abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211640517
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 19:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Daarvoor loop ik de hele dag koffie te lurken
Als het je helpt is het toch mooi :)
In dit geval wel ja, want cafeïne is niet schadelijk als je het op een normale manier gebruikt.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 16 december 2023 @ 19:50:55 #102
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211640620
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 19:17 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik slik cafeïnepillen van 200 mg om me niet zo moe te voelen dat ik alleen maar in bed wil liggen. Ik vind koffie zo vies.
Dat doe ik niet elke dag hoor, alleen als ik iets moet presteren. De laatste tijd vaker, zo'n vier keer per week. Maar ik merk dat het me echt goed helpt om me niet meer zo moe te voelen.
Ben gelukkig gek op koffie en energiedrank. Die laatste nu wel in moderatie.

Hopelijk ooit zonder de quetiapine en mirtazepine.. Clomipramine zal levenslang blijven indien betere medicatie oid uitblijft.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211641450
Ik slik van de quetiapine nog een kwart van 25mg.
Ik heb geprobeerd zonder, maar ik viel niet in slaap. Misschien op een rustig moment nog eens proberen.

Koffie vind ik wel lekker, ,maar krijg ik last van van mijn maag als ik het te vaak (elke dag een kop koffie is te vaak) drink, dus drink ik af en toe, dan lijkt het goed te gaan...

Kerstdagen hier lekker rustig thuis. Ik vind gezelligheid wel leuk, maar ook wel overweldigend.
Fake it till you make it...
pi_211641564
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:18 schreef Nijna het volgende:
Ik slik van de quetiapine nog een kwart van 25mg.
Ik heb geprobeerd zonder, maar ik viel niet in slaap. Misschien op een rustig moment nog eens proberen.

Koffie vind ik wel lekker, ,maar krijg ik last van van mijn maag als ik het te vaak (elke dag een kop koffie is te vaak) drink, dus drink ik af en toe, dan lijkt het goed te gaan...

Kerstdagen hier lekker rustig thuis. Ik vind gezelligheid wel leuk, maar ook wel overweldigend.
Goed dat je dat in rustiger vaarwater gaat proberen

En tja... koffie is ook wel een kleine aanslag op je gestel.

Fijn dat kerst leuk voor je is. Succes met het binnen de perken te houden betreft spanning
pi_212957318
Hallo, kennen jullie goede natuurlijke middelen die de aanmaak van serotonine (en evt dopamine) stimuleren?
  maandag 25 maart 2024 @ 20:56:11 #106
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212959270
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:10 schreef Medusa666 het volgende:
Hallo, kennen jullie goede natuurlijke middelen die de aanmaak van serotonine (en evt dopamine) stimuleren?
Waarom natuurlijke?
pi_212960997
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Waarom natuurlijke?
Omdat ik eerdere slechtere ervaring heb met antidepressiva dus natuurlijke middelen
  donderdag 28 maart 2024 @ 16:09:37 #108
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212993715
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:15 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Omdat ik eerdere slechtere ervaring heb met antidepressiva dus natuurlijke middelen
Ok.. tjah als je niet zwaar depressief ben kan je standaard dingen proberen zoals Sint Jans kruid maar 99% van het natuurlijke werkt niet als de klachten zwaar zijn.
pi_215115118
Zijn er hier al mensen tegen de medicijntekorten aangelopen?
Zag ook veel anti-depressiva ertussen staan..
  zaterdag 28 september 2024 @ 16:37:24 #110
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_215117919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef Peach_1985 het volgende:
Zijn er hier al mensen tegen de medicijntekorten aangelopen?
Zag ook veel anti-depressiva ertussen staan..
Nee gelukkig nog niet, wel één gehad met een van de pammetjes. Heb toen iets sneller afgebouwd,
pi_215620905
Nog geen tekort gehad, maar wel veel verschillende doseringen en fabrikanten 🙈 Zat eerst op 40 van fabrikant A, toen 40 van Fabrikant B gehad, toen 4 x 10 mg 15 dagen van fabrikant C, toen t/m vandaag 2 x 18 mg van fabrikant C ook en nu 25 mg gehad van fabrikant C en B 🙈🙈 Dus wat ga ik doen, op dezelfde fabrikant blijven en hopen dat straks de oude weer leverbaar is?

Stuiter in ieder geval lekker door op sommige momenten 😑
pi_215620912
Fabrikant A werkte overigens het beste naar mijn idee, maar die is nog steeds niet leverbaar..
Heb nu gelukkig wel voldoende t/m half januari..
pi_215621910
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 22:47 schreef Peach_1985 het volgende:
Nog geen tekort gehad, maar wel veel verschillende doseringen en fabrikanten 🙈 Zat eerst op 40 van fabrikant A, toen 40 van Fabrikant B gehad, toen 4 x 10 mg 15 dagen van fabrikant C, toen t/m vandaag 2 x 18 mg van fabrikant C ook en nu 25 mg gehad van fabrikant C en B 🙈🙈 Dus wat ga ik doen, op dezelfde fabrikant blijven en hopen dat straks de oude weer leverbaar is?

Stuiter in ieder geval lekker door op sommige momenten 😑
Ik vrees dat je niet zoveel te zeggen hebt over van welke fabrikant je het middel krijgt.
Volgens mij heeft dat te maken met de beschikbaarheid, maar ook wat het voordeligst is.
pi_215653444
Ik ben eindelijk de laatste dosering Venlafaxine aan het afbouwen maar jesus christ wat word ik daar gammel van. Ik kan niet eens een film kijken zonder duizelig te worden
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_216264412
"Een ezel stoot zich doorgaans geen 2x aan dezelfde steen" nee dat klopt ik doe dat een keer of 4 om zeker te zijn dat het raak is...

Ik ga aan medicijnen, dat gaat na de opbouw goed, voel me 100x beter, dan vergeet ik de pillen een aantal keer en denk ooooh kan wel zonder, gaat paar maandenn goed en dan weer ongenadig op mn bek.. terwijl er een groot vermoeden is dat ik zelfs te weinig seretonine aanmaak..
Strak van de spanning en paniekaanvallen en nu ook de (winter) depressie erbij..

Ik heb in t verleden paroxetine geslikt, tot aan de zwangerschap, daarna fluoxetine, en als laatste venlafaxine... met alle 3 goede ervaringen, al weet ik qua opbouw niet meer wat de zwaarste was...

Ik heb dinsdag een afspraak bij de huisarts, en wil dan met haar overleggen, maar is er zover jullie weten een medicijn dat t beste is voor angst en paniek? Of is het toch trial and error...

Ik weet dat ik me niet ineens woensdag beter voel en dat het ws eerst nog erger wordt... maar zoek nog even naar de juiste..
S. 2014
J. 2016
pi_216264604
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
"Een ezel stoot zich doorgaans geen 2x aan dezelfde steen" nee dat klopt ik doe dat een keer of 4 om zeker te zijn dat het raak is...

Ik ga aan medicijnen, dat gaat na de opbouw goed, voel me 100x beter, dan vergeet ik de pillen een aantal keer en denk ooooh kan wel zonder, gaat paar maandenn goed en dan weer ongenadig op mn bek.. terwijl er een groot vermoeden is dat ik zelfs te weinig seretonine aanmaak..
Strak van de spanning en paniekaanvallen en nu ook de (winter) depressie erbij..

Ik heb in t verleden paroxetine geslikt, tot aan de zwangerschap, daarna fluoxetine, en als laatste venlafaxine... met alle 3 goede ervaringen, al weet ik qua opbouw niet meer wat de zwaarste was...

Ik heb dinsdag een afspraak bij de huisarts, en wil dan met haar overleggen, maar is er zover jullie weten een medicijn dat t beste is voor angst en paniek? Of is het toch trial and error...

Ik weet dat ik me niet ineens woensdag beter voel en dat het ws eerst nog erger wordt... maar zoek nog even naar de juiste..
Het is zo persoonlijk wat het beste werkt... Ik heb ze alle 3 geslikt en bij mij deed het niet of nauwelijks iets.
(net als alle andere ssri's). Ik vermoed trial and error.
Goed dat je naar de huisarts gaat :*
pi_216264645
Het is per persoon verschillend, ik ging heel slecht op welbutrin, maar dat is toch een medicijn waar heel veel mensen baat bij hebben.

Laatste medicijn was alprozolam, maar als de paniek groot werd in mijn hoofd, knalde dat ook door de medicatie heen.

Het is een beetje trial and error idd. Alleen het nadeel van mijn huisarts vond ik dat zij niet heel veel verstand had van diverse medicatie, in mijn beleving, dus dat besprak ik met een ander.
Hell To The Liars
pi_216265011
Ik slik momenteel pregabaline tegen zenuwpijn en las dat dat ook gebruikt wordt tegen angst en paniekaanvallen. Mss daarover eens overleggen?
pi_216277285
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:29 schreef -Spring het volgende:
Ik slik momenteel pregabaline tegen zenuwpijn en las dat dat ook gebruikt wordt tegen angst en paniekaanvallen. Mss daarover eens overleggen?
Dat heb ik ook gehad, ik denk tegen angst of het was om prikkels te dempen. Deed in elk geval weinig bij mij.
Maar wat ik me herinner is vooral de ontzettend rusteloze benen.
Terwijl ik ook mensen ken die het slikken zonder veel bijwerkingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nijna op 13-01-2025 10:02:13 ]
pi_216277517
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat heb ik ook gehad, ik denk tegen angst of het was om prikkels te dempen. Deed in elk geval weinig bij mij.
Maar wat ik me herinner is vooral de ontzettend rusteloze benen.
Terwijl ik ook mensen ken die het slikken zonder veel bijwerkingen.
Jammer! Het is ook wel een vrij omstreden middel. In de VS is het bekend als Lyrica en als je daarop googlet word je niet blij.

Ik vind het zelf een fijn middel dat doet wat het moet doen. Maar goed, ik gebruik het dan ook niet tegen angst- en paniekkachten.

Ik heb zelfs het idee dat ik hierdoor beter in staat ben m'n citalopram afbouwen te bouwen. Ik heb het voorheen een paar keer geprobeerd zonder resultaat (zelfs met druppels), maar nu is het me zonder al teveel bijwerkingen gelukt om van 20 naar 5 mg te gaan. Gewoon door het doormidden breken van de tabletten.
pi_216277597
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:10 schreef -Spring het volgende:

[..]
Jammer! Het is ook wel een vrij omstreden middel. In de VS is het bekend als Lyrica en als je daarop googlet word je niet blij.

Ik vind het zelf een fijn middel dat doet wat het moet doen. Maar goed, ik gebruik het dan ook niet tegen angst- en paniekkachten.

Ik heb zelfs het idee dat ik hierdoor beter in staat ben m'n citalopram afbouwen te bouwen. Ik heb het voorheen een paar keer geprobeerd zonder resultaat (zelfs met druppels), maar nu is het me zonder al teveel bijwerkingen gelukt om van 20 naar 5 mg te gaan. Gewoon door het doormidden breken van de tabletten.
Fijn dat het zo goed werkt voor je!
Het is zo verschillend hoe dit soort middelen werken bij verschillende mensen...
Maar komt ja volgens mij alleen maar achter door te proberen.

Ik was het toen op een gegeven moment aan het afbouwen, had ik met mijn eigen psychiater afgesproken.
Maar ik moest een ander middel gaan starten en dat moest in de kliniek, de psychiater daar vond dat mijn dosering van de lyrica niet een werkzame dosering was dus had dat zonder overleg opgehoogd.
Ben zo boos geworden op dat mens, ze luisterde uberhaupt niet.
Toen ik dat later aan mijn eigen psychiater vertelde, hoorde ik dat ik niet de enige was die zulk soort ervaringen met dat mens had gehad.
pi_216277681
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:15 schreef Nijna het volgende:

[..]
Fijn dat het zo goed werkt voor je!
Het is zo verschillend hoe dit soort middelen werken bij verschillende mensen...
Maar komt ja volgens mij alleen maar achter door te proberen.

Ik was het toen op een gegeven moment aan het afbouwen, had ik met mijn eigen psychiater afgesproken.
Maar ik moest een ander middel gaan starten en dat moest in de kliniek, de psychiater daar vond dat mijn dosering van de lyrica niet een werkzame dosering was dus had dat zonder overleg opgehoogd.
Ben zo boos geworden op dat mens, ze luisterde uberhaupt niet.
Toen ik dat later aan mijn eigen psychiater vertelde, hoorde ik dat ik niet de enige was die zulk soort ervaringen met dat mens had gehad.
Zo ontzettend onaangepast. Het is ook geen middel waar je even een doses bovenop kunt gooien zonder bijwerkingen. Echt onvoorstelbaar en buitengewoon boosmakend.

Toen ik bij m'n ex weg ging, dacht iedereen dat ik gek geworden was. Mn schoonmoeder is zelfs langs mn huisarts gegaan om haar zorgen te uiten. Die dacht vervolgens dat ik manisch was geworden door een te hoge doses antidepressiva en heeft zonder min medeweten mijn dosis gehalveerd.

Mijn ex ging in dezelfde week toevallig langs de apotheek en kreeg van de apotheker, die niet wist dat we uit elkaar waren, en doosje antidepressiva mee voor z'n 'vrouw'.

Toen hij het aan me gaf, zag ik dat het 10mg was ipv mn gebruikelijke 20mg.

Had mn huisarts dat dus gewoon voorgeschreven zonder contact met mij te hebben gehad. Hij was nb niet eens mn initiele behandelaar, dat was een psycholoog.

Als ik het niet zelf in de gaten had gehad, maar het domweg was gaan slikken, had ik dus midden in een scheiding te maken gekregen met ontwenningsverschijnselen waarvan ik niet wist waar ze vandaan kwamen. :X
pi_216277798
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:24 schreef -Spring het volgende:

[..]
Zo ontzettend onaangepast. Het is ook geen middel waar je even een doses bovenop kunt gooien zonder bijwerkingen. Echt onvoorstelbaar en buitengewoon boosmakend.

Toen ik bij m'n ex weg ging, dacht iedereen dat ik gek geworden was. Mn schoonmoeder is zelfs langs mn huisarts gegaan om haar zorgen te uiten. Die dacht vervolgens dat ik manisch was geworden door een te hoge doses antidepressiva en heeft zonder min medeweten mijn dosis gehalveerd.

Mijn ex ging in dezelfde week toevallig langs de apotheek en kreeg van de apotheker, die niet wist dat we uit elkaar waren, en doosje antidepressiva mee voor z'n 'vrouw'.

Toen hij het aan me gaf, zag ik dat het 10mg was ipv mn gebruikelijke 20mg.

Had mn huisarts dat dus gewoon voorgeschreven zonder contact met mij te hebben gehad. Hij was nb niet eens mn initiele behandelaar, dat was een psycholoog.

Als ik het niet zelf in de gaten had gehad, maar het domweg was gaan slikken, had ik dus midden in een scheiding te maken gekregen met ontwenningsverschijnselen waarvan ik niet wist waar ze vandaan kwamen. :X
Bijzonder hoe dat dan kan... :{
pi_216292296
Ik trof een vervanger van de huisarts, en daar was ik niet onverdeeld blij mee, Weer mn hele verhaal opratelen en uiteindelijk zat ik haar meer te adviseren dan zij mij..

Maar goed ik ga weer starten met venlafaxine 37.5 mg en oxazepam erbij voor de spanning. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis en kan me dus heel druk maken om de bijwerkingen, en dat is ook wel eens reden geweest om er niet mee te starten, maar nu moet ik die cirkel doorbreken dus ga met volle angst vooruit..

Over 2 weken controle bij mijn eigen huisarts.
S. 2014
J. 2016
pi_216292408
Oh wat jammer dat je dan niet je eigen huisarts treft.
Moedig dat je weer gaat starten :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')