abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27348553
quote:
Paul Rosenmöller en... Co Adriaanse
TV Ned 1 - za 28 mei 20.32 uur

'Als je verliest, ben je heel eenzaam'

Na het pijnlijke ontslag bij Ajax heeft trainer Co Adriaanse van AZ afgelopen jaar sportieve revanche genomen door AZ van de onderste regionen naar de top van de eredivisie te leiden en na ruim twintig jaar weer Europees voetbal te laten spelen. Buiten het veld staat de trainer van het jaar 2004 bekend om zijn uitgesproken mening.

In de tweede aflevering van 'Paul Rosenmöller en ...' volgt Paul Rosenmöller Adriaanse tijdens zijn werk als trainer en worden plaatsen bezocht die voor Adriaanse belangrijk zijn. Zo belanden ze in de wijk waar hij opgroeide, de Spaarndammerbuurt in Amsterdam, en op de basisschool waar Adriaanse jarenlang gymleraar is geweest.

Daarnaast volgt Rosenmöller Adriaanse als deze samen met zijn vader zijn dementerende moeder in een verpleeghuis bezoekt. Adriaanse zegt zich vaak schuldig te voelen: "Dat ik denk: je staat midden in het leven, je verdient goed, staat midden in de publiciteit. En aan de andere kant weet je: mijn moeder zit in een verpleeghuis. Moet ik niet ontslag nemen en de jaren dat mijn moeder nog leeft er dagelijks voor haar zijn?"

Tijdens de voorbereidingen van de belangrijke UEFA-wedstrijd tegen Villareal praat Rosenmöller met Adriaanse over het trainersvak en de omgang met de media. Door de goede prestaties van AZ is de pers nu lovend over de trainer. Dat was in de periode na zijn ontslag bij Ajax wel anders. Adriaanse zegt over deze moeilijke tijd:

"Toen wilde ik ook eigenlijk geen trainer meer zijn. Ik dacht: dit nooit meer. Dat je niet meer zelf de regie van je leven in handen hebt. Want dat heb je dus niet als trainer. (...)
Er wordt over je geregeerd. Media kunnen jouw carrière heel erg positief of negatief beïnvloeden. Je zit in een enorme afhankelijkheidspositie."

Adriaanse noemt het vak van trainer zeer eenzaam: "Zeker als je verliest, sta je helemaal alleen. Kijk, als je wint is iedereen om je heen blij. Dan komen ze naar je toe en tikken ze je op je schouder. Maar als je verliest ben je heel eenzaam."
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:59:15 #152
55651 JaWi
Shalom.
pi_27348628
Die Rosenmöller had volgensmij al weken een harde leuter omdat hij de primeur had .
slettebak [@] gmail.com
pi_27348648
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:. Slaagt hij erin met Porto hoofdprijzen te winnen staat hij definitief in het rijtje van de allergrootsten.
Zouden zijn eerste prijzen man. Dus niks definitief in een rijtje van groten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:43:12 #154
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_27349931
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zouden zijn eerste prijzen man. Dus niks definitief in een rijtje van groten.
Wat een enorm zure zeikerd ben je eigenlijk Methodmich, als het hier over Adriaanse gaat..... ik heb nog geen positief woord over hem gehoord, altijd maar proberen om hem de grond in te werken, altijd elke poging aangrijpen om Co af te zeiken.

Als Co je niet bevalt, dan kan je hem toch negeren in plaats van hier telkens de zure zeikerd uit te hangen??? Tis een fan-topic, geen zeik-topic.... je weet waar de 'nieuw topic' knop zit, dus open je eigenste Co afzeik topic, in plaats van hier de hele tijd te kankeren, nu weten we het wel.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_27350259
Beetje tegengas kunnen al die adepten wel gebruiken hoor... Bovendien dient hier Co besproken te worden in al zijn facetten. Dat heet een forum.
www.thuisuiteten.nl
pi_27350787
Het is wel de waarheid, Co heeft nog geen enkele prijs gepakt. Telkens als het lastig wordt loopt hij ook weg. Alleen als het goed gaat hangt hij de getapte jongen uit, als het minder gaat dan ligt het aan iedereen van de wasjuffrouw tot de pers, behalve aan Co.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27350880
Ja, maar dat zien zijn fans niet. Die ontkennen dat net zo hardnekkig als ik dan op mijn beurt de soms wel degelijk aardige prestaties van Co ontken, dan krijg je uiteindelijk een mooi beeld ergens in het midden.
www.thuisuiteten.nl
pi_27362404
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:12 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar dat zien zijn fans niet.
Dat zien ze heus wel.
pi_27381140
De eerste aankoop van Co is een goede, keeper Hélton van União Leiria komt tot 2010.
www.thuisuiteten.nl
pi_27381200
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
De eerste aankoop van Co is een goede, keeper Hélton van União Leiria komt tot 2010.
Het was toch geen goede coach?
pi_27381393
Daarom kan hij toch nog wel een goede aankoop doen of er in ieder geval zijn fiat aangeven? Dat staat er los van.
www.thuisuiteten.nl
pi_27387288
Helton is een man voor de toekomst, inderdaad een goede aankoop.
That's all folks!
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:05:01 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27390765
Ik heb er een hard hoofd in, omdat hij toch geen tijd krijgt en de club vast leegloopt. Maar als hij twee jaar krijgt om puur te bouwen, zou het vast wel kunnen lukken. Mits hij de paaseieren in Alkmaar laat.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27393185
Met het geld dat hij voor handen heeft is er wel wat mogelijk.
That's all folks!
pi_27411620
Ik denk alleen dat Co geen Nederlanders moet halen, maar door moet gaan met hetgene waar Couceiro mee bezig was en wat Porto eerder succes bracht: jonge uitblinkende spelers uit de Superliga halen, van kleinere clubs.
www.thuisuiteten.nl
pi_27436424
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:56 schreef Radegast het volgende:

[..]
Schopje,

Vanavond dus
pi_27436476
Ik kijk toch niet. Ik kan die vent niet uitstaan....

Rosemoller hé
pi_27437672
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:49 schreef methodmich het volgende:
Ik denk alleen dat Co geen Nederlanders moet halen, maar door moet gaan met hetgene waar Couceiro mee bezig was en wat Porto eerder succes bracht: jonge uitblinkende spelers uit de Superliga halen, van kleinere clubs.
Dan wordt het geen vakantie voor Co, maar deze filosofie is wel het beste. Kromkamp meenemen lijkt me wel een goede zet.
That's all folks!
pi_27437730
Co is wel ok, Rosemöller niet
Maar het gaat om Co, niet om Paultje
20:30 @ ned.1
  zondag 29 mei 2005 @ 15:29:09 #170
17328 methodmich
Nummer 10
pi_27453625
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:23 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Dan wordt het geen vakantie voor Co, maar deze filosofie is wel het beste. Kromkamp meenemen lijkt me wel een goede zet.
Mij niet, voor Kromkamp zelf. Die moet gewoon in Duitsland of bij Valencia gaan spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_27457707
Ik vond het een leuke uitzending
pi_30017086
Co heeft met Porto de eerste uit-overwinning binnen in de seizoensopening. 2-3. Terechte overwinning, matige partij.
pi_30017177
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:37 schreef LuukBes het volgende:
Co heeft met Porto de eerste uit-overwinning binnen in de seizoensopening. 2-3. Terechte overwinning, matige partij.
Was al de 2e wedstrijd hoor... vorige week ook al 1-0 gewonnen thuis van Amadora.
pi_30017227
Oh.

Ik las ergens seizoensopening, zeker fout gelezen.
pi_30017250
Co is goed bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')