Ik weet niet of het zo'n hele gewaagde veronderstelling is... maar blijkbaar is het dus niet eens een veronderstelling aangezien desbetreffende user beweert dat het bewezen is. Nou, dan ben ik benieuwd welk onderzoek dat geweest is. Als dat al zo'n bizarre vraag is...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
Dat beweert betreffende user dan ook niet, wel dat de lezer de meerderheid voor waar aanneemt, dat lijkt me niet zo'n hele gewaagde veronderstelling.
Als jij dat onderzoek wilt zien dan wil ik dat voor je nazoeken. Ik kan refereren aan de "some people say" documentaire, waarin de stellingname van de Amerikaanse tv-zender Fox punt van aandacht was. Waar Sidekick mee komt, herhalingspropaganda, werkt immers op soortgelijke wijze in op het keuzeselectieproces. In de kern draait het om de meeste aandacht.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:55 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo'n hele gewaagde veronderstelling is... maar blijkbaar is het dus niet eens een veronderstelling aangezien desbetreffende user beweert dat het bewezen is. Nou, dan ben ik benieuwd welk onderzoek dat geweest is. Als dat al zo'n bizarre vraag is...
Als ik jou was zou ik een maand eerder gaan stemmen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:56 schreef Lithion het volgende:
Enfin, on-topic. Ik heb voor mezelf wel al een afweging gemaakt voor wat betreft mijn stem op 1 Juli. Ik heb daarbij niets tegen referenda en zal dus zéker mijn stem uit gaan brengen.
Kut.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:48 schreef NewOrder het volgende:
Als ik jou was zou ik een maand eerder gaan stemmen.![]()
Kunnen politici je wel uitleggen waarom je tegen moet stemmen?quote:Op zondag 15 mei 2005 00:23 schreef kenz het volgende:
De laatste alinea is mij uit het hart gegrepen:
... "I'm voting against the constitution because politicians cannot tell me why I should be voting for it."
quote:CDA begint campagne voor Europese grondwet
DEN BOSCH - Onder het motto 'Europa verdient ja!' is het CDA zaterdagmiddag in Den Bosch zijn campagne voor de Europese grondwet begonnen. In het centrum van de stad werd het speciale CDA-affiche voor de ja-campagne onthuld.
De affiche werd gepresenteerd door delegatieleider Eurlings uit Brussel, fractievoorzitter Verhagen en minister Bot (Buitenlandse Zaken). Het CDA was niet voor het referendum, maar nu het er komt gaat de partij voluit voor een ja. Er klonk dan ook kritiek op andere politieke partijen. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) verklaarde dat sommige parlementariërs die voor de volksraadpleging hebben gestemd, best een stapje extra mogen doen.
Van Geel benadrukte dat alle kabinetsleden de agenda's voor de komende twee weken hebben geleegd om op campagne te gaan. ,,We laten hier vooral zien dat we het belangrijk vinden.''
,,We kunnen het ons niet permitteren om het erbij te laten zitten. Zonder Europa redden we het niet'', zei minister Bot nadat hij met plak en behangroller het CDA-affiche had opgehangen en de stad introk om folders uit te delen. Volgens de bewindsman hebben Nederlanders nog niet goed begrepen waar het referendum over gaat. Bot: ,,Er is absoluut nog meer informatie nodig.'' Het CDA geeft in een folder vijf redenen om op 1 juni ja te stemmen. Betere criminaliteitsbestrijding, meer welvaart, vrede, autonomie voor lidstaten en het burgerinitiatief zijn volgens de partij de belangrijkste argumenten voor.
ANP
Bron: LC
Hehe, ja het is inderdaad ineens "hip" om te zeggen dat je tegen gaat stemmen.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:16 schreef SCH het volgende:
Een vriendin van me vroeg vanochtend: "ik wilde eigenlijk gewoon ja stemmen maar het lijkt wel alsof dat ineens heel erg gek is". Ik heb haar gerust gesteld
Ik merk ook een soort nee-stemming die overheerst, en daar is op zich niets mis mee, alleen de manier waarop de nee-stemmers het debat (proberen te) gijzelen met dooddoeners, overdrijvingen, doemscenario's, leugens en ander paniekvoetbal is opvallend en eigenlijk wel triest te noemen.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:16 schreef SCH het volgende:
Een vriendin van me vroeg vanochtend: "ik wilde eigenlijk gewoon ja stemmen maar het lijkt wel alsof dat ineens heel erg gek is". Ik heb haar gerust gesteld
Prachtig verwoord.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:47 schreef Pool het volgende:
Als je vraagt naar hun reden, zeggen ze: "Ja, ze kunnen me niet vertellen waarom ik voor moet stemmen, dus stem ik tegen". Vervolgens blijkt dat de regering geld uittrekt om die mensen te vertellen waarom ze dan voor moeten stemmen en dan zeggen ze: "Belachelijk dat de regering onze zuurverdiende centjes verspilt aan propaganda".![]()
Wel heerlijk weer, die mislukte campagne van dit kabinet:quote:
quote:Bijna 60 procent vindt
het ongepast dat premier Balkenende bij
de herdenking van WOII in Margraten op
de noodzaak van de grondwet wees.
quote:
Ow ja, omdat de meerderheid tegen is, snappen we het nog niet goed genoeg ofzo... hou dan geen referendumquote:Volgens de bewindsman hebben Nederlanders nog niet goed begrepen waar het referendum over gaat.
Waar baseert die mafkees dat nou weer op? Zijn Zwiterland, IJsland en Noorwegen soms arm? Nee, die doen het zelf beter dan ons.quote:,,We kunnen het ons niet permitteren om het erbij te laten zitten. Zonder Europa redden we het niet'', zei minister Bot
quote:Op zondag 15 mei 2005 11:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik merk ook een soort nee-stemming die overheerst, en daar is op zich niets mis mee, alleen de manier waarop de nee-stemmers het debat (proberen te) gijzelen met dooddoeners, overdrijvingen, doemscenario's, leugens en ander paniekvoetbal is opvallend en eigenlijk wel triest te noemen.
Ik begrijp je houding niet zo. Dat hele referendum is er nou eenmaal, waarom zou je er niet gewoon gebruik van maken om de belangrijke landing van je stemrecht te gebruiken of te verwerpen ?quote:Op zondag 15 mei 2005 11:16 schreef SCH het volgende:
Eén maar heel marginaal puntje en dat je daar dan een heel punt van maakt snap ik niet.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:40 schreef DaveM het volgende:
Zo dacht jij dat het gezin géén voorkeurspositie krijgt in de Grondwet, heb ik ontkracht.
En zo prik ik ook weer veel nee-propaganda door van mensen als Harry_Sack.quote:En ook zie ik regelmatig mede-tegenstanders als Harry_Sack en MrX1982 die JA-propaganda doorprikken.
hm? U riep?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Eén maar heel marginaal puntje en dat je daar dan een heel punt van maakt snap ik niet.
[..]
En zo prik ik ook weer veel nee-propaganda door van mensen als Harry_Sack.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |