Vind het erg jammer dat het bij mijn afwijking niet mogelijk is maar ik hoor graag jullie ervaringen.
quote:Oh wat slim, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn. Ik zou er zelf ook nooit opkomen om daar lenzen te gaan kopen trouwens.
Op zondag 18 mei 2003 17:49 schreef Cooper het volgende:
Ik had ook nog voor 5 maanden daglenzen liggen.
Maar ik was het dus ook zat dat ik s avond last van mijn ogen kreeg. Droge ogen etc. Ik heb ze verkocht op marktplaats.nl.
quote:goh, deel 2 van dit topic?
Op zondag 18 mei 2003 22:52 schreef Tink het volgende:
Idd beetje jammer dat het ook weer niet voor mijn sterkte is
Wilde ook lenzen voor een lange tijd.
Ik naar de oogarts voor zachte lenzen, werd meteen afgekeurd 'ja met een cylinder van 3.5 aan beide ogen kan je alleen harde lenzen'. Moest ze zelf betalen, tyfusduur. Maar goed, had die lenzen. Ging eerste maand goed, maar tijdje daarna kwamen de problemen. Elke 5 minuten wat in mn oog en met indoen echt HEEL veel pijn.. teheran
ben na een paar maanden gekapt, het ging echt niet meer. Nu ben ik weer trug gestapt op mn bril. Ben doodsbang voor laseroperatie (+voor de prijs ervan) en dacht dat die nachtlenzen misschien wat zouden zijn.. beetje jammer weer :/ (hehe niet dat die nachtlenzen zo goedkoop zijn
)
Trouwens bij deze wil ik user Oce ff gigantische bedanken voor de aanbeveling van een opticien.
[Dit bericht is gewijzigd door Tombias op 19-05-2003 00:31]
quote:Als de afwijking niet te groot is dan is dat geen probleem. Maar daar kan je opticien wel over oordelen. Je sterkte is geschikt in iedergeval voor deze lenzen. Een paar nachtlenzen kost rond de 300 euro daar bij komen nog alleen het eerste jaar aanpas kosten. Dit koste mij destijds 70 euro.
Op maandag 19 mei 2003 10:35 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, na een paar posts te hebben gelezen is mijn interesse toch gewekt nu
Maar ik heb nu even geen tijd om het hele vorige topic door te lezen.
Welke sites kan ik meer informatie vinden over prijzen e.d. ?
Beide ogen van mij zijn -1.50 en -2 volgens mij, alleen heb ik wel een cylindrische afwijking, is dat erg met nachtlenzen ?
Websites:
www.nachtlens.nl
www.google.nl
quote:Graag gedaan! Bevalt goed bij Hans dus?
Op maandag 19 mei 2003 00:25 schreef Tombias het volgende:[..]
Trouwens bij deze wil ik user Oce ff gigantische bedanken voor de aanbeveling van een opticien.
On-topic: zelf nu enkele malen geprobeerd een nacht lenzen in en een nacht lenzen uit, maar het bevalt achteraf toch niet. Eerste keer dat ik ze 's nachts uit had, had ik ze daarvoor ruim een maand elke nacht in gehad. Toen ging het de hele dag goed na ze niet ingehad te hebben 'snachts. Nu meerdere malen geprobeerd. 1ste dag nadat ik ze de hele nacht ingehad heb zie ik gewoon prima, dan de nacht niet in en slapen. 's ochtends zie ik vrij goed, maar merk toch dat het in de loop van de dag echt terug loopt. Zie dan rond het middaguur merkbaar slechter, 's avonds helemaal.
Conclusie; na een lange tijd lenzen 's nachts continue ingehad te hebben gaat het best goed om ze een keer een nachtje uit te hebben; maar structureel nacht in, nacht uit, nacht in, nacht uit... nee dat bevalt me minder, achja; boeien. Ze bevallen perfect verder en 's nachts merk je 't toch niet dat je ze in hebt
quote:Hans is iemand die je echt alles in details vertelt en daar neemt hij ook de tijd voor. Hij is niet voor niks leerbedrijf.
Op maandag 19 mei 2003 12:56 schreef oCe het volgende:[..]
Graag gedaan! Bevalt goed bij Hans dus?
Conclusie; na een lange tijd lenzen 's nachts continue ingehad te hebben gaat het best goed om ze een keer een nachtje uit te hebben; maar structureel nacht in, nacht uit, nacht in, nacht uit... nee dat bevalt me minder, achja; boeien. Ze bevallen perfect verder en 's nachts merk je 't toch niet dat je ze in hebt
Het dragen van de lenzen voor het slapen en na het wakker worden, voel ik ze ook hast niet meer. In het begin wel maar ik was ook zachte lenzen gewend dus dat is een hele overgang. Niet dat het vervelend was of zeer deed hoor maar gewoon het gevoel dat er een grote druppel op je oog drijft.
Ik zou het zeer vervelend vinden als ik terug moest naar andere lenzen.
Dan zou ik zeker laseren als eerste keuze overwegen.
Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html
Klinkt als hetzelfde principe, alleen het woord nachtlens wordt niet genoemd. Ze hebben het hier over autocorrectieve lenzen, van Natural Vision. Is er iemand hier die daar bekend mee is? Na al die positieve ervaringen met nachtlenzen wil ik niet in zee gaan met een slechter equivalent, ik wil gewoon zeker weten dat de kwaliteit goed is.
Ik heb deze website uit de Gouden Gids trouwens, hij stond bij een opticien uit Utrecht dus en deze opticien staat zowel in de rubriek van opticiens die zijn aangesloten bij de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), als bij de NUVO (Nederlandse Unie van Optiekbedrijven).
quote:Ik heb destijds een mailtje gestuurt aan info@nkl.nl van de website www.nachtlens.nl. Die gaven mij zo een aantal adress in mijn buurt.
Op woensdag 21 mei 2003 10:09 schreef rooierooie het volgende:
Tjee, het valt nog niet mee om in Utrecht een opticien te vinden die nachtlenzen verkoopt. Het zou slim zijn als de producent van die dingen een lijst met verkoopadressen op het internet zou gooien.Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html
Klinkt als hetzelfde principe, alleen het woord nachtlens wordt niet genoemd. Ze hebben het hier over autocorrectieve lenzen, van Natural Vision. Is er iemand hier die daar bekend mee is? Na al die positieve ervaringen met nachtlenzen wil ik niet in zee gaan met een slechter equivalent, ik wil gewoon zeker weten dat de kwaliteit goed is.
Ik heb deze website uit de Gouden Gids trouwens, hij stond bij een opticien uit Utrecht dus en deze opticien staat zowel in de rubriek van opticiens die zijn aangesloten bij de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), als bij de NUVO (Nederlandse Unie van Optiekbedrijven).
quote:Geen dank, ik hoop dat je wat vindt en hou ons op de hoogte!
Op woensdag 21 mei 2003 10:31 schreef rooierooie het volgende:
Thanks Tombias! [afbeelding]
quote:Ik ga er echt niet helemaal voor naar een andere plaats, dat is superonhandig met al die controles.
Onze topografie is niet zo goed en in Utrecht is nog geen opticien die de
nachtlenzen aanmeet. Ik heb voor u de volgende zaken gevonden:
Reyer Lafeber Opticien uit De Meern
Van Eyken Optiek uit Bunnik
Hoflake Optiek uit Hoevelaken
Rodermond Optiek uit Zeist
quote:Misschien kun je een opticien in je buurt overhalen?
Op woensdag 21 mei 2003 10:57 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb nu al bericht terug, maar er is in heel Utrecht nog geeneen opticien die nachtlenzen verkoopt. Nou jaaaaaaa:
[..]Ik ga er echt niet helemaal voor naar een andere plaats, dat is superonhandig met al die controles.
quote:Dit klinkt hetzelfde als de nachtlenzen. ze werken in principe hetzelfde.
Op woensdag 21 mei 2003 10:09 schreef rooierooie het volgende:
Tjee, het valt nog niet mee om in Utrecht een opticien te vinden die nachtlenzen verkoopt. Het zou slim zijn als de producent van die dingen een lijst met verkoopadressen op het internet zou gooien.Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html
quote:Ik heb een paar opticiens gebeld met de vraag of ze nachtlenzen verkopen en ze zeiden allemaal "nog niet". Maar ik wil ze nu, nu, nu!
Op woensdag 21 mei 2003 11:00 schreef Tombias het volgende:
Misschien kun je een opticien in je buurt overhalen?
quote:Ja, dat is zo. En het is dus wel een goede opticien. Hmmm, denk, peins... Ik denk dat ik ze maar eens even ga bellen vandaag.
Op woensdag 21 mei 2003 11:47 schreef Tombias het volgende:
Dit klinkt hetzelfde als de nachtlenzen. ze werken in principe hetzelfde.
Wat er ook bij staat is dat je deze lenzen ook 's nachts kunt dragen en overdag niks nodig hebt.
quote:Mijn opticien vertelde mij dat er twee fabrikanten in nederland waren.
Op woensdag 21 mei 2003 12:44 schreef rooierooie het volgende:[..]
Ja, dat is zo. En het is dus wel een goede opticien. Hmmm, denk, peins... Ik denk dat ik ze maar eens even ga bellen vandaag.
quote:Dan zou Natural Vision de lens zijn met de gaatjes erin, om nog meer vocht door te laten stromen. Maar die dingen schijnen minder fijn te zitten en als extra nadeel hebben dat je ze -door die gaatjes- niet als gewone lens kan gebruiken, just in case. Wat met de nachtlens die wij hebben wel kan...
Op woensdag 21 mei 2003 12:48 schreef Tombias het volgende:[..]
Mijn opticien vertelde mij dat er twee fabrikanten in nederland waren.
Namelijk NKL en een ander. Dat zal dan wel dat Natural Vision zijn.
quote:Ik dacht dat NKL juist de fabrikant was met de gaatjes.
Op woensdag 21 mei 2003 14:42 schreef oCe het volgende:[..]
Dan zou Natural Vision de lens zijn met de gaatjes erin, om nog meer vocht door te laten stromen. Maar die dingen schijnen minder fijn te zitten en als extra nadeel hebben dat je ze -door die gaatjes- niet als gewone lens kan gebruiken, just in case. Wat met de nachtlens die wij hebben wel kan...
Toen begon die vrouw een heel verhaal op te hangen over dat de media die verhalen over nachtlenzen enorm opgeklopt hebben. Ik vroeg of die acc-lenzen nou net zo werken, toen zei ze dat dat per persoon heel verschillend is, dat het bij sommige mensen pas na een jaar werkt, bij andere na een half jaar. Dat antwoord verbaasde me nogal na jullie ervaringen hier. Ik vroeg of het niet ook zo is dat het bij weer andere mensen na een week al kan werken. Toen zei ze voor de zesde keer ofzo dat het bij iedereen weer anders is en dat het in de media nogal opgeklopt wordt. Waarop ik weer zei dat ik op het internet gebruikerservaringen heb gelezen van mensen die nachtlenzen dragen en bij wie het meteen na een paar dagen al werkt. Daar reageerde ze op door te zeggen dat de media alleen maar de positieve verhalen laten horen. Waarop ik nog maar weer eens zei dat het gewoon op een forum was waar mensen gewoon op kunnen schrijven wat ze willen, zonder dat daar een redactie de negatieve ervaringen eruit zit te filteren ofzo, en daar reageerde ze weer zo kribbig op. Kortom, Natural Vision , ik wacht wel op die echte Nachtlenzen. Tjemig zeg, wat een raar mens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |