abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27186180
quote:
VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'

Het filmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet" , luidt de tekst.
Bron: Telegraaf.nl

Het bewuste fimpje (via Geenstijl)

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tikorev op 20-05-2005 16:13:11 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27186266
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->

http://www.reclamecode.nl/

De eerste is binnen namens mij.

Klachtentekstje:
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend. Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust.

[ Bericht 64% gewijzigd door pberends op 20-05-2005 15:33:05 ]
pi_27186445
Godwin's Law
/prov./ [Usenet] "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress. Godwin's Law thus practically guarantees the existence of an upper bound on thread length in those groups.
pi_27186459
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.
Omg. dit is inderdaad wel heel erg. Blijkbaar is in de strijd om de Heilige Grondwet werkelijk alles geoorloofd...
pi_27186461
omg ze gaan nu echt over lijken.
Zijn ze helemaal gek geworden bij de VVD?
Als die opportunistische demagogen bij de VVD eens naar de geschiedenis zouden kijken. Centralisatie van de macht heeft vaak geleid tot ellende en oorlog. Volgens mij begrijpen ze niet hoe de oorlog in Joegoslavië is ontstaan. Juist door centralisatie van de macht waar de bevolking niet op zat te wachten.

De volgende verkiezingen stem ik zeker NIET meer op de VVD.
pi_27186469
Nu weet ik zeker dat ik "NEE" ga stemmen.
Hoe durven ze dit er bij de betrekken !!!
Yesterday I stopped drinking; Today I'll make my comeback
pi_27186497
Prachig, werkt allemaal contraproductief en niet alleen bij dit referendum.
pi_27186511
Dit is ronduit smakeloos.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:03:39 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27186519
Dom argument.. Sebrenica. Die oorlog brak juist uit in een land met verschillende volkeren, met 1 munt, 1 staat, 1 wetgever. Eigenlijk dus juist een argument om tegen te stemmen
pi_27186530
Is die tv spot ergens te bekijken? Ik wil hem eigenlijk eerst wel ff zien en dan ga ik de VVD eens een mailtje sturen.
pi_27186537
Nu moeten ze uit gaan kijken, anders krijgen ze niet alleen een NEE voor de grondwet, maar ook nog eens flink minder kiezers bij de volgende verkiezingen...
pi_27186595
Ziekelijk, nu ook al chantage van Barosso:
quote:
127 Teletekst vr 20 mei
Barroso:'nee' betekent falen Europa

LONDEN Als Nederland en Frankrijk 'nee'
stemmen tegen de grondwet,zal dat door
de buitenwereld worden gezien als "een
falen van Europa".Dat zegt voorzitter
van de Europese Commissie Barroso.

"Mensen zullen zeggen:die Europeanen
kunnen het niet eens eens worden over
een verdrag",aldus Barroso.Hij weigert
te speculeren over de uitkomst van de
referenda,maar benadrukt het belang van
een ja."We hebben geen plan B."

De Luxemburgse EU-voorzitter Juncker
zegt dat een Frans nee het einde van de
grondwet betekent."Luxemburg zal niet
op een boot stappen waarop geen Fransen
zitten",zei Juncker.
pi_27186598
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]dan ga ik de VVD eens een mailtje sturen.
Ril.

pi_27186699
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dom argument.. Sebrenica. Die oorlog brak juist uit in een land met verschillende volkeren, met 1 munt, 1 staat, 1 wetgever. Eigenlijk dus juist een argument om tegen te stemmen

Misschien dus 2 keer naar de stembus dit jaar. Ik voel een crisis opkomen.
pi_27186746
ik zat zostraks een beetje te teleteksten toen ik dit weblog tegenkwam: http://www.nos.nl/nosjour(...)sterk_eu_weblog.html

't is de moeite waard eens te lezen.
pi_27186818
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:09 schreef R0elio het volgende:
ik zat zostraks een beetje te teleteksten toen ik dit weblog tegenkwam: http://www.nos.nl/nosjour(...)sterk_eu_weblog.html

't is de moeite waard eens te lezen.

Plasterk is echt super, hopelijk heeft ie weer een NEE-column a.s. zondag bij Buitenhof.
pi_27186842
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:56 schreef pberends het volgende:

Heel goed idee.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27186881
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heel goed idee.
Je moet tijdstip aangeven enzo, terwijl ze het pas a.s. zaterdag uitzenden, maar je moet gewoon de link van de telegraaf plaatsen:

http://www.telegraaf.nl/b(...)a-stem_grondwet.html
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:14:26 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27186959
Waarom zou je over het spotje voortijdig gaan klagen? Het zou me niet verbazen als het het nee-kamp helpt.. Ik zeg: laat maar komen.
pi_27187039
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou je over het spotje voortijdig gaan klagen? Het zou me niet verbazen als het het nee-kamp helpt.. Ik zeg: laat maar komen.
Het wordt pas rellen als ie verboden wordt. Dan krijgt het namelijk nationale media-aandacht.
pi_27187175
Ik kan er met de pet niet bij dat de VVD zo smakeloos dit debat voert, terwijl ze continue beweren dat het een inhoudelijk debat moet zijn met echte argumenten en niet zoals Wilders dat doet op de onderbuikgevoelens ingespeeld moet worden.

Smakeloos
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:20:39 #22
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187197
Ik zit me de afgelopen 2 weken echt af te vragen of de politiek er niet juist op uit is om het volk "nee" te laten stemmen...
Met de waarschuwingen van Balkenende, de praatjes van Bos en deze afschuwelijke reclame kun je op je klompen aanvoelen dat het tegen je gaat werken.
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27187257
Politici zijn nou eenmaal dom en autistisch. En bovenal: arrogant. Ze minachten het volk, terwijl ze voor democratie zijn. Maar dan wel hun democratie.
pi_27187297
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
En bij de volgende verkiezingen een fikse nederlaag riskeren? Nooit. Nog liever dat Europa eraan gaat dan dat ze met hun reet van de zetel moeten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:02 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27187313
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Het wordt pas rellen als ie verboden wordt. Dan krijgt het namelijk nationale media-aandacht.
Hmm, goed punt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:47 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187347
Ik ga tegen stemmen hoor, daar niet van
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24:47 #27
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27187400
Ik heb der geen woorden voor eigenlijk.

*is voor een grondwet maar begint steeds meer zin te krijgen een proteststem uit te brengen*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27187429
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga tegen stemmen hoor, daar niet van
Inderdaad, waarom zou je ja-stemmen voor een document waarvan je totaal niet de inhoud kent? 90% van de ja-stemmers die kennen de inhoud ook totaal niet.
pi_27187496
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zit me de afgelopen 2 weken echt af te vragen of de politiek er niet juist op uit is om het volk "nee" te laten stemmen...
Met de waarschuwingen van Balkenende, de praatjes van Bos en deze afschuwelijke reclame kun je op je klompen aanvoelen dat het tegen je gaat werken.
dat lukt ze dan zeker wel.
pi_27187497
quote:

Tekst? Misschien makkelijk om een standaard tekst te plaatsen met een emailadres zodat iedereen snel kan reageren.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27:37 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom zou je ja-stemmen voor een document waarvan je totaal niet de inhoud kent? 90% van de ja-stemmers die kennen de inhoud ook totaal niet.
Ik ken ook genoeg mensen die "ja" gaan stemmen omdat "het er toch wel doorgedrukt wordt, of dat nou nu is of over een jaar"
Maar ja, dat zijn dan ook flink laag opgeleide idioten...
pi_27187540
De meeste politici zijn echt tot een aandoenlijk niveau gedaald met de promotie voor de Europese grondwet. Ik vraag me echt af waarom die prutsers straks denken een loonsverhoging te verdienen. Wat nou marktconform? In het bedrijfsleven had je er allang uitgelegen, of failliet gegaan, als je je 'product' zo zou aanbieden.

Ik heb nog niks anders als goedkope angstzaaierij en propaganda gezien....er is volgens mij ook geen politicus die de grondwet kent, omdat ze toch alleen maar met holle frasen gebruiken als 'Het is goed voor de samenwerking' ' Het is goed voor de economie' ' Het is goed voor de positie van Nederland' Alle politici praten elkaar gewoon na, zonder echt specifieke artikelen uit de grondwet te noemen waarmee zij het zo eens zijn dat ze voor gaan stemmen. Het gaat echt nergens over....

Niet dat ik de illusie heb dat het iets uitmaakt, het is toch een gedane zaak, maar ik ga 1 juni dus gewoon keihard TEGEN stemmen...al was het alleen maar omwille van de trieste manier waarop ze mij proberen over te halen voor te stemmen....
pi_27187570
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef wonko het volgende:

[..]

Tekst? Misschien makkelijk om een standaard tekst te plaatsen met een emailadres zodat iedereen snel kan reageren.
Ik had zoiets van: "De reclame suggereert dat de holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de EU-Grondwet stemt. Deze reclame is daarom één grote leugen en zeer misleidend.".
pi_27187623
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik ken ook genoeg mensen die "ja" gaan stemmen omdat "het er toch wel doorgedrukt wordt, of dat nou nu is of over een jaar"
Maar ja, dat zijn dan ook flink laag opgeleide idioten...
Wat is dat nou weer voor onzin? Dat zijn inderdaad niet de slimste, je zou van hen eigenlijk het stemrecht moeten ontnemen.
pi_27187631
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik voor zal stemmen. Proteststemmen heb ik altijd belachelijk gevonden. Maar inmiddels krijg ik ook mijn twijfels over deze EU grondwet.
Ons kabinet pakt het smakeloos aan (viel te verwachten met VVD en CDA samen, nietwaar?), door te dreigen. Het kabinet zou ons, het volk, moeten vertegenwoordigen, maar ik merk er geen bal van. Op het moment is het volgens mij echt het volk vs. de regering. Ze moeten echt eens oppassen.
pi_27187637
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had zoiets van: "De reclame suggereert dat de holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de EU-Grondwet stemt. Deze reclame is daarom één grote leugen en zeer misleidend.".
En vergeet niet onnodig kwetsend en grievend voor overlevenden en nabestaanden van WOII want volgens mij mag je ook niet onnodig mensen kwetsen in reclame.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:32:01 #37
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187686
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Dat zijn inderdaad niet de slimste, je zou van hen eigenlijk het stemrecht moeten ontnemen.
Dat zou in veel gevallen inderdaad beter zijn...
pi_27187745
Klachtentekstje:
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend. Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust.
pi_27187746
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
pi_27187768
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_27187789
Ik vraag me af wat de volgende stap is. Een kado'tje bij het stembureau voor alle JA-stemmers?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:34:39 #42
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27187791
"The size of the lie is a definite factor in causing it to be believed,
for the vast masses of a nation are in the depths of their hearts more
easily deceived than they are consciously and intentionally bad. The
primitive simplicity of their minds renders them a more easy prey to a
big lie than a small one, for they themselves often tell little lies,
but would be ashamed to tell big lies."

Mein Kampf, p. 197 (Adolf Hitler)
pi_27187824
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef nikk het volgende:
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
pi_27187827
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend.
Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust en de massammoord in Srebrenica.
pi_27187839
Ik heb nog geen folder gezien van de grondwet.. :S

Ik ga nee stemmen..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:37:03 #46
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_27187884
Haha, ondanks dat ik neig naar ja op de EU grondwet heb ik ook mailtje naar reclame code commissie gestuurd. Het spel moet wel realistisch gespeeld blijven immers en deze spot is dat AB SO LUUT niet!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_27187891
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef ToxicWacko het volgende:
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:38:04 #48
95998 -DailaLama-
pi_27187925
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:35 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
Wat te denken van der Anschluss?
pi_27187941
quote:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
pi_27187953
Voormalig Joegoslavië is juist een voorbeeld van waartoe een opgelegde eenheid kan leiden..

En de nee stemmers maar verwijten voortdurend op emoties te spelen...

Ik dien zaterdag wel een klacht in bij de reclamecodecommissie. Heel goed idee!
pi_27187984
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef wonko het volgende:

[..]

Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
Precies. Dan blijven we nog zitten met de Sociaal <-> Liberaal tegenstelling. Van wat ik van de grondwet heb gelezen lijkt marktwerking een duidelijke voorkeur te krijgen boven sociale onderwerpen, dus eigenlijk is de VVD in dit opzich de enige partij die het bij het juiste eind heeft?
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_27187993
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het is wel een zeer logische reaktie op de stellingname van de VVD in deze, lijkt me...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:40:28 #53
95998 -DailaLama-
pi_27188022
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik stem misschien wel voor die grondwet (misschien stem ik ook wel helemaal niet), maar toch vind ik het smerig wat sommige politici nu doen met de holocaust erbij halen.
pi_27188064
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:40 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik stem misschien wel voor die grondwet (misschien stem ik ook wel helemaal niet), maar toch vind ik het smerig wat sommige politici nu doen met de holocaust erbij halen.
Dat is het ook!
pi_27188106
Iemand er al achter welk bureau deze reclame heeft gemaakt?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_27188162
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Skinkie het volgende:
iig uit onze zakken betaald, daar kregen ze subsidie voor.
pi_27188190
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef pberends het volgende:
iig uit onze zakken betaald, daar kregen ze subsidie voor.
ja dat had ik al door... maar ik wil wel even weten welk bedrijf zich hier voor heeft geleend
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:45:14 #58
95998 -DailaLama-
pi_27188221
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Skinkie het volgende:
pi_27188280
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Skinkie het volgende:

[..]

ja dat had ik al door... maar ik wil wel even weten welk bedrijf zich hier voor heeft geleend
Donner's politbureau.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:47:01 #60
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27188295
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:11 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Plasterk is echt super, hopelijk heeft ie weer een NEE-column a.s. zondag bij Buitenhof.
Zou hij nog durven?
Hij kreeg afgelopen week nog de wind van voren vanuit de 1e Kamer (ik meen CDAer v/d Linden).
pi_27188310
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[afbeelding]

De enige echte.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:01 #62
33189 RM-rf
1/998001
pi_27188329
quote:

[..]

Grappig dat je nu precies dezelfde denkwijze, die je van anderen verafschuwd overneemt, oftewel doorgeslagen argumenten gebruiken ...

Ik vind het ook erg ongepast, dat politieke partijen zulk een redenatiewijze benutten om te pogen 'het volk' te beinvloeden, zo'n suggestieve redenatiewijze..
Bovendien heeft het voornamelijk sterke negatieve effecten, sinds de heren nationale politici begonnen met hun 'oorlog breekt uit' en 'we moeten voor stemmen' zijn voornamelijk meer NEE-stemmers gekomen ... die voornamelijk hun ergernis over zulke nationale politici ermee uitten

Aan de andere kant, dat gebeurt...
ik zag net nog een reclame van de autonoom-linkse gezelligheidskrakers en taartsmijters van Eurodusnie ... waar ze europa vergeleken met het Star-Wars 'evil empire' ...
Ook nu niet bepaald 'argumentatie' te noemen, maar inspelen op de onderbuik gevoelens..

Overigens, ik vind bijvoorbeeld wel de positionering van Barroso redelijk net, evenals de mensen uit de Commissie, die de campagne poogden te begeleiden (maar onderhand hoofdschuddend met de handen in het haar zitten, omdat uiteindelijk de landelijke overheid zo zijn eigen 'plannen' trok, er een modder- en taartsmijtfestijn van maakte, waarbij de kinders van Eurodusnie altijd van de partij schijnen te zijn...)

De vraag doet een beetje bij me opkomen of een nette campagne voeren, op basis van argumenten... iets is dat men in Nederland, als landje verleerd is ... ondanks dat nederland de laatste paar jaren veel ervaring krijgt met zulke 'stemmingen', bv. binnen een jaar tweemaal voor de tweede kamer stemt ... word de manier van campagne-voeren en opinievormen
steeds meer tot Peppie-en-Kokkie's bustoernee's door alle achterafzaaltjes in het land ... of worden debatten gevoerd door de persoon die de meeste holocaust-vergelijkingen en scheld-kwalificaties benut ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27188348
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef DaveM het volgende:

[..]

Zou hij nog durven?
Hij kreeg afgelopen week nog de wind van voren vanuit de 1e Kamer (ik meen CDAer v/d Linden).
Net of ook maar 1 mafkees die CDA'er serieus neemt. Respect moet je verdienen, en geen hond die v/d Linden kent. Ronald Plasterk geniet daarentegen nationale bekendheid en is bovendien zeer gerespecteerd. Tussen zijn columns is geen speld tussen te krijgen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:31 #64
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27188352
Ziek en smakeloos en tevens koren op de molen van de NEE kant, wat op zich niet erg is.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:49:37 #65
93744 Finder_elf_towns
pi_27188400
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je zit in elk geval niet ver van de waarheid.
pi_27188405
je kan ook je lokale omroep mailen dat je niet op die spotjes zit te wachten
pi_27188424
Tjonge, de collectieve verontwaardiging is weer aandoenlijk, zo niet pathetisch. Fok op haar best is de mensheid op haar slechtst.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:51:20 #69
95998 -DailaLama-
pi_27188482
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Argento het volgende:
Tjonge, de collectieve verontwaardiging is weer aandoenlijk, zo niet pathetisch. Fok op haar best is de mensheid op haar slechtst.
?
pi_27188500
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef RM-rf het volgende:
De vraag doet een beetje bij me opkomen of een nette campagne voeren, op basis van argumenten... iets is dat men in Nederland, als landje verleerd is ... ondanks dat nederland de laatste paar jaren veel ervaring krijgt met zulke 'stemmingen', bv. binnen een jaar tweemaal voor de tweede kamer stemt ... word de manier van campagne-voeren en opinievormen
steeds meer tot Peppie-en-Kokkie's bustoernee's door alle achterafzaaltjes in het land ... of worden debatten gevoerd door de persoon die de meeste holocaust-vergelijkingen en scheld-kwalificaties benut ...
Naja, 'we' wilden zo graag de politiek dichterbij 'het volk' brengen. De ver-Amerikanisering van de politiek is al een tijdje aan de gang. Toen ik de eerste keer dat politici in een gameshow-achtige setting met, of vooral tegen, elkaar moesten debateren via 'soundbites heb ik de hoop opgegeven.
pi_27188517
Bij TV West wordt niet opgenomen... ff kijken of er nog andere regionale omroepen bereikbaar zijn
pi_27188529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:51 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

?
Te moeilijk?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_27188536
Goed. Ik ga nu zeker 'nee' stemmen. Hufters.
pi_27188540
quote:
lap tekst
Ik ben het met je eens, maar je moet wel het verschil zien tussen Eurodusnie, een club speciaal opgericht tegen de grondwet, en de VVD. Ik vind het minder erg dat een groepje als Eurodusnie buiten zijn boekje gaat dan wanneer een politiek partij dat doet. Die zouden toch echt beter moeten weten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:03 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27188546
pi_27188604
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27188639
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar je moet wel het verschil zien tussen Eurodusnie, een club speciaal opgericht tegen de grondwet, en de VVD. Ik vind het minder erg dat een groepje als Eurodusnie buiten zijn boekje gaat dan wanneer een politiek partij dat doet. Die zouden toch echt beter moeten weten.
Eurodusnie werd opgericht in 1997, aan de vooravond van de Amsterdamse Eurotop. In die tijd hielden wij ons als collectief nog voornamelijk bezig met de Europese Unie. De naam "Eurodusnie" werd toen gekozen met het oog op onze kriek op de EU, en met een knipoog naar het bekende pretpark.
pi_27188647
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:54 schreef longinus het volgende:
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
Kennen en begrijpen is niet hetzelfde.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:00 #79
95998 -DailaLama-
pi_27188674
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef Argento het volgende:

[..]

Te moeilijk?
Mensen mogen niet verontwaardigd zijn wanneer politici de holocaust gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft?
pi_27188689
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:39 #81
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27188699
Nog meer redenen om nee te stemmen .Vuile K*T vvd
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:50 #82
119009 EA
Say it loud!
pi_27188707
quote:

[..]

Ik moet letterlijk bijna kotsen van deze actie van de VVD. Ik krijg er in ieder geval een hele vieze smaak van in mijn mond. Denken ze daar bij de VVD soms dat ze God zijn om zulke uitspraken/acties te kunnen doen. Ronduit walgelijk
pi_27188726
quote:

[..]

Grappig dat je nu precies dezelfde denkwijze, die je van anderen verafschuwd overneemt, oftewel doorgeslagen argumenten gebruiken ...
Zoals ik al zei, de redenering is inderdaad doorgeslagen. Maar nogmaals, actie is reactie.
pi_27188781
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:54 schreef longinus het volgende:
'Kenners van EU-grondwet zijn meestal tegen'

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

Jouw ervaring lijkt te kunnen kloppen.
pi_27188824
Hebben andere partijen die voor de Grondwet zijn al hierop gereageerd... kan me voorstellen dat men bij het CDA en de PvdA toch sommige mensen nu een hand voor het gezicht slaan.... hoe kun je zooo dom zijn?
pi_27188839
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Mensen mogen niet verontwaardigd zijn wanneer politici de holocaust gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft?
Ik geloof niet dat ik iemand iets verbied, maar telkens weer toont Fok de mensheid op haar slechtst.

Er zijn twee fouten gemaakt:

1. Het verdrag de naam Grondwet meegeven.
2. Het instellen van een raadgevend referendum.

anders dan dat: een constitutioneel verdrag voor de EU moet er gewoon komen.
pi_27188899
Ik dacht eerst voor de kloterij gewoon voor te gaan stemmen. Gewoon omdat iedereen tegen is Maar dit slaat toch wel alles...
pi_27188915
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
Andere kant volgens mij?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 20 mei 2005 @ 16:02:20 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_27188937
Zo, weer een klacht de deur uit...
Laat ze het maar voelen bij de VVD...
Stelletje idioten...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_27188948
quote:

[..]

Achterlijke reactie. "Europa" was natuurlijk altijd al gestoeld op een consitutioneel verdrag. Hoe had je je dat anders voorgesteld. Nu wordt dat het verdrag dat een logische volgende stap is na de eerdere verdragen, ineens grondwet genoemd. Grote fout, want nu gaan onwetende nattigheid voelen. Dat EU-recht boven nationaal recht zal gaan of zo. Is misschien een wakeup-call, maar dat is al een tijdje zo. Gemeenschapsrecht prevaleert boven nationaal recht.
pi_27188996
Ik heb even mijn ondertitel aangepast..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:04:49 #92
93744 Finder_elf_towns
pi_27189047
quote:

Klachtentekstje:
[..]
Leuk pb, maar geenstijl komt vanavond met een juridisch verantwoorde standaardbrief.
pi_27189051
Spotje was net op tv bij het journaal op 1.
Ze hebben voor het gemak ook maar even Madrid erbij gepropt. En dan dat walgelijke volgevreten hoofd van een VVD'er als afsluiter. Niet te filmen hoe slecht dit overkomt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:05:00 #94
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_27189055
De oorlog in het voormalig Joegoslavië ontstond juist omdat het land uit elkaar viel.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_27189057
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

'Kenners van EU-grondwet zijn meestal tegen'

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

Jouw ervaring lijkt te kunnen kloppen.
ik heb hetzelfde.. heb laatste een weblog gelezen waar de grondwet uitgelegd wordt (redelijk objectief) en ik begin steeds meer naar de NEE kan te neigen.

Ik heb trouwens een klacht ingediend bij de reclame code commisie ingediend en een mail naar de VVD gestuurd.. ik vind deze reclame echt smakeloos (en normaal boeit me dit zelden)
pi_27189109
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik iemand iets verbied, maar telkens weer toont Fok de mensheid op haar slechtst.

Er zijn twee fouten gemaakt:

1. Het verdrag de naam Grondwet meegeven.
2. Het instellen van een raadgevend referendum.

anders dan dat: een constitutioneel verdrag voor de EU moet er gewoon komen.
Het rare is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ook weer niet. Het is inderdaad geen Grondwet en ik ben tegen referenda. En ja, deze 'Grondwet' is een verbetering voor Europa. Maar wat ben ik blij dat we nu als bevolking eindelijk direct een signaal kunnen afgeven aan de politiek wat de Europese eenwording betreft. Als het zou kunnen had ik wel duizend keer TEGEN gestemd...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:27 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27189125
Jé wat fout zeg.

't Zou door FOX News bedacht kunnen zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:57 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27189148
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:09:01 #99
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27189241
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
Die man is eng
pi_27189292
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Het punt was dat ik objectievere informatie verwacht van een politieke partij dan van een propagandaclubje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')