abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38316042
hoelang duurde het bij jou dan voordat je een tenminste iets van 30cm afstand kon lezen?
  zondag 28 mei 2006 @ 22:19:32 #102
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38316413
Mijn hele nachtlens debacle is op deze site te lezen... nu 2 maanden later is het nog niet helemaal 100% in orde, dus je hebt veel geduld nodig.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_38318736
trouwens...
Ik vind de lenzen echt voor geen meter zitten,
moet elke sec. wel 2 keer knipperen.

wordt na een halfuurtje wel iets minder maar voelt gewoon niet goed.
ik heb het idee dat ze niet goed op mijn oog zitten, zie oo klangs de randen als ik ze in heb erg onscherp, alsof er telkens veel vocht tussen zit.

Hoort dit zo?
Ik kan de eerste 20 min. ook amper mijn ogen bewegen, dan heb ik het gevoel dat ze er uit vallen.
nu tijdens het typen van dt stukje (net mijn lenzen in gedaan) al meer dan 200x geknipper, en al een paar keer voor langer dan 10 sec. mijn ogen dicht moeten houden vanwege irritatie....

ik blijf het gevoel houden dat ik met lenzen in door een waas zit te kijken, en dat ze dus gewoon niet goed zitten...
pi_38319066
nu 10 minuten later:
ik kan mijn ogen nog niet verdraaien zonder dat ik het ide heb dat de lenzen eruit vallen,
ik zie nog steeds niet scherp. precies in het midden wel, maar eromheen absoluut niet.

echt het gevoel dat dat komt omdat ze niet helemaal aansluiten ofzo.

jullie hebben het over die lenzen in met autorijden enzo, maar als ik ze in heb kan ik nieteens normaal lopen....
pi_38323708
Zo, weer nacht verder.

sochtends zie ik met de lenzen in echt niks...
is alsof je een bril op hebt, mat allemaal waterdruppels op het glas...
blijf het vermoeden houden dat de lenzen niet goed aansluiten.

lenzen uit gedaan,
maar helaas......
nog steeds geen verbetering....
wordt er een beetje moedeloos van.
3 nachten verder en nog steeds niets veranderd....
  maandag 29 mei 2006 @ 10:02:09 #106
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38325378
Als ik het zo hoor lijkt het inderdaad alsof de lenzen niet helemaal goed zijn. Krijg je ze er makkelijk uit s morgens?
Angelic1 since 2001
pi_38327824
dude-nl, dat gevoel van zand in je ogen had ik heel erg. Daarom ben ik ook niet met NKL doorgegaan; het lukte gewoon niet en de opti vertelde me gewoon doodleuk 'dat mijn ogen te zacht zijn' om lang genoeg de scherpte vast te houden - yeah right! Inmiddels heb ik al 1,5 jaar of zo nachtlenzen en deze bevallen me wel prima.
pi_38328089
het zit gewoon echt niet fijn.
ik snap wel dat ik moet wennen, maar dit is in mijn ogen niet goed.

heb donderdag pas weer een afspraak daar, maar weet niet of ik het zo lang volhoud...
pi_38330380
heb een spoedafspraak gemaakt voor vanmiddag. ik laat het jullie weten...
pi_38337102
en? Al andere lenzen laten bestellen?
pi_38339506
kom net terug,
ogen opniew bekeken, moest allemaal kloppen.
sterkte gemeten,
toen bleek dat mijn ogen wel iets zijn verbeterd. van -3,5 / -4
naar -2,25 / -3

dus toch verbetering.

Neemt niet weg dat ik veel pijn heb met die lenzen,
en kan weinig zien na het indoen (en helamaal niet sochtends)
zegt de opticien doodleuk, dan gaat u toch meteen slapen na het indien, dan geeft het niets dat u niks ziet.

al met al hebben we afgesproken dat ik het nog 3 dagen aankijk (tot de volgende afspraak) en naar aanleiding daarvan kijk wat er gaat gebeuren.

Ze had het nog over een type 1 nachtlens die we anders nog konden proberen...

Trouwens werkt NKL niet meer met PASlenzen, (althans naar zeggen van citylens) in het verledern heeft citylens er ook mee gewerkt maar werkte niet fijn zei de opticien.

nou ja, we wachten weer af....
pi_38360522
Dan is NKL daarmee gestopt, want dat hebben ze wel gedaan, zeker weten.
Nog 3 dagen? Hmm ... hopelijk ben je dan de komende paar dagen vrij
Heb je echt pijn aan je ogen als ze in zitten? Of is het gewoon vervelend, zoals zand in je ogen vervelen is, maar niet echt pijn doet?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:38:42 #113
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38361460
Ik zou eerlijk gezegd ook nooit dit soort lenzen aanschaffen bij zo'n "keten" als Citylens. Ik zit gewoon bij een partikuliere opticien (volgens mij niet duurder), maar ze zijn heel makkelijk met het bestellen van nieuwe lenzen etc. Als het uiteindelijk niet werkt, hoef ik ook niet te betalen (heb tot op heden ook nog niets betaald) en kan ik kosteloos weer overstappen op gewone lenzen.
Angelic1 since 2001
pi_38368181
ik ben inderdaad ook pas na 3 maanden begonnen met betalen.
pi_38379750
tja, zat niks bij mij in de buurt....
3 offertes gevraagd in een straal van 30km. 0,0 reacties.

net toen ik ze besteld had kreeg ik een belletje van een vd opticiens met de mededeling dat zij het ook deden. helaas net te laat dus...

maar goed.

De lenzen hebben vannacht geen pijn gedaan, althans het was draagbaar.
sochtends kon ik alleen weer niet zien, ook na meerdere malen druppellen niet.
in het midden vd lens en met erg samen geknepen oog wel maar niet meer dan dat.

heb wel het idee dat mijn ogen weer ietsje beter zijn geworden.
ik kan een keer zonder lenzen lezen welk merk deo ik heb

morgen weer een berichtje....
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:33:47 #116
73888 DIA
die ja .....
pi_38381837
hebben jullie als je wakker wordt ook last van beslagen zicht ... en dat de lenzen vastgezogen op je hoornvlies zitten?
pi_38425361
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:33 schreef DIA het volgende:
hebben jullie als je wakker wordt ook last van beslagen zicht ... en dat de lenzen vastgezogen op je hoornvlies zitten?
ja, erg droog, maar ik heb in de badkamer altijd een flesje met oogdruppels. Als ik me ga wassen, dan doe ik eerst in beide ogen een druppel en dan kan het even 'losweken', voordat ik ze uit doe.
Ik heb standaard al erg droge ogen; dat is de hoofdreden dat ik deze lenzen ben gaan gebruiken.

En beslagen zicht? Nee, daar heb ik geen last van. Maar het plakken is op zich wel vervelend, waardoor het wel moeilijk is om lang met open ogen te blijven rondlopen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:24:36 #118
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38425559
Mijn lenzen zijn 's morgens wel wat viezig, maar echt beslagen niet. Ze zitten wel vast en dat is volgens mij alleen maar goed. Ik druppel ook eerst en dan tandenpoetsen, opmaken en als laatst de lenzen er uit.
Angelic1 since 2001
pi_38437143
ik kan sochtends echt niks doen met die lenzen in omdat ik alleen maar wazig zie....

vandaag weet bij de opti geweest.
eigen gaan voorruit maar erg langzaam. (ongeveer -2 allebei.) komt van -3,5/-4 af.

ik heb de opti verteld dat ik deze lenzen vanwege de pijn savonds en sochtends niet meer zie zitten.

in overleg met de grote baas worden nu nieuwe lenzen besteld. zelfde lens maar dan van een anders matriaal. kijken of mijn oog daar beter op reageert.

verder zagen mijn ogen er volgens beide opti's goed uit. ook op de "landkaart foto" (scan) van mijn oog was alles in orde, keurig gelijkmatige cirkels (had iets met de bolling en sterkte te maken van mijn oog ofzo)
nieuwe lenzen zijn pas over een week binnen (weekend en pinksteren er tussen)
ik moet die dan weer 2 dagen proberen en daarna weer terugkomen.

kortom nu voorlopig ff doorbijten.....
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:52:00 #120
73888 DIA
die ja .....
pi_38444312
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn lenzen zijn 's morgens wel wat viezig, maar echt beslagen niet. Ze zitten wel vast en dat is volgens mij alleen maar goed. Ik druppel ook eerst en dan tandenpoetsen, opmaken en als laatst de lenzen er uit.
is dat goed? dat betekend toch dat ze vacuum zijn gezogen maw. er kan geen lucht meer door ... terwijl ze zo luchtdoorlatend clamen te zijn
pi_38445467
dude-nl, in het begin is het ook 'gewoon' even wennen, ook voor de opti om te bepalen wat jij nodig hebt, denk ik. Suc6 in ieder geval!
IN de tussentijd blijf je toch elke nacht deze lenzen dragen?
pi_38458812
Even over de prijs, is die niet duurder dan normale half-jaar lenzen? Of is het even duur?
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:41:33 #123
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38458877
Ik betaal 450 euro voor het eerste jaar (incl. aanpassing e.d.) en daarna is het elk jaar 350 euro.
Angelic1 since 2001
pi_38464010
Het is flink wat duurder dan jaar-, halfjaars- of daglenzen, is mijn ervaring. Ik betaal met vloeistof etc. erbij per maand 35 euro. Dat is per jaar dus 420 euro's.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:53:05 #125
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38479787
Net nieuwe nachtlenzen opgehaald. Nu hopen dat dit het tot 100% ophaalt.
Angelic1 since 2001
pi_38492373
Ik draag ze nog steeds elke nacht.....

donderdag of vrijdag komen mijn nieuwe... ben benieuwd
pi_38492383
Hoi,

ik had vandaag ook een afspraak bij de opticiën. Tot vorige week wist ik niet dat nachtlenzen bestonden, maar heb er intussen wel wat over gelezen. Ik zit per dag zo'n 9 uur achter de computer in een ruimte die met airco droog en op temperatuur gehouden wordt. Zouden dus OF lenzen als Coopervision ProClear moeten zijn, OF nachtlenzen.
Het bleek dat mijn ogen de afgelopen jaren wat vooruit waren gegaan, en nachtlenzen was geen probleem met cilinder (ze had een soort van scan van mijn oogbollen gemaakt, en op de ene was een soort 8-vorm te zien).
Ik geloof dat het eerste jaar 495 zou worden en daarna iets van 350 euro per jaar, exclusief vloeistof. Best wel aan de dure kant dus.
FF snel op het foldertje gekeken, en zij werken met NKL lenzen...

Ze bellen als ze binnen zijn. Leek mij wel handig om ze op een vrijdag op te halen, en te proberen. Eerste check is na 1 dag, tweede check na 3 dagen, dan 3 weken, en daarna in ieder geval jaarlijks (gaan ook een jaar mee). Ik rijd ook 2 uur per dag auto, en dan zou het wel fijn zijn als ik scherp zie Dus in het weekend maar aan wennen.

Ze zei trouwens dat het een dag of 2 a 3 zou duren voordat het "normaal" zicht zou worden, maar daarna nog best 2 a 3 weken kon duren voordat het zicht 100% zijn zijn. Aangezien ik ook wel eens kort slaap wilde ik weten hoe lang je ze minimaal in moet hebben. Ze zei dat na 3 uur met die lenzen in, 80% van het werk gedaan was.

Ik ga wel verder posten zodra "mijn eerste nacht" eraan komt...
Da gao nie nou!
pi_38494922
Zodra ze weer iets nieuws hebben uitgevonden daalt deze prijs naar de "normale" lenzen prijs denk ik. Is met alles zo. Nog even geduld en dan betaal je een stuk minder.
pi_38576612
ik ben nu 9 dagen bezig en blijf hangen op -2/-2
kortom een verbetring van 1,5 en 2
nog niet eens 50% dus...

nou ja, volgens de opti komt het allemaal goed.
donderdag krijg ik nieuwe (zelfde vorm maar ander matriaal) ivm irritatie.....
kijken of dat beter gaat...

ik loop nu dus na 9 dagen nog steeds heel de dag met daglenzen in, anders zie ik echt geen f*ck
blijft vervelend dus....
pi_38586605
dude-nl, houd je er rekening mee dat je niet voor langere tijd zowel 's nachts als overdag lenzen in mag hebben? Je ogen krijgen dan een tekort aan herstelperiode.
Als je alleen 's nachts lenzen en dan overdags niets hebt, dan kunnen je ogen overdags prima weer in balans komen. Dat lukt nu bij jou dus niet. Misschien handig om dit ook even aan je opti te vragen (hoewel die dat wel weer onzin zal vinden ...'t Is tenslotte zijn produkt)
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:30:43 #131
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38588986
Bij mij gaat het nu helemaal top met de nieuwe lenzen. Ik zie van 's ochtends 7 tot 1o uur 's avonds helemaal scherp. Daarna wordt het ietsje minder, maar nog steeds erg acceptabel. Ik ben toch wel blij dat ik doorgezet heb
Angelic1 since 2001
pi_38591196
Dus deze nieuwe bevallen veel beter? Mooi!
pi_38633841
@bright,

ik zou wel willen bright maar zonder de daglenzen zie ik echt niks....

ik rijd elke dag ong. 100km naar mijn werk en terug. daar komt bij kijken dat ik adviseur ben bij een bank, kortom veel pc schermen, maar ook veel gesprekken op een dag. dan heb ik echt goed zicht nodig.
anders kan ik de mensen niet eens identificeren.
en indd volgens de opti is dat geen probleem de daglenzen.

ik merk wel dat sochtends er enorm veel witte aanslag op mijn lenzen zit. (eiwit???)
dit heb ik alleen bij mijn harde lenzen, dus niet bij de zachte....
hierdoor zie ik sochtends met de lenzen dus niet goed...
pi_38633892
@bright
zou ik dan ook niet sochtends scherp moeten zien?

ik heb wel vaker het eerste uur mijn lenzen niet in, maar zie dan dus echt geen bal.... (-2/-2 sochtends)
pi_38647208
Als je 's ochtend een witte soort mist ziet, dan komt dat meestal doordat er te weinig vocht in de lens zelf zit. Als je dan eerst wat inzetvloeistof in je ogen druppelt, dan moet je binnen een minuut of zo weer goed moeten kunnen zien met de lenzen. Als je ze dan uit doet, moet je 's ochtend toch inmiddels wel al goed kunnen zien, volgens mij. Hoeveel nachten ben je nu al bezig? al 12 dagen of zo? Dan had je echt al prima moeten kunnen zien hoor! Misschien nog niet op 0.0, maar wel daar in de buurt.
pi_38648128
ik had me vd week verteld.
ik ben nu 13 nachten onderweg.
maar zie dus indd nog lang niet goed.
zit dus nog steeds rond de -2/-2 (begon op -3,5/-4)

verder heb ik savonds na het inzetten nog wel veel pijn (gebruik ook vloeistof voor het inzetten). na halfuurtje is dat weg en zie ik goed door de lenzen.
sochtends zit er aanslag op de lenzen (echt een witte laag shit) dus kan ik er niks door zien. ook niet na druppellen. ik moet ze cht uit doen en laten weken in de vloeistof (of schoonmaken)
verder gaan ze wel makkelijk ui. beetje knipperen en valt er vanzelf uit.
pi_38650889
dude, je hebt een lichte ontsteking aan je ogen. Dat kan komen doordat die lenzen niet goed aansluiten.
Pas dus op met deze lezen! Echt, er is iets helemaal niet goed volgens mij!
Je mag 's ochtend echt geen last hebben anders dan wat droge ogen en droge lenzen. Er mag zeker geen 'witte sjit' op zitten die er moeilijk af gaat; dat is eiwit dat door je oog wordt gevormd ter bescherming.
Je oog probeert nu gewoon steeds de lense eruit te knikkeren. Dat geeft toch wel te denken, he?
Het is moeilijk om precies te controleren wat eraan scheelt, maar een second opinion lijkt me eigenlijk wel raadzaam. (Gewoon open kaart spelen met een andere opti.)
pi_38651297
ik kijk het even aan met de nieuwe lenzen,
krijg ik waarschijnlijk vandaag....

zaterdagochtend weer een afspraak met de opti,
dan maar eens overleggen.
ik heb ze al 2x laten weten dat naar mijn mening de lenzen niet goed passen ofzo....

maar ze hebben het nagekeken en zeggen dat de lens wel klopt met de bolling van mijn oog.

wordt vervolgd....
pi_38682100
Gister mijn nieuwe lenzen over de post gekregen....
vannacht in gedaan.

GEEN PIJN MEER,
en leukste: IK KAN ZIEN MET MIJN LINKEROOG!!!
ik kan gevoelsmatig ineens 90% zien met mijn linkeroog, hangt wel een waas voor mijn oog, alsof ik door dunne kijk. Maar goed, ik ga er vanuit dat dat over gaat....
SUPER, en dat alleen dus door een ander matriaal lens...
Helaas blijft rechts voorlopig nog achter, misschien moet die nog wennen aan het matriaal....
eindelijk na 2 weken tijd heb ik het idee dat er vooruitgang inzit....

nu hopen dat in de loop vd dag die waas voor mijn oog weggaat.....

wordt vervolgd (again)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:12:57 #140
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_38694912
Dat is goed bericht dude! Ik heb 3 paar verschillende lenzen gehad inmiddels, dus er is nog hoop!
Angelic1 since 2001
pi_38699999
Ik ga er vanuit dat nachtlenzen bij mij geen nut hebben (+9)
pi_38703243
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:34 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ga er vanuit dat nachtlenzen bij mij geen nut hebben (+9)
Voor zover ik weet kunnen nachtlezen van -0,50 tot -5,00. +9 valt daar niet in helaas!

Vandaag maar eens naar de opticiën gebeld, want ze zouden begin deze week (paar dagen terug dus) klaar zijn. Na een paar minuten zegt dat vrouwtje "ja, we hebben ze gevonden hoor!" Hmm... voor 450 euri mag je toch wel verwachten dat ze ff bellen als ze binnen zijn,om een afspraak te maken? Nu kan ik dus volgende week vrijdag pas
Da gao nie nou!
pi_38802878
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 07:50 schreef dude-nl het volgende:
Gister mijn nieuwe lenzen over de post gekregen....
vannacht in gedaan.

GEEN PIJN MEER,
en leukste: IK KAN ZIEN MET MIJN LINKEROOG!!!
ik kan gevoelsmatig ineens 90% zien met mijn linkeroog, hangt wel een waas voor mijn oog, alsof ik door dunne kijk. Maar goed, ik ga er vanuit dat dat over gaat....
SUPER, en dat alleen dus door een ander matriaal lens...
Helaas blijft rechts voorlopig nog achter, misschien moet die nog wennen aan het matriaal....
eindelijk na 2 weken tijd heb ik het idee dat er vooruitgang inzit....

nu hopen dat in de loop vd dag die waas voor mijn oog weggaat.....

wordt vervolgd (again)
Als ik mag gokken: geen ander materiaal, maar een andere vorm. Een vorm die wel op je oog past.
Hoe is't nu?
pi_38945417
Gisteren mijn nachtlenzen in ontvangst mogen nemen. Bij het oefenen daar zaten ze er zo in, en ik had per lens maar 2 seconden nodig om ze uit te krijgen.
Dat ging gisteravond thuis dus ff iets anders.... Maar na een tijdje had ik ze allebei zitten...

Vannacht goed geslapen! Eerste paar minuten voel je het wel, maar je merkt dat als je je ogen gewoon dicht houdt, dat je ze dan amper voelt; je voelt ze alleen als je knippert namelijk.
Zorg dat je moe bent, dan slaap je vanzelf wel

Vanochtend met 1 van de 2 wat moeite gehad om uit te doen; Zag nummer 2 namelijk niet bewegen, dus dan kost het wat meer tijd.
Het effect was al behoorlijk! Zeker in het midden van mijn oog was het al een stuk verbeterd. Ook langs de opticiën geweest, en daar kon ik op de nieuwe scan het effect zien...
Nu 5,5 uur later voel ik nog steeds mijn rechteroog wel een beetje, dus misschien nog een ander lens nodig...we'll see....

Vanavond weer...gaat voorspoedig!

Groeten, Joris
Da gao nie nou!
pi_38949066
Welke strkte heb je Joris?
pi_38959097
Erhmm... mjah...dat is even een goede. Ik heb het vandaag allemaal voorbij zien komen, maar durf het ff niet te zeggen (erg he?). Volgens mij rond -1 en -1,5. Wel nog cilinder aan beide kanten.

Overigens over "effect te zien bij de opticiën", dat was alleen echt in het midden van het oog, daar gaat het ook het snelste. Buitenkant was nog nagenoeg geen verschil.
Da gao nie nou!
  maandag 19 juni 2006 @ 16:23:26 #147
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39005761
ik slaap nogal onregelmatig en over het algemeen niet echt veel, is dat een probleem met nachtlensen. Ik slaap gemiddeld een uurtje of 5 per nacht schat ik. Kan dat met nachtlenzen?
  maandag 19 juni 2006 @ 17:13:54 #148
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39007054
Het kan wel, maar dat verschilt volgens mij wel per persoon en type lenzen. Met de eerste set lenzen die ik had merkte ik het wel als ik korte nachten had gehad, met de lenzen die ik nu heb, heb ik aan een paar uur voldoende.
Angelic1 since 2001
pi_39015819
De opticiën vertelde mij (ik had dezelfde vraag gesteld) dat de eerste 3 uur slaap 80% van het effect geeft.
En daarnaast: mocht het eens nodig zijn, dan kun je ze ook een aantal uur overdag dragen, geeft hetzelfde effect.

Groeten

P.S. Ik heb ze nu 3 nachten gehad, en het bevalt me erg goed! De indoen-tijd is ook drastisch gedaald, en mag nog iets verder dalen
Da gao nie nou!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:07:39 #150
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39036834
oke maar zeg als ik ze een tijdje voordat ik na bed ga in zou doen werkt dat ook? en dan zie je terwijl je wakker bent en de lensen in hebt ook gewoon scherp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')