abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27186180
quote:
VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'

Het filmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet" , luidt de tekst.
Bron: Telegraaf.nl

Het bewuste fimpje (via Geenstijl)

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tikorev op 20-05-2005 16:13:11 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27186266
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->

http://www.reclamecode.nl/

De eerste is binnen namens mij.

Klachtentekstje:
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend. Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust.

[ Bericht 64% gewijzigd door pberends op 20-05-2005 15:33:05 ]
pi_27186445
Godwin's Law
/prov./ [Usenet] "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress. Godwin's Law thus practically guarantees the existence of an upper bound on thread length in those groups.
pi_27186459
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.
Omg. dit is inderdaad wel heel erg. Blijkbaar is in de strijd om de Heilige Grondwet werkelijk alles geoorloofd...
pi_27186461
omg ze gaan nu echt over lijken.
Zijn ze helemaal gek geworden bij de VVD?
Als die opportunistische demagogen bij de VVD eens naar de geschiedenis zouden kijken. Centralisatie van de macht heeft vaak geleid tot ellende en oorlog. Volgens mij begrijpen ze niet hoe de oorlog in Joegoslavië is ontstaan. Juist door centralisatie van de macht waar de bevolking niet op zat te wachten.

De volgende verkiezingen stem ik zeker NIET meer op de VVD.
pi_27186469
Nu weet ik zeker dat ik "NEE" ga stemmen.
Hoe durven ze dit er bij de betrekken !!!
Yesterday I stopped drinking; Today I'll make my comeback
pi_27186497
Prachig, werkt allemaal contraproductief en niet alleen bij dit referendum.
pi_27186511
Dit is ronduit smakeloos.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:03:39 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27186519
Dom argument.. Sebrenica. Die oorlog brak juist uit in een land met verschillende volkeren, met 1 munt, 1 staat, 1 wetgever. Eigenlijk dus juist een argument om tegen te stemmen
pi_27186530
Is die tv spot ergens te bekijken? Ik wil hem eigenlijk eerst wel ff zien en dan ga ik de VVD eens een mailtje sturen.
pi_27186537
Nu moeten ze uit gaan kijken, anders krijgen ze niet alleen een NEE voor de grondwet, maar ook nog eens flink minder kiezers bij de volgende verkiezingen...
pi_27186595
Ziekelijk, nu ook al chantage van Barosso:
quote:
127 Teletekst vr 20 mei
Barroso:'nee' betekent falen Europa

LONDEN Als Nederland en Frankrijk 'nee'
stemmen tegen de grondwet,zal dat door
de buitenwereld worden gezien als "een
falen van Europa".Dat zegt voorzitter
van de Europese Commissie Barroso.

"Mensen zullen zeggen:die Europeanen
kunnen het niet eens eens worden over
een verdrag",aldus Barroso.Hij weigert
te speculeren over de uitkomst van de
referenda,maar benadrukt het belang van
een ja."We hebben geen plan B."

De Luxemburgse EU-voorzitter Juncker
zegt dat een Frans nee het einde van de
grondwet betekent."Luxemburg zal niet
op een boot stappen waarop geen Fransen
zitten",zei Juncker.
pi_27186598
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]dan ga ik de VVD eens een mailtje sturen.
Ril.

pi_27186699
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dom argument.. Sebrenica. Die oorlog brak juist uit in een land met verschillende volkeren, met 1 munt, 1 staat, 1 wetgever. Eigenlijk dus juist een argument om tegen te stemmen

Misschien dus 2 keer naar de stembus dit jaar. Ik voel een crisis opkomen.
pi_27186746
ik zat zostraks een beetje te teleteksten toen ik dit weblog tegenkwam: http://www.nos.nl/nosjour(...)sterk_eu_weblog.html

't is de moeite waard eens te lezen.
pi_27186818
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:09 schreef R0elio het volgende:
ik zat zostraks een beetje te teleteksten toen ik dit weblog tegenkwam: http://www.nos.nl/nosjour(...)sterk_eu_weblog.html

't is de moeite waard eens te lezen.

Plasterk is echt super, hopelijk heeft ie weer een NEE-column a.s. zondag bij Buitenhof.
pi_27186842
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:56 schreef pberends het volgende:

Heel goed idee.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27186881
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heel goed idee.
Je moet tijdstip aangeven enzo, terwijl ze het pas a.s. zaterdag uitzenden, maar je moet gewoon de link van de telegraaf plaatsen:

http://www.telegraaf.nl/b(...)a-stem_grondwet.html
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:14:26 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27186959
Waarom zou je over het spotje voortijdig gaan klagen? Het zou me niet verbazen als het het nee-kamp helpt.. Ik zeg: laat maar komen.
pi_27187039
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou je over het spotje voortijdig gaan klagen? Het zou me niet verbazen als het het nee-kamp helpt.. Ik zeg: laat maar komen.
Het wordt pas rellen als ie verboden wordt. Dan krijgt het namelijk nationale media-aandacht.
pi_27187175
Ik kan er met de pet niet bij dat de VVD zo smakeloos dit debat voert, terwijl ze continue beweren dat het een inhoudelijk debat moet zijn met echte argumenten en niet zoals Wilders dat doet op de onderbuikgevoelens ingespeeld moet worden.

Smakeloos
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:20:39 #22
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187197
Ik zit me de afgelopen 2 weken echt af te vragen of de politiek er niet juist op uit is om het volk "nee" te laten stemmen...
Met de waarschuwingen van Balkenende, de praatjes van Bos en deze afschuwelijke reclame kun je op je klompen aanvoelen dat het tegen je gaat werken.
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27187257
Politici zijn nou eenmaal dom en autistisch. En bovenal: arrogant. Ze minachten het volk, terwijl ze voor democratie zijn. Maar dan wel hun democratie.
pi_27187297
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
En bij de volgende verkiezingen een fikse nederlaag riskeren? Nooit. Nog liever dat Europa eraan gaat dan dat ze met hun reet van de zetel moeten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:02 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27187313
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Het wordt pas rellen als ie verboden wordt. Dan krijgt het namelijk nationale media-aandacht.
Hmm, goed punt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:47 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187347
Ik ga tegen stemmen hoor, daar niet van
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24:47 #27
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27187400
Ik heb der geen woorden voor eigenlijk.

*is voor een grondwet maar begint steeds meer zin te krijgen een proteststem uit te brengen*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27187429
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga tegen stemmen hoor, daar niet van
Inderdaad, waarom zou je ja-stemmen voor een document waarvan je totaal niet de inhoud kent? 90% van de ja-stemmers die kennen de inhoud ook totaal niet.
pi_27187496
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zit me de afgelopen 2 weken echt af te vragen of de politiek er niet juist op uit is om het volk "nee" te laten stemmen...
Met de waarschuwingen van Balkenende, de praatjes van Bos en deze afschuwelijke reclame kun je op je klompen aanvoelen dat het tegen je gaat werken.
dat lukt ze dan zeker wel.
pi_27187497
quote:

Tekst? Misschien makkelijk om een standaard tekst te plaatsen met een emailadres zodat iedereen snel kan reageren.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27:37 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom zou je ja-stemmen voor een document waarvan je totaal niet de inhoud kent? 90% van de ja-stemmers die kennen de inhoud ook totaal niet.
Ik ken ook genoeg mensen die "ja" gaan stemmen omdat "het er toch wel doorgedrukt wordt, of dat nou nu is of over een jaar"
Maar ja, dat zijn dan ook flink laag opgeleide idioten...
pi_27187540
De meeste politici zijn echt tot een aandoenlijk niveau gedaald met de promotie voor de Europese grondwet. Ik vraag me echt af waarom die prutsers straks denken een loonsverhoging te verdienen. Wat nou marktconform? In het bedrijfsleven had je er allang uitgelegen, of failliet gegaan, als je je 'product' zo zou aanbieden.

Ik heb nog niks anders als goedkope angstzaaierij en propaganda gezien....er is volgens mij ook geen politicus die de grondwet kent, omdat ze toch alleen maar met holle frasen gebruiken als 'Het is goed voor de samenwerking' ' Het is goed voor de economie' ' Het is goed voor de positie van Nederland' Alle politici praten elkaar gewoon na, zonder echt specifieke artikelen uit de grondwet te noemen waarmee zij het zo eens zijn dat ze voor gaan stemmen. Het gaat echt nergens over....

Niet dat ik de illusie heb dat het iets uitmaakt, het is toch een gedane zaak, maar ik ga 1 juni dus gewoon keihard TEGEN stemmen...al was het alleen maar omwille van de trieste manier waarop ze mij proberen over te halen voor te stemmen....
pi_27187570
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef wonko het volgende:

[..]

Tekst? Misschien makkelijk om een standaard tekst te plaatsen met een emailadres zodat iedereen snel kan reageren.
Ik had zoiets van: "De reclame suggereert dat de holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de EU-Grondwet stemt. Deze reclame is daarom één grote leugen en zeer misleidend.".
pi_27187623
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik ken ook genoeg mensen die "ja" gaan stemmen omdat "het er toch wel doorgedrukt wordt, of dat nou nu is of over een jaar"
Maar ja, dat zijn dan ook flink laag opgeleide idioten...
Wat is dat nou weer voor onzin? Dat zijn inderdaad niet de slimste, je zou van hen eigenlijk het stemrecht moeten ontnemen.
pi_27187631
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik voor zal stemmen. Proteststemmen heb ik altijd belachelijk gevonden. Maar inmiddels krijg ik ook mijn twijfels over deze EU grondwet.
Ons kabinet pakt het smakeloos aan (viel te verwachten met VVD en CDA samen, nietwaar?), door te dreigen. Het kabinet zou ons, het volk, moeten vertegenwoordigen, maar ik merk er geen bal van. Op het moment is het volgens mij echt het volk vs. de regering. Ze moeten echt eens oppassen.
pi_27187637
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had zoiets van: "De reclame suggereert dat de holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de EU-Grondwet stemt. Deze reclame is daarom één grote leugen en zeer misleidend.".
En vergeet niet onnodig kwetsend en grievend voor overlevenden en nabestaanden van WOII want volgens mij mag je ook niet onnodig mensen kwetsen in reclame.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:32:01 #37
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187686
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Dat zijn inderdaad niet de slimste, je zou van hen eigenlijk het stemrecht moeten ontnemen.
Dat zou in veel gevallen inderdaad beter zijn...
pi_27187745
Klachtentekstje:
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend. Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust.
pi_27187746
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
pi_27187768
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_27187789
Ik vraag me af wat de volgende stap is. Een kado'tje bij het stembureau voor alle JA-stemmers?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:34:39 #42
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27187791
"The size of the lie is a definite factor in causing it to be believed,
for the vast masses of a nation are in the depths of their hearts more
easily deceived than they are consciously and intentionally bad. The
primitive simplicity of their minds renders them a more easy prey to a
big lie than a small one, for they themselves often tell little lies,
but would be ashamed to tell big lies."

Mein Kampf, p. 197 (Adolf Hitler)
pi_27187824
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef nikk het volgende:
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
pi_27187827
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend.
Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust en de massammoord in Srebrenica.
pi_27187839
Ik heb nog geen folder gezien van de grondwet.. :S

Ik ga nee stemmen..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:37:03 #46
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_27187884
Haha, ondanks dat ik neig naar ja op de EU grondwet heb ik ook mailtje naar reclame code commissie gestuurd. Het spel moet wel realistisch gespeeld blijven immers en deze spot is dat AB SO LUUT niet!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_27187891
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef ToxicWacko het volgende:
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:38:04 #48
95998 -DailaLama-
pi_27187925
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:35 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
Wat te denken van der Anschluss?
pi_27187941
quote:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
pi_27187953
Voormalig Joegoslavië is juist een voorbeeld van waartoe een opgelegde eenheid kan leiden..

En de nee stemmers maar verwijten voortdurend op emoties te spelen...

Ik dien zaterdag wel een klacht in bij de reclamecodecommissie. Heel goed idee!
pi_27187984
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef wonko het volgende:

[..]

Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
Precies. Dan blijven we nog zitten met de Sociaal <-> Liberaal tegenstelling. Van wat ik van de grondwet heb gelezen lijkt marktwerking een duidelijke voorkeur te krijgen boven sociale onderwerpen, dus eigenlijk is de VVD in dit opzich de enige partij die het bij het juiste eind heeft?
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_27187993
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het is wel een zeer logische reaktie op de stellingname van de VVD in deze, lijkt me...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:40:28 #53
95998 -DailaLama-
pi_27188022
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik stem misschien wel voor die grondwet (misschien stem ik ook wel helemaal niet), maar toch vind ik het smerig wat sommige politici nu doen met de holocaust erbij halen.
pi_27188064
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:40 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik stem misschien wel voor die grondwet (misschien stem ik ook wel helemaal niet), maar toch vind ik het smerig wat sommige politici nu doen met de holocaust erbij halen.
Dat is het ook!
pi_27188106
Iemand er al achter welk bureau deze reclame heeft gemaakt?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_27188162
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Skinkie het volgende:
iig uit onze zakken betaald, daar kregen ze subsidie voor.
pi_27188190
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef pberends het volgende:
iig uit onze zakken betaald, daar kregen ze subsidie voor.
ja dat had ik al door... maar ik wil wel even weten welk bedrijf zich hier voor heeft geleend
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:45:14 #58
95998 -DailaLama-
pi_27188221
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Skinkie het volgende:
pi_27188280
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Skinkie het volgende:

[..]

ja dat had ik al door... maar ik wil wel even weten welk bedrijf zich hier voor heeft geleend
Donner's politbureau.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:47:01 #60
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27188295
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:11 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Plasterk is echt super, hopelijk heeft ie weer een NEE-column a.s. zondag bij Buitenhof.
Zou hij nog durven?
Hij kreeg afgelopen week nog de wind van voren vanuit de 1e Kamer (ik meen CDAer v/d Linden).
pi_27188310
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[afbeelding]

De enige echte.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:01 #62
33189 RM-rf
1/998001
pi_27188329
quote:

[..]

Grappig dat je nu precies dezelfde denkwijze, die je van anderen verafschuwd overneemt, oftewel doorgeslagen argumenten gebruiken ...

Ik vind het ook erg ongepast, dat politieke partijen zulk een redenatiewijze benutten om te pogen 'het volk' te beinvloeden, zo'n suggestieve redenatiewijze..
Bovendien heeft het voornamelijk sterke negatieve effecten, sinds de heren nationale politici begonnen met hun 'oorlog breekt uit' en 'we moeten voor stemmen' zijn voornamelijk meer NEE-stemmers gekomen ... die voornamelijk hun ergernis over zulke nationale politici ermee uitten

Aan de andere kant, dat gebeurt...
ik zag net nog een reclame van de autonoom-linkse gezelligheidskrakers en taartsmijters van Eurodusnie ... waar ze europa vergeleken met het Star-Wars 'evil empire' ...
Ook nu niet bepaald 'argumentatie' te noemen, maar inspelen op de onderbuik gevoelens..

Overigens, ik vind bijvoorbeeld wel de positionering van Barroso redelijk net, evenals de mensen uit de Commissie, die de campagne poogden te begeleiden (maar onderhand hoofdschuddend met de handen in het haar zitten, omdat uiteindelijk de landelijke overheid zo zijn eigen 'plannen' trok, er een modder- en taartsmijtfestijn van maakte, waarbij de kinders van Eurodusnie altijd van de partij schijnen te zijn...)

De vraag doet een beetje bij me opkomen of een nette campagne voeren, op basis van argumenten... iets is dat men in Nederland, als landje verleerd is ... ondanks dat nederland de laatste paar jaren veel ervaring krijgt met zulke 'stemmingen', bv. binnen een jaar tweemaal voor de tweede kamer stemt ... word de manier van campagne-voeren en opinievormen
steeds meer tot Peppie-en-Kokkie's bustoernee's door alle achterafzaaltjes in het land ... of worden debatten gevoerd door de persoon die de meeste holocaust-vergelijkingen en scheld-kwalificaties benut ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27188348
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef DaveM het volgende:

[..]

Zou hij nog durven?
Hij kreeg afgelopen week nog de wind van voren vanuit de 1e Kamer (ik meen CDAer v/d Linden).
Net of ook maar 1 mafkees die CDA'er serieus neemt. Respect moet je verdienen, en geen hond die v/d Linden kent. Ronald Plasterk geniet daarentegen nationale bekendheid en is bovendien zeer gerespecteerd. Tussen zijn columns is geen speld tussen te krijgen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:31 #64
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27188352
Ziek en smakeloos en tevens koren op de molen van de NEE kant, wat op zich niet erg is.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:49:37 #65
93744 Finder_elf_towns
pi_27188400
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je zit in elk geval niet ver van de waarheid.
pi_27188405
je kan ook je lokale omroep mailen dat je niet op die spotjes zit te wachten
pi_27188424
Tjonge, de collectieve verontwaardiging is weer aandoenlijk, zo niet pathetisch. Fok op haar best is de mensheid op haar slechtst.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:51:20 #69
95998 -DailaLama-
pi_27188482
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Argento het volgende:
Tjonge, de collectieve verontwaardiging is weer aandoenlijk, zo niet pathetisch. Fok op haar best is de mensheid op haar slechtst.
?
pi_27188500
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef RM-rf het volgende:
De vraag doet een beetje bij me opkomen of een nette campagne voeren, op basis van argumenten... iets is dat men in Nederland, als landje verleerd is ... ondanks dat nederland de laatste paar jaren veel ervaring krijgt met zulke 'stemmingen', bv. binnen een jaar tweemaal voor de tweede kamer stemt ... word de manier van campagne-voeren en opinievormen
steeds meer tot Peppie-en-Kokkie's bustoernee's door alle achterafzaaltjes in het land ... of worden debatten gevoerd door de persoon die de meeste holocaust-vergelijkingen en scheld-kwalificaties benut ...
Naja, 'we' wilden zo graag de politiek dichterbij 'het volk' brengen. De ver-Amerikanisering van de politiek is al een tijdje aan de gang. Toen ik de eerste keer dat politici in een gameshow-achtige setting met, of vooral tegen, elkaar moesten debateren via 'soundbites heb ik de hoop opgegeven.
pi_27188517
Bij TV West wordt niet opgenomen... ff kijken of er nog andere regionale omroepen bereikbaar zijn
pi_27188529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:51 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

?
Te moeilijk?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_27188536
Goed. Ik ga nu zeker 'nee' stemmen. Hufters.
pi_27188540
quote:
lap tekst
Ik ben het met je eens, maar je moet wel het verschil zien tussen Eurodusnie, een club speciaal opgericht tegen de grondwet, en de VVD. Ik vind het minder erg dat een groepje als Eurodusnie buiten zijn boekje gaat dan wanneer een politiek partij dat doet. Die zouden toch echt beter moeten weten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:03 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27188546
pi_27188604
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27188639
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar je moet wel het verschil zien tussen Eurodusnie, een club speciaal opgericht tegen de grondwet, en de VVD. Ik vind het minder erg dat een groepje als Eurodusnie buiten zijn boekje gaat dan wanneer een politiek partij dat doet. Die zouden toch echt beter moeten weten.
Eurodusnie werd opgericht in 1997, aan de vooravond van de Amsterdamse Eurotop. In die tijd hielden wij ons als collectief nog voornamelijk bezig met de Europese Unie. De naam "Eurodusnie" werd toen gekozen met het oog op onze kriek op de EU, en met een knipoog naar het bekende pretpark.
pi_27188647
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:54 schreef longinus het volgende:
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
Kennen en begrijpen is niet hetzelfde.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:00 #79
95998 -DailaLama-
pi_27188674
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef Argento het volgende:

[..]

Te moeilijk?
Mensen mogen niet verontwaardigd zijn wanneer politici de holocaust gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft?
pi_27188689
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:39 #81
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27188699
Nog meer redenen om nee te stemmen .Vuile K*T vvd
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:50 #82
119009 EA
Say it loud!
pi_27188707
quote:

[..]

Ik moet letterlijk bijna kotsen van deze actie van de VVD. Ik krijg er in ieder geval een hele vieze smaak van in mijn mond. Denken ze daar bij de VVD soms dat ze God zijn om zulke uitspraken/acties te kunnen doen. Ronduit walgelijk
pi_27188726
quote:

[..]

Grappig dat je nu precies dezelfde denkwijze, die je van anderen verafschuwd overneemt, oftewel doorgeslagen argumenten gebruiken ...
Zoals ik al zei, de redenering is inderdaad doorgeslagen. Maar nogmaals, actie is reactie.
pi_27188781
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:54 schreef longinus het volgende:
'Kenners van EU-grondwet zijn meestal tegen'

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

Jouw ervaring lijkt te kunnen kloppen.
pi_27188824
Hebben andere partijen die voor de Grondwet zijn al hierop gereageerd... kan me voorstellen dat men bij het CDA en de PvdA toch sommige mensen nu een hand voor het gezicht slaan.... hoe kun je zooo dom zijn?
pi_27188839
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Mensen mogen niet verontwaardigd zijn wanneer politici de holocaust gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft?
Ik geloof niet dat ik iemand iets verbied, maar telkens weer toont Fok de mensheid op haar slechtst.

Er zijn twee fouten gemaakt:

1. Het verdrag de naam Grondwet meegeven.
2. Het instellen van een raadgevend referendum.

anders dan dat: een constitutioneel verdrag voor de EU moet er gewoon komen.
pi_27188899
Ik dacht eerst voor de kloterij gewoon voor te gaan stemmen. Gewoon omdat iedereen tegen is Maar dit slaat toch wel alles...
pi_27188915
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
Andere kant volgens mij?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 20 mei 2005 @ 16:02:20 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_27188937
Zo, weer een klacht de deur uit...
Laat ze het maar voelen bij de VVD...
Stelletje idioten...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_27188948
quote:

[..]

Achterlijke reactie. "Europa" was natuurlijk altijd al gestoeld op een consitutioneel verdrag. Hoe had je je dat anders voorgesteld. Nu wordt dat het verdrag dat een logische volgende stap is na de eerdere verdragen, ineens grondwet genoemd. Grote fout, want nu gaan onwetende nattigheid voelen. Dat EU-recht boven nationaal recht zal gaan of zo. Is misschien een wakeup-call, maar dat is al een tijdje zo. Gemeenschapsrecht prevaleert boven nationaal recht.
pi_27188996
Ik heb even mijn ondertitel aangepast..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:04:49 #92
93744 Finder_elf_towns
pi_27189047
quote:

Klachtentekstje:
[..]
Leuk pb, maar geenstijl komt vanavond met een juridisch verantwoorde standaardbrief.
pi_27189051
Spotje was net op tv bij het journaal op 1.
Ze hebben voor het gemak ook maar even Madrid erbij gepropt. En dan dat walgelijke volgevreten hoofd van een VVD'er als afsluiter. Niet te filmen hoe slecht dit overkomt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:05:00 #94
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_27189055
De oorlog in het voormalig Joegoslavië ontstond juist omdat het land uit elkaar viel.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_27189057
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

ik heb hetzelfde.. heb laatste een weblog gelezen waar de grondwet uitgelegd wordt (redelijk objectief) en ik begin steeds meer naar de NEE kan te neigen.

Ik heb trouwens een klacht ingediend bij de reclame code commisie ingediend en een mail naar de VVD gestuurd.. ik vind deze reclame echt smakeloos (en normaal boeit me dit zelden)
pi_27189109
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik iemand iets verbied, maar telkens weer toont Fok de mensheid op haar slechtst.

Er zijn twee fouten gemaakt:

1. Het verdrag de naam Grondwet meegeven.
2. Het instellen van een raadgevend referendum.

anders dan dat: een constitutioneel verdrag voor de EU moet er gewoon komen.
Het rare is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ook weer niet. Het is inderdaad geen Grondwet en ik ben tegen referenda. En ja, deze 'Grondwet' is een verbetering voor Europa. Maar wat ben ik blij dat we nu als bevolking eindelijk direct een signaal kunnen afgeven aan de politiek wat de Europese eenwording betreft. Als het zou kunnen had ik wel duizend keer TEGEN gestemd...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:27 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27189125
Jé wat fout zeg.

't Zou door FOX News bedacht kunnen zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:57 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27189148
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:09:01 #99
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27189241
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
Die man is eng
pi_27189292
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Het punt was dat ik objectievere informatie verwacht van een politieke partij dan van een propagandaclubje
pi_27189297
http://www.elsevier.nl/artimg/a20051430192626.JPG

Staan mijlenver achter in de peiling, maar wel allemaal op hetzelfde station campagne voeren
pi_27189309
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ja, maar dit soort berichten zijn natuurlijk onzin. Veel van de mensen zijn tegen omdat ze denken de Grondwet te kennen. Daarom zijn ze ook tegen...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:11:10 #103
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27189316
wat een walgelijke video
pi_27189317
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Eurodusnie werd opgericht in 1997, aan de vooravond van de Amsterdamse Eurotop. In die tijd hielden wij ons als collectief nog voornamelijk bezig met de Europese Unie. De naam "Eurodusnie" werd toen gekozen met het oog op onze kriek op de EU, en met een knipoog naar het bekende pretpark.
Ja en?
pi_27189328
Spotje is ziek man..
pi_27189358
quote:

Jezus wat slecht zeg. Dit is echt te erg voor woorden.
pi_27189383
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef wonko het volgende:

[..]

Ja en?
Hij is dus niet speciaal opgericht tegen de Grondwet zoals beweerd werd.
pi_27189391
Echt een walgelijke reclame, overigens volgens mij heeft het aantal reclame spotjes van de ja-stemmers een positieve samenhang met het aantal nee-stemmers
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:23 #109
93744 Finder_elf_towns
pi_27189406
quote:

Dat is een van de laagste reclames die ik heb gezien
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:33 #110
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27189418
een nadeel van referenda komt nu wel duidelijk zo naar voren: politici kunnen vanalles blaten zonder dat zij er zelf verlies op lijden dmv zetelverlies zoals bij parlementsverkiezingen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:14:02 #111
78725 BloodRayne
^^^^^^^^^^
pi_27189439
Heb net een klacht ingedient bij de reclame code commisie.

Ik ken de ex-minister van buitenlandse zaken van Slovenie die tijdens de oorlog dienst deed. Ik ga hem direct op de hoogte brengen van deze reclame campagne zodat hij wellicht de juiste mensen om opheldering kan laten gaan vragen.

Walgelijk.
pi_27189457
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Het rare is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ook weer niet. Het is inderdaad geen Grondwet en ik ben tegen referenda. En ja, deze 'Grondwet' is een verbetering voor Europa. Maar wat ben ik blij dat we nu als bevolking eindelijk direct een signaal kunnen afgeven aan de politiek wat de Europese eenwording betreft. Als het zou kunnen had ik wel duizend keer TEGEN gestemd...
Dat is toch flauwe kul? Het gáát helemaal niet om een signaal tegen of voor Europa. Daarmee geef je al aan wat een onwerkbaar instrument een raadgevend referendum is. Er zijn maar een paar argumenten tegen de grondwet die ook nog eens steekhoudend zijn. Daar kun je dan uren over debateren (en in werkelijkheid is daar anderhalf jaar over gedebateerd) terwijl je weet dat alleen een compromis haalbaar is. Een compromis waarvan iedereen dus wel punten zal kunnen aanhalen waar zij het niet eens kunnen zijn. Het is immers een compromis. Dat is allemaal prima en ook nog eens best interessant om op die wijze gezichtspunten uit te wisselen, maar dat wordt met het raadgevende referendum direct de kop ingedrukt.

De oprechte nee-stemmers (waarvoor ik al het mogelijke respect heb), worden overschreeuwd door lieden die zich bekocht voelen met de Euro, die menen dat hun nationale identiteit op de tocht staat (is die dan zo sterk en is die dan zo heilig), die een tegenstem een probaat middel vinden om die nare nationale overheid eens een hak te zetten (lieden die elke overheid maar naar vinden, want op een of andere manier is het bon ton om de overheid als kwaadaardig te beschouwen). Fok is een loepzuiver exponent van die tweede groep. Behoudens een paar Fokkers die ik op de vingers van één hand kan tellen en dat vind ik inderdaad de mensheid op haar slechtst.

Het heeft de discussie onherstelbaar vergiftigd. Zelfs in die mate dat je nu al weet dat, indien partijen inderdaad genoodzaakt zijn terug te keren naar de onderhandelingstafel, een eventueel verbeterde versie van het verdrag net zo hard de grond in zal worden geboord àls je weer de fout maakt de beslissing van ratificatie afhankelijk te stellen van het volk ipv het parlement (en zit dat parlement er niet sowieso al met democratische legitimatie).

In het spotje van de VVD vindt men nu weer en masse een uitlaatklep om de onvrede met grote, stropige stromen over het forum te laten druipen. Er maar even aan voorbijgaand dat Europa inderdaad (mede) haar bestaansrecht vindt in het voorkomen van militaire en sociale misstanden al te dicht bij huis.
pi_27189470
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar dat was niet het punt.
pi_27189495
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Gossie....en nu? Hele zooitje in een kamp flikkeren?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:19:02 #115
95998 -DailaLama-
pi_27189623
Jezus, die huil- en marcheergeluiden.

Jan Mulder .... grove uitlatingen zijn zeker naamsgebonden of zo.
pi_27189717
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef Argento het volgende:
In het spotje van de VVD vindt men nu weer en masse een uitlaatklep om de onvrede met grote, stropige stromen over het forum te laten druipen. Er maar even aan voorbijgaand dat Europa inderdaad (mede) haar bestaansrecht vindt in het voorkomen van militaire en sociale misstanden al te dicht bij huis.
De beelden van Madrid erbij halen kan ik inkomen gezien het feit dat men zegt dat het verdrag meer/betere mogelijkheden biedt om terrorisme te bestrijden maar het gebruiken van (vooral) WOII is naar mijn mening toch echt een bridge too far. Maar goed, misschien heb ik wel een te grote antipathie ontwikkeld tegen alles en iedereen die hun argumenten kracht bij willen zetten door WOII er bij te halen. Denk bv aan dhr Pronk (ook al was het een andere situatie), het is simpelweg een zwaktebod naar mijn mening.

Daarnaast is de VVDer in het spotje ook tenenkrommend.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:26:26 #117
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_27189873
Misschien ook even mijnheer Jan Mulder van de VVD mailen dat hij nogal smakeloos bezig is:

mailto:jmulder@europarl.eu.int
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_27189888
Walgelijk filmpje

De VVD is echt zo verkeerd bezig de laatste tijd. Ik denk dat de achterban hier ook niet blij mee is.
pi_27189893
quote:

[..]

Dat is toch flauwe kul? Het gáát helemaal niet om een signaal tegen of voor Europa. Daarmee geef je al aan wat een onwerkbaar instrument een raadgevend referendum is. Er zijn maar een paar argumenten tegen de grondwet die ook nog eens steekhoudend zijn. Daar kun je dan uren over debateren (en in werkelijkheid is daar anderhalf jaar over gedebateerd) terwijl je weet dat alleen een compromis haalbaar is. Een compromis waarvan iedereen dus wel punten zal kunnen aanhalen waar zij het niet eens kunnen zijn. Het is immers een compromis. Dat is allemaal prima en ook nog eens best interessant om op die wijze gezichtspunten uit te wisselen, maar dat wordt met het raadgevende referendum direct de kop ingedrukt.

De oprechte nee-stemmers (waarvoor ik al het mogelijke respect heb), worden overschreeuwd door lieden die zich bekocht voelen met de Euro, die menen dat hun nationale identiteit op de tocht staat (is die dan zo sterk en is die dan zo heilig), die een tegenstem een probaat middel vinden om die nare nationale overheid eens een hak te zetten (lieden die elke overheid maar naar vinden, want op een of andere manier is het bon ton om de overheid als kwaadaardig te beschouwen). Fok is een loepzuiver exponent van die tweede groep. Behoudens een paar Fokkers die ik op de vingers van één hand kan tellen en dat vind ik inderdaad de mensheid op haar slechtst.

Het heeft de discussie onherstelbaar vergiftigd. Zelfs in die mate dat je nu al weet dat, indien partijen inderdaad genoodzaakt zijn terug te keren naar de onderhandelingstafel, een eventueel verbeterde versie van het verdrag net zo hard de grond in zal worden geboord àls je weer de fout maakt de beslissing van ratificatie afhankelijk te stellen van het volk ipv het parlement (en zit dat parlement er niet sowieso al met democratische legitimatie).
Natuurlijk is het referendum uitsluitend bedoeld je mening kenbaar te maken over de Grondwet. Mijn probleem is alleen dat dit referendum de allereerste, en waarschijnlijk ook de allerlaatste, keer is directe invloed uit te oefenen op de politiek wat de EU betreft. En nee, zo tevreden ben ik niet met de EU en de op hol geslagen eenwording.

Los daarvan is 'het Nederlandse volk' gewoon jarenlang voorgelogen. Pas eergister (!) hoorde ik voor het eerst van politici dat we in de Verenigde Staten van Europa wonen. Toen pas is voor het eerst openlijk toegegeven in wat voor situatie we verkeren.

Ik ben het helemaal met je eens dat een refendum een idioot middel is, maar ik ben wel erg blij dat het voor het eerst echt gebruikt word bij zo'n onderwerp. Een waarschijnlijke NEE voor de Grondwet en nooit meer een referendum. Twee vliegen in 1 klap voor mij dus
quote:
Dat klopt. Maar je snapt ook heus wel wat de onderliggende boodschap is van een dergelijk spotje. Er word heel erg ingespeeld op angst. Stem voor de Grondwet of kan een nieuwe holocaust komen. En dat is gewoon heel, heel erg laag.
pi_27189928
Ik heb het volgende mailtje naar aanleiding van dit filmpje gestuurd naar Meneer Maaten, fractievoorzitter van de VVD in het EP:
quote:
Geachte heer Maaten,

Ik weet niet of dit het juiste mail adres is om mijn klacht kenbaar te maken omtrent een nieuwe spot van de VVD om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Maar aangezien u de fractievoorzitter bent leek het me wel gepast het naar u te sturen.

Ik las zojuist dat vanaf komende zaterdag er een nieuwe spot op tv komt om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Dat de VVD probeert mensen te winnen voor een positieve stem begrijp ik. Hoewel ik mijn twijfels heb bij de manier waarop de regering en zeker ook de VVD de laatste tijd bezig is om mensen te winnen voor de grondwet.

Maar nu kwam mij ter oren dat de holocaust en Srebrencia erbij worden gehaald om mensen te stimuleren om toch vooral ja te stemmen. En deze campagne stoot mij tegen de borst.
Ten eerste vind ik het van een schokkend laag niveau om de Holocaust en Srebrenica erbij te halen om mensen bang te maken indien ze tegen stemmen. In mijn ogen is het pure demagogie en onwetendheid omtrent de geschiedenis.

Het verleden heeft ons geleerd dat centralisatie van macht juist tot ellende en oorlog leidt. Nu wil ik zeker niet insinueren dat een positieve stem voor de grondwet en invoering van die grondwet zal leiden tot ellende en oorlog maar de manier waarop de VVD misbruikt maakt van beide afschuwelijke gebeurtenissen in het verleden stuit mij enorm tegen de borst. Het is gewoon pertinent onjuist dat die gebeurtenissen het gevolg zijn van gedecentraliseerde macht.

Bovendien denk ik dat deze campagne averechts zal werken. Voor mij persoonlijk is dit wederom een bevestiging om tegen de grondwet te stemmen. Daarnaast zet ik mijn ernstige twijfels of ik in de toekomst nog op de VVD ga stemmen. Dit tot mijn grote spijt want tot voor kort kon ik me goed vinden in de standpunten van de VVD maar op dit moment varen jullie een koers die ver verwijderd is van mijn visie op Europa en Nederland.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt.

Met vriendelijke groet,
pi_27189955
quote:
Dat het de discussie vergiftigd heeft, ben ik geheel met je eens. Nee stemmen, wat in feite neerkomt op het overdoen van het huiswerk en het er alsnog doordrukken, te belemmeren door te dreigen met zoiets verschrikkelijks als de holocaust is ronduit schandalig, smakeloos en past niet bij een politieke partij. Zeker niet een partij die vindt dat je op basis van correcte argumenten moest discussieren.
pi_27190047
Je zou bijna gaan geloven dat de VVD stiekem tegen de Grondwet is...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:34:30 #123
93744 Finder_elf_towns
pi_27190152
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:31 schreef nikk het volgende:
Je zou bijna gaan geloven dat de VVD stiekem tegen de Grondwet is...
In dat geval vraag ik mij af wiens agenda ze uitvoeren in de 2de kamer. Waarom zou je immers als grote politieke partij je werkelijke mening verbergen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:38:05 #124
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27190269
Het is echt niet meer te geloven. Een tijdje geleden was er een waarde en normen debat. Zou een van de politici mij eens willen vertellen onder welke waarde en normen dit valt?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:41:59 #125
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27190395
quote:
Ik doe helemaal niets. Voor mij is het wel goed zo

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:42:51 #126
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27190428
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:38 schreef marcb1974 het volgende:
Het is echt niet meer te geloven. Een tijdje geleden was er een waarde en normen debat. Zou een van de politici mij eens willen vertellen onder welke waarde en normen dit valt?
pi_27190464
quote:
VVD trekt campagnespot snel terug

BRUSSEL De VVD trekt een tv-spotje over
de Europese grondwet terug.De spot was
gemaakt door Europarlementariër Maaten.
Hij verwijst daarin naar de holocaust,
Srebrenica en de aanslagen in Madrid om
mensen ervan te overtuigen dat ze 'ja'
moeten zeggen tegen Europese grondwet.

De spot was sinds vandaag te zien op de
website van de VVD-Europarlementariër.
Vanaf morgen zouden veertien regionale
zenders het filmpje uitzenden.

Na overleg met het partijbureau in
Nederland heeft Maaten besloten de spot
niet uit te zenden.Het filmpje zou bij
nader inzien te ver gaan en averechts
kunnen werken.
TT

pi_27190484
VVD schrapt tv-spotje met holocaust

BRUSSEL - De VVD heeft een streep gezet door een reclamespotje waarin europarlementsleden van de partij de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. VVD-leider in het europarlement Maaten zegt dat hij daartoe besloten heeft na overleg vrijdagmiddag met het partijbureau in Nederland.

Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".

bron nu.nl
pi_27190493

Dat was snel.
pi_27190545
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef nikk het volgende:

Dat was snel.
Nou.. dat was de extra subsidie.. Nog een potje dan maar??
pi_27190705
wat een losers. Deze partij verdient het gewoon om bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd te worden. Dat de middenstanders maar een eigen partij oprichten.
pi_27190742
ik word er bijna onpasselijk van
pi_27190753
Ik hoop wel dat de landelijke media aandacht aan dit misplaatste filmpje besteden!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:54:16 #134
33189 RM-rf
1/998001
pi_27190910
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Natuurlijk is het referendum uitsluitend bedoeld je mening kenbaar te maken over de Grondwet. Mijn probleem is alleen dat dit referendum de allereerste, en waarschijnlijk ook de allerlaatste, keer is directe invloed uit te oefenen op de politiek wat de EU betreft. En nee, zo tevreden ben ik niet met de EU en de op hol geslagen eenwording.
Joh, laat jij je even bang maken.. enkel dan door de tegenstanders, die evenzeer 'inspelen op de angst'... alhoewel ze kennelijk wegkomen met hun non-argumenten, terwijl een VVD-nono met zo'n idiote spot (die idd belachelijk is, en waarvoor ik hoop dat die hem snel terugtrekt en zijn excuses aanbiedt, net zoals Donner al zijn excuses had moeten aanbieden voor domme opmerkingen, die de kiezers beledigden) gelijk bestrafd wordt .. 'omdat het een respectabele partij is..'

Als de grondwet in werking getreden is, blijf je gewoon stemmen voor de nationale regering, die met deze grondwt ook meer tijd heeft voor puur nationale zaken, de grondwet definieert ook duidelijk gebieden waar europa niks over te zeggen heeft ...

Deze nationale regeringen wijzen ook gezamelijk de Commissie aan, ze nemen niet over specifiek beleid besluiten, maar zo'n benoemingsrecht is politiek gezien een der sterkste 'machten'...
Tevens hebben alle lidstaten een veto over de financiele begroting ... als men echt grote strijd wil zou dat kunnen voldoen om de EU door één lidstaat 'lam' te leggen (al zal dat hoogstwaarschijnlijk nooit toegepoast hoeven te worden)

De grondwet bevat zelfs een mogelijkheid om 'uit de EU te stappen' op ieder gewenst moment.
En de nationale parlementen hebben ook enkele mogelijkheden tegen mogelijk europees beleid.. ofwel insamenwerking met 8 parlementen kunnen ze een specifiek beleid 'blokkeren'... of ze kunnen de toepasbaarheid van specifiek beleid ontzeggen als ze van mening zijn dat het puur interne aangelegenheden betreft....

Verder, het Europees Parlement heeft een duidelijke controlerende functie, misschien voorlopig nog behoorlijk beperkte macht (zo kunnen ze niet één specifieke commissaris naar huis sturen, enkel de commissie als geheel, alhoewel dat _kan_ gebeuren, in de geschiedenis had dat tot nu toe al twee keer mogelijk voor _kunnen_ komen als ze er toen echt de macht toe hadden gehad, echter toendertijd werd dat altijd door de lidstaten geblokkeerd)...

Je kunt gewoon direkt je stem uitbrengen voor het euro-parlement... zelfs voor specifieke euro-partijen, die een ander doel nastreven dan het politieke beleid dat je voor je eigen land voorstaat....

Ik denk overigens dat het ide, 'een NEE-stem maakt niks uit, nederland blijft toch wel gewoon in de EU, en de grondwet komt er ook' juist een versterking is van veel NEE-stemmers .. ze hoeven dan namelijk niet de mogelijke consequenties van hun stem mee te wegen, als die toch genegeert wordt ...

Dat is het domme aan een 'raadgevend referendum'...
dat is een soort van 'vriendschappelijke' zomeravond-voetbal-oefenpot, tegen het 7e voetbalelftal van een onderafdeling boerenvereniging .... jij stapt daarin met het idee een leuk uurtje te ballen, en die boeren komen net van het hooien en schoffelen direkt 3/4 van je team onder de bodem, die gaan dr vol in, letten niet eens op de bal.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27191001
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat een losers. Deze partij verdient het gewoon om bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd te worden.
Jij doet me op een of andere manier denken aan Jan Mulder (die van BVD) die gisteren lichtelijk suggereerde dat een mogelijk 'nee' geen stem tegen de Grondwet is, maar een proteststem tegen het uitzetbeleid van dit kabinet...
pi_27191013
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef SlaadjeBla het volgende:
VVD schrapt tv-spotje met holocaust

BRUSSEL - De VVD heeft een streep gezet door een reclamespotje waarin europarlementsleden van de partij de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. VVD-leider in het europarlement Maaten zegt dat hij daartoe besloten heeft na overleg vrijdagmiddag met het partijbureau in Nederland.

Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".

bron nu.nl
en terecht, zijn ze nou helemaal besodemieterd!!!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:57:19 #137
33189 RM-rf
1/998001
pi_27191029
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niets. Voor mij is het wel goed zo

²
Het zou natuurlijk wel een idee zijn om de toetreding van Turkije bij de EU te promoten onder het motto:

'Genocide 1915, Turken vermoorden 1,5 miljoen Armenen ... Turkije bij de Europese Unie is de enige methode om herhaling van zulk een voorval te stoppen ..."

pi_27191127
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij doet me op een of andere manier denken aan Jan Mulder (die van BVD) die gisteren lichtelijk suggereerde dat een mogelijk 'nee' geen stem tegen de Grondwet is, maar een proteststem tegen het uitzetbeleid van dit kabinet...
He? Wat haal je nu allemaal erbij?! Kan het toch ook niet helpen dat jouw favoriete partij in opspraak is.
pi_27191147
edit. bericht al gepost
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_27191186
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Joh, laat jij je even bang maken..
Puhleeezzz

Ik hoef alleen niet zo nodig een Verenigde Staten van Europa.
pi_27191240
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk wel een idee zijn om de toetreding van Turkije bij de EU te promoten onder het motto:

'Genocide 1915, Turken vermoorden 1,5 miljoen Armenen ... Turkije bij de Europese Unie is de enige methode om herhaling van zulk een voorval te stoppen ..."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide

Ach ja, we zouden ook gewoon, ik weet niet hoor, ingrijpen zoals de VS heeft gedaan in Irak. Dan even buiten de motieven om en het gegeven dat Europa niet ontzettend daadkrachtig is in oorlogen. Ik zie niet in waarom we dan Turkije binnen moeten halen ? Zou je nu dan ook Irak binnen halen zodat de honderdduizenden doden onder Sadam niet meer plaats kunnen vinden ?

Lijkt me nou niet echt een superargument.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:05:57 #142
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27191294
Ik heb geen zin om overal op te reageren.
quote:
(...)
De grondwet bevat zelfs een mogelijkheid om 'uit de EU te stappen' op ieder gewenst moment.
Verdragen kunnen altijd opgezegd worden en dat gebeurt ook met enige regelmaat.
quote:
En de nationale parlementen hebben ook enkele mogelijkheden tegen mogelijk europees beleid.. ofwel insamenwerking met 8 parlementen kunnen ze een specifiek beleid 'blokkeren'... of ze kunnen de toepasbaarheid van specifiek beleid ontzeggen als ze van mening zijn dat het puur interne aangelegenheden betreft....

(...)
Dat kan niet geblokkeerd worden. Er kan slechts wat teruggestuurd worden, waarna ze een dikke vinger kunnen opsteken.
pi_27191362
quote:
Ik denk overigens dat het ide, 'een NEE-stem maakt niks uit, nederland blijft toch wel gewoon in de EU, en de grondwet komt er ook' juist een versterking is van veel NEE-stemmers .. ze hoeven dan namelijk niet de mogelijke consequenties van hun stem mee te wegen, als die toch genegeert wordt ...
Jij gaat er hier vanuit dat een NEE-stem een stem tegen iedere grondwet is, terwijl een NEE-stem een stem kan zijn tegen DEZE grondwet.
pi_27191471
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

He? Wat haal je nu allemaal erbij?! Kan het toch ook niet helpen dat jouw favoriete partij in opspraak is.
Ging om de gretigheid waarmee jij een gebeurtenis gebruikt om je eigen politieke mening bevestigd te zien krijgen (de VVD moet weggevaagd worden). Maar laat idd maar zitten....

Trouwens, sinds de VVD zich heeft ontpopt als een grote voorstander van deze Grondwet en dus het uithollen van Nederland zijn zij al een tijdje niet meer mijn favoriete partij....
pi_27191496
quote:
Update 16:50

VVD zendt spot niet uit
De VVD heeft zojuist laten weten de spot in te trekken. Het filmpje zou bij nader inzien te ver gaan en averechts kunnen werken, zo zegt Maaten nu na overleg met het partijbureau in Nederland.
Nee, dit incident in de nationale media zal niet averechts werken? . Wat een gigantisch domme mensen zitten er bij de VVD.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:14:39 #146
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27191583
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef SlaadjeBla het volgende:

bron nu.nl

Ben benieuwd of het nu nog in het pro-Grondwet Journaal komt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:15:34 #147
95998 -DailaLama-
pi_27191609
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ging om de gretigheid waarmee jij een gebeurtenis gebruikt om je eigen politieke mening bevestigd te zien krijgen (de VVD moet weggevaagd worden). Maar laat idd maar zitten....

Trouwens, sinds de VVD zich heeft ontpopt als een grote voorstander van deze Grondwet en dus het uithollen van Nederland zijn zij al een tijdje niet meer mijn favoriete partij....
Je moet eens fokkers horen wanneer er een klein akkefietje bij een linkse partij is ...
pi_27191629
quote:
Ik vraag me af waar rechtse kiezers straks naar toe moeten, er is al zo weinig op de rechterflank. CDA, ten eerste meer midden en dankzij uitspraken van Donner over de grondwet ook niet echt een optie, de VVD heeft zich ook belachelijk gemaakt door dit soort spotjes. Houden we Wilders over als nog een beetje serieuze partij...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:17:11 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27191661
Fantastische manier om campagne te voeren.
De schade is al aangericht denk ik, ondanks het snelle terugtrekken.

Feitelijk is de tweede wereldoorlog natuurlijk wel de aanleiding geweest voor vergaande europee samenwerking, maar op een dergelijke manier dit gebruiken is not done. Vooral het voorbeeld Srebrenica toont aan dat het vooral inspelen op angst is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27191695
Een klacht bij de reclamecodecommissie zal weinig uitmaken btw. Ze kunnen hooguit zeggen dat het filmpje niet meer uitgezonden mag worden. En dat wordt het al niet meer.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:19:30 #152
95998 -DailaLama-
pi_27191732
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:17 schreef Sidekick het volgende:
Fantastische manier om campagne te voeren.
De schade is al aangericht denk ik, ondanks het snelle terugtrekken.

Feitelijk is de tweede wereldoorlog natuurlijk wel de aanleiding geweest voor vergaande europee samenwerking, maar op een dergelijke manier dit gebruiken is not done. Vooral Srebrenica toont aan dat het vooral inspelen op angst is.
Ja, maar ze doen net alsof die Europese samenwerking er niet is wanneer we deze grondwet verwerpen. Dat is lulkoek natuurlijk. Samenwerking hoeft niet altijd vruchten af te leveren. Dat gaat met vallen en opstaan.
pi_27192320
[quote]Op vrijdag 20 mei 2005 17:19 schreef pberends het volgende:
[EU] Barosso wil 1 miljard euro meer van Nederland

we worden compleet leeggezogen
[/

We zouden dacht ik nou juist gecompenseerd worden na jarenlang GEKKE HENKIE gespeeld te hebben in Europa.quote] En de VVD wordt steeds ziekmakender.
pi_27192563
EU

pi_27192597
Wat een vuil tuig, dat VVD
Dus met ander woorden, Nee-stemmers zijn fascisten en nazi's en zullen miljoenen mensen gaan vermoorden

Maar het mooie is, is dat deze reclame natuurlijk aafrechts gaat werken, wie gaat er nu nog ja stemmen (op een paar cda-discipelen na dan).
De status 'bagger-user' voorbij
pi_27192647
Als Wilders of de SP nu een goede actie willen maken, moeten ze zo'n spotje maken van 'even apeldoorn bellen' met die aziatische dictator, maar daar van in de plaats Donner of Balkenende , en dan 'dit gebeurt er als u 'ja' stemt.
pi_27192667
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wat een vuil tuig, dat VVD
Dus met ander woorden, Nee-stemmers zijn fascisten en nazi's en zullen miljoenen mensen gaan vermoorden
Nee, dat beweren ze niet en dat suggereren ze ook niet
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:56:20 #158
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27192735
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar je kan het ook niet uitsluiten.
pi_27192795
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Het VVD overdrijft, ik overdrijf (maar toch minder).
pi_27193060
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:16 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar rechtse kiezers straks naar toe moeten, er is al zo weinig op de rechterflank. CDA, ten eerste meer midden en dankzij uitspraken van Donner over de grondwet ook niet echt een optie, de VVD heeft zich ook belachelijk gemaakt door dit soort spotjes. Houden we Wilders over als nog een beetje serieuze partij...
De keus wordt idd steeds moeilijker. Misschien dat de VVD wat leert als de Grondwet eventueel wordt verworpen...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:08:54 #161
95998 -DailaLama-
pi_27193061
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Als Wilders of de SP nu een goede actie willen maken, moeten ze zo'n spotje maken van 'even apeldoorn bellen' met die aziatische dictator, maar daar van in de plaats Donner of Balkenende , en dan 'dit gebeurt er als u 'ja' stemt.
Of Donner en Balkenende die om de tafel zitten met die Irakese propagandaminister en aan hem vragen of hij een promofilm wil maken.
pi_27193987
Wat een sukkels bij de VVD.

De ware aard van de VVD is vandaag naar boven gekomen. Het lijkt wel D'66. Flinterdunne principes

Opportunistische demagogen
pi_27194019
Vanavond bij Nova 22:20 NL3:
quote:
In NOVA Politiek zijn vrijdag 20 mei premier Jan Peter Balkenende (CDA) en de vice-premiers Gerrit Zalm (VVD) en Laurens Jan Brinkhorst (D66) te gast. Zij komen uitleggen wat het kabinet denkt te doen aan de groeiende weerstand in Nederland tegen de Europese grondwet. En waarom de ja-campagne van het kabinet niet wil vlotten. Een gesprek over de afstand tot Brussel, de commotie over de euro en wat er gebeurt als Nederland de grondwet afwijst.

Verder een portret van de ja-campagne en kritiek daarop van politicoloog Rinus van Schendelen en Remco Sangers van het reclamebureau Edividual.
Leuke timing.
Wat zal Zalm het nu druk hebben..
pi_27194125
Volgens Balkenende is Nee ook echt Nee.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=579623/sc=5e5f32
pi_27194296
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
haha de SP zal misschien dit nog wel lukken Wilders heeft geen gevoel voor humor
pi_27194554
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:46 schreef poemojn het volgende:
Vanavond bij Nova 22:20 NL3:
Leuke timing.
Wat zal Zalm het nu druk hebben..
*alarm zet
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:16:36 #167
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27194780
quote:

[..]

Dat kan van meerdere kanten worden gezegd. Maar dit is natuurlijk een walgelijke actie van de VVD. Iemand die dit, in mijn ogen, ook maar goed dúrft te praten, is in mijn ogen al gek... Maar ja, ik ben toch alleen maar de naïeve, 16-jarige, dus wie luistert er nu naar mij?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_27194978
van een collega begreep ik dat dit een volledig Brussels initiatief was.

nadat bekend werd in Den Haag wat ze bij de Europese fractie van plan waren brak de pleuris uit en enkele minuten later was het spotje van de baan.

Typisch geval van geen coordinatie binnen de partij. Jammer.
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_27195644
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De keus wordt idd steeds moeilijker. Misschien dat de VVD wat leert als de Grondwet eventueel wordt verworpen...
En waar moet je als linkse kiezer dan naartoe? PvdA en Groenlinks zijn ook één pot.
Misschien toch maar PRDV
pi_27195830
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:48 schreef kenz het volgende:
En waar moet je als linkse kiezer dan naartoe? PvdA en Groenlinks zijn ook één pot.
Misschien toch maar PRDV
Vergeet niet dat de PvdA en GL nog niet betrapt zijn op zulke achterlijke spotjes (tenminste ik ken de voorbeelden niet) en ook uitspraken over burgeroorlog en een economisch dal heb ik niet voorbij horen komen maar goed misschien komt de identiteitscrisis voor links komt nog wel als na een Nee de roep van links komt om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

maar goed, ik ben benieuwd naar Nova vanavond kijken hoe Zalm zich hieruit probeert te redden.
pi_27195972
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:55 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de PvdA en GL nog niet betrapt zijn op zulke achterlijke spotjes (tenminste ik ken de voorbeelden niet) en ook uitspraken over burgeroorlog en een economisch dal heb ik niet voorbij horen komen maar goed misschien komt de identiteitscrisis voor links komt nog wel als na een Nee de roep van links komt om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

maar goed, ik ben benieuwd naar Nova vanavond kijken hoe Zalm zich hieruit probeert te redden.
Mee eens dat ze er nog geen zooitje van hebben gemaakt zoals de regeringspartijen, maar kan niet zeggen dat ze een goed alternatief bieden. Het kabinet en de coalitie zeggen de raarste dingen, maar Bos heb ik nog helemaal niet over de grondwet gehoord. Ik zag hem alleen wat foldertjes ronddelen.

Overigens zit ik straks ook voor de buis bij NOVA. Ik heb nu al voorpret over het gelazer
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:03:36 #172
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27196082
Maaten: "we hadden het niet zo bedoeld"
pi_27196085
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:00 schreef kenz het volgende:
Het kabinet en de coalitie zeggen de raarste dingen, maar Bos heb ik nog helemaal niet over de grondwet gehoord. Ik zag hem alleen wat foldertjes ronddelen.
Ik werd gisteren echt doodgespamd door die PvdAers. Eerst stonden ze bij de EUR al te folderen en daarna hadden ze echt 4 peletons strategisch opgesteld in de winkelstraat (damn naam kwijt.....). Doodziek werd ik ervan maar goed het is iig beter dan zo'n reclamespot.
pi_27196132
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:03 schreef DaveM het volgende:
Maaten: "we hadden het niet zo bedoeld"
Wir habben es nicht gewust
Vive la resistance!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:09:41 #175
117135 svenski
Sjalala Sjalala
pi_27196259
Je kunt ook reageren bij de VVD, en hun mededelen dat dit werkelijk belachelijk is.

Vul hier het forumulier in: http://www.vvd.nl/index2.asp?ParentItemID=0&ItemID=63&SelectedItemID=88
Ja toch? :')
pi_27196308
En NU weet ik zeker dat ik nee ga stemmen.

Tot voor kort was ik niet zeker, maar zo'n belachelijk kabinet, met de meest asociale partij van Nederland, nee, niet het CDA, maar hoe raadt u het zo: de VVD.

De schijnheiligen die zo intelligent willen overkomen, lichten de boel op (ik zal geen namen noemen).
"ik heb nog nooit van belasting gehoord'' (hint: Amsterdam)
''Ik blijf lid van de tweede kamer en ondertussen zit ik met mijn dikke reet te grijpen op mijn burgemeestersstoel'' (hint: grijpstra).

En nu... het toppunt: Als wij, als Nederlanders niet 'ja' stemmen tegen de grondwet, wat dan? Dan halen we toch gewoon de holocaust erbij. BESCHAMEND, één bende met oplichters daar met Zalm aan het hoofd.

Voordat de reacties komen: Ik stem tegen, omdat de politici mij niet kunnen overtuigen met argumenten waarom ik 'ja' zou stemmen.
pi_27196403
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:09 schreef svenski het volgende:
Je kunt ook reageren bij de VVD, en hun mededelen dat dit werkelijk belachelijk is.

Vul hier het forumulier in: http://www.vvd.nl/index2.asp?ParentItemID=0&ItemID=63&SelectedItemID=88
Alsof ze daar van leren...
Toch gedaan.
pi_27196449
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:11 schreef EmPulSe het volgende:
En NU weet ik zeker dat ik nee ga stemmen.

Tot voor kort was ik niet zeker, maar zo'n belachelijk kabinet, met de meest asociale partij van Nederland, nee, niet het CDA, maar hoe raadt u het zo: de VVD.

De schijnheiligen die zo intelligent willen overkomen, lichten de boel op (ik zal geen namen noemen).
"ik heb nog nooit van belasting gehoord'' (hint: Amsterdam)
''Ik blijf lid van de tweede kamer en ondertussen zit ik met mijn dikke reet te grijpen op mijn burgemeestersstoel'' (hint: grijpstra).

En nu... het toppunt: Als wij, als Nederlanders niet 'ja' stemmen tegen de grondwet, wat dan? Dan halen we toch gewoon de holocaust erbij. BESCHAMEND, één bende met oplichters daar met Zalm aan het hoofd.

Voordat de reacties komen: Ik stem tegen, omdat de politici mij niet kunnen overtuigen met argumenten waarom ik 'ja' zou stemmen.
Het zit je wel hoog, hè?
pi_27196477
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:14 schreef kenz het volgende:

[..]

Alsof ze daar van leren...
Toch gedaan.
Niet alle VVD-stemmers zijn zo dom, om komende verkiezingen weer op ze te stemmen.
pi_27196542
Smullen vanavond in NOVA (22.20, ned3):
quote:
Vanavond in NOVA Politiek

De Europese grondwet

In NOVA Politiek zijn morgen premier Jan Peter Balkenende (CDA) en de vice-premiers Gerrit Zalm (VVD) en Laurens Jan Brinkhorst (D66) te gast. Zij komen uitleggen wat het kabinet denkt te doen aan de groeiende weerstand in Nederland tegen de Europese grondwet.

Verder een portret van de ja-campagne en kritiek daarop van politicoloog Rinus van Schendelen en Remco Sangers van het reclamebureau Edividual.

En: stemadvies in 'De Zeepkist' en de te verwachten opkomst op 1 juni in de Europoll: wat stemt Nederland als nu het referendum gehouden zou worden?

Meer: NOVA Politiek

Presentatie: Jeroen Pauw en Clairy Polak
pi_27196546
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef kenz het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog, hè?
Ik zal jou vertellen dat ik volgend jaar niet meer op de VVD stem.
pi_27196552
Overigens heb ik het spotje niet gezien. Weet iemand waar het nog te bekijken is?
pi_27196569
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef EmPulSe het volgende:
Niet alle VVD-stemmers zijn zo dom, om komende verkiezingen weer op ze te stemmen.
Zoals reeds aangegeven, er is op dit moment geen redelijk alternatief. Denk dat Wilders maar eens vaart moeten maken met een goede partij en een goed programma (heb het huidige eigenlijk nog niet gelezen) want als het kabinet valt kan hij veel stemmen binnen halen vanwege het ontbreken van een goed rechts alternatief.
pi_27196818
Wilders gaat het doen voor ons.. ben ik heilig van overtuigd..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 20:30:34 #185
862 Arcee
Look closer
pi_27196880
Wat ongelooflijk dom! Wat een volstrekt idioot filmpje.

Zegt die gast op TV ook nog: "We hadden niet gedacht dat het dit effect zou hebben". Wat had je dan gedacht? Dat we bij Holocaust aan de Euro moesten denken? Of het milieubeleid? Als ik Holocaust zie dan denk ik aan de Holocaust, ongelovelijke oelewapper!

Mijn god, wat een dieptepunt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_27196974
Ben ik de enige hier die voorheen VVD stemde?
pi_27197012
Je mag tegenwoordig de WOII blijkbaar helemaal nooit meer noemen.
Alsof Europa daar niks mee te maken heeft.
pi_27197126
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:34 schreef SCH het volgende:
Wat een achterlijk argument, je wilt dus beweren dat als ik nee stem we zo'n doomscenario krijgen zoals in WOII met de Joden en andere minderheden?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 20:40:48 #189
862 Arcee
Look closer
pi_27197244
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:34 schreef SCH het volgende:
Kan-ie keer tegen de VVD schoppen, gaat-ie 't weer zitten te verdedigen.

Jij wil alleen maar discussies opnaaien met je dwarse meningen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_27197320
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:19 schreef kenz het volgende:
Overigens heb ik het spotje niet gezien. Weet iemand waar het nog te bekijken is?
Staat in de OP
pi_27197477
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:38 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Wat een achterlijk argument, je wilt dus beweren dat als ik nee stem we zo'n doomscenario krijgen zoals in WOII met de Joden en andere minderheden?
Ik zeg alleen dat het ontstaan van de EU wel degelijk iets te maken heeft met de WOII. Maar de WOII is een van de grote nieuwe taboes blijkbaar.
pi_27197513
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kan-ie keer tegen de VVD schoppen, gaat-ie 't weer zitten te verdedigen.
Ik verdedig niks, ik vind alleen de ophef die ontstaat als de WOII ter sprake wordt gebracht, telkens weer erg hypocriet. Kan mij het nou bommen of het de VVD is of niet. En dat hele referendum is een dooie gans.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 20:50:15 #193
862 Arcee
Look closer
pi_27197602
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik verdedig niks, ik vind alleen de ophef die ontstaat als de WOII ter sprake wordt gebracht, telkens weer erg hypocriet. Kan mij het nou bommen of het de VVD is of niet. En dat hele referendum is een dooie gans.
Ze waarschuwen voor een NEE-stem met behulp van de Holocaust. Alsof een NEE-stem een WOIII ontketent. Dat is bullshit.
pi_27197632
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze waarschuwen voor een NEE-stem met behulp van de Holocaust. Alsof een NEE-stem een WOIII ontketent. Dat is bullshit.
Dat rechtstreekse verband wordt volgens mij niet gemaakt maar er is wel degelijk een verband tussen een sterke EU en het voorkomen van nieuwe oorlogen dus zo gek is dat niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 20:53:05 #195
862 Arcee
Look closer
pi_27197711
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:51 schreef SCH het volgende:
Dat rechtstreekse verband wordt volgens mij niet gemaakt maar er is wel degelijk een verband tussen een sterke EU en het voorkomen van nieuwe oorlogen dus zo gek is dat niet.
Welk verband?
pi_27197759
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welk verband?
De EU is bijna rechtstreek voortgekomen uit het idee dat de WOII niet herhaald mag worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 20:55:02 #197
862 Arcee
Look closer
pi_27197798
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:54 schreef SCH het volgende:

[..]

De EU is bijna rechtstreek voortgekomen uit het idee dat de WOII niet herhaald mag worden.
En hoe gaat die grondwet daar bij helpen?
pi_27197828
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die maakt de EU nog sterker, zeggen ze.
pi_27197835
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het ontstaan van de EU wel degelijk iets te maken heeft met de WOII.
"iets te maken met". Idd. maar is die link relevant voor het aanvaarder van deze grondwet?
pi_27197869
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Misschien kun jij me uitleggen waarom ik voor moet stemmen, in Den Haag en met hun foldertjes kunnen ze het nl. niet.
pi_27197897
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor een WWIII?
pi_27197902
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

"iets te maken met". Idd. maar is die link relevant voor het aanvaarder van deze grondwet?
Als je ervanuit gaat dat de grondwet de EU sterker maakt wel ja. Een verdeeld Europa biedt een grotere kans op dat soort ellende.
pi_27197915
quote:

[..]

Wat een goed argument!

Ze weten het eigelijk zelf niet, maar willen er graag bij horen in Den Haag.
pi_27197924
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:56 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Misschien kun jij me uitleggen waarom ik voor moet stemmen, in Den Haag en met hun foldertjes kunnen ze het nl. niet.
Je moet helemaal niet stemmen. Blijf vooral lekker thuis
pi_27197958
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je ervanuit gaat dat de grondwet de EU sterker maakt wel ja. Een verdeeld Europa biedt een grotere kans op dat soort ellende.
Het is toch tot op heden goed gegaan? Ik zie niet in waarom het opeens fout zou gaan. En terrorisme wordt nu ook al aangepakt, daar heb je echt geen EU grondwet voor nodig.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 20:59:30 #206
862 Arcee
Look closer
pi_27197969
quote:

[..]

Sterker in de zin van?

Dat mensen ineens nooit meer de neiging krijgen elkaar te lijf te gaan?
pi_27197974
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Je moet helemaal niet stemmen. Blijf vooral lekker thuis
Weet je nog wat er gebeurd met een te lage opkomst?
pi_27198004
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Sterker in de zin van?

Als jij 1 juni nee stemt, dan wordt je door Belgie in een concentratiekamp in Spanje gezet
pi_27198007
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Sterker in de zin van?

Je kan blijven doorgaan tot je een ons weegt. Ik ben de VVD niet, ik vind het referendum kut ik vind alleen dat er nogal spastisch op dat filmpje wordt gereageerd. Het taboe opd e WOII baart me zorgen, al wat langer trouwens.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:01:17 #210
862 Arcee
Look closer
pi_27198023
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:59 schreef EmPulSe het volgende:
Het is toch tot op heden goed gegaan? Ik zie niet in waarom het opeens fout zou gaan.
Srebrenica zat ook in 't spotje
pi_27198030
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:59 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Weet je nog wat er gebeurd met een te lage opkomst?
Een lage opkomst is de enige vorm van democratie waar ik vrede mee kan hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:01:50 #212
862 Arcee
Look closer
pi_27198046
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan blijven doorgaan tot je een ons weegt. Ik ben de VVD niet, ik vind het referendum kut ik vind alleen dat er nogal spastisch op dat filmpje wordt gereageerd. Het taboe opd e WOII baart me zorgen, al wat langer trouwens.
Kortom, je hebt totaal geen argument. Dacht ik al.
pi_27198064
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Srebrenica zat ook in 't spotje zat
Maar ik zie toch echt niet in waarom de EU grondwet daar verandering in zou brengen
pi_27198068
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat dan? Doen alsof er niets gebeurd is en op dezelfde voet weer opnieuw beginnen? Zolang mensen nog ontzag hebben voor hetgeen gebeurd is zal de geschiedenis zich niet zo snel herhalen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:02:52 #215
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27198084

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 20-05-2005 21:03:22 (reageerde een *tikje* te laat) ]
pi_27198088
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:02 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat dan? Doen alsof er niets gebeurd is en op dezelfde voet weer opnieuw beginnen? Zolang mensen nog ontzag hebben voor hetgeen gebeurd is zal de geschiedenis zich niet zo snel herhalen.
Nee, dat zien we momenteel. Er wordt een groep in de hoek gedreven en we staan erbij en kijken ernaar.
pi_27198101
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kortom, je hebt totaal geen argument. Dacht ik al.
Flame niet zo man.
pi_27198105
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Een lage opkomst is de enige vorm van democratie waar ik vrede mee kan hebben.
Dat is de enige manier waarop die kabinet deze farce tot werkelijkheid kan brengen blijkbaar.
pi_27198111
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je kan net zo goed zeggen dat nucleaire wapens of andere tijden ermee te maken hebben.
Ja nu noem je iets, straks valt supermacht China ons nog aan. Stem maar snel ja!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:03:45 #220
862 Arcee
Look closer
pi_27198113
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:02 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Maar ik zie toch echt niet in waarom de EU grondwet daar verandering in zou brengen
Precies, ik ook niet.
pi_27198123
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:03 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat is de enige manier waarop die kabinet deze farce tot werkelijkheid kan brengen blijkbaar.
Onzin. De verkiezingen waren twee jaar geleden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:04:19 #222
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27198131
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat zien we momenteel. Er wordt een groep in de hoek gedreven en we staan erbij en kijken ernaar.
Gooi het er maar lekker uit knul.
pi_27198138
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, ik ook niet.
Zonder grondwet gaat het beter dan?
pi_27198147
quote:

[..]

Je doelt op de westerlingen?
pi_27198152
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Gooi het er maar lekker uit knul.
Alweer een basher. Spring voor de trein ofzo, een speelgoed dan maar.
pi_27198155
quote:

[..]

Welke groep?
En wordt de burger niet de hoek ingedreven met angst?
pi_27198162
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk je dat de Turken en de Grieken beter met elkaar omgaan met een gezamelijke onzichtbare en bureaucratische regelgever in Brussel? Of de Kroaten en de Serviërs? In het voormalig Joegoslavië ging het al mis met één overheid. Ik denk niet dat je dat had kunnen voorkomen als Brussel daarboven had gestaan. Een interne oorlog is sowieso al nauwelijks denkbaar gezien de NAVO-samenwerking. (een aanval op één is een aanval op allen) Op dat gebied heeft een grondwet nauwelijks een toegevoegde waarde.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:05:21 #228
862 Arcee
Look closer
pi_27198163
quote:
Ja, dat gaat straks met de Europese Grondwet heel anders. Dat zal ze leren!
pi_27198170
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:04 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Je doelt op de westerlingen?
Zo werd er dus ook over joden geluld, maar ga lekker door joh.
pi_27198180
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dat gaat straks met de Europese Grondwet heel anders. Dat zal ze leren!
Zonder grondwet gaat het beter?
pi_27198182
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. De verkiezingen waren twee jaar geleden.
Dus moeten ze maar carte blanche hebben met zoiets belangrijks?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:06:31 #232
862 Arcee
Look closer
pi_27198206
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:04 schreef SCH het volgende:
Zonder grondwet gaat het beter dan?
Geef nou eens aan waarom het met die grondwet gaat veranderen.
pi_27198213
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Denk je dat de Turken en de Grieken beter met elkaar omgaan met een gezamelijke onzichtbare en bureaucratische regelgever in Brussel? Of de Kroaten en de Serviërs? In het voormalig Joegoslavië ging het al mis met één overheid. Ik denk niet dat je dat had kunnen voorkomen als Brussel daarboven had gestaan. Een interne oorlog is sowieso al nauwelijks denkbaar gezien de NAVO-samenwerking. (een aanval op één is een aanval op allen) Op dat gebied heeft een grondwet nauwelijks een toegevoegde waarde.
Een gezamenlijk Europa is beter dan een verdeeld Europa. Maar als je niet van de geschiedenis wil leren dan is dat je goed recht.

Waarom laat je al die flames hier staan?
pi_27198233
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

Geef nou eens aan waarom het met die grondwet gaat veranderen.
Ga jij eens in op de vraag waarom die grondwet er niet moet komen, ik heb al 10 x antwoord op je vraag gegeven.
pi_27198237
Ik heb inmiddels ook het filmpje gezien (beter laat dan nooit , met dank aan Tikorev).

Ik vond het wel idioot om de holocaust te gebruiken, maar niet idioter dan eerdere uitspraken van Donner, Bot en Balkenende. Ze gebruiken gewoon allemaal van die bangmakerij die een averechts effect bij de kiezers sorteert. Of zou de VVD stiekem ook tegen zijn
pi_27198263
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:05 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus moeten ze maar carte blanche hebben met zoiets belangrijks?
Belangrijks????

Kom op man, het gaat helemaal nergens over. Dat hele referendum is een farce zie mijn sig.
pi_27198269
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Een gezamenlijk Europa is beter dan een verdeeld Europa. Maar als je niet van de geschiedenis wil leren dan is dat je goed recht.

Waarom laat je al die flames hier staan?
WE (Europa) zijn niet verdeeld! We werken samen en dat is goed genoeg.

Edit: Zeker aangezien het kabinet mij niet kan overhalen om ja te stemmen, de argumenten zijn nl. waardeloos, zie ik geen reden om ja te stemmen.

En jij bent gewoon dwars, want je noemt ook geen enkel goed argument.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:09:36 #238
862 Arcee
Look closer
pi_27198316
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:07 schreef SCH het volgende:
Ga jij eens in op de vraag waarom die grondwet er niet moet komen, ik heb al 10 x antwoord op je vraag gegeven.
Nee, je hebt 'm al 10x ontweken met een kulargument. Dat is wat anders.

Het gaat er hier niet om of die grondwet er wel of niet moet komen, maar waarom jij denkt dat de grondwet zal bijdragen aan het voorkomen van nieuwe brandhaarden in Europa.
pi_27198332
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:08 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

WE (Europa) zijn niet verdeeld! We werken samen en dat is goed genoeg.
Dat blijft ook zo met dit verdragje.
pi_27198341
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat we deze grondwet nodig hebben om een nieuwe holocaust te voorkomen?
pi_27198350
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het gaat er hier niet om of die grondwet er wel of niet moet komen, maar waarom jij denkt dat de grondwet zal bijdragen aan het voorkomen van nieuwe brandhaarden in Europa.
Lees dan niet joh, klootzak.
pi_27198384
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef sizzler het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat we deze grondwet nodig hebben om een nieuwe holocaust te voorkomen?
Flikker toch op mietje met je geflame
pi_27198399
Dat gaat goed, .
pi_27198404
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vrees toch eerder voor brandhaarden die onstaan buiten Europa.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:12:12 #245
862 Arcee
Look closer
pi_27198408
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Suk-kel.
pi_27198418
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef sizzler het volgende:

[..]

Kom je nog met argumenten of blijf je bashen. Ik baal echt van jouw stompzinnige gedrag. Word eens volwassen in plaats van de arrogante klootzak uit te hangen. Je gaat altijd weer flamen als je er niet tegenop kunt.
pi_27198425
Volgens mij hebben we een brandhaardje op FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:12:52 #248
862 Arcee
Look closer
pi_27198427
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Ik vrees toch eerder voor brandhaarden die onstaan buiten Europa.
Daar nemen we gewoon een Wereldwijde Grondwet voor aan.
pi_27198432
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Suk-kel.
Jij hebt nog geen 1 argument gepost, dus ga je gang.
pi_27198439
quote:

[..]

Dat blijft ook zo met dit verdragje.
Waarom zouden we dan veranderen? Het is dan toch nutteloos? Waarom moet ik volgens jou 'ja' stemmen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:14:03 #251
862 Arcee
Look closer
pi_27198463
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef SCH het volgende:
Je gaat altijd weer flamen als je er niet tegenop kunt.
quote:
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:11 schreef SCH het volgende:
Flikker toch op mietje met je geflame
pi_27198469
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:13 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Waarom zouden we dan veranderen? Het is dan toch nutteloos? Waarom moet ik volgens jou 'ja' stemmen?
Kan je niet lezen? Je moet van mij helemaal niet stemmen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:14:30 #253
862 Arcee
Look closer
pi_27198483
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:13 schreef SCH het volgende:
Jij hebt nog geen 1 argument gepost, dus ga je gang.
Moet ik een argument bedenken voor jouw stelling dan?
pi_27198493
Jammer dat die sizzler het topic weer komt verzieken zoals wel vaker met zijn kinderachtige gepruts.

Jammer dat daar nooit eens een FA op reageert.
pi_27198508
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Moet ik een argument bedenken voor jouw stelling dan?
Jij zegt dat een verdeeld Europa goed is, leg maar uit.
pi_27198510
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo, daar zullen ze in de politiek van onder de indruk zijn. Gewoon niet stemmen....

Wat heb je daar nou aan?
pi_27198531
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef kenz het volgende:
Volgens mij hebben we een brandhaardje op FOK!
Komt vast omdat we geen ja gaan zeggen tegen die grondwet
pi_27198548
quote:

[..]

Maar jij bent dwars en nijgt naar 'ja', maar een argument heb je daar niet voor (los van het brandhaardenverhaal)

Edit: je verdedigt ja, maar weet niet waarom en ondertussen is stemmen volgens jou onzin.
pi_27198558
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:15 schreef kenz het volgende:

[..]

Zo, daar zullen ze in de politiek van onder de indruk zijn. Gewoon niet stemmen....

Wat heb je daar nou aan?
Dan geef je aan dat je voor een open democratie bent. En niet voor populistische schijnmiddelen als het referendum, dat zie je nu toch wel met die kutcampagnes.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:16:56 #260
862 Arcee
Look closer
pi_27198576
quote:
Jammer dat die sizzler het topic weer komt verzieken zoals wel vaker met zijn kinderachtige gepruts.

Jammer dat daar nooit eens een FA op reageert.
Overtuig iedereen nou eens waarom de Europese Grondwet nieuwe oorlogen voorkomt in Europa. En dan niet "Het maakt Europa sterker", want dat is geen argument. Iets krachtiger graag.
pi_27198579
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Maar jij bent dwars en nijgt naar 'ja', maar een argument heb je daar niet voor (los van het brandhaardenverhaal)
Ik heb heel veel argumenten maar ik vind dat je niet moet stemmen, dat is het belangrijkste.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:17:20 #262
862 Arcee
Look closer
pi_27198588
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:15 schreef SCH het volgende:
Jij zegt dat een verdeeld Europa goed is, leg maar uit.
Ik zie niet in dat de grondwet Europa minder verdeeld maakt. Jij wel, dus graag een argument er voor.
pi_27198592
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Overtuig iedereen nou eens waarom de Europese Grondwet nieuwe oorlogen voorkomt in Europa. En dan niet "Het maakt Europa sterker", want dat is geen argument. Iets krachtiger graag.
Waarom is dat geen argument?
pi_27198642
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Als dit dan het enige 'argument' is, zie ik geen reden om voor te stemmen, want zonder dit verdrag blijft de situatie zoals deze is. Terrorisme vormt de dreiging, niet een Europese burgeroorlog.
pi_27198643
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan geef je aan dat je voor een open democratie bent. En niet voor populistische schijnmiddelen als het referendum, dat zie je nu toch wel met die kutcampagnes.
Er is nu voor het eerst sinds 1848 een referundum, dus de politiek moet er even aan wennen dat ze daar serieus werk van moeten maken. Nu maken ze er inderdaad een zooitje van, maar reken maar dat ze het de volgende keer beter gaan doen, juist door nu je stem te laten horen.

Overigens vind ik het echt O K dat we nu onze mening mogen geven. Dit laat je toch niet over aan die slappelingen in de kamer? Dit is veel te belangrijk !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:21:06 #266
862 Arcee
Look closer
pi_27198699
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:17 schreef SCH het volgende:
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:19 schreef EmPulSe het volgende:
Als dit dan het enige 'argument' is, zie ik geen reden om voor te stemmen, want zonder dit verdrag blijft de situatie zoals deze is. Terrorisme vormt de dreiging, niet een Europese burgeroorlog.
pi_27198704
Slappeling (als je de metro gelezen hebt van gister, weet je waarom ik hem naar voren haal)

Deze uitzuiger mag natuurlijk in dit topic ook niet ontbreken:

vrijdag 20 mei 2005 @ 21:22:02 #268
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27198732
Zolang het toch over oorlog gaat. Ik denk juist dat bij steeds verdere integratie in een politieke unie van volken met verschillende achtergronden de tegenstellingen juist steeds groter zullen worden. Je kan zeer moeilijk met een berg papier en een stuk propaganda mensen politiek verenigen die daar geen gevoel bij hebben. Kijk maar naar het voormalig Joegoslavie.
pi_27198774
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:21 schreef EmPulSe het volgende:
Slappeling (als je de metro gelezen hebt van gister, weet je waarom ik hem naar voren haal)

[afbeelding]
Helaas gemist, maar slap is-ie zeker. Doet me altijd denken aan zo'n jochie dat vroeger veel gepest werd op school.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:26:16 #270
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27198867
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zolang het toch over oorlog gaat. Ik denk juist dat bij steeds verdere integratie in een politieke unie van volken met verschillende achtergronden de tegenstellingen juist steeds groter zullen worden. Je kan zeer moeilijk met een berg papier en een stuk propaganda mensen politiek verenigen die daar geen gevoel bij hebben. Kijk maar naar het voormalig Joegoslavie.
Tsja, ik kan ook voorbeelden noemen van unies van volkeren die wel goed terechtkwamen (Nederland, met de Friezen, Brabanders en Hollanders), en Europa heeft eeuwenlang laten zien hoe verschillende landen ook met elkaar amok kunnen maken. Losse voobeelden zeggen niet zoveel.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:29:31 #271
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27198959
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:19 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Terrorismebestrijding is natuurlijk ook een onderdeel van de grondwet. Op Europees niveau kan je beter dergelijk internationale dreigingen aanpakken.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:32:05 #272
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27199035
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tsja, ik kan ook voorbeelden noemen van unies van volkeren die wel goed terechtkwamen (Nederland, met de Friezen, Brabanders en Hollanders), en Europa heeft eeuwenlang laten zien hoe verschillende landen ook met elkaar amok kunnen maken. Losse voobeelden zeggen niet zoveel.
Het klopt, losse voorbeelden zeggen niet zoveel. Net zoals de claim dat de unie oorlog voorkomen zou hebben absoluut koffiedik kijken is. Wat betreft Nederland lag er wel degelijk een basis, namelijk de oorlog tegen Spanje en het is natuurlijk ook geen wet van Meden en Perzen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:34:05 #273
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_27199085
Alles blijkt geoorloofd om het volk de wil van de regenten op te dringen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:34:50 #274
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27199100
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Terrorismebestrijding is natuurlijk ook een onderdeel van de grondwet. Op Europees niveau kan je beter dergelijk internationale dreigingen aanpakken.
En dat kan niet met een los verdrag omdat.....?
pi_27199248
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom je nog met argumenten of blijf je bashen. Ik baal echt van jouw stompzinnige gedrag. Word eens volwassen in plaats van de arrogante klootzak uit te hangen. Je gaat altijd weer flamen als je er niet tegenop kunt.
Schelden is geen stompzinnig gedrag? Jij flamet niet?
pi_27199450
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:39 schreef dawg het volgende:

[..]

Schelden is geen stompzinnig gedrag? Jij flamet niet?
SCH is zojuist geband voor een maand voor zijn gedrag hier.
pi_27199481
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:47 schreef watchers het volgende:

[..]

SCH is zojuist geband voor een maand voor zijn gedrag hier.
Terecht.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:06:25 #278
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27200057
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:34 schreef DaveM het volgende:

[..]

En dat kan niet met een los verdrag omdat.....?
Wat wil je? Over ieder onderwerp een apart verdrag?
pi_27200082
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En als dat zogenaamd opgelost is kun je perfect de burgerij onderdrukken met hetzelfde apparaat.

Allemaal drogredenen.
pi_27200280
blablabla.

Een goede reden voor mij om tegen te stemmen is omdat ik na Zalm met zijn leugen die eigenlijk geen leugen is, geen woord meer vertrouw van wat ze zeggen. Ze zijn er duidelijk in staat om Nederland te verkopen om maar wanhopig met die EU door te gaan. Kijk maar eens naar al die oude mensen die hun hele leven gewerkt hebben en door dat soort mensen zoveel van hun spaargeld kwijt zijn geraakt. Zal me niks verbazen als er nu ook dingen verzwegen worden of over gelogen worden, want dat mag immers aangezien degenen die dat doen toch geen leugenaars zijn.

pi_27201091
ben ik even weg loopt het weer uit de hand... ts tsss
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:56:06 #282
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_27201516
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:08 schreef EmPulSe het volgende:
WE (Europa) zijn niet verdeeld!
Het hele punt is dat Europa wel verdeeld is en dat die grondwet daar geen flikker aan gaat veranderen. Hoezeer je Europa ook bestuurlijk wil verenigen, je blijft te maken hebben met nationalistische gevoelens onder politici en de verschillende bevolkingen én met zeer verschillende culturen. Waarom laat iedereen zich toch zo in de luren leggen van de droom van een verenigd Europa? Wat heeft onze regering overeenkomstig met de welhaast fascistische regering van Italië en wat heeft onze bevolking oveernkomstig met de Christenfundamenalistische samenleving in Polen? Europa is gewoon verdeeld en deze grondwet gaat daar geen enkele verandering in brengen en er staan al helemáááál geen nieuwe bepalingen in die een nieuwe holocaust tegen zullen gaan.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:59:49 #283
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_27201611
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:26 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, ik kan ook voorbeelden noemen van unies van volkeren die wel goed terechtkwamen (Nederland, met de Friezen, Brabanders en Hollanders)
Of de NAVO en het Warschaupact, zéér succesvol in hun opzet, beide. Wat is de overeenkomst? Dat men een gezamenlijk doel heeft, namelijk het afweren van de vrijand. Een verder geïnstitutionaliseerd verenigd Europa heeft geen verder doel, dan zichzelf. Dat zie je ook terug in de redenen voor nieuwe lidstaten om aan te kloppen bij de EU... het brengt ze geld in het laadje. That's it! Dát is de grote pan-Europese droom.
pi_27201688
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het hele punt is dat Europa wel verdeeld is en dat die grondwet daar geen flikker aan gaat veranderen. Hoezeer je Europa ook bestuurlijk wil verenigen, je blijft te maken hebben met nationalistische gevoelens onder politici en de verschillende bevolkingen én met zeer verschillende culturen. Waarom laat iedereen zich toch zo in de luren leggen van de droom van een verenigd Europa? Wat heeft onze regering overeenkomstig met de welhaast fascistische regering van Italië en wat heeft onze bevolking oveernkomstig met de Christenfundamenalistische samenleving in Polen? Europa is gewoon verdeeld en deze grondwet gaat daar geen enkele verandering in brengen en er staan al helemáááál geen nieuwe bepalingen in die een nieuwe holocaust tegen zullen gaan.
Denk dat het te maken heeft met het feit dat niemand zich Europeaan voelt in tegenstelling tot de Amerikanen. Als we echt een gelijkwaardig blok willen vormen tegen de Amerikanen zal dat gevoel er ook moeten zijn.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:07:03 #285
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_27201809
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat het te maken heeft met het feit dat niemand zich Europeaan voelt in tegenstelling tot de Amerikanen. Als we echt een gelijkwaardig blok willen vormen tegen de Amerikanen zal dat gevoel er ook moeten zijn.
Exact! Welke politici heb je gehoord die duidelijk maakte hoe deze grondwet een stap voorwaarts is voor Europa als geheel? Vrijwel geen enkele, het gaat in elk van de lidstaten er alleen maar over hoe deze grondwet voordelig uitpakt voor elk der respectievelijke lidstaten, omdat dát de achterban is die gepaaid moet worden en die achterban heeft evenveel met iemand uit Polen als met iemand uit China. Dus een verenigd Europa?
pi_27201939
Ik snap al deze discussies niet.
Het zijn toch allemaal herhalingen van een en hetzelfde.
En dat is: Stem.
En stem: NEE
Want we willen allemaal een betere toekomstig Europa.
Geen Europa geregeerd door ambtenaren zoals nu gebeurt.
Maar een goed functionerend Europa.
pi_27203045
hoe zou jij een goed functionerend europa willen zien?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:51:41 #288
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27203137
Walgelijke spot idd. Deze campagne is ook zo ongelooflijk slecht. Hoe denken ze te winnen met deze bangmakerij?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:52:08 #289
95998 -DailaLama-
pi_27203149
En stem: JA

Hey dat is grappig. Nu klopt het ook.

pi_27203254
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:51 schreef PJORourke het volgende:
Walgelijke spot idd. Deze campagne is ook zo ongelooflijk slecht. Hoe denken ze te winnen met deze bangmakerij?
Volgens mij waren alle media en communicatiedeskundigen op vakantie. Maar we zullen nog genoeg analyses te zien krijgen als straks 80% nee stemt en de politiek zit te huilen: hoe kan dit nou...?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:03:44 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27203488
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij waren alle media en communicatiedeskundigen op vakantie. Maar we zullen nog genoeg analyses te zien krijgen als straks 80% nee stemt en de politiek zit te huilen: hoe kan dit nou...?
Als Donner oorlog wil, kan hij hem krijgen, zullen velen denken...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27203532
Het was een mooi filmpje. Ik dacht dat Spielberg-Hanks weer een vervolg hadden op Schindlers List en Band Of Brothers, dat dit de trailer was. Toen die oude man verscheen dacht ik nog heel even dat ie ging vertellen over hoe ie in een loopgraaf had gezeten en eigenhandig 7 onderduikers had gered. Bleek het een verkiezingsspotje te zijn...

Toch zit er een kern van waarheid in. Een 'Nee' gaat leiden tot oorlogen en concentratiekampen. Dat de VVD gelijk heeft kun je zien aan de US met Quantanamo Bay, het verschepen van gevangenen naar bananenrepublieken om ze te folteren, en het afdwingen van uitleveringen. Dat was nooit gebeurd als de US eehm.. eeh...
pi_27203766
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef -DailaLama- het volgende:
En stem: JA

Hey dat is grappig. Nu klopt het ook.

zaterdag 21 mei 2005 @ 00:15:39 #295
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27203811
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat wil je? Over ieder onderwerp een apart verdrag?
Ja, zoals we nu al hebben op de meeste gebieden.

Losse verdragen bundelen is wel een mooie cosmetische operatie, maar verder zie ik de meerwaarde van zo'n nietje niet. Erg moeilijk ook om zo'n nietje er weer uit te halen.
pi_27209144
quote:

[..]

Wel, ik bedoel het niet op een manier, dat wij ons verenigd voelen, maar dat de verdragen die we tot nu toe met andere Europese landen gemaakt hebben, over handel, terrorisme, etc. etc. goed genoeg zijn. Verder vind ik dat er ook veel fouten zijn, waarom moet Nederland per hoofd ¤192,- betalen aan Brussel en de nummer twee, Zweden, maar ¤93,-, Frankrijk, als EU-topland, komt niet eens in de top 3 meest betalende landen voor.

En Spanje krijg over de ¤200,- die bedragen betalen wij als burgers, onze eigen economie is al naar de klote en dan moet je vooral alles in andere EU lidstaten gaan steken. En blablabla a la balkenende: 'wij hebben veel te danken aan onze EU handelspartners', met name de export'.

Die blijft ook nog bestaan zonder dat verdrag, denk je nou serieus dat bedrijven op eens stoppen met de import van Nederlandse snijbloemen?

Dan Zalm in Nova Politiek Den Haag, ''G.B. betaald erg weinig aan Brussel, aangezien er een 'kortings'verdrag is gesloten in het verleden, omdat G.B. zogenaamd teveel zou betalen.

Brussel wil dat veranderen en met dat geld, willen ze de top 3 betalers aan Brussel een vergoeding geven. G.B. heeft al laten weten daar niet eens een discussie over te willen voeren. Denk je nou serieus dat ze dat met dat verdrag wel willen?

Brussel bezorgd Nederland en onze economie een hoop met ellende, ik zie daarom nog steeds niet in, waarom we de grondwet zouden moeten accepteren.
pi_27209477
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:07 schreef EmPulSe het volgende:
waarom moet Nederland per hoofd ¤192,- betalen aan Brussel en de nummer twee, Zweden, maar ¤93,-, Frankrijk, als EU-topland, komt niet eens in de top 3 meest betalende landen voor.

En Spanje krijg over de ¤200,- die bedragen betalen wij als burgers, onze eigen economie is al naar de klote en dan moet je vooral alles in andere EU lidstaten gaan steken. En blablabla a la balkenende: 'wij hebben veel te danken aan onze EU handelspartners', met name de export'.
Betalend:
Duitsland netto: 61.8 per hoofd
UK netto: 49.2 per hoofd
Italie netto: 50.6 per hoofd
NL netto: 136.75 per hoofd
Fr netto: 37,- per hoofd

Ontvangend:
Spanje netto: 221.8 per hoofd
Griekenland netto: 308 per hoofd
Portugal netto: 269.2 per hoofd
Ierland netto: 394.25
pi_27209809
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Betalend:
Duitsland netto: 61.8 per hoofd
UK netto: 49.2 per hoofd
Italie netto: 50.6 per hoofd
NL netto: 136.75 per hoofd
Fr netto: 37,- per hoofd

Ontvangend:
Spanje netto: 221.8 per hoofd
Griekenland netto: 308 per hoofd
Portugal netto: 269.2 per hoofd
Ierland netto: 394.25
Sorry, maar dat is toch een schande? Laat onze regering daar maar iets aan doen ipv ons proberen te dwingen die grondwet te accepteren. Maar zij willen natuurlijk al die mooie baantjes niet mislopen van eurocommissaris en weet ik veel wat allemaal.
pi_27210144
VVD zit nu al op historisch dieptepunt; maar zal volgende week nog minstens 3 zetels verliezen door deze mongolenactie.
pi_27210461
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:10 schreef pberends het volgende:
VVD zit nu al op historisch dieptepunt; maar zal volgende week nog minstens 3 zetels verliezen door deze mongolenactie.
Dat klinkt mij als muziek in de oren.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_27210563
quote:

[..]

Precies. Verregaande economische samenwerking en samenwerking op buitenlands beleid (waarbij ook militair) is prima. Een interne markt creeren en voor harmonisatie zorgen op dat gebied is allemaal prima. Maar ik zit helemaal niet te wachten op een Europese eenwording.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')