quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorige topic: [Tournament] Beste acteur - Derde Ronde
* Vierde ronde
Samuel L. Jackson
Henry Fonda
Michael Douglas
Sean Penn
Sean Connery
Tom Cruise
Johnny Depp -
Jack Nicholson
Brad Pitt
Michael Caine -
Robert de Niro
Robin Williams
- Bruce Willis
Tom Hanks
Edward Norton
John Travolta
Bij nader inzien wil ik deze veranderen:quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:24 schreef Gorro het volgende:
Michael Douglas - Tommy Lee Jones
Knap dat je het verschil kan zien.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:06 schreef Gorro het volgende:
[..]
Bij nader inzien wil ik deze veranderen:
Michael Douglas - Tommy Lee Jones
Vroeg me ook af waar dat vandaan komt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is het schijt op Michael Douglas week of zo?
Noem 1 film waarin ie goed acteert en ik neem alles terug...quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is het schijt op Michael Douglas week of zo?
Wall Street.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:24 schreef FremantleDockers het volgende:
Noem 1 film waarin ie goed acteert en ik neem alles terug...
(als in: niet de godsganse tijd met die standaard blik een beetje boos, sjagerijnig of verdwaasd rondkijken)
china syndromequote:Op donderdag 26 mei 2005 16:24 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Noem 1 film waarin ie goed acteert en ik neem alles terug...
(als in: niet de godsganse tijd met die standaard blik een beetje boos, sjagerijnig of verdwaasd rondkijken)
Komisch doen kan iedereen als je maar de goede script ervoor krijgt. Hij speelde een homofiele politie agentquote:Op donderdag 26 mei 2005 16:55 schreef phileine het volgende:
ik zag hem laatst heel verdienstelijk komisch doen in een aflevering van Will & Grace
Ja, en Jack Nicholson staat steeds maar wat eng te grijnzen, De Niro is altijd wat boos/intimiderend aan het method acten en Morgan Freeman staat steeds de beminnelijke wijze oude neger te wezen. What's your point?quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:47 schreef FremantleDockers het volgende:
China Syndrome wil ik nog over denken, hoewel het een klein rolletje is en hij omhoog wordt getrokken door Jane Fonda en Jack Lemmon. Wall Street was een grapje neem ik aan want daar doet ie exact hetzelfde als altijd, het MD-syndroom. Beetje moeilijk kijken en verontwaardigd hier en daar wat roepen. Poehpoeh, indrukwekkend. Z'n pa was nog een betere acteur...
Nee, dat was geen grapje, dat was mijn mening (subtiel verschil, maar toch). Dat is dan wel een type rol dat hij vaker heeft gespeeld, maar nooit beter dan daar. Hij zet Gekko neer als arrogant en innemend, en daarna als verslagen en bitter. Zijn Oscar vind ik ook niet onterecht.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:47 schreef FremantleDockers het volgende:
Wall Street was een grapje neem ik aan want daar doet ie exact hetzelfde als altijd, het MD-syndroom. Beetje moeilijk kijken en verontwaardigd hier en daar wat roepen. Poehpoeh, indrukwekkend. Z'n pa was nog een betere acteur...
Hetzelfde gaat op voor Samuel L. Jackson versus Denzel Washington... Jackson was geweldig in Pulp Fiction, maar verder heeft hij vooral in baggeractiefilms gespeeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:49 schreef Chielus het volgende:
Ik ben bang dat Clint het moet af gaan leggen tegen Travolta..... en dat begrijp ik niet. Travolta heeft in 2 1/2 film aardig gespeeld. (In PF was meer zn karakter goed, hij heeft die prima neergezet maar niet meer en niet minder) Maar die vent heeft zo ongelovelijk veel zooi gemaakt.
Is Nicholson plots wel veelzijdig omdat hij na 30 jaar eens iets anders gaat doen? Verder heb ik het niet zo op method actors, want dat vind ik allemaal nogal goedkoop. Die types die drugsverslaafden moeten spelen en dan zelfs maar wat met drugs gaan rommelen en dergelijk gedoe. Of mensen die een klootzak moeten spelen en gedurende de hele opnamecyclus van de film dan ook niet aan te spreken zijn. Dan vind ik mensen die na een vingerknip in hun rol zitten (of terug uit hun rol stappen) veel indrukwekkender. Dát zijn de echte Groten met een hoofdletter G.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:49 schreef FremantleDockers het volgende:
Mijn punt is bijvoorbeeld dat Nicholson redelijke comedies gemaakt heeft, zowel boosaardige als kwetsbare als sulllige types overtuigend gespeeld heeft (wat is de About Schmidt in Douglas' carriere???), dat De Niro inderdaad een method actor is, maar da's nog altijd een stuk beter dan helemaal niet kunnen acteren en MF kan inderdaad wel wat varieteit gebruiken.
Ik begrijp dat dit het niveau is waaronder je MD schaart? Dan kunnen we beter stoppen met de discussie, zulke extreem verschillende ideeen zijn nooit te verenigen.
dat was me na de 1e ronde al duidelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:39 schreef Price het volgende:
Deze verkiezing gaat iig niet over de "beste acteur". Dat blijkt al geruime tijd uit de uitslagen. Zullen we het maar "Tournament meest populaire acteur" noemen?
er stemmen weinig vrouwen, dus uiterlijk is hier niet zo belangrijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:24 schreef thaleia het volgende:
Dat de meest populaire het gaan winnen is logisch, we zijn nu eenmaal geen vakjury hier. Ik vind het al heel wat dat 'de meest populaire' het wint en niet 'de meest knappe' (Al Pacino staat als ik het goed heb momenteel flink voor op Brad Pitt, en figuren als Banderas en Jude Law zijn er al uit.
Je hebt something's gotta give of as good as it gets nooit gezien?quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, en Jack Nicholson staat steeds maar wat eng te grijnzen, De Niro is altijd wat boos/intimiderend aan het method acten en Morgan Freeman staat steeds de beminnelijke wijze oude neger te wezen. What's your point?
Ja, en? Als ik naar The Shining, Cuckoo's Nest of As Good as it Gets kijk, dan zie ik niet Torrance, McMurphy of Udall, maar Nicholson die een Nicholson doet. Erg leuk en erg sterk allemaal, maar ik krijg niet het idee dat Nicholson een personage wordt/speelt, maar dat het personage Nicholson wordt. En dat is toch net iets anders.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je hebt something's gotta give of as good as it gets nooit gezien?
Wow, back off from the Cloon! Da's een veel betere acteur dan z'n vreselijke looks doen vermoeden. O Brother bv, en Welcome to Collinwood. Toegegeven, hij doet veel troep, maar heel soms heeft ie iets moois te pakken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je hebt something's gotta give of as good as it gets nooit gezien?
MD heeft gewoon de expressie van een slappe kroket, gebakken in teveel vet. Altijd zo'n zure trek rond zijn bek en een beetje de verontwaardigde man uithangen. Iets echt persoonlijks heb ik nog nooit van hem gezien, en die vermeende sexstatus van hem is echt onvoorstelbaar met die dikke harses van hemIk plaats hem eerder in het lijstje richard gere en george clooney.. de nietzeggende oudere man patrouille
Nog even en Vin Diesel staat op hetzelfde niveau als Nicholsonquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, en? Als ik naar The Shining, Cuckoo's Nest of As Good as it Gets kijk, dan zie ik niet Torrance, McMurphy of Udall, maar Nicholson die een Nicholson doet. Erg leuk en erg sterk allemaal, maar ik krijg niet het idee dat Nicholson een personage wordt/speelt, maar dat het personage Nicholson wordt. En dat is toch net iets anders.
Ik vind Nicholson en De Niro echt wel topacteurs, maar de argumenten die tegen Douglas worden gebruikt vind ik volstrekte zeikargumenten die dus even goed voor Jack en Bobje kunnen worden gebruikt.
Ik vind 'm gewoon te dominant. Om die reden vind ik hem ook niet altijd even overtuigend wanneer hij een onderdanig personage moet neerzetten. En wanneer hij dat dan toch eens vrij subtiel weet te brengen, gooien ze al meteen met oscars (wat ik dan ook weer zwaar overdreven vond voor AGAIG).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nog even en Vin Diesel staat op hetzelfde niveau als Nicholson![]()
Als je iets persoonlijks hebt met een acteur zie je ws. niet dat anderen daarin een herhaald truukje kunnen zien. Dat heb jij misschien met MD, ik heb dat zeker met Nicholson!
Ik vind die man, ondanks zijn typische uitstraling, zeer divers en altijd iets toevoegen aan zijn rol en de film. Zijn rol in chinatown vind ik dan ook mijlenver verwijdert van zijn rol in de shining, die dan weer totaal verschillend is van zijn rol in as good as it gets of someting's gotta give. Ik zie niet in dat hij daarin steeds hetzelfde truukje toepast
Tsja, daar kan hij ook niet zoveel aan doen natuurlijk...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind 'm gewoon te dominant. Om die reden vind ik hem ook niet altijd even overtuigend wanneer hij een onderdanig personage moet neerzetten. En wanneer hij dat dan toch eens vrij subtiel weet te brengen, gooien ze al meteen met oscars (wat ik dan ook weer zwaar overdreven vond voor AGAIG).
Ik vind Nicholson echt enkele niveau's boven DeNiro staan.quote:Maar ik zou er absoluut geen probleem mee hebben mocht hij dit tournament winnen, dat zou hij zeker verdienen, ik hoop enkel dat het niet De Niro is, niet omdat die slechter is, maar die heeft de vorige keer gewonnen en die is niet zoveel beter dan de anderen dat het maar logisch is dat hij steeds wint.
Het is duidelijk, Laurence Olivier had moeten winnenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:52 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsja, daar kan hij ook niet zoveel aan doen natuurlijk...
[..]
Ik vind Nicholson echt enkele niveau's boven DeNiro staan.
Als je toch het argument wil gebruiken dat iemand altijd zichzelf speelt en is dan is het DeNiro wel... of hij nu 60 kilo aankomt voor een rol of een hanekam scheert, het blijft diezelfde greaseball uit the bronx. Hij speelt altijd maar weer die man met weinig tekst en diezelfde grimassen. Ik zeg niet dat hij dat niet goed doet, maar om DeNiro nu als beste acteur te zien..Dan vindt ik topschmier Pacino toch nog een stuk veelzijdiger!
Nou, over hem zat ik vandaag nog na te denken. Sir Laurence was wel erg goed.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is duidelijk, Laurence Olivier had moeten winnen.
Als sir laurence er niet tussen had gestaan, was dit tournament al gediskwalificeerd vantevoren... Ik geloof dat hij het tegen Peter Sellers heeft moeten afleggen, ergens wel te begrijpen, maar toch...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:09 schreef Price het volgende:
[..]
Nou, over hem zat ik vandaag nog na te denken. Sir Laurence was wel erg goed.
(mijn inbreng)
Maar ja, m.u.v. een paar zijn er alleen nog hedendaagse acteurs over. Klassiek is niet populair. Misschien moesten we eens een tournament doen met acteurs tot 1960.
Bruce Willis!!quote:Op zondag 29 mei 2005 16:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dankzij deze stemmen staat dat ene duel niet meer gelijk. Maar het andere staat nu wel gelijk.
quote:Op zondag 29 mei 2005 17:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Achtste finales
Sean Connery -
Samuel L. Jackson
Jack Nicholson
Johnny Depp
Robert de Niro
Michael Douglas
Anthony Hopkins
John Malkovich -
Alle essays hierover zijn altijd welkomquote:Op zondag 29 mei 2005 23:17 schreef Georges het volgende:
O misschien is het wel leuk om vanaf de volgende ronde de keuze te motiveren of gebeurt dat altijd met dit soort tournaments bij een bepaalde ronde?
Aangepast.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alle essays hierover zijn altijd welkom.
quote:Op zondag 29 mei 2005 23:12 schreef Georges het volgende:
* Achtste finales
Aangezien het wel leuk is om het te motiveren, bij deze aangepast:
Steve Buscemi - Samuel L. Jackson
Beiden niet zo geweldig. Ik ken meer van Jackson en hij heeft wat leuke rollen gehad en ook wat bagger gedaan (Triple X, Loaded Weapon, al was die dan weer erg grappig). Jackson speelt in veel films maar op een of andere manier blijven zijn rollen me niet zo bij, muv Pulp Ficition misschien.
In Star Wars droeg hij ook weinig bij, al deed bijna geen enkele acteur dat daar eigenlijk.![]()
Niet alleen bagger. Ik vind ze beiden niet zo bijzonder. Dan gaat mijn stem uit naar Jackson.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]![]()
Rare redenatie. Iemand speelt bagger rollen, die je niet bij blijven en toch stem je voor hem.
![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 12:38 schreef dolle_hond het volgende:
klinkt wel erg blaatschaperig, die laatste SoK.
Vooral omdat de ongenuanceerdheid afsteekt tegen de genuanceerdheid van de andere duels.
Ja, en bedankt.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:38 schreef dolle_hond het volgende:
klinkt wel erg blaatschaperig, die laatste SoK.
Vooral omdat de ongenuanceerdheid afsteekt tegen de genuanceerdheid van de andere duels.
quote:Op maandag 30 mei 2005 14:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ja, en bedankt.
Ik vind Norton gewoon een heel goed acteur. En Malkovich niet. Dat is toch mijn goed recht, of niet?
De manier waarop Malkovich acteert vind ik gewoon irritant. Ik heb het idee dat hij altijd hetzelfde trucje uithaalt (al zal dat wel niet zo zijn). Ook vind ik dat hij nou niet echt geweldige rollen heeft neergezet. Een acteur als De Niro (die ook vaak hetzelfde speelt) komt er nog mee weg omdat hij gewoon goede rollen uitkiest (of beter: uitkoos). Malkovich doet dat, mijn inziens, niet. Nee. Geef mij maar Norton.
ik bedoelde het niet zo negatief naar jou toe. meer als: van BS weten we van haar adoratie voor EN en volstaat de opmerking: hij is gewoon beter.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ja, en bedankt.
Ik vind Norton gewoon een heel goed acteur. En Malkovich niet. Dat is toch mijn goed recht, of niet?
De manier waarop Malkovich acteert vind ik gewoon irritant. Ik heb het idee dat hij altijd hetzelfde trucje uithaalt (al zal dat wel niet zo zijn). Ook vind ik dat hij nou niet echt geweldige rollen heeft neergezet. Een acteur als De Niro (die ook vaak hetzelfde speelt) komt er nog mee weg omdat hij gewoon goede rollen uitkiest (of beter: uitkoos). Malkovich doet dat, mijn inziens, niet. Nee. Geef mij maar Norton.
Hmmm, ik zou the elephant man, the bounty, juggernaut en vele andere rollen die hopkins heeft gespeeld niet uitvlakken. Hopkins is een acteur die gewoon ijzersterk is als hij in zijn element is en een film zelf naar zijn hand kan zetten (denk aan amistad, wat verder een rukfilm is). Dat gaat ook trouwens precies zo op voor brando. Heeft een aantal prachtige rollen gehad, maar ook veel bagger waarin hij niet verder komt dan zijn obligaat gemompel...quote:Op maandag 30 mei 2005 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Marlon Brando - Anthony Hopkins
Niet iedereen is fan van Brando. Dat moet ook niet. Maar ik vind 'm nog steeds een categorie beter dan de enigszins over het paard getilde Hopkins. Die had begin jaren '90 enkele sterke jaren om daarna terug in de grijze matigheid te verdwijnen. En ik geil niet zo op dat " I ate his liver with some fava beans and a nice chianti."-truukje.
Yep. En donderdagquote:Op maandag 30 mei 2005 14:59 schreef thaleia het volgende:
Primal Fear komt trouwens vrijdag weer op tv
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:47 schreef Arcee het volgende:
* Achtste finales
Bruce Willis - Johnny Depp
Tsja, Die Hard.
Het filmpersonagetoernooi is gewonnen door Don Vito Corleone, niet door Al Capone. Enneh, is dat het enige dat je van Brando hebt gezien? Ik vind dat hij veelzijdig genoeg is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:59 schreef phileine het volgende:
Ik vind het een groot drama dat Al Capone eerste is geworden in de verkiezing van het beste filmpersonage. Ik heb nooit begrepen waarom hij zo geweldig wordt gevonden. Ik hou best van de Godfather films, maar een vent die met een hese stem traag wat teksten uitspreekt.... ik zie daar het briljante acteerwerk niet in. Hopkins is veel veelzijdiger en krijgt dus mijn stem.
Heb je z'n nummer voor me?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:59
John Malkovich - [b]Edward Norton
Ontzettend veelzijdige acteur. En hij lijkt een beetje op mijn ex dus ik heb een zwak voor hem.
quote:Op zondag 29 mei 2005 17:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
* Achtste finales
Sean Connery - Al Pacino
Ik vind dat Connery nogal overgewaardeerd wordt. Zijn rol als Bond doet me niet zo veel aangezien ik de Bond-films nooit zo heb kunnen waarderen. Natuurlijk heeft 'ie enkele goede rollen gehad, maar die wegen imho niet op tegen de (grote) hoeveelheid bagger. Pacino doet 't daarenteren stukken beter. Hij haalt vaak hetzelfde trucje uit (maarja, wie eigenlijk niet?), maar komt daar makkelijk mee weg.
Buscemi mag ik gewoon. Jackson heeft zeker goede prestaties geleverd in films als Jackie Brown en Pulp Fiction en daar waardeer ik 'm zeker voor. Maar Buscemi weet het, vind ik, vaker voor elkaar te krijgen om een glimlach op m'n gezicht te toveren. Hij doet het gewoon zo leuk. Zo natuurlijk..
Jack Nicholson - Harvey Keitel
Deze was moeilijk. Dat komt omdat ik beide acteurs wel kan waarderen, maar toch een tikkeltje overschat vind. Ik heb niet zo veel met Keitel, maar respecteer natuurlijk zeker wel z'n geweldige rollen in bijvoorbeeld Reservoir Dogs, The Piano en Pulp Fiction. Toch vind ik dat Nicholson meer en vooral betere films op z'n naam heeft staan. Niemand vergeet ooit zijn rollen als McMurphy, Johnny en the Joker.
Bruce Willis - Johnny Depp
Dit was daarentegen weer een makkelijke keus. Willis is erg okay hoor. Kan zowel rauwe actie als diepere films aan en laat dat ook gewoon zien. Depp doet dat alleen beter. Hij kiest toch beter z'n rollen uit en vervangt de actie van Willis met geweldige pareltjes. Lekker eigenwijs. En daar hou ik wel van.
Robert de Niro - Sean Penn
Moeilijk! Ik vind ze beide geweldig. Ze staan dan ook allebei in mijn top 5 van beste acteurs. Maar Penn vind ik toch iets beter. En dat komt eigenlijk alleen maar door de laatste films van De Niro. Ik denk dat dat lijstje wel voor zichzelf spreekt.
Michael Douglas - Clint Eastwood
Ik kan de kop van Clint gewoon niet uitstaan. Simpel.
Brando en Hopkins zijn beide geweldig en vrij legendarisch. Brando alleen een tikkel legendarischer. Heeft meer en vooral betere dingen op z'n naam staan. Als Brando het beeld binnenloopt, verandert de sfeer meteen. Hopkins gaat echter nog wel 'ns de mist in.
John Malkovich - Edward Norton.
Je had een finale tussen Gunnar Björnstrand en Toshiro Mifune verwacht?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:19 schreef Sokolsky het volgende:
Geen motivatie. Dat doe ik wel een keer bij een toernooi met fatsoenlijke uitslagen.
Geen finale, maar de eerste ronde doorkomen lijkt me een goed begin. Mifune lukte dat geloof ik nog wel, maar strandde in de tweede ronde. Zou een tournament "Acteurs met uitzondering van Hollywood na 1990" niet wat zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je had een finale tussen Gunnar Björnstrand en Toshiro Mifune verwacht?
Even nagekeken, maar dit was wishful thinking. Mifune vloog er ook meteen uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:03 schreef Sokolsky het volgende:
Mifune lukte dat geloof ik nog wel, maar strandde in de tweede ronde.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Morgen dicht. Indien die paar mensen snel stemmen vanavond dicht (ik zie het nut niet meer in om steeds een hele week te wachten om een ronde te sluiten wanneer 95% van de mensen de eerste 2 dagen al stemt)
S.L.J.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kies, kies, kies!!!!
Al staat Depp toch vrij aardig voor. Jammer wel.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:08 schreef NRH het volgende:
Het lijkt er nu al op dat alleen Norton tegen Depp enigszins spannend zal worden.
Wat natuurlijk compleet logisch is. De enige andere waar je misschien nog over nou zou moeten denken is De Niro vs. Hopkins. De andere twee duels zijn imho duels tussen Champions League spelers en Gouden Gids (Eerste) Divisie spelers.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:08 schreef NRH het volgende:
Het lijkt er nu al op dat alleen Norton tegen Depp enigszins spannend zal worden.
Misschien wel met Taxi Driver 2, die momenteel opgenomen wordtquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:45 schreef Mike het volgende:
* Kwartfinale
Robert de Niro - Anthony Hopkins
Nou maar hopen dat De Niro weer eens op het rechte pad komt.
Zondag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:57 schreef Dos37 het volgende:
wanneer sluit deze ronde
Ooohhh.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zondag.
quote:Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef victorinox het volgende:
* Halve finale
Jack Nicholson - Johnny Depp
Robert De Niro - Al Pacino
Makkie.
En wat is er zo fout aan mijn keuze's?quote:
Ik denk dat 't meer een 'ik stem hetzelfde als de bovenstaande user, maar het is zo makkelijk dat ik 'r van ga gapen'-post isquote:Op zondag 5 juni 2005 22:01 schreef victorinox het volgende:
[..]
En wat is er zo fout aan mijn keuze's?
Johnny Depp heeft veel aparte rollen gespeeld, waarbij ik dan niet meer de acteur Depp zie, maar daadwerkelijk het karakter dat hij speelt. Bij Jack Nicholson blijf ik toch altijd Jack Nicholson zien.
Al Pacino heeft vrijwel alleen maar dezelfde rollen, waarbij hij het liefst een keertje hard schreeuwd.
Dan vind ik Robert DeNiro toch een stukje beter.
Dat was dus nog een stem voor Johnny erbij.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik denk dat 't meer een 'ik stem hetzelfde als de bovenstaande user, maar het is zo makkelijk dat ik 'r van ga gapen'-post is.
nog niet genoeg films gezien dusquote:Op maandag 6 juni 2005 11:48 schreef Dos37 het volgende:
* Halve finale
wat een piep loting trouwens
je moet ook niet alleen naar die mannen kijken SCH, het gaat om de acteerprestatie'squote:Op maandag 6 juni 2005 12:51 schreef SCH het volgende:
Johnny Depp
Al Pacino
(jammer voor Jack maar hij is toch wat 1 dimensionaler dan Johnny)
quote:Op zondag 5 juni 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Halve finale
Johnny Depp
Robert De Niro
Ik ben een groot fan van de films van Johnny: gedurfd en fantasievol en niet altijd zo mainstream. Hij is ook een lekker ding idd.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:56 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je moet ook niet alleen naar die mannen kijken SCH, het gaat om de acteerprestatie's
Hij stampt Jack er anders wel behoorlijk uit!quote:Op zondag 5 juni 2005 21:51 schreef Hare het volgende:
* Halve finale
Zoals al gezegd. Johhny is toch een maatje te klein voor deze 3 grootheden.
Meer als genoegquote:Op maandag 6 juni 2005 12:55 schreef pascalheister het volgende:
[..]
nog niet genoeg films gezien dus
Rob Schneider ligt er al een hele tijd uit.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:05 schreef dolle_hond het volgende:
hoeveel heb je gekregen van patch?
niet genoeg ontvangen dusquote:Op maandag 6 juni 2005 18:06 schreef California het volgende:
[..]
Rob Schneider ligt er al een hele tijd uit.
Ik had een walkover voor Nicholson verwacht, ik begrijp het ook niet. Nicholson doet misschien vaak vergelijkbare dingen, maar Depp speelt ook erg vaak ietwat wereldvreemde types die een beetje gek, maar toch ook tof zijn. Dat lijkt bij dit duel dus geen argument. Voor Nicholson ga ik naar een film, voor Depp niet. De naam Depp schept weliswaar enige verwachtingen, maar niet meer dan dat. Depp levert altijd goede prestaties, nooit slecht, maar ook nooit super vind ik. Gewoon altijd goed, niet uitzonderlijk.quote:
Ik kan dit stukje zo overnemen voor m'n eigen keuzes...lekker makkelijk.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* Halve finale
Johnny kiest misschien vaker voor wat bijzondere rollen. Maar als ik zo naar heel hun oevre kijk, dan kan ik maar één ding concluderen en dat is dat Jack als acteur toch net iets beter is.
Dit is een erg gelijke strijd tussen twee grootmeesters. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar De Niro. Hij heeft net iets meer prachtrollen op zijn naam staan.
Toch vind ik Nicholson een éénzijdige acteur, steeds hetzelfde trucje, wat hij overigens fantastisch beheerst. Niet zozeer zijn rollen maar vooral de manier waarop hij ze speelt.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik had een walkover voor Nicholson verwacht, ik begrijp het ook niet. Nicholson doet misschien vaak vergelijkbare dingen, maar Depp speelt ook erg vaak ietwat wereldvreemde types die een beetje gek, maar toch ook tof zijn. Dat lijkt bij dit duel dus geen argument. Voor Nicholson ga ik naar een film, voor Depp niet. De naam Depp schept weliswaar enige verwachtingen, maar niet meer dan dat. Depp levert altijd goede prestaties, nooit slecht, maar ook nooit super vind ik. Gewoon altijd goed, niet uitzonderlijk.
Ik denk idd dat het aan generatie ligt, en dat de meeste fokkers zo van 1980 en omstreeks zijn. Want Jack heeft beslist geen eenzijdige rollen gespeeldquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:39 schreef Omega het volgende:
[..]
Toch vind ik Nicholson een éénzijdige acteur, steeds hetzelfde trucje, wat hij overigens fantastisch beheerst. Niet zozeer zijn rollen maar vooral de manier waarop hij ze speelt.
Bij Depp is wel een grotere veelzijdigheid, de dronken piraat, of de saaie Comander in Astronauts wife (slechte film overigens), de rustige vreemdeling in Chocolat, de erg actieve Sands in Once upon a time in Mexico. En dan speelt Depp ook nog eens makkelijk in films die in het verleden afspelen. Pirates, Neverland, Sleepy Hollow, From Hell.
Misschien ligt het aan de films die ik van beide heb gezien maar voor mij is het wel een reden. En Ja, Depp is meer van deze generatie, Nicholson brak door met easy rider (toch?), een film uit 1969. Depp met Edward (toch?) een film uit 1990.
Beide vind ik overigens erg goede acteurs en in tegenstelling tot Pacino en De Niro, kiest Nicholson nog steeds goede films. De andere twee halve finalisten zijn de laatste jaren toch wat afgegleden door hun filmkeuzes, uitgezonderd een paar films.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |