Hmm... nog nooit van gehoord en ik kan er ook helemaal niets over vinden op het web...quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:54 schreef dude-nl het volgende:
Ben er weer,
[...]
Ik heb nu lenzen van het matriaal carona (rechts een andere kleur) dt omdat dat prettiger zit op mijn oog. sommige fabrikanen gebruiken dit matriaal al standaard.
Koppijn door de inspanning of doordat het beeld iets anders staat dan je gewend bent?quote:Nu heb ik sochtends met beide ogen -0,75 (vanaf -3,5/-4) kortom wel hele verbetering maar lang nog niet genoeg om vlekkelos te zien. sterker nog, 1 min. achter mijn pc en ik heb barstende koppijn.
Je kunt niet autorijden met -0.75? Lijkt me sterk. Ok, je ziet de borden niet perfect, maar het zal echt nog niet gevaarlijk zijn.quote:en kan gewoon nog NIET autorijden ermee.
Dat is standaard van die NKL-lenzen. En de opti krijgt niet alle kosten terug van NKL, volgens mij. De opti heeft zelf ook kosten gemaakt en die moet je betalen, ja. Daarnaast moet je ook betalen voor het 'lenen' van de lenzen van NKL.quote:vrijdag bij de opti gweest.
Hij zegt: We kijken het nog 2 weken aan, als je dan niet op -0,25 tot 0 zit dan stoppen we ermee.
dus ik vraag, en hou zit het dan met de kosten?
hij: je hebt een eigen risico van ong. 200 euro.
Dit vind ik echt belachelijk, ik weet dat het in de voorwaarden staat, maar ik heb toch voor een meting betaald waarmee hun zouden dat het allemaal ging lukken. Als ze het dan niet voor elkaar krijgen is het toch hun fout.... dus hun risico.
Dat ga ik dus echt niet accepteren, waar is anders zo'n dure scan voor?
erg slechte service (hoewel ik voor de rest goed geholpen ben,...)
lol - mijn idee preciesquote:nou ja, ik laat het wel weten als ik meer hoor....
tot zover zou ik zeggen: GEEN LENZEN VAN NKL! maar is al vaker gezegd hier....
Jep, zou geen probleem moeten zijn. Alleen moet je er wel rekening mee houden, dat bij mindere sterkte de lenzen er langer over doen (in dagen en weken) om je ogen terug naar nul te brengen. Links heb ik een afwijking van minder dan 1, en rechts 1,5 en een cilinder, en rechts gaat veel sneller. Opticien heeft het er ook bij gezegd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben opzich wel geinteresseerd, heb beide ogen -0.5. Een aantal maanden geleden naar de opticien geweest voor gewone lenzen, maar het werkte gewoon niet. Heb hooikoorts en vaak last van droge ogen, waardoor ik vaak nog heel onscherp zeg. Draag ze niet meer, doe het gewoon zonder lenzen, maar tijdens colleges heb ik toch wel eens moeite om alles te kunnen lezen, wat vaak ook resulteerd in hoofdpijn na een lange dag. Zouden nachtlenzen iets voor mij kunnen zijn?
Dat moet momenteel geen probleem meer zijn. Ik heb ook -4 met een cilinder van 1.5 ofzo. Inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:03 schreef Frank68 het volgende:
Ik heb -4,25 en -4,00. En dan nog een cilinder op die van -4, 25
Daar is minstens 1 verklaring voor:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:44 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,
ik heb het idee dat de meeste nachtlens dragers, nachtlenzen van NKL hebben en veel minder de Dreamlens van Procornea. Zou dit merk (NKL) in Nederland beter gepromoot worden of is NKL echt beter.
Ik heb die van NKL al geprobeert, alleen kon ik de sterkte niet halen. Bleef een reststerkte over van ongeveer -1.00. Heb bij de opti nog wel eens nagevraagd of ik misschien betere resultaten zou hebben met de Dreamlens van Porcornea, maar volgens hem (voert trouwens beide merken, dus NKL en Procornea) zou NKL betere resultaten moeten geven dan Procornea. De laatste werken iets meer aan cilinders, en NKL aan de sterktes.
Iemand ervaring mee?
Haha - ssssst...quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef Angelic1 het volgende:
Je zou bijna denken dat je aandelen Procornea hebt, Bright
Ik heb vanaf vrijdag geen last meer van de lenzen. Mijn conclusie is dat ik de verkeerde spullen gebruikte om mijn make-up te verwijderen. Ik was wat lui en haalde met een gezichtsdoekje mijn oogmakeup er af. Nu ik dat weer met een eye-pad doe, heb ik geen last meer. Vanmorgen naar de opti geweest en mijn zicht is verbetert met -0.75, dus ik ben helemaal blij. Ik heb vanmorgen zelfs zonder bril auto gereden. De lens zit goed en ook de opti kon geen onvolkomendheden ontdekken op het hoornvlies. Over 3 weken moet ik terug komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 07:36 schreef Bright het volgende:
Inmiddels zijn we weer wat verder. Heb je er nu nog last van of lijken de lenzen wel goed te zitten nu?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
maar ff een vraagje? Had je die cilinder dan niet? en zo nee, is dat dan een gevolg van de lenzen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
quote:Op maandag 15 januari 2007 07:35 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Hoe kan je eigenlijk zien met die lensen als je ze in hebt ?
De lens past nu 2 dingen aan:quote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef eindelijk het volgende:
Helemaal zeker weet ik dat niet maar volgens mij werkt het zo: Als je een sterkte hebt van -1 en je ogen zijn gecorrigeerd tot 0 dan moet de stekte van je lenzen +1 worden, want dan zit je op de 0 als je ze in hebt.
[..]
quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef Bright het volgende:
Blijkt dat ze, toen de cylinder was geconstateerd gelijk met het lab hebben gebabbeld en nieuwe lenzen besteld. Ik moest in 3 nachten m'n oude lenzen 'ontwennen' en daarna de nieuwe gebruiken. Nou, na 3 nachten geen lenzen in zie je weinig meer hoor!
En daarna weer wel lenzen vergt toch weer de standaard gewenning; ik heb ze nu 2 nachten in gehad, maar zie nog niet scherp.
Wel een goede service dat ze gelijk nieuwe lenzen bestelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |