abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27002720
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 09:27 schreef Frank68 het volgende:
Hoi rooierooie,

even een vraagje; welke sterkte heb jij eigenlijk en hoeveel dagen duurde het voordat je zonder lenzen goed zicht had?
Ik weet wel dat het bij mij van ver moet komen (-5,00), maar heb het idee dat het een beetje langzaam gaat. Heb nu de 2e nacht erop zitten, en merk wel wat verschil, maar toch net zo heel veel meer.
Volgens de verhalen ziet bijna iedereen binnen een week scherp genoeg om zonder lenzen de dag door te komen.
En dan nog een vraag; zou het kwaad kunnen als ik deze lenzen ook overdag draag(of een gedeelte ervan)?. Ik heb er beregoed zicht mee, en ze iriteren helemaal niet.
Hoi, je kunt de nachtlenzen prima als gewone lenzen overdag dragen, maar waarom zou je? Ik neem aan dat je juist op nachtlenzen overgegaan bent om overdag geen lenzen meer te hoeven dragen. Je moet niet te veel in één keer willen, geef je ogen gewoon even rustig de tijd om zich aan te passen.

Ik had -2 maar zag na twee nachten ook nog niet meteen haarscherp. Het kan echt wel een paar weken duren voordat de opticien precies de juiste lenzen voor jouw ogen gevonden heeft. Je zult er in die eerste fase even wat tijd in moeten willen steken, dus veel uitproberen, terugkomen voor controle etc. In ieder geval lijkt het mij wel logisch dat jij met je -5 nog lang niet scherp ziet na twee nachtjes dragen. Maar dat wordt echt nog wel veel beter.

In ieder geval ben ik na anderhalf jaar nog steeds ongelofelijk blij met m'n nachtlenzen.
pi_27013056
ik heb zelf -5,25 maar tot welke sterkte kan je nacht lenzen gaan dragen?

edit: misschien een idee om net als andere topics in de eerste post de belangrijke informatie te zetten zoals voor/nadelen. links met meer info enz

[ Bericht 51% gewijzigd door nielsharley op 14-05-2005 22:08:44 ]
pi_27014712
Prima idee van die eerste post, maar ik peins er niet over om dat allemaal bij elkaar te gaan zoeken, hahaha.

Ik dacht dat nachtlenzen maar tot ca. -4,5 à -5 gaan ofzo. Dus ik vraag me af of ze bij jou zouden werken. Het zal bij Frank68 ook op het randje zijn, denk ik.
pi_27025733
erg leuk om een deel 3 te maken zonder link naar de eerste 2 delen
(zeker wanneer de zoekfunctie van Fok! zo denderend werkt!)
pi_27027314
Stelletje zeikerds.

Nachtlens
Nachtlens deel 2!
pi_27659831
Dank je rooirooie , ik had mijn bericht verkeerd geplaatst, kon het niet vinden.
pi_27772935
hoi, ik heb nu 2 weken me nachtlenzen en het gaat goed behalve als ik van buiten naar binnen ga zie ik slechter. Ik ben bang dat mijn pupillen te groot zijn dan.
Nu had ik ergens gelezen dat iemand anders dit ook had, en ik ben benieuwd of dat weg is gegaan of dat er iets aan gedaan kan worden.Mijn opticien is met vakantie en als hij terug is ga ik weg dus ik moet nog even doorgaan zo.
Ik kon het berichtje daarover niet meer terugvinden.
Weet iemand hier meer over.
Sávonds zie ik dus ook veel minder of ik moet veel licht aandoen.

vr.gr
Lyndah
pi_27836254
Er is nou toch iets bizars aan de hand bij mij. Ik heb al ruim anderhalf jaar nachtlenzen, nooit ergens last van gehad, tot de afgelopen paar weken. Met mijn linkeroog zie ik de laatste tijd opeens structureel niet goed meer. Eigenlijk vrij slecht zelfs. Dus vandaag maar eens naar de opticien geweest. Eerst de 'normale' ogentest gedaan, waarbij je telkens moet kiezen tussen twee opties en welke je dan beter ziet. Daar was al iets raars aan, want m'n opticien mat een bepaalde sterkte maar als hij daar dan het bijbehorende glaasje voor zette wat die sterkte zou moeten opheffen, dan werd het niet beter.

Toen de test gedaan waarmee je oogbolling wordt gemeten. Voordat ik nachtlenzen kreeg hadden mijn ogen zo'n beetje -2. Maar wat bleek nou, bij mijn linkeroog corrigeert de nachtlens véél te veel, wel meer dan -5! Dat kán eigenlijk niet eens, want zoals de nachtlenskennertjes uit dit topic wel weten corrigeren nachtlenzen maar tot ongeveer -4,5. M'n opticien vond het ook heel raar. Doordat de lens zoveel corrigeert zit ik nu met m'n linkeroog op +3 ongeveer. Maar ik zie nu zowel dichtbij als veraf slecht met dat oog.

Hij gaat nu de fabrikant bellen om raad. Wordt vervolgd dus.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:23:00 #9
73888 DIA
die ja .....
pi_27837092
hahah kun je dan niet gewoon een nieuwe krijgen die -2 corrigeert?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:23:24 #10
73888 DIA
die ja .....
pi_27837104
zit btw zelf ook over de aanschaf ervan te denken wat kosten ze teg?
pi_27983329
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:23 schreef DIA het volgende:
zit btw zelf ook over de aanschaf ervan te denken wat kosten ze teg?
Ik heb 295 euro per paar betaald. Vaak moet je de eerste keer ook aanpas kosten betalen(+/- 100 euro). Vloeistof kosten komen hier nog bij.

Met een paar van die lenzen doe ik 2 jaar.
pi_28003584
2 jaar?? Ik dacht dat nachtlenzen altijd maar 1 jaar meegingen.

Mijn linkerlens is nu opgestuurd naar de fabrikant, ik ben zeer benieuwd. Ik word helemaal gek van mijn linkeroog, dan zie ik weer scherp, dan weer slecht, mijn oog accommodeert niet goed, en vooral als ik een tijdje m'n pc heb gebruikt ziet m'n linkeroog héél erg slecht (terwijl m'n rechteroog wel gewoon constant scherp ziet).
pi_28338262
hoi, hoe is het nu met je rooierooie, ben heel benieuwd hoe het is afgelopen?

vr. gr. Lyndah
pi_29536378
Ik ben ook info aan het verzamelen over nachtlenzen. De techniek van het afvlakken van het hoornvlies met lenzen heet orthokeratologie. De lenzen worden naast nachtlenzen ook wel ortho-k lenzen genoemd. Dus daar kun je ook op googlen...zoals eerder al werd gezegd is het woord nachtlens een geregistreerde naam door een van de fabrikanten van nachtlenzen. Als je daarop zoekt vind je dus niet alle leveranciers/opticiens.
pi_29536529
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:25 schreef lyndah het volgende:
hoi, hoe is het nu met je rooierooie, ben heel benieuwd hoe het is afgelopen?

vr. gr. Lyndah
O, ik zie deze vraag nu pas. Het is weer helemaal goed gekomen. De lens is teruggestuurd naar de fabrikant, hij bleek erg vervuild te zijn en ze hebben hem daar op een speciale manier helemaal schoongemaakt. Het duurde nog wel een tijdje voordat het echt weer goed was, volgens mij wel een week of twee ofzo, maar nu heb ik helemaal nergens meer last van. Het was mijn eigen schuld, denk ik, ik had ooit begrepen dat als je nachtlenzen te hardhandig schoonmaakt, dat ze dan ook kunnen vervormen, dus eigenlijk maakte ik ze nauwelijks schoon, ik deed ze gewoon altijd alleen maar in de vloeistof. Maar dat is dus het andere uiterste, dat is ook weer niet goed. Dus voorzichtig schoonmaken is het devies.

Ik vind het wel verbazingwekkend trouwens, hoe nauw dat dus blijkbaar komt. Met het blote oog was niet te zien dat de lens vuil was, maar toch was dat vuil dus genoeg om de hele werking van zo'n lens in de war te schoppen.
pi_30693576
Hoi,

ben weer een tijd van dit forum geweest. Helaas zijn de nachtlenzen bij mij geen succes geweest. Toch een te hoge sterkte die -5.00!! De opticien houdt het voor mij in de gaten als de technieken veranderd zijn zodat ik toch weer eens kan proberen.
Maar nu zag ik laatst een advertentie van ContactaLook uit Eindhoven, en die geven gewoon een max. sterkte op van -5.00 met nog eventueel een cilinder!!
Heeft iemand van jullie dan wel goede ervaring met grotere sterktes. Ik merkte vooral in donkere ruimtes en bij schemering dat ik erg slecht zag. Dit kwam omdat het gecorrigeerde stukje op het oog zo klein was, dat de pupil bij minder licht buiten de gecorigeerde vlek uit kwam.
Graag reacties, want ik wil echt heeeel graag nachtlenzen. Lijkt me zo ideaal.
pi_32010198
Waarom moeten nachtlenzen eigenlijk ieder jaar vervangen worden? Nachtlenzen zijn toch harde lenzen, die gaan normaal gesproken een paar jaar mee...
  zondag 6 november 2005 @ 10:04:57 #18
73888 DIA
die ja .....
pi_32017606
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 10:46 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Het was mijn eigen schuld, denk ik, ik had ooit begrepen dat als je nachtlenzen te hardhandig schoonmaakt, dat ze dan ook kunnen vervormen, dus eigenlijk maakte ik ze nauwelijks schoon, ik deed ze gewoon altijd alleen maar in de vloeistof. Maar dat is dus het andere uiterste, dat is ook weer niet goed. Dus voorzichtig schoonmaken is het devies.

Ik vind het wel verbazingwekkend trouwens, hoe nauw dat dus blijkbaar komt. Met het blote oog was niet te zien dat de lens vuil was, maar toch was dat vuil dus genoeg om de hele werking van zo'n lens in de war te schoppen.
lijkt mij sterk dat ze door lichte vervuiling van -2 naar +3 vervormen....
en dit bij een lens terwijl je die andere op dezelfde wijze hebt schoongehouden...
ik denk dat dit verhaal eerder een indekking is van de fabrikant....
pi_32020524
Tja, ikzelf geloof het wel. Het ging ook niet om lichte vervuiling, volgens mijn opticien was die lens toen heel erg met eiwit vervuild en aangezien nachtlenzen helemaal zijn afgesteld op de bolling van je oog (veel meer dan gewone lenzen), kan ik me juist heel goed voorstellen dat erge vervuiling van de lens meteen invloed heeft op de mate waarin de nachtlens het oog corrigeert.

Maar goed, dat akkefietje is allang verleden tijd, ik heb nu nergens last meer van, ik wil nu graag weten waarom nachtlenzen eigenlijk zoveel sneller vervangen moeten worden dan gewone zuurstofdoorlatende lenzen. Mijn opticien stond laatst op m'n antwoordapparaat en zei dat het weer tijd is om m'n nachtlenzen te vervangen, terwijl ik denk: ik zie nog steeds haarscherp, ik heb nergens last van, waarom zou ik er niet wat langer mee kunnen doen als dat met gewone harde lenzen ook kan? Of is dat onverstandig?
  zondag 6 november 2005 @ 12:44:24 #20
73888 DIA
die ja .....
pi_32020774
dus wat eiwitten kunnen de lens zo veel van bolling laten veranderen
waarom krijg je dan geen last bij normale harde lenzen als die niet goed schoongehouden worden.
ik denk om het jaar mbt commercie, vervorming, vervuiling, sterkteverandering
pi_32021670
Huh, waar is mijn reactie opeens gebleven??

Ik vroeg daarnet: waar komt die sterkteverandering volgens jou dan door?

Maar goed, volgens mij loop jij ook maar gewoon wat te roepen (no offense verder), ik lees graag ook reacties van mensen die er echt iets vanaf weten of die ook zelf ervaring hebben met nachtlenzen.
pi_32073232
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef rooierooie het volgende:

Maar goed, dat akkefietje is allang verleden tijd, ik heb nu nergens last meer van, ik wil nu graag weten waarom nachtlenzen eigenlijk zoveel sneller vervangen moeten worden dan gewone zuurstofdoorlatende lenzen. Mijn opticien stond laatst op m'n antwoordapparaat en zei dat het weer tijd is om m'n nachtlenzen te vervangen, terwijl ik denk: ik zie nog steeds haarscherp, ik heb nergens last van, waarom zou ik er niet wat langer mee kunnen doen als dat met gewone harde lenzen ook kan? Of is dat onverstandig?
Heeft te maken met de vervuiling en de daardoor verminderde zuurstof doorlatendheid.

Ik heb mijn eerste set lenzen 2 jaar gedragen. Kon heel goed zij de opticien.
Schijnt dat ik vrij weinig stoffen op mijn oog heb die de boel vervuilen.
Kan gelukkig ook een nacht overslaan met indoen. Echt perfect
pi_32073892
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:22 schreef Tombias het volgende:
Heeft te maken met de vervuiling en de daardoor verminderde zuurstof doorlatendheid.
Maar dan nogmaals mijn vraag: waarom gaan gewone harde lenzen dan wel zoveel langer mee?

Ik wou dat ik zo'n meedenkende opticien had...
pi_32086119
Nou, zal'k 'm dan maar beantwoorden?

Over de lens zit een coating. Deze maakt de lens 'lekker glad', dus zodat deze niet zo snel aan je oog blijft plakken doordat het vocht er gemakkelijker onderdoor kan.
Als de coating minder wordt, dan merk je dat op je oog: de lens 'plakt' en je oog lijkt droger.
Als de coating flink is geslonken, dan merk je het ook tijdens schoonmaken: bij wrijven met je vinger voelt de lens echt stroever.

De lenzen zijn vormstabiel. Dit houdt ook echt in dat je ze zelfs hardhandig mag schoonmaken. Maar pas op dat je de coating er niet afhaalt (door bijv. over de tafel te schuiven als die is gevallen)!

Als je de lenzen niet of nauwelijks schoomaakt, dan zullen zich eiwitten en kristallen op de lens gaan afzetten. De eiwitten zijn nog gemakkelijk te verwijderen (pilletje bijvoorbeeld), maar de kristallen kunnen niet worden verwijderd zonder de lens te beschadigen (lees: de coating te verwijderen). Daarom moet je elke keer na het dragen goed wrijven om de beginnende kristalletjes weg te poetsen voordat ze zich vastzetten in de lens.

Frank, met grotere correcties zul je toch 's avonds een soort halo-effect zien. Daar valt weinig aan te doen. Ik heb zelf -4 en daarmee zie ik het ook. Maar de 1 vindt dit hinderlijk en de ander niet. Zo geldt het dubbel voor -5.
pi_32086249
Oh ja - rooierooie, ik denk niet dat je zo'n grote verandering in de sterkte had, maar dat je 'dubbel ziet' met je ene oog. Dat komt dan doordat de lens gewoon niet recht op je oog blijft zitten. Ik kan me wel voorstellen dat de lens dusdanig scheef zit, dat de rand recht op je pupil zit, waardoor je wel hele vreemde dingen kunt krijgen, waaronder een 'deukje' in je oog op die rand. Als je dan door dat deukje kijkt, heb je uiteraard een hele andere sterkte dan gebruikelijk. Dan kun je zelfs links van het midden -2 hebben en rechts ervan +2 of zo.
pi_32091048
Joehoee, waarom lezen jullie nou niet een beetje beter? Dat van die vervuilde lens van mij is al maaaaanden geleden, dat speelt allang niet meer! Die lens is toen schoongemaakt en ik heb al maanden nergens last meer van.

Ik heb dit topic omhoog gehaald omdat ik een heel andere vraag heb, die ik voor alle duidelijkheid nóg maar een keer stel: waarom moeten nachtlenzen na 1 jaar al vervangen worden terwijl gewone harde lenzen jaren meegaan?
pi_32115513
uhmm... Rooierooie, waarom lees jij zelf ook niet wat beter?
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:17 schreef Bright het volgende:
Nou, zal'k 'm dan maar beantwoorden?

Over de lens zit een coating. Deze maakt de lens 'lekker glad', dus zodat deze niet zo snel aan je oog blijft plakken doordat het vocht er gemakkelijker onderdoor kan.
Als de coating minder wordt, dan merk je dat op je oog: de lens 'plakt' en je oog lijkt droger.
Als de coating flink is geslonken, dan merk je het ook tijdens schoonmaken: bij wrijven met je vinger voelt de lens echt stroever.
...
Overigens, waarom vraag je het niet gewoon aan je opti? En als hij een antwoord geeft dat jou niet helemaal tevreden stelt, dan vraag je toch gewoon door? Die man/vrouw zou er verstand van moeten hebben, hoor!
pi_32117165
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:21 schreef Bright het volgende:
Overigens, waarom vraag je het niet gewoon aan je opti? En als hij een antwoord geeft dat jou niet helemaal tevreden stelt, dan vraag je toch gewoon door? Die man/vrouw zou er verstand van moeten hebben, hoor!
Omdat mijn opti juist degene is die ik telkens op mijn nummermelder zie staan en die m'n voicemail al eens heeft ingesproken met de mededeling dat het tijd is om mijn nachtlenzen te gaan vervangen. Van een zaak die 360 euro casht voor een paar lenzen verwacht ik niet dat die mij eens even haarfijn zullen gaan uitleggen dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om nu al m'n lenzen te vervangen.

Uit jouw coating-verhaal bleek niet dat je het over nachtlenzen had, ik ging er vanuit dat wat jij schreef op alle harde lenzen sloeg. Waarom zit er dan niet over alle harde lenzen zo'n coating? Ik merk niet dat mijn lenzen nu stroever zijn dan eerst in ieder geval.
  woensdag 9 november 2005 @ 22:38:39 #29
92009 kitkat
Have a break...
pi_32131704
Foutje
Wie is daar....
  woensdag 9 november 2005 @ 22:39:34 #30
92009 kitkat
Have a break...
pi_32131745
Ik heb even snel het topic doorgelopen en de enigste prijs die ik kon vinden was 295,- (heb niet alles doorgekeken;))
Wat is de gemiddelde prijs per maand die jullie voor nachtlenzen betalen?
Zijn nachtlenzen ook te verkrijgen bij de goedkopere opticiens of zijn dit echt de wat 'duurdere' opticiens waar ze verkrijgbaar zijn? Alvast bedankt!
Wie is daar....
pi_32132631
Ik betaal 360 euro voor mijn nachtlenzen en dat bedrag betaal ik ineens, dus niet per maand.

Nachtlenzen zijn zeker niet bij alle opticiens te krijgen, en al helemaal niet bij ketens volgens mij, maar daar kan ik me in vergissen. Ik heb ze nu twee jaar en woon in Utrecht en destijds was er geen enkele opticien in Utrecht die ze verkocht, ik moest er voor naar een omliggende plaats. Maar dat kan nu twee jaar later natuurlijk heel anders zijn. Ik heb destijds een mailtje gestuurd naar het contactadres dat op www.nachtlenzen.nl staat, met de vraag of zij mij een lijstje met opticiens bij mij in de buurt konden geven die nachtlenzen verkopen en ik kreeg toen een aantal adressen. Het opmeten van je ogen gebeurt op een heel andere manier dan voor gewone lenzen of een bril, je opticien moet er een speciale training voor gehad hebben, vandaar dat niet alle opticiens nachtlenzen verkopen.
pi_32139058
Ik betaal nu 35 euro per maand, dus 420 euro per jaar. Dat is inclusief lenzen, vloeistof en verzekering. Ik heb niet die nachtlenzen van www.nachtlenzen.nl, want die zaten echt k^&*$te, terwijl deze die ik nu heb wel goed zitten. Dat zijn Dreamlite lenzen.
  donderdag 10 november 2005 @ 18:22:15 #33
92009 kitkat
Have a break...
pi_32154660
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:01 schreef rooierooie het volgende:
Ik betaal 360 euro voor mijn nachtlenzen en dat bedrag betaal ik ineens, dus niet per maand.

Nachtlenzen zijn zeker niet bij alle opticiens te krijgen, en al helemaal niet bij ketens volgens mij, maar daar kan ik me in vergissen. Ik heb ze nu twee jaar en woon in Utrecht en destijds was er geen enkele opticien in Utrecht die ze verkocht, ik moest er voor naar een omliggende plaats. Maar dat kan nu twee jaar later natuurlijk heel anders zijn. Ik heb destijds een mailtje gestuurd naar het contactadres dat op www.nachtlenzen.nl staat, met de vraag of zij mij een lijstje met opticiens bij mij in de buurt konden geven die nachtlenzen verkopen en ik kreeg toen een aantal adressen. Het opmeten van je ogen gebeurt op een heel andere manier dan voor gewone lenzen of een bril, je opticien moet er een speciale training voor gehad hebben, vandaar dat niet alle opticiens nachtlenzen verkopen.
Ok bedankt!
Wie is daar....
  zaterdag 12 november 2005 @ 11:22:15 #34
73888 DIA
die ja .....
pi_32200245
quote:
Op donderdag 10 november 2005 07:48 schreef Bright het volgende:
Ik betaal nu 35 euro per maand, dus 420 euro per jaar. Dat is inclusief lenzen, vloeistof en verzekering. Ik heb niet die nachtlenzen van www.nachtlenzen.nl, want die zaten echt k^&*$te, terwijl deze die ik nu heb wel goed zitten. Dat zijn Dreamlite lenzen.
bij die dreamlite zaten ze na levering meteen goed? dus goede sterkte etc. of moest er nog gecorrigeerd worden?
pi_32448733
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:22 schreef DIA het volgende:

[..]

bij die dreamlite zaten ze na levering meteen goed? dus goede sterkte etc. of moest er nog gecorrigeerd worden?
Sterkte was prima, maar ik zag soms een beetje dubbel (in plaats van 1 centrum had mijn rechteroog er twee, waardoor je 2 beelden ziet die net naast elkaar staan, alsof je lens net iets scheef zat)
Ze zaten wel gelijk comfortabel, ook als ik ze al een uurtje eerder in deed (waardoor dus door knipperen meer irritatie kan ontstaan)
  maandag 21 november 2005 @ 19:21:54 #36
73888 DIA
die ja .....
pi_32459855
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:53 schreef Bright het volgende:

[..]

Sterkte was prima, maar ik zag soms een beetje dubbel (in plaats van 1 centrum had mijn rechteroog er twee, waardoor je 2 beelden ziet die net naast elkaar staan, alsof je lens net iets scheef zat)
Ze zaten wel gelijk comfortabel, ook als ik ze al een uurtje eerder in deed (waardoor dus door knipperen meer irritatie kan ontstaan)
ik heb ze nu ook voor de 2e dag, met rechts heb ik ong hetzelfde probleem als jij,
heb je daarvoor een nieuwe gekregen?
of duurd het eerst een week voordat ze op de juiste sterkte zitten?
pi_32896176
Ik ben nu ook met nachtlenzen bezig en het moet van ver komen volgens mij.
Mijn sterkte is -4 en ik heb ze nu 5 nachten in gehad.
Als het donker is is het helemaal drama en overdag is het ook net alsof je een beetje dubbel ziet.
Moet ik nog meer geduld hebben? Ben er eigenlijk een beetje flauw van.
Ook omdat met mijn eerste paar lenzen de correctie teveel bovenin de pupil zat.
Daardoor zag ik al helemaal wazig.
pi_32904772
Ik raad je echt aan om het wat langer vol te houden, geef het een week of twee. Ik zag in het begin ook een tijdje dubbel, maar dat is helemaal weggegaan. Jij hebt hebt wel een hogere sterkte dan ik, maar wie weet komt het ook bij jou gewoon goed.
pi_32910887
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:21 schreef DIA het volgende:
[..]
ik heb ze nu ook voor de 2e dag, met rechts heb ik ong hetzelfde probleem als jij,
heb je daarvoor een nieuwe gekregen?
of duurd het eerst een week voordat ze op de juiste sterkte zitten?
Je mag niet altijd dubbel zien; die lenzen zorgen er gewoon voor dat je scherp ziet (na een week of zo pas! En pas na 2 weken kun je een beetje gaan beoordelen of ze goed zijn); ik had een verkeerde vorm lens. Daardoor bleef deze niet goed zitten en kon zo een heel klein stukje verplaatsen, waardoor ik 2 brandpunten had. Dat resulteert uiteraard in dubbel zien. Dat is toen prima opgelost met een nieuwe lens (een ander type)
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:33 schreef Marcellllll het volgende:
Ik ben nu ook met nachtlenzen bezig en het moet van ver komen volgens mij.
Mijn sterkte is -4 en ik heb ze nu 5 nachten in gehad.
Als het donker is is het helemaal drama en overdag is het ook net alsof je een beetje dubbel ziet.
Moet ik nog meer geduld hebben? Ben er eigenlijk een beetje flauw van.
Ook omdat met mijn eerste paar lenzen de correctie teveel bovenin de pupil zat.
Daardoor zag ik al helemaal wazig.
Wat je in het donker 'hoort' te zien, is een soort halo-effect bij lichtpunten. Dus tijdens het in het donker rijden kun je een soort schittering zien bij elk lichtpunt. Als je je concentreert (dan wordt de pupil kleiner), dan zie je de schittering weggaan en het beeld iets donkerder worden.
Daaruit blijkt al dat je pupil 's avonds zo groot is, dat het de gevormde rand (de rand van de lens 's nachts als je ze in hebt) raakt.

Ik zou het gewoon nog een tijdje volhouden. Je kunt dit wel al melden bij je opti, maar die zal ook wel vragen of je het een maand kunt uithouden. Pas dan kunnen ze echt goed meten en controleren wat het resultaat van de lens op je oog is. Pas dan kunnen ze dus een andere lens aanmeten.
pi_32929455
Ik heb trouwens een tip voor mensen die heel erg last hebben van het halo effect maar wel met de auto weg willen (zoals ik dus).
Doe gewoon de binnenverlichting aan, daardoor wordt je pupil kleiner.
Scheelt enorm.

Morgen heb ik de lenzen 6 keer ingehad, blijft spannend.
Moet wel eerlijk bekennen dat het wel een vermoeiende week is zo.
Je wil zo graag weer scherp zien......
pi_32937102
Marcelll, dat hoeft niet - je kunt je ook leren concentreren. Als je dat doet, dan worden je pupillen vanzelf iets kleiner. Dat concentreren kun je leren door steeds echt te focussen, bijvoorbeeld even focussen op de achterlichten, daarna op lichten van de auto ervoor, dan van je dashboard, een lamp veel verderop, etc. (Aandacht voor het verkeer houden wordt daardoor ook beter)

Het went eigenlijk ook vanzelf wel, hoor ... Ik heb nu toch zo'n 1x per week dat ik 's nachts m'n lenzen gewoon helemaal niet meer in doe. Ook dat kan dus nog.

En ik kon met dat dubbel zien toch wel scherp zien, hoor, want dat is weer iets anders. Je ziet gewoon alles scherp, maar met een wat vaag beeld net naast het juiste beeld. Het is lastig om verkeersborden te lezen, maar verder ging het best.
Als je echt niet scherp ziet, dan is er iets anders aan de hand.
pi_34104946
Hey,

Ik weet pas sinds vandaag dat er zo nachtlenzen bestaan. Spijtig dat ik dit niet eerder ben teweten gekomen, want ondertussen heb ik reeds -6. Ik las op een ander forum dat er iemand was met deze sterkte. Maar hier heb ik nog niemand tegengekomen die -6 heeft, en toch maandlenzen heeft? Dat forum was van 2003, dus ik dacht: misschien dat de technologie toch al wat verder zit, dus ook grotere sterktes mogelijk zijn. Weet iemand dit?

Wes
pi_34149646
min 6 heb ik nog niet van gehoord, hoor. En wat ook het probleem is, het 'halo-effect' wordt ook steeds groter, naarmate de sterkte meer gecorrigeerd moet worden. Dus of -6 er komend jaar in zit, dat betwijfel ik. (-5 zal het maximum (minimum ) zijn)
pi_34639449
Ik heb nu nachtlenzen sinds 5 dagen (de testlenzen, permanente zullen deze week klaar zijn). Ik heb vreselijk veel moeite om in slaap te geraken en word van het minste terug wakker. Hebben nog mensen zoveel moeilijkheden om aan het gevoel te wennen? Bij mij duurt het minimum 1-1.5u vooraleer ik de slaap kan vatten en dan slaap ik misschien zo'n 4u en word ik terug wakker.
Dit tempo kan ik niet aanhouden

Zijn er mensen die hetzelfde voorhebben als ik of is dit helemaal niet normaal?
HELP
pi_34663780
nope, helemaal geen last van gehad. Je hebt dus duidelijk nachtlenzen (het merk dus he); die zitten in het begin slechter (die kon ik ook niet goed hebben)
pi_34677091
Het merk van mijn lenzen is NKL. Heb jij die ook gehad Bright? En indien ja, welke heb je nu dan?
pi_34705927
Ik heb nu de Dreamlite - die bevallen me prima. De NKL (dacht ik) zijn die gasten die je eerst een proef-lens aansmeren. Deze lens is 'zo ongeveer hetzelfde als je straks krijgt'. Een standaard lens dus, die grotendeels overeenkomt met je eigen oogbolling.

Bij de Dreamlite kreeg ik direct eigen lenzen aangemeten. Deze zaten echt gelijk veel beter. Nog beter dan 'gewone' harde lenzen. Later moesten ze wel nog allebei worden veranderd voor een iets ander type (omdat ik soms 2 brandpunten in mijn oog had in plaats van 1; als gevolg daarvan kun je een soort schaduwbeeld krijgen) maar dat komt niet zo vaak voor.

edit: deze dus: http://www.kokoptiek.nl/prod_nachtlens.htm
pi_34707516
Inderdaad ja, ik heb eerst een proeflens gekregen. Ik heb nu sinds 2 dagen de definitieve en ik moet zeggen dat deze iets beter zitten maar toch nog helemaal niet aangenaam. Ik zal het gewoon wat meer tijd moeten geven. Als ze me na een week nog zo hard storen dan moet ik toch misschien maar eens naar een alternatief gaan uitkijken.
Heb jij trouwens bij dezelfde optieker kunnen overstappen van NKL naar Dreamlite?
pi_34707938
nee - de opticien die de NKL verkocht had er naar mijn mening te weinig verstand van. Ik ben lekker overgestapt naar een andere opticien. (Trouwens, die eerste had alleen maar NKL en vertelde dat dat het enige merk was die het nachtlenzen-systeem maakt, iets dat dus helemaal niet waar is)
pi_34725027
Je was dus maw een pak geld kwijt door die overstap? Ik heb net een search gedaan naar Dreamlite en NKL. Ik vind helaas geen officiële site van Dreamlite. Op sommige sites zie je dan weer staan 'Dreamlite van NKL'. Ik word gek hier ... slaap vatten duurt 2-3 uur en als ik even wakker word dan moeten ze direct uit. Mijn ogen zijn niet geïrriteerd ofzo maar ik voel ze zo hard zitten dat ik er onnozel van word

[ Bericht 1% gewijzigd door Ramis op 04-02-2006 12:13:37 ]
pi_34786053
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:08 schreef Ramis het volgende:
Je was dus maw een pak geld kwijt door die overstap? Ik heb net een search gedaan naar Dreamlite en NKL. Ik vind helaas geen officiële site van Dreamlite. Op sommige sites zie je dan weer staan \'Dreamlite van NKL\'. Ik word gek hier ... slaap vatten duurt 2-3 uur en als ik even wakker word dan moeten ze direct uit. Mijn ogen zijn niet geïrriteerd ofzo maar ik voel ze zo hard zitten dat ik er onnozel van word
Die nachtlenzen had ik nog op proef - heb dus alleen (!) het consult en de controles moeten betalen, maar niet de lenzen. Maar ook dan kostte het inderdaad nog wel wat, helaas.
Best wel stom, want in feite geven ze een product dat (voor mij) helemaal niet geschikt is. Ik loop zelf dat risico in plaats van dat ze het risico zelf nemen. Ze zeggen toch niet voor niets dat het voor bijna iedereen geschikt is?

Hier is de website van de leverancier:
http://www.procornea.nl/
pi_35539152
Ik heb nu 4 nachten nachtlenzen (dreamlens) en ze bevallen tot nu toe wel prima. Ik voel ze bijna niet zitten en kan er dus prima mee slapen.
Met mn linkeroog zag ik vanaf de eerste dag al erg goed, met mn rechteroog zie ik nog steeds een beetje dubbel. Erg irritant.
Bij daglicht (buiten) zie ik met beide ogen bijna perfect, maar binnen en in het schemerdonker zie ik met beide ogen erg slecht. Weet iemand of dit blijvend is, dat je in het donker niet heel goed kan zien?
pi_35540107
Wat bedoel je met 'erg slecht'? Je houdt een soort halo-effect, of een schittering van lichtpunten, maar verder geen probleem. Ik kan nog prima in het donker autorijden, bijvoorbeeld. (Terwijl ik -4.00 en -4.25 heb)

djSilk, je moet misschien voor je slechte oog een ander vorm lens hebben, dat had ik met beide ogen. Toen ik m'n andere type lenzen kreeg, wat het gelijk veel beter.
pi_35541083
nou, als er binnen niet veel daglicht is, zie ik met beide ogen dubbel en zelfs wazig, het halo-effect heb ik (nog) de hele dag. Maar dit is dus mijn 4e dag, dus waarschijnlijk wordt t nog beter.
Ik ga zaterdag weer voor controle, afgelopen zaterdag zei de opt. dat alles er prima uitzag, dus ik moet maar even afwachten denk ik...
pi_35543706
Als je dubbel ziet, dan kan ook de optie dat zien. Dan kan die ook niet zeggen dat alles goed is.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:11:23 #56
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_36438971
Ik ga vannacht voor het eerst met nachtlenzen slapen. Ben benieuwd naar het resultaat morgen. Na hoeveel dagen zagen jullie goed?
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_36460777
Nou djSilk, na 4 dagen was het hier al echt goed hoor. Veel beter dan na 4 dagen is het nooit geworden.

En inderdaad kan de opti zo zien dat je dubbel kijkt, want dan heb je 2 brandpunten in je oog zitten.
Wazig kan komen doordat je oog niet geheel is aangepast (of je verwart het een beetje met het dubbele gezichtsveld) en halo's overdag is ook wel vreemd. Van welke oogafwijking kom je dan? (bij mij afgerond -4)

Angelic1, hoe is het bevallen?
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:22:40 #58
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_36490280
Ik heb ze nu twee nachten in en mijn ogen zijn wel een puntje of 2 vooruit gegaan (ik had -4.5), maar nog niet acceptabel in ieder geval. Kan nog geen autorijden enzo. Ik hoop dat ik dus zaterdag eindelijk overdag zonder lenzen kan zien als het in dit tempo doorgaat. Rechts zie ik nu overigens beter dan links.
Angelic1 since 2001
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:53:06 #59
73888 DIA
die ja .....
pi_36500425
djSilk... dat wazig zien in schemering kan komen doordat de lens te klein is ... je pupillen worden bij schemering groter en komen zo naast het goede weggedrukte deel van je oog uit. Dit is mogelijk op te lossen door lenzen met een iets grotere diameter.

angelic ze zijn bijna nooit allebei in 1 keer goed, je ogen worden weer doorgemeten en in de resultaten doorgestuurd naar de fabriek waar ze opnieuw je lens maken.
pi_36500455
En wanneer moet je weer naar de opti terug voor controle? Ik moest de dag erna en 2 dagen erna, vervolgens een week later of zo.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:58:26 #61
73888 DIA
die ja .....
pi_36500594
ja dan weer 1 of 2 weken later
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:04:29 #62
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_36523040
Pas dinsdag weer. Moest het eerst een weekje proberen.
Angelic1 since 2001
pi_36811005
Hey heb een vraagje, ik draag nu anderhalve week nachtlenzen (-4,5) maar heb last van halo's of hoe noem je dat rond lichtbronnen zoals straatverlichting maar ook op TV of PC letters (ondertiteling dus) hebben een reflectie eronder. Zal dit verdwijnen? Want zo is het echt niet fijn om TV te kijken
pi_36815678
na anderhalve week denk ik niet dat dat nog verdwijnt hoor. Maar je hebt het alleen aan de onderzijde? Dan is het ook mogelijk dat de lenzen gewoon niet goed in het midden van je ogen zitten (iets te hoog dus)
Daarvoor zul je toch echt bij je opti moeten klagen (ja, klagen! anders 'valt het wel mee')
pi_37104414
Hoi,

ben gisteren voor controle naar de opticien geweest (draag zachte lenzen) en gevraagd of er ondertussen al vordering was op het gebied van nachtlenzen. Ik heb vorig jaar nachtlenzen geprobeerd, maar omdat ik een sterkte van -4,50 heb, kon ik de correctie niet helemaal halen .
Nu krijgen ze binnenkort nieuwe software binnen om hogere sterktes te kunnen corrigeren. Deze lenzen gaan dus nog iets meer druk uitoefenen op het oog. Het doel van NKL is om een zo hoog mogelijke sterkte te kunnen corrigeren, en bij Procornea om een zo hoog mogelijke cilinder te kunnen corrigeren.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik wel proefkonijn wil zijn, dus ik hoop dfat ze me dan gaan bellen. Ik houdt julie op de hoogte als ik iets meer weet.
pi_37496914
Hallo,

Ik draag nu zo'n 4 maanden nachtlenzen van Procornea. Na 5 maal een nieuwe linkerlens te hebben gehad blijft het zicht 's-avonds te veel teruglopen links. Rechts schijnt de lens iets te veel te corrigeren waardoor het zicht rechts 's-avonds ook niet helemaal goed is. Met name teletekst kijkt niet fijn 's-avonds (er zit een waas om de gekleurde letters heen) maar ook ondertiteling is vaak wat wazig. Herkent iemand dit? Mijn sterkte is -1,5 met een cylinder van -1 bij beide ogen.

Verder zie ik met de lenzen in zeer slecht. Ik kan met lenzen in niet tv kijken of lezen. Ik kan de lenzen daarom pas vlak voor het slapen gaan inzetten. Mijn opticien zegt dat dit met stand van de cylinder te maken heeft. Hebben meer mensen hier last van? Ik hoor het graag.
pi_37542498
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:24 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,

ben gisteren voor controle naar de opticien geweest (draag zachte lenzen) en gevraagd of er ondertussen al vordering was op het gebied van nachtlenzen. Ik heb vorig jaar nachtlenzen geprobeerd, maar omdat ik een sterkte van -4,50 heb, kon ik de correctie niet helemaal halen .
Nu krijgen ze binnenkort nieuwe software binnen om hogere sterktes te kunnen corrigeren. Deze lenzen gaan dus nog iets meer druk uitoefenen op het oog. Het doel van NKL is om een zo hoog mogelijke sterkte te kunnen corrigeren, en bij Procornea om een zo hoog mogelijke cilinder te kunnen corrigeren.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik wel proefkonijn wil zijn, dus ik hoop dfat ze me dan gaan bellen. Ik houdt julie op de hoogte als ik iets meer weet.
Het eerste dat je zegt is niet waar; ze kunnen al een tijdje tot -4.50 corrigeren. Alleen kan dat bij de 1 wel en bij de ander niet. Dus zonder dit echt te hebben getest kunnen ze dit niet aangeven.
Verder weet ik niet van verschillende doelen van de merken af, maar ik heb qua lenzen -4 en -4.25 (hoewel die ook weleens -4.50 is geweest!) en dat ging zonder morren, al 1,5 jaar geleden.

Na nogmaals gelezen te hebben en gemerkt te hebben dat je 't hebt getest: Welk merk had je uitgeprobeerd? NKL of die Dreamlite? (Ik heb die laatste en ze bevallen me prima)
pi_37782650
Hoi,

ik heb die van NKL geprobeerd. Volgens de opticien had ik de meeste kans met deze. Zij voeren ook die van Procornea, maar daarmee zou het helemaal niet haalbaar zijn volgens hun.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze meer verdienen aan die van NKL. Ik wil graag die van Procornea proberen, maar de opti houdt het allemaal een beetje af.
Misschien maar eens naar een ander. Heb jij die van NKL geprobeerd gehad, en wat waren dan je ervaringen?

Frank
pi_37836082
Mijn ervaring?
NKL zit voor geen meter; ik kon er niet aan wennen en - blijkbaar konden ze mijn sterkte niet aan (wat natuurlijk flauwekul is, omdat ik -4 en -4.25 heb)

Met de dreamlite ben ik zeer tevreden; elke nacht in, behalve zaterdag op zondag en soms als ik geen zin heb. De dag erna zie ik nog scherp genoeg.
De lenzen zitten lekker. Als ik opsta doe ik eerst in elk oog een druppel vocht (ik heb hele droge ogen, daarom kon ik geen daglenzen meer hebben) en dan na wassen en aankleden doe ik ze uit en maak ze schoon. Geen probleem daarmee.

Maar ja, mijn ervaringen zijn hier al eerder aan de beurt geweest

Frank, je kunt gewoon zoeken op google o.i.d. naar dreamlite en je komt verschillende opticiens tegen. Het lijkt me wel dat je er 1 kunt vinden die dichtbij zit.
pi_37902489
Ik ben een beetje aan het zoeken naar een alternatief voor mijn zachte lenzen. Ik verpest op het moment me ogen hiermee. Mijn ogen zijn een stuk roder als 5 jaar terug(daarvoor een bril) en bij mijn laatste bezoek aan optiecien(eye wish) werd dit mij ook verteld en heb toen een ander soort lens gekregen. Opzich bevallen ze wel alleen ik werk in de horeca waar veel gerookt wordt en heb vaak last van droge of geirriteerde ogen. Een laserbehandeling zie ik niet meer zitten na de uitzending van Radar(oid)

Nu wil ik dus nachtlenzen gaan proberen, maar moet je hiervoor een bepaalde tijd slapen of maakt het niet uit. Ik ben vaak langer als 14 uur wakker, wat dus ook niet goed is voor me zachte lenzen volgens mij, en soms slaap ik nog geen 6 uur. Zou dit een probleem zijn of maakt het niet uit hoelang je slaapt?

Sterktes zijn: rechts -2,50 en links -3,75 geloof ik(kan ook -4 zijn)

En als er mensen zijn die ervaring hebben over lensinmplantaties hoor ik deze graag. Ik wil echt van me lenzen af eigenlijk en altijd scherp kunnen zien.
  woensdag 17 mei 2006 @ 08:19:02 #71
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37905061
Langer als 14 uur wakker? Dus je slaapt 10 uur? Ik wou dat ik dat kon.. haha. Ik slaap maar een uurtje of 7 met nachtlenzen. Bij mij is het zicht nog niet 100%, maar er is nu een nieuwe nachtlens uit met cilinder en die is nu voor me besteld. Ik heb namelijk een sterkte van -4,5 met cilinder van 1 nogwat... ben benieuwd of dat de laatste paar procentjes opheft.
Angelic1 since 2001
pi_37935435
Angelic1,

jij heb dus dezelfde sterkte als ik, en ook nog cilinder erop. Weet je van welk merk je ze hebt?
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:06:46 #73
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37935718
Ik heb NKL! Toen ik er een maand geleden mee begon hadden ze die lenzen met cilinder nog niet, nu wel. Dus ik ben heel benieuwd.
Angelic1 since 2001
pi_37939979
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:19 schreef Angelic1 het volgende:
Langer als 14 uur wakker? Dus je slaapt 10 uur? Ik wou dat ik dat kon.. haha. Ik slaap maar een uurtje of 7 met nachtlenzen. Bij mij is het zicht nog niet 100%, maar er is nu een nieuwe nachtlens uit met cilinder en die is nu voor me besteld. Ik heb namelijk een sterkte van -4,5 met cilinder van 1 nogwat... ben benieuwd of dat de laatste paar procentjes opheft.
Ja ik bedoel eigenlijk meer aan het werk/bezig. Slaap gemiddeld 6/7 uur.
pi_37940778
Je hebt zo'n 4 uur nodig om in ieder geval 's avonds nog voldoende te kunnen zien, maar ik denk dat die hoeveelheid per persoon iets anders zal zijn.
Ik sla regelmatig een nacht over en de volgende dag zie ik nog prima. Ok, niet 100%, maar dat is logisch; ik denk dat ik dan 's ochtend op -0.5 zit. Wellicht komt dat doordat ik 's ochtends nadat ik de lenzen in heb gehad op +0.5 zit. (gemeten door oogarts)
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:34:52 #76
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37941904
Nou, ik moet ze echt elke nacht wel in doen en heb minimaal 7 uur slaap nodig om 's avonds ook nog redelijk goed te kunnen zien, dus dat zal per persoon verschillen. Met 4 uurtjes slaap zie ik echt niet helemaal goed.
Angelic1 since 2001
pi_37944594
De nachtlenzen hebben toch altijd een cylinder-mogelijkheid? Wat is er dan voor nieuws uit?
Ik bedoel, ik heb ook een cylinder (beetje), maar dat is gewoon gelijk meegenomen; de lens wordt toch specifiek voor je eigen oog aangemaakt, kunnen ze ook die cylinder er gelijk in brengen (is dus ook geen 'meerwerk' of zo)

En heb je echt 7 uur nodig? Da's wel lang. Maar je lenzen zijn sowieso nog niet goed, want je ziet er niet 100% mee. Hopelijk dan wel met die nieuwe lenzen!
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:53:37 #78
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37947823
Waarschijnlijk een hogere sterkte? Ze konden namelijk eerst niet zorgen dat ik 100% zicht had en nu wel. Hogere cilindersterkte misschien? Het is in ieder geval iets waardoor ze het wel op kunnen heffen.
Angelic1 since 2001
pi_37956919
Hmm... Nou ja, we zullen wel zien
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:42:46 #80
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37957577
Dat hoop ik wel ja
Angelic1 since 2001
pi_37961418
Kun je ook nachtlenzen als je conische ogen hebt?

Zachte lenzen kan ik in ieder geval niet dragen, harde wel
pi_37976964
Hmm ik heb beetje de prijzen bekeken en misschien ga ik ze toch laseren... Die kosten heb je er na ongeveer 5 a 6 jaar uit ongeveer. De uitzending van radar was wel even schrikbarend, maar dit waren allemaal extreme gevallen en ze hebben zich niet gericht op de 1000en mensen die wél een succesvolle operatie hebben gehad.
pi_37977921
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:47 schreef riX- het volgende:
Kun je ook nachtlenzen als je conische ogen hebt?

Zachte lenzen kan ik in ieder geval niet dragen, harde wel
Ja, dat kan. Je hebt 2 'soorten' modellen van de lenzen (i.i.g. van Dreamlite) waaronder voor een conische oogvorm uit mijn hoofd dit is, niet opgezocht dit is
  vrijdag 19 mei 2006 @ 08:26:09 #84
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37978244
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 02:19 schreef Poit- het volgende:
Hmm ik heb beetje de prijzen bekeken en misschien ga ik ze toch laseren... Die kosten heb je er na ongeveer 5 a 6 jaar uit ongeveer. De uitzending van radar was wel even schrikbarend, maar dit waren allemaal extreme gevallen en ze hebben zich niet gericht op de 1000en mensen die wél een succesvolle operatie hebben gehad.
Ik heb vorig jaar een seminar over lasering gevolgd en daarin kwam onder meer naar voren dat na lasering je ogen gewoon nog achteruit kunnen gaan en het dan niet meer mogelijk is het met laseren op te lossen, dus dan moet je alsnog aan lenzen of een bril. Dat is voor mij mij een van de redenen geweest om voor nachtlenzen te kiezen.
Angelic1 since 2001
pi_37978313
Zijn nachtlenzen dan ook geschikt voor cilindrische ogen?
pi_37983181
Je bedoelt als je ook een cylinder hebt? Ja; dat heb ik ook en dat was geen probleem. Angelic1 heeft ook een cylinder en schijnt nu ook precies de goede lenzen te krijgen.

Angelic1, dat klopt; ik ken ook iemand die ze heeft laten laseren en die moet nu toch (af en toe) een bril dragen omdat het zicht niet meer 100% is.
pi_37988133
Ik heb de kutste ogen die je je maar kunt voorstellen, cylinder, conisch kan het zo gek niet bedenken. Maar ik wil gewoon geen bril op in het openbaar, daarom al 2 keer zachte lensen geprobeerd.. maar dat wou dus niet omdat ik conische ogen heb.

Nu ben ik aan de harde lenzen maar daar krijg ik echt super erge koppijn van, toch maar eens nachtlenzen proberen.. ben benieuwd.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:09:40 #88
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_37992117
Nachtlenzen zijn ook hard, dus dat zou moeten lukken volgens mij.
Angelic1 since 2001
pi_38019048
Bright,

dus s'ochtends zit jij op +0,50 D, maar zie je het dan wel scherp genoeg, en kan je dan wel duidelijk lezen? Dat zal dan in ieder geval in de loop van de dag verbeteren en uiteindelijk weer verslechteren dan.
Zijn er hier nog meer die juist een goede ervaring met Dreamlie hebben en niet met Nachtlens van NKL.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:18:08 #90
73888 DIA
die ja .....
pi_38019430
ja ik heb wel goede ervaringen met dreamlites .. alleen sterretjesvorming bij punt lichtbronnen ... dat hou je toch, ik vind het zelf niet echt storend
pi_38074281
Frank68, het blijft een tijdje 'vormvast', maar daarna gaat het langzaam achteruit. Dus ik zit 's ochtends ergens tussen +0.5 en +0.25 en dat 'verminderd' dan naar rond 0 of misschien -0.25. In ieder geval kan ik 's avonds nog prima scherp zien, ook tv, kleine lettertjes etc.

Ik heb ook 's ochtend geen last met lezen of afstand, dus die +0.5 of zo zijn geen probleem. Misschien is het wel zo dat ik dan beter zie dan wat 'normaal gesproken' volgens de natuur hoort. (Net als wanneer je net een nieuwe bril hebt, dan zie je ook een tijdje scherper dan gebruikelijk)

Die sterretjesvorming (halo-effect) van DIA heb ik ook 's avonds met autorijden of zo, maar het hindert mij in het geheel niet.
Je kunt er wel iets tegen doen: concentreren op het lichtpunt en het sterretje verdwijnt en wordt weer een echt punt. (Het is alleen moeilijker om die concentratie te houden); in feite verklein je daarmee je pupil, zodat het binnen de correctie van de lens valt (en het ook iets donderder lijkt te worden)
pi_38259238
Gister (vrijdag 26 mei) mijn NKL lenzen opghaald bij city lens rotterdam.

Vanmorgen de lenzen uit gedaan.
En wat denk je........
HELEMAAL NIETS!
kan nog geen 20 cm ver zien.

is dit normaal?
Hoe moet ik nou autorijden?
opticien weet dat ik auto gebruik voor me werk, maar werd constant gezegd dat je na 1 a 2 dagen niet haarscherp zou zien maar wel genoeg voor je dagelijkse handelingen.

Heb wel daglenzen erbij gekregen ter compensatie, maar daar heb ik gezien de sterkte nu ook weinig aan.

mijn ogen zijn -4 / -3,5
de daglenzen (meegegeven voor als in de loop van de dag het zicht minder wordt) zijn -2 /1,5

Is het normaal dat je na dag 1 geen verbetering heb?

graag met spoed jullie reactie's.

heb morgen ochtend weer een auto rit van 3 uur voor de boeg....
  zaterdag 27 mei 2006 @ 09:07:49 #93
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38259470
Bij mij duurde het wel 3 dagen voor ik auto kon rijden. De oplossing; gewoon je nachtlenzen in de auto indoen. Of anders bij het Kruidvat ofzo een setje zachte lenzen kopen met de sterkte die je denkt ndig te hebben.
Angelic1 since 2001
pi_38259577
thnx,
maar is het normaal dat ik echt geen verbetering zie?

moet ik gewoon blijven volhouden?

1 ding weet ik zeker, zo kan ik nog geeneens rechtuit lopen...
pi_38259976
Ik kreeg voor de 1e 2 dagen gewoon zachte daglenzen mee, ik dacht van -2,5 en -1 of zo. Terwijl ik zelf -4.25 heb.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:37:56 #96
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38260652
Ik zag de eerste dag ook helemaal geen verbetering. Terwijl een vriendin van mij na een dag al meteen scherp zag. Maar ik heb ook wel van mensen gehoord dat het wel een week duurde voordat ze weer normaal iets konden doen.
Angelic1 since 2001
pi_38293323
nu dag 2 van mijn nachtlenzen....

vannacht voor de 2e keer de lenzen in gehad.
sochtends uit, en weer helemaal niks.

gister bij citylens een zooi daglenzen gehaald van verschilende sterktes.
heb nu lenzen in van 3,0/3,5
ik heb normaal 3,5/4.0

dus zo te zien een half puntje verbetering.
weinig na 2 nachten.....
schiet niet op zo.

als ik wakker word zie ik trouwens ook bijna niks door de lenzen, is dat normaal?
als ik ze inzet zie ik wel aardig, zeker niet zo goed als met bril of zachte lenzen, maar het is te doen.
autorijden zou ik er niet mee doen.... het focust niet lekker op punten...

zijn er hier mensen bij wie het ook zo langzaam ging? heb diverse forums gelezen, maar iedereen zegt toch dat na, 2 dagen al een aardig verschil merkbaar moet zijn.
pi_38296008
Dat klopt niet; als je wakker wordt kan het hooguit wat droog zijn, maar je moet door de nachtlenzen prima kunnen zien. Anders sluiten ze niet goed op je oog (waardoor uiteraard je oog niet de juiste bolling overneemt van de lens)
'k Zou maar eens teruggaan hiermee, want inderdaad zou je na 2 nachten zeker 's ochtends al prima moeten kunnen zien (misschien dat je dan nog -1 of -0.75 zou hebben, maar niet nog -3.0!)

Dat focussen kan komen doordat je eraan moet wennen, maar ook doordat ze niet in het midden van je oog blijven (dat lijkt me tevens een reden van het nauwelijks verbeteren van je eigen ogen.)

Die lenzen zijn van NKL he. Zijn het paslenzen of echt lenzen speciaal voor jou gemaakt?
Ik kreeg bij NKL namelijk paslenzen, dus lenzen die zo ongeveer zouden moeten passen (nou, niet dus! Wat een krengen waren dat zeg!)
Als het paslenzen zijn, ga dan terug en vraag lenzen die wel goed zitten, want nu hebben ze dan blijkbaar gewoon de verkeerde gegeven.
pi_38313679
We hebben nooit over paslenzen gehad.

ogen zijn gemeten met speciaal apparaat, daarna lenzen besteld.
week later ophalen.

Ik vertrouw het voor geen meter meer, misschien en ik erg naief hoor.

maar na 2 nachten mag ik toch wel een merkbaar verschil zien...

en als ik sochtends wakker word ik het niet zo dat ik niets zie.... maar kan geen tv kijken ermee ofzo.

savonds bij het inzetten kan ik wel tv kijken, wel enorm HALO effect, maar het gaat (zolang ik veel blijf knipperen.

ik ga morgen maar weer bellen, doe ze vannacht wel weer in.
zaterdag (na 1e nacht) had ik al gebeld, toen zeiden ze dat mijn hoornvlies harder was waardoor het paar dagen zou kunnen duren voordat ik een merkbaar verschil zie, maar volgens mij is dat onzin, of niet?

En het ergste is nog dat als het niet lukt, ik mijn geld niet terug krijg (ze werken met een eigen risico).
maar dat zal toch niet opgaan als het hun fout is? nou ja, niet meteen te negatief denken....

ik laat morgen weer van me horen.....
  zondag 28 mei 2006 @ 21:53:23 #100
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38315013
Ik zag de eerste 2 dagen ook echt niets (heb - 4.5), dus ik denk dat het echt niet vreemd is. Het ene oog heeft wat langer nodig dan de ander.
Angelic1 since 2001
pi_38316042
hoelang duurde het bij jou dan voordat je een tenminste iets van 30cm afstand kon lezen?
  zondag 28 mei 2006 @ 22:19:32 #102
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38316413
Mijn hele nachtlens debacle is op deze site te lezen... nu 2 maanden later is het nog niet helemaal 100% in orde, dus je hebt veel geduld nodig.
Angelic1 since 2001
pi_38318736
trouwens...
Ik vind de lenzen echt voor geen meter zitten,
moet elke sec. wel 2 keer knipperen.

wordt na een halfuurtje wel iets minder maar voelt gewoon niet goed.
ik heb het idee dat ze niet goed op mijn oog zitten, zie oo klangs de randen als ik ze in heb erg onscherp, alsof er telkens veel vocht tussen zit.

Hoort dit zo?
Ik kan de eerste 20 min. ook amper mijn ogen bewegen, dan heb ik het gevoel dat ze er uit vallen.
nu tijdens het typen van dt stukje (net mijn lenzen in gedaan) al meer dan 200x geknipper, en al een paar keer voor langer dan 10 sec. mijn ogen dicht moeten houden vanwege irritatie....

ik blijf het gevoel houden dat ik met lenzen in door een waas zit te kijken, en dat ze dus gewoon niet goed zitten...
pi_38319066
nu 10 minuten later:
ik kan mijn ogen nog niet verdraaien zonder dat ik het ide heb dat de lenzen eruit vallen,
ik zie nog steeds niet scherp. precies in het midden wel, maar eromheen absoluut niet.

echt het gevoel dat dat komt omdat ze niet helemaal aansluiten ofzo.

jullie hebben het over die lenzen in met autorijden enzo, maar als ik ze in heb kan ik nieteens normaal lopen....
pi_38323708
Zo, weer nacht verder.

sochtends zie ik met de lenzen in echt niks...
is alsof je een bril op hebt, mat allemaal waterdruppels op het glas...
blijf het vermoeden houden dat de lenzen niet goed aansluiten.

lenzen uit gedaan,
maar helaas......
nog steeds geen verbetering....
wordt er een beetje moedeloos van.
3 nachten verder en nog steeds niets veranderd....
  maandag 29 mei 2006 @ 10:02:09 #106
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38325378
Als ik het zo hoor lijkt het inderdaad alsof de lenzen niet helemaal goed zijn. Krijg je ze er makkelijk uit s morgens?
Angelic1 since 2001
pi_38327824
dude-nl, dat gevoel van zand in je ogen had ik heel erg. Daarom ben ik ook niet met NKL doorgegaan; het lukte gewoon niet en de opti vertelde me gewoon doodleuk 'dat mijn ogen te zacht zijn' om lang genoeg de scherpte vast te houden - yeah right! Inmiddels heb ik al 1,5 jaar of zo nachtlenzen en deze bevallen me wel prima.
pi_38328089
het zit gewoon echt niet fijn.
ik snap wel dat ik moet wennen, maar dit is in mijn ogen niet goed.

heb donderdag pas weer een afspraak daar, maar weet niet of ik het zo lang volhoud...
pi_38330380
heb een spoedafspraak gemaakt voor vanmiddag. ik laat het jullie weten...
pi_38337102
en? Al andere lenzen laten bestellen?
pi_38339506
kom net terug,
ogen opniew bekeken, moest allemaal kloppen.
sterkte gemeten,
toen bleek dat mijn ogen wel iets zijn verbeterd. van -3,5 / -4
naar -2,25 / -3

dus toch verbetering.

Neemt niet weg dat ik veel pijn heb met die lenzen,
en kan weinig zien na het indoen (en helamaal niet sochtends)
zegt de opticien doodleuk, dan gaat u toch meteen slapen na het indien, dan geeft het niets dat u niks ziet.

al met al hebben we afgesproken dat ik het nog 3 dagen aankijk (tot de volgende afspraak) en naar aanleiding daarvan kijk wat er gaat gebeuren.

Ze had het nog over een type 1 nachtlens die we anders nog konden proberen...

Trouwens werkt NKL niet meer met PASlenzen, (althans naar zeggen van citylens) in het verledern heeft citylens er ook mee gewerkt maar werkte niet fijn zei de opticien.

nou ja, we wachten weer af....
pi_38360522
Dan is NKL daarmee gestopt, want dat hebben ze wel gedaan, zeker weten.
Nog 3 dagen? Hmm ... hopelijk ben je dan de komende paar dagen vrij
Heb je echt pijn aan je ogen als ze in zitten? Of is het gewoon vervelend, zoals zand in je ogen vervelen is, maar niet echt pijn doet?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:38:42 #113
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38361460
Ik zou eerlijk gezegd ook nooit dit soort lenzen aanschaffen bij zo'n "keten" als Citylens. Ik zit gewoon bij een partikuliere opticien (volgens mij niet duurder), maar ze zijn heel makkelijk met het bestellen van nieuwe lenzen etc. Als het uiteindelijk niet werkt, hoef ik ook niet te betalen (heb tot op heden ook nog niets betaald) en kan ik kosteloos weer overstappen op gewone lenzen.
Angelic1 since 2001
pi_38368181
ik ben inderdaad ook pas na 3 maanden begonnen met betalen.
pi_38379750
tja, zat niks bij mij in de buurt....
3 offertes gevraagd in een straal van 30km. 0,0 reacties.

net toen ik ze besteld had kreeg ik een belletje van een vd opticiens met de mededeling dat zij het ook deden. helaas net te laat dus...

maar goed.

De lenzen hebben vannacht geen pijn gedaan, althans het was draagbaar.
sochtends kon ik alleen weer niet zien, ook na meerdere malen druppellen niet.
in het midden vd lens en met erg samen geknepen oog wel maar niet meer dan dat.

heb wel het idee dat mijn ogen weer ietsje beter zijn geworden.
ik kan een keer zonder lenzen lezen welk merk deo ik heb

morgen weer een berichtje....
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:33:47 #116
73888 DIA
die ja .....
pi_38381837
hebben jullie als je wakker wordt ook last van beslagen zicht ... en dat de lenzen vastgezogen op je hoornvlies zitten?
pi_38425361
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:33 schreef DIA het volgende:
hebben jullie als je wakker wordt ook last van beslagen zicht ... en dat de lenzen vastgezogen op je hoornvlies zitten?
ja, erg droog, maar ik heb in de badkamer altijd een flesje met oogdruppels. Als ik me ga wassen, dan doe ik eerst in beide ogen een druppel en dan kan het even 'losweken', voordat ik ze uit doe.
Ik heb standaard al erg droge ogen; dat is de hoofdreden dat ik deze lenzen ben gaan gebruiken.

En beslagen zicht? Nee, daar heb ik geen last van. Maar het plakken is op zich wel vervelend, waardoor het wel moeilijk is om lang met open ogen te blijven rondlopen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:24:36 #118
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38425559
Mijn lenzen zijn 's morgens wel wat viezig, maar echt beslagen niet. Ze zitten wel vast en dat is volgens mij alleen maar goed. Ik druppel ook eerst en dan tandenpoetsen, opmaken en als laatst de lenzen er uit.
Angelic1 since 2001
pi_38437143
ik kan sochtends echt niks doen met die lenzen in omdat ik alleen maar wazig zie....

vandaag weet bij de opti geweest.
eigen gaan voorruit maar erg langzaam. (ongeveer -2 allebei.) komt van -3,5/-4 af.

ik heb de opti verteld dat ik deze lenzen vanwege de pijn savonds en sochtends niet meer zie zitten.

in overleg met de grote baas worden nu nieuwe lenzen besteld. zelfde lens maar dan van een anders matriaal. kijken of mijn oog daar beter op reageert.

verder zagen mijn ogen er volgens beide opti's goed uit. ook op de "landkaart foto" (scan) van mijn oog was alles in orde, keurig gelijkmatige cirkels (had iets met de bolling en sterkte te maken van mijn oog ofzo)
nieuwe lenzen zijn pas over een week binnen (weekend en pinksteren er tussen)
ik moet die dan weer 2 dagen proberen en daarna weer terugkomen.

kortom nu voorlopig ff doorbijten.....
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:52:00 #120
73888 DIA
die ja .....
pi_38444312
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn lenzen zijn 's morgens wel wat viezig, maar echt beslagen niet. Ze zitten wel vast en dat is volgens mij alleen maar goed. Ik druppel ook eerst en dan tandenpoetsen, opmaken en als laatst de lenzen er uit.
is dat goed? dat betekend toch dat ze vacuum zijn gezogen maw. er kan geen lucht meer door ... terwijl ze zo luchtdoorlatend clamen te zijn
pi_38445467
dude-nl, in het begin is het ook 'gewoon' even wennen, ook voor de opti om te bepalen wat jij nodig hebt, denk ik. Suc6 in ieder geval!
IN de tussentijd blijf je toch elke nacht deze lenzen dragen?
pi_38458812
Even over de prijs, is die niet duurder dan normale half-jaar lenzen? Of is het even duur?
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:41:33 #123
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38458877
Ik betaal 450 euro voor het eerste jaar (incl. aanpassing e.d.) en daarna is het elk jaar 350 euro.
Angelic1 since 2001
pi_38464010
Het is flink wat duurder dan jaar-, halfjaars- of daglenzen, is mijn ervaring. Ik betaal met vloeistof etc. erbij per maand 35 euro. Dat is per jaar dus 420 euro's.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:53:05 #125
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38479787
Net nieuwe nachtlenzen opgehaald. Nu hopen dat dit het tot 100% ophaalt.
Angelic1 since 2001
pi_38492373
Ik draag ze nog steeds elke nacht.....

donderdag of vrijdag komen mijn nieuwe... ben benieuwd
pi_38492383
Hoi,

ik had vandaag ook een afspraak bij de opticiën. Tot vorige week wist ik niet dat nachtlenzen bestonden, maar heb er intussen wel wat over gelezen. Ik zit per dag zo'n 9 uur achter de computer in een ruimte die met airco droog en op temperatuur gehouden wordt. Zouden dus OF lenzen als Coopervision ProClear moeten zijn, OF nachtlenzen.
Het bleek dat mijn ogen de afgelopen jaren wat vooruit waren gegaan, en nachtlenzen was geen probleem met cilinder (ze had een soort van scan van mijn oogbollen gemaakt, en op de ene was een soort 8-vorm te zien).
Ik geloof dat het eerste jaar 495 zou worden en daarna iets van 350 euro per jaar, exclusief vloeistof. Best wel aan de dure kant dus.
FF snel op het foldertje gekeken, en zij werken met NKL lenzen...

Ze bellen als ze binnen zijn. Leek mij wel handig om ze op een vrijdag op te halen, en te proberen. Eerste check is na 1 dag, tweede check na 3 dagen, dan 3 weken, en daarna in ieder geval jaarlijks (gaan ook een jaar mee). Ik rijd ook 2 uur per dag auto, en dan zou het wel fijn zijn als ik scherp zie Dus in het weekend maar aan wennen.

Ze zei trouwens dat het een dag of 2 a 3 zou duren voordat het "normaal" zicht zou worden, maar daarna nog best 2 a 3 weken kon duren voordat het zicht 100% zijn zijn. Aangezien ik ook wel eens kort slaap wilde ik weten hoe lang je ze minimaal in moet hebben. Ze zei dat na 3 uur met die lenzen in, 80% van het werk gedaan was.

Ik ga wel verder posten zodra "mijn eerste nacht" eraan komt...
Da gao nie nou!
pi_38494922
Zodra ze weer iets nieuws hebben uitgevonden daalt deze prijs naar de "normale" lenzen prijs denk ik. Is met alles zo. Nog even geduld en dan betaal je een stuk minder.
pi_38576612
ik ben nu 9 dagen bezig en blijf hangen op -2/-2
kortom een verbetring van 1,5 en 2
nog niet eens 50% dus...

nou ja, volgens de opti komt het allemaal goed.
donderdag krijg ik nieuwe (zelfde vorm maar ander matriaal) ivm irritatie.....
kijken of dat beter gaat...

ik loop nu dus na 9 dagen nog steeds heel de dag met daglenzen in, anders zie ik echt geen f*ck
blijft vervelend dus....
pi_38586605
dude-nl, houd je er rekening mee dat je niet voor langere tijd zowel 's nachts als overdag lenzen in mag hebben? Je ogen krijgen dan een tekort aan herstelperiode.
Als je alleen 's nachts lenzen en dan overdags niets hebt, dan kunnen je ogen overdags prima weer in balans komen. Dat lukt nu bij jou dus niet. Misschien handig om dit ook even aan je opti te vragen (hoewel die dat wel weer onzin zal vinden ...'t Is tenslotte zijn produkt)
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:30:43 #131
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38588986
Bij mij gaat het nu helemaal top met de nieuwe lenzen. Ik zie van 's ochtends 7 tot 1o uur 's avonds helemaal scherp. Daarna wordt het ietsje minder, maar nog steeds erg acceptabel. Ik ben toch wel blij dat ik doorgezet heb
Angelic1 since 2001
pi_38591196
Dus deze nieuwe bevallen veel beter? Mooi!
pi_38633841
@bright,

ik zou wel willen bright maar zonder de daglenzen zie ik echt niks....

ik rijd elke dag ong. 100km naar mijn werk en terug. daar komt bij kijken dat ik adviseur ben bij een bank, kortom veel pc schermen, maar ook veel gesprekken op een dag. dan heb ik echt goed zicht nodig.
anders kan ik de mensen niet eens identificeren.
en indd volgens de opti is dat geen probleem de daglenzen.

ik merk wel dat sochtends er enorm veel witte aanslag op mijn lenzen zit. (eiwit???)
dit heb ik alleen bij mijn harde lenzen, dus niet bij de zachte....
hierdoor zie ik sochtends met de lenzen dus niet goed...
pi_38633892
@bright
zou ik dan ook niet sochtends scherp moeten zien?

ik heb wel vaker het eerste uur mijn lenzen niet in, maar zie dan dus echt geen bal.... (-2/-2 sochtends)
pi_38647208
Als je 's ochtend een witte soort mist ziet, dan komt dat meestal doordat er te weinig vocht in de lens zelf zit. Als je dan eerst wat inzetvloeistof in je ogen druppelt, dan moet je binnen een minuut of zo weer goed moeten kunnen zien met de lenzen. Als je ze dan uit doet, moet je 's ochtend toch inmiddels wel al goed kunnen zien, volgens mij. Hoeveel nachten ben je nu al bezig? al 12 dagen of zo? Dan had je echt al prima moeten kunnen zien hoor! Misschien nog niet op 0.0, maar wel daar in de buurt.
pi_38648128
ik had me vd week verteld.
ik ben nu 13 nachten onderweg.
maar zie dus indd nog lang niet goed.
zit dus nog steeds rond de -2/-2 (begon op -3,5/-4)

verder heb ik savonds na het inzetten nog wel veel pijn (gebruik ook vloeistof voor het inzetten). na halfuurtje is dat weg en zie ik goed door de lenzen.
sochtends zit er aanslag op de lenzen (echt een witte laag shit) dus kan ik er niks door zien. ook niet na druppellen. ik moet ze cht uit doen en laten weken in de vloeistof (of schoonmaken)
verder gaan ze wel makkelijk ui. beetje knipperen en valt er vanzelf uit.
pi_38650889
dude, je hebt een lichte ontsteking aan je ogen. Dat kan komen doordat die lenzen niet goed aansluiten.
Pas dus op met deze lezen! Echt, er is iets helemaal niet goed volgens mij!
Je mag 's ochtend echt geen last hebben anders dan wat droge ogen en droge lenzen. Er mag zeker geen 'witte sjit' op zitten die er moeilijk af gaat; dat is eiwit dat door je oog wordt gevormd ter bescherming.
Je oog probeert nu gewoon steeds de lense eruit te knikkeren. Dat geeft toch wel te denken, he?
Het is moeilijk om precies te controleren wat eraan scheelt, maar een second opinion lijkt me eigenlijk wel raadzaam. (Gewoon open kaart spelen met een andere opti.)
pi_38651297
ik kijk het even aan met de nieuwe lenzen,
krijg ik waarschijnlijk vandaag....

zaterdagochtend weer een afspraak met de opti,
dan maar eens overleggen.
ik heb ze al 2x laten weten dat naar mijn mening de lenzen niet goed passen ofzo....

maar ze hebben het nagekeken en zeggen dat de lens wel klopt met de bolling van mijn oog.

wordt vervolgd....
pi_38682100
Gister mijn nieuwe lenzen over de post gekregen....
vannacht in gedaan.

GEEN PIJN MEER,
en leukste: IK KAN ZIEN MET MIJN LINKEROOG!!!
ik kan gevoelsmatig ineens 90% zien met mijn linkeroog, hangt wel een waas voor mijn oog, alsof ik door dunne kijk. Maar goed, ik ga er vanuit dat dat over gaat....
SUPER, en dat alleen dus door een ander matriaal lens...
Helaas blijft rechts voorlopig nog achter, misschien moet die nog wennen aan het matriaal....
eindelijk na 2 weken tijd heb ik het idee dat er vooruitgang inzit....

nu hopen dat in de loop vd dag die waas voor mijn oog weggaat.....

wordt vervolgd (again)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:12:57 #140
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38694912
Dat is goed bericht dude! Ik heb 3 paar verschillende lenzen gehad inmiddels, dus er is nog hoop!
Angelic1 since 2001
pi_38699999
Ik ga er vanuit dat nachtlenzen bij mij geen nut hebben (+9)
pi_38703243
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:34 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ga er vanuit dat nachtlenzen bij mij geen nut hebben (+9)
Voor zover ik weet kunnen nachtlezen van -0,50 tot -5,00. +9 valt daar niet in helaas!

Vandaag maar eens naar de opticiën gebeld, want ze zouden begin deze week (paar dagen terug dus) klaar zijn. Na een paar minuten zegt dat vrouwtje "ja, we hebben ze gevonden hoor!" Hmm... voor 450 euri mag je toch wel verwachten dat ze ff bellen als ze binnen zijn,om een afspraak te maken? Nu kan ik dus volgende week vrijdag pas
Da gao nie nou!
pi_38802878
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 07:50 schreef dude-nl het volgende:
Gister mijn nieuwe lenzen over de post gekregen....
vannacht in gedaan.

GEEN PIJN MEER,
en leukste: IK KAN ZIEN MET MIJN LINKEROOG!!!
ik kan gevoelsmatig ineens 90% zien met mijn linkeroog, hangt wel een waas voor mijn oog, alsof ik door dunne kijk. Maar goed, ik ga er vanuit dat dat over gaat....
SUPER, en dat alleen dus door een ander matriaal lens...
Helaas blijft rechts voorlopig nog achter, misschien moet die nog wennen aan het matriaal....
eindelijk na 2 weken tijd heb ik het idee dat er vooruitgang inzit....

nu hopen dat in de loop vd dag die waas voor mijn oog weggaat.....

wordt vervolgd (again)
Als ik mag gokken: geen ander materiaal, maar een andere vorm. Een vorm die wel op je oog past.
Hoe is't nu?
pi_38945417
Gisteren mijn nachtlenzen in ontvangst mogen nemen. Bij het oefenen daar zaten ze er zo in, en ik had per lens maar 2 seconden nodig om ze uit te krijgen.
Dat ging gisteravond thuis dus ff iets anders.... Maar na een tijdje had ik ze allebei zitten...

Vannacht goed geslapen! Eerste paar minuten voel je het wel, maar je merkt dat als je je ogen gewoon dicht houdt, dat je ze dan amper voelt; je voelt ze alleen als je knippert namelijk.
Zorg dat je moe bent, dan slaap je vanzelf wel

Vanochtend met 1 van de 2 wat moeite gehad om uit te doen; Zag nummer 2 namelijk niet bewegen, dus dan kost het wat meer tijd.
Het effect was al behoorlijk! Zeker in het midden van mijn oog was het al een stuk verbeterd. Ook langs de opticiën geweest, en daar kon ik op de nieuwe scan het effect zien...
Nu 5,5 uur later voel ik nog steeds mijn rechteroog wel een beetje, dus misschien nog een ander lens nodig...we'll see....

Vanavond weer...gaat voorspoedig!

Groeten, Joris
Da gao nie nou!
pi_38949066
Welke strkte heb je Joris?
pi_38959097
Erhmm... mjah...dat is even een goede. Ik heb het vandaag allemaal voorbij zien komen, maar durf het ff niet te zeggen (erg he?). Volgens mij rond -1 en -1,5. Wel nog cilinder aan beide kanten.

Overigens over "effect te zien bij de opticiën", dat was alleen echt in het midden van het oog, daar gaat het ook het snelste. Buitenkant was nog nagenoeg geen verschil.
Da gao nie nou!
  maandag 19 juni 2006 @ 16:23:26 #147
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39005761
ik slaap nogal onregelmatig en over het algemeen niet echt veel, is dat een probleem met nachtlensen. Ik slaap gemiddeld een uurtje of 5 per nacht schat ik. Kan dat met nachtlenzen?
  maandag 19 juni 2006 @ 17:13:54 #148
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39007054
Het kan wel, maar dat verschilt volgens mij wel per persoon en type lenzen. Met de eerste set lenzen die ik had merkte ik het wel als ik korte nachten had gehad, met de lenzen die ik nu heb, heb ik aan een paar uur voldoende.
Angelic1 since 2001
pi_39015819
De opticiën vertelde mij (ik had dezelfde vraag gesteld) dat de eerste 3 uur slaap 80% van het effect geeft.
En daarnaast: mocht het eens nodig zijn, dan kun je ze ook een aantal uur overdag dragen, geeft hetzelfde effect.

Groeten

P.S. Ik heb ze nu 3 nachten gehad, en het bevalt me erg goed! De indoen-tijd is ook drastisch gedaald, en mag nog iets verder dalen
Da gao nie nou!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:07:39 #150
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39036834
oke maar zeg als ik ze een tijdje voordat ik na bed ga in zou doen werkt dat ook? en dan zie je terwijl je wakker bent en de lensen in hebt ook gewoon scherp?
pi_39091365
Je kunt ze ook gewoon eerder in doen, en je kunt ze ook indoen als je wakker wordt. Maar dan kun je net zo goed gewone lenzen nemen he!

P.S. Afgelopen nacht heeft mijn linker lens op het witte vlak van mijn oog rondgehangen. Gevolg was dat ik vandaag met mijn rechteroog scherp zag, en links niet...best een wazig effect. En had geen zin om vanochtend met 1 lens rond te gaan lopen, aangezien mijn ogen nog niet aan lenzen gewend zijn.
Da gao nie nou!
pi_39311237
Ben er weer,

Had ff geen tijd meer te reageren.

Ben nu een maand bezig, en aan mijn 3e setje lenzen bezig.
laatste setje hebben ze minder hoog gemaakt zodat hij harder op mijn oog zou drukken, proces ging te langzaam.

Ik heb nu lenzen van het matriaal carona (rechts een andere kleur) dt omdat dat prettiger zit op mijn oog. sommige fabrikanen gebruiken dit matriaal al standaard.

Nu heb ik sochtends met beide ogen -0,75 (vanaf -3,5/-4) kortom wel hele verbetering maar lang nog niet genoeg om vlekkelos te zien. sterker nog, 1 min. achter mijn pc en ik heb barstende koppijn.

en kan gewoon nog NIET autorijden ermee.

vrijdag bij de opti gweest.
Hij zegt: We kijken het nog 2 weken aan, als je dan niet op -0,25 tot 0 zit dan stoppen we ermee.

dus ik vraag, en hou zit het dan met de kosten?
hij: je hebt een eigen risico van ong. 200 euro.

Dit vind ik echt belachelijk, ik weet dat het in de voorwaarden staat, maar ik heb toch voor een meting betaald waarmee hun zouden dat het allemaal ging lukken. Als ze het dan niet voor elkaar krijgen is het toch hun fout.... dus hun risico.
Dat ga ik dus echt niet accepteren, waar is anders zo'n dure scan voor?

erg slechte service (hoewel ik voor de rest goed geholpen ben,...)

nou ja, ik laat het wel weten als ik meer hoor....

tot zover zou ik zeggen: GEEN LENZEN VAN NKL! maar is al vaker gezegd hier....
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:03:57 #153
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39312528
Ik vind het inderdaad belachelijk als je zou moeten betalen. Als zij de lenzen terug sturen dan krijgen ze ook hun geld terug, althans dat is wat mijn opticien zei. Gelukkig hadden ze bij mij wel de garantie dat ik niet hoefde te betalen als het niet werkte. Ik had alleen wel de voorwaarde dat ik dan normale lenzen bij ze zou bestellen. Ik heb ze inmiddels betaald deze week (na 3 maanden), want bij mij is alles okay nu. Ik heb nu conische lenzen gekregen en die werken wel goed bij mij. Ik heb overigens ook een blauwe en paarse lens, maar geen idee welk materiaal.
Angelic1 since 2001
pi_39315938
tja, het is nu hopen dat de komende 1,5 week die laatste 0,75 weggaat, maar heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd....

draag deze nu al 1,5 week en zicht is eigenlijk hetzelfde gebleven als na de eerste nacht...
pi_39354995
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:54 schreef dude-nl het volgende:
Ben er weer,
[...]
Ik heb nu lenzen van het matriaal carona (rechts een andere kleur) dt omdat dat prettiger zit op mijn oog. sommige fabrikanen gebruiken dit matriaal al standaard.
Hmm... nog nooit van gehoord en ik kan er ook helemaal niets over vinden op het web...
Ook van NKL?
quote:
Nu heb ik sochtends met beide ogen -0,75 (vanaf -3,5/-4) kortom wel hele verbetering maar lang nog niet genoeg om vlekkelos te zien. sterker nog, 1 min. achter mijn pc en ik heb barstende koppijn.
Koppijn door de inspanning of doordat het beeld iets anders staat dan je gewend bent?
quote:
en kan gewoon nog NIET autorijden ermee.
Je kunt niet autorijden met -0.75? Lijkt me sterk. Ok, je ziet de borden niet perfect, maar het zal echt nog niet gevaarlijk zijn.
quote:
vrijdag bij de opti gweest.
Hij zegt: We kijken het nog 2 weken aan, als je dan niet op -0,25 tot 0 zit dan stoppen we ermee.

dus ik vraag, en hou zit het dan met de kosten?
hij: je hebt een eigen risico van ong. 200 euro.

Dit vind ik echt belachelijk, ik weet dat het in de voorwaarden staat, maar ik heb toch voor een meting betaald waarmee hun zouden dat het allemaal ging lukken. Als ze het dan niet voor elkaar krijgen is het toch hun fout.... dus hun risico.
Dat ga ik dus echt niet accepteren, waar is anders zo'n dure scan voor?

erg slechte service (hoewel ik voor de rest goed geholpen ben,...)
Dat is standaard van die NKL-lenzen. En de opti krijgt niet alle kosten terug van NKL, volgens mij. De opti heeft zelf ook kosten gemaakt en die moet je betalen, ja. Daarnaast moet je ook betalen voor het 'lenen' van de lenzen van NKL.
Vreemd? Ach, er is toch geen illusie gewekt dat het gegarandeerd zal werken? En je hebt het van tevoren kunnen weten.
quote:
nou ja, ik laat het wel weten als ik meer hoor....

tot zover zou ik zeggen: GEEN LENZEN VAN NKL! maar is al vaker gezegd hier....
lol - mijn idee precies
pi_39370484
Hmm... ik heb nachtlenzen van NKL....
Da gao nie nou!
pi_39372603
@ bright
hun hebben mij natuurlijk wel de illusie gewekt dat het zou werken.
Ik heb na de meting gevraagd of er kans zou zijn dat het niet lukt...
nee hoor mr. u ogen zijn er echt geschikt voor...

ja, dat corona matriaal is ook van NKL.

die koppijn komt door het inspannen omdat ik niet scherp zie.

en nee, ik kan niet veilig autorijden met -0,75
zit regelmatig meer dan 2 uur op rij in de auto, kan amper remlichten zien overdags, en savonds juist tegenovergestelde, dan wordt ik verblind door het licht.
dus vind ik niet veilig nee.

en over dat eigen risico:
Stel ik koop een tv, die werkt niet naar behoren, paar keer geprobeerd om opnieuw af testellen,
uiteindelijk beslist de winkel om hem terug te nemen omdat hij niet naar behoren functioneert.
Dan kan de winkel toch ook niet zeggen: het kost u 200 euro eigen risico....

nee, dan krijg je ook of een nieuwe of je geld terug....
zou mooie zaak zijn zeg, makkelijk geld verdienen.

die aanmeet kosten kan ik inkomen, maar de rest niet....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:23:56 #158
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39385780
Ik heb ook NKL. Geen probleem hoor.
Angelic1 since 2001
pi_39390117
Ik ben opzich wel geinteresseerd, heb beide ogen -0.5. Een aantal maanden geleden naar de opticien geweest voor gewone lenzen, maar het werkte gewoon niet. Heb hooikoorts en vaak last van droge ogen, waardoor ik vaak nog heel onscherp zeg. Draag ze niet meer, doe het gewoon zonder lenzen, maar tijdens colleges heb ik toch wel eens moeite om alles te kunnen lezen, wat vaak ook resulteerd in hoofdpijn na een lange dag. Zouden nachtlenzen iets voor mij kunnen zijn?
pi_39405007
Hoi,

ik heb het idee dat de meeste nachtlens dragers, nachtlenzen van NKL hebben en veel minder de Dreamlens van Procornea. Zou dit merk (NKL) in Nederland beter gepromoot worden of is NKL echt beter.
Ik heb die van NKL al geprobeert, alleen kon ik de sterkte niet halen. Bleef een reststerkte over van ongeveer -1.00. Heb bij de opti nog wel eens nagevraagd of ik misschien betere resultaten zou hebben met de Dreamlens van Porcornea, maar volgens hem (voert trouwens beide merken, dus NKL en Procornea) zou NKL betere resultaten moeten geven dan Procornea. De laatste werken iets meer aan cilinders, en NKL aan de sterktes.
Iemand ervaring mee?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:04:01 #161
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39405717
Welke sterkte heb je Frank? Want NKL heeft wel de sterkte verhoogd.
Angelic1 since 2001
pi_39409611
Ik heb -4,25 en -4,00. En dan nog een cilinder op die van -4, 25
pi_39409625
Ik geloof een cilinder van -0,75
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:06:49 #164
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_39409713
-4 en -4.25 moet geen probleem zijn voor een goede opticien hoor.
wij hebben ze dagelijks op de stoel.
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
pi_39411858
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben opzich wel geinteresseerd, heb beide ogen -0.5. Een aantal maanden geleden naar de opticien geweest voor gewone lenzen, maar het werkte gewoon niet. Heb hooikoorts en vaak last van droge ogen, waardoor ik vaak nog heel onscherp zeg. Draag ze niet meer, doe het gewoon zonder lenzen, maar tijdens colleges heb ik toch wel eens moeite om alles te kunnen lezen, wat vaak ook resulteerd in hoofdpijn na een lange dag. Zouden nachtlenzen iets voor mij kunnen zijn?
Jep, zou geen probleem moeten zijn. Alleen moet je er wel rekening mee houden, dat bij mindere sterkte de lenzen er langer over doen (in dagen en weken) om je ogen terug naar nul te brengen. Links heb ik een afwijking van minder dan 1, en rechts 1,5 en een cilinder, en rechts gaat veel sneller. Opticien heeft het er ook bij gezegd.

Groeten, joris
Da gao nie nou!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:02:22 #166
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39418315
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:03 schreef Frank68 het volgende:
Ik heb -4,25 en -4,00. En dan nog een cilinder op die van -4, 25
Dat moet momenteel geen probleem meer zijn. Ik heb ook -4 met een cilinder van 1.5 ofzo. Inderdaad
even een goede opticien zoeken.
Angelic1 since 2001
pi_39575124
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:44 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,

ik heb het idee dat de meeste nachtlens dragers, nachtlenzen van NKL hebben en veel minder de Dreamlens van Procornea. Zou dit merk (NKL) in Nederland beter gepromoot worden of is NKL echt beter.
Ik heb die van NKL al geprobeert, alleen kon ik de sterkte niet halen. Bleef een reststerkte over van ongeveer -1.00. Heb bij de opti nog wel eens nagevraagd of ik misschien betere resultaten zou hebben met de Dreamlens van Porcornea, maar volgens hem (voert trouwens beide merken, dus NKL en Procornea) zou NKL betere resultaten moeten geven dan Procornea. De laatste werken iets meer aan cilinders, en NKL aan de sterktes.
Iemand ervaring mee?
Daar is minstens 1 verklaring voor:
de term 'nachtlens' is gepatenteerd door NKL. Overal waar je dus logischerwijze zoekt naar 'nachtlens' kom je bij hun terecht.
Niemand zal zomaar naar 'dreamlens' zoeken als ze nachtlenzen nodig hebben. De wet maakt het zo dus heel moeilijk om een ander merk automatisch te vinden.

Voorbeeld: de tekst 'Wilt u overdag100% kunnen zien zonder lenzen? Neemt u dan de nachtlenzen van Procornea' -> dat mag dus niet. Wat wel mag is dit:
'Wilt u overdag100% kunnen zien zonder lenzen? Neemt u dan de Dreamlite-lenzen van Procornea'
Tja, wie kan dat nu onthouden?

Overigens is mijn ervaring dat NKL minder sterkte kan verbeteren dan Procornea.
pi_39583865
Bright,

ik neem dus aan dat jij die van Procornea hebt. Ben je er goed tevreden over, en hoe lang heb je ze al?
Ennuh..welke sterkte heb je? Kom je toevalig uit Brabant?
Sorry dat het nogal veel vragen zijn, maar ik wil zo graag dat het bij mij ook werkt. Wordt helemaalgek van die droge ogen nu met de airco in de auto steeds aan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:08:02 #169
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39584496
Je zou bijna denken dat je aandelen Procornea hebt, Bright
Angelic1 since 2001
pi_39899195
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef Angelic1 het volgende:
Je zou bijna denken dat je aandelen Procornea hebt, Bright
Haha - ssssst...

nee hoor, was't maar zo
Ik heb gewoon 2 merken uitgeprobeerd en 1 was ronduit slecht en de ander was goed. Dan is het niet moeilijk om te kiezen he.
pi_41136429
Hoi,

ben weer een tijd weggeweest van hier, maar ik heb weer nieuws! Ben vandaag weer naar de opti geweest om het toch maar weer eens te gaan proberen met de nachtlenzen. Vorige keer (15 maanden geleden) had ik ze van NKL, maar toen kon ik de juiste sterkte niet halen. Nu ga ik voor die van Procornea. Deze schijnen toch beter te zijn in de hogere sterktes (heb links -4,50 en een kleine cilinder!)
Ik kan zonder risico proberen, want net als vorige keer krijg ik al het voorgeschoten geld terug als het niet blijkt te gaan werken.
Ik weet dat ik een lange adem nodig heb, dus geef me een paar maanden, en wie weet behoor ik dan ook tot de probleemloze nachtlens-dragers van Nederland ;-)
Ik hou jullie op de hoogte. Ze zijn vandaag in ieder geval besteld, dus nu maar hopen dat ze snel binnen zullen zijn.

Groet, Frank
pi_41282881
Frank, alvast suc6!!!
pi_41348440
Hoi,

heb vanochtend de opticiën maar eens gebeld of mijn nachtlenzen binnen waren, maar na een tijdje zoeken, kwam hij er achter dat hij ze vergeten was te bestellen Echt balen!
Hij heeft wel toegezegd dat ze het einde van deze week binnen zullen zijn. En ik had nog wel zo gehoopt tijdens mijn vakantie een flink stuk in sterkte te kunnen zakken.
We zullen wel zien.

Frank
pi_41713257
En Frank, nog een update te melden?
pi_42583851
Hey,

Ik kom er nu pas achter dat er een 3e deel van dit topic er is. Is namelijk niet te vinden via de search.
Vandaag is er iets heel erg vervelends gebeurd met me linkerlens . Ik heb hem perongeluk gebroken. Het gebeurde bij het schoonmaken van de lens (hoe ik het altijd doe), maar opeens hoorde ik hem breken. Naar mijn gevoel maakte ik hem niet anders schoon dan normaal, ik snap dus niet hoe hij opeens kan breken en ik zie verder niemand in dit topic die dit ook heeft meegemaakt. Echt raar dat hij zo makkelijk opeens gebroken was. Weet trouwens iemand hoe het met de garantie zit als hij kapot gaat?

Ik heb me oude lenzen van vorig jaar nog bewaard, dus ik gebruik tijdelijk even de linkerlens daarvan.

Het vervelende is ook dat ik pas weer verhuist ben (naar Amsterdam) en me opticien zit helemaal Enschede. Dit had ik een paar jaar terug dus ook toen zat ik nog bij de opticien Heinkenszand. Ik had daar pas me lenzen gekregen en moest dus nog een paar keer op controle. Dus ze hadden voor me een nieuwe opticien gevonden in Enschede, die had namelijk dezelfde apparatuur ofzo. Zodat ze de opgemeten gegevens gewoon konden opsturen en ik zo niet nog een keer alle opmeetkosten moest betalen.

Ik ben nu al een lange tijd niet langs geweest voor controle, maar ik zie dat er meer mensen tevreden zijn met de dreamlens dan met nachtlenzen van nkl (die ik heb). Ik ben wel tevreden met me nachtlenzen, maar kan naar mijn gevoel beter. Want ik heb dagen dat ik opeens onscherp zie (lijkt wel of de lens tijdens het slapen verkeerd heeft gezeten) en heb vaak in sommige donkere ruimtes nog steeds dat ik wat dubbel zie of in de bios dat de ondertiteling beetje wazig schijnt (halo-effect toch?). Ik wil daarom misschien die dreamlens gaan proberen, maar ik zie ook dat er weer nieuwere soort is ofzo van de nkl die beter zijn (ik heb deze nog van maart dit jaar). Ik heb ook vaak 's avonds dat de lenzen niet direct lekker zitten, ik draai dan meestal even aan de lens totdat het fijn zit. En 's ochtends als ik net wakker ben zijn de lenzen ook heel vies denk ik, want dan zie ik alles wazig, maar dat is na wat druppels verholpen.

Maar als ik ik overstap van de nkl naar de dreamlens. Moet ik zeker weer meetkosten betalen, vanwege andere apparatuur? Zoja wat zijn de kosten van de dreamlens (duurder dan de nkl)? Weet iemand misschien dan ook toevallig een goeie opticien hier vlakbij in Amsterdam waar ze verkrijgbaar zijn?
pi_42602040
Ach, jij hebt het (twijfelachtige...) voordeel dat je de oude lenzen mag behouden, blijkbaar.

Als je soms een dag slecht(er) ziet, dan heb je verkeerde lenzen; die kunnen dan tijdens je slaap iets verschuiven. Dat had ik eerst ook met 1 lens en dat is daarna verbeterd met een andere.

Als je ondertitels wat wazig zijn, dan is dat geen halo-effect. Dat halo-effect krijg je als je om de ondertitels een flauwe verkleuring ziet.
Jij ziet misschien onbewust twee beelden; 1 scherp hoofdbeeld en een ander scherp beeld dat heel flauw erdoorheen schijnt. Daardoor lijkt het wazig. Reden: je hebt dan 2 brandpunten in je oog, wat kan komen door het verschuiven van de lens of doordat je gewoon een verkeerd type hebt.

Wazig zien 's ochtend komt inderdaad doordat ze zo droog zijn. Druppeltje vloeistof erop, even wachten en eruit halen.

Je zou kunnen vragen bij een opti of je nog extra moet betalen als je overstapt; wellicht dat er ergens wel een korting valt te bedingen.

Welk nieuw soort heeft NKL dan?
pi_42632465
Gisteren m'n nieuwe jaarlijkse set lenzen opgehaald; 'k zou vanochtend gewoon bijna vergeten ze uit te doen (Ik heb zo'n beetje om de andere nacht m'n lenzen in)
pi_44243323
Beste allemaal, ik heb sinds maandag j.l. 1 nachtlens.1tje maar omdat ik dat ik met 2 lenzen niet kan lezen, en geen bril op wil. Ook geen leesbril. Mijn sterkte is maar -1.25 maar omdat ik aan het einde van de dag vaak zo moe ben van het turen, vooral in ruimtes met veel TL verlichting enn in het donker, en ik op kantoor te veel last heb van de airco heb ik stap genomen om voor de nachtlens te gaan. De eerste nacht had ik geen problemen. op controle al direct 0.25 verbetering, dus dat gaf moed. de tweede ochtend was er niet veel verbetert, jammer maar kan gebeuren. Misschien onrustig geslapen o.i.d. nacht 3 werd ik wakker van pijn in mijn oog. Alsof er zand in zat. ‘s Morgens ook geen verbetering maar ik werd toch wel wat minder blij. en nu de 4e nacht weer die zandkorrel halverwege de nacht. ik haalde een slaapje uit mijn ooghoek en begon direct erg te tranen. Maar de pijn was weg. Dus in mijn beleving heeft die zgn. zandkorrel te maken met het vocht wat niet weg kan. Maar goed, wederom geen verbetering vanochtend. Wie van jullie heeft dit ook gehad? En wat hebben jullie er aan gedaan? De opti adviseert om dan de lens schoon te maken en weer in te doen en dan weer verder te slapen. Hij vindt het geen probleem. Moet ik me zorgen maken?
pi_44244881
Die pijn komt doordat je te weinig vloeistof op je oog hebt. Daardoor gaat de lens wat plakken.
Heb ik ook, maar je went eraan. Zorg er eventueel voor dat je een flesje inzetvloeistof op je nachtkastje hebt staan.

Welk merk lens heb je?
pi_44245480
[quote]Op vrijdag 8 december 2006 11:22 schreef Bright het volgende:
Die pijn komt doordat je te weinig vloeistof op je oog hebt. Daardoor gaat de lens wat plakken.
Heb ik ook, maar je went eraan. Zorg er eventueel voor dat je een flesje inzetvloeistof op je nachtkastje hebt staan.

Welk merk lens heb je?
NKL.Maar het gekke is, dat wanneer ik dus getraant heb en alle vocht is weggelopen, de pijn juist weg is. "S morgens zit de lens ook niet vast ofzo, wel een beetje natuurlijk maar na 2 X knipperen is ie los. Ik zal inderdaad vanavond een flesje vloeistof op het nachtkastje zetten, het kan sowieso geen kwaad.
pi_44249929
Ik gebruik 's nachts geen vloeistof, maar ik merk soms wel dat m'n ogen droog zijn. Maar, vreemd genoeg was dat vroeger, dus voor m'n nachtlenzen ook al zo. De lenzen verergeren het niet, maar het effect is wel groter natuurlijk (beetje een waas 's morgens door de droogte)

NKL, tja.... Heb je dit topic wel doorgelezen?
De NKL-lenzen zitten 'gewoon' niet precies goed op je oog, waardoor het op bepaalde plaatsen kan gaan irriteren. Door de vloeistof wordt de irritatie een beetje weggenomen, want de lens mag je oog helemaal niet aanraken; er moet een laagje (traan)vocht tussen blijven.
pi_44270904
Ja ik heb de topic doorgelezen maar dat was na de aankoop van de lens. Maar goed, nacht 5 achter de rug en geen centje pijn gehad. Vanmorgen had ik zelfs het gevoel dat ie er helemaal niet zat. Dinsdag naar de opti, ik ben benieuwd. Oh, ja ik heb die 2E versie dus misschien is dit een verbetering. Ik hoop het echt. we zullen zien.
pi_44347371
Inmiddels zijn we weer wat verder. Heb je er nu nog last van of lijken de lenzen wel goed te zitten nu?
pi_44350072
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 07:36 schreef Bright het volgende:
Inmiddels zijn we weer wat verder. Heb je er nu nog last van of lijken de lenzen wel goed te zitten nu?
Ik heb vanaf vrijdag geen last meer van de lenzen. Mijn conclusie is dat ik de verkeerde spullen gebruikte om mijn make-up te verwijderen. Ik was wat lui en haalde met een gezichtsdoekje mijn oogmakeup er af. Nu ik dat weer met een eye-pad doe, heb ik geen last meer. Vanmorgen naar de opti geweest en mijn zicht is verbetert met -0.75, dus ik ben helemaal blij. Ik heb vanmorgen zelfs zonder bril auto gereden. De lens zit goed en ook de opti kon geen onvolkomendheden ontdekken op het hoornvlies. Over 3 weken moet ik terug komen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:24:19 #185
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_44352889
Mijn dochter van 10 heeft nu ook nachtlenzen. Het in- en uitzetten is nog wel een drama, maar ze ziet nu na 4 dagen hartstikke goed.
Angelic1 since 2001
pi_44354260
Eindelijk, eindelijk!

10 jaar en dan al nachtlenzen. Wow, goed van haar zeg!
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:05:38 #187
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_44359903
Ja, het schijnt al vanaf 8 jaar te kunnen. Ze had eerst gewone lenzen geprobeerd, maar dat was een drama. Ze is niet zo'n rustige, dus iedere keer had ze er stof in of verschoof de lens. Ze wilde absoluut geen bril, dus leek dit ons wel een goede oplossing.
Angelic1 since 2001
pi_44382540
En ze is goed gemotiveerd?
Oh ja - vertel haar misschien maar niet dat je ook weleens een nacht kunt overslaan
pi_45171266
Nou daar ben ik weer. Vorige week tijdens de controle ineens wat beschadigingen op het hoornvlies geconstateerd. Ik schrok me naar natuurlijk. Volgens de opti leek het hoorvlies op een groenterasp. 'S middags weer het hoornvlies laten nakijken en gelukkig zag het er toen rustig uit. Die nacht mocht ik geen lens in en moest mijn oog rusten. De nacht erna weer de lens in gehad en op controle geweest. Gelukkig, alles bleek rustig te zijn. Wel een andere lens besteld omdat ik nog steeds niet op de 0 zat. Die heb ik vannacht voor het eerst in gehad en WOW!!! vanmorgen zag ik als een jonge meid!! Ik kom net van de controle af en er is niets te zien op het hoornvlies en ik zit bijna op de 0. Het enige wat nu nog rest, is dat ik met deze lens slechter zie dan met die vorige. Als dat zo blijft moet de sterkte worden aangepast, maar goed, ik ga er vanuit dat ik de lens pas indoe wanneer ik naar bed ga, dus zoveel last zal ik er niet van hebben. Over 3 weken terugkomen mits ik dit te hinderlijk vind, dan kan ik gewoon weer bellen voor een afspraak.
Oh ja, dat wilde ik nog even kwijt: Ik heb ergens in deze topic gelezen dat de service van Pearle ver te zoeken zou zijn, nou mijn ervaring is dus absoluut anders. Ik word prima geholpen, krijg alle uitleg die ik maar wil hebben en er wordt zoveel tijd aan me besteed die maar nodig is.
pi_45172248
Zo, hopelijk komt de beschadiging dan niet terug, als je daar nu al last van hebt, is het te hopen dat je het niet vaker krijgt!
Fijn dat je zo'n goede service krijgt. Volgens mij is elke pearl-winkel eigenlijk weer een eigen winkel op zich, dus overal kun je andere service/kwaliteit krijgen.

Vanmiddag ook naar de opti voor een controle; ik zi met deze nieuwe lenzen beduidend slechter, doordat ze wat gemakkelijker verschuiven 's nachts. Zul je net zien dat ze afgelopen nacht echt prima zaten, waardoor ik nu wel goed zie. Jammer, want nu valt er nog niks te controleren eigenlijk.
pi_45190118
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
pi_45338112
Dat is balen zeg! Ik zie de ene dag ook wel eens minder dan de andere, maar ik weet dat aan te weinig slaap of vermoeidheid ofzo. Dat had ik normaal ook wel eens, als je dan nog moe bent is het zicht ook minder. Bij mij is het tot nog toe prima centraal. Ik heb wel 2 nachten last gehad van een "grindje " maar nu ik ook 's avonds de lens schoonmaak lijkt het beter te gaan. Wanneer krijg je de nieuwe lenzen?slaap
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
pi_45355472
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
maar ff een vraagje? Had je die cilinder dan niet? en zo nee, is dat dan een gevolg van de lenzen?
pi_45363715
Ik had wel wat cylinder, maar misschien dat het gewoon iets meer is geworden.Of het echt door de lenzen is ontstaan weet ik niet.Misschien zat het er al in. i.i.g. zijn ze in het lab aan het bekijken of dit met een lensaanpassing weggewerkt kan worden.
  maandag 15 januari 2007 @ 07:35:52 #195
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_45363827
Hoe kan je eigenlijk zien met die lensen als je ze in hebt ?
pi_45366619
Helemaal zeker weet ik dat niet maar volgens mij werkt het zo: Als je een sterkte hebt van -1 en je ogen zijn gecorrigeerd tot 0 dan moet de stekte van je lenzen +1 worden, want dan zit je op de 0 als je ze in hebt.
quote:
Op maandag 15 januari 2007 07:35 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Hoe kan je eigenlijk zien met die lensen als je ze in hebt ?
  maandag 15 januari 2007 @ 12:21:43 #197
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_45368824
Hm dacht ik al ja. Mijn afwijking is -3.75
pi_45377261
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef eindelijk het volgende:
Helemaal zeker weet ik dat niet maar volgens mij werkt het zo: Als je een sterkte hebt van -1 en je ogen zijn gecorrigeerd tot 0 dan moet de stekte van je lenzen +1 worden, want dan zit je op de 0 als je ze in hebt.
[..]
De lens past nu 2 dingen aan:
- de bolling van je oog
- de bolling 'aande buitenkant'

Als je bijziend bent (negatief getal), dan staat het scherptepunt net achter je oog. Door je oog iets boller te maken wordt het scherptepunt iets naar voren getrokken.
Door de buitenzijde van de lens 'op 0' te stellen houdt het eigenlijk in dat het inderdaad iets boller is.

Resume:
- de buitenzijde van de lens is 'gelijk' aan elke andere lens voor jou oogsterkte
- de binnenzijde is zo gebogen dat je oogbolling precies uitkomt.

(De scherpte van binnen-en buitenkant van de lens is dus wel iets anders he! De dikte van de lens wordt ook meegerekend)
pi_45623877
Blijkt dat ze, toen de cylinder was geconstateerd gelijk met het lab hebben gebabbeld en nieuwe lenzen besteld. Ik moest in 3 nachten m'n oude lenzen 'ontwennen' en daarna de nieuwe gebruiken. Nou, na 3 nachten geen lenzen in zie je weinig meer hoor!
En daarna weer wel lenzen vergt toch weer de standaard gewenning; ik heb ze nu 2 nachten in gehad, maar zie nog niet scherp.
Wel een goede service dat ze gelijk nieuwe lenzen bestelden.
pi_45721341
Ja zeker, nu maar hopen dat het goed gaat. Met mijn 2e lens kon ik dus niet kijken, ook niet na 2 weken. Zaterdag terug geweest en een leeststest gedaan met lenzen in. kwam dus niet veel van terecht haha. Direct nieuwe besteld en die heb ik gisteren opgehaald. De lens is nu geslepen naar + 1/2 niet veel dus, maar ik kan tenminste nu met lens ook bijna scherp zien. Vanmorgen leek het aalemaal heel scherp nadat ik de lens had uitgedaan, maar nu begint het toch wel te verminderen. Zal wel wennen zijn. Mijn zusje is inmiddels ook voor nachtlenzen gegaan. ze heeft ze vanmorgen bij de optie voor het eerst uitgedaan en ze belde me euforisch op. Het was een wonder!!! Ze kon zelfs aan de overkant van de straat zien dat er uitverkoop was. Ze hoefde ze;lfs geen daglenzen mee want er was niets te overbruggen. Zij heeft - 375 en net als ik het andere oog om mee te lezen, waar ze dus nu een ( nacht) leeslens voor heeft. We wachten het maar rustig af. Ze moet volgende week terugkomen en ik over 3 weken.
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef Bright het volgende:
Blijkt dat ze, toen de cylinder was geconstateerd gelijk met het lab hebben gebabbeld en nieuwe lenzen besteld. Ik moest in 3 nachten m'n oude lenzen 'ontwennen' en daarna de nieuwe gebruiken. Nou, na 3 nachten geen lenzen in zie je weinig meer hoor!
En daarna weer wel lenzen vergt toch weer de standaard gewenning; ik heb ze nu 2 nachten in gehad, maar zie nog niet scherp.
Wel een goede service dat ze gelijk nieuwe lenzen bestelden.
pi_45750600
Hoe gaat het nu met je lenzen? Zie je al weer scherp? Ik heb de mijne nu ook voor de 2e nacht ingehad en :-( ik zie minder scherp dan gisteren. jammer! Ik weet niet hoelang een gewenperiode is maar ik denk dat ik maandag maar even ga bellen als het zicht nog minder is geworden. Zal je zien dat die sukkels een gewone lens hebben gestuurd i.p.v. een geslepen nachtlens haha Mijn zusje zit nu na de 2e nacht volgens haar op 0. dus dat gaat goed!
pi_45781087
Na 2 nachten al goed? Dat gebeurt ook niet zo vaak, behalve als je niet zoveel te corrigeren hebt.
Ik zie met deze nieuwe lenzen nog niet helemaal scherp. Ik weet niet of de gewenperiode helemaal vanaf niks opnieuw moest, maar heel langzaamaan gaat het iets beter, dus het blijft zich nog corrigeren gelukkig.
Ik wacht gewoon nog maar even af, volgende week een controle-afspraak, dan zien we wel weer verder.
pi_45895564
quote:
Op maandag 29 januari 2007 07:20 schreef Bright het volgende:
Na 2 nachten al goed? Dat gebeurt ook niet zo vaak, behalve als je niet zoveel te corrigeren hebt.
Ik zie met deze nieuwe lenzen nog niet helemaal scherp. Ik weet niet of de gewenperiode helemaal vanaf niks opnieuw moest, maar heel langzaamaan gaat het iets beter, dus het blijft zich nog corrigeren gelukkig.
Ik wacht gewoon nog maar even af, volgende week een controle-afspraak, dan zien we wel weer verder.
nou heb gisteren mijn oude lens weer opgehaald en vanmorgen weer op cotrole geweest. Ze gaan de geslepen lens opsturen want die is niet goed blijkt. Zaterdag kan misschien de nieuwe lens ophalen. Ben benieuwd wat jou controle resultaat is. Jij hebt toch al 3 jaar nachtlenzen?
pi_45908690
Mijn resultaat? dat kan ik je zo wel zeggen: links dubbel beeld, rechts dubbel beeld en onscherp. Dus toch weer nieuwe lenzen; of de meting was niet goed, of ik had 'last' van m'n vorige lenzen (dus dat de vorm nog in m'n ogen zat)

Maar volgende week pas langskomen (kan wel eerder, maar ja, ik moet ook kunnen he)
pi_46195567
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:37 schreef Bright het volgende:
Mijn resultaat? dat kan ik je zo wel zeggen: links dubbel beeld, rechts dubbel beeld en onscherp. Dus toch weer nieuwe lenzen; of de meting was niet goed, of ik had 'last' van m'n vorige lenzen (dus dat de vorm nog in m'n ogen zat)

Maar volgende week pas langskomen (kan wel eerder, maar ja, ik moet ook kunnen he)
En... ben je al weer geweest?
pi_46231160
Die lenzen waren gewoon heel erg verkeerd. Waardoor dat komt weet ik niet, maar gebruik nu m'n oude lenzen en dan gaan ze controleren wat er fout is gegaan.
pi_46483473
Dat is pech hebben zeg. Heb je inmiddels al andere? Ik ben vanmorgen weer voor conrole geweest met mijn 4e lens en de opti en ik zijn zeer tevreden. Ik hoef pas over 3 maanden terug te komen, mits er iets verkeerd gaat natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit. Ik kan nu zelfs in het donker en met slecht weer zonder bril autorijden. Een enkel keertje zie ik wat minder scherp maar dat wijt ik dan aan het niet goed inzetten van de lens. Meestal als ik de lens dan nog 2 uurtjes draag dan is het zicht goed. Ik kan nu zelfs met lens in TV kijken dus ik ben blij.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 10:44 schreef Bright het volgende:
Die lenzen waren gewoon heel erg verkeerd. Waardoor dat komt weet ik niet, maar gebruik nu m'n oude lenzen en dan gaan ze controleren wat er fout is gegaan.
pi_46483595
Hoe gaat inmiddels met de nachtlenzen van je dochter?
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn dochter van 10 heeft nu ook nachtlenzen. Het in- en uitzetten is nog wel een drama, maar ze ziet nu na 4 dagen hartstikke goed.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:38:57 #209
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_46491935
Helemaal top! Ze had bij de eerste controle meteen 100% zicht, dus dat is lekker snel. Het in en uitzetten gaat nu ook snel en goed, dus we zijn er nu allebei heel erg blij mee.
Angelic1 since 2001
pi_50300747
Hoi,

is weer een tijdje geleden dat ik hier was. Ik heb nu 2 keer de nachtlenzen van NKL geprobeerd, waarvan de 2e keer een beter resultaat was dan de 1e. Helaas kon ik de sterkte niet helemaal halen, waarschijnljik door de cilinder.
Zou het zo kunnen zijn dat de lenzen van Porcornea een beter resultaat geven dan die van NKL? Ik ben ook wel benieuwd welke jullie allemaal gebruiken.

Groet,

Frank
pi_50321483
Frank, wat is je sterkte (en cylinder) dan?
Ik heb zelf ook een cylinder. Sterkte bij mij is -4.25 en -4 en ik dacht de cylinder iets van -1.5 of zo erbij (of eraf?)
Ik heb zelf de Procornea; die van NKL zaten gewoon bijzonder slecht, alsof je ogen geschuurd worden, terwijl m'n huidige nachtlenzen wel in 1x prima zaten (en zitten)
Ik doe ze vaak om de andere nacht in, zonder problemen.

En een zicht van 100% - lol, normaal gesproken zit ik daarboven (110%), daarom gebruik ik ze ook niet elke nacht; is niet nodig dus. De volgende avond merk ik pas dat het alwewer even geleden was, maar het is zo wel gemakkelijk (vooral op de zaterdagavond, als je moe thuiskomt, dan sla je gewoon een nachtje over)
pi_50324835
Waar bieden ze deze nachtlenzen eigenlijk aan dan?

Ik zit nu nog bij Citylens en daar bieden ze NKL nachtlenzen aan maar als ik de verhalen hier zo hoor zitten die niet goed en moet je die van Procornea gebruiken...

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 11:22:35 ]
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 11:38:30 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50326939
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
zijn nachtlenzen hard of zacht?
Zacht volgens mij
pi_50327197
nee, zijn harde lenzen, iets groter dan de gebruikelijke harde lenzen en ze sluiten nog beter op je oog aan (uiteraard; ze zijn specifiek voor dat ene oog gemaakt)
pi_50327305
Ow dat wist ik niet eens, weer wat geleerd!

Waar kan je die dingen in de Randstad kopen? Omgeving leiden e.d?
quote:
Ik zit nu nog bij Citylens en daar bieden ze NKL nachtlenzen aan maar als ik de verhalen hier zo hoor zitten die niet goed en moet je die van Procornea gebruiken...
En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 13:58:55 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50330413
ik zit ook te dubben of ik nachtlenzen zal nemen.
mijn gewone (harde zuurstofdoorlatende) lenzen zijn hard aan vervanging toe.
hoe lang gaan nachtlenzen mee en bij welke betrouwbare opticien(keten) kan je die dingen laten aanmeten en het belangrijkste: wat kost het?

voor mij is de voornaamste reden dat ik zonder die dingen geen bal zie, waardoor ik bijv. in zwembaden mijn kind in no time niet meer terug kan vinden en ook nog eens overal tegenaan loop of over de kleinste opstapjes mijn nek breek.

de reden dat ik tot op heden nog geen aktie heb ondernomen is dat ik panisch ben voor alle gedoe aan mijn ogen. ik durf ook geen gewone lenzen aan te laten meten.
pi_50330841
Nachtlzenzen zijn echt K*t tegen het eind van de dag, als het zicht minder en donker begint te worden,
dan vormen rond elk lichtbron van die Halo effecten op(ronde waas, als je pupil groter wordt bij het donker worden) zo irritant met autorijden.
Niemand die nachtlenzen draagt kan dat verschijnsel ontkennen, simpelweg omdat het versterkte vlak op de nachtlens niet de gehele lens omvat.
Nog een nadeel het kost meer dan mijn i-net abo van 22 euro p/m,
heb nu zachte daglenzen van 10 euro p/m heb je geen vloeistof nodig, altijd verse lenzen voorradig,
ik zeg: I-D-E-A-A-L.
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 15:00:21 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50332673
die snap ik niet nightanimal.
nachtlenzen heb je toch 's nachts in?
hoe kan je er op het eind van de dag dan last van hebben?
pi_50352641
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:33 schreef Scorpie het volgende:
Ow dat wist ik niet eens, weer wat geleerd!

Waar kan je die dingen in de Randstad kopen? Omgeving leiden e.d?
[..]

En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!
Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.
pi_50352837
Met 'Aan het einde van de dag' bedoelt hij als het donker wordt. In het donker wordt je pupil groter. Als die zo groot wordt dat het langs de verbuiging van je oog gaat, dan krijg je een halo-effect.
Ik merk het wel, maar heb daar geen last van omdat mijn pupil (door concentratie) niet helemaal zo wijd wordt als de grootte van de vervorming. In casu zie ik tijdens autorijden of tv kijken geen halo-effect.

Lady-wrb, je weet hoe de lenzen werken? Ze maken de kromming van je oog iets anders, maar dat doen ze maar op een klein deel van je oog, het deel waar je doorheen kijkt. Eigenlijk moeten die dingen dus iets groter zodat je i.i.g. geen halo-effect kunt krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 08:40:27 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50361792
nee ik had geen idee hoe dat zat, maar nu snap ik het
bedankt
pi_50364296
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Bright het volgende:

[..]

Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.
Nou ik kan niks vinden maar eens rond gaan bellen dan. Doet de Pearle het met Procornea?
pi_50396108
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:39 schreef Bright het volgende:
Met 'Aan het einde van de dag' bedoelt hij als het donker wordt. In het donker wordt je pupil groter. Als die zo groot wordt dat het langs de verbuiging van je oog gaat, dan krijg je een halo-effect.
Ik merk het wel, maar heb daar geen last van omdat mijn pupil (door concentratie) niet helemaal zo wijd wordt als de grootte van de vervorming. In casu zie ik tijdens autorijden of tv kijken geen halo-effect.

Lady-wrb, je weet hoe de lenzen werken? Ze maken de kromming van je oog iets anders, maar dat doen ze maar op een klein deel van je oog, het deel waar je doorheen kijkt. Eigenlijk moeten die dingen dus iets groter zodat je i.i.g. geen halo-effect kunt krijgen.
Yes thanks dat bedoelde ik ja. Mooi voor jou dat je geen last hebt van Halo effecten
pi_50438385
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ik kan niks vinden maar eens rond gaan bellen dan. Doet de Pearle het met Procornea?
Waar woon je dan?
edit: staat in je profiel

Stuur gewoon een mailtje naar procornea: info@procornea.nl en vraag een lijstje van dealers bij jou in de buurt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bright op 14-06-2007 08:41:09 ]
pi_50438438
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:35 schreef Bright het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
edit: staat in je profiel
Ja, ik ben in leiden/den haag aan het zoeken. Ik zit nu bij Citylens, maar daar bieden ze de NKL variant aan. Ik ben daar niet zo gecharmeerd van als ik de verhalen hier zo hoor.
Verder wil ik gewoon lekker dichtbij zitten, aangezien je volgens mij best vaak op controle moet.
pi_50438553
'best vaak' is slechts 1x per 3 maanden, dus 4x per jaar. (Alleen in het begin natuurlijk wat vaker)
In Rotterdam zag ik wel wat (gevonden via Google op 'Procornea opticien')
Tipje over het mailtje nog gelezen?
pi_50438798
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:45 schreef Bright het volgende:
'best vaak' is slechts 1x per 3 maanden, dus 4x per jaar. (Alleen in het begin natuurlijk wat vaker)
In Rotterdam zag ik wel wat (gevonden via Google op 'Procornea opticien')
Tipje over het mailtje nog gelezen?
Nee overheen gelezen
Ik ga zometeen wat rondbellen, er zal vast wel 1 opticien zijn die Procornea aanbied in de buurt.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:17:47 #229
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_50458702
hmm....ziet er interessant uit. Is het zicht ook weer helemaal scherp als je dit een aantal maanden/jaren hebt gedragen? Of moet je dit de rest van je leven blijven dragen.

Ik las namelijk dat het een alternatief is voor ooglaseren maar daarbij is het toch permanent? Hoe kan dit een alternatief zijn als het niet na een tijd permanent zou zijn? Of begrijp ik het verkeerD?
idem dito..
pi_50461428
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:17 schreef Mr.Nash het volgende:
hmm....ziet er interessant uit. Is het zicht ook weer helemaal scherp als je dit een aantal maanden/jaren hebt gedragen? Of moet je dit de rest van je leven blijven dragen.
Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken ja
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_50475785
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken ja
En dat is ook een voordeel: als je scherpte verandert, dan krijg je gewoon andere lenzen die dat compenseren. Bij laseren is het dan over en kun je alsnog bril/lenzen gaan dragen.
pi_50476212
en mij is verteld dat je sterkte niet meer verandert als je elke nacht je lenzen indoet
pi_50476978
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:35 schreef Maatje het volgende:
en mij is verteld dat je sterkte niet meer verandert als je elke nacht je lenzen indoet
yeah, right. Van wie dan? Je oog schijnt toch iets levends te zijn en is nu eenmaal aan verandering onderhevig. (Al gaat dat natuurlijk niet zo snel. Gebeurt het wel snel, dan is er een kans dat er een ziekte in het spel is)
pi_50486547
dat zei mijn opticien.. weet verder ook niet precies hoe het zit, en ligt misschien ook aan je ogen (mijn ogen hebben maar hele kleine afwijking), maar bij mij zou het vrijwel niet meer van sterkte veranderen zolang ik die lenzen iedere nacht in deed!
pi_50500977
Hoi Bright,

sorry voor de late reactie. Mijn sterkte is op beide ogen -4,50 met op het linker oog een cilinder van -1,75. Ik denk dat vooral die cilinder me de das omdoet. Ik heb wel ooit gehoord dat het ene merk beter is in hogere sterktes en het andere beter in de cinders. Ik weet alleen niet meer waar welk merk beter in was. Op zich zit ik nog niet eens zo ver van jouw sterktes af. Hoelang ben je bezig geweest totdat je echt goed zicht had. Ik neem aan dat je dat niet in 1 week hebt gedaan.
pi_50534917
-4.50 is wel zo ongeveer het maximum wat ze nog kunnen corrigeren op het moment. En de cylinder lijkt me geen probleem.
Aan de andere kant: dan zie je in je ooghoeken wat minder scherp... Daar zou ik geen last van hebben hoor (heb al langere tijd met bril rondgelopen, terwijl ik al langere tijd een cylinder heb)
pi_51444397
ik moet er vanaf zien totdat ze wat hoger kunnen met de sterkte. Na controle van mijn zachte lenzen bleek dat ik een hogere sterkte nodig had. Mjn linker oog heeft nu een lens van -5.00.
Helaas te veel voor nachtlenzen.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn op het nachtlenzen gebied, dan hoor ik het graag.

Groet, Frank
pi_51519178
pff... -5.00, dat is idd nog net teveel. Ach, wie weet, over 1 of 2 jaar!
pi_51520039
Ik heb hetzelfde probleem als Frank, mijn cylinder is ook rond de 1,75 en dat kunnen ze bijna niet corrigeren.
pi_51773838
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:37 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem als Frank, mijn cylinder is ook rond de 1,75 en dat kunnen ze bijna niet corrigeren.
Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)
pi_51773860
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:58 schreef Bright het volgende:

[..]

Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)
Ja, volgens mij wel.
pi_51868071
Weet iemand de actuele prijzen?
Want er staan wel prijzen vermeld in sommige topics, maar die zijn dan van 2002 ofzo!

Als het namelijk rond de 500 euro gaat kosten vind ik het toch beter om 'gewone' lenzen aan te schaffen.. Heeft iemand een (actuele) prijzenlijst?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_51877675
uhmm... ik denk dat de opticiens wel redelijk recente prijzen hebben
pi_52137087
Ik heb 3 nachten m'n lenzen niet ingehad en zelfs de ochtend na die 3e nacht kon ik nog prima zien (normaal ongeveer -4) en pas 's avonds merkte ik dat het zicht echt slechter werd. Vreemd!

Ik kan dus blijkbaar 2 nachten overslaan zonder probleem.
(Na de 1e nacht overslaan moest ik naar de opticien en hij was al verwonderd over het zicht dat ik nog had: 100%!!)
pi_56004173
Na ruim 3 jaar nachtlenzen begin ik een beetje te vrezen dat het gedaan is met mij en de nachtlenzen. Ieder jaar als er bijna een jaar voorbij is, begin ik flink klachten te krijgen. Ik zie dan met m'n linkeroog steeds slechter, met rechts zie ik wel gewoon goed. Er schijnt nu een tweede type nachtlenzen te zijn gemaakt. Dat type nachtlenzen geven ze niet standaard aan iedereen die aan een nieuw paar toe is, als je geen klachten hebt, dan krijg je gewoon een nieuw paar van het oude type, maar omdat ik telkens aan het eind van het jaar klachten heb, heb ik dat nieuwe type gekregen. Toen ik die ging gebruiken, werden de klachten nog véél erger. Met m'n linkeroog zag ik na een paar dagen vreselijk slecht, niet alleen veraf maar ook dichtbij. Na twee weken nog steeds. Als ik achter de pc zat, zat ik bijna met m'n neus tegen het scherm om het nog te kunnen lezen. Het is dat m'n rechteroog wel goed ziet, anders kon ik niet eens werken.

Terug naar de opticien geweest natuurlijk. Bij de meting bleek dat binnen een afstand van een drie millimeter heel veel verschillende sterktes werden gemeten, wat zou verklaren dat ik soms tien minuten wel goed scherp kon zien en daarna weer niet meer. Er is toen een nieuw paar van het oude type besteld. Terwijl ik daarop wachtte, heb ik mijn oude paar nachtlenzen gebruikt en heb ik om en om de ene nacht m'n linkerlens in m'n rechteroog gedaan en de andere nacht m'n rechterlens in m'n linkeroog. Gek genoeg hielp dat vrij goed. Nu heb ik sinds een week een nieuw paar lenzen van het oude type, maar de klachten zijn weer net zo erg als met dat tweede type nachtlenzen, ik zie nu structureel weer vreselijk beroerd met m'n linkeroog, ook van dichtbij. Ik zie nu al sinds oktober slecht en ik ben het spuugzat. Ik begin bijna te overwegen om dan maar weer een bril te gaan dragen. Maar daar moet ik eigenlijk ook niet aan denken. Hoe kan dit nou toch?
pi_56041404
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.

Trouwens, ik loop nu al te lang met deze lenzen; vorige maand had ik al nieuwe moeten hebben, maar ben nog niet naar de opti geweest
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:16:44 #247
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_56056587
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.

Trouwens, ik loop nu al te lang met deze lenzen; vorige maand had ik al nieuwe moeten hebben, maar ben nog niet naar de opti geweest
Geen probleem hoor. Mijn man en ik lopen denk ik allebei al anderhalf jaar met dezelfde lenzen. Op zich is er ook geen reden om ze echt meteen na een jaar te vervangen als je er gewoon nog goed mee ziet
pi_56058887
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Volgens mij heb ik nu gewoon weer eenzelfde paar lenzen zoals ik de afgelopen jaren had, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. M'n ogen zijn sowieso wel opnieuw gemeten natuurlijk.
pi_56073942
Dat moet je toch zeker weten.
En bedoel je met die 2 types: spherisch en a-spherisch?

Vandaag maar ff naar de opti voor een 3-maandelijkse controle (die inmiddels al 4-maandelijks is) en dan krijg ik ook nieuwe... Maar wel precies dezelfde als de huidige!!
pi_56074045
Ik ga binnenkort ook maar eens informeren naar de huidige opties, misschien is het wel iets voor mij.
Draag nu doordeweeks een bril en in het weekend lenzen, maar die gaan al snel irriteren.
pi_56093746
Wel, na controle gelijk nieuwe lenzen meegekregen; de opti bestelt ze alvast van te voren, zodat ik direct een nieuwe lens heb, mocht er 1 kapot/kwijt raken. Ik heb dus zeker weten dezelfde.
En het ging prima; die nieuwe lenzen zitten toch altijd weer wat lekkerder en ik kan nu ook prima zien, beter dan met de vorige. Ben dus wel weer tevreden.
pi_56166203
Ik doe nu alweer meer dan een jaar met mijn huidige paar. Maar zie behoorlijk goed.
Na 4 jaar nog steeds heeeeel blij met deze lenzen. Voor mij niks anders meer als het niet hoeft.
pi_56219340
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:58 schreef Tombias het volgende:
Ik doe nu alweer meer dan een jaar met mijn huidige paar. Maar zie behoorlijk goed.
Na 4 jaar nog steeds heeeeel blij met deze lenzen. Voor mij niks anders meer als het niet hoeft.
Nou... van mij mag de prijs wel iets omlaag... Ik vind ze toch nog behoorlijk prijzig. (e35,00 per maand!)
pi_56611335
Was het niet zo dat je om de half jaar op controle moet bij de opcticien? Want het is bij mij bijna weer een jaar geleden dat ik naar de opti ben geweest voor nieuwe lenzen. Ik heb verder ook geen contact met de opcticien opgenomen, omdat ik nog nergens last van heb.
  zondag 10 februari 2008 @ 00:58:12 #255
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_56636273
Tvp.

Om eens te lezen of dit nou echt werkt.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_56678181
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
Was het niet zo dat je om de half jaar op controle moet bij de opcticien? Want het is bij mij bijna weer een jaar geleden dat ik naar de opti ben geweest voor nieuwe lenzen. Ik heb verder ook geen contact met de opcticien opgenomen, omdat ik nog nergens last van heb.
Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.
(Als blijkt dat er extra haarvaatjes in je oog groeien om voldoende zuurstof toe te voeren, dan is er duidelijk iets aan de hand en moet je stoppen! Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor)
pi_57137416
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:01 schreef Bright het volgende:

[..]

Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.
(Als blijkt dat er extra haarvaatjes in je oog groeien om voldoende zuurstof toe te voeren, dan is er duidelijk iets aan de hand en moet je stoppen! Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor)
Jij moest wel stoppen?
pi_57143497
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:05 schreef Tombias het volgende:

[..]

Jij moest wel stoppen?
Nee hoor, geen enkel probleem bij mij, gelukkig. Mijn broer heeft nog zachte lenzen en heeft wel die waarschuwing gekregen. Hij heeft nu extra zuurstofdoorlatende lenzen, maar die houden wat minder vocht vast, dus ik kan me voorstellen dat ze dan ook minder lekker zitten.
Maar goed, dat gaat nu over zachte lenzen, wij hebben het hier over harde lenzen, waar het probleem iets minder bij speelt, dacht ik.
pi_57208408
Ik had altijd Unique Ph van Alcon. Helaas is de fabrikant gestopt met deze vloeistof.
Welke vloeistof gebruiken jullie??
pi_57251540
Sinds vandaag van Unique PH overgegaan naar Menicon.
Ik merg geen verschil.
Er is ook een extra mogelijkheid de lenzen in een apart bakje met speciale capsules te reinigen.
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:16:04 #261
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_57632314
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:46 schreef Tombias het volgende:
Sinds vandaag van Unique PH overgegaan naar Menicon.
Ik merg geen verschil.
Er is ook een extra mogelijkheid de lenzen in een apart bakje met speciale capsules te reinigen.
Ik ben inmiddels ook sinds afgelopen weekend overgegaan op Menicon na meer dan 1,5 jaar Unique PH te hebben gebruikt. Via mylenses.nl nog aan een extra paar flesjes Unique PH kunnen komen anders had ik al eerder over moeten stappen op Menicon.

Ik heb wel het idee dat deze lenzenvloeistof iets anders is. Het voelt naar mijn idee anders aan en ik heb zelf het gevoel dat het mijn lens (heb alleen rechts ivm lui oog wat gelukkig wel gecompenseerd wordt door m'n goede oog) niet perfect schoonmaakt. Maar misschien is dat ook gewoon vanwege het wisselen van merk vloeistof en merk ik over een week geen verschil meer
pi_57688034
Ik gebruik nu ook Menicon en ik merk geen enkel verschil, behalve in mijn portemonnee in positieve zin. Er zit veel meer in één flesje terwijl het goedkoper is dan Unique PH.
pi_57760639
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:44 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik gebruik nu ook Menicon en ik merk geen enkel verschil, behalve in mijn portemonnee in positieve zin. Er zit veel meer in één flesje terwijl het goedkoper is dan Unique PH.
Ik gebruik ook Menicon.
Soms had ik als ik ze net in had dat er even een waas over de lenzen zat. Dus dat ik mistig beeld had.
Dat heb ik tot nu toe nog niet gehadmet menicon. Goeie vloeistof voor een betere prijs.
Ik vond de dop van Unique PH wel prettiger met openen en sluiten.
pi_57930572
Dag allemaal,

Ik gebruikte ook altijd Unique PH en ben nu op zoek naar een goed alternatief. Wat is de exacte naam van dat product van Menicon? En is er een online shop war je dat kunt kopen?

Alvast bedankt!
Emil
niet
pi_58002670
Ik ga woensdag avond beginnen met nachtlenzen.
Eerst gaan ze uitleggen hoe het werkt.
Volgens heeft dreamlens besteld wat ik in een snelle flits kon zien.

Mij contactlensspecialist is lid van de ANVC(De Algemene Nederlandse Vereniging van Contactlensspecialisten).
Zal iedereen aan raden om te kijken of zijn contactlensspecialist aan gesloten is bij de ANVC.

Dat was zeker te merken bij de eerste controle hij heeft zeker mij ogen half uur controleert.
Hij kwam achter dat ik te hoge oogdruk had en dat mij bril verkeerde glazen had.

Ik hoop dat het mij gaat lukken.
Zeker met het sporten zal het ideaal zijn geen lenzen meer in doen die je soms voelt zitten.
En met me werk zal ook beter gaan ben monteur dan kan ik gewoon weer een normale veiligheidsbril dragen geen duikbril meer op bij het slijpen.
pi_58030055
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:31 schreef EmilB het volgende:
Dag allemaal,

Ik gebruikte ook altijd Unique PH en ben nu op zoek naar een goed alternatief. Wat is de exacte naam van dat product van Menicon? En is er een online shop war je dat kunt kopen?

Alvast bedankt!
Emil
Het heet MeniCare Plus en het is dus van Menicon (zie hier). Waar je het online kunt bestellen, weet ik niet, moet je maar even googlen, maar iedere Pearle verkoopt het ook.
pi_58092775
Zo ik heb mij lenzen nu.
Eerst gingen ze uitleggen hoe je erin moest doen.
Het voelde gek aan bij het inzetten anders dan bij zachte lenzen.

Ik heb dreamlenzen van merk Procornea.

Ik ben benieuwd hoe het gaat werken.

Morgen gelijk terug komen met de lenzen in.
Ik hoop niet dat ik morgen er veel last van de lenzen heb als ik op controle moet.
Ben morgen zeker benieuwd of ik goed kan zien zonder bril.
pi_58158787
Ben nu 3 dagen verder met nachtlenzen.
Ik zag elke dag verbetering de eerste dag liep ik al te werken zonder bril.

Wat zijn die dingen ideaal kan nu goed zien zonder bril.
Lekker veel vrijheid kan zwemmen met goed zicht en sporten zonder dat je lenzen voelt zitten.

Merk wel dat s'avonds de sterkte wat minder word.

De controles zijn soms vervelend maar hij kijkt altijd goed naar de ogen of ze niet zijn beschadigd.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:21:19 #269
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58261384
Hoeveel betalen jullie voor de nachtlens van NKL?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_58262610
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
omdat ik nog nergens last van heb.
dan zou het ook al te laat zijn. Er kunnen veel processen gaande zijn (bijv. vorming van vaatingroei) wat je pas merkt als het goed mis is. Daarom altijd elk half jaar laten controleren
Too much is never enough!
pi_58270656
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben nu 3 dagen verder met nachtlenzen.
Ik zag elke dag verbetering de eerste dag liep ik al te werken zonder bril.

Wat zijn die dingen ideaal kan nu goed zien zonder bril.
Lekker veel vrijheid kan zwemmen met goed zicht en sporten zonder dat je lenzen voelt zitten.

Merk wel dat s'avonds de sterkte wat minder word.

De controles zijn soms vervelend maar hij kijkt altijd goed naar de ogen of ze niet zijn beschadigd.
Gaat goed dus!! En die controles, ach, die worden wel minder na verloop van tijd hoor (hier 1x per 3 maanden)
Mag ik vragen wat jij betaalt en wat daar allemaal bij zit?
pi_58271510
Ik had er ook naar geinformeerd bij mijn opticien, echter heb ik zulke cylindrische ogen dat het bijna niet te doen is. Ga de gok dan ook niet nemen en heb besloten om te onderzoeken of ik mijn ogen kan laten laseren.

6 mei afspraak. Wel jammer, vond nachtlenzen een goed alternatief voor mijn problemen (droge ogen, geirriteerde ogen)
pi_58341704
Waarom laseren??
Het kan mis gaan en er is geen zekerheid dat je altijd goed blijf zien. En het risico op lange termijn zijn onbekend.
Als je het gaat denken wel bij erkend bedrijf doen nog beter is bij het oogziekenhuis van Rotterdam.

Je kunt altijd proberen cylindrische ogen zijn geen probleem voor nacht(dream)lenzen. Doe dit wel bij een ANVC erkende bedrijf.

Het gaat top bij mij Dreamlenzen van Procornea. Links is 100% rechts is wat minder maar hij denkt dat na een week ook 100% is. Anders moet ik voor rechts andere lenzen. Donderdag dacht hij dat mij linker lens beschadigd had wat irritatie bij het linker oog wat ik niet voelde.
Moest een nacht mij linker lens uit houden maar de volgende dag bleef de linker sterkte gewoon goed.
Gisteren mij lens mee genomen maar bleek niets te wezen hij denkt vuil of met de nagel tegen het oog gezeten.

Elke keer kijkt hij weer goed naar mij ogen met een gewone lamp en met een uv lamp dan doet hij eerst mij ogen aanstippen met iets. Ben ook blij dat hij zei dat mij ogen helemaal gaaf zijn.
Moet over week terug in plaats van om de 3dagen.
pi_58356558
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Elke keer kijkt hij weer goed naar mij ogen met een gewone lamp en met een uv lamp dan doet hij eerst mij ogen aanstippen met iets.
hehe t is geen uv-lamp, gewoon een blauwe Dat aanstippen wat ie doet is fluoresceïne, wat weer oplicht door de blauwe lamp zodat ie de lenspassing kan beoordeling en beschadigingen ziet
pi_58399406
quote:
Op donderdag 24 april 2008 07:39 schreef Bright het volgende:

[..]

Gaat goed dus!! En die controles, ach, die worden wel minder na verloop van tijd hoor (hier 1x per 3 maanden)
Mag ik vragen wat jij betaalt en wat daar allemaal bij zit?
Eerst moest ik 100 euro betalen aanpassing kosten en eigen risico. Ik moet dadelijk 35 euro per maand betalen is wel aan de hoge kant maar ze hebben wel goede service. Maar het gaat om me ogen en om daar meer voor te betalen daar heb ik wel voor over.

Eerst krijg je een start pakket daar zitten bij oogdruppels, schoonmaak vloeistof en bewaarvloeistof.

Ik kan nu 1 dag zonder lenzen dan blijft mij sterkte gewoon goed blijft. Kan volgens mij ook geen kwaad om 1 nacht je oog rust te geven.

Het gaat zeker de goede kant op. Ik vind dat het hardlopen en fietsen steeds beter gaat omdat ik nu alles zonder bril of lenzen doe.

Ga vanavond op vakantie kijken wat voor voordeel dat oplevert.
pi_58607905
Gisteren weer op controle geweest.
Ik zit niet op 100 % ook links niet wat voirge keer wel het geval was.
Zit op links 0.50 en rechts 0,25.
Ik merk zelf wel dat ik ook niet op 100% zit en s´avonds loopt mij sterkte de laatste tijd ver terug wat heel vervelend is. Kan s´avonds de tv niet meer goed zien. Maar ik krijg nieuwe lenzen.

Ik denk dat beter voor mij is als ik tijdelijk even stop met mij dreamlenzen. Omdat ik dadelijk voor de 4de keer moet afrijden over 2 weken en heb dadelijk rijlessen in de avond. Dan wil ik wel 100% zien.

Ff Dinsdag bellen of langs wat hun daar van vinden. Ik weet niet of dat slecht is voor je ogen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:03:56 #277
215049 Schroefdoppie
Schroefdop RuLeZ... Kurk SuCks
pi_58652703
Ik heb al ruime tijd last van mjn linker nachtlens, het voelt elke keer of er een soort van zandkorreltje onder zit. Ik heb dit wel vaker gehad i.v.m. onstoken ogen, maar dit keer was het na een maand nog steeds zo. Ik had 'm (alleen mn linkerlens, m'n rechterlens deed ik nog wel in) al 3 weken niet ingedaan en toen besloot ik het om nog maar een keer te proberen. Dit lukte dus.... totdat ik 3 uur later wakker werd en weer dat korreltje voelde

Ik ben hierdoor dus vorige week naar de eyewish (mijn lenzen "specialist") geweest, dus ik dacht dat hun m'n ogen opnieuw zouden meten met zo'n apparaat voor oogbolling e.d. Maar ze gingen gewoon mijn sterkte opnieuw meten En de conclusie daaruit was dat ik van -2 naar -3.5 gegaan (beide ogen):? Ze hadden het gemeten dus nadat ik een nacht 1 lens in had en 1 lens uit had. Ik weet niet of dit wat uit maakt, maar het schokte me nogal dat ik binnen ongeveer 5 maanden van -2 naar -3.5 ben gegaan

En daarna ging die man bellen met dat bedrijf NKL (ofzo) en die zeiden dat ik m'n lens kon opsturen om na te laten kijken. Dus dat heeft hij maar gedaan, en ik hoop dat het gefixt is want ik zou wel weer eens perfect willen zien met 2 ogen

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik heb ook al ergenst in dit topic gelezen over dat andere merk dreamlens, maar ik weet niet of dat ergenst in zeeland - zeeuwschvlaanderen - terneuzen te vinden is, aangezien m'n moeder er niet echt voor in is om ervoor naar een andere provincie te rijden
pi_58669914
Ik heb ook weleens last van zandkorreltje.

Ik haal dan de lens eruit goed schoon maken en dan de lens er weer in zetten.

Gewoon elke ochtend goed de schoonmaakspul inwrijven op de lens.

Maar ik heb dreamlenzen van procornea maar ben net mee begonnen zo 3 weken maar ik krijg andere omdat mij sterkte ver terug valt in de na middag en avond.

Gewoon procornea een mailtje sturen waar ze leveren of kijken op www.anvc.nl

[ Bericht 8% gewijzigd door Breaker.Faker op 14-05-2008 19:13:06 ]
pi_58730690
Ik ben vanochtend mij rechter lens zoek geraakt. Ik werd vanochtend wakker ik voelde mmij rechter lens niet zitten. Ik dacht dan zit die aan de zijkant van mij oog niet dus.

Ik heb lopen zoeken in mij ogen geen suc6. Ik had weinig tijd anders was ik naar mij opticien geweest.

Ik heb de hele dag niets gevoeld in mij oog.

Ik ga nu mij kamer opruimen bij me bed op het bed in de hoop dat ik hem kan vinden.
Zijn er mensen die ook er wel eens last van hebben gehad?
pi_58777377
Pff, Breaker, gelukkig nog nooit last van gehad. Heb je 'm nog gevonden?
pi_58786799
Ja ik heb hem gevonden.

ik heb mij hele kamer over hoop gehaald niets gevonden toen. Dus ik ben dus toen wezen stofzuigen toen heb ik stukje van mij lens gevonden in de stofzuig zak. Het was helemaal stuk andere stukjes helaas niet gevonden.

Maar hij was paars en had dezelfde ronde als de linker lens en dezelfde bolilng.

Ik denk dat de lens onder mij bed is gekomen of dat ik op gestaan heb. Maar 1 ding weet ik nu zeker dat hij niet in me oog zit. Wat ik ging elke dag toch kijken of hij erin zat. Ik hoop dat dit nooit meer voorkom.

Maar dit gaat mij toch nog geld kosten 72 euro wat die man over had.
En het rare is dat die man eens niet mij nieuwe lenzen heeft besteld. Het was wel een andere man toen
Ik zat nog steeds niet op 100% en s'avonds viel mij sterkte gewoon ver terug.

Maar hij heeft dezelfde rechter lens besteld eind van deze week komt hij binnen. Maar ik ga toch verder met dreamlenzen als ik mij verkeersexamen achter de rug is omdat ik wel met bril 100% wil zien. Dat vondt hij geen probleem en ook goede keuze.
Ik vind het vervelend om weer een bril te dragen ik blijf die dingen nog steeds irritant vinden zeker bij het sporten(hardlopen). Ik heb zins mei 2007 ontkent dat ik moeite met kijken in de verte toen heb ik bril en contactlenzen gedragen maar nooit echt prettig gevonden
pi_58825767
Is nachtlenzen ook mogelijk als je de oogziekte keratoconus hebt ? Weinig over te vinden op internet, misschien weet iemand het hier.
pi_58825970
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef riX- het volgende:
Is nachtlenzen ook mogelijk als je de oogziekte keratoconus hebt ? Weinig over te vinden op internet, misschien weet iemand het hier.
alleen normale lenzen
pi_58826162
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:22 schreef The6thgate het volgende:

[..]

alleen normale lenzen
Zowel zachte als harde lenzen heb ik al een aantal keer bij verschillende opticiens geprobeerd, altijd zonder resultaat. De ene keer was het zicht wel goed, maar mn ogen overgevoelig, andere keer andersom. Nu heb ik al wat gelezen over speciale lenzen voor keratoconus, maar daar zal ik even over informeren in een ander topic.
pi_58832571
Ga ff langs bij erkende ANCV contactlensspecialist.
Dat zijn gediplomeerde contactlensspecialisten die weten wel een antwoord op je vraag.
pi_59150668
hallo allemaal,
ik ben afgelopen nacht begonnen met mijn nachtlenzen.
toen ik vanochtend wakker werd kon ik al iets beter zien dan normaal alleen de opti zei tegen me dat autorijden geen probleem zou zijn ( voor de zekerheid toch mijn bril meegenomen)
Ik kon gelijk merken dat mijn bril te sterk was op dat moment.... maar..... ik kon daar niet de hele dag mee doen hoor! Op een gegeven moment moest ik turen om te kijken welk kind er aan de andere kant van de klas zat.
Kunnen jullie mij vertellen of dit vanzelf beter gaat?
Overigens heb ik de nkl lenzen en moet zeggen dat ik er totaal geen last van heb gehad met slapen, ze zaten goed... behalve na het net inzetten even maar na 5 min mijn ogen dicht te hebben gedaan ging het supergoed. Ook sochtends uithalen ging goed.
Wat me wel opviel is dat er veel gesproken wordt over controle na 1 dag. Ik hoef pas na een week terug te komen bij mijn opti. En moet de lenzen dan s nachts in hebben gehad..... en uit doen voor de controle... is dit wel goed? Het is nou ook niet een opticien die niet weet waar ie het over heeft maar vind het wel raar dat ik zulke andere verhalen lees.
Hoe lang duurde het bij julliie voordat je echt een hele dag goed zicht had?
groetjes georgette
pi_59153733
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:07 schreef sjors79 het volgende:
En moet de lenzen dan s nachts in hebben gehad..... en uit doen voor de controle... is dit wel goed?
dat is sowieso normaal, dan ziet ie namelijk hoe de vervorming is net nadat de lens uit is
pi_59163391
Sjors, gefeliciteerd
Het beeld wordt nog wel scherper, na de 1e week is het in principe wel scherp, maar mijn ervaring was wel dat pas na een week of 2 het beeld zo was dat ik zelfs een nacht kon overslaan, waarna de volgende dag alsnog het beeld scherp genoeg is om 's avonds nog zonder turen tv te kijken.

Pas na een week naar de opti? Dat is wel vreemd, maar misschien heeft hij inmiddels zoveel ervaring opgedaan dat het niet meet nodig is.
Toen ik begon waren de lenzen er nog niet zo lang, dus moest er hier nog meer ervaring worden opgedaan.
pi_59177601
hoi bedankt voor jullie snelle reactie ik zal het dan wel verder aankijken.... vond wel toen ik vanochtend opstond dat ik al beter zag dan de dag ervoor. Maar kon vandaag weer niet de hele dag zonder bril!
groetjes
pi_59235429
Na één of twee nachten kun je er nog niets van zeggen. Je ogen hebben echt tijd nodig om aan nachtlenzen te wennen, is mijn ervaring. Over twee weken gaat het vast al veel beter.
pi_60381547
Aangezien dit topic zo lang is, Weet iemand waar deze lenzen in den bosch verkocht worden ?
En als ze verkocht worden Hoe duur het dan is ?
pi_61030257
Beetje laat, maar toch ..
Bel eens met Procornea: 0313 677 677 en vraag naar hun dealers daar. Ze kunnen dat zo geven. Anders ff een mailtje met dezelfde vraag: info@procornea.nl
pi_61109216
Hoi!
Inmiddels draag ik alweer een aantal jaren lenzen (eerst zachte lenzen, maar na ontstekingen aan mn ogen zijn we overgestapt op harde lenzen). Helaas bevielen de harde lenzen mij de laatste tijd niet meer erg goed. Ik heb erg snel last van geirriteerde ogen, waardoor ik eigenlijk steeds vaker met mijn bril op loop. Bij de controle bij de contactlensspecialist hebben we het hierover gehad en toen noemde hij de mogelijkheid om nachtlenzen te nemen. Hierover heb ik informatie gekregen en thuis ben ik op zoek gegaan naar informatie en ervaringen van gebruikers van nachtlenzen. Daarbij ben ik op dit forum gekomen. Afgelopen nacht heb ik de lenzen voor het eerst ingehad en vanochtend meteen weer op controle geweest. Het zag er goed uit en ik heb inmiddels al aardig zicht (plusminus 70%). Volgens de contactlensspecialis is dit al meer dan gemiddeld na één nacht. Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop! Voor nu zie ik al wel aardig, maar niet genoeg voor autorijden ed. Ik was verder benieuwd of het dragen van een bril invloed heeft van op de werking van nachtlezen?
Groetjes!
pi_61111967
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef flower85 het volgende:
Ik was verder benieuwd of het dragen van een bril invloed heeft van op de werking van nachtlezen?
nope, nachtlenzen werken op basis van vervorming van het hoornvlies, daar heeft je bril geen invloed op.
pi_61113946
Dankje
pi_61183991
flower85, inmiddels zie je dus goed met de lenzen?
Welk merk heb je genomen? En je zult wel merken dat als je ze eenmaal een tijd hebt, je ook wel een nacht kunt overslaan. Zo om de andere nacht de lenzen in is dan voldoende.
pi_61192400
Hoi! helaas, ik zie nog weinig met de lenzen! Na 4 nachten kan ik overdag nog steeds gewoon mijn bril op. Helaas was oculentie vandaag gesloten, dus ik ga er morgen even achteraan bellen. Naar mijn idee zou ik mijn bril toch niet meer op moeten kunnen als mijn ogen inmiddels van sterkte zijn veranderd? Begrijp uit alle verhalen hier dat het wel even kan duren voor je 100% zicht hebt, dus ik wacht het rustig af!
pi_61211108
flower85, welke sterkte bril heb je? En kun je nog steeds dezelfde bril gebruiken na 4 nachten?
Dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort.
pi_61214801
Sterkte vande bril weet ik niet exact, maar ligt rond de -2.75 voor beide ogen. Ik heb er achteraan gebeld en als het na het weekend nog niet verbeterd is, gaan we die week weer een afspraak maken om te kijken hoe de lenzen zitten. Ik heb het idee dat ik veraf al wel wat beter ga zien, dus ik houd moed! Het lijkt me toch zo ideaal om 's ochtend wakker te worden en geen gedoe met lenzen en of bril te hebben!
pi_61266712
uhmm... als je 's ochtends wakker wordt, dan heb je nog wel gedoe met lenzen hoor.
Daarnaast zijn mijn ogen ook best droog 's ochtends, dus een flesje inzetvloeistof in de badkamer is wel zo prettig.
pi_61280620
's Ochtends heb ik geen last van droge ogen, inzetvloeistof heb ik absoluut niet nodig dan. Maar toch overweeg ik wel om mijn ogen te gaan laseren. Nachtlenzen zijn duur, op de lange termijn is laseren goedkoper en ook al is slapen met lenzen veel minder erg dan overdag lenzen moeten dragen, toch zou ik het heerlijk vinden om helemáál geen lenzen meer nodig te hebben. Bovendien zie ik de laatste tijd ook hartstikke dubbel. Langs alle donkere lijnen (zoals de voegen tussen tegeltjes, maar ook de letters van de krant die ik zit te lezen) zie ik een schaduwlijntje, zowel links als rechts. Als ik m'n ene oog dichtdoe, zie ik 'm alleen rechts, als ik m'n andere dichtdoe, zie ik 'm alleen links. Heel irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')