abonnement Unibet Coolblue
pi_27191228
Omdat in de vorige topics niet alleen over Antidepressiva, maar ook over antipsychotica gesproken werd, heb ik er een andere topictitel van gemaakt.
Dit topic staat open voor elke medicatie tegen allerlei psychische klachten.

Openingspost vorige topic:

In dit topic kun je gebruikerservaringen uitwisselen over AD. Bedenk echter, wat bij de een wel werkt, hoeft bij de ander helemaal niet aan te slaan. Bovendien zijn we als crew van mening, dat je erg moet oppassen met afgaan op de ervaringen van een ander. Voor een vakkundig advies moet je toch echt bij een arts zijn.
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic,
te gaan discussieren over het al dan niet gebruiken van AD.

Op www.psychologie.nu is een apart medicatie-forum.
Op de volgende sites kun je informatie lezen over diverse medicijnen:
www.apotheek.nl
www.mentalhealth.com (doorklikken naar medications).

------------------------------------
Wat linkjes die voorbij kwamen in de verschillende posts:
------------------------------------

http://www.stichtingpandora.nl - Er staan een aantal interressante pdf files over bijwerkingen van AD's en inspraak bij de behandelend arts onder het kopje documenten

http://www.observer.co.uk/magazine/story/0,11913,706297,00.html - Over verslaving aan SSSI's

http://home.planet.nl/~angst/index2.html - Voor iedereen die voor zichzelf of een bekende meer wil weten over de werking van AD's en de bijzonderheden ervan

http://knuckles.madtech.cx/depressiedagboek2.pdf - Dit depressiedagboek is bedoeld als steuntje in de rug voor mensen met een depressie. Het is bedoeld om inzicht in de voortgang van je behandeling te krijgen. Ook kan je af en toe terugkijken, om te zien hoever je al bent gekomen.

http://www.ggzplaza.nl/Law/Default.aspx - De rechten en plichten van een client bij de GGZ

http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva.htm - Prima uitleg over werking van Anti Depressiva.
(toegang tot meer info)

Opmerking

Dit topic is Niet bedoeld voor slowchat

Linkje naar het vorige deel: [Centraal] Anti-Depressiva

[ Bericht 2% gewijzigd door Wolkje op 21-05-2005 00:38:48 ]
pi_27191761
Inderdaad een betere topictitel en een mooie openingspost, handig al die links bij elkaar!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27191839
Nog een maand of 2, dan ga ik afbouwen, ik ben benieuwd .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:28:18 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27192000
Goeie op .

Ik heb een vraagje. Ik doe sinds een paar weken een St Janskruid kuurtje (kan nogal eens neerslachtig worden in het voorjaar). En ik merk sinds een paar dagen wel een verandering (kan placebo zijn, natuurlijk. Maar als placebo werkt, is dat voor mij ook prima ) .
Maar nu hoor ik van verschillende kanten dat ik daar wel mee op moet passen. Ik doe de kuur ook niet langer dan 2, 3 maanden max, maar vroeg me af of iemand hier weet wat de risico's kunnen zijn?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27192049
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:28 schreef Copycat het volgende:
Goeie op .

Ik heb een vraagje. Ik doe sinds een paar weken een St Janskruid kuurtje (kan nogal eens neerslachtig worden in het voorjaar). En ik merk sinds een paar dagen wel een verandering (kan placebo zijn, natuurlijk. Maar als placebo werkt, is dat voor mij ook prima ) .
Maar nu hoor ik van verschillende kanten dat ik daar wel mee op moet passen. Ik doe de kuur ook niet langer dan 2, 3 maanden max, maar vroeg me af of iemand hier weet wat de risico's kunnen zijn?
St Janskruid zou de werking van bepaalde medicijnen kunnen verstoren geloof ik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27192127
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:28 schreef Copycat het volgende:
Goeie op .

Ik heb een vraagje. Ik doe sinds een paar weken een St Janskruid kuurtje (kan nogal eens neerslachtig worden in het voorjaar). En ik merk sinds een paar dagen wel een verandering (kan placebo zijn, natuurlijk. Maar als placebo werkt, is dat voor mij ook prima ) .
Maar nu hoor ik van verschillende kanten dat ik daar wel mee op moet passen. Ik doe de kuur ook niet langer dan 2, 3 maanden max, maar vroeg me af of iemand hier weet wat de risico's kunnen zijn?
Zit er geen bijsluiter bij dan?
Misschien een hele stomme vraag hoor.

Ik heb er zelf geen ervaring mee iig en ook geen verstand van.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:33:20 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27192147
Ik weet dat het de werking van de anticonceptiepil kan verminderen. Maar aangezien mijn seksleven recentelijk op een laag pitje staat en er condooms in huis zijn voor je weet maar nooit niet, maak ik me daar geen zorgen over.

Ik ben echter nogal verslavingsgevoelig, en vroeg me ook af of ik straks een pillenpoppende kruidjunk word... .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:35:12 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27192198
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef Wolkje het volgende:

Zit er geen bijsluiter bij dan?
Geen stomme vraag en ja die zit er bij. Maar daar staat niet echt veel achtergrondinfo in. Heb ook al op internet gekeken, maar vind daar ook allerlei tegenstrijdige info. Dus dacht: ik doe een beroep op mijn medeFOK!kers .

Nou ja... als ik over een maandje of twee opeens heel hyper en vreemd(er dan normaal) ga doen, waarschuw me dan dat ik die pillen moet laten staan .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27192304
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:35 schreef Copycat het volgende:
Nou ja... als ik over een maandje of twee opeens heel hyper en vreemd(er dan normaal) ga doen, waarschuw me dan dat ik die pillen moet laten staan .
pi_27192477
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:47:51 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27192528
St Jans kruid werkt even sterk als normale anti depressiva heb ik ooit gelezen ergens. Of het waar is? Wie weet
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_27192591
Er staat veel tijgenschrijdige informatie over de wel of niet werking van st. Janskruid op internet.
Maar als Copycat het gevoel heeft dat het werkt, en de pil niet actief gebruikt, en geen kanker heeft,
lijkt het me in ieder geval het proberen waard.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:25:47 #13
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_27193459
Ik heb dat St. Jans-kruid zelf ongeveer 2 maanden geprobeerd.
Bij mij had het geen (merkbaar) effect op mijn stemming.
Ik heb echter ook geen negatieve bijwerkingen gehad, dus veel kwaad heeft het ook niet gedaan.
Wel jammer dat het niet gewerkt heeft, want de stap naar huisarts/psychiater voor 'echte' Anti-Depressiva is me nog te moeilijk.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:57:59 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27194289
Tegenstrijdigheid troef, dus .

Hoe dan ook, ik merk bij mezelf wel dat ik de dingen wat zonniger bezie. Kan inbeelding zijn, maar ik voel me er vooralsnog goed bij.

Ik ben ook niet depressief of zo, maar soms kan ik iets te lang in een zwartgallige, lusteloze bui blijven hangen. En dat nare, fletse gevoel ben ik kwijt.
Deze hele week vrolijk, zelfs m'n PMS gooide geen sjagrijn in het eten .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27194455
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:28 schreef Copycat het volgende:
Goeie op .

Ik heb een vraagje. Ik doe sinds een paar weken een St Janskruid kuurtje (kan nogal eens neerslachtig worden in het voorjaar). En ik merk sinds een paar dagen wel een verandering (kan placebo zijn, natuurlijk. Maar als placebo werkt, is dat voor mij ook prima ) .
Maar nu hoor ik van verschillende kanten dat ik daar wel mee op moet passen. Ik doe de kuur ook niet langer dan 2, 3 maanden max, maar vroeg me af of iemand hier weet wat de risico's kunnen zijn?
Ik ben in het voorjaar ook wat somberder terwijl de meesten juist in het voorjaar opleven. Op de een of andere manier vind ik die koude winteravonden veel gezelliger en ben ik dan dus vrolijker.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27194632
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:25 schreef Boschjesman het volgende:
Wel jammer dat het niet gewerkt heeft, want de stap naar huisarts/psychiater voor 'echte' Anti-Depressiva is me nog te moeilijk.
Heb jij eigenlijk gesprekken met een psycholoog/maatschappelijk werker?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:38:55 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27195390
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:04 schreef Vava het volgende:
Op de een of andere manier vind ik die koude winteravonden veel gezelliger en ben ik dan dus vrolijker.
Bij mij is het juis het ongeduldig verlangen naar lange, zwoele zomernachten .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27195532
Gaat dit topic alleen over anti-depressiva?
pi_27195607
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:43 schreef Conflict het volgende:
Gaat dit topic alleen over anti-depressiva?
dat je niet de OP leest oke, maar de topictitel moet nog wel lukken, toch?
pi_27195633
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:46 schreef Wolkje het volgende:

[..]

dat je niet de OP leest oke, maar de topictitel moet nog wel lukken, toch?
Ik vind dit echt een belachelijk antwoord.

De titel doet anders vermoeden dan de OP, daarom vroeg ik het ff.
pi_27195684
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:47 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een belachelijk antwoord.

De titel doet anders vermoeden dan de OP, daarom vroeg ik het ff.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef Wolkje het volgende:
Omdat in de vorige topics niet alleen over Antidepressiva, maar ook over antipsychotica gesproken werd, heb ik er een andere topictitel van gemaakt.
Wat is er niet duidelijk aan dan?
Ik zie het niet namelijk.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:49:23 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27195685
Het topic is dus breder dan enkel anti-depressiva, Conflict .


Verder on topic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27198328
Mijn vraag: Ik slik al maanden Nozinan en Promethazine. Dit is omdat ik niet kan slapen door de ritalin. Ook houdt dit mij van een psychose af. Ik heb een half jaar geleden een psychose gehad en wens dat niet nog eens mee te maken.

Maar nu word ik erg dik, terwijl ik juist te weinig eet. Ik ben 15 kilo aangekomen. Volgens mijn arts zijn er geen alternatieven voor deze medicijnen.

Blijf ik zwaarder worden of stopt dat op een gegeven moment?

Ik ben van 70 naar 85 kilo gegaan, vind ik nogal extreem.
pi_27198428
laat maar, ik moet eerst goed lezen en dan pas reageren
pi_27198500
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef Wolkje het volgende:
ja, dat is vrij extreem inderdaad.

Werken homeopathische middelen niet bij je?

Ik heb geen idee of het door blijft gaan
Nou, ik heb een psychiater en hij gaat me geen homeopatische middelen voorschrijven. Ook blijf ik dit wel graag slikken omdat ik er veel baat bij heb.

Maar ik ben liever psychisch niet in orde dan dat ik straks 110 kilo weeg eigenlijk....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:15:01 #26
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_27198504
uit: [Centraal] Anti-Depressiva
http://www.vita-send.nl/stjanskruid.htm
De belangrijkste indicatie in de meeste studies waren lichte tot matige depressieve verschijnselen.

Vier studies werden opgezet om tests uit te voeren voor de behandeling van zware depressiviteit.

Bij verschillende onderzoeken werd een verbetering waargenomen van de voornaamste symptomen van een depressie (stemming, afname van levenslust , gebrek aan slaap, concentratie en bepaalde lichamelijke klachten.)

Bij diverse studies werd de werkzaamheid onderzocht van Sint Janskruid t.o.v. een placebo en antidepressiva als amitriptyline, imipramine, mapotriptiline ,fluoxetine, sertraline en paroxetine.

Daaruit kwam evident naar voren dat Sint Janskruidextracten effectief zijn bij de bestrijding van milde tot matige depressiviteit. Echter niet bij langdurige zware depressiviteit.

----
Lees deze link ook even
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_27198557
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef Conflict het volgende:
Maar ik ben liever psychisch niet in orde dan dat ik straks 110 kilo weeg eigenlijk....
ja, dat snap ik idd.
Wat voor 'psychose' had je, wat gebeurde er?
pi_27198621
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ja, dat snap ik idd.
Wat voor 'psychose' had je, wat gebeurde er?
Ik denk vaak dat iedereen het op me gemut heeft en me te grazen wil nemen. Maar goed, dat heb ik steeds meer onder controle. |
pi_27198737
Is duidelijk hoelang je die Antipsychotica nog moet slikken, of niet?
Jezus, wat stel ik veel vragen
pi_27198821
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:22 schreef Wolkje het volgende:
Is duidelijk hoelang je die Antipsychotica nog moet slikken, of niet?
Jezus, wat stel ik veel vragen
Deze medicatie moet je lange tijd blijven slikken. In principe heb ik absoluut geen problemen met medicijnen hoor, ik slik ook nog 72 Mg concerta per dag. Maar vraag me af of het wel gezond is en of ik dikker blijf worden.

Als Strattera (nieuw adhd medicijn) verkrijgbaar is mag ik dat proberen. Misschien heb ik wel minder slaapproblemen dan.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:27:19 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27198895
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:24 schreef Conflict het volgende:

en of ik dikker blijf worden.
Kun je uit de bijsluiter en/of google wijs worden wat de reden is dat je dikker wordt? (Wordt bijv. een bepaald lichaamsproces onderbroken, worden bepaalde stoffen niet of teveel aangeaakt, gaat je lichaam meer/minder verbranden etc.)? In sommige gevallen kun je door je levensstijl aan te passen het tegen gaan..
pi_27198964
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:27 schreef Alicey het volgende:
In sommige gevallen kun je door je levensstijl aan te passen het tegen gaan..
Ik weet dat ik ook dikker ben geworden door mijn medicatie, omdat ik meer honger kreeg.
Dat was ook bekend van dit medicijn, dus nu eet ik gezonder dan vroeger.
pi_27199076
Bij mij zat er wel een maximum aan dat dikker worden, maar ik slikte hele andere medicijnen dan jij (Seroxat) dus is misschien niet vergelijkbaar en misschien verschilt het ook wel per persoon. Bij mij lag het er niet aan dat het spul me meer eetlust gaf en volgens mij was het ook niet zo dat ik door die medicijnen sneller aankwam bij hetzelfde eetpatroon. Het was bij mij meer een psychisch iets, kreeg door de Seroxat een lang leve de lol- wat boeien die paar kilootjes meer nou helemaal, chocolademousse en bier zijn gewoon lekker- houding. Ik ging dus wel meer eten, maar dat kwam volgens mij niet door iets lichamelijks, maar door een ver doorgedreven levensgenieterij.

Wat ook bijgedragen kan hebben is dat ik van dat spul erg slaperig werd en elke dag de tien uur slaap wel haalde. Dan beweeg je automatisch natuurlijk een stuk minder dan wanneer je blij mag zijn als je 6 uur haalt
pi_27199211
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:24 schreef Conflict het volgende:
Maar vraag me af of het wel gezond is en of ik dikker blijf worden.
Een oude vriend van mij is schizofreen en krijgt daar ook antipsychotica voor, en die is ook echt heel veel aangekomen, op een gegeven moment stopte het wel, maar hij is wel echt dik geworden... Hoe lang slik je ze al?
quote:
Als Strattera (nieuw adhd medicijn) verkrijgbaar is mag ik dat proberen. Misschien heb ik wel minder slaapproblemen dan.
Wel eens visolie capsules geprobeerd? In grote hoeveelheden schijnt dat ook een positief effect te hebben op allerlei psychische problemen, waaronder depressie, adhd en schizofrenie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:44:43 #35
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27199383
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:28 schreef Copycat het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik doe sinds een paar weken een St Janskruid kuurtje (kan nogal eens neerslachtig worden in het voorjaar). En ik merk sinds een paar dagen wel een verandering (kan placebo zijn, natuurlijk. Maar als placebo werkt, is dat voor mij ook prima ) .
St Janskruid heb ik zelf ook gebruikt, maar het effect merk je officieel pas na 3 tot 6 weken (dat is volgens mij uit onderzoek gebleken). Placebo werkt mij mij ook altijd prima btw
pi_27199397
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een oude vriend van mij is schizofreen en krijgt daar ook antipsychotica voor, en die is ook echt heel veel aangekomen, op een gegeven moment stopte het wel, maar hij is wel echt dik geworden... Hoe lang slik je ze al?
[..]

Wel eens visolie capsules geprobeerd? In grote hoeveelheden schijnt dat ook een positief effect te hebben op allerlei psychische problemen, waaronder depressie, adhd en schizofrenie.
Visolie heeft zeer weinig goed effecten is uit studies gebleken. Ook heb ik geen vertrouwen hierin, ik heb z ontzettend veel baat bij concerta dat ik niet zomaar over wil stappen. Van Strattera is wel de werking bewezen.

Ik slik ongeveer een half jaar deze pillen.
pi_27199477
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:45 schreef Conflict het volgende:

[..]

Visolie heeft zeer weinig goed effecten is uit studies gebleken. Ook heb ik geen vertrouwen hierin, ik heb z ontzettend veel baat bij concerta dat ik niet zomaar over wil stappen. Van Strattera is wel de werking bewezen.

Ik slik ongeveer een half jaar deze pillen.
Dan vermoed ik dat je misschien nog wel wat aan zal komen, helaas...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27199517
Verder is eten een groot probleem voor mij door de Concerta welke de eetlust nogal remt.

Ik eet nooit koek, snoep of welk tussendoortje dan ook. Als ik een warme maaltijd heb per dag ben ik daar trots op. Volgens mij kom ik nooit aan de duizend calorieen per dag. Het ligt puur aan die pillen.

En van Concerta val je erg veel af staat in de bijsluiter.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:55:17 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27199672
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:44 schreef Christine het volgende:
het effect merk je officieel pas na 3 tot 6 weken (dat is volgens mij uit onderzoek gebleken). Placebo werkt mij mij ook altijd prima btw
Ik ben nu ruim twee weken aan het kuren... Of snel of ingebeeld, het werkt idd prima .

Conflict: da's wel heavy duty stuff, zeg!
En Grrrrr, waarom denk je dat hij nog meer zal aankomen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27199888
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ben nu ruim twee weken aan het kuren... Of snel of ingebeeld, het werkt idd prima .

Conflict: da's wel heavy duty stuff, zeg!
En Grrrrr, waarom denk je dat hij nog meer zal aankomen?
Binnen een half jaar 15 kilo, dat is erg snel een hoop aankomen. De snelheid van dat aankomen zal langzaam naar 0 zakken ga ik vanuit, maar ik vermoed dat dat niet binnen een half jaar al zover is.

Als ik kijk naar die oude vriend van mij, die is volgens mij wel een jaar of anderhalf aan het aankomen geweest, maar ik weet niet welke medicijnen hij precies slikt. Maar daar ging het aankomen in het begin ook echt in een razend tempo en dat werd langzaam minder totdat het eindelijk stabiel bleef.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:56:26 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27201527
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ben nu ruim twee weken aan het kuren... Of snel of ingebeeld, het werkt idd prima .
Toen ik indertijd met mijn medicatie begon (Efexor) merkte ik na een week al verschil. Echt van de ene op de andere dag. Terwijl daarvoor officieel ook 4-6 weken staat.
Het is denk ik ook maar net hoe gevoelig je bent.
Alcohol tikt bij mij bv ook heel snel aan, een half glaasje voel ik al in mijn benen en van één kopje koffie ben ik drie uur hyper.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27201694
Had ik ook. "Na vier tot zes weken misschien eens een keer een geleidelijk effect"? Na drie dagen Seroxat merkte ik al een wereld van verschil!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:06:16 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27201789
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:02 schreef thaleia het volgende:
Had ik ook. "Na vier tot zes weken misschien eens een keer een geleidelijk effect"? Na drie dagen Seroxat merkte ik al een wereld van verschil!
Wellicht heeft het ook met lichaamsbouw te maken? Ik weet niet hoor, maar zowel jij, als Cc als ik zijn nogal 'petite'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27202012
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wellicht heeft het ook met lichaamsbouw te maken? Ik weet niet hoor, maar zowel jij, als Cc als ik zijn nogal 'petite'.
ik ben ook errug petite, maar bij mij heeft het toch een tijd geduurd voordat mijn medicatie aansloeg.
pi_27202060
Met alcohol heb ik het idd ook. Toen ik nog ad slikte dacht ik dat ik zo snel aangeraakte door de combi met de ad. (Zal ook best wel zo zijn geweest). Maar ook nu voel ik nog een razendsnel effect als ik alcohol drink, zal vast wel door lichaamsbouw komen ja. Van koffie weet ik het niet, want dat drink ik niet. Paracetamollen werken wel ook supersnel hier
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:14:44 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27202061
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:12 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ik ben echt het petitest denk ik, maar bij mij heeft het toch een tijd geduurd voordat mijn medicatie aansloeg.
Oh, oké, het was ook maar even een wilde gok hoor!
De overeenkomst viel me ineens op, petietje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27202162
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, oké, het was ook maar even een wilde gok hoor!
De overeenkomst viel me ineens op, petietje.
bij mij was het dus niet zo
Zowel bij seroxat als bij remeron heeft het een tijdje geduurd bij mij voordat het aansloeg,
maar de 'normale dosis' Remeron sloeg bij mij aanvankelijk helemaal niet aan, en daarom heb ik
een hele lange tijd een verhoogde dosis daarvan gehad. Ik denk dat het ook wel met gevoeligheid
te maken heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook helemaal geen last van caffeine ofzo.
pi_27202439
Is het trouwens normaal dat ik nooit lichamelijke controle krijg? Ik slik een behoorlijke dosis medicatie per dag, melatonine, ritalin, nozinan, promethazine, oxacepan en ik blow nogal stevig

Laatste keer dat ze mijn bloed gecheckt hebben is een half jaar geleden. Of is dat normaal? In die bijsluiters staat altijd dat je regelmatig een lichamelijke controle moet ondergaan.
pi_27202485
Ik heb nog nooit een lichamelijke controle gehad.
Blowen en gevoelig zijn voor psychoses is trouwens niet zo'n goed idee samen he,
maar ik neem aan dat je dat al wist
pi_27202559
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:28 schreef Wolkje het volgende:
Ik heb nog nooit een lichamelijke controle gehad.
Vaag.

Ik heb trouwens ook een medicijn dat ik af en toe slik en dan verlies ik totaal de controle over mezelf. Geestelijk raak ik dan echt helemaal in de war. Maar die psychiater zegt gewoon dat dat niet kan en ik zit half te trippen thuis. Ik slik het maar niet meer.
pi_27202647
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:30 schreef Conflict het volgende:
Ik heb trouwens ook een medicijn dat ik af en toe slik en dan verlies ik totaal de controle over mezelf. Geestelijk raak ik dan echt helemaal in de war. Maar die psychiater zegt gewoon dat dat niet kan en ik zit half te trippen thuis. Ik slik het maar niet meer.
Misschien ligt het aan de combinatie met je andere medicatie?
Wellicht kan je dat eens aan je huisarts vragen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:34:47 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27202672
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan de combinatie met je andere medicatie?
Wellicht kan je dat eens aan je huisarts vragen.
Of de apotheek. Die zijn daarin gespecialiseerd.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27202720
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Of de apotheek. Die zijn daarin gespecialiseerd.
Dat is een nog beter idee idd.
De apotheek weet precies welke medicatie wel en niet samen kan en wat je evt. voor bijwerkingen kan krijgen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:46:15 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27203009
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:27 schreef Conflict het volgende:
Is het trouwens normaal dat ik nooit lichamelijke controle krijg? Ik slik een behoorlijke dosis medicatie per dag, melatonine, ritalin, nozinan, promethazine, oxacepan en ik blow nogal stevig

Laatste keer dat ze mijn bloed gecheckt hebben is een half jaar geleden. Of is dat normaal? In die bijsluiters staat altijd dat je regelmatig een lichamelijke controle moet ondergaan.
Het lijkt mij wenselijk om vaker controles te doen.. Misschien eens met je arts over hebben. Ik slik heel wat minder en krijg per kwartaal een controle..
pi_27203267
Ik heb geen huisarts.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:57:44 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27203309
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef Conflict het volgende:
Ik heb geen huisarts.
Je hebt toch neem ik aan wel een arts die die medicijnen voorschrijft?
pi_27203378
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt toch neem ik aan wel een arts die die medicijnen voorschrijft?
ja een psychiater van het GGZ. Maar die geeft me een waslijst medicijnen mee en die zie ik dan weer drie maanden niet

Kost me ook handenvol geld, wel 134 euro per maand die gekke pillen! En ik word nog vet ook en psychotisch en ik blow te veel
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:02:53 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27203470
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

ja een psychiater van het GGZ. Maar die geeft me een waslijst medicijnen mee en die zie ik dan weer drie maanden niet
Maar als je hem een volgende keer ziet, wordt er dan wel controle uitgevoerd?
quote:
Kost me ook handenvol geld, wel 134 euro per maand die gekke pillen! En ik word nog vet ook en psychotisch en ik blow te veel
Wow, da's wel flink! Wordt het voor jou niet vergoed? Vet en psychotisch worden lijkt me erg kut.. Blowen is volgens mij niet zo verstandig als je richting psychotisch gaat.. Ik heb in ieder geval een keer flinke paniekaanvallen gehad van een joint..
pi_27203620
@conflict... je krijgt die hele riedel medicatie niet voor niks.. Psychotische episoden kunnen worden uitgelokt door blowen, misschien heb je dus ook minder medicatie nodig als je niet blowt...
pi_27203722
Die 134 euro is bijbetaling.
pi_27203810
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:12 schreef Conflict het volgende:
Die 134 euro is bijbetaling.
welke medicatie wordt er niet vergoed dan, of maar deels vergoed?
Ritalin of Antipsychotica?
pi_27203851
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:15 schreef Wolkje het volgende:

[..]

welke medicatie wordt er niet vergoed dan, of maar deels vergoed?
Ritalin of Antipsychotica?
Nozinan 14 euro, Melatonine 20 euro en concerta 100

Ik krijg langwerkende ritalin, dat heet concerta en wordt niet vergoed. Voor melatonine en nozinan zijn goedkopere alternatieven maar ik ben voor alles gecontraindiceerd (als ik het goed schrijf). Dus ik mag alles lekker zelf van mijn WAJONG dokken.

Maar ik vraag steeds bijzondere bijstand aan, is wel veel geouwehoer steeds.
pi_27203930
Promethazine en oxacepan is gratis maar dan kan ik net zo goed aan de paracetamol
pi_27204018
wat is het voordeel van langwerkende ritalin boven gewone ritalin?
pi_27204128
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:24 schreef Wolkje het volgende:
wat is het voordeel van langwerkende ritalin boven gewone ritalin?
Dat het langer werkt.

Ritalin moet je een keer of vier a vijf per dag slikken. Concerta geeft steeds een beetje stof af, het werkt 12 tot 14 uur lang. Ik krijg geen ritalin omdat ik daar dan misschien verslaafd aan word. Bij Concerta is die kans erg klein omdat je er geen directe kick van krijgt. Ritalin wordt erg veel misbruikt (gesnoven).

Ik heb nogal wat drugs gebruikt in mijn leven en daarom krijg ik geen ritalin
pi_27204247
Die concerta zou ik niet meer kunnen missen. Maar ik zal het ook altijd moeten blijven slikken. ADHD gaat gewoon nooit over maar daar heb ik me bij neergelegd.

Het mooie is dat er een nieuw medicijn is, dat heet strattera. http://www.strattera.nl/Nitro/strattera.nl/home.jsp?page=2224

Dat werkt 24 uur lang en werkt anders dan ritalin. Het is ook geen verboden middel, dat is ritalin wel, het staat op de dopinglijst. Zodra dat op de markt is mag ik dat uitproberen
pi_27204486
Ah. Wanneer komt dat op de markt?

Wat gebeurt er trouwens als jij je ADHD medicatie niet inneemt?

Toch nog even iets ter verduidelijking in de OP gezet.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef Wolkje het volgende:
Dit topic staat open voor elke medicatie tegen allerlei psychische klachten.
pi_27204795
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:43 schreef Wolkje het volgende:
Ah. Wanneer komt dat op de markt?

Wat gebeurt er trouwens als jij je ADHD medicatie niet inneemt?

Toch nog even iets ter verduidelijking in de OP gezet.
[..]

Ik heb geen idee, ik slik ze netjes iedere dag

Strattera kan ieder moment verkrijgbaar worden, kwestie van een paar weken nog....

[ Bericht 8% gewijzigd door Conflict op 21-05-2005 01:07:14 ]
pi_27204964
Dat dikker worden heb ik helaas ook last van, nou had ik voor ik aan de AD en AP begon wat ondergewicht en is mijjn gewicht nu ook niet te hoog (ik heb nu een gemiddeld gewicht, voor mij is het vreemd omdat dat ondergewicht voor mij een normaal gewicht was). Ik heb er zelf ook best veel moeite mee. Ik hoop dan ook dat ik snel mag afbouwen maar aangezien ik een soort van chronische depressie had ziet het er naar uit dat ik in elk geval de AD voor jaren moet slikken
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:20:21 #70
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_27205482
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:10 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk gesprekken met een psycholoog/maatschappelijk werker?
Om eerlijk te zijn heb ik dat wel gehad (4 maanden ongeveer), maar dat is denk ik niet echt iets voor mij.
Ik probeer automatisch altijd normaal te doen... Ik kan moeilijk over gevoelens en dergelijke praten. Bij die sessies bij de psycholoog hebben ze bijna alle informatie eruit moeten trekken, en over sommige dingen loog ik dan ook nog eens. .
Mijn ouders weten ook totaal niets. Nog een reden waarom de drempel tot ADs zo groot is. Hun betalen nog altijd de ziektenkosten, dus ze zullen dan ook doktersbezoeken en kosten van medicijnen op de rekening zien en ..... .
Nouja, ik heb gewoon constant een muur van quasi-vrolijkheid om me heen gebouwd om hetgeen van binnen te verbergen.
pi_27206056
damn wat slikken er veel mensen AD.. ik niet trouwens maar vind t wel interessant allemaal
pi_27206107
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:42 schreef Sport_Life het volgende:
damn wat slikken er veel mensen AD.. ik niet trouwens maar vind t wel interessant allemaal
Valt wel mee hoor er is alleen een klein groepje op dit forum wat ze slikt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27206176
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:43 schreef Vava het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor er is alleen een klein groepje op dit forum wat ze slikt
Mja okej Fok! en met name R&P is misschien niet geheel representatief voor de algemene maatschappij maargoed .
pi_27206714
Volgens mij zijn het er sowieso veel hoor, landelijk gezien. Soms staat er weleens iets over in de krant, heb weleens iets gelezen van 1 op de 3 Nederlanders, maar dat lijkt me wat veel. "Een miljoen recepten voor ad uitgeschreven" ben ik ook weleens tegengekomen, da's misschien dichter bij de waarheid (dat hoeft nl niet te betekenen dat dus ook een miljoen mensen ze slikken)
pi_27206754
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:46 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mja okej Fok! en met name R&P is misschien niet geheel representatief voor de algemene maatschappij maargoed .
Juist!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 21 mei 2005 @ 02:21:46 #76
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_27206930
En buiten zoiets anoniems als Fok! zal niet menig mens aan de grote klok hangen dat hij/zij 'slikt'.
pi_27207089
Toen ik een keer rijles had (jaartje geleden) moest ik plotseling stoppen bij de apotheek want mn instructeur moest ff AD halen .
pi_27208856
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:20 schreef Boschjesman het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik dat wel gehad (4 maanden ongeveer), maar dat is denk ik niet echt iets voor mij.
Ik probeer automatisch altijd normaal te doen... Ik kan moeilijk over gevoelens en dergelijke praten. Bij die sessies bij de psycholoog hebben ze bijna alle informatie eruit moeten trekken, en over sommige dingen loog ik dan ook nog eens. .
Ik kan me de eerste paar gesprekken met mijn psychologe nog wel herinneren, die zagen er ongeveer hetzelfde uit. Toen ben ik ook na vijf keer gestopt. Na een tijdje kreeg ik opnieuw klachten, en inmiddels (zo'n drie jaar verder) heb ik wel nuttige gesprekken en kan ik wel over mijn gevoelens praten. Dat is ook iets dat zich ontwikkeld.
quote:
Mijn ouders weten ook totaal niets. Nog een reden waarom de drempel tot ADs zo groot is. Hun betalen nog altijd de ziektenkosten, dus ze zullen dan ook doktersbezoeken en kosten van medicijnen op de rekening zien en ..... .
Dat merken ze niet. Je krijgt geen gespecificeerde rekening van je ziektekosten namelijk. Mijn moeder kwam er na anderhalf jaar achter dat ik AD slikte, omdat ze een doosje op mijn kamer vond. Maar voor die ziektekosten hoef je dus niet bang te zijn.

Nou is medicatie zonder therapiegesprekken of begeleiding wel vrij nutteloos, dus wat dat betreft begrijp ik het wel als je geen medicatie neemt.
quote:
Nouja, ik heb gewoon constant een muur van quasi-vrolijkheid om me heen gebouwd om hetgeen van binnen te verbergen.
Dat had ik dus ook jaren geleden
pi_27208862
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 02:31 schreef Sport_Life het volgende:
Toen ik een keer rijles had (jaartje geleden) moest ik plotseling stoppen bij de apotheek want mn instructeur moest ff AD halen .
lekker goed voorbeeld, die instructeur, AD hebben een gele sticker nml.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:15:36 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27209212
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:20 schreef Boschjesman het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik dat wel gehad (4 maanden ongeveer), maar dat is denk ik niet echt iets voor mij.
Ik probeer automatisch altijd normaal te doen... Ik kan moeilijk over gevoelens en dergelijke praten. Bij die sessies bij de psycholoog hebben ze bijna alle informatie eruit moeten trekken, en over sommige dingen loog ik dan ook nog eens. .
Mijn eigen ervaring is hier dat het toch ook wel erg uitmaakt welke psycholoog je hebt. Ik heb er een gehad die op mijn zenuwen werkte. Ik denk niet dat ze zich daar zelf van bewust was en/of haar houding had kunnen veranderen.. Ik weet niet of wisselen voor jou mogelijk is?
quote:
Mijn ouders weten ook totaal niets. Nog een reden waarom de drempel tot ADs zo groot is. Hun betalen nog altijd de ziektenkosten, dus ze zullen dan ook doktersbezoeken en kosten van medicijnen op de rekening zien en ..... .
Nouja, ik heb gewoon constant een muur van quasi-vrolijkheid om me heen gebouwd om hetgeen van binnen te verbergen.
Die muur moet je voor oppassen. Hoe groter deze muur, hoe langer het duurt om hem af te breken.. Iets was ook soms pijnlijk kan zijn..
pi_27212438
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 09:34 schreef Wolkje het volgende:

[..]

lekker goed voorbeeld, die instructeur, AD hebben een gele sticker nml.
Gele sticker wat bedoel je?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:36:22 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27212505
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gele sticker wat bedoel je?
Dat het je rijvaardigheden kan beïnvloeden.

Ik heb alleen de eerste weken niet gereden ivm 'aanwenningsverschijnselen' (vnl duizelig).
Maar ik rijd nu ook gewoon hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27212550
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat het je rijvaardigheden kan beïnvloeden.

Ik heb alleen de eerste weken niet gereden ivm 'aanwenningsverschijnselen' (vnl duizelig).
Maar ik rijd nu ook gewoon hoor.
Nou weet ik niet of hij het slikte voor zn rijlessen of daarna, ik denk erna, hij was altijd super chagrijnig .
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:39:29 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27212588
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nou weet ik niet of hij het slikte voor zn rijlessen of daarna, ik denk erna, hij was altijd super chagrijnig .
Oh, maar ook mét AD kun je superchagrijnig zijn hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27214701
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat het je rijvaardigheden kan beïnvloeden.

Ik heb alleen de eerste weken niet gereden ivm 'aanwenningsverschijnselen' (vnl duizelig).
Maar ik rijd nu ook gewoon hoor.
Ik rijd ook gewoon, zolang ik zelf niet het idee heb dat het mn rijvaardigheid beïnvloed ga ik gewoon rijden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:26:08 #86
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_27216886
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 09:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Dat merken ze niet. Je krijgt geen gespecificeerde rekening van je ziektekosten namelijk. Mijn moeder kwam er na anderhalf jaar achter dat ik AD slikte, omdat ze een doosje op mijn kamer vond. Maar voor die ziektekosten hoef je dus niet bang te zijn.
Volgens mij krijgen wij wèl een gespecialiseerde rekening, omdat we een vrij hoog eigen risico hebben.
quote:
Nou is medicatie zonder therapiegesprekken of begeleiding wel vrij nutteloos, dus wat dat betreft begrijp ik het wel als je geen medicatie neemt.
Met de therapie ben ik ook nog voor een andere reden gestopt, namelijk dat het niet door de verzekering werd gedekt, en dat dat door ons zelf betaald moest worden.
Maar als ik over 3 weken ga werken, ga ik waarschijnlijk een andere verzekering pakken, wat het hopelijk makkelijker maakt voor mij.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:54:30 #87
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_27217582
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is hier dat het toch ook wel erg uitmaakt welke psycholoog je hebt. Ik heb er een gehad die op mijn zenuwen werkte. Ik denk niet dat ze zich daar zelf van bewust was en/of haar houding had kunnen veranderen.. Ik weet niet of wisselen voor jou mogelijk is?
Ik merk dat zelf ook wel, ik heb in die tijd drie verschillende therapeuten gehad. De eerste was een arrogante stagair. De twee anderen waren wel 'beter', maar nog steeds niet goed genoeg om door de muur te breken, (wat niet hun schuld is).
quote:
Die muur moet je voor oppassen. Hoe groter deze muur, hoe langer het duurt om hem af te breken.. Iets was ook soms pijnlijk kan zijn..
Zal ik proberen, maar ik heb ook een beetje het gevoel dat die muur mij beschermt. Behalve dat die voorkomt dat derden er vanaf weten, 'ontken' ik het probleem ook naar mezelf toe. Wat, denk ik, toch wel een beetje helpt.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:07:16 #88
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_27217907
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:54 schreef Boschjesman het volgende:

Zal ik proberen, maar ik heb ook een beetje het gevoel dat die muur mij beschermt. Behalve dat die voorkomt dat derden er vanaf weten, 'ontken' ik het probleem ook naar mezelf toe. Wat, denk ik, toch wel een beetje helpt.
Ik vraag me wel af of dat op de lange termijn ook nog zo is.. Je blijft ontkennen dat er *iets* mis is, dan ga je er in geloven, en dan is er voor jou niets mis.. Maar je gaat nog steeds op de oude voet verder (vicieuze cirkel)
(Met dezelfde problematiek, die blijft sluimeren, bedoel ik)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:43:43 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27220410
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:02 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik rijd ook gewoon, zolang ik zelf niet het idee heb dat het mn rijvaardigheid beïnvloed ga ik gewoon rijden.
Nou, ik zou mezelf/jezelf niet zomaar als referentiepunt nemen. Immers, als medicatie je rijvaardigheid kan beïnvloeden zal het ook vast invloed hebben op je waarneming. Dus of je dan ook echt objectief veilig rijdt is niet zomaar waar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27220545
Op de een of andere manier lukte het me niet om te quoten, maar nog even terug op het vorige: mijn ouders zijn niet zo bang voor een stigma. Ze hebben het ook aan niemand vertelt, denk ik. Maar het is meer dat ze uit een familie komen waar men niet zo snel naar de dokter gaat, erg pro natuurlijke geneeswijzes is, en al helemaal niet afhankelijk wil zijn van wat voor medicijn dan ook. En m'n huisarts heeft ronduit gezegd dat ik nu op dit moment afhankelijk ben van AD. Au, dat doet wel een beetje pijn.
En het is niet hun zoon, maar hun dochter. Penelopeia is nog altijd een vrouw!
Ze hebben vroeger altijd gezegd als we samen aan het grappen maken waren, en ik zei dat ze iets zeiden waarvan ik krassen op m'n ziel zou krijgen, dat ze dan later wel de rekening van de psycholoog zouden betalen. En later is dus nu. En dat schrijnt ook wel. (niet dat het nu in hun hoofd op zou komen om te betalen, ik kan nu iets van 2 dagen geen AD slikken omdat ik moet wachten tot de studiefinanciering komt)
pi_27220557
Ik heb geen rijles gehad zonder AD, dus ik ben gewend te rijden met medicatie.
Wat ik alleen bedoelde is dat het als instructeur geen goed voorbeeld is om te rijden met medicatie waar een gele sticker op staat.
pi_27220664
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik zou mezelf/jezelf niet zomaar als referentiepunt nemen. Immers, als medicatie je rijvaardigheid kan beïnvloeden zal het ook vast invloed hebben op je waarneming. Dus of je dan ook echt objectief veilig rijdt is niet zomaar waar.
Daar heb je gelijk in. Ik heb ook een tijdje medicatie geslikt waar ik wel suf en merkbaar minder alert van werd en toen durfde ik niet eens auto te rijden. Maar dat heb ik met prozac niet. Of het ook daadwerkelijk niet uitmaakt voor mijn rijvaardigheid... naar mijn idee niet en ik hoor ook van mn lief die toch regelmatig naast me zit geen commentaar, gelukkig . Maar ik ben het eigenlijk wel eens met wat je zegt! Er zit immers niet voor niks zo'n sticker op het pakje...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:08:49 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27221187
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik zou mezelf/jezelf niet zomaar als referentiepunt nemen. Immers, als medicatie je rijvaardigheid kan beïnvloeden zal het ook vast invloed hebben op je waarneming. Dus of je dan ook echt objectief veilig rijdt is niet zomaar waar.
Dat is inderdaad hetzelfde met alcohol. Voor veel mensen geldt dat wanneer ze een paar drankjes ophebben, ze de auto laten staan. Als ze meer ophebben vinden ze dat ze wel aardig kunnen rijden..
pi_27223576
Dit is dus eigenlijk 'centraal AD'
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:32:46 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27223689
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:57 schreef Copycat het volgende:
Tegenstrijdigheid troef, dus .

Hoe dan ook, ik merk bij mezelf wel dat ik de dingen wat zonniger bezie. Kan inbeelding zijn, maar ik voel me er vooralsnog goed bij.

Ik ben ook niet depressief of zo, maar soms kan ik iets te lang in een zwartgallige, lusteloze bui blijven hangen. En dat nare, fletse gevoel ben ik kwijt.
Deze hele week vrolijk, zelfs m'n PMS gooide geen sjagrijn in het eten .
hier nog een stukje van Ivan Wolffers, die geeft altijd goede (en indien van toepassing wetenschappelijk onderbouwde) informatie over medicijnen.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:42:33 #96
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_27224006
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dit is dus eigenlijk 'centraal AD'
Ja. Nouja, dat was het. Nu is het wat breder geworden.
pi_27225547
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:42 schreef Boschjesman het volgende:

[..]

Ja. Nouja, dat was het. Nu is het wat breder geworden.
Oke
  maandag 23 mei 2005 @ 20:46:28 #98
63732 Ogrefish
King of fish
pi_27287497
Ik slik al een tijdje prozac. Het heeft me prima geholpen, maar nu wil ik het weer zelf proberen. Ik slik per dag 30 mg. Dat is anderhalve pil (1 's ochtends en een halve 's avonds). Ik wilde hiermee naar de dokter maar die gaat staken deze week. Is er iemand met ervaring met het stoppen van prozac (fluoxetine)? Ik zou graag wat ervaringen van mensen willen horen voordat ik er aan begin.
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
  maandag 23 mei 2005 @ 20:55:08 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27287829
Als ik jou was zou ik het er toch eerst met je huisarts bepraten, Ogrefish.
Die paar dagen uitstel zullen je de kop tenslotte niet kosten, toch?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 02:47:16 #100
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_27296921
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

hier nog een stukje van Ivan Wolffers, die geeft altijd goede (en indien van toepassing wetenschappelijk onderbouwde) informatie over medicijnen.
Ah. Als het even goed als vaak voorgeschreven AD (SSRI's, neem ik aan) werkt, dan werkt het ook niet veel beter dan placebo. Maargoed, mensen hebben er dan toch wel baat bij, ook al zijn het dan dure placebo's met eventueel gevaarlijke bijwerkingen...

Wat voor kleur hebben die St. Janskruid-pillen eigenlijk? En zijn het capsules of pillen? (Schrijf nu een stuk over het placebo-effect, vandaar.)
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 02:50:02 #101
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_27296935
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:46 schreef Ogrefish het volgende:
Ik slik al een tijdje prozac. Het heeft me prima geholpen, maar nu wil ik het weer zelf proberen. Ik slik per dag 30 mg. Dat is anderhalve pil (1 's ochtends en een halve 's avonds). Ik wilde hiermee naar de dokter maar die gaat staken deze week. Is er iemand met ervaring met het stoppen van prozac (fluoxetine)? Ik zou graag wat ervaringen van mensen willen horen voordat ik er aan begin.
tralalalala, afbouwen, anders val je zo weer terug, je lichaam moet even wennen aan de verminderde dosis... afbouwen doe je in samenwerking met de arts. dus netjes even wachten tot de huisarts niet meer staakt
(meen ik serieus)
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_27317199
ik sluit me aan bij raistlin.

Je kunt prozac (fluoxetine) het beste afbouwen , ook al duurt het een aantal weken voordat het effect volledig is "uitgewerkt"en de kans op ontwenningsverschijnselen dus minder groot is dan bij de wat nieuwere antidepressiva.
Je hebt mn kans op ontwenningsverschijnselen als je > 2mnd een hoge dosering hebt gebruikt (30mg is niet heel hoog hoor), onttrekkingsverschijnselen zijn misselijkheid, duizeligheid, tintelingen, angst, opwinding, slecht slapen, hoofdpijn, zweten, trillen, hallucinaties.

sowieso moet je na intreden van effect nog 4-6 mnd doorgaan met je AD, omdat je anders een relapse (terugval) kunt krijgen

kortom raadpleeg je HA voordat je zomaar stopt!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:19:59 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27317943
Een vriendin van me vertelde dat je Prozac niet hoeft af te bouwen. Zij is van de een op de andere dag gestopt zonder ontwenningsverschijnselen.
quote:
Kan ik zomaar met dit middel stoppen?
Ja, als het middel niet meer nodig is, kunt u in één keer stoppen. Over het algemeen geeft dit geen ontwenningsverschijnselen. Een heel enkele keer moeten mensen na stoppen even wennen. Zij krijgen dan in een lichte vorm last van angst, duizeligheid, draaierigheid, hoofdpijn, misselijkheid en zweten. Dat is binnen enkele dagen over.
Bron.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:20:50 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27317971
Maar moet ie daarvoor niet eerst met zijn huisarts overleggen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:24:36 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27318066
Dat is in sommige gevallen wel slim.
Ik ben zelf ook op eigen houtje aan het stoppen... Is wel een tweede poging, de eerste deed ik in overleg. Maar het consult/overleg met mijn huisarts voegde eigenlijk niets toe. Ik vertelde waarom ik wilde stoppen, hij vond dat een goede reden. Ik vertelde hoe ik het wilde doen (afbouwschemaatje gemaakt), hij vond dat een goede manier...
Dus tja....

Maar toch kan overleg met een deskundige geen kwaad!
Ik ben nogal eigengereid. Al ben ik ervan overtuigd dat mijn huidige afbouw echt zeer verantwoord is zonder huisarts.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:25:19 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27318089
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:54 schreef hannekethemaster het volgende:
sowieso moet je na intreden van effect nog 4-6 mnd doorgaan met je AD, omdat je anders een relapse (terugval) kunt krijgen
Neem dít iig wél in acht!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:27:58 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27318172
In ieder geval dus slim om je huisarts op de hoogte te brengen van je voornemen .

Jij eigengereid, Moonah???
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:44:57 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27318665
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:27 schreef Copycat het volgende:
Jij eigengereid, Moonah???
Who? Me? Zei ík dat
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27318758
Ik zit erover na te denken om helemaal met mijn medicatie te stoppen.
Binnenkort een medicatie-gesprek met mijn psychiater.
Maar ik twijfel nog een beetje, de ene keer wil ik stoppen en gister riep ik nog dat het nog niet verstandig was om te stoppen.
Goed, niet dat iemand er iets mee kan, maar ik wilde het even meedelen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:52:53 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27318920
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:48 schreef Wolkje het volgende:
Ik zit erover na te denken om helemaal met mijn medicatie te stoppen.
Binnenkort een medicatie-gesprek met mijn psychiater.
Maar ik twijfel nog een beetje, de ene keer wil ik stoppen en gister riep ik nog dat het nog niet verstandig was om te stoppen.
Goed, niet dat iemand er iets mee kan, maar ik wilde het even meedelen
Ik ken de twijfel.
Ik was erg bang dat ik mezelf toch niet zo goed in de hand zou hebben als mét medicatie. Toch wilde ik van die troep af. En ik wist ook diep van binnen dat me dat zou lukken. Ik zit nu op 1/3 van mijn oorspronkelijke dosis en het gaat nog steeds erg goed.
Niet bang zijn Wolkbeeb! Ik denk dat jij van binnen heel goed weet of je er echt aan toe bent.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27319112
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:19 schreef Moonah het volgende:
Een vriendin van me vertelde dat je Prozac niet hoeft af te bouwen. Zij is van de een op de andere dag gestopt zonder ontwenningsverschijnselen.
wat ik al zei.. Prozac geeft minder ontwenningsverschijnselen dan de modernere antidepressiva (zoals Seroxat, Cipramil of Fevarin) Het heeft een langere halfwaardetijd, waardoor het langer in je bloed blijft zitten en dus minder kans heeft op onttrekkingsverschijnselen. Maar toch kunnen ze wel degelijk optreden, daarom is het verstandig om van bijv. 30 mg eerst terug te gaan naar 20 en dan vervolgens om de dag 20 en dan stoppen....
pi_27319171
Ja, ik zit ook op een derde van mijn 'normale' dosis.
Het idee was dat ik na deze therapie waarschijnlijk wel kon stoppen, dat deze therapie een basis zou zijn voor mijn stemmingswisselingen om mee om te gaan.
Maar eerlijk gezegd valt deze therapie me erg tegen, het lijkt alsof het totaal niet werkt ofzo, en het is heel rommelig, er vallen continu dagen uit en dan krijgen we opeens drie keer minder omdat de helft al op vakantie is. Al met al vind ik deze therapie uitermate teleurstellend eigenlijk
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:03:11 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27319270
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:00 schreef Wolkje het volgende:
Al met al vind ik deze therapie uitermate teleurstellend eigenlijk
Oh, da's jammer.
En 'totaal niet werkt'? Als in 0,0 effect?
Je hebt toch eea geleerd?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27319472
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, da's jammer.
En 'totaal niet werkt'? Als in 0,0 effect?
Je hebt toch eea geleerd?
Ik weet het niet. Het zijn geen dingen die ik 'nieuw bij heb geleerd', zeg maar.
Ik kende de gggg-schema's al, en op de persoonlijke doelen wordt eigenlijk niet of nauwelijks teruggekomen in de therapie, terwijl dat naar mijn idee toch wel belangrijk is. Omdat het zo rommelig is, is het ook moeilijker om te wennen aan de groep en een logische samenhang te zien in het geheel. Ik heb nu bijvoorbeel al een maand geen cognitieve therapie meer gehad, terwijl dit iedere donderdag zou zijn.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:13:36 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27319590
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:09 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het zijn geen dingen die ik 'nieuw bij heb geleerd', zeg maar.
Ik kende de gggg-schema's al, en op de persoonlijke doelen wordt eigenlijk niet of nauwelijks teruggekomen in de therapie, terwijl dat naar mijn idee toch wel belangrijk is. Omdat het zo rommelig is, is het ook moeilijker om te wennen aan de groep en een logische samenhang te zien in het geheel. Ik heb nu bijvoorbeel al een maand geen cognitieve therapie meer gehad, terwijl dit iedere donderdag zou zijn.
Het enige dat ik daarop kan zeggen Wolkje is: Onderneem actie.
Spreek verantwoordelijken erop aan. Of zoek een andere therapie.
En als het allemaal zo onrustig is, mss maar even een pauze inlassen met het afbouwen.
Gewoon een poosje 1/3 dosis aanhouden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27319773
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het enige dat ik daarop kan zeggen Wolkje is: Onderneem actie.
Spreek verantwoordelijken erop aan. Of zoek een andere therapie.
En als het allemaal zo onrustig is, mss maar even een pauze inlassen met het afbouwen.
Gewoon een poosje 1/3 dosis aanhouden.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze therapie afmaak, het duurt tot eind juli nog waarschijnlijk.
Dan heb ik het een goede kans gehad, misschien blijft er toch nog wat bij, en heb ik er toch nog iets aan.
Ik heb het vorige keer aangekaart, dat het zo onregelmatig is, en hier waren mijn therapiegenoten het allemaal wel mee eens. Er is in ieder geval ook nog een meisje die nog erg twijfelt of ze door moet gaan met deze therapie.
Naast deze therapie heb ik weer begeleidende gesprekken, en mijn volgende therapie zal nog een tijd duren omdat ik daar eerst met individuele gesprekken naartoe moet werken.
Het is jammer dat deze therapie me zo teenvalt, anders had ik ook misschien binnenkort kunnen stoppen met medicatie.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:23:40 #117
21503 Vava
Zoix!!
pi_27319897
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:48 schreef Wolkje het volgende:
Ik zit erover na te denken om helemaal met mijn medicatie te stoppen.
Binnenkort een medicatie-gesprek met mijn psychiater.
Maar ik twijfel nog een beetje, de ene keer wil ik stoppen en gister riep ik nog dat het nog niet verstandig was om te stoppen.
Goed, niet dat iemand er iets mee kan, maar ik wilde het even meedelen
Pfff.... erg vervelend die twijfel, ik zit er nu ook mee. Aan de ene kant wil ik van die troep af maar aan de andere kant heb ik misschien toch wel nodig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:34:32 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27320200
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:19 schreef Wolkje het volgende:
Het is jammer dat deze therapie me zo teenvalt, anders had ik ook misschien binnenkort kunnen stoppen met medicatie.
Het gaat zoals het gaat.
Goed dat je een grens hebt gesteld voor jezelf. Van daaraf kun je verder kijken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:37:32 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27320266
En weer (meer) ontopic:
Ik heb momenteel vreselijk veel last van ontwenningsverschijnselen. Eergisteren weer een stapje verminderd (van 1/2 naar 1/3 dosis). Eigenlijk neem ik pas rond 22.30 mijn medicatie, maar ik ben nu al meer dan een uur wazig, draaierig. Ik maak enorm veel typefouten, alsof ik echt dronken ben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27321413
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:37 schreef Moonah het volgende:
En weer (meer) ontopic:
Ik heb momenteel vreselijk veel last van ontwenningsverschijnselen. Eergisteren weer een stapje verminderd (van 1/2 naar 1/3 dosis). Eigenlijk neem ik pas rond 22.30 mijn medicatie, maar ik ben nu al meer dan een uur wazig, draaierig. Ik maak enorm veel typefouten, alsof ik echt dronken ben.
Welke medicatie slik je eigenlijk ook alweer?
En is dat een normaal ontwennigsverschijnsel, die ook in de bijsluiter staat?
Ik had vooral hoofdpijn, als ontwenningsverschijnsel.
pi_27386723
Ik gaat vandaag beginnen met Risperdal(hey ik ben geen schizofreen )
Want van de paroxetine had ik veel last van de bijwerkingen Hopenlijk krijg ik niet weer eens van die rotontwenningsverschijnselen van de Paroxetine
Heeft er iemand trouwens ervaring met Risperdal?
pi_27391732
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 21:10 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik gaat vandaag beginnen met Risperdal(hey ik ben geen schizofreen )
Want van de paroxetine had ik veel last van de bijwerkingen Hopenlijk krijg ik niet weer eens van die rotontwenningsverschijnselen van de Paroxetine
Heeft er iemand trouwens ervaring met Risperdal?
Ik heb dat ook geslikt en ik ben ook geen schizofreen het wordt ook bij andere dingen gebruikt hoor!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27403393
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:31 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik heb dat ook geslikt en ik ben ook geen schizofreen het wordt ook bij andere dingen gebruikt hoor!
En hielp het bij jou?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:13:41 #124
21503 Vava
Zoix!!
pi_27420759
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

En hielp het bij jou?
De Risperdal niet maar een soorgelijk medicijn, Seroquel, helpt wel heel goed.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27451958
Ik slik nu n3 dagen Risperdal,en zolpidem.
Met de paroxetine stoppen is me niet gelukt Duizelig,misselijk,echt raar!
Nu neem ik om de dag een halve
pi_27453394
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:24 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik slik nu n3 dagen Risperdal,en zolpidem.
Met de paroxetine stoppen is me niet gelukt Duizelig,misselijk,echt raar!
Nu neem ik om de dag een halve
Ik ben (heel stom, ik geef het toe) cold turkey gestopt met Paroxetine, en merkte helemaal niets! Ik heb nergens last van gehad! Ik voel me niet beter, maar ook niet slechter. Één van de redenen dat ik ermee gekapt ben is omdat het voor mijn gevoel geen reet uitmaakte. Ik heb me wel een tijdje iets beter gevoeld, maar dat ging heel snel weer bergafwaarts.

Heb maandag een afspraak met mijn huisarts om verder te praten over de volgende stap + het bespreken van uitslagen van de 101 testen die inmiddels gedaan zijn.
(fijn die huisartsen staking, 3 dagen langer wachten op de uitslag van mijn bloedtest, heb waarschijnlijk pfeiffer )
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
pi_27453640
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:20 schreef heroine het volgende:

[..]

Ik ben (heel stom, ik geef het toe) cold turkey gestopt met Paroxetine, en merkte helemaal niets! Ik heb nergens last van gehad! Ik voel me niet beter, maar ook niet slechter. Één van de redenen dat ik ermee gekapt ben is omdat het voor mijn gevoel geen reet uitmaakte. Ik heb me wel een tijdje iets beter gevoeld, maar dat ging heel snel weer bergafwaarts.

Heb maandag een afspraak met mijn huisarts om verder te praten over de volgende stap + het bespreken van uitslagen van de 101 testen die inmiddels gedaan zijn.
(fijn die huisartsen staking, 3 dagen langer wachten op de uitslag van mijn bloedtest, heb waarschijnlijk pfeiffer )
Heb jij geluk dat je er niets van merkte
Maar wat jij zegt heb ik ook,in het begin hielp het wel,later niet meer
  zondag 29 mei 2005 @ 16:11:28 #128
21503 Vava
Zoix!!
pi_27454932
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:24 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik slik nu n3 dagen Risperdal,en zolpidem.
Met de paroxetine stoppen is me niet gelukt Duizelig,misselijk,echt raar!
Nu neem ik om de dag een halve
Merk je al wat van de Risperdal? De Seroquel werkte bij mij heel snel

Is het de bedoeling dat je helemaal stopt met Paroxetine? Ik slik naast de Seroquel nog wel gewone AD.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27455592
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:11 schreef Vava het volgende:

[..]

Merk je al wat van de Risperdal? De Seroquel werkte bij mij heel snel

Is het de bedoeling dat je helemaal stopt met Paroxetine? Ik slik naast de Seroquel nog wel gewone AD.
Jah,eigenlijk moest ik al stoppen Waarschijnlijk niet meer aan de AD,hoewel ik wel erg last heb van stemmingswisselingen,en ik weet niet of Risperdal ook daar voor is

jah hihihi,merk er wat van,dat ik vocht vasthoudt,bij mijn enkels,krijg je zo'n rotopmerking ;wat heb je dikke benen
  zondag 29 mei 2005 @ 16:37:36 #130
21503 Vava
Zoix!!
pi_27455797
Ik weet ook niet of het echt voor stemmingswisselingen is maar het is wel zo dat je er in je hoofd echt veel rustiger van wordt wat dan misschien ook weer zorgt voor minder stemmingswisselingen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27472957
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:11 schreef Vava het volgende:

[..]

Merk je al wat van de Risperdal? De Seroquel werkte bij mij heel snel

Is het de bedoeling dat je helemaal stopt met Paroxetine? Ik slik naast de Seroquel nog wel gewone AD.
Word je niet enorm duf van die seroquel?
Ik heb het heel kort geslikt, hele lage dosering, maar ik werd er zo moe van.
Kon gelijk mijn bed weer in... En aangezien ik niet de indruk had dat het wat deed ben ik er weer mee gestopt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 mei 2005 @ 13:35:43 #132
21503 Vava
Zoix!!
pi_27480289
quote:
Op maandag 30 mei 2005 08:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Word je niet enorm duf van die seroquel?
Ik heb het heel kort geslikt, hele lage dosering, maar ik werd er zo moe van.
Kon gelijk mijn bed weer in... En aangezien ik niet de indruk had dat het wat deed ben ik er weer mee gestopt.
Ik neem ze ook voor ik ga slapen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27481592
Nou,ik heb gewoon wat paroxetine nodig,om af te bouwen.Bel mijn psych op,zegt ie dat ik gewoon moet stoppen,duurt maar 2 dagen Jajaja,ik stop wel met alles Hoef ik ook niet meer naar dat rotmens.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:47:40 #134
21503 Vava
Zoix!!
pi_27482260
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou,ik heb gewoon wat paroxetine nodig,om af te bouwen.Bel mijn psych op,zegt ie dat ik gewoon moet stoppen,duurt maar 2 dagen Jajaja,ik stop wel met alles Hoef ik ook niet meer naar dat rotmens.
Vaag bij mij luisteren ze wel naar me. Kan je niet naar een ander?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27483116
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:47 schreef Vava het volgende:

[..]

Vaag bij mij luisteren ze wel naar me. Kan je niet naar een ander?
Neej.Maar ik kan altijd nog naar de huisarts En gelukkig is hij alleen voor de medicatie,heb zelf een heel lieve psych
pi_27486248
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik neem ze ook voor ik ga slapen
Ik moest t 's ochtends innemen, voelde ook altijd wanneer het uitgewerkt begon te raken, dan werd ik ineens weer wakker ofzo...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 mei 2005 @ 19:14:12 #137
21503 Vava
Zoix!!
pi_27489838
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:14 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Neej.Maar ik kan altijd nog naar de huisarts En gelukkig is hij alleen voor de medicatie,heb zelf een heel lieve psych
O gelukkig maar dan maar ik zou gewoon zeggen hoor hoe je het zelf wilt, jij voelt dat toch het beste aan lijkt me.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 30 mei 2005 @ 19:15:09 #138
21503 Vava
Zoix!!
pi_27489857
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:49 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik moest t 's ochtends innemen, voelde ook altijd wanneer het uitgewerkt begon te raken, dan werd ik ineens weer wakker ofzo...
Ik slaap nog half als ik wakker word heb 4 wekkers nodig en dan slaap ik zowat nog doorheen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27490526
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:15 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik slaap nog half als ik wakker word heb 4 wekkers nodig en dan slaap ik zowat nog doorheen
ik slaap ook veel vaster en langer sinds ik deze medicijnen heb.
Ik kon vroeger gemakkelijk af met 5 uur per nacht.
Nu ben ik met 7 uur, vaak langer, nog moe.

Vooral in de begin periode, het opbouwen van deze medicijnen was het echt lachwekkend.
Als ik ze genomen had, viel ik zo in slaap, dan kon ik bijv. midden in een zin zitten en in slaap vallen
  maandag 30 mei 2005 @ 20:54:47 #140
21503 Vava
Zoix!!
pi_27492732
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:41 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ik slaap ook veel vaster en langer sinds ik deze medicijnen heb.
Ik kon vroeger gemakkelijk af met 5 uur per nacht.
Nu ben ik met 7 uur, vaak langer, nog moe.

Vooral in de begin periode, het opbouwen van deze medicijnen was het echt lachwekkend.
Als ik ze genomen had, viel ik zo in slaap, dan kon ik bijv. midden in een zin zitten en in slaap vallen
Ik slaap ook langer idd, vroeger had ik aan 6 a 7 uur per nacht wel genoeg, nu slaap ik rustig 10 tot 11 uur. Ik hoef gelukkig maar 1 keer per week echt vroeg op, de rest heb ik middag- en avonddiensten.

Mijn licht is ook altijd nog aan als ik wakker word

je zal het vast al wel eens gezegd hebben maar ik weet het zo snel ff niet, wat voor medicijnen slik jij?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27492914
Ik slik remeron(mirtazepine), eerst opgebouwd van 15 mg naar 30 mg, naar de verhoogde dosis 45 mg, omdat de 30 niks deed, en nu, na een eerder mislukte afbouwpoging, zit ik nu alweer 4 maanden ofzo, op 15 mg. Dat slik ik nu ongeveer 2 jaar. Ik heb hiervoor seroxat (paroxetine) gehad, maar dat was niet echt een succes voor mij.
  maandag 30 mei 2005 @ 21:25:42 #142
21503 Vava
Zoix!!
pi_27493760
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:00 schreef Wolkje het volgende:
Ik slik remeron(mirtazepine), eerst opgebouwd van 15 mg naar 30 mg, naar de verhoogde dosis 45 mg, omdat de 30 niks deed, en nu, na een eerder mislukte afbouwpoging, zit ik nu alweer 4 maanden ofzo, op 15 mg. Dat slik ik nu ongeveer 2 jaar. Ik heb hiervoor seroxat (paroxetine) gehad, maar dat was niet echt een succes voor mij.
Aha, gewoon AD dus , jij slikt ze ook al best lang dan, ik ook, inmiddels al 2,5 jaar. Heb jij nooit dat het je helemaal tegenstaat om die dingen te slikken? Ik wel maar na een niet zo goed gelukte poging om af te bouwen lijkt het er op dat ik ze voor langere tijd nog moet slikken.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27495792
Mijn eerste post, maar ondanks dat toch vertrouwd, omdat je serieus wordt genomen. Ik weet het ook niet zo goed meer. Mijn (nieuwe) psychiater is op zich wel oke, maar ik ben bang... Ik slik op dit moment alleen nog maar Paroxetine (40 mg), nu zo'n 9 maanden, en dat leek goed te werken. Tot voor vier weken terug slikte ik ook nog slaappillen, maar dat ging op een gegeven moment een beetje fout. Toen adviseerde hij om alle twee de Paroxetine tabletten 's ochtends in te nemen. Sindsdien gaat het eigenlijk de hele dag goed, tot een uur of 6/7 's avonds. Dan komt de neerslachtigheid keihard opzetten. De psychiater had het er vorige keer over om eventueel over te schakelen op andere AD, maar ja, dat zie ik ook niet zo zitten. Het lucht in ieder geval op om het hier kwijt te kunnen
Vivat, crescat, floreat
pi_27496093
kan je dan bespreken of je een tablet sochtends en eentje smiddags kan innemen?
Ik ben geen psychiater, dus ik weet niet of dat wel kan/mag, maar je kan het wellicht vragen.

Andere medicatie is trouwens niet eng hoor
Zoals je kan lezen ben ik overgestapt van paroxatine op Remeron (mirtazepine) en dat bevalt me prima.
pi_27496397
Dat heb ik ook al geprobeerd op advies van hem, maar dat had weer als nadeel dat het effect overdag niet sterk genoeg was Wat op zich weer raar is, omdat het op basis van een spiegel werkt... Ik heb deze week een nieuwe afspraak en dan zal ik het wel zien. Wat ik vooral fijn zou vinden, is om 's avonds gewoon weer in slaap te kunnen vallen, zonder al dat gepieker in mijn hoofd.
Vivat, crescat, floreat
  maandag 30 mei 2005 @ 22:47:01 #146
21503 Vava
Zoix!!
pi_27496686
Ik heb morgen trouwens weer een afspraak met de psychiater over de medicijnen, waarschijnlijk gewoon even vragen hoe het gaat en dan de medicatie zo houden, heel misschien ga ik vragen of ik toch mag proberen iets te minderen, kan altijd weer naar meer gaan als het fout gaat
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27497150
Ik heb vrijdag weer een afspraak, ik blijf gewoon op deze dosis voorlopig.
(er is geen lagere dosis dan dit, ja, die is er wel, maar de gebruikelijke stap is van 15 mg naar niks, en daar ben ik nog even niet aan toe).
pi_27502307
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:20 schreef ch3ckm3 het volgende:
Mijn eerste post, maar ondanks dat toch vertrouwd, omdat je serieus wordt genomen. Ik weet het ook niet zo goed meer. Mijn (nieuwe) psychiater is op zich wel oke, maar ik ben bang... Ik slik op dit moment alleen nog maar Paroxetine (40 mg), nu zo'n 9 maanden, en dat leek goed te werken. Tot voor vier weken terug slikte ik ook nog slaappillen, maar dat ging op een gegeven moment een beetje fout. Toen adviseerde hij om alle twee de Paroxetine tabletten 's ochtends in te nemen. Sindsdien gaat het eigenlijk de hele dag goed, tot een uur of 6/7 's avonds. Dan komt de neerslachtigheid keihard opzetten. De psychiater had het er vorige keer over om eventueel over te schakelen op andere AD, maar ja, dat zie ik ook niet zo zitten. Het lucht in ieder geval op om het hier kwijt te kunnen
Dan moet je het om 12 uur innemen
pi_27518785
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:38 schreef ch3ckm3 het volgende:
Dat heb ik ook al geprobeerd op advies van hem, maar dat had weer als nadeel dat het effect overdag niet sterk genoeg was Wat op zich weer raar is, omdat het op basis van een spiegel werkt... Ik heb deze week een nieuwe afspraak en dan zal ik het wel zien. Wat ik vooral fijn zou vinden, is om 's avonds gewoon weer in slaap te kunnen vallen, zonder al dat gepieker in mijn hoofd.
Misschien heeft seroxat een korte halfwaardetijd en merk je dan 's avonds dat het gaat uitwerken ofzo... Misschien als je een AD gaat slikken met een langere halfwaardetijd dat je er dan minder last van hebt... Ik roep ook maar wat hoor...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_27591181
Tegelijk ben ik ook in therapie en het advies was om meer te vertellen over de dingen die me dan bezig houden (aangezien de werkingstijd van seroxat/paroxetine volgens hem 36 uur is). Ik vind dat wel moeilijk..., maar besef ook dat het wel noodzakelijk is....

[ Bericht 0% gewijzigd door ch3ckm3 op 02-06-2005 22:31:09 ]
Vivat, crescat, floreat
pi_27600219
Net terug van gesprek. Ik blijf op dezelfde dosis en ik heb betablokkers erbij gekregen.
pi_27614066
Hoi allemaal,

Mijn Fok! account werkt weer dus ook even een krabbeltje van mijn kant

Ik heb een poosje geleden weer gesprekken gehad over mijn gebruik van AD. Eerst met de bedrijfarts en daarna met mijn huisarst. Ik zit inmiddels een half jaar aan de mirtazapine maar ben vaak toch erg moe en heb het gevoel dat ik een beetje afwezig ben. Dus na overleg met de huisarts nu eerst terug naar de ene dag 30mg en andere dag 15mg.

Kijken hoe dit gaat.

Groetjes
Zit ff in een dip maar is druk bezig om er uit te komen.
pi_27615146
Ik had 45 mg mirtazepine, daar werd ik ook heel moe en duf van, nu inmiddels dus 15 mg.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:37:38 #154
21503 Vava
Zoix!!
pi_27624281
Bij mij is de dosis Seroquel wel wat omlaag gegaan maar dit is de dosis die ik al slikte, zonder overleg geprobeerd en ging goed, de psychiater heeft deze dosis nu officieel als dosis gezet. In augustus weer een afspraak om te kijken hoe het gaat.
Hij heeft ook gezegd dat we proberen een zo laag mogelijke werkzame dosis te doen en die dosis zal ik dan nog voor heel lang moeten slikken van afbouwen is de komende jaren waarschijnlijk dus geen sprake
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 20 juni 2005 @ 11:31:04 #155
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_28083871
Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd te stoppen mket de cipramil (40 mg).
Het is niet gelukt
Ik werd gisteravond een beetje vaag en kreeg het gevoel dat er constant iemand tegen mijn kont aan het trappen was? Een soort elektrische impuls. Ik kon ook niet meer stilzitten.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_28084246
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:31 schreef leviathanfd het volgende:
Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd te stoppen mket de cipramil (40 mg).
Het is niet gelukt
Ik werd gisteravond een beetje vaag en kreeg het gevoel dat er constant iemand tegen mijn kont aan het trappen was? Een soort elektrische impuls. Ik kon ook niet meer stilzitten.
Ben je in een keer gestopt of ben je eerst aan het afbouwen geweest?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 juni 2005 @ 12:12:22 #157
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_28085060
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:42 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ben je in een keer gestopt of ben je eerst aan het afbouwen geweest?
Ik heb een paar keer geprobeerd om af te bouwen, zonder succes.
Nu heb ik het in een keer geprobeerd....
Geen goed idee dus. Ben nu nog helemaal trillerig.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_28085173
Misschien ben je er dan nog niet aan toe om af te bouwen of te stoppen?
In een keer stoppen lijkt me de kans op de meeste ontwenningsverschijnselen...
Maar overleg het anders eens met degene die het je heeft voorgeschreven
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 juni 2005 @ 19:25:50 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28097920
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:12 schreef leviathanfd het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer geprobeerd om af te bouwen, zonder succes.
Nu heb ik het in een keer geprobeerd....
Geen goed idee dus. Ben nu nog helemaal trillerig.
Ook best suf om dat te in een keer te doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_28100170
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:12 schreef leviathanfd het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer geprobeerd om af te bouwen, zonder succes.
Nu heb ik het in een keer geprobeerd....
Geen goed idee dus. Ben nu nog helemaal trillerig.
Toch maar weer langzaam afbouwen dan
pi_28118205
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:08 schreef ch3ckm3 het volgende:
Tegelijk ben ik ook in therapie en het advies was om meer te vertellen over de dingen die me dan bezig houden (aangezien de werkingstijd van seroxat/paroxetine volgens hem 36 uur is). Ik vind dat wel moeilijk..., maar besef ook dat het wel noodzakelijk is....
Dat klopt wel ongeveer, dat van die 36 uur. Maar dat zal wellicht per persoon verschillen
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
pi_28121972
Ik slik tryptizol(AD) en 4 maal daags Xanax.Bij mij werken de meeste AD,s alleen in het begin ff. Ik heb ondertussen in de afgelopen jaren verschillende soorten gebruikt oa; Tolvon, Anafranil, effexor, Seroxat en nu dus weer Tryptizol. Heb tryptizol al 2 keer eerder geslikt dus hoop dat het deze keer weer aanslaat zodat ik de zomermaanden een beetje doorkom.

Balen hoor om altijd maar meds te slikken maar elke keer als ik met een medicijn stop komt m,n depressie terug. Heb ook 2 keer een jaar 5-daagse dagbehandeling gedaan en heb zo,n 200 individuele gesprekken gehad.
  woensdag 22 juni 2005 @ 06:18:22 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28123246
Ik krijg risperdal injectie in mijn bil. 37,5 mg om de 2 weken. Ter bescherming is het. Ik voel me er sterker door en beter. Ik hoef ook geen medicatie in te nemen op die manier. Die injectie doet weinig pijn. En beschermt me dus tegen rare gedachtes.

Verder slik ik nog rivotril indien nodig om rustig te worden en temazepam indien nodig om te kunnen slapen en iedere dag paroxetine tegen neerslachtigheid. Ahja, en depakine 2500 mg per dag om in balans te blijven

En ik schaam me er niet om. Alles voor een beter welbevinden en wie weet ben ik ooit medicatie vrij wanneer het wonderpilletje wordt uitgevonden. Op dit moment is het belangrijk om de medicatie trouw in te nemen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28124236
Zijn hier ook mensen die Sint Janskruid gebruiken? En zo ja, met welke dosis en met hoeveel succes?
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:25:51 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28129534
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 06:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Op dit moment is het belangrijk om de medicatie trouw in te nemen.
Ik ben blij te lezen dat je dat inziet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:30:25 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28129677
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:07 schreef wortels het volgende:
Zijn hier ook mensen die Sint Janskruid gebruiken? En zo ja, met welke dosis en met hoeveel succes?
Ik heb een St Janskruid kuur gedaan. 6 dragees van Kneipp per dag.
Ik voelde me wel energieker en lekkerder in mijn vel zitten, maar ben er nog steeds niet uit of het daadwerkelijk het kruid dan wel de suggestie was.
Wel frappant was dat toen ik ermee stopte (vorige week) ik de hele week last van flinke hoofdpijn heb gehad.
Voel me nu trouwens nog steeds uitstekend, maar of dat per se aan St Janskruid ligt, durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28136670
Ik zit nu alweer een tijdje aan de Risperdal.Stemmingswisselingen heb ik nog wel,maar misschien moet ik nog even wachten,want ik slik het nu nog maar 2 weken.Van mijn psych moet ik ook aankomen,heb wel veel honger van die dingen En eet ook wel veel,maar ik kom gewoon niet aan
pi_28137365
Vanmiddag naar mijn huisarts geweest. Hij vindt het een goed idee om gewoon door te gaan met de prozac. Ik heb er eigenlijk mijn twijfels over, ik wil niet mijn halve leven aan de pillen zitten...

Nog maar eens goed over nadenken en voorlopig maar braaf doen wat de doc zegt...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_28141272
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 16:26 schreef HeaRt_woRm het volgende:
En eet ook wel veel,maar ik kom gewoon niet aan
Ruilen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28142033
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:14 schreef Vava het volgende:

[..]

Ruilen
Whehehe
pi_28142725
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Whehehe
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28186226
Goh,nou kom ik wel aan.In de bijsluiter staat ook dat je stofwisseling veranderd,maar als je ermee stopt,wordt ie dan gewoon weer hetzelfde als normaal?Heb ook geen zin dat ik 10 kilo;s aankom
pi_28328089
Vraagje:

Ik heb twee weken geleden 4 dagen feverin gebruikt.. en daar ontzettend ziek van geweest... toen heb ik besloten om te stoppen...alleen nu voel ik me al anderhalve week ontzettend afwezig... net of ik in een andere wereld leef.. wattengevoel in mijn hoofd.. echt niet fijn...
zou dat nog van de feverin kunnen komen.. wat me niet lijkt hoor..
de dokter heeft nu Seroxat voorgschreven.. maar ben er nog niet helemaal uit of ik het wel of niet zal slikken .. ben ontzettend bang voor de bijwerkingen. .maar aan de andere kant wil ik me ook wel weer ons gewoon goed voelen..

Groetjes Kostertje
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:02:01 #174
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28329117
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:07 schreef wortels het volgende:
Zijn hier ook mensen die Sint Janskruid gebruiken? En zo ja, met welke dosis en met hoeveel succes?
Yep, ik neem gewoon de voorgeschreven dosis.... en voel me er beter door. Zoals Copycat ook al zei: ik weet niet of het daadwerkelijk het St Janskruid is of het placebo effect, maar ik voel me iig een stuk stabieler sinds ik het gebruik.
pi_28329430
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:02 schreef Christine het volgende:

[..]

Yep, ik neem gewoon de voorgeschreven dosis.... en voel me er beter door. Zoals Copycat ook al zei: ik weet niet of het daadwerkelijk het St Janskruid is of het placebo effect, maar ik voel me iig een stuk stabieler sinds ik het gebruik.
Al zou het het placebo effect zijn, als je je er stabieler door voelt is t oke toch?!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:18:58 #176
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28329605
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Al zou het het placebo effect zijn, als je je er stabieler door voelt is t oke toch?!
Dat bedoel ik
Wat werkt, dat werkt
pi_28344384
Precies .
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:29:32 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28399533
Slik ook al jaren seroxat tegen angst/paniekaanvallen maar heb als naar bijverschijnsel dat ik heel veel zweet zijn er meer die daar last van heben?
pi_28406878
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:29 schreef Rottdog het volgende:
Slik ook al jaren seroxat tegen angst/paniekaanvallen maar heb als naar bijverschijnsel dat ik heel veel zweet zijn er meer die daar last van heben?
Jah,o.a.daarom ben ik ermee gestopt
pi_28446970
Ok, even een hele lange vraag:

Ik ben vroeger echt heel erg verlegen geweest, durfde amper zomaar me iemand te praten (laat staan vrouwen). Bang voor reacties van wat anderen over mij zouden denken, dat ik saai zou overkomen denk ik. Hierdoor dachten mensen vaak dat ik meer een loner was,, met name omdat ik me ongemakkelijk voelde in een omgeving met meer mensen. Dit maakte alles alleen maar erger voor mij. Toen ik wat meer begon te drinken merkte ik dat ik gewoon met mensen kon praten en me schijnbaar wel gezellig vonden, want ik werdt vaker uitgevraagd, vaker voorzitten en uiteindelijk ook andere dingen dan uitgaan, dagjes weg middagje stad in ed.
Dit is voor mij een erg grote vooruitgang geweest, en sindsdien ben ik veel minder verlegen, en drink ik ook weer stukken minder omdat ik nu door heb dat ik helemaal niet saai overkom en ik gewoon dingen kan doen zonder dat mensen meteen raar over me gaan denken oid.

Dit heeft me vandaag tot denken gezet. Mn vriendin heeft heel erg last van twijfels/depresies. Ze twijfeld echt over alles en iedereen, ook over mij dus. Dit doet ze al zo lang als ze zich kan herinneren. Als ze down is, wil ze eigenlijk niet sporten, naar vrienden toe, ed, wat het alleen maar erger maakt volgens ons beiden.

Stel: Ze zou een tijdje medicijnen slikken om deze "kwalen" te onderdrukken, is er dan een kans dat ze erachter komt dat dat twijfelen helemaal niet nodig is (in combi met minder depresies) en het twijfelen minder wordt? Wat meespeeld is dat zij zelf medicijnen niet ziet zitten, aangezien deze onderdrukken en ze deze niet als oplossing ziet. Ze denkt ook dat het erfelijk is aangezien haar zus hetzelfde heeft. Ze is al vaker naar een psycholoog geweest, dat hielp vaak maar tijdelijk. Ik ben bang dat het twijfelen net als mijn verlegen zijn een gewoonte word, en ze er zo niet afkomt. Of zullen de medicijnen echter alleen maar als tijdelijke oplossing het down zijn onderdrukken?

Ze weet et zelf nog niet dat ik met dit idee bezig ben, ik wil eerst graag wat meer hierover weten. Iemand een mening hierover, of tips?
Zuipen doen we allemaal....
  maandag 4 juli 2005 @ 11:07:36 #181
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_28468883
Ik slik nu al ruim een jaar citalopram en daarvoor heb ik een half jaar seroxat gebruikt. Op zich gaat alles goed nu, weinig bijwerkingen. Het enige probleem is dat ik gestaag steeds meer aankom
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of die extra kilo's er weer makkelijk af gaan wanneer je met de medicatie stopt. Over een tijdje mag ik gaan afbouwen en als ik weet dat die extra's kilo's straks weer verdwijnen hoef ik me er nu niet zo'n zorgen om te maken.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_28469289
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:07 schreef Lotjeb het volgende:
Ik slik nu al ruim een jaar citalopram en daarvoor heb ik een half jaar seroxat gebruikt. Op zich gaat alles goed nu, weinig bijwerkingen. Het enige probleem is dat ik gestaag steeds meer aankom
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of die extra kilo's er weer makkelijk af gaan wanneer je met de medicatie stopt. Over een tijdje mag ik gaan afbouwen en als ik weet dat die extra's kilo's straks weer verdwijnen hoef ik me er nu niet zo'n zorgen om te maken.
Ik heb Risperdal geslikt,waardoor ik ook ook veel aankwam,toen ik ermee gestopt ben,is het zo in een paar dagen er weer af,ging heel snel
  maandag 4 juli 2005 @ 12:02:08 #183
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_28470507
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik heb Risperdal geslikt,waardoor ik ook ook veel aankwam,toen ik ermee gestopt ben,is het zo in een paar dagen er weer af,ging heel snel
Dat is een geruststelling
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_28483071
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:01 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
(...)
Stel: Ze zou een tijdje medicijnen slikken om deze "kwalen" te onderdrukken, is er dan een kans dat ze erachter komt dat dat twijfelen helemaal niet nodig is (in combi met minder depresies) en het twijfelen minder wordt? Wat meespeeld is dat zij zelf medicijnen niet ziet zitten, aangezien deze onderdrukken en ze deze niet als oplossing ziet. Ze denkt ook dat het erfelijk is aangezien haar zus hetzelfde heeft. Ze is al vaker naar een psycholoog geweest, dat hielp vaak maar tijdelijk. Ik ben bang dat het twijfelen net als mijn verlegen zijn een gewoonte word, en ze er zo niet afkomt. Of zullen de medicijnen echter alleen maar als tijdelijke oplossing het down zijn onderdrukken?
(...)
Ten eerste denk ik dat je met deze vragen beter bij de huisarts, psycholoog of psychiater terecht kunt.
Ten tweede denk ik dat medicijnen alleen niet (veel) zullen helpen als je er niet je leven lang aan vast wilt zitten. Medicijnen zijn ervoor om te zorgen dat het weer even wat beter gaat, waardoor je aan je problemen kan gaan werken. Maar tsja, je kan het proberen.
Ten derde zijn medicijnen ook geen oplossing, maar een hulpmiddeltje om te werken aan oplossingen.
En als laatste slik ik zelf ook medicatie en zit het ook bij mij in de familie. Ik had zelf juist altijd het idee dat het dáárom juist goed helpt. Het is dan (dacht ik) niet vooral omdat je dingen hebt meegemaakt of je karakter, maar vooral omdat er gewoon een bepaalde stof wat minder wordt aangemaakt die ervoor zorgen dat je wat eerder twijfelt e.d. En de medicatie kan die stof dus aanvullen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Even een update over mijzelf.
Ik was eerst begonnen met afbouden. Van 75 mg (1,5) Sertraline naar 50 (1) Sertraline.
Eerst ging het goed. Niet veel verschil, maar na een tijdje begon het toch te komen.. Veel meer depri, kon veel minder hebben. Dus nu zit ik weer op 75 sinds vorige week en ga ik op zoek naar een nieuwe psycholoog. Heb het blijkbaar nog wel nodig
pi_28483999
Grassprietje, bedankt voor je reply

Ik, mn vriendin, haar moeder en de psycholoog zien eigenlijk niks in medicatie. Gewoon om de verslavende werking, kosten, bijwerkingen en het feit het meer onderdrukt dan verwerkt. Vandaar de psycholoog, maar dat werkt vaak maar tijdelijk. En een psycholoog is ook geen medisch wonder, die kan ook niet alles (No offence, maar sommige dingen verwerk je niet zo makkelijk))

Mocht het wel werken zoals ik bedoel zou mn vriendin het wel overwegen denk ik. Daarom wil ik graag mensen met ervaring horen hoe zij hierover denken/ervaring mee hebben. Alle tips zijn welkom!
Zuipen doen we allemaal....
pi_28487042
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:10 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Grassprietje, bedankt voor je reply

Ik, mn vriendin, haar moeder en de psycholoog zien eigenlijk niks in medicatie. Gewoon om de verslavende werking, kosten, bijwerkingen en het feit het meer onderdrukt dan verwerkt. Vandaar de psycholoog, maar dat werkt vaak maar tijdelijk. En een psycholoog is ook geen medisch wonder, die kan ook niet alles (No offence, maar sommige dingen verwerk je niet zo makkelijk))

Mocht het wel werken zoals ik bedoel zou mn vriendin het wel overwegen denk ik. Daarom wil ik graag mensen met ervaring horen hoe zij hierover denken/ervaring mee hebben. Alle tips zijn welkom!
De eerste weken zijn een hel,dan gaat het werken,en voel je je beter,en als je er mee stopt,voel je je ook heel slecht
pi_28487562
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:10 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Grassprietje, bedankt voor je reply

Ik, mn vriendin, haar moeder en de psycholoog zien eigenlijk niks in medicatie. Gewoon om de verslavende werking, kosten, bijwerkingen en het feit het meer onderdrukt dan verwerkt. Vandaar de psycholoog, maar dat werkt vaak maar tijdelijk. En een psycholoog is ook geen medisch wonder, die kan ook niet alles (No offence, maar sommige dingen verwerk je niet zo makkelijk))

Mocht het wel werken zoals ik bedoel zou mn vriendin het wel overwegen denk ik. Daarom wil ik graag mensen met ervaring horen hoe zij hierover denken/ervaring mee hebben. Alle tips zijn welkom!
alsje

ik ben blij met mijn medicatie, dus mijn ervaring is positief.
Tuurlijk is het niet alleen blijdschap en vrolijkheid, maar al met al helpt het mij goed..
Verschilt wel per persoon, dus eigenlijk kan je er niet specifiek iets over zeggen totdat je het geprobeerd hebt.

Verslavende werken: tsja, dat is inderdaad een groot nadeel
Kosten: mij kost het niets, wordt vergoed
Bijwerkingen: bij mij alleen de eerste paar weekjes, verder niets.
Onderdrukking van gevoelens: tsja, ik vind het meevallen. En daarbij onderdrukt het bij mij vooral de nare gevoelens. Ik ben echt een type van dalen en pieken, de dalen zijn geminderd, de pieken niet.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:05:42 #188
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_28487640
Wordt er niet een beetje overdreven met die verhalen over verslavende werking?

Ik bedoel maar, het zijn geen zware drugs of zo...

Zelfs al zou er verslaving optreden, een verslaving wordt pas een probleem als je niet meer normaal kan functioneren door je verslaving.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_28495123
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wordt er niet een beetje overdreven met die verhalen over verslavende werking?

Ik bedoel maar, het zijn geen zware drugs of zo...

Zelfs al zou er verslaving optreden, een verslaving wordt pas een probleem als je niet meer normaal kan functioneren door je verslaving.
helemaal mee eens
  maandag 4 juli 2005 @ 23:21:37 #190
21503 Vava
Zoix!!
pi_28495460
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:02 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Dat is een geruststelling
Voor mij ook

Het aankomen vind ik nog niet zo erg als depressief zijn maar anders was ik accuut met die medicijnen gestopt!

Verder gaat het met mij wel goed ik ben wel wat afgebouwd en probeer ook nog wel verder af te bouwen, heel langzaam. Ik hoop alleen wel ooit zonder medicijnen te kunnen al is dat niet zeker of dat ook echt op korte termijn zal gebeuren. Het is bij mij ook een beetje aanleg namelijk
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 4 juli 2005 @ 23:44:40 #191
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28496422
Wou eerder ook nooit aan de AD en nu heb ik zoiets was ik er toen maar eerder mee begonnen sinds het slikken van de seroxat leef ik tenminste weer.

Alleen zit nu wel in tweestrijd ene kant is misschien toch is proberen met stoppen slik al 6 jaar en zien waar het schip strand maar ook de angst van straks krijg ik een terugval. Wat ook meespeelt is het zweten en de 30 kilo die ik ben aangekomen maar ben me leven ook zo dierbaar dus allemaal erg verwarrend.

Misschien een andere AD maar dan kom ik weer in de strijd van wil ik een tweede kindje of niet en dan gaat niet met alle AD samen.
pi_28643256
Ben bijna 2 weken medicijnvrij
Vanaf maart ben ik gaan afbouwen met seroquel en cipramil en slik nu bijna 2 weken niets na 4,5 jaar AD te hebben geslikt en 2,5 jaar AP.

Ik vind het best eng; wie ben ik nu, wat kan ik verwachten etc. Ik merk dat ik (logischerwijze) heftiger reageer op prikkels en mijn emoties zijn veel meer aanwezig. Ben sneller emotioneel en geraakt door de kleinste dingen.

Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een nieuwe balans. Ik voel me wel veel meer 'leven', voel me veel échter.

Wel realiseer ik me dat wanneer het toch niet zo lekker gaat, ik misschien toch weer een lage dosering AD nodig heb. Maar vooralsnog gaat het wel
#geen
  zondag 10 juli 2005 @ 16:22:58 #193
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_28683796
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:40 schreef DuchessX het volgende:
Ben bijna 2 weken medicijnvrij
Vanaf maart ben ik gaan afbouwen met seroquel en cipramil en slik nu bijna 2 weken niets na 4,5 jaar AD te hebben geslikt en 2,5 jaar AP.

Ik vind het best eng; wie ben ik nu, wat kan ik verwachten etc. Ik merk dat ik (logischerwijze) heftiger reageer op prikkels en mijn emoties zijn veel meer aanwezig. Ben sneller emotioneel en geraakt door de kleinste dingen.

Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een nieuwe balans. Ik voel me wel veel meer 'leven', voel me veel échter.

Wel realiseer ik me dat wanneer het toch niet zo lekker gaat, ik misschien toch weer een lage dosering AD nodig heb. Maar vooralsnog gaat het wel
Go Duch Go Duch ^ O^
Gaat wel goedkomen zo toch?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_28687332
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:40 schreef DuchessX het volgende:
Ben bijna 2 weken medicijnvrij

Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een nieuwe balans. Ik voel me wel veel meer 'leven', voel me veel échter.


Klinkt goed, Duchess!
Ik wil misschien binnenkort ook wel een poging doen om te stoppen met m'n medicatie.
pi_28699987
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:22 schreef knokkels het volgende:

[..]

Go Duch Go Duch ^ O^
Gaat wel goedkomen zo toch?
Vast wel hoor!
#geen
pi_28699992
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:04 schreef Wolkje het volgende:

[..]



Klinkt goed, Duchess!
Ik wil misschien binnenkort ook wel een poging doen om te stoppen met m'n medicatie.
You go girl! Wat slik je nog? (Heb niet heel het topic gevolgd).
#geen
  Moderator / Miss SHO maandag 11 juli 2005 @ 10:01:05 #197
22592 crew  Ole
pi_28700081
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:18 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat bedoel ik
Wat werkt, dat werkt
Houd je er wel rekening mee dat St Janskruid de werking van de pil en andere medicijnen kan beinvloeden? Veel mensen weten dit niet. Ik zou het ook melden aan je huisarts!

Er zitten werkzame stoffen in St Janskruid, het is zeker niet onschuldig.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_28723011
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

You go girl! Wat slik je nog? (Heb niet heel het topic gevolgd).
Ik slik nog een lage dosis remeron.
Maar mijn leven gaat op dit moment stabieler worden, na de verhuizing.
Het afgelopen jaar heb ik in twee huizen gewoond, en dat heeft behoorlijk wat onrust met zich mee gebracht.
Bovendien gaat het op dit moment aardig goed met me, ik ben denk ik sterk genoeg om het ook zonder medicatie te redden.
And that feels good

  woensdag 13 juli 2005 @ 11:25:53 #199
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_28763283
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis maar ik zit met een dilemma.
Sinds december krijg ik gesprekstherapie ivm een chronische depressie (dysthyme stoornis) waar ik nu al heel lang mee rond loop zonder t te weten. Nu stelde mijn psych ook voor om medicatie te gaan gebruiken (cipramil), maar ik voel weinig om nog meer medicijnen te moeten gaan slikken (ik slik al een hoop pijnmedicatie die ik liever kwijt dan rijk ben, ivm chronisch ziek zijn). Nu is inmiddels door mijn wisselende stemmingen en mijn overreactie op alles mijn relatie stukgelopen. Na gisteren een goed gesprek met mijn exvriend gehad te hebben, heb ik zelf de conclusie getrokken dat toch eigenlijk helemaal niet zo goed met me gaat als ik dacht (ontkenning denk ik).

Nu twijfel ik om toch aan de medicatie te gaan. de dingen waarom ik er niet aan wilde al die tijd zijn: - invloed op autorijden (ik moet naar antwerpen 3keer per week, dat gaat helaas niet op de fiets of met openbaar vervoer).
- combinatie met NSAID's valt niet zo goed (en die slik ik dus veel)

Wat zouden jullie doen? Ik heb deze dingen allemaal al besproken met mijn psych, maar ik wil het van onpartijdige mensen horen. Heb t idee dat psych's nogal snel zijn met medicatie voor te schrijven.

@ DuchessX: jij hebt cipramil gebruikt las ik. Wat zijn jouw ervaringen ermee, vooral wat rijvaardigheid betreft? En qua moeheid?

groetjes
Roeji
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_28779556
Ik slik Cipramil en ik kan er gewoon mee auto rijden
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 02:31:33 #201
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28790080
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Vaag.

Ik heb trouwens ook een medicijn dat ik af en toe slik en dan verlies ik totaal de controle over mezelf. Geestelijk raak ik dan echt helemaal in de war.
Je kan heel onzin laten verdwijnen tijdens zo'n moment
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:55:16 #202
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_28797605
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:18 schreef Vava het volgende:
Ik slik Cipramil en ik kan er gewoon mee auto rijden
Maar ook vanaf het begin? Ik krijg de druppels, dus ik kan heel langzaam opbouwen.
En hoe zit het met de moeheid sinds het gebruik ervan? Ik heb nl CVS en ben dus al erg moe en kan het niet echt gebruiken om nog vermoeider te worden.

Wat 'doet' cipramil bij jou? Merk je veel verschil? En houdt het alleen de negatieve stemmingen in bedwang of merk je dat je er verder ook door afgevlakt wordt?

Een hoop vragen, maar ik heb het nooit echt op deze medicijnen gehad (geen enkel medicijn trouwens). En wil nu graag van iemand die t gebruikt zijn of haar mening horen. En niet van een psych die op zn buro allemaal reclame-spul heeft liggen van cipramil. Dat is voor mij niet geloofwaardig dan.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_28837088
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:04 schreef Wolkje het volgende:
Ik wil misschien binnenkort ook wel een poging doen om te stoppen met m'n medicatie.
Update: ik ga vanaf vandaag een poging doen om te stoppen met mn medicatie!
En ik heb er het volste vertrouwen in
pi_28849131
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:55 schreef Roeji het volgende:

[..]

Maar ook vanaf het begin? Ik krijg de druppels, dus ik kan heel langzaam opbouwen.
En hoe zit het met de moeheid sinds het gebruik ervan? Ik heb nl CVS en ben dus al erg moe en kan het niet echt gebruiken om nog vermoeider te worden.

Wat 'doet' cipramil bij jou? Merk je veel verschil? En houdt het alleen de negatieve stemmingen in bedwang of merk je dat je er verder ook door afgevlakt wordt?

Een hoop vragen, maar ik heb het nooit echt op deze medicijnen gehad (geen enkel medicijn trouwens). En wil nu graag van iemand die t gebruikt zijn of haar mening horen. En niet van een psych die op zn buro allemaal reclame-spul heeft liggen van cipramil. Dat is voor mij niet geloofwaardig dan.
Ik was voor ik met Cirpamil begon ook heel erg moe, ik sliep namelijk ontzettend slecht toen.
Vanaf het begin heb ik auto gereden alleen in het begin wel met iemand erbij zodat ik kon stoppen als het nodig was maar dit is niet nodig geweest, het ging erg goed. Nou is Cipramil ook niet een medicijn wat erg veel invloed heeft op rijvaardigheid gelukkig

Ik merk wel degelijk verschil al slik ik naast Cipramil nog en andere AD en een AP ook nog. Maar het duurde wel een tijd voor ik wat ging merken. Ik wordt er iig niet door afgevalkt
Maar vermoeider werd ik er niet van gelukkig

Nouja, als je nog vragen hebt, stel ze gerust
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator zaterdag 16 juli 2005 @ 01:41:18 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28849344
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:18 schreef Conflict het volgende:

Ik denk vaak dat iedereen het op me gemut heeft en me te grazen wil nemen. Maar goed, dat heb ik steeds meer onder controle. |
En dan wordt je mod of FOK!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_28849890
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:56 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Update: ik ga vanaf vandaag een poging doen om te stoppen met mn medicatie!
En ik heb er het volste vertrouwen in
en das de juiste insteek
gewoon kijken wat er gebeurt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28849995
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:56 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Update: ik ga vanaf vandaag een poging doen om te stoppen met mn medicatie!
En ik heb er het volste vertrouwen in
Succes!!!!
#geen
pi_28850218
Ik slik al 6 jaar Seroxat. In den beginne om mn paniekaanvallen en claustrofobie tegen te gaan. Door hypnotherapie zijn die verdwenen maar omdat ik me goed voel bij de lage dosis seroxat (5 mg per dag = halve tablet) ga ik er gewoon mee door. Ik functioneer prima daardoor. Ik kan lachen, huilen en klaarkomen alleen als ik het 2 dagen vergeet, krijg ik afkickverschijnselen. Volgens mijn huisarts schier onmogelijk bij de lage dosering die ik gebruik, maar ik zweet me 's nachts rot en overdag ben ik rillerig en afwezig. Hoe langer ik uitstel hoe erger de afkickverschijnselen worden. Ik denk er dus niet aan om te stoppen. Ik kan er ook alcohol bij gebruiken en wordt niet sneller dronken dan normaal. Ik hoor de meest wilde horrorverhalen over AD, maar er zijn dus ook positieve verhalen te melden :-) Ik leid een nogal hectisch leven met veel pieken en dalen en dit medicijn helpt me de dingen beter op te vangen, volgens mij. Het doet dus waarvoor het bedoeld is bij mij en dat is erg prettig.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 juli 2005 @ 06:35:48 #209
22592 crew  Ole
pi_28851517
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 02:36 schreef Natha- het volgende:
Ik slik al 6 jaar Seroxat. In den beginne om mn paniekaanvallen en claustrofobie tegen te gaan. Door hypnotherapie zijn die verdwenen maar omdat ik me goed voel bij de lage dosis seroxat (5 mg per dag = halve tablet) ga ik er gewoon mee door. Ik functioneer prima daardoor. Ik kan lachen, huilen en klaarkomen alleen als ik het 2 dagen vergeet, krijg ik afkickverschijnselen. Volgens mijn huisarts schier onmogelijk bij de lage dosering die ik gebruik, maar ik zweet me 's nachts rot en overdag ben ik rillerig en afwezig. Hoe langer ik uitstel hoe erger de afkickverschijnselen worden. Ik denk er dus niet aan om te stoppen. Ik kan er ook alcohol bij gebruiken en wordt niet sneller dronken dan normaal. Ik hoor de meest wilde horrorverhalen over AD, maar er zijn dus ook positieve verhalen te melden :-) Ik leid een nogal hectisch leven met veel pieken en dalen en dit medicijn helpt me de dingen beter op te vangen, volgens mij. Het doet dus waarvoor het bedoeld is bij mij en dat is erg prettig.
Yup! kan best hoor!
wil zelf ook niet stoppen om dit soort redenen....
en idd.. als ik 2 dagen niets neem.. duizelig tot erger!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_28851811
Die afkickverschijnselen duren meestal ongeveer een week.
Zonde als je alleen daarom aan de medicijnen blijft.

Mijn eerste medicatievrije dag
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:10:56 #211
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_28851942
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 08:33 schreef Wolkje het volgende:

Mijn eerste medicatievrije dag
Knap hoor!! succes
..hoog in de lucht!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 12:29:24 #212
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_28854959
@ Wolkje : heel veel succes!

@ Vava; dankjewel voor de uitleg. Ik twijfel nog steeds, ik voel me nu wel weer redelijk goed.
Tenminste voor zover mogelijk, ik heb een dysthyme stoornis en ben dus chronisch depressief. Ik weet dit pas sinds een half jaar maar loop er al zeker 10 jaar mee (door veel graafwerk te verrichten bij de psych ben ik daarachter gekomen). Nu is het dus sinds dinsdag uit met mijn vriend en hebben we heel veel gesprekken gehad over mij en wat er met me aan de hand is. Nu zie ik het pas in en nu pas heb ik voorzichtig een stapje gezet richting acceptatie.
Maar doordat ik dus zo jojo in mn stemming is het misschien toch verstandiger als ik aan de medicatie ga. Puur om mezelf te beschermen tegen mijn stemmingswisselingen.
Mijn ex heeft me gezegd dat hij me graag wil helpen en steunen in mijn depressie en het wegkrijgen ervan. Dus er is nog hoop voor me, ik ben niet de gigantische kreng die ik zelf dacht te zijn geworden. Het komt allemaal door t depressief zijn en het ontkennen ervan en het er tegen vechten.

Ik ben iig blij te horen dat jij geen problemen met rijden hebt (gehad). Is voor mij weer een pluspuntje erbij in mn afweging.

Hoe lang moet je AD eigenlijk slikken? Een paar maanden langer dan je depressie duurt lees ik vaker. Maar wat is een beetje een richtlijn waar ik op kan hopen? (het zal wel een niet beantwoordbare vraag zijn, denk ik)
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_28855965
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:29 schreef Roeji het volgende:
Hoe lang moet je AD eigenlijk slikken? Een paar maanden langer dan je depressie duurt lees ik vaker. Maar wat is een beetje een richtlijn waar ik op kan hopen? (het zal wel een niet beantwoordbare vraag zijn, denk ik)
Een richtlijn is geloof ik minstens een jaar, en een half jaar nog nadat je klachten afgelopen zijn.
Maar dit wordt niet altijd aangehouden.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:48:36 #214
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_28856705
Een jaar (plus dan evt nog die paar maanden). Is nog enigzins te doen. Langer zou ik het ook niet willen slikken.
Ik ga me maandag nog eens informeren bij de apotheek ivm de effecten op de rijvaardigheid. En dan neem ik mijn definitieve beslissing.

Bedankt zover voor alle uitleg.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_28868013
Bij mij was het ook chronische depressie, idd door het te ontkennen en er tegen te vechten chronisch geworden. Helaas is het wel vaak bij een chronische depressie dat je de medicijnen langer moet slikken. Ik slik ze nu bijna 3 jaar en ik wil er dolgraag van af maar ook weer niet omdat ik bang ben dat het terug komt terwijl het nu redelijk goed gaat. Ik ben overigens het laatste half jaar al wel naar een veel lagere dosis gegaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28868317
Ik heb mn medicatie 2 en een half jaar geslikt.
pi_28876651
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 08:33 schreef Wolkje het volgende:

Mijn eerste medicatievrije dag
Wauw wolk! Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_28940554
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik ben vanmogen naar de dokter gegaan voor mijn onrust en heb ik Alprazolam sandoz (Een kalmerend middel) gekregen. Ze vroeg me of ik ook Prozac wilde gebruiken omdat dit veel voor eetstoornissen gebruikt word.(wat ik dus ook heb door de onrust en zenuwen) Ik zag die combinatie eigenlijk wel zitten maar ik moest het eerst eens op internet gaan opzoeken om meer over dit middel te weten te komen.

Wat denken jullie van die combinatie? Haar beredenering was dat die Alpra de tijd kon overbruggen voordat Prozac aan zou slaan e wanneer de Prozac zou werken ik dan kon stoppen met de Alpra.

Misschien een warrig verhaal maar ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren.

Bedankt.
pi_29027276
Ik weer eens een keer.. van 30 mg mirtazapine terug naar 15 mg.. ben eerst aan het afbouwen geweest.. dus half 30 half 15 = 22.5.. nu op 15 mg.. en ja hoor.. ken weer eens niet slapen.. gisteren om half drie weer wakker.. nu 0:40 ken gewoon niet slaap vallen.. lig te denken .. dus maar weer eens naar de huisarst gaan..toch maar weer terug naar de 30 mg voorlopig? toen sliep ik gewoon lekker.. zonder de meest rare dingen en dromen..
Zit ff in een dip maar is druk bezig om er uit te komen.
pi_29092428
Ik ben inmiddels alweer een paar dagen medicatievrij en het gaat wel aardig.
Ik heb wel veel last van jeuk, waarschijnlijk een afkickverschijnsel.
Hebben meer mensen daar last van gehad of weet iemand hoe lang dat duurt?
Het is vrij irritant. Verder slaap ik ook wat slechter, maar dat komt ook door het stoppen.
Maar ik mag zeker niet klagen, ik ben een klein beetje angstiger dan normaal, maar met mijn
stemming gaat het prima.
pi_29104135
Klinkt best ok wolk. Ik hoop dat je jeuk gauw wegtrekt!
Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_29104161
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:36 schreef Wolkje het volgende:
Ik ben inmiddels alweer een paar dagen medicatievrij en het gaat wel aardig.
Ik heb wel veel last van jeuk, waarschijnlijk een afkickverschijnsel.
mooi dat het aardig gaat, geeft iig moed om door te gaan.

jeuk. ja dat ken ik en hoe! nadat ik afkickte van mijn -zepammetjes habit
heb ik enorme jeuk gehad (nou ja ik had denk ik geen jeuk alleen leek het zo.)
(das wel een jaar of 8 geleden trouwens)
Heb ik ook gehad na stoppen met , ben de naam even kwijt maar iig een AD,
bleef een paar weken hangen en toen ineens merkte ik dat het weg was.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29104710
quote:
Op maandag 25 juli 2005 08:42 schreef DarkElf het volgende:
jeuk. ja dat ken ik en hoe! nadat ik afkickte van mijn -zepammetjes habit
heb ik enorme jeuk gehad (nou ja ik had denk ik geen jeuk alleen leek het zo.)
(das wel een jaar of 8 geleden trouwens)
Heb ik ook gehad na stoppen met , ben de naam even kwijt maar iig een AD,
bleef een paar weken hangen en toen ineens merkte ik dat het weg was.
een paar weken? hmm.. het is behoorlijk vervelend nml.

Had jij ook slaapproblemen, nadat je gestopt was met je medicijnen.
Ik word zo'n 7 keer per nacht wakker, en daarna kom ik ook nauwelijks meer in slaap,
en vanaf een uurtje of 4, half 5 is het helemaal een ramp. Mijn lichaam is klaarwakker,
waardoor ik niet meer in slaap val en overdag doodmoe ben. Ik hoop dat dat ook snel overgaat.
pi_29107947
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:40 schreef Wolkje het volgende:

[..]

een paar weken? hmm.. het is behoorlijk vervelend nml.

Had jij ook slaapproblemen, nadat je gestopt was met je medicijnen.
Ik word zo'n 7 keer per nacht wakker, en daarna kom ik ook nauwelijks meer in slaap,
en vanaf een uurtje of 4, half 5 is het helemaal een ramp. Mijn lichaam is klaarwakker,
waardoor ik niet meer in slaap val en overdag doodmoe ben. Ik hoop dat dat ook snel overgaat.
Hai Wolkje,

het slecht slapen heeft zeker te maken met het afbouwen van je medicatie, maar als het goed is gaat dat vanzelf over na een week of 2

Fijn te lezen dat het met je stemming goed gaat. Angst goed in de gaten houden, is een verraderlijk iets...

Ik ben nu een maand geleden gestopt met mijn AD en vandaag is de eerste dag dat ik me echt enorm somber voel en dat ik zoiets heb van shit het hakt er behoorlijk in zonder AD.
Maar ook dat zal wel weer voorbijgaan
#geen
pi_29206172
quote:
Op maandag 25 juli 2005 12:33 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai Wolkje,

het slecht slapen heeft zeker te maken met het afbouwen van je medicatie, maar als het goed is gaat dat vanzelf over na een week of 2

Fijn te lezen dat het met je stemming goed gaat. Angst goed in de gaten houden, is een verraderlijk iets...

Ik ben nu een maand geleden gestopt met mijn AD en vandaag is de eerste dag dat ik me echt enorm somber voel en dat ik zoiets heb van shit het hakt er behoorlijk in zonder AD.
Maar ook dat zal wel weer voorbijgaan
...en sinds vandaag weer terug aan de AD...(prozac). Moeilijk, ben teleurgesteld maar de volgende keer beter
#geen
pi_29206567
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

...en sinds vandaag weer terug aan de AD...(prozac). Moeilijk, ben teleurgesteld maar de volgende keer beter
ik zag het wel een beetje aankomen met je posts de afgelopen tijd
wat jammer. Maar het is mss wel weer even beter.
Ik hoop dat je medicatie snel weer aanslaat

Ik ga over ruim een week op vakantie en neem mijn oude medicijnen wel mee, mocht het niet goed gaan.

morgen 2 weken medicatievrij, mijn angst is iets erger geworden, maar dat kan ook door het afkicken zijn, mijn jeuk is verminderd en met mijn stemming gaat het wel aardig. Het slapen gaat ook wel aardig. Mijn stemming was ook op het moment dat ik mijn medicatie voorgeschreven kreeg, niet het allerbelangrijkste, mijn (destijdse) angststoornis was de reden dat ik medicatie ging slikken, mijn stemmingsstoornis kwam er later bij. Het hangt ook puur van de angst af hoe het verder gaat met het wel of niet slikken van mijn medicijnen, dat is gewoon even afwachten.
pi_29215517
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:08 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ik zag het wel een beetje aankomen met je posts de afgelopen tijd
wat jammer. Maar het is mss wel weer even beter.
Ik hoop dat je medicatie snel weer aanslaat

Ik ga over ruim een week op vakantie en neem mijn oude medicijnen wel mee, mocht het niet goed gaan.

morgen 2 weken medicatievrij, mijn angst is iets erger geworden, maar dat kan ook door het afkicken zijn, mijn jeuk is verminderd en met mijn stemming gaat het wel aardig. Het slapen gaat ook wel aardig. Mijn stemming was ook op het moment dat ik mijn medicatie voorgeschreven kreeg, niet het allerbelangrijkste, mijn (destijdse) angststoornis was de reden dat ik medicatie ging slikken, mijn stemmingsstoornis kwam er later bij. Het hangt ook puur van de angst af hoe het verder gaat met het wel of niet slikken van mijn medicijnen, dat is gewoon even afwachten.
Hai meis,

wel slim je medicatie mee te nemen op vakantie, mócht je ze nodig hebben kan je ze innemen.
Ik wens je een heel fijne vakantie zonder dat je die pillen nodig hebt
#geen
pi_29216941
quote:
hoewel ik wel erg last heb van stemmingswisselingen,en ik weet niet of Risperdal ook daar voor is
Mijn vriendin heeft ook tegen stemmingswisselingen Risperdal gebruikt. Ze werd er erg slaperig van en slikte het daarom voor het slapen gaan. Ook kwam ze ook iets aan.

Na een jaar tobben, had ze plotseling een gebrek aan energie en was konstant moe.

Toen heeft ze van de psychiater een ander medicijn gekregen en moest langzaam Risperdal afbouwen. Sindsdien had ze weer wat energie!
pi_29217982
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai meis,

wel slim je medicatie mee te nemen op vakantie, mócht je ze nodig hebben kan je ze innemen.
Ik wens je een heel fijne vakantie zonder dat je die pillen nodig hebt
ga 10 augustus pas op vakantie, dus ik heb nog even de tijd.
Maar ik vind het een prettiger idee als ik ze toch bij de hand heb, mocht het niet gaan.
Ik hoop ook dat ik ze niet nodig ga hebben en waarschijnlijk gaat het ook wel, maar just in case

Hoe is het met jou medicatie, is het ook zo dat ze nu pas weer na een paar weken aanslaan of gaat het nu sneller? Ik hoop dat je je snel beter voelt in ieder geval
pi_29262271
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ga 10 augustus pas op vakantie, dus ik heb nog even de tijd.
Maar ik vind het een prettiger idee als ik ze toch bij de hand heb, mocht het niet gaan.
Ik hoop ook dat ik ze niet nodig ga hebben en waarschijnlijk gaat het ook wel, maar just in case

Hoe is het met jou medicatie, is het ook zo dat ze nu pas weer na een paar weken aanslaan of gaat het nu sneller? Ik hoop dat je je snel beter voelt in ieder geval
Ah 10 augustus, 2 weekjes nog. Waar ga je eigenlijk heen? Lekker hoor, ik hoop dat het je goed zal doen!

Het duurt een paar weken voor ze aan gaan slaan, maar daarom heb ik nu ook 3 maal daags Xanax. Ben echt vreselijk teleurgeteld dat het niet is gelukt zonder.
Wel heb ik nu medicatie waarvan de bijwerking gewichtsverlies is, in tegenstelling tot de meeste AD's. Ik was behoorlijk aangekomen en nu net bijna 17 kilo afgevallen. Dat gaan ze me niet meer afnemen hoor!!!!!
#geen
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:13:35 #231
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29262618
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

...en sinds vandaag weer terug aan de AD...(prozac). Moeilijk, ben teleurgesteld maar de volgende keer beter
Heb je al eens seroxat gehad? Ik reageer goed op 20 mg seroxat. Hoe beoordelen ze eigenlijk welk middel het beste bij je past? Gaat dat met de losse pols en op de gok of wordt daar over nagedacht?

Maar goed, ik ben geen psychiater natuurlijk. Maar 20 mg seroxat zorgt bij mij voor een rustig goed gevoel. Rustig Nee af en toe word ik te druk nog maar het heeft me wel geholpen om alles op een rijtje te zetten.

Om het negatieve te bannen. Seroxat zorgt voor een soort opgewektheid en door die opgewektheid die langer duurt wordt het negatieve minder en minder. En voel ik me bijvoorbeeld 6 maanden achter elkaar goed en niet meer depressief dan is het zo dat de kans om terug te vallen kleiner is.

Ik ga over 6 maanden stoppen met seroxat weer en ik denk dat ik dit keer succes ga boeken.

De bedoeling is dat ik alleen op depakine ga functioneren. En depakine lijkt net suikertabletten. Nee dat is dus echt een mild medicijn volgens mij. Depakine is om de stemming in orde te houden het evenwicht in mijn gevoel en denken.

Depakine spiegel heb je nog. Die moet tussen de 60-100 ( of was het 40-100) zijn. Ik zit meestal op 80. Zit allemaal technisch in elkaar dat hele verhaal

In principe is het hele eieren eten van een goed gevoel hebben technisch van aard. Klinkt raar maar het is zo. Een stofje van dit en een stofje van dat. Een kleine schommeling erin en je zit met de gebakken peren.

Ik vertrouw erop dat bedrijven in de toekomst met een wondermiddel komen. Dat zeg ik ook altijd tegen mijn psychiater. Dan vraag ik aan hem : "Wanneer komt de wonderpil op de markt" 1 pilletje en van al je problemen af zijn

Maar toch zal je zelf ook wat eraan moeten doen? Of niet? Misschien niet. Misschien wel. Ik weet het niet.

Het is ook een staat van welbevinden, dus ik zou nu zeggen kom maar op met die wonderpil. Legale drugs waar je totaal van in de wolken zit en niet eens manisch bent. Goed gevoel maar niet manisch.

Soms voel ik me zo schoon in mijn hoofd en puur van binnen dat ik denk, ik heb de heilige geest in me. En dan voelt dat dus echt alsof ik niets meer en dan ook niets meer te vrezen heb. Dan is dat het einde van de vuiligheid en vervuiling in mijn geest. Die vervuiling hoe is die opgetreden? Die was er al tijdens de geboorte. Toen zat het al mis in mijn hoofd en ziel en geest en nog meer.

Die medicatie zorgt dat mijn geest opgeschoont wordt. Een schone geest is een genot om te hebben. Pure rust continu. En dan is het zuiver helder en nog meer

Denk dat ik toch maar eens mijn dokter een fles whiskey ga geven en mijn spw een bos bloemen. Die hebben veel betekent voor me deze afgelopen 5 jaar.

Medicatie

Toch wil ik ooit zonder. Zodra er 1 pilletje komt die je maar 1 keer hoeft in te nemen en daarna nooit meer

Wens ik jou ook toe dat pilletje natuurlijk. Dan zou het riagg de deuren kunnen sluiten en andere instellingen waar zieke mensen zitten ook

Eigenlijk zou de heilige geest moeten neerdwalen op aarde, dan is dat pilletje niet meer nodig. Maar ik ga nu ver. Ik ben best gelovig af en toe maar benader het op een andere manier. Maar nu ik dit schrijf voel ik me zwakker worden weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 30-07-2005 12:36:24 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 31 juli 2005 @ 00:17:35 #232
21503 Vava
Zoix!!
pi_29281655
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ah 10 augustus, 2 weekjes nog. Waar ga je eigenlijk heen? Lekker hoor, ik hoop dat het je goed zal doen!

Het duurt een paar weken voor ze aan gaan slaan, maar daarom heb ik nu ook 3 maal daags Xanax. Ben echt vreselijk teleurgeteld dat het niet is gelukt zonder.
Wel heb ik nu medicatie waarvan de bijwerking gewichtsverlies is, in tegenstelling tot de meeste AD's. Ik was behoorlijk aangekomen en nu net bijna 17 kilo afgevallen. Dat gaan ze me niet meer afnemen hoor!!!!!
Balen voor je dat het mislukt is, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Wel wil ik je op het hart drukken, wat nu niet lukt lukt een volgend keer misschien wel

Ik ben heeeeeel erg langzaam aan het afbouwen, eigenlijk was de voorspelling dat ik voor jaren die dingen moest slikken maar ik wil het zo graag proberen zonder!

Welke AD heb je nu eigenlijk?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29287752
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:17 schreef Vava het volgende:

[..]

Balen voor je dat het mislukt is, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Wel wil ik je op het hart drukken, wat nu niet lukt lukt een volgend keer misschien wel

Ik ben heeeeeel erg langzaam aan het afbouwen, eigenlijk was de voorspelling dat ik voor jaren die dingen moest slikken maar ik wil het zo graag proberen zonder!

Welke AD heb je nu eigenlijk?
Hai meis,

veel succes vast. Langzaam afbouwen is altijd erg verstandig. Ik had Cipramil voor ik ging afbouwen, nu heb ik (weer) Prozac.

Wat slik jij nu en in welke doseringen bouw je af?
#geen
pi_29308852
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ah 10 augustus, 2 weekjes nog. Waar ga je eigenlijk heen? Lekker hoor, ik hoop dat het je goed zal doen!

Het duurt een paar weken voor ze aan gaan slaan, maar daarom heb ik nu ook 3 maal daags Xanax. Ben echt vreselijk teleurgeteld dat het niet is gelukt zonder.
Wel heb ik nu medicatie waarvan de bijwerking gewichtsverlies is, in tegenstelling tot de meeste AD's. Ik was behoorlijk aangekomen en nu net bijna 17 kilo afgevallen. Dat gaan ze me niet meer afnemen hoor!!!!!
Ik ga naar (Zuid)- Frankrijk, met mijn lief en een bevriend stelletje, ik ben er wel aan toe.

Wat is Xanax voor iets?
De bijwerking gewichtsverlies is natuurlijk wel fijn, en 17 kilo(!), dat is nogal wat zeg.
Ik ben sinds het stoppen met mn AD 1,5 kilo afgevallen nu.
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 12:13 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Heb je al eens seroxat gehad? Ik reageer goed op 20 mg seroxat.
Voor mij was seroxat geen prettig middel, ik werd er erg onrustig van oa.

for me: ik slaap weer slecht, de jeuk is wel weg en mijn stemming is redelijk goed.
Mijn angst is stabiel gebleven.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:28:11 #235
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29313024
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef Conflict het volgende:
Mijn vraag: Ik slik al maanden Nozinan en Promethazine. Dit is omdat ik niet kan slapen door de ritalin. Ook houdt dit mij van een psychose af. Ik heb een half jaar geleden een psychose gehad en wens dat niet nog eens mee te maken.

Maar nu word ik erg dik, terwijl ik juist te weinig eet. Ik ben 15 kilo aangekomen. Volgens mijn arts zijn er geen alternatieven voor deze medicijnen.

Blijf ik zwaarder worden of stopt dat op een gegeven moment?

Ik ben van 70 naar 85 kilo gegaan, vind ik nogal extreem.
Gewichtstoename is een veel voorkomende bijwerking van antidepressieva/antipsychotica e.d. de een zal meer/minder aankomen dan de ander.
Maar ik denk echter wel dat er een andere medicatie mogelijk is maar, of de bijwerkingen anders zullen zijn..? Ik ben er bang voor....
Kijk eens op internet welke antipsychotica er nog meer zijn, en check gelijk de bijwerkingen! Maak er een lijstje van en ga ermee naar je arts en overleg! Laat je niet zomaar afschepen, KAN NIET - BESTAAT NIET!!

Succes!!
Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
pi_29331816
quote:
Op zondag 31 juli 2005 10:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai meis,

veel succes vast. Langzaam afbouwen is altijd erg verstandig. Ik had Cipramil voor ik ging afbouwen, nu heb ik (weer) Prozac.

Wat slik jij nu en in welke doseringen bouw je af?
Hoi

Ik heb Cipramil (20mg), Trazolan (100 mg) en Seroquel (100mg)
De dosis is al gehalveerd intussen, sinds april ongeveer ben ik aan het afbouwen, en het gaat tot nu toe best goed. Ik ben alleen wel benieuwd hoe het zou gaan als ik helemaal stop, als ik nu een keer vergeet voel ik me echt ziek, is dat ook zo als je heel langzaam afbouwt en dan stopt?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:38:01 #237
105920 drumsab
eeeh, what's that sound?
pi_29333328
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef Conflict het volgende:
Mijn vraag: Ik slik al maanden Nozinan en Promethazine. Dit is omdat ik niet kan slapen door de ritalin. Ook houdt dit mij van een psychose af. Ik heb een half jaar geleden een psychose gehad en wens dat niet nog eens mee te maken.

Maar nu word ik erg dik, terwijl ik juist te weinig eet. Ik ben 15 kilo aangekomen. Volgens mijn arts zijn er geen alternatieven voor deze medicijnen.

Blijf ik zwaarder worden of stopt dat op een gegeven moment?

Ik ben van 70 naar 85 kilo gegaan, vind ik nogal extreem.
Er zijn nog een hoop andere antipsychotica, maar van sommigen van die anderen wordt je eetlust ook vergroot, zoals Zyprexa.
Maar ik weet niet of en welke antipsychoyica samen kunnen met Ritalin. Nozinan is overigens geen antipsychoticum en phenergan ook niet. Phenergan = promethazine.
Kijk ook eens op www.apotheek.nl
pi_29432794
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wel heb ik nu medicatie waarvan de bijwerking gewichtsverlies is, in tegenstelling tot de meeste AD's. Ik was behoorlijk aangekomen en nu net bijna 17 kilo afgevallen. Dat gaan ze me niet meer afnemen hoor!!!!!
Pfff blijven mijn lijnpogingen niet onbeloond: bijna 18 kilo afgevallen nu. Het klopt dus toch dat je met sommige ad's kunt afvallen (al moet je daar natuurlijk wel moeite voor doen haha).

Wolkje, nog over de xanax r die ik slik:
Xanax retard
"Aangezien Xanax een vrij korte werkingsduur heeft van ca. 6 uur, is er ook een versie van dit middel gemaakt dat langer werkt: Xanax retard. Bij Xanax retard is de werkingsduur 12 uur, zodat één- of tweemalige inname (per etmaal) bij paniekstoornis voldoende is. Xanax speelt een belangrijke rol bij de behandeling van paniekstoornissen bij patiënten die niet reageren op een behandeling met een antidepressivum."
Ben er overigens al mee aan het afbouwen, is erg verslavend en ik word er een zombie van.

[ Bericht 1% gewijzigd door DuchessX op 05-08-2005 06:49:14 ]
#geen
pi_29435967
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:27 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Pfff blijven mijn lijnpogingen niet onbeloond: bijna 18 kilo afgevallen nu. Het klopt dus toch dat je met sommige ad's kunt afvallen (al moet je daar natuurlijk wel moeite voor doen haha).
Echt supergoed

Zoiets heb ik ook een beetje nodig geloof ik
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29438933
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:44 schreef Vava het volgende:

[..]

Echt supergoed

Zoiets heb ik ook een beetje nodig geloof ik
Senk joe...!
#geen
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:25:33 #241
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_29444434
Nou daar ben ik weer. Het is een paar weekjes heel goed met me gegaan. Heb toen de beslissing genomen om toch maar niet met de ad te beginnen. Maar nu sinds een dag of 3 voel ik me zo geirriteerd en boos en onrustig. En waarom? Ik heb geen idee. Ik trek alles kompleet uit zn verband volgens mn vriend. Maak me bozer dan nodig is. En ik kan het niet stoppen. Het blijft knagen.
Ik weet het even niet meer. We zijn net weer bijelkaar, zijn 2 weekjes uitelkaar geweest om wat problemen op te lossen. Ik wil het nu niet verknallen doordat ik van de ene emotie/uiterste, doorschiet naar het andere.

Toch maar aan de AD gaan?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_29454632
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 14:25 schreef Roeji het volgende:
Nou daar ben ik weer. Het is een paar weekjes heel goed met me gegaan. Heb toen de beslissing genomen om toch maar niet met de ad te beginnen. Maar nu sinds een dag of 3 voel ik me zo geirriteerd en boos en onrustig. En waarom? Ik heb geen idee. Ik trek alles kompleet uit zn verband volgens mn vriend. Maak me bozer dan nodig is. En ik kan het niet stoppen. Het blijft knagen.
Ik weet het even niet meer. We zijn net weer bijelkaar, zijn 2 weekjes uitelkaar geweest om wat problemen op te lossen. Ik wil het nu niet verknallen doordat ik van de ene emotie/uiterste, doorschiet naar het andere.

Toch maar aan de AD gaan?
Ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat het even wat minder met je kan gaan maar dat het dan snel weer beter moet gaan.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 7 augustus 2005 @ 12:06:53 #243
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_29483686
ik word zo gek van die up-and-downs. Nu voel ik me inmiddels weer iets beter, maar ik zit gewoon zo'n beetje te wachten tot ik me weer flink ellendig voel.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_29486603
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 12:06 schreef Roeji het volgende:
ik word zo gek van die up-and-downs. Nu voel ik me inmiddels weer iets beter, maar ik zit gewoon zo'n beetje te wachten tot ik me weer flink ellendig voel.
Wáchten tot je je weer ellendig voelt??? Jij bent gek! (nofi) Je moet er juist voor zórgen, proberen te voorkomen dat je je weer ellendig gaat voelen!
Zoek afleiding, doe leuke dingen, bel een vriend(in), ga naar iemand toe...
Kop op!
#geen
pi_29487320
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:16 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Een richtlijn is geloof ik minstens een jaar, en een half jaar nog nadat je klachten afgelopen zijn.
Maar dit wordt niet altijd aangehouden.
Als ik dit topic lees, of mensen met AD-medicatie uit mijn omgeving spreek, is er bijna niemand die AD zo "kort" slikt. Sterker nog, het lijkt wel alsof de meesten op de AD steunen. En denken niet zonder te kunnen. Voor enkelen zal dit ook heus zo zijn, maar voor de meerderheid niet.

Het is in de meeste gevallen "de oplossing" om je denkpatroon te veranderen. Te leren om op jezelf te vertrouwen, niet op een pilletje. Leren accepteren, en dat actief te gebruiken (zodat je van jezelf leert te houden). Dit klinkt simpel, daar ben ik me van bewust. Maar je eigen kracht wordt door zovelen enorm onderschat.

Het is overigens geenzins mijn bedoeling om iemand hier aan te vallen, ik heb echter genoeg gezien en meegemaakt (om ook eventuele reacties dat ik niet weet waar ik over praat te voorkomen) om vrij zeker te kunnen zijn over het feit dat AD op de langere termijn meer kwaad doet dan goed (uitzonderingen daargelaten).
pi_29491895
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 16:03 schreef dawg het volgende:

[..]

Als ik dit topic lees, of mensen met AD-medicatie uit mijn omgeving spreek, is er bijna niemand die AD zo "kort" slikt. Sterker nog, het lijkt wel alsof de meesten op de AD steunen. En denken niet zonder te kunnen. Voor enkelen zal dit ook heus zo zijn, maar voor de meerderheid niet.

Het is in de meeste gevallen "de oplossing" om je denkpatroon te veranderen. Te leren om op jezelf te vertrouwen, niet op een pilletje. Leren accepteren, en dat actief te gebruiken (zodat je van jezelf leert te houden). Dit klinkt simpel, daar ben ik me van bewust. Maar je eigen kracht wordt door zovelen enorm onderschat.

Het is overigens geenzins mijn bedoeling om iemand hier aan te vallen, ik heb echter genoeg gezien en meegemaakt (om ook eventuele reacties dat ik niet weet waar ik over praat te voorkomen) om vrij zeker te kunnen zijn over het feit dat AD op de langere termijn meer kwaad doet dan goed (uitzonderingen daargelaten).
Vast goed bedoeld maar wel zwart wit gesteld. Je weet namelijk niet hoe mensen aan hun problemen werken, je gaat er vanuit dat het enige dat zij doen is, op een pilletje vertrouwen. Soms is aan jezelf werken enkel mogelijk met behulp van ondersteuning van een medicijn als bv AD. Daarbij missen sommige mensen gewoon de aanmaak van een bepaald stofje in hun hersens hetgeen wordt opgevangen door een medicatie als bv AD.
#geen
pi_29492956
Maar hij heeft wel gelijk dat het eerder regel dan uitzondering is dat mensen AD's veel en veel langer slikken dan een jaar. Sowieso wordt altijd wel leuk gezegd "het is een ondersteuning terwijl je aan jezelf werkt en daarna kun je zonder", maar in de praktijk treedt de afhankelijkheid bij verreweg de meeste mensen snel in en gaan ze van "het is een tijdelijke ondersteuning" naar "ik maak dat stofje nu eenmaal te weinig aan" (sowieso een bewering die je niet met zekerheid kunt doen omdat dat bij niemand bewezen kan worden, maar het is wel een aangenaam -want makkelijk- uitgangspunt natuurlijk)

Ik heb bovenstaande stappen zelf ook allemaal doorlopen, ook bij hoog en laag beweerd dat ik het stofje nu eenmaal te weinig aanmaak enz enz, en ik dank momenteel de hemel dat ik een paar jaar geleden de ingeving kreeg om af te gaan bouwen. Ik ken nl. niet zoveel mensen die, nadat ze er eenmaal mee zijn begonnen, weer helemaal zijn gestopt. Ken er wel veel die regelmatig willen gaan afbouwen, maar al snel toch weer de dosis verhogen, of een tijdje gestopt zijn maar dan toch weer beginnen, soms met een ander middel....en daar wsch tot in de eeuwigheid mee door zullen gaan.

Nou bestaan er vast mensen die er ook tot in de eeuwigheid mee door moeten gaan omdat het anders echt niet gaat, maar ik denk dat dat een minderheid is. De rest is mooi genaaid door het idee dat het een tijdelijk hulpmiddel zou zijn
pi_29495155
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 22:32 schreef thaleia het volgende:
Maar hij heeft wel gelijk dat het eerder regel dan uitzondering is dat mensen AD's veel en veel langer slikken dan een jaar. Sowieso wordt altijd wel leuk gezegd "het is een ondersteuning terwijl je aan jezelf werkt en daarna kun je zonder", maar in de praktijk treedt de afhankelijkheid bij verreweg de meeste mensen snel in en gaan ze van "het is een tijdelijke ondersteuning" naar "ik maak dat stofje nu eenmaal te weinig aan" (sowieso een bewering die je niet met zekerheid kunt doen omdat dat bij niemand bewezen kan worden, maar het is wel een aangenaam -want makkelijk- uitgangspunt natuurlijk)

Ik heb bovenstaande stappen zelf ook allemaal doorlopen, ook bij hoog en laag beweerd dat ik het stofje nu eenmaal te weinig aanmaak enz enz, en ik dank momenteel de hemel dat ik een paar jaar geleden de ingeving kreeg om af te gaan bouwen. Ik ken nl. niet zoveel mensen die, nadat ze er eenmaal mee zijn begonnen, weer helemaal zijn gestopt. Ken er wel veel die regelmatig willen gaan afbouwen, maar al snel toch weer de dosis verhogen, of een tijdje gestopt zijn maar dan toch weer beginnen, soms met een ander middel....en daar wsch tot in de eeuwigheid mee door zullen gaan.

Nou bestaan er vast mensen die er ook tot in de eeuwigheid mee door moeten gaan omdat het anders echt niet gaat, maar ik denk dat dat een minderheid is. De rest is mooi genaaid door het idee dat het een tijdelijk hulpmiddel zou zijn
Maar dat ligt dan wel aan die mensen zelf natuurlijk gelukkig zijn die medicijnen er en hebben ze het mij een stuk makkelijker gemaakt om te komen tot waar ik nu ben! Ik ben nu aan het afbouwen en ik ben vastbesloten om het iig voor een paar maanden vol te houden en niet te snel weer naar die medicijnen te grijpen als het even wat minder gaat. Ik weet niet of ik die stof niet genoeg aanmaak of wel, dat ga ik dus ontdekken en mocht het toch zo zijn dat ik het echt nodig heb, dan is dat zo maar dat ga ik niet over 2 weken bekijken maar over 2 maanden.

Maar dat geldt voor mij en met de bovenstaande tekst spreek ik alleen voor mezelf (ik kan er best ver in gaan als ik een doel stel dus 2 maanden volhouden doe ik hoe dan ook, hoe slecht het ook gaat), er zijn idd mensen die echt die stof niet aanmaken dus een lichamelijke oorzaak voor depressies hebben (voor mezelf ga ik er vooralsnog vanuit dat het aan mijn denkwijze heeft gelegen) of mensen die nadat ze stoppen misschien verstandiger dan ik of misschien niet, eerder an de bel trekken en wel weer medicijnen gaan nemen.

Wat ik dus wil zeggen, het is een keuze die je maakt. De eerste keus was om met de medicijnen te beginnen en er vervolgens een aantal maanden of jaren mee door te gaan. De volgende keus is om te proberen om ermee te stoppen of niet. Als mensen er voor kiezen om er niet mee te stoppen dan is dat hun goed recht en misschien komt voor hun ook ooit het moment om er mee te stoppen
Ik laat ze er vrij in en ik ga er vanuit dat ze een keus maken waar ze goed over hebben nagedacht
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29495490
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:24 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Vast goed bedoeld maar wel zwart wit gesteld. Je weet namelijk niet hoe mensen aan hun problemen werken, je gaat er vanuit dat het enige dat zij doen is, op een pilletje vertrouwen. Soms is aan jezelf werken enkel mogelijk met behulp van ondersteuning van een medicijn als bv AD. Daarbij missen sommige mensen gewoon de aanmaak van een bepaald stofje in hun hersens hetgeen wordt opgevangen door een medicatie als bv AD.
Vind ik niet zwart-wit. Ik weet inderdaad niet hoe mensen aan hun problemen werken, dat klopt. Maar ik zie in mijn omgeving (en ook vaak in dit soort topics) dat mensen heel erg steunen op AD. Echter moet je AD zien als hulpmiddel, niet als oplossing. AD verhogen de aanmaak van bepaalde neurotransmitters, je lichaam maakt deze wel zelf aan. En wellicht te weinig, en dan kun je AD inderdaad gebruiken om de aanmaak te stimuleren. Op den duur zul je toch van de AD af moeten, en moet je lichaam het weer overnemen.

Er zijn heel veel verschillende soorten medicijnen die ervoor kunnen zorgen dat het lichaam zelf lui wordt. Vandaar ook heel langzaam afbouwen, zodat het lichaam heel geleidelijk weer kan wennen. Daarbij opgeteld natuurlijk de mate van verslaving. En juist daarin zit het punt. De verslaving (aan zowel het medicijn als wellicht het positievere gevoel welke je door de medicatie ervaart) zorgt dat je een bepaalde angst kan creëren voor het stoppen met AD. Misschien wel onbewust.

Je hebt gelijk dat er mensen zijn die een bepaalde stoornis hebben waardoor ze vastzitten aan het gebruik van AD. Echter is deze groep in de minderheid. Daarbij komt dat AD tegenwoordig heel erg gemakkelijk worden voorgeschreven. Terwijl het in feite hele zware medicijnen zijn, waar heel zorgvuldig mee omgesprongen moet worden. Waarmee ik overigens niet mee wil suggereren dat iemand er niet voorzichtig mee omgaat. Wel wil ik daarmee zeggen dat menigeen te makkelijk AD krijgt voorgeschreven, en deze ook daadwerkelijk gaan gebruiken (en nee, daar bedoel ik niet de mensen mee die een dusdanige stoornis hebben waar behandeling met AD noodzakelijk is; deze groep is zoals ik al zei in de minderheid).
pi_29496203
Het wordt misschien wat makkelijk voorgeschreven, misschien ook niet, ik ben geen dokter of psychiater. Maar het slikken van die dingen doe je nog altijd zelf je kan er ook voor kiezen het niet te doen

Ik heb ervoor gekozen het wel te doen en daar ben ik blij om en sta ik achter. Nu wil ik er mee stoppen, dat is ook geheel uit eigen beweging. Ik had een afspraak met een psychiater en ik zei, ik wil er vanaf. Okay, zei hij. Dan gaan we langzaam afbouwen.

Niemand die me gedwongen heeft en niemand die me verplicht er mee door te gaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29496545
Natuurlijk, niemand dient je die pillen met geweld toe. Maar kennelijk leidt het slikken van antidepressiva er wel bij veel mensen toe dat ze het aanvankelijk meer als een tijdelijke ondersteuning en later meer als een langdurige oplossing gaan zien. Waar dat door komt weet ik niet, mogelijk omdat bij afbouwen/stoppen de klachten sterker terug kunnen komen dan ze ooit zijn geweest (dat gebeurde bij mij: Seroxat wordt voorgeschreven tegen depressies en tegen paniekaanvallen. Voordat ik het ging slikken had ik nog nooit een paniekaanval gehad. Toen ik ging afbouwen, kreeg ik ze wel)
Of misschien omdat veel therapieen je gevoel van patient-zijn en afhankelijk zijn dusdanig versterken dat je alleen maar afhankelijker van zowel behandeling als pillen wordt.

Tuurlijk is het altijd nog je eigen keus om er wel of niet jaren mee door te gaan, maar ik zie zoveel mensen die dat aanvankelijk helemaal niet van plan waren en het nu wel doen...ik geloof dat er wel degelijk factoren zijn die het proces 'oprekken', die de neiging om in het medicijngebruik te blijven hangen versterken. Het blijft je eigen keus, maar je wordt blijkbaar wel erg sterk een bepaalde richting in geduwd, anders zouden nooit zoveel mensen die richting kiezen, denk ik.
pi_29496834
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 01:24 schreef thaleia het volgende:
Natuurlijk, niemand dient je die pillen met geweld toe. Maar kennelijk leidt het slikken van antidepressiva er wel bij veel mensen toe dat ze het aanvankelijk meer als een tijdelijke ondersteuning en later meer als een langdurige oplossing gaan zien. Waar dat door komt weet ik niet, mogelijk omdat bij afbouwen/stoppen de klachten sterker terug kunnen komen dan ze ooit zijn geweest (dat gebeurde bij mij: Seroxat wordt voorgeschreven tegen depressies en tegen paniekaanvallen. Voordat ik het ging slikken had ik nog nooit een paniekaanval gehad. Toen ik ging afbouwen, kreeg ik ze wel)
Of misschien omdat veel therapieen je gevoel van patient-zijn en afhankelijk zijn dusdanig versterken dat je alleen maar afhankelijker van zowel behandeling als pillen wordt.

Tuurlijk is het altijd nog je eigen keus om er wel of niet jaren mee door te gaan, maar ik zie zoveel mensen die dat aanvankelijk helemaal niet van plan waren en het nu wel doen...ik geloof dat er wel degelijk factoren zijn die het proces 'oprekken', die de neiging om in het medicijngebruik te blijven hangen versterken. Het blijft je eigen keus, maar je wordt blijkbaar wel erg sterk een bepaalde richting in geduwd, anders zouden nooit zoveel mensen die richting kiezen, denk ik.
Is ook wel zo en wat ik al zei, als ik van te voren iets in mijn hoofd haal dan hou ik me daar aan. En dat is misschien een goede eigenschap die ik dan "gelukkig""bezit.

Ik denk ook wel dat het beter is om de medicijnen van een psychiater te krijgen dan van je huisarts, de huisarts blijft wel voorschrijven, een psychiaterzal uit zichzelf eerder vragen of het niet eens tijd wordt om te proberen af te bouwen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:54:46 #253
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_29500623
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:14 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wáchten tot je je weer ellendig voelt??? Jij bent gek! (nofi) Je moet er juist voor zórgen, proberen te voorkomen dat je je weer ellendig gaat voelen!
Zoek afleiding, doe leuke dingen, bel een vriend(in), ga naar iemand toe...
Kop op!
Afleiding heb ik wel. Alleen vrij weinig. Ik heb cvs en fibromyalgie en als ik een dag gewerkt heb lig ik voor dood op de bank of in bed. En aangezien ik dan niet kan slapen, begint het gepieker. En dan ga ik van kwaad naar erger. En dan begin ik aan mezelf te twijfelen en vervolgens aan de rest van de wereld (moeten ze me wel, is die blik toch niet een teken dat ze me weg willen hebben, etc)
Dus de momenten dat ik bij iemand ben, zit ik continu op te letten of ik niet een teken zie/krijg dat ik mn biezen moet pakken.
Ik heb hobby's genoeg om afleiding te creeeren. Maar ik ben meestal te moe om iets te doen. En dan ga ik me dus lamlendig voelen en piekeren totdat ik zelf helemaal geloof in mn kromme ideeen. En tot ik onderaan die put ben beland waar ik dan niet meer uit denk te komen.

In elk geval bedankt voor toch even die schop onder mn kont
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:23:26 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29543575
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:49 schreef sjvanboven in het gesloten 30 kilo aangekomen sinds gebruik concerta/ ritalin het volgende:
Hebben meer mensen dat ze juist ernstig aankomen ? Ik heb nu dagelijks een verschil van 6 cm in buikomvang, laatste paar weken kwa gewicht weinig aangekomen maar 18 cm buikomvang bijgekomen.

Moeilijke stoelgang, moet wel zeggen dat ik wel drink. Flesje wijn gaat er nog steeds in, maar voorheen dronk ik veel meer en kwam ik niets aan
Conflict, had jij hier geen ervaring mee?
Staat me iets van bij, maar ik kan er ook helemaal naast zitten .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29557838
Ik heb een vraag voor de ritalin gebruikers.
Sinds 2 weken gebruik ik nu ritalin voor mijn ADHD. Ik heb ook nog Borderline en angst en paniekstoornis.
Wat die ritalin betreft heb ik echt ontzettende last van bijwerkingen. Hartkloppingen, zenuwachtig gevoel, haaruitval, taai slijm in de longen, grote pupillen, kaakklem, geen honger, verhoogde spanning in de spieren en vooral wanneer het gaat uitwerken een soort van brak gevoel. In de eerste week sloeg het in mijn hoofd goed aan, het was ineens stil en ik kon niet meer piekeren, maar na een week begon het gonzen in mijn hoofd weer.

Nu kom ik net van de psych en ondanks dat ik hem van de bijwerkingen heb verteld moet ik nu van 3 x daags 1 om de 4 uur naar 4 x daags 1,5 om de 3,5 uur.
Ik ben een bang dat dat misschien een beetje teveel van het goede is ??

Hoe lang duurde het bij jullie dat de bijwerkingen afnamen? Waren ze ook zo heftig? Ik vraag me soms af of de werking in mijn hoofd wel opweegt tegen alle beroerde lichamelijke bijgevoelens, hadden jullie hier ook last van?
tjah....het blijft een domme goedkope japanner...
pi_29570971
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:54 schreef Roeji het volgende:

[..]

Afleiding heb ik wel. Alleen vrij weinig. Ik heb cvs en fibromyalgie en als ik een dag gewerkt heb lig ik voor dood op de bank of in bed. En aangezien ik dan niet kan slapen, begint het gepieker. En dan ga ik van kwaad naar erger. En dan begin ik aan mezelf te twijfelen en vervolgens aan de rest van de wereld (moeten ze me wel, is die blik toch niet een teken dat ze me weg willen hebben, etc)
Dus de momenten dat ik bij iemand ben, zit ik continu op te letten of ik niet een teken zie/krijg dat ik mn biezen moet pakken.
Ik heb hobby's genoeg om afleiding te creeeren. Maar ik ben meestal te moe om iets te doen. En dan ga ik me dus lamlendig voelen en piekeren totdat ik zelf helemaal geloof in mn kromme ideeen. En tot ik onderaan die put ben beland waar ik dan niet meer uit denk te komen.

In elk geval bedankt voor toch even die schop onder mn kont
Ik wil je nog even sterkte wensen, ik was niet op de hoogte (heb niet alles in dit topic gelezen) van het feit dat je cvs en fibromyalgie hebt. Dat maakt het inderdaad wrs wel moeilijker voor je dan wanneer je die ziektes niet had.

#geen
pi_29571814
Even een vraagje aan de mensen die gingen minderen of afbouwen. Ik ben nu aan het minderen/heel langzaam afbouwen. Hadden jullie ook een beetje zweverig/trillerig/zweterig gevoel als de dosis iets omlaag ging? Ik had er een dag of 4 last van namelijk nou was dat tot nu toe alles wat ik er van gemerkt heb en daar blijft het hoop ik bij. Gelukkig was het na een paar dagen wel over!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:49:45 #258
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_29578207
@DuchessX: Dankjewel.
Het maakt t er niet makkelijker op idd. Afgelopen woensdag was ik bij mn psych. Heb hem eens gevraagd wat mijn grootste probleem is. Mijn ijzersterke wil en doorzettingsvermogen zijn mijn sterkste punt (vooral als ik niet ziek zou zijn) en tevens ook mijn zwakste punt. En dus grootste probleem. Ik help mezelf zo langzaamaan de vernieling in. En heeeeeeel langzaam begint me dat nu duidelijker te worden. En moet ik er mee gaan leven dat ik niet alles meer kan doen.
Maar heel vaak is mn enthousiasme datgene wat me drijft om toch door te gaan. Ik wil iets heel graag en dan doe ik het gewoon. Of ik het fysiek nu wel of niet kan. Achteraf kom ik mezelf weer tegen en weet ik dat ik het niet had moeten doen.
Vooral in de periodes dat ik me heel goed voel, dan doe ik teveel. Vervolgens kom ik dan weer in een dip terecht omdat ik dan even niks meer kan.
En dan jojo-ed mijn gevoel van goed naar lamlendig. Ik vroeg me dan ook af of ik toch maar beter met de ad kon beginnen. Dan was ik misschien al van dat gejojo af.

Sorry voor t hele verhaal. Moest t even kwijt.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:51:24 #259
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_29592071
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 00:20 schreef Vava het volgende:
Even een vraagje aan de mensen die gingen minderen of afbouwen. Ik ben nu aan het minderen/heel langzaam afbouwen. Hadden jullie ook een beetje zweverig/trillerig/zweterig gevoel als de dosis iets omlaag ging? Ik had er een dag of 4 last van namelijk nou was dat tot nu toe alles wat ik er van gemerkt heb en daar blijft het hoop ik bij. Gelukkig was het na een paar dagen wel over!
Hee Vava
Ja ik had er wel even last van.. je lichaam moet wel even wennen (remeron 30mg -> remeron 15 mg -> nu al sinds maart vorig jaar geloof ik clean[)
Maar verder niet veel om je druk over te maken

[ Bericht 1% gewijzigd door knokkels op 13-08-2005 00:00:31 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_29607608
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 10:49 schreef Roeji het volgende:
@DuchessX: Dankjewel.
Het maakt t er niet makkelijker op idd. Afgelopen woensdag was ik bij mn psych. Heb hem eens gevraagd wat mijn grootste probleem is. Mijn ijzersterke wil en doorzettingsvermogen zijn mijn sterkste punt (vooral als ik niet ziek zou zijn) en tevens ook mijn zwakste punt. En dus grootste probleem. Ik help mezelf zo langzaamaan de vernieling in. En heeeeeeel langzaam begint me dat nu duidelijker te worden. En moet ik er mee gaan leven dat ik niet alles meer kan doen.
Maar heel vaak is mn enthousiasme datgene wat me drijft om toch door te gaan. Ik wil iets heel graag en dan doe ik het gewoon. Of ik het fysiek nu wel of niet kan. Achteraf kom ik mezelf weer tegen en weet ik dat ik het niet had moeten doen.
Vooral in de periodes dat ik me heel goed voel, dan doe ik teveel. Vervolgens kom ik dan weer in een dip terecht omdat ik dan even niks meer kan.
En dan jojo-ed mijn gevoel van goed naar lamlendig. Ik vroeg me dan ook af of ik toch maar beter met de ad kon beginnen. Dan was ik misschien al van dat gejojo af.

Sorry voor t hele verhaal. Moest t even kwijt.
Geeft toch niet!
Een woord dat in mij opkomt: Acceptatie. Het leren accepteren van je beperkingen, je leven aan moeten passen aan wat je wel en niet (meer) kunt. En dat is ontzettend moeilijk! Mss heb je ook te maken met onbegrip van andere mensen?
Ik kan me in ieder geval wel iets voorstellen bij jou situatie, ik heb een kennis die 'last heeft' van conversie en zij kan bijna niets meer, loopt met een rollator en woont in een aangepaste woning. Ze is pas 27 en kan ook niet omgaan met het feit dat haar leven is zoals het nu is. Ze wil nog zo veel, maar kan bijna niks.

Sterkte!
#geen
pi_29617458
Maar weet je, ik heb ook bepaalde dingen moeten accepteren en dat is o.a. met behulp van die medicijnen wel aardig gelukt. Alleen, dingen waarvan ik dacht altijd last te blijven houden heb ik nu bijna geen last meer van. Het is er nog wel maar lang niet zo erg als voor ik het geaccepteerd had
Helemaal weg is het niet maar wel een heel stuk minder
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29703018
Ga vanaf morgen mn prozac van 20mg naar 30mg verhogen.
Hopelijk geeft me dat net wat meer evenwicht om de komende drukke hectische tijd door te komen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_29739343
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:43 schreef Nijna het volgende:
Ga vanaf morgen mn prozac van 20mg naar 30mg verhogen.
Hopelijk geeft me dat net wat meer evenwicht om de komende drukke hectische tijd door te komen...
Hopelijk werkt het snel!
#geen
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:45:07 #264
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_29753649
Tja acceptatie is inderdaad datgene waar ik tegenaan hik. Waarom kan mn oudtante van 93 nog alles zelf en ik heb hulp nodig met mn huishouden? Waarom kan zij (ik neem haar even als voorbeeld om de -voor mijn gevoel - scheve situatie te schetsen) als hoogbejaard persoon wel nog haar eigen boodschappen de halve stad door zeulen en lig ik een dag in bed als ik mn boodschappen vanuit mn karretje in de auto heb geknikkerd en vervolgens thuis de trap op heb gedragen?
Niks op mn oudtante, ik gun het haar van harte. Maar waarom kan ik op mijn leeftijd (29) minder als iemand die verdorie 93 is. Daar kan ik me kwaad om maken.
Ook inderdaad het onbegrip vanuit de omgeving. Mijn moeder bijvoorbeeld, ze helpt me met mn huishouden. Geweldig!! Maar,.. ze doet alles ongevraagd. Ik wil graag ook nog sommige dingen zelf doen en haar vragen om me te helpen. Klinkt misschien raar, maar is toch mn eigenwaarde die zo gigantisch omlaag gaat. Ikkrijg het gevoel dat ik een nietsnut ben en dat ik profiteer van mn moeder.
Ook de rest van de mensen om me heen snappen volgens mij niet goed wat er met me aan de hand is. Ook al heb ik het ze verteld. Ik kan het wel begrijpen, ze zien me het ene moment vol overgave in t leven staan en dingen doen. En het volgende moment hang ik er voor kapot bij.
Maar goed. Misschien toch maar eens voorzichtig beginnen met de AD, kan er altijd weer mee stoppen.
Ik weet t anders ook niet meer.

Iig bedankt voor je steun DuchessX
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:07:46 #265
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_29754321
Ik heb net even die site bekeken over die conversie. Mmm, dan stelt dat wat ik heb niks voor. Maar je hebt gelijk wat die kwaaheid betreft, dat komt overeen.

Veel sterkte voor jouw kennis DuchessX.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_29860548
ik heb sinds vrijdag mijn Efexor omlaag...

Van 225 mg -> 150 mg per dag..
De bijwerkingen waren me iets te veel...

Voel me nu raar, helderder dan eerst, maar ook melancholischer.... Zo'n droevige ondertoon...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:08:42 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29863844
Antidepressivum Seroxat zou zelfmoordkans vergroten

Uitgegeven: 22 augustus 2005 10:28
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2005 12:59

LONDEN - Het antidepressivum Seroxat is in verband gebracht met een toegenomen aantal zelfmoordpogingen onder volwassenen. Het medicijn, gemaakt door de farmaceutische gigant GlaxoSmithKline, is een van de meest voorgeschreven middelen tegen ernstige neerslachtigheid in Nederland.

Een onderzoek onder meer dan 1500 patiënten liet zeven zelfmoordpogingen zien onder personen die Seroxat namen, tegen slechts een onder hen die een placebo hadden ingenomen. Het slikken van Seroxat (stofnaam paroxetine) leidde ook drie keer vaker tot suïcidale gedachten, blijkt uit nieuw onderzoek van de universiteit van Oslo, waarover Britse kranten maandag schreven.

De gegevens waren volgens de wetenschappers al bekend voordat Seroxat in 1990 op de markt werd gebracht. Experts hadden eerder al gewaarschuwd dat het antidepressivum wegens een toegenomen kans op zelfbeschadiging niet geschikt is voor kinderen en adolescenten. Ongeveer twintig miljoen mensen in de wereld hebben de afgelopen vijftien jaar Seroxat geslikt.
pi_29865717
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:08 schreef Alicey het volgende:
Antidepressivum Seroxat zou zelfmoordkans vergroten

Uitgegeven: 22 augustus 2005 10:28
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2005 12:59

LONDEN - Het antidepressivum Seroxat is in verband gebracht met een toegenomen aantal zelfmoordpogingen onder volwassenen. Het medicijn, gemaakt door de farmaceutische gigant GlaxoSmithKline, is een van de meest voorgeschreven middelen tegen ernstige neerslachtigheid in Nederland.

Een onderzoek onder meer dan 1500 patiënten liet zeven zelfmoordpogingen zien onder personen die Seroxat namen, tegen slechts een onder hen die een placebo hadden ingenomen. Het slikken van Seroxat (stofnaam paroxetine) leidde ook drie keer vaker tot suïcidale gedachten, blijkt uit nieuw onderzoek van de universiteit van Oslo, waarover Britse kranten maandag schreven.

De gegevens waren volgens de wetenschappers al bekend voordat Seroxat in 1990 op de markt werd gebracht. Experts hadden eerder al gewaarschuwd dat het antidepressivum wegens een toegenomen kans op zelfbeschadiging niet geschikt is voor kinderen en adolescenten. Ongeveer twintig miljoen mensen in de wereld hebben de afgelopen vijftien jaar Seroxat geslikt.
Dat staat ook in de bijsluiter, al jaren
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29950088
Hoi allemaal

Ik zit nu al een tijdje aan de Efexor,maar heb er zo'n last van
Ik kan heel moeilijk slapen,kom alleen maar in slaap met wat Remeron of slaapmed.En nee niet een maar wel 3!
Ik neem het sóchtends in,en ben dan de heel dag misselijk,soms zo erg dat ik s'nachts moet kotsen.Dat kan ik gewoon niet hebben,want mijn tanden vallen eruit,en moet zowat elke week naar de tandarts

Heb mijn psych al gezegd dat ik deze medicatie niet meer wilt,maar heb al zoveel andere gehad.
Maar kan ik ook gewoon naar mijn huisarts gaan en vragen om andere medicijnen?
pi_30010839
Vet aardig ook dat er zo veel reageren
pi_30013930
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:52 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Vet aardig ook dat er zo veel reageren


Maar volgens mij kan je huisarts wel iets anders voorschrijven ja, weet alleen niet hoeveel verstand die beste man ervan heeft. Dat valt wel eens tegen bij huisartsen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_30014502
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]



Maar volgens mij kan je huisarts wel iets anders voorschrijven ja, weet alleen niet hoeveel verstand die beste man ervan heeft. Dat valt wel eens tegen bij huisartsen.


Maar kan ik ook zelf vragen wat ik wil hebben zeg maar
Ik heb er wel weer met mijn psych over gehad,maar deed er weer niks op uit,en zei dat ik maar verder moest gaan zo,maar ik ben het nu toch echt zat,en heb ook wel gezegd dat ik een andere psych zou zoeken Dus volgende week maar naar de huisarts dan
pi_30014820
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]



Maar kan ik ook zelf vragen wat ik wil hebben zeg maar
Ik heb er wel weer met mijn psych over gehad,maar deed er weer niks op uit,en zei dat ik maar verder moest gaan zo,maar ik ben het nu toch echt zat,en heb ook wel gezegd dat ik een andere psych zou zoeken Dus volgende week maar naar de huisarts dan
Lekkere psych
Hoeveel verschillende medicijnen heb je al gehad dan?
pi_30015310
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:30 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Lekkere psych
Hoeveel verschillende medicijnen heb je al gehad dan?
Het valt best wel mee
Remeron,paroxetine,ristperdal,en nu dan Efexor,en gewoon altijd dezelfde slaapmed.
pi_30022006
Hoeveel Efexor slik je nu dan?

Ik heb er ook slaapproblemen mee gehad, bij mij helpt een lagere dosis ook genoeg...(150 ipv 225)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30022172
Soms is het een kwestie van een tijdje zoeken voor je het middel hebt gevonden wat bij je past...
Voordat ik met prozac begon heb ik ook verschillende andere AD's geprobeerd waarbij ik niet het idee had dat het wat deed (seroxat, zoloft en efexor). Maar de prozac lijkt wel wat te doen.
Heart_worm, is het niet mogelijk om naar een psychiater te gaan (of bedoel je dat ook met psych?), want die hebben over het algemeen wat meer verstand van dit soort medicatie dan de huisarts...

Succes ermee in elk geval, dat je zoveel last hebt van bijwerkingen is gewoon hardstikke vervelend!

Overigens sinds de ophoging van de prozac heb ik wel het idee dat ik wat rustiger ben, wat minder gestressed en wat minder druk in mn bovenkamer.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_30022745
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:09 schreef teigan het volgende:
Hoeveel Efexor slik je nu dan?

Ik heb er ook slaapproblemen mee gehad, bij mij helpt een lagere dosis ook genoeg...(150 ipv 225)
Ik heb altijd de laagste dosis,dus hiervan heb ik ook maar 37,5

Maar neem jij het s'ochtends in of s'avonds?
pi_30022843
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:32 schreef Nijna het volgende:
Soms is het een kwestie van een tijdje zoeken voor je het middel hebt gevonden wat bij je past...
Voordat ik met prozac begon heb ik ook verschillende andere AD's geprobeerd waarbij ik niet het idee had dat het wat deed (seroxat, zoloft en efexor). Maar de prozac lijkt wel wat te doen.
Heart_worm, is het niet mogelijk om naar een psychiater te gaan (of bedoel je dat ook met psych?), want die hebben over het algemeen wat meer verstand van dit soort medicatie dan de huisarts...

Succes ermee in elk geval, dat je zoveel last hebt van bijwerkingen is gewoon hardstikke vervelend!

Overigens sinds de ophoging van de prozac heb ik wel het idee dat ik wat rustiger ben, wat minder gestressed en wat minder druk in mn bovenkamer.
Dankjewel

Ik heb op dit moment een psycholoog,en dan gaat ik ook wel naar een psychiater voor de med.
Ik vind het erg moeilijk om daar weg te gaan,maar ik heb er voor mijn gevoel niks aan En ik kan het niet meer betalen.En ik gaat verhuizen naar een andere plaats,en is het lastig om elke keer weer daar te komen.Ik hoop allen dat ik medicatie van de huisarts krijg
pi_30034975
Je kan het natuurlijk altijd overleggen met de huisarts, niet geschoten is altijd mis.
Wat jammer dat je er voor je gevoel niks aan hebt bij de psycholoog . Klikt het wel met degene met wie je gesprekken hebt?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_30089064
Ik slik het 's avonds, heb ik tot nu toe altijd gedaan met mijn medicijnen, en dat bevalt goed... Ik zet gewoon een alarmpje om 8 uur en dan slik ik het...

Als ik het vergeet en de volgende ochtend pas slik of helemaal niet, dan ben ik gelijk helemaal van slag, dus ik vind het zo het handigste
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:32:20 #281
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30091041
Ik heb een nieuw slaapmiddel, ben de naam ff kwijt want ze liggen boven. Van die kleine groene pilletjes. Doorslapers zijn het. Dus dat ik niet om het uur wakker wordt. Ik moet zeggen het bevalt goed, ik slaap goed en lekker en 's morgens ben ik helemaal uitgeslapen en rustiger. Vooral dat rustige bevalt me goed nu, ik zit niet meer 10 stappen verder met denken en de gedachtes zijn niet meer zo gejaagd. Slaap ik niet goed dan zijn mijn gedachtes wel gejaagd.

Tijden, zeg maar maanden gehad dat ik niet kon slapen en overdag werkte dat ook negatief door. Nu ben ik kalmer en bedaard

Tevens is de depakine met 500 mg verhoogd om de manie de kop in te drukken in de toekomst. Zit nu op 3000 mg per dag omdat de arts een depakine spiegel van 100 wil nastreven bij mij De apotheek had nog niet van zulk hoge dosis gehoord. Nah, maakt ook niet uit, zolang ik maar lekker in het vel zit.

Al bij al gaat het dus goed

Vooral het slapen dat ik zo hard nodig heb, gaat lekker nu

Slaap-medicatie is niet verslavend zei de arts, dus over een tijdje doe ik het weer zonder. Maar eerst heb ik slaap in te halen de komende maanden.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30238442
Heeft iemand hier ervaring met Nortrilen/nortriptyline?
Ik ben er zo'n week geleden mee begonnen en als voornaamste bijwerking heb ik bijna voortdurend een erg droge mond. Lastig.

Ik ben trouwens de afgelopen maanden afgekickt van 225 naar 0 mg Efexor. Vooral de laatste fase (onder de 75 mg) was redelijk zwaar. Ik voelde me er ziek en "koortsig" door.
pi_30240004
ik heb nortrilen geslikt, maar bij mij werkte het niet...

Het is al een paar jaar geleden, in een periode waar ik me weinig van herinner, maar volgens mij had ik verder niet zoveel last van bijwerkingen.... Vooral dufheid denk ik
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:51:03 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_30240006
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:02 schreef Halinalle het volgende:

Ik ben trouwens de afgelopen maanden afgekickt van 225 naar 0 mg Efexor. Vooral de laatste fase (onder de 75 mg) was redelijk zwaar. Ik voelde me er ziek en "koortsig" door.
225 mg!?
Ik kan me voorstellen dat je je ziek voelt als je behoorlijk grote stappen afbouwt en in een (relatief) kort tijdsbestek. Was het in overleg met je behandelaar? Of heb je zelf je afbouwschema samengesteld?

Ik heb 3,5 jaar 75mg geslikt. Werkte prima bij mij.
Sinds een half jaar ben ik aan het afbouwen, echt minieme stapjes. Maar dus ook nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje licht in mijn hoofd als het tijd wordt om weer te slikken. Ik zit nu op 1/6 deel van mijn oorspronkelijke dosis.
Heerlijk, bijna geen rotzooi meer in mijn lijf!
Al heeft die rotzooi me ook heel goede diensten bewezen hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_30240155
ik ben laatst van 225 mg naar 150 mg Efexor per dag gegaan. Ik heb me er een paar dagen duizelig enzo door gevoeld, maar nu voel ik me hier wel goed bij....

Al moet ik wel weer opnieuw mijn grenzen opzoeken
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:58:10 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_30240251
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:55 schreef teigan het volgende:
ik ben laatst van 225 mg naar 150 mg Efexor per dag gegaan. Ik heb me er een paar dagen duizelig enzo door gevoeld, maar nu voel ik me hier wel goed bij....
In één keer zo veel geminderd?
Pfff, ik moet er niet aan denken!
Qua ontwenningsverschijnselen dus.
quote:
Al moet ik wel weer opnieuw mijn grenzen opzoeken
Wat bedoel je daarmee?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_30240478
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:08 schreef Alicey het volgende:
Antidepressivum Seroxat zou zelfmoordkans vergroten

Uitgegeven: 22 augustus 2005 10:28
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2005 12:59

LONDEN - Het antidepressivum Seroxat is in verband gebracht met een toegenomen aantal zelfmoordpogingen onder volwassenen. Het medicijn, gemaakt door de farmaceutische gigant GlaxoSmithKline, is een van de meest voorgeschreven middelen tegen ernstige neerslachtigheid in Nederland.

Een onderzoek onder meer dan 1500 patiënten liet zeven zelfmoordpogingen zien onder personen die Seroxat namen, tegen slechts een onder hen die een placebo hadden ingenomen. Het slikken van Seroxat (stofnaam paroxetine) leidde ook drie keer vaker tot suïcidale gedachten, blijkt uit nieuw onderzoek van de universiteit van Oslo, waarover Britse kranten maandag schreven.

De gegevens waren volgens de wetenschappers al bekend voordat Seroxat in 1990 op de markt werd gebracht. Experts hadden eerder al gewaarschuwd dat het antidepressivum wegens een toegenomen kans op zelfbeschadiging niet geschikt is voor kinderen en adolescenten. Ongeveer twintig miljoen mensen in de wereld hebben de afgelopen vijftien jaar Seroxat geslikt.
Ik denk dat er door het gebruik van seroxat aanzienlijk meer zelfmoordgevallen zijn voorkomen dan dat er zelfmoorden door gepleegd zijn. Een aantal psychiaters onderstreepten dat vandaag in de krant trouwens.

Op zich is er trouwens wel iets voor het bericht te zeggen, seroxat verergert de klachten in de eerste paar weken van gebruik. Mensen die al zeer depressief zijn kunnen dan net dat extra duwtje krijgen wat ze nodig hebben om zelfmoord te plegen, daarom: heel rustig opbouwen en natuurlijk ook afbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door nozem op 03-09-2005 21:14:00 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_30240578
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

In één keer zo veel geminderd?
Pfff, ik moet er niet aan denken!
Qua ontwenningsverschijnselen dus.
[..]

Wat bedoel je daarmee?
ik slikte er 1 van 75 mg en 1 van 150 mg, dus ik heb gewoon die van 75 mg weggelaten.. nou benn ik wel blij dat de eerste dagen met 150 mg in het weekend vielen, ik voelde me niet echt super....

Ik heb nu weer meer energie enzo, en dan heb ik de neiging veels te veel te doen waardoor ik te moe word en niet meer te genieten ben(dan word ik een beetje labiel)....... En ik merk nu wel dat ik dat nog niet zo snel doorheb als dat ik het eerder wist..... Dus in dat opzicht bedoel ik grenzen beplen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30241814
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

225 mg!?
Ik kan me voorstellen dat je je ziek voelt als je behoorlijk grote stappen afbouwt en in een (relatief) kort tijdsbestek. Was het in overleg met je behandelaar? Of heb je zelf je afbouwschema samengesteld?

[..]
Dit afbouwen was een "overstap naar Nortrilen"-afbouw, dus relatief snel. Ik ben met name in het winterhalfjaar gevoelig voor, eufemistisch gezegd, "dipjes" en effexor leek afgelopen winter niet meer het resultaat te leveren als het eerder wel deed.
Bovendien is, wegens frequente nachtelijke ademstilstanden, mijn REM-slaap langdurig flink aangetast geweest (want ik moest iedere keer bijna wakker worden om weer te gaan ademhalen). Ik ben hiervoor behandeld en nu slaap ik weer normaal. Ik heb dus jarenlang niet normaal kunnen dromen, maar nu ik dat weer wel kan, droom ik vaak heftig, maar helaas ook "niet zo prettig". Nortrilen is een middel, dat het dromen ook weer wat "smoother" moet maken. Mijn grote hoop is, dat nu ik sinds jaren weer gezond slaap, ik op den duur ook geestelijk wat minder kwetsbaar word. (In de praktijk blijkt dat herstelproces echter vaak tamelijk lang te duren.)
Ik ben dus erg benieuwd wat Nortrilen voor mij gaat doen.
pi_30241974
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

In één keer zo veel geminderd?
Pfff, ik moet er niet aan denken!
Qua ontwenningsverschijnselen dus.
[..]
Afbouwen van 225 naar 150 vond ik een eitje (nauwelijks iets gemerkt) in vergelijking met van 75 naar 0. Ik weet natuurlijk niet, of dat in het algemeen geldt.
pi_30245162
Ik ben nog steeds medicatievrij en het bevalt me prima.
natuurlijk heb ik nog mijn mindere momenten, maar die heeft iedereen.
Het gaat dus goed
pi_30249144
Ik ben ook nog steeds aan het afbouwen. Wat ik wel raar vind, ik bouw in hele kleine stapjes 3 verschillende medicijnen af, de ene keer merk ik er ontzettend veel van en de andere keer helemaal niets terwijl de stap hetzelfde is soms wel lastig want ik weet totaal niet wat ik kan verwachten... Ik verlaag de medicijnen ook steeds in een weekend zodat ik iig als ik weer moet werken er zo min mogelijk last van heb. Alleen zijn zo soms wel je weekenden een beetje verpest
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30320260
Niet de bedoeling.

Wil je in contact komen met users, dan dien je dat via de officiële kanalen te doen: mail dus naar forum@fok.nl

[ Bericht 87% gewijzigd door Copycat op 06-09-2005 14:36:48 (Spam = weg) ]
pi_30353095
uit gesloten topic:
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:53 schreef Metropolis het volgende:
Sinds ruim anderhalf jaar slik ik een antidepressum, Efexor. Ik heb er gruwelijk spijt van dat ik ooit hieraan begonnen ben, want ik kom erachter dat stoppen ontzettend moeilijk is. Als ik had geweten dat dit zou gebeuren, was ik never nooit niet begonnen.
Op eigen aandringen bij de huisarts ben ik nu begonnen met afbouwen. Ik slik twee dagen Efexor, een dag niet en daarna weer twee dagen. Hier ben ik nu drie maanden mee bezig ongeveer, maar de ontwenningsverschijnselen blijven. Ik word knettergek van de verschijnselen, onder meer oriëntatiestoornissen, hoofdpijn en ongeconcentreerdheid.
Ik heb geprobeerd om van 't ene op 't andere moment te stoppen (in tegenspraak met het advies dit niet te doen). En inderdaad, het werkte absoluut niet. Ik werd letterlijk doodziek ervan.

Mijn vraag is: hoe kom ik ooit op een normale manier van deze troep af? Bestaan er middelen om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken? Het slikken van paracetamol biedt geen soelaas.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30353228
Sorry, ik was niet op de hoogte van het centrale topic
pi_30353711
Maar waarom dan 2 dagen wel en 1 dag niet? Dan blijf je iedere keer weer die dosis nodig hebben lijkt me. Volgens mij kan je beter in hele kleine stapjes de dosering verlagen. Bijvoorbeeld, 3 weken heel, 3 weken 3/4, dan 3 weken een halve, dan 3 weken een kwart...... zoiets?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30353775
En anders zou ik er bij je huisarts op aandringen dat je een verwijzing voor een psychiater krijgt. En dan in overleg met de psychiater afbouwen, die weet er meer vanaf dan een huisarts.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30354101
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:30 schreef Vava het volgende:
Maar waarom dan 2 dagen wel en 1 dag niet? Dan blijf je iedere keer weer die dosis nodig hebben lijkt me. Volgens mij kan je beter in hele kleine stapjes de dosering verlagen. Bijvoorbeeld, 3 weken heel, 3 weken 3/4, dan 3 weken een halve, dan 3 weken een kwart...... zoiets?
Ik slik capsules, maar ik ga de volgende keer dat ik een nieuwe lading pillen haal over op gewone pillen. Ik begreep zelf ook al niet waarom hij zei dat ik een paar dagen moest overslaan, op internet heb ik op diverse plaatsen gelezen dat medicijnvrije dagen onverstandig zijn.
  woensdag 7 september 2005 @ 16:34:25 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_30357270
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:43 schreef Metropolis het volgende:

[..]

Ik slik capsules, maar ik ga de volgende keer dat ik een nieuwe lading pillen haal over op gewone pillen. Ik begreep zelf ook al niet waarom hij zei dat ik een paar dagen moest overslaan, op internet heb ik op diverse plaatsen gelezen dat medicijnvrije dagen onverstandig zijn.
Ik slik(te) ook capsules. Dat is juist makkelijk bij het afbouwen. Je maakt ze open en je verdeelt zelf de korreltjes in de dosering die jij wenst. Doe ik op advies van de apotheek. Huisarts had er nog nooit zo over nagedacht, maar vindt het een prima plan.
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:51 schreef Moonah het volgende:


Ik heb 3,5 jaar 75mg geslikt. Werkte prima bij mij.
Sinds een half jaar ben ik aan het afbouwen, echt minieme stapjes. Maar dus ook nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje licht in mijn hoofd als het tijd wordt om weer te slikken. Ik zit nu op 1/6 deel van mijn oorspronkelijke dosis.
Heerlijk, bijna geen rotzooi meer in mijn lijf!
Al heeft die rotzooi me ook heel goede diensten bewezen hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_30359492
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik slik(te) ook capsules. Dat is juist makkelijk bij het afbouwen. Je maakt ze open en je verdeelt zelf de korreltjes in de dosering die jij wenst. Doe ik op advies van de apotheek. Huisarts had er nog nooit zo over nagedacht, maar vindt het een prima plan.
[..]
Precies! Bij de afbouwfase van 75->0 mg kreeg ik het advies om slechts eens per twee dagen een capsule te nemen (om gemiddeld dus op 37,5 mg te komen). Nou, op de dagen dat ik niets innam, voelde ik me dus hondsberoerd. Ik ben toen ook begonnen om de capsules deels leeg te gaan gieten. Dat werkte veel beter!
pi_30359585
In een keer van 75 naar 0 mg is ook sowieso een hele grote stap, lijkt mij.
ik heb zelf in kleine stapjes afgebouwd en ben uiteindelijk van 15 mg naar 0 gegaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')