aan toe gaat.
Bij veel bedrijven is dat wel anders, kan ik je, ook uit ervaring, wel vertellen.
Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.
Voor de euro van mij betreft ook niet zo nodig, maar van de gemaakte toezeggingen en beloftes is natuurlijk niets waar gemaakt. Er stonden een flink aantal mensen al sceptisch tegenover, en zo bezien is het niet gek dat zij vinden dat het door hun strot is gedouwd wanneer je ziet dat er in andere lidstaten wel om de mening van de bevolking is gevraagd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ook al stem ik D'66...zo'n referendum hoeft van mij niet.
het komt ook voort uit de zaak dat het niemand iets interesseert, maar zodra iets duurder lijkt of er valt te rellen tegen het zittende kabinet dan heeft iedereen opeens een mening :quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij niet, en ik ook niet zo. Maar veel burgers wel. Dat komt voort uit de combinatie van drie zaken: aan de ene kant dat de prijzen aantoonbaar gestegen zijn, en aan de andere kant dat men het gevoel heeft vantevoren niet goed voorgelicht te zijn en geen directe invloed uit te hebben kunnen oefenen op de besluitvorming omtrent de euro.
Als één van beide factoren had ontbroken, dan had er nu geen haan naar die hele euro gekraaid.
Iets te rooskleurige voorstelling van zaken speelt denk ik vooral mee.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:03 schreef Doffy het volgende:
[..]
Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.
Het zal eens niet in Nederland.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het komt ook voort uit de zaak dat het niemand iets interesseert, maar zodra iets duurder lijkt of er valt te rellen tegen het zittende kabinet dan heeft iedereen opeens een mening :
Prima, maar dan richt je een federaal europa in, en kan Nederland z'n homohuwelijk, abortus, euthanasie- en abortus-beleid gedag zeggen, alsmede controle over het sociaal systeem, het belastingrecht, het strafrecht, name it.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Yosomite het volgende:
Direct.
En 4 A4-tjes mag ook nog.
Maar geen 500!
Maar hij is dan nu - te laat- wel goed op gang gekomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:03 schreef Doffy het volgende:
[..]
Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.
Achteraf zal altijd blijken dat er dingen niet goed gegaan zijn. Ik denk alleen dat veel burgers een veel te incomplete blik op de zaken hebben, omdat de introductie van een nieuwe, wereldbepalende munt met de bijbehorende financiele en politieke consequenties, bijzonder vloeiend is verlopen. Ik denk dat teveel mensen zich niet goed beseffen hoe ontzettend complex die materie is, maar vooral ook niet wat we eraan te danken hebben. Het is makkelijk om te wijzen naar je biertje, maar zo simpel liggen de zaken niet. Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:
Iets te rooskleurige voorstelling van zaken speelt denk ik vooral mee.
Mee eens, het referendum als opinievormend instrument werkt prima. Het is alleen jammer dat dat ten koste zal gaan van een in principe goed verdrag.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef Yosomite het volgende:
Maar hij is dan nu - te laat- wel goed op gang gekomen.
En dat is wel een goede zaak.
En als het debat blijft, komt er toch nog iets goeds te voorschijn uit dit referendum.
Alle belangrijke veranderingen in de geschiedenis gingen schoksgewijs.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Doffy het volgende:
[..]
Prima, maar dan richt je een federaal europa in, en kan Nederland z'n homohuwelijk, abortus, euthanasie- en abortus-beleid gedag zeggen, alsmede controle over het sociaal systeem, het belastingrecht, het strafrecht, name it.
Dat kan wat mij betreft in de europese situatie maar beter geleidelijk gaan.
Hahaha, en jij denkt dat als we over ZO'N grondwet een referendum hielden, het WEL zou worden aangenomen? Kom nou toch zeg...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:09 schreef Yosomite het volgende:
Alle belangrijke veranderingen in de geschiedenis gingen schoksgewijs.
Nooit is er een zachte evolutie naar iets beters gegroeid.
Daarvoor is de natuur en haar vertegenwoordiger: de mens, te conservatief voor ingesteld.
Dus op jouw manier, hoe goed bedoeld, lukt het niet.
Dat is zeker waar. Ook de eerste dagen dat de munt werd ingevoerd heb ik nergens problemen gehad. Goed, nu betaal ik wel vooral per pin, maar toch ontkom je soms niet aan een uitwisseling van contanten. Natuurlijk is het ook erg complex, en niet te overzien. Maar juist daardoor vind ik wel dat er goed geinformeerd had moeten worden, en vooral informering over mogelijke negatieve gevolgen beter had mogen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:
[..]
Achteraf zal altijd blijken dat er dingen niet goed gegaan zijn. Ik denk dat veel burgers eens veel te incomplete blik op de zaken hebben, omdat de introductie van een nieuwe, wereldbepalende munt met de bijbehorende financiele en politieke consequenties, bijzonder vloeiend is verlopen.
Dat denk ik ook wel. Internationaal gezien is het ook erg voordelig. Zaken doen met Belgie en Duitsland is bijv. ook een flink stuk eenvoudiger en transparanter geworden.quote:Ik denk dat teveel mensen zich niet goed beseffen hoe ontzettend complex die materie is, maar vooral ook niet wat we eraan te danken hebben.
Ten opzichte van de dollar doen we het (nu) erg goed inderdaad.quote:Het is makkelijk om te wijzen naar je biertje, maar zo simpel liggen de zaken niet. Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
Hé een drogredenatie:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:
Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Yosomite het volgende:
Hé een drogredenatie:
ons gas is 30% duurder, dan wat het zou moeten zijn. Want die wordt met dezelfde dollar berekend.
Dat ben ik absoluut met je eensquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Alicey het volgende:
Maar juist daardoor vind ik wel dat er goed geinformeerd had moeten worden, en vooral informering over mogelijke negatieve gevolgen beter had mogen zijn.
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hahaha, en jij denkt dat als we over ZO'N grondwet een referendum hielden, het WEL zou worden aangenomen? Kom nou toch zeg...
Daarbij, geleidelijke evolutie is wel degelijk goed, zeker in complexe politieke materie. Of wil je eerst een 3e wereldoorlog gaan vieren voordat we een federatie inrichten?
Dat denk ik ook wel, maar toch "voel" je vooral de negatieve gevolgen. Wanneer het van te voren bekend was geweest wat we er precies mee winnen, maar ook wat we er mee verliezen, denk ik dat er toch minder onvrede zou zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut met je eens![]()
Al zijn de positieve gevolgen ver in de meerheid tov de negatieve.
Dat is zeer zeker niet waar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:15 schreef Yosomite het volgende:
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.quote:Er is geen oorlog nodig om een federatieve eenheid te creëren:
Garibaldi in Italië, Bismarck in Duitsland.
Maar waar zijn de Europeanen die zoiets gelijkwaardigs kunnen doen?
Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:19 schreef Yosomite het volgende:
Dat is zeer zeker niet waar.
De gulden was dan gerevalueerd tov de dollar, omdat de handel met de VS, de basis hiervoor, altijd in het voordeel van de gulden heeft gewerkt.
Op het moment dat de gulden werd gekoppeld aan de Euro, ging het bergafwaarts.
Dus wel drogredenatie.
Als ik zou weten welk select groepje de grondwet gemaakt heeft, heb ik geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.
Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.quote:Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garabaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.
De nu voorliggende grondwet is een compromis tussen de federalisten en de nationalisten. Met beide partijen heb je te maken.
[..]
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.
Wij moeten het nu doen met problemen zoals de Irak-crisis, die Europa ontmaskerde als een kibbelende bende. Dat is een impuls, maar bij lange na niet groot genoeg om de hele tent maar tot één geheel samen te smeden.
Revalueren was het woord. De gulden is altijd sterker geworden dan de dollar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:24 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.
Dat zal het publiek leuk vinden, dat de prijzen elk jaar met 5% of meer stijgen. Ik dacht dat dat juist de reden was waarom men de euro niet leuk vindt?
Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:30 schreef Yosomite het volgende:
Ambtenaren en politic die konkelen en kronkelen voor eigenbelang zijn niet goed voor dit Toekomstig Europa.
Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.quote:Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.
Lijkt me wel. Economie is in toenemende mate een politiek issue, en als we iets willen voorstellen op wereldniveau, dan zullen we ook als blok op moeten treden. Want wél een economisch blok willen zijn maar géén politiek blok, komt je geloofwaardigheid niet ten goede. Om maar het zwijgen van het feit dat Rusland en de VS de onderlinge verdeeldheid van de EU-lidstaten misbruiken om de EU als geheel te verzwakken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
De EU ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Doffy het volgende:
Ik heb in beide ook redelijk wat ervaring, en beide hebben zo hun problemen. Wat op zich geen argument is, want een bedrijf is nu eenmaal geen democratie. En vice versa.
Ik heb een tijdje voor de EU gewerkt (en deed dus vol enthousiasme mee; onderzoeksubsidies bepalen op basis van documenten, die minimaal 300 blz moesten zijn. Anders heb je, en dat is nog steeds zo, bij voorbaal geen schijn van kans op die onderzoekssubsidie)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
[..]
Wel gelezen / verkeerd geïnterpreteerd.quote:Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.
Mogen Doffy of Yosomite van jouw stemrecht gebruik maken?quote:
mn stembiljet ligt in Enschedequote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:47 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Mogen Doffy of Yosomite van jouw stemrecht gebruik maken?
Je zou de een er een enorm plezier mee doen en de ander een enorm verdriet.![]()
Ik heb ook enige ervaring met subsidiëring uit Brussel. Dat is bepaald geen sinecure nee, dat weet ik. Je bent zo'n 1 a 2 manmaanden kwijt voordat dat rond is; minstens. Maar die subsidies zijn ook juist bedoeld om onderzoek en samenwerking op europees niveau te bevorderen, en dat is sowieso niet makkelijk. Maar dat is geen reden om tegen deze grondwet te zijn. Integendeel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:45 schreef Yosomite het volgende:
Ik heb een tijdje voor de EU gewerkt (en deed dus vol enthousiasme mee; onderzoeksubsidies bepalen op basis van documenten, die minimaal 300 blz moesten zijn. Anders heb je, en dat is nog steeds zo, bij voorbaal geen schijn van kans op die onderzoekssubsidie)
Okquote:Wel gelezen / verkeerd geïnterpreteerd.
Nee, en dat zou het zonder Federatie ook niet worden ook. Maar het wordt wel democratischer, mét de Grondwet.quote:
Komop zeg. Dat hele EU-bestuur en bijbehorende ambtenarenapparaat bestaat uit één grote ondemocratische, bureaucratische slangenkuil. En dus meer macht, in de vorm van de Grondwet, onwaardig.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
Ja dat kan natuurlijk niet zonder consequenties blijven, daar. Chirac is politiek dood.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:50 schreef Yosomite het volgende:
Lees net dat de Franse premier afgetreden is, De Villepin volgt hem op. Slachtoffer nr. 1
Jij hebt blijkbaar een hoop inzichten die ik niet hebquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:50 schreef Lemmeb het volgende:
Komop zeg. Dat hele EU-bestuur en bijbehorende ambtenarenapparaat bestaat uit één grote ondemocratische, bureaucratische slangenkuil. En dus meer macht, in de vorm van de Grondwet, onwaardig.
Idemquote:Kun jij wel net gaan doen of het niet zo is, maar daar haal je echt niemand mee over.
Wat jij eigenlijk zegt, is dat het een imperfecte, ondemocratische bende is daar in Brussel (en Straatsburgquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee, en dat zou het zonder Federatie ook niet worden ook. Maar het wordt wel democratischer, mét de Grondwet.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:
Maar dat is geen reden om tegen deze grondwet te zijn. Integendeel.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:55 schreef Lemmeb het volgende:
Wat jij eigenlijk zegt, is dat het een imperfecte, ondemocratische bende is daar in Brussel (en Straatsburg), en dat we daarom maar een Grondwet moeten aannemen, die die situatie iets zou kunnen veranderen, maar voor de rest even zo imperfect is. Kiezen tussen 2 kwaden dus.
Al zal jij niet degene zijn die daarvoor verantwoordelijk wil zijn, want dan zou je met óplossingen moeten komen, in plaats van met makkelijk gebral vanaf de zijlijn.quote:Ik kies er dan toch echt voor om de hele boel af te blazen, al is het maar om een signaal af te geven aan de politici dat ze er een bende van gemaakt hebben, en het in de toekomst toch echt héél anders moet.
Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, jaquote:Juist door voor die Grondwet te stemmen hou je wezenlijke veranderingen tegen. Dan denkt men daar in Brussel (en Straatsburgal gauw 'het gaat goed zo die gaat', maar dat gaat het dus helemaal niet.
Dit had voor 18 mei geregeld moeten zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
mn stembiljet ligt in EnschedeDaar moet je dan ook stemmen
Voor de zoveelste keer, het is een gestroomlijnd europees verdrag met grondwettelijke trekjes. Maar verder gewoon een verdrag. Niks om je zo over op te winden, dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:57 schreef Yosomite het volgende:
Die ambtenaar moet ook wat doen voor zijn brood.
Maar als subsidieregelingen ook al integraal onderdeel gaan uitmaken van dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' dan stijger ik helemaal.
Dan is dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' gedevalueerd tot een subsidieregelingsdocument.
Wat is Nederland toch een walgelijk navelstaarderig land gewordenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, ja
Ook nog maar succes!quote:
Juist om je er heel erg over op te winden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, het is een gestroomlijnd europees verdrag met grondwettelijke trekjes. Maar verder gewoon een verdrag. Niks om je zo over op te winden, dus.
Ik ben ook niet zo blij met de naam 'grondwet', maar goed, zo heet het ding nu eenmaal.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:21 schreef Yosomite het volgende:
Het zal wel een juridisch kronkelingetje zijn..
Alea iacta est, dan is de teerling geworpen, de keuze gemaakt, het referendum geweest en gaan we vol goede moed werken aan een beter Toekomstig Europa, gebaseerd op een beter verdrag dat leidt tot een goede grondwet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:
Gaat het op de meet trouwens ook zo dat de 'ja' en 'nee' stemmers tegenover elkaar gaan staan?
Wordt jouwquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:42 schreef Doffy het volgende:
Maar inderdaad, dan is 't geweest, dan heb ik alle frustraties afgereageerd op mijn, en is alles weer ok
Je gebruikt diequote:
Ik wil daar best verantwoordelijk voor zijn, samen met de rest van de nee-stemmers.quote:Al zal jij niet degene zijn die daarvoor verantwoordelijk wil zijn,
Ruk m'n woorden maar weer uit z'n verbandquote:Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, ja
Ik heb noch de tijd, noch de zin, noch het vermogen om mensen af te helpen van hun cynische en weinig constructieve inslag. Tot hier dan ook mijn bijdrage, met een welgemeendequote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:54 schreef Lemmeb het volgende:
Je gebruikt die-smiley wel erg vaak. Is dat jouw idee van een tegenargument?
Ik bespeur anders een hoop geklaag over alle "zakkenvullers", "baantjesjagers" en ander tuig van de richel.quote:Ruk m'n woorden maar weer uit z'n verband. Het gaat slecht met de democratisering van de EU. Over hoe we er nationaal voorstaan heb ik het helemaal niet.
Dan van mijn kant ook een oprechtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:56 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik heb noch de tijd, noch de zin, noch het vermogen om mensen af te helpen van hun cynische en weinig constructieve inslag. Tot hier dan ook mijn bijdrage, met een welgemeende
Binnen het apparaat dat EU heet, welteverstaan. Daar hadden we het immers over.quote:Ik bespeur anders een hoop geklaag over alle "zakkenvullers", "baantjesjagers" en ander tuig van de richel.
Jouw 'gebral vanaf de zijlijn' is overigens net zo inconstructief, zoniet inconstructiever. Een beetje het blije sufferdje uithangen, en terechte kritiek afdoen als 'cynisch gebral'quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
want dan zou je met óplossingen moeten komen, in plaats van met makkelijk gebral vanaf de zijlijn.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
Ik had niet anders verwacht met al dat gezeur, je ziet dat nl. vooral bij echtparen.
Wees toch bij dat ik de uitdrukking 'blije homo' heb geschraptquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
We gaan toch niet weer een LFC-rel krijgen?
Blije homo is minder voor twist vatbaar dan blij sufferdje.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wees toch bij dat ik de uitdrukking 'blije homo' heb geschrapt
Ik heb helaas niet de capciteiten van een Thorbecke, of een MacArthur die de huidige Japanse grondwet opgesteld heeft.quote:
Altijd leuk, maar geen tijd voor nu.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, er wordt hevig ruzie gemaakt gedebatteerd sylvietje.
Heb je je er nog niet in verdiept, of twijfel je nog?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Altijd leuk, maar geen tijd voor nu.
Misschien vanavond; moet toch ookn og even bedenken wat ik morgen ga stemmen.
Ik lees het vanavond wel in de LFC? Ik heb geen tv, en bovendien vanavond e.e.a. te doen waardoor ik sowieso later thuis ben.. Ben echter wel benieuwd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
Wanneer is vanavond het debat? Het laatste middel voor het Ja kamp om met argumenten te komen. Ik ben benieuwd
Nog niet voldoende in verdiept, dus het wordt tijdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je je er nog niet in verdiept, of twijfel je nog?
LOL Een beetje laat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog niet voldoende in verdiept, dus het wordt tijd
En ik had me nog wel zo ontzettend voorgenomen om een weloverwogen beslissing te nemenquote:
Misschien op de tweedehands-argumenten in deze topic letten dan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ik had me nog wel zo ontzettend voorgenomen om een weloverwogen beslissing te nemen
Vanavond even bijlezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien op de tweedehands-argumenten in deze topic letten dan.
Ik ook niet echt, heb het allemaal wel weer een beetje gezien.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vanavond even bijlezen.
Eigenlijk helemaal niet voor in de stemming...
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vanavond even bijlezen.
Eigenlijk helemaal niet voor in de stemming...
Ik wil je met alle plezier een stem-advies geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ook niet echt, heb het allemaal wel weer een beetje gezien.
Echt goede beslissingen worden echter in twee letters genomenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:00 schreef Yosomite het volgende:
Maar indien er geen belangstelling is voor dit drieletterig woord ga ik een interessante studie beginnen van de zonsbeweging, liggend op mijn rug in de tuin.
En ik maar werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:00 schreef Yosomite het volgende:
[..]
[..]
Ik wil je met alle plezier een stem-advies geven.
Dit stemadvies behartigt zowel jouw persoonlijke belangen als de nationale en zelfs Europese belangen.
Maar indien er geen belangstelling is voor dit drieletterig woord ga ik een interessante studie beginnen van de zonsbeweging, liggend op mijn rug in de tuin.
Waar het op termen van actie aankomt wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:02 schreef Doffy het volgende:
[..]
Echt goede beslissingen worden echter in twee letters genomen
Juist niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar het op termen van actie aankomt wel.
Ik bedoel meer van.. Zal ik gaan stemmen? -> Jaquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:14 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Juist niet.
Ja, is je neerleggen bij een verstikkende regelgeving.
Nee, is je kansen pakken voor een sublieme, korte en heldere basiswetgeving.
Geen enkel stemadvies is echt objectief denk ik.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
De meeste stemadviezen zijn niet echt objectief
Ik wil neit iets stemmen omdat een ander zegt dat ik zo moet stemmen, ik wil dat stemmen wat ik zelf heb besloten op basis van de juiste argumente. Maar dat kost tijd
Dat is precies mijn reden om 'nee' te stemmen. Heeft niet heel veel met het verdrag zelf te maken geloof ik maar wel met hoe de EU het landbouwbeleid geregeld heeft zodat ontwikkelingslanden geen kans maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:25 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is precies mijn reden om 'nee' te stemmen. Heeft niet heel veel met het verdrag zelf te maken geloof ik maar wel met hoe de EU het landbouwbeleid geregeld heeft zodat ontwikkelingslanden geen kans maken.
Ik geloof niet dat het beter wordt met dit verdrag. Het is nog steeds te veel op de eigen economie gericht.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:
[..]
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!![]()
Europa is vnl. een economische unie. Wat wil je dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik geloof niet dat het beter wordt met dit verdrag. Het is nog steeds te veel op de eigen economie gericht.
Ja maar er staat niks over dat ze nou eens eindelijk die oneerlijke concurrentie gaan opheffen en ik krijg ook niet de indruk dat ze dat nu gaan doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:
[..]
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!![]()
* Het EP krijgt meer zeggenschap, ook over oa. de Landbouwbegroting
* Vergaderingen van de Europese Raad, ook over landbouw, worden openbaar en dus transparanter.
* Sociale partners (zeg maar de vakbonden) worden erkend en hun rol op europees niveau wordt uitgebreid
* Grondrechten van de mens (incl. het recht op sociale voorzieningen) worden op Europees niveau vastgelegd, zodat ook de nieuwe landen, en eventuele toekomstige toetreders, daar aan gehouden kunnen worden.
* Burgers mogen initiatieven aankaarten bij de Commissie.
Dat ze het economisch beleid aanpassen op een manier dat ontwikkelingslanden daar niet de dupe van zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:33 schreef Doffy het volgende:
[..]
Europa is vnl. een economische unie. Wat wil je dan?
Er zijn al, in de afgelopen jaren, afspraken gemaakt over het terugdringen van de landbouw-subsidiestromen. Nog niet zoveel als zou moeten (nl: afschaffen), maar er is een begin mee gemaakt. Deze grondwet versterkt dat proces door de volksvertegenwoordiging (het EP) meer macht te geven om hier iets aan te doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:33 schreef Geartsjuh het volgende:
Ja maar er staat niks over dat ze nou eens eindelijk die oneerlijke concurrentie gaan opheffen en ik krijg ook niet de indruk dat ze dat nu gaan doen.
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven daar dat ze het beleid echt komende jaren zullen veranderen. Daarvoor gaat het volgens hen te slecht met de huidige economie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:34 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er zijn al, in de afgelopen jaren, afspraken gemaakt over het terugdringen van de landbouw-subsidiestromen. Nog niet zoveel als zou moeten (nl: afschaffen), maar er is een begin mee gemaakt. Deze grondwet versterkt dat proces door de volksvertegenwoordiging (het EP) meer macht te geven om hier iets aan te doen.
Ook dat zal alles niet van vandaag op morgen veranderen, maar wel beter maken.
en met een "NEE" ga je al jouw idealen verwezenlijken ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven daar dat ze het beleid echt komende jaren zullen veranderen. Daarvoor gaat het volgens hen te slecht met de huidige economie.
Ik ben het wel met je eens dat er dingen in dit verdrag staan die erg positief kunnen uitvallen. Maar mijn stem is meer een proteststem tegen de gang van zaken binnen de EU en de grondwet zorgt niet voor de veranderingen die naar mijn mening nodig zijn. Ze moeten weten dat mensen het niet met dit soort dingen eens zijn en mijn Nee-stem is daar ideaal voor. Een EU-grondwet opzich ben ik niet echt tegen.
Tsja, dan moet je maar nee stemmen inderdaad. Ik ben het met je eens dat ze een imago-probleem hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven
Absoluut niet. Ik ga er alleen mee zeggen, indirect, dat ik het er niet mee eens ben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en met een "NEE" ga je al jouw idealen verwezenlijken ?
misschien is daar wel een betere manier voor, bv. als de grondwet aangenomen isquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:45 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik ga er alleen mee zeggen, indirect, dat ik het er niet mee eens ben.
Stil zetten is naar mijn mening ook niet echt ideaal nee. Voor een volgende grondwet zou ik best een JA kunnen stemmen. Een grondwet opzich vind ik namelijk helemaal geen slecht iets. Maar ik wil gewoon nu wel mijn signaal afgeven. En als dat tijdelijke stilstand betekend, so be it. Anders gaan ze helemaal niet nadenken over hoe het er nu aan toe gaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:44 schreef Doffy het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je maar nee stemmen inderdaad. Ik ben het met je eens dat ze een imago-probleem hebben.
Maar dat is mi. geen reden om de zaak dan maar stil te zetten
Misschien wel ja. Heb je suggesties?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien is daar wel een betere manier voor, bv. als de grondwet aangenomen is
Dit zijn voor mij juist redenen om 'nee' te stemmen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:
* Sociale partners (zeg maar de vakbonden) worden erkend en hun rol op europees niveau wordt uitgebreid
* Grondrechten van de mens (incl. het recht op sociale voorzieningen) worden op Europees niveau vastgelegd, zodat ook de nieuwe landen, en eventuele toekomstige toetreders, daar aan gehouden kunnen worden.
Ik zou het wel eens leuk vinden als je eens met gefundeerde kritiek kwam, in plaats van zelfbedachte flauwekul.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:50 schreef Lemmeb het volgende:
Maw: dit was slechts één van de vele voorbeelden, maar de argumenten vóór de Grondwet zijn zo inconsistent als wat, en spreken elkaar continu tegen.
Zelfbedachte flauwekul??? Dat argument over de concurrentiepositie is anders al meerdere malen voorbijgekomen in alle media. Zelfs de premier heeft het genoemdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:51 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik zou het wel eens leuk vinden als je eens met gefundeerde kritiek kwam, in plaats van zelfbedachte flauwekul.
1. Wat betreft die landbouwsubsidies: die worden met name in stand gehouden door de christendemocratische fracties. Stem vóór de grondwet, stem bij de volgende EP-verkiezingen op de socialisten of liberalen, en laat ze voor je mening opkomen.quote:
Ach ja, China is het grote voorbeeld zoals wij het hier ook willen regelenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
Man, in China weten ze niet eens wat een vakbond is, laat staan een uitkering. En dan vraag jij je af waarom daar de lonen zo laag zijn, en waarom Europa de concurrentieslag op dit moment zwaar aan het verliezen is?
Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er weer vanquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:00 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ach ja, China is het grote voorbeeld zoals wij het hier ook willen regelen![]()
Bij de laatste EP-verkiezing heb ik dat ook gedaan volgens mijquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:57 schreef Doffy het volgende:
[..]
1. Wat betreft die landbouwsubsidies: die worden met name in stand gehouden door de christendemocratische fracties. Stem vóór de grondwet, stem bij de volgende EP-verkiezingen op de socialisten of liberalen, en laat ze voor je mening opkomen.
Dit vind ik inderdaad een verbetering die door dit verdrag wordt toegepast. Bij een tweede grondwet ga ik wel handtekeningen verzamelen, als er dan nog niks veranderd isquote:2. Verzamel 1 miljoen handtekeningen uit heel Europa (de NGO's kunnen dit makkelijk) en kaart nieuwe wetgeving aan bij de Europese Commissie, over bijvoorbeeld dierenwelzijn, landbouwbeleid, etc. De Commissie moet hierop reageren, maar hoeft geen wetgeving in te dienen om dit te realiseren. Echter, momenteel hebben burgers helemaal geen mogelijkheden om gehoord te worden in de EU.
mja, dit zijn m.i. ook van die fabeltjes die een eigen leven zijn gaan leiden. Alsof er met Fortuyn wel naar de burger geluisterd zou wordenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef Lemmeb het volgende:
Je gedraagt je hier als de gevestigde, Nederlandse politici uit de periode pre-Fortuyn. Het volk klaagt en mort, maar de politici doen er lekker toch niks mee. Het gaat immers toch maar om 'cynisch gebral', om 'onderbuikgevoelens'. En dan zeker verongelijkt gaan zitten kijken als de één of andere radicale figuur er met alle stemmen vandoor gaat
.
Ik citeer je letterlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef Lemmeb het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er weer van.
Ja schiet dan vooral een grondwet af die de zaak moet stroomlijnen.quote:En dat is ook helemaal niet relevant: feit is dat China Europa op dit moment in rap tempo aan het voorbijstreven is. En met dat feit zul je iets moeten doen. Don't deny it, deal with it. Net als met mijn andere tegenargumenten.
Awww gossie.quote:Je gedraagt je hier als de gevestigde, Nederlandse politici uit de periode pre-Fortuyn.
Gelukkig stem je gewoonquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef Geartsjuh het volgende:
Bij de laatste EP-verkiezing heb ik dat ook gedaan volgens mij
Jammer.quote:Dit vind ik inderdaad een verbetering die door dit verdrag wordt toegepast. Bij een tweede grondwet ga ik wel handtekeningen verzamelen, als er dan nog niks veranderd is.
Ik verwacht zelf absoluut niet dat Fortuyn iets had klaar gespeeld. Wat dat betreft jammer dat hij neergeknald is, want ik had het hem graag zien proberen, misschien dat men dan weer nuchter geworden was.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, dit zijn m.i. ook van die fabeltjes die een eigen leven zijn gaan leiden. Alsof er met Fortuyn wel naar de burger geluisterd zou worden
Dan mag jij gaan aangeven waar je me citeert. Want dat heb ik namelijk helemaal nergens gezegd.quote:
Jammer dan. Moeten ze daar in Brussel (en Straatsburquote:Ja schiet dan vooral een grondwet af die de zaak moet stroomlijnen.Fijn, weer 3 of 4 jaar uitstel.
Maar jij voelt je met jequote:Awww gossie.Voelt lemmebje zich niet serieus genomen?
Lachen is gezondquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:13 schreef het_fokschaap het volgende:
er wordt hier wat afgelachen vandaag !
Lemmeb is er vast eentje van het taartengooierscollectiefquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:15 schreef Alicey het volgende:
Lemmeb kom je ook op de WFL-meet? Het ontbreekt ons helaas aan reli-fundi's, en ik word niet als goed genoeg gezien om voor een reli-fundi in de plaats te komen. Rellen kun je echter wel, dus dat wordt vast leuk.
We zullen het nooit weten, maar dat is voor deze discussie ook helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, dit zijn m.i. ook van die fabeltjes die een eigen leven zijn gaan leiden. Alsof er met Fortuyn wel naar de burger geluisterd zou worden
Komen er ook veel lekkere, vrijgezelle meiden?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:15 schreef Alicey het volgende:
Lemmeb kom je ook op de WFL-meet? Het ontbreekt ons helaas aan reli-fundi's, en ik word niet als goed genoeg gezien om voor een reli-fundi in de plaats te komen. Rellen kun je echter wel, dus dat wordt vast leuk.
over welke terechte "onderbuikgevoelens" hebben we het dan ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
terechte onderbuikgevoelens
Nee, we zijn wat dat betreft in de minderheid. Het zou zelfs kunnen dat ik de enige vrijgezelle meid ben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komen er ook veel lekkere, vrijgezelle meiden?
Die over de multikul. En die over de doorgeschoten bureaucratie in Nederland. En die over de euro. Weet je nog?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:20 schreef het_fokschaap het volgende:
over welke terechte "onderbuikgevoelens" hebben we het dan ?
En die miss_sly, is dat wat?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, we zijn wat dat betreft in de minderheid. Het zou zelfs kunnen dat ik de enige vrijgezelle meid ben.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die is niet vrijgezel, en waarschijnlijk komt die ook niet..
Het nieuwe dogmaquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
Jij zit misschien nog in de ontkenningsfase,
Akkersloot wil niet. BansheeBoy heb ik niet gevraagd. Nodig jij ze anders uit en kom je dan met ze mee? Lijkt me leuk om Akje, BSB en jou bij elkaar te hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]ik vond d'r beertje wel aantrekkelijk...
Nou, ik denk niet dat ik kom. Kijk, als Akkersloot en BansheeBoy nou eens van de partij zouden zijn...
Ja leuk, neem ik SCH ook meequote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Akkersloot wil niet. BansheeBoy heb ik niet gevraagd. Nodig jij ze anders uit en kom je dan met ze mee? Lijkt me leuk om Akje, BSB en jou bij elkaar te hebben.
Onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:37 schreef Lemmeb het volgende:
volgens mij kan eea (waaronder ikzelf) IRL alleen maar tegenvallen.
Er komt soms een punt dat ontkennen geen enkele zin meer heeft, en verder discussiëren ook nietquote:
Daar was ik een half topic geleden al achterquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:38 schreef Lemmeb het volgende:
Er komt soms een punt dat ontkennen geen enkele zin meer heeft, en verder discussiëren ook niet.
mja, is goed voor het vergroten van de aanhang in een democratie. onderwerpen van je succesvolle opponenten overnemenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die over de multikul. En die over de doorgeschoten bureaucratie in Nederland. En die over de euro. Weet je nog?
Jij zit misschien nog in de ontkenningsfase, gezellig samen met Jan Pronk, maar inmiddels hebben alle partijen hierop ingehaakt en geeft men gewoon toe dat er eea gruwelijk mis is gegaan in het verleden. Vooral wat die eerste twee punten betreft maakt men daar geen geheim meer van, het laatste ligt wat gevoeliger ivm dat Grondwetreferendum. Maar de SP heeft al om een parlementair onderzoek gevraagd.
Uiteraard!quote:
Ik weet het niet, mijn eerste indruk is in ieder geval vrij neutraal.quote:Nee, ff serieus, ik denk niet dat ik meekom. Ik ben niet zo van de meets, volgens mij kan eea (waaronder ikzelf) IRL alleen maar tegenvallen. Ik houd liever de illusie in stand.
Succes!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:44 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, ik ga maar weer eens actief aan de slag!
Zijn er zoveel bans gevallen daar de laatste tijd?quote:Het was fijn hier, wie weet kom ik hier in de toekomst wel vaker. POL/NWS ligt toch al op z'n gat, door het bannen van een groot aantal users met uitgesproken meningen.
Ok... Dat haal je toch wel?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:16 schreef Reya het volgende:
Een 4,4... en eventueel een 2,4
De Elsevier is tegen indd. NRC, Volkskrant, ND, Groene Amsterdammer en Telegraaf zijn voor.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:15 schreef miss_sly het volgende:
En thuis!
De Elsevier ligt hier met een artikel over waarom 'nee' beter zou zijn dan 'ja', morgen. Zometeen even lezen.
Er komt geen einde aan, maar er zijn tegenstanders die zeggen dat dat wel zo is. Dat argument klopt dus niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:29 schreef miss_sly het volgende:
Europa maakt een eind aan de coffeeshops, het abortus- en euthanasiebeleid en de sociale zekerheid.
Het afschaffen van de verschillende veto’s veroorzaakt een erosie van typische Nederlandse verworvenheden. (De Grondwet bepaalt dat deze zaken nationale aangelegenheden zijn. Hoogte van uitkeringen alsook de beschikbaarheid van joints, blijven in Den Haag vastgesteld. Elke lidstaat beschikt over een noodrem – een verkapt veto – om onwelgevallige voorstellen te blokkeren.)
Ik snap deze 'tegen' niet helemaal. Ze zeggen dat er een eind komt aan, maar ze zeggen ook dat het nationale aangelegenheden blijven; hoe zit het nou?
Fopspeen idd. Verder is het leuk om iets op de agenda te zetten als ze er niks mee hoeven te doen. Schijndemocratiequote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:21 schreef Doffy het volgende:
Europa wordt democratischer
Eén miljoen burgers uit verschillende landen kunnen de Commissie vragen iets te agenderen. De vergaderingen van de Europese ministers worden deels openbaar, zodat beter is te controleren hoe zij stemmen. (De werkgroepen waarin de besluiten worden voorbereid, blijven achter gesloten deuren vergaderen.)
Goed punt. Apart regelen. Heb je geen grondwet voor nodig.quote:De samenwerking tussen de nationale politie- en justitiediensten wordt versterkt om grensoverschrijdende criminaliteit en terrorisme te bestrijden. Daartoe worden onder meer de bevoegdheden van Europol en Eurojust uitgebreid. (Onzeker is of nationale inlichtingendiensten bereid zijn hun informatie te delen.)
Dus gaan ze naar het land met de meest relaxte regels om vervolgens alsnog naar ons te hoppen. Wij hebben immers de gunstigste sociale voorwaarden.quote:Het veto van de lidstaten op asiel-en immigratieterrein verdwijnt. Een uniform asielbeleid maakt een eind aan het asielshoppen, waarbij afgewezen asielzoekers in steeds een andere lidstaat om verblijf vragen. Ook moet het de wedloop om het strengste toelatingsbeleid tussen de lidstaten beëindigen. (Het risico bestaat dat Europa de strengste norm tot standaard maakt.)
Voor ons niet zinnig. Verder moet ik nog zien hoe ze die wet op gelijke behandeling willen gaan controleren. Mensen niet kunnen ontslaan vind ik in dit land te streng. Een contract voor onbepaalde tijd is al zeldzamer geworden.quote:Het Handvest Grondrechten is integraal opgenomen in de Grondwet. Dat verankert het recht op ontslagbescherming en gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Voor Nederland is dit niet zo belangrijk, voor sommige nieuwe lidstaten des te meer. Verder wordt het belang van de sociale partners op Europees niveau onderkend (polderen in Europa). De vereisten voor het lidmaatschap zijn scherper geformuleerd, wat het voor landen als Kroatië en Turkije moeilijker maakt binnen te komen.
Goed plan. Vooral los regelen.quote:Er komt een minister van Buitenlandse Zaken die de positie van de EU op internationaal niveau moet versterken. Een diplomatieke dienst zal hem ondersteunen. (Deze ‘euro-Bot’ begint met één hand op de rug gebonden: het veto over buitenlands beleid blijft immers bestaan.)
Meer geld voor het legerquote:De EU-landen worden verplicht op militair terrein samen te werken. (Er komt echter geen Europees leger en het uitzenden van troepen blijft een nationaal besluit.)
Het bakent het helder af? Hebben die lui ooit de grondwet gelezen? Ze kunnen theoretisch over de hoogte van onze uitkeringen beslissen.quote:Europa wordt een superstaat
En Nederland een provincie van Europa. Verwezen wordt naar de Europese vlag, het ‘volkslied’ (Ode an die Freude, Beethoven), de feestdag (9 mei, Dag van Europa), de munt, het parlement en nu ook nog een Grondwet en een president. (Ondanks alle vermeende supranationale inmenging zijn de koningin, Koninginnedag en het Wilhelmus niet verdwenen. De Grondwet bakent voor het eerst helder af waar Brussel zich wel en niet mee mag bemoeien. Ieder land beschikt over een veto tegen verdere machtsoverdracht.)
Dat nog minder wordt als er meer lidstaten bijkomen.quote:Nederland verliest enige invloed.
quote:Nederland raakt zijn eurocommissaris kwijt
Welke noodrem. En die hoogte kan 2/3 van Europa voor ons keihard afdwingen. Dit bleek bij Buitenhof waar JP uiteraard geen antwoord op had.quote:De Grondwet bepaalt dat deze zaken nationale aangelegenheden zijn. Hoogte van uitkeringen alsook de beschikbaarheid van joints, blijven in Den Haag vastgesteld. Elke lidstaat beschikt over een noodrem – een verkapt veto – om onwelgevallige voorstellen te blokkeren.
Maar ze hoeven er niks mee te doen. Of erger, ze bespreken het en verwerpen het dan. Weg geld en tijd.quote:Greenpeace, vakbonden en antiglobalisten lijken zeer wel in staat om 1 miljoen handtekeningen te organiseren, GroenLinks is er al mee bezig.
Verzin dan iets dat wel nuttig is.quote:Zonder Grondwet hebben burgers en nationale parlementen helemaal geen wapen in Brussel.
Eensch met bijzonder veel van je puntenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:53 schreef livEliveD het volgende:
--knip--
Succes.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hallo!En Dag!
Ik ga eten bij mijn pleegzus en haar vriend. In ruil voor het oplossen van hun computerprobleem.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:10 schreef Alicey het volgende:
Ik hoorde daarnet op de radio wat interviews over de grondwet, en het niveau van argumentatie was - aan beide zijden - bedroevend laag.
Have fun Reya!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:18 schreef Reya het volgende:
* Reya gaat maar even een avond goed uitrusten
Overigens nog niet slapen, maar een beetje TV kijken, krant lezen, misschien nog wat gedichten schrijven...
Wordt het niet tijd voor een dokter?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:57 schreef Bensel het volgende:
AU! vanavond ging m'n oor ineens opspelen. ineens zat hij vol, en sindsdien jeukt hij, en doet aardig pijn..
Neuh. ik red me wel.. ben een sterke man (met een zacht hartquote:
Mooizo.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niet alles gelukt, maar dat lag niet aan mij.Eten was prima.
Ik vroeg het vooral omdat je er steeds meer bij lijkt te krijgen.. Ikzelf ben eigenlijk ook nooit ziek, en als er iets is is het meestal in een paar dagen over. Hoewel ik wel een tijdje terug wat keelpijn etc. had wat toch wel enige tijd aanhield..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
Neuh. ik red me wel.. ben een sterke man (met een zacht hart)
het is idd wel iets wat ik niet snel heb.. dat ik meerdere dagen ziek ben.. meestal is het met een dag of 2 wel over.. maar heb vorig jaar ook al een rare ziektes ervaring gehad.. dat ik ineens een ontzettende buikgriep kreeg.. Blijkbaar ben ik iets vatbaarder geworden voor zulke dingen.. ik ben niet echt snel ziek..
Kom ik er eindelijk achter wie dat nymfomaantje achter dat avatartje isquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb zo'n zin in de meet.![]()
![]()
Bedenk me net pas dat ik de maandag erop een tentamen heb.Maar ik snap alles, dus dat komt wel goed.
Nu ineens een stuk minder zin.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:21 schreef Haushofer het volgende:
Kom ik er eindelijk achter wie dat nymfomaantje achter dat avatartje is![]()
Zomaar vergeten?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb zo'n zin in de meet.![]()
![]()
Bedenk me net pas dat ik de maandag erop een tentamen heb.Maar ik snap alles, dus dat komt wel goed.
Daar wordt je vast blij van.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:17 schreef Bensel het volgende:
ja, keelpijn blijft ook bij mij relatief lang hangen.. Ach.. het is ook een leerervaring.. (nee niet dat soort) Ik weet nu tenminste wat een progressief ziektebeeld is
Niet vergeten, ik had me alleen nog niet volledig gerealiseerd dat de meet het weekend direct voor de tentamenweken plaatsvond.quote:
Oh, je hebt het over de maandag na de meet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niet vergeten, ik had me alleen nog niet volledig gerealiseerd dat de meet het weekend direct voor de tentamenweken plaatsvond.
Een triootje zie ik toch minder zitten hoor...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:29 schreef Alicey het volgende:
Als Haus lastig wordt kunnen we hem met zijn tweeen vast wel aan.
Ik dacht daar nog niet eens aan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een triootje zie ik toch minder zitten hoor...
Ik denk best wel aan sex, maar dan doe ik daar niet dubbelzinnig over.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zal wel weer niet. Nee, jij bent het kuise meisje, jij denkt nooit aan seks. Ha!![]()
mag ik daar ook nog iets over zeggen....?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een triootje zie ik toch minder zitten hoor...
Hangt er van af hoe sterk je bent.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
mag ik daar ook nog iets over zeggen....?
Je bent tegen mij anders al aardig bezig.. Maar da's zeker niet leuk genoeg?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben chagrijnig. Valt er nog ergens wat te rellen?
Ik wil het best, onder één voorwaarde. Dat de derde deelnemende persoon een grote, ingeoliede neger is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef Haushofer het volgende:
mag ik daar ook nog iets over zeggen....?
Nee, want jij laat je niet echt opnaaien.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef Alicey het volgende:
Je bent tegen mij anders al aardig bezig.. Maar da's zeker niet leuk genoeg?
Jahoor. Hier.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben chagrijnig. Valt er nog ergens wat te rellen?
Dat zou je als een uitdaging kunnen zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, want jij laat je niet echt opnaaien.
WAT?!?!?!?!?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:55 schreef Alicey het volgende:
Zaterdag zitten we trouwens zonder fok.
Ze gaan de database van 60 gig overzetten naar een andere server. Zijn ze wel ff mee bezig, en doen ze dus op zaterdag..quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze gaan de database van 60 gig overzetten naar een andere server. Zijn ze wel ff mee bezig, en doen ze dus op zaterdag..
Hoe verzinnen ze het. Zaterdag is fokdag.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
Ze gaan de database van 60 gig overzetten naar een andere server. Zijn ze wel ff mee bezig, en doen ze dus op zaterdag..
Dat wordt dan maar weer gitaar spelen zaterdag.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe verzinnen ze het. Zaterdag is fokdag.
truste maar weerquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:01 schreef Alicey het volgende:
Nu ben ik trouwens echt wg. Truste allemaal!![]()
Ik kán helemaal niet gitaar spelen en bovendien héb ik geen gitaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:00 schreef Alicey het volgende:
Dat wordt dan maar weer gitaar spelen zaterdag.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vrees dat ik gedwongen zal zijn om te studeren.
ik heb oproepdienst dit weekend ! dus dan is de kans groot dat ik weg ben...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Da's waar. Zullen we de meet naar deze zaterdag verschuiven?
't Was ook maar een grapje, Wolliebollie van me!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:10 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb oproepdienst dit weekend ! dus dan is de kans groot dat ik weg ben...
Bij mij staat er 1 wat werkloos in de hoek.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kán helemaal niet gitaar spelen en bovendien héb ik geen gitaar.
Neem mee naar de meet!!! Als we dan naar het strand gaan, kunnen we samen liedjes zingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:13 schreef Haushofer het volgende:
Bij mij staat er 1 wat werkloos in de hoek.
kinderenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
't Was ook maar een grapje, Wolliebollie van me!![]()
Mijn nichtje had vandaag een grappige opmerking. Ze zei dat ze een keer 'babypap' had gegeten en dat dat naar wol smaakte. Nee, voegde ze er later aan toe, het smáákte niet naar wol, het voelde als wol in je mond.
never say never denk ik, maar momenteel heb ik er geen behoefte aan. ik heb al moeite met 2 weken een kat...vermoeiendquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar Fokschaapje, jij wilt dus ook pertinent geen kinderen?
Nee, okee, never say never. Maar als je naar je toekomst kijkt of erover fantaseert, zie je die dan met of zonder kids?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:22 schreef het_fokschaap het volgende:
never say never denk ik, maar momenteel heb ik er geen behoefte aan. ik heb al moeite met 2 weken een kat...vermoeiend
ik zie daar voorlopig geen kids. en ik kijk ook niet al dromerig naar m'n opa status met kleinkinderenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, okee, never say never. Maar als je naar je toekomst kijkt of erover fantaseert, zie je die dan met of zonder kids?
Okee.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zie daar voorlopig geen kids. en ik kijk ook niet al dromerig naar m'n opa status met kleinkinderen
sweet dreamsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Okee.
Ik ga slapen. Welterusten.
Beetje je post editen als ik al gereplied heb.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zie het niet nemen van kinderen niet als de ultieme overwinning van onze barbaarse instincten ofzo, ik heb er op één of andere manier weinig zin in...maar goed, misschien kom ik opeens een vrouw tegen en denk ik "ik wil een kind van haar"
toen ik op invoeren klikte bedacht ik me nog ietsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Beetje je post editen als ik al gereplied heb.![]()
ik weet niet of ik goede redenen heb om het niet te doen, ik weet alleen dat ik het pas wel wil doen als ik het echt graag zou willen. wie weet komt dat ooitquote:Geen zin in en ik kan eik niet echt een goede reden bedenken om ze wel te nemen (en een heleboel goede redenen om het niet te doen). Het is net als met de Europese Grondwet.
Welterusten qu63quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:12 schreef qu63 het volgende:
* qu63 gaat ook maar slapen.. morgen om half 9 een afspraak bij UWV-arts
Wij blijven ook altijd als laatste over hequote:
je hoeft hem toch niet verplicht uit te zitten ?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:25 schreef Doffy het volgende:
Heb zojuist een hele slechte film gezien... 'Kung Fu Hustle'. Beetje teveel van het Kung fu-goede, zeg maar.
Als je hier komt, dan zuipen we ons klem en gaan we de hele nacht Kumbaya zingen met mijn tokkelgitaarquote:
Ik had er voor betaald, jaquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:26 schreef het_fokschaap het volgende:
je hoeft hem toch niet verplicht uit te zitten ?
quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:26 schreef Doffy het volgende:
[..]
Als je hier komt, dan zuipen we ons klem en gaan we de hele nacht Kumbaya zingen met mijn tokkelgitaar
ah...tja, dan staat niets ons meer in de wegquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:27 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik heb peterselie om in mn oren te stoppen
De whisky staat klaar. Ik heb zin om me alvast pre-referendum te laten vollopenquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:29 schreef het_fokschaap het volgende:
ah...tja, dan staat niets ons meer in de weg
ah...nog nooit geprobeerd. ging vroegah nog wel eens naar de Riks achter Tuschinski. Voor dat geld bleef ik ook zitten...quote:
heb ik net al gedaanquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:32 schreef Doffy het volgende:
[..]
De whisky staat klaar. Ik heb zin om me alvast pre-referendum te laten vollopen
Dank je.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:33 schreef qu63 het volgende:
ik heb een kunbaya versie van Guano Apes vs. Micheal Mitter
Er zijn er nog een paar.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wij blijven ook altijd als laatste over he
Ah, dat heb ik ook eens moeten doenquote:
Net gedaan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:33 schreef qu63 het volgende:
ik heb een kunbaya versie van Guano Apes vs. Micheal Mitter
Die is wel leuk om te horen
hier te downloaden
met dan aan qu63.nl
ik kan niet stemmen, zit nu in h'sum en stembiljet ligt in enschede.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
over het referendum ? of over je schoolprestaties ?
* qu63 drinkt eigenlijk nooit whiksy (remember..)quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:35 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik ook eens moeten doen
Maar jij bent ook welkom voor de whisky en de tokkelgitaar hoor
deze wel?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:34 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dank je.
Ik heb alleen een Kumbaya-versie van The New London Choral, met Vicki Brown![]()
Die is niet goed![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |