Die nachtlenzen had ik nog op proef - heb dus alleen (!) het consult en de controles moeten betalen, maar niet de lenzen. Maar ook dan kostte het inderdaad nog wel wat, helaas.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:08 schreef Ramis het volgende:
Je was dus maw een pak geld kwijt door die overstap? Ik heb net een search gedaan naar Dreamlite en NKL. Ik vind helaas geen officiële site van Dreamlite. Op sommige sites zie je dan weer staan \'Dreamlite van NKL\'. Ik word gek hier ... slaap vatten duurt 2-3 uur en als ik even wakker word dan moeten ze direct uit. Mijn ogen zijn niet geïrriteerd ofzo maar ik voel ze zo hard zitten dat ik er onnozel van word
Het eerste dat je zegt is niet waar; ze kunnen al een tijdje tot -4.50 corrigeren. Alleen kan dat bij de 1 wel en bij de ander niet. Dus zonder dit echt te hebben getest kunnen ze dit niet aangeven.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:24 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,
ben gisteren voor controle naar de opticien geweest (draag zachte lenzen) en gevraagd of er ondertussen al vordering was op het gebied van nachtlenzen. Ik heb vorig jaar nachtlenzen geprobeerd, maar omdat ik een sterkte van -4,50 heb, kon ik de correctie niet helemaal halen.
Nu krijgen ze binnenkort nieuwe software binnen om hogere sterktes te kunnen corrigeren. Deze lenzen gaan dus nog iets meer druk uitoefenen op het oog. Het doel van NKL is om een zo hoog mogelijke sterkte te kunnen corrigeren, en bij Procornea om een zo hoog mogelijke cilinder te kunnen corrigeren.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik wel proefkonijn wil zijn, dus ik hoop dfat ze me dan gaan bellen. Ik houdt julie op de hoogte als ik iets meer weet.
Ja ik bedoel eigenlijk meer aan het werk/bezig. Slaap gemiddeld 6/7 uur.quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:19 schreef Angelic1 het volgende:
Langer als 14 uur wakker? Dus je slaapt 10 uur? Ik wou dat ik dat kon.. haha. Ik slaap maar een uurtje of 7 met nachtlenzen. Bij mij is het zicht nog niet 100%, maar er is nu een nieuwe nachtlens uit met cilinder en die is nu voor me besteld. Ik heb namelijk een sterkte van -4,5 met cilinder van 1 nogwat... ben benieuwd of dat de laatste paar procentjes opheft.
Ja, dat kan. Je hebt 2 'soorten' modellen van de lenzen (i.i.g. van Dreamlite) waaronder voor een conische oogvorm uit mijn hoofd dit is, niet opgezocht dit isquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:47 schreef riX- het volgende:
Kun je ook nachtlenzen als je conische ogen hebt?![]()
Zachte lenzen kan ik in ieder geval niet dragen, harde wel
Ik heb vorig jaar een seminar over lasering gevolgd en daarin kwam onder meer naar voren dat na lasering je ogen gewoon nog achteruit kunnen gaan en het dan niet meer mogelijk is het met laseren op te lossen, dus dan moet je alsnog aan lenzen of een bril. Dat is voor mij mij een van de redenen geweest om voor nachtlenzen te kiezen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 02:19 schreef Poit- het volgende:
Hmm ik heb beetje de prijzen bekeken en misschien ga ik ze toch laseren... Die kosten heb je er na ongeveer 5 a 6 jaar uit ongeveer. De uitzending van radar was wel even schrikbarend, maar dit waren allemaal extreme gevallen en ze hebben zich niet gericht op de 1000en mensen die wél een succesvolle operatie hebben gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |