quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
Ik had niet anders verwacht met al dat gezeur, je ziet dat nl. vooral bij echtparen.
Wees toch bij dat ik de uitdrukking 'blije homo' heb geschraptquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
We gaan toch niet weer een LFC-rel krijgen?
Blije homo is minder voor twist vatbaar dan blij sufferdje.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wees toch bij dat ik de uitdrukking 'blije homo' heb geschrapt
Ik heb helaas niet de capciteiten van een Thorbecke, of een MacArthur die de huidige Japanse grondwet opgesteld heeft.quote:
Altijd leuk, maar geen tijd voor nu.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, er wordt hevig ruzie gemaakt gedebatteerd sylvietje.
Heb je je er nog niet in verdiept, of twijfel je nog?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Altijd leuk, maar geen tijd voor nu.
Misschien vanavond; moet toch ookn og even bedenken wat ik morgen ga stemmen.
Ik lees het vanavond wel in de LFC? Ik heb geen tv, en bovendien vanavond e.e.a. te doen waardoor ik sowieso later thuis ben.. Ben echter wel benieuwd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
Wanneer is vanavond het debat? Het laatste middel voor het Ja kamp om met argumenten te komen. Ik ben benieuwd
Nog niet voldoende in verdiept, dus het wordt tijdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je je er nog niet in verdiept, of twijfel je nog?
LOL Een beetje laat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog niet voldoende in verdiept, dus het wordt tijd
En ik had me nog wel zo ontzettend voorgenomen om een weloverwogen beslissing te nemenquote:
Misschien op de tweedehands-argumenten in deze topic letten dan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ik had me nog wel zo ontzettend voorgenomen om een weloverwogen beslissing te nemen
Vanavond even bijlezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien op de tweedehands-argumenten in deze topic letten dan.
Ik ook niet echt, heb het allemaal wel weer een beetje gezien.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vanavond even bijlezen.
Eigenlijk helemaal niet voor in de stemming...
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vanavond even bijlezen.
Eigenlijk helemaal niet voor in de stemming...
Ik wil je met alle plezier een stem-advies geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ook niet echt, heb het allemaal wel weer een beetje gezien.
Echt goede beslissingen worden echter in twee letters genomenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:00 schreef Yosomite het volgende:
Maar indien er geen belangstelling is voor dit drieletterig woord ga ik een interessante studie beginnen van de zonsbeweging, liggend op mijn rug in de tuin.
En ik maar werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:00 schreef Yosomite het volgende:
[..]
[..]
Ik wil je met alle plezier een stem-advies geven.
Dit stemadvies behartigt zowel jouw persoonlijke belangen als de nationale en zelfs Europese belangen.
Maar indien er geen belangstelling is voor dit drieletterig woord ga ik een interessante studie beginnen van de zonsbeweging, liggend op mijn rug in de tuin.
Waar het op termen van actie aankomt wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:02 schreef Doffy het volgende:
[..]
Echt goede beslissingen worden echter in twee letters genomen
Juist niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar het op termen van actie aankomt wel.
Ik bedoel meer van.. Zal ik gaan stemmen? -> Jaquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:14 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Juist niet.
Ja, is je neerleggen bij een verstikkende regelgeving.
Nee, is je kansen pakken voor een sublieme, korte en heldere basiswetgeving.
Geen enkel stemadvies is echt objectief denk ik.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
De meeste stemadviezen zijn niet echt objectief
Ik wil neit iets stemmen omdat een ander zegt dat ik zo moet stemmen, ik wil dat stemmen wat ik zelf heb besloten op basis van de juiste argumente. Maar dat kost tijd
Dat is precies mijn reden om 'nee' te stemmen. Heeft niet heel veel met het verdrag zelf te maken geloof ik maar wel met hoe de EU het landbouwbeleid geregeld heeft zodat ontwikkelingslanden geen kans maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:25 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is precies mijn reden om 'nee' te stemmen. Heeft niet heel veel met het verdrag zelf te maken geloof ik maar wel met hoe de EU het landbouwbeleid geregeld heeft zodat ontwikkelingslanden geen kans maken.
Ik geloof niet dat het beter wordt met dit verdrag. Het is nog steeds te veel op de eigen economie gericht.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:
[..]
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!![]()
Europa is vnl. een economische unie. Wat wil je dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik geloof niet dat het beter wordt met dit verdrag. Het is nog steeds te veel op de eigen economie gericht.
Ja maar er staat niks over dat ze nou eens eindelijk die oneerlijke concurrentie gaan opheffen en ik krijg ook niet de indruk dat ze dat nu gaan doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:
[..]
Stem dan juist vóór de grondwet, juist om die zaken beter te maken!![]()
* Het EP krijgt meer zeggenschap, ook over oa. de Landbouwbegroting
* Vergaderingen van de Europese Raad, ook over landbouw, worden openbaar en dus transparanter.
* Sociale partners (zeg maar de vakbonden) worden erkend en hun rol op europees niveau wordt uitgebreid
* Grondrechten van de mens (incl. het recht op sociale voorzieningen) worden op Europees niveau vastgelegd, zodat ook de nieuwe landen, en eventuele toekomstige toetreders, daar aan gehouden kunnen worden.
* Burgers mogen initiatieven aankaarten bij de Commissie.
Dat ze het economisch beleid aanpassen op een manier dat ontwikkelingslanden daar niet de dupe van zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:33 schreef Doffy het volgende:
[..]
Europa is vnl. een economische unie. Wat wil je dan?
Er zijn al, in de afgelopen jaren, afspraken gemaakt over het terugdringen van de landbouw-subsidiestromen. Nog niet zoveel als zou moeten (nl: afschaffen), maar er is een begin mee gemaakt. Deze grondwet versterkt dat proces door de volksvertegenwoordiging (het EP) meer macht te geven om hier iets aan te doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:33 schreef Geartsjuh het volgende:
Ja maar er staat niks over dat ze nou eens eindelijk die oneerlijke concurrentie gaan opheffen en ik krijg ook niet de indruk dat ze dat nu gaan doen.
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven daar dat ze het beleid echt komende jaren zullen veranderen. Daarvoor gaat het volgens hen te slecht met de huidige economie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:34 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er zijn al, in de afgelopen jaren, afspraken gemaakt over het terugdringen van de landbouw-subsidiestromen. Nog niet zoveel als zou moeten (nl: afschaffen), maar er is een begin mee gemaakt. Deze grondwet versterkt dat proces door de volksvertegenwoordiging (het EP) meer macht te geven om hier iets aan te doen.
Ook dat zal alles niet van vandaag op morgen veranderen, maar wel beter maken.
en met een "NEE" ga je al jouw idealen verwezenlijken ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven daar dat ze het beleid echt komende jaren zullen veranderen. Daarvoor gaat het volgens hen te slecht met de huidige economie.
Ik ben het wel met je eens dat er dingen in dit verdrag staan die erg positief kunnen uitvallen. Maar mijn stem is meer een proteststem tegen de gang van zaken binnen de EU en de grondwet zorgt niet voor de veranderingen die naar mijn mening nodig zijn. Ze moeten weten dat mensen het niet met dit soort dingen eens zijn en mijn Nee-stem is daar ideaal voor. Een EU-grondwet opzich ben ik niet echt tegen.
Tsja, dan moet je maar nee stemmen inderdaad. Ik ben het met je eens dat ze een imago-probleem hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:
Misschien.. maar ik heb niet genoeg vertrouwen in die geldwolven
Absoluut niet. Ik ga er alleen mee zeggen, indirect, dat ik het er niet mee eens ben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en met een "NEE" ga je al jouw idealen verwezenlijken ?
misschien is daar wel een betere manier voor, bv. als de grondwet aangenomen isquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:45 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik ga er alleen mee zeggen, indirect, dat ik het er niet mee eens ben.
Stil zetten is naar mijn mening ook niet echt ideaal nee. Voor een volgende grondwet zou ik best een JA kunnen stemmen. Een grondwet opzich vind ik namelijk helemaal geen slecht iets. Maar ik wil gewoon nu wel mijn signaal afgeven. En als dat tijdelijke stilstand betekend, so be it. Anders gaan ze helemaal niet nadenken over hoe het er nu aan toe gaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:44 schreef Doffy het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je maar nee stemmen inderdaad. Ik ben het met je eens dat ze een imago-probleem hebben.
Maar dat is mi. geen reden om de zaak dan maar stil te zetten
Misschien wel ja. Heb je suggesties?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien is daar wel een betere manier voor, bv. als de grondwet aangenomen is
Dit zijn voor mij juist redenen om 'nee' te stemmen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:28 schreef Doffy het volgende:
* Sociale partners (zeg maar de vakbonden) worden erkend en hun rol op europees niveau wordt uitgebreid
* Grondrechten van de mens (incl. het recht op sociale voorzieningen) worden op Europees niveau vastgelegd, zodat ook de nieuwe landen, en eventuele toekomstige toetreders, daar aan gehouden kunnen worden.
Ik zou het wel eens leuk vinden als je eens met gefundeerde kritiek kwam, in plaats van zelfbedachte flauwekul.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:50 schreef Lemmeb het volgende:
Maw: dit was slechts één van de vele voorbeelden, maar de argumenten vóór de Grondwet zijn zo inconsistent als wat, en spreken elkaar continu tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |