Gewoon een midden-motor-ploeg die hij kan omvormen tot een topper. Daarin heeft hij zich uitmuntend bewezen. En past ook een beetje bij zijn karakter.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:12 schreef tong80 het volgende:
Köln is een mooie club voor 'm. Traditionsverein met een lossere mentaliteit dan in de rest van Duitsland. Er gebeurt altijd wel iets. En er zijn de laatste jaren weer mogelijkheden kwa geld.
Bron: VIquote:Het seizoen dreigt voor AZ in mineur te eindigen. Door weer een nederlaag in de laatste minuten is de tweede plaats onbereikbaar geworden. Coach Co Adriaanse neemt dat zijn spelers zeer kwalijk.
Een 'kleuterklasje' noemde hij zijn spelers, die hij verwijt zich opnieuw te hebben laten verrassen, deze keer door ADO Den Haag. 'Zielig' en 'ongelooflijk' vond hij het bovendien dat de Alkmaarders na zoveel ervaring te hebben opgedaan in Europa 'een duel als dit' weggaven.
De wedstrijd in het Zuiderpark begon nog wel zo mooi voor Adriaanse en zijn mannen. Het publiek van ADO verwelkomde hen met een ovationeel applaus toen ze het veld opkwamen voor de warming up. Adriaanse nam het eerbetoon van zijn oude fans dankbaar in ontvangst.
Vorig seizoen baalde Adriaanse dat AZ ondanks het bereiken van Europees voetbal de vierde plaats verspeelde aan SC Heerenveen. De viering in Alkmaar hoefde wat hem betreft niet meer.
Als trainer van Willem II stapte hij exact vijf jaar geleden één wedstrijd voor het einde van de competitie en het verlopen van zijn contract gefrustreerd op. Adriaanse vond dat de Tilburgers een wanprestatie hadden geleverd door thuis met 4-1 te verliezen van Cambuur, dat mede daardoor directe degradatie ontliep. De Amsterdammer vond zijn aanwezigheid nutteloos en vertrok.
Liegebeest.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Co is een sukkel, vooral als hij weer eens heeft verloren. AZ had ik best een finale gegund, Co niet. Daarom vond ik die goal van Garcia te gek.
neen... die gast vond dat echt leuk...quote:
Tja, dat is de echte Co. En die is niet zo blij als het slecht gaatquote:Op maandag 9 mei 2005 00:28 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Overigens wat Co vandaag heeft gedaan.. het kan zijn karakter zijn.. nou fijn karakter heb je dan... vond hem juist normaler worden, maar dit.. pff.. wat een lul.
Mij ook niet echt IMHOquote:Op maandag 9 mei 2005 09:37 schreef PogueMahone het volgende:
co lijkt me niet echt geschikt voor newcastle
en algemeen directeur bij ajax wordenquote:Op maandag 9 mei 2005 10:06 schreef PogueMahone het volgende:
Co moet gewoon naar Köln gaan, in 2 jaar leuke prestaties neerzetten en dan stoppen als trainer
Kan hij er wat aan doen dat zijn team er in 3 minuten 2 goals doorlaatquote:Op maandag 9 mei 2005 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Co laat zich altijd kennen. Co hangt de getapte jongen uit als het goed gaat, maar zo gauw als het slecht gaat reageert hij erg gefrustreerd, ligt het aan alles en iedereen behalve Adriaanse, moet hij opeens naar de bus toe of stopt hij er gewoon mee. Co is gewoon een kinderachtig mannetje.
tegen ajax ging ie ook al voortijdijg weg van de persconferentiequote:Op maandag 9 mei 2005 12:29 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Kan hij er wat aan doen dat zijn team er in 3 minuten 2 goals doorlaatnee dus, en ik zou ook geirriteerd zijn als ik zou verliezen van de 15e, alhoewel ik er erg blij mee ben
, maar das wat anders.
Begrijpbare reactie, lijkt mij zo.
Tja, wat wil je als je vanquote:Op maandag 9 mei 2005 13:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tegen ajax ging ie ook al voortijdijg weg van de persconferentie![]()
zal vast wel emotie staan maar ik vind het een beetje zwak.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:48 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Tja, wat wil je als je vanAjax
hebt verloren
Neuh, het lijkt me een sportman, altijd voor de winst gaan, en je kut voelen als je hebt verloren, lijkt mij meer emotie, wat hij toonde gisteren![]()
Wanneer dan? Altijd met het ondertoontje dat hij het zo knap had neergezet hoor. Maar als je voorbeelden hebt, graag.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:25 schreef Suijk het volgende:
Het is zo zwart-wit bij jou. Als er weer iets gezegd wordt dat jouw mening staaft, kom je er mee op de proppen. Hij heeft vaak genoeg zijn spelers credits gegeven voor de prestaties dit jaar.
Zoveel beter dan die Hoerinjo die zichzelf nostop op de borst klopt maar als-ie wint. Als-ie een enkele keer verliest is het van iedereen de schuld, van de tegenstander ("het is schandalig hoe de tegenstander alleen verdedigde") tot de scheidsrechters, maar niet van hem. Slimmer is wel dat-ie z'n team er niet de schuld van geeft. Ik ben heel nieuwsgierig wat er zou gebeuren als z'n team een aantal wedstrijden achter elkaar verliest en niet de PL wint. Maarik vrees dat we daar lang op moeten wachten ...quote:Op maandag 9 mei 2005 14:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wanneer dan? Altijd met het ondertoontje dat hij het zo knap had neergezet hoor. Maar als je voorbeelden hebt, graag.
Hij heeft regelmatig gezegd dat sommige van zijn spelers goed genoeg zijn voor oranje, dat Timmer AZ soms in de wedstrijd heeft gehouden, dat de mentaliteit om te winnen bij zijn team heel groot was.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wanneer dan? Altijd met het ondertoontje dat hij het zo knap had neergezet hoor. Maar als je voorbeelden hebt, graag.
Dat laatste is zeker. Behalve als ie twee keer op rij zijn verantwoordelijkheden als trainer ontloopt door te weigeren de pers te woord te staan. Dan toon je je een (te) slechte verliezer m.i.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:35 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij heeft regelmatig gezegd dat sommige van zijn spelers goed genoeg zijn voor oranje, dat Timmer AZ soms in de wedstrijd heeft gehouden, dat de mentaliteit om te winnen bij zijn team heel groot was.
Ik zeg dus niet dat ik het altijd met hem eens ben, maar ik begrijp wel veel dingen die hij doet.
Het is ook bijna altijd genieten met hem op de tv.
Ik ben het helemaal met je eens.... hij heeft knappe dingen gedaan met AZ... maar hij is gewoon een L*L.... vind zichzelf zooo goed... en hij kan echt slecht tegen zijn verlies.. Om zo je spelers nog een trap na te geven... weinig erg weinig respect!quote:Op maandag 9 mei 2005 14:38 schreef methodmich het volgende:
Ja, hoe zei hij dat? Begin dit jaar:
Nou, AZ is zo goed als Oranje hoor. Wie hebben die dan? Castelen komt van Den Haag, die is echt niet beter dan Landzaat.
En hij praat altijd eigen spelers Oranje in, zie Konterman bij Willem II destijds. Dan kan ie weer zo fijn zeggen dat ze onder hem international zijn geworden.
Alles wat Co doet en zegt heeft als diepere intentie de verheerlijking van Co zelf, dat straalt er echt aan alle kanten vanaf.
De man is heus geen slechte trainer, maar dit soort dingen maken dat én topclubs hem niet hoeven én veel mensen, waaronder ik, hem niet pruimen.
Natuurlijk veeg bijna iedereen zijn straatje schoon... maar ik vind het gewoon niet van enig stijl tonen om je spelers nog eens na te trappen na de sloppende wedstrijd van donderdag...quote:Op maandag 9 mei 2005 14:45 schreef Suijk het volgende:
Schaar je Ruud Gullit ook in dezelfde categorie?
De man die niet te benijden is, die zijn spelers publiekelijk afbrandt, die 'het allemaal even niet weet'?
Of Koeman? Die als enige fout van zichzelf kon aangeven dat hij 'enkele spelers misschien niet had moeten halen'?
Iedereen veegt zijn eigen straatje schoon, en bij Co komt het er wat amusanter uit dan bij de rest.
quote:De enige topcoach op dit moment in Nederland is Hiddink. Wat hij zegt en doet klopt namelijk met elkaar.
Hij had er een verdediger bij moeten gooien om het Haags kwartiertje te overleven, maar dat liet hij na.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:29 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Kan hij er wat aan doen dat zijn team er in 3 minuten 2 goals doorlaatnee dus, en ik zou ook geirriteerd zijn als ik zou verliezen van de 15e, alhoewel ik er erg blij mee ben
, maar das wat anders.
Begrijpbare reactie, lijkt mij zo.
PSG is zo'n club.quote:Op maandag 9 mei 2005 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, Celtic verliest te weinig. Co moet naar een club waar de verwachtingen veel te hoog zijn en waar hij weleens gaat verliezen.
Was ie een keer bescheiden is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:31 schreef methodmich het volgende:
Co heeft zelf ooit volgens mij gezegd dat hij amper buitenlandse talen sprak, vandaar.
1. Wie is Annemarie Postma?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:42 schreef methodmich het volgende:
Nee, ene Astrid nog iets. Medewerkster achter de schermen.
Fortes zou Co in een onderhoud hebben gezegd dat hij Co niet meer kon vertrouwen, omdat zijn vrouw dat ook niet kon. Adriaanse zou hem er toen uit hebben gesodemieterd. Fortes was er achtergekomen via zijn eigen ex, Ellemieke Vermolen.
De affaire met Annemarie Postma speelde in zijn Ajax-tijd.
Waarom schendt dat Fortes'/Fortes' vrouws vertrouwen dan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:42 schreef methodmich het volgende:
Nee, ene Astrid nog iets. Medewerkster achter de schermen.
Fortes zou Co in een onderhoud hebben gezegd dat hij Co niet meer kon vertrouwen, omdat zijn vrouw dat ook niet kon. Adriaanse zou hem er toen uit hebben gesodemieterd. Fortes was er achtergekomen via zijn eigen ex, Ellemieke Vermolen.
De affaire met Annemarie Postma speelde in zijn Ajax-tijd.
Valt me ook op. Toen ik hoorde dat die weg moest bij AZ hoopt ik dat ie naar Twente zou gaan maarja dat heeft ie gelukkig niet gedaanquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:36 schreef Suijk het volgende:
Fortes valt nu ook bij RBC door de mand eigenlijk...
Ontzettend zielig en vooral gefrustreerd. Ik ben blij dat hij opzout naar het buitenland. Shaktar is een club met potentie en veel geld, ik hoop daarom dat hij naar FC Porto gaat. Met vedettes kan hij niet omgaan, met de Zuideuropese cultuur ook vast en zeker niet. Daar gaat hij dus gruwelijk op zijn bek en dat zou schitterend zijn als deze windbuil op zijn smoel gaat.quote:
Bron: VI.nlquote:José Couceiro heeft ontslag genomen bij FC Porto. De trainer achtte het niet raadzaam om door te gaan bij De Draken.
Na het duel met Académica (1-1) maakte Couceiro zijn afscheid bekend. 'Ik heb een aanbod van het bestuur geweigerd. Ik denk dat het beter is voor mij en de club dat ik vertrek. Ik ga hier als gelukkig man weg.'
Couceiro was in februari de derde trainer die de zware erfenis van José Mourinho moest overnemen. Luigi Del Neri en Víctor Fernandez waren al na enkele maanden aan de kant geschoven. Onder Couceiro bleef FC Porto lang in de race om de titel, die op de laatste speeldag naar Benfica ging.
Co Adriaanse wordt nadrukkelijk in verband gebracht met FC Porto. De Nederlandse coach heeft zijn keuze gemaakt, maar laat het aan zijn nieuwe club het nieuws naar buiten te brengen. Volgens de Portugese media heeft Adriaanse al voor twee jaar getekend bij FC Porto.
maar hij heeft zoveel betekend voor het nederlandse voetbalquote:Op maandag 23 mei 2005 13:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ontzettend zielig en vooral gefrustreerd. Ik ben blij dat hij opzout naar het buitenland. Shaktar is een club met potentie en veel geld, ik hoop daarom dat hij naar FC Porto gaat. Met vedettes kan hij niet omgaan, met de Zuideuropese cultuur ook vast en zeker niet. Daar gaat hij dus gruwelijk op zijn bek en dat zou schitterend zijn als deze windbuil op zijn smoel gaat.
Het zal ook wel FC Porto worden. Tussen het gefrustreerde gemompel van Co door, viel op te maken dat zijn nieuwe werkgever eerst nog wat zaakjes zou moeten afhandelen met de huidige trainer. Die is nu opgestapt, de weg is vrij voor de gefrustreerde Co.
Lijkt me duidelijk.quote:**Alles wijst erop dat Co Adriaanse de
nieuwe trainer van FC Porto wordt.
Adriaanse landde maandagochtend op het
vliegveld van Porto.Diverse Portugese
media melden dat hij al tot een akkoord
is gekomen over een tweejarig contract.
Zondagavond diende José Couceiro bij FC
Porto zijn ontslag in nadat zijn ploeg
er niet in was geslaagd de nationale
titel te veroveren.Porto speelde thuis
met 1-1 gelijk tegen Académica Coďmbra,
waardoor de achterstand op Benfica (1-1
bij Boavista) op de laatste speeldag
intact bleef.
FC Porto heeft voor later vanmiddag een
persconferentie aangekondigd.
Je bent een kloon van MM!quote:Op maandag 23 mei 2005 13:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ontzettend zielig en vooral gefrustreerd. Ik ben blij dat hij opzout naar het buitenland. Shaktar is een club met potentie en veel geld, ik hoop daarom dat hij naar FC Porto gaat. Met vedettes kan hij niet omgaan, met de Zuideuropese cultuur ook vast en zeker niet. Daar gaat hij dus gruwelijk op zijn bek en dat zou schitterend zijn als deze windbuil op zijn smoel gaat.
Het zal ook wel FC Porto worden. Tussen het gefrustreerde gemompel van Co door, viel op te maken dat zijn nieuwe werkgever eerst nog wat zaakjes zou moeten afhandelen met de huidige trainer. Die is nu opgestapt, de weg is vrij voor de gefrustreerde Co.
[..]
Bron: VI.nl
Grappenmaker. En dan nog vind ik het een eikel. Maar ja, hij is in december hopelijk weer weg!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:59 schreef cultheld het volgende:
mm, wat als Co dat Porto de dubbel laat winnen?
Als ie Kromkamp, Mathijsen, Vlaar, Timmer en Perez mee neemt?quote:Op maandag 23 mei 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Grappenmaker. En dan nog vind ik het een eikel. Maar ja, hij is in december hopelijk weer weg!
Je denkt nog steeds dat Co, nadat ie al ruim een maand geleden getekend heeft, niet intussen over alle spelers al rapporten heeft en ze heeft zien spelenquote:Op maandag 23 mei 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:
Wel geinig als Co zonder idee van de gemiddelde Portugese / Braziliaanse speler straks Ricardo Quaresma en Diego op de eerste training ziet.
Meteen na de eerste training zou wel humor zijn!quote:Op maandag 23 mei 2005 20:27 schreef Suijk het volgende:
Een weddenschapje afsluiten na hoeveel weken (of dagen) Hélder Postiga naar het tweede is gezet?
Zo is het.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:09 schreef Suijk het volgende:
Ik gun hem het beste.
Met dat geld kan Co weer een aantal NL spelers mee halen... kromkamp en landzaat misschien?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:37 schreef the_legend_killer het volgende:
En Porto wordt al helemaal leeggekocht door Dinamo
Dat wel , maar ik hoop dat hij mislukt bij Porto zodat Benfica weer kampioen kan wordenquote:Op maandag 23 mei 2005 23:43 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Met dat geld kan Co weer een aantal NL spelers mee halen... kromkamp en landzaat misschien?
Als ze het geld hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef Dylan Dog het volgende:
Seitaridis weg (rechtsachter)
Maniche weg (centrale middenvelder)
Vervangers: vul maar in...
quote:Adriaanse belooft Porto de titel
PORTO - Co Adriaanse heeft FC Porto dinsdag bij zijn presentatie als coach direct de Portugese landstitel beloofd. De eigenzinnige trainer deed de fans bij zijn komst twee beloften: de titel en aantrekkelijk, aanvallend voetbal.
Adriaanse tekent bij de Portugese topclub een tweejarig contract met een optie voor een derde jaar. Jan Olde Riekerink is zijn assistent. Adriaanse, die AZ na een succesjaar verlaat, doet geen concessies aan zijn stijl. Portugese clubs willen nog wel eens op het resultaat spelen en het accent op de verdediging leggen. Daar heeft Adriaanse geen trek in. "Ik wil dat Porto een aanvallende speelstijl laat zien, die attractief is voor het publiek. De toeschouwers moeten tevreden zijn na een wedstrijd van FC Porto."
Adriaanse wil de club en de spelers de komende weken leren kennen. "Ik vraag de supporters de club te steunen en vertrouwen te hebben in het werk dat we hier gaan verzetten. Hopelijk komen mijn beloften uit, net als die van José Mourinho in het verleden."
De huidige coach van Chelsea zegde bij zijn binnenkomst bij FC Porto de aanhang ook successen toe, die hij vervolgens daadwerkelijk boekte. Porto won onder zijn bewind onder meer de UEFA-beker en de Champions League.
Adriaanse sprak dinsdag van een "grote stap" in zijn carričre. "Ik heb jarenlang in Nederland getraind en nu kom ik terecht bij een topclub, een van de beste van de wereld. In Nederland herinnert iedereen zich de recente Europese successen in de UEFA Cup, Champions League en de Wereldbeker", zei Adriaanse tegen zijn Portugese gehoor.
De technische staf dient nog verder te worden ingevuld. Olde Riekerink komt erbij, de huidige keeperstrainer blijft, verder is nog niets duidelijk. De machtige voorzitter, Jorge Nuno Pinto da Costa, eist dat er nog een assistent-coach bijkomt die zowel Engels als Portugees spreekt. Zo wordt een goede communicatie tussen Adriaanse en de spelers gewaarborgd.
De Portugese pers wilde dinsdag graag weten of Adriaanse plannen heeft om Nederlandse spelers mee te nemen naar Portugal. De nieuwe hoofdtrainer ontweek de vraag behendig: "Het is niet van belang uit welk land een speler komt, het gaat erom of hij goed in het team past."
Bij AZ was de voormalig coach van onder meer Willem II en Ajax weinig luxe gewend, in Porto wordt dat geheel anders. Na een bezichtiging van het stadion en trainingscomplex was Adriaanse onder de indruk. "Alle voorwaarden om goed te werken zijn aanwezig. En er is een modern en fantastisch stadion, dat zich bij uitstek leent voor prachtige topwedstrijden."
Omdat die voorzitter dollartekens zag, zijn ze misschien wel de club met de hoogste transferinkomsten de laatste 2 jaar. Weet het eigenlijk wel zeker.quote:
Ja, moet ie vooral doen. Belachelijk idee.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Co gaat eerst al die volgevreten vedettes van Porto in het 2e zetten, boetes uitdelen voor scheef parkeren en de vetpercentages op het prikbord hangen en dan met allemaal talenten, gehaald uit de Nederlandse eerste divisie een topteam smeden.
Die idioot van een bondscoach wel.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:12 schreef methodmich het volgende:
Niemand passeert Vitor Baía.
Als Ricardo dan het alternatief is, zou ik schreeuwen om Baia.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:00 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar dat is natuurlijk makkelijker. Qua nationale ploeg wil een groot deel van het land geen Baía, als typische Porto-held.
4 keer verliezen en hij ligt eruit dus.quote:Co nu al een held in Porto
Door Rob den Hartog
,,FC Porto wordt volgend seizoen kampioen. Dat beloof ik. Met aantrekkelijk, aanvallend voetbal.''
In alle sportprogramma's op radio en televisie waren die woorden van Co Adriaanse gisteren groot nieuws in Portugal. Eindeloos werden de gloedvolle uitspraken herhaald die hij deed tijdens zijn spectaculaire presentatie in het Estadio do Dragoa, de hypermoderne thuishaven van FC Porto.
Vandaag pakken de sportbladen ook groot uit. Adriaanse heeft bij zijn eerste publieke optreden in Portugal een verpletterende indruk achtergelaten. De dolenthousiaste supporters kijken nu al verheerlijkt uit naar maandag 4 juli, de eerste officiële werkdag van hun nieuwe held. Na een seizoen vol kommer en kwel moet hij de gouden tijden van de in de sprankelende havenstad verafgode José Mourinho doen herleven.
Als een grootvorst stond Adriaanse gisteren voor een enorme batterij camera's. Uiterlijk zonder een spoortje nervositeit, beantwoordde hij alle vragen van het massaal uitgerukte journaille.
Terzijde gestaan door Pinto da Costa, de almachtige president van FC Porto, die superlatieven te kort kwam om zijn nieuwe oogappel de hemel in te prijzen. ,,Adriaanse staat voor goed voetbal en discipline. Hij is de man die deze club nodig heeft. We geven hem de tijd een nieuwe ploeg neer te zetten. Ook als hij drie keer verliest. Mijn vertrouwen in onze nieuwe man is grenzeloos.''
Adriaanse groeide en groeide bij die woorden van zijn nieuwe werkgever. ,,Ik heb afgelopen tijd best wel eens getwijfeld of het rond zou komen, maar ik ben ontzettend blij met deze club. Dit is absolute top. De organisatie staat, het trainingscomplex is misschien wel het mooiste van Europa. Kortom, alle omstandigheden zijn perfect om hier te kunnen presteren.''
Ook de nadrukkelijke aanwezigheid van Pinto do Costa schrikt Adriaanse niet af. ,,Ik ken ook alle verhalen, maar ga op mijn eigen gevoel af. Ik heb de president leren kennen als een aimabel mens, met wie ik in het Frans prima kan communiceren. Hij staat nog dichter bij de ploeg dan Scheringa bij AZ. Daar kan ik best mee leven, want de club is van hem. Porto is een grote club, maar desondanks een grote familie. Mijn kracht is spelers beter te maken en dat zal ook hier lukken.''
De taalbarričre beschouwt Adriaanse slechts als een tijdelijk probleem. ,,Drie dagen geleden ben ik begonnen met Portugees. Binnen drie, vier maanden moet ik die taal onder de knie hebben. Dat is belangrijk, want communicatie is de basis van succes. Begin juli begint mijn eigenlijke werk. Dan heb ik zeven weken de tijd om aan resultaten te bouwen. Tussentijds stel ik een tweede assistent aan, die uit dit prachtige land komt en de taal spreekt. Ook een keeperstrainer staat hoog op mijn wensenlijst.''
Adriaanse was in zijn element. Corrigeerde met een glimlach een Portugese verslaggever die ooit uit zijn mond optekende dat hij geen liefhebber is van het gecontroleerde, vaak verdedigende voetbal van Portugese clubs. ,,Dat heb ik nooit zo gezegd'', counterde hij charmant. ,,Dat heeft u misschien verkeerd begrepen.''
Later erkende hij in puur Nederlands gezelschap, dat hij wel degelijk vindt dat FC Porto onder zijn bewind avontuurlijker zal voetballen. ,,Ik heb de statistieken er op nagekeken. Slechts 20 doelpunten in 17 thuiswedstrijden. Dat kán niet. En het aantal gele en rode kaarten moet omlaag. Dit seizoen waren dat er geloof ik 90.''
Vakantie zit er voor Adriaanse deze zomer niet in. Op 4 juli, zijn eerste werkdag, wil de perfectionist optimaal aan de slag gaan bij zijn nieuwe club. Tegen die tijd zal hij stapels dvd's hebben bekeken en precies weten wat de zwakke en sterke kanten zijn van FC Porto. ,,Een gedegen analyse van de selectie, dat is nu mijn eerste klus. Pas daarna kan ik bekijken wat er hier moet veranderen.''
Voor de fans telt sinds de sprankelende presentatie van Co Adriaanse maar één ding: zijn belofte dat hun favorieten komend seizoen het gehate Benfica uit de hoofdstad Lissabon voorbij streven. ,,Daar zal ik me met alles wat in me zit keihard voor werken, dag en nacht.''
Was jij het nou die Mourinho wel eens vergeleek met Co?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:46 schreef methodmich het volgende:
Mourinho is onder het bewind van Pinto da Costa zo'n beetje de enige die niet ontslagen is.
quote:Paul Rosenmöller en... Co Adriaanse
TV Ned 1 - za 28 mei 20.32 uur
'Als je verliest, ben je heel eenzaam'
Na het pijnlijke ontslag bij Ajax heeft trainer Co Adriaanse van AZ afgelopen jaar sportieve revanche genomen door AZ van de onderste regionen naar de top van de eredivisie te leiden en na ruim twintig jaar weer Europees voetbal te laten spelen. Buiten het veld staat de trainer van het jaar 2004 bekend om zijn uitgesproken mening.
In de tweede aflevering van 'Paul Rosenmöller en ...' volgt Paul Rosenmöller Adriaanse tijdens zijn werk als trainer en worden plaatsen bezocht die voor Adriaanse belangrijk zijn. Zo belanden ze in de wijk waar hij opgroeide, de Spaarndammerbuurt in Amsterdam, en op de basisschool waar Adriaanse jarenlang gymleraar is geweest.
Daarnaast volgt Rosenmöller Adriaanse als deze samen met zijn vader zijn dementerende moeder in een verpleeghuis bezoekt. Adriaanse zegt zich vaak schuldig te voelen: "Dat ik denk: je staat midden in het leven, je verdient goed, staat midden in de publiciteit. En aan de andere kant weet je: mijn moeder zit in een verpleeghuis. Moet ik niet ontslag nemen en de jaren dat mijn moeder nog leeft er dagelijks voor haar zijn?"
Tijdens de voorbereidingen van de belangrijke UEFA-wedstrijd tegen Villareal praat Rosenmöller met Adriaanse over het trainersvak en de omgang met de media. Door de goede prestaties van AZ is de pers nu lovend over de trainer. Dat was in de periode na zijn ontslag bij Ajax wel anders. Adriaanse zegt over deze moeilijke tijd:
"Toen wilde ik ook eigenlijk geen trainer meer zijn. Ik dacht: dit nooit meer. Dat je niet meer zelf de regie van je leven in handen hebt. Want dat heb je dus niet als trainer. (...)
Er wordt over je geregeerd. Media kunnen jouw carričre heel erg positief of negatief beďnvloeden. Je zit in een enorme afhankelijkheidspositie."
Adriaanse noemt het vak van trainer zeer eenzaam: "Zeker als je verliest, sta je helemaal alleen. Kijk, als je wint is iedereen om je heen blij. Dan komen ze naar je toe en tikken ze je op je schouder. Maar als je verliest ben je heel eenzaam."
Zouden zijn eerste prijzen man. Dus niks definitief in een rijtje van groten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:. Slaagt hij erin met Porto hoofdprijzen te winnen staat hij definitief in het rijtje van de allergrootsten.
Wat een enorm zure zeikerd ben je eigenlijk Methodmich, als het hier over Adriaanse gaat..... ik heb nog geen positief woord over hem gehoord, altijd maar proberen om hem de grond in te werken, altijd elke poging aangrijpen om Co af te zeiken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zouden zijn eerste prijzen man. Dus niks definitief in een rijtje van groten.
Dat zien ze heus wel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:12 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar dat zien zijn fans niet.
Het was toch geen goede coach?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
De eerste aankoop van Co is een goede, keeper Hélton van Uniăo Leiria komt tot 2010.
Dan wordt het geen vakantie voor Co, maar deze filosofie is wel het beste. Kromkamp meenemen lijkt me wel een goede zet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:49 schreef methodmich het volgende:
Ik denk alleen dat Co geen Nederlanders moet halen, maar door moet gaan met hetgene waar Couceiro mee bezig was en wat Porto eerder succes bracht: jonge uitblinkende spelers uit de Superliga halen, van kleinere clubs.
Mij niet, voor Kromkamp zelf. Die moet gewoon in Duitsland of bij Valencia gaan spelen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:23 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dan wordt het geen vakantie voor Co, maar deze filosofie is wel het beste. Kromkamp meenemen lijkt me wel een goede zet.
Was al de 2e wedstrijd hoor... vorige week ook al 1-0 gewonnen thuis van Amadora.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef LuukBes het volgende:
Co heeft met Porto de eerste uit-overwinning binnen in de seizoensopening. 2-3. Terechte overwinning, matige partij.
Niet bijzonder overtuigend, maar wel gewoon goed. Want in Portugal win je nooit makkelijk met 2+ goals verschil.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:24 schreef methodmich het volgende:
Tegen Naval en Estrela Amadora, twee promovendi. Niet te vroeg juichen dus. 1-0 en 2-3 is dan niet bijzonder overtuigend.
Ah vandaar dat Gullit en Valderama zo slecht speelden altijd.quote:Op zondag 11 september 2005 18:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goeie zet van Co, dat soort ongedisciplineerd gedrag meteen aanpakken!En hij heeft nog gelijk ook, met die vlechhtjes zie je geen bal!
hahaha die moet je opsturen naar "het wereldje" van VI. Dan kom je er zeker op te staan!quote:
Vergeet Jan Pruin niet.quote:Op maandag 12 september 2005 20:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Co is gewoon de meest briljante voetbaltrainer die ooit op deze aardbol heeft rondgelopen/
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:20 schreef -Vaduz- het volgende:
De beste speler die de Rangers had was Arveladze. Maar hij speelt nu bij mijn oude club, AZ."
Ben bang dat hij dat in Portugal niet hoeft te proberen..quote:Op woensdag 14 september 2005 20:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tijd voor disciplinaire maatregelen!
strafrondjes lopen door het park? de hele week het gras maaien met de hand? een week naar een strafkamp op water en brood?
Heeft 'ie hier ook niet gedaan hoorquote:Op woensdag 14 september 2005 20:39 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ben bang dat hij dat in Portugal niet hoeft te proberen..
Terechte beslissing.quote:Op maandag 12 september 2005 19:24 schreef methodmich het volgende:
Benni is uit de selectie verwijderd momenteel. Zonde van Co.
Overigens gebruikt ie Quaresma toch maar weer wel, schoorvoetend op teruggekomen. Straks ook weer Benni dus.
Is dat een metafoor voor Ajax?quote:Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef methodmich het volgende:
Die prostituée was de ex-vrouw van Co, die hij berooid achter liet in Nederland.
quote:Adriaanse: 'Het is mijn schuld, ik schaam me'
FC Porto wilde woensdag zijn 112e verjaardag luister bijzetten met een overwinning op Artmedia Bratislava. Maar de Slowaken verpestten de goede sfeer in het Estádio do Dragăo door een 2-0 achterstand om te buigen in de 3-2 overwinning.
'Ik ben verantwoordelijk voor alles en ik schaam me. Het is een grote teleurstelling dat Porto heeft verloren op zijn verjaardag', boog coach Co Adriaanse na afloop het hoofd. 'Op papier waren we goed georganiseerd, maar op het veld bleek dat heel anders te zijn.'
De voormalig coach van AZ kreeg direct vragen of hij zijn aanvallende strijdwijze niet zou moeten aanpassen. 'Ik ben niet een coach die snel van tactiek verandert. We speelden goed. Ik dacht dat we de wedstrijd domineerden. FC Porto was beter, we hadden heel erg veel kansen. Na rust nam ik risico door de aanval te versterken, maar dat leverde geen resultaat op. Normaal gesproken win je die wedstrijden, waarom zou je dan van speelstijl veranderen?'
Vladimir Weiss, de coach van Artmedia, loofde zijn eigen tactiek. 'We wisten dat Porto veel via de vleugels zou aanvallen, dus onze tactiek was om er voordeel van te nemen, door veel diagonaal te spelen. Gelukkig werkte die strategie. Onze eerste goal gaf ons het geloof voor de comeback.'
De Portugese media snapten ook weinig van de nederlaag. Zoals Record: 'FC Porto verloor terwijl het in supervorm verkeerde tegen de Slowaken van Artmedia. Op de 112e verjaardag domineerden de Dragőes vanaf de aftrap, kwamen met met 2-0 voor, maar stonden toe dat resultaat om te laten keren in de tweede helft.'
En A Bola: 'FC Porto domineerde vanaf het begin en creëerde ontelbare mogelijkheden voor het doel. Artmedia leek geen enkele vuist te kunnen maken tegen de krachtigste van alle Portugese clubs. Maar ook al maakt Porto veel goals, het wordt teniet gedaan door de deplorabele vorm waarin de verdediging verkeert.'
Adriaanse was echter niet van plan zijn defensie de schuld te geven: 'Ik heb heel goede verdedigers.' En: 'Ik deed de voorbereiding, ik maakte de opstelling en ik bepaalde de tactiek.'
FC Porto heeft na de tweede nederlaag in de Champions League, heel wat werk te verzetten wil de Portugese koploper nog in aanmerking komen voor een plek in de knock-outfase van deze competitie. De komende twee duels wacht koploper Internazionale.
vi.nl
Oftewel: als er witte zakdoekjes komen, stapt Co zelf op. Hij vraagt om geduld, maar als de fans dat niet hebben ziet hij geen reden meer om door te gaan.quote:.C. Porto
Co Adriaanse deixa o aviso: ŤSe acenarem lenços brancos, vou-me emborať
Co Adriaanse năo poderia ter sido mais claro. O técnico holandęs tem conscięncia que os adeptos năo podem estar satisfeitos com a surpreendente derrota com o Artmedia, mas avisa que é preciso ter pacięncia. E vai mais longe: lenços brancos nas bancadas traduzir-se-ăo na sua saída.
ASF
ŤOs adeptos tęm de esperar. Se assobiarem e mostrarem lenços brancos, vou-me embora. Eles é que tęm de decidir, pois eu năo mudoť, afirmou Co Adriaanse, fazendo questăo de recordar que năo foi ele a oferecer-se para orientar os Ťdragőesť.
ŤO FC Porto foi-me buscar, sabia que eu era um treinador de 58 anos, que tenho a minha filosofia e o meu sistemať, assinalou.
O técnico holandęs, bem ao estilo que já vai caracterizando as suas conversas com a imprensa, refere que há muitos técnicos que poderiam assumir os destinos dos azuis-e-brancos: ŤSe os adeptos năo gostam de mim, entăo os dirigentes cometeram um erro e tęm de ir buscar outro treinador. Há por aí tantos, que gostam de jogar sempre pelo seguro, ŕ defesať.
quote:Co Adriaanse ook bij Porto al in de problemen
Het lijkt maar niet te combineren, Co Adriaanse als oefenmeester en een topclub, ditmaal genaamd FC Porto. Na zijn tweede nederlaag in de Champions League valt een bestuurslid over zijn speelstijl.
Porto-bestuurslid Poncio Monteiro liet tegenover radiozender Antena 1 weten dat Adriaanse bij de 2-0 voorsprong niet meer zo aanvallend had moeten spelen. 'Dat weet toch iedereen', verweet hij de oefenmeester.
Hierop reageerde Adriaanse furieus. 'Dat is nu eenmaal mijn persoonlijkheid. Dan hebben ze de verkeerde aangesteld', zegt Adriaanse.
'Als de supporters me niet willen, hoeven ze alleen hun witte zakdoekjes uit hun broek te trekken en ik ga naar huis'.
quote:Adriaanse tegen Koeman: 'Nu is alles anders'
13/10/2005 20:48
Zaterdag staan FC Porto en Benfica tegenover elkaar in het Estádio do Dragăo. Op geheel eigen wijze blikte Co Adriaanse vooruit met de Portugese pers op de confrontatie met Ronald Koeman.
'Nee, ik ben niet zenuwachtig. Ik ben nooit zenuwachtig', verzekerde Adriaanse zijn toehoorders. 'Ik denk dat het een speciale wedstrijd zal worden voor zowel FC Porto als Benfica. Het gaat om Clássico, en beide ploegen willen winnen.'
Zaterdagavond zal Adriaanse naast Benfica ook nog Ronald Koeman treffen, zijn opvolger bij Ajax. 'Het is de eerste keer dat we elkaar tegenkomen in Portugal, het is een andere situatie. Het is een Portugese klassieker. Onze spelers en onze clubs zijn Portugees. Het is geen wedstrijd tussen hem en mij, maar tussen FC Porto en Benfica.'
In Nederland duelleerde Adriaanse al enkele malen met Koeman, waarbij Adriaanse als coach van Willem II, Ajax of AZ aantrad en Koeman als trainer van Vitesse en Ajax. De resultaten spreken vooral in het voordeel van Koeman (zie tabel).
Weet ook Adriaanse: 'Het is waar dat ik in Nederland slechts twee keer heb gelijkgespeeld in de acht keren dat ik Koeman ben tegengekomen, maar deze wedstrijd in Portugal zal anders zijn. De cultuur, de tactiek en de sfeer, alles is anders.'
'Ik heb de laatste wedstrijden van Benfica gezien. Ze speelden goed tegen Manchester United, ondanks de nederlaag, en ze deden het in de competitie ook goed tegen Guimarăes. ' FC Porto bezet de eerste plaats met een voorsprong van zes punten op Benfica.
'Ik denk niet dat Koeman zijn tactiek zal aanpassen, hooguit enkele details. Ik verwacht het Benfica van de laatste weken te zien. Ik zal mijn filosofie ook niet veranderen', voorspelde Adriaanse, die nog niet weet of Benni McCarthy op tijd fit is en Lucho González op tijd terug is uit Argentinië.
Adriaanse tegen Koeman in de eredivisie
datum locatie Adriaanse - Koeman uitslag
10/04/2005 Amsterdam AZ - Ajax 2-4
03/10/2004 Alkmaar AZ - Ajax 0-0
28/03/2004 Alkmaar AZ - Ajax 1-1
01/11/2003 Amsterdam AZ - Ajax 2-3
27/04/2003 Alkmaar AZ - Ajax 1-3
17/05/2001 Amsterdam Ajax - Vitesse 1-2
15/10/2000 Arnhem Ajax - Vitesse 2-3
08/04/2000 Tilburg Willem II - Vitesse 0-4
ad.nlquote:’Ik heb Nederland nog geen moment gemist’
Door ROB HARTOG
Porto - Vanavond zit Co Adriaanse voor het eerst als coach op de bank bij de beladen Portugese voetbalklassieker tussen FC Porto en Benfica. Weer een nieuwe ervaring voor de 58-jarige Amsterdammer, die al ruim drie maanden dagelijks geniet van het zonovergoten leven in Portugal.
FOTO ANP
De Portugese zon doet Co Adriaanse zichtbaar goed. De bruine kop, nonchalante houding en ontspannen blik in zijn ogen vertellen zonder woorden dat het leven hem prima bevalt in Porto, de bruisende havenstad waar alleen de automobilisten haast hebben. ,,Ik heb Nederland nog geen moment gemist’’, erkent hij volmondig.
Al jaren droomde Adriaanse van een buitenlands avontuur. Tijdens zijn laatste maanden in Alkmaar verklapte hij regelmatig dat hij compleet was uitgekeken op zijn geboorteland. Als coach miste hij de waardering voor zijn werk, als mens ergerde hij zich steeds meer aan het, volgens hem, toenemende gebrek aan onderling respect binnen de Nederlandse samenleving. ,,Het was inderdaad tijd om weg te gaan. De geest was daar al een poosje rijp voor’’, geeft hij toe. ,,Het liefst was ik al eerder vertrokken, maar er kwam alsmaar geen club voor me. Soms vrat dat aan me. Ik ben tenslotte al 58, de tijd begon te dringen.’’ Met FC Porto kreeg Adriaanse eindelijk de buitenlandse topclub waarnaar hij al jaren hunkerde.
,,Alles ruikt hier naar voetbal. Dit is een hele grote club. Kijk de geschiedenis er maar op na. Je wint niet zomaar de UEFA Cup en de Champions League. De omstandigheden om te werken zijn perfect. De faciliteiten ideaal. Een prachtig stadion, een luxueus trainingscomplex en een jonge, kwalitatief sterke spelersgroep. En de club geeft me alle ruimte om te handelen zoals mij dunkt dat het goed is. De president heeft me intensief gevolgd voordat hij me als trainer binnenhaalde. Kent mijn visie op voetbal en staat daar volledig achter.’’
De fanatieke aanhang van FC Porto draagt de nieuwe trainer op handen. Weliswaar vallen de prestaties in de Champions League tot nu toe bitter tegen, maar in de competitie staat de club samen met Sporting Braga en Nacional Madeira fier boven aan, vier punten los van aartsrivaal Benfica. ,,Als ik boodschappen doe, is iedereen heel aardig tegen me’’, zegt Adriaanse. ,,Van alle kanten krijg ik dan schouderklopjes en complimenten. Ik heb onze supporters bij mijn introductie het kampioenschap én goed voetbal beloofd. De fans zien ook dat we keihard werken om die belofte waar te maken.’’
Ondanks die bijna zorgeloos uitgesproken woorden, drong een week geleden tot Nederland door dat Adriaanse publiekelijk zijn excuses had aangeboden voor het slechte spel van zijn ploeg. En dat hij dreigde subiet op te stappen zodra de toeschouwers op de tribune begonnen te zwaaien met witte zakdoekjes, in zuidelijk Europa het vaste ritueel van supporters om hun ongenoegen kenbaar te maken. ,,Dat is in Nederland verkeerd op de televisie gekomen. Er is geknipt in de beelden’’, weerlegt Adriaanse. ,,De club bestond precies 112 jaar. Samen met de president hebben we de supporters bij een thuiswedstrijd in ons stadion uitgenodigd om die verjaardag te vieren. Jammer genoeg verspeelden we in de slotfase een 2-0 voorsprong en werd het gelijk. Toen heb ik na afloop inderdaad mijn excuses aangeboden. Als je zoveel mensen uitnodigt voor een feestje en dat festijn valt uiteindelijk een beetje tegen, dan is het volgens mij alleen maar fatsoenlijk je daar openlijk voor te verontschuldigen. De supporters hebben dat erg gewaardeerd.’’
Co Adriaanse weet evenwel als geen ander dat zijn krediet snel opraakt zodra de prestaties tegenvallen. In dat opzicht staat hij voor een cruciale week, met vanavond de beladen klassieker tegen Benfica en volgende week het duel met Internazionale, een wedstrijd die FC Porto niet mag verliezen, wil het nog uitzicht houden op het bereiken van de tweede ronde van de Champions League. ,,Natuurlijk geeft dat enige druk’’, zo beseft de Amsterdammer. ,,Dat hoort nu eenmaal bij een topclub. Zeker in een land als Portugal waar de belangstelling voor voetbal zo groot is. Ook in de media. Dagelijks verschijnen hier drie sportkranten, dus alles wat bij de club voorvalt wordt uitvergroot. Gelukkig gebeurt dat wel met kennis van zaken. De pers hier is minder hard dan in Nederland. En heeft verstand van voetbal. Méér dan in Nederland, waar de meeste journalisten er naast het voetbal nog een andere sport bijdoen.’’
Na ruim drie maanden Porto kan Co Adriaanse inmiddels bijna alles lezen wat over hem wordt geschreven. Alleen zelf Portugees spreken wil nog niet zo best lukken. Hij moet dan teruggrijpen op het Engels of het Frans. ,,Lezen gaat goed, spreken is nog te moeilijk voor me. Het Portugees is een lastige taal. Maar ik krijg dat binnenkort heus wel onder de knie. Ik ben aan mijn achttiende taalles toe.’’
Adriaanse beseft dat het zo snel mogelijk machtig worden van de taal van levensbelang is om als coach in Porto te slagen. ,,Ik erken dat het een handicap is dat ik nog geen Portugees spreek. Communicatie is heel belangrijk. Ik durf te zeggen dat het een van mijn kwaliteiten is. Als je voor een groep staat, is de voetbaltaal meestal genoeg en die woorden ken ik nu natuurlijk wel. Coaching bij een wedstrijd is ook geen probleem. Maar als je als trainer een diepgaand individueel gesprek wilt voeren met een speler, is het heel vervelend wanneer je elkaar niet verstaat. Dat is een belemmering, ja. Helaas heb ik de tijd niet om een week onder te duiken in een klooster om intensief de taal te leren, maar eigenlijk zou dat wel moeten.’’
Koeman: Als je verliest, ben je direct een slechte coach
Ronald Koeman heeft er begrip voor dat de Portugese media de klassieker FC Porto - Benfica ook een beetje beschouwen als een strijd tussen hem en Co Adriaanse. ,,Natuurlijk gaat het primair om de clubs, maar ik snap best dat het een extra tintje geeft dat beide teams een Nederlandse coach hebben’’, zei hij gisteren in Lissabon vlak voor het vertrek per bus naar het circa 300 kilometer noordelijker gelegen Porto.
,,Temeer omdat ze hier ook weten dat we wederzijds wel eens wat onaardige opmerkingen over elkaar hebben gemaakt, nadat ik Adriaanse bij Ajax als trainer heb opgevolgd. Overigens ben ik daar nooit mee begonnen.’’
De trainer van Benfica heeft het prima naar zijn zin in Lissabon. Zeker nu er verbetering zit in de prestatiecurve van zijn ploeg voelt hij zich op zijn gemak in de Portugese hoofdstad. ,,Dat geldt ook voor mijn gezin’’, vertelt hij. ,,Ons voordeel is wel dat we de taal begrijpen omdat we Spaans spreken, dat heeft wel wat raakvlakken met het Portugees. Het is geen voorwaarde om als voetbaltrainer te slagen, maar het is wel handig als je met anderen kunt communiceren. Ik heb in het begin wel moeten wennen aan de andere cultuur. Als coach kun je het alleen maar goed doen als je wint. Als je hier verliest, ben je meteen een slechte trainer.’’
Koeman realiseert zich dat vanavond in het Drakenstadion voor hem veel op het spel staat. Niet alleen omdat de botsingen tussen de voetbalgrootmachten Benfica en FC Porto van oudsher beladen zijn, maar ook omdat de kloof op de ranglijst tussen beide clubs oploopt naar zeven punten bij winst van zijn tegenstrever Adriaanse.
Een oliesjeik?quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:25 schreef Radegast het volgende:
Co gaat ontslagen worden, en zal twee maanden intens treuren.
En dan gaat de telefoon, ....... Wie o wie, zou dat zijn?![]()
of je trapt ff een open deur in.quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat erom waar hij staat aan het eind van het seizoen, zolang Porto kampioen wordt is er niets aan de hand
Hij zei achteraf dat het Benfica suporters waren die hadden gezwaaid.Waarop de Porto aanhang weer kwaad werd.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:14 schreef DeTolk het volgende:
Co zou toch vertrekken als de witte zakdoekjes kwamen?
Lucho staat tweede in het A Bola klassement speler v/h jaar tot nu toe, López is vooral ongelukkig en gisteren geblesseerd geraakt. Co ziet het niet zo in hem zitten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:43 schreef fernando_redondo het volgende:
Weet iemand hoe Lucho Gonzalez en Lisandro Lopez het doen bij Porto?
Welk voorwerk dan?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:01 schreef JorgeCampos het volgende:
zou zonde voor Porto zijn.. Als Co mag blijven kan het best zo zijn dat hij dit jaar 3e wordt en ontslagen wordt maar dat het jaar daarna geoogst kan worden dankzij het voorwerk van Co.
Volgens mij zei Ronnie Vlaar dat.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:40 schreef tong80 het volgende:
Kromkamp von Luc Nijholt de beste trainer die ie had gehad
ja nu nog niks natuurlijk, maar als hij daar een jaar zit acht ik 'm wel in staat om een goed aanvallend team te smeden. Is 'm bij Willem II en Az tenslotte ook gelukt. (geen topclubs.. misschien past hij daar gewoon niet bij)quote:Welk voorwerk dan?
Oh ja, maar het blijft vermakelijk.quote:
Ik verwacht zelf dat hij binnen de korste keren een van de betere middenvelders van Europa zal zijn. Hopelijk komt dat uitquote:Lucho staat tweede in het A Bola klassement speler v/h jaar tot nu toe, López is vooral ongelukkig en gisteren geblesseerd geraakt.
Hij zorgt in elk geval voor leuke uitspraken, maar ik denk niet dat ze dat in Portugal lang zullen waarderen als Co de tweede ronde CL niet haalt en blijft aanmodderen.quote:
Co hoort daar ook niet denk ik nee, past meer in Duitsland.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:31 schreef popolon het volgende:
Klopt, maar Co hoort daar ook helemaal niet, Porto is een kloteploeg.
't Blijft gewoon een fantastische joker die de saaie trainerswereld mooi op weet te fleuren.
Co moet bondscoach worden van Noord-Korea of China. Bij Porto past hij helemaal niet. Na zijn afgang in de CL tegen Bratislava nu een debacle tegen Benfica. Nog een wanprestatie en hij ligt eruit. Niemand zit daar te wachten op het voetbal zoals Co dat wil zien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
Co moet werken met slaafse spelers. In Japan bijvoorbeeld.
krijg anders het idee dat 2 jaar behoorlijk lang is daar in in het zuiden van europa.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:11 schreef methodmich het volgende:
Dat is onzin natuurlijk. Co is een korte termijn man. Na 2 jaar is ie al op.
Een beetje meer respect voor de trainer zou ik niet verkeerd vinden eigenlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
Misschien kan Co beter het nationaal militairenteam trainen dan....
Wat een onzin zeg.
Je grootste kracht is het respecteren van je vijand Method, en zo ergis het toch niet met Co?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:08 schreef methodmich het volgende:
Co heeft zelf ook geen respect voor zijn spelers, is inmiddels uit de vele interviews met AZ-spelers gebleken. Zoals het ook al in Tilburg en Amsterdam was. Dus nee, Co verdient mijn respect niet. Integendeel. Bij Porto ook al weer de nodige acties die weinig respect afdwingen.
A) dat zijn inderdaad diplomatieke blunders van Co en hadden door de voorzitter bestraft moeten worden imo.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:17 schreef methodmich het volgende:
Zo erg is het niet met Co?
Mwah, als je bij elke nederlaag je spelers de schuld geeft en zelf bij zeges vooraan staat te dansen....
Als je openlijk op TV spelers bekritiseert en een hele voetbalcultuur (de Braziliaanse) schoffeert...
Ik weet niet of het zo erg niet is.
Co verneukt inderdaad ook zichzelf nu in de media door zaken te ontkennen die overduidelijk zijn en dat zal niet echt gewaardeerd worden, maar men rekent hem pas af als de resultaten écht ondermaats zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef methodmich het volgende:
Nou, de Portugese media hebben Co toch echt met alle egards behandeld. Ze quoten gewoon alles en dan valt dit extra op.
Maar goed, mijn mening is duidelijk. Ik vind Co niet meer van deze tijd als trainer.
Misschien kan hij van Noord-Korea wel een dreamteam maken, wie weet, de jeugd presterde op het afgelopen WK behoorlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Dat ben ik met je eens, dat laatste. Geschikt voor Duitsland en Azië.
- en je jonge spelers hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat een gezeur , Co is gewoon een wereldtrainer die als niemand anders een team kan bouwen. Discipline en tucht is een cruciaal onderdeel van zijn methode. Co als trainer is een garantie op succes, mits je hem de vrije hand geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |