op wie moeten we dan hoop hebben als nederlanders. Dekker voor een tijdritje en verder?quote:Op maandag 16 mei 2005 18:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat kwam omdat hij met een paar minuten voorsprong aan die klim begon.
Eltink laat zich wel zien in de bergen. Veneberg misschien nog en dan heb je het ver gehad.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:06 schreef komrad het volgende:
[..]
op wie moeten we dan hoop hebben als nederlanders. Dekker voor een tijdritje en verder?
precies, dekker wellicht over een paar jaarquote:Op maandag 16 mei 2005 19:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Eltink laat zich wel zien in de bergen. Veneberg misschien nog en dan heb je het ver gehad.
350 meter op kop is voor een sprinter zelfs lang, vaak is het pas op 150-200 meter dat ze op kop komen.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Andere sprinters kunnen het niet veel langer. McEwen begint ook pas te sprinten tussen 300 - 350 mt of nog korter.
Dus wat. Je held Van Poppel deed het niet anders hoor. Die ging ook al niet veel eerder aan. Ok hij had geen trein maar het beginnen van de uiteindelijke sprint was niet veel eerder
![]()
Poppel geen trein? Ik dacht dat de trein RAAS die de laatste 25 km van een koers zo hard kon maken dat er achter mensen af waaiden toch wel een behoorlijke trein wasquote:Op maandag 16 mei 2005 18:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Andere sprinters kunnen het niet veel langer. McEwen begint ook pas te sprinten tussen 300 - 350 mt of nog korter.
Dus wat. Je held Van Poppel deed het niet anders hoor. Die ging ook al niet veel eerder aan. Ok hij had geen trein maar het beginnen van de uiteindelijke sprint was niet veel eerder
![]()
Ja ok maar dat ging niet op de manier zoals dat nu gaatquote:Op maandag 16 mei 2005 19:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Poppel geen trein? Ik dacht dat de trein RAAS die de laatste 25 km van een koers zo hard kon maken dat er achter mensen af waaiden toch wel een behoorlijke trein was
Da's gewoon 't peloton bij elkaar houden, da's wat anders dan met 9 mannetjes op kop rijden in de laatste paar kilometer.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:56 schreef Coelho het volgende:
Poppel geen trein? Ik dacht dat de trein RAAS die de laatste 25 km van een koers zo hard kon maken dat er achter mensen af waaiden toch wel een behoorlijke trein was
Oneens. Hij kwam daar plots zelf te vroeg op kop en zat wanhopig rond te kijken. Hij had daar het enorme geluk dat alle de anderen ook verrast waren toen Bettini plots opzij ging en ook wachtten. Als er daar één of twee gewoon vol blijven doorspurten, is hij kansloos. Hij maakt het mooi af, inderdaad, maar de factor geluk was daar veel groter dan de factor klasse of spurtersinstinct.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Petacchi heeft in MSR bewezen het ook zonder ploeg te kunnen. Zijn ploeg was veels te snel weg daar en maakt het nog op een mooie manier af.
Nee, maar sowieso werd er twintig jaar geleden anders gesprint dan nu.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:01 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ok maar dat ging niet op de manier zoals dat nu gaat
Weet je wat pas echt goed was, hoewel ik het enkel op archiefbeelden heb gezien, waren de ploegentijdritten van de ploeg van Eddy Merckx (vooral in het begin van zijn carriere) , men toonde meer dan eens Merckx die de volledige tijdrit op kop reed en zijn ploegmaats die aan het harken waren om met 5 in zijn wiel te blijven ...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:06 schreef komrad het volgende:
weet je wat echt goed was, de ploegentijdritmachine van raleigh die gewoon ook in normale etappes iedereen zoek kon rijden
Ieder zijn smaak idd. Niettemin is de 9 etappes die Petacchi vorig jaar won een buitengewone prestatie, ongeacht of dat nu door zijn trein komt of niet, hoe moest het wel afmaken. Iedereen wilde in zijn wiel, maar niemand kon erover (ook McEwen niet, die de hele tijd riep "als ik in zijn wiel zit, win ik", maar toen 'ie in de laatste twee sprints strak in Petacchi's wiel zat, werd 'ie er uit gereden (Giro vorig jaar heb ik het over'.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:49 schreef Bartoli het volgende:
Tsja iedereen zijn mening over het sprinten van tegenwoordig. En over de sprints van Alejet en zijn luftwaffe.
Nogmaals smaken verschillen. Het maakt mij niet uit hoe er gesprint wordt. Op zijn Petacchi's met het werk van zijn luftwaffe of op zijn Ozzies zoals Cooke of McEwen. Het heeft allemaal wel wat. Maar goed ik heb het niet echt zo op McEwen en in minder mate Boonen. Maar goed nogmaals dat is iedereen zijn goed recht. Zoals o.a SaintofK and Arcee het niet zo met Alejet hebben.
Hele ploeg. Nou, Martin Van den Bossche was ook geen kleine jongen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt goed was, hoewel ik het enkel op archiefbeelden heb gezien, waren de ploegentijdritten van de ploeg van Eddy Merckx (vooral in het begin van zijn carriere) , men toonde meer dan eens Merckx die de volledige tijdrit op kop reed en zijn ploegmaats die aan het harken waren om met 5 in zijn wiel te blijven ...![]()
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:34 schreef Ambrosius het volgende:
De finale schijnt vrij bochtig te zijn. Ik gok op McEwen.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |