Zoooo hier ben ik lang niet geweest! Het is best wel druk geweest bij ons, maar gaat allemaal erg goed. Noa is ERG schattig en we genieten echt heel erg van haar, elke dag. Zijn helemaal verliefd en ze is ook zó makkelijk aan het lachen te krijgen. Ligt gauw een half uur op de bank (jaja, wel erbij) te brabbelen en lekker te kwijlen...elk lachje wordt beantwoord en ze ligt heel snel in een deuk. Eigenlijk is álles grappig als ze in een goede bui is! (en eigenlijk is ze nooit in een slechte bui behalve als ze de fles aan ziet komen maar hij nog niet in haar mondje zit, óf erg moe is)
Al met al, genieten dus van dit kleine meisje! Ik vind het echt steeds leuker worden om een kindje te hebben, had ik nooit verwacht...het begin was al genieten ondanks de tegenslagen die er toch wel waren...maar dit is toch wel veel leuker eigenlijk...we zijn echt aan elkaar gewend en ik ken haar nu 'door en door' voor zover dat kan bij een baby.
Wel lastig is haar 'drinkprobleem'...ze laat duidelijk merken dat ze honger heeft overdag, maar zodra ze aan het drinken is is het na 60 ml al opgehouden, dan heeft ze overal interesse voor in plaats van voor de fles. Die wordt weggeslagen en vaak gaat ze ook mopperen tijdens het drinken. Van die ontevreden geluidjes, fles wegslaan met haar handjes (1 handje vasthouden en andere tussen arm en zij helpt ook niet, daar wordt ze gefrustreerd van) en onderuit zakken is eigenlijk aan de orde van de dag. ERG frustrerend, ook voor mama...
Ik weet ook de reden niet...ik heb een andere fles geprobeerd maar ook dat helpt niet. Ze heeft nu een difrax fles met de gewone (nr.1) speen...tot voor kort ging het daar erg goed mee. Een andere fles met speciale speen voor +4 maanden maakt niets uit...pap gaat er ook niet in 's ochtends/'s avonds....maarrr...'s nachts gaat het drinken als een trein. Dan krijgt ze zelfs 200 ml op.
Ik vraag me af of ze zo niet te weinig drinken binnenkrijgt...daar ga je je dan wel zorgen over maken. Meestal drinkt ze dus minder dan 165 ml, ze komt meestal niet verder dan 100/120 ml en heel af en toe iets meer, maar er blijft altijd wat over...terwijl ze over de 6 kilo is nu dus eigenlijk 200 ml zou moeten drinken per voeding. Ook krijgt ze nog geen bijvoeding (heb ik af en toe geprobeerd maar ze vindt het tot nu toe smerig).
Maar goed...zodra ik stop met 'fles geven' omdat ze duidelijk écht niet wil is ze weer mevrouw Vrolijkheid en Schattigheid zelve...dus ze lijkt er niet bepaald last van te hebben. Ook regelmatig plasluiers, hoewel ze niet echt heel vol zitten.
Iemand hier die hetzelfde heeft (gehad)? Graag tips als die bestaan...
Nou...ik hoop hier wel wat regelmatiger weer te komen, dus graag tot gauw...