Hoi, je kunt de nachtlenzen prima als gewone lenzen overdag dragen, maar waarom zou je? Ik neem aan dat je juist op nachtlenzen overgegaan bent om overdag geen lenzen meer te hoeven dragen. Je moet niet te veel in één keer willen, geef je ogen gewoon even rustig de tijd om zich aan te passen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:27 schreef Frank68 het volgende:
Hoi rooierooie,
even een vraagje; welke sterkte heb jij eigenlijk en hoeveel dagen duurde het voordat je zonder lenzen goed zicht had?
Ik weet wel dat het bij mij van ver moet komen (-5,00), maar heb het idee dat het een beetje langzaam gaat. Heb nu de 2e nacht erop zitten, en merk wel wat verschil, maar toch net zo heel veel meer.
Volgens de verhalen ziet bijna iedereen binnen een week scherp genoeg om zonder lenzen de dag door te komen.
En dan nog een vraag; zou het kwaad kunnen als ik deze lenzen ook overdag draag(of een gedeelte ervan)?. Ik heb er beregoed zicht mee, en ze iriteren helemaal niet.
Ik heb 295 euro per paar betaald. Vaak moet je de eerste keer ook aanpas kosten betalen(+/- 100 euro). Vloeistof kosten komen hier nog bij.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:23 schreef DIA het volgende:
zit btw zelf ook over de aanschaf ervan te denken wat kosten ze teg?
O, ik zie deze vraag nu pas. Het is weer helemaal goed gekomen. De lens is teruggestuurd naar de fabrikant, hij bleek erg vervuild te zijn en ze hebben hem daar op een speciale manier helemaal schoongemaakt. Het duurde nog wel een tijdje voordat het echt weer goed was, volgens mij wel een week of twee ofzo, maar nu heb ik helemaal nergens meer last van. Het was mijn eigen schuld, denk ik, ik had ooit begrepen dat als je nachtlenzen te hardhandig schoonmaakt, dat ze dan ook kunnen vervormen, dus eigenlijk maakte ik ze nauwelijks schoon, ik deed ze gewoon altijd alleen maar in de vloeistof. Maar dat is dus het andere uiterste, dat is ook weer niet goed. Dus voorzichtig schoonmaken is het devies.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:25 schreef lyndah het volgende:
hoi, hoe is het nu met je rooierooie, ben heel benieuwd hoe het is afgelopen?
vr. gr. Lyndah
lijkt mij sterk dat ze door lichte vervuiling van -2 naar +3 vervormen....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:46 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Het was mijn eigen schuld, denk ik, ik had ooit begrepen dat als je nachtlenzen te hardhandig schoonmaakt, dat ze dan ook kunnen vervormen, dus eigenlijk maakte ik ze nauwelijks schoon, ik deed ze gewoon altijd alleen maar in de vloeistof. Maar dat is dus het andere uiterste, dat is ook weer niet goed. Dus voorzichtig schoonmaken is het devies.
Ik vind het wel verbazingwekkend trouwens, hoe nauw dat dus blijkbaar komt. Met het blote oog was niet te zien dat de lens vuil was, maar toch was dat vuil dus genoeg om de hele werking van zo'n lens in de war te schoppen.
Heeft te maken met de vervuiling en de daardoor verminderde zuurstof doorlatendheid.quote:Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef rooierooie het volgende:
Maar goed, dat akkefietje is allang verleden tijd, ik heb nu nergens last meer van, ik wil nu graag weten waarom nachtlenzen eigenlijk zoveel sneller vervangen moeten worden dan gewone zuurstofdoorlatende lenzen. Mijn opticien stond laatst op m'n antwoordapparaat en zei dat het weer tijd is om m'n nachtlenzen te vervangen, terwijl ik denk: ik zie nog steeds haarscherp, ik heb nergens last van, waarom zou ik er niet wat langer mee kunnen doen als dat met gewone harde lenzen ook kan? Of is dat onverstandig?
Maar dan nogmaals mijn vraag: waarom gaan gewone harde lenzen dan wel zoveel langer mee?quote:Op maandag 7 november 2005 23:22 schreef Tombias het volgende:
Heeft te maken met de vervuiling en de daardoor verminderde zuurstof doorlatendheid.
Overigens, waarom vraag je het niet gewoon aan je opti? En als hij een antwoord geeft dat jou niet helemaal tevreden stelt, dan vraag je toch gewoon door? Die man/vrouw zou er verstand van moeten hebben, hoor!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:17 schreef Bright het volgende:
Nou, zal'k 'm dan maar beantwoorden?
Over de lens zit een coating. Deze maakt de lens 'lekker glad', dus zodat deze niet zo snel aan je oog blijft plakken doordat het vocht er gemakkelijker onderdoor kan.
Als de coating minder wordt, dan merk je dat op je oog: de lens 'plakt' en je oog lijkt droger.
Als de coating flink is geslonken, dan merk je het ook tijdens schoonmaken: bij wrijven met je vinger voelt de lens echt stroever.
...
Omdat mijn opti juist degene is die ik telkens op mijn nummermelder zie staan en die m'n voicemail al eens heeft ingesproken met de mededeling dat het tijd is om mijn nachtlenzen te gaan vervangen. Van een zaak die 360 euro casht voor een paar lenzen verwacht ik niet dat die mij eens even haarfijn zullen gaan uitleggen dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om nu al m'n lenzen te vervangen.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:21 schreef Bright het volgende:
Overigens, waarom vraag je het niet gewoon aan je opti? En als hij een antwoord geeft dat jou niet helemaal tevreden stelt, dan vraag je toch gewoon door? Die man/vrouw zou er verstand van moeten hebben, hoor!
Ok bedankt!quote:Op woensdag 9 november 2005 23:01 schreef rooierooie het volgende:
Ik betaal 360 euro voor mijn nachtlenzen en dat bedrag betaal ik ineens, dus niet per maand.
Nachtlenzen zijn zeker niet bij alle opticiens te krijgen, en al helemaal niet bij ketens volgens mij, maar daar kan ik me in vergissen. Ik heb ze nu twee jaar en woon in Utrecht en destijds was er geen enkele opticien in Utrecht die ze verkocht, ik moest er voor naar een omliggende plaats. Maar dat kan nu twee jaar later natuurlijk heel anders zijn. Ik heb destijds een mailtje gestuurd naar het contactadres dat op www.nachtlenzen.nl staat, met de vraag of zij mij een lijstje met opticiens bij mij in de buurt konden geven die nachtlenzen verkopen en ik kreeg toen een aantal adressen. Het opmeten van je ogen gebeurt op een heel andere manier dan voor gewone lenzen of een bril, je opticien moet er een speciale training voor gehad hebben, vandaar dat niet alle opticiens nachtlenzen verkopen.
bij die dreamlite zaten ze na levering meteen goed? dus goede sterkte etc. of moest er nog gecorrigeerd worden?quote:Op donderdag 10 november 2005 07:48 schreef Bright het volgende:
Ik betaal nu 35 euro per maand, dus 420 euro per jaar. Dat is inclusief lenzen, vloeistof en verzekering. Ik heb niet die nachtlenzen van www.nachtlenzen.nl, want die zaten echt k^&*$te, terwijl deze die ik nu heb wel goed zitten. Dat zijn Dreamlite lenzen.
Sterkte was prima, maar ik zag soms een beetje dubbel (in plaats van 1 centrum had mijn rechteroog er twee, waardoor je 2 beelden ziet die net naast elkaar staan, alsof je lens net iets scheef zat)quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:22 schreef DIA het volgende:
[..]
bij die dreamlite zaten ze na levering meteen goed? dus goede sterkte etc. of moest er nog gecorrigeerd worden?
ik heb ze nu ook voor de 2e dag, met rechts heb ik ong hetzelfde probleem als jij,quote:Op maandag 21 november 2005 11:53 schreef Bright het volgende:
[..]
Sterkte was prima, maar ik zag soms een beetje dubbel (in plaats van 1 centrum had mijn rechteroog er twee, waardoor je 2 beelden ziet die net naast elkaar staan, alsof je lens net iets scheef zat)
Ze zaten wel gelijk comfortabel, ook als ik ze al een uurtje eerder in deed (waardoor dus door knipperen meer irritatie kan ontstaan)
Je mag niet altijd dubbel zien; die lenzen zorgen er gewoon voor dat je scherp ziet (na een week of zo pas! En pas na 2 weken kun je een beetje gaan beoordelen of ze goed zijn); ik had een verkeerde vorm lens. Daardoor bleef deze niet goed zitten en kon zo een heel klein stukje verplaatsen, waardoor ik 2 brandpunten had. Dat resulteert uiteraard in dubbel zien. Dat is toen prima opgelost met een nieuwe lens (een ander type)quote:Op maandag 21 november 2005 19:21 schreef DIA het volgende:
[..]
ik heb ze nu ook voor de 2e dag, met rechts heb ik ong hetzelfde probleem als jij,
heb je daarvoor een nieuwe gekregen?
of duurd het eerst een week voordat ze op de juiste sterkte zitten?
Wat je in het donker 'hoort' te zien, is een soort halo-effect bij lichtpunten. Dus tijdens het in het donker rijden kun je een soort schittering zien bij elk lichtpunt. Als je je concentreert (dan wordt de pupil kleiner), dan zie je de schittering weggaan en het beeld iets donkerder worden.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:33 schreef Marcellllll het volgende:
Ik ben nu ook met nachtlenzen bezig en het moet van ver komen volgens mij.
Mijn sterkte is -4 en ik heb ze nu 5 nachten in gehad.
Als het donker is is het helemaal drama en overdag is het ook net alsof je een beetje dubbel ziet.
Moet ik nog meer geduld hebben? Ben er eigenlijk een beetje flauw van.
Ook omdat met mijn eerste paar lenzen de correctie teveel bovenin de pupil zat.
Daardoor zag ik al helemaal wazig.
Die nachtlenzen had ik nog op proef - heb dus alleen (!) het consult en de controles moeten betalen, maar niet de lenzen. Maar ook dan kostte het inderdaad nog wel wat, helaas.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:08 schreef Ramis het volgende:
Je was dus maw een pak geld kwijt door die overstap? Ik heb net een search gedaan naar Dreamlite en NKL. Ik vind helaas geen officiële site van Dreamlite. Op sommige sites zie je dan weer staan \'Dreamlite van NKL\'. Ik word gek hier ... slaap vatten duurt 2-3 uur en als ik even wakker word dan moeten ze direct uit. Mijn ogen zijn niet geïrriteerd ofzo maar ik voel ze zo hard zitten dat ik er onnozel van word
Het eerste dat je zegt is niet waar; ze kunnen al een tijdje tot -4.50 corrigeren. Alleen kan dat bij de 1 wel en bij de ander niet. Dus zonder dit echt te hebben getest kunnen ze dit niet aangeven.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:24 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,
ben gisteren voor controle naar de opticien geweest (draag zachte lenzen) en gevraagd of er ondertussen al vordering was op het gebied van nachtlenzen. Ik heb vorig jaar nachtlenzen geprobeerd, maar omdat ik een sterkte van -4,50 heb, kon ik de correctie niet helemaal halen.
Nu krijgen ze binnenkort nieuwe software binnen om hogere sterktes te kunnen corrigeren. Deze lenzen gaan dus nog iets meer druk uitoefenen op het oog. Het doel van NKL is om een zo hoog mogelijke sterkte te kunnen corrigeren, en bij Procornea om een zo hoog mogelijke cilinder te kunnen corrigeren.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik wel proefkonijn wil zijn, dus ik hoop dfat ze me dan gaan bellen. Ik houdt julie op de hoogte als ik iets meer weet.
Ja ik bedoel eigenlijk meer aan het werk/bezig. Slaap gemiddeld 6/7 uur.quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:19 schreef Angelic1 het volgende:
Langer als 14 uur wakker? Dus je slaapt 10 uur? Ik wou dat ik dat kon.. haha. Ik slaap maar een uurtje of 7 met nachtlenzen. Bij mij is het zicht nog niet 100%, maar er is nu een nieuwe nachtlens uit met cilinder en die is nu voor me besteld. Ik heb namelijk een sterkte van -4,5 met cilinder van 1 nogwat... ben benieuwd of dat de laatste paar procentjes opheft.
Ja, dat kan. Je hebt 2 'soorten' modellen van de lenzen (i.i.g. van Dreamlite) waaronder voor een conische oogvorm uit mijn hoofd dit is, niet opgezocht dit isquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:47 schreef riX- het volgende:
Kun je ook nachtlenzen als je conische ogen hebt?![]()
Zachte lenzen kan ik in ieder geval niet dragen, harde wel
Ik heb vorig jaar een seminar over lasering gevolgd en daarin kwam onder meer naar voren dat na lasering je ogen gewoon nog achteruit kunnen gaan en het dan niet meer mogelijk is het met laseren op te lossen, dus dan moet je alsnog aan lenzen of een bril. Dat is voor mij mij een van de redenen geweest om voor nachtlenzen te kiezen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 02:19 schreef Poit- het volgende:
Hmm ik heb beetje de prijzen bekeken en misschien ga ik ze toch laseren... Die kosten heb je er na ongeveer 5 a 6 jaar uit ongeveer. De uitzending van radar was wel even schrikbarend, maar dit waren allemaal extreme gevallen en ze hebben zich niet gericht op de 1000en mensen die wél een succesvolle operatie hebben gehad.
ja, erg droog, maar ik heb in de badkamer altijd een flesje met oogdruppels. Als ik me ga wassen, dan doe ik eerst in beide ogen een druppel en dan kan het even 'losweken', voordat ik ze uit doe.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:33 schreef DIA het volgende:
hebben jullie als je wakker wordt ook last van beslagen zicht ... en dat de lenzen vastgezogen op je hoornvlies zitten?
is dat goed? dat betekend toch dat ze vacuum zijn gezogen maw. er kan geen lucht meer door ... terwijl ze zo luchtdoorlatend clamen te zijnquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn lenzen zijn 's morgens wel wat viezig, maar echt beslagen niet. Ze zitten wel vast en dat is volgens mij alleen maar goed. Ik druppel ook eerst en dan tandenpoetsen, opmaken en als laatst de lenzen er uit.
Voor zover ik weet kunnen nachtlezen van -0,50 tot -5,00. +9 valt daar niet in helaas!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:34 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ga er vanuit dat nachtlenzen bij mij geen nut hebben (+9)![]()
Als ik mag gokken: geen ander materiaal, maar een andere vorm. Een vorm die wel op je oog past.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:50 schreef dude-nl het volgende:
Gister mijn nieuwe lenzen over de post gekregen....
vannacht in gedaan.
GEEN PIJN MEER,
en leukste: IK KAN ZIEN MET MIJN LINKEROOG!!!
ik kan gevoelsmatig ineens 90% zien met mijn linkeroog, hangt wel een waas voor mijn oog, alsof ik door dunne kijk. Maar goed, ik ga er vanuit dat dat over gaat....
SUPER, en dat alleen dus door een ander matriaal lens...
Helaas blijft rechts voorlopig nog achter, misschien moet die nog wennen aan het matriaal....
eindelijk na 2 weken tijd heb ik het idee dat er vooruitgang inzit....
nu hopen dat in de loop vd dag die waas voor mijn oog weggaat.....
wordt vervolgd (again)
Hmm... nog nooit van gehoord en ik kan er ook helemaal niets over vinden op het web...quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:54 schreef dude-nl het volgende:
Ben er weer,
[...]
Ik heb nu lenzen van het matriaal carona (rechts een andere kleur) dt omdat dat prettiger zit op mijn oog. sommige fabrikanen gebruiken dit matriaal al standaard.
Koppijn door de inspanning of doordat het beeld iets anders staat dan je gewend bent?quote:Nu heb ik sochtends met beide ogen -0,75 (vanaf -3,5/-4) kortom wel hele verbetering maar lang nog niet genoeg om vlekkelos te zien. sterker nog, 1 min. achter mijn pc en ik heb barstende koppijn.
Je kunt niet autorijden met -0.75? Lijkt me sterk. Ok, je ziet de borden niet perfect, maar het zal echt nog niet gevaarlijk zijn.quote:en kan gewoon nog NIET autorijden ermee.
Dat is standaard van die NKL-lenzen. En de opti krijgt niet alle kosten terug van NKL, volgens mij. De opti heeft zelf ook kosten gemaakt en die moet je betalen, ja. Daarnaast moet je ook betalen voor het 'lenen' van de lenzen van NKL.quote:vrijdag bij de opti gweest.
Hij zegt: We kijken het nog 2 weken aan, als je dan niet op -0,25 tot 0 zit dan stoppen we ermee.
dus ik vraag, en hou zit het dan met de kosten?
hij: je hebt een eigen risico van ong. 200 euro.
Dit vind ik echt belachelijk, ik weet dat het in de voorwaarden staat, maar ik heb toch voor een meting betaald waarmee hun zouden dat het allemaal ging lukken. Als ze het dan niet voor elkaar krijgen is het toch hun fout.... dus hun risico.
Dat ga ik dus echt niet accepteren, waar is anders zo'n dure scan voor?
erg slechte service (hoewel ik voor de rest goed geholpen ben,...)
lol - mijn idee preciesquote:nou ja, ik laat het wel weten als ik meer hoor....
tot zover zou ik zeggen: GEEN LENZEN VAN NKL! maar is al vaker gezegd hier....
Jep, zou geen probleem moeten zijn. Alleen moet je er wel rekening mee houden, dat bij mindere sterkte de lenzen er langer over doen (in dagen en weken) om je ogen terug naar nul te brengen. Links heb ik een afwijking van minder dan 1, en rechts 1,5 en een cilinder, en rechts gaat veel sneller. Opticien heeft het er ook bij gezegd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben opzich wel geinteresseerd, heb beide ogen -0.5. Een aantal maanden geleden naar de opticien geweest voor gewone lenzen, maar het werkte gewoon niet. Heb hooikoorts en vaak last van droge ogen, waardoor ik vaak nog heel onscherp zeg. Draag ze niet meer, doe het gewoon zonder lenzen, maar tijdens colleges heb ik toch wel eens moeite om alles te kunnen lezen, wat vaak ook resulteerd in hoofdpijn na een lange dag. Zouden nachtlenzen iets voor mij kunnen zijn?
Dat moet momenteel geen probleem meer zijn. Ik heb ook -4 met een cilinder van 1.5 ofzo. Inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:03 schreef Frank68 het volgende:
Ik heb -4,25 en -4,00. En dan nog een cilinder op die van -4, 25
Daar is minstens 1 verklaring voor:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:44 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,
ik heb het idee dat de meeste nachtlens dragers, nachtlenzen van NKL hebben en veel minder de Dreamlens van Procornea. Zou dit merk (NKL) in Nederland beter gepromoot worden of is NKL echt beter.
Ik heb die van NKL al geprobeert, alleen kon ik de sterkte niet halen. Bleef een reststerkte over van ongeveer -1.00. Heb bij de opti nog wel eens nagevraagd of ik misschien betere resultaten zou hebben met de Dreamlens van Porcornea, maar volgens hem (voert trouwens beide merken, dus NKL en Procornea) zou NKL betere resultaten moeten geven dan Procornea. De laatste werken iets meer aan cilinders, en NKL aan de sterktes.
Iemand ervaring mee?
Haha - ssssst...quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef Angelic1 het volgende:
Je zou bijna denken dat je aandelen Procornea hebt, Bright
Ik heb vanaf vrijdag geen last meer van de lenzen. Mijn conclusie is dat ik de verkeerde spullen gebruikte om mijn make-up te verwijderen. Ik was wat lui en haalde met een gezichtsdoekje mijn oogmakeup er af. Nu ik dat weer met een eye-pad doe, heb ik geen last meer. Vanmorgen naar de opti geweest en mijn zicht is verbetert met -0.75, dus ik ben helemaal blij. Ik heb vanmorgen zelfs zonder bril auto gereden. De lens zit goed en ook de opti kon geen onvolkomendheden ontdekken op het hoornvlies. Over 3 weken moet ik terug komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 07:36 schreef Bright het volgende:
Inmiddels zijn we weer wat verder. Heb je er nu nog last van of lijken de lenzen wel goed te zitten nu?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
maar ff een vraagje? Had je die cilinder dan niet? en zo nee, is dat dan een gevolg van de lenzen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
quote:Op maandag 15 januari 2007 07:35 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Hoe kan je eigenlijk zien met die lensen als je ze in hebt ?
De lens past nu 2 dingen aan:quote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef eindelijk het volgende:
Helemaal zeker weet ik dat niet maar volgens mij werkt het zo: Als je een sterkte hebt van -1 en je ogen zijn gecorrigeerd tot 0 dan moet de stekte van je lenzen +1 worden, want dan zit je op de 0 als je ze in hebt.
[..]
quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef Bright het volgende:
Blijkt dat ze, toen de cylinder was geconstateerd gelijk met het lab hebben gebabbeld en nieuwe lenzen besteld. Ik moest in 3 nachten m'n oude lenzen 'ontwennen' en daarna de nieuwe gebruiken. Nou, na 3 nachten geen lenzen in zie je weinig meer hoor!
En daarna weer wel lenzen vergt toch weer de standaard gewenning; ik heb ze nu 2 nachten in gehad, maar zie nog niet scherp.
Wel een goede service dat ze gelijk nieuwe lenzen bestelden.
nou heb gisteren mijn oude lens weer opgehaald en vanmorgen weer op cotrole geweest. Ze gaan de geslepen lens opsturen want die is niet goed blijkt. Zaterdag kan misschien de nieuwe lens ophalen. Ben benieuwd wat jou controle resultaat is. Jij hebt toch al 3 jaar nachtlenzen?quote:Op maandag 29 januari 2007 07:20 schreef Bright het volgende:
Na 2 nachten al goed? Dat gebeurt ook niet zo vaak, behalve als je niet zoveel te corrigeren hebt.
Ik zie met deze nieuwe lenzen nog niet helemaal scherp. Ik weet niet of de gewenperiode helemaal vanaf niks opnieuw moest, maar heel langzaamaan gaat het iets beter, dus het blijft zich nog corrigeren gelukkig.
Ik wacht gewoon nog maar even af, volgende week een controle-afspraak, dan zien we wel weer verder.
En... ben je al weer geweest?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:37 schreef Bright het volgende:
Mijn resultaat? dat kan ik je zo wel zeggen: links dubbel beeld, rechts dubbel beeld en onscherp. Dus toch weer nieuwe lenzen; of de meting was niet goed, of ik had 'last' van m'n vorige lenzen (dus dat de vorm nog in m'n ogen zat)
Maar volgende week pas langskomen (kan wel eerder, maar ja, ik moet ook kunnen he)
quote:Op maandag 12 februari 2007 10:44 schreef Bright het volgende:
Die lenzen waren gewoon heel erg verkeerd. Waardoor dat komt weet ik niet, maar gebruik nu m'n oude lenzen en dan gaan ze controleren wat er fout is gegaan.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn dochter van 10 heeft nu ook nachtlenzen. Het in- en uitzetten is nog wel een drama, maar ze ziet nu na 4 dagen hartstikke goed.
En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!quote:Ik zit nu nog bij Citylens en daar bieden ze NKL nachtlenzen aan maar als ik de verhalen hier zo hoor zitten die niet goed en moet je die van Procornea gebruiken...
Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:33 schreef Scorpie het volgende:
Ow dat wist ik niet eens, weer wat geleerd!
Waar kan je die dingen in de Randstad kopen? Omgeving leiden e.d?
[..]
En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!
Nou ik kan niks vindenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Bright het volgende:
[..]
Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.
Yes thanks dat bedoelde ik ja. Mooi voor jou dat je geen last hebt van Halo effectenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:39 schreef Bright het volgende:
Met 'Aan het einde van de dag' bedoelt hij als het donker wordt. In het donker wordt je pupil groter. Als die zo groot wordt dat het langs de verbuiging van je oog gaat, dan krijg je een halo-effect.
Ik merk het wel, maar heb daar geen last van omdat mijn pupil (door concentratie) niet helemaal zo wijd wordt als de grootte van de vervorming. In casu zie ik tijdens autorijden of tv kijken geen halo-effect.
Lady-wrb, je weet hoe de lenzen werken? Ze maken de kromming van je oog iets anders, maar dat doen ze maar op een klein deel van je oog, het deel waar je doorheen kijkt. Eigenlijk moeten die dingen dus iets groter zodat je i.i.g. geen halo-effect kunt krijgen.
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ik kan niks vindenmaar eens rond gaan bellen dan. Doet de Pearle het met Procornea?
Ja, ik ben in leiden/den haag aan het zoeken. Ik zit nu bij Citylens, maar daar bieden ze de NKL variant aan. Ik ben daar niet zo gecharmeerd van als ik de verhalen hier zo hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:35 schreef Bright het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
edit: staat in je profiel![]()
Nee overheen gelezenquote:Op donderdag 14 juni 2007 08:45 schreef Bright het volgende:
'best vaak' is slechts 1x per 3 maanden, dus 4x per jaar. (Alleen in het begin natuurlijk wat vaker)
In Rotterdam zag ik wel wat (gevonden via Google op 'Procornea opticien')
Tipje over het mailtje nog gelezen?
Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:17 schreef Mr.Nash het volgende:
hmm....ziet er interessant uit. Is het zicht ook weer helemaal scherp als je dit een aantal maanden/jaren hebt gedragen? Of moet je dit de rest van je leven blijven dragen.
En dat is ook een voordeel: als je scherpte verandert, dan krijg je gewoon andere lenzen die dat compenseren. Bij laseren is het dan over en kun je alsnog bril/lenzen gaan dragen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken ja![]()
yeah, right. Van wie dan? Je oog schijnt toch iets levends te zijn en is nu eenmaal aan verandering onderhevig. (Al gaat dat natuurlijk niet zo snel. Gebeurt het wel snel, dan is er een kans dat er een ziekte in het spel is)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:35 schreef Maatje het volgende:
en mij is verteld dat je sterkte niet meer verandert als je elke nacht je lenzen indoet![]()
Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)quote:Op maandag 16 juli 2007 13:37 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem als Frank, mijn cylinder is ook rond de 1,75 en dat kunnen ze bijna niet corrigeren.
Ja, volgens mij wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:58 schreef Bright het volgende:
[..]
Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)
Geen probleem hoor. Mijn man en ik lopen denk ik allebei al anderhalf jaar met dezelfde lenzen. Op zich is er ook geen reden om ze echt meteen na een jaar te vervangen als je er gewoon nog goed mee zietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.
Trouwens, ik loop nu al te lang met deze lenzen; vorige maand had ik al nieuwe moeten hebben, maar ben nog niet naar de opti geweest
Volgens mij heb ik nu gewoon weer eenzelfde paar lenzen zoals ik de afgelopen jaren had, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. M'n ogen zijn sowieso wel opnieuw gemeten natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.
Nou... van mij mag de prijs wel iets omlaag... Ik vind ze toch nog behoorlijk prijzig. (e35,00 per maand!)quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:58 schreef Tombias het volgende:
Ik doe nu alweer meer dan een jaar met mijn huidige paar. Maar zie behoorlijk goed.
Na 4 jaar nog steeds heeeeel blij met deze lenzen. Voor mij niks anders meer als het niet hoeft.
Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
Was het niet zo dat je om de half jaar op controle moet bij de opcticien? Want het is bij mij bijna weer een jaar geleden dat ik naar de opti ben geweest voor nieuwe lenzen. Ik heb verder ook geen contact met de opcticien opgenomen, omdat ik nog nergens last van heb.
Jij moest wel stoppen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:01 schreef Bright het volgende:
[..]
Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.
(Als blijkt dat er extra haarvaatjes in je oog groeien om voldoende zuurstof toe te voeren, dan is er duidelijk iets aan de hand en moet je stoppen! Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor)
Nee hoor, geen enkel probleem bij mij, gelukkig. Mijn broer heeft nog zachte lenzen en heeft wel die waarschuwing gekregen. Hij heeft nu extra zuurstofdoorlatende lenzen, maar die houden wat minder vocht vast, dus ik kan me voorstellen dat ze dan ook minder lekker zitten.quote:
Ik ben inmiddels ook sinds afgelopen weekend overgegaan op Menicon na meer dan 1,5 jaar Unique PH te hebben gebruikt. Via mylenses.nl nog aan een extra paar flesjes Unique PH kunnen komen anders had ik al eerder over moeten stappen op Menicon.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:46 schreef Tombias het volgende:
Sinds vandaag van Unique PH overgegaan naar Menicon.
Ik merg geen verschil.
Er is ook een extra mogelijkheid de lenzen in een apart bakje met speciale capsules te reinigen.
Ik gebruik ook Menicon.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:44 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik gebruik nu ook Menicon en ik merk geen enkel verschil, behalve in mijn portemonnee in positieve zin. Er zit veel meer in één flesje terwijl het goedkoper is dan Unique PH.
Het heet MeniCare Plus en het is dus van Menicon (zie hier). Waar je het online kunt bestellen, weet ik niet, moet je maar even googlen, maar iedere Pearle verkoopt het ook.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:31 schreef EmilB het volgende:
Dag allemaal,
Ik gebruikte ook altijd Unique PH en ben nu op zoek naar een goed alternatief. Wat is de exacte naam van dat product van Menicon? En is er een online shop war je dat kunt kopen?
Alvast bedankt!
Emil
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
omdat ik nog nergens last van heb.
quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben nu 3 dagen verder met nachtlenzen.
Ik zag elke dag verbetering de eerste dag liep ik al te werken zonder bril.
Wat zijn die dingen ideaal kan nu goed zien zonder bril.
Lekker veel vrijheid kan zwemmen met goed zicht en sporten zonder dat je lenzen voelt zitten.
Merk wel dat s'avonds de sterkte wat minder word.
De controles zijn soms vervelend maar hij kijkt altijd goed naar de ogen of ze niet zijn beschadigd.
hehe t is geen uv-lamp, gewoon een blauwequote:Op zondag 27 april 2008 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Elke keer kijkt hij weer goed naar mij ogen met een gewone lamp en met een uv lamp dan doet hij eerst mij ogen aanstippen met iets.
Eerst moest ik 100 euro betalen aanpassing kosten en eigen risico. Ik moet dadelijk 35 euro per maand betalen is wel aan de hoge kant maar ze hebben wel goede service. Maar het gaat om me ogen en om daar meer voor te betalen daar heb ik wel voor over.quote:Op donderdag 24 april 2008 07:39 schreef Bright het volgende:
[..]
Gaat goed dus!! En die controles, ach, die worden wel minder na verloop van tijd hoor (hier 1x per 3 maanden)
Mag ik vragen wat jij betaalt en wat daar allemaal bij zit?
alleen normale lenzenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef riX- het volgende:
Is nachtlenzen ook mogelijk als je de oogziekte keratoconus hebt ? Weinig over te vinden op internet, misschien weet iemand het hier.
Zowel zachte als harde lenzen heb ik al een aantal keer bij verschillende opticiens geprobeerd, altijd zonder resultaat. De ene keer was het zicht wel goed, maar mn ogen overgevoelig, andere keer andersom. Nu heb ik al wat gelezen over speciale lenzen voor keratoconus, maar daar zal ik even over informeren in een ander topic.quote:
dat is sowieso normaal, dan ziet ie namelijk hoe de vervorming is net nadat de lens uit isquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:07 schreef sjors79 het volgende:
En moet de lenzen dan s nachts in hebben gehad..... en uit doen voor de controle... is dit wel goed?
nope, nachtlenzen werken op basis van vervorming van het hoornvlies, daar heeft je bril geen invloed op.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef flower85 het volgende:
Ik was verder benieuwd of het dragen van een bril invloed heeft van op de werking van nachtlezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |