abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:34:26 #1
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507577
Het lijkt het wel POL. :')
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:35:08 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507605
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, ik ga naar school. En het is nog steeds 'nee'.
Succes op school.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:36:52 #3
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27507669
En het is nog steeds 'ja'.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:37:38 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507698
Iedereen lijkt hier redelijk zeker van zijn zaak te zijn.

Voor mij is het nog steeds 'nee'.
pi_27507725
95 punten

[91 - 130] Federalist
Help, u bent een echte federalist! Er kan wat u betreft nooit genoeg Europa zijn. Nederland is te klein om daadwerkelijke invloed uit te oefenen. Daarom geldt voor u het devies: samen staan we sterk. Als Europees burger wilt u een echt Europees Parlement dat u politiek vertegenwoordigt. Nederland zal wel een prijs betalen voor het opgeven van haar soevereiniteit, maar krijgt daar ook een hoop voor terug. De Grondwet stelt u teleur. Het liefst was u veel verder gegaan. U zou dus op basis van uw voorkeuren tegen de Grondwet moeten stemmen. Het gevolg is dan waarschijnlijk wel een diepe politieke crisis en de vraag is: is het u dat waard? U zou ook kunnen denken dat de Grondwet genoeg aanknopingspunten voor vooruitgang bevat en daarom uw steun verdient. Dit onder het mom van: beter dan niets.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:42 #6
27698 Doffy
pi_27507740
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:51 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507747
Wat ga je stemmen schaapie?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:39:09 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27507755
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:26 schreef Doffy het volgende:
Dat had toch wel iets andere (lees geo-politieke) redenen.
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
quote:
Idem met de euro, die ons overigens op dit moment beschermt tegen de instabiele wereldhandel. Maar goed, het heeft er niets mee te maken.
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift . En terecht
quote:
Onzin, er staat helemaal geen verbod op klonen in. Het gaat over meer dan je beseft.
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk. Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.

Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
quote:
Dat is hele stoeren borreltafelpraat, want dat is niet conform de werkelijkheid. Er zal niet heel veel meer loskomen als er heronderhandelingen gestart worden. ALS ze al gestart worden, want je denkt toch niet dat de Oostelijke landen zin hebben om het Westen nog verder tegemoet te komen?
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.

Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27507765
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
Wat ga je stemmen schaapie?
is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:22 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507833
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
- Mens- en dierrechten verankeren
- Geen economisch verneukeratief beleid

Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:43 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27507849
TVP
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:44 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507850
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
Nee, want het hangt er maar net van af hoe je er zelf tegen aan kijkt.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:25 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27507870
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:42 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27507880
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
95 punten

[91 - 130] Federalist
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.

Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen .

Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:21 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27508029
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.

Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen .

Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
Maar dan gaat het licht uit!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:33 #16
27698 Doffy
pi_27508037
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
Het is ons nauwelijks "verkocht", maar het is wel zo. Onder andere.
quote:
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift . En terecht
Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.
quote:
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk.

Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
quote:
Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.
Kunnen we de insinuaties even achterwege laten? Ik heb toevallig de tekst integraal gelezen, dus kom niet met dit soort flauwekul aan.
quote:
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
quote:
Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
Ja, als jij het voor het zeggen had, dan waren we nu allemaal gelukkig en rijk geweest
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:54 #17
27698 Doffy
pi_27508051
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef livEliveD het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:50:39 #18
27698 Doffy
pi_27508146
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
quote:
- Mens- en dierrechten verankeren
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
quote:
- Geen economisch verneukeratief beleid
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
quote:
Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
'Nuff said
pi_27508250
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:53:30 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27508251
Wolkbreuk hier...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:53:36 #21
27698 Doffy
pi_27508253
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
Ach ja, iedereen droomt wel eens
'Nuff said
pi_27508265
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:

Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
[..]
scherp !
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:54:43 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508290
quote:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht.
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.
quote:
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.

Maar ik weet uit ervaring wel hoe het er in de politiek en de ambtenarij aan toe gaat. En ik kan je vertellen dat dat inderdaad niet mijn ding is. Wat een stelletje koffieleutende lamstralen bij mekaar zeg, vooral in Nederland.

Er komt niks van de grond, en als er al wat van de grond komt, is het hele oorspronkelijke idee helemaal kapotge-overlegd . Het ontbreekt beleidsmakers chronisch aan visie en aan lef om risico's te nemen en de bijbehorende verantwoordelijkheden op zich te nemen.

Bij veel bedrijven is dat wel anders, kan ik je, ook uit ervaring, wel vertellen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:31 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508313
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
Die verdragen kunnen gehandhaafd blijven, daar waar het hoort : Niet in een grondwet of iets waar dusdanige kracht aan toegekend wordt.
quote:
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
Door de uitzonderingen en maars nogal een wassen neus.
quote:
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.
quote:
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
Het kan veel efficienter. Misschien kan juist de EU een mooi voorbeeld geven voor de lidstaten op die manier.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:49 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508323
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar dan gaat het licht uit!
Zou het ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:56 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508328
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef Reya het volgende:
Wolkbreuk hier...
Hiet wat nattigheid..
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:56:44 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508360
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:57:18 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508376
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ach ja, iedereen droomt wel eens
Als je in de geschiedenis kijkt is er echt niet zoveel voor nodig om een land of unie van landen te versplinteren.
pi_27508489
quote:

Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.
Het is jammer dat de ambtenaren die dit document in elkaar gezet hebben niet weggestemd kunnen worden.
Wraak nemen om tegen een systeem te stemmen, een andere partij te stemmen is een democratisch recht.
Maar om dat wraak te noemen geef je het woord een onbedoelde bijbetekenis.
quote:
[..]
Een grondwet maak je ook niet met 25 landen bij elkaar.
Voor een grondwet heb je een klein select groepje nodig.
Een Thorbecke, een Wahington, Jefferson, Hamilton en geen commissie die wetsartikelen in elkaar aan het draaien zijn.
pi_27508536
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.
ook al stem ik D'66...zo'n referendum hoeft van mij niet.
pi_27508543
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:
Direct.
En 4 A4-tjes mag ook nog.
Maar geen 500!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:02:23 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508551
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Jij niet, en ik ook niet zo. Maar veel burgers wel. Dat komt voort uit de combinatie van twee zaken: aan de ene kant dat de prijzen aantoonbaar gestegen zijn, en aan de andere kant dat men het gevoel heeft vantevoren niet goed voorgelicht te zijn en geen directe invloed uit te hebben kunnen oefenen op de besluitvorming omtrent de euro.

Als één van beide factoren had ontbroken, dan had er nu geen haan naar die hele euro gekraaid.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:02:23 #33
27698 Doffy
pi_27508552
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:54 schreef Lemmeb het volgende:
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.
quote:
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.
Het is net zo goed jouw verantwoordelijkheid, als je gaat stemmen. Stemrecht is namelijk niet gelijk aan zeikrecht.
quote:
Maar ik weet uit ervaring wel hoe het er in de politiek en de ambtenarij aan toe gaat.

Bij veel bedrijven is dat wel anders, kan ik je, ook uit ervaring, wel vertellen.
Ik heb in beide ook redelijk wat ervaring, en beide hebben zo hun problemen. Wat op zich geen argument is, want een bedrijf is nu eenmaal geen democratie. En vice versa.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:03:49 #34
27698 Doffy
pi_27508602
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:03:53 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508604
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ook al stem ik D'66...zo'n referendum hoeft van mij niet.
Voor de euro van mij betreft ook niet zo nodig, maar van de gemaakte toezeggingen en beloftes is natuurlijk niets waar gemaakt. Er stonden een flink aantal mensen al sceptisch tegenover, en zo bezien is het niet gek dat zij vinden dat het door hun strot is gedouwd wanneer je ziet dat er in andere lidstaten wel om de mening van de bevolking is gevraagd.
pi_27508622
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij niet, en ik ook niet zo. Maar veel burgers wel. Dat komt voort uit de combinatie van drie zaken: aan de ene kant dat de prijzen aantoonbaar gestegen zijn, en aan de andere kant dat men het gevoel heeft vantevoren niet goed voorgelicht te zijn en geen directe invloed uit te hebben kunnen oefenen op de besluitvorming omtrent de euro.

Als één van beide factoren had ontbroken, dan had er nu geen haan naar die hele euro gekraaid.
het komt ook voort uit de zaak dat het niemand iets interesseert, maar zodra iets duurder lijkt of er valt te rellen tegen het zittende kabinet dan heeft iedereen opeens een mening :
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:13 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508645
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:03 schreef Doffy het volgende:

[..]

Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.
Iets te rooskleurige voorstelling van zaken speelt denk ik vooral mee.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:28 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508651
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het komt ook voort uit de zaak dat het niemand iets interesseert, maar zodra iets duurder lijkt of er valt te rellen tegen het zittende kabinet dan heeft iedereen opeens een mening :
Het zal eens niet in Nederland.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:55 #39
27698 Doffy
pi_27508665
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Yosomite het volgende:
Direct.
En 4 A4-tjes mag ook nog.
Maar geen 500!
Prima, maar dan richt je een federaal europa in, en kan Nederland z'n homohuwelijk, abortus, euthanasie- en abortus-beleid gedag zeggen, alsmede controle over het sociaal systeem, het belastingrecht, het strafrecht, name it.

Dat kan wat mij betreft in de europese situatie maar beter geleidelijk gaan.
'Nuff said
pi_27508698
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:03 schreef Doffy het volgende:

[..]

Maar hij is dan nu - te laat- wel goed op gang gekomen.
En dat is wel een goede zaak.
En als het debat blijft, komt er toch nog iets goeds te voorschijn uit dit referendum.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:08:20 #41
27698 Doffy
pi_27508749
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:
Iets te rooskleurige voorstelling van zaken speelt denk ik vooral mee.
Achteraf zal altijd blijken dat er dingen niet goed gegaan zijn. Ik denk alleen dat veel burgers een veel te incomplete blik op de zaken hebben, omdat de introductie van een nieuwe, wereldbepalende munt met de bijbehorende financiele en politieke consequenties, bijzonder vloeiend is verlopen. Ik denk dat teveel mensen zich niet goed beseffen hoe ontzettend complex die materie is, maar vooral ook niet wat we eraan te danken hebben. Het is makkelijk om te wijzen naar je biertje, maar zo simpel liggen de zaken niet. Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:09:13 #42
27698 Doffy
pi_27508779
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef Yosomite het volgende:
Maar hij is dan nu - te laat- wel goed op gang gekomen.
En dat is wel een goede zaak.
En als het debat blijft, komt er toch nog iets goeds te voorschijn uit dit referendum.
Mee eens, het referendum als opinievormend instrument werkt prima. Het is alleen jammer dat dat ten koste zal gaan van een in principe goed verdrag.
'Nuff said
pi_27508783
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Doffy het volgende:

[..]

Prima, maar dan richt je een federaal europa in, en kan Nederland z'n homohuwelijk, abortus, euthanasie- en abortus-beleid gedag zeggen, alsmede controle over het sociaal systeem, het belastingrecht, het strafrecht, name it.

Dat kan wat mij betreft in de europese situatie maar beter geleidelijk gaan.
Alle belangrijke veranderingen in de geschiedenis gingen schoksgewijs.
Nooit is er een zachte evolutie naar iets beters gegroeid.
Daarvoor is de natuur en haar vertegenwoordiger: de mens, te conservatief voor ingesteld.
Dus op jouw manier, hoe goed bedoeld, lukt het niet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:10:53 #44
27698 Doffy
pi_27508838
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:09 schreef Yosomite het volgende:
Alle belangrijke veranderingen in de geschiedenis gingen schoksgewijs.
Nooit is er een zachte evolutie naar iets beters gegroeid.
Daarvoor is de natuur en haar vertegenwoordiger: de mens, te conservatief voor ingesteld.
Dus op jouw manier, hoe goed bedoeld, lukt het niet.
Hahaha, en jij denkt dat als we over ZO'N grondwet een referendum hielden, het WEL zou worden aangenomen? Kom nou toch zeg...

Daarbij, geleidelijke evolutie is wel degelijk goed, zeker in complexe politieke materie. Of wil je eerst een 3e wereldoorlog gaan vieren voordat we een federatie inrichten?
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:11:15 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508854
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:

[..]

Achteraf zal altijd blijken dat er dingen niet goed gegaan zijn. Ik denk dat veel burgers eens veel te incomplete blik op de zaken hebben, omdat de introductie van een nieuwe, wereldbepalende munt met de bijbehorende financiele en politieke consequenties, bijzonder vloeiend is verlopen.
Dat is zeker waar. Ook de eerste dagen dat de munt werd ingevoerd heb ik nergens problemen gehad. Goed, nu betaal ik wel vooral per pin, maar toch ontkom je soms niet aan een uitwisseling van contanten. Natuurlijk is het ook erg complex, en niet te overzien. Maar juist daardoor vind ik wel dat er goed geinformeerd had moeten worden, en vooral informering over mogelijke negatieve gevolgen beter had mogen zijn.
quote:
Ik denk dat teveel mensen zich niet goed beseffen hoe ontzettend complex die materie is, maar vooral ook niet wat we eraan te danken hebben.
Dat denk ik ook wel. Internationaal gezien is het ook erg voordelig. Zaken doen met Belgie en Duitsland is bijv. ook een flink stuk eenvoudiger en transparanter geworden.
quote:
Het is makkelijk om te wijzen naar je biertje, maar zo simpel liggen de zaken niet. Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
Ten opzichte van de dollar doen we het (nu) erg goed inderdaad.
pi_27508867
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:

Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
Hé een drogredenatie:
ons gas is 30% duurder, dan wat het zou moeten zijn. Want die wordt met dezelfde dollar berekend.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:12:38 #47
27698 Doffy
pi_27508903
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Yosomite het volgende:
Hé een drogredenatie:
ons gas is 30% duurder, dan wat het zou moeten zijn. Want die wordt met dezelfde dollar berekend.
Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:13:47 #48
27698 Doffy
pi_27508937
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Alicey het volgende:
Maar juist daardoor vind ik wel dat er goed geinformeerd had moeten worden, en vooral informering over mogelijke negatieve gevolgen beter had mogen zijn.
Dat ben ik absoluut met je eens

Al zijn de positieve gevolgen ver in de meerheid tov de negatieve.
'Nuff said
pi_27509012
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Hahaha, en jij denkt dat als we over ZO'N grondwet een referendum hielden, het WEL zou worden aangenomen? Kom nou toch zeg...

Daarbij, geleidelijke evolutie is wel degelijk goed, zeker in complexe politieke materie. Of wil je eerst een 3e wereldoorlog gaan vieren voordat we een federatie inrichten?
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".

De uitwerking is de verschillende wetten en verdragen is daarop volgend.

Er is geen oorlog nodig om een federatieve eenheid te creëren:
Garibaldi in Italië, Bismarck in Duitsland.
Maar waar zijn de Europeanen die zoiets gelijkwaardigs kunnen doen?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:16:28 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27509033
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:13 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut met je eens

Al zijn de positieve gevolgen ver in de meerheid tov de negatieve.
Dat denk ik ook wel, maar toch "voel" je vooral de negatieve gevolgen. Wanneer het van te voren bekend was geweest wat we er precies mee winnen, maar ook wat we er mee verliezen, denk ik dat er toch minder onvrede zou zijn.
pi_27509141
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:12 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.
Dat is zeer zeker niet waar.
De gulden was dan gerevalueerd tov de dollar, omdat de handel met de VS, de basis hiervoor, altijd in het voordeel van de gulden heeft gewerkt.
Op het moment dat de gulden werd gekoppeld aan de Euro, ging het bergafwaarts.
Dus wel drogredenatie.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:22:09 #52
27698 Doffy
pi_27509217
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:15 schreef Yosomite het volgende:
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.

De nu voorliggende grondwet is een compromis tussen de federalisten en de nationalisten. Met beide partijen heb je te maken.
quote:
Er is geen oorlog nodig om een federatieve eenheid te creëren:
Garibaldi in Italië, Bismarck in Duitsland.
Maar waar zijn de Europeanen die zoiets gelijkwaardigs kunnen doen?
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.

Wij moeten het nu doen met problemen zoals de Irak-crisis, die Europa ontmaskerde als een kibbelende bende. Dat is een impuls, maar bij lange na niet groot genoeg om de hele tent maar tot één geheel samen te smeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doffy op 31-05-2005 12:28:19 ]
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:24:08 #53
27698 Doffy
pi_27509281
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:19 schreef Yosomite het volgende:
Dat is zeer zeker niet waar.
De gulden was dan gerevalueerd tov de dollar, omdat de handel met de VS, de basis hiervoor, altijd in het voordeel van de gulden heeft gewerkt.
Op het moment dat de gulden werd gekoppeld aan de Euro, ging het bergafwaarts.
Dus wel drogredenatie.
Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.

Dat zal het publiek leuk vinden, dat de prijzen elk jaar met 5% of meer stijgen. Ik dacht dat dat juist de reden was waarom men de euro niet leuk vindt?
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:29:36 #54
27698 Doffy
pi_27509418
'Nuff said
pi_27509444
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:

[..]

Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.
Als ik zou weten welk select groepje de grondwet gemaakt heeft, heb ik geen enkel probleem.
Mensen zonder eigenbelang maar denkend aan een Toekomstig Europa krijgen zonder aarzelen mijn steun.
Ambtenaren en politic die konkelen en kronkelen voor eigenbelang zijn niet goed voor dit Toekomstig Europa.
quote:
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garabaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.
Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:31:24 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27509464
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:

[..]

De nu voorliggende grondwet is een compromis tussen de federalisten en de nationalisten. Met beide partijen heb je te maken.
[..]

Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.

Wij moeten het nu doen met problemen zoals de Irak-crisis, die Europa ontmaskerde als een kibbelende bende. Dat is een impuls, maar bij lange na niet groot genoeg om de hele tent maar tot één geheel samen te smeden.
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
pi_27509479
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:24 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.

Dat zal het publiek leuk vinden, dat de prijzen elk jaar met 5% of meer stijgen. Ik dacht dat dat juist de reden was waarom men de euro niet leuk vindt?
Revalueren was het woord. De gulden is altijd sterker geworden dan de dollar.

Ik geloof niet dat wij het ooit eens zullen worden, of je zou mijn standpunten moeten overnemen.
Die zijn overigens zo gek nog niet.
pi_27509521
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
Ik vind van wel.
Dan hadden we ook daar veel effectiever en efficiënter de bevolking kunnen helpen.
En dat zal het Toekomstig Europa ook zeker kunnen.
Maar nu nog niet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:37:10 #59
27698 Doffy
pi_27509609
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:30 schreef Yosomite het volgende:
Ambtenaren en politic die konkelen en kronkelen voor eigenbelang zijn niet goed voor dit Toekomstig Europa.
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
quote:
Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.
Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:38:52 #60
27698 Doffy
pi_27509654
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:
Lijkt me wel. Economie is in toenemende mate een politiek issue, en als we iets willen voorstellen op wereldniveau, dan zullen we ook als blok op moeten treden. Want wél een economisch blok willen zijn maar géén politiek blok, komt je geloofwaardigheid niet ten goede. Om maar het zwijgen van het feit dat Rusland en de VS de onderlinge verdeeldheid van de EU-lidstaten misbruiken om de EU als geheel te verzwakken.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:41:20 #61
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27509722
NEE
maar ik ga niet eens stemmen..`

tevens tvp
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:44:13 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27509795
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Doffy het volgende:
Ik heb in beide ook redelijk wat ervaring, en beide hebben zo hun problemen. Wat op zich geen argument is, want een bedrijf is nu eenmaal geen democratie. En vice versa.
De EU ook niet .
pi_27509840
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Doffy het volgende:

[..]

Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
[..]
Ik heb een tijdje voor de EU gewerkt (en deed dus vol enthousiasme mee; onderzoeksubsidies bepalen op basis van documenten, die minimaal 300 blz moesten zijn. Anders heb je, en dat is nog steeds zo, bij voorbaal geen schijn van kans op die onderzoekssubsidie)
quote:
Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.
Wel gelezen / verkeerd geïnterpreteerd.
pi_27509876
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:41 schreef qu63 het volgende:
NEE
maar ik ga niet eens stemmen..`

tevens tvp
Mogen Doffy of Yosomite van jouw stemrecht gebruik maken?
Je zou de een er een enorm plezier mee doen en de ander een enorm verdriet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:48:25 #65
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27509912
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:47 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Mogen Doffy of Yosomite van jouw stemrecht gebruik maken?
Je zou de een er een enorm plezier mee doen en de ander een enorm verdriet.
mn stembiljet ligt in Enschede Daar moet je dan ook stemmen
It's Time To Shine
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:49:06 #66
27698 Doffy
pi_27509933
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:45 schreef Yosomite het volgende:
Ik heb een tijdje voor de EU gewerkt (en deed dus vol enthousiasme mee; onderzoeksubsidies bepalen op basis van documenten, die minimaal 300 blz moesten zijn. Anders heb je, en dat is nog steeds zo, bij voorbaal geen schijn van kans op die onderzoekssubsidie)
Ik heb ook enige ervaring met subsidiëring uit Brussel. Dat is bepaald geen sinecure nee, dat weet ik. Je bent zo'n 1 a 2 manmaanden kwijt voordat dat rond is; minstens. Maar die subsidies zijn ook juist bedoeld om onderzoek en samenwerking op europees niveau te bevorderen, en dat is sowieso niet makkelijk. Maar dat is geen reden om tegen deze grondwet te zijn. Integendeel.
quote:
Wel gelezen / verkeerd geïnterpreteerd.
Ok
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:49:58 #67
27698 Doffy
pi_27509959
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:44 schreef Lemmeb het volgende:
De EU ook niet .
Nee, en dat zou het zonder Federatie ook niet worden ook. Maar het wordt wel democratischer, mét de Grondwet.
'Nuff said
pi_27509961
Lees net dat de Franse premier afgetreden is, De Villepin (was Binnenlandse Zaken) volgt hem op. Slachtoffer nr. 1
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:50:27 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27509971
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Doffy het volgende:

[..]

Komop zeg. Dat hele EU-bestuur en bijbehorende ambtenarenapparaat bestaat uit één grote ondemocratische, bureaucratische slangenkuil. En dus meer macht, in de vorm van de Grondwet, onwaardig.

Kun jij wel net gaan doen of het niet zo is, maar daar haal je echt niemand mee over.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:50:42 #70
27698 Doffy
pi_27509978
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:50 schreef Yosomite het volgende:
Lees net dat de Franse premier afgetreden is, De Villepin volgt hem op. Slachtoffer nr. 1
Ja dat kan natuurlijk niet zonder consequenties blijven, daar. Chirac is politiek dood.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:51:36 #71
27698 Doffy
pi_27509998
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:50 schreef Lemmeb het volgende:
Komop zeg. Dat hele EU-bestuur en bijbehorende ambtenarenapparaat bestaat uit één grote ondemocratische, bureaucratische slangenkuil. En dus meer macht, in de vorm van de Grondwet, onwaardig.
Jij hebt blijkbaar een hoop inzichten die ik niet heb

En wat zou een regering anders moeten zijn dan "bureaucratisch"?
quote:
Kun jij wel net gaan doen of het niet zo is, maar daar haal je echt niemand mee over.
Idem
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:54:27 #72
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27510096
* Reya wiskunde examen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:55:14 #73
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27510118
suc6 Reya!
It's Time To Shine
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:55:25 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27510128
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nee, en dat zou het zonder Federatie ook niet worden ook. Maar het wordt wel democratischer, mét de Grondwet.
Wat jij eigenlijk zegt, is dat het een imperfecte, ondemocratische bende is daar in Brussel (en Straatsburg ), en dat we daarom maar een Grondwet moeten aannemen, die die situatie iets zou kunnen veranderen, maar voor de rest even zo imperfect is. Kiezen tussen 2 kwaden dus.

Ik kies er dan toch echt voor om de hele boel af te blazen, al is het maar om een signaal af te geven aan de politici dat ze er een bende van gemaakt hebben, en het in de toekomst toch echt héél anders moet.

Juist door voor die Grondwet te stemmen hou je wezenlijke veranderingen tegen. Dan denkt men daar in Brussel (en Straatsburg al gauw 'het gaat goed zo die gaat', maar dat gaat het dus helemaal niet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:56:03 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27510147
Was ik weer
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:56:14 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27510159
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:54 schreef Reya het volgende:
* Reya wiskunde examen
Succes!
pi_27510214
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:

Maar dat is geen reden om tegen deze grondwet te zijn. Integendeel.

Die ambtenaar moet ook wat doen voor zijn brood.
Maar als subsidieregelingen ook al integraal onderdeel gaan uitmaken van dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' dan steiger ik helemaal.
Dan is dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' gedevalueerd tot een subsidieregelingsdocument.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yosomite op 31-05-2005 13:04:02 ]
pi_27510239
quote:
* Reya wiskunde examen

De laatste loodjes
Succes!!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:00:06 #79
27698 Doffy
pi_27510279
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:55 schreef Lemmeb het volgende:
Wat jij eigenlijk zegt, is dat het een imperfecte, ondemocratische bende is daar in Brussel (en Straatsburg ), en dat we daarom maar een Grondwet moeten aannemen, die die situatie iets zou kunnen veranderen, maar voor de rest even zo imperfect is. Kiezen tussen 2 kwaden dus.
quote:
Ik kies er dan toch echt voor om de hele boel af te blazen, al is het maar om een signaal af te geven aan de politici dat ze er een bende van gemaakt hebben, en het in de toekomst toch echt héél anders moet.
Al zal jij niet degene zijn die daarvoor verantwoordelijk wil zijn, want dan zou je met óplossingen moeten komen, in plaats van met makkelijk gebral vanaf de zijlijn.
quote:
Juist door voor die Grondwet te stemmen hou je wezenlijke veranderingen tegen. Dan denkt men daar in Brussel (en Straatsburg al gauw 'het gaat goed zo die gaat', maar dat gaat het dus helemaal niet.
Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, ja
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:00:56 #80
27698 Doffy
pi_27510301
quote:
* Reya wiskunde examen
Succes!
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:01:09 #81
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27510310
Bedankt iedereen
pi_27510351
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:48 schreef qu63 het volgende:

[..]

mn stembiljet ligt in Enschede Daar moet je dan ook stemmen
Dit had voor 18 mei geregeld moeten zijn.
Nu zijn er twee mensen verdrietig, omdat ze een potentiële stem bij voorbaat verliezen. (Doffy en Yosomite)
Uiteraard kun je het nog goed maken door morgen naar Enschede te gaan en gebruik te maken van je plicht om te stemmen tegen het 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden'.
.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:04:26 #83
27698 Doffy
pi_27510400
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:57 schreef Yosomite het volgende:
Die ambtenaar moet ook wat doen voor zijn brood.
Maar als subsidieregelingen ook al integraal onderdeel gaan uitmaken van dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' dan stijger ik helemaal.
Dan is dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' gedevalueerd tot een subsidieregelingsdocument.
Voor de zoveelste keer, het is een gestroomlijnd europees verdrag met grondwettelijke trekjes. Maar verder gewoon een verdrag. Niks om je zo over op te winden, dus.

Ik ben ook niet zo blij met de naam 'grondwet', maar goed, zo heet het ding nu eenmaal.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:05:08 #84
27698 Doffy
pi_27510422
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
Wat is Nederland toch een walgelijk navelstaarderig land geworden

En dat moet me echt even van het hart
'Nuff said
pi_27510764
quote:
* Reya wiskunde examen
Ook nog maar succes!
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_27510928
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:04 schreef Doffy het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, het is een gestroomlijnd europees verdrag met grondwettelijke trekjes. Maar verder gewoon een verdrag. Niks om je zo over op te winden, dus.

Ik ben ook niet zo blij met de naam 'grondwet', maar goed, zo heet het ding nu eenmaal.
Juist om je er heel erg over op te winden.
Artikel I-1, lid 1.
Bij deze Grondwet, die geïnspireerd wordt etc.

Nu kun je hoog of laag springen. Dit is de beoogde grondwet van Europa.
Het zal wel een juridisch kronkelingetje zijn die er voor zorgt dat het als verdrag geratificeerd moet worden alvorens het als grondwet een werking kan krijgen.

Dus de inhoud bestaat uit grondwetten zoals art II-80:
'Eenieder is gelijk voor de wet'
en niet uit geïnstitutionaliseerde regeltjes zoals: Titel II, art 11 (blz 209)
'Het Hof van Justitie regelt de vervanging van de griffier, voor het geval dat deze verhinderd is'.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:23:34 #87
27698 Doffy
pi_27510987
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:21 schreef Yosomite het volgende:
Het zal wel een juridisch kronkelingetje zijn..

'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:33:04 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27511276
Gaat het op de meet trouwens ook zo dat de 'ja' en 'nee' stemmers tegenover elkaar gaan staan?
pi_27511494
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:
Gaat het op de meet trouwens ook zo dat de 'ja' en 'nee' stemmers tegenover elkaar gaan staan?
Alea iacta est, dan is de teerling geworpen, de keuze gemaakt, het referendum geweest en gaan we vol goede moed werken aan een beter Toekomstig Europa, gebaseerd op een beter verdrag dat leidt tot een goede grondwet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:41:49 #90
27698 Doffy
pi_27511528
En Yosomite leidt de onderhandelingen
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:42:29 #91
27698 Doffy
pi_27511548
Maar inderdaad, dan is 't geweest, dan heb ik alle frustraties afgereageerd op mijn , en is alles weer ok
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:46:16 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27511668
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:42 schreef Doffy het volgende:
Maar inderdaad, dan is 't geweest, dan heb ik alle frustraties afgereageerd op mijn , en is alles weer ok
Wordt jouw nooit moe van je?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:53:37 #93
27698 Doffy
pi_27511917
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:46 schreef Alicey het volgende:
Wordt jouw nooit moe van je?
Met enige regelmaat ja, hoezo?
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:54:18 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27511935
quote:

[..]

Je gebruikt die -smiley wel erg vaak. Is dat jouw idee van een tegenargument?
quote:
Al zal jij niet degene zijn die daarvoor verantwoordelijk wil zijn,
Ik wil daar best verantwoordelijk voor zijn, samen met de rest van de nee-stemmers.
quote:
Ruk m'n woorden maar weer uit z'n verband . Het gaat slecht met de democratisering van de EU. Over hoe we er nationaal voorstaan heb ik het helemaal niet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:56:57 #95
27698 Doffy
pi_27512031
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:54 schreef Lemmeb het volgende:
Je gebruikt die -smiley wel erg vaak. Is dat jouw idee van een tegenargument?
Ik heb noch de tijd, noch de zin, noch het vermogen om mensen af te helpen van hun cynische en weinig constructieve inslag. Tot hier dan ook mijn bijdrage, met een welgemeende
quote:
Ruk m'n woorden maar weer uit z'n verband . Het gaat slecht met de democratisering van de EU. Over hoe we er nationaal voorstaan heb ik het helemaal niet.
Ik bespeur anders een hoop geklaag over alle "zakkenvullers", "baantjesjagers" en ander tuig van de richel.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:02:03 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27512177
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:56 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik heb noch de tijd, noch de zin, noch het vermogen om mensen af te helpen van hun cynische en weinig constructieve inslag. Tot hier dan ook mijn bijdrage, met een welgemeende
Dan van mijn kant ook een oprecht
quote:
Ik bespeur anders een hoop geklaag over alle "zakkenvullers", "baantjesjagers" en ander tuig van de richel.
Binnen het apparaat dat EU heet, welteverstaan. Daar hadden we het immers over.

Maar inderdaad vind ik dat we in Nederland ook een gigantische overkill aan ambtenaren (en regeltjes) hebben. Al zou je de helft ontslaan, zou niemand ze missen. Al zit je dan wel met het probleem van zo'n 60.000 onbemiddelbare werklozen. Er is namelijk geen bedrijf dat die luie flikkers nog aan wil nemen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:02:36 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512204
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:53 schreef Doffy het volgende:

[..]

Met enige regelmaat ja, hoezo?
Gewoon nieuwsgierig.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:04:28 #98
27698 Doffy
pi_27512260
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:
Gewoon nieuwsgierig.
Maar mijn houdt wel van me
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:05:23 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512291
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:04 schreef Doffy het volgende:

[..]

Maar mijn houdt wel van me
Ik had niet anders verwacht met al dat gezeur, je ziet dat nl. vooral bij echtparen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:05:31 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27512297
quote:
want dan zou je met óplossingen moeten komen, in plaats van met makkelijk gebral vanaf de zijlijn.
Jouw 'gebral vanaf de zijlijn' is overigens net zo inconstructief, zoniet inconstructiever. Een beetje het blije sufferdje uithangen, en terechte kritiek afdoen als 'cynisch gebral' .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:06:22 #101
27698 Doffy
pi_27512326
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
Ik had niet anders verwacht met al dat gezeur, je ziet dat nl. vooral bij echtparen.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:06:42 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512340
We gaan toch niet weer een LFC-rel krijgen?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:07:07 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512350
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:06 schreef Doffy het volgende:

[..]

Was lief bedoeld hoor!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:07:28 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27512365
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
We gaan toch niet weer een LFC-rel krijgen?
Wees toch bij dat ik de uitdrukking 'blije homo' heb geschrapt
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:08:41 #105
27698 Doffy
pi_27512400
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:07 schreef Alicey het volgende:
Was lief bedoeld hoor!
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:10:14 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512455
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:08 schreef Doffy het volgende:

[..]

dinsdag 31 mei 2005 @ 14:10:57 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512478
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wees toch bij dat ik de uitdrukking 'blije homo' heb geschrapt
Blije homo is minder voor twist vatbaar dan blij sufferdje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:13:06 #108
27698 Doffy
pi_27512555
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef Alicey het volgende:
[afbeelding]
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:14:43 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512620
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:13 schreef Doffy het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_27512798
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Doffy het volgende:
En Yosomite leidt de onderhandelingen
Ik heb helaas niet de capciteiten van een Thorbecke, of een MacArthur die de huidige Japanse grondwet opgesteld heeft.
Maar dit soort mensen heb je wel nodig en geen onderhandelaren die visquota grondwettelijk gaan vastleggen: om van te griezelen.

Maar als ik dan gevraagd zou worden om een grondwet in elkaar te zetten zou ik dat doen op basis van drie principes:
- souvereiniteit van het volk
- respect voor de rechten van de mens
- pacifisme

Verder de instelling van de gescheiden drie machten, die een continuëring vormen van de huidige structuur: wetgevend, uitvoerend en rechterlijk, waarbij de wetgevende macht direct gekozen wordt door het volk. Maar toegevoegd: de drie machten kunnen elkander controleren, ter voorkoming van machtsconcentratie in een van de drie delen.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 14:19:22 #111
5428 crew  miss_sly
pi_27512806
Wat gaan jullie weer hard
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:20:38 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512855
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:19 schreef miss_sly het volgende:
Wat gaan jullie weer hard
Ja, er wordt hevig ruzie gemaakt gedebatteerd sylvietje.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 14:21:51 #113
5428 crew  miss_sly
pi_27512903
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, er wordt hevig ruzie gemaakt gedebatteerd sylvietje.
Altijd leuk, maar geen tijd voor nu.
Misschien vanavond; moet toch ookn og even bedenken wat ik morgen ga stemmen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:24:35 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27512998
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Altijd leuk, maar geen tijd voor nu.
Misschien vanavond; moet toch ookn og even bedenken wat ik morgen ga stemmen.
Heb je je er nog niet in verdiept, of twijfel je nog?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:26:29 #115
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27513061
Wanneer is vanavond het debat? Het laatste middel voor het Ja kamp om met argumenten te komen. Ik ben benieuwd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:28:43 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27513130
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
Wanneer is vanavond het debat? Het laatste middel voor het Ja kamp om met argumenten te komen. Ik ben benieuwd
Ik lees het vanavond wel in de LFC? Ik heb geen tv, en bovendien vanavond e.e.a. te doen waardoor ik sowieso later thuis ben.. Ben echter wel benieuwd.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 14:32:31 #117
5428 crew  miss_sly
pi_27513247
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je je er nog niet in verdiept, of twijfel je nog?
Nog niet voldoende in verdiept, dus het wordt tijd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:34:58 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27513331
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog niet voldoende in verdiept, dus het wordt tijd
LOL Een beetje laat.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 14:41:36 #119
5428 crew  miss_sly
pi_27513542
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

LOL Een beetje laat.
En ik had me nog wel zo ontzettend voorgenomen om een weloverwogen beslissing te nemen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:42:55 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27513584
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En ik had me nog wel zo ontzettend voorgenomen om een weloverwogen beslissing te nemen
Misschien op de tweedehands-argumenten in deze topic letten dan.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 14:54:53 #121
5428 crew  miss_sly
pi_27514015
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien op de tweedehands-argumenten in deze topic letten dan.
Vanavond even bijlezen.

Eigenlijk helemaal niet voor in de stemming...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:57:34 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27514123
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vanavond even bijlezen.

Ik ook niet echt, heb het allemaal wel weer een beetje gezien.
pi_27514245
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vanavond even bijlezen.

quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ook niet echt, heb het allemaal wel weer een beetje gezien.
Ik wil je met alle plezier een stem-advies geven.
Dit stemadvies behartigt zowel jouw persoonlijke belangen als de nationale en zelfs Europese belangen.
Maar indien er geen belangstelling is voor dit drieletterig woord ga ik een interessante studie beginnen van de zonsbeweging, liggend op mijn rug in de tuin.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:02:33 #124
27698 Doffy
pi_27514309
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:00 schreef Yosomite het volgende:
Maar indien er geen belangstelling is voor dit drieletterig woord ga ik een interessante studie beginnen van de zonsbeweging, liggend op mijn rug in de tuin.
Echt goede beslissingen worden echter in twee letters genomen
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:08:10 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27514516
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:00 schreef Yosomite het volgende:

[..]

[..]

Ik wil je met alle plezier een stem-advies geven.
Dit stemadvies behartigt zowel jouw persoonlijke belangen als de nationale en zelfs Europese belangen.
En ik maar werken.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:08:27 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27514523
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:02 schreef Doffy het volgende:

[..]

Echt goede beslissingen worden echter in twee letters genomen
Waar het op termen van actie aankomt wel.
pi_27514713
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar het op termen van actie aankomt wel.
Juist niet.

Ja, is je neerleggen bij een verstikkende regelgeving.
Nee, is je kansen pakken voor een sublieme, korte en heldere basiswetgeving.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 15:14:54 #128
5428 crew  miss_sly
pi_27514720
De meeste stemadviezen zijn niet echt objectief
Ik wil neit iets stemmen omdat een ander zegt dat ik zo moet stemmen, ik wil dat stemmen wat ik zelf heb besloten op basis van de juiste argumente. Maar dat kost tijd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:15:47 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27514746
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:14 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Juist niet.

Ja, is je neerleggen bij een verstikkende regelgeving.
Nee, is je kansen pakken voor een sublieme, korte en heldere basiswetgeving.
Ik bedoel meer van.. Zal ik gaan stemmen? -> Ja
De actie is dan gaan stemmen. Wat je stemt kun je het beste zelf bepalen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:16:24 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27514758
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
De meeste stemadviezen zijn niet echt objectief
Ik wil neit iets stemmen omdat een ander zegt dat ik zo moet stemmen, ik wil dat stemmen wat ik zelf heb besloten op basis van de juiste argumente. Maar dat kost tijd
Geen enkel stemadvies is echt objectief denk ik.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:16:57 #131
27698 Doffy
pi_27514774
Sowieso altijd gaan stemmen, vind ik
'Nuff said
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 15:20:42 #132
5428 crew  miss_sly
pi_27514876
Ik wil zeker gaan stemmen, want dat hoort erbij, vind ik.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:22:44 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27514952
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:16 schreef Doffy het volgende:
Sowieso altijd gaan stemmen, vind ik
Vind ik ook.
pi_27515003
mijn oproep ligt bij m'n ouders
pi_27515034
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:

Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.
Dat is precies mijn reden om 'nee' te stemmen. Heeft niet heel veel met het verdrag zelf te maken geloof ik maar wel met hoe de EU het landbouwbeleid geregeld heeft zodat ontwikkelingslanden geen kans maken.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:28:12 #136
27698 Doffy
pi_27515138
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:25 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is precies mijn reden om 'nee' te stemmen. Heeft niet heel veel met het verdrag zelf te maken geloof ik maar wel met hoe de EU het landbouwbeleid geregeld heeft zodat ontwikkelingslanden geen kans maken.
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!

* Het EP krijgt meer zeggenschap, ook over oa. de Landbouwbegroting
* Vergaderingen van de Europese Raad, ook over landbouw, worden openbaar en dus transparanter.
* Sociale partners (zeg maar de vakbonden) worden erkend en hun rol op europees niveau wordt uitgebreid
* Grondrechten van de mens (incl. het recht op sociale voorzieningen) worden op Europees niveau vastgelegd, zodat ook de nieuwe landen, en eventuele toekomstige toetreders, daar aan gehouden kunnen worden.
* Burgers mogen initiatieven aankaarten bij de Commissie.
'Nuff said
pi_27515268
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het beter wordt met dit verdrag. Het is nog steeds te veel op de eigen economie gericht.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:33:09 #138
27698 Doffy
pi_27515316
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik geloof niet dat het beter wordt met dit verdrag. Het is nog steeds te veel op de eigen economie gericht.
Europa is vnl. een economische unie. Wat wil je dan?
'Nuff said
pi_27515330
quote:

[..]

* Het EP krijgt meer zeggenschap, ook over oa. de Landbouwbegroting
* Vergaderingen van de Europese Raad, ook over landbouw, worden openbaar en dus transparanter.
* Sociale partners (zeg maar de vakbonden) worden erkend en hun rol op europees niveau wordt uitgebreid
* Grondrechten van de mens (incl. het recht op sociale voorzieningen) worden op Europees niveau vastgelegd, zodat ook de nieuwe landen, en eventuele toekomstige toetreders, daar aan gehouden kunnen worden.
* Burgers mogen initiatieven aankaarten bij de Commissie.
Ja maar er staat niks over dat ze nou eens eindelijk die oneerlijke concurrentie gaan opheffen en ik krijg ook niet de indruk dat ze dat nu gaan doen.
pi_27515346
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:33 schreef Doffy het volgende:

[..]

Europa is vnl. een economische unie. Wat wil je dan?
Dat ze het economisch beleid aanpassen op een manier dat ontwikkelingslanden daar niet de dupe van zijn.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:34:58 #141
27698 Doffy
pi_27515378
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:33 schreef Geartsjuh het volgende:
Ja maar er staat niks over dat ze nou eens eindelijk die oneerlijke concurrentie gaan opheffen en ik krijg ook niet de indruk dat ze dat nu gaan doen.
Er zijn al, in de afgelopen jaren, afspraken gemaakt over het terugdringen van de landbouw-subsidiestromen. Nog niet zoveel als zou moeten (nl: afschaffen), maar er is een begin mee gemaakt. Deze grondwet versterkt dat proces door de volksvertegenwoordiging (het EP) meer macht te geven om hier iets aan te doen.

Ook dat zal alles niet van vandaag op morgen veranderen, maar wel beter maken.
'Nuff said
pi_27515650
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:34 schreef Doffy het volgende:

[..]

Er zijn al, in de afgelopen jaren, afspraken gemaakt over het terugdringen van de landbouw-subsidiestromen. Nog niet zoveel als zou moeten (nl: afschaffen), maar er is een begin mee gemaakt. Deze grondwet versterkt dat proces door de volksvertegenwoordiging (het EP) meer macht te geven om hier iets aan te doen.

Ook dat zal alles niet van vandaag op morgen veranderen, maar wel beter maken.
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven daar dat ze het beleid echt komende jaren zullen veranderen. Daarvoor gaat het volgens hen te slecht met de huidige economie.

Ik ben het wel met je eens dat er dingen in dit verdrag staan die erg positief kunnen uitvallen. Maar mijn stem is meer een proteststem tegen de gang van zaken binnen de EU en de grondwet zorgt niet voor de veranderingen die naar mijn mening nodig zijn. Ze moeten weten dat mensen het niet met dit soort dingen eens zijn en mijn Nee-stem is daar ideaal voor. Een EU-grondwet opzich ben ik niet echt tegen.
pi_27515750
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven daar dat ze het beleid echt komende jaren zullen veranderen. Daarvoor gaat het volgens hen te slecht met de huidige economie.

Ik ben het wel met je eens dat er dingen in dit verdrag staan die erg positief kunnen uitvallen. Maar mijn stem is meer een proteststem tegen de gang van zaken binnen de EU en de grondwet zorgt niet voor de veranderingen die naar mijn mening nodig zijn. Ze moeten weten dat mensen het niet met dit soort dingen eens zijn en mijn Nee-stem is daar ideaal voor. Een EU-grondwet opzich ben ik niet echt tegen.
en met een "NEE" ga je al jouw idealen verwezenlijken ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:44:55 #144
27698 Doffy
pi_27515756
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven
Tsja, dan moet je maar nee stemmen inderdaad. Ik ben het met je eens dat ze een imago-probleem hebben.

Maar dat is mi. geen reden om de zaak dan maar stil te zetten
'Nuff said
pi_27515774
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:44 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en met een "NEE" ga je al jouw idealen verwezenlijken ?
Absoluut niet. Ik ga er alleen mee zeggen, indirect, dat ik het er niet mee eens ben.
pi_27515792
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:45 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik ga er alleen mee zeggen, indirect, dat ik het er niet mee eens ben.
misschien is daar wel een betere manier voor, bv. als de grondwet aangenomen is
pi_27515862
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:44 schreef Doffy het volgende:

[..]

Tsja, dan moet je maar nee stemmen inderdaad. Ik ben het met je eens dat ze een imago-probleem hebben.

Maar dat is mi. geen reden om de zaak dan maar stil te zetten
Stil zetten is naar mijn mening ook niet echt ideaal nee. Voor een volgende grondwet zou ik best een JA kunnen stemmen. Een grondwet opzich vind ik namelijk helemaal geen slecht iets. Maar ik wil gewoon nu wel mijn signaal afgeven. En als dat tijdelijke stilstand betekend, so be it. Anders gaan ze helemaal niet nadenken over hoe het er nu aan toe gaat.
pi_27515890
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:46 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien is daar wel een betere manier voor, bv. als de grondwet aangenomen is
Misschien wel ja. Heb je suggesties?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:50:19 #149
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27515923
quote:
Dit zijn voor mij juist redenen om 'nee' te stemmen.

Er wordt continu door de voorstanders beweerd dat de Grondwet broodnodig zou zijn om onze concurrentiepositie t.o. de VS en China te verbeteren. Alsof die ook maar enigszins verbetert met (te) machtige vakbonden en een uitkeringsparadijs

Maw: dit was slechts één van de vele voorbeelden, maar de argumenten vóór de Grondwet zijn zo inconsistent als wat, en spreken elkaar continu tegen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:51:16 #150
27698 Doffy
pi_27515951
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:50 schreef Lemmeb het volgende:
Maw: dit was slechts één van de vele voorbeelden, maar de argumenten vóór de Grondwet zijn zo inconsistent als wat, en spreken elkaar continu tegen.
Ik zou het wel eens leuk vinden als je eens met gefundeerde kritiek kwam, in plaats van zelfbedachte flauwekul.

Maar dat ik nog op jou reageer
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:57:08 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27516154
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:51 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik zou het wel eens leuk vinden als je eens met gefundeerde kritiek kwam, in plaats van zelfbedachte flauwekul.
Zelfbedachte flauwekul??? Dat argument over de concurrentiepositie is anders al meerdere malen voorbijgekomen in alle media. Zelfs de premier heeft het genoemd . En dat argument over de macht van de vakbonden en het recht op uitkering kwam je net zelf mee.

Dus wie lult zichzelf hier nu eigenlijk klem met 'zelfbedachte flauwekul' ?

Man, in China weten ze niet eens wat een vakbond is, laat staan een uitkering. En dan vraag jij je af waarom daar de lonen zo laag zijn, en waarom Europa de concurrentieslag op dit moment zwaar aan het verliezen is ?

Overigens, de VS vormen imo wat deze zaken betreft de gulden middenweg: lage uitkeringen en minimale macht van de vakbonden. De situatie zoals die nu in China is zal ook niet eeuwig duren. Maar in Europa (en zeker in Nederland) zijn we compleet doorgeschoten met die verzorgingsstaat.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:57:09 #152
27698 Doffy
pi_27516156
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:49 schreef Geartsjuh het volgende:
Misschien wel ja. Heb je suggesties?
1. Wat betreft die landbouwsubsidies: die worden met name in stand gehouden door de christendemocratische fracties. Stem vóór de grondwet, stem bij de volgende EP-verkiezingen op de socialisten of liberalen, en laat ze voor je mening opkomen.

2. Verzamel 1 miljoen handtekeningen uit heel Europa (de NGO's kunnen dit makkelijk) en kaart nieuwe wetgeving aan bij de Europese Commissie, over bijvoorbeeld dierenwelzijn, landbouwbeleid, etc. De Commissie moet hierop reageren, maar hoeft geen wetgeving in te dienen om dit te realiseren. Echter, momenteel hebben burgers helemaal geen mogelijkheden om gehoord te worden in de EU.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:00:08 #153
27698 Doffy
pi_27516266
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
Man, in China weten ze niet eens wat een vakbond is, laat staan een uitkering. En dan vraag jij je af waarom daar de lonen zo laag zijn, en waarom Europa de concurrentieslag op dit moment zwaar aan het verliezen is ?
Ach ja, China is het grote voorbeeld zoals wij het hier ook willen regelen
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:06:03 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27516483
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:00 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ach ja, China is het grote voorbeeld zoals wij het hier ook willen regelen
Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er weer van .

En dat is ook helemaal niet relevant: feit is dat China Europa op dit moment in rap tempo aan het voorbijstreven is. En met dat feit zul je iets moeten doen. Don't deny it, deal with it. Net als met mijn andere tegenargumenten.

Je gedraagt je hier als de gevestigde, Nederlandse politici uit de periode pre-Fortuyn. Het volk klaagt en mort, maar de politici doen er lekker toch niks mee. Het gaat immers toch maar om 'cynisch gebral', om 'onderbuikgevoelens' . En dan zeker verongelijkt gaan zitten kijken als de één of andere radicale figuur er met alle stemmen vandoor gaat .
pi_27516516
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:57 schreef Doffy het volgende:

[..]

1. Wat betreft die landbouwsubsidies: die worden met name in stand gehouden door de christendemocratische fracties. Stem vóór de grondwet, stem bij de volgende EP-verkiezingen op de socialisten of liberalen, en laat ze voor je mening opkomen.
Bij de laatste EP-verkiezing heb ik dat ook gedaan volgens mij
quote:
2. Verzamel 1 miljoen handtekeningen uit heel Europa (de NGO's kunnen dit makkelijk) en kaart nieuwe wetgeving aan bij de Europese Commissie, over bijvoorbeeld dierenwelzijn, landbouwbeleid, etc. De Commissie moet hierop reageren, maar hoeft geen wetgeving in te dienen om dit te realiseren. Echter, momenteel hebben burgers helemaal geen mogelijkheden om gehoord te worden in de EU.
Dit vind ik inderdaad een verbetering die door dit verdrag wordt toegepast. Bij een tweede grondwet ga ik wel handtekeningen verzamelen, als er dan nog niks veranderd is .

Debatavond over de Europese grondwet: 21:00-22:30 uur, Ned 2.
pi_27516564
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef Lemmeb het volgende:

Je gedraagt je hier als de gevestigde, Nederlandse politici uit de periode pre-Fortuyn. Het volk klaagt en mort, maar de politici doen er lekker toch niks mee. Het gaat immers toch maar om 'cynisch gebral', om 'onderbuikgevoelens' . En dan zeker verongelijkt gaan zitten kijken als de één of andere radicale figuur er met alle stemmen vandoor gaat .
mja, dit zijn m.i. ook van die fabeltjes die een eigen leven zijn gaan leiden. Alsof er met Fortuyn wel naar de burger geluisterd zou worden
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:09:19 #157
27698 Doffy
pi_27516594
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef Lemmeb het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er weer van .
Ik citeer je letterlijk
quote:
En dat is ook helemaal niet relevant: feit is dat China Europa op dit moment in rap tempo aan het voorbijstreven is. En met dat feit zul je iets moeten doen. Don't deny it, deal with it. Net als met mijn andere tegenargumenten.
Ja schiet dan vooral een grondwet af die de zaak moet stroomlijnen. Fijn, weer 3 of 4 jaar uitstel.
quote:
Je gedraagt je hier als de gevestigde, Nederlandse politici uit de periode pre-Fortuyn.
Awww gossie. Voelt lemmebje zich niet serieus genomen?
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:10:22 #158
27698 Doffy
pi_27516632
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef Geartsjuh het volgende:
Bij de laatste EP-verkiezing heb ik dat ook gedaan volgens mij
Gelukkig stem je gewoon
quote:
Dit vind ik inderdaad een verbetering die door dit verdrag wordt toegepast. Bij een tweede grondwet ga ik wel handtekeningen verzamelen, als er dan nog niks veranderd is .
Jammer.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:11:04 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27516664
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, dit zijn m.i. ook van die fabeltjes die een eigen leven zijn gaan leiden. Alsof er met Fortuyn wel naar de burger geluisterd zou worden
Ik verwacht zelf absoluut niet dat Fortuyn iets had klaar gespeeld. Wat dat betreft jammer dat hij neergeknald is, want ik had het hem graag zien proberen, misschien dat men dan weer nuchter geworden was.

Ik geloof echter niet dat dit aspect relevant was in de betreffende reactie.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:13:01 #160
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27516734
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:09 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik citeer je letterlijk
Dan mag jij gaan aangeven waar je me citeert. Want dat heb ik namelijk helemaal nergens gezegd.
quote:
Ja schiet dan vooral een grondwet af die de zaak moet stroomlijnen. Fijn, weer 3 of 4 jaar uitstel.
Jammer dan. Moeten ze daar in Brussel (en Straatsbur ) maar wat beter hun best gaan doen.

En als dat niet gaat lukken, twijfel ik er sterk aan of die EU in deze vorm nog wel bestaansrecht heeft. Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.
quote:
Awww gossie. Voelt lemmebje zich niet serieus genomen?
Maar jij voelt je met je 's als tegenargumenten wel serieus genomen ?
pi_27516770
er wordt hier wat afgelachen vandaag !

dinsdag 31 mei 2005 @ 16:14:44 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27516804
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:13 schreef het_fokschaap het volgende:
er wordt hier wat afgelachen vandaag !

Lachen is gezond
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:15:59 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27516854
Lemmeb kom je ook op de WFL-meet? Het ontbreekt ons helaas aan reli-fundi's, en ik word niet als goed genoeg gezien om voor een reli-fundi in de plaats te komen. Rellen kun je echter wel, dus dat wordt vast leuk.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:17:42 #164
27698 Doffy
pi_27516920
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:15 schreef Alicey het volgende:
Lemmeb kom je ook op de WFL-meet? Het ontbreekt ons helaas aan reli-fundi's, en ik word niet als goed genoeg gezien om voor een reli-fundi in de plaats te komen. Rellen kun je echter wel, dus dat wordt vast leuk.
Lemmeb is er vast eentje van het taartengooierscollectief
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:19:00 #165
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27516965
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

We zullen het nooit weten, maar dat is voor deze discussie ook helemaal niet relevant.

Waar het om gaat, is dat wanneer je als politicus de 'onderbuikgevoelens' (die naar nu blijkt gewoon 100% terechte klachten waren, magoed) van het volk negeert, er vroeg of laat de één of andere idioot opstaat die er wel raad mee weet. Dan was Fortuyn nog een zeer fatsoenlijk politicus, als je hem vergelijkt met meer van dat soort figuren uit de geschiedenis .

En als er dan zo'n iemand opstaat en de politiek op z'n kop zet, staat heel de gevestigde Europese politiek met zure Melkert-gezichten te lachen als boeren met kiespijn. Zoals men dat nu al doet om het feit dat die Grondwet wordt weggehoond, alleen dan erger.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:20:09 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517012
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:15 schreef Alicey het volgende:
Komen er ook veel lekkere, vrijgezelle meiden?
pi_27517039
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
terechte onderbuikgevoelens
over welke terechte "onderbuikgevoelens" hebben we het dan ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:25:23 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27517213
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Komen er ook veel lekkere, vrijgezelle meiden?
Nee, we zijn wat dat betreft in de minderheid. Het zou zelfs kunnen dat ik de enige vrijgezelle meid ben.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:26:46 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517261
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:20 schreef het_fokschaap het volgende:
over welke terechte "onderbuikgevoelens" hebben we het dan ?
Die over de multikul. En die over de doorgeschoten bureaucratie in Nederland. En die over de euro. Weet je nog?

Jij zit misschien nog in de ontkenningsfase, gezellig samen met Jan Pronk, maar inmiddels hebben alle partijen hierop ingehaakt en geeft men gewoon toe dat er eea gruwelijk mis is gegaan in het verleden. Vooral wat die eerste twee punten betreft maakt men daar geen geheim meer van, het laatste ligt wat gevoeliger ivm dat Grondwetreferendum. Maar de SP heeft al om een parlementair onderzoek gevraagd .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:28:52 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517337
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, we zijn wat dat betreft in de minderheid. Het zou zelfs kunnen dat ik de enige vrijgezelle meid ben.
En die miss_sly, is dat wat?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:29:32 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27517361
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En die miss_sly, is dat wat?
Die is niet vrijgezel, en waarschijnlijk komt die ook niet..
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:32:36 #172
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517462
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die is niet vrijgezel, en waarschijnlijk komt die ook niet..
ik vond d'r beertje wel aantrekkelijk...

Nou, ik denk niet dat ik kom. Kijk, als Akkersloot en BansheeBoy nou eens van de partij zouden zijn ...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:33:14 #173
27698 Doffy
pi_27517486
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
Jij zit misschien nog in de ontkenningsfase,
Het nieuwe dogma
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:33:41 #174
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27517506
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

ik vond d'r beertje wel aantrekkelijk...

Nou, ik denk niet dat ik kom. Kijk, als Akkersloot en BansheeBoy nou eens van de partij zouden zijn ...
Akkersloot wil niet. BansheeBoy heb ik niet gevraagd. Nodig jij ze anders uit en kom je dan met ze mee? Lijkt me leuk om Akje, BSB en jou bij elkaar te hebben.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:37:51 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517630
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Akkersloot wil niet. BansheeBoy heb ik niet gevraagd. Nodig jij ze anders uit en kom je dan met ze mee? Lijkt me leuk om Akje, BSB en jou bij elkaar te hebben.
Ja leuk, neem ik SCH ook mee !

Nee, ff serieus, ik denk niet dat ik meekom. Ik ben niet zo van de meets, volgens mij kan eea (waaronder ikzelf) IRL alleen maar tegenvallen. Ik houd liever de illusie in stand .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:38:50 #176
27698 Doffy
pi_27517660
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:37 schreef Lemmeb het volgende:
volgens mij kan eea (waaronder ikzelf) IRL alleen maar tegenvallen.
Onwaarschijnlijk
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:38:51 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517661
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:33 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het nieuwe dogma
Er komt soms een punt dat ontkennen geen enkele zin meer heeft, en verder discussiëren ook niet .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:39:33 #178
27698 Doffy
pi_27517688
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:38 schreef Lemmeb het volgende:
Er komt soms een punt dat ontkennen geen enkele zin meer heeft, en verder discussiëren ook niet .
Daar was ik een half topic geleden al achter
'Nuff said
pi_27517696
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die over de multikul. En die over de doorgeschoten bureaucratie in Nederland. En die over de euro. Weet je nog?

Jij zit misschien nog in de ontkenningsfase, gezellig samen met Jan Pronk, maar inmiddels hebben alle partijen hierop ingehaakt en geeft men gewoon toe dat er eea gruwelijk mis is gegaan in het verleden. Vooral wat die eerste twee punten betreft maakt men daar geen geheim meer van, het laatste ligt wat gevoeliger ivm dat Grondwetreferendum. Maar de SP heeft al om een parlementair onderzoek gevraagd .
mja, is goed voor het vergroten van de aanhang in een democratie. onderwerpen van je succesvolle opponenten overnemen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:39:50 #180
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27517697
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja leuk, neem ik SCH ook mee !
Uiteraard!
quote:
Nee, ff serieus, ik denk niet dat ik meekom. Ik ben niet zo van de meets, volgens mij kan eea (waaronder ikzelf) IRL alleen maar tegenvallen. Ik houd liever de illusie in stand .
Ik weet het niet, mijn eerste indruk is in ieder geval vrij neutraal. Maar ik weet dat meets niet jouw ding zijn.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:43:01 #181
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27517806
oi
It's Time To Shine
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:44:27 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27517850
Afijn, ik ga maar weer eens actief aan de slag!

Het was fijn hier, wie weet kom ik hier in de toekomst wel vaker. POL/NWS ligt toch al op z'n gat, door het bannen van een groot aantal users met uitgesproken meningen .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:47:28 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27517941
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:44 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, ik ga maar weer eens actief aan de slag!
Succes!
quote:
Het was fijn hier, wie weet kom ik hier in de toekomst wel vaker. POL/NWS ligt toch al op z'n gat, door het bannen van een groot aantal users met uitgesproken meningen .
Zijn er zoveel bans gevallen daar de laatste tijd?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:09:26 #184
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27518600
Ik ben echt kapot
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:12:48 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27518661
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:09 schreef Reya het volgende:
Ik ben echt kapot
Hoe ging het?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:14:05 #186
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27518697
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe ging het?
Hartstikke slecht...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:14:35 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27518714
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Hartstikke slecht...
Aw..

Hoeveel heb je nodig?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:16:52 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27518779
Een 4,4... en eventueel een 2,4
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:17:26 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27518797
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:16 schreef Reya het volgende:
Een 4,4... en eventueel een 2,4
Ok... Dat haal je toch wel?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:18:41 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27518827
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ok... Dat haal je toch wel?
Ik hoop het
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:24:53 #191
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27518995
met z'n allen duimen voor Reya!
It's Time To Shine
pi_27519230
Hallo! En Dag! Ik ga eten bij mijn pleegzus en haar vriend. In ruil voor het oplossen van hun computerprobleem.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 18:15:10 #193
5428 crew  miss_sly
pi_27520349
En thuis!
De Elsevier ligt hier met een artikel over waarom 'nee' beter zou zijn dan 'ja', morgen. Zometeen even lezen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:21:07 #194
27698 Doffy
pi_27520486
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:15 schreef miss_sly het volgende:
En thuis!
De Elsevier ligt hier met een artikel over waarom 'nee' beter zou zijn dan 'ja', morgen. Zometeen even lezen.
De Elsevier is tegen indd. NRC, Volkskrant, ND, Groene Amsterdammer en Telegraaf zijn voor.

Uit de Volkskrant, vandaag:

Een beter Europa of een superstaat?
Marc Peeperkorn

Morgen kunnen twaalf miljoen kiesgerechtigde Nederlanders zich uitspreken over de Europese Grondwet. De belangrijkste argumenten voor en tegen.

Voor:

Europa wordt democratischer

Het Europees Parlement – het enige rechtstreeks gekozen orgaan in de EU – krijgt meer macht. Het mag onder meer meebeslissen over de landbouwuitgaven (bijna de helft van het EU-budget). (Kanttekening: of de europarlementariërs die macht weten te gebruiken, valt nog te bezien. Tot nog toe is er geen sprake van een echt parlement met sterk opererende fracties.)

Nationale parlementen kunnen een gele kaart opsteken tegen een voorstel van de Europese Commissie. Als minimaal negen parlementen dat doen, moet de Commissie haar plan heroverwegen. (Zij kan het protest naast zich neerleggen.)

Eén miljoen burgers uit verschillende landen kunnen de Commissie vragen iets te agenderen. De vergaderingen van de Europese ministers worden deels openbaar, zodat beter is te controleren hoe zij stemmen. (De werkgroepen waarin de besluiten worden voorbereid, blijven achter gesloten deuren vergaderen.)

Europa wordt veiliger

De samenwerking tussen de nationale politie- en justitiediensten wordt versterkt om grensoverschrijdende criminaliteit en terrorisme te bestrijden. Daartoe worden onder meer de bevoegdheden van Europol en Eurojust uitgebreid. (Onzeker is of nationale inlichtingendiensten bereid zijn hun informatie te delen.)

Europa krijgt één asielbeleid

Het veto van de lidstaten op asiel-en immigratieterrein verdwijnt. Een uniform asielbeleid maakt een eind aan het asielshoppen, waarbij afgewezen asielzoekers in steeds een andere lidstaat om verblijf vragen. Ook moet het de wedloop om het strengste toelatingsbeleid tussen de lidstaten beëindigen. (Het risico bestaat dat Europa de strengste norm tot standaard maakt.)

Europa wordt socialer

Het Handvest Grondrechten is integraal opgenomen in de Grondwet. Dat verankert het recht op ontslagbescherming en gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Voor Nederland is dit niet zo belangrijk, voor sommige nieuwe lidstaten des te meer. Verder wordt het belang van de sociale partners op Europees niveau onderkend (polderen in Europa). De vereisten voor het lidmaatschap zijn scherper geformuleerd, wat het voor landen als Kroatië en Turkije moeilijker maakt binnen te komen.

Europa wordt sterker

Er komt een minister van Buitenlandse Zaken die de positie van de EU op internationaal niveau moet versterken. Een diplomatieke dienst zal hem ondersteunen. (Deze ‘euro-Bot’ begint met één hand op de rug gebonden: het veto over buitenlands beleid blijft immers bestaan.)

De EU-landen worden verplicht op militair terrein samen te werken. (Er komt echter geen Europees leger en het uitzenden van troepen blijft een nationaal besluit.)

Tegen

Europa wordt een superstaat

En Nederland een provincie van Europa. Verwezen wordt naar de Europese vlag, het ‘volkslied’ (Ode an die Freude, Beethoven), de feestdag (9 mei, Dag van Europa), de munt, het parlement en nu ook nog een Grondwet en een president. (Ondanks alle vermeende supranationale inmenging zijn de koningin, Koninginnedag en het Wilhelmus niet verdwenen. De Grondwet bakent voor het eerst helder af waar Brussel zich wel en niet mee mag bemoeien. Ieder land beschikt over een veto tegen verdere machtsoverdracht.)

Grote landen krijgen de macht

De nieuwe stemprocedure schrijft voor dat een besluit door minimaal 65 procent van de Europese bevolking gesteund moet worden. Dat is in het voordeel van de grotere lidstaten. (De kleinere lidstaten profiteren van de tweede voorwaarde voor een besluit, namelijk dat tenminste 55 procent van de lidstaten - met een minimum van vijftien - akkoord moet zijn. Dus geen beslissingen zonder steun van de ‘kleintjes’. Voor een blokkerende minderheid zijn vier lidstaten nodig. Nederland verliest enige invloed.)

Nederland raakt zijn eurocommissaris kwijt

De Grondwet bepaalt dat vanaf 2014 álle lidstaten periodiek geen eigen man of vrouw in de Europese Commissie hebben. In de praktijk betekent dit tien jaar wel een commissaris en dan vijf jaar niet. Bij de rotatie worden alle landen gelijk behandeld. Een kleinere Commissie moet de slagvaardigheid van de EU ten goede komen.

Europa maakt een eind aan de coffeeshops, het abortus- en euthanasiebeleid en de sociale zekerheid.

Het afschaffen van de verschillende veto’s veroorzaakt een erosie van typische Nederlandse verworvenheden. (De Grondwet bepaalt dat deze zaken nationale aangelegenheden zijn. Hoogte van uitkeringen alsook de beschikbaarheid van joints, blijven in Den Haag vastgesteld. Elke lidstaat beschikt over een noodrem – een verkapt veto – om onwelgevallige voorstellen te blokkeren.)

Europa wordt ondemocratischer

Nieuwe bevoegdheden gaan naar Brussel zonder dat de Europese instituties democratischer worden. De ‘gele kaart’ voor nationale parlementen is een doekje voor het bloeden nu de lidstaten de ‘rode kaart’ (veto) hebben ingeleverd. Het burgerinitiatief (1 miljoen handtekeningen om iets aan te kaarten) is een fopspeen. (Greenpeace, vakbonden en antiglobalisten lijken zeer wel in staat om 1 miljoen handtekeningen te organiseren, GroenLinks is er al mee bezig. Zonder Grondwet hebben burgers en nationale parlementen helemaal geen wapen in Brussel .)
'Nuff said
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 18:29:36 #195
5428 crew  miss_sly
pi_27520696
Europa maakt een eind aan de coffeeshops, het abortus- en euthanasiebeleid en de sociale zekerheid.

Het afschaffen van de verschillende veto’s veroorzaakt een erosie van typische Nederlandse verworvenheden. (De Grondwet bepaalt dat deze zaken nationale aangelegenheden zijn. Hoogte van uitkeringen alsook de beschikbaarheid van joints, blijven in Den Haag vastgesteld. Elke lidstaat beschikt over een noodrem – een verkapt veto – om onwelgevallige voorstellen te blokkeren.)

Ik snap deze 'tegen' niet helemaal. Ze zeggen dat er een eind komt aan, maar ze zeggen ook dat het nationale aangelegenheden blijven; hoe zit het nou?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:34:10 #196
27698 Doffy
pi_27520829
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:29 schreef miss_sly het volgende:

Ik snap deze 'tegen' niet helemaal. Ze zeggen dat er een eind komt aan, maar ze zeggen ook dat het nationale aangelegenheden blijven; hoe zit het nou?
Er komt geen einde aan, maar er zijn tegenstanders die zeggen dat dat wel zo is. Dat argument klopt dus niet.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:53:38 #197
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27521322
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:21 schreef Doffy het volgende:
Europa wordt democratischer
Eén miljoen burgers uit verschillende landen kunnen de Commissie vragen iets te agenderen. De vergaderingen van de Europese ministers worden deels openbaar, zodat beter is te controleren hoe zij stemmen. (De werkgroepen waarin de besluiten worden voorbereid, blijven achter gesloten deuren vergaderen.)
Fopspeen idd. Verder is het leuk om iets op de agenda te zetten als ze er niks mee hoeven te doen. Schijndemocratie Sowieso komen er andere landen bij dus we zullen hoe dan ook met het aantal mensen dat we hebben invloed inleveren.
quote:
De samenwerking tussen de nationale politie- en justitiediensten wordt versterkt om grensoverschrijdende criminaliteit en terrorisme te bestrijden. Daartoe worden onder meer de bevoegdheden van Europol en Eurojust uitgebreid. (Onzeker is of nationale inlichtingendiensten bereid zijn hun informatie te delen.)
Goed punt. Apart regelen. Heb je geen grondwet voor nodig.
quote:
Het veto van de lidstaten op asiel-en immigratieterrein verdwijnt. Een uniform asielbeleid maakt een eind aan het asielshoppen, waarbij afgewezen asielzoekers in steeds een andere lidstaat om verblijf vragen. Ook moet het de wedloop om het strengste toelatingsbeleid tussen de lidstaten beëindigen. (Het risico bestaat dat Europa de strengste norm tot standaard maakt.)
Dus gaan ze naar het land met de meest relaxte regels om vervolgens alsnog naar ons te hoppen. Wij hebben immers de gunstigste sociale voorwaarden.
quote:
Het Handvest Grondrechten is integraal opgenomen in de Grondwet. Dat verankert het recht op ontslagbescherming en gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Voor Nederland is dit niet zo belangrijk, voor sommige nieuwe lidstaten des te meer. Verder wordt het belang van de sociale partners op Europees niveau onderkend (polderen in Europa). De vereisten voor het lidmaatschap zijn scherper geformuleerd, wat het voor landen als Kroatië en Turkije moeilijker maakt binnen te komen.
Voor ons niet zinnig. Verder moet ik nog zien hoe ze die wet op gelijke behandeling willen gaan controleren. Mensen niet kunnen ontslaan vind ik in dit land te streng. Een contract voor onbepaalde tijd is al zeldzamer geworden.
quote:
Er komt een minister van Buitenlandse Zaken die de positie van de EU op internationaal niveau moet versterken. Een diplomatieke dienst zal hem ondersteunen. (Deze ‘euro-Bot’ begint met één hand op de rug gebonden: het veto over buitenlands beleid blijft immers bestaan.)
Goed plan. Vooral los regelen.
quote:
De EU-landen worden verplicht op militair terrein samen te werken. (Er komt echter geen Europees leger en het uitzenden van troepen blijft een nationaal besluit.)
Meer geld voor het leger Weggegooid in mijn ogen want we kunnen toch niet met Amerika concurreren op dit gebied.
quote:
Europa wordt een superstaat

En Nederland een provincie van Europa. Verwezen wordt naar de Europese vlag, het ‘volkslied’ (Ode an die Freude, Beethoven), de feestdag (9 mei, Dag van Europa), de munt, het parlement en nu ook nog een Grondwet en een president. (Ondanks alle vermeende supranationale inmenging zijn de koningin, Koninginnedag en het Wilhelmus niet verdwenen. De Grondwet bakent voor het eerst helder af waar Brussel zich wel en niet mee mag bemoeien. Ieder land beschikt over een veto tegen verdere machtsoverdracht.)
Het bakent het helder af? Hebben die lui ooit de grondwet gelezen? Ze kunnen theoretisch over de hoogte van onze uitkeringen beslissen.
quote:
Nederland verliest enige invloed.
Dat nog minder wordt als er meer lidstaten bijkomen.
quote:
Nederland raakt zijn eurocommissaris kwijt
quote:
De Grondwet bepaalt dat deze zaken nationale aangelegenheden zijn. Hoogte van uitkeringen alsook de beschikbaarheid van joints, blijven in Den Haag vastgesteld. Elke lidstaat beschikt over een noodrem – een verkapt veto – om onwelgevallige voorstellen te blokkeren.
Welke noodrem. En die hoogte kan 2/3 van Europa voor ons keihard afdwingen. Dit bleek bij Buitenhof waar JP uiteraard geen antwoord op had.
quote:
Greenpeace, vakbonden en antiglobalisten lijken zeer wel in staat om 1 miljoen handtekeningen te organiseren, GroenLinks is er al mee bezig.
Maar ze hoeven er niks mee te doen. Of erger, ze bespreken het en verwerpen het dan. Weg geld en tijd.
quote:
Zonder Grondwet hebben burgers en nationale parlementen helemaal geen wapen in Brussel.
Verzin dan iets dat wel nuttig is.

dinsdag 31 mei 2005 @ 19:20:07 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27521958
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:53 schreef livEliveD het volgende:
--knip--
Eensch met bijzonder veel van je punten . Veel concreter kan een mens het toch niet brengen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:29:33 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27522270
Bijzonder sterk, liv
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:09:08 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27523343
Was ik weer
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:09:51 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27523369
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hallo! En Dag! Ik ga eten bij mijn pleegzus en haar vriend. In ruil voor het oplossen van hun computerprobleem.
Succes.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:10:36 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27523397
Ik hoorde daarnet op de radio wat interviews over de grondwet, en het niveau van argumentatie was - aan beide zijden - bedroevend laag.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:11:32 #203
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27523419
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:10 schreef Alicey het volgende:
Ik hoorde daarnet op de radio wat interviews over de grondwet, en het niveau van argumentatie was - aan beide zijden - bedroevend laag.
Herkenbaar
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:18:24 #204
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27523600
* Reya gaat maar even een avond goed uitrusten

Overigens nog niet slapen, maar een beetje TV kijken, krant lezen, misschien nog wat gedichten schrijven...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:19:15 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27523618
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:18 schreef Reya het volgende:
* Reya gaat maar even een avond goed uitrusten

Overigens nog niet slapen, maar een beetje TV kijken, krant lezen, misschien nog wat gedichten schrijven...
Have fun Reya!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:57:16 #206
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27526603
AU! vanavond ging m'n oor ineens opspelen. ineens zat hij vol, en sindsdien jeukt hij, en doet aardig pijn..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_27526644
Hallo.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:00:01 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27526692
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hallo.
Hoi weer!

Alles gelukt en lekker gegeten?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:00:32 #209
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27526707
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:57 schreef Bensel het volgende:
AU! vanavond ging m'n oor ineens opspelen. ineens zat hij vol, en sindsdien jeukt hij, en doet aardig pijn..
Wordt het niet tijd voor een dokter?
pi_27526904
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:
Hoi weer!

Alles gelukt en lekker gegeten?
Niet alles gelukt, maar dat lag niet aan mij. Eten was prima.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:10:36 #211
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27527059
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wordt het niet tijd voor een dokter?
Neuh. ik red me wel.. ben een sterke man (met een zacht hart )

het is idd wel iets wat ik niet snel heb.. dat ik meerdere dagen ziek ben.. meestal is het met een dag of 2 wel over.. maar heb vorig jaar ook al een rare ziektes ervaring gehad.. dat ik ineens een ontzettende buikgriep kreeg.. Blijkbaar ben ik iets vatbaarder geworden voor zulke dingen.. ik ben niet echt snel ziek..
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:13:53 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27527181
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Niet alles gelukt, maar dat lag niet aan mij. Eten was prima.
Mooizo.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:15:15 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27527220
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:10 schreef Bensel het volgende:

[..]

Neuh. ik red me wel.. ben een sterke man (met een zacht hart )

het is idd wel iets wat ik niet snel heb.. dat ik meerdere dagen ziek ben.. meestal is het met een dag of 2 wel over.. maar heb vorig jaar ook al een rare ziektes ervaring gehad.. dat ik ineens een ontzettende buikgriep kreeg.. Blijkbaar ben ik iets vatbaarder geworden voor zulke dingen.. ik ben niet echt snel ziek..
Ik vroeg het vooral omdat je er steeds meer bij lijkt te krijgen.. Ikzelf ben eigenlijk ook nooit ziek, en als er iets is is het meestal in een paar dagen over. Hoewel ik wel een tijdje terug wat keelpijn etc. had wat toch wel enige tijd aanhield..
pi_27527253
Ik heb zo'n zin in de meet.

Bedenk me net pas dat ik de maandag erop een tentamen heb. Maar ik snap alles, dus dat komt wel goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:17:01 #215
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27527292
ja, keelpijn blijft ook bij mij relatief lang hangen.. Ach.. het is ook een leerervaring.. (nee niet dat soort) Ik weet nu tenminste wat een progressief ziektebeeld is
Twitch.tv/bensel15
pi_27527443
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Bedenk me net pas dat ik de maandag erop een tentamen heb. Maar ik snap alles, dus dat komt wel goed.
Kom ik er eindelijk achter wie dat nymfomaantje achter dat avatartje is
pi_27527485
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:21 schreef Haushofer het volgende:
Kom ik er eindelijk achter wie dat nymfomaantje achter dat avatartje is
Nu ineens een stuk minder zin.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:28:31 #218
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27527678
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Zomaar vergeten?

* Alicey heeft ook wel zin aan de meet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:28:56 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27527694
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:17 schreef Bensel het volgende:
ja, keelpijn blijft ook bij mij relatief lang hangen.. Ach.. het is ook een leerervaring.. (nee niet dat soort) Ik weet nu tenminste wat een progressief ziektebeeld is
Daar wordt je vast blij van.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:29:43 #220
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27527723
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nu ineens een stuk minder zin.
Als Haus lastig wordt kunnen we hem met zijn tweeen vast wel aan.
pi_27528078
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:28 schreef Alicey het volgende:
Zomaar vergeten?
Niet vergeten, ik had me alleen nog niet volledig gerealiseerd dat de meet het weekend direct voor de tentamenweken plaatsvond.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:40:03 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528097
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Niet vergeten, ik had me alleen nog niet volledig gerealiseerd dat de meet het weekend direct voor de tentamenweken plaatsvond.
Oh, je hebt het over de maandag na de meet.

Op die manier. Dat is wel iets om aan te denken dan ja.
pi_27528173
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:29 schreef Alicey het volgende:
Als Haus lastig wordt kunnen we hem met zijn tweeen vast wel aan.
Een triootje zie ik toch minder zitten hoor...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:43:44 #224
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528235
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik dacht daar nog niet eens aan.
pi_27528288
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:43 schreef Alicey het volgende:
Ik dacht daar nog niet eens aan.
Dat zal wel weer niet. Nee, jij bent het kuise meisje, jij denkt nooit aan seks. Ha!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:46:29 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528323
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zal wel weer niet. Nee, jij bent het kuise meisje, jij denkt nooit aan seks. Ha!
Ik denk best wel aan sex, maar dan doe ik daar niet dubbelzinnig over.
pi_27528356
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

mag ik daar ook nog iets over zeggen....?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:48:45 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528406
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hangt er van af hoe sterk je bent.
pi_27528437
Ik ben chagrijnig. Valt er nog ergens wat te rellen?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:50:34 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528475
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je bent tegen mij anders al aardig bezig.. Maar da's zeker niet leuk genoeg?
pi_27528478
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:47 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil het best, onder één voorwaarde. Dat de derde deelnemende persoon een grote, ingeoliede neger is.
pi_27528491
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef Alicey het volgende:
Je bent tegen mij anders al aardig bezig.. Maar da's zeker niet leuk genoeg?
Nee, want jij laat je niet echt opnaaien.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:51:19 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27528499
quote:
Jahoor. Hier.
pi_27528501
quote:
Ik ben chagrijnig.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:51:59 #235
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528523
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, want jij laat je niet echt opnaaien.
Dat zou je als een uitdaging kunnen zien.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:52:21 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528537
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jahoor. Hier.
Je roept rellen en wie antwoordt er binnen een paar tellen.
pi_27528583
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[afbeelding]
Nee, schat. Dat was vorige week.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:55:21 #238
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528643
Zaterdag zitten we trouwens zonder fok.
pi_27528676
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef Lemmeb het volgende:
Jahoor. Hier.
Noem je dat rellen?
pi_27528706
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:55 schreef Alicey het volgende:
Zaterdag zitten we trouwens zonder fok.
WAT?!?!?!?!?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:57:41 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528722
Jullie Alicey gaat trouwens zo een slaapje doen. Morgen moet de arme Alicey er weer erg vroeg uit.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:58:12 #242
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528736
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

WAT?!?!?!?!?
Ze gaan de database van 60 gig overzetten naar een andere server. Zijn ze wel ff mee bezig, en doen ze dus op zaterdag..
pi_27528775
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze gaan de database van 60 gig overzetten naar een andere server. Zijn ze wel ff mee bezig, en doen ze dus op zaterdag..
zoiets doe je toch 's nachts
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:00:00 #244
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528802
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:59 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

zoiets doe je toch 's nachts
Ik weet niet of dat mogelijk is in de zin van of iedereen er dan kan zijn etc.
pi_27528814
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
Hoe verzinnen ze het. Zaterdag is fokdag.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:00:50 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528832
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het. Zaterdag is fokdag.
Dat wordt dan maar weer gitaar spelen zaterdag.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:01:07 #247
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27528841
Nu ben ik trouwens echt wg. Truste allemaal!
pi_27528847
Welterusten Alicey, ik moet zo ook maar naar bed want ik moet ook vroeg op.
pi_27528852
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:01 schreef Alicey het volgende:
Nu ben ik trouwens echt wg. Truste allemaal!
truste maar weer
pi_27528870
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:00 schreef Alicey het volgende:
Dat wordt dan maar weer gitaar spelen zaterdag.
Ik kán helemaal niet gitaar spelen en bovendien héb ik geen gitaar.
pi_27528925
een ander forum zoeken...
pi_27528963
Ik vrees dat ik gedwongen zal zijn om te studeren.
pi_27528998
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vrees dat ik gedwongen zal zijn om te studeren.
het is zaterdag
pi_27529036
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:05 schreef het_fokschaap het volgende:
het is zaterdag
Da's waar. Zullen we de meet naar deze zaterdag verschuiven?
pi_27529137
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Da's waar. Zullen we de meet naar deze zaterdag verschuiven?
ik heb oproepdienst dit weekend ! dus dan is de kans groot dat ik weg ben...
pi_27529236
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:10 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb oproepdienst dit weekend ! dus dan is de kans groot dat ik weg ben...
't Was ook maar een grapje, Wolliebollie van me!

Mijn nichtje had vandaag een grappige opmerking. Ze zei dat ze een keer 'babypap' had gegeten en dat dat naar wol smaakte. Nee, voegde ze er later aan toe, het smáákte niet naar wol, het voelde als wol in je mond.
pi_27529242
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik kán helemaal niet gitaar spelen en bovendien héb ik geen gitaar.
Bij mij staat er 1 wat werkloos in de hoek.
pi_27529274
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:13 schreef Haushofer het volgende:
Bij mij staat er 1 wat werkloos in de hoek.
Neem mee naar de meet!!! Als we dan naar het strand gaan, kunnen we samen liedjes zingen. Is het een acoustische?
pi_27529345
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

't Was ook maar een grapje, Wolliebollie van me!

Mijn nichtje had vandaag een grappige opmerking. Ze zei dat ze een keer 'babypap' had gegeten en dat dat naar wol smaakte. Nee, voegde ze er later aan toe, het smáákte niet naar wol, het voelde als wol in je mond.
kinderen

pi_27529421
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:16 schreef het_fokschaap het volgende:
kinderen

Ik vond dit wel een mooi gevonden metafoor eik.
pi_27529499
Maar Fokschaapje, jij wilt dus ook pertinent geen kinderen?
pi_27529540
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar Fokschaapje, jij wilt dus ook pertinent geen kinderen?
never say never denk ik, maar momenteel heb ik er geen behoefte aan. ik heb al moeite met 2 weken een kat...vermoeiend
pi_27529579
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:22 schreef het_fokschaap het volgende:
never say never denk ik, maar momenteel heb ik er geen behoefte aan. ik heb al moeite met 2 weken een kat...vermoeiend
Nee, okee, never say never. Maar als je naar je toekomst kijkt of erover fantaseert, zie je die dan met of zonder kids?
pi_27529607
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, okee, never say never. Maar als je naar je toekomst kijkt of erover fantaseert, zie je die dan met of zonder kids?
ik zie daar voorlopig geen kids. en ik kijk ook niet al dromerig naar m'n opa status met kleinkinderen

ik zie het niet nemen van kinderen niet als de ultieme overwinning van onze barbaarse instincten ofzo, ik heb er op één of andere manier weinig zin in...maar goed, misschien kom ik opeens een vrouw tegen en denk ik "ik wil een kind van haar"
pi_27529630
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zie daar voorlopig geen kids. en ik kijk ook niet al dromerig naar m'n opa status met kleinkinderen
Okee.

Ik ga slapen. Welterusten.
pi_27529679
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Okee.

Ik ga slapen. Welterusten.
sweet dreams
pi_27529778
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zie het niet nemen van kinderen niet als de ultieme overwinning van onze barbaarse instincten ofzo, ik heb er op één of andere manier weinig zin in...maar goed, misschien kom ik opeens een vrouw tegen en denk ik "ik wil een kind van haar"
Beetje je post editen als ik al gereplied heb.

Geen zin in en ik kan eik niet echt een goede reden bedenken om ze wel te nemen (en een heleboel goede redenen om het niet te doen ). Het is net als met de Europese Grondwet.
pi_27529784
Nu ga ik dan echt slapen dus.
pi_27529853
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Beetje je post editen als ik al gereplied heb.
toen ik op invoeren klikte bedacht ik me nog iets
quote:
Geen zin in en ik kan eik niet echt een goede reden bedenken om ze wel te nemen (en een heleboel goede redenen om het niet te doen ). Het is net als met de Europese Grondwet.
ik weet niet of ik goede redenen heb om het niet te doen, ik weet alleen dat ik het pas wel wil doen als ik het echt graag zou willen. wie weet komt dat ooit
pi_27529870
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nu ga ik dan echt slapen dus.
ja, dat kennen we van jou
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:12:29 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531019
Luupje nog wakker?
It's Time To Shine
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:12:51 #272
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531030
* qu63 gaat ook maar slapen.. morgen om half 9 een afspraak bij UWV-arts
It's Time To Shine
pi_27531045
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:12 schreef qu63 het volgende:
* qu63 gaat ook maar slapen.. morgen om half 9 een afspraak bij UWV-arts
Welterusten qu63
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:19:22 #274
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531179
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:13 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Welterusten qu63
Wij blijven ook altijd als laatste over he
It's Time To Shine
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:20:00 #275
27698 Doffy
pi_27531187
Eenzaam en alleen hier?

En ow, als er 'Kumbaya' gezongen wordt met een tokkelgitaar op het strand, dan zeg ik bij deze af
'Nuff said
pi_27531212
Kumbaya My Lord, Kumbaya !
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:22:31 #277
27698 Doffy
pi_27531237
Someone cryin' Lord, Kumbaya

'Nuff said
pi_27531289
Oh Lord, Kumbaya
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:25:28 #279
27698 Doffy
pi_27531294
Heb zojuist een hele slechte film gezien... 'Kung Fu Hustle'. Beetje teveel van het Kung fu-goede, zeg maar.
'Nuff said
pi_27531302
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:25 schreef Doffy het volgende:
Heb zojuist een hele slechte film gezien... 'Kung Fu Hustle'. Beetje teveel van het Kung fu-goede, zeg maar.
je hoeft hem toch niet verplicht uit te zitten ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:26:08 #281
27698 Doffy
pi_27531303
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:25 schreef het_fokschaap het volgende:
Oh Lord, Kumbaya
Als je hier komt, dan zuipen we ons klem en gaan we de hele nacht Kumbaya zingen met mijn tokkelgitaar
'Nuff said
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:26:34 #282
27698 Doffy
pi_27531308
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:26 schreef het_fokschaap het volgende:
je hoeft hem toch niet verplicht uit te zitten ?
Ik had er voor betaald, ja
'Nuff said
pi_27531327
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:26 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als je hier komt, dan zuipen we ons klem en gaan we de hele nacht Kumbaya zingen met mijn tokkelgitaar
je wilt mij niet horen zingen....
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:27:50 #284
27698 Doffy
pi_27531336
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:27 schreef het_fokschaap het volgende:
je wilt mij niet horen zingen....
Ik heb peterselie om in mn oren te stoppen
'Nuff said
pi_27531338
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:26 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik had er voor betaald, ja
bewust gekozen ?
pi_27531366
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:27 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik heb peterselie om in mn oren te stoppen
ah...tja, dan staat niets ons meer in de weg
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:29:56 #287
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27531378
Deze vond ik wel grappig:
pi_27531406
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:29 schreef livEliveD het volgende:
Deze vond ik wel grappig:
[afbeelding]
ik snap hem niet ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:31:42 #289
27698 Doffy
pi_27531411
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:28 schreef het_fokschaap het volgende:
bewust gekozen ?
Neej, sneak.
'Nuff said
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:32:29 #290
27698 Doffy
pi_27531424
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:29 schreef het_fokschaap het volgende:
ah...tja, dan staat niets ons meer in de weg
De whisky staat klaar. Ik heb zin om me alvast pre-referendum te laten vollopen
'Nuff said
pi_27531427
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Neej, sneak.
ah...nog nooit geprobeerd. ging vroegah nog wel eens naar de Riks achter Tuschinski. Voor dat geld bleef ik ook zitten...
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:33:21 #292
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531445
ik heb een kunbaya versie van Guano Apes vs. Micheal Mitter

Die is wel leuk om te horen

hier te downloaden
met dan aan qu63.nl
It's Time To Shine
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:34:07 #293
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531456
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:32 schreef Doffy het volgende:

[..]

De whisky staat klaar. Ik heb zin om me alvast pre-referendum te laten vollopen
heb ik net al gedaan

"gezellig" met mn ouders gepraat
heb in de tussentijd maar wat rum-cola genomen
It's Time To Shine
pi_27531465
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:34 schreef qu63 het volgende:

over het referendum ? of over je schoolprestaties ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:34:57 #295
27698 Doffy
pi_27531467
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:33 schreef qu63 het volgende:
Dank je.

Ik heb alleen een Kumbaya-versie van The New London Choral, met Vicki Brown

Die is niet goed
'Nuff said
pi_27531470
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:19 schreef qu63 het volgende:

[..]

Wij blijven ook altijd als laatste over he
Er zijn er nog een paar.
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:35:37 #297
27698 Doffy
pi_27531475
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:34 schreef qu63 het volgende:
Ah, dat heb ik ook eens moeten doen

Maar jij bent ook welkom voor de whisky en de tokkelgitaar hoor
'Nuff said
pi_27531506
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:33 schreef qu63 het volgende:

Die is wel leuk om te horen

hier te downloaden
met dan aan qu63.nl
Net gedaan.
Nu dus serieus aan het meebibberen tijdens het afluisteren.
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:37:34 #299
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531513
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:34 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

over het referendum ? of over je schoolprestaties ?
ik kan niet stemmen, zit nu in h'sum en stembiljet ligt in enschede.
school heb ik ook niet

meer over mijzelf en een aantal andere k*t zaken..
It's Time To Shine
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:38:02 #300
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531520
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:35 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ah, dat heb ik ook eens moeten doen

Maar jij bent ook welkom voor de whisky en de tokkelgitaar hoor
* qu63 drinkt eigenlijk nooit whiksy (remember..)
die gitaar zal wel goed komen
It's Time To Shine
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:38:21 #301
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27531528
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:34 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dank je.

Ik heb alleen een Kumbaya-versie van The New London Choral, met Vicki Brown