abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27517197
Sean Connery - Al Pacino
Steve Buscemi - Samuel L. Jackson
Jack Nicholson - Harvey Keitel
Bruce Willis - Johnny Depp
Robert de Niro - Sean Penn
Michael Douglas - Clint Eastwood
Marlon Brando - Anthony Hopkins
John Malkovich - Edward Norton
A smile is all you need
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:46:12 #152
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27517910
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 07:59
John Malkovich - [b]Edward Norton

Ontzettend veelzijdige acteur. En hij lijkt een beetje op mijn ex dus ik heb een zwak voor hem.
Heb je z'n nummer voor me?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:00:14 #153
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27518350
Ik zal trouwens ook nog even vertellen waarom:
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
* Achtste finales

Sean Connery - Al Pacino
Ik vind dat Connery nogal overgewaardeerd wordt. Zijn rol als Bond doet me niet zo veel aangezien ik de Bond-films nooit zo heb kunnen waarderen. Natuurlijk heeft 'ie enkele goede rollen gehad, maar die wegen imho niet op tegen de (grote) hoeveelheid bagger. Pacino doet 't daarenteren stukken beter. Hij haalt vaak hetzelfde trucje uit (maarja, wie eigenlijk niet?), maar komt daar makkelijk mee weg.

Buscemi mag ik gewoon. Jackson heeft zeker goede prestaties geleverd in films als Jackie Brown en Pulp Fiction en daar waardeer ik 'm zeker voor. Maar Buscemi weet het, vind ik, vaker voor elkaar te krijgen om een glimlach op m'n gezicht te toveren. Hij doet het gewoon zo leuk. Zo natuurlijk. .

Deze was moeilijk. Dat komt omdat ik beide acteurs wel kan waarderen, maar toch een tikkeltje overschat vind. Ik heb niet zo veel met Keitel, maar respecteer natuurlijk zeker wel z'n geweldige rollen in bijvoorbeeld Reservoir Dogs, The Piano en Pulp Fiction. Toch vind ik dat Nicholson meer en vooral betere films op z'n naam heeft staan. Niemand vergeet ooit zijn rollen als McMurphy, Johnny en the Joker.

Dit was daarentegen weer een makkelijke keus. Willis is erg okay hoor. Kan zowel rauwe actie als diepere films aan en laat dat ook gewoon zien. Depp doet dat alleen beter. Hij kiest toch beter z'n rollen uit en vervangt de actie van Willis met geweldige pareltjes. Lekker eigenwijs. En daar hou ik wel van .

Moeilijk! Ik vind ze beide geweldig. Ze staan dan ook allebei in mijn top 5 van beste acteurs. Maar Penn vind ik toch iets beter. En dat komt eigenlijk alleen maar door de laatste films van De Niro. Ik denk dat dat lijstje wel voor zichzelf spreekt.

Ik kan de kop van Clint gewoon niet uitstaan. Simpel.

Brando en Hopkins zijn beide geweldig en vrij legendarisch. Brando alleen een tikkel legendarischer. Heeft meer en vooral betere dingen op z'n naam staan. Als Brando het beeld binnenloopt, verandert de sfeer meteen. Hopkins gaat echter nog wel 'ns de mist in.

John Malkovich - Edward Norton .
De manier waarop Malkovich acteert vind ik gewoon irritant. Ik heb het idee dat hij altijd hetzelfde trucje uithaalt (al zal dat wel niet zo zijn). Ook vind ik dat hij nou niet echt geweldige rollen heeft neergezet. Een acteur als De Niro (die ook vaak hetzelfde speelt) komt er nog mee weg omdat hij gewoon goede rollen uitkiest (of beter: uitkoos). Malkovich doet dat, mijn inziens, niet. Nee. Geef mij maar Norton.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:28:40 #154
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_27522238
* Achtste finales

Sean Connery - Al Pacino
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 20:19:58 #155
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_27523641
Sean Connery - Al Pacino

Geen motivatie. Dat doe ik wel een keer bij een toernooi met fatsoenlijke uitslagen.
Sheridana +1
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:22:59 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27523740
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:19 schreef Sokolsky het volgende:
Geen motivatie. Dat doe ik wel een keer bij een toernooi met fatsoenlijke uitslagen.
Je had een finale tussen Gunnar Björnstrand en Toshiro Mifune verwacht?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 21:03:56 #157
4571 Sokolsky
pi_27524949
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je had een finale tussen Gunnar Björnstrand en Toshiro Mifune verwacht?
Geen finale, maar de eerste ronde doorkomen lijkt me een goed begin. Mifune lukte dat geloof ik nog wel, maar strandde in de tweede ronde. Zou een tournament "Acteurs met uitzondering van Hollywood na 1990" niet wat zijn?
Sheridana +1
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 21:08:11 #158
4571 Sokolsky
pi_27525070
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:03 schreef Sokolsky het volgende:

Mifune lukte dat geloof ik nog wel, maar strandde in de tweede ronde.
Even nagekeken, maar dit was wishful thinking. Mifune vloog er ook meteen uit.

Die "snobtournaments" vind ik een stuk leuker. Het regisseurstournament was bijvoorbeeld geweldig, ik ben daardoor veel meer op regisseurs gaan letten en heb veel nieuwe ontdekkingen gedaan. Veel namen (die verdomde Bela Tarr waarvan niemand iets gezien had ) heb ik nu standaard in mijn hoofd zitten en daar probeer ik mijn Must See-lijstjes mee te vullen.
Sheridana +1
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:04:19 #159
67640 SaintOfKillers
pi_27541368
*schop*

Al 43 mensen gestemd. Er moeten nog maar een paar vaste stemmers.... stemmen. De meeste duels gaan duidelijk één richting op, slechts eentje is nog echt spannend.

Morgen dicht. Indien die paar mensen snel stemmen vanavond dicht (ik zie het nut niet meer in om steeds een hele week te wachten om een ronde te sluiten wanneer 95% van de mensen de eerste 2 dagen al stemt )
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:53:28 #160
67640 SaintOfKillers
pi_27558150
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Morgen dicht. Indien die paar mensen snel stemmen vanavond dicht (ik zie het nut niet meer in om steeds een hele week te wachten om een ronde te sluiten wanneer 95% van de mensen de eerste 2 dagen al stemt )
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:14:50 #161
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_27559037
* Achtste finales

Sean Connery - Al Pacino
Connery heeft een paar mooie rollen op zijn naam staan, maar een stuk minder dan Pacino. Als ik naar minpunten kijk acheelt 't minder.
Buscemi heeft denk ik toch meer variatie in zich, en anders zou Jackson zijn rollen beter moeten kiezen. Verder is Jackson gewoon echt overschat.
Keitel is goed, Nicholson is iets beter. Wel moet ik Keitel nageven dat hij zijn projecten minder voorzichtig (d.w.z.: op safe) kiest, dat pleit wel voor hem.
Goed, Depp is beter als hij goed is. Maar hij heeft in zijn tijd evenveel oninteressants gedaan als Willis, en ook hier vind ik de keuze van de projecten wel meetellen.
Ja, nee. Niet makkelijk, ze zijn allebei sterk, maar De Niro is meer favoriet. Met andere criteria is 't te close.
Ik heb een paar essentiële Eastwoods niet gezien, maar ik in wat ik heb gezien is er 0 variatie. Douglas is ook geen hoogvlieger, maar hij kan toch meer denk ik.
Ik heb denk ik Brando's beste werk niet gezien, in elk geval zijn bekendste. Van Hopkins grotendeels wel, en die vind ik goed maar overschat. Op instinct dan maar.
Malkovich heeft veel middelmatigs gedaan, een aantal pretentieuze dingen en een aantal erg mooie rollen. Norton heeft een aantal middelmatige en veel goede rollen neergezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door California op 01-06-2005 22:24:58 ]
The short weekend begins with longing...
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:17:39 #162
67640 SaintOfKillers
pi_27559138
Zo. Ronde dicht.

Er is 1 gelijkspel.

Maar ik ga uiteraard eerst even de uiteenzetting van California lezen. .
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:19:09 #163
67640 SaintOfKillers
pi_27559203

Kies, kies, kies!!!!
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:19:58 #164
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27559233
Buscemi!
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:20:18 #165
13973 ranja
image means nothing
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:20:26 #166
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_27559248
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

Kies, kies, kies!!!!
S.L.J.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:21:42 #167
67640 SaintOfKillers
pi_27559297
* Resultaat Achtste finales

Sean Connery - Al Pacino 13 - 31
Steve Buscemi - Samuel L. Jackson 22* - 22
Jack Nicholson - Harvey Keitel 35 - 7
Bruce Willis - Johnny Depp 9 - 35
Robert De Niro - Sean Penn 29 - 12
Michael Douglas - Clint Eastwood 15 - 27
Marlon Brando - Anthony Hopkins 19 - 22
John Malkovich - Edward Norton 10 - 31
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:22:34 #168
37950 JAM
pi_27559328
Nieuw topicje maar maken dan he. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:24:08 #169
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27559392
oow er was al gestemt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:27:25 #170
67640 SaintOfKillers
pi_27559534
* Kwartfinale

Robert de Niro - Anthony Hopkins
Al Pacino - Steve Buscemi
Edward Norton - Johnny Depp
Clint Eastwood - Jack Nicholson
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:29:06 #171
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27559620
* Kwartfinale

Gewoon veel betere films op z'n naam staan. Kan beter acteren. Simpel.

Buscemi is erg leuk, maar Pacino zit gewoon een paar niveau's daarboven.

.

Ik heb een hekel aan Clint en Nicholson heeft, zoals ik bij de vorige stemronde ook al zei, gewoon meer en vooral legendarischere dingen op z'n naam staan.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:30:18 #172
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27559674
* Kwartfinale

Edward Norton - Johnny Depp maar eigenlijk
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:30:44 #173
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_27559701
* Kwartfinale

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_27559726
* Kwartfinale

de Niro-Hopkins vond ik de enige lastige keuze. Ze horen allebei niet tot m'n favorieten, maar vind ze beide ook zeker niet slecht. Het is de Niro geworden omdat 'Alexander' nog te vers in m'n geheugen ligt
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:32:08 #175
37950 JAM
pi_27559760
* Kwartfinale

Clint Eastwood - Jack Nicholson. . What the fuck?!

Ik mis Brad Pitt nu al.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:35:03 #176
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_27559873
* Kwartfinale

het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:42:57 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27560217
* Kwartfinale

Ondanks z'n misperen van de afgelopen 10 jaar heeft hij nog wel een streep voor op de overschatte Hopkins.

Pacino heeft veel meer dragende rollen gehad in films dan Buscemi en kan wellicht ook veel beter een film dragen dan Buscemi, maar ik vind z'n rollen te vaak eentonig, hetzelfde kunstje en ze spreken me meestal ook niet aan. Daarbij is Buscemi eigenlijk altijd tof.

Zeker de laatste tijd is Depp erg goed bezig. Hij kiest altijd voor uitdagende en excentrieke rollen, terwijl hij ook heel eenvoudig van z'n "hunk-status" kan profiteren en bakken met geld binnen slepen. Norton is ook goed, maar zal zich met nog een paar sterke rollen moet bewijzen. De laatste tijd weinig overtuigende rollen.

Jack Nicholson is eigenlijk (bijna) altijd goed. Misschien soms wat te dominant, maar Eastwood heeft te veel missers op z'n naam staan.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:45:31 #178
67640 SaintOfKillers
pi_27560326
* Kwartfinale

Hopkins vind ik een beetje overschat, hij is niet meteen een favoriet en De Niro vind ik wel buiten categorie. Vrij simpel dan eigenlijk.

Ongeveer hetzelfde als hierboven, met als verschil dat ik Buscemi wel erg goed vind, maar Pacino speelt gewoon in een hogere divisie.

Moeilijk, maar uiteindelijk toch maar Depp. Vooral omdat Depp er in z'n eentje in slaagt om een kutfilm toch naar een aanvaardbaar niveau te tellen, enkel en alleen door z'n aanwezigheid en bij Norton heb ik dat gevoel minder.

Yeah right, dit moet ik echt uitleggen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2005 @ 22:46:40 #179
862 Arcee
Look closer
pi_27560362
* Kwartfinale

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:53:54 #180
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27560617
* Kwartfinale

]Clint Eastwood - Jack Nicholson
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_27560981
* Kwartfinale

woensdag 1 juni 2005 @ 23:15:17 #182
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_27561387
* Kwartfinale

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:18:23 #183
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27561487
* Kwartfinale

Simpel, geen uitleg nodig.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:30:00 #184
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27561886
Gewoon meer liefhebber van die mooie intense britse kop dan van die kille kop van deniro, in hoeveel klassiekers hij ook heeft gespeelt.

Is echt geen keus dit Begrijp niet waarom buscemi hier uberhaupt tussenzit..

Mag nerdface nu eindelijk weg?

Gaat me aan het hart, maar Nicholson is gewoon de beste. Voor een goede rol (en directie) van Eastwood moeten jullie play misty for me vanavond op de bbc maar eventjes kijken
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_27562146
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:07:02 #186
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27562860
* Kwartfinale

Het verhaal is bekend op een leuke rol in Meet the Parents na heef de Niro de laatste tijd niet veel soeps gepresteerd. Maar Taxi Driver, Raging Bull, The Deer Hunter, Cape Fear, Godfather II enz. geven dan toch wel de doorslag ondanks fantastische rollen van Hopkins in The Remains of the Day, Nixon en het hannibaal karakter.

Makkie om toepasselijk een film te quoten " it ain't the same ballpark, it ain't the same league, it ain't even the same fuckin' sport "
.Buscemi is een erg goede gave supporting actor. Maar meer ook niet. Terwijl Pacino een film kan dragen.Al heeft Buscemi natuurlijk erg goede (bij)rollen neer gezet in films al Fargo (1996) Reservoir Dogs The Big Lebowsk eni Ghost World, die verbleken toch echt bij de prestatie van Pacino in de Godfather films, Scarface, Scent of a Woman, Glengarry Glen Ross en The Devil's Advocat om maar een paar te noemen..

Heb hier langer over gedacht dan ik in eerste instantie nodig dacht te hebben. Mijn eerste instinctieve reactie was namelijk Norton vanwege AHX, Primal Fear en Fight Club. Al heeft JD natuurlijk met Finding Neverland, Fear and Loathing in Las Vegas e.v.a meer dan eens laten zien een geweldig acteur te zijn.
Maar toen las ik het commentaar van SoK en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. JD is iemand die een film als From Hell, Sleepy Hollow en Nick of Time nog naar een zeer redelijk niveau kan brengen. Iemand waarvoor ik films, waar ik lage verwachtingen van heb, opzet. Dat heb ik bij Norton niet. En Norton heeft met Red Dragon en Score ook nog niet bewezen een mindere film te kunnen dragen met zijn acteerprestaties.

Maar dit is echt een makkie. Op een enkele uitschieter omhoog na, zoals Escape from Alcatraz (1979), staan de prestaties van de heer Eastwood (als acteur) toch mijlen beneden die van de heer Nicholson, die films als Chinatown, One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Shining, Few Good Men, As Good as It Gets op zijn naam heeft staan.. Het is alsof je Barry van Aerle loopt te vergelijken met Marco van Basten.

Toch jammer dat het duel wat van mij wel de finale had mogen worden al geweest is (De Niro vs. Penn)
pi_27562914
* Kwartfinale

The prettiest people do the ugliest things
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:13:33 #188
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_27563035
* Kwartfinale

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:18:58 #189
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_27564542
* Kwartfinale

2 en 3 doen best pijn, maar ja, daar is het dan ook een kwartfinale voor...

&lt;enter signature&gt;
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:33:45 #190
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_27564882
- Vind de Niro helemaal niet boeiend of speciaal of goed oid. Hopkins is dan nog net wat beter.
- Pacino heeft al legendary status door oa. scarface Buscemi mister bijrol is wel erg goed maar wel een tandje lager.
- Zo goed is Johnny Depp qua acteren (Fear and Loathing misschien uitgezonderd) helemaal niet. Norton wel
- Allebei vind ik helemaal niks.... blanco dus maar.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:46:16 #191
74838 beaverhausen
Poepelemoentje
pi_27565061
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
pi_27565516
Robert de Niro - Anthony Hopkins, niks mis met Hopkins, integendeel zelfs
Edward Norton - Johnny Depp als er nog een 25th hour was geweest had ik voor Norton gekozen.
Clint Eastwood - Jack Nicholson,Eastwood is een echte Amerikaanse held: heb ik een zwak voor soms.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 2 juni 2005 @ 07:48:43 #193
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_27566264
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 08:44:49 #194
4571 Sokolsky
pi_27566715
Sheridana +1
pi_27566768
* Kwartfinale

Nooit echt fan geweest van Hopkins, en de Niro heeft gewoon teveel goede films

Steve Buscemi heeft leuke rollen, maar Al Pacino is gewoon een film-icon

Moeilijk. Norton heeft een paar erg goede rollen op z'n naam staan, met als hoogtepun AHX. Toch kies ik voor Depp, vanwege zijn keus voor wat excentriekere rollen.

Kunnen me beide niet echt boeien. Jack Nicholson maar gekozen vanwege Batman en A Few Good Men
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:07:43 #196
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_27567111
* Kwartfinale

Makkelijk
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:26:11 #197
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_27567484
* Kwartfinale

Robert de Niro - Anthony Hopkins, De Niro, allrounder der allrounders
Al Pacino - Steve Buscemi, is zo leuk als ie boos is
Edward Norton - Johnny Depp, alleskunner
Clint Eastwood - Jack Nicholson, Jack is te vaak 't zelfde....nog iets vaker dan Clint.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_27568860
  Moderator donderdag 2 juni 2005 @ 10:16:41 #199
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27568953
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:06:54 #200
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_27570449
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo