abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45750600
Hoe gaat het nu met je lenzen? Zie je al weer scherp? Ik heb de mijne nu ook voor de 2e nacht ingehad en :-( ik zie minder scherp dan gisteren. jammer! Ik weet niet hoelang een gewenperiode is maar ik denk dat ik maandag maar even ga bellen als het zicht nog minder is geworden. Zal je zien dat die sukkels een gewone lens hebben gestuurd i.p.v. een geslepen nachtlens haha Mijn zusje zit nu na de 2e nacht volgens haar op 0. dus dat gaat goed!
pi_45781087
Na 2 nachten al goed? Dat gebeurt ook niet zo vaak, behalve als je niet zoveel te corrigeren hebt.
Ik zie met deze nieuwe lenzen nog niet helemaal scherp. Ik weet niet of de gewenperiode helemaal vanaf niks opnieuw moest, maar heel langzaamaan gaat het iets beter, dus het blijft zich nog corrigeren gelukkig.
Ik wacht gewoon nog maar even af, volgende week een controle-afspraak, dan zien we wel weer verder.
pi_45895564
quote:
Op maandag 29 januari 2007 07:20 schreef Bright het volgende:
Na 2 nachten al goed? Dat gebeurt ook niet zo vaak, behalve als je niet zoveel te corrigeren hebt.
Ik zie met deze nieuwe lenzen nog niet helemaal scherp. Ik weet niet of de gewenperiode helemaal vanaf niks opnieuw moest, maar heel langzaamaan gaat het iets beter, dus het blijft zich nog corrigeren gelukkig.
Ik wacht gewoon nog maar even af, volgende week een controle-afspraak, dan zien we wel weer verder.
nou heb gisteren mijn oude lens weer opgehaald en vanmorgen weer op cotrole geweest. Ze gaan de geslepen lens opsturen want die is niet goed blijkt. Zaterdag kan misschien de nieuwe lens ophalen. Ben benieuwd wat jou controle resultaat is. Jij hebt toch al 3 jaar nachtlenzen?
pi_45908690
Mijn resultaat? dat kan ik je zo wel zeggen: links dubbel beeld, rechts dubbel beeld en onscherp. Dus toch weer nieuwe lenzen; of de meting was niet goed, of ik had 'last' van m'n vorige lenzen (dus dat de vorm nog in m'n ogen zat)

Maar volgende week pas langskomen (kan wel eerder, maar ja, ik moet ook kunnen he)
pi_46195567
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:37 schreef Bright het volgende:
Mijn resultaat? dat kan ik je zo wel zeggen: links dubbel beeld, rechts dubbel beeld en onscherp. Dus toch weer nieuwe lenzen; of de meting was niet goed, of ik had 'last' van m'n vorige lenzen (dus dat de vorm nog in m'n ogen zat)

Maar volgende week pas langskomen (kan wel eerder, maar ja, ik moet ook kunnen he)
En... ben je al weer geweest?
pi_46231160
Die lenzen waren gewoon heel erg verkeerd. Waardoor dat komt weet ik niet, maar gebruik nu m'n oude lenzen en dan gaan ze controleren wat er fout is gegaan.
pi_46483473
Dat is pech hebben zeg. Heb je inmiddels al andere? Ik ben vanmorgen weer voor conrole geweest met mijn 4e lens en de opti en ik zijn zeer tevreden. Ik hoef pas over 3 maanden terug te komen, mits er iets verkeerd gaat natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit. Ik kan nu zelfs in het donker en met slecht weer zonder bril autorijden. Een enkel keertje zie ik wat minder scherp maar dat wijt ik dan aan het niet goed inzetten van de lens. Meestal als ik de lens dan nog 2 uurtjes draag dan is het zicht goed. Ik kan nu zelfs met lens in TV kijken dus ik ben blij.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 10:44 schreef Bright het volgende:
Die lenzen waren gewoon heel erg verkeerd. Waardoor dat komt weet ik niet, maar gebruik nu m'n oude lenzen en dan gaan ze controleren wat er fout is gegaan.
pi_46483595
Hoe gaat inmiddels met de nachtlenzen van je dochter?
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:24 schreef Angelic1 het volgende:
Mijn dochter van 10 heeft nu ook nachtlenzen. Het in- en uitzetten is nog wel een drama, maar ze ziet nu na 4 dagen hartstikke goed.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:38:57 #209
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_46491935
Helemaal top! Ze had bij de eerste controle meteen 100% zicht, dus dat is lekker snel. Het in en uitzetten gaat nu ook snel en goed, dus we zijn er nu allebei heel erg blij mee.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_50300747
Hoi,

is weer een tijdje geleden dat ik hier was. Ik heb nu 2 keer de nachtlenzen van NKL geprobeerd, waarvan de 2e keer een beter resultaat was dan de 1e. Helaas kon ik de sterkte niet helemaal halen, waarschijnljik door de cilinder.
Zou het zo kunnen zijn dat de lenzen van Porcornea een beter resultaat geven dan die van NKL? Ik ben ook wel benieuwd welke jullie allemaal gebruiken.

Groet,

Frank
pi_50321483
Frank, wat is je sterkte (en cylinder) dan?
Ik heb zelf ook een cylinder. Sterkte bij mij is -4.25 en -4 en ik dacht de cylinder iets van -1.5 of zo erbij (of eraf?)
Ik heb zelf de Procornea; die van NKL zaten gewoon bijzonder slecht, alsof je ogen geschuurd worden, terwijl m'n huidige nachtlenzen wel in 1x prima zaten (en zitten)
Ik doe ze vaak om de andere nacht in, zonder problemen.

En een zicht van 100% - lol, normaal gesproken zit ik daarboven (110%), daarom gebruik ik ze ook niet elke nacht; is niet nodig dus. De volgende avond merk ik pas dat het alwewer even geleden was, maar het is zo wel gemakkelijk (vooral op de zaterdagavond, als je moe thuiskomt, dan sla je gewoon een nachtje over)
pi_50324835
Waar bieden ze deze nachtlenzen eigenlijk aan dan?

Ik zit nu nog bij Citylens en daar bieden ze NKL nachtlenzen aan maar als ik de verhalen hier zo hoor zitten die niet goed en moet je die van Procornea gebruiken...

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 11:22:35 ]
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 11:38:30 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50326939
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
zijn nachtlenzen hard of zacht?
Zacht volgens mij
pi_50327197
nee, zijn harde lenzen, iets groter dan de gebruikelijke harde lenzen en ze sluiten nog beter op je oog aan (uiteraard; ze zijn specifiek voor dat ene oog gemaakt)
pi_50327305
Ow dat wist ik niet eens, weer wat geleerd!

Waar kan je die dingen in de Randstad kopen? Omgeving leiden e.d?
quote:
Ik zit nu nog bij Citylens en daar bieden ze NKL nachtlenzen aan maar als ik de verhalen hier zo hoor zitten die niet goed en moet je die van Procornea gebruiken...
En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 13:58:55 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50330413
ik zit ook te dubben of ik nachtlenzen zal nemen.
mijn gewone (harde zuurstofdoorlatende) lenzen zijn hard aan vervanging toe.
hoe lang gaan nachtlenzen mee en bij welke betrouwbare opticien(keten) kan je die dingen laten aanmeten en het belangrijkste: wat kost het?

voor mij is de voornaamste reden dat ik zonder die dingen geen bal zie, waardoor ik bijv. in zwembaden mijn kind in no time niet meer terug kan vinden en ook nog eens overal tegenaan loop of over de kleinste opstapjes mijn nek breek.

de reden dat ik tot op heden nog geen aktie heb ondernomen is dat ik panisch ben voor alle gedoe aan mijn ogen. ik durf ook geen gewone lenzen aan te laten meten.
pi_50330841
Nachtlzenzen zijn echt K*t tegen het eind van de dag, als het zicht minder en donker begint te worden,
dan vormen rond elk lichtbron van die Halo effecten op(ronde waas, als je pupil groter wordt bij het donker worden) zo irritant met autorijden.
Niemand die nachtlenzen draagt kan dat verschijnsel ontkennen, simpelweg omdat het versterkte vlak op de nachtlens niet de gehele lens omvat.
Nog een nadeel het kost meer dan mijn i-net abo van 22 euro p/m,
heb nu zachte daglenzen van 10 euro p/m heb je geen vloeistof nodig, altijd verse lenzen voorradig,
ik zeg: I-D-E-A-A-L.
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 15:00:21 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50332673
die snap ik niet nightanimal.
nachtlenzen heb je toch 's nachts in?
hoe kan je er op het eind van de dag dan last van hebben?
pi_50352641
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:33 schreef Scorpie het volgende:
Ow dat wist ik niet eens, weer wat geleerd!

Waar kan je die dingen in de Randstad kopen? Omgeving leiden e.d?
[..]

En als iemand hier antwoord op weet dan hoor ik het graag!
Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.
pi_50352837
Met 'Aan het einde van de dag' bedoelt hij als het donker wordt. In het donker wordt je pupil groter. Als die zo groot wordt dat het langs de verbuiging van je oog gaat, dan krijg je een halo-effect.
Ik merk het wel, maar heb daar geen last van omdat mijn pupil (door concentratie) niet helemaal zo wijd wordt als de grootte van de vervorming. In casu zie ik tijdens autorijden of tv kijken geen halo-effect.

Lady-wrb, je weet hoe de lenzen werken? Ze maken de kromming van je oog iets anders, maar dat doen ze maar op een klein deel van je oog, het deel waar je doorheen kijkt. Eigenlijk moeten die dingen dus iets groter zodat je i.i.g. geen halo-effect kunt krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 08:40:27 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50361792
nee ik had geen idee hoe dat zat, maar nu snap ik het
bedankt
pi_50364296
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Bright het volgende:

[..]

Gewoon op Google zoeken naar Procornea en wellicht een (grotere) plaats dichtbij.
Nou ik kan niks vinden maar eens rond gaan bellen dan. Doet de Pearle het met Procornea?
pi_50396108
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:39 schreef Bright het volgende:
Met 'Aan het einde van de dag' bedoelt hij als het donker wordt. In het donker wordt je pupil groter. Als die zo groot wordt dat het langs de verbuiging van je oog gaat, dan krijg je een halo-effect.
Ik merk het wel, maar heb daar geen last van omdat mijn pupil (door concentratie) niet helemaal zo wijd wordt als de grootte van de vervorming. In casu zie ik tijdens autorijden of tv kijken geen halo-effect.

Lady-wrb, je weet hoe de lenzen werken? Ze maken de kromming van je oog iets anders, maar dat doen ze maar op een klein deel van je oog, het deel waar je doorheen kijkt. Eigenlijk moeten die dingen dus iets groter zodat je i.i.g. geen halo-effect kunt krijgen.
Yes thanks dat bedoelde ik ja. Mooi voor jou dat je geen last hebt van Halo effecten
pi_50438385
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ik kan niks vinden maar eens rond gaan bellen dan. Doet de Pearle het met Procornea?
Waar woon je dan?
edit: staat in je profiel

Stuur gewoon een mailtje naar procornea: info@procornea.nl en vraag een lijstje van dealers bij jou in de buurt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bright op 14-06-2007 08:41:09 ]
pi_50438438
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:35 schreef Bright het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
edit: staat in je profiel
Ja, ik ben in leiden/den haag aan het zoeken. Ik zit nu bij Citylens, maar daar bieden ze de NKL variant aan. Ik ben daar niet zo gecharmeerd van als ik de verhalen hier zo hoor.
Verder wil ik gewoon lekker dichtbij zitten, aangezien je volgens mij best vaak op controle moet.
pi_50438553
'best vaak' is slechts 1x per 3 maanden, dus 4x per jaar. (Alleen in het begin natuurlijk wat vaker)
In Rotterdam zag ik wel wat (gevonden via Google op 'Procornea opticien')
Tipje over het mailtje nog gelezen?
pi_50438798
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:45 schreef Bright het volgende:
'best vaak' is slechts 1x per 3 maanden, dus 4x per jaar. (Alleen in het begin natuurlijk wat vaker)
In Rotterdam zag ik wel wat (gevonden via Google op 'Procornea opticien')
Tipje over het mailtje nog gelezen?
Nee overheen gelezen
Ik ga zometeen wat rondbellen, er zal vast wel 1 opticien zijn die Procornea aanbied in de buurt.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:17:47 #229
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_50458702
hmm....ziet er interessant uit. Is het zicht ook weer helemaal scherp als je dit een aantal maanden/jaren hebt gedragen? Of moet je dit de rest van je leven blijven dragen.

Ik las namelijk dat het een alternatief is voor ooglaseren maar daarbij is het toch permanent? Hoe kan dit een alternatief zijn als het niet na een tijd permanent zou zijn? Of begrijp ik het verkeerD?
idem dito..
pi_50461428
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:17 schreef Mr.Nash het volgende:
hmm....ziet er interessant uit. Is het zicht ook weer helemaal scherp als je dit een aantal maanden/jaren hebt gedragen? Of moet je dit de rest van je leven blijven dragen.
Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken ja
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_50475785
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Je moet het de rest van je leven blijven gebruiken ja
En dat is ook een voordeel: als je scherpte verandert, dan krijg je gewoon andere lenzen die dat compenseren. Bij laseren is het dan over en kun je alsnog bril/lenzen gaan dragen.
pi_50476212
en mij is verteld dat je sterkte niet meer verandert als je elke nacht je lenzen indoet
pi_50476978
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:35 schreef Maatje het volgende:
en mij is verteld dat je sterkte niet meer verandert als je elke nacht je lenzen indoet
yeah, right. Van wie dan? Je oog schijnt toch iets levends te zijn en is nu eenmaal aan verandering onderhevig. (Al gaat dat natuurlijk niet zo snel. Gebeurt het wel snel, dan is er een kans dat er een ziekte in het spel is)
pi_50486547
dat zei mijn opticien.. weet verder ook niet precies hoe het zit, en ligt misschien ook aan je ogen (mijn ogen hebben maar hele kleine afwijking), maar bij mij zou het vrijwel niet meer van sterkte veranderen zolang ik die lenzen iedere nacht in deed!
pi_50500977
Hoi Bright,

sorry voor de late reactie. Mijn sterkte is op beide ogen -4,50 met op het linker oog een cilinder van -1,75. Ik denk dat vooral die cilinder me de das omdoet. Ik heb wel ooit gehoord dat het ene merk beter is in hogere sterktes en het andere beter in de cinders. Ik weet alleen niet meer waar welk merk beter in was. Op zich zit ik nog niet eens zo ver van jouw sterktes af. Hoelang ben je bezig geweest totdat je echt goed zicht had. Ik neem aan dat je dat niet in 1 week hebt gedaan.
pi_50534917
-4.50 is wel zo ongeveer het maximum wat ze nog kunnen corrigeren op het moment. En de cylinder lijkt me geen probleem.
Aan de andere kant: dan zie je in je ooghoeken wat minder scherp... Daar zou ik geen last van hebben hoor (heb al langere tijd met bril rondgelopen, terwijl ik al langere tijd een cylinder heb)
pi_51444397
ik moet er vanaf zien totdat ze wat hoger kunnen met de sterkte. Na controle van mijn zachte lenzen bleek dat ik een hogere sterkte nodig had. Mjn linker oog heeft nu een lens van -5.00.
Helaas te veel voor nachtlenzen.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn op het nachtlenzen gebied, dan hoor ik het graag.

Groet, Frank
pi_51519178
pff... -5.00, dat is idd nog net teveel. Ach, wie weet, over 1 of 2 jaar!
pi_51520039
Ik heb hetzelfde probleem als Frank, mijn cylinder is ook rond de 1,75 en dat kunnen ze bijna niet corrigeren.
pi_51773838
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:37 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem als Frank, mijn cylinder is ook rond de 1,75 en dat kunnen ze bijna niet corrigeren.
Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)
pi_51773860
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:58 schreef Bright het volgende:

[..]

Jou cylinder is +1,75? (dus minder sterk dan je 'normale' zicht)
Ja, volgens mij wel.
pi_51868071
Weet iemand de actuele prijzen?
Want er staan wel prijzen vermeld in sommige topics, maar die zijn dan van 2002 ofzo!

Als het namelijk rond de 500 euro gaat kosten vind ik het toch beter om 'gewone' lenzen aan te schaffen.. Heeft iemand een (actuele) prijzenlijst?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_51877675
uhmm... ik denk dat de opticiens wel redelijk recente prijzen hebben
pi_52137087
Ik heb 3 nachten m'n lenzen niet ingehad en zelfs de ochtend na die 3e nacht kon ik nog prima zien (normaal ongeveer -4) en pas 's avonds merkte ik dat het zicht echt slechter werd. Vreemd!

Ik kan dus blijkbaar 2 nachten overslaan zonder probleem.
(Na de 1e nacht overslaan moest ik naar de opticien en hij was al verwonderd over het zicht dat ik nog had: 100%!!)
pi_56004173
Na ruim 3 jaar nachtlenzen begin ik een beetje te vrezen dat het gedaan is met mij en de nachtlenzen. Ieder jaar als er bijna een jaar voorbij is, begin ik flink klachten te krijgen. Ik zie dan met m'n linkeroog steeds slechter, met rechts zie ik wel gewoon goed. Er schijnt nu een tweede type nachtlenzen te zijn gemaakt. Dat type nachtlenzen geven ze niet standaard aan iedereen die aan een nieuw paar toe is, als je geen klachten hebt, dan krijg je gewoon een nieuw paar van het oude type, maar omdat ik telkens aan het eind van het jaar klachten heb, heb ik dat nieuwe type gekregen. Toen ik die ging gebruiken, werden de klachten nog véél erger. Met m'n linkeroog zag ik na een paar dagen vreselijk slecht, niet alleen veraf maar ook dichtbij. Na twee weken nog steeds. Als ik achter de pc zat, zat ik bijna met m'n neus tegen het scherm om het nog te kunnen lezen. Het is dat m'n rechteroog wel goed ziet, anders kon ik niet eens werken.

Terug naar de opticien geweest natuurlijk. Bij de meting bleek dat binnen een afstand van een drie millimeter heel veel verschillende sterktes werden gemeten, wat zou verklaren dat ik soms tien minuten wel goed scherp kon zien en daarna weer niet meer. Er is toen een nieuw paar van het oude type besteld. Terwijl ik daarop wachtte, heb ik mijn oude paar nachtlenzen gebruikt en heb ik om en om de ene nacht m'n linkerlens in m'n rechteroog gedaan en de andere nacht m'n rechterlens in m'n linkeroog. Gek genoeg hielp dat vrij goed. Nu heb ik sinds een week een nieuw paar lenzen van het oude type, maar de klachten zijn weer net zo erg als met dat tweede type nachtlenzen, ik zie nu structureel weer vreselijk beroerd met m'n linkeroog, ook van dichtbij. Ik zie nu al sinds oktober slecht en ik ben het spuugzat. Ik begin bijna te overwegen om dan maar weer een bril te gaan dragen. Maar daar moet ik eigenlijk ook niet aan denken. Hoe kan dit nou toch?
pi_56041404
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.

Trouwens, ik loop nu al te lang met deze lenzen; vorige maand had ik al nieuwe moeten hebben, maar ben nog niet naar de opti geweest
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:16:44 #247
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_56056587
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm.. vreemd. Zijn die nieuwe lenzen precies gelijk aan je oude paar? Of is er opnieuw een meting aan je ogen gedaan en is op basis daarvan de nieuwe set besteld?
Het lijkt me toch het beste om precies dezelfde specificaties van je oude set te gebruiken, omdat de nieuwe meting uiteraard opgeklooid is door dat andere soort lens.

Trouwens, ik loop nu al te lang met deze lenzen; vorige maand had ik al nieuwe moeten hebben, maar ben nog niet naar de opti geweest
Geen probleem hoor. Mijn man en ik lopen denk ik allebei al anderhalf jaar met dezelfde lenzen. Op zich is er ook geen reden om ze echt meteen na een jaar te vervangen als je er gewoon nog goed mee ziet
pi_56058887
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Volgens mij heb ik nu gewoon weer eenzelfde paar lenzen zoals ik de afgelopen jaren had, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. M'n ogen zijn sowieso wel opnieuw gemeten natuurlijk.
pi_56073942
Dat moet je toch zeker weten.
En bedoel je met die 2 types: spherisch en a-spherisch?

Vandaag maar ff naar de opti voor een 3-maandelijkse controle (die inmiddels al 4-maandelijks is) en dan krijg ik ook nieuwe... Maar wel precies dezelfde als de huidige!!
pi_56074045
Ik ga binnenkort ook maar eens informeren naar de huidige opties, misschien is het wel iets voor mij.
Draag nu doordeweeks een bril en in het weekend lenzen, maar die gaan al snel irriteren.
pi_56093746
Wel, na controle gelijk nieuwe lenzen meegekregen; de opti bestelt ze alvast van te voren, zodat ik direct een nieuwe lens heb, mocht er 1 kapot/kwijt raken. Ik heb dus zeker weten dezelfde.
En het ging prima; die nieuwe lenzen zitten toch altijd weer wat lekkerder en ik kan nu ook prima zien, beter dan met de vorige. Ben dus wel weer tevreden.
pi_56166203
Ik doe nu alweer meer dan een jaar met mijn huidige paar. Maar zie behoorlijk goed.
Na 4 jaar nog steeds heeeeel blij met deze lenzen. Voor mij niks anders meer als het niet hoeft.
pi_56219340
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:58 schreef Tombias het volgende:
Ik doe nu alweer meer dan een jaar met mijn huidige paar. Maar zie behoorlijk goed.
Na 4 jaar nog steeds heeeeel blij met deze lenzen. Voor mij niks anders meer als het niet hoeft.
Nou... van mij mag de prijs wel iets omlaag... Ik vind ze toch nog behoorlijk prijzig. (e35,00 per maand!)
pi_56611335
Was het niet zo dat je om de half jaar op controle moet bij de opcticien? Want het is bij mij bijna weer een jaar geleden dat ik naar de opti ben geweest voor nieuwe lenzen. Ik heb verder ook geen contact met de opcticien opgenomen, omdat ik nog nergens last van heb.
  zondag 10 februari 2008 @ 00:58:12 #255
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_56636273
Tvp.

Om eens te lezen of dit nou echt werkt.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_56678181
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
Was het niet zo dat je om de half jaar op controle moet bij de opcticien? Want het is bij mij bijna weer een jaar geleden dat ik naar de opti ben geweest voor nieuwe lenzen. Ik heb verder ook geen contact met de opcticien opgenomen, omdat ik nog nergens last van heb.
Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.
(Als blijkt dat er extra haarvaatjes in je oog groeien om voldoende zuurstof toe te voeren, dan is er duidelijk iets aan de hand en moet je stoppen! Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor)
pi_57137416
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:01 schreef Bright het volgende:

[..]

Elk kwartaal. En de reden is om te controleren of je ogen er wel tegen kunnen, of ze niet afsterven, zal ik maar zeggen.
(Als blijkt dat er extra haarvaatjes in je oog groeien om voldoende zuurstof toe te voeren, dan is er duidelijk iets aan de hand en moet je stoppen! Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor)
Jij moest wel stoppen?
pi_57143497
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:05 schreef Tombias het volgende:

[..]

Jij moest wel stoppen?
Nee hoor, geen enkel probleem bij mij, gelukkig. Mijn broer heeft nog zachte lenzen en heeft wel die waarschuwing gekregen. Hij heeft nu extra zuurstofdoorlatende lenzen, maar die houden wat minder vocht vast, dus ik kan me voorstellen dat ze dan ook minder lekker zitten.
Maar goed, dat gaat nu over zachte lenzen, wij hebben het hier over harde lenzen, waar het probleem iets minder bij speelt, dacht ik.
pi_57208408
Ik had altijd Unique Ph van Alcon. Helaas is de fabrikant gestopt met deze vloeistof.
Welke vloeistof gebruiken jullie??
pi_57251540
Sinds vandaag van Unique PH overgegaan naar Menicon.
Ik merg geen verschil.
Er is ook een extra mogelijkheid de lenzen in een apart bakje met speciale capsules te reinigen.
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:16:04 #261
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_57632314
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:46 schreef Tombias het volgende:
Sinds vandaag van Unique PH overgegaan naar Menicon.
Ik merg geen verschil.
Er is ook een extra mogelijkheid de lenzen in een apart bakje met speciale capsules te reinigen.
Ik ben inmiddels ook sinds afgelopen weekend overgegaan op Menicon na meer dan 1,5 jaar Unique PH te hebben gebruikt. Via mylenses.nl nog aan een extra paar flesjes Unique PH kunnen komen anders had ik al eerder over moeten stappen op Menicon.

Ik heb wel het idee dat deze lenzenvloeistof iets anders is. Het voelt naar mijn idee anders aan en ik heb zelf het gevoel dat het mijn lens (heb alleen rechts ivm lui oog wat gelukkig wel gecompenseerd wordt door m'n goede oog) niet perfect schoonmaakt. Maar misschien is dat ook gewoon vanwege het wisselen van merk vloeistof en merk ik over een week geen verschil meer
pi_57688034
Ik gebruik nu ook Menicon en ik merk geen enkel verschil, behalve in mijn portemonnee in positieve zin. Er zit veel meer in één flesje terwijl het goedkoper is dan Unique PH.
pi_57760639
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:44 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik gebruik nu ook Menicon en ik merk geen enkel verschil, behalve in mijn portemonnee in positieve zin. Er zit veel meer in één flesje terwijl het goedkoper is dan Unique PH.
Ik gebruik ook Menicon.
Soms had ik als ik ze net in had dat er even een waas over de lenzen zat. Dus dat ik mistig beeld had.
Dat heb ik tot nu toe nog niet gehadmet menicon. Goeie vloeistof voor een betere prijs.
Ik vond de dop van Unique PH wel prettiger met openen en sluiten.
pi_57930572
Dag allemaal,

Ik gebruikte ook altijd Unique PH en ben nu op zoek naar een goed alternatief. Wat is de exacte naam van dat product van Menicon? En is er een online shop war je dat kunt kopen?

Alvast bedankt!
Emil
niet
pi_58002670
Ik ga woensdag avond beginnen met nachtlenzen.
Eerst gaan ze uitleggen hoe het werkt.
Volgens heeft dreamlens besteld wat ik in een snelle flits kon zien.

Mij contactlensspecialist is lid van de ANVC(De Algemene Nederlandse Vereniging van Contactlensspecialisten).
Zal iedereen aan raden om te kijken of zijn contactlensspecialist aan gesloten is bij de ANVC.

Dat was zeker te merken bij de eerste controle hij heeft zeker mij ogen half uur controleert.
Hij kwam achter dat ik te hoge oogdruk had en dat mij bril verkeerde glazen had.

Ik hoop dat het mij gaat lukken.
Zeker met het sporten zal het ideaal zijn geen lenzen meer in doen die je soms voelt zitten.
En met me werk zal ook beter gaan ben monteur dan kan ik gewoon weer een normale veiligheidsbril dragen geen duikbril meer op bij het slijpen.
pi_58030055
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:31 schreef EmilB het volgende:
Dag allemaal,

Ik gebruikte ook altijd Unique PH en ben nu op zoek naar een goed alternatief. Wat is de exacte naam van dat product van Menicon? En is er een online shop war je dat kunt kopen?

Alvast bedankt!
Emil
Het heet MeniCare Plus en het is dus van Menicon (zie hier). Waar je het online kunt bestellen, weet ik niet, moet je maar even googlen, maar iedere Pearle verkoopt het ook.
pi_58092775
Zo ik heb mij lenzen nu.
Eerst gingen ze uitleggen hoe je erin moest doen.
Het voelde gek aan bij het inzetten anders dan bij zachte lenzen.

Ik heb dreamlenzen van merk Procornea.

Ik ben benieuwd hoe het gaat werken.

Morgen gelijk terug komen met de lenzen in.
Ik hoop niet dat ik morgen er veel last van de lenzen heb als ik op controle moet.
Ben morgen zeker benieuwd of ik goed kan zien zonder bril.
pi_58158787
Ben nu 3 dagen verder met nachtlenzen.
Ik zag elke dag verbetering de eerste dag liep ik al te werken zonder bril.

Wat zijn die dingen ideaal kan nu goed zien zonder bril.
Lekker veel vrijheid kan zwemmen met goed zicht en sporten zonder dat je lenzen voelt zitten.

Merk wel dat s'avonds de sterkte wat minder word.

De controles zijn soms vervelend maar hij kijkt altijd goed naar de ogen of ze niet zijn beschadigd.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:21:19 #269
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58261384
Hoeveel betalen jullie voor de nachtlens van NKL?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_58262610
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef xileS het volgende:
omdat ik nog nergens last van heb.
dan zou het ook al te laat zijn. Er kunnen veel processen gaande zijn (bijv. vorming van vaatingroei) wat je pas merkt als het goed mis is. Daarom altijd elk half jaar laten controleren
Too much is never enough!
pi_58270656
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben nu 3 dagen verder met nachtlenzen.
Ik zag elke dag verbetering de eerste dag liep ik al te werken zonder bril.

Wat zijn die dingen ideaal kan nu goed zien zonder bril.
Lekker veel vrijheid kan zwemmen met goed zicht en sporten zonder dat je lenzen voelt zitten.

Merk wel dat s'avonds de sterkte wat minder word.

De controles zijn soms vervelend maar hij kijkt altijd goed naar de ogen of ze niet zijn beschadigd.
Gaat goed dus!! En die controles, ach, die worden wel minder na verloop van tijd hoor (hier 1x per 3 maanden)
Mag ik vragen wat jij betaalt en wat daar allemaal bij zit?
pi_58271510
Ik had er ook naar geinformeerd bij mijn opticien, echter heb ik zulke cylindrische ogen dat het bijna niet te doen is. Ga de gok dan ook niet nemen en heb besloten om te onderzoeken of ik mijn ogen kan laten laseren.

6 mei afspraak. Wel jammer, vond nachtlenzen een goed alternatief voor mijn problemen (droge ogen, geirriteerde ogen)
pi_58341704
Waarom laseren??
Het kan mis gaan en er is geen zekerheid dat je altijd goed blijf zien. En het risico op lange termijn zijn onbekend.
Als je het gaat denken wel bij erkend bedrijf doen nog beter is bij het oogziekenhuis van Rotterdam.

Je kunt altijd proberen cylindrische ogen zijn geen probleem voor nacht(dream)lenzen. Doe dit wel bij een ANVC erkende bedrijf.

Het gaat top bij mij Dreamlenzen van Procornea. Links is 100% rechts is wat minder maar hij denkt dat na een week ook 100% is. Anders moet ik voor rechts andere lenzen. Donderdag dacht hij dat mij linker lens beschadigd had wat irritatie bij het linker oog wat ik niet voelde.
Moest een nacht mij linker lens uit houden maar de volgende dag bleef de linker sterkte gewoon goed.
Gisteren mij lens mee genomen maar bleek niets te wezen hij denkt vuil of met de nagel tegen het oog gezeten.

Elke keer kijkt hij weer goed naar mij ogen met een gewone lamp en met een uv lamp dan doet hij eerst mij ogen aanstippen met iets. Ben ook blij dat hij zei dat mij ogen helemaal gaaf zijn.
Moet over week terug in plaats van om de 3dagen.
pi_58356558
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Elke keer kijkt hij weer goed naar mij ogen met een gewone lamp en met een uv lamp dan doet hij eerst mij ogen aanstippen met iets.
hehe t is geen uv-lamp, gewoon een blauwe Dat aanstippen wat ie doet is fluoresceïne, wat weer oplicht door de blauwe lamp zodat ie de lenspassing kan beoordeling en beschadigingen ziet
pi_58399406
quote:
Op donderdag 24 april 2008 07:39 schreef Bright het volgende:

[..]

Gaat goed dus!! En die controles, ach, die worden wel minder na verloop van tijd hoor (hier 1x per 3 maanden)
Mag ik vragen wat jij betaalt en wat daar allemaal bij zit?
Eerst moest ik 100 euro betalen aanpassing kosten en eigen risico. Ik moet dadelijk 35 euro per maand betalen is wel aan de hoge kant maar ze hebben wel goede service. Maar het gaat om me ogen en om daar meer voor te betalen daar heb ik wel voor over.

Eerst krijg je een start pakket daar zitten bij oogdruppels, schoonmaak vloeistof en bewaarvloeistof.

Ik kan nu 1 dag zonder lenzen dan blijft mij sterkte gewoon goed blijft. Kan volgens mij ook geen kwaad om 1 nacht je oog rust te geven.

Het gaat zeker de goede kant op. Ik vind dat het hardlopen en fietsen steeds beter gaat omdat ik nu alles zonder bril of lenzen doe.

Ga vanavond op vakantie kijken wat voor voordeel dat oplevert.
pi_58607905
Gisteren weer op controle geweest.
Ik zit niet op 100 % ook links niet wat voirge keer wel het geval was.
Zit op links 0.50 en rechts 0,25.
Ik merk zelf wel dat ik ook niet op 100% zit en s´avonds loopt mij sterkte de laatste tijd ver terug wat heel vervelend is. Kan s´avonds de tv niet meer goed zien. Maar ik krijg nieuwe lenzen.

Ik denk dat beter voor mij is als ik tijdelijk even stop met mij dreamlenzen. Omdat ik dadelijk voor de 4de keer moet afrijden over 2 weken en heb dadelijk rijlessen in de avond. Dan wil ik wel 100% zien.

Ff Dinsdag bellen of langs wat hun daar van vinden. Ik weet niet of dat slecht is voor je ogen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:03:56 #277
215049 Schroefdoppie
Schroefdop RuLeZ... Kurk SuCks
pi_58652703
Ik heb al ruime tijd last van mjn linker nachtlens, het voelt elke keer of er een soort van zandkorreltje onder zit. Ik heb dit wel vaker gehad i.v.m. onstoken ogen, maar dit keer was het na een maand nog steeds zo. Ik had 'm (alleen mn linkerlens, m'n rechterlens deed ik nog wel in) al 3 weken niet ingedaan en toen besloot ik het om nog maar een keer te proberen. Dit lukte dus.... totdat ik 3 uur later wakker werd en weer dat korreltje voelde

Ik ben hierdoor dus vorige week naar de eyewish (mijn lenzen "specialist") geweest, dus ik dacht dat hun m'n ogen opnieuw zouden meten met zo'n apparaat voor oogbolling e.d. Maar ze gingen gewoon mijn sterkte opnieuw meten En de conclusie daaruit was dat ik van -2 naar -3.5 gegaan (beide ogen):? Ze hadden het gemeten dus nadat ik een nacht 1 lens in had en 1 lens uit had. Ik weet niet of dit wat uit maakt, maar het schokte me nogal dat ik binnen ongeveer 5 maanden van -2 naar -3.5 ben gegaan

En daarna ging die man bellen met dat bedrijf NKL (ofzo) en die zeiden dat ik m'n lens kon opsturen om na te laten kijken. Dus dat heeft hij maar gedaan, en ik hoop dat het gefixt is want ik zou wel weer eens perfect willen zien met 2 ogen

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik heb ook al ergenst in dit topic gelezen over dat andere merk dreamlens, maar ik weet niet of dat ergenst in zeeland - zeeuwschvlaanderen - terneuzen te vinden is, aangezien m'n moeder er niet echt voor in is om ervoor naar een andere provincie te rijden
pi_58669914
Ik heb ook weleens last van zandkorreltje.

Ik haal dan de lens eruit goed schoon maken en dan de lens er weer in zetten.

Gewoon elke ochtend goed de schoonmaakspul inwrijven op de lens.

Maar ik heb dreamlenzen van procornea maar ben net mee begonnen zo 3 weken maar ik krijg andere omdat mij sterkte ver terug valt in de na middag en avond.

Gewoon procornea een mailtje sturen waar ze leveren of kijken op www.anvc.nl

[ Bericht 8% gewijzigd door Breaker.Faker op 14-05-2008 19:13:06 ]
pi_58730690
Ik ben vanochtend mij rechter lens zoek geraakt. Ik werd vanochtend wakker ik voelde mmij rechter lens niet zitten. Ik dacht dan zit die aan de zijkant van mij oog niet dus.

Ik heb lopen zoeken in mij ogen geen suc6. Ik had weinig tijd anders was ik naar mij opticien geweest.

Ik heb de hele dag niets gevoeld in mij oog.

Ik ga nu mij kamer opruimen bij me bed op het bed in de hoop dat ik hem kan vinden.
Zijn er mensen die ook er wel eens last van hebben gehad?
pi_58777377
Pff, Breaker, gelukkig nog nooit last van gehad. Heb je 'm nog gevonden?
pi_58786799
Ja ik heb hem gevonden.

ik heb mij hele kamer over hoop gehaald niets gevonden toen. Dus ik ben dus toen wezen stofzuigen toen heb ik stukje van mij lens gevonden in de stofzuig zak. Het was helemaal stuk andere stukjes helaas niet gevonden.

Maar hij was paars en had dezelfde ronde als de linker lens en dezelfde bolilng.

Ik denk dat de lens onder mij bed is gekomen of dat ik op gestaan heb. Maar 1 ding weet ik nu zeker dat hij niet in me oog zit. Wat ik ging elke dag toch kijken of hij erin zat. Ik hoop dat dit nooit meer voorkom.

Maar dit gaat mij toch nog geld kosten 72 euro wat die man over had.
En het rare is dat die man eens niet mij nieuwe lenzen heeft besteld. Het was wel een andere man toen
Ik zat nog steeds niet op 100% en s'avonds viel mij sterkte gewoon ver terug.

Maar hij heeft dezelfde rechter lens besteld eind van deze week komt hij binnen. Maar ik ga toch verder met dreamlenzen als ik mij verkeersexamen achter de rug is omdat ik wel met bril 100% wil zien. Dat vondt hij geen probleem en ook goede keuze.
Ik vind het vervelend om weer een bril te dragen ik blijf die dingen nog steeds irritant vinden zeker bij het sporten(hardlopen). Ik heb zins mei 2007 ontkent dat ik moeite met kijken in de verte toen heb ik bril en contactlenzen gedragen maar nooit echt prettig gevonden
pi_58825767
Is nachtlenzen ook mogelijk als je de oogziekte keratoconus hebt ? Weinig over te vinden op internet, misschien weet iemand het hier.
pi_58825970
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef riX- het volgende:
Is nachtlenzen ook mogelijk als je de oogziekte keratoconus hebt ? Weinig over te vinden op internet, misschien weet iemand het hier.
alleen normale lenzen
pi_58826162
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:22 schreef The6thgate het volgende:

[..]

alleen normale lenzen
Zowel zachte als harde lenzen heb ik al een aantal keer bij verschillende opticiens geprobeerd, altijd zonder resultaat. De ene keer was het zicht wel goed, maar mn ogen overgevoelig, andere keer andersom. Nu heb ik al wat gelezen over speciale lenzen voor keratoconus, maar daar zal ik even over informeren in een ander topic.
pi_58832571
Ga ff langs bij erkende ANCV contactlensspecialist.
Dat zijn gediplomeerde contactlensspecialisten die weten wel een antwoord op je vraag.
pi_59150668
hallo allemaal,
ik ben afgelopen nacht begonnen met mijn nachtlenzen.
toen ik vanochtend wakker werd kon ik al iets beter zien dan normaal alleen de opti zei tegen me dat autorijden geen probleem zou zijn ( voor de zekerheid toch mijn bril meegenomen)
Ik kon gelijk merken dat mijn bril te sterk was op dat moment.... maar..... ik kon daar niet de hele dag mee doen hoor! Op een gegeven moment moest ik turen om te kijken welk kind er aan de andere kant van de klas zat.
Kunnen jullie mij vertellen of dit vanzelf beter gaat?
Overigens heb ik de nkl lenzen en moet zeggen dat ik er totaal geen last van heb gehad met slapen, ze zaten goed... behalve na het net inzetten even maar na 5 min mijn ogen dicht te hebben gedaan ging het supergoed. Ook sochtends uithalen ging goed.
Wat me wel opviel is dat er veel gesproken wordt over controle na 1 dag. Ik hoef pas na een week terug te komen bij mijn opti. En moet de lenzen dan s nachts in hebben gehad..... en uit doen voor de controle... is dit wel goed? Het is nou ook niet een opticien die niet weet waar ie het over heeft maar vind het wel raar dat ik zulke andere verhalen lees.
Hoe lang duurde het bij julliie voordat je echt een hele dag goed zicht had?
groetjes georgette
pi_59153733
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:07 schreef sjors79 het volgende:
En moet de lenzen dan s nachts in hebben gehad..... en uit doen voor de controle... is dit wel goed?
dat is sowieso normaal, dan ziet ie namelijk hoe de vervorming is net nadat de lens uit is
pi_59163391
Sjors, gefeliciteerd
Het beeld wordt nog wel scherper, na de 1e week is het in principe wel scherp, maar mijn ervaring was wel dat pas na een week of 2 het beeld zo was dat ik zelfs een nacht kon overslaan, waarna de volgende dag alsnog het beeld scherp genoeg is om 's avonds nog zonder turen tv te kijken.

Pas na een week naar de opti? Dat is wel vreemd, maar misschien heeft hij inmiddels zoveel ervaring opgedaan dat het niet meet nodig is.
Toen ik begon waren de lenzen er nog niet zo lang, dus moest er hier nog meer ervaring worden opgedaan.
pi_59177601
hoi bedankt voor jullie snelle reactie ik zal het dan wel verder aankijken.... vond wel toen ik vanochtend opstond dat ik al beter zag dan de dag ervoor. Maar kon vandaag weer niet de hele dag zonder bril!
groetjes
pi_59235429
Na één of twee nachten kun je er nog niets van zeggen. Je ogen hebben echt tijd nodig om aan nachtlenzen te wennen, is mijn ervaring. Over twee weken gaat het vast al veel beter.
pi_60381547
Aangezien dit topic zo lang is, Weet iemand waar deze lenzen in den bosch verkocht worden ?
En als ze verkocht worden Hoe duur het dan is ?
pi_61030257
Beetje laat, maar toch ..
Bel eens met Procornea: 0313 677 677 en vraag naar hun dealers daar. Ze kunnen dat zo geven. Anders ff een mailtje met dezelfde vraag: info@procornea.nl
pi_61109216
Hoi!
Inmiddels draag ik alweer een aantal jaren lenzen (eerst zachte lenzen, maar na ontstekingen aan mn ogen zijn we overgestapt op harde lenzen). Helaas bevielen de harde lenzen mij de laatste tijd niet meer erg goed. Ik heb erg snel last van geirriteerde ogen, waardoor ik eigenlijk steeds vaker met mijn bril op loop. Bij de controle bij de contactlensspecialist hebben we het hierover gehad en toen noemde hij de mogelijkheid om nachtlenzen te nemen. Hierover heb ik informatie gekregen en thuis ben ik op zoek gegaan naar informatie en ervaringen van gebruikers van nachtlenzen. Daarbij ben ik op dit forum gekomen. Afgelopen nacht heb ik de lenzen voor het eerst ingehad en vanochtend meteen weer op controle geweest. Het zag er goed uit en ik heb inmiddels al aardig zicht (plusminus 70%). Volgens de contactlensspecialis is dit al meer dan gemiddeld na één nacht. Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop! Voor nu zie ik al wel aardig, maar niet genoeg voor autorijden ed. Ik was verder benieuwd of het dragen van een bril invloed heeft van op de werking van nachtlezen?
Groetjes!
pi_61111967
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef flower85 het volgende:
Ik was verder benieuwd of het dragen van een bril invloed heeft van op de werking van nachtlezen?
nope, nachtlenzen werken op basis van vervorming van het hoornvlies, daar heeft je bril geen invloed op.
pi_61113946
Dankje
pi_61183991
flower85, inmiddels zie je dus goed met de lenzen?
Welk merk heb je genomen? En je zult wel merken dat als je ze eenmaal een tijd hebt, je ook wel een nacht kunt overslaan. Zo om de andere nacht de lenzen in is dan voldoende.
pi_61192400
Hoi! helaas, ik zie nog weinig met de lenzen! Na 4 nachten kan ik overdag nog steeds gewoon mijn bril op. Helaas was oculentie vandaag gesloten, dus ik ga er morgen even achteraan bellen. Naar mijn idee zou ik mijn bril toch niet meer op moeten kunnen als mijn ogen inmiddels van sterkte zijn veranderd? Begrijp uit alle verhalen hier dat het wel even kan duren voor je 100% zicht hebt, dus ik wacht het rustig af!
pi_61211108
flower85, welke sterkte bril heb je? En kun je nog steeds dezelfde bril gebruiken na 4 nachten?
Dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort.
pi_61214801
Sterkte vande bril weet ik niet exact, maar ligt rond de -2.75 voor beide ogen. Ik heb er achteraan gebeld en als het na het weekend nog niet verbeterd is, gaan we die week weer een afspraak maken om te kijken hoe de lenzen zitten. Ik heb het idee dat ik veraf al wel wat beter ga zien, dus ik houd moed! Het lijkt me toch zo ideaal om 's ochtend wakker te worden en geen gedoe met lenzen en of bril te hebben!
pi_61266712
uhmm... als je 's ochtends wakker wordt, dan heb je nog wel gedoe met lenzen hoor.
Daarnaast zijn mijn ogen ook best droog 's ochtends, dus een flesje inzetvloeistof in de badkamer is wel zo prettig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')