abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39091365
Je kunt ze ook gewoon eerder in doen, en je kunt ze ook indoen als je wakker wordt. Maar dan kun je net zo goed gewone lenzen nemen he!

P.S. Afgelopen nacht heeft mijn linker lens op het witte vlak van mijn oog rondgehangen. Gevolg was dat ik vandaag met mijn rechteroog scherp zag, en links niet...best een wazig effect. En had geen zin om vanochtend met 1 lens rond te gaan lopen, aangezien mijn ogen nog niet aan lenzen gewend zijn.
Da gao nie nou!
pi_39311237
Ben er weer,

Had ff geen tijd meer te reageren.

Ben nu een maand bezig, en aan mijn 3e setje lenzen bezig.
laatste setje hebben ze minder hoog gemaakt zodat hij harder op mijn oog zou drukken, proces ging te langzaam.

Ik heb nu lenzen van het matriaal carona (rechts een andere kleur) dt omdat dat prettiger zit op mijn oog. sommige fabrikanen gebruiken dit matriaal al standaard.

Nu heb ik sochtends met beide ogen -0,75 (vanaf -3,5/-4) kortom wel hele verbetering maar lang nog niet genoeg om vlekkelos te zien. sterker nog, 1 min. achter mijn pc en ik heb barstende koppijn.

en kan gewoon nog NIET autorijden ermee.

vrijdag bij de opti gweest.
Hij zegt: We kijken het nog 2 weken aan, als je dan niet op -0,25 tot 0 zit dan stoppen we ermee.

dus ik vraag, en hou zit het dan met de kosten?
hij: je hebt een eigen risico van ong. 200 euro.

Dit vind ik echt belachelijk, ik weet dat het in de voorwaarden staat, maar ik heb toch voor een meting betaald waarmee hun zouden dat het allemaal ging lukken. Als ze het dan niet voor elkaar krijgen is het toch hun fout.... dus hun risico.
Dat ga ik dus echt niet accepteren, waar is anders zo'n dure scan voor?

erg slechte service (hoewel ik voor de rest goed geholpen ben,...)

nou ja, ik laat het wel weten als ik meer hoor....

tot zover zou ik zeggen: GEEN LENZEN VAN NKL! maar is al vaker gezegd hier....
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:03:57 #153
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39312528
Ik vind het inderdaad belachelijk als je zou moeten betalen. Als zij de lenzen terug sturen dan krijgen ze ook hun geld terug, althans dat is wat mijn opticien zei. Gelukkig hadden ze bij mij wel de garantie dat ik niet hoefde te betalen als het niet werkte. Ik had alleen wel de voorwaarde dat ik dan normale lenzen bij ze zou bestellen. Ik heb ze inmiddels betaald deze week (na 3 maanden), want bij mij is alles okay nu. Ik heb nu conische lenzen gekregen en die werken wel goed bij mij. Ik heb overigens ook een blauwe en paarse lens, maar geen idee welk materiaal.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_39315938
tja, het is nu hopen dat de komende 1,5 week die laatste 0,75 weggaat, maar heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd....

draag deze nu al 1,5 week en zicht is eigenlijk hetzelfde gebleven als na de eerste nacht...
pi_39354995
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:54 schreef dude-nl het volgende:
Ben er weer,
[...]
Ik heb nu lenzen van het matriaal carona (rechts een andere kleur) dt omdat dat prettiger zit op mijn oog. sommige fabrikanen gebruiken dit matriaal al standaard.
Hmm... nog nooit van gehoord en ik kan er ook helemaal niets over vinden op het web...
Ook van NKL?
quote:
Nu heb ik sochtends met beide ogen -0,75 (vanaf -3,5/-4) kortom wel hele verbetering maar lang nog niet genoeg om vlekkelos te zien. sterker nog, 1 min. achter mijn pc en ik heb barstende koppijn.
Koppijn door de inspanning of doordat het beeld iets anders staat dan je gewend bent?
quote:
en kan gewoon nog NIET autorijden ermee.
Je kunt niet autorijden met -0.75? Lijkt me sterk. Ok, je ziet de borden niet perfect, maar het zal echt nog niet gevaarlijk zijn.
quote:
vrijdag bij de opti gweest.
Hij zegt: We kijken het nog 2 weken aan, als je dan niet op -0,25 tot 0 zit dan stoppen we ermee.

dus ik vraag, en hou zit het dan met de kosten?
hij: je hebt een eigen risico van ong. 200 euro.

Dit vind ik echt belachelijk, ik weet dat het in de voorwaarden staat, maar ik heb toch voor een meting betaald waarmee hun zouden dat het allemaal ging lukken. Als ze het dan niet voor elkaar krijgen is het toch hun fout.... dus hun risico.
Dat ga ik dus echt niet accepteren, waar is anders zo'n dure scan voor?

erg slechte service (hoewel ik voor de rest goed geholpen ben,...)
Dat is standaard van die NKL-lenzen. En de opti krijgt niet alle kosten terug van NKL, volgens mij. De opti heeft zelf ook kosten gemaakt en die moet je betalen, ja. Daarnaast moet je ook betalen voor het 'lenen' van de lenzen van NKL.
Vreemd? Ach, er is toch geen illusie gewekt dat het gegarandeerd zal werken? En je hebt het van tevoren kunnen weten.
quote:
nou ja, ik laat het wel weten als ik meer hoor....

tot zover zou ik zeggen: GEEN LENZEN VAN NKL! maar is al vaker gezegd hier....
lol - mijn idee precies
pi_39370484
Hmm... ik heb nachtlenzen van NKL....
Da gao nie nou!
pi_39372603
@ bright
hun hebben mij natuurlijk wel de illusie gewekt dat het zou werken.
Ik heb na de meting gevraagd of er kans zou zijn dat het niet lukt...
nee hoor mr. u ogen zijn er echt geschikt voor...

ja, dat corona matriaal is ook van NKL.

die koppijn komt door het inspannen omdat ik niet scherp zie.

en nee, ik kan niet veilig autorijden met -0,75
zit regelmatig meer dan 2 uur op rij in de auto, kan amper remlichten zien overdags, en savonds juist tegenovergestelde, dan wordt ik verblind door het licht.
dus vind ik niet veilig nee.

en over dat eigen risico:
Stel ik koop een tv, die werkt niet naar behoren, paar keer geprobeerd om opnieuw af testellen,
uiteindelijk beslist de winkel om hem terug te nemen omdat hij niet naar behoren functioneert.
Dan kan de winkel toch ook niet zeggen: het kost u 200 euro eigen risico....

nee, dan krijg je ook of een nieuwe of je geld terug....
zou mooie zaak zijn zeg, makkelijk geld verdienen.

die aanmeet kosten kan ik inkomen, maar de rest niet....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:23:56 #158
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39385780
Ik heb ook NKL. Geen probleem hoor.
Angelic1 since 2001
pi_39390117
Ik ben opzich wel geinteresseerd, heb beide ogen -0.5. Een aantal maanden geleden naar de opticien geweest voor gewone lenzen, maar het werkte gewoon niet. Heb hooikoorts en vaak last van droge ogen, waardoor ik vaak nog heel onscherp zeg. Draag ze niet meer, doe het gewoon zonder lenzen, maar tijdens colleges heb ik toch wel eens moeite om alles te kunnen lezen, wat vaak ook resulteerd in hoofdpijn na een lange dag. Zouden nachtlenzen iets voor mij kunnen zijn?
pi_39405007
Hoi,

ik heb het idee dat de meeste nachtlens dragers, nachtlenzen van NKL hebben en veel minder de Dreamlens van Procornea. Zou dit merk (NKL) in Nederland beter gepromoot worden of is NKL echt beter.
Ik heb die van NKL al geprobeert, alleen kon ik de sterkte niet halen. Bleef een reststerkte over van ongeveer -1.00. Heb bij de opti nog wel eens nagevraagd of ik misschien betere resultaten zou hebben met de Dreamlens van Porcornea, maar volgens hem (voert trouwens beide merken, dus NKL en Procornea) zou NKL betere resultaten moeten geven dan Procornea. De laatste werken iets meer aan cilinders, en NKL aan de sterktes.
Iemand ervaring mee?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:04:01 #161
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39405717
Welke sterkte heb je Frank? Want NKL heeft wel de sterkte verhoogd.
Angelic1 since 2001
pi_39409611
Ik heb -4,25 en -4,00. En dan nog een cilinder op die van -4, 25
pi_39409625
Ik geloof een cilinder van -0,75
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:06:49 #164
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_39409713
-4 en -4.25 moet geen probleem zijn voor een goede opticien hoor.
wij hebben ze dagelijks op de stoel.
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
pi_39411858
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben opzich wel geinteresseerd, heb beide ogen -0.5. Een aantal maanden geleden naar de opticien geweest voor gewone lenzen, maar het werkte gewoon niet. Heb hooikoorts en vaak last van droge ogen, waardoor ik vaak nog heel onscherp zeg. Draag ze niet meer, doe het gewoon zonder lenzen, maar tijdens colleges heb ik toch wel eens moeite om alles te kunnen lezen, wat vaak ook resulteerd in hoofdpijn na een lange dag. Zouden nachtlenzen iets voor mij kunnen zijn?
Jep, zou geen probleem moeten zijn. Alleen moet je er wel rekening mee houden, dat bij mindere sterkte de lenzen er langer over doen (in dagen en weken) om je ogen terug naar nul te brengen. Links heb ik een afwijking van minder dan 1, en rechts 1,5 en een cilinder, en rechts gaat veel sneller. Opticien heeft het er ook bij gezegd.

Groeten, joris
Da gao nie nou!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:02:22 #166
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39418315
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:03 schreef Frank68 het volgende:
Ik heb -4,25 en -4,00. En dan nog een cilinder op die van -4, 25
Dat moet momenteel geen probleem meer zijn. Ik heb ook -4 met een cilinder van 1.5 ofzo. Inderdaad
even een goede opticien zoeken.
Angelic1 since 2001
pi_39575124
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:44 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,

ik heb het idee dat de meeste nachtlens dragers, nachtlenzen van NKL hebben en veel minder de Dreamlens van Procornea. Zou dit merk (NKL) in Nederland beter gepromoot worden of is NKL echt beter.
Ik heb die van NKL al geprobeert, alleen kon ik de sterkte niet halen. Bleef een reststerkte over van ongeveer -1.00. Heb bij de opti nog wel eens nagevraagd of ik misschien betere resultaten zou hebben met de Dreamlens van Porcornea, maar volgens hem (voert trouwens beide merken, dus NKL en Procornea) zou NKL betere resultaten moeten geven dan Procornea. De laatste werken iets meer aan cilinders, en NKL aan de sterktes.
Iemand ervaring mee?
Daar is minstens 1 verklaring voor:
de term 'nachtlens' is gepatenteerd door NKL. Overal waar je dus logischerwijze zoekt naar 'nachtlens' kom je bij hun terecht.
Niemand zal zomaar naar 'dreamlens' zoeken als ze nachtlenzen nodig hebben. De wet maakt het zo dus heel moeilijk om een ander merk automatisch te vinden.

Voorbeeld: de tekst 'Wilt u overdag100% kunnen zien zonder lenzen? Neemt u dan de nachtlenzen van Procornea' -> dat mag dus niet. Wat wel mag is dit:
'Wilt u overdag100% kunnen zien zonder lenzen? Neemt u dan de Dreamlite-lenzen van Procornea'
Tja, wie kan dat nu onthouden?

Overigens is mijn ervaring dat NKL minder sterkte kan verbeteren dan Procornea.
pi_39583865
Bright,

ik neem dus aan dat jij die van Procornea hebt. Ben je er goed tevreden over, en hoe lang heb je ze al?
Ennuh..welke sterkte heb je? Kom je toevalig uit Brabant?
Sorry dat het nogal veel vragen zijn, maar ik wil zo graag dat het bij mij ook werkt. Wordt helemaalgek van die droge ogen nu met de airco in de auto steeds aan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:08:02 #169
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_39584496
Je zou bijna denken dat je aandelen Procornea hebt, Bright
Angelic1 since 2001
pi_39899195
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef Angelic1 het volgende:
Je zou bijna denken dat je aandelen Procornea hebt, Bright
Haha - ssssst...

nee hoor, was't maar zo
Ik heb gewoon 2 merken uitgeprobeerd en 1 was ronduit slecht en de ander was goed. Dan is het niet moeilijk om te kiezen he.
pi_41136429
Hoi,

ben weer een tijd weggeweest van hier, maar ik heb weer nieuws! Ben vandaag weer naar de opti geweest om het toch maar weer eens te gaan proberen met de nachtlenzen. Vorige keer (15 maanden geleden) had ik ze van NKL, maar toen kon ik de juiste sterkte niet halen. Nu ga ik voor die van Procornea. Deze schijnen toch beter te zijn in de hogere sterktes (heb links -4,50 en een kleine cilinder!)
Ik kan zonder risico proberen, want net als vorige keer krijg ik al het voorgeschoten geld terug als het niet blijkt te gaan werken.
Ik weet dat ik een lange adem nodig heb, dus geef me een paar maanden, en wie weet behoor ik dan ook tot de probleemloze nachtlens-dragers van Nederland ;-)
Ik hou jullie op de hoogte. Ze zijn vandaag in ieder geval besteld, dus nu maar hopen dat ze snel binnen zullen zijn.

Groet, Frank
pi_41282881
Frank, alvast suc6!!!
pi_41348440
Hoi,

heb vanochtend de opticiën maar eens gebeld of mijn nachtlenzen binnen waren, maar na een tijdje zoeken, kwam hij er achter dat hij ze vergeten was te bestellen Echt balen!
Hij heeft wel toegezegd dat ze het einde van deze week binnen zullen zijn. En ik had nog wel zo gehoopt tijdens mijn vakantie een flink stuk in sterkte te kunnen zakken.
We zullen wel zien.

Frank
pi_41713257
En Frank, nog een update te melden?
pi_42583851
Hey,

Ik kom er nu pas achter dat er een 3e deel van dit topic er is. Is namelijk niet te vinden via de search.
Vandaag is er iets heel erg vervelends gebeurd met me linkerlens . Ik heb hem perongeluk gebroken. Het gebeurde bij het schoonmaken van de lens (hoe ik het altijd doe), maar opeens hoorde ik hem breken. Naar mijn gevoel maakte ik hem niet anders schoon dan normaal, ik snap dus niet hoe hij opeens kan breken en ik zie verder niemand in dit topic die dit ook heeft meegemaakt. Echt raar dat hij zo makkelijk opeens gebroken was. Weet trouwens iemand hoe het met de garantie zit als hij kapot gaat?

Ik heb me oude lenzen van vorig jaar nog bewaard, dus ik gebruik tijdelijk even de linkerlens daarvan.

Het vervelende is ook dat ik pas weer verhuist ben (naar Amsterdam) en me opticien zit helemaal Enschede. Dit had ik een paar jaar terug dus ook toen zat ik nog bij de opticien Heinkenszand. Ik had daar pas me lenzen gekregen en moest dus nog een paar keer op controle. Dus ze hadden voor me een nieuwe opticien gevonden in Enschede, die had namelijk dezelfde apparatuur ofzo. Zodat ze de opgemeten gegevens gewoon konden opsturen en ik zo niet nog een keer alle opmeetkosten moest betalen.

Ik ben nu al een lange tijd niet langs geweest voor controle, maar ik zie dat er meer mensen tevreden zijn met de dreamlens dan met nachtlenzen van nkl (die ik heb). Ik ben wel tevreden met me nachtlenzen, maar kan naar mijn gevoel beter. Want ik heb dagen dat ik opeens onscherp zie (lijkt wel of de lens tijdens het slapen verkeerd heeft gezeten) en heb vaak in sommige donkere ruimtes nog steeds dat ik wat dubbel zie of in de bios dat de ondertiteling beetje wazig schijnt (halo-effect toch?). Ik wil daarom misschien die dreamlens gaan proberen, maar ik zie ook dat er weer nieuwere soort is ofzo van de nkl die beter zijn (ik heb deze nog van maart dit jaar). Ik heb ook vaak 's avonds dat de lenzen niet direct lekker zitten, ik draai dan meestal even aan de lens totdat het fijn zit. En 's ochtends als ik net wakker ben zijn de lenzen ook heel vies denk ik, want dan zie ik alles wazig, maar dat is na wat druppels verholpen.

Maar als ik ik overstap van de nkl naar de dreamlens. Moet ik zeker weer meetkosten betalen, vanwege andere apparatuur? Zoja wat zijn de kosten van de dreamlens (duurder dan de nkl)? Weet iemand misschien dan ook toevallig een goeie opticien hier vlakbij in Amsterdam waar ze verkrijgbaar zijn?
pi_42602040
Ach, jij hebt het (twijfelachtige...) voordeel dat je de oude lenzen mag behouden, blijkbaar.

Als je soms een dag slecht(er) ziet, dan heb je verkeerde lenzen; die kunnen dan tijdens je slaap iets verschuiven. Dat had ik eerst ook met 1 lens en dat is daarna verbeterd met een andere.

Als je ondertitels wat wazig zijn, dan is dat geen halo-effect. Dat halo-effect krijg je als je om de ondertitels een flauwe verkleuring ziet.
Jij ziet misschien onbewust twee beelden; 1 scherp hoofdbeeld en een ander scherp beeld dat heel flauw erdoorheen schijnt. Daardoor lijkt het wazig. Reden: je hebt dan 2 brandpunten in je oog, wat kan komen door het verschuiven van de lens of doordat je gewoon een verkeerd type hebt.

Wazig zien 's ochtend komt inderdaad doordat ze zo droog zijn. Druppeltje vloeistof erop, even wachten en eruit halen.

Je zou kunnen vragen bij een opti of je nog extra moet betalen als je overstapt; wellicht dat er ergens wel een korting valt te bedingen.

Welk nieuw soort heeft NKL dan?
pi_42632465
Gisteren m'n nieuwe jaarlijkse set lenzen opgehaald; 'k zou vanochtend gewoon bijna vergeten ze uit te doen (Ik heb zo'n beetje om de andere nacht m'n lenzen in)
pi_44243323
Beste allemaal, ik heb sinds maandag j.l. 1 nachtlens.1tje maar omdat ik dat ik met 2 lenzen niet kan lezen, en geen bril op wil. Ook geen leesbril. Mijn sterkte is maar -1.25 maar omdat ik aan het einde van de dag vaak zo moe ben van het turen, vooral in ruimtes met veel TL verlichting enn in het donker, en ik op kantoor te veel last heb van de airco heb ik stap genomen om voor de nachtlens te gaan. De eerste nacht had ik geen problemen. op controle al direct 0.25 verbetering, dus dat gaf moed. de tweede ochtend was er niet veel verbetert, jammer maar kan gebeuren. Misschien onrustig geslapen o.i.d. nacht 3 werd ik wakker van pijn in mijn oog. Alsof er zand in zat. ‘s Morgens ook geen verbetering maar ik werd toch wel wat minder blij. en nu de 4e nacht weer die zandkorrel halverwege de nacht. ik haalde een slaapje uit mijn ooghoek en begon direct erg te tranen. Maar de pijn was weg. Dus in mijn beleving heeft die zgn. zandkorrel te maken met het vocht wat niet weg kan. Maar goed, wederom geen verbetering vanochtend. Wie van jullie heeft dit ook gehad? En wat hebben jullie er aan gedaan? De opti adviseert om dan de lens schoon te maken en weer in te doen en dan weer verder te slapen. Hij vindt het geen probleem. Moet ik me zorgen maken?
pi_44244881
Die pijn komt doordat je te weinig vloeistof op je oog hebt. Daardoor gaat de lens wat plakken.
Heb ik ook, maar je went eraan. Zorg er eventueel voor dat je een flesje inzetvloeistof op je nachtkastje hebt staan.

Welk merk lens heb je?
pi_44245480
[quote]Op vrijdag 8 december 2006 11:22 schreef Bright het volgende:
Die pijn komt doordat je te weinig vloeistof op je oog hebt. Daardoor gaat de lens wat plakken.
Heb ik ook, maar je went eraan. Zorg er eventueel voor dat je een flesje inzetvloeistof op je nachtkastje hebt staan.

Welk merk lens heb je?
NKL.Maar het gekke is, dat wanneer ik dus getraant heb en alle vocht is weggelopen, de pijn juist weg is. "S morgens zit de lens ook niet vast ofzo, wel een beetje natuurlijk maar na 2 X knipperen is ie los. Ik zal inderdaad vanavond een flesje vloeistof op het nachtkastje zetten, het kan sowieso geen kwaad.
pi_44249929
Ik gebruik 's nachts geen vloeistof, maar ik merk soms wel dat m'n ogen droog zijn. Maar, vreemd genoeg was dat vroeger, dus voor m'n nachtlenzen ook al zo. De lenzen verergeren het niet, maar het effect is wel groter natuurlijk (beetje een waas 's morgens door de droogte)

NKL, tja.... Heb je dit topic wel doorgelezen?
De NKL-lenzen zitten 'gewoon' niet precies goed op je oog, waardoor het op bepaalde plaatsen kan gaan irriteren. Door de vloeistof wordt de irritatie een beetje weggenomen, want de lens mag je oog helemaal niet aanraken; er moet een laagje (traan)vocht tussen blijven.
pi_44270904
Ja ik heb de topic doorgelezen maar dat was na de aankoop van de lens. Maar goed, nacht 5 achter de rug en geen centje pijn gehad. Vanmorgen had ik zelfs het gevoel dat ie er helemaal niet zat. Dinsdag naar de opti, ik ben benieuwd. Oh, ja ik heb die 2E versie dus misschien is dit een verbetering. Ik hoop het echt. we zullen zien.
pi_44347371
Inmiddels zijn we weer wat verder. Heb je er nu nog last van of lijken de lenzen wel goed te zitten nu?
pi_44350072
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 07:36 schreef Bright het volgende:
Inmiddels zijn we weer wat verder. Heb je er nu nog last van of lijken de lenzen wel goed te zitten nu?
Ik heb vanaf vrijdag geen last meer van de lenzen. Mijn conclusie is dat ik de verkeerde spullen gebruikte om mijn make-up te verwijderen. Ik was wat lui en haalde met een gezichtsdoekje mijn oogmakeup er af. Nu ik dat weer met een eye-pad doe, heb ik geen last meer. Vanmorgen naar de opti geweest en mijn zicht is verbetert met -0.75, dus ik ben helemaal blij. Ik heb vanmorgen zelfs zonder bril auto gereden. De lens zit goed en ook de opti kon geen onvolkomendheden ontdekken op het hoornvlies. Over 3 weken moet ik terug komen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:24:19 #185
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_44352889
Mijn dochter van 10 heeft nu ook nachtlenzen. Het in- en uitzetten is nog wel een drama, maar ze ziet nu na 4 dagen hartstikke goed.
Angelic1 since 2001
pi_44354260
Eindelijk, eindelijk!

10 jaar en dan al nachtlenzen. Wow, goed van haar zeg!
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:05:38 #187
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_44359903
Ja, het schijnt al vanaf 8 jaar te kunnen. Ze had eerst gewone lenzen geprobeerd, maar dat was een drama. Ze is niet zo'n rustige, dus iedere keer had ze er stof in of verschoof de lens. Ze wilde absoluut geen bril, dus leek dit ons wel een goede oplossing.
Angelic1 since 2001
pi_44382540
En ze is goed gemotiveerd?
Oh ja - vertel haar misschien maar niet dat je ook weleens een nacht kunt overslaan
pi_45171266
Nou daar ben ik weer. Vorige week tijdens de controle ineens wat beschadigingen op het hoornvlies geconstateerd. Ik schrok me naar natuurlijk. Volgens de opti leek het hoorvlies op een groenterasp. 'S middags weer het hoornvlies laten nakijken en gelukkig zag het er toen rustig uit. Die nacht mocht ik geen lens in en moest mijn oog rusten. De nacht erna weer de lens in gehad en op controle geweest. Gelukkig, alles bleek rustig te zijn. Wel een andere lens besteld omdat ik nog steeds niet op de 0 zat. Die heb ik vannacht voor het eerst in gehad en WOW!!! vanmorgen zag ik als een jonge meid!! Ik kom net van de controle af en er is niets te zien op het hoornvlies en ik zit bijna op de 0. Het enige wat nu nog rest, is dat ik met deze lens slechter zie dan met die vorige. Als dat zo blijft moet de sterkte worden aangepast, maar goed, ik ga er vanuit dat ik de lens pas indoe wanneer ik naar bed ga, dus zoveel last zal ik er niet van hebben. Over 3 weken terugkomen mits ik dit te hinderlijk vind, dan kan ik gewoon weer bellen voor een afspraak.
Oh ja, dat wilde ik nog even kwijt: Ik heb ergens in deze topic gelezen dat de service van Pearle ver te zoeken zou zijn, nou mijn ervaring is dus absoluut anders. Ik word prima geholpen, krijg alle uitleg die ik maar wil hebben en er wordt zoveel tijd aan me besteed die maar nodig is.
pi_45172248
Zo, hopelijk komt de beschadiging dan niet terug, als je daar nu al last van hebt, is het te hopen dat je het niet vaker krijgt!
Fijn dat je zo'n goede service krijgt. Volgens mij is elke pearl-winkel eigenlijk weer een eigen winkel op zich, dus overal kun je andere service/kwaliteit krijgen.

Vanmiddag ook naar de opti voor een controle; ik zi met deze nieuwe lenzen beduidend slechter, doordat ze wat gemakkelijker verschuiven 's nachts. Zul je net zien dat ze afgelopen nacht echt prima zaten, waardoor ik nu wel goed zie. Jammer, want nu valt er nog niks te controleren eigenlijk.
pi_45190118
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
pi_45338112
Dat is balen zeg! Ik zie de ene dag ook wel eens minder dan de andere, maar ik weet dat aan te weinig slaap of vermoeidheid ofzo. Dat had ik normaal ook wel eens, als je dan nog moe bent is het zicht ook minder. Bij mij is het tot nog toe prima centraal. Ik heb wel 2 nachten last gehad van een "grindje " maar nu ik ook 's avonds de lens schoonmaak lijkt het beter te gaan. Wanneer krijg je de nieuwe lenzen?slaap
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
Wel, ik ben geweest. Alles is ok, maar heb idd wel een cylinder van 1. Dat is teveel, dus ze gaan kijken of dat met andere lenzen kan worden aangepast.
pi_45355472
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef Bright het volgende:
maar ff een vraagje? Had je die cilinder dan niet? en zo nee, is dat dan een gevolg van de lenzen?
pi_45363715
Ik had wel wat cylinder, maar misschien dat het gewoon iets meer is geworden.Of het echt door de lenzen is ontstaan weet ik niet.Misschien zat het er al in. i.i.g. zijn ze in het lab aan het bekijken of dit met een lensaanpassing weggewerkt kan worden.
  maandag 15 januari 2007 @ 07:35:52 #195
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_45363827
Hoe kan je eigenlijk zien met die lensen als je ze in hebt ?
pi_45366619
Helemaal zeker weet ik dat niet maar volgens mij werkt het zo: Als je een sterkte hebt van -1 en je ogen zijn gecorrigeerd tot 0 dan moet de stekte van je lenzen +1 worden, want dan zit je op de 0 als je ze in hebt.
quote:
Op maandag 15 januari 2007 07:35 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Hoe kan je eigenlijk zien met die lensen als je ze in hebt ?
  maandag 15 januari 2007 @ 12:21:43 #197
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_45368824
Hm dacht ik al ja. Mijn afwijking is -3.75
pi_45377261
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef eindelijk het volgende:
Helemaal zeker weet ik dat niet maar volgens mij werkt het zo: Als je een sterkte hebt van -1 en je ogen zijn gecorrigeerd tot 0 dan moet de stekte van je lenzen +1 worden, want dan zit je op de 0 als je ze in hebt.
[..]
De lens past nu 2 dingen aan:
- de bolling van je oog
- de bolling 'aande buitenkant'

Als je bijziend bent (negatief getal), dan staat het scherptepunt net achter je oog. Door je oog iets boller te maken wordt het scherptepunt iets naar voren getrokken.
Door de buitenzijde van de lens 'op 0' te stellen houdt het eigenlijk in dat het inderdaad iets boller is.

Resume:
- de buitenzijde van de lens is 'gelijk' aan elke andere lens voor jou oogsterkte
- de binnenzijde is zo gebogen dat je oogbolling precies uitkomt.

(De scherpte van binnen-en buitenkant van de lens is dus wel iets anders he! De dikte van de lens wordt ook meegerekend)
pi_45623877
Blijkt dat ze, toen de cylinder was geconstateerd gelijk met het lab hebben gebabbeld en nieuwe lenzen besteld. Ik moest in 3 nachten m'n oude lenzen 'ontwennen' en daarna de nieuwe gebruiken. Nou, na 3 nachten geen lenzen in zie je weinig meer hoor!
En daarna weer wel lenzen vergt toch weer de standaard gewenning; ik heb ze nu 2 nachten in gehad, maar zie nog niet scherp.
Wel een goede service dat ze gelijk nieuwe lenzen bestelden.
pi_45721341
Ja zeker, nu maar hopen dat het goed gaat. Met mijn 2e lens kon ik dus niet kijken, ook niet na 2 weken. Zaterdag terug geweest en een leeststest gedaan met lenzen in. kwam dus niet veel van terecht haha. Direct nieuwe besteld en die heb ik gisteren opgehaald. De lens is nu geslepen naar + 1/2 niet veel dus, maar ik kan tenminste nu met lens ook bijna scherp zien. Vanmorgen leek het aalemaal heel scherp nadat ik de lens had uitgedaan, maar nu begint het toch wel te verminderen. Zal wel wennen zijn. Mijn zusje is inmiddels ook voor nachtlenzen gegaan. ze heeft ze vanmorgen bij de optie voor het eerst uitgedaan en ze belde me euforisch op. Het was een wonder!!! Ze kon zelfs aan de overkant van de straat zien dat er uitverkoop was. Ze hoefde ze;lfs geen daglenzen mee want er was niets te overbruggen. Zij heeft - 375 en net als ik het andere oog om mee te lezen, waar ze dus nu een ( nacht) leeslens voor heeft. We wachten het maar rustig af. Ze moet volgende week terugkomen en ik over 3 weken.
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef Bright het volgende:
Blijkt dat ze, toen de cylinder was geconstateerd gelijk met het lab hebben gebabbeld en nieuwe lenzen besteld. Ik moest in 3 nachten m'n oude lenzen 'ontwennen' en daarna de nieuwe gebruiken. Nou, na 3 nachten geen lenzen in zie je weinig meer hoor!
En daarna weer wel lenzen vergt toch weer de standaard gewenning; ik heb ze nu 2 nachten in gehad, maar zie nog niet scherp.
Wel een goede service dat ze gelijk nieuwe lenzen bestelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')