quote:Paul Rosenmöller en... Co Adriaanse
TV Ned 1 - za 28 mei 20.32 uur
'Als je verliest, ben je heel eenzaam'
Na het pijnlijke ontslag bij Ajax heeft trainer Co Adriaanse van AZ afgelopen jaar sportieve revanche genomen door AZ van de onderste regionen naar de top van de eredivisie te leiden en na ruim twintig jaar weer Europees voetbal te laten spelen. Buiten het veld staat de trainer van het jaar 2004 bekend om zijn uitgesproken mening.
In de tweede aflevering van 'Paul Rosenmöller en ...' volgt Paul Rosenmöller Adriaanse tijdens zijn werk als trainer en worden plaatsen bezocht die voor Adriaanse belangrijk zijn. Zo belanden ze in de wijk waar hij opgroeide, de Spaarndammerbuurt in Amsterdam, en op de basisschool waar Adriaanse jarenlang gymleraar is geweest.
Daarnaast volgt Rosenmöller Adriaanse als deze samen met zijn vader zijn dementerende moeder in een verpleeghuis bezoekt. Adriaanse zegt zich vaak schuldig te voelen: "Dat ik denk: je staat midden in het leven, je verdient goed, staat midden in de publiciteit. En aan de andere kant weet je: mijn moeder zit in een verpleeghuis. Moet ik niet ontslag nemen en de jaren dat mijn moeder nog leeft er dagelijks voor haar zijn?"
Tijdens de voorbereidingen van de belangrijke UEFA-wedstrijd tegen Villareal praat Rosenmöller met Adriaanse over het trainersvak en de omgang met de media. Door de goede prestaties van AZ is de pers nu lovend over de trainer. Dat was in de periode na zijn ontslag bij Ajax wel anders. Adriaanse zegt over deze moeilijke tijd:
"Toen wilde ik ook eigenlijk geen trainer meer zijn. Ik dacht: dit nooit meer. Dat je niet meer zelf de regie van je leven in handen hebt. Want dat heb je dus niet als trainer. (...)
Er wordt over je geregeerd. Media kunnen jouw carrière heel erg positief of negatief beïnvloeden. Je zit in een enorme afhankelijkheidspositie."
Adriaanse noemt het vak van trainer zeer eenzaam: "Zeker als je verliest, sta je helemaal alleen. Kijk, als je wint is iedereen om je heen blij. Dan komen ze naar je toe en tikken ze je op je schouder. Maar als je verliest ben je heel eenzaam."
Zouden zijn eerste prijzen man. Dus niks definitief in een rijtje van groten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:. Slaagt hij erin met Porto hoofdprijzen te winnen staat hij definitief in het rijtje van de allergrootsten.
Wat een enorm zure zeikerd ben je eigenlijk Methodmich, als het hier over Adriaanse gaat..... ik heb nog geen positief woord over hem gehoord, altijd maar proberen om hem de grond in te werken, altijd elke poging aangrijpen om Co af te zeiken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zouden zijn eerste prijzen man. Dus niks definitief in een rijtje van groten.
Dat zien ze heus wel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:12 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar dat zien zijn fans niet.
Het was toch geen goede coach?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
De eerste aankoop van Co is een goede, keeper Hélton van União Leiria komt tot 2010.
Dan wordt het geen vakantie voor Co, maar deze filosofie is wel het beste. Kromkamp meenemen lijkt me wel een goede zet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:49 schreef methodmich het volgende:
Ik denk alleen dat Co geen Nederlanders moet halen, maar door moet gaan met hetgene waar Couceiro mee bezig was en wat Porto eerder succes bracht: jonge uitblinkende spelers uit de Superliga halen, van kleinere clubs.
Mij niet, voor Kromkamp zelf. Die moet gewoon in Duitsland of bij Valencia gaan spelen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:23 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dan wordt het geen vakantie voor Co, maar deze filosofie is wel het beste. Kromkamp meenemen lijkt me wel een goede zet.
Was al de 2e wedstrijd hoor... vorige week ook al 1-0 gewonnen thuis van Amadora.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef LuukBes het volgende:
Co heeft met Porto de eerste uit-overwinning binnen in de seizoensopening. 2-3. Terechte overwinning, matige partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |