abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:19:12 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26774935
het grote kleine babietjestopic, deel 49

Starring:

17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 16-05-2005 16:54:55 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:21:56 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26774996
En Rottdog schreef iets interessants over Gamma!

edit: de rest heb ik even naar [Centraal] nu in de aanbieding, deel 3 verplaatst

[ Bericht 65% gewijzigd door E.T. op 06-05-2005 12:38:24 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:40:40 #3
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26775408
Maar even zelf verplaatst naar waar het hoort
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2005 @ 14:36:04 #4
43556 miss_dynastie
pi_26778025
Wiseguy, hoe is met met Dione?
En Superted, hoe is het met Noor?
pi_26779284
Met Thijs gaat het weer goed iig.
Hij hoest al stukken minder en het slapen zonder zetpil gaat ook goed, ik hoor hem ook bijna niet meer knorren in zijn bedje.
Maandag is de laatste dag dat Thijs antibitica krijgt en dan dinsdag even langs de huisarts om te kijken of zijn longetjes terug schoon zijn.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26791329
fijn bar&mar!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 08:52:25 #7
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26795663
Ik ben blij dat het met Thijs beter gaat Bar. Met Kai is gelukkig ook weer helemaal de oude. Het kuurtje heeft hier zijn werk gedaan.

Even een vraagje voor de wat meer ervaren mama's. Als je niet tegen vieze verhalen kan moet je dit maar niet lezen. Sinds een paar weken word ik iedere morgen verwelkomd door een lekkende poepbroek. Op de een of andere manier kunnen de luiers de hoeveelheid niet meer aan wat tot gevolg heeft dat alle pyjama's en rompers continu in de week staan en ik op mijn nuchtere maag elke dag met mijn handen in de poep zit. We gebruiken luiers van de Lidl en die doen hun werk prima, maar dus niet 's nachts. Heeft iemand enig idee welke luiers geschikt zijn voor het 'stevigere werk'?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:26:02 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26796362
Fijn dat die twee jongetjes alweer wat beter zijn. Ik heb geen idee M@x, Jolie die poept altijd meteen na het avondeten

Ik heb m'n eerste opvoedkundige 'iets' Vind het best moeilijk.
Laat ik voorop stellen dat Jolie echt een super makkelijk kind is, altijd en overal slapen, lief en eten en drinken. Alles gaat goed. Maar ze heeft soms iets.
Soms ineens gaat ze zitten en buigt d'r hoofd naar d'r voetjes, gaat snikkende geluidjes maken (we noemen d'r al flauw 'de stervende zwaan') kijkt dan es omhoog, als ze denkt dat het niet het gewenste resultaat heeft dan komt ze snikkend omhoog en probeert ze nog eens een traantje uit te persen. Niks aan de hand dus.
Ik probeer er niet te veel op in te gaan maar iedereen zegt dat ze nog te klein is voor zulke dingen, ik weet het niet zo goed. Als er echt gehuild wordt omdat ze iets niet kan of omdat ze valt of wat dan ook dan troost ik d'r heus wel. Maar ik wil niet te veel ingaan op zulk gedrag maar ja, ze is ook nog wel klein en ik wil d'r niet alleen laten met d'r verdrietjes. Echt moeilijk vind ik.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:49:39 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26800551
Heeft ze het mischien meegekregen van de al wat oudere kindjes bij de oppas?

Waarom vinden ze haar eigenlijk te klein voor deze dingen? De 1 is nou eenmaal vlotter als de ander en Jolie weet gewoon blijkbaar ook hoe ze haar zin kan krijgen. Zou het dus ook negeren en er niet echt op ingaan. Als ze echt verdrietig is weet je het wel, echt waar

Zoë is ook erg makkelijk en weet donders goed wat ze wil, er zit gewoon een kop op zoals wij dan zeggen. Zoë wil heel graag staan tot drammens aan toe zeg maar en laat ook duidelijk zien of we haar dan niet zielig genoeg vinden anders gaat tja kan het geluid niet echt omschrijven maar heel zwaar brommen/grommen. Dan is ze gewoon heel zielig op haar manier
pi_26801697
Ik had echt mijn grote mond moeten houden over het feit dat het met Thijs beter zou gaan.

Het hoesten gaat er weer lekker aan toe en hij gorgeld lekker, voor ons heel duidelijk dat er nog steeds slijm in zijn longetjes zit.

Straks proberen nog eens te stomen en hopelijk komt het wat los.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:54:56 #11
61800 Rottdog
pi_26802082
Als het kan Bar_en_Mar geen melkproducten geven want dat houdt het slijm weer vast.
pi_26802322
hij krijgt straks nog fruit en daarna avond eten bv krijgt hij voor het slapen gaan pas weer
Zal hem zo iig wat water geven vind hij lekker.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:10:52 #13
3142 m@x
pi_26802481
Ik geloof niet dat Jolie te klein is voor dat soort buien hoor Luchtbel. Kai kan op zijn tijd ook de dramaqueen uithangen. Vooral als meneer weer eens besluit dat de afstandbediening in zijn mond moet en hij krijgt zijn zin niet, dan komt er een partij herrie uit waar je niet lekker van wordt. Ik denk dat het het beste is om dat soort gedrag maar te negeren. Dat is eigenlijk het enige wat je op dit moment kan doen. Als ze wat groter zijn kan je ze tenminste uitleggen waarom ze zich niet zo moeten gedragen, maar bij babietjes gaat dat gewoon nog niet.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:42:57 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26803192
Ja ik weet ook niet wat het is. Ze gilt en tiert ook wel eens als ze iets wil wat niet lukt/ kan/ mag maar dit doet ze dan zomaar opeens. Ook terwijl we zitten te spelen ofzo. Zo raar.
Ik maak me misschien veel te veel zorgen (die kans is groot...) maar aan de andere kant maak ik me wel echt zorgen, gewoon over hoe alles moet. Zeker als ik kijk naar hoe ik was als kind/ puber, obsessief, dwingend, manipulerend en schijt aan werkelijk alles. Ik heb met opzet gekwetst, beledigd, bezorgd gemaakt, gestolen en pijn gedaan, ook bij mensen waar ik wel van hield. De kans dat zij dit soort trekjes heeft is behoorlijk groot aangezien mijn ex nou ja geen haar beter is En als ik zij hoe zij nu soms dingen doet. Ik weet wel, alle kindjes doen zulke dingen en de ene wat erger dan de ander. Maar het lijkt wel alsof het niet serieus genomen mag worden. Dat als ik er iets over zeg er meteen gedaan moet worden alsof ik d'r in een hokje druk of wat dan ook.
Nou als ik het ergens niet mee eens ben is het wel met dat soort dingen, ik vind dat er veel te snel met van alles en nog wat gegooid wordt tegenwoordig maar dat terzijde.
Ik weet gewoon alleen dan soms niet wat ik nou moet doen, ik wil d'r niet tekort doen maar ook weer niet oververwennen. Ik wil niet haar gevoelens onderdrukken maar ik wil ook niet bij ieder piepje toegeven aan haar. Nou ja ik weet ook niet precies. Ik til er vast veel te zwaar aan maar ja tis weer moederdag tijd enzo dan heb ik dat soort dingen. Hoewel het al wel langer speelt maar ik kan er nu wel gewoon van huilen. Twijfels over wat nou gewoon een goede manier is om hier mee om te gaan. Misschien moet ik maar es een goed boek lezen over vorming van het karakter ofzo.

Edit: Oh en nogmaals, het is echt een schat hoor. Gister mee naar een verjaardag en ze gaat gewoon slapen, is een uur bezig om zelf een koekje uit de verpakking te halen, geeft zulke lieve kusjes enzovoorts. Misschien is dat het nou juist, ik wil gewoon als ik zie dat ze iets 'heeft' naar d'r toe gaan en d'r oppakken en d'r troosten zoals zij dat het liefst heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 07-05-2005 15:48:11 ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:48:59 #15
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26803348
Nou daar ben ik weer in het babytjes topic, een jaartje later...

Nogmaals bedankt voor de leuke felicitaties en complimenten.

Hier gaat alles erg lekker, Yoram is een lekker ventje, doet het hartstikke goed. Hij slaapt 20 uur op een dag, wordt wakker voor een voeding en tukt weer tevreden verder. Als hij dan een wakker moment heeft is dat echt super genieten, hij kan van die grappige bekkies trekken, heerlijk!
Hij was prachtig roze na de bevalling, had op dag 2 wat van die rode gewenningsplekjes, en later zag hij wat geel, maar nu is ie mooi en gaaf aan het worden met blonde haartjes

De borstvoeding gaat super goed! Nu de stuwing op zn retour is, begint het steeds leuker te worden, ik heb alleen wel een paar kloofjes...
Ik heb van mijn ouders wat geld gekregen (en een kraam-kado-pakket) en van dat geld heeft Remco een voedingskussen gekocht, super zijn die dingen zeg! Echt heerlijk zitten tijdens het voeden!

Het lekkerste moment van de dag is wel het badje, dat vindt hij wel zo heerlijk! En het mooie van die chantalatub is dat hij er in ligt op de manier waarop hij ook in mijn buik lag. Prachtig om te zien hoe hij er in beweegt en geniet!

Chiara vindt het ook allemaal wel oke met een broertje erbij. Vanaf het eerste begin gaat het erg goed, maar vond ze het huilen van Yoram niet leuk, daar werd ze zelf ook verdrietig van. Maar iedere ochtend staat ze weer vol enthousiasme naar dr slapende broertje te kijken. Yoram krijgt meer kusjes van Chiara dan papa en mama bij elkaar.
Chiara doet het ook hartstike goed als zus!

Dat shirt heb ik zelf gemaakt. "Hoera ik ben zus geworden" staat erop.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:59:26 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26803590
Mel super zo mooi
Fijn dat het zo goed gaat
pi_26804003
Hey Mel! Ik kan weer reageren gelukkig, want je topic was weer dicht.
Maar wat een mooi manneke zeg!!! Hij lijkt echt op zijn grote trotse zus!
Wat fijn dat alles zo goed gaat
pi_26804423
Mel: wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! En echt leuk dat Chiara zo lief reageert (vind het ook een geweldig shirt overigens)

Maarre..chantalatub? wat is dat dan weer? (voel me af en toe zo'n muts, maar ach, ik kan ook niet alles weten )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:34:40 #19
61800 Rottdog
pi_26806371
LB wat jij als puber deed had ook zo zijn reden dat soort situaties ontstaan eenmaal. Hou gewoon in je achterhoofd dat Jolie niet jou is. Vindt dit soort dingen altijd vaag te omschrijven omdat er eigenlijk niet altijd alles uit komt zoals ik het bedoel. Niet naar jou verleden kijken want dat staat ook haaks op jou tijd jaren geleden en mensen veranderen al zijn sommigen daar echte die-hards in.
Je bent gewoon bezorgd en dat is gewoon heel gezond ik hoop ook gewoon dat ik net zoals jij het goed doe en jammer genoeg bestaan er geen boekjes met de perfecte richtlijnen als jij Jolie gewoon uit jou gevoel opvoed komt het alleen maar goed.

Het perfecte kind bestaat gewoon niet en perfecte ouders al helemaal niet vallen en optaan LB that's it.

Mel wat een mooi manekke en lekker dat het relaxt gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 18:48:52 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_26806664
Ml, je kereltje is prachtig.

en lieve LB, alles komt goed
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:52:13 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26806728
*zucht*
Yoram
*zucht*

LB, gewoon nu op je gevoel afgaan. Doe waar jij je het prettigst bij voelt en wat je instinct je ingeeft. Niet alles nu al veel te veel rationaliseren en be-'ja-maar-wat-als..'
Komt tijd, komt daar ook wel weer een oplossing voor.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:56:38 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26806818
Ja weet ik Rottdog weet ik en zoals ik al zei, ik maak me gewoon zorgen, misschien te veel enzo.
Ik wil gewoon graag dat ik haar kan helpen tijdens het groter worden, zodat ze kan ontwikkelen tot wie zij is. Maar ben er ook een beetje ziek van dat men maar zegt dat ik me daar geen zorgen over mag maken. Ik weet wel dat ze niet mij is maar ze komt wel voort uit mij en ik denk dat we het ook nog een tijd samen moeten uithouden Nou ja, zoals ik al zei, ik maak me vast zorgen om niets.

pi_26806904
Raar gevoel dat het morgen als ieder jaar weer moederdag is en nu het 1e jaar dat ik echt mama ben...
pi_26807100
Ha Mel, welcome back in dit topic. Mooie foto's van Yoram en Chiara!
Mbt tepelkloven: heeft pas eea in het bv-topic over gestaan, misschien zit er nog wat voor jou tussen.

Luchtbel, ben het wel met Rottdog eens. Misschien dat Jolie op zo'n moment aandacht nodig heeft? Bewust manipuleren kan ze iig vast nog niet, daarvoor moet je goed inzicht hebben in de ander, weten dat die een ander persoon is met eigen denkwereld enzo, dat komt waarschijnlijk later pas. Gewoon op je gevoel afgaan denk ik, hoe reageert ze als je haar wel oppakt, is ze dan helemaal tevreden of toch nog niet?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:13:11 #25
103793 kozakken
Living the life
pi_26807228
LB, heb even een gedeelte gehaald uit het grote peuter- en dreumes topic:
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:56 schreef kozakken het volgende:
----Hier begint Jonne zich ook als als 13-maandige dreumespuber te gedragen. Tjonge, jonge. Ene moment vrolijk, het volgende moment ontpopt hij zich als een soort Jeckel in Hide. Nek bijna op z'n rug, dramatisch hoog huilen, stiekum tussen de ogen door loeren om vervolgens nog wat harder bij te zetten
Gelukkig nog niet slaan. Maar ook dat zie ik er nog wel van komen. We hebben een behoorlijke bol temprament in huis....
Ik copy het even omdat Jonne dit al langer doet dan vandaag (of deze week). Ik denk al wel een maand of drie/vier... en laat dat nou vlgns mij precies de leeftijd van Jolie zijn.
Ik negeer het voor het grootste gedeelte. Bedenk me dan maar dat het een beetje bij het uitproberen enzo hoort.
Ik weet niet of je het al kunt vergelijken met je eigen ervaringen. Het lijkt me redelijk stug dat deze leeftijd en jouw genen al meteen voor zo'n uitdrukkelijke aanwezigheid van (iets te veel) temprament kunnen zorgen.

Ik ga zelf maar een beetje uit van de gulden middenweg en mijn eigen onderbuik gevoel in deze. En misschien geldt in jouw geval nog wel veel meer: een gewaarschuwd mensch....

en om nog even met Lois te eindigen (mag wel he)
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:59 schreef Lois het volgende:
Mijn wijze oude buurman zei laatst heel treffend, toen kleine Iris een driftbui had in de tuin omdat ze haar zin niet kreeg, "op een garnaal zit ook een kop".
Ik vond dat wel een mooie, zo klein en evengoed zo eigenwijs als wat, heel herkenbaar....
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:15:15 #26
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26807282
Nee ze wil niet aangehaald worden dat is het niet. Ze doet het ook als ze op schoot zit soms. Volgens mij zit gewoon te kijken wat ik doe. Denk ik.

En Mous, nee na die fles Baileys en een goede nachtrust waren m'n zorgen niet ineens verdwenen maar tuurlijk komt het wel goed. Weet ik ook wel.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:26:42 #27
103793 kozakken
Living the life
pi_26807608
Ik lees net snel een van je eerste berichten door en doe al bijna datgene wat je juist zo naar vindt: roepen dat het waarsch. best wel meevalt.

Ik denk dat ik me ook zorgen zou maken in jouw geval. Je kent je eigen achtergrond en kent dus ook alle situaties. Maar dan blijf ik bij mijn standpunt: een gewaarschuwd mensch...
Je weet welke signalen je zou moeten kunnen gaan tegenkomen bij grote problemen en daarom zou je juist ook veel eerder aan de bel kunnen trekken. Misschien ben je overgevoelig, maar misschien ook niet. Nou ja, dat wijst zich dan ook vanzelf.
Wat wel zo is, is dat Jolies achtergrond (denk ik) verschilt met de jouwe. Genen zullen zeker een rol spelen, maar opvoeding ook hoor!! En laat dat nou zijn wat je nog kunt inbrengen
voor een goede nachtrust
en ja, alles komt goed. Alleen hoe dat weet je nog niet!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:47:27 #28
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26808222
Ja nee ik bedoel niet dat niemand mag zeggen dat het vast allemaal wel meevalt.
Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat andere mensen niet nadenken over zulke dingen, hopen zij die altijd gepest werden, broek plasten tot hun dertiende, zes linkerhanden hadden en als laatste werden gekozen bij gym dan niet dat het voor hun kinderen anders zou zijn? Wil je dan niet graag voorkomen dat je kind diezelfde problemen krijgt?
Tuurlijk ik maak me te veel zorgen dat weet ik zelf ook maar goed. Ze is gewoon zo vreselijk lief en mooi en 'van' mij.
pi_26813070
melonovy, daar ben je dan weer in 't baby-topic! ben je al een beetje gewend aan het feit dat je nu ook een zoon hebt? en hoe vindt remco het? leuk dat chiara er zo enthousiast over is. ze ziet er zooo lief uit als grote zus. en een super shirt zeg, dat je gemaakt had. heel erg leuk.

luchtbel, lijkt me inderdaad heel logisch dat je extra bezorgd bent over zaken die je bij jezelf kent als 'zwakke plekken'. ben ik ook. ik sluit me aan bij kozakken: het scheelt al een hoop dat je je er bewust van bent. aan de andere kant: je kunt niet alles voorkomen, gun haar (en jezelf als moeder) de kans om eigen fouten te maken en een eigen ontwikkeling door te maken. en ook van mij toch nog een 'geruststellende' opmerking (sorry ): zelfs met dezelfde genetische aanleg is de kans dat twee mensen zich precies hetzelfde ontwikkelen erg klein, zeker als de omstandigheden erg verschillen. een pittig temperament kan heel veel kanten op, hoeft echt niet automatisch negatief uit te pakken. en het gedrag dat je beschrijft hoort volgens mij ook wel echt bij d'r leeftijd, het grote grenzenverkennen is begonnen! zet 'm op he.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:14:42 #30
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26813255
Luchtbel, ik herken wat je schrijft, behoorlijk zelfs. Ik heb een tijd geleden een boek gelezen, "als we nu gewoon weer eens gingen opvoeden". Je kunt het met google vrij makkelijk vinden, het heeft mij toen echt een steuntje in de rug gegeven, het sluit voor mij aan op de manier waarop ik met mijn kinderen om wil gaan.

Misschien heb je er wat aan .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:20:11 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26813397
Baby ligt trouwens voor het eerst te slapen in de Pacco inbakerdoeken! Voorheen altijd in een zelfgeprutste lap met spelden, maar ik vind het wel heel prettig in gebruik, en baby ligt volgens mij toch ook lekkerder nu . Bix, jij hebt 'm toch ook?
pi_26813526
yep! heel tevreden mee! alleen is ze al bijna uit de kleinste maat gegroeid dus ik moet op zoek naar een grotere versie. en ik heb er maar 1, dus wassen is wel een haastklus die superstrak getimed wordt hier, want we kunnen niet zo goed zonder . en ik durf 'm niet in de droger te doen. heb 'm geleend van een vriendin en die deed 'm ook nooit in de droger zei ze.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:30:34 #33
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26813669
Over inbakeren gesproken, hoe lang 'mag' dat? Een vriendin had het erover dat je dat beter 'niet te lang' kon doen omdat ze er dan aan gaan wennen. En toen ik vroeg wat ze dan met 'niet te lang' bedoelde, had ze het over 2 maanden Maar dat lijkt me wel érg kort. Iemand die hier meer van weet?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:32:50 #34
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26813718
Ik heb hem wel in de droger gedaan, op de minst hete stand. Ging goed .
pi_26813747
in 't boekje van Ritahoeheetzeookweer staat dat 't juist heel lang kan, zelfs nog bij peuters. ik zou me er niet te druk over maken, gewoon af en toe es proberen hoe het zonder gaat.
pi_26813796
Zodra ze gaan omrollen mag het niet meer, voor zover ik weet, omdat je dan het gevaar hebt dat ze op de buik komen en niet kunnen terugdraaien. Maar ook deze adviezen verschillen.

Luchtbel, herkenbaar. Maar wat Bix ook al zegt.. over die genetica, ken je Ira Levin, en dan dat boek over die gekloonde Hitlertjes? En dan heeft Jolie nog veel beter genetisch materiaal meegekregen.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:39:56 #37
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26813866
Je kunt ze anders gaan inbakeren als je denkt dat ze om gaan rollen, dan worden met name de beentjes wat strakker ingepakt. Hoe baker jij nu dan in Tex?
  zondag 8 mei 2005 @ 00:02:31 #38
3142 m@x
pi_26814416
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 08:52 schreef m@x het volgende:
Even een vraagje voor de wat meer ervaren mama's. Als je niet tegen vieze verhalen kan moet je dit maar niet lezen. Sinds een paar weken word ik iedere morgen verwelkomd door een lekkende poepbroek. Op de een of andere manier kunnen de luiers de hoeveelheid niet meer aan wat tot gevolg heeft dat alle pyjama's en rompers continu in de week staan en ik op mijn nuchtere maag elke dag met mijn handen in de poep zit. We gebruiken luiers van de Lidl en die doen hun werk prima, maar dus niet 's nachts. Heeft iemand enig idee welke luiers geschikt zijn voor het 'stevigere werk'?
Iemand nog een oplossing voor mijn poepprobleem ?
  zondag 8 mei 2005 @ 00:10:50 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26814608
Wehehehe Poemojn, The boys from Brazil bedoel je, ja dan heeft ze ineens alles mee ja
En echt ik bedoel het ook niet zo dramatisch enzo maar soms voelt het gewoon wel even zo. Ik weet ook wel dat ze ook gewoon 'pittig' zou kunnen zijn, daar hoop ik dan maar op
Bedankt voor jullie antwoorden!

Leah dat boek heb ik inderdaad ook mee in m'n handen gestaan, van de week maar even terug naar de bieb

En M@x ik heb nog steeds geen oplossing voor 'jouw' poepprobleem. Misschien moet je gewoon maar wat gaan proberen.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2005 @ 00:14:52 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_26814681
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:02 schreef m@x het volgende:

[..]

Iemand nog een oplossing voor mijn poepprobleem ?
Een grotere maat?

Ik ben bijv. van de pampers naar de lidl luiers gegaan niet om de kosten, maar om het grote poepen uit de schouderbladen probleem.
  zondag 8 mei 2005 @ 00:16:25 #41
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26814726
M@x, een grotere maat luiers kan ook schelen, als ze nog maar net aan passen, maar ik weet niet of dat het misschien kan zijn?
pi_26814743
Over twee jaar spreken we je wel verder Luchtbel

M@x geen idee, misschien een ander merk proberen (Kruidvat werkt bij ons nu goed), of inlegluiers kopen? Handige website voor de prijzen: http://www.degoedkoopsteluiers.nl
  zondag 8 mei 2005 @ 00:18:10 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26814774
GMTA
  zondag 8 mei 2005 @ 01:08:27 #44
61800 Rottdog
pi_26815765
Of zoals mijn moeder zegt duidelijk een meid meiden zijn kattekoppen zit nou eenmaal een kop op en gelukkig maar anders zag het er allemaal zo ongelukkig uit
pi_26818691
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:33 schreef bixister het volgende:
in 't boekje van Ritahoeheetzeookweer staat dat 't juist heel lang kan, zelfs nog bij peuters.
Ria Blom?
It's all up to you
  zondag 8 mei 2005 @ 10:37:32 #46
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26819091
Luchtbel ik had helemaal over jou post heen gelezen sterkte meid en het komt wel goed, alles is zo een beetje al gezegd ondertussen
Geniet maar lekker van je moederdag

M@x ik heb ook geen tips maar doordat ik weer terug luiers van de Kruidvat heb en voorheen pampers had merk ik wel degelijk verschil, pampers konden veel meer aan dan die van het kruidvat.
s6 ermee
pi_26819275
Mijn schoonzusje gebruikte voor de kinderen 2 verschillende merken luiers. Overdag denk ik gewoon kruidvat, maar 's avonds voor naar bed een beertjesluier, dat zal wel pampers ofzo geweest zijn. Misschien een idee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 mei 2005 @ 11:11:41 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26819541
Spuit 11 komt Mel feliciteren met haar prachtige zoon Wat een plaatje zeg!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 mei 2005 @ 11:13:38 #49
3011 E.T.
pi_26819565
Tegen de tijd dat Saskia verder in d'r luiers groeit krijgt ze 's nachts ook altijd alvast een maat groter om Dat is dan een paar maanden (2 a 3 pakken) en dan gaat ze overdag ook naar de grotere maat. Bij Saskia is het dan niet een poepprobleem, maar een plasprobleem.. die kleinere maat zit dan gewoon overvol en kan niet alles meer absorberen.. Een grotere maat biedt uitkomst.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26819695
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:14 schreef moussy het volgende:

[..]

Een grotere maat?

Ik ben bijv. van de pampers naar de lidl luiers gegaan niet om de kosten, maar om het grote poepen uit de schouderbladen probleem.
Was ook het eerste waar ik aan dacht.

Ligt er natuurlijk wel aan waar de poep bij de luier 'langs' gaat. Als het bij de beentjes erlangs gaat helpt een grotere maat waarschijnlijk niet zo..
Het 'poep-op-de-rug-probleem' hebben we bij Wilyan ook gehad. Idd ook een iets grotere maat luiers gehaald zodat de luier op de rug iets hoger zat en het probleem was verholpen.
W ~ H ~ T
  zondag 8 mei 2005 @ 12:43:48 #51
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26821487
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:39 schreef Leah het volgende:
Je kunt ze anders gaan inbakeren als je denkt dat ze om gaan rollen, dan worden met name de beentjes wat strakker ingepakt. Hoe baker jij nu dan in Tex?
Gewoon in een doek, en dan zo dat alleen de armpjes vast zitten.
Er was ook ergens een inbaker-topic, toch? Zal daar ook eens kijken..
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:53:01 #52
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_26821697
Tex; lees inderdaad dat boek van Ria hoeheetzeookalweer Blom eens!
Daar staan heel veel handige tips in wat betreft het inbakeren. Ook over hoe lang het kan, wat voor materiaal... etc. etc. Ik heb er in ieder geval erg veel aan momenteel.
Ik heb me er trouwens met Julius toch ook aan gewaagd sinds drie dagen en de resultaten zijn verbluffend!!! Ons kleine meneertje slaapt heerlijk nu en doet het fantastisch!!!! Echt; om over naar huis te schrijven...
Zijn er inderdaad trouwens mensen die dat inbakeren nog bij hun oudere kindjes doen? Ben ik wel benieuwd naar... (ben sowieso benieuwd naar wie zijn kindje allemaal inbakeren of dat hebben gedaan...)
  zondag 8 mei 2005 @ 14:40:30 #53
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26824318
Ja, chiara dr vriendje van 2 slaapt ook nog steeds ingebakerd, simpelweg omdat hij zich wakker houdt met zijn maaiende armpjes.

Hier gaat het lekker, ben wel moe van de gebroken nachten, naast dat Yoram nog niet echt een dag - nacht ritme heeft, is Chiara erg verkouden en lag vanacht zo te hoesten dat ik er maar een paar keer uit ben geweest om even bij dr te kijken enzo. Inmiddels is Yoram ook verkouden, zo zielig, amper een week oud en nu al een beetje snotterig en een hoestje... Komt wel goed hoor met die dappere kerel.
Chiara is echt lekker zus, Yoram hoort er helemaal bij, hij wordt begroet, bewonderd en gezoend door haar en ze vindt het ook best intressant om mee te helpen met wassen, aankleden en luiers aangeven enzo, super!
Remco is ook supertrots op zijn zoon, echt heel leuk om te zien, zijn zoon maakt hem gelukkig en trots.
Ik vind het zelf ook helemaal goed zo, we zijn compleet. Papa, mama, dochter en zoon. De momenten dat de een bij Remco zit, de ander bij mij maken me ziels gelukkig. Het is helemaal goed zo! Moet ik nog even door gaan?
Yoram maakt het hartstikke goed, we hebben geen weegschaal in huis, maar hij wordt merkbaar zwaarder, zijn armpjes en beentjes beginnen zich al te vullen met spek. En sinds gisteren maakt hij vreselijk goede spuitluiers, allemachtig wat een geur komt daar vanaf
Hij is heel sterk, heel schattig...

Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 8 mei 2005 @ 17:53:12 #54
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26829391
Wat een mooi kereltje is het toch mel geniet maar lekker van je gezinnetje en wat fijn dat Chiara er zo vangeniet
pi_26831775
mooie foto weer melonovy. fijn dat 't zo goed gaat! heerlijk! en wat grappig, ik vind 'm zowel op jou als op remco lijken.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2005 @ 19:41:29 #56
43556 miss_dynastie
pi_26831895
Hij begint al een heel eigen koppie te krijgen, leuk hoor!
pi_26831900
Mel het is echt zo'n mooi mannetje!!!!!
En wat heerlijk dat Chiara het ook allemaal zo prachtig vind.
Enne doe het geboortekaartje is posten!!!! Ik ben wel nieuwsgierig na al je werk eraan!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26837904
Renzell: dus het gaat stukken beter nu je hem aan het inbakeren bent? Lekker!

Mel: die foto! Erg leuk!
It's all up to you
pi_26839494
oja renzell, ik was vergeten op jouw bericht te reageren, maar wat fijn dat dat zo goed werkt!

jessie, op yorams site kun je ook al even spieken voor 't kaartje...
pi_26844170
Wat heerlijk mel dat alles zo goed gaat

genieten geblazen...

en wat een lekker kereltje
  maandag 9 mei 2005 @ 11:12:18 #61
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26847244
HIer terug van dokter.

Thijs heeft het nog steeds benauwd en er zit nog steeds veel slijm vast.
We hebben nu een puffer meegekregen zodat we Thijs meer kunnen helpen door middel van wat extra lucht toe te dienen zodat zijn longen open gaan staan, en met medicatie het slijm los te krijgen.

Ik ben benieuwd het hoe puffen gaat.
  maandag 9 mei 2005 @ 11:14:53 #62
105888 renzell
pi_26847311
Arm klein kereltje! Wat vervelend, zo'n hardnekkige verkoudheid en zo'n benauwd ventje. Succes!
  maandag 9 mei 2005 @ 11:19:32 #63
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_26847413
@ Bar_en_Mar

Is het misschien geen allergie dat Thijs zo verkouden is iedere keer. Heb je daar al eens naar laten kijken.
Een collega van mij heeft laatst haar katten de deur uit moeten doen vanwege het feit dat haar dochtertje ook iedere keer zo verkouden was en met grote hoeveelheden hinderlijk slijm.
Puffer hielp ook niet zoals gehoopt en toen bleek ze allergisch te zijn voor katten.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 11:19:51 #64
43556 miss_dynastie
pi_26847422
Arme Thijs... beterschap
  maandag 9 mei 2005 @ 11:25:59 #65
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26847574
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:19 schreef gnoompje het volgende:
@ Bar_en_Mar

Is het misschien geen allergie dat Thijs zo verkouden is iedere keer. Heb je daar al eens naar laten kijken.
Een collega van mij heeft laatst haar katten de deur uit moeten doen vanwege het feit dat haar dochtertje ook iedere keer zo verkouden was en met grote hoeveelheden hinderlijk slijm.
Puffer hielp ook niet zoals gehoopt en toen bleek ze allergisch te zijn voor katten.
Thijs is nog niet eerder verkouden geweest hoor
Het is ook de eerste keer dat hij goed ziek geweest is en dan bedoel ik dat hij met koninginnedag dus koorts gehad heeft.
pi_26847594
Beterschap voor Thijs!

(ben benieuwd hoe het met puffen gaat)
  maandag 9 mei 2005 @ 11:50:38 #67
3011 E.T.
pi_26848160
Thijs, beterschap!

Leuk om te zien hoe zo'n kleintje als Yoram weer zo heerlijk verzuipt in z'n veel te grote kleren
  maandag 9 mei 2005 @ 12:50:11 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26849673
Thijs en Bar beterschap! Hoop dat het puffen werkt.
En Yoram wat heerlijk om hier weer zo'n verse baby te zien.

Léon is weer 'goedgekeurd' door het cb en heeft voorlopig zijn laatste prikken gehad. Duurt even voor de volgende weer iig.
Ik vind het zo'n held dan hè. Je probeert hem af te leiden, spuit gaat erin, hij kijkt er even naar en snikt een keertje, maar dan is het alweer voorbij.
Dan kan ik hem wel plat knuffelen, zo blij ben ik dat hij er niet veel van merkt.

Hij wordt trouwens wel een beetje eenkennig merkte ik vandaag ook weer. We kwamen binnen bij de wijkverpleegkundige en ik zette hem op het matje voor haar op het bureau. Hij keek haar eens aan en kroop toen stevig tegen me aan. Dit herhaalde zich een paar keer, maar toen waren ze weer vriendjes.
Hij had laatst op de camping bij mijn schoonzusje ookal zoiets. Hij zat bij mijn zwager op de arm en ik stond achter hem. Het mannetje haalde de auto uit de blubber (lekker weertje op die camping) en reed een stukje naar voren. Hij zag dus mij niet en papa wegrijden. Brullen!
Zo kende ik hem helemaal nog niet. Maar schijnt normaal te zijn voor de leeftijd zei de wijkverpleegkundige.
en ik vond het ook helemaal niet erg dat hij zo lekker dicht tegen me aankroop.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26851683
Meiden, weten jullie hoe duur die paco doeken zijn. Ik zag namelijk iemand adverteren voor een tweede hands doek op marktplaats, maar daar werd bij gezegd dat ze nieuw zo'n 70 euro kosten. Is dat echt zo duur
pi_26852706
Kweenie of dat aan de leeftijd ligt, maar ik had die tot 6 maanden en kostte EUR 39.95
(Eén keer gebruikt )

Zie http://www.pacco.nl/artvanaf6mnd.htm, vanaf 6 maanden zijn ze idd nieuwe EUR 69.95
  maandag 9 mei 2005 @ 15:32:37 #71
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26854315
Noah is ook weer goedgekeurd door het cb Hij weegt nu 6820 en is 65,5 lang
©Dumbo
pi_26856092
Benthe ook Ze weegt nu 7285 gram en is ook 65.5 cm lang
  maandag 9 mei 2005 @ 20:02:40 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26862635
Nou, Noah heeft vandaag ook zijn 3e en voorlopig laatste prikje gehad. Van de eerste 2 heeft ie helemaal geen last gehad, maar nu heb ik het idee dat ie er wel last van heeft. Sinds het prikje is ie veel huileriger, hij slaapt wel veel, maar zelfs in z'n slaap gaat ie soms even huilen/gillen. Denk dus dat dat door het prikje komt dan
Mogen we hem hier eventueel ook een paracetamol voor geven, ook als ie geen koorts heeft enzow?
©Dumbo
  maandag 9 mei 2005 @ 20:13:10 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26862945
Tex, als je maar kinderparacetamol gebruikt die rectaal ingebracht worden. Die mag je zelfs al in doen, voordat ze het prikje krijgen. Als jij denkt dat hij hier van opknapt gewoon doen. Doet zelfs Léons kinderarts ook bij haar kinderen.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:21:44 #75
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26863263
Okay thanx, we hebben idd kinderzetpilletjes
©Dumbo
  maandag 9 mei 2005 @ 22:34:05 #76
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26867796
Toen legde ze haar hoofd tegen m'n borst aan na d'r laatste flesje en zei ze met d'r kleine stemmetje mijn naam weliswaar beginnend met de m in plaats van de l maar het was toch wel heel duidelijk
pi_26867814
Ja hoor Tex, als Noah daar rustig van word dan lekker doen. Als je de temp maar in de gaten houd en blijft houden tijdens dat ze slapen, dan kan het volgens mij geen kwaad. Gewoon even in nekje voelen, of onder oksel. Dat schijnt het beste punt te zijn om te voelen voor de temp.
  maandag 9 mei 2005 @ 23:07:38 #78
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26868890
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef Luchtbel het volgende:
Toen legde ze haar hoofd tegen m'n borst aan na d'r laatste flesje en zei ze met d'r kleine stemmetje mijn naam weliswaar beginnend met de m in plaats van de l maar het was toch wel heel duidelijk
heerlijk moet dat zijn
pi_26869013
wat schattig muchtbel!
pi_26869083
Hahahahahahah Bixis
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26869141
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef Luchtbel het volgende:
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:12:34 #82
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26874395
Ik schrok me gisteren opeens rot, lag de kat opeens bovenop Noah!
Voordat Noah geboren was is ie wel es in de wieg gaan liggen, en ook wel een keertje toen Noah uit logeren was. Maar verder eigenlijk nooit, en al helemáál niet als Noah er in lag! Hij gaat Noah meestal uit de weg, vooral als ie moet huilen
Maar gisteren was ie opeens 2 keer in de wieg gaan liggen terwijl Noah bij ons op schoot zat. Toen een handdoek overheen gehangen zodat ie er niet in kon. Hij heeft zijn eigen stoel met een eigen fleece kleedje, en daar ligt ie normaal altijd te slapen (wel in de slaapkamer dus..). Maar na de laatste fles had ik Noah in bed gelegd, ging nog even de lichten uit doen en naar toilet enzow, kom ik terug, ligt de kat dus bovenop Noah Heb hem dus maar in de kamer gelegd met zn fleecekleedje, en de slaapkamerdeur dicht gedaan.. Vind het zo raar, zo opeens...
©Dumbo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:16:41 #83
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26874497
Vind het ook niet echt een prettig idee Tex.

Kleine Jolie, wat wordt jij snel groot.
pi_26874638
Nee, vind ik ook niet prettig, Tex

Sinds David er is mogen de katten niet meer op de slaapkamer. David slaapt ondertussen op zijn eigen kamer maar hub vond het een goed idee om de katten blijvend uit de slaapkamer te verbannen.
Wel liggen ze vaker in de box beneden (vind ik ook eigenlijk niet leuk, maar goed...)

David slaapt trouwens uitstekend in zijn eigen kamertje Hij is gelukkig weer net zo´n makkelijke slaper als Damon, heerlijk...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:31:18 #85
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26874806
Nou we hebben heel erg gelet hoe de kat op Noah reageerde, en hij wilde niks van Noah weten eigenlijk, het intereseerde hem niet. Hij is ook veel rustiger geworden, houdt zich veel meer op de achtergrond. En hij had zijn eigen slaapplek, waar hij áltijd lag. Dus er was geen reden om zorgen te maken vonden wij. Maar nu opeens... De kat heeft gisteren wel gevochten en was klein beetje gewond, dus misschien dat dat ermee te maken heeft ofzow, ik weet het anders ook niet. Maar voortaan slaapt ie dus maar in de woonkamer....
©Dumbo
pi_26878261
Tex groot gelijk dat hij nu een slaapkamer verbod heeft! Maar misschien zogt hij beschutting na die vechtpartij.

Met Djulian gaat het niet lekker. Toen hij zaterdag terug kwam van P_iglet was hij mooi schoon, geen snotje, geen vlekjes. Na 5 minuten was het al raak. Nog 1 week dan gaan we naar de kinderarts en komen we meer te weten.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:05:06 #87
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_26878817
hmmmz katten die opeens op kindjes gaan liggen (lekker warm)

over een half uurtje mag ik Ela ophalen van haar oefenochtendje kdv... ze zouden bellen als t niet lukte met de fles en er is niet gebeld. . Niet dat ze thuis al uit n flesje gedronken heeft trouwens Maar dat komt vast snel goed... jeu. go Ela! en go ikke, oefenen ook voor mamas
..en laat gaan...
pi_26879059
Lekker warm ja, maar doodeng inderdaad. Als ik kijk hoe de katten hier op mij gaan liggen (over m'n nek heen, lekker benauwd..of op m'n hoofd ). Hier mogen ze alleen onder toezicht in de kinderkamer, dus alleen als wij erbij zijn. Best lief, hoe ze langs Tomas lopen als hij op het aankleedkussen ligt en hem dan kopjes geven, en ietwat verwonderd kijken als hij ze niet terug-aait
It's all up to you
pi_26884482
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:31 schreef texelonia het volgende:
Nou we hebben heel erg gelet hoe de kat op Noah reageerde, en hij wilde niks van Noah weten eigenlijk, het intereseerde hem niet. Hij is ook veel rustiger geworden, houdt zich veel meer op de achtergrond. En hij had zijn eigen slaapplek, waar hij áltijd lag. Dus er was geen reden om zorgen te maken vonden wij. Maar nu opeens... De kat heeft gisteren wel gevochten en was klein beetje gewond, dus misschien dat dat ermee te maken heeft ofzow, ik weet het anders ook niet. Maar voortaan slaapt ie dus maar in de woonkamer....
Kan het zijn dat kat minder aandacht van jullie krijgt?

HIer hadden wij het in het begin ook dat de katten steeds in het bedje van Thijs gingen liggen, als wij met Thijs in de weer waren.
Toen gingen we de katten betrekken wanneer we met Thijs bezig waren, als Thijs bv aan de borst lag dan riep ik de katten en die kwamen er gezelllig bij liggen, ben ik met thijs aan spelen, dan neem ik de katten op schoot en laat ik Thijs de katten aaien en die laten het toe,
Met als gevolg dat ze niet meer in het bedje gaan liggen,
Als Thijs in de avond in zijn bedje word gelegd gaat het schot ervoor en kunne ze niet meer bij Thijs iig.

s6 ermee
pi_26884545
Djulian beterschap ventje en ik hoop zo dat er iets uitkomt met testjes, ik kan een heleboel dingen opnoemen waar kinderen allergisch voor kunnen zijn maar dat ga ik niet doen.

HIer met Thijs gaat het zienderogen goed, het lijkt me persoonlijk sterk dat het nu al door het puffen zou komen, maar het hoesten is beduidend minder en het knorren is ook beduindend minder.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:24:19 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26884594
We hebben net weer gefietst! (naar Julius en terug!)
Marietje vindt het leuk en zingt de hele weg!
Totdat ze ineens stil werd...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:26:12 #92
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26884646
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:27:33 #93
63367 Jdee
pi_26884692
we zijn net een tijdje weer thuis en ze heeft inderdaad gedronken, wel 130 cc hoezee! overmorgen weer.
Djulian beterschap inderdaad, en Chiara en Yoram trouwens ook. ziek zijn is maar niks...
..en laat gaan...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:28:56 #94
63367 Jdee
pi_26884722
achossie
..en laat gaan...
pi_26884778
Maria
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:31:56 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26884790
Ja, ik smolt helemaal! Heb geprobeerd haar koppie zoveel mogelijk te ondersteunen. En ik voelde me heel trots!
pi_26884862
Dus het fietsen gaat goed dus Sugar ?
pi_26885031
Gaaf hè Sugar!

Weet iemand nog het adres van die site waar al die uitersten op staan wanneer een kind kan praten, kruipen, zitten etc.?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_26885318
Ach Mariaatje toch, wat schattig

Jdee wat fijn dat Ela toch uit de fles gedronken heeft, je hoort het wel vaak hoor, dat als het dan echt móet dat het dan opeens wel goed gaat. Zolang jij nog in de buurt bent heeft ze waarschijnlijk prima door dat er nog andere opties zijn
pi_26885824
*smelt bij het zien van Maria op de fiets*

Over fietsen gesproken...ik fiets nogal veel (nou ja, fietste nogal veel ) en zag laatst een 'ding' waarmee je de maxi-cosi op de fiets kon bevestigen. Baby-mee heette dat ding geloof ik. Daarmee zou ik dus met Tomas kunnen gaan fietsen voordat hij rechtop kan zitten in een fietsstoeltje. Heeft iemand ervaring ermee? En in zo'n fietskar kunnen ze ook al eerder he?

Tomas heeft het lachen sinds een weekje helemaal ontdekt. En het is nu ook echt lachen gelukkig. Hij lacht naar ons, naar z'n opa en oma, naar het rijtje knuffels op z'n slaapkamer...echt heel lief. Ik probeer het telkens op camera vast te leggen maar dan doet hij het natuurlijk ineens niet meer
1 keer is het tot nu toe maar gelukt, en toen zag hij niet dat ik er stond met een camera

It's all up to you
pi_26885865
Maria

Tomas je hebt een hartdiefjes lach

Thijs blij dat het beter gaat!!!!

Ela vreemde ogen dwingen Jdee
pi_26889459
Wat lief Sugar!
Myrthe is toevallig net ook voor het eerst in slaap gevallen op de fiets. We waren ergens op bezoek, en ze begon al steeds mopperiger en huileriger te worden, dus ging ik maar naar huis.. onderweg werd de reden wel duidelijk.

Snoopy, deze? http://www.ouders.nl/lleeftd.htm

TearSong, ik heb er wel eens 2 varianten van gezien, eentje voor voorop het stuur en eentje voor op de bagagedrager.. Alleen op foto's, dus ik weet niet hoe 't in het echt gaat, maar ik vond het er erg onstabiel uitzien, m.n. die voor voorop het stuur. Maar ik ken ze dus niet vanuit de praktijk.
En wat een lief lachtje van Tomas
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:34:20 #103
105888 renzell
pi_26889662
Sugar; wat onwijs lief!!! Ze was ook al zo moe van al dat gespeel met d'r aanstaande verloofde...

Tearsong; wat heerlijk en wat fijn dat ie zo vrolijk is. En wat een onwijs lekker kereltje is het. Daar kan gewoon geen mens weerstand aan bieden, toch? Zo'n klein opdondertje dat voluit naar je lacht. Julius doet het ook nu (al gaat soms ook nog wat onbewust) en ook hij is met z'n maand oud nu al een kleine hartenbreker!
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 18:35:35 #104
81992 Githa
pi_26889698
Sugar wat zijn ze lief zo he

Tearsong wat is Tomas een schatje om te zien ....en dat lachje
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:35:01 #105
640 snoopy
peanuts
pi_26891480
Poemojn, bedankt! Dacht wel dat jij er mee zou komen

Sugar, moet ik Morris inlichten dat het 'uit' is tussen hem en Maria?
Ik heb hier moeten lezen dat ze het houdt met een ander...
pi_26893283
Morris, namens Myrthe:
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:33:44 #107
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26893507
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:35 schreef snoopy het volgende:
Poemojn, bedankt! Dacht wel dat jij er mee zou komen

Sugar, moet ik Morris inlichten dat het 'uit' is tussen hem en Maria?
Ik heb hier moeten lezen dat ze het houdt met een ander...
Nee, nee! Renzell lult! sorry, renz
Morris en Maria forever!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:35:40 #108
640 snoopy
peanuts
pi_26893568
wat een opluchting Gelukkig slaapt hij en weet van niks
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:39:05 #109
3142 m@x
pi_26893672
Volgens mij kan Maria makkelijk twee mannen aan

Hier is het grote slaapgevecht begonnen. Kai weigert 's avonds om in te slapen en het is hier dan ook tot zeker 1,5 uur na bedtijd één groot drama. Huilen, gillen, hikkend snikken en mama's haar vastgrijpen om maar te zorgen dat ze niet de kamer uitgaat Ik weet dat het een fase is waar hij doorheen moet en dat het een kwestie van doorzetten is, maar ik vind het zo verdrietig om Kai zo te zien.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:20:48 #110
640 snoopy
peanuts
pi_26894925
Dat is zeker moeilijk Max. Hopelijk is het een ieniemini fase en slaapt hij zsm weer 'normaal'.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:22:20 #111
3142 m@x
pi_26894976
Het schijnt goed te zijn om de fase te doorbreken door hem een nachtje ergens anders te laten slapen. Vaak gaat het de nacht daarop thuis ook weer beter. Laat er nou net voor aanstaande donderdag een nachtje logeren bij opa en oma op het programma staan.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:24:59 #112
105888 renzell
pi_26895069
Zo zo, beginnen de gevechten om de mooi meisjes nu al?!
Tja... dan zal kleine Julius waarschijnlijk het onderspit moeten delven van Morris, grrrrr
Hmmm, dan maar een ander leuk, kraakvers babyvriendinnetje uitkiezen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:27:51 #113
3142 m@x
pi_26895171
pssssst, er schijnt vannacht een leuk klein babymeisje te zijn geboren....
pi_26895414
daaaaaaaaaar was ik weer na een GEWELDIGE vakantie New York. Even een klein verhaaltje over hoe het geweest is met Dylan etc.

De heenreis verliep door mijn toedoen erg gestresst omdat ik heel bang was voor wat er zou gebeuren en ik me onderweg naar schiphol bedacht dat het allemaal misschien toch niet zo'n goed idee was om met een kleintje van 10 weken op vakantie te gaan. Toch heeft Dylan het super gedaan. De eerste vlucht van 7 uur en 45 minuten heeft ie alleen af en toe een beetje gemekkerd, maar zodra ie in zn bassinet lag (zo'n soort bedje) sliep ie of lag ie iedereen te versieren. Wat een charmeur is dat mannetje toch! Eenmaal aangekomen in Washington moesten we heel erg opschieten om onze vervolgvlucht te halen en gelukkig waren we net op tijd doordat we stiekem voorgedrongen hadden. Toen nog een uurtje vliegen naar New York en ook dat ging super! Hij heeft helemaal geen last gehad van opstijgen en dalen en zat continu te lachen en te doen.

In New York hebben we echt een supertijd gehad! Het is daar echt geweldig!!! Iedereen moet daar gewoon een keer heen.Tis zo indrukwekkend! En de hele week heeft Dylan geen kik gegeven. Hij vond alles even prachtig en had ook totaal geen moeite met het tijdsverschil. Hij sliep de tweede nacht ook alweer gewoon door en overdag was ie veel te druk bezig met alles bekijken en te lachen en kletsen. Echt iedereen was onder de indruk van ons mooie mannetje EN van onze nieuwe kinderwagen. Zelfs de politie vroeg ernaar en vertelde ons dat ze het een onwijs gave kinderwagen vonden. Dylan is dus gewoon de hele vakantie een modelkereltje geweest en hij heeft ook echt gewoon genoten! Al die aandacht vond ie heerlijk!

Op 3 mei heeft Rene me ten huwelijk gevraagt op het Empire State Building met een geweldigmooie ring die hij in New York heeft gekocht op 5th avenue Was echt superromantisch en het is dus ook echt een vakantie geworden om NOOIT te vergeten.

De terugweg ging nog beter dan de heenreis en hij heeft de 9 uur vliegen eigenlijk alleen maar liggen slapen.

Het was dus echt iets om over te doen en ik ben onwijs trots op m'n kleine man dat ie zich zo goed heeft gedragen.
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:48:55 #115
640 snoopy
peanuts
pi_26895801
Wow Daan wat een geweldige en romantische vakantie zeg. Super

Weten opa en oma al dat Kai in een nieuwe fase zit M@x?
Het geluk is vaak dat opa's en oma'sdat soort dingen helemaaaaaal geen probleem vinden.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:16:32 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26899062
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:24 schreef renzell het volgende:
Zo zo, beginnen de gevechten om de mooi meisjes nu al?!
Tja... dan zal kleine Julius waarschijnlijk het onderspit moeten delven van Morris, grrrrr
Hmmm, dan maar een ander leuk, kraakvers babyvriendinnetje uitkiezen.
Waarom hem nu al 'uithuwelijken'? Geniet er nog maar even van dat jij de enige vrouw in zijn leven bent, voor zolang als het duurt

Daan wat fijn dat alles zo goed is gegaan en wat ontzettend gaaf en romantisch om bovenop het Empire State Building ten huwelijk gevraagd te worden! *jaloers* ben ook new york fan
©Dumbo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:25:26 #117
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26899363
Dat klinkt als een heerlijke vankantie DaanBanaantje!
Vind het wel stoer dat je het aandurfde met zo'n kleintje. Ik vind het al een hele onderneming als we een weekendje in Brabant doorbrengen. Laat staan een vliegtuig in en uit.

En kindjes op de fiets! Kan niet wachten tot wij zover zijn (jaaajaaa, mag vandeweek mijn nieuwe fiets ophalen maar moet nog tot september wachten tot ze voorop mag). Nja, dan leen ik wel ergens een ander kindje 'om te oefenen', het lijkt me zo leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:39:46 #118
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26899814
Daanbanaantje wat fijn allemaal

M@x, vervelend hoor! Hoop dat het helpt met het logeren!
  woensdag 11 mei 2005 @ 06:39:19 #119
3142 m@x
pi_26903769
Daan, wat een supervakantie en dan ook nog zo'n huweljksaanzoek *zwijmel*

Luchtbel, als het logeren niet helpt dan hebben we pech. Het gaat vast wel een keertje voorbij (voor hij 18 is). Hoe is het met jouw kleine babbelkous?
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 09:07:56 #120
81992 Githa
pi_26904762
Daan wat klinkt dat fantastisch en nu nog maar een keer officieel gefeliciteerd jullie gaan trouwen
en top dat het met Dylan goed gegaan is, wat is hij trouwens gegroeit he een knappe vent hoor

M@x, heel veel succes met het logeerpartijtje, ik hoop dat het effect heeft.
Ik had er eigenlijk nog nooi van gehoord dat een logeerpartij de oplosing kan bieden dus die moet ik onthouden, je weet maar nooit

Maar Brabant is leuk hoor Lishe
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 09:08:41 #121
43556 miss_dynastie
pi_26904773
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:36 schreef DaanBanaantje het volgende:
Vakantie
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad
En Dylan is een schatje
  woensdag 11 mei 2005 @ 10:01:13 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26905568
Ik weet niet meer wie het was maar ik zag deze advertentie van inbakerdoeken op marktplaats. Geen idee of het duur is maar geloof wel in vergelijking met de prijzen die ik van de week zag.

Tuurlijk M@x gaat het over, pech of geluk. Maar laten we maar hopen dat je geluk hebt toch en anders heb je een ieder geval een nacht lekker geslapen. Met Jolietje gaat het goed, ze is bij de oppas nu, ben voor school bezig. Alleen is ze zondag en ik vind het zo erg dat ik het hier niet eens durfde te zeggen gevallen in de badkamer. Ze mag altijd ff onder de douche zitten voordat ze in het badje of de tub gaat. Ik was d'r tub vol aan het laten lopen en sproeide water op d'r. Toen wilde ze gaan staan en trok zich op aan de tub...die natuurlijk binnen 1 seconde over d'r heen viel met water en zeep waardoor ze weggespoeld werd tegen het randje van de douchebak aan. Van steen het resultaat, 2 blauwe wangen en onder d'r ogen, een schaafwond en een kapotte hand. Gelukkig viel het wel mee, het blauw is al bijna weggetrokken maar toch nu ik er weer aan denk
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 11:33:03 #123
81992 Githa
pi_26908054
Ohw luchtbel dat is vast schrikken geweest....gelukkig viel het allemaal mee en niet vergeten, ook de aller beste mama's kan zoiets gebeuren maar kan me voorstellen dat je kippevel krijgt als je eraan terug denkt.
Dikke pech dat ze ook nog eens verder moest glijden naar het randje
pi_26911609
Daanbanaantje wb en wat romantisch en Dylan blijft een pracht ventje

M@x hoe is het slapen vannacht vergaan? en hopelijk slaap je straks wel even lekker s6 ermee

Luchbel gelukkig viel het mee geef Jolie ook maar een
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:38:19 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26911737
Fuck, hele post geschreven en foetsie.
Kort samengevat: LB dikke en Daan gefeliciteerd!
Baal dat die post weg is.
pi_26912351
Daan gefeliciteerd

Luchtbel

M@x ik hoop dat Kai snel weer normaal slaapt!
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:20:01 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26914960
Nou vandaag Noah weer naar kdv gebracht, en nog wel iets over het schriftje gezegd. Maar het had weinig nut eigenlijk De leidsters die er nu waren wisten er niks van, en konden zich eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand zou denken dat Noah een meisje was, want hij heeft toch duidelijk een jongenskoppie
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 15:26:16 #128
81992 Githa
pi_26915209
tjah, dat is ook een reactie waar je niks aan hebt.
Schijnbaar dacht iemand dat dus wel, maar heb je niet gevraagd waarom er een blz. uitgescheurd was?
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:31:29 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26915404
Jawel, maar de leidsters die er nu waren, die wisten er niks van... Dus ja dat schiet ook niet op natuurlijk
©Dumbo
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:35:55 #130
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26915606
Haha, Texelonia, dat zul je altijd zien! Toch goed dat je er iets van hebt durven zeggen!

luchtbel, ongelukjes zitten in een klein hoekje en helemaal voorkomen kun je ze nooit.Wat zul je geschrokken zijn.. Een knuffel voor je kleine meisje en kop op voor jou! Jolie speelt vast allang weer vrolijk, en hopelijk ben jij de schrik ook (bijna) weer te boven!
pi_26917643
En Thijsie ging uit zijn eigen zitten welliswaar was het van korte duur want zijn evenwicht is nog niet helemaal in balans
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 16:34:04 #132
81992 Githa
pi_26917832
Wauw Thijs wat goed je kan zitten !
pi_26918345
Morris had volgens de crecheleidster in de zandbak gespeeld vandaag. Dus ik dacht: het zal wel. Haal ik net een plastic zakje uit zijn tas waar zijn sokken in zitten. Vol met zand
Hij wordt echt al groot

Thijs, stoer man

Jolie voor jou en je mama
pi_26918720
Thijs wat goed
Morris al spelen in het zand
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:01:23 #135
3142 m@x
pi_26923832
Ah gossie, arme Jolietje. Wat zal jij geschrokken zijn Luchtbel. Ik heb ooit wel eens per ongeluk met mijn vinger in Kai's oog geprikt. Ik stond nog te brullen toen Kai allang weer aan het lachen was. Vreselijk gewoon.

Thijs, wat knap dat je dat al kan zeg!

Morris is gewoon lekker aan het oefenen voor de vakantie

Daar schiet je dus niet echt veel mee op Tex. Ik vind Noah ook duidelijk een jongetje, maar dat vind ik van Kai ook en dan presteren mensen het nog om te vragen "wat" hij is

Het slapen gaat vandaag al een stuk beter. Kai heeft nog even liggen spelen in zijn bed en nu komt er geen kik meer uit zijn kamer (behalve dan wat gesnurk ).
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:06:52 #136
105888 renzell
pi_26924017
Daantje, wat een heerlijke vakantie heb jij gehad!!! Wat fijn!
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:20:42 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26924520
Ah jah en Jolie gaat waarschijnlijk nog wel 999 keer op d'r bekkie het zag er alleen behoorlijk verrot uit!

Yeah Kai lekker slapen
pi_26930345
goedzo thijs!

morris' volle sokken... leuk!

luchtbel dat was een flinke klap zo te lezen, getver. maar gelukkig gaat 't alweer goed. is ze trouwens inmiddels ook van die vervelende koorts enzo af? (sorry ik heb niet alles even goed bijgelezen). trouwens die marktplaats advertentie voor bakerdoeken is wel wat vreemd, de linkerfoto is een foto van de pacco-doek, terwijl die andere doeken van de bakermat lijken te zijn, die op die site ongeveer even duur zijn als wat hier gevraagd wordt. beetje onduidelijk en dubieus dus.

kai, ga zo door! anna is vanavond voor 't eerst zonder een kik te geven gaan slapen! nou ja, ik heb haar wel eens slapend weggelegd, maar nu ging ze dus wakker naar bed en ze ging gewoon slapen zonder eerst te huilen! ik wist niet wat me overkwam.
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:29:55 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26932274
Ja ik weet ook niet Bix, heb er geen verstand van. Doeken, matten, ik zag het gewoon staan.
Jolie is van de koorts af en d'r bultjes zijn ook weg
pi_26932692
Lekker Jolie koort en bult vrij!!!

Hier zijn we vanavond met Djulian nog naar de dokter gweest. Hij was erg benauwd, puf hielp niet echt, heeft bultjes, koorts en een heleboel snot.
Zijn longen zijn schoon, heeft een bovenste luchtweg infectie, dus de bronchitis is al een heel stuk minder. Wel heeft hij oorontsteking erbij. De bultjes komen volgens de huisarts door het snot. Het snot zit vol pus door de infectie en als hij slaapt rolt hij er lekker doorheen met zijn hoofdje. De bultjes zijn dus mini onstekingen. We moeten met de puf door blijven gaan omdat zijn longen erg gevoelig zijn voor infecties en de puf houd het schoon.
Met andere woorden we kunnen nu niks doen, als het vrijdag nog niet weg is dan terug komen bij de ha.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 08:11:30 #141
81992 Githa
pi_26935021
Djulian jongen ga je nu weer sukkelen....Hopelijk ben je er snel weer vanaf want dat heb je toch allemaal niet verdiend he
pi_26935201
Beterschap voor alle kindjes

David heeft gisteren zijn 2de prikje gehad (hij is nu 3,5 maand dus we lopen iets achter met cb afspraken). Hij was wat jengelig maar verder ging alles goed.
Hij weegt nu 6495 gram en is 64 cm.

Ik wist vanochtend even niet wat me overkwam. Ik heb David gisteravond om 20.00 uur in bed gelegd en ik schrok vanochtend om 5.30 wakker met lekkende borsten. Ik heb hem toen gewoon wakker moeten maken. Hij heeft nog niet eerder zolang achtereen geslapen
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 08:50:46 #143
81992 Githa
pi_26935360
Zal misschien te maken hebben met het tweede prikje ,wat David gehad heeft gister, Lily
maar je groeit goed David Jordy mag volgende week en wij lopen dus ook iets achter op schema wat de prikjes betreft. Ik ben wel reuze benieuwd naar zijn lengte en gewicht
pi_26935489
David je groeit heel goed!!!
En idd misschien heeft het met het prikje te maken.

Hier de 17e CB ben ook heel benieuwd naar lengte en gewicht, want Djulian heeft nu toch echt michelin-beentjes
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:25:18 #145
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26938960
We hadden maandag primeur in Zeist, kindjes die op of na 1 mei zijn geboren kregen maandag voor het eerst hier in het dorp de vernieuwde gehoortest. Yoram is geslaagd met rechts 95% en links 99%

Verder gaat het hier lekker. Yoram is nog wel verkouden, maar dat zijn we allemaal een beetje. Hij groeit goed, gisteren zijn we voor het eerst even naar buiten geweest, was echt lekker!
Vandaag dag 10, regeldag met de borstvoeding. Net even een moeilijk moment, want ik was boekje aan het lezen met Chiara en Yoram wilde aan de borst. nu kan ik beide wel combineren, maar Chiara wilde aandacht voor zichzelf en de baby moest de box in, ze ging hem zelfs slaan. Vreselijk moment vond ik het. Dat is nog wel iets waar ik aan moet wennen hoor, het verdelen van de aandacht...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26939651
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:25 schreef melonovy het volgende:
Dat is nog wel iets waar ik aan moet wennen hoor, het verdelen van de aandacht...
Dat vind ik ook nog steeds wel moeilijk (althans soms moeilijke momenten).

Dag 10 alweer. Je bent het kraambed alweer uit las ik ergens. Gaat hard hoor...

David heeft die gehoortest ook gehad. Vreemd hoe dat werkt eigenlijk....
pi_26941482
hmz..hier nog geen nieuwe gehoortest. Wij lopen een beetje achter geloof ik. Bij ons hier in Woudenberg had Tomas de primeur dat ze de hielprik en gehoortest combineerden in 1 bezoekje
Maar die gehoortest was nog de oude want er stond alleen maar op of hij geslaagd was of niet
It's all up to you
pi_26942031
Hier werd de gehoortest ook gecombineerd met de hielprik , ik dacht dat overal gelijk zou zijn.
Ik denk dat we hier de oude test nog hadden Isis was gewoon geslaagd.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 13:18:54 #149
7074 moussy
kuttekop
pi_26942470
Ik vind het verdelen van aandacht nog steeds "moeilijk". Het went wel, maar er zijn altijd even momenten dat het niet te gelijk kan.
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:25:36 #150
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26942679
Djulian: Beterschap
Heeei, nieuwe smilies. De perssmiley staat er nu ook standaard bij, net als de jompels. En dan deze: Iets voor een speeltuinbankje?
Liz en Cas zijn maandag naar het bureau geweest en ze doen het prima. Groeien gestaag. Ook de 3e prikjes alweer gehad, waar zij altijd héél goed op slapen. Ze slapen zelfs voor de laatste fles, zodat ik me met een boekje op de bank zit te vervelen , want mijn avonden zijn altijd zeer gevuld met een soort van ren-je-rot naar de beebs, die echt de tweeling liggen uit te hangen, door ombeurten de blèren.
Wel vraag ik me af wanneer de zon nu eens gaat schijnen?! Ik wil naar buiten!

Overigens hebben Cas en Liz het 'geluk' gehad dat ze van de uitgebreide gehoorsscreening gebruik mochten maken. Voor de 1e op het bureau waren ze gezakt, want ze waren beiden snotverkouden. En voor de herkansing waren ze te oud bevonden (6 weken), dus een uitgebreide screening aan huis. En wat ik dacht: prima. Selectieve doofheid, zullen we maar zeggen, want de één kan loeien als een brulboei, terwijl de ander gewoon lekker doortukt .
pi_26943173
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:04 schreef Xanthe het volgende:
Hier werd de gehoortest ook gecombineerd met de hielprik , ik dacht dat overal gelijk zou zijn.
Ik denk dat we hier de oude test nog hadden Isis was gewoon geslaagd.
de oude test wordt pas rond 9 maanden gedaan, dus ik denk niet dat jullie die hadden!
pi_26943320
en ja, die aandacht verdeling is lastig! zeker in 't begin, als de baby nog erg vaak moet drinken en de oudste er nog helemaal niet aan gewend is. maar ook hier nog steeds af en toe van die moeilijke momenten, zeker nu Piet ziekig is.
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:23:07 #153
61800 Rottdog
pi_26944830
Van harte Daanbanaantje met jullie plannen

Lekker dat Jolie ook weer de oude is van vallen worden ze hard LB en er komen jammer genoeg nog heel veel ongelukjes

Thijs goed he

Lekker Anna zonder te gaan mopperen, dan gaat het ook een stuk relaxter Bix

He Djulian wat naar zeg, hopelijk gaat het gauw weer beter

David volgens mij ben jij lekkere spekkies aan het kweken

Lekker Mel die gehoortest, weet je in elk geval dat het niet aan zijn oren ligt als hij niet wil luisteren
Soms jammer dat je je niet kunt splitsen in zo'n geval maar gaat goed komen

Smirre lekker dat de twins het zo goed doen
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:31:48 #154
61800 Rottdog
pi_26945141
Zaten gister naar darten te kijken hier en Zoë stond rustig in haar box ook naar de tv kijken, elke keer als het publiek op tv in de handen klapten hoorde ik naast mij heel zachtjes klap klap. Stond ze zo lief naast me in haar kleine handjes te klappen
pi_26945960
Zoë wat lief!
It's all up to you
pi_26946518
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:40 schreef bixister het volgende:

[..]

de oude test wordt pas rond 9 maanden gedaan, dus ik denk niet dat jullie die hadden!
In dat geval hadden wij idd. ook de nieuwe test , ik dacht aan de oude ivm. de procenten , daarover kregen wij niets te horen.
pi_26947138
Hier ook nog de oude test ik moet de oproep nog binnenkrijgen

Zoe leuk he darten en dan moet je klappen idd en wie heeft er gewonnen meid

Jolie ben blij dat je weer koortsvrij bent

En alle andere kindertjes ga zo door
pi_26947440
Wioj krijgen de oude test. Overigens pas over een maand als Djulian 10 maanden is.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 15:51:16 #159
81992 Githa
pi_26947530
Jordy hier ook geslaagd met 100% aan beide kanten hij kreeg er nog een diploma voor ook
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:33:36 #160
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26961276
Ehm, die gehoortest he? Wordt die bij iedereen verschillend gehouden? Luuke heeft hem in ieder geval nog niet gehad. Neem aan dat we die nog kunnen verwachten?
pi_26961521
ja, dan doen ze bij jullie waarschijnlijk nog de oude versie, en die kan pas bij een maand of 9 à 10. kind bij moeder op schoot, links en rechts boxen waar afwisselend allerlei geluidjes uit komen. testleider leidt kind ondertussen als 'n idioot af met blokjes enzo. (ik moest echt m'n best doen om niet heel hard te gaan lachen. ) kind kijkt als 't goed is naar de kant waar het geluid vandaan komt.
pi_26961608
Wij kregen een test toen Tomas 1,5 week was ofzo. Zo te lezen wel de nieuwe alleen was er op het schermpje alleen passed!!! af te lezen (ja, met 3 uitroeptekens nog wel), percentages heb ik nooit gezien
It's all up to you
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:47:59 #163
61800 Rottdog
pi_26961617
Zoë heeft de test ook pas met 9 mnd gehad, hier begonnen ze vanaf januari met het nieuwe. Lishe je krijgt dus vast nog een oproep
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:51:44 #164
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26961694
Dank jullie voor de snelle antwoorden. Al die testjes en dingetjes ook! Morgen weer een prik, maar dan dus een hele tijd niks.
Hahaha, en ik zie het al voor me, zo'n hyperactieve testleider. Moet toch altijd al zo lachen om de stelligheid van de dames van het CB hier. We wachten af...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:18:13 #165
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26973850
Sjeeeeen? Hoe is het met jou en Isa???

Jolie wilde gister niet opstaan, echt zo grappig, stoer en lief tegelijk. Iedere keer als ik d'r aanhaalde begon ze te mopperen en rolde zich tot een bolletje. Na een half uur alle lichten en de muziek aan heb ik het maar opgegeven. Jolie met slaapzak, jasje en mutsje in de kinderwagen gezet en bij de oppas werd ruim anderhalf uur later wakker
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:38:29 #166
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26974535
LOL Jolietje toch, was nog zo moe meiske wel enorm schattig hoor Luchtbel
pi_26975012
jolie! lekker he, slapen! ik las dit, ging weer terug naar de index en dacht daar te lezen "als wakker worden niet zo makkelijk gaat deel 9"...
pi_26976898
Jolie, de puberteit begint pas over ruim 12 jaar hoor
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:05:26 #169
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26980052
HIer is het hoesten en knorren helemaal verdwenen

Heb huisarts wel gebeld vandaag met de vraag hoelang we nog door moeten gaan met de pufjes, dat gaan we nu doen tot maandag en dan stoppen komt het terug dan verder met puffen
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 19:19:29 #170
81992 Githa
pi_26985857
ohw was een vrolijke berichtjes
Thijs met wie het beter gaat en een Jolie die heerlijk ligt te slapen

Jordy is ineens zo vooruit geschoten
Hij pakt dingen heel gericht en kan zich er dan vervolgens uren mee zoet houden, brabbeld en lacht
Als ik zijn handjes/armpjes pak dan trekt hij zich omhoog tot zitstand en gaat vervolgens staan Ook kan hij als hij scheef achterover zit, zonder hulp zelf rechtop gaan zitten, alleen evenwicht heeft hij nog niet dus eenmaal rechtop is het ook heel snel weer going down en een gezicht dat hij er dan bij trekt, met super grote ogen, vol verbazing....deed ik dat?! ...WAUW!

Ik ben super trots op mijn kleine grote vent
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:32:06 #171
3011 E.T.
pi_26986292
Volgens mij zijn we hier in een positieve flow terechtgekomen
Willen de kwakkelende kindjes zich daar ook nog even bij aansluiten?
pi_26986491
Jordy Het is dat ik al flieft ben op je, maar anders was ik het geworden door de woorden van je moeder

Jolie, slapen is ook erg lekker toch?

Thijs wat goed!!!

Om de positieve flow aan te houde: Djulian leek gister enorm stuk slechter te gaan. Maar vanmorgen was hij mijn vrolijke ventje weer We hebben boodschappen gedaan in het dorpom kwart voor 11 vertrokken en om iets voor 1en weer thuis En daarna heerlijk geslapen. Hij heeft nog wel een snotneus, maar geen koorts meer en benauwdheid is ook een stukkie minder

Djen is naar de kapper geweest en die heeft weer kort haar. Toen Djulian wakker werd en zussie stond in zijn kamer moest hij echt tig keer kijken wie er nu stond. Pas toen ze ging praten begon hij te lachen. Hij wou haar gezicht aan raken om te voelen of het eht wel zussie was
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:44:28 #173
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26986633
Ach zo lief

Wat vinden jullie kleintjes nou lekker om te bikken?
Jolies favoriete avondeten is van die pannekoekjes met kipfilet, spinazie en kaas gevuld en de rand dichtgeplakt met yoghurtsaus. Maf kind als er iets op de grond valt gaat ze huilen
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 20:11:55 #174
81992 Githa
pi_26987613
AAAAH voelen of het zijn zussie was wat lief Anitra.... en Djulian wel beter blijven he!

Luchtbel ...tis toch ook zonde als er wat valt... ik ken dat gerecht niet eigenlijk wat je beschrijft
Jordy houd het nog maar even op melk als lievelings gerecht
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:17:58 #175
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26987844
Ik denk ook niet dat het een gerecht is Githa
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 20:49:25 #176
81992 Githa
pi_26988830
ohw het klonk anders niet zo verkeerd
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:46:57 #177
61800 Rottdog
pi_26991740
Dacht eerst aan Roti maar dat is niet met spinazie en kaus

Echt lekker moeilijke vraag heb zo'n veelvraat die alles lekker vindt behalve pindakaas daar gaat ze van kokken

Djulian zo lieffff

Fijn dat de jongens zich weer wat beter voelen Thijs en Djulian kom op

Jordy wauw wat ga je hard
pi_26993794
klinkt erg lekker jolie! anna heeft nog weinig te kiezen maar is dol op tiet. piet (geen baby meer maar allez ik schrijf het hier toch lekker op) houdt van vis (met yoghurt-dille-saus), van allerlei pastagerechten en zijn favoriete groente van 't moment is andijvie.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 00:40:23 #179
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26994830
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:19 schreef Githa het volgende:
Hij pakt dingen heel gericht en kan zich er dan vervolgens uren mee zoet houden, brabbeld en lacht
Really, het enige dat Cas en Liz op dit moment UREN kunnen is slapen. Tja, sommige jeugd van tegenwoordig is wel erg snel op speledingetjes uitgekeken .
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 09:38:02 #180
81992 Githa
pi_26998581
Smirre, maar Cas en Liz hebben elkaar he
pi_27004334
UREN lukt hier ook nog niet hoor. al is ze wel verbazingwekkend zoet de afgelopen dagen. die 3 maandengrens is toch wel iets magisch geloof ik.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 16:58:43 #182
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27006336
Uuuuren spelen kan Jolie ook niet hoor zeker niet op één plek of met één ding.

Rottdog, Jolie vindt ook veel lekker maar dat is toch echt wel favoriet. Het valt me ook op dat er zo veel in past.

Jolie is gisteravond voor het eerst niet meer voor een fles melk wakker geworden ze houdt tegenwoordig van slapen
  zaterdag 14 mei 2005 @ 17:29:28 #183
61800 Rottdog
pi_27006915
Lekker LB , al moet ik toegeven het flesje geven met zijn twee wel mis hoor maar ze wordt groot en wil de fles zelf doen

Leuk om te doen hier is rondjes in de box lopen, gewoon op je speelgoed gaan staan als verhoging, zwaaien en gillen naar mensen die langs het huis lopen. Sinds kort staat hier de box voor het raam kon eerder niet ivm de cv en dat is een groot succes ze heeft het er maar druk mee
  zaterdag 14 mei 2005 @ 17:35:51 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27007049
Wow leuk Rottdog! Bij ons komen er alleen vogels langs het raam

Overigens toen ik d'r toen straks wilde verschonen vond ik alle koelkastmagneten in d'r broekzak, ze werd er zelf een beetje rood van
pi_27010749
Isis is vandaag weer op de foto geweest , lachen als de beste ditmaal , maar in de camera kijken was een heel ander verhaal.
Er hingen nl. allemaal mooie kleuren doekjes aan de zijkant en daar was haar aandacht helemaal op gefixeerd. Over 2 weken weten we of het leuke foto's zijn geworden

Hebben jullie dat ook dat je het zo moeilijk vind om kleren te laten hangen en al snel te veel geld voor de kleine uitgeven?
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:29:56 #186
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27010846
Xanthe ik heb hier al 2 hele dozen vol met kleren die Maxim amper tot niet aan heeft gehad
ik mag ook niet kopen van vriendlief, maar doe het toch
pi_27011021
Ik had alleen genoeg van de kleine maatjes (dacht ik ) had dus genoeg in maatje 56 gekocht en aangezien madam niet toch meer in maatje 50 paste ging dat tot voor kort erg goed.
Thuis ging niet alles helemaal lekker waardoor Isis en ik erg veel bij mijn ouders hebben geslapen en Isis soms ook wel eens een nachtje alleen daar was , dus mijn moeder (die eerst dus zo afstandelijk deed toen ik nog zwanger was) ging flink inkopen voor Isis doen en die kocht de wereld aan kleding voor haar.
Nu ik het thuis weer rustiger is en mijn ouders veel naar de camping zijn kom ik zelf dus weer toe aan kleertjes kopen... Ik moet mezelf soms echt dwingen om door te lopen naar kassa ipv. nog meer kleertjes mee te nemen
Vooral de koopjeshoeken trekken me heel erg
En gisteren was er natuurlijk het goede excuus dat ze iets moois moest hebben voor op de foto en dat ze een zwembroekje moest hebben voor het baby zwemmen van volgende week
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:43:23 #188
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27011131
haha erg herkenbaar, zo heb ik 2 weken terug ook een zwembroek gekocht voor op vakantie in frankrijk (3 dagen later gingen we toevallig naar gran canaria, last minute geboekt dag ervoor) kwam goed van pas. frankrijk gaan we in juli heen.

maar ik had al een zwembroek voor maxim uhh ik bedoel 2 zwembroeken (gehad met kraamcadeaus)
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 20:49:48 #189
81992 Githa
pi_27011291
Goh wat lezen jullie alles letterlijk ...met die uren bedoel ik dus niet dat hij 2 a 3 uur aan het spelen is ....het is een uitspraak waarmee ik aan wil geven dat hij zich heel lang zoet kan houden.

Ik zal het de volgende keer timen...goed

[ Bericht 6% gewijzigd door Githa op 14-05-2005 21:04:50 ]
pi_27011307
allemaal in dezelfde maat?
Ik heb wel zoiets van dat ik nog wat extra zwembroekjes wil kopen voor Isis want je zult natuurlijk zien dat na de zomer geen zwemkleding meer te krijgen is en dan kan het babyzwemmen straks niet meer doorgaan ofzo...
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 21:03:04 #191
81992 Githa
pi_27011584
Vanmiddag een hoop moeten kopen voor Jordy.... hij is in een paar dagen tijd gewoon uit 62 gegroeit Ik twijfelde vanmorgen nog of de kleding niet gekrompen was dus heb nog wat dingen van dezelfde maat geprobeerd maar het ligt echt aan Jordy.

Ik heb nu dus ook een grote mand vol met kleding die niet of nauwelijks gedragen is...
pi_27012467
oh ja, dat kopen is echt erg. Ik heb mezelf een prenatal-verbod opgelegd en het scheelt dat we hier 'in het dorp' weinig winkels hebben, maar anders...
We hebben hier wel een zeeman en die hebben regelmatig best leuke dingen voor weinig (en het hoeft toch geen jaaaren mee..) en sinds kort ook een HEMA, dus dan koop ik alsnog te veel. Gelukkig draagt Tomas nu al 1,5 maand maat 50/56 dus dat wordt wel goed gedragen. Maar ik heb ook al flink wat dingen in maat 62, 68 en zelfs groter liggen
It's all up to you
pi_27013029
Ik heb nog nooit geshopt voor Djulian
Wel eens een broekje of een shirtje gekocht, maar meer ook niet.
Het word wel tijd want nu hij 74/80 heeft blijkt dat hij nog weinig heeft
  zaterdag 14 mei 2005 @ 22:18:56 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27013535
Ik heb al genoeg kleertjes voor Noah totdat ie 2 is ofzow
Maar ik heb zelf niet zo gek veel gekocht, ik heb een zus die nog thuis woont en bijna fulltime werkt en helemaal gek is van d'r neefje Ik heb d'r laatst maar een verbod gegeven om nog kleertjes te kopen, omdat ik het nergens meer kwijt kan Maar toen had ze toch weer een excuus gevonden, namelijk dat Noah nog geen korte broeken had...
©Dumbo
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 22:21:26 #195
43556 miss_dynastie
pi_27013598
Heerlijk tex, zo'n betrokken tante
  zaterdag 14 mei 2005 @ 22:24:01 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27013642
Ja al is ze soms wel iets té enthousiast hoor.. Toen ik nog zwanger was vertelde ik enthousiast over een super leuk pakje wat ik had gekocht, was haar reactie: "Toch niet maat 62 he, want daar heb je al zoveel van!" Ik had echt zoiets van, 'halloooo! mag ik misschien ook een paar kleertjes voor mijn eigen kind kopen?'
©Dumbo
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 22:25:19 #197
43556 miss_dynastie
pi_27013660
Tja, soms moet je ff temperen he Maar beter af en toe temperen dan dat je het enthousiasme -zonder succes- moet aanwakkeren, toch ? En ze heeft een goede smaak, vind ik
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 22:46:08 #198
81992 Githa
pi_27014154
Vind ik ook Tex en die mand waarin voor elke dag een cadeautje zat was toch echt het mooiste wat ik ooit gehoord heb
Ik kwam vandaag bij H&M de pet tegen die Noah vaak op heeft tegen en moest gelijk aan hem denken Mijn vriendin heeft hem nog even bij Jordy op gezet om te kijken maar het stond hem werkelijk niet Daar moet je gewoon Noah voor zijn
  zaterdag 14 mei 2005 @ 22:47:18 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27014187
Ja da's waar, en meestal is ze geweldig hoor
En ze heeft ook dezelfde smaak als ik, houdt ze ook rekening mee. Ze koopt alleen de dingen waarvan ze weet/denkt dat ik het leuk vindt En anders zou ik het altijd nog kunnen ruilen.
©Dumbo
pi_27014294
hmm zo'n zus zou ik toch ook wel willen tex!

ben net alle te kleine kleertjes alweer aan 't uitzoeken, sjonge wat gaat dat hard. dus tearsong, helemaal niet gek om al wat grotere maten in huis te hebben, voor je 't weet zijn ze zelfs dáár alweer uitgegroeid!

anna is vandaag dan echt 'verhuisd' naar haar eigen kamertje en ze ligt er nu lekker te slapen. wat een ruimte ineens weer in onze kamer, heerlijk! maar ook wel kaal hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 22:56:03 #201
81992 Githa
pi_27014391
Denk je dat je zelf goed gaat slapen deze nacht BIX ? .... zal best wennen zijn denk ik om Anna nu niet zo dichtbij te hebben.
Het lijkt me al een hele hulp als ze er zelf geen moeite mee hebben en lekker doorslapen
pi_27014455
ja gaat vast wel lukken githa. en behalve dat: het lijkt me heerlijk om weer wat meer geluid en licht te kunnen maken 's nachts als dat zo uitkomt. nu ging madame bij elk geluidje van ons liggen woelen en kreunen dus moesten wij uiterst voorzichtig doen als we naar bed gingen. nog even lezen of praten was uit den boze.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:04:28 #203
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27014585
De maatjes 56 èn 62 zijn hier ook alweer in de kast verdwenen...(wij maken grote kinderen ), toch even wat sentimenteel, 't is de laatste keer ').
En ja, baby naar de eigen kamer, die van ons ligt er alweer een maandje, we hielden elkaar massaal wakker. Ongezellig, vond ik het, Freek heeft bij ons gelegen tot ie met zijn benen uit de wieg stak , maar die hoorde je ook nooit, en hij had ook geen last van ons.
pi_27014649
hoe oud is 'baby' nu precies leah?
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:08:05 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27014669
Op de kop af 4 maanden
pi_27014982
ah, gefeliciteerd .
ik verwacht dat 62 hier over een maandje ook niet meer past nee. sommige dingen vallen ook zo idioot klein, ik heb zelfs al kleren maat 68 opzij moeten leggen, niet/nauwelijks gedragen.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:23:48 #207
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27015064
Vanavond voor het eerst (toch maar) een jonge oppas in huis gehad. Jawel 5 jaar jonger dan ik zelf ben en alles is goed gegaan. Ze ging gewoon slapen alleen het meisje vond luier verschonen op de commode eng en heeft het op het bed gedaan, nou prima dacht ik zo. Ben wel vroeger naar huis gegaan maar nu ik gezien heb dat alles oke is ben ik blij dit is voor herhaling vatbaar

En wat lees ik hier, babies die in hun eigen kamer slapen wij hebben maar één slaapkamer en de planning was om de huiskamer nu allang omgebouwd te hebben zodat ik daar kon slapen maar dat kan Jolietje echt niet hoor alleen op een kamer slapen terwijl er s morgens niemand luistert naar haar geklets, het gesmek en van onder het debbed toekijkt dat ze met slaapzak en al in bed gaat staan nee dat doen we niet, dat zou ze echt erg vinden!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:25:28 #208
61800 Rottdog
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:25:34 #209
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27015124
Ja, hier ook, zonde hè? Ik heb zelfs al een truitje van de HEMA, maat 74 dat gewoon past! 't Is maar goed dat ik het even pastte, anders had het ongedragen de grote doos in gekund .
  zondag 15 mei 2005 @ 01:04:52 #210
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27017333
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 22:59 schreef bixister het volgende:
ja gaat vast wel lukken githa. en behalve dat: het lijkt me heerlijk om weer wat meer geluid en licht te kunnen maken 's nachts als dat zo uitkomt. nu ging madame bij elk geluidje van ons liggen woelen en kreunen dus moesten wij uiterst voorzichtig doen als we naar bed gingen. nog even lezen of praten was uit den boze.
Laat staan wat anders ....
We snijden nu wel een heel prettig onderwerp aan -> kleertjes. Mag ik aansluiten? Ik koop me het ongans op dit moment. Alle interesse voor grote mensen-kleding is gereduceerd tot nul en babykleding gestegen tot ongekende hoogten. Nu koop ik veel op Marktplaats, dus het mag van mezelf. (Daarnaast krijgen we ook veel.) En 1ding kan ik jullie wel verklappen: meisjeskleding is echt zoveel leuker shoppen dan jongenskleding. Daarnaast vind ik het geweldig om zoveel mogelijk rolbevestigend bezig te zijn. Voor Liz: Hoe rozer & roezeliger hoe beter (wie had dat ooit van mij verwacht ) en voor Cas: stoer en kleurrijk (geen ecru, daar verdwijnt zijn gezicht van).
Het klein voordeeltje van te vroeg geboren kindjes: ze blijven zo lekker lang baby. Liz zit met haar 4½ maand nu in maatje 62 en Cas net in 68.
Het eerste ding dat ik opgeruimd heb is een boevenpakje maatje 44. Dat was toen idd slikken, nu is het vooral verbazen dat Liz daar ooit ingepast heeft .
  zondag 15 mei 2005 @ 01:10:06 #211
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27017425
Bij mij waren ze beiden ook te vroeg, maar wel 7 en 6 pond. Ze hadden meteen in 62 gekund als ik ze uitgedragen had .
  zondag 15 mei 2005 @ 01:15:01 #212
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27017491
quote:
Op zondag 15 mei 2005 01:10 schreef Leah het volgende:
Bij mij waren ze beiden ook te vroeg, maar wel 7 en 6 pond. Ze hadden meteen in 62 gekund als ik ze uitgedragen had .
Prachtige gewichtjes, hoor!
Hier was het met 35 weken 4 en 5 pond. Zelfs met uitdragen kan even geen zwetende smiley vinden hadden ze die 62 niet gehaald, denk ik. Tenzij het van de HEMA zou zijn, dat valt altijd wat kleiner uit.
  zondag 15 mei 2005 @ 01:18:25 #213
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27017525
Ik had suikerbaby's Maar die van jou waren ook heel prima op gewicht toch? Kleertjes van de HEMA vallen idd klein, is mijn ervaring en verder valt bijna alles vooral te kort....
  zondag 15 mei 2005 @ 01:30:32 #214
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27017693
quote:
Op zondag 15 mei 2005 01:18 schreef Leah het volgende:
..Maar die van jou waren ook heel prima op gewicht toch?...
Mij hoor je niet klagen. I love them .
Wat me overigens wel opvalt is dat er een pond verschil tussen Cas en Liz zat en nog steeds zit, maar Cas voelt veel compacter en zwaarder aan. Til je, na Cas, Liz op dan moet je uitkijken dat je haar niet de lucht inwerpt. Een beetje het idee van een luchtig toetje. Je verwacht heel wat, maar het voelt zeer licht en luchtig aan.
pi_27020224
Als ik het hier zo lees doet Isis het nog netjes dat ik pas afgelopen week echt een groot deel maatje 56 uit de kast heb moeten halen.
Ze heeft zelfs nog kleertjes van die maat die haar nog passen en ze draagt al een maandje maatje 62 maar in het begin moesten de broekjes en mouwtjes nog omgeslagen worden (sinds 2 weekjes niet meer). En nu kom ik er achter dat ik niet zoveel maatje 68 heb en ga ik dus eindelijk zelf shoppen , ik kan dan ook niet wachten tot ik over 1,5 maand eindelijk kinderbijslag voor d'r binnen krijg een gedeelte word aan Isis uitgegeven de rest gaat op haar spaarrekening

Waar moet je trouwens opletten als je een slaapzakje wilt kopen? Vanaf wanneer kun je die gebruiken en hoe weet je nou of die niet te groot of te klein is?
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 09:19:08 #216
81992 Githa
pi_27020284
Ik gebruik al een dikke maand een slaapzak, Jordy kronkelt alle kanten uit in bed.
Het belangrijkste zijn de arm's gaten denk ik, die moeten niet al te groot zijn.

Ik heb voor Jordy slaapzakjes in maat 70 en 80 ( dit zijn lengte maten) en als de arms gaten echt te groot zijn maak ik deze zelf wat kleiner door een stukje vast te zetten.
De onderste flap vouw ik dan onderaan om het matrasje heen en dat gaat prima

btw roep nou niet te hard Xanthe dat Isis niet zo hard groeit want ze kan ineens een spurt krijgen en zo een maat overslaan
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 10:10:28 #217
43556 miss_dynastie
pi_27020492
Luchtbel, stoer
  zondag 15 mei 2005 @ 11:21:48 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27021183
mijn Maxim zat gelijk in mt 56 en sommige pakjes 62, 56 heb ik al na 2 weken al aan de kant gegooid. 62 heeft hij 2 maanden aan gehad en toen zat hij in 68, en nu alweer 1 maand in 74.
ik denk dat hij wel even in 74 blijft zitten nu, kan hij nog lekker ingroeien.
  zondag 15 mei 2005 @ 12:14:58 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27022141
quote:
Op zondag 15 mei 2005 01:04 schreef Smirre het volgende:

Het klein voordeeltje van te vroeg geboren kindjes: ze blijven zo lekker lang baby. Liz zit met haar 4½ maand nu in maatje 62 en Cas net in 68.
Noah is over 2 dagen precies 5 maanden en hij heeft ook nog steeds maat 62/68 En hij was niet eens te vroeg geboren

En wat je vertelde dat Liz stuk lichter is dan Cas, daarbij moest ik aan onze katten denken De kat bij m'n ouders is echt een lichtgewichtje, maar ze heeft wel een mooie volle vacht, dus het lijkt heel wat. De kat hier van mn vriend, die is echt veel zwaarder. Nu ik hier woon ben ik dus ook dat gewicht gewend dus als ik bij mn ouders d ekat optil dan vliegt die ook bijna een paar meter de lucht in!
©Dumbo
  zondag 15 mei 2005 @ 12:48:35 #220
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27022914
Hier zit ik met Thijs al vollop in maatje te 80, 74 sommige broeken die nog passen, maar de truitjes en shirtjes die hoef ik niet meer proberen om aan te doen.

Ik koop ook veel en vaak kleertjes voor Thijs, zodra ik in de stad kom zie ik wel weer wat leuks hangen. En 1 keer in de zoveel tijd sla ik weer een berg kleertjes in.
Zo wil ik voor de vakantie nog een paar broekjes en shirtjes in gaan slaan
  zondag 15 mei 2005 @ 12:53:20 #221
61800 Rottdog
pi_27023013
Thijs ook een grote vent Zoë kan broeken van 74 aan maar 't shirts moet ze duidelijk 80 hebben en ja het ligt ook wel aan de winkel Hema valt klein, noppies valt wat groter. Zie haar alleen wel graag in wat groter met de mouwen opgekrult dan als spekkie.
  zondag 15 mei 2005 @ 12:55:14 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27023059
Jolie heeft vooral veel gekregen kleding en ik heb denk ik 5 keer wat in de winkel gekocht. Ik koop wel via ebay en marktplaats, vooral pakketten. Laag bieden, er uit vissen wat ik leuk vind en de rest doorverkopen. Ik heb een bepaald bedrag per 3 maanden dat ik uitgeef aan kleertjes voor haar.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:01:01 #223
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27023205
bij de H&M winkel ik het liefst en kan Thijs tot nu toe het langste in
  zondag 15 mei 2005 @ 13:02:12 #224
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27023245
Ik ben niet zo thuis op Ebay en Marktplaats dus ga het ook maar niet aan, om daar kleertjes aan te schaffen
  zondag 15 mei 2005 @ 13:09:35 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27023428
Ik moet zeggen dat het loont. Ik koop vaak pakketten en wat Jolie niet draagt verkoop ik door. Per stuk levert toch altijd meer op dan alles in 1 keer. Hoewel ik voor een vriendenprijsje aan bepaalde mensen verkoop en kleding ik gekregen heb verkoop ik niet verder die geef ik gewoon door of zet ik gratis op marktplaats. Maar met die pakketten werkt hier goed, ik heb vaak gehad dat ik de rest los had verkocht waardoor het geheel zich weer ophefte en Jolie eigenlijk gratis kleding aan had

Ze heeft trouwens weer geslapen van gisteravond half 9 hoera ik vind d'r knap
  zondag 15 mei 2005 @ 13:20:19 #226
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27023748
dat is wel lekker idd,misschien ook maar een gaan kijken

Goed zo Jolie

Hier Thijs die slaapt vanaf uurtje of 9 tot smorgens 4/5 uur...
  zondag 15 mei 2005 @ 13:27:29 #227
61800 Rottdog
pi_27023928
Goed zo Jolie

Heel gek ik speur graag ebay en marktplaats af maar heb nog nooit geboden of iets gekocht, op de een of andere manier vertrouw ik het niet en ben ik bang om me geld kwijt te raken ofzo. Terwijl ik heel veel leuk spul zie

En nu moet ik opchieten Zoë wakker trommelen kan ze verder slapen in de auto want we gaan weer is naar de polder (schoonouders), mijn haar nog stylen, tas pakken hoezo ik schiet op
  zondag 15 mei 2005 @ 13:29:09 #228
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27023974
have fun Rottdog
pi_27027266
quote:
Op zondag 15 mei 2005 09:19 schreef Githa het volgende:
Ik gebruik al een dikke maand een slaapzak, Jordy kronkelt alle kanten uit in bed.
Het belangrijkste zijn de arm's gaten denk ik, die moeten niet al te groot zijn.

Ik heb voor Jordy slaapzakjes in maat 70 en 80 ( dit zijn lengte maten) en als de arms gaten echt te groot zijn maak ik deze zelf wat kleiner door een stukje vast te zetten.
De onderste flap vouw ik dan onderaan om het matrasje heen en dat gaat prima

btw roep nou niet te hard Xanthe dat Isis niet zo hard groeit want ze kan ineens een spurt krijgen en zo een maat overslaan
Grrrrmmmbblllll nou maar hopen dat ze daar geen gehoor aan gaat geven

Ik heb hier 2x een 70cm slaapzakje maar de een is toch zeker 10cm (en misschien zelfs meer) te lang. De ene heeft trouwens lange mouwen en die zijn nou net weer te lang
  zondag 15 mei 2005 @ 16:29:16 #230
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27029164
Luchtbel, wil je Marktplaats niet te hard promoten? Met die pakketten zit er idd vaak iets in wat ik niet leuk vind en waarvan ik denk dat niemand het leuk vind . Ben nog niet echt aan het verkopen geslagen, behalve mijn positiekleding dan. Het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat. Het werkt wel verslavend moet ik zeggen. Misschien is zo'n limiet, zoals jij die voorstelt LB, ook wat voor mij. Vraag me alleen af wie me gaat controleren....
  zondag 15 mei 2005 @ 16:35:56 #231
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27029304
Maakt niet uit Xanthe, zolang de armsgaten en het hoofdgat maar niet te groot zijn. Mouwen kan je gewoon omslaan en wat onder te lang is eventueel om de matras vouwen.

Heb je nog wat nodig Smirre
Maar euh wie je moet controleren? Discipline....
  zondag 15 mei 2005 @ 16:43:00 #232
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27029485
quote:
Op zondag 15 mei 2005 16:35 schreef Luchtbel het volgende:
Heb je nog wat nodig Smirre [afbeelding]
Maar euh wie je moet controleren? Discipline....
Discipline? Niet één van mijn meest geslaagde eigenschappen. Gelukkig heb ik nog geen nauwe band met de schuldsanering.

Off-topic: Dat vingertje-smiley.....
pi_27029904
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:14 schreef texelonia het volgende:

[..]

Noah is over 2 dagen precies 5 maanden en hij heeft ook nog steeds maat 62/68 En hij was niet eens te vroeg geboren
Hier ook...
Jayden is 8,5 maand en draagt ook nog steeds 62/68 (met 39/6 wkn geboren) Alicia heeft tot 11 maand in dat maatje gezeten.... (en was ook niet te vroeg geboren, 39/2 wkn)

Hier word er gemaakt, of tweede hands gekocht (of gewinkeld bij veel al de zeeman of wibra)
pi_27030767
Hier zitten we nu op 74/80/86...
pi_27030869
ik zit er ook over te denken om de te kleine kleertjes & m'n positiekleding te gaan verkopen maar pfoeh alleen al overal foto's van maken is een heel gedoe. ben er dus nog niet zover mee opgeschoten. hoe pakken jullie dat aan, overal aparte advertenties van maken? of in zo'n 'winkeltje'-achtige opzet zoals ik ook wel eens zie (geen idee hoe je dat doet overigens). met e-bay heb ik ook weinig ervaring.
pi_27031571
Isis lag gisteren lekker te sabbelen op de speen en met d'r aap te slingeren.... totdat het ineens stil was.... en toen moesten we gewoon wat foto's maken http://www.xs4all.nl/~peetj01/isis/ even naar onderen scrollen
pi_27031868
Lief he Xanthe, zo ligt Myrthe ook altijd te slapen, soms begraaft ze zichzelf helemaal onder haar knuffeldoekje

Kleertjes heb ik nog amper hoeven kopen, dankzij LB en dankzij de kraamfeesten waar we mega-veel kleertjes hebben gehad Dit tot groot ongenoegen van papa die maar wat graag af en toe gaat shoppen en zijn dochter het liefst in merkkleding stopt Dus af en toe mag hij even los door de prenatal lopen en zich uitleven, nu had hij een schattig pakje gekocht van Mexx voor de kraamfeesten, verscrhikkelijk duur natuurlijk, maar wel heel schattig. Komt ie laatst thuis met hetzelfde pakje in een maatje groter, want ze kon de kleinere maat niet meer aan Het rare is wel dat ze van dat pakje dus al in shirtje maat 68 zit, en vestje 62, broekje ook 62. Terwijl het toch een setje is. Zou je toch verwachten dat die maten dan wel een beetje zouden kloppen..

Er hangen nog een paar setjes maat 56 in de kast, sommigen gaan nog net en anderen vallen nog best ruim. En verder dus 62, ik vind het wel heel irritant hoor, al die maatverschillen. Gaat tegen m'n gevoel voor orde in Ik heb ook de indruk dat Myrthe's benen langer zijn dan gemiddeld zeg maar. Bij broekjes zijn de pijpen toch vaak wat aan de korte kant. Of haar bovenlichaam is kleiner dan gemiddeld natuurlijk
pi_27032102
Ik ben verzot op veel kleertjes van villa happ , hangt daar nu ook een heel mooi blauw broekje en ik ben er zo verliefd op....
Maar het broekje alleen al kost 17.99 en dan wil je natuurlijk ook het bijpassende shirtje en tuniekje erbij hebben en dan ben je dus zo bijna 50 euro lichter.... Het hangt er dus nog steeds in de winkel maar als ik langs de etalage loop kriebelt het wel enorm hoor....
Ze heeft er ook een gaaf broekje met een knal oranje steep aan de zijkanten en een knal oranje shirtje vandaan , maar die waren aanzienlijk goedkoper.
pi_27033344
Xanthe ik was laatst bij de villa happ in groningen en daar hadden ze een aanbieding, 3 kledingstukken voor 35 euro..
pi_27033911
Dat klinkt al beter (blijft een hoop geld).
Misschien een goed excuus om het te kopen voor haar verhalfjaardag
pi_27034656
En de opruiming begint ook al bijna... dan krijg je pas veel korting bij Villa Happ!
  Licht Ontvlambaar zondag 15 mei 2005 @ 20:32:56 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27034724
Sjeen komt een Isa-update geven...

Om even op de kleertjes in te gaan: Isa is 10 maanden (sinds vrijdag) en zit nu in 68, als ze groot vallen en 74 als ze klein vallen. Ik ga voor Villa Happ vaker naar het Outletcenter in Roermond, daar heb ik vorig jaar vanalles gekocht voor 5 euro per stuk.

Isa wil alleen nog maar staan, ze werd echt boos toen ik haar gewoon op het gras neer had gezet, zonder dat er iets was waaraan ze zich kon optrekken Schattig, kindjes die zich boos maken.
Ze zegt nu gericht 'mama' en 'papa' en ze geeft heel veel hele natte zoenen

Ik ga wat vakantiefotootjes plaatsen in het fototopic

Dikke knuffel
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_27034819
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:30 schreef poemojn het volgende:
En de opruiming begint ook al bijna... dan krijg je pas veel korting bij Villa Happ!
Ik heb al aan een vriendin van me gevraagd (die vaak in de stad struind) om me even een seintje te geven als de opruiming begint.
Ik kom niet zo vaak in het centrum , tenzij ik er zijn moet....
pi_27035029
Oe Xanthe geef hier ook ff een seintje dan als de uitverkoop begint !
  zondag 15 mei 2005 @ 21:24:10 #245
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27036379
Van mijn kamergenote in het ziekenhuis kreeg ik 2 allerleukste setjes met BOY en GIRL erop. Hartstikke leuk, helemaal blij mee. Totaal geen benul van merken oid. (Bleek Imps & Elfs te zijn.) Totdat de kids er uitknapten, dwz Cas zat als een rups in het pakje, en ik een maat groter wilde gaan kopen. Werkelijk waar, ik sloeg stijl achterover van de prijs. Mijn god, ik had een kraamcadeautje gekregen van 80 euro. de geshokeerde smiley kan ik niet vinden Dat is toch niet normaal?! Ik vind dat geen prijzen voor kinderkleding, voor geen enkel kledingstuk trouwens. Hoewel erg leuk, maar geven jullie die astronomische bedragen uit voor kleding?
pi_27036804
Smirre: nee hoor, tenzij het voor mezelf is 80 euro voor 2 setjes? Dan moeten ze wel erg leuk zijn! De duurste dingen die ik nu heb zijn 2 setjes van 'feetje', 18 euro per stuk. Maar dat was meer omdat ik snel 2 warme setjes in maat 50 nodig had omdat 50/56 nog te groot zat. Dus toen moest ik even snel naar een 'dure' kinderkledingwinkel hier.
Ik heb wel een setje van Esprit cadeau gekregen wat wel wat duurder zal zijn. En 4 mexx-broekjes, maar die waren in de opruiming bij de prenatal (6 euro per stuk). Voor de rest koop ik zelf geen echt dure setjes, vind ik zonde als je kijkt hoe kort ze het dragen.
It's all up to you
pi_27038474
Ik zou zeggen: kijk eens op ebay, smirre. Wel geen Imps&Elfs, maar ik heb van iemand een mexx-shirtje van 10 euro gekregen voor Myrthe. Zelfde shirtje stond ook op ebay: 10 euro voor een set van 3 (nu kopen, dus vaste prijs) excl verzendkosten, alles nieuw. Dus het kan goedkoper. En veel in de opruiming kopen, ook handig.
pi_27039166
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:42 schreef Ladybos het volgende:
Oe Xanthe geef hier ook ff een seintje dan als de uitverkoop begint !
Is goed (als betreffende vriendin het niet vergeet te vertellen) andersom geld het natuurlijk ook

* Xanthe vraagt zich af hoe ik mijn avatar duidelijk met duidelijke foto's krijgt....
  zondag 15 mei 2005 @ 23:09:50 #249
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27039802
ik zal ook wel een gil geven als het tenminste over villla happ ging. ik krijg daar email van binnen als er acties aankomen.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 00:20:27 #250
81992 Githa
pi_27042004
Villa happ, H&M en mexx ze zijn toch ook gewoon om op te vreten !
pi_27045433
hier ook veel zeemanof goedkope winkels in Duitsland, mijn schoonmoeder is echt een superspeurder en weet veel te vinden voor weinig geld
Verder word hier ook veel zelf gemaakt, heb van de week weer 2 patroonbladen gekocht met leuke zomer modelletjes, heb er nog 1 zien liggen en die haal ik deze week. Stof haal ik dan bij de stoffenkraamE.T. had die link ooit geplaatsd geloof ik en haal daar veel stoffen voor 2,50 per meter en uit een meter kan je vaak makkelijk 2 setjes maken.
pi_27047365
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:09 schreef Martineke het volgende:
ik zal ook wel een gil geven als het tenminste over villla happ ging. ik krijg daar email van binnen als er acties aankomen.
Das handig , kan iedereen dat??? Zoja hoe kan ik me daarvoor aanmelden want op de site van villa happ heb ik er niets over gevonden.
pi_27047994
Jayden kan rollen !!! iig van rug naar buik. Nu de rest nog (zelfs het gaan staan is ie weer 'verleerd' lijkt het wel)
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 11:01:13 #254
81992 Githa
pi_27048091
Jayden wat goed de rest komt vanzelf knor
pi_27048220
* Stiekemurd ook erg Villa Happ fan

Volgende week wordt Benthe 6 maanden en gaan we over op Friso 2. Nu heb ik nog een half pak Friso 1. Kan ik al Friso 2 halen of moet ze echt over die 6 maanden zijn??
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 11:08:18 #256
43556 miss_dynastie
pi_27048226
Jayden
Knap hoor!
  maandag 16 mei 2005 @ 11:48:34 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27049061
Jayden held! Zie Knor het kom wel

Stiekemurd ze mag best al wel Friso2 maar een week te lang Friso1 daar houdt ze ook niks aan over

Bix beetje offtopic hier. Marktplaats werkt in mijn ogen prima om alles te verkopen. Tis even werk. Alle foto's maken enzo maar ja. Ik zet altijd alles onder bieden en in de advertentie zelf bieden vanaf 2 euro of wat je wil. Beetje uitgebreid beschrijven helpt. Wat ik altijd doe is de eerste 3 dagen een paar keer per dag een lijstje er op gooien, ik heb dit en dat te koop blabla kijk bij al m'n advertenties. Dat werkt echt, anders zak je al gauw weg. Zo en nu gaf ik dus mijn geheime verkooptechnieken weg als je nog tips nodig hebt, je weet waar je heen kan mailen
  maandag 16 mei 2005 @ 11:55:05 #258
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27049239
Jayden goed zo
pi_27049477
Smirre wij hebben dus dat dure Mexx setje gekocht, 35 euro voor een vestje 15 voor een t-shirtje en 10 voor het broekje, bij elkaar dus 75 euro (heb 2 t-shirtjes gekocht ivm spugen/kwijlen). Maar het is alleen maar gekocht omdat we zoveel gekregen hebben en we (lees:manlief) ook graag iets wilden kopen, onder het mom van we hebben toch de rest voor niets dan mag dit wel wat duurder zijn. Laatst bij villa happ een zomerjas met inritsbare binnenvoering (dus ook voor de herfst), spijkerbroekje en spijkerjasje gekocht voor 35 euro en dat vond ik ook al weer duur zat. Ze hebben het maar zo kort aan.. Ik ga deze kleding wel weer verkopen trouwens als ze eruitgegroeid is, verdienen we nog wat terug
pi_27049500
En binnenkort ga ik ook zelf kleertjes maken voor Myrthe ! We hebben een borduurmachine dus ik kan het zelf een beetje leuker maken, dan heb je ook geen dure stofjes nodig !
  maandag 16 mei 2005 @ 12:18:38 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27049872
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:10 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Das handig , kan iedereen dat??? Zoja hoe kan ik me daarvoor aanmelden want op de site van villa happ heb ik er niets over gevonden.
moet je zon pasje aanvragen in de winkel, dan krijg je het over de email als er weer een actie aankomt. vip member pasje is dat geloof ik.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:35:25 #262
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27051598
Ik moet eerlijk zeggen dat de liefde voor de BOY en GIRL-setjes direct over was, toen ik de prijs zag. Eerlijk is eerlijk, het zijn twee leuke setjes, maar voor dat geld kan ik hééél veel luiers kopen . Dan gaan ze maar in de doos voor/van Liz en Cas, als bewaarspulletjes.
Leuke dingen zat te veel leuke dingen eigenlijk op Marktplaats. Al koop ik daar wel vaker merkkleding, vooral omdat het kwalitatief beter is dan een zeeman/wibra (krimpen nl als de ziekte). Het blijft langer mooi. Maar zodra er megagroot het merk op de voorkant staat, haak ik af. Ik hou niet zo van de gepoch en bovendien ga ik voor die giganten geen reclame maken. Ben gekke Henkie niet.
  maandag 16 mei 2005 @ 21:20:28 #263
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27064750
Hmm, ik ben wel een topic-killer, niet?
  maandag 16 mei 2005 @ 22:12:25 #264
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27066814
LOL Smirre

Ik had hier vanavond een Thijs die met grote boog spugen zijn macaronischotel er zo weer uit liet komen, een goed uur nadat hij het binnenkreeg, ik had het niet geheel gepureerd overgens.

Het is echter niet de eerste keer geweest dat hij dat kreeg na een maaltijd, het komt niet vaak voor maar het is wel beetje griezelig.

Zou het kunnen doordat het niet geheel gepureerd was en dat zijn maagje ofzo dat niet aankan, ik weet het niet en zou het graag anders willen zien
  maandag 16 mei 2005 @ 23:13:00 #265
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069174
Zoooo hier ben ik lang niet geweest! Het is best wel druk geweest bij ons, maar gaat allemaal erg goed. Noa is ERG schattig en we genieten echt heel erg van haar, elke dag. Zijn helemaal verliefd en ze is ook zó makkelijk aan het lachen te krijgen. Ligt gauw een half uur op de bank (jaja, wel erbij) te brabbelen en lekker te kwijlen...elk lachje wordt beantwoord en ze ligt heel snel in een deuk. Eigenlijk is álles grappig als ze in een goede bui is! (en eigenlijk is ze nooit in een slechte bui behalve als ze de fles aan ziet komen maar hij nog niet in haar mondje zit, óf erg moe is)

Al met al, genieten dus van dit kleine meisje! Ik vind het echt steeds leuker worden om een kindje te hebben, had ik nooit verwacht...het begin was al genieten ondanks de tegenslagen die er toch wel waren...maar dit is toch wel veel leuker eigenlijk...we zijn echt aan elkaar gewend en ik ken haar nu 'door en door' voor zover dat kan bij een baby.

Wel lastig is haar 'drinkprobleem'...ze laat duidelijk merken dat ze honger heeft overdag, maar zodra ze aan het drinken is is het na 60 ml al opgehouden, dan heeft ze overal interesse voor in plaats van voor de fles. Die wordt weggeslagen en vaak gaat ze ook mopperen tijdens het drinken. Van die ontevreden geluidjes, fles wegslaan met haar handjes (1 handje vasthouden en andere tussen arm en zij helpt ook niet, daar wordt ze gefrustreerd van) en onderuit zakken is eigenlijk aan de orde van de dag. ERG frustrerend, ook voor mama...
Ik weet ook de reden niet...ik heb een andere fles geprobeerd maar ook dat helpt niet. Ze heeft nu een difrax fles met de gewone (nr.1) speen...tot voor kort ging het daar erg goed mee. Een andere fles met speciale speen voor +4 maanden maakt niets uit...pap gaat er ook niet in 's ochtends/'s avonds....maarrr...'s nachts gaat het drinken als een trein. Dan krijgt ze zelfs 200 ml op.

Ik vraag me af of ze zo niet te weinig drinken binnenkrijgt...daar ga je je dan wel zorgen over maken. Meestal drinkt ze dus minder dan 165 ml, ze komt meestal niet verder dan 100/120 ml en heel af en toe iets meer, maar er blijft altijd wat over...terwijl ze over de 6 kilo is nu dus eigenlijk 200 ml zou moeten drinken per voeding. Ook krijgt ze nog geen bijvoeding (heb ik af en toe geprobeerd maar ze vindt het tot nu toe smerig).

Maar goed...zodra ik stop met 'fles geven' omdat ze duidelijk écht niet wil is ze weer mevrouw Vrolijkheid en Schattigheid zelve...dus ze lijkt er niet bepaald last van te hebben. Ook regelmatig plasluiers, hoewel ze niet echt heel vol zitten.

Iemand hier die hetzelfde heeft (gehad)? Graag tips als die bestaan...

Nou...ik hoop hier wel wat regelmatiger weer te komen, dus graag tot gauw...
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:15:23 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_27069248
Zolang ze goed groeit en plast zou ik me er niet al te veel druk om maken
  maandag 16 mei 2005 @ 23:17:47 #267
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069318
Is het 'normaal' of komt het vaak voor dat elke voeding een soort van 'gevecht' is? Ik vind het echt moeilijk eigenlijk...ze laat merken dat ze honger heeft maar drinkt de fles nooit leeg...

Oh ja, kan het met tandjes krijgen te maken hebben? Ik weet zeker dat ze een tandje aan het krijgen is omdat ik een puntje voel bij haar bovenkaak (aan de voorkant natuurlijk). Ook merkte ik al dat ze snel écht op m'n vinger beet als ze die te pakken kreeg...echt hard ook. En aangezien er zoveel rare zaken op het 'tandjes-krijgen' afgeschoven worden, kan dit misschien er ook nog wel bij....

maandag 16 mei 2005 @ 23:18:24 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27069336
Heb je d'r al eens in het donker drinken gegeven overdag?
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:19:14 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_27069372
ja, kan met tandjes krijgen te maken hebben, dan doet het zuigen zeer.
  maandag 16 mei 2005 @ 23:25:23 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069553
Luchtbel - we hebben geen donkere gordijnen ... maar ik betwijfel ook of het aan het licht/donker ligt, het is meer de slaperigheid 's nachts volgens mij. Ze valt ook standaard in slaap met de fles 's nachts, maar drinkt dan door in haar slaap. En dan krijgt ze meestal de fles nog leeg ook...

moussy: da's mooi, dat is in ieder geval één verklaring. Ik geef haar al dentinox (dat wrijf ik op haar kaakjes) kan ik dat het beste vóór het drinken doen dan? of moet het juist even inwerken (ben de bijsluiter kwijt)...?
pi_27069571
luchtbel bedankt voor de tips

suzanna, het lijkt erop dat ze snel afgeleid is overdag inderdaad. misschien teveel prikkels om zich heen? en sinds hoe lang krijgt ze nu flesvoeding? misschien moet ze gewoon wennen aan grotere hoeveelheden tegelijk, aan de borst dronk ze toch ook steeds kort/kleine beetjes als ik het me goed herinner?

goh wat een uiteenlopende maten he. isa nog in 68 bijvoorbeeld! (super foto's zag ik trouwens van jullie vakantie sjeen!)

hey Jayden, goedzo!
  maandag 16 mei 2005 @ 23:26:13 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069573
Bedankt voor jullie reacties trouwens....ga nu ff slapen, moet ook gebeuren....

Slaap lekker jullie!
  maandag 16 mei 2005 @ 23:28:07 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27069641
Soms helpt omdat ze dan niet afgeleid zijn Suzanna. Maskertje voor
  maandag 16 mei 2005 @ 23:28:41 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069659
Bixister: ze krijgt eigenlijk al 2 maanden flesvoeding...en tot voor kort (anderhalve week geleden) ging het allemaal goed, ze was weleens afgeleid maar stribbelde niet tegen tijdens het drinken. En dronk eigenlijk meestal 150 ml / 165 ml aan één stuk door, ook overdag. Aan de borst dronk ze idd kleine beetjes!!

(nu ben ik wel weg)
  maandag 16 mei 2005 @ 23:33:18 #275
3011 E.T.
pi_27069838
Suzanna, Saskia heeft ook rond de 5 a 6 maanden zo'n tijdje gehad dat ze na het stillen van de ergste honger wel weer klaar was met drinken en dan wel weer verder wilde met de wereld ontdekken.
Volgens het CB komt dat vaker voor, ze worden zich dan zo goed bewust van de wereld om hun heen en willen er zo min mogelijk van missen.

Hier hielp het voeden op de slaapkamer goed. Geen tv, geen radio.. zo min mogelijk prikkels en die slaapkamer heeft ze ook binnen no-time wel bekeken..
Toen ze weer goed dronk probeerde ik regelmatig even of het beneden ook weer goed ging.. Dat lukte na een paar weken weer
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:33:44 #276
7074 moussy
kuttekop
pi_27069854
misschien eens proberen om overdag de voedingen ook in een rustige ruimte proberen te geven, je slaapkamer of zo
pi_27070074
ja, of je gaat eens in de slaapkamer zitten tijdens 't voeden.
pi_27070950
O, kan dat ook? Ik lig meestal in de slaapkamer te voeden.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 07:15:30 #279
81992 Githa
pi_27074172
Zou dat ook andersom werken ? ....Jordy lijkt gewoon onverzadigbaar Ik heb het natuurlijk nooit uitgeprobeerd maar jeeeuh, wat heeft dat kind soms een honger.

Hij kan ook echt na het eten, zo'n blik werpen op die lege fles en dan heel dramatisch zijn lip omkrullen en het op een gillen zetten
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:15:26 #280
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27074378
Hahaha Githa....dat is wel een klein beetje komisch vind je ook niet? Noa heeft als ze honger heeft ook wel zulk gedrag, dan gaat ze met haar tongetje uit de mond 'hijgen' o.i.d., net een klein hondje. Ik moet daar dan wel om lachen...

Oh ja, volgens mij heeft het bij Noa niets met afleiding te maken, want ik voed haar meestal op haar slaapkamer op de zelfde plek, dus zonder afleiding/tv/etc...Als ik het in de huiskamer probeer gaat het niet slechter...maar soms lijkt het zelfs of de afleiding helpt voor haar, dan zit ze rond te kijken en ondertussen te drinken. Ik vind het dus nogal een dilemma, heel vaag en raar. Maar goed...

Githa - gebruik jij al voeding 'voor hongerige baby's'? Daar schijnt iets in te zitten wat hun maag een gevulder gevoel geeft, dus het maakt hem niet dikker ofzo...misschien dat dat een beetje helpt?
Misschien spuit elf hoor...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:22:28 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27074417
ook meefietst op de tips van LB
Suzanna, je hebt ook al eens een ander merk geprobeerd? Als al het andere niet lukt, kun je dat misschien proberen. Volgens mij is het wel vaker zo dat bv-babies moeite hebben met flesvoeding. Hier bij Léon is het een tijdje ook een 'gevecht' geweest. En ik hoor het wel vaker.
Maar zoals Moussy al zei, zo lang ze goed plast en groeit is er niets aan de hand.

Léon is ziek. Vannacht ineens koorts. Ben ik onverwachts nog een dagje vrij, maar zo had ik het me niet ingebeeld.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 08:26:35 #282
81992 Githa
pi_27074442
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 08:15 schreef Suzanna het volgende:
Hahaha Githa....dat is wel een klein beetje komisch vind je ook niet? Noa heeft als ze honger heeft ook wel zulk gedrag, dan gaat ze met haar tongetje uit de mond 'hijgen' o.i.d., net een klein hondje. Ik moet daar dan wel om lachen...
Tis ook wel lachwekkend om te zien
quote:
Githa - gebruik jij al voeding 'voor hongerige baby's'? Daar schijnt iets in te zitten wat hun maag een gevulder gevoel geeft, dus het maakt hem niet dikker ofzo...misschien dat dat een beetje helpt?
Misschien spuit elf hoor...
ja hij heeft al een tijd Nutrilon Forte dus de voeding voor hongerige baby's
Hij krijgt gewoon zijn max en ik wijk zo nu en dan wel wat af, als ik denk dat hij echt geen genoegen neemt met minder maar verder mag ik toch aannemen dat hij genoeg krijgt...Ach, ik ga er maar vanuit dat hij op zijn vader lijkt, die heeft ook altijd honger.

Hij krijgt nu 170 water en daar gaan dan nog eens 5,5 schep op dus eigenlijk zit hij dan wel aan de 190 cc en er blijft nooit wat over
Ik zal blij zijn als hij straks aan zijn fruithapje enzo mag beginnen, ik denk dat hij daar al best aan toe is. Ons hongerlapje
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:33:53 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27078133
Noa vindt fruithapjes ronduit smerig ik kan het haar niet kwalijk nemen, want eerlijk gezegd vind ik die fruithapjes-uit-potjes nou niet bepaald LEKKER ... ik denk dat ik als ik er weer mee begin het fruit gewoon ga pureren, eventueel met wat liga erbij.

Wat doen jullie?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:46:22 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27078435
Noah heeft nu een paar keer banaan gehad (gewon zelf gepureerd), met en zonder melk erbij (om de smaak te verzachten), maar hij vindt het nog niet lekker Maar mt een beetje moeite houdt ie wel wat binnen. Vanmiddag gaan we peer proberen

Hoe lang krijgt Noa al fruithapjes, Suzanna? Sommige kinderen moeten heel erg aan de smaak wennen, en het gevoel van fruit enzow. Hoop niet dat dat te lang duurt trouwens, ik dacht eigenlijk dat alle kinderen wel fruit zouden lusten
©Dumbo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:14:02 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27079195
Ik dacht dat ook, texelonia...

Ik heb het een paar dagen achter elkaar geprobeerd, maar ze ging zelfs kokhalzen. Wat ze wél lekker vindt (de eerste paar hapjes tenminste) zijn Danoontje Start-yoghurtjes. Dat mogen ze ook hebben vanaf vier maanden zag ik. Ik heb die één keer gegeven en de rest zit nog in de koelkast, vanmiddag nog maar eens proberen. Het nadeel daarvan vind ik (nogal een groot nadeel) dat er meer dingen zijn toegevoegd...en dat geef ik haar eigenlijk liever niet. Maar het piepkleine beetje dat ze ervan krijgt is meer om te proeven en dat gaat goed.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:29:42 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27084928
Ik ben o0p zich erg voor zelf kokkerellen , maar durf dit absoluut nog niet aan met fruit hapjes.
Isis krijgt dus alleen banaan (uit een potje) maar voor appel en peer ben ik nogal huiverig , laat staan om het zelf te pureren.
Ik ben zelf allergisch voor veel fruit eiwitten en het stofje dat de allergie veroorzaakt gaat trouwens kapot nadat het verhit is.
Maar mijn angst is daardoor extra groot dat Isis misschien hier ook wel allergisch voor zou kunnen zijn.
Banaan vind ze overigens wel erg lekker.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:22:39 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27085076
maxim heeft al banaan, peer en appel op, en groente hapje wortel. banaan is de favoriet, dan begint hij zelfs te "zeuren" om aan te geven dat hij nog een hapje wil. peer ging op zich ook wel en appel is erg wennen. worteltjes vind hij nog niet echt lekker.
vanavond gaan we sperzieboontjes proberen.

diksap en 1e spaje heeft hij ook al op, en vind hij beide erg lekker.

maxim krijgt sinds 2 weken ong fruithapje enzo. niet elke dag, maar wel geregeld.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:23:39 #290
10721 dolfg
RegiZeur
pi_27085099
Ik kom hier echt te weinig...
Onze Steijn doet het fantastisch en is een supervrolijk knulletje.
En hij is alweer ruim 10 maanden.

We zijn helemaal dol op hem!
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2005 @ 15:34:13 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27085449
Gewoon een vraagje Xanthe, niet om aan te vallen dus:
Isis is pas net 3 maanden en ze krijgt nu al banaan, terwijl je zelf een allergie hebt? Lijkt het je niet verstandig om te wachten met fruit enzo?
Of lees ik het nu helemaal verkeerd en bedoel je dat je als je fruit gaat geven, dat je dan alleen banaan wil geven?

Gewoon nieuwsgierig...
pi_27085727
Ik geef haar al banaan.
De allergie die ik heb is dus voor fruit eiwitten en die zitten in appel , peer , perzik ed. en niet in banaan.
Voor de rest krijgt ze dus ook nog geen andere fruitsoorten.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2005 @ 15:45:48 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27085860
Ahh, dan had ik je wel goed begrepen.

Neemt niet weg dat ik nieuwsgierig ben waarom je haar nu al banaan geeft. Sjeen is erg nieuwsgierig aangelegd
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:49:15 #294
3011 E.T.
pi_27085959
Bijvoeden voor 6 maanden kan allergieen openbaren welke niet naar boven zouden zijn gekomen als er 6 maanden gewacht wordt met bijvoeden.
(zal er vanavond ff een bron bijzoeken, maar dit is de algemeen heersende opinie van de kindergezondheidszorg).
vrij vertaald zou het dus zo kunnen zijn dat Isis door het eten van bijvoeding voordat ze 6 maanden is, bepaalde allergieeen ontwikkeld (ook voor dingen waar ze nu niets van meekrijgt). Je zou nu dus idd een allergie voor bijv. appel kunnen triggeren terwijl het zo zou kunnen zijn dat als je wacht tot ze 6 (en liefst bij erfelijke allergieen zelfs 8 maanden) maanden is, ze helemaal geen allergie zou hebben.

(poemojn, jij bent hier nogal in thuis, kun jij 't verder aanvullen?)
pi_27086161
Hahaha dat mag hoor.
Isis zat het eten al van mijn bord af te kijken en maar smakken enzo. Ze gaf dus aardig aan dat ze toe was aan iets nieuws en vandaar dat we dus zijn begonnen met de fruithap banaan.
De leeftijd van 4 maanden is een advies leeftijd en dus slechts een richtlijn. Vroeger begon men tussen de 2 en de 3 maand al met de fruithap en dus is het op zich ook niet schadelijk als je vroeger begint. Maar wel erg voorzichtig zijn met introduceren van nieuwe dingen en dus een langere periode 1 smaak geven.
Isis krijgt dus nu gewoon tussen 10 en 11 smorgens 1/3 van een potje en brult als het niet snel genoeg gaat of als het op is.
Ze heeft een heerlijk ritme met haar voedingen en ze groeit nog gewoon goed , heeft geen last van de bijvoeding , ook haar ontlasting blijft normaal en ze heeft er geen krampjes van.
Haar ritme is zelf beter geworden nu ze fruit en een beetje pap krijgt en dat ontlast mij ook , iets dat in mijn huidige thuis situatie nu geen overbodige luxe is.
pi_27086317
Ik geef David nog geen bijvoeding want ik ben er nog niet aan toe

nee, serieus: hij doet het nog prima op de BV. Ik heb ook niet het idee dat hij behoefte heeft aan iets anders dus ik stel het zo lang mogelijk uit.
pi_27086477
Klopt wat ET zegt. Ik heb zelf ook allergieen. Punt is (oa) dat de aanleg voor allergieen erfelijk is (atopisch syndroom) en niet de exacte allergie zelf. Ma met hooikoorts kan kind met pinda-allergie opleveren (bijv).
Aangeraden wordt idd tot 6 mnd te wachten. Tot die tijd is het darmstelsel nog niet rijp. Dat lijkt bij de geboorte op een soort vergiet. Moedermelk helpt mee met het opbouwen van een beschermlaag op de slijmvliezen waardoor grotere/lichaamsvreemde eiwitten er niet onverteerd doorkunnen en een allergische reactie oproepen. Hypoallergene melk heeft ook kleinere eiwitten, en roept daardoor ook minder snel allergische reacties op. Bijvoeden voor 6 maanden is daarom niet verstandig, het kan de darmslijmvliezen beschadigen waardoor die grotere eiwitten je leven lang 'erdoor' kunnen.
Bijvoeden voor 6 maanden lijkt mij daarom niet handig. Die adviezen zijn hebben gewoonlijk wel een goede basis.
(Mijn huisarts had zelfs liever gehad dat ik pas met 9 maanden was begonnen met bijvoeden, maar ik was er toen al mee begonnen. Ze zei dat toen M 8 mnd was, ik ben bij 6 mnd begonnen.)
pi_27086596
Ik denk niet dat Isis zo snel een allergie hierdoor opbouwt omdat ik die al heb.
Ik heb een allergie door de IgE-antistoffen die zich op 1 bepaald soort stof richt.
Ik heb een allergie voor berkenpollen en deze veroorzaakt een kruisreactie omdat de eiwitten van bv. de appel op op dat de allergische stof van berkenpollen lijkt.
Verder is er niemand in de familie die dit heeft.
pi_27086739
Als 1 ouder een allergie heeft, heeft het kind 40-70% kans op een allergie.
Heeft een ouder kind een allergie en pa/ma ook, dan is de kand van kind2 op een allergie nog groter.
Stel dat Myrthe een allergie opbouwt, dan is het niet onwaarschijnlijk dat ik bij een volgende zwangerschap, en ook tijdens de borstvoeding, preventief een hypo-allergeen dieet moet volgen.

Maar het is jouw eigen keus natuurlijk, en je hebt sowieso bijna 50% kans dat Isis geen allergie krijgt.

/editje
over die kruisreacties: banaan kan kruisreacties met latex veroorzaken (plus kastanje, tropische vruchten als kiwi, etc). Dus dat kan problemen geven met condoomgebruik of als Isis later chirurg wil worden mocht ze een allergie voor banaan opbouwen. Deze site heeft wel veel info daarover http://www.anafylaxis.net/kruisallergie.htm

Banaan is dus ook gewoon fruit, met een eigen eiwitsoort die een allergische reactie kan oproepen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:29:53 #300
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27087253
maar over die allergieën he, kan maxim ook een allergie krijgen nu ik hem bijvoed?
het is niet echt bijvoeden, gewoon tussendoortje meer, hij krijgt nog volledige bv
en bij ons komt er geen enkele allergie in de familie voor. except nikkel, maar das geen eten
pi_27087319
En dat is alleen voor voedselallergie of kan het ook effect hebben op hooikoorts, allergie voor dieren etc?

*was toch al van plan Tomas 6 mnd. lang alleen BV te geven, maar wil het toch even weten...*
It's all up to you
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:57:13 #302
3011 E.T.
pi_27088154
Als je voor 6 maanden bijvoed (alles wat geen borstvoeding is) is er een grotere kans op het ontwikkelen van allergieen.

Volgens het CB hier is dat trouwens ook zo bij Flesvoeding (alleen iets minder drastisch). Hier wordt elke bijvoeding dan ook (of het bij bv of fv is) voor 6 maanden zwaar afgeraden omdat je hiermee allergieen kunt triggeren bij je kind die het anders niet zou krijgen. (en helaas weet je van te voren nooit of jouw kind een 'latente' allergie bij zich heeft die door die bijvoeding getriggerd wordt)
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:59:28 #303
3011 E.T.
pi_27088221
Tearsong, dat weet ik niet zeker, maar er schijnen heel veel dingen samen te hangen bij allergieeen. Als je darmen eiwit X doorlaten zou dat best invloed kunnen hebben op bijv. hooikoorts (allergische reactie op pollen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')