* Kwartfinale
Robert de Niro - Anthony Hopkins
Het verhaal is bekend op een leuke rol in Meet the Parents na heef de Niro de laatste tijd niet veel soeps gepresteerd. Maar Taxi Driver, Raging Bull, The Deer Hunter, Cape Fear, Godfather II enz. geven dan toch wel de doorslag ondanks fantastische rollen van Hopkins in The Remains of the Day, Nixon en het hannibaal karakter.
Al Pacino - Steve Buscemi
Makkie om toepasselijk een film te quoten " it ain't the same ballpark, it ain't the same league, it ain't even the same fuckin' sport "
.Buscemi is een erg goede gave supporting actor. Maar meer ook niet. Terwijl Pacino een film kan dragen.Al heeft Buscemi natuurlijk erg goede (bij)rollen neer gezet in films al Fargo (1996) Reservoir Dogs The Big Lebowsk eni Ghost World, die verbleken toch echt bij de prestatie van Pacino in de Godfather films, Scarface, Scent of a Woman, Glengarry Glen Ross en The Devil's Advocat om maar een paar te noemen..
Edward Norton - Johnny Depp
Heb hier langer over gedacht dan ik in eerste instantie nodig dacht te hebben. Mijn eerste instinctieve reactie was namelijk Norton vanwege AHX, Primal Fear en Fight Club. Al heeft JD natuurlijk met Finding Neverland, Fear and Loathing in Las Vegas e.v.a meer dan eens laten zien een geweldig acteur te zijn.
Maar toen las ik het commentaar van SoK en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. JD is iemand die een film als From Hell, Sleepy Hollow en Nick of Time nog naar een zeer redelijk niveau kan brengen. Iemand waarvoor ik films, waar ik lage verwachtingen van heb, opzet. Dat heb ik bij Norton niet. En Norton heeft met Red Dragon en Score ook nog niet bewezen een mindere film te kunnen dragen met zijn acteerprestaties.
Clint Eastwood - Jack Nicholson
Maar dit is echt een makkie. Op een enkele uitschieter omhoog na, zoals Escape from Alcatraz (1979), staan de prestaties van de heer Eastwood (als acteur) toch mijlen beneden die van de heer Nicholson, die films als Chinatown, One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Shining, Few Good Men, As Good as It Gets op zijn naam heeft staan.. Het is alsof je Barry van Aerle loopt te vergelijken met Marco van Basten.
Toch jammer dat het duel wat van mij wel de finale had mogen worden al geweest is (De Niro vs. Penn)