abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28118205
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:08 schreef ch3ckm3 het volgende:
Tegelijk ben ik ook in therapie en het advies was om meer te vertellen over de dingen die me dan bezig houden (aangezien de werkingstijd van seroxat/paroxetine volgens hem 36 uur is). Ik vind dat wel moeilijk..., maar besef ook dat het wel noodzakelijk is....
Dat klopt wel ongeveer, dat van die 36 uur. Maar dat zal wellicht per persoon verschillen
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
pi_28121972
Ik slik tryptizol(AD) en 4 maal daags Xanax.Bij mij werken de meeste AD,s alleen in het begin ff. Ik heb ondertussen in de afgelopen jaren verschillende soorten gebruikt oa; Tolvon, Anafranil, effexor, Seroxat en nu dus weer Tryptizol. Heb tryptizol al 2 keer eerder geslikt dus hoop dat het deze keer weer aanslaat zodat ik de zomermaanden een beetje doorkom.

Balen hoor om altijd maar meds te slikken maar elke keer als ik met een medicijn stop komt m,n depressie terug. Heb ook 2 keer een jaar 5-daagse dagbehandeling gedaan en heb zo,n 200 individuele gesprekken gehad.
  woensdag 22 juni 2005 @ 06:18:22 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28123246
Ik krijg risperdal injectie in mijn bil. 37,5 mg om de 2 weken. Ter bescherming is het. Ik voel me er sterker door en beter. Ik hoef ook geen medicatie in te nemen op die manier. Die injectie doet weinig pijn. En beschermt me dus tegen rare gedachtes.

Verder slik ik nog rivotril indien nodig om rustig te worden en temazepam indien nodig om te kunnen slapen en iedere dag paroxetine tegen neerslachtigheid. Ahja, en depakine 2500 mg per dag om in balans te blijven

En ik schaam me er niet om. Alles voor een beter welbevinden en wie weet ben ik ooit medicatie vrij wanneer het wonderpilletje wordt uitgevonden. Op dit moment is het belangrijk om de medicatie trouw in te nemen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28124236
Zijn hier ook mensen die Sint Janskruid gebruiken? En zo ja, met welke dosis en met hoeveel succes?
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:25:51 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28129534
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 06:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Op dit moment is het belangrijk om de medicatie trouw in te nemen.
Ik ben blij te lezen dat je dat inziet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:30:25 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28129677
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:07 schreef wortels het volgende:
Zijn hier ook mensen die Sint Janskruid gebruiken? En zo ja, met welke dosis en met hoeveel succes?
Ik heb een St Janskruid kuur gedaan. 6 dragees van Kneipp per dag.
Ik voelde me wel energieker en lekkerder in mijn vel zitten, maar ben er nog steeds niet uit of het daadwerkelijk het kruid dan wel de suggestie was.
Wel frappant was dat toen ik ermee stopte (vorige week) ik de hele week last van flinke hoofdpijn heb gehad.
Voel me nu trouwens nog steeds uitstekend, maar of dat per se aan St Janskruid ligt, durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28136670
Ik zit nu alweer een tijdje aan de Risperdal.Stemmingswisselingen heb ik nog wel,maar misschien moet ik nog even wachten,want ik slik het nu nog maar 2 weken.Van mijn psych moet ik ook aankomen,heb wel veel honger van die dingen En eet ook wel veel,maar ik kom gewoon niet aan
pi_28137365
Vanmiddag naar mijn huisarts geweest. Hij vindt het een goed idee om gewoon door te gaan met de prozac. Ik heb er eigenlijk mijn twijfels over, ik wil niet mijn halve leven aan de pillen zitten...

Nog maar eens goed over nadenken en voorlopig maar braaf doen wat de doc zegt...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_28141272
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 16:26 schreef HeaRt_woRm het volgende:
En eet ook wel veel,maar ik kom gewoon niet aan
Ruilen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28142033
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:14 schreef Vava het volgende:

[..]

Ruilen
Whehehe
pi_28142725
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Whehehe
Let's plant a tree
pi_28186226
Goh,nou kom ik wel aan.In de bijsluiter staat ook dat je stofwisseling veranderd,maar als je ermee stopt,wordt ie dan gewoon weer hetzelfde als normaal?Heb ook geen zin dat ik 10 kilo;s aankom
pi_28328089
Vraagje:

Ik heb twee weken geleden 4 dagen feverin gebruikt.. en daar ontzettend ziek van geweest... toen heb ik besloten om te stoppen...alleen nu voel ik me al anderhalve week ontzettend afwezig... net of ik in een andere wereld leef.. wattengevoel in mijn hoofd.. echt niet fijn...
zou dat nog van de feverin kunnen komen.. wat me niet lijkt hoor..
de dokter heeft nu Seroxat voorgschreven.. maar ben er nog niet helemaal uit of ik het wel of niet zal slikken .. ben ontzettend bang voor de bijwerkingen. .maar aan de andere kant wil ik me ook wel weer ons gewoon goed voelen..

Groetjes Kostertje
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:02:01 #174
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28329117
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:07 schreef wortels het volgende:
Yep, ik neem gewoon de voorgeschreven dosis.... en voel me er beter door. Zoals Copycat ook al zei: ik weet niet of het daadwerkelijk het St Janskruid is of het placebo effect, maar ik voel me iig een stuk stabieler sinds ik het gebruik.
pi_28329430
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:02 schreef Christine het volgende:

[..]

Yep, ik neem gewoon de voorgeschreven dosis.... en voel me er beter door. Zoals Copycat ook al zei: ik weet niet of het daadwerkelijk het St Janskruid is of het placebo effect, maar ik voel me iig een stuk stabieler sinds ik het gebruik.
Al zou het het placebo effect zijn, als je je er stabieler door voelt is t oke toch?!
Fake it till you make it...
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:18:58 #176
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28329605
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Al zou het het placebo effect zijn, als je je er stabieler door voelt is t oke toch?!
Dat bedoel ik
Wat werkt, dat werkt
pi_28344384
Precies .
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:29:32 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28399533
Slik ook al jaren seroxat tegen angst/paniekaanvallen maar heb als naar bijverschijnsel dat ik heel veel zweet zijn er meer die daar last van heben?
pi_28406878
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:29 schreef Rottdog het volgende:
Slik ook al jaren seroxat tegen angst/paniekaanvallen maar heb als naar bijverschijnsel dat ik heel veel zweet zijn er meer die daar last van heben?
Jah,o.a.daarom ben ik ermee gestopt
pi_28446970
Ok, even een hele lange vraag:

Ik ben vroeger echt heel erg verlegen geweest, durfde amper zomaar me iemand te praten (laat staan vrouwen). Bang voor reacties van wat anderen over mij zouden denken, dat ik saai zou overkomen denk ik. Hierdoor dachten mensen vaak dat ik meer een loner was,, met name omdat ik me ongemakkelijk voelde in een omgeving met meer mensen. Dit maakte alles alleen maar erger voor mij. Toen ik wat meer begon te drinken merkte ik dat ik gewoon met mensen kon praten en me schijnbaar wel gezellig vonden, want ik werdt vaker uitgevraagd, vaker voorzitten en uiteindelijk ook andere dingen dan uitgaan, dagjes weg middagje stad in ed.
Dit is voor mij een erg grote vooruitgang geweest, en sindsdien ben ik veel minder verlegen, en drink ik ook weer stukken minder omdat ik nu door heb dat ik helemaal niet saai overkom en ik gewoon dingen kan doen zonder dat mensen meteen raar over me gaan denken oid.

Dit heeft me vandaag tot denken gezet. Mn vriendin heeft heel erg last van twijfels/depresies. Ze twijfeld echt over alles en iedereen, ook over mij dus. Dit doet ze al zo lang als ze zich kan herinneren. Als ze down is, wil ze eigenlijk niet sporten, naar vrienden toe, ed, wat het alleen maar erger maakt volgens ons beiden.

Stel: Ze zou een tijdje medicijnen slikken om deze "kwalen" te onderdrukken, is er dan een kans dat ze erachter komt dat dat twijfelen helemaal niet nodig is (in combi met minder depresies) en het twijfelen minder wordt? Wat meespeeld is dat zij zelf medicijnen niet ziet zitten, aangezien deze onderdrukken en ze deze niet als oplossing ziet. Ze denkt ook dat het erfelijk is aangezien haar zus hetzelfde heeft. Ze is al vaker naar een psycholoog geweest, dat hielp vaak maar tijdelijk. Ik ben bang dat het twijfelen net als mijn verlegen zijn een gewoonte word, en ze er zo niet afkomt. Of zullen de medicijnen echter alleen maar als tijdelijke oplossing het down zijn onderdrukken?

Ze weet et zelf nog niet dat ik met dit idee bezig ben, ik wil eerst graag wat meer hierover weten. Iemand een mening hierover, of tips?
Zuipen doen we allemaal....
  maandag 4 juli 2005 @ 11:07:36 #181
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_28468883
Ik slik nu al ruim een jaar citalopram en daarvoor heb ik een half jaar seroxat gebruikt. Op zich gaat alles goed nu, weinig bijwerkingen. Het enige probleem is dat ik gestaag steeds meer aankom
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of die extra kilo's er weer makkelijk af gaan wanneer je met de medicatie stopt. Over een tijdje mag ik gaan afbouwen en als ik weet dat die extra's kilo's straks weer verdwijnen hoef ik me er nu niet zo'n zorgen om te maken.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_28469289
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:07 schreef Lotjeb het volgende:
Ik slik nu al ruim een jaar citalopram en daarvoor heb ik een half jaar seroxat gebruikt. Op zich gaat alles goed nu, weinig bijwerkingen. Het enige probleem is dat ik gestaag steeds meer aankom
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of die extra kilo's er weer makkelijk af gaan wanneer je met de medicatie stopt. Over een tijdje mag ik gaan afbouwen en als ik weet dat die extra's kilo's straks weer verdwijnen hoef ik me er nu niet zo'n zorgen om te maken.
Ik heb Risperdal geslikt,waardoor ik ook ook veel aankwam,toen ik ermee gestopt ben,is het zo in een paar dagen er weer af,ging heel snel
  maandag 4 juli 2005 @ 12:02:08 #183
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_28470507
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik heb Risperdal geslikt,waardoor ik ook ook veel aankwam,toen ik ermee gestopt ben,is het zo in een paar dagen er weer af,ging heel snel
Dat is een geruststelling
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_28483071
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:01 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
(...)
Stel: Ze zou een tijdje medicijnen slikken om deze "kwalen" te onderdrukken, is er dan een kans dat ze erachter komt dat dat twijfelen helemaal niet nodig is (in combi met minder depresies) en het twijfelen minder wordt? Wat meespeeld is dat zij zelf medicijnen niet ziet zitten, aangezien deze onderdrukken en ze deze niet als oplossing ziet. Ze denkt ook dat het erfelijk is aangezien haar zus hetzelfde heeft. Ze is al vaker naar een psycholoog geweest, dat hielp vaak maar tijdelijk. Ik ben bang dat het twijfelen net als mijn verlegen zijn een gewoonte word, en ze er zo niet afkomt. Of zullen de medicijnen echter alleen maar als tijdelijke oplossing het down zijn onderdrukken?
(...)
Ten eerste denk ik dat je met deze vragen beter bij de huisarts, psycholoog of psychiater terecht kunt.
Ten tweede denk ik dat medicijnen alleen niet (veel) zullen helpen als je er niet je leven lang aan vast wilt zitten. Medicijnen zijn ervoor om te zorgen dat het weer even wat beter gaat, waardoor je aan je problemen kan gaan werken. Maar tsja, je kan het proberen.
Ten derde zijn medicijnen ook geen oplossing, maar een hulpmiddeltje om te werken aan oplossingen.
En als laatste slik ik zelf ook medicatie en zit het ook bij mij in de familie. Ik had zelf juist altijd het idee dat het dáárom juist goed helpt. Het is dan (dacht ik) niet vooral omdat je dingen hebt meegemaakt of je karakter, maar vooral omdat er gewoon een bepaalde stof wat minder wordt aangemaakt die ervoor zorgen dat je wat eerder twijfelt e.d. En de medicatie kan die stof dus aanvullen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Even een update over mijzelf.
Ik was eerst begonnen met afbouden. Van 75 mg (1,5) Sertraline naar 50 (1) Sertraline.
Eerst ging het goed. Niet veel verschil, maar na een tijdje begon het toch te komen.. Veel meer depri, kon veel minder hebben. Dus nu zit ik weer op 75 sinds vorige week en ga ik op zoek naar een nieuwe psycholoog. Heb het blijkbaar nog wel nodig
pi_28483999
Grassprietje, bedankt voor je reply

Ik, mn vriendin, haar moeder en de psycholoog zien eigenlijk niks in medicatie. Gewoon om de verslavende werking, kosten, bijwerkingen en het feit het meer onderdrukt dan verwerkt. Vandaar de psycholoog, maar dat werkt vaak maar tijdelijk. En een psycholoog is ook geen medisch wonder, die kan ook niet alles (No offence, maar sommige dingen verwerk je niet zo makkelijk))

Mocht het wel werken zoals ik bedoel zou mn vriendin het wel overwegen denk ik. Daarom wil ik graag mensen met ervaring horen hoe zij hierover denken/ervaring mee hebben. Alle tips zijn welkom!
Zuipen doen we allemaal....
pi_28487042
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:10 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:

Ik, mn vriendin, haar moeder en de psycholoog zien eigenlijk niks in medicatie. Gewoon om de verslavende werking, kosten, bijwerkingen en het feit het meer onderdrukt dan verwerkt. Vandaar de psycholoog, maar dat werkt vaak maar tijdelijk. En een psycholoog is ook geen medisch wonder, die kan ook niet alles (No offence, maar sommige dingen verwerk je niet zo makkelijk))

Mocht het wel werken zoals ik bedoel zou mn vriendin het wel overwegen denk ik. Daarom wil ik graag mensen met ervaring horen hoe zij hierover denken/ervaring mee hebben. Alle tips zijn welkom!
De eerste weken zijn een hel,dan gaat het werken,en voel je je beter,en als je er mee stopt,voel je je ook heel slecht
pi_28487562
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:10 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:

alsje

ik ben blij met mijn medicatie, dus mijn ervaring is positief.
Tuurlijk is het niet alleen blijdschap en vrolijkheid, maar al met al helpt het mij goed..
Verschilt wel per persoon, dus eigenlijk kan je er niet specifiek iets over zeggen totdat je het geprobeerd hebt.

Verslavende werken: tsja, dat is inderdaad een groot nadeel
Kosten: mij kost het niets, wordt vergoed
Bijwerkingen: bij mij alleen de eerste paar weekjes, verder niets.
Onderdrukking van gevoelens: tsja, ik vind het meevallen. En daarbij onderdrukt het bij mij vooral de nare gevoelens. Ik ben echt een type van dalen en pieken, de dalen zijn geminderd, de pieken niet.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:05:42 #188
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_28487640
Wordt er niet een beetje overdreven met die verhalen over verslavende werking?

Ik bedoel maar, het zijn geen zware drugs of zo...

Zelfs al zou er verslaving optreden, een verslaving wordt pas een probleem als je niet meer normaal kan functioneren door je verslaving.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_28495123
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wordt er niet een beetje overdreven met die verhalen over verslavende werking?

Ik bedoel maar, het zijn geen zware drugs of zo...

Zelfs al zou er verslaving optreden, een verslaving wordt pas een probleem als je niet meer normaal kan functioneren door je verslaving.
helemaal mee eens
  maandag 4 juli 2005 @ 23:21:37 #190
21503 Vava
Zoix!!
pi_28495460
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:02 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Dat is een geruststelling
Voor mij ook

Het aankomen vind ik nog niet zo erg als depressief zijn maar anders was ik accuut met die medicijnen gestopt!

Verder gaat het met mij wel goed ik ben wel wat afgebouwd en probeer ook nog wel verder af te bouwen, heel langzaam. Ik hoop alleen wel ooit zonder medicijnen te kunnen al is dat niet zeker of dat ook echt op korte termijn zal gebeuren. Het is bij mij ook een beetje aanleg namelijk
Let's plant a tree
  maandag 4 juli 2005 @ 23:44:40 #191
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28496422
Wou eerder ook nooit aan de AD en nu heb ik zoiets was ik er toen maar eerder mee begonnen sinds het slikken van de seroxat leef ik tenminste weer.

Alleen zit nu wel in tweestrijd ene kant is misschien toch is proberen met stoppen slik al 6 jaar en zien waar het schip strand maar ook de angst van straks krijg ik een terugval. Wat ook meespeelt is het zweten en de 30 kilo die ik ben aangekomen maar ben me leven ook zo dierbaar dus allemaal erg verwarrend.

Misschien een andere AD maar dan kom ik weer in de strijd van wil ik een tweede kindje of niet en dan gaat niet met alle AD samen.
pi_28643256
Ben bijna 2 weken medicijnvrij
Vanaf maart ben ik gaan afbouwen met seroquel en cipramil en slik nu bijna 2 weken niets na 4,5 jaar AD te hebben geslikt en 2,5 jaar AP.

Ik vind het best eng; wie ben ik nu, wat kan ik verwachten etc. Ik merk dat ik (logischerwijze) heftiger reageer op prikkels en mijn emoties zijn veel meer aanwezig. Ben sneller emotioneel en geraakt door de kleinste dingen.

Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een nieuwe balans. Ik voel me wel veel meer 'leven', voel me veel échter.

Wel realiseer ik me dat wanneer het toch niet zo lekker gaat, ik misschien toch weer een lage dosering AD nodig heb. Maar vooralsnog gaat het wel
#geen
  zondag 10 juli 2005 @ 16:22:58 #193
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_28683796
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:40 schreef DuchessX het volgende:
Vanaf maart ben ik gaan afbouwen met seroquel en cipramil en slik nu bijna 2 weken niets na 4,5 jaar AD te hebben geslikt en 2,5 jaar AP.

Ik vind het best eng; wie ben ik nu, wat kan ik verwachten etc. Ik merk dat ik (logischerwijze) heftiger reageer op prikkels en mijn emoties zijn veel meer aanwezig. Ben sneller emotioneel en geraakt door de kleinste dingen.

Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een nieuwe balans. Ik voel me wel veel meer 'leven', voel me veel échter.

Wel realiseer ik me dat wanneer het toch niet zo lekker gaat, ik misschien toch weer een lage dosering AD nodig heb. Maar vooralsnog gaat het wel
Go Duch Go Duch ^ O^
Gaat wel goedkomen zo toch?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_28687332
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:40 schreef DuchessX het volgende:

Klinkt goed, Duchess!
Ik wil misschien binnenkort ook wel een poging doen om te stoppen met m'n medicatie.
pi_28699987
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:22 schreef knokkels het volgende:

[..]

Go Duch Go Duch ^ O^
Gaat wel goedkomen zo toch?
Vast wel hoor!
#geen
pi_28699992
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:04 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Klinkt goed, Duchess!
Ik wil misschien binnenkort ook wel een poging doen om te stoppen met m'n medicatie.
You go girl! Wat slik je nog? (Heb niet heel het topic gevolgd).
#geen
  Moderator / Miss SHO maandag 11 juli 2005 @ 10:01:05 #197
22592 crew  Ole
pi_28700081
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:18 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat bedoel ik
Wat werkt, dat werkt
Houd je er wel rekening mee dat St Janskruid de werking van de pil en andere medicijnen kan beinvloeden? Veel mensen weten dit niet. Ik zou het ook melden aan je huisarts!

Er zitten werkzame stoffen in St Janskruid, het is zeker niet onschuldig.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_28723011
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

You go girl! Wat slik je nog? (Heb niet heel het topic gevolgd).
Ik slik nog een lage dosis remeron.
Maar mijn leven gaat op dit moment stabieler worden, na de verhuizing.
Het afgelopen jaar heb ik in twee huizen gewoond, en dat heeft behoorlijk wat onrust met zich mee gebracht.
Bovendien gaat het op dit moment aardig goed met me, ik ben denk ik sterk genoeg om het ook zonder medicatie te redden.
And that feels good

woensdag 13 juli 2005 @ 11:25:53 #199
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_28763283
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis maar ik zit met een dilemma.
Sinds december krijg ik gesprekstherapie ivm een chronische depressie (dysthyme stoornis) waar ik nu al heel lang mee rond loop zonder t te weten. Nu stelde mijn psych ook voor om medicatie te gaan gebruiken (cipramil), maar ik voel weinig om nog meer medicijnen te moeten gaan slikken (ik slik al een hoop pijnmedicatie die ik liever kwijt dan rijk ben, ivm chronisch ziek zijn). Nu is inmiddels door mijn wisselende stemmingen en mijn overreactie op alles mijn relatie stukgelopen. Na gisteren een goed gesprek met mijn exvriend gehad te hebben, heb ik zelf de conclusie getrokken dat toch eigenlijk helemaal niet zo goed met me gaat als ik dacht (ontkenning denk ik).

Nu twijfel ik om toch aan de medicatie te gaan. de dingen waarom ik er niet aan wilde al die tijd zijn: - invloed op autorijden (ik moet naar antwerpen 3keer per week, dat gaat helaas niet op de fiets of met openbaar vervoer).
- combinatie met NSAID's valt niet zo goed (en die slik ik dus veel)

Wat zouden jullie doen? Ik heb deze dingen allemaal al besproken met mijn psych, maar ik wil het van onpartijdige mensen horen. Heb t idee dat psych's nogal snel zijn met medicatie voor te schrijven.

@ DuchessX: jij hebt cipramil gebruikt las ik. Wat zijn jouw ervaringen ermee, vooral wat rijvaardigheid betreft? En qua moeheid?

groetjes
Roeji
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_28779556
Ik slik Cipramil en ik kan er gewoon mee auto rijden
Let's plant a tree
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 02:31:33 #201
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28790080
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Vaag.

Ik heb trouwens ook een medicijn dat ik af en toe slik en dan verlies ik totaal de controle over mezelf. Geestelijk raak ik dan echt helemaal in de war.
Je kan heel onzin laten verdwijnen tijdens zo'n moment
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:55:16 #202
63411 Roeji
pi_28797605
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:18 schreef Vava het volgende:
Ik slik Cipramil en ik kan er gewoon mee auto rijden
Maar ook vanaf het begin? Ik krijg de druppels, dus ik kan heel langzaam opbouwen.
En hoe zit het met de moeheid sinds het gebruik ervan? Ik heb nl CVS en ben dus al erg moe en kan het niet echt gebruiken om nog vermoeider te worden.

Wat 'doet' cipramil bij jou? Merk je veel verschil? En houdt het alleen de negatieve stemmingen in bedwang of merk je dat je er verder ook door afgevlakt wordt?

Een hoop vragen, maar ik heb het nooit echt op deze medicijnen gehad (geen enkel medicijn trouwens). En wil nu graag van iemand die t gebruikt zijn of haar mening horen. En niet van een psych die op zn buro allemaal reclame-spul heeft liggen van cipramil. Dat is voor mij niet geloofwaardig dan.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_28837088
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:04 schreef Wolkje het volgende:
Update: ik ga vanaf vandaag een poging doen om te stoppen met mn medicatie!
En ik heb er het volste vertrouwen in
pi_28849131
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:55 schreef Roeji het volgende:

[..]

Maar ook vanaf het begin? Ik krijg de druppels, dus ik kan heel langzaam opbouwen.
En hoe zit het met de moeheid sinds het gebruik ervan? Ik heb nl CVS en ben dus al erg moe en kan het niet echt gebruiken om nog vermoeider te worden.

Wat 'doet' cipramil bij jou? Merk je veel verschil? En houdt het alleen de negatieve stemmingen in bedwang of merk je dat je er verder ook door afgevlakt wordt?

Een hoop vragen, maar ik heb het nooit echt op deze medicijnen gehad (geen enkel medicijn trouwens). En wil nu graag van iemand die t gebruikt zijn of haar mening horen. En niet van een psych die op zn buro allemaal reclame-spul heeft liggen van cipramil. Dat is voor mij niet geloofwaardig dan.
Ik was voor ik met Cirpamil begon ook heel erg moe, ik sliep namelijk ontzettend slecht toen.
Vanaf het begin heb ik auto gereden alleen in het begin wel met iemand erbij zodat ik kon stoppen als het nodig was maar dit is niet nodig geweest, het ging erg goed. Nou is Cipramil ook niet een medicijn wat erg veel invloed heeft op rijvaardigheid gelukkig

Ik merk wel degelijk verschil al slik ik naast Cipramil nog en andere AD en een AP ook nog. Maar het duurde wel een tijd voor ik wat ging merken. Ik wordt er iig niet door afgevalkt
Maar vermoeider werd ik er niet van gelukkig

Nouja, als je nog vragen hebt, stel ze gerust
Let's plant a tree
pi_28849344
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:18 schreef Conflict het volgende:

Ik denk vaak dat iedereen het op me gemut heeft en me te grazen wil nemen. Maar goed, dat heb ik steeds meer onder controle. |
En dan wordt je mod of FOK!
pi_28849890
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:56 schreef Wolkje het volgende:

[..]

en das de juiste insteek
gewoon kijken wat er gebeurt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28849995
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:56 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Succes!!!!
#geen
pi_28850218
Ik slik al 6 jaar Seroxat. In den beginne om mn paniekaanvallen en claustrofobie tegen te gaan. Door hypnotherapie zijn die verdwenen maar omdat ik me goed voel bij de lage dosis seroxat (5 mg per dag = halve tablet) ga ik er gewoon mee door. Ik functioneer prima daardoor. Ik kan lachen, huilen en klaarkomen alleen als ik het 2 dagen vergeet, krijg ik afkickverschijnselen. Volgens mijn huisarts schier onmogelijk bij de lage dosering die ik gebruik, maar ik zweet me 's nachts rot en overdag ben ik rillerig en afwezig. Hoe langer ik uitstel hoe erger de afkickverschijnselen worden. Ik denk er dus niet aan om te stoppen. Ik kan er ook alcohol bij gebruiken en wordt niet sneller dronken dan normaal. Ik hoor de meest wilde horrorverhalen over AD, maar er zijn dus ook positieve verhalen te melden :-) Ik leid een nogal hectisch leven met veel pieken en dalen en dit medicijn helpt me de dingen beter op te vangen, volgens mij. Het doet dus waarvoor het bedoeld is bij mij en dat is erg prettig.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 juli 2005 @ 06:35:48 #209
22592 crew  Ole
pi_28851517
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 02:36 schreef Natha- het volgende:
Ik slik al 6 jaar Seroxat. In den beginne om mn paniekaanvallen en claustrofobie tegen te gaan. Door hypnotherapie zijn die verdwenen maar omdat ik me goed voel bij de lage dosis seroxat (5 mg per dag = halve tablet) ga ik er gewoon mee door. Ik functioneer prima daardoor. Ik kan lachen, huilen en klaarkomen alleen als ik het 2 dagen vergeet, krijg ik afkickverschijnselen. Volgens mijn huisarts schier onmogelijk bij de lage dosering die ik gebruik, maar ik zweet me 's nachts rot en overdag ben ik rillerig en afwezig. Hoe langer ik uitstel hoe erger de afkickverschijnselen worden. Ik denk er dus niet aan om te stoppen. Ik kan er ook alcohol bij gebruiken en wordt niet sneller dronken dan normaal. Ik hoor de meest wilde horrorverhalen over AD, maar er zijn dus ook positieve verhalen te melden :-) Ik leid een nogal hectisch leven met veel pieken en dalen en dit medicijn helpt me de dingen beter op te vangen, volgens mij. Het doet dus waarvoor het bedoeld is bij mij en dat is erg prettig.
Yup! kan best hoor!
wil zelf ook niet stoppen om dit soort redenen....
en idd.. als ik 2 dagen niets neem.. duizelig tot erger!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_28851811
Die afkickverschijnselen duren meestal ongeveer een week.
Zonde als je alleen daarom aan de medicijnen blijft.

Mijn eerste medicatievrije dag
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:10:56 #211
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_28851942
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 08:33 schreef Wolkje het volgende:

Knap hoor!! succes
..hoog in de lucht!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 12:29:24 #212
63411 Roeji
pi_28854959
@ Wolkje : heel veel succes!

@ Vava; dankjewel voor de uitleg. Ik twijfel nog steeds, ik voel me nu wel weer redelijk goed.
Tenminste voor zover mogelijk, ik heb een dysthyme stoornis en ben dus chronisch depressief. Ik weet dit pas sinds een half jaar maar loop er al zeker 10 jaar mee (door veel graafwerk te verrichten bij de psych ben ik daarachter gekomen). Nu is het dus sinds dinsdag uit met mijn vriend en hebben we heel veel gesprekken gehad over mij en wat er met me aan de hand is. Nu zie ik het pas in en nu pas heb ik voorzichtig een stapje gezet richting acceptatie.
Maar doordat ik dus zo jojo in mn stemming is het misschien toch verstandiger als ik aan de medicatie ga. Puur om mezelf te beschermen tegen mijn stemmingswisselingen.
Mijn ex heeft me gezegd dat hij me graag wil helpen en steunen in mijn depressie en het wegkrijgen ervan. Dus er is nog hoop voor me, ik ben niet de gigantische kreng die ik zelf dacht te zijn geworden. Het komt allemaal door t depressief zijn en het ontkennen ervan en het er tegen vechten.

Ik ben iig blij te horen dat jij geen problemen met rijden hebt (gehad). Is voor mij weer een pluspuntje erbij in mn afweging.

Hoe lang moet je AD eigenlijk slikken? Een paar maanden langer dan je depressie duurt lees ik vaker. Maar wat is een beetje een richtlijn waar ik op kan hopen? (het zal wel een niet beantwoordbare vraag zijn, denk ik)
Ik ben zo blij, zo blij
pi_28855965
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:29 schreef Roeji het volgende:
Hoe lang moet je AD eigenlijk slikken? Een paar maanden langer dan je depressie duurt lees ik vaker. Maar wat is een beetje een richtlijn waar ik op kan hopen? (het zal wel een niet beantwoordbare vraag zijn, denk ik)
Een richtlijn is geloof ik minstens een jaar, en een half jaar nog nadat je klachten afgelopen zijn.
Maar dit wordt niet altijd aangehouden.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:48:36 #214
63411 Roeji
pi_28856705
Een jaar (plus dan evt nog die paar maanden). Is nog enigzins te doen. Langer zou ik het ook niet willen slikken.
Ik ga me maandag nog eens informeren bij de apotheek ivm de effecten op de rijvaardigheid. En dan neem ik mijn definitieve beslissing.

Bedankt zover voor alle uitleg.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_28868013
Bij mij was het ook chronische depressie, idd door het te ontkennen en er tegen te vechten chronisch geworden. Helaas is het wel vaak bij een chronische depressie dat je de medicijnen langer moet slikken. Ik slik ze nu bijna 3 jaar en ik wil er dolgraag van af maar ook weer niet omdat ik bang ben dat het terug komt terwijl het nu redelijk goed gaat. Ik ben overigens het laatste half jaar al wel naar een veel lagere dosis gegaan
Let's plant a tree
pi_28868317
Ik heb mn medicatie 2 en een half jaar geslikt.
pi_28876651
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 08:33 schreef Wolkje het volgende:

Wauw wolk! Succes!
pi_28940554
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik ben vanmogen naar de dokter gegaan voor mijn onrust en heb ik Alprazolam sandoz (Een kalmerend middel) gekregen. Ze vroeg me of ik ook Prozac wilde gebruiken omdat dit veel voor eetstoornissen gebruikt word.(wat ik dus ook heb door de onrust en zenuwen) Ik zag die combinatie eigenlijk wel zitten maar ik moest het eerst eens op internet gaan opzoeken om meer over dit middel te weten te komen.

Wat denken jullie van die combinatie? Haar beredenering was dat die Alpra de tijd kon overbruggen voordat Prozac aan zou slaan e wanneer de Prozac zou werken ik dan kon stoppen met de Alpra.

Misschien een warrig verhaal maar ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren.

Bedankt.
pi_29027276
Ik weer eens een keer.. van 30 mg mirtazapine terug naar 15 mg.. ben eerst aan het afbouwen geweest.. dus half 30 half 15 = 22.5.. nu op 15 mg.. en ja hoor.. ken weer eens niet slapen.. gisteren om half drie weer wakker.. nu 0:40 ken gewoon niet slaap vallen.. lig te denken .. dus maar weer eens naar de huisarst gaan..toch maar weer terug naar de 30 mg voorlopig? toen sliep ik gewoon lekker.. zonder de meest rare dingen en dromen..
Zit ff in een dip maar is druk bezig om er uit te komen.
pi_29092428
Ik ben inmiddels alweer een paar dagen medicatievrij en het gaat wel aardig.
Ik heb wel veel last van jeuk, waarschijnlijk een afkickverschijnsel.
Hebben meer mensen daar last van gehad of weet iemand hoe lang dat duurt?
Het is vrij irritant. Verder slaap ik ook wat slechter, maar dat komt ook door het stoppen.
Maar ik mag zeker niet klagen, ik ben een klein beetje angstiger dan normaal, maar met mijn
stemming gaat het prima.
pi_29104135
Klinkt best ok wolk. Ik hoop dat je jeuk gauw wegtrekt!
Succes!
pi_29104161
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:36 schreef Wolkje het volgende:
Ik ben inmiddels alweer een paar dagen medicatievrij en het gaat wel aardig.
Ik heb wel veel last van jeuk, waarschijnlijk een afkickverschijnsel.
mooi dat het aardig gaat, geeft iig moed om door te gaan.

jeuk. ja dat ken ik en hoe! nadat ik afkickte van mijn -zepammetjes habit
heb ik enorme jeuk gehad (nou ja ik had denk ik geen jeuk alleen leek het zo.)
(das wel een jaar of 8 geleden trouwens)
Heb ik ook gehad na stoppen met , ben de naam even kwijt maar iig een AD,
bleef een paar weken hangen en toen ineens merkte ik dat het weg was.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_29104710
quote:
Op maandag 25 juli 2005 08:42 schreef DarkElf het volgende:
jeuk. ja dat ken ik en hoe! nadat ik afkickte van mijn -zepammetjes habit
heb ik enorme jeuk gehad (nou ja ik had denk ik geen jeuk alleen leek het zo.)
(das wel een jaar of 8 geleden trouwens)
Heb ik ook gehad na stoppen met , ben de naam even kwijt maar iig een AD,
bleef een paar weken hangen en toen ineens merkte ik dat het weg was.
een paar weken? hmm.. het is behoorlijk vervelend nml.

Had jij ook slaapproblemen, nadat je gestopt was met je medicijnen.
Ik word zo'n 7 keer per nacht wakker, en daarna kom ik ook nauwelijks meer in slaap,
en vanaf een uurtje of 4, half 5 is het helemaal een ramp. Mijn lichaam is klaarwakker,
waardoor ik niet meer in slaap val en overdag doodmoe ben. Ik hoop dat dat ook snel overgaat.
pi_29107947
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:40 schreef Wolkje het volgende:

[..]

een paar weken? hmm.. het is behoorlijk vervelend nml.

Had jij ook slaapproblemen, nadat je gestopt was met je medicijnen.
Ik word zo'n 7 keer per nacht wakker, en daarna kom ik ook nauwelijks meer in slaap,
en vanaf een uurtje of 4, half 5 is het helemaal een ramp. Mijn lichaam is klaarwakker,
waardoor ik niet meer in slaap val en overdag doodmoe ben. Ik hoop dat dat ook snel overgaat.
Hai Wolkje,

het slecht slapen heeft zeker te maken met het afbouwen van je medicatie, maar als het goed is gaat dat vanzelf over na een week of 2

Fijn te lezen dat het met je stemming goed gaat. Angst goed in de gaten houden, is een verraderlijk iets...

Ik ben nu een maand geleden gestopt met mijn AD en vandaag is de eerste dag dat ik me echt enorm somber voel en dat ik zoiets heb van shit het hakt er behoorlijk in zonder AD.
Maar ook dat zal wel weer voorbijgaan
#geen
pi_29206172
quote:
Op maandag 25 juli 2005 12:33 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai Wolkje,

het slecht slapen heeft zeker te maken met het afbouwen van je medicatie, maar als het goed is gaat dat vanzelf over na een week of 2

Fijn te lezen dat het met je stemming goed gaat. Angst goed in de gaten houden, is een verraderlijk iets...

Ik ben nu een maand geleden gestopt met mijn AD en vandaag is de eerste dag dat ik me echt enorm somber voel en dat ik zoiets heb van shit het hakt er behoorlijk in zonder AD.
Maar ook dat zal wel weer voorbijgaan
...en sinds vandaag weer terug aan de AD...(prozac). Moeilijk, ben teleurgesteld maar de volgende keer beter
#geen
pi_29206567
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

...en sinds vandaag weer terug aan de AD...(prozac). Moeilijk, ben teleurgesteld maar de volgende keer beter
ik zag het wel een beetje aankomen met je posts de afgelopen tijd
wat jammer. Maar het is mss wel weer even beter.
Ik hoop dat je medicatie snel weer aanslaat

Ik ga over ruim een week op vakantie en neem mijn oude medicijnen wel mee, mocht het niet goed gaan.

morgen 2 weken medicatievrij, mijn angst is iets erger geworden, maar dat kan ook door het afkicken zijn, mijn jeuk is verminderd en met mijn stemming gaat het wel aardig. Het slapen gaat ook wel aardig. Mijn stemming was ook op het moment dat ik mijn medicatie voorgeschreven kreeg, niet het allerbelangrijkste, mijn (destijdse) angststoornis was de reden dat ik medicatie ging slikken, mijn stemmingsstoornis kwam er later bij. Het hangt ook puur van de angst af hoe het verder gaat met het wel of niet slikken van mijn medicijnen, dat is gewoon even afwachten.
pi_29215517
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:08 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ik zag het wel een beetje aankomen met je posts de afgelopen tijd
wat jammer. Maar het is mss wel weer even beter.
Ik hoop dat je medicatie snel weer aanslaat

Ik ga over ruim een week op vakantie en neem mijn oude medicijnen wel mee, mocht het niet goed gaan.

morgen 2 weken medicatievrij, mijn angst is iets erger geworden, maar dat kan ook door het afkicken zijn, mijn jeuk is verminderd en met mijn stemming gaat het wel aardig. Het slapen gaat ook wel aardig. Mijn stemming was ook op het moment dat ik mijn medicatie voorgeschreven kreeg, niet het allerbelangrijkste, mijn (destijdse) angststoornis was de reden dat ik medicatie ging slikken, mijn stemmingsstoornis kwam er later bij. Het hangt ook puur van de angst af hoe het verder gaat met het wel of niet slikken van mijn medicijnen, dat is gewoon even afwachten.
Hai meis,

wel slim je medicatie mee te nemen op vakantie, mócht je ze nodig hebben kan je ze innemen.
Ik wens je een heel fijne vakantie zonder dat je die pillen nodig hebt
#geen
pi_29216941
quote:
hoewel ik wel erg last heb van stemmingswisselingen,en ik weet niet of Risperdal ook daar voor is
Mijn vriendin heeft ook tegen stemmingswisselingen Risperdal gebruikt. Ze werd er erg slaperig van en slikte het daarom voor het slapen gaan. Ook kwam ze ook iets aan.

Na een jaar tobben, had ze plotseling een gebrek aan energie en was konstant moe.

Toen heeft ze van de psychiater een ander medicijn gekregen en moest langzaam Risperdal afbouwen. Sindsdien had ze weer wat energie!
pi_29217982
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai meis,

wel slim je medicatie mee te nemen op vakantie, mócht je ze nodig hebben kan je ze innemen.
Ik wens je een heel fijne vakantie zonder dat je die pillen nodig hebt
ga 10 augustus pas op vakantie, dus ik heb nog even de tijd.
Maar ik vind het een prettiger idee als ik ze toch bij de hand heb, mocht het niet gaan.
Ik hoop ook dat ik ze niet nodig ga hebben en waarschijnlijk gaat het ook wel, maar just in case

Hoe is het met jou medicatie, is het ook zo dat ze nu pas weer na een paar weken aanslaan of gaat het nu sneller? Ik hoop dat je je snel beter voelt in ieder geval
pi_29262271
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ga 10 augustus pas op vakantie, dus ik heb nog even de tijd.
Maar ik vind het een prettiger idee als ik ze toch bij de hand heb, mocht het niet gaan.
Ik hoop ook dat ik ze niet nodig ga hebben en waarschijnlijk gaat het ook wel, maar just in case

Hoe is het met jou medicatie, is het ook zo dat ze nu pas weer na een paar weken aanslaan of gaat het nu sneller? Ik hoop dat je je snel beter voelt in ieder geval
Ah 10 augustus, 2 weekjes nog. Waar ga je eigenlijk heen? Lekker hoor, ik hoop dat het je goed zal doen!

Het duurt een paar weken voor ze aan gaan slaan, maar daarom heb ik nu ook 3 maal daags Xanax. Ben echt vreselijk teleurgeteld dat het niet is gelukt zonder.
Wel heb ik nu medicatie waarvan de bijwerking gewichtsverlies is, in tegenstelling tot de meeste AD's. Ik was behoorlijk aangekomen en nu net bijna 17 kilo afgevallen. Dat gaan ze me niet meer afnemen hoor!!!!!
#geen
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:13:35 #231
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29262618
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Heb je al eens seroxat gehad? Ik reageer goed op 20 mg seroxat. Hoe beoordelen ze eigenlijk welk middel het beste bij je past? Gaat dat met de losse pols en op de gok of wordt daar over nagedacht?

Maar goed, ik ben geen psychiater natuurlijk. Maar 20 mg seroxat zorgt bij mij voor een rustig goed gevoel. Rustig Nee af en toe word ik te druk nog maar het heeft me wel geholpen om alles op een rijtje te zetten.

Om het negatieve te bannen. Seroxat zorgt voor een soort opgewektheid en door die opgewektheid die langer duurt wordt het negatieve minder en minder. En voel ik me bijvoorbeeld 6 maanden achter elkaar goed en niet meer depressief dan is het zo dat de kans om terug te vallen kleiner is.

Ik ga over 6 maanden stoppen met seroxat weer en ik denk dat ik dit keer succes ga boeken.

De bedoeling is dat ik alleen op depakine ga functioneren. En depakine lijkt net suikertabletten. Nee dat is dus echt een mild medicijn volgens mij. Depakine is om de stemming in orde te houden het evenwicht in mijn gevoel en denken.

Depakine spiegel heb je nog. Die moet tussen de 60-100 ( of was het 40-100) zijn. Ik zit meestal op 80. Zit allemaal technisch in elkaar dat hele verhaal

In principe is het hele eieren eten van een goed gevoel hebben technisch van aard. Klinkt raar maar het is zo. Een stofje van dit en een stofje van dat. Een kleine schommeling erin en je zit met de gebakken peren.

Ik vertrouw erop dat bedrijven in de toekomst met een wondermiddel komen. Dat zeg ik ook altijd tegen mijn psychiater. Dan vraag ik aan hem : "Wanneer komt de wonderpil op de markt" 1 pilletje en van al je problemen af zijn

Maar toch zal je zelf ook wat eraan moeten doen? Of niet? Misschien niet. Misschien wel. Ik weet het niet.

Het is ook een staat van welbevinden, dus ik zou nu zeggen kom maar op met die wonderpil. Legale drugs waar je totaal van in de wolken zit en niet eens manisch bent. Goed gevoel maar niet manisch.

Soms voel ik me zo schoon in mijn hoofd en puur van binnen dat ik denk, ik heb de heilige geest in me. En dan voelt dat dus echt alsof ik niets meer en dan ook niets meer te vrezen heb. Dan is dat het einde van de vuiligheid en vervuiling in mijn geest. Die vervuiling hoe is die opgetreden? Die was er al tijdens de geboorte. Toen zat het al mis in mijn hoofd en ziel en geest en nog meer.

Die medicatie zorgt dat mijn geest opgeschoont wordt. Een schone geest is een genot om te hebben. Pure rust continu. En dan is het zuiver helder en nog meer

Denk dat ik toch maar eens mijn dokter een fles whiskey ga geven en mijn spw een bos bloemen. Die hebben veel betekent voor me deze afgelopen 5 jaar.

Medicatie

Toch wil ik ooit zonder. Zodra er 1 pilletje komt die je maar 1 keer hoeft in te nemen en daarna nooit meer

Wens ik jou ook toe dat pilletje natuurlijk. Dan zou het riagg de deuren kunnen sluiten en andere instellingen waar zieke mensen zitten ook

Eigenlijk zou de heilige geest moeten neerdwalen op aarde, dan is dat pilletje niet meer nodig. Maar ik ga nu ver. Ik ben best gelovig af en toe maar benader het op een andere manier. Maar nu ik dit schrijf voel ik me zwakker worden weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 30-07-2005 12:36:24 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 31 juli 2005 @ 00:17:35 #232
21503 Vava
Zoix!!
pi_29281655
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ah 10 augustus, 2 weekjes nog. Waar ga je eigenlijk heen? Lekker hoor, ik hoop dat het je goed zal doen!

Het duurt een paar weken voor ze aan gaan slaan, maar daarom heb ik nu ook 3 maal daags Xanax. Ben echt vreselijk teleurgeteld dat het niet is gelukt zonder.
Wel heb ik nu medicatie waarvan de bijwerking gewichtsverlies is, in tegenstelling tot de meeste AD's. Ik was behoorlijk aangekomen en nu net bijna 17 kilo afgevallen. Dat gaan ze me niet meer afnemen hoor!!!!!
Balen voor je dat het mislukt is, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Wel wil ik je op het hart drukken, wat nu niet lukt lukt een volgend keer misschien wel

Ik ben heeeeeel erg langzaam aan het afbouwen, eigenlijk was de voorspelling dat ik voor jaren die dingen moest slikken maar ik wil het zo graag proberen zonder!

Welke AD heb je nu eigenlijk?
Let's plant a tree
pi_29287752
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:17 schreef Vava het volgende:

[..]

Balen voor je dat het mislukt is, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Wel wil ik je op het hart drukken, wat nu niet lukt lukt een volgend keer misschien wel

Ik ben heeeeeel erg langzaam aan het afbouwen, eigenlijk was de voorspelling dat ik voor jaren die dingen moest slikken maar ik wil het zo graag proberen zonder!

Welke AD heb je nu eigenlijk?
Hai meis,

veel succes vast. Langzaam afbouwen is altijd erg verstandig. Ik had Cipramil voor ik ging afbouwen, nu heb ik (weer) Prozac.

Wat slik jij nu en in welke doseringen bouw je af?
#geen
pi_29308852
quote:

[..]

Ik ga naar (Zuid)- Frankrijk, met mijn lief en een bevriend stelletje, ik ben er wel aan toe.

Wat is Xanax voor iets?
De bijwerking gewichtsverlies is natuurlijk wel fijn, en 17 kilo(!), dat is nogal wat zeg.
Ik ben sinds het stoppen met mn AD 1,5 kilo afgevallen nu.
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 12:13 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Heb je al eens seroxat gehad? Ik reageer goed op 20 mg seroxat.
Voor mij was seroxat geen prettig middel, ik werd er erg onrustig van oa.

for me: ik slaap weer slecht, de jeuk is wel weg en mijn stemming is redelijk goed.
Mijn angst is stabiel gebleven.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:28:11 #235
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29313024
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef Conflict het volgende:
Mijn vraag: Ik slik al maanden Nozinan en Promethazine. Dit is omdat ik niet kan slapen door de ritalin. Ook houdt dit mij van een psychose af. Ik heb een half jaar geleden een psychose gehad en wens dat niet nog eens mee te maken.

Maar nu word ik erg dik, terwijl ik juist te weinig eet. Ik ben 15 kilo aangekomen. Volgens mijn arts zijn er geen alternatieven voor deze medicijnen.

Blijf ik zwaarder worden of stopt dat op een gegeven moment?

Ik ben van 70 naar 85 kilo gegaan, vind ik nogal extreem.
Gewichtstoename is een veel voorkomende bijwerking van antidepressieva/antipsychotica e.d. de een zal meer/minder aankomen dan de ander.
Maar ik denk echter wel dat er een andere medicatie mogelijk is maar, of de bijwerkingen anders zullen zijn..? Ik ben er bang voor....
Kijk eens op internet welke antipsychotica er nog meer zijn, en check gelijk de bijwerkingen! Maak er een lijstje van en ga ermee naar je arts en overleg! Laat je niet zomaar afschepen, KAN NIET - BESTAAT NIET!!

Succes!!
Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
pi_29331816
quote:
Op zondag 31 juli 2005 10:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai meis,

veel succes vast. Langzaam afbouwen is altijd erg verstandig. Ik had Cipramil voor ik ging afbouwen, nu heb ik (weer) Prozac.

Wat slik jij nu en in welke doseringen bouw je af?
Hoi

Ik heb Cipramil (20mg), Trazolan (100 mg) en Seroquel (100mg)
De dosis is al gehalveerd intussen, sinds april ongeveer ben ik aan het afbouwen, en het gaat tot nu toe best goed. Ik ben alleen wel benieuwd hoe het zou gaan als ik helemaal stop, als ik nu een keer vergeet voel ik me echt ziek, is dat ook zo als je heel langzaam afbouwt en dan stopt?
Let's plant a tree
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:38:01 #237
105920 drumsab
eeeh, what's that sound?
pi_29333328
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef Conflict het volgende:
Mijn vraag: Ik slik al maanden Nozinan en Promethazine. Dit is omdat ik niet kan slapen door de ritalin. Ook houdt dit mij van een psychose af. Ik heb een half jaar geleden een psychose gehad en wens dat niet nog eens mee te maken.

Maar nu word ik erg dik, terwijl ik juist te weinig eet. Ik ben 15 kilo aangekomen. Volgens mijn arts zijn er geen alternatieven voor deze medicijnen.

Blijf ik zwaarder worden of stopt dat op een gegeven moment?

Ik ben van 70 naar 85 kilo gegaan, vind ik nogal extreem.
Er zijn nog een hoop andere antipsychotica, maar van sommigen van die anderen wordt je eetlust ook vergroot, zoals Zyprexa.
Maar ik weet niet of en welke antipsychoyica samen kunnen met Ritalin. Nozinan is overigens geen antipsychoticum en phenergan ook niet. Phenergan = promethazine.
Kijk ook eens op www.apotheek.nl
pi_29432794
quote:

[..]

Pfff blijven mijn lijnpogingen niet onbeloond: bijna 18 kilo afgevallen nu. Het klopt dus toch dat je met sommige ad's kunt afvallen (al moet je daar natuurlijk wel moeite voor doen haha).

Wolkje, nog over de xanax r die ik slik:
Xanax retard
"Aangezien Xanax een vrij korte werkingsduur heeft van ca. 6 uur, is er ook een versie van dit middel gemaakt dat langer werkt: Xanax retard. Bij Xanax retard is de werkingsduur 12 uur, zodat één- of tweemalige inname (per etmaal) bij paniekstoornis voldoende is. Xanax speelt een belangrijke rol bij de behandeling van paniekstoornissen bij patiënten die niet reageren op een behandeling met een antidepressivum."
Ben er overigens al mee aan het afbouwen, is erg verslavend en ik word er een zombie van.

[ Bericht 1% gewijzigd door DuchessX op 05-08-2005 06:49:14 ]
#geen
pi_29435967
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:27 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Pfff blijven mijn lijnpogingen niet onbeloond: bijna 18 kilo afgevallen nu. Het klopt dus toch dat je met sommige ad's kunt afvallen (al moet je daar natuurlijk wel moeite voor doen haha).
Echt supergoed

Zoiets heb ik ook een beetje nodig geloof ik
Let's plant a tree
pi_29438933
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:44 schreef Vava het volgende:

[..]

Echt supergoed

Zoiets heb ik ook een beetje nodig geloof ik
Senk joe...!
#geen