Hoi,
ik had vandaag ook een afspraak bij de opticiën. Tot vorige week wist ik niet dat nachtlenzen bestonden, maar heb er intussen wel wat over gelezen. Ik zit per dag zo'n 9 uur achter de computer in een ruimte die met airco droog en op temperatuur gehouden wordt. Zouden dus OF lenzen als Coopervision ProClear moeten zijn, OF nachtlenzen.
Het bleek dat mijn ogen de afgelopen jaren wat vooruit waren gegaan, en nachtlenzen was geen probleem met cilinder (ze had een soort van scan van mijn oogbollen gemaakt, en op de ene was een soort 8-vorm te zien).
Ik geloof dat het eerste jaar 495 zou worden en daarna iets van 350 euro per jaar, exclusief vloeistof. Best wel aan de dure kant dus.
FF snel op het foldertje gekeken, en zij werken met NKL lenzen...
Ze bellen als ze binnen zijn. Leek mij wel handig om ze op een vrijdag op te halen, en te proberen. Eerste check is na 1 dag, tweede check na 3 dagen, dan 3 weken, en daarna in ieder geval jaarlijks (gaan ook een jaar mee). Ik rijd ook 2 uur per dag auto, en dan zou het wel fijn zijn als ik scherp zie
![]()
Dus in het weekend maar aan wennen.
Ze zei trouwens dat het een dag of 2 a 3 zou duren voordat het "normaal" zicht zou worden, maar daarna nog best 2 a 3 weken kon duren voordat het zicht 100% zijn zijn. Aangezien ik ook wel eens kort slaap wilde ik weten hoe lang je ze minimaal in moet hebben. Ze zei dat na 3 uur met die lenzen in, 80% van het werk gedaan was.
Ik ga wel verder posten zodra "mijn eerste nacht" eraan komt...