Ik ben benieuwd, weet het nog niet...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:47 schreef Leatherface het volgende:
Is geen misselijke kopgroep voorop.
Ze gaan het waarschijnlijk halen.
Ik neem aan van wel ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:50 schreef DIJK het volgende:
Zit eltink nou nog in de groep Cunego.Dat is wel een megaprestatie als hij in die groep kan finishen
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:50 schreef DIJK het volgende:
Zit eltink nou nog in de groep Cunego.Dat is wel een megaprestatie als hij in die groep kan finishen
Sjiekan, zoals de Belg zo mooi zegt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:58 schreef Bonobo11 het volgende:
garzelli gevallen in de chicane
Die spaarde zich voor morgen neem ik aan.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:24 schreef Hedgehog het volgende:
Weet iemand waar Gontchar is geeindigd? Die heb ik totaal niet gezien
Hij staat nu ongeveer 2,5 minuut achter Di Luca in het klassement.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:24 schreef Hedgehog het volgende:
Weet iemand waar Gontchar is geeindigd? Die heb ik totaal niet gezien
Hij rijdt elke keer helemaal achteraan het peleton. Als je daar gaat rijden weet je van tevoren dat je op achterstand binnen gaat komen aangezien dat peleton toch wel gaat breken, op een klim of door een valpartij. Dus het zal wel ingecalculeerd zijnquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:26 schreef Coelho het volgende:
Het valt me enorm tegen dat we Thomas Dekker elke dag op achterstand zien binnenkomen. Stond voor vandaag al op een kwartier. Hopen maar dat hij zich gespaard heeft voor de tijdrit van morgen
Lulkoek. Als je alleen meedoet om als laatste in het peleton te rijden en elke dag als in de laatste groep binnen te komen kun je net zo goed thuisblijven. Ik ben het met je eens dat het verstandig is om die jongen de tijd te geven en hem rustig te brengen. Hij hoeft daar echt niet de pannen van het dak te rijden. Maar er is geen enkele reden om elke dag maar als laatste in het peleton te gaan rijden. Tijdverlies is niet erg, maar dat is gewoon nutteloos tijd en energieverlies doordat je achterop raakt omdat je elke keer achter de valpartijen zit.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:37 schreef Bartoli het volgende:
Ow ja en schei toch aub uit over dat het tegenvalt van Thomas Dekker. Het is nog geen wereldgod die alles naar de klote rijdt. Hij kiest zijn etappes dat is prima. Niet onnodig krachten verspillen en vooral bij leren. Zijn doelen waren de tijdritten. Dus verwachten kunnen we hem morgen wel. De rest is gewoon bijzaak. Tijdsverlies boeit ook niet.
Nou en. Als je geen klassements ambities hebt maakt dat verder ook niet uit. Michael Rasmussen doet het precies hetzelfde. We zien hun heus nog wel de komende weken. TD in de Tijdritten en mss een lange vlucht en Rasmussen in de echte bergetappes.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:45 schreef DIJK het volgende:
[..]
Lulkoek. Als je alleen meedoet om als laatste in het peleton te rijden en elke dag als in de laatste groep binnen te komen kun je net zo goed thuisblijven. Ik ben het met je eens dat het verstandig is om die jongen de tijd te geven en hem rustig te brengen. Hij hoeft daar echt niet de pannen van het dak te rijden. Maar er is geen enkele reden om elke dag maar als laatste in het peleton te gaan rijden. Tijdverlies is niet erg, maar dat is gewoon nutteloos tijd en energieverlies doordat je achterop raakt omdat je elke keer achter de valpartijen zit.
Zijn tactiek denk ik. Zoveel mogelijk achterstand oplopen om in de bergen een etappe zien te winnen. Zo is hem dat verleden jaar op deze manier in de Dauphine gelukt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:16 schreef Remzz het volgende:
Rasmussen had eigenlijk best veel van hem verwacht. In de Tour kon hij in de bergritten mee met de beste 10/15 man
Eltink is een klimmer. Bij de beloften een van de betere klimmers van zijn generatie samen met Weening. Alleen beide heren winnen niet zo vaak maar zitten er altijd bij.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:39 schreef Remzz het volgende:
Nu we het toch over Rabo en Eltink hebben. Wat is Eltink eigenlijk voor een renner? Had hiervoor nog nooit van hem gehoort
Zubeldia, Honchar en Gonzalez zijn door hun betere tijdrit op papier nog niet kansloos. De rest natuurlijk wel al.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een overzichtje van de ondertussen kansloze "favorieten" in het klassement :
17 Haimar Zubeldia Agirre (Spa) Euskaltel-Euskadi 2.13
19 Serguei Gonchar (Ukr) Domina Vacanze 2.23
22 Aitor Gonzalez Jimenez (Spa) Euskaltel-Euskadi 2.29
27 Sven Montgomery (Swi) Gerolsteiner 2.36
31 Juan Manuel Garate (Spa) Saunier Duval-Prodir 2.46
32 Pietro Caucchioli (Ita) Credit Agricole 2.47
35 Alexandr Kolobnev (Rus) Rabobank 2.59
40 Wladimir Belli (Ita) Domina Vacanze 3.23
44 Tadej Valjavec (Slo) Phonak Hearing Systems 4.04
45 Samuel Sanchez Gonzalez (Spa) Euskaltel-Euskadi 4.06
47 Unai Osa Eizaguirre (Spa) Illes Balears 4.14
123 Julio Alberto Perez Cuapio (Mex) Ceramica Panaria-Navigare 31.08
133 Thomas Dekker (Ned) Rabobank 34.22
137 Michael Rasmussen (Den) Rabobank 35.20
147 Joseba Beloki Dorronsoro (Spa) Liberty Seguros-Wurth Team 37.52
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:25 schreef BVO het volgende:
Achterstand voor Dekker is geen drama natuurlijk, maar heb nu wel het idee dat 'ie helemaal zoek gereden wordt.
quote:PISTOIA, May 14th, 2005 - "I am glad Cunego has won this stage". Gilberto Simoni is the first to talk after the finish. But it is the Spanish Koldo Gil (Liberty-Wurth), author of some 179 kilometres breakaway, who's won the race. A fabulous sprint. At first attacker with other 21 riders, he gets to the finishing line all alone. A very great rider. Twenty seconds later, Cunego gets to the finish with his arms up. Just like Simoni, he did not know there was somebody else in front of him. This was very bad news for someone who aims to win the Giro. Only one person to blame it on: Beppe Martinelli, Sports Director of Lampre-Caffita. "We didn't know there was somebody else ahead of him", he explains. The patch is sometimes even worse than the hole. What are radio and television there for?
Check:quote:Op zondag 15 mei 2005 12:15 schreef Coelho het volgende:
Iemand een timetable? Hoeveel km, hoe laat kunnen we de finish van Di Luca verwachten?
Hoe kan je nou Dekker en Rasmussen bij de kansloze favorieten zetten?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een overzichtje van de ondertussen kansloze "favorieten" in het klassement :
17 Haimar Zubeldia Agirre (Spa) Euskaltel-Euskadi 2.13
19 Serguei Gonchar (Ukr) Domina Vacanze 2.23
22 Aitor Gonzalez Jimenez (Spa) Euskaltel-Euskadi 2.29
27 Sven Montgomery (Swi) Gerolsteiner 2.36
31 Juan Manuel Garate (Spa) Saunier Duval-Prodir 2.46
32 Pietro Caucchioli (Ita) Credit Agricole 2.47
35 Alexandr Kolobnev (Rus) Rabobank 2.59
40 Wladimir Belli (Ita) Domina Vacanze 3.23
44 Tadej Valjavec (Slo) Phonak Hearing Systems 4.04
45 Samuel Sanchez Gonzalez (Spa) Euskaltel-Euskadi 4.06
47 Unai Osa Eizaguirre (Spa) Illes Balears 4.14
123 Julio Alberto Perez Cuapio (Mex) Ceramica Panaria-Navigare 31.08
133 Thomas Dekker (Ned) Rabobank 34.22
137 Michael Rasmussen (Den) Rabobank 35.20
147 Joseba Beloki Dorronsoro (Spa) Liberty Seguros-Wurth Team 37.52
Vandaar de aanhalingstekens neem ik aan. Het is wel interessant om ze even terug te zien in dat lijstje, toch?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:31 schreef Doff het volgende:
[..]
Hoe kan je nou Dekker en Rasmussen bij de kansloze favorieten zetten?![]()
Die twee zijn nooit gestart met de intentie een goede eindklassering neer te zetten
Uiteraard, iemand als Beloki is ook niet gestart om een klassement te rijden, dat is enkel een lijstje van de "grote namen" verderop in het klassement. (waarvan sommige dus al serieus ver staan, al dan niet bewust)quote:Op zondag 15 mei 2005 12:37 schreef Suijk het volgende:
[..]
Vandaar de aanhalingstekens neem ik aan. Het is wel interessant om ze even terug te zien in dat lijstje, toch?
hier ook nietquote:Op zondag 15 mei 2005 14:28 schreef Coelho het volgende:
De 18km tussenstand doet het bij mij niet...
dekker had zatquote:
ik wet nie ik kiek motogpquote:Op zondag 15 mei 2005 14:36 schreef 9christensen het volgende:
wat dut dekker toch
Leve de Belgische tv!quote:Op zondag 15 mei 2005 14:42 schreef placebeau het volgende:
ah, het duurt niet lang meer voor je je TV kunt opzetten
Nou ja, ik denk dat het wel goed voor hem is. Als ik lees dat ie neerbuigend deed over Jan Boven en zo is het hoog tijd dat ie eens met beide benen op de grond wordt gezet.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alleen denk ik dat ze Dekker gewoon geen cadeau doen om hem nu al een grote ronde te laten rijden. Dat is iets wat andere "toptalenten" altijd maar net iets later gedaan hebben.
Dat denk ik ook, maar ik schat Gonchar wat hoger in. Ik zie ze wel allebei in de top10 eindigen.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bruseghin is toch ook een goeie tijdrijder, zeker vaak in de Giro, denk niet dat hij die gaat inhalen, ik denk eerder dat Bruseghin ook voorin de tijdrit zal eindigen
Wat had hij gezegd dan?quote:Op zondag 15 mei 2005 15:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat het wel goed voor hem is. Als ik lees dat ie neerbuigend deed over Jan Boven en zo is het hoog tijd dat ie eens met beide benen op de grond wordt gezet.
Idd.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:12 schreef placebeau het volgende:
[..]
Leuk interview!
In de benelux-tour wil hij een klassement gaan rijden.
Nu ik het teruglees niet direct iets over Boven, maar ik krijg iig het beeld dat ie het gevoel had dat ie wel ERG goed is, en dan kan een beetje tegenslag geen kwaad.quote:
quote:May 7, 2005
SECTION: Sport; Pg. 19
LENGTH: 642 words
HEADLINE: Nieuwe stap voor ruwe diamant Dekker ; wielrennen ronde van italie
BYLINE: DOOR JOHN GRAAT
BODY:
Thomas Dekker, het begenadigde talent van de Rabobank, begint in de Ronde van Italie aan zijn eerste grote ronde. Om ervaring op te doen. Met een wakend oog van Joop Zoetemelk.
Bij 'Barend & Van Dorp' werd hij alvast aangekondigd als een toekomstig winnaar van de Tour de France. Een superieur lachje kon Thomas Dekker daarbij niet onderdrukken. De zware hypotheek die op zijn schouders wordt gelegd, geeft hem geen druk. De Noord-Hollander geniet van de torenhoge verwachtingen.
Hij is zelf net zo ongeduldig als de buitenwacht. Hij had dit voorjaar het liefst alle klassiekers gereden. Milaan-Sanremo? Leek hem wel wat. Tot hij in Parijs-Nice met de neus op de feiten werd gedrukt. Het kon zijn moraal niet breken. Veenendaal-Veenendaal? Doe mij maar de Amstel Gold Race. En dan niet om bidons te halen. "Ik ben geen renner geworden om te knechten."
Zijn bravoure doet soms denken aan die van de jonge Frank Vandenbroucke. Ook die werd vroeg op het schild geheven in Belgie, maar kon de weelde niet aan. "Thomas wordt heus geen tweede Vandenbroucke. Hij is veel verstandiger", zegt Frans Maassen. "Hij geniet van de aandacht en dat mag. Hij presenteert zich als een winnaar. Zelfverzekerd, overtuigd van zijn klasse. En hij koerst onbevangen. Dat hij nu al heel populair is, is alleen maar goed voor het wielrennen in Nederland."
Maassen begeleidde Dekker al bij de Rabo-junioren. Vanaf vandaag is hij drie weken lang zijn ploegleider in de Giro. Dekker kreeg al in de winter te horen dat de Ronde van Italie het hoofddoel van zijn seizoen was. Niet voor een rol in het klassement, maar om ervaring op te doen. "Ik wil een volgende stap zetten in mijn carriere. In de twee langere tijdritten wil ik wel scoren. Laten we zeggen een plaatsje bij de eerste tien", zegt hij. Gezien zijn zesde plaats in de tijdrit van de Ronde van Romandie lijkt dat reeel.
Van zijn talent hoeft de 20-jarige boy wonder uit Dirkshorn niemand meer te overtuigen. In het Criterium International won hij een zwaarste rit door in de slotklim mannen als Basso en Julich te verslaan.
Maar in zijn eerste maanden als beroepsrenner bleek ook dat Dekker nog een ruwe diamant is. Maassen: "In Parijs-Nice heeft hij ervaren dat hij nu in de Champions League van het wielrennen is beland. Hij kan wel trappen, maar wielrennen is niet alleen hard fietsen. Je moet op het goede moment van voren kunnen zitten. Dat is zijn probleem. Bij de amateurs kon hij dat verbloemen door om de anderen heen te rijden. Als hij dat de komende jaren niet verbetert, heeft hij echt een probleem."
Een ander aspect is zijn gewicht. Dat merkt hij bergop. Hij weegt momenteel 70 kilo, volgens zijn eigen berekening moet er drie tot vier kilo af. Dekker leeft bepaald niet als een asceet. Volgens hemzelf is dat ook helemaal niet nodig. Hij is nog jong en gaat in de winter graag op stap. "Ik hou van een biertje en je denkt toch niet dat ik elke ochtend pasta zit te eten."
Ploegmaat Karsten Kroon noemde hem 'hondsbrutaal'. Dekker beledigde Kroon deze winter met een laatdunkende opmerking. "Ik zeg nou eenmaal wat in me opkomt", reageert Dekker. "Thomas moet zich niet boven andere stellen", stelt ploegmaat Marc Wauters. "Hij moet ook Jantje Boven niet gaan kleineren want dan heeft hij een probleem met mij. En ik ben bereid om het twee keer te zeggen, maar geen drie keer."
De gelouterde Wauters zou als mentor van de jongeren in de Giro starten. Een val in de profronde van Made voorkwam dat. Volgens Maassen is er in Italie altijd nog een ander die corrigerend kan optreden: tweede ploegleider Joop Zoetemelk. Maassen: "Joop zegt misschien niet zo veel. Maar als hij wat zegt, is het meestal wel raak."
Dat wielerfans in hem een toekomstig winnaar van grote rondes zien, lijkt de zelfverzekerde Thomas Dekker allerminst te deren. FOTO VINCENT JANNINK, ANP
Hruska stond een half uur geleden al achter Dekker, Wiggins toen 11e.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:38 schreef methodmich het volgende:
Net als Bruseghin!
Iemand die iets weet van Hruska en Wiggins?
En wist ook niet dat de sixtijnse kapel van Michelangelo is en niet van Da Vinci.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Commentator kan maar de Italiaanse niet goed uitspreken. Bartali, Ciono enz.
Van mij mag Basso de Giro winnen. Hem wordt idd dat verweten waarom jij nu zo reageert. Maar ook zo kun je koersen winnen. Hij hoeft nu ook alleen maar Cunego te controleren. En dan evt in de laatste tijdrit toe te slaan. Zoiets heet berekend rijden. Maar verwacht anders mss ook nog wel aanvallen van hemquote:Op zondag 15 mei 2005 17:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Di Luca nog wel in 't rose. Gelukkig maar, want Basso vind ik toch maar eenrenner.
Geweldig inderdaadquote:Op zondag 15 mei 2005 17:33 schreef placebeau het volgende:
Wat een prachtige beelden van Firenze vandaag!
Precies, Basso heeft de laatste jaren de geleidelijke weg naar de absolute top bewandeld en verdient het nu wel eens om een grote overwinning te behalen.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Van mij mag Basso de Giro winnen. Hem wordt idd dat verweten waarom jij nu zo reageert. Maar ook zo kun je koersen winnen. Hij hoeft nu ook alleen maar Cunego te controleren. En dan evt in de laatste tijdrit toe te slaan. Zoiets heet berekend rijden. Maar verwacht anders mss ook nog wel aanvallen van hem![]()
Was zestiende (dacht ik), en nog steeds 4de in de stand op 1.15 van Di Luca. Helemaal niet slecht dus voor een rasklimmer.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eh.... Cunego in geen velden of wegen of wel![]()
Ja, en ik heb niet veel met dat soort renners. Ik kijk naar wielrennen voor de heroiek, voor de helden.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:34 schreef Bartoli het volgende:
Zoiets heet berekend rijden.
Di Luca valt weg in de bergen. Garzelli nog steeds de kopman denk ik. Cioni zijn luxe-knecht die het mss kan overnemen als Stefano faalt.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:51 schreef placebeau het volgende:
En bij liquigaz zitten ze nu ook met een kopman-probleem. Cioni, Di Luca of Garzelli?
Tja, dat dacht ik ook van Di Luca, maar Garzelli moest gisteren toch eerder lossen dan Di Luca. Het valt allemaal te bezien in de echte bergritten. En Cioni maakt een heel sterke indruk.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Di Luca valt weg in de bergen. Garzelli nog steeds de kopman denk ik. Cioni zijn luxe-knecht die het mss kan overnemen als Stefano faalt.
Hij zal ook wel moeten denk ik.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:34 schreef Bartoli het volgende:
Van mij mag Basso de Giro winnen. Hem wordt idd dat verweten waarom jij nu zo reageert. Maar ook zo kun je koersen winnen. Hij hoeft nu ook alleen maar Cunego te controleren. En dan evt in de laatste tijdrit toe te slaan. Zoiets heet berekend rijden. Maar verwacht anders mss ook nog wel aanvallen van hem![]()
Ze zijn net een half uur onderweg. Radiocorsa meldt nog niks, zal dus ook nog niet veel gebeurd zijn.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:20 schreef Chepke het volgende:
Weet iemand al iets over het verloop van de etappe van vandaag?
Is het dan zeker dat de NOS dan ineens wel beelden van de Giro (en Vuelta) gaat uitzenden? Het interesseert me eigenlijk niet zoveel. Als het op de NOS en Sporza is, is voor mij de keuze niet moeilijk.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:05 schreef Coelho het volgende:
Ik ben blij dat NOS geen voetbal meer heeft volgend seizoen. Dan kunnen ze zich tenminste ook op de Giro richten. Schandalig toch dat we bijvoorbeeld gistermiddag naar clubcompetitie basketball en hockey moesten kijken, terwijl er een mooie tijdrit bezig was. Forza Sporza!
Tsja, de NOS heeft die contracten, dus ze moeten het uitzenden. En ach, ik wil best genoegen nemen met de belg soms.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:05 schreef Coelho het volgende:
Ik ben blij dat NOS geen voetbal meer heeft volgend seizoen. Dan kunnen ze zich tenminste ook op de Giro richten. Schandalig toch dat we bijvoorbeeld gistermiddag naar clubcompetitie basketball en hockey moesten kijken
Formule 1 tegenwoordig ook al.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tja, maar in België heeft men toch ook een hele reeks contracten met dingen die ze op zondagmiddag moeten uitzenden (zaalsporten, tennis enzo) , maar dan zie je toch dat ze dan doodgewoon op 2 netten gaan uitzenden, daarvoor laten ze de Giro niet links liggen ...
quote:Op maandag 16 mei 2005 15:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je zal daar maar je bestelwagentje voor je huis geparkeerd hebben ...
Een renner vloog uit de bocht en kon een bestelbusje niet meer ontwijken. Hij reed er net tegenop.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:30 schreef lubje25 het volgende:
Wat was er dan met wielertoeristen en bestelwagens?TVP
quote:Op maandag 16 mei 2005 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En op die klim kwamen tussen de koplopers en de achtervolger enkele wielertoeristen over de top gereden, die de Italiaanse regie telkens mooi in beeld bracht omdat ze wellicht dachten dat er renners aankwamen ...
Als je dan ook nog de vrouw van Mcewen ziet, of die van Cipoquote:Op maandag 16 mei 2005 16:58 schreef Elvislives het volgende:
wat een vrouw heeft ie ook zeg! ik word ook sprinter!
Vogels en Vierhouten heb ik idd niet gezien..quote:Op maandag 16 mei 2005 17:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze bij Davitamon nu eens een paar renners hadden waar McEwen iets aan heeft de laatste kilometers....
Echt wel, zeker de voorbereiding op de sprint. Mooie fassatrein.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom die al diePetacchi
's?
Fassa
is veel accurater.
Ik vind zo'n trein juist geen reet aan.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:04 schreef Bonobo11 het volgende:
Echt wel, zeker de voorbereiding op de sprint. Mooie fassatrein.
Zeker, die kwam ook van ver zeg. Rijdt daar toch vlot voorbij McEwen en Zabel.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:10 schreef placebeau het volgende:
De trein liep perfect, Petacchi wint.
Maar wat ik nog veel mooier vind is dat Bettini tweede werdin de pelotonspurt. Het blijft een held.
Hij verspeelt z'n krachten met die flesquote:Op maandag 16 mei 2005 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Di Luca heeft meer problemen met z'n fles dan met de rit van vandaag.
Hij heeft waarschijnlijk zo'n gesneden brood gekregen van Museeuw.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeker, die kwam ook van ver zeg. Rijdt daar toch vlot voorbij McEwen en Zabel.
Je vergeet Lombardi!quote:Op maandag 16 mei 2005 17:04 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Echt wel, zeker de voorbereiding op de sprint. Mooie fassatrein.
Cipo had dat in z'n goeie tijd ook.
Fagnini-Scirea-Calcaterra-MooieMario
Cipo heeft in zijn hele carriere maar 2 jaar met Lombardi samengereden hoor. Dan nog in 2003-4 , de 2 jaar net na zijn top ...quote:
Klopt, hij is gewoon een beperkte sprinter.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:10 schreef placebeau het volgende:
De trein liep perfect, Petacchi wint makkelijk en bewijst dat het niet aan de lsechte vorm lag dat hij niet kon winnen.
Het waren dan ook maar de laatste jaren dat Cipo zo afhankelijk was van zijn trein, dacht ik.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Cipo heeft in zijn hele carriere maar 2 jaar met Lombardi samengereden hoor. Dan nog in 2003-4 , de 2 jaar net na zijn top ...
Cipo was ermee de trendsetter. En als je dat niet bevalt dan reageer nietquote:
quote:Op maandag 16 mei 2005 17:31 schreef Bartoli het volgende:
En als je dat niet bevalt dan reageer niet
Alhoewel Lombardi en Cipo ook niet altijd door één deur konden meen ik. Vandaar dat Lombardi er maar 2 jaar mee gekoerst heeft.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het waren dan ook maar de laatste jaren dat Cipo zo afhankelijk was van zijn trein, dacht ik.
Met Lombardi heeft hij iook nog het record in de Giro behaald.
Ach, beperkt zou ik niet durven zeggen. Maar de dominantie van z'n ploeg geeft een vertekend beeld van z'n eigen superioriteit ten opzichte van andere sprinters. Ik dacht al dat het verschil niet zo groot was als het aantal overwinningen liet uitschijnen. Maar de recente ontwikkelingen doen me vermoeden dat er helemaal geen verschil is.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, hij is gewoon een beperkte sprinter.
Door de ProTour en het enorm aantal sprinters in de Giro, wordt het de Fassa trein moeilijker gemaakt. In de eerste rit verstoorde Credit het op een faire manier en in de 2e aangelegenheid hebben ze het zelf om zeep geholpen. Vandaag bewijst Fassa maar weer overduidelijk wie de beste ploeg op dat gebied heeft.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, beperkt zou ik niet durven zeggen. Maar de dominantie van z'n ploeg geeft een vertekend beeld van z'n eigen superioriteit ten opzichte van andere sprinters. Ik dacht al dat het verschil niet zo groot was als het aantal overwinningen liet uitschijnen. Maar de recente ontwikkelingen doen me vermoeden dat er helemaal geen verschil is.
In deze etappe werd ze geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:54 schreef Bartoli het volgende:
Door de ProTour en het enorm aantal sprinters in de Giro, wordt het de Fassa trein moeilijker gemaakt.
350 meter, nou, geweldig.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:54 schreef Bartoli het volgende:
Hij kan het wel maar als de ploeg hem afzet op 350 mt is dna gewoon magnifiek.
Jawel maar veels te vroeg. T-Mobile en FDJ zaten er met een treintje op 4 km die probeerden de boel te verstoren. Maar na die bocht waren die treintjes weg en had Fassa vrij spel. Gewoon weg knap afgemaakt en op de overwinning is niks af te dingen. En overwinning is terecht ook en het is hem gegund.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
In deze etappe werd ze geen strobreed in de weg gelegd.
Andere sprinters kunnen het niet veel langer. McEwen begint ook pas te sprinten tussen 300 - 350 mt of nog korter.quote:
Overwinning is wel terecht ja, maar ik vind er gewoon niks aan. Bij dat-ie niet aan de Tour meedoet.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:00 schreef Bartoli het volgende:
Jawel maar veels te vroeg. T-Mobile en FDJ zaten er met een treintje op 4 km die probeerden de boel te verstoren. Maar na die bocht waren die treintjes weg en had Fassa vrij spel. Gewoon weg knap afgemaakt en op de overwinning is niks af te dingen. En overwinning is terecht ook en het is hem gegund.
Petacchi heeft in MSR bewezen het ook zonder ploeg te kunnenquote:Op maandag 16 mei 2005 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kortom, als je als ploeg Petacchi wil kopen, kan je best z'n trein ook kopen, want anders heb je er niet zoveel aan.
Ja, daar kun je dan genieten van het Quicksteptreintje voor Boonen enzo ...quote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Overwinning is wel terecht ja, maar ik vind er gewoon niks aan. Bij dat-ie niet aan de Tour meedoet.
Ja, maar je doet net of Petacchi 200km mag zitten slapen en dan nog voor 350m in actie hoeft te komen.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Bartoli het volgende:
Andere sprinters kunnen het niet veel langer. McEwen begint ook pas te sprinten tussen 300 - 350 mt of nog korter.
Dus wat. Je held Van Poppel deed het niet anders hoor. Die ging ook al niet veel eerder aan. Ok hij had geen trein maar het beginnen van de uiteindelijke sprint was niet veel eerder
![]()
Dat was een mooie overwinning idd.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:03 schreef Bartoli het volgende:
Petacchi heeft in MSR bewezen het ook zonder ploeg te kunnen. Zijn ploeg was veels te snel weg daar en maakt het nog op een mooie manier af.
Nee dat je er niks aan vind dat kan. Smaken verschillenquote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Overwinning is wel terecht ja, maar ik vind er gewoon niks aan. Bij dat-ie niet aan de Tour meedoet.
Boonen gaat gewoon zélf in de aanval.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ja, daar kun je dan genieten van het Quicksteptreintje voor Boonen enzo ...![]()
Ik wil na de 1km-vlag gewoon geen treintjes meer zien. Niks aan.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:04 schreef Bartoli het volgende:
Nee dat je er niks aan vind dat kan. Smaken verschillen. Zoiets hoort nu eenmaal bij het moderne sprinten. In de Tour ga je DVL en QS treintjes krijgen voor McEwen en Boonen. Wordt niet echt op een andere manier gedaan. Het enigste verschil is de treintjes zijn minder dominant dan Fassa
Ja, dat gaat hij in de vlakke Tour-etappes zeker gaan doenquote:Op maandag 16 mei 2005 18:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Boonen gaat gewoon zélf in de aanval.De Boon
Geen treintjes in de laatste kilometer en dan naast elkaar in volle sprint.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:06 schreef Suijk het volgende:
Wat is dan een mooie sprint volgens jou, Arcee? Ik vind dit toch wel mooi om te zien, dat nerveuze spel, die Fassa's die een paar kilometer enorm tempo maken, 3 T-mobiles die wanhopig proberen om mee te rijden, na een bocht zorgen dat je toch nog goed uitkomt, het één voor één afvallen van de renners voor je en dan de ultieme jump. Ik zie er de schoonheid wel van in!
Nee, weet ik, maar Boonen is niet te vergelijken met Petacchi, ook niet in de Tour.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ja, dat gaat hij in de vlakke Tour-etappes zeker gaan doen![]()
Tis geen Parijs-Roubaix daar hé
Dat bedoel ik maar.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:09 schreef placebeau het volgende:
Ik heb wel respect voor wat Fassa doet, maar leuk om naar te kijken is anders, na drie keer heb je het wel gezien
Ja, Basso vs. Cunego.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:10 schreef komrad het volgende:
ik snak naar de bergetappes
ik hoop op savoldelliquote:
Dat kwam omdat hij met een paar minuten voorsprong aan die klim begonquote:Op maandag 16 mei 2005 18:17 schreef Bonobo11 het volgende:Eltink
Misschien kan tie wel een bergritje pakken. Hij reed erg sterk op het enige serieuze bergje in de Giro tot nu toe.
op wie moeten we dan hoop hebben als nederlanders. Dekker voor een tijdritje en verder?quote:Op maandag 16 mei 2005 18:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat kwam omdat hij met een paar minuten voorsprong aan die klim begon.
Eltink laat zich wel zien in de bergen. Veneberg misschien nog en dan heb je het ver gehad.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:06 schreef komrad het volgende:
[..]
op wie moeten we dan hoop hebben als nederlanders. Dekker voor een tijdritje en verder?
precies, dekker wellicht over een paar jaarquote:Op maandag 16 mei 2005 19:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Eltink laat zich wel zien in de bergen. Veneberg misschien nog en dan heb je het ver gehad.
350 meter op kop is voor een sprinter zelfs lang, vaak is het pas op 150-200 meter dat ze op kop komen.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Andere sprinters kunnen het niet veel langer. McEwen begint ook pas te sprinten tussen 300 - 350 mt of nog korter.
Dus wat. Je held Van Poppel deed het niet anders hoor. Die ging ook al niet veel eerder aan. Ok hij had geen trein maar het beginnen van de uiteindelijke sprint was niet veel eerder
![]()
Poppel geen trein? Ik dacht dat de trein RAAS die de laatste 25 km van een koers zo hard kon maken dat er achter mensen af waaiden toch wel een behoorlijke trein wasquote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Andere sprinters kunnen het niet veel langer. McEwen begint ook pas te sprinten tussen 300 - 350 mt of nog korter.
Dus wat. Je held Van Poppel deed het niet anders hoor. Die ging ook al niet veel eerder aan. Ok hij had geen trein maar het beginnen van de uiteindelijke sprint was niet veel eerder
![]()
Ja ok maar dat ging niet op de manier zoals dat nu gaatquote:Op maandag 16 mei 2005 19:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Poppel geen trein? Ik dacht dat de trein RAAS die de laatste 25 km van een koers zo hard kon maken dat er achter mensen af waaiden toch wel een behoorlijke trein was
Da's gewoon 't peloton bij elkaar houden, da's wat anders dan met 9 mannetjes op kop rijden in de laatste paar kilometer.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:56 schreef Coelho het volgende:
Poppel geen trein? Ik dacht dat de trein RAAS die de laatste 25 km van een koers zo hard kon maken dat er achter mensen af waaiden toch wel een behoorlijke trein was
Oneens. Hij kwam daar plots zelf te vroeg op kop en zat wanhopig rond te kijken. Hij had daar het enorme geluk dat alle de anderen ook verrast waren toen Bettini plots opzij ging en ook wachtten. Als er daar één of twee gewoon vol blijven doorspurten, is hij kansloos. Hij maakt het mooi af, inderdaad, maar de factor geluk was daar veel groter dan de factor klasse of spurtersinstinct.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Petacchi heeft in MSR bewezen het ook zonder ploeg te kunnen. Zijn ploeg was veels te snel weg daar en maakt het nog op een mooie manier af.
Nee, maar sowieso werd er twintig jaar geleden anders gesprint dan nu.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:01 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ok maar dat ging niet op de manier zoals dat nu gaat
Weet je wat pas echt goed was, hoewel ik het enkel op archiefbeelden heb gezien, waren de ploegentijdritten van de ploeg van Eddy Merckx (vooral in het begin van zijn carriere) , men toonde meer dan eens Merckx die de volledige tijdrit op kop reed en zijn ploegmaats die aan het harken waren om met 5 in zijn wiel te blijven ...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:06 schreef komrad het volgende:
weet je wat echt goed was, de ploegentijdritmachine van raleigh die gewoon ook in normale etappes iedereen zoek kon rijden
Ieder zijn smaak idd. Niettemin is de 9 etappes die Petacchi vorig jaar won een buitengewone prestatie, ongeacht of dat nu door zijn trein komt of niet, hoe moest het wel afmaken. Iedereen wilde in zijn wiel, maar niemand kon erover (ook McEwen niet, die de hele tijd riep "als ik in zijn wiel zit, win ik", maar toen 'ie in de laatste twee sprints strak in Petacchi's wiel zat, werd 'ie er uit gereden (Giro vorig jaar heb ik het over'.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:49 schreef Bartoli het volgende:
Tsja iedereen zijn mening over het sprinten van tegenwoordig. En over de sprints van Alejet en zijn luftwaffe.
Nogmaals smaken verschillen. Het maakt mij niet uit hoe er gesprint wordt. Op zijn Petacchi's met het werk van zijn luftwaffe of op zijn Ozzies zoals Cooke of McEwen. Het heeft allemaal wel wat. Maar goed ik heb het niet echt zo op McEwen en in minder mate Boonen. Maar goed nogmaals dat is iedereen zijn goed recht. Zoals o.a SaintofK and Arcee het niet zo met Alejet hebben.
Hele ploeg. Nou, Martin Van den Bossche was ook geen kleine jongen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt goed was, hoewel ik het enkel op archiefbeelden heb gezien, waren de ploegentijdritten van de ploeg van Eddy Merckx (vooral in het begin van zijn carriere) , men toonde meer dan eens Merckx die de volledige tijdrit op kop reed en zijn ploegmaats die aan het harken waren om met 5 in zijn wiel te blijven ...![]()
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:34 schreef Ambrosius het volgende:
De finale schijnt vrij bochtig te zijn. Ik gok op McEwen.![]()
![]()
Idd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:15 schreef placebeau het volgende:
Zo vlak kom je ze niet veel tegen.
Ze zitten in de De Povlakte, zowat het enige volledig platte gedeelte van Italië.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:47 schreef lubje25 het volgende:
Hebben ze in Italië ook polders?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:17 schreef lubje25 het volgende:
Is er weer uitzending om 15:00 uur?
Finish zal niet heel erg vroeg zijn, met 38 gemiddeld halen ze half zes niet eens.....ze zullen serieus door moeten rijden als ze nog voor 't eten binnen willen zijn...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:03 schreef Ambrosius het volgende:
Na drie uur 31.6 gemiddeld.
Nog 120 km.
Ja dat is nog vroeg dan moeten ze nu echt 42/43 in het uur gaan rijden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:27 schreef Ambrosius het volgende:
Di Biase wint de intergiro. Nog 100 km.
Hopelijk gooien ze het tempo nu een beetje omhoog. Het wordt toch al gauw 17.30-17.45 denk ik.
Hehe, in een peloton houden wij dat ook nog redelijk makkelijk bij.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:03 schreef Ambrosius het volgende:
Na drie uur 31.6 gemiddeld.
Nog 120 km.
mischien zou het helpen:quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:32 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hehe, in een peloton houden wij dat ook nog redelijk makkelijk bij.
OMG, dan kan ik zelfs meekomen ergens in het peloton...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:03 schreef Ambrosius het volgende:
Na drie uur 31.6 gemiddeld.
Nog 120 km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |