nou heb gisteren mijn oude lens weer opgehaald en vanmorgen weer op cotrole geweest. Ze gaan de geslepen lens opsturen want die is niet goed blijkt. Zaterdag kan misschien de nieuwe lens ophalen. Ben benieuwd wat jou controle resultaat is. Jij hebt toch al 3 jaar nachtlenzen?quote:Op maandag 29 januari 2007 07:20 schreef Bright het volgende:
Na 2 nachten al goed? Dat gebeurt ook niet zo vaak, behalve als je niet zoveel te corrigeren hebt.
Ik zie met deze nieuwe lenzen nog niet helemaal scherp. Ik weet niet of de gewenperiode helemaal vanaf niks opnieuw moest, maar heel langzaamaan gaat het iets beter, dus het blijft zich nog corrigeren gelukkig.
Ik wacht gewoon nog maar even af, volgende week een controle-afspraak, dan zien we wel weer verder.
En... ben je al weer geweest?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:37 schreef Bright het volgende:
Mijn resultaat? dat kan ik je zo wel zeggen: links dubbel beeld, rechts dubbel beeld en onscherp. Dus toch weer nieuwe lenzen; of de meting was niet goed, of ik had 'last' van m'n vorige lenzen (dus dat de vorm nog in m'n ogen zat)
Maar volgende week pas langskomen (kan wel eerder, maar ja, ik moet ook kunnen he)
quote:Op maandag 12 februari 2007 10:44 schreef Bright het volgende:
Die lenzen waren gewoon heel erg verkeerd. Waardoor dat komt weet ik niet, maar gebruik nu m'n oude lenzen en dan gaan ze controleren wat er fout is gegaan.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn dochter van 10 heeft nu ook nachtlenzen. Het in- en uitzetten is nog wel een drama, maar ze ziet nu na 4 dagen hartstikke goed.
En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!quote:Ik zit nu nog bij Citylens en daar bieden ze NKL nachtlenzen aan maar als ik de verhalen hier zo hoor zitten die niet goed en moet je die van Procornea gebruiken...
Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:33 schreef Scorpie het volgende:
Ow dat wist ik niet eens, weer wat geleerd!
Waar kan je die dingen in de Randstad kopen? Omgeving leiden e.d?
[..]
En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!
Nou ik kan niks vindenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Bright het volgende:
[..]
Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.
Yes thanks dat bedoelde ik ja. Mooi voor jou dat je geen last hebt van Halo effectenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:39 schreef Bright het volgende:
Met 'Aan het einde van de dag' bedoelt hij als het donker wordt. In het donker wordt je pupil groter. Als die zo groot wordt dat het langs de verbuiging van je oog gaat, dan krijg je een halo-effect.
Ik merk het wel, maar heb daar geen last van omdat mijn pupil (door concentratie) niet helemaal zo wijd wordt als de grootte van de vervorming. In casu zie ik tijdens autorijden of tv kijken geen halo-effect.
Lady-wrb, je weet hoe de lenzen werken? Ze maken de kromming van je oog iets anders, maar dat doen ze maar op een klein deel van je oog, het deel waar je doorheen kijkt. Eigenlijk moeten die dingen dus iets groter zodat je i.i.g. geen halo-effect kunt krijgen.
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ik kan niks vindenmaar eens rond gaan bellen dan. Doet de Pearle het met Procornea?
Ja, ik ben in leiden/den haag aan het zoeken. Ik zit nu bij Citylens, maar daar bieden ze de NKL variant aan. Ik ben daar niet zo gecharmeerd van als ik de verhalen hier zo hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:35 schreef Bright het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
edit: staat in je profiel![]()
Nee overheen gelezenquote:Op donderdag 14 juni 2007 08:45 schreef Bright het volgende:
'best vaak' is slechts 1x per 3 maanden, dus 4x per jaar. (Alleen in het begin natuurlijk wat vaker)
In Rotterdam zag ik wel wat (gevonden via Google op 'Procornea opticien')
Tipje over het mailtje nog gelezen?
Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:17 schreef Mr.Nash het volgende:
hmm....ziet er interessant uit. Is het zicht ook weer helemaal scherp als je dit een aantal maanden/jaren hebt gedragen? Of moet je dit de rest van je leven blijven dragen.
En dat is ook een voordeel: als je scherpte verandert, dan krijg je gewoon andere lenzen die dat compenseren. Bij laseren is het dan over en kun je alsnog bril/lenzen gaan dragen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken ja![]()
yeah, right. Van wie dan? Je oog schijnt toch iets levends te zijn en is nu eenmaal aan verandering onderhevig. (Al gaat dat natuurlijk niet zo snel. Gebeurt het wel snel, dan is er een kans dat er een ziekte in het spel is)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:35 schreef Maatje het volgende:
en mij is verteld dat je sterkte niet meer verandert als je elke nacht je lenzen indoet![]()
Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)quote:Op maandag 16 juli 2007 13:37 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem als Frank, mijn cylinder is ook rond de 1,75 en dat kunnen ze bijna niet corrigeren.
Ja, volgens mij wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:58 schreef Bright het volgende:
[..]
Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)
Geen probleem hoor. Mijn man en ik lopen denk ik allebei al anderhalf jaar met dezelfde lenzen. Op zich is er ook geen reden om ze echt meteen na een jaar te vervangen als je er gewoon nog goed mee zietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.
Trouwens, ik loop nu al te lang met deze lenzen; vorige maand had ik al nieuwe moeten hebben, maar ben nog niet naar de opti geweest
Volgens mij heb ik nu gewoon weer eenzelfde paar lenzen zoals ik de afgelopen jaren had, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. M'n ogen zijn sowieso wel opnieuw gemeten natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.
Nou... van mij mag de prijs wel iets omlaag... Ik vind ze toch nog behoorlijk prijzig. (e35,00 per maand!)quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:58 schreef Tombias het volgende:
Ik doe nu alweer meer dan een jaar met mijn huidige paar. Maar zie behoorlijk goed.
Na 4 jaar nog steeds heeeeel blij met deze lenzen. Voor mij niks anders meer als het niet hoeft.
Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
Was het niet zo dat je om de half jaar op controle moet bij de opcticien? Want het is bij mij bijna weer een jaar geleden dat ik naar de opti ben geweest voor nieuwe lenzen. Ik heb verder ook geen contact met de opcticien opgenomen, omdat ik nog nergens last van heb.
Jij moest wel stoppen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:01 schreef Bright het volgende:
[..]
Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.
(Als blijkt dat er extra haarvaatjes in je oog groeien om voldoende zuurstof toe te voeren, dan is er duidelijk iets aan de hand en moet je stoppen! Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor)
Nee hoor, geen enkel probleem bij mij, gelukkig. Mijn broer heeft nog zachte lenzen en heeft wel die waarschuwing gekregen. Hij heeft nu extra zuurstofdoorlatende lenzen, maar die houden wat minder vocht vast, dus ik kan me voorstellen dat ze dan ook minder lekker zitten.quote:
Ik ben inmiddels ook sinds afgelopen weekend overgegaan op Menicon na meer dan 1,5 jaar Unique PH te hebben gebruikt. Via mylenses.nl nog aan een extra paar flesjes Unique PH kunnen komen anders had ik al eerder over moeten stappen op Menicon.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:46 schreef Tombias het volgende:
Sinds vandaag van Unique PH overgegaan naar Menicon.
Ik merg geen verschil.
Er is ook een extra mogelijkheid de lenzen in een apart bakje met speciale capsules te reinigen.
Ik gebruik ook Menicon.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:44 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik gebruik nu ook Menicon en ik merk geen enkel verschil, behalve in mijn portemonnee in positieve zin. Er zit veel meer in één flesje terwijl het goedkoper is dan Unique PH.
Het heet MeniCare Plus en het is dus van Menicon (zie hier). Waar je het online kunt bestellen, weet ik niet, moet je maar even googlen, maar iedere Pearle verkoopt het ook.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:31 schreef EmilB het volgende:
Dag allemaal,
Ik gebruikte ook altijd Unique PH en ben nu op zoek naar een goed alternatief. Wat is de exacte naam van dat product van Menicon? En is er een online shop war je dat kunt kopen?
Alvast bedankt!
Emil
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
omdat ik nog nergens last van heb.
quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben nu 3 dagen verder met nachtlenzen.
Ik zag elke dag verbetering de eerste dag liep ik al te werken zonder bril.
Wat zijn die dingen ideaal kan nu goed zien zonder bril.
Lekker veel vrijheid kan zwemmen met goed zicht en sporten zonder dat je lenzen voelt zitten.
Merk wel dat s'avonds de sterkte wat minder word.
De controles zijn soms vervelend maar hij kijkt altijd goed naar de ogen of ze niet zijn beschadigd.
hehe t is geen uv-lamp, gewoon een blauwequote:Op zondag 27 april 2008 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Elke keer kijkt hij weer goed naar mij ogen met een gewone lamp en met een uv lamp dan doet hij eerst mij ogen aanstippen met iets.
Eerst moest ik 100 euro betalen aanpassing kosten en eigen risico. Ik moet dadelijk 35 euro per maand betalen is wel aan de hoge kant maar ze hebben wel goede service. Maar het gaat om me ogen en om daar meer voor te betalen daar heb ik wel voor over.quote:Op donderdag 24 april 2008 07:39 schreef Bright het volgende:
[..]
Gaat goed dus!! En die controles, ach, die worden wel minder na verloop van tijd hoor (hier 1x per 3 maanden)
Mag ik vragen wat jij betaalt en wat daar allemaal bij zit?
alleen normale lenzenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef riX- het volgende:
Is nachtlenzen ook mogelijk als je de oogziekte keratoconus hebt ? Weinig over te vinden op internet, misschien weet iemand het hier.
Zowel zachte als harde lenzen heb ik al een aantal keer bij verschillende opticiens geprobeerd, altijd zonder resultaat. De ene keer was het zicht wel goed, maar mn ogen overgevoelig, andere keer andersom. Nu heb ik al wat gelezen over speciale lenzen voor keratoconus, maar daar zal ik even over informeren in een ander topic.quote:
dat is sowieso normaal, dan ziet ie namelijk hoe de vervorming is net nadat de lens uit isquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:07 schreef sjors79 het volgende:
En moet de lenzen dan s nachts in hebben gehad..... en uit doen voor de controle... is dit wel goed?
nope, nachtlenzen werken op basis van vervorming van het hoornvlies, daar heeft je bril geen invloed op.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef flower85 het volgende:
Ik was verder benieuwd of het dragen van een bril invloed heeft van op de werking van nachtlezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |