abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27003649
Poll: Voor of tegen?
  • voor
  • tegen
  • ga/mag niet stemmen
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   zaterdag 14 mei 2005 @ 14:40:58 #152
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27004097
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 14:15 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Elsevier is op zich wel redelijk neutraal. Hoewel de meerderheid van de artikelen tegen de grondwet is. Maar ook een aantal voor.
    Ben je serieus? Elsevier is gewoon een nee-campagne aan het voeren.
    Uit de Elsevier van 16 april, door de hoofdredacteur:

"[...] grondige bestudering van de tekst leert dat de Gorndwet een groot gevaar herbergt. Vandaar dat er volgens Elsevier alle reden is 1 juni tegen te stemmen"

"Hoe meer Nederlanders op 1 juni tegen stemmen, hoe heviger de onderhandelingspositie van Nederland wordt. Vandaar ons advies om tegen te stemmen."

Of het voorblad met grote letters: " Waarom NEE beter is dan JA".
    In het artikel op bladzijde 26:
    "Elsevier advies: Stem 1 juni tegen".

"Nederlandse burgers hebben goede redenen om de Europese Grondwet in het komende referendum af te wijzen. Het is de laatste kans om te voorkomen dat de EU vitale Nederlandse belangen schaadt."

En meer van dat soort holle kreten, vergelijkbaar met het oorlogs-argument van Donner om voor te stemmen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_27005091
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 14:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben je serieus? Elsevier is gewoon een nee-campagne aan het voeren.
    Uit de Elsevier van 16 april, door de hoofdredacteur:

"[...] grondige bestudering van de tekst leert dat de Gorndwet een groot gevaar herbergt. Vandaar dat er volgens Elsevier alle reden is 1 juni tegen te stemmen"

"Hoe meer Nederlanders op 1 juni tegen stemmen, hoe heviger de onderhandelingspositie van Nederland wordt. Vandaar ons advies om tegen te stemmen."

Of het voorblad met grote letters: " Waarom NEE beter is dan JA".
    In het artikel op bladzijde 26:
    "Elsevier advies: Stem 1 juni tegen".

"Nederlandse burgers hebben goede redenen om de Europese Grondwet in het komende referendum af te wijzen. Het is de laatste kans om te voorkomen dat de EU vitale Nederlandse belangen schaadt."

En meer van dat soort holle kreten, vergelijkbaar met het oorlogs-argument van Donner om voor te stemmen.
    Achter die zogenaamde holle kreten zitten anders verdomd goed onderbouwde artikelen, maar die lees je wellicht liever niet, het zou je tot andere inzichten kunnen brengen, en ja, dat is uiteraard erg ongewenst.
    Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
    Ik stem Wilders. U ook?
    Kijk ook eens op mijn web-log
      zaterdag 14 mei 2005 @ 15:47:07 #154
    61927 DaveM
    uitgefokt
    pi_27005103
    Er is me iets aardigs opgevallen over de voorstanders van deze Grondwet:

* Pvda en GL waren altijd optimistisch wat betreft de verzorgingsstaat en de multiculturele samenleving.
    * De VVD was altijd optimistisch mbt liberalisering en het Euro kosten/baten plaatje.
    * Het CDA heeft (samen met Pvda en VVd) altijd royaal meegewerkt aan de afdracht van bakken met geld en grote stukken soevereiniteit aan Europa in de optimistische verwachting dat Brussel daar verstandig mee zou omgaan en men Nederland evenredig mee zou laten profiteren.
    * Om nog maar te zwijgen over het optimisme van de grootste aanhangers van de federale staat Europa, D66.

Verder geloofden de meeste van bovengenoemde partijen de mooie kosten/baten plaatjes met betrekking tot de JSF, Betuwelijn enz.

En nu geloven al deze partijen dat deze Grondwet meer voordelen dan nadelen brengt.

merk ook op hoe vaak Fortuyn en Marijnissen in het verleden gelijk hebben gekregen en dat nu zowel de LPF, Wilders als de SP tegen deze Grondwet zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaveM op 14-05-2005 15:49:53 (minder smilies) ]
    pi_27005426
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 13:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dit is een column. Daar doet de volkskrant ook aan hoor.
    De Elsevier is een uitgesproken tegenstander van de grondwet. Daar windt ze geen doekjes om en dat vind ik ook prima, het is duidelijk in welk kamp ze horen. Over de journalistieke aspecten daarvan kan je nog wel discussieren.
    pi_27005458
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 15:46 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Achter die zogenaamde holle kreten zitten anders verdomd goed onderbouwde artikelen, maar die lees je wellicht liever niet, het zou je tot andere inzichten kunnen brengen, en ja, dat is uiteraard erg ongewenst.
    Beetje flauwe reactie want jij bent een van de mensen die altijd zo steggelt over de kwaliteit van de media als de inhoud je niet uitkomt. Ik denk ook dat de Elsevier best kwalitatieve artikelen brengt maar je kan niet ontkennen dat de teneur vrij eenzijdig is en dat ze openlijk stelling nemen.

Dat is op zich prima, dat soort stemadviezen zijn er in de buitenlandse media al veel langer maar we zijn dat in Nederland niet zo gewend. Het is alleen een beetje zorgelijk voor de mensen die zich vooral laten informeren door de Elsevier.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 16:10:00 #157
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27005464
    quote:

[..]

Och, er zitten wel enkele goede argumenten tussen, maar toch wegen de voor-argumenten zwaarder dan de tegen voor mij. Voor een ander zou dat anders kunnen uitpakken. Jammer dat je meent te suggereren dat ik niet een goede afweging heb gemaakt omdat ik ongewenste inzichten blokkeer. Het is typisch dogmatisch denken wat je hier tentoonspreid, maar dit soort drogredenen ben ik wel van jou en andere dogmatische tegenstanders gewend. Denk je echt dat je mensen op een dergelijke manier kan overtuigen?
    pi_27005466
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 16:06 schreef SCH het volgende:

[..]

De Elsevier is een uitgesproken tegenstander van de grondwet. Daar windt ze geen doekjes om en dat vind ik ook prima, het is duidelijk in welk kamp ze horen. Over de journalistieke aspecten daarvan kan je nog wel discussieren.
    De Elsevier is dan ook een opinieblad, en als zodanig moet je dus gewoon uitkijken dat je verslaggeving, die er ook in staat niet verwart met opinie.
    Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
    Ik stem Wilders. U ook?
    Kijk ook eens op mijn web-log
    pi_27005499
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 16:10 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

De Elsevier is dan ook een opinieblad, en als zodanig moet je dus gewoon uitkijken dat je verslaggeving, die er ook in staat niet verwart met opinie.
    De verslaggeving is net zo goed opinierend. De Elsevier heeft als blad stelling genomen tegen de grondwet en bedrijft vanuit die visie journalistiek. Zolang ze daar open in zijn, heb ik daar geen problemen mee.

Net als dat andere bladen en kranten een richting of kleur hebben.
    pi_27005993
    quote:

[..]

Als dit allemaal gezegd is. Vind ik dat niet kunnen. Dat je als Elsevier zegt wij zijn tegen de grondwet en iedereen moet tegen de grondwet stemmen.

Tuurlijk mogen ze ruimte maken voor columns en opinie artikelen waar tegen de grondwet wordt geageerd. Maar Elsevier daalt voor mij nu wel in aanzien.
    lollig
    pi_27006058
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 16:11 schreef SCH het volgende:

[..]

De verslaggeving is net zo goed opinierend. De Elsevier heeft als blad stelling genomen tegen de grondwet en bedrijft vanuit die visie journalistiek. Zolang ze daar open in zijn, heb ik daar geen problemen mee.

Net als dat andere bladen en kranten een richting of kleur hebben.
    Vrij Nederland is ook een opinie blad. Maar nemen niet een stelling voor of tegen de grondwet. Ook laten ze ruimte voor, voor en tegenstanders van de grondwet. Zo hoort het mijn inziens.
    lollig
    pi_27006114
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 16:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Vrij Nederland is ook een opinie blad. Maar nemen niet een stelling voor of tegen de grondwet. Ook laten ze ruimte voor, voor en tegenstanders van de grondwet. Zo hoort het mijn inziens.
    Ik vind dat persoonlijk ook prettiger omdat het je eigen mening beter vormt maar als Elsevier die keuze maakt dan moeten ze dat op zich zelf weten natuurlijk. Journalistiek vind ik het niet heel erg sterk.
    pi_27006449
    Elsevier moet ook afwijken om het bestaansrecht te verzekeren. Journalistiek is toch niet wat Elsevier bedrijft. Ze meent zelf dat de informatiebehoefte van de lezer centraal staat, maar selecteert dan op kwaliteit, wat zij weer zelf heeft gedefinieerd. Overigens jammer dat een groot deel van het lezerspubliek hooggeschoold is en zich desondanks in de watten laat leggen wat betreft 'een mening' over de Europese grondwet.

On topic: je zou op z'n Nederlands kunnen verwachten dat in de laatste week de cijfers wat opkrabbelen zodat de regering (en kamer) zonder al te veel trammelant de grondwet kan bekrachtigen.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:11:01 #164
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27006523
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:05 schreef okee6 het volgende:
    Elsevier moet ook afwijken om het bestaansrecht te verzekeren. Journalistiek is toch niet wat Elsevier bedrijft. Ze meent zelf dat de informatiebehoefte van de lezer centraal staat, maar selecteert dan op kwaliteit, wat zij weer zelf heeft gedefinieerd. Overigens jammer dat een groot deel van het lezerspubliek hooggeschoold is en zich desondanks in de watten laat leggen wat betreft 'een mening' over de Europese grondwet.
    Wat een onzin. Alsof de lezers van de Elsevier klakkeloos elke mening overnemen die er in dat blad verkondigd wordt.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:11:15 #165
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_27006528
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 01:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En een TEGEN-stem betekent nu net dat je de regering vertrouwd om opnieuw te gaan 'onderhandelen' oftewel, dat zij, Balkenende, Zalm en co. in een afgesloten achterkamertje 'betere' voorwaarden zouden kunnnen gaan afdwingen...

Als zou stemmen over de betrokkenheid van de nederlandse regering bij de eerdere onderhandelingen, zou een TEGEN-stem tegen Bakenende en co. zeker terecht zijn, deze waren eerder bezig met een nutteloos bij-debat (vermelding van 'God' en 'christelijke normen-en-waarden' in de grondwet), en Balkenende verloor zich gelijktijdig tijdens het nederlandse voorzittersschap in dat 'europese normen-en-warden'-debat, dat de meeste anderen enkel verwonderde om een voor hem voornamelijk binnenlands thema te gaan promoten tijdens de belangrijke onderhandelingen ....

Maar je stemt niet over de huidge nederlandse regering, je stemt over het grondwetvoorstel voor de EU; en daar heeft de nederlandse regering juist verdomd weinig mee te doen, ze verliezen er ook een grote direkte invloed door.
    Ten kostte van een winst aan invloed via direkt gekozen instanties.

Het is ook de recente jaren bewezen dat juist dat diplomatieke proces van onderhandelingen van regeringsleiders, meestal erg negatief uitpakt voor nederland (denk dan ok bv aan de EMU-wisselkoers, en hoe dat door Zalm uitonderhandeld werd, en bv de controle van de 2e kamer daarover)... juist daarbij is het positief dat de verschillende lidstaten aan directe invloed verliezen (en het ontbreken van werkelijke controle darvan door nationale parlementen erkend wordt, wat nu idd zo is; die hebben nu al geen invloed op EU-beleid, ook al zouden ze in theorie hun regeringen 'kunnen' controleren), omdat dat voornamelijk bestaat uit hengelen naar beschikbare subsidiegelden
    Die onderhandelingen die nu gevoerd zouden zijn, zijn ook door dezelfden opgesteld. Een Nee betekent per definitie dat het resultaat daarvan niet geaccepteerd wordt.
    Je wint daar in elk geval wat tijd mee om een en ander eens kritisch te bekijken. Ik weet niet hoe jij tegen dit referendum aankijkt, maar het valt mij nogal koud op mijn dak.

Hoe dan ook, ik denk dat momenteel elke verandering positief moet zijn (dat denken Wilders en Peter R. de V. overigens ook).
    Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
    Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
    N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
    pi_27006650
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof de lezers van de Elsevier klakkeloos elke mening overnemen die er in dat blad verkondigd wordt.
    Dat is het imago wat de Elsevier meedeelt hoor, dat is niet wat 'ik' vind. Lezers nemen een meerderheid voor waar aan, dat is bewezen. Er staan zeker goede artikelen in de Elsevier, maar er mag wat betreft dat blad zeker voorzichtig gelezen worden. In Amerika hoopt men dat het zo werkt en waarom zou dat hier niet kunnen vraag ik me dan af.

De grap van het referendum is echter dat het meer aan de man met de pet is of jan en alleman of de grondwet passeert of niet. Ik denk niet dat een blad als Elsevier daar tegenop of mee kan schrijven
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:27:43 #167
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27006877
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef okee6 het volgende:
    Dat is het imago wat de Elsevier meedeelt hoor, dat is niet wat 'ik' vind. Lezers nemen een meerderheid voor waar aan, dat is bewezen.
    O? En door wie is dat bewezen dan?
    pi_27006922
    Ik wist dat Lithion dat ging vragen. Maar door wie is dan bewezen dat lezers niet alles uit Elsevier klakkeloos overnemen?
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:32:59 #169
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27007004
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:29 schreef SCH het volgende:
    Ik wist dat Lithion dat ging vragen. Maar door wie is dan bewezen dat lezers niet alles uit Elsevier klakkeloos overnemen?
    . Ik doe zo'n bewering ook helemaal niet.
    pi_27007066
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

. Ik doe zo'n bewering ook helemaal niet.
    Dan moet je even terug lezen. Jij poneert dezelfde soort stelling, idd zonder dat je zegt dat het bewezen is maar dat volgt logischerwijs uit je stelling, anders is het een lege bewering.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:39:44 #171
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27007138
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef SCH het volgende:
    Dan moet je even terug lezen. Jij poneert dezelfde soort stelling, idd zonder dat je zegt dat het bewezen is maar dat volgt logischerwijs uit je stelling, anders is het een lege bewering.
    *Zucht*. Ik heb gezegd dat het niet zo is dat elke lezer klakkeloos elke mening die er in Elsevier verkondigd wordt overneemt. Een simpele blik op de ingezonden brieven die elke week gepubliceerd worden leert dat dat inderdaad zo is. Daar staan regelmatig zeer kritische commentaren van lezers tussen. Klaar.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:40:58 #172
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27007157
    Maar goed, ik was niet met jou in discussie SCH, ik was met okee6 aan het lullen en van hem verneem ik dan ook graag wie dat wanneer bewezen heeft.

Ik wacht af. .
    pi_27007165
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

*Zucht*. Ik heb gezegd dat het niet zo is dat elke lezer klakkeloos elke mening die er in Elsevier verkondigd wordt overneemt.
    Dat beweert betreffende user dan ook niet, wel dat de lezer de meerderheid voor waar aanneemt, dat lijkt me niet zo'n hele gewaagde veronderstelling.
    pi_27007178
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:40 schreef Lithion het volgende:
    Maar goed, ik was niet met jou in discussie SCH, ik was met okee6 aan het lullen
    \Dan moeten jullie maar even mailen, dit is een discussie die voor iedereen open staat
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:46:30 #175
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27007278
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:29 schreef SCH het volgende:

Maar door wie is dan bewezen dat lezers niet alles uit Elsevier klakkeloos overnemen?
    Door mij. Ik neem niet alles klakkeloos over wat ik in de Elsevier lees, en die lees ik regelmatig.

Verder heeft herhalingspropaganda natuurlijk wel invloed, en daarnaast laten mensen zich zeer makkelijk beinvloeden door de maatschappij, maar dat is een sociologische discussie die hier niet zo relevant is.

Elsevier is fel tegenstander, draagt dat uit, is er eerlijk in, en ik heb daar op zich weinig moeite mee.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:55:04 #176
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27007431
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
    Dat beweert betreffende user dan ook niet, wel dat de lezer de meerderheid voor waar aanneemt, dat lijkt me niet zo'n hele gewaagde veronderstelling.
    Ik weet niet of het zo'n hele gewaagde veronderstelling is... maar blijkbaar is het dus niet eens een veronderstelling aangezien desbetreffende user beweert dat het bewezen is. Nou, dan ben ik benieuwd welk onderzoek dat geweest is. Als dat al zo'n bizarre vraag is...
      zaterdag 14 mei 2005 @ 17:56:22 #177
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27007454
    Enfin, on-topic. Ik heb voor mezelf wel al een afweging gemaakt voor wat betreft mijn stem op 1 Juli. Ik heb daarbij niets tegen referenda en zal dus zéker mijn stem uit gaan brengen.
    pi_27008467
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo'n hele gewaagde veronderstelling is... maar blijkbaar is het dus niet eens een veronderstelling aangezien desbetreffende user beweert dat het bewezen is. Nou, dan ben ik benieuwd welk onderzoek dat geweest is. Als dat al zo'n bizarre vraag is...
    Als jij dat onderzoek wilt zien dan wil ik dat voor je nazoeken. Ik kan refereren aan de "some people say" documentaire, waarin de stellingname van de Amerikaanse tv-zender Fox punt van aandacht was. Waar Sidekick mee komt, herhalingspropaganda, werkt immers op soortgelijke wijze in op het keuzeselectieproces. In de kern draait het om de meeste aandacht.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 18:48:56 #179
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_27008573
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 17:56 schreef Lithion het volgende:
    Enfin, on-topic. Ik heb voor mezelf wel al een afweging gemaakt voor wat betreft mijn stem op 1 Juli. Ik heb daarbij niets tegen referenda en zal dus zéker mijn stem uit gaan brengen.
    Als ik jou was zou ik een maand eerder gaan stemmen.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 18:58:15 #180
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_27008788
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 18:48 schreef NewOrder het volgende:
    Als ik jou was zou ik een maand eerder gaan stemmen.
    Kut. .
    pi_27013314
    Ik denk dat iemand die Elsevier leest zich ook heel goed bewust is van het feit dat, hij rekening moet houden met een mening die de schijver van het stuk heeft.
    Je weet dat je een mening leest met daarbij argumenten. En mij lijkt de gemiddelde Elsevier lezer best in staat om dat in de juiste context te plaatsen.
    Je loopt toch niet achter alles aan wat je leest omdat je dat als het ware geloof beschouwd. Het helpt je alleen in de beeldvorming.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 23:46:51 #182
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27016546
    De laatste alinea is mij uit het hart gegrepen:

... "I'm voting against the constitution because politicians cannot tell me why I should be voting for it."
    pi_27016565
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 00:23 schreef kenz het volgende:
    De laatste alinea is mij uit het hart gegrepen:

... "I'm voting against the constitution because politicians cannot tell me why I should be voting for it."
    Kunnen politici je wel uitleggen waarom je tegen moet stemmen?
      zondag 15 mei 2005 @ 00:32:23 #185
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27016727
    Het is toch wel heel merkwaardig hoe sommige mensen door politici bij de hand willen worden genomen omdat ze zelf niet in staat zijn een goed oordeel te vormen voor zichzelf.
      zondag 15 mei 2005 @ 00:58:44 #186
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27017243
    quote:
    CDA begint campagne voor Europese grondwet

DEN BOSCH - Onder het motto 'Europa verdient ja!' is het CDA zaterdagmiddag in Den Bosch zijn campagne voor de Europese grondwet begonnen. In het centrum van de stad werd het speciale CDA-affiche voor de ja-campagne onthuld.

De affiche werd gepresenteerd door delegatieleider Eurlings uit Brussel, fractievoorzitter Verhagen en minister Bot (Buitenlandse Zaken). Het CDA was niet voor het referendum, maar nu het er komt gaat de partij voluit voor een ja. Er klonk dan ook kritiek op andere politieke partijen. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) verklaarde dat sommige parlementariërs die voor de volksraadpleging hebben gestemd, best een stapje extra mogen doen.

Van Geel benadrukte dat alle kabinetsleden de agenda's voor de komende twee weken hebben geleegd om op campagne te gaan. ,,We laten hier vooral zien dat we het belangrijk vinden.''

,,We kunnen het ons niet permitteren om het erbij te laten zitten. Zonder Europa redden we het niet'', zei minister Bot nadat hij met plak en behangroller het CDA-affiche had opgehangen en de stad introk om folders uit te delen. Volgens de bewindsman hebben Nederlanders nog niet goed begrepen waar het referendum over gaat. Bot: ,,Er is absoluut nog meer informatie nodig.'' Het CDA geeft in een folder vijf redenen om op 1 juni ja te stemmen. Betere criminaliteitsbestrijding, meer welvaart, vrede, autonomie voor lidstaten en het burgerinitiatief zijn volgens de partij de belangrijkste argumenten voor.
    ANP

Bron: LC
    pi_27021112
    Een vriendin van me vroeg vanochtend: "ik wilde eigenlijk gewoon ja stemmen maar het lijkt wel alsof dat ineens heel erg gek is". Ik heb haar gerust gesteld
    pi_27021166
    Ik weet het gewoon niet.
      zondag 15 mei 2005 @ 11:47:29 #189
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_27021619
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 11:16 schreef SCH het volgende:
    Een vriendin van me vroeg vanochtend: "ik wilde eigenlijk gewoon ja stemmen maar het lijkt wel alsof dat ineens heel erg gek is". Ik heb haar gerust gesteld
    Hehe, ja het is inderdaad ineens "hip" om te zeggen dat je tegen gaat stemmen.

Hier op fok! zie ik nog wel aardige tegenargumenten langskomen, maar daarbuiten heb ik vaak het idee dat er mensen gaan tegenstemmen om de regering te pesten of omdat ze gewoon graag tegen alles "nee" zeggen. Ze voelen opeens die macht om een plan af te kraken en alleen daarom maken ze er al graag gebruik van.

Als je vraagt naar hun reden, zeggen ze: "Ja, ze kunnen me niet vertellen waarom ik voor moet stemmen, dus stem ik tegen". Vervolgens blijkt dat de regering geld uittrekt om die mensen te vertellen waarom ze dan voor moeten stemmen en dan zeggen ze: "Belachelijk dat de regering onze zuurverdiende centjes verspilt aan propaganda".
      zondag 15 mei 2005 @ 11:52:08 #190
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27021704
    quote:
    Ik merk ook een soort nee-stemming die overheerst, en daar is op zich niets mis mee, alleen de manier waarop de nee-stemmers het debat (proberen te) gijzelen met dooddoeners, overdrijvingen, doemscenario's, leugens en ander paniekvoetbal is opvallend en eigenlijk wel triest te noemen.

Ondanks dat ik fel anti-referenda ben, en het liefste dit referndum zou willen boycotten, begin ik steeds meer te twijfelen dankzij bovenstaande dogmatische tegenstanders.
      zondag 15 mei 2005 @ 11:52:39 #191
    113757 Baraja
    Anti Barca
    pi_27021711
    Ik stem voor de grondwet: meer democratie, een gemeenschappelijk defensiebeleid, meer controle, meer transparantie, een tegemacht tegen de VS, steun dit kabinet.
    http://i169.photobucket.c(...)orralla/claropy2.jpg
    1942, 1944, 1947, 1971, 2002, 2004, 2008?
      zondag 15 mei 2005 @ 11:53:36 #192
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27021728
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 11:47 schreef Pool het volgende:

Als je vraagt naar hun reden, zeggen ze: "Ja, ze kunnen me niet vertellen waarom ik voor moet stemmen, dus stem ik tegen". Vervolgens blijkt dat de regering geld uittrekt om die mensen te vertellen waarom ze dan voor moeten stemmen en dan zeggen ze: "Belachelijk dat de regering onze zuurverdiende centjes verspilt aan propaganda".
    Prachtig verwoord.
      zondag 15 mei 2005 @ 12:07:29 #193
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_27021976
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 11:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Prachtig verwoord.
    Dank je. Die opsomming van dogmatische posts mag er trouwens ook wezen.
    quote:
    pi_27022254
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 11:52 schreef Harry_Sack het volgende:
    jippieeeee

[afbeelding]
    Wel heerlijk weer, die mislukte campagne van dit kabinet:
    quote:
    Bijna 60 procent vindt
    het ongepast dat premier Balkenende bij
    de herdenking van WOII in Margraten op
    de noodzaak van de grondwet wees.
    .

Het volk is slimmer dan het kabinet denkt.
    pi_27022319
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 00:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]
    quote:
    Volgens de bewindsman hebben Nederlanders nog niet goed begrepen waar het referendum over gaat.
    Ow ja, omdat de meerderheid tegen is, snappen we het nog niet goed genoeg ofzo... hou dan geen referendum .
    quote:
    ,,We kunnen het ons niet permitteren om het erbij te laten zitten. Zonder Europa redden we het niet'', zei minister Bot
    Waar baseert die mafkees dat nou weer op? Zijn Zwiterland, IJsland en Noorwegen soms arm? Nee, die doen het zelf beter dan ons.
    pi_27022392
    De complimenten voor beiden, leuk

Misschien dat het er gewoon aan ligt dat weinig Nederlanders nog iets van politiek snappen. Ze beschouwen van dat wat politiek is alleen dat ene deel, de zogenaamde vriendjespolitiek, en dat bevalt hen niet. Om dat bij gelegenheid af te rekenen, is natuurlijk meer genoegzaam dan een hokje aanklikken bij Maurice de Hond.
      zondag 15 mei 2005 @ 12:40:26 #197
    61927 DaveM
    uitgefokt
    pi_27022738
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 11:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik merk ook een soort nee-stemming die overheerst, en daar is op zich niets mis mee, alleen de manier waarop de nee-stemmers het debat (proberen te) gijzelen met dooddoeners, overdrijvingen, doemscenario's, leugens en ander paniekvoetbal is opvallend en eigenlijk wel triest te noemen.

Het had je gesierd als je voor de aardigheid hetzelfde rijtje had gemaakt maar dan van voorstanders.
    Van die kant hoor je even grote, zo niet grotere bulls##t.
    En dan nog suggereren dat dit enkel aan de kant van de tegenstemmers is, voor het gemak even het geblaat en de leugens van Balkje, Brinkhorst, Donner en Zalm negerend.

Ook hier op het forum maken voorstanders de ene vergissing na de ander en struikel je als tegenstander over hun leugens, halve waarheden, overdrijvingen en doemscenario's.

Zo dacht jij dat het gezin géén voorkeurspositie krijgt in de Grondwet, heb ik ontkracht.
    Zo dacht chairman.fx dat liberalisering niet dwingend in de Grondwet staat, heb ik ook ontkracht.
    En ook zie ik regelmatig mede-tegenstanders als Harry_Sack en MrX1982 die JA-propaganda doorprikken.

Maar blijf maar lekker in de waan dat alleen onder de tegenstanders domme mensen zijn, dat voelt vast prettiger vanuit je ivoren Pvda-toren.
      zondag 15 mei 2005 @ 12:46:39 #198
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_27022880
    quote:
    Ik begrijp je houding niet zo. Dat hele referendum is er nou eenmaal, waarom zou je er niet gewoon gebruik van maken om de belangrijke landing van je stemrecht te gebruiken of te verwerpen ?
    Later krijg je die kans niet meer..
    pi_27022897
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 12:40 schreef DaveM het volgende:
    Zo dacht jij dat het gezin géén voorkeurspositie krijgt in de Grondwet, heb ik ontkracht.
    Eén maar heel marginaal puntje en dat je daar dan een heel punt van maakt snap ik niet.
    quote:
    En ook zie ik regelmatig mede-tegenstanders als Harry_Sack en MrX1982 die JA-propaganda doorprikken.
    En zo prik ik ook weer veel nee-propaganda door van mensen als Harry_Sack.
    lollig
      zondag 15 mei 2005 @ 12:49:17 #200
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_27022925
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 12:47 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Eén maar heel marginaal puntje en dat je daar dan een heel punt van maakt snap ik niet.
    [..]

En zo prik ik ook weer veel nee-propaganda door van mensen als Harry_Sack.
    hm? U riep?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')