Schaam je!quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:47 schreef twentemeisje het volgende:
Iedereen maakt fouten... zo ook ik...
Ik beken:
ik heb Scarface nog nooit gezien
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat me niet alleen in mijn schaamte en come clean! Wees een held en vertel mij welke klassieker* op filmgebied jij nog nooit hebt gezien...
* ja ik weet het... over dit begrip valt te twisten, laten we het daarom maar een beetje ruim nemen
Je mist niets, overgewaarde film.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:47 schreef twentemeisje het volgende:
Iedereen maakt fouten... zo ook ik...
Ik beken:
ik heb Scarface nog nooit gezien
Ik geloof dat we dit wel tot de klassiekers mogen rekenen....quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:54 schreef mikey2k3 het volgende:
Weet niet of het tot klassieker hoort.. maar ik heb nog nooit 1 star wars film gezien
Dat zijn geen klassiekers.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:58 schreef twentemeisje het volgende:
Ik geloof dat we dit wel tot de klassiekers mogen rekenen....ik heb alleen The Phantom Menace gezien... Attack of the Clones ligt al eeuwen bij mij thuis maar ik kan me er maar niet toe zetten...
![]()
Dat is een kutfilmquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:02 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]
Casablanca
toen mannen nog echte mannen waren
ga je schamenquote:
tja, of je mist wat , of nietquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Alle Godfather films, Pulp Fiction
En ik ga ze niet kijken ook, wat het lijkt me maar niks
Gewoon..totaal niet? Das echt onbegrijpelijkquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:14 schreef Forau_Diavolina het volgende:
The Godfather
Wat ik al zei:quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:16 schreef BobRooney het volgende:
Gewoon..totaal niet? Das echt onbegrijpelijk
Duh, met twee s-en vind je hem ook niet op Kazaa!quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:14 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Cassablanca
Onbegrijpelijk!quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:41 schreef BobRooney het volgende:
Ja..dat heb ik nou ook met Disney classics
Overschat imhoquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:54 schreef Gorro het volgende:
Denk dat Bambi nog m'n grootste omissie is.
Hoop je, voordat je het weet kan het voorbij zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:14 schreef Forau_Diavolina het volgende:
The Godfather, Nosferatu, Cassablanca, Citizen Kane en ga zo maar door.
Gelukkig heb ik nog wel even de tijd.
Mijn screensaver is een zwart-wit foto van Humphrey Bogart met de tekst: "Here's looking at you, kid"quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:02 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]
Casablanca
Dan heb je niet de juiste film gezien of die niet op de juiste (lees: ontvankelijke) leeftijd gezien of allebei.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Ronno het volgende:
Star Wars is helemaal ernstig... één film ervan gezien, en wat een saaie bagger is dat zeg![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Ronno het volgende:
overrated...
net als the Godfather trouwens
Dr Strangelove? Die komt vrij regelmatig op TV.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:45 schreef Gimmick het volgende:
De oudere Krubrick films. Dr. Strangelove bijvoorbeeld. Het is ook vrij moeilijk, omdat ze eigenlijk nooit op tv komen.
Proficiat, ik wou dat ik dat ook kon zeggen .. wat een baggerzooiquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:20 schreef Sokolsky het volgende:
Oh ja, ik heb ook nog nooit een Harry Potterfilm gezien.
Ik ook niet en daar ben ik best trots opquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:20 schreef Sokolsky het volgende:
Oh ja, ik heb ook nog nooit een Harry Potterfilm gezien.
Wellus .. met een vette ! GTST op donderdagavond is beter in de liefde dan deze draak van een film.quote:
Lawrence of Arabiaquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Ronno het volgende:
maar ontopic:
Psycho
Mulholland Drive
The Great Escape
the Untouchables
Ben Hur
en vast nog wel meer![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wellus .. met een vette ! GTST op donderdagavond is beter in de liefde dan deze draak van een film.
Dit jaar heb ik voor het eerst Gone With The Wind , Casablanca, Apocalypse Now ... En had netzo als eerder genoemd .. lang het voornemen om Casablanca te kijken. Er is een woord voor deze film SAAI ... Grootste liefdesdrama .. Nou GTST is op een dinsdag beter.
Heb echt wel veel betere films gezien.. bijvoorbeeld The Notebook.
50 jaar geleden had je Casablanca best mooi mogen vinden .. maar deze film heeft de tand des tijds niet door staan.. Gone With the Wind daarintegen glansrijk.
Ik heb Beyond the Valley of the Dolls ook niet gezien. Werd mij net gemeldquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er staat nog steeds geen enkele film tussen die ik niet heb gezien.
Of wacht, ik heb niet álle tarzanfilms gezien. Maar die beschouw ik dan ook niet als klassiekers, hoogstens cult.
Ook jij bent slechts een mensch Saintquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb Beyond the Valley of the Dolls ook niet gezien. Werd mij net gemeld.
Kan niet zeggen dat deze hiaat in m'n persoonlijke filmgeschiedenis me echt boeit.
Ik tot nu toe alleen maar The Seventh Seal.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:41 schreef Mike het volgende:
Ik heb nog nooit een film van Ingmar Bergman gezien.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:57 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb geen enkele Lord of the Ring - film gezien.
en dat gaat voorlopig niet veranderen
Don't believe the hypequote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:57 schreef dolle_hond het volgende:
Het is toch allemaal een grote fantasy onzin, je mist niet veelquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:57 schreef dolle_hond het volgende:
Nou je 't zegt, ik volgens mij ook nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit een James Bond film helemaal gezien
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:18 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Alle Star Wars ongein en ik voel me ook niet geroepen dit alsnog te doen.Films met bulterige fake faces trekken me totaal niet, ondanks mijn rijke fantasie, die zich uit op andere (ziekelijke) gebieden![]()
Daar kan nosferatu dus van af.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:14 schreef Forau_Diavolina het volgende:
The Godfather, Nosferatu, Cassablanca, Citizen Kane en ga zo maar door.
Gelukkig heb ik nog wel even de tijd.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:52 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Verkoopjochie: "Dat er bij de spraak geen ondertiteling zit"
Ik: "Nou, dat maakt niet zo heel veel uit."
Je hebt de verkeerde PI gebruikt. Je bedoelde waarschijnlijkquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:35 schreef California het volgende:
Lijst
Nee hoor. Eigenlijk bedoelde ikquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt de verkeerde PI gebruikt. Je bedoelde waarschijnlijk.
Je mag wel concluderen dat ik zwaar teleurgesteld ben in Casablanca .. nr 7 op imdb .. dus ik kijken ,, oh wat viel deze tegen. De vergelijking met GTST wel erg extreem maar algeheel gezien vind ik dus dat casablanca onder het stof moet blijven en alleen in het geheugen van mensen moet blijven ,.. het valt alleen maar tegen. Wil eigenlijk alleen maar aangeven dat deze film niet in de top250 thuis hoort ..quote:
quote:Shichinin no samurai
Star Wars
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Raiders of the Lost Ark
12 Angry Men
Lawrence of Arabia
It's a Wonderful Life
Sunset Blvd.
To Kill a Mockingbird
Paths of Glory
The Third Man
Sen to Chihiro no kamikakushi
Singin' in the Rain
Boot, Das
Double Indemnity
M
Chinatown
Some Like It Hot
maar wel alles met mandy moore zekerquote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:13 schreef California het volgende:
Oh ja!
Niks van Ingmar Bergman.
Niks van Federico Fellini.
Niks van Sergio Leone.
Dat durf ik off-topic te noemen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:38 schreef dolle_hond het volgende:
maar wel alles met mandy moore zeker
Ga onmiddelijk Clockwork Orange, The Shining en Requiem for a Dream kijken!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:35 schreef California het volgende:
LIJST
Van pulp fiction dacht ik ook dat ik het niets zou vinden, maar het is ECHT een goede filmquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Alle Godfather films, Pulp Fiction
En ik ga ze niet kijken ook, wat het lijkt me maar niks
De boeken zuigenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:06 schreef ChrisJX het volgende:
LOTR is niet bepaald een klassieker. Het zijn op zich aardige films, maar de boeken zijn zoveel beter.
Hoe weet je dat als je ze nog niet gezien hebt?quote:Op zondag 22 mei 2005 04:22 schreef The_Verve het volgende:
Nog geen Lord of the Rings film gezien. Ben dat ook niet van plan. Gehypte zooi...
Net als Harry Potter.
Zelfs de mensen die LOTR 100 keer hebben gelezen vinden de films SUPER. dus .. Mensen die Harry Potter hebben gelezen vinden de films bar en boos. dus. LOTR verdiend wel een kijk waard. Dat je HP niet wil zien mag :0quote:Op zondag 22 mei 2005 12:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hoe weet je dat als je ze nog niet gezien hebt?
De hype er omheen heb ik wel meegekregen...quote:Op zondag 22 mei 2005 12:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
ik heb ze niet gezien en ga t niet doen ook. heb wel wat stukkies op tv gezien en weet gewoon dat dit soort films (fantasy) niet mijn cup of tea zijn. dat icm met wat ik er over gehoord/gelezen heb, bespaar ik me voorlopig de moeite. misschien dat als de kinderen oud genoeg zijn en t willen zien, dat ik dan meekijk, net zoals nu naar pluk van de petteflet en spongebobquote:Op zondag 22 mei 2005 12:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh nee, wacht, dan moet het wel goed zijn!quote:Op zondag 22 mei 2005 12:54 schreef Lambiekje het volgende:
LOTR is de grootste film produktie ooit?!
quote:Op maandag 23 mei 2005 09:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh nee, wacht, dan moet het wel goed zijn!![]()
Is dat een klassieker!?!quote:
voor sommige wel, voor mij nietquote:
Omdat soms de hype je bijna verplicht bepaalde films te kijken. Terwijl je daar helemaal niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:16 schreef Zartos het volgende:
Dat was on topic, nu even off topic: Ik erger me mateloos aan mensen die hier heel hard gaan roepen welke films ze niet gezien hebben en waarom ze daar trots op zijn. Hoe kun je nu iets zeggen over een film die je nog nooit gezien hebt? Waarom zou je hem afkraken omdat de film gehyped is? Dat maakt het toch geen slechte film? Sommige mensen begrijp ik echt niet...
Als je niet van fantasie houdt en daarom geen behoefte heb in de LOTR films, sta ik daar volledig achter. Maar als je iets gehypte zooi noemt zonder het te zien te hebben noem ik dat toch onnadenkend bevooroordeeld gebash.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:17 schreef Chielus het volgende:
Omdat soms de hype je bijna verplicht bepaalde films te kijken. Terwijl je daar helemaal niet op zit te wachten.
Volgens mij kraakt niemand films hier helemaal af, alleen wordt er gemeld dat ze bepaalde films voorlopig niet hoeven te zien.
Ze komen allemaal welles langs hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:45 schreef Gimmick het volgende:
De oudere Krubrick films. Dr. Strangelove bijvoorbeeld. Het is ook vrij moeilijk, omdat ze eigenlijk nooit op tv komen.
Een paar jaar geleden is er een serie Kubrick films op TV geweest met daaronder iig A Clockwork en EWS. Maar echt vaak komen ze niet langs.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:14 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ze komen allemaal welles langs hoor.
Full Metal Jacket, The Shining, Dr. Strangelove en zelfs 2001: A Space Oddessy (die je toch niet zou verwachten op een commerciele zender); ze komen allemaal wel es langs.
Op Veronica met name. Die hebben van tijd tot tijd 'filmhuis-avond' ofzo.
Kubrick is een held
Ik heb er inmiddels een aantal van TV opgenomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:37 schreef Chielus het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden is er een serie Kubrick films op TV geweest met daaronder iig A Clockwork en EWS. Maar echt vaak komen ze niet langs.
Die wordt zaterdag uitgezonden op Nederland 1quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:01 schreef Chielus het volgende:
Lawrence of Arabia
Zeker kijken, film die nog steeds indruk maakt!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:44 schreef Saviola het volgende:
[..]
Die wordt zaterdag uitgezonden op Nederland 1
tja, dan ben ik weer werken, tenzij het om 3 uur snachts is.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:44 schreef Saviola het volgende:
[..]
Die wordt zaterdag uitgezonden op Nederland 1
OK, je hebt het in elk geval geprobeerdquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:24 schreef Chielus het volgende:
trouwens, ook nog op mijn lijstje nooit gezien, hoef ik ook nooit te zien. Star Wars deel 1 t/m 6 muv deel 4, de eerste 80 minuten.
Welke? Die uit 1931 met Bela Lugosi moet ik ook nog.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:57 schreef SlaadjeBla het volgende:
Dracula, lijkt me ook niet echt wat eigenlijk
Ja, dan heb je nog eigenlijk niets gezien...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:35 schreef California het volgende:
plaatjes
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:29 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb citizen kane nooit helemaal uitgekeken... telt dat ook?
Sorry, maar die slaapverwekkende dragonder van een film was zelfs iets te veel van hetquote:
Ik heb Citizen Kane gezien.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:26 schreef kamagurka het volgende:
Ja, dan heb je nog eigenlijk niets gezien...
Je hebt GEEN James Bond films gezien? Ook niet ééntje?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:09 schreef sinaasappelsapje het volgende:
LOTR, Starwars, James Bond, en nog veeeel meer allemaal niet gezien![]()
![]()
Ook niet per ongeluk?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:33 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Je hebt GEEN James Bond films gezien? Ook niet ééntje?
Ligt er aan wat voor hype. Een door de makers gecreeerde hype doet mij weinig, maar als het bioscoop gaande publiek een hype creeert kan ik er best naar toe gaan. Of ik de film dan goed vind is iets anders, maar toch.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:43 schreef Frank-NL het volgende:
Ohja: films niet kijken omdat het een 'hype' is, is wel de meest TRIESTE reden OOIT die ik heb gehoord.
Papillon kon ik niet volhouden, LiT is geniaalquote:Op zondag 5 juni 2005 15:06 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Papillon vond ik toch goed te doen een paar jaar geleden.
Maarja, ik vind lost in translation ook helemaal geweldig...
Seven samurai wil ik ook nog wel zien, alleen moet ik die eerst ergens vandaan slepen.
Deze twee zou ik toch zeker eens op de gevoelige plaat gaan bekijken, om zeer uiteenlopende redenen trouwensquote:Op zondag 5 juni 2005 12:25 schreef BlaatschaaP het volgende:
Who's Afraid of Virgina Woolf?
This Is Spinal Tap
Om er nog maar een paar te noemen.
Sinds gisteravond wel!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:42 schreef Sloggi het volgende:
Amélie (is dat al een klassieker?)
Wel als het tournament over films tussen 2000 en 2004 gaatquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:50 schreef Sloggi het volgende:
Tja, wat voor een finale was dat
Geen slechte films, maar ik kan me niet voorstellen dat de twee beste films ooit zo recent zijn
Oepsquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wel als het tournament over films tussen 2000 en 2004 gaat
Hier mis je niets anquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:37 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn schaamlijstje dan maar
the english patient
schindlers list
Tja, ik mis ook nog wat werkjes van Kurosawa... Hoop binnenkort wat films(dvds) van hem te scoren.quote:
Bladerunner is echt de moeite waard. Fantastische verfilming van 'Do Androids dream of Electric Sheep'.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:54 schreef RuneRose het volgende:
Blade Runner. Ik wil 'em erg graag zien, hij lijkt me ook ongelofelijke goed (weet niet waarom). Maar ik kan er maar niet aankomen en hij komt ook nooit op de buis.!Binnekort nog maar eens een poging doen!
Edit: Titanic heb ik ook nog nooit gezien, maar die wil ik eigenlijk ook niet echt zien.![]()
Waar kan ik de snob 100 vinden?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:06 schreef Sai het volgende:
Uit de IMDb 100 moet ik nog The Sting en Nuovo Cinema Paradiso. Dat valt te doen.
Uit de snob 100 moet ik nog L'Avventura, Pather Panchali, Ugetsu Monogatari, Il Conformista, Viaggio in Italia, Rio Bravo, Madame de..., Pickpocket, L'Age d'Or, Pierrot le Fou, Sansho the Bailiff, My Darling Clementine, de Dekalog, Man with a Movie Camera, Viridiana, The Man Who Shot Liberty Valance en Vivre Sa Vie. Dat is al wat meer 'werk'.
Nog 24 waarvan ik er een stuk of 5 wil zien, Intolerance en Greed en zo. De Bunuels, Ophulsen, Tarkovsky's en Dreyers.... ach ja. Eigenlijk momenteel hélemaal geen zin in. Ordet ligt hiet al een half jaar te liggen. Hij ligt daar goed, ik ga 'm niet aanraken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:30 schreef Sokolsky het volgende:
Hij zal TSP wel bedoelen.
Uit de IMDB 250 hoef ik er geen meer; uit de TSP 100 nog 23
Die komen allemaal vast wel een keertje. Zo op z'n tijdquote:28 (25) Dir L'Avventura (Antonioni, Michelangelo; 1960; Italy-France) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
30 (32) Dir Breathless/A Bout de Souffle (Godard, Jean-Luc; 1959; France) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
34 (34) Dir Pather Panchali (Ray, Satyajit; 1955; India) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT -----
35 (38) Dir Contempt/Le Mepris (Godard, Jean-Luc; 1963; France-Italy) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
36 (35) Dir Ordet (Dreyer, Carl; 1955; Denmark) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
38 (37) Dir Andrei Rublev (Tarkovsky, Andrei; 1966; Russia) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
47 (51) Dir Intolerance (Griffith, D.W.; 1916; US) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
53 (50) Dir Magnificent Ambersons, The (Welles, Orson; 1942; US) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
58 (54) Dir Mirror, The/Zerkalo (Tarkovsky, Andrei; 1976; Russia) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- -----
60 (62) Dir Voyage in Italy/Viaggio in Italia/Journey to Italy (Rossellini, Roberto; 1953; Italy) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- -----
61 (60) Dir Nashville (Altman, Robert; 1975; US) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT -----
66 (72) Dir Earrings of Madame de.../Madame de... (Ophuls, Max; 1953; France-Italy) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
67 (65) Dir Pickpocket (Bresson, Robert; 1959; France) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
68 (66) Dir L'Age d'Or (Bunuel, Luis; 1930; France) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
69 (70) Dir Playtime (Tati, Jacques; 1967; France) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
72 (78) Dir Pierrot le fou (Godard, Jean-Luc; 1965; France-Italy) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- -----
74 (81) Dir Barry Lyndon (Kubrick, Stanley; 1975; UK) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
76 (80) Dir Last Year in Marienbad (Resnais, Alain; 1961; France-Italy) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
77 (75) Dir My Darling Clementine (Ford, John; 1946; US) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
80 (74) Dir Dekalog/Decalogue (Kieslowski, Krszystof; 1987; Poland) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
83 (83) Dir Greed (Von Stroheim, Erich; 1925; US) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
84 (93) Dir Aguirre: The Wrath of God (Herzog, Werner; 1972; Germany) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
85 (85) Dir Leopard, The (Visconti, Luchino; 1963; France-Italy) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
86 (90) Dir Man with a Movie Camera, The (Vertov, Dziga; 1929; USSR) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
87 (91) Dir Viridiana (Bunuel, Luis; 1961; Spain) Amazon Google IMDB MRQE 1001 NYT ROS
90 (87) Dir Gertrud (Dreyer, Carl; 1964; Denmark) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
94 (92) Dir Letter From an Unknown Woman (Ophuls, Max; 1948; US) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- ROS
99 (97) Dir Vivre sa Vie/My Life to Live (Godard, Jean-Luc; 1963; France) Amazon Google IMDB MRQE 1001 ----- -----
Barry Lyndonquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:02 schreef Hare het volgende:
Ow, en uit de imdb top 250 moet ik Crash en Barry Lyndon nog, maar dat zijn allebei nieuwe binnenkomers
Ach ja, komt wel een keertje. Moet toch kunnen blijven zeggen dat ik de gehele lijst gezien heb hequote:
Nou, ik vond Hotel Rwanda wel super goedquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:55 schreef Hare het volgende:
[..]
Ach ja, komt wel een keertje. Moet toch kunnen blijven zeggen dat ik de gehele lijst gezien heb he
Zat er trouwens laatst weer eens naar te kijken en vind dat er wel absurd veel nieuwe films in staan op absurd hoge plaatsen. Gaat echt nergens meer over. Ik bedoel, hotel Rwanda op nummer 54, hoe gek wou je het gaan maken zeg
Het was wel een goeie film hoor, maar je moet niet overdrijven. Net als vele andere films die net uit zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:02 schreef Wuder het volgende:
[..]
Nou, ik vond Hotel Rwanda wel super goedEen soort Schindlers List alleen niet met Duitsers
Ik ben met name benieuwd naar de Buñuels en de Godards. Intolerance en Greed zullen bij mij tot de laatste behoren, net als de Dreyers. Ophuls ken ik nog niet; zag laatst een enthousiast stukje van Gorro over Letter for an Unknown Woman, komt ook nog wel een keer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nog 24 waarvan ik er een stuk of 5 wil zien, Intolerance en Greed en zo. De Bunuels, Ophulsen, Tarkovsky's en Dreyers.... ach ja. Eigenlijk momenteel hélemaal geen zin in. Ordet ligt hiet al een half jaar te liggen. Hij ligt daar goed, ik ga 'm niet aanraken.
Waarom als ik vragen mag? Zelden zo'n cinematografisch perfecte film gezien, en het verhaal is ook nog best te doen. Gewoon kijken zou ik zeggenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ordet ligt hiet al een half jaar te liggen. Hij ligt daar goed, ik ga 'm niet aanraken.
Ik had ook Zerkalo en die had ik meteen gekeken. En dat vond ik een vrij onsamenhangende aaneenschakeling van abstracte indrukken en poëtische momenten (of ander gelijkaardig pseudo-intellectueel gezwetsquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:56 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Waarom als ik vragen mag? Zelden zo'n cinematografisch perfecte film gezien, en het verhaal is ook nog best te doen. Gewoon kijken zou ik zeggen![]()
Díe moet ik inderdaad nog even zien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:07 schreef Saviola het volgende:
Vooral oude zoals M en Metropolis..
Dat is bij Ordet ook zeer zeker het geval. Sterker nog, het is de films' sterkste troef. Het is geen A naar B verhaal, maar het kritaliseert zich langzaam uit de gebeurtenissen rond de familie die we vanaf het begin van de film volgen. Er zijn eigenlijk zo goed als geen overeenkomsten met Zerkalo, dus ik snap niet helemaal waarom je die erbij haalt...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij mij moet er een minimum aan enigszins coherent verhaal aanwezig zijn. Dat geldt voor Michael Bay films, maar ook voor "verstilde meesterwerken".
Die wil ik ook ooit nog kijken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ken en zie opvallend veel mensen die The Shawshank Redemption nog nooit gezien hebben en ook als je die titel noemt, het hen niets zegt.
Wat mij wel opvalt, aangezien deze film nagenoeg briljant is.
Wie zegt dat jij je zou moeten schamen? Dat hoeft helemaal niet. Maar als je jezelf toch schaamt kun je in dit topic terechtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:41 schreef rena het volgende:
Waarom zou ik me moeten schamen omdat ik - in jullie ogen - klassiekers niet gezien heb? De meeste van die films spreken me totaal niet aan en om ze nou te gaan kijken omdat iedereen zegt dat ze goed zijn? Zonde van mijn tijd. Ik heb heel veel uit dit topic nog nooit gezien en ben het ook niet van plan![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:43 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij je zou moeten schamen? Dat hoeft helemaal niet. Maar als je jezelf toch schaamt kun je in dit topic terecht![]()
Omdat die er voor heeft gezorgd dat ik geen zin had in een andere Tarkovsky. Net zoals La Dolce Vita ervoor heeft gezorgd dat ik nog altijd geen zin heb in een andere Fellini, zelfs als die totaal anders is dan LDV.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:29 schreef Gorro het volgende:
Er zijn eigenlijk zo goed als geen overeenkomsten met Zerkalo, dus ik snap niet helemaal waarom je die erbij haalt...
Humphrey Bogard droeg daar plateauzolen hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:02 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]
Casablanca
Maar Ordet is helemaal niet van Tarkovsky, hij is van Dreyer. Dolce Vita heb ik nog niet gezien, maar ik kan je Amarcord wel aanbevelen, is volgens mij ook een heel ander soort film dan Dolce (sowieso een stuk korter).quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat die er voor heeft gezorgd dat ik geen zin had in een andere Tarkovsky. Net zoals La Dolce Vita ervoor heeft gezorgd dat ik nog altijd geen zin heb in een andere Fellini, zelfs als die totaal anders is dan LDV.
Zo zit ik nu eenmaal in mekaar. Ik ga sneller kijken naar een film van iemand waarbij ik z'n vorige incompetente bagger vond dan wanneer ik z'n vorige hoogdravend gezwets vond.
Ook alledrie gezien en ook niet onder de indruk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:12 schreef Sokolsky het volgende:
Sokje is in de war met Offret denk ik.
Ik vind La Dolce Vita niet wat, maar 8½ en La Strada (die weer heel anders zijn) ook niet.
Daarom heb ik er ook best veel uit die periode gezien, maar het zijn er zoveel en moeilijker te verkrijgen dan nieuwere films.quote:
Ah, dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, in die eerste post moet Offret staan.
quote:
Maar dan moet je eerst weer die betere videotheek (of sites) vinden.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:16 schreef Sokolsky het volgende:
Tegenwoordig valt ook dat wel mee. Bij de betere videotheek of de betere eh... website kun je alles wel krijgen. De bibliotheek wil ook nog wel eens een boel hebben.
Ik vind 8½ en La Dolce Vita juist weer geweldig, maar La Strada niet zo. Ieder zijn ding.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:12 schreef Sokolsky het volgende:
Sokje is in de war met Offret denk ik.
Ik vind La Dolce Vita niet wat, maar 8½ en La Strada (die weer heel anders zijn) ook niet.
Ikga ze morgen allemaal achter elkaar kijkenquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:16 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Gewoon..totaal niet? Das echt onbegrijpelijk
Sindsdien nog maar 5 van de hierbovengenoemde dus gezien.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
Gone With The Wind
Seven Samurai
Metropolis
Battleship Potemkin
12 Angry Men
M
The Killing
Lolita
It's A Wonderful Life
Sound of Music (vast wel ergens in een grijs verleden)
A Streetcar Named Desire (ergens laaaang geleden)
On The Waterfront
West Side Story
Raging Bull
Geen Bergman
Geen Fellini
Geen Kurosawa
Dr. Zhivago
Witness For The Prosecution
Paths of Glory
Double Indemnity
Das Boot (afgezet omdat ik 'm vrij kut vond)
Singin' in the Rain
Sunset Blvd.
To Kill A Mockingbird
Some Like It Hot
The Maltese Falcon
The Treasure of the Sierra Madre
The Manchurian Candidate
Zo ongeveer. En het zullen er wel 40 keer zo veel zijn. Maar het is natuurlijk ook maar wat je als 'klassieker' ziet. Voor de dikgedrukte schaam ik me trouwens ook echt.
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geen Kurosawa klopt toch ook niet meer?
Behalve wanneer je de typo meetelt
Is dat een klassieker dan?quote:Op zondag 12 februari 2006 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb nog steeds Chicago niet gezien.
Maar dat is meer een statement dan een bekentenis.
Ik vond 'm in ieder geval al beter dan Million Dollar Baby, The English Patient, Shakespeare in Love, Braveheart, Forrest Gump, American Beauty en Dances with Wolves.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:25 schreef SunChaser het volgende:
Niemand die Driving Miss Daisy een klassieker vond toch?![]()
Nietesquote:
Idd, dit zijn kutfilmsquote:Op zondag 12 februari 2006 21:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond 'm in ieder geval al beter dan Million Dollar Baby, The English Patient, Shakespeare in Love, Braveheart,
tis ook een matige filmquote:Op zondag 12 februari 2006 21:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ach, ik viel in slaap bij Das Boot.
Smaken. Verschillen. Iets daarmee.
Waarom zou je nou bewust Star Wars ontwijken? Vel pas een oordeel als je hem hebt gezien zou ik zeggen.. Het is naast filmgeschiedenis ook gewoon een leuke SF film, en je kan hem kijken zoals je wilt (oppervlakkig verhaal tot redelijk diep in alle rassen, culturen en gadgets duiken).quote:Op donderdag 29 december 2005 12:27 schreef Natalie het volgende:
Nou, da's toch best ernstig...
Categorie 'ik ken de titel maar heb werkelijk geen flauw idee waar 't over gaat'Casablanca Gone with the Wind Lawrence of Arabia Dances with Wolfs
Categorie 'Deze ontwijk ik bewust'Star Wars
Categorie 'Deze wil ik nog best eens zien'The Sound of Music
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |