Met volle angst vooruitquote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik trof een vervanger van de huisarts, en daar was ik niet onverdeeld blij mee, Weer mn hele verhaal opratelen en uiteindelijk zat ik haar meer te adviseren dan zij mij..
Maar goed ik ga weer starten met venlafaxine 37.5 mg en oxazepam erbij voor de spanning. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis en kan me dus heel druk maken om de bijwerkingen, en dat is ook wel eens reden geweest om er niet mee te starten, maar nu moet ik die cirkel doorbreken dus ga met volle angst vooruit..
Over 2 weken controle bij mijn eigen huisarts.
Ik slaap met (afwisselend) Temazepam/Zolpidem. Zolpidem is de mildere versie van Zopiclon, volgens de apotheek-website.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ga even mijn vraag hier stellen.
Sinds een maandje zit ik, kan ik wel zeggen, in een pittige depressie.
Ik ben nu ruim 3,5 week bezig met het opbouwen van antidepressiva, Citalopram (druppelvorm). Ik zit nu op 8 druppels wat gelijk zou moeten staan aan 16 mg wat weer vergelijkbaar moet zijn met 20 mg tablet. Daarbij slik ik zonodig Oxazepam.
Maar ik slaap heel slecht. Ik heb Lorazepam geprobeerd hiervoor dat werkt niet. Nu heb ik Zopiclon, dat werkt. Maar heb het idee dat dit mijn depressie niet ten goede komt en ik daar de dag daarna echt somberder ben.
Iemand ervaring met de Zopiclon?
Of ervaring met andere medicatie voor het slapen?
Komende woensdag heb ik een 1e afspraak met een psychiater. Dan wil ik het er ook over hebben. En ik weet dat medicatie heel persoonlijk is. Maar toch zijn ervaringsverhalen altijd heel fijn
Hoi Joycie, ik slik ook Zopiclon maar heb niet het gevoel dat ik me minder goed voel de volgende dag. Maar ik heb van mijn psych begrepen dat je er de volgende dag nog duf van kan zijn. Misschien dat je dat merkt?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ga even mijn vraag hier stellen.
Sinds een maandje zit ik, kan ik wel zeggen, in een pittige depressie.
Ik ben nu ruim 3,5 week bezig met het opbouwen van antidepressiva, Citalopram (druppelvorm). Ik zit nu op 8 druppels wat gelijk zou moeten staan aan 16 mg wat weer vergelijkbaar moet zijn met 20 mg tablet. Daarbij slik ik zonodig Oxazepam.
Maar ik slaap heel slecht. Ik heb Lorazepam geprobeerd hiervoor dat werkt niet. Nu heb ik Zopiclon, dat werkt. Maar heb het idee dat dit mijn depressie niet ten goede komt en ik daar de dag daarna echt somberder ben.
Iemand ervaring met de Zopiclon?
Of ervaring met andere medicatie voor het slapen?
Komende woensdag heb ik een 1e afspraak met een psychiater. Dan wil ik het er ook over hebben. En ik weet dat medicatie heel persoonlijk is. Maar toch zijn ervaringsverhalen altijd heel fijn
Het zou een combinatie kunnen zijn hoor, vandaar ook nieuwsgierig naar andere ervaringen. Had hem vrijdagavond ingenomen en gisteren kwam ik er niet lekker in. In mijn pyama gebleven, op de bank. Dus niet de structuur die ik op een doordeweekse dag heb. En dus een sombere dag. Gesprek met de POH-GGZ vrijdag hielp ook niet echt mee..quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoi Joycie, ik slik ook Zopiclon maar heb niet het gevoel dat ik me minder goed voel de volgende dag. Maar ik heb van mijn psych begrepen dat je er de volgende dag nog duf van kan zijn. Misschien dat je dat merkt?
Neem je een hele of een halve? Ik slaap in op een halve.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Het zou een combinatie kunnen zijn hoor, vandaar ook nieuwsgierig naar andere ervaringen. Had hem vrijdagavond ingenomen en gisteren kwam ik er niet lekker in. In mijn pyama gebleven, op de bank. Dus niet de structuur die ik op een doordeweekse dag heb. En dus een sombere dag. Gesprek met de POH-GGZ vrijdag hielp ook niet echt mee..
Vandaag ook afgesproken met mijn man dat we iets meer structuur in de dag brengen vandaag. In ieder geval even wandelen. En ik ga straks eerst lekker douchen.
7,5 mg heb ik gekregen van de huisarts nadat ze overleg had gehad met de psychiater.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Neem je een hele of een halve? Ik slaap in op een halve.
Je kunt altijd een halve proberen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
7,5 mg heb ik gekregen van de huisarts nadat ze overleg had gehad met de psychiater.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |