Ach ja, komt wel een keertje. Moet toch kunnen blijven zeggen dat ik de gehele lijst gezien heb hequote:
Nou, ik vond Hotel Rwanda wel super goedquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:55 schreef Hare het volgende:
[..]
Ach ja, komt wel een keertje. Moet toch kunnen blijven zeggen dat ik de gehele lijst gezien heb he
Zat er trouwens laatst weer eens naar te kijken en vind dat er wel absurd veel nieuwe films in staan op absurd hoge plaatsen. Gaat echt nergens meer over. Ik bedoel, hotel Rwanda op nummer 54, hoe gek wou je het gaan maken zeg
Het was wel een goeie film hoor, maar je moet niet overdrijven. Net als vele andere films die net uit zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:02 schreef Wuder het volgende:
[..]
Nou, ik vond Hotel Rwanda wel super goedEen soort Schindlers List alleen niet met Duitsers
Ik ben met name benieuwd naar de Buñuels en de Godards. Intolerance en Greed zullen bij mij tot de laatste behoren, net als de Dreyers. Ophuls ken ik nog niet; zag laatst een enthousiast stukje van Gorro over Letter for an Unknown Woman, komt ook nog wel een keer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nog 24 waarvan ik er een stuk of 5 wil zien, Intolerance en Greed en zo. De Bunuels, Ophulsen, Tarkovsky's en Dreyers.... ach ja. Eigenlijk momenteel hélemaal geen zin in. Ordet ligt hiet al een half jaar te liggen. Hij ligt daar goed, ik ga 'm niet aanraken.
Waarom als ik vragen mag? Zelden zo'n cinematografisch perfecte film gezien, en het verhaal is ook nog best te doen. Gewoon kijken zou ik zeggenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ordet ligt hiet al een half jaar te liggen. Hij ligt daar goed, ik ga 'm niet aanraken.
Ik had ook Zerkalo en die had ik meteen gekeken. En dat vond ik een vrij onsamenhangende aaneenschakeling van abstracte indrukken en poëtische momenten (of ander gelijkaardig pseudo-intellectueel gezwetsquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:56 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Waarom als ik vragen mag? Zelden zo'n cinematografisch perfecte film gezien, en het verhaal is ook nog best te doen. Gewoon kijken zou ik zeggen![]()
Díe moet ik inderdaad nog even zien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:07 schreef Saviola het volgende:
Vooral oude zoals M en Metropolis..
Dat is bij Ordet ook zeer zeker het geval. Sterker nog, het is de films' sterkste troef. Het is geen A naar B verhaal, maar het kritaliseert zich langzaam uit de gebeurtenissen rond de familie die we vanaf het begin van de film volgen. Er zijn eigenlijk zo goed als geen overeenkomsten met Zerkalo, dus ik snap niet helemaal waarom je die erbij haalt...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij mij moet er een minimum aan enigszins coherent verhaal aanwezig zijn. Dat geldt voor Michael Bay films, maar ook voor "verstilde meesterwerken".
Die wil ik ook ooit nog kijken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ken en zie opvallend veel mensen die The Shawshank Redemption nog nooit gezien hebben en ook als je die titel noemt, het hen niets zegt.
Wat mij wel opvalt, aangezien deze film nagenoeg briljant is.
Wie zegt dat jij je zou moeten schamen? Dat hoeft helemaal niet. Maar als je jezelf toch schaamt kun je in dit topic terechtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:41 schreef rena het volgende:
Waarom zou ik me moeten schamen omdat ik - in jullie ogen - klassiekers niet gezien heb? De meeste van die films spreken me totaal niet aan en om ze nou te gaan kijken omdat iedereen zegt dat ze goed zijn? Zonde van mijn tijd. Ik heb heel veel uit dit topic nog nooit gezien en ben het ook niet van plan![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:43 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij je zou moeten schamen? Dat hoeft helemaal niet. Maar als je jezelf toch schaamt kun je in dit topic terecht![]()
Omdat die er voor heeft gezorgd dat ik geen zin had in een andere Tarkovsky. Net zoals La Dolce Vita ervoor heeft gezorgd dat ik nog altijd geen zin heb in een andere Fellini, zelfs als die totaal anders is dan LDV.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:29 schreef Gorro het volgende:
Er zijn eigenlijk zo goed als geen overeenkomsten met Zerkalo, dus ik snap niet helemaal waarom je die erbij haalt...
Humphrey Bogard droeg daar plateauzolen hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:02 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]
Casablanca
toen mannen nog echte mannen waren
Maar Ordet is helemaal niet van Tarkovsky, hij is van Dreyer. Dolce Vita heb ik nog niet gezien, maar ik kan je Amarcord wel aanbevelen, is volgens mij ook een heel ander soort film dan Dolce (sowieso een stuk korter).quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat die er voor heeft gezorgd dat ik geen zin had in een andere Tarkovsky. Net zoals La Dolce Vita ervoor heeft gezorgd dat ik nog altijd geen zin heb in een andere Fellini, zelfs als die totaal anders is dan LDV.
Zo zit ik nu eenmaal in mekaar. Ik ga sneller kijken naar een film van iemand waarbij ik z'n vorige incompetente bagger vond dan wanneer ik z'n vorige hoogdravend gezwets vond.
Ook alledrie gezien en ook niet onder de indruk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:12 schreef Sokolsky het volgende:
Sokje is in de war met Offret denk ik.
Ik vind La Dolce Vita niet wat, maar 8½ en La Strada (die weer heel anders zijn) ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |