abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:47 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187347
Ik ga tegen stemmen hoor, daar niet van
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24:47 #27
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27187400
Ik heb der geen woorden voor eigenlijk.

*is voor een grondwet maar begint steeds meer zin te krijgen een proteststem uit te brengen*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27187429
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga tegen stemmen hoor, daar niet van
Inderdaad, waarom zou je ja-stemmen voor een document waarvan je totaal niet de inhoud kent? 90% van de ja-stemmers die kennen de inhoud ook totaal niet.
pi_27187496
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zit me de afgelopen 2 weken echt af te vragen of de politiek er niet juist op uit is om het volk "nee" te laten stemmen...
Met de waarschuwingen van Balkenende, de praatjes van Bos en deze afschuwelijke reclame kun je op je klompen aanvoelen dat het tegen je gaat werken.
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
dat lukt ze dan zeker wel.
pi_27187497
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:56 schreef pberends het volgende:
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->

http://www.reclamecode.nl/

De eerste is binnen namens mij.
Tekst? Misschien makkelijk om een standaard tekst te plaatsen met een emailadres zodat iedereen snel kan reageren.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27:37 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom zou je ja-stemmen voor een document waarvan je totaal niet de inhoud kent? 90% van de ja-stemmers die kennen de inhoud ook totaal niet.
Ik ken ook genoeg mensen die "ja" gaan stemmen omdat "het er toch wel doorgedrukt wordt, of dat nou nu is of over een jaar"
Maar ja, dat zijn dan ook flink laag opgeleide idioten...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27187540
De meeste politici zijn echt tot een aandoenlijk niveau gedaald met de promotie voor de Europese grondwet. Ik vraag me echt af waarom die prutsers straks denken een loonsverhoging te verdienen. Wat nou marktconform? In het bedrijfsleven had je er allang uitgelegen, of failliet gegaan, als je je 'product' zo zou aanbieden.

Ik heb nog niks anders als goedkope angstzaaierij en propaganda gezien....er is volgens mij ook geen politicus die de grondwet kent, omdat ze toch alleen maar met holle frasen gebruiken als 'Het is goed voor de samenwerking' ' Het is goed voor de economie' ' Het is goed voor de positie van Nederland' Alle politici praten elkaar gewoon na, zonder echt specifieke artikelen uit de grondwet te noemen waarmee zij het zo eens zijn dat ze voor gaan stemmen. Het gaat echt nergens over....

Niet dat ik de illusie heb dat het iets uitmaakt, het is toch een gedane zaak, maar ik ga 1 juni dus gewoon keihard TEGEN stemmen...al was het alleen maar omwille van de trieste manier waarop ze mij proberen over te halen voor te stemmen....
pi_27187570
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef wonko het volgende:

[..]

Tekst? Misschien makkelijk om een standaard tekst te plaatsen met een emailadres zodat iedereen snel kan reageren.
Ik had zoiets van: "De reclame suggereert dat de holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de EU-Grondwet stemt. Deze reclame is daarom één grote leugen en zeer misleidend.".
pi_27187623
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik ken ook genoeg mensen die "ja" gaan stemmen omdat "het er toch wel doorgedrukt wordt, of dat nou nu is of over een jaar"
Maar ja, dat zijn dan ook flink laag opgeleide idioten...
Wat is dat nou weer voor onzin? Dat zijn inderdaad niet de slimste, je zou van hen eigenlijk het stemrecht moeten ontnemen.
pi_27187631
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik voor zal stemmen. Proteststemmen heb ik altijd belachelijk gevonden. Maar inmiddels krijg ik ook mijn twijfels over deze EU grondwet.
Ons kabinet pakt het smakeloos aan (viel te verwachten met VVD en CDA samen, nietwaar?), door te dreigen. Het kabinet zou ons, het volk, moeten vertegenwoordigen, maar ik merk er geen bal van. Op het moment is het volgens mij echt het volk vs. de regering. Ze moeten echt eens oppassen.
pi_27187637
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had zoiets van: "De reclame suggereert dat de holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de EU-Grondwet stemt. Deze reclame is daarom één grote leugen en zeer misleidend.".
En vergeet niet onnodig kwetsend en grievend voor overlevenden en nabestaanden van WOII want volgens mij mag je ook niet onnodig mensen kwetsen in reclame.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:32:01 #37
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187686
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Dat zijn inderdaad niet de slimste, je zou van hen eigenlijk het stemrecht moeten ontnemen.
Dat zou in veel gevallen inderdaad beter zijn...
pi_27187745
Klachtentekstje:
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend. Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust.
pi_27187746
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
pi_27187768
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_27187789
Ik vraag me af wat de volgende stap is. Een kado'tje bij het stembureau voor alle JA-stemmers?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:34:39 #42
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27187791
"The size of the lie is a definite factor in causing it to be believed,
for the vast masses of a nation are in the depths of their hearts more
easily deceived than they are consciously and intentionally bad. The
primitive simplicity of their minds renders them a more easy prey to a
big lie than a small one, for they themselves often tell little lies,
but would be ashamed to tell big lies."

Mein Kampf, p. 197 (Adolf Hitler)
pi_27187824
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef nikk het volgende:
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
pi_27187827
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend.
Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust en de massammoord in Srebrenica.
pi_27187839
Ik heb nog geen folder gezien van de grondwet.. :S

Ik ga nee stemmen..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:37:03 #46
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_27187884
Haha, ondanks dat ik neig naar ja op de EU grondwet heb ik ook mailtje naar reclame code commissie gestuurd. Het spel moet wel realistisch gespeeld blijven immers en deze spot is dat AB SO LUUT niet!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_27187891
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef ToxicWacko het volgende:
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:38:04 #48
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27187925
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:35 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
Wat te denken van der Anschluss?
pi_27187941
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:35 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
pi_27187953
Voormalig Joegoslavië is juist een voorbeeld van waartoe een opgelegde eenheid kan leiden..

En de nee stemmers maar verwijten voortdurend op emoties te spelen...

Ik dien zaterdag wel een klacht in bij de reclamecodecommissie. Heel goed idee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')