abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27045433
hier ook veel zeemanof goedkope winkels in Duitsland, mijn schoonmoeder is echt een superspeurder en weet veel te vinden voor weinig geld
Verder word hier ook veel zelf gemaakt, heb van de week weer 2 patroonbladen gekocht met leuke zomer modelletjes, heb er nog 1 zien liggen en die haal ik deze week. Stof haal ik dan bij de stoffenkraamE.T. had die link ooit geplaatsd geloof ik en haal daar veel stoffen voor 2,50 per meter en uit een meter kan je vaak makkelijk 2 setjes maken.
pi_27047365
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:09 schreef Martineke het volgende:
ik zal ook wel een gil geven als het tenminste over villla happ ging. ik krijg daar email van binnen als er acties aankomen.
Das handig , kan iedereen dat??? Zoja hoe kan ik me daarvoor aanmelden want op de site van villa happ heb ik er niets over gevonden.
pi_27047994
Jayden kan rollen !!! iig van rug naar buik. Nu de rest nog (zelfs het gaan staan is ie weer 'verleerd' lijkt het wel)
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 11:01:13 #254
81992 Githa
pi_27048091
Jayden wat goed de rest komt vanzelf knor
pi_27048220
* Stiekemurd ook erg Villa Happ fan

Volgende week wordt Benthe 6 maanden en gaan we over op Friso 2. Nu heb ik nog een half pak Friso 1. Kan ik al Friso 2 halen of moet ze echt over die 6 maanden zijn??
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 11:08:18 #256
43556 miss_dynastie
pi_27048226
Jayden
Knap hoor!
  maandag 16 mei 2005 @ 11:48:34 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27049061
Jayden held! Zie Knor het kom wel

Stiekemurd ze mag best al wel Friso2 maar een week te lang Friso1 daar houdt ze ook niks aan over

Bix beetje offtopic hier. Marktplaats werkt in mijn ogen prima om alles te verkopen. Tis even werk. Alle foto's maken enzo maar ja. Ik zet altijd alles onder bieden en in de advertentie zelf bieden vanaf 2 euro of wat je wil. Beetje uitgebreid beschrijven helpt. Wat ik altijd doe is de eerste 3 dagen een paar keer per dag een lijstje er op gooien, ik heb dit en dat te koop blabla kijk bij al m'n advertenties. Dat werkt echt, anders zak je al gauw weg. Zo en nu gaf ik dus mijn geheime verkooptechnieken weg als je nog tips nodig hebt, je weet waar je heen kan mailen
  maandag 16 mei 2005 @ 11:55:05 #258
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27049239
Jayden goed zo
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27049477
Smirre wij hebben dus dat dure Mexx setje gekocht, 35 euro voor een vestje 15 voor een t-shirtje en 10 voor het broekje, bij elkaar dus 75 euro (heb 2 t-shirtjes gekocht ivm spugen/kwijlen). Maar het is alleen maar gekocht omdat we zoveel gekregen hebben en we (lees:manlief) ook graag iets wilden kopen, onder het mom van we hebben toch de rest voor niets dan mag dit wel wat duurder zijn. Laatst bij villa happ een zomerjas met inritsbare binnenvoering (dus ook voor de herfst), spijkerbroekje en spijkerjasje gekocht voor 35 euro en dat vond ik ook al weer duur zat. Ze hebben het maar zo kort aan.. Ik ga deze kleding wel weer verkopen trouwens als ze eruitgegroeid is, verdienen we nog wat terug
pi_27049500
En binnenkort ga ik ook zelf kleertjes maken voor Myrthe ! We hebben een borduurmachine dus ik kan het zelf een beetje leuker maken, dan heb je ook geen dure stofjes nodig !
  maandag 16 mei 2005 @ 12:18:38 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27049872
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:10 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Das handig , kan iedereen dat??? Zoja hoe kan ik me daarvoor aanmelden want op de site van villa happ heb ik er niets over gevonden.
moet je zon pasje aanvragen in de winkel, dan krijg je het over de email als er weer een actie aankomt. vip member pasje is dat geloof ik.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:35:25 #262
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27051598
Ik moet eerlijk zeggen dat de liefde voor de BOY en GIRL-setjes direct over was, toen ik de prijs zag. Eerlijk is eerlijk, het zijn twee leuke setjes, maar voor dat geld kan ik hééél veel luiers kopen . Dan gaan ze maar in de doos voor/van Liz en Cas, als bewaarspulletjes.
Leuke dingen zat te veel leuke dingen eigenlijk op Marktplaats. Al koop ik daar wel vaker merkkleding, vooral omdat het kwalitatief beter is dan een zeeman/wibra (krimpen nl als de ziekte). Het blijft langer mooi. Maar zodra er megagroot het merk op de voorkant staat, haak ik af. Ik hou niet zo van de gepoch en bovendien ga ik voor die giganten geen reclame maken. Ben gekke Henkie niet.
  maandag 16 mei 2005 @ 21:20:28 #263
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27064750
Hmm, ik ben wel een topic-killer, niet?
  maandag 16 mei 2005 @ 22:12:25 #264
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27066814
LOL Smirre

Ik had hier vanavond een Thijs die met grote boog spugen zijn macaronischotel er zo weer uit liet komen, een goed uur nadat hij het binnenkreeg, ik had het niet geheel gepureerd overgens.

Het is echter niet de eerste keer geweest dat hij dat kreeg na een maaltijd, het komt niet vaak voor maar het is wel beetje griezelig.

Zou het kunnen doordat het niet geheel gepureerd was en dat zijn maagje ofzo dat niet aankan, ik weet het niet en zou het graag anders willen zien
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 16 mei 2005 @ 23:13:00 #265
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069174
Zoooo hier ben ik lang niet geweest! Het is best wel druk geweest bij ons, maar gaat allemaal erg goed. Noa is ERG schattig en we genieten echt heel erg van haar, elke dag. Zijn helemaal verliefd en ze is ook zó makkelijk aan het lachen te krijgen. Ligt gauw een half uur op de bank (jaja, wel erbij) te brabbelen en lekker te kwijlen...elk lachje wordt beantwoord en ze ligt heel snel in een deuk. Eigenlijk is álles grappig als ze in een goede bui is! (en eigenlijk is ze nooit in een slechte bui behalve als ze de fles aan ziet komen maar hij nog niet in haar mondje zit, óf erg moe is)

Al met al, genieten dus van dit kleine meisje! Ik vind het echt steeds leuker worden om een kindje te hebben, had ik nooit verwacht...het begin was al genieten ondanks de tegenslagen die er toch wel waren...maar dit is toch wel veel leuker eigenlijk...we zijn echt aan elkaar gewend en ik ken haar nu 'door en door' voor zover dat kan bij een baby.

Wel lastig is haar 'drinkprobleem'...ze laat duidelijk merken dat ze honger heeft overdag, maar zodra ze aan het drinken is is het na 60 ml al opgehouden, dan heeft ze overal interesse voor in plaats van voor de fles. Die wordt weggeslagen en vaak gaat ze ook mopperen tijdens het drinken. Van die ontevreden geluidjes, fles wegslaan met haar handjes (1 handje vasthouden en andere tussen arm en zij helpt ook niet, daar wordt ze gefrustreerd van) en onderuit zakken is eigenlijk aan de orde van de dag. ERG frustrerend, ook voor mama...
Ik weet ook de reden niet...ik heb een andere fles geprobeerd maar ook dat helpt niet. Ze heeft nu een difrax fles met de gewone (nr.1) speen...tot voor kort ging het daar erg goed mee. Een andere fles met speciale speen voor +4 maanden maakt niets uit...pap gaat er ook niet in 's ochtends/'s avonds....maarrr...'s nachts gaat het drinken als een trein. Dan krijgt ze zelfs 200 ml op.

Ik vraag me af of ze zo niet te weinig drinken binnenkrijgt...daar ga je je dan wel zorgen over maken. Meestal drinkt ze dus minder dan 165 ml, ze komt meestal niet verder dan 100/120 ml en heel af en toe iets meer, maar er blijft altijd wat over...terwijl ze over de 6 kilo is nu dus eigenlijk 200 ml zou moeten drinken per voeding. Ook krijgt ze nog geen bijvoeding (heb ik af en toe geprobeerd maar ze vindt het tot nu toe smerig).

Maar goed...zodra ik stop met 'fles geven' omdat ze duidelijk écht niet wil is ze weer mevrouw Vrolijkheid en Schattigheid zelve...dus ze lijkt er niet bepaald last van te hebben. Ook regelmatig plasluiers, hoewel ze niet echt heel vol zitten.

Iemand hier die hetzelfde heeft (gehad)? Graag tips als die bestaan...

Nou...ik hoop hier wel wat regelmatiger weer te komen, dus graag tot gauw...
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:15:23 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_27069248
Zolang ze goed groeit en plast zou ik me er niet al te veel druk om maken
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 16 mei 2005 @ 23:17:47 #267
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069318
Is het 'normaal' of komt het vaak voor dat elke voeding een soort van 'gevecht' is? Ik vind het echt moeilijk eigenlijk...ze laat merken dat ze honger heeft maar drinkt de fles nooit leeg...

Oh ja, kan het met tandjes krijgen te maken hebben? Ik weet zeker dat ze een tandje aan het krijgen is omdat ik een puntje voel bij haar bovenkaak (aan de voorkant natuurlijk). Ook merkte ik al dat ze snel écht op m'n vinger beet als ze die te pakken kreeg...echt hard ook. En aangezien er zoveel rare zaken op het 'tandjes-krijgen' afgeschoven worden, kan dit misschien er ook nog wel bij....

maandag 16 mei 2005 @ 23:18:24 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27069336
Heb je d'r al eens in het donker drinken gegeven overdag?
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:19:14 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_27069372
ja, kan met tandjes krijgen te maken hebben, dan doet het zuigen zeer.
  maandag 16 mei 2005 @ 23:25:23 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069553
Luchtbel - we hebben geen donkere gordijnen ... maar ik betwijfel ook of het aan het licht/donker ligt, het is meer de slaperigheid 's nachts volgens mij. Ze valt ook standaard in slaap met de fles 's nachts, maar drinkt dan door in haar slaap. En dan krijgt ze meestal de fles nog leeg ook...

moussy: da's mooi, dat is in ieder geval één verklaring. Ik geef haar al dentinox (dat wrijf ik op haar kaakjes) kan ik dat het beste vóór het drinken doen dan? of moet het juist even inwerken (ben de bijsluiter kwijt)...?
pi_27069571
luchtbel bedankt voor de tips

suzanna, het lijkt erop dat ze snel afgeleid is overdag inderdaad. misschien teveel prikkels om zich heen? en sinds hoe lang krijgt ze nu flesvoeding? misschien moet ze gewoon wennen aan grotere hoeveelheden tegelijk, aan de borst dronk ze toch ook steeds kort/kleine beetjes als ik het me goed herinner?

goh wat een uiteenlopende maten he. isa nog in 68 bijvoorbeeld! (super foto's zag ik trouwens van jullie vakantie sjeen!)

hey Jayden, goedzo!
  maandag 16 mei 2005 @ 23:26:13 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069573
Bedankt voor jullie reacties trouwens....ga nu ff slapen, moet ook gebeuren....

Slaap lekker jullie!
  maandag 16 mei 2005 @ 23:28:07 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27069641
Soms helpt omdat ze dan niet afgeleid zijn Suzanna. Maskertje voor
  maandag 16 mei 2005 @ 23:28:41 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27069659
Bixister: ze krijgt eigenlijk al 2 maanden flesvoeding...en tot voor kort (anderhalve week geleden) ging het allemaal goed, ze was weleens afgeleid maar stribbelde niet tegen tijdens het drinken. En dronk eigenlijk meestal 150 ml / 165 ml aan één stuk door, ook overdag. Aan de borst dronk ze idd kleine beetjes!!

(nu ben ik wel weg)
  maandag 16 mei 2005 @ 23:33:18 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27069838
Suzanna, Saskia heeft ook rond de 5 a 6 maanden zo'n tijdje gehad dat ze na het stillen van de ergste honger wel weer klaar was met drinken en dan wel weer verder wilde met de wereld ontdekken.
Volgens het CB komt dat vaker voor, ze worden zich dan zo goed bewust van de wereld om hun heen en willen er zo min mogelijk van missen.

Hier hielp het voeden op de slaapkamer goed. Geen tv, geen radio.. zo min mogelijk prikkels en die slaapkamer heeft ze ook binnen no-time wel bekeken..
Toen ze weer goed dronk probeerde ik regelmatig even of het beneden ook weer goed ging.. Dat lukte na een paar weken weer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:33:44 #276
7074 moussy
kuttekop
pi_27069854
misschien eens proberen om overdag de voedingen ook in een rustige ruimte proberen te geven, je slaapkamer of zo
pi_27070074
ja, of je gaat eens in de slaapkamer zitten tijdens 't voeden.
pi_27070950
O, kan dat ook? Ik lig meestal in de slaapkamer te voeden.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 07:15:30 #279
81992 Githa
pi_27074172
Zou dat ook andersom werken ? ....Jordy lijkt gewoon onverzadigbaar Ik heb het natuurlijk nooit uitgeprobeerd maar jeeeuh, wat heeft dat kind soms een honger.

Hij kan ook echt na het eten, zo'n blik werpen op die lege fles en dan heel dramatisch zijn lip omkrullen en het op een gillen zetten
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:15:26 #280
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27074378
Hahaha Githa....dat is wel een klein beetje komisch vind je ook niet? Noa heeft als ze honger heeft ook wel zulk gedrag, dan gaat ze met haar tongetje uit de mond 'hijgen' o.i.d., net een klein hondje. Ik moet daar dan wel om lachen...

Oh ja, volgens mij heeft het bij Noa niets met afleiding te maken, want ik voed haar meestal op haar slaapkamer op de zelfde plek, dus zonder afleiding/tv/etc...Als ik het in de huiskamer probeer gaat het niet slechter...maar soms lijkt het zelfs of de afleiding helpt voor haar, dan zit ze rond te kijken en ondertussen te drinken. Ik vind het dus nogal een dilemma, heel vaag en raar. Maar goed...

Githa - gebruik jij al voeding 'voor hongerige baby's'? Daar schijnt iets in te zitten wat hun maag een gevulder gevoel geeft, dus het maakt hem niet dikker ofzo...misschien dat dat een beetje helpt?
Misschien spuit elf hoor...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:22:28 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27074417
ook meefietst op de tips van LB
Suzanna, je hebt ook al eens een ander merk geprobeerd? Als al het andere niet lukt, kun je dat misschien proberen. Volgens mij is het wel vaker zo dat bv-babies moeite hebben met flesvoeding. Hier bij Léon is het een tijdje ook een 'gevecht' geweest. En ik hoor het wel vaker.
Maar zoals Moussy al zei, zo lang ze goed plast en groeit is er niets aan de hand.

Léon is ziek. Vannacht ineens koorts. Ben ik onverwachts nog een dagje vrij, maar zo had ik het me niet ingebeeld.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 08:26:35 #282
81992 Githa
pi_27074442
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 08:15 schreef Suzanna het volgende:
Hahaha Githa....dat is wel een klein beetje komisch vind je ook niet? Noa heeft als ze honger heeft ook wel zulk gedrag, dan gaat ze met haar tongetje uit de mond 'hijgen' o.i.d., net een klein hondje. Ik moet daar dan wel om lachen...
Tis ook wel lachwekkend om te zien
quote:
Githa - gebruik jij al voeding 'voor hongerige baby's'? Daar schijnt iets in te zitten wat hun maag een gevulder gevoel geeft, dus het maakt hem niet dikker ofzo...misschien dat dat een beetje helpt?
Misschien spuit elf hoor...
ja hij heeft al een tijd Nutrilon Forte dus de voeding voor hongerige baby's
Hij krijgt gewoon zijn max en ik wijk zo nu en dan wel wat af, als ik denk dat hij echt geen genoegen neemt met minder maar verder mag ik toch aannemen dat hij genoeg krijgt...Ach, ik ga er maar vanuit dat hij op zijn vader lijkt, die heeft ook altijd honger.

Hij krijgt nu 170 water en daar gaan dan nog eens 5,5 schep op dus eigenlijk zit hij dan wel aan de 190 cc en er blijft nooit wat over
Ik zal blij zijn als hij straks aan zijn fruithapje enzo mag beginnen, ik denk dat hij daar al best aan toe is. Ons hongerlapje
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:33:53 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27078133
Noa vindt fruithapjes ronduit smerig ik kan het haar niet kwalijk nemen, want eerlijk gezegd vind ik die fruithapjes-uit-potjes nou niet bepaald LEKKER ... ik denk dat ik als ik er weer mee begin het fruit gewoon ga pureren, eventueel met wat liga erbij.

Wat doen jullie?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:46:22 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27078435
Noah heeft nu een paar keer banaan gehad (gewon zelf gepureerd), met en zonder melk erbij (om de smaak te verzachten), maar hij vindt het nog niet lekker Maar mt een beetje moeite houdt ie wel wat binnen. Vanmiddag gaan we peer proberen

Hoe lang krijgt Noa al fruithapjes, Suzanna? Sommige kinderen moeten heel erg aan de smaak wennen, en het gevoel van fruit enzow. Hoop niet dat dat te lang duurt trouwens, ik dacht eigenlijk dat alle kinderen wel fruit zouden lusten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:14:02 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27079195
Ik dacht dat ook, texelonia...

Ik heb het een paar dagen achter elkaar geprobeerd, maar ze ging zelfs kokhalzen. Wat ze wél lekker vindt (de eerste paar hapjes tenminste) zijn Danoontje Start-yoghurtjes. Dat mogen ze ook hebben vanaf vier maanden zag ik. Ik heb die één keer gegeven en de rest zit nog in de koelkast, vanmiddag nog maar eens proberen. Het nadeel daarvan vind ik (nogal een groot nadeel) dat er meer dingen zijn toegevoegd...en dat geef ik haar eigenlijk liever niet. Maar het piepkleine beetje dat ze ervan krijgt is meer om te proeven en dat gaat goed.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:29:42 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27084928
Ik ben o0p zich erg voor zelf kokkerellen , maar durf dit absoluut nog niet aan met fruit hapjes.
Isis krijgt dus alleen banaan (uit een potje) maar voor appel en peer ben ik nogal huiverig , laat staan om het zelf te pureren.
Ik ben zelf allergisch voor veel fruit eiwitten en het stofje dat de allergie veroorzaakt gaat trouwens kapot nadat het verhit is.
Maar mijn angst is daardoor extra groot dat Isis misschien hier ook wel allergisch voor zou kunnen zijn.
Banaan vind ze overigens wel erg lekker.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:22:39 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27085076
maxim heeft al banaan, peer en appel op, en groente hapje wortel. banaan is de favoriet, dan begint hij zelfs te "zeuren" om aan te geven dat hij nog een hapje wil. peer ging op zich ook wel en appel is erg wennen. worteltjes vind hij nog niet echt lekker.
vanavond gaan we sperzieboontjes proberen.

diksap en 1e spaje heeft hij ook al op, en vind hij beide erg lekker.

maxim krijgt sinds 2 weken ong fruithapje enzo. niet elke dag, maar wel geregeld.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:23:39 #290
10721 dolfg
RegiZeur
pi_27085099
Ik kom hier echt te weinig...
Onze Steijn doet het fantastisch en is een supervrolijk knulletje.
En hij is alweer ruim 10 maanden.

We zijn helemaal dol op hem!
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2005 @ 15:34:13 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27085449
Gewoon een vraagje Xanthe, niet om aan te vallen dus:
Isis is pas net 3 maanden en ze krijgt nu al banaan, terwijl je zelf een allergie hebt? Lijkt het je niet verstandig om te wachten met fruit enzo?
Of lees ik het nu helemaal verkeerd en bedoel je dat je als je fruit gaat geven, dat je dan alleen banaan wil geven?

Gewoon nieuwsgierig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_27085727
Ik geef haar al banaan.
De allergie die ik heb is dus voor fruit eiwitten en die zitten in appel , peer , perzik ed. en niet in banaan.
Voor de rest krijgt ze dus ook nog geen andere fruitsoorten.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2005 @ 15:45:48 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27085860
Ahh, dan had ik je wel goed begrepen.

Neemt niet weg dat ik nieuwsgierig ben waarom je haar nu al banaan geeft. Sjeen is erg nieuwsgierig aangelegd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:49:15 #294
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27085959
Bijvoeden voor 6 maanden kan allergieen openbaren welke niet naar boven zouden zijn gekomen als er 6 maanden gewacht wordt met bijvoeden.
(zal er vanavond ff een bron bijzoeken, maar dit is de algemeen heersende opinie van de kindergezondheidszorg).
vrij vertaald zou het dus zo kunnen zijn dat Isis door het eten van bijvoeding voordat ze 6 maanden is, bepaalde allergieeen ontwikkeld (ook voor dingen waar ze nu niets van meekrijgt). Je zou nu dus idd een allergie voor bijv. appel kunnen triggeren terwijl het zo zou kunnen zijn dat als je wacht tot ze 6 (en liefst bij erfelijke allergieen zelfs 8 maanden) maanden is, ze helemaal geen allergie zou hebben.

(poemojn, jij bent hier nogal in thuis, kun jij 't verder aanvullen?)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27086161
Hahaha dat mag hoor.
Isis zat het eten al van mijn bord af te kijken en maar smakken enzo. Ze gaf dus aardig aan dat ze toe was aan iets nieuws en vandaar dat we dus zijn begonnen met de fruithap banaan.
De leeftijd van 4 maanden is een advies leeftijd en dus slechts een richtlijn. Vroeger begon men tussen de 2 en de 3 maand al met de fruithap en dus is het op zich ook niet schadelijk als je vroeger begint. Maar wel erg voorzichtig zijn met introduceren van nieuwe dingen en dus een langere periode 1 smaak geven.
Isis krijgt dus nu gewoon tussen 10 en 11 smorgens 1/3 van een potje en brult als het niet snel genoeg gaat of als het op is.
Ze heeft een heerlijk ritme met haar voedingen en ze groeit nog gewoon goed , heeft geen last van de bijvoeding , ook haar ontlasting blijft normaal en ze heeft er geen krampjes van.
Haar ritme is zelf beter geworden nu ze fruit en een beetje pap krijgt en dat ontlast mij ook , iets dat in mijn huidige thuis situatie nu geen overbodige luxe is.
pi_27086317
Ik geef David nog geen bijvoeding want ik ben er nog niet aan toe

nee, serieus: hij doet het nog prima op de BV. Ik heb ook niet het idee dat hij behoefte heeft aan iets anders dus ik stel het zo lang mogelijk uit.
pi_27086477
Klopt wat ET zegt. Ik heb zelf ook allergieen. Punt is (oa) dat de aanleg voor allergieen erfelijk is (atopisch syndroom) en niet de exacte allergie zelf. Ma met hooikoorts kan kind met pinda-allergie opleveren (bijv).
Aangeraden wordt idd tot 6 mnd te wachten. Tot die tijd is het darmstelsel nog niet rijp. Dat lijkt bij de geboorte op een soort vergiet. Moedermelk helpt mee met het opbouwen van een beschermlaag op de slijmvliezen waardoor grotere/lichaamsvreemde eiwitten er niet onverteerd doorkunnen en een allergische reactie oproepen. Hypoallergene melk heeft ook kleinere eiwitten, en roept daardoor ook minder snel allergische reacties op. Bijvoeden voor 6 maanden is daarom niet verstandig, het kan de darmslijmvliezen beschadigen waardoor die grotere eiwitten je leven lang 'erdoor' kunnen.
Bijvoeden voor 6 maanden lijkt mij daarom niet handig. Die adviezen zijn hebben gewoonlijk wel een goede basis.
(Mijn huisarts had zelfs liever gehad dat ik pas met 9 maanden was begonnen met bijvoeden, maar ik was er toen al mee begonnen. Ze zei dat toen M 8 mnd was, ik ben bij 6 mnd begonnen.)
pi_27086596
Ik denk niet dat Isis zo snel een allergie hierdoor opbouwt omdat ik die al heb.
Ik heb een allergie door de IgE-antistoffen die zich op 1 bepaald soort stof richt.
Ik heb een allergie voor berkenpollen en deze veroorzaakt een kruisreactie omdat de eiwitten van bv. de appel op op dat de allergische stof van berkenpollen lijkt.
Verder is er niemand in de familie die dit heeft.
pi_27086739
Als 1 ouder een allergie heeft, heeft het kind 40-70% kans op een allergie.
Heeft een ouder kind een allergie en pa/ma ook, dan is de kand van kind2 op een allergie nog groter.
Stel dat Myrthe een allergie opbouwt, dan is het niet onwaarschijnlijk dat ik bij een volgende zwangerschap, en ook tijdens de borstvoeding, preventief een hypo-allergeen dieet moet volgen.

Maar het is jouw eigen keus natuurlijk, en je hebt sowieso bijna 50% kans dat Isis geen allergie krijgt.

/editje
over die kruisreacties: banaan kan kruisreacties met latex veroorzaken (plus kastanje, tropische vruchten als kiwi, etc). Dus dat kan problemen geven met condoomgebruik of als Isis later chirurg wil worden mocht ze een allergie voor banaan opbouwen. Deze site heeft wel veel info daarover http://www.anafylaxis.net/kruisallergie.htm

Banaan is dus ook gewoon fruit, met een eigen eiwitsoort die een allergische reactie kan oproepen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:29:53 #300
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27087253
maar over die allergieën he, kan maxim ook een allergie krijgen nu ik hem bijvoed?
het is niet echt bijvoeden, gewoon tussendoortje meer, hij krijgt nog volledige bv
en bij ons komt er geen enkele allergie in de familie voor. except nikkel, maar das geen eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')