abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2005 @ 02:11:04 #51
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_27395116
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 01:49 schreef Chielus het volgende:
Ik ben bang dat Clint het moet af gaan leggen tegen Travolta..... en dat begrijp ik niet. Travolta heeft in 2 1/2 film aardig gespeeld. (In PF was meer zn karakter goed, hij heeft die prima neergezet maar niet meer en niet minder) Maar die vent heeft zo ongelovelijk veel zooi gemaakt.
Hetzelfde gaat op voor Samuel L. Jackson versus Denzel Washington... Jackson was geweldig in Pulp Fiction, maar verder heeft hij vooral in baggeractiefilms gespeeld.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:48:52 #52
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27400288
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:49 schreef FremantleDockers het volgende:
Mijn punt is bijvoorbeeld dat Nicholson redelijke comedies gemaakt heeft, zowel boosaardige als kwetsbare als sulllige types overtuigend gespeeld heeft (wat is de About Schmidt in Douglas' carriere???), dat De Niro inderdaad een method actor is, maar da's nog altijd een stuk beter dan helemaal niet kunnen acteren en MF kan inderdaad wel wat varieteit gebruiken.

Ik begrijp dat dit het niveau is waaronder je MD schaart? Dan kunnen we beter stoppen met de discussie, zulke extreem verschillende ideeen zijn nooit te verenigen.

Is Nicholson plots wel veelzijdig omdat hij na 30 jaar eens iets anders gaat doen? Verder heb ik het niet zo op method actors, want dat vind ik allemaal nogal goedkoop. Die types die drugsverslaafden moeten spelen en dan zelfs maar wat met drugs gaan rommelen en dergelijk gedoe. Of mensen die een klootzak moeten spelen en gedurende de hele opnamecyclus van de film dan ook niet aan te spreken zijn. Dan vind ik mensen die na een vingerknip in hun rol zitten (of terug uit hun rol stappen) veel indrukwekkender. Dát zijn de echte Groten met een hoofdletter G.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:39:16 #53
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_27401901
Deze verkiezing gaat iig niet over de "beste acteur". Dat blijkt al geruime tijd uit de uitslagen. Zullen we het maar "Tournament meest populaire acteur" noemen?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:48:02 #54
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_27402249
Dan kom je natuurlijk op een lastig punt, hoe definieer je 'goed' acteren? Een method actor die volledig in zijn rol kan gaan zitten is duidelijk een 'goede' method-actor, maar is het dan ook een goede actor? Ik vind van wel, maar dan is het moeilijk vergelijken met bijvoorbeeld een Phillip Seymour Hoffman, een briljant podium-acteur, of John Turturro, die zoals je zegt binnen de seconde in (en uit) zijn rol stapt.
Maar dan blijft mijn punt dat het minimale wat je van een acteur mag verwachten is dat ze verschillende soorten rollen even goed kunnen spelen. Dan van Douglas af. Net zoals trouwens Samuel L. Jackson, maar die verdient krediet omdat ie (samen met Tarantino) het cool geherdefinieerd heeft (en ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van denzel). Freeman is een heikel punt, want dat is eigenlijk hetzelfde verhaal maar dan krijg je alles wat politiek correct is over je heen. Gelukkig stond ie tegenover Willis, dus dan kan ie nog wel.

Dan Nicholson. Vind je Easy Rider echt dezelfde rol als The Shining? Chinatown en Terms of Endearment? As Good As it Gets en Cuckoo's Nest? Blood and Wine en A Few Good Men? Lijkt me genoeg variatie om hem in ieder geval vrij te pleiten van hetgeen is Douglas beschuldig.

&lt;enter signature&gt;
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:21:22 #55
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_27403340
Samuel L. Jackson
Harvey Keitel
Michael Douglas
Sean Penn
Sean Connery
Tom Cruise
Johnny Depp
Jack Nicholson
Al Pacino
Michael Caine
Robert de Niro
Robin Williams
Bruce Willis
Tom Hanks
Donald Sutherland
John Travolta
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:22:31 #56
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27403371
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 11:39 schreef Price het volgende:
Deze verkiezing gaat iig niet over de "beste acteur". Dat blijkt al geruime tijd uit de uitslagen. Zullen we het maar "Tournament meest populaire acteur" noemen?
dat was me na de 1e ronde al duidelijk.
eigenlijk al voor aanvang van t tournament, want zo gaat t meestal hier.

anderzijds is een goede marketing van je eigen persoontje als acteur ook een kwaliteit.
pi_27403418
Dat de meest populaire het gaan winnen is logisch, we zijn nu eenmaal geen vakjury hier. Ik vind het al heel wat dat 'de meest populaire' het wint en niet 'de meest knappe' (Al Pacino staat als ik het goed heb momenteel flink voor op Brad Pitt, en figuren als Banderas en Jude Law zijn er al uit.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:37:12 #58
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27403802
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:24 schreef thaleia het volgende:
Dat de meest populaire het gaan winnen is logisch, we zijn nu eenmaal geen vakjury hier. Ik vind het al heel wat dat 'de meest populaire' het wint en niet 'de meest knappe' (Al Pacino staat als ik het goed heb momenteel flink voor op Brad Pitt, en figuren als Banderas en Jude Law zijn er al uit.
er stemmen weinig vrouwen, dus uiterlijk is hier niet zo belangrijk.

bij de actrices zal je dat veeeeeeeeeeeeeeeel meer gaan zien.
vliegt meryl streep er in de 1e ronde uit tegen kim van kooten
pi_27404421
Nou is Meryl Streep ook wel een suf op de zenuwen werkend wijf dat alleen sentimentele rollen aankan
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:15:20 #60
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_27404927
Samuel L. Jackson - Denzel Washington
Henry Fonda - Harvey Keitel
Michael Douglas - Tommy Lee Jones
Sean Penn - Christopher Walken
Dennis Hopper - Sean Connery
Tom Cruise - Marlon Brando
Johnny Depp - Jeff Bridges
Liam Neeson - Jack Nicholson
Al Pacino - Brad Pitt
Michael Caine - Steve Buscemi
Anthony Quinn - Robert de Niro
John Malkovich - Robin Williams
Morgan Freeman - Bruce Willis
Anthony Hopkins - Tom Hanks
Edward Norton - Donald Sutherland
Clint Eastwood - John Travolta
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:23:30 #61
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27405154
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, en Jack Nicholson staat steeds maar wat eng te grijnzen, De Niro is altijd wat boos/intimiderend aan het method acten en Morgan Freeman staat steeds de beminnelijke wijze oude neger te wezen. What's your point?
Je hebt something's gotta give of as good as it gets nooit gezien?

MD heeft gewoon de expressie van een slappe kroket, gebakken in teveel vet. Altijd zo'n zure trek rond zijn bek en een beetje de verontwaardigde man uithangen. Iets echt persoonlijks heb ik nog nooit van hem gezien, en die vermeende sexstatus van hem is echt onvoorstelbaar met die dikke harses van hem Ik plaats hem eerder in het lijstje richard gere en george clooney.. de nietzeggende oudere man patrouille
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:51:38 #62
41286 Price
pi_27406006
* Vierde ronde

Sean Penn - Christopher Walken oh, wat erg. Ik moet kiezen voor de beste, maar Ik ben eigenlijk een walken-fan
Al Pacino - Brad Pitt
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:50:18 #63
67640 SaintOfKillers
pi_27407621
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ja, en? Als ik naar The Shining, Cuckoo's Nest of As Good as it Gets kijk, dan zie ik niet Torrance, McMurphy of Udall, maar Nicholson die een Nicholson doet. Erg leuk en erg sterk allemaal, maar ik krijg niet het idee dat Nicholson een personage wordt/speelt, maar dat het personage Nicholson wordt. En dat is toch net iets anders.

Ik vind Nicholson en De Niro echt wel topacteurs, maar de argumenten die tegen Douglas worden gebruikt vind ik volstrekte zeikargumenten die dus even goed voor Jack en Bobje kunnen worden gebruikt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:52:33 #64
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_27407699
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

MD heeft gewoon de expressie van een slappe kroket, gebakken in teveel vet. Altijd zo'n zure trek rond zijn bek en een beetje de verontwaardigde man uithangen. Iets echt persoonlijks heb ik nog nooit van hem gezien, en die vermeende sexstatus van hem is echt onvoorstelbaar met die dikke harses van hem Ik plaats hem eerder in het lijstje richard gere en george clooney.. de nietzeggende oudere man patrouille
Wow, back off from the Cloon! Da's een veel betere acteur dan z'n vreselijke looks doen vermoeden. O Brother bv, en Welcome to Collinwood. Toegegeven, hij doet veel troep, maar heel soms heeft ie iets moois te pakken.

&lt;enter signature&gt;
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:02:24 #65
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27408011
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, en? Als ik naar The Shining, Cuckoo's Nest of As Good as it Gets kijk, dan zie ik niet Torrance, McMurphy of Udall, maar Nicholson die een Nicholson doet. Erg leuk en erg sterk allemaal, maar ik krijg niet het idee dat Nicholson een personage wordt/speelt, maar dat het personage Nicholson wordt. En dat is toch net iets anders.

Ik vind Nicholson en De Niro echt wel topacteurs, maar de argumenten die tegen Douglas worden gebruikt vind ik volstrekte zeikargumenten die dus even goed voor Jack en Bobje kunnen worden gebruikt.
Nog even en Vin Diesel staat op hetzelfde niveau als Nicholson

Als je iets persoonlijks hebt met een acteur zie je ws. niet dat anderen daarin een herhaald truukje kunnen zien. Dat heb jij misschien met MD, ik heb dat zeker met Nicholson!
Ik vind die man, ondanks zijn typische uitstraling, zeer divers en altijd iets toevoegen aan zijn rol en de film. Zijn rol in chinatown vind ik dan ook mijlenver verwijdert van zijn rol in de shining, die dan weer totaal verschillend is van zijn rol in as good as it gets of someting's gotta give. Ik zie niet in dat hij daarin steeds hetzelfde truukje toepast
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:11:12 #66
67640 SaintOfKillers
pi_27408309
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nog even en Vin Diesel staat op hetzelfde niveau als Nicholson

Als je iets persoonlijks hebt met een acteur zie je ws. niet dat anderen daarin een herhaald truukje kunnen zien. Dat heb jij misschien met MD, ik heb dat zeker met Nicholson!
Ik vind die man, ondanks zijn typische uitstraling, zeer divers en altijd iets toevoegen aan zijn rol en de film. Zijn rol in chinatown vind ik dan ook mijlenver verwijdert van zijn rol in de shining, die dan weer totaal verschillend is van zijn rol in as good as it gets of someting's gotta give. Ik zie niet in dat hij daarin steeds hetzelfde truukje toepast
Ik vind 'm gewoon te dominant. Om die reden vind ik hem ook niet altijd even overtuigend wanneer hij een onderdanig personage moet neerzetten. En wanneer hij dat dan toch eens vrij subtiel weet te brengen, gooien ze al meteen met oscars (wat ik dan ook weer zwaar overdreven vond voor AGAIG).

Maar ik zou er absoluut geen probleem mee hebben mocht hij dit tournament winnen, dat zou hij zeker verdienen, ik hoop enkel dat het niet De Niro is, niet omdat die slechter is, maar die heeft de vorige keer gewonnen en die is niet zoveel beter dan de anderen dat het maar logisch is dat hij steeds wint.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:24:21 #67
67089 Gillingham
The horror...
pi_27410608
* Vierde ronde

Dennis Hopper- Sean Connery
Al Pacino - Brad Pitt
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:52:32 #68
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27411715
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind 'm gewoon te dominant. Om die reden vind ik hem ook niet altijd even overtuigend wanneer hij een onderdanig personage moet neerzetten. En wanneer hij dat dan toch eens vrij subtiel weet te brengen, gooien ze al meteen met oscars (wat ik dan ook weer zwaar overdreven vond voor AGAIG).
Tsja, daar kan hij ook niet zoveel aan doen natuurlijk...
quote:
Maar ik zou er absoluut geen probleem mee hebben mocht hij dit tournament winnen, dat zou hij zeker verdienen, ik hoop enkel dat het niet De Niro is, niet omdat die slechter is, maar die heeft de vorige keer gewonnen en die is niet zoveel beter dan de anderen dat het maar logisch is dat hij steeds wint.
Ik vind Nicholson echt enkele niveau's boven DeNiro staan.
Als je toch het argument wil gebruiken dat iemand altijd zichzelf speelt en is dan is het DeNiro wel... of hij nu 60 kilo aankomt voor een rol of een hanekam scheert, het blijft diezelfde greaseball uit the bronx. Hij speelt altijd maar weer die man met weinig tekst en diezelfde grimassen. Ik zeg niet dat hij dat niet goed doet, maar om DeNiro nu als beste acteur te zien.. Dan vindt ik topschmier Pacino toch nog een stuk veelzijdiger!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:55:47 #69
67640 SaintOfKillers
pi_27411806
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:52 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsja, daar kan hij ook niet zoveel aan doen natuurlijk...
[..]

Ik vind Nicholson echt enkele niveau's boven DeNiro staan.
Als je toch het argument wil gebruiken dat iemand altijd zichzelf speelt en is dan is het DeNiro wel... of hij nu 60 kilo aankomt voor een rol of een hanekam scheert, het blijft diezelfde greaseball uit the bronx. Hij speelt altijd maar weer die man met weinig tekst en diezelfde grimassen. Ik zeg niet dat hij dat niet goed doet, maar om DeNiro nu als beste acteur te zien.. Dan vindt ik topschmier Pacino toch nog een stuk veelzijdiger!
Het is duidelijk, Laurence Olivier had moeten winnen .
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:05:48 #70
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27412078
Denzel Washington
Henry Fonda
Michael Douglas
Sean Penn
Sean Connery
Marlon Brando
Johnny Depp
Jack Nicholson
Al Pacino
Steve Buscemi
Robert de Niro
John Malkovich
Bruce Willis
Tom Hanks
Edward Norton
Clint Eastwood
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:09:34 #71
41286 Price
pi_27415068
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is duidelijk, Laurence Olivier had moeten winnen .
Nou, over hem zat ik vandaag nog na te denken. Sir Laurence was wel erg goed.
(mijn inbreng )
Maar ja, m.u.v. een paar zijn er alleen nog hedendaagse acteurs over. Klassiek is niet populair. Misschien moesten we eens een tournament doen met acteurs tot 1960.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2005 @ 21:49:34 #72
862 Arcee
Look closer
pi_27418466
* Vierde ronde

Al Pacino - Brad Pitt
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2005 @ 21:50:10 #73
862 Arcee
Look closer
pi_27418482
PSH is weggestemd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:06:23 #74
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_27418835
* Vierde ronde

Al Pacino - Brad Pitt
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  zaterdag 28 mei 2005 @ 09:56:14 #75
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_27426855
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:50 schreef Arcee het volgende:
PSH is weggestemd.

En Benicio ook!
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')