quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:38 schreef marcb1974 het volgende:
Het is echt niet meer te geloven. Een tijdje geleden was er een waarde en normen debat. Zou een van de politici mij eens willen vertellen onder welke waarde en normen dit valt?
TTquote:VVD trekt campagnespot snel terug
BRUSSEL De VVD trekt een tv-spotje over
de Europese grondwet terug.De spot was
gemaakt door Europarlementariër Maaten.
Hij verwijst daarin naar de holocaust,
Srebrenica en de aanslagen in Madrid om
mensen ervan te overtuigen dat ze 'ja'
moeten zeggen tegen Europese grondwet.
De spot was sinds vandaag te zien op de
website van de VVD-Europarlementariër.
Vanaf morgen zouden veertien regionale
zenders het filmpje uitzenden.
Na overleg met het partijbureau in
Nederland heeft Maaten besloten de spot
niet uit te zenden.Het filmpje zou bij
nader inzien te ver gaan en averechts
kunnen werken.
Joh, laat jij je even bang maken.. enkel dan door de tegenstanders, die evenzeer 'inspelen op de angst'... alhoewel ze kennelijk wegkomen met hun non-argumenten, terwijl een VVD-nono met zo'n idiote spot (die idd belachelijk is, en waarvoor ik hoop dat die hem snel terugtrekt en zijn excuses aanbiedt, net zoals Donner al zijn excuses had moeten aanbieden voor domme opmerkingen, die de kiezers beledigden) gelijk bestrafd wordt .. 'omdat het een respectabele partij is..'quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Natuurlijk is het referendum uitsluitend bedoeld je mening kenbaar te maken over de Grondwet. Mijn probleem is alleen dat dit referendum de allereerste, en waarschijnlijk ook de allerlaatste, keer is directe invloed uit te oefenen op de politiek wat de EU betreft. En nee, zo tevreden ben ik niet met de EU en de op hol geslagen eenwording.
Jij doet me op een of andere manier denken aan Jan Mulder (die van BVD) die gisteren lichtelijk suggereerde dat een mogelijk 'nee' geen stem tegen de Grondwet is, maar een proteststem tegen het uitzetbeleid van dit kabinet...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat een losers. Deze partij verdient het gewoon om bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd te worden.
en terecht, zijn ze nou helemaal besodemieterd!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef SlaadjeBla het volgende:
VVD schrapt tv-spotje met holocaust
BRUSSEL - De VVD heeft een streep gezet door een reclamespotje waarin europarlementsleden van de partij de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. VVD-leider in het europarlement Maaten zegt dat hij daartoe besloten heeft na overleg vrijdagmiddag met het partijbureau in Nederland.
Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".
bron nu.nl
Het zou natuurlijk wel een idee zijn om de toetreding van Turkije bij de EU te promoten onder het motto:quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niets. Voor mij is het wel goed zo²
He? Wat haal je nu allemaal erbij?! Kan het toch ook niet helpen dat jouw favoriete partij in opspraak is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij doet me op een of andere manier denken aan Jan Mulder (die van BVD) die gisteren lichtelijk suggereerde dat een mogelijk 'nee' geen stem tegen de Grondwet is, maar een proteststem tegen het uitzetbeleid van dit kabinet...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocidequote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk wel een idee zijn om de toetreding van Turkije bij de EU te promoten onder het motto:
'Genocide 1915, Turken vermoorden 1,5 miljoen Armenen ... Turkije bij de Europese Unie is de enige methode om herhaling van zulk een voorval te stoppen ..."
Verdragen kunnen altijd opgezegd worden en dat gebeurt ook met enige regelmaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef RM-rf het volgende:
(...)
De grondwet bevat zelfs een mogelijkheid om 'uit de EU te stappen' op ieder gewenst moment.
Dat kan niet geblokkeerd worden. Er kan slechts wat teruggestuurd worden, waarna ze een dikke vinger kunnen opsteken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef RM-rf het volgende:
En de nationale parlementen hebben ook enkele mogelijkheden tegen mogelijk europees beleid.. ofwel insamenwerking met 8 parlementen kunnen ze een specifiek beleid 'blokkeren'... of ze kunnen de toepasbaarheid van specifiek beleid ontzeggen als ze van mening zijn dat het puur interne aangelegenheden betreft....
(...)
Jij gaat er hier vanuit dat een NEE-stem een stem tegen iedere grondwet is, terwijl een NEE-stem een stem kan zijn tegen DEZE grondwet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk overigens dat het ide, 'een NEE-stem maakt niks uit, nederland blijft toch wel gewoon in de EU, en de grondwet komt er ook' juist een versterking is van veel NEE-stemmers .. ze hoeven dan namelijk niet de mogelijke consequenties van hun stem mee te wegen, als die toch genegeert wordt ...
Ging om de gretigheid waarmee jij een gebeurtenis gebruikt om je eigen politieke mening bevestigd te zien krijgen (de VVD moet weggevaagd worden). Maar laat idd maar zitten....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
He? Wat haal je nu allemaal erbij?! Kan het toch ook niet helpen dat jouw favoriete partij in opspraak is.
Nee, dit incident in de nationale media zal niet averechts werken?quote:Update 16:50
VVD zendt spot niet uit
De VVD heeft zojuist laten weten de spot in te trekken. Het filmpje zou bij nader inzien te ver gaan en averechts kunnen werken, zo zegt Maaten nu na overleg met het partijbureau in Nederland.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef SlaadjeBla het volgende:
Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".
bron nu.nl
Je moet eens fokkers horen wanneer er een klein akkefietje bij een linkse partij is ...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ging om de gretigheid waarmee jij een gebeurtenis gebruikt om je eigen politieke mening bevestigd te zien krijgen (de VVD moet weggevaagd worden). Maar laat idd maar zitten....
Trouwens, sinds de VVD zich heeft ontpopt als een grote voorstander van deze Grondwet en dus het uithollen van Nederland zijn zij al een tijdje niet meer mijn favoriete partij....![]()
Ik vraag me af waar rechtse kiezers straks naar toe moeten, er is al zo weinig op de rechterflank. CDA, ten eerste meer midden en dankzij uitspraken van Donner over de grondwet ook niet echt een optie, de VVD heeft zich ook belachelijk gemaakt door dit soort spotjes. Houden we Wilders over als nog een beetje serieuze partij...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:11 schreef Tikorev het volgende:
Trouwens, sinds de VVD zich heeft ontpopt als een grote voorstander van deze Grondwet en dus het uithollen van Nederland zijn zij al een tijdje niet meer mijn favoriete partij....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |