Het is net koninginnedag geweest... DE kans om een nieuwe te kopen voor 3 knaken en een half glas bier.... nog een klein jaartje wachten dusquote:Op maandag 2 mei 2005 18:24 schreef Zwansen het volgende:
Die beelden... Ik schaam me dood dat ik mijn NES verkocht heb voor een 15 gulden...
Turtles, die heb ik nogquote:Op maandag 2 mei 2005 18:30 schreef Erasmusch het volgende:
Maandje geleden maar weer een NES+8games gekocht in de hoop op Koninginnedag de nodige spellen in te kunnen slaan. Dat viel vies tegen. Ben maar 1 kraampie met spullen tegengekomen en daar Ducktales, Tiny Toons en Hook voor een tientje gekocht. Hoopte op Turtles, Simpsons, Paperboy, Double Dragon...
Kijk gewoon wat rond op ebay, daar heb je een hele hoop nes spellen voor 1 euro.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:45 schreef Erasmusch het volgende:
Maar tis wel erg veel moeite om al die spellen los te kopen. Bestaat er niet een soort 'verzamelcd'? Desnoods voor op de ps2/xbox/dat nieuwe ding van Nintendo.
Je had voor de Supernintendo toch ook een cartridge met alle Mario's erop? Misschien had ik die beter kunnen kopen eigenlijk... Iig er zijn ook niet voor die nieuwe Nintendo (Gamecube?) legaal verzamelaars te krijgen?quote:Op maandag 2 mei 2005 18:49 schreef mordradead het volgende:
Het bestaat vast wel maar dat is niet helemaal volgende de policy hier in gam
Super Mario Allstars voor de SNES. Maar dat zijn de oude mario's in een nieuwjasje. Niet helemaal hetzelfde. Nintendo staat bekend om de poorts, die hebben een hele zooi NES games voor de GBA en wat nes games op bonuscd's voor de GC.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:00 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Je had voor de Supernintendo toch ook een cartridge met alle Mario's erop? Misschien had ik die beter kunnen kopen eigenlijk... Iig er zijn ook niet voor die nieuwe Nintendo (Gamecube?) legaal verzamelaars te krijgen?
Gewoon nieuwe kopenquote:Op maandag 2 mei 2005 20:20 schreef jercovski het volgende:
maar goed, men controller is nog steeds
hoe kank dat fixen? (de vierpuntsdruktoets moet ik echt te hard inramme wil ik bewegen kunnen)
worden die nog gemaakt?? als ik erges 2dehands haal is kans groot dat die ook vernueckt zijn...quote:
Neuh hoorquote:Op maandag 2 mei 2005 21:52 schreef jercovski het volgende:
[..]
worden die nog gemaakt?? als ik erges 2dehands haal is kans groot dat die ook vernueckt zijn...
2 voor verkoop??quote:Op maandag 2 mei 2005 23:49 schreef Wrinex het volgende:
[..]
Neuh hoorIk heb hier ongeveer 20 NES-controllers liggen die allemaal prima werken.
NES snel terugruilen voor je zusje.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:18 schreef Dulk het volgende:
me zusje heeft die van mij weggegeven!!!!! GVD !!!
*mailtquote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:23 schreef Wrinex het volgende:
[..]
Ja hoorAls je interesse hebt, mail me dan ff op het adres in mijn profiel.
Wat Zwansen zegt. De beste muziek uit de NES generatie.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:42 schreef Zwansen het volgende:
Megaman II is een van de betere games ooit... Vooral die muziek!
Ik heb nog wel een losse console (zonder bedrading en controllers) en MegaMan 2 voor je liggenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:13 schreef Ruzbeh het volgende:
Damn. Ik wil Zelda 1 en Megaman II wel...
Alleen heb ik dan gelijk zo'n 72pin connector ding nodig want die van mij is echt naar de klote....
In de loop der tijd verzameldquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoe kom je dan aan zoveel NES dingen? 20 controllers, zoveel spellen enzo.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:35 schreef Wrinex het volgende:
[..]
Kleine kindjes afpersen op koninginnedag
Daar is deze topic heumaal nie voor bedoeldquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:40 schreef mineo39-76 het volgende:
Na het lezen van dit topic heb ik mijn oude SNES eens uit de mottenballen gehaald!
Ik heb: Donkey Kong 1, 2 en 3 en Super Mario All Stars (5 spellen)
Wat blijft Donkey Kong toch leuk!![]()
Wat heb je er voor overquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:46 schreef Hert het volgende:
Ik ben al heeeel lang op zoek naar Kid Icarus
Verder ben ik nog steeds heel blij met mijn NES, heb zo'n 30 tot 40 spellen liggen
Wat moet je voor die losse hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:20 schreef Wrinex het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een losse console (zonder bedrading en controllers) en MegaMan 2 voor je liggen
Ik denk niet dat er hier iemand in Japan gewoond heeft rond die tijdquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:47 schreef YourMaster het volgende:
Is er hier toevallig iemand die wel eens online is geweest met de NES?
You're reading my thoughtsquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:29 schreef Lexie het volgende:
Megaman 2 is idd een game met misschien wel de beste gamemuziek ooit. Nah, OoT gaat er nog wel overheen maar dan komt Megaman al voor mij.
Denk het ook niet, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:30 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er hier iemand in Japan gewoond heeft rond die tijd.
Mja, dan was het nog niet zo spannend om je bankzaken te gaan regelen via een NES, aangezien dat volgens mij de enige toepassing ervoor wasquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:51 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Denk het ook niet, maar je weet nooit.
En je hoeft er niet perse te wonen, je kan er ook op vakantie zijn geweest ofzo.
Voor zover ik weet kon je alleen maar mee internetbankieren. En dat in de jaren 80quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:55 schreef YourMaster het volgende:
Kon je er überhaupt geen games op spelen? Ik dacht van wel namelijk.
Dat was wel de bedoeling, maar volgens mij is het er nooit van gekomen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:55 schreef YourMaster het volgende:
Kon je er überhaupt geen games op spelen? Ik dacht van wel namelijk.
quote:N-sider
Using a simple cartridge, the Famicom was essentially turned into an online enabled game system. When turned on, a menu screen would appear that resembled the main screen of "Super Mario Bros". Via the Famicom Network, Japanese children were given the opportunity to play video games (among others, Henk Roger's go game proved to be popular) against a child on the other side of Japan.
Ik heb hier DD3 cart only liggenquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:38 schreef MaZz_ het volgende:
[..]
You're reading my thoughts. Ik vind de muziek van Mario 3 ook geniaal. Heel veel mensen klinkt het wel bekend in de oren ook al hebben ze vaak niet een Mario 3 gespeeld. Maar over OoT: Die tune die je in het bos hoort... pff krijg er nog bijna tranen van in me ogen
![]()
![]()
Heeft iemand nog DD 2 of DD 3 te koop btw, beetje compleet enzo?![]()
Ich weiss es, edoch bedankt voor het melden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:30 schreef Tain het volgende:
pssst daar hebben we een compleet subforum voor: http://forum.fok.nl/forum/62
quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:33 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Ich weiss es, edoch bedankt voor het melden.
Aangezien ik hier geen V&A² van wil maken, voeg me maar even toe op msn (adres in profiel).quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:10 schreef MaZz_ het volgende:
DD3 ?:OLos of compleet? En hoeveel wil je ervoor?
Voeg me ook maar eventjes toequote:Op donderdag 5 mei 2005 16:27 schreef Hert het volgende:
[..]
seriously, heb je daadwerkelijk kid icarus dan?
Natuurlijk ken ik diequote:Op maandag 9 mei 2005 23:25 schreef Steeven het volgende:
Kent iemand Kickle Cubickle nog? Die huurde ik altijd op regenachtige zondagmiddagen en speelde om de beurt een level met m'n broertje.
Een screenie om het geheugen op te frissen:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik heb nog wel een av stekkertje dacht ikquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:25 schreef R0nn het volgende:
Ik heb een aantal maanden geleden ook weer een NES op de kop getikt. Deed het altijd perfect, alleen nu heb ik ineens geen beeld meer.Hij start gewoon normaal op en het geluid werkt ook, alleen het beeld blijft weg. Enig idee hoe dit kan komen? Ding heeft een custom power supply en custom SCART aansluiting.
Ohja, kheb momenteel deze games:
- Super Mario Bros. + Duck Hunt
- Super Mario Bros. 2
- Super Mario Bros. 3
- Shadow Warriors (Ninja Gaiden)
- Megaman III
- Super Off-Road
- Captain Skyhawk
Ik heb nog wel een pistool en een adaptertje liggen... Maar verzendkosten zullen redelijk hoog zijn omdat ze niet door de brievenbus passen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:59 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb ook een NES, maar de adapter is naar de klote. Wel leuk dat ik een tv op mn kamer heb
Ik heb: Zelda 1 (goudkleurig), Mario Bros 1 + Duckhunt, en Castlevania. Helaas heb ik niet dat pistool
Heeft iemand een pistool en een adapter over
OMG DIES LAUW!!! Damn die game heb ik uren gespeeld gast!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:45 schreef Wrinex het volgende:
Kickje voor dit schitterende topic.
Laatst heb ik op een vlooienmarkt Solstice op de kop weten te tikken. Wist niet precies meer wat het was tot ik de cassette in mijn NES duwde en een golf van nostalgie over mij heen kreeg![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding].
[afbeelding]![]()
Toen ik dit spel met al mijn spaargeld had gekocht kon ik niet wachten tot we thuiskwamen zodat ik het kon spelen. Eenmaal thuisgekomen:quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef spyke het volgende:
donkey kong classics
Pas geleden deze weer aangeschaft: en de graphics zijn niet super natuurlijk, maar verslavend is het nog steeds.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:49 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Toen ik dit spel met al mijn spaargeld had gekocht kon ik niet wachten tot we thuiskwamen zodat ik het kon spelen. Eenmaal thuisgekomen:
* spel erin
* nintendo aanzetten
* Start drukken
![]()
![]()
Heb ik hier al mijn geld aan uitgegeven, walgelijke poepgeluidjes, matige graphics en maar een paar levels.
Twee maanden later had ik er meer speeltijd in zitten dan al mijn andere spelletjesOh die verslavende eenvoud van weleer
![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:32 schreef jimjim1983 het volgende:
even wat screenshots uit een ander topic kopieren
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
een van de beste nes spellen![]()
*snif* Herrinering aan die mooie Megaman tijdquote:Op zondag 20 november 2005 01:39 schreef mikando18 het volgende:
http://megamanmetallica.ytmnsfw.com/
http://elecmanbestremix.ytmnd.com/
Vergezocht, maar wel grappig.quote:Op zondag 20 november 2005 01:39 schreef mikando18 het volgende:
Geinig hoe sommige Megaman deuntjes op echte nummers lijken
Hey bedanktquote:Op zondag 20 november 2005 15:33 schreef mordradead het volgende:
`misschien kun je dat beter in het [Revival] Het grote Verzamel en Reparatietopic 2005 vragen
NES spellen gaan vrijwel niet stuk.quote:Op zondag 20 november 2005 15:30 schreef Steeven het volgende:
Heeft iemand tips voor NES cartridges die niet opstarten? Bij sommige van mn spellen springt ie naar het Main Menu, en dan gaat mn NES de hele tijd aan en uit. Zijn die spellen definitief stuk of is er een omweg?
Ik heb ook een paar spellen die het dan weer wel en dan weer niet doen en 1 (net binnen) die ik niet aan de praat krijg (Yoshi's Cookie). Morgen ook maar van die alcohol kopen en aan de schoonmaak - de binnenkant van de NES (waar het contact zit) ook maar even meenemen dan. Ik begon al te denken dat ik afgezet was met dat spelquote:Op zondag 20 november 2005 15:42 schreef Kiff het volgende:
[..]
NES spellen gaan vrijwel niet stuk.
Schoonmaken: 70% (niet 96%) gedenatureerde alcohol kopen bij de drogist of apotheek. Wattenstaafjes kopen bij de supermarkt/drogist. Doop de wattenstaafjes in de alcohol en rag de contacten eerst schoon met de natte kant van het wattenstaafje. Droog de contacten daarna met de droge kant van het staafje. Vervolgens nog even hard blazen op de contacten (ogen dicht).
Wat doet Bart vs. The Space mutants daartussen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:28 schreef peristilius het volgende:
Ik krijg weer een hele lading NES games binnen.
Mijn games als ik ze allemaal heb:
- Asterix
- Bart vs. the Space Mutants
- Battletoads
- Blaster Master
- Bram Stoker's: Dracula
- Chip 'n Dale: Rescue Rangers
- Ducktales
- Ducktales 2
- Kirby's Adventure
- Megaman 2
- Super Mario Bros./Duckhunt
- Super Mario Bros. 2
- Super Mario Bros. 3
- Teenage Mutant Hero Turtles
- Tiny Toons
- Totally Rad
Ik vond m wel grappig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:40 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Wat doet Bart vs. The Space mutants daartussen?. De rest van die spellen heb ik met veel plezier gespeeld overigens, maar BvtSM frustreerde mij al te erg na een half uurtje. Ik krijg ook weer zin om e-bay af te struinen
Nintendo Entertainment System [Deeltje 5] Ziehier! Uw toegang tot de MyAT!quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:34 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe komt dit topic in m'n MyActives?
Heb trouwens alleen Zelda 1, Mario/Duckhunt combi en Castlvania 1. Morgen of overmorgen krijg ik een nieuwe adapter en een zapper, en dan op zoek naar spellen!
Bubble Bobble, had m'n broer vaak gespeeld, was wel geinig spel
Hmm, je hebt gelijk, het is eigenlijk best een zuigspel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:40 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Wat doet Bart vs. The Space mutants daartussen?. De rest van die spellen heb ik met veel plezier gespeeld overigens, maar BvtSM frustreerde mij al te erg na een half uurtje. Ik krijg ook weer zin om e-bay af te struinen
quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:21 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gelijk, het is eigenlijk best een zuigspel.
Ik kan me een leuk Simpsons spel herinneren, welke was dat dan?
Bart vs. The World misschien. Die heb ik nog en die was best leuk. Niet zo godsmoeilijk ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:21 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gelijk, het is eigenlijk best een zuigspel.
Ik kan me een leuk Simpsons spel herinneren, welke was dat dan?
Ik heb nog een paar oude NESjes liggen. Voor 5 euro per stuk krijg je 3 NESSEN van me, de onderdelen mag je er vervolgens zelf uitslopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:49 schreef Ruzbeh het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n 72-pin connector kan kopen?
Wtf, je wilt je 3 NES systemen verkopen voor 5 euro per stuk?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:11 schreef Kiff het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar oude NESjes liggen. Voor 5 euro per stuk krijg je 3 NESSEN van me, de onderdelen mag je er vervolgens zelf uitslopen.
Koperpoets ja?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:54 schreef Wunk het volgende:
overigens gaat het schoonmaken van de contacten beter met een beetje koperpoets en een wattenstaafje dan met alcohol..
Stond de NES wel goed aan? Als het spel er niet goed inzit of de contacten zijn vuil wil het wel eens voorkomen dat de NES een zwart beeld genereert waardoor je wellicht het kanaal niet hebt kunnen vinden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef DeHovenier het volgende:
Via de kabel ja. Ik heb de tvkabel uit de tv getrokken en de RF-switch erin gestopt, daarna automatisch gezocht en handmatig
En ja, de NES was aan
Beste NES muziek ooit.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef MaZz_ het volgende:
Beste spel naar mijn mening op de NES:
Megaman (2)
[afbeelding]
Onvergetelijk eenvoudige, maar brilliante graphics. En de sound....."![]()
![]()
Als je dacht dat je 't met alcohol niet schoner kreeg, moet je even met een beetje koperpoets verder gaan.., of je even een schoorsteen uitveegtquote:Op zondag 22 januari 2006 17:57 schreef MaZz_ het volgende:
[..]
Koperpoets ja?hmmmm weet je dat heel zeker?
Dan probeer ik dat ook ff
Kerel, als je zo over Zelda praat, verkoop je console dan maar aan mij.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:10 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb geen enkele Megaman, en Zelda vond ik een kutspel omdat ik niet begreep wat de bedoeling nou was...beetje rond gaan lopen en monsters verslaan?
Er staat overigens op de achterkant van NESspellen dat je dat ding niet mag schoonmaken met alcohol...maar de NES zelf dus wel?
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem trouwens?
De bedoeling is kastelen zoeken, items in die kastelen (onderwereld) halen en de triforce stukjes verzamelen in datzelfde kasteel. Daarnaast kun je items vinden/kopen in het gewone speelveld (upperworld), die je kunt gebruiken om verder in het spel te komen. Uiteindelijk zul je Ganon moeten vinden, nadat je alle triforce stukjes verzameld hebt en hem verslaan, om prinses Zelda te redden. Veel succes!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:23 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb de eerste Zelda
Wat is eigenlijk de bedoeling van dat spel? Beetje rond gaan lopen en monstrs killen?
Heb vandaag met een vriend een scartkabel gekocht met aan de ene kant de scartaansluiting, en aan de andere kant 3 plugjes voor audio/video. Hoef geen zender meer te zoeken ook!(zit namelijk op av-kanaal
)
De spellen die ik zeker wil hebben zijn Bubble Bobble, Tetris en Shadowgate!
Kun je gewoon bestellen bij Nintendo, die hebben ze nog op voorraadquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:49 schreef Ruzbeh het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n 72-pin connector kan kopen?
Ik verwijs je naar:quote:Op zondag 29 januari 2006 11:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik neem aan dat ik zo'n kasteel wel vind als ik een beetje rondloop?
Op gevoel de knop langer ingedrukt houden. Dus wanneer je daalt, op gevoel de A knop heel lang ingedrukt houden. Net op dat punt dat de trampoline zakt en weer gaat stijgen. Komt die trampoline in wereld 2-1 al voor joh? Ik dacht pas vanaf level 5-1...quote:Op zondag 29 januari 2006 12:13 schreef DeHovenier het volgende:
Met Mario 1 lukt het me nooit om in wereld 2-1 aan het eind van het level via die trampoline op de vlag te springen
Het is al vaak voorgekomen dat ik niet omhoog kwam en ik dood ging doordat de tijd was afgelopen. Hoe kan ik goed springen op die trampoline![]()
Er zit volgens mij ook een onzichtbaar blokje boven de twee hangende bakstenen bij die trampoline.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:13 schreef DeHovenier het volgende:
Met Mario 1 lukt het me nooit om in wereld 2-1 aan het eind van het level via die trampoline op de vlag te springen
Het is al vaak voorgekomen dat ik niet omhoog kwam en ik dood ging doordat de tijd was afgelopen. Hoe kan ik goed springen op die trampoline![]()
Hey verhip, dat klopt! Volgens mij zelfs 2quote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Er zit volgens mij ook een onzichtbaar blokje boven de twee hangende bakstenen bij die trampoline.
Ik zal zo ff checken. Mijn broertje zit nu Duckhunt op m'n kamer te spelenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Er zit volgens mij ook een onzichtbaar blokje boven de twee hangende bakstenen bij die trampoline.
Kennis van me had het over een speciale muntencombinatie, waardoor je vanaf -1 naar een level onderdeel komt waar allemaal pijpen waar planten eruit komen zijn.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:13 schreef MaZz_ het volgende:
Heerlijk spel dat Mario 1. De laatste tijd lukt het eindelijk om met regelmaat via 1-2 naar level -1 te gaan. En dan net zo lang proberen totdat je gameover gaat. Wat valt er anders daar te doen?
Vroeger vond ik 8-1 altijd zo'n lastig level qua tijd. Dan zit er een stukje voor het einde (als je de ster hebt gepakt en de tijd daarvan afloopt (op volle loopsnelheid) waar je een grote jump moet maken en moet landen op exact één blokje. Vroeger was dat een ramp! Maar nu: heerlijkZo snel mogelijk proberen hehe
Level -1 schijnt een fout in SMB 1 te zijn. Op het eind van level 1-2 heb je 2 keuzes: de pijp naar de vlag en uiteindelijk level 1-3 of de warpzone naar level 2-3-4. Als je nu op de pijp gaat staan en de op 1 na laatste blok boven je verpulverd met paddestoel of vuurbloem mario, dan heb je nog 1 blokje boven je over. Als je dan gebukt tegen dat blokje aanspringt, zonder dat je het kapot maakt, maar met een beweging alsof je in het blokje wilt kruipen... dan komt er een "foutje" in het spel naar voren. Je gaat namelijk dwars door de muur heen (automatisch). Je komt dan bij de warpzone pijpen uit, maar zonder de cijfers 2-3-4 daar boven. Als je helemaal naar rechts loopt, verschijnen deze cijfers vanzelf. Als je dit niet doet en meteen de 1e pijp in gaat, dan kom je in level -1. Dat is dezelfde onderwaterlevel als level 2-2, alleen dan eindeloos.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:55 schreef DeHovenier het volgende:
Vertel eens wat meer over level -1
Ben tot nu toe tot level 5-1 gekomen
Ohja, vooral op het eind, als je tegen King DeDeDe (toch?) moest...Die muziek was zo gaaf. Ik liep het de hele dag te fluiten.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:11 schreef MaZz_ het volgende:
Trouwensm, ik vond Kirby altijd een prachtige game.
Level 4-4 is als het goed is een kasteel dus een vlag zal je er niet gauw vinden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:31 schreef DeHovenier het volgende:
Wat een vaag level in mario 1
Het gaat om level 4-4, er schijnt maar geen einde aan te komen. Is dat de bedoeling? Ik zie namelijk steeds dezelfde monsters en stenen voorbij komen, keer op keer. Gaat het erom dat je bij de vlag bent voordat de tijd op is?
Nagespeeld voor jequote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:39 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Level 4-4 is als het goed is een kasteel dus een vlag zal je er niet gauw vinden.
De 3e game heet circus. Volgens mij is het geen officiele nintendo-release. Je kon m spelen als je je nintendo liet ombouwen. Toendertijd wilde ik liever met echte games spelen en m niet laten ombouwen, teveel risico voor zo'n superconsole. Vooral als je jong bent.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:11 schreef MaZz_ het volgende:
Jep.. of 2 ernaast ik ga even twijfelen
Trouwensm, ik vond Kirby altijd een prachtige game. En ook zo'n 200nogwat in één casette. Met daarop onder andere :
- Vette Kong-Fu film
- Een game (waar ik helaas de naam niet meer van weet) waarmee je over een circuit moest rijden met motortjes tussen rood/witte blokjes.
- Ook stond er een gave game op (weet ik ook de naam niet meer van) wat zich afspeelde in een circus waar je allemaal attracties moest beoefenen. Hoe dit spel er verder uit zag weet ik helaas niet meer!
Als iemand van die laatste twee nog de titel weet; graag
Circus Attractions?quote:Op zondag 29 januari 2006 18:11 schreef MaZz_ het volgende:
- Ook stond er een gave game op (weet ik ook de naam niet meer van) wat zich afspeelde in een circus waar je allemaal attracties moest beoefenen. Hoe dit spel er verder uit zag weet ik helaas niet meer!
Nee gewoon circus heet dat spel. Het is een 2-dimensionaal spel, waarbij je elke keer wat anders doet. Zoals op een grote bal over aapjes heen springen. Je bent dan een clowntje. Het is 1 vd spellen op een multigame cassette met een paar honderd spellen erop. Denk ik.. Die van jou zit ook wat in, maar dat spel ken ik niet.quote:
Nu ik er over nadenk, is die van mij nooit op de NES verschenen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:11 schreef Integrity het volgende:
Die van jou zit ook wat in, maar dat spel ken ik niet.
Topgunquote:Op woensdag 1 februari 2006 16:12 schreef DeHovenier het volgende:
Heeft er iemand toevallig nog Top Gun, Tetris, Shadowgate of Rad racer over?
Dan heb je uiteraard nog wat versies van Megaman en castlevania waar je vast wel een poosje zoet mee bentquote:Op zondag 5 februari 2006 17:44 schreef MaZz_ het volgende:
Integrity, Circus heette het idd gewoon! Net effe wat screenshots van opgezocht en het klopt. Heerlijk spelletje was dat. Samen met Kong Fu leuk voor als je even geen Mario 3 of Double Dragon wilde spelen.
destijds in een dag uitgespeeldquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:32 schreef jimjim1983 het volgende:
even wat screenshots uit een ander topic kopieren
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
een van de beste nes spellen![]()
Hquote:Op zondag 19 februari 2006 15:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
...
Dat is niet zo moeilijk, hoor. Het voordeel van Rygar is dat je, hoe vaak je ook dood gaat, weer verder kunt in de wereld waar je gebleven was, in plaats van helemaal opnieuw te beginnen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:29 schreef Integrity het volgende:
Probeer dat dan ook ff bij Rygar
Makkelijk praten, heb je m ook uitgespeeld? Dus voorbij de eindbaas gekomen? Ook al heb je die voorsprong, ik had mijn opmerking gericht op die eindbaas.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:10 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, hoor. Het voordeel van Rygar is dat je, hoe vaak je ook dood gaat, weer verder kunt in de wereld waar je gebleven was, in plaats van helemaal opnieuw te beginnen.
Uiteraard. In een dag zelfs.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:16 schreef Integrity het volgende:
Makkelijk praten, heb je m ook uitgespeeld? Dus voorbij de eindbaas gekomen?
Dat bedoel ik. Ik heb het spel zelf nooit gespeeld, maar binnen het vriendengroepje van toen was het een enorme hype. Vooral te doen om die eindbaas, die ik wel gezien heb. Dat was geen eitje. Zo zijn er nog wel meer spellen die vrij lastig uit te spelen zijn, als je nog geen speelervaring hebt met het spel. Ik noem megaman 1, zelda 1 & 2, ja zelfs mario bros 1 is lastig als je nog nooit eerder op een NES gespeeld hebt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:22 schreef chibibo het volgende:
[..]
Uiteraard. In een dag zelfs.
En de eindbaas is inderdaad kut, maar niet onmogelijk.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:53 schreef DeHovenier het volgende:
150 spellen![]()
Is je verzameling al compleet?
Vroeger kon je ook spelletjes lenen van elkaar. Soort van ruilen alleen dan tijdelijk. Dan kom je op een behoorlijk aantal spellen die je kunt uitspelen. Ik heb het dan over een looptijd van jaren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:53 schreef DeHovenier het volgende:
150 spellen![]()
Is je verzameling al compleet?
Tegenwoordig kun je via ebay en marktplaats een hoop verzamelen. Het wordt tijd dat ik daar eens mee ga beginnen, mn broertje zit al over de 50 spellenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:40 schreef DeHovenier het volgende:
Ah ok, ik dacht dat je een heel verzameling had.
Zou wel cool zijn
Als jij je pc hebt aangesloten op je tv, dan wordt het een heel ander verhaal. Neem een cube joystick voor je pc en spelen maar!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:06 schreef DeHovenier het volgende:
Emulators is goed voor als je een spel wilt uitproberen voordat je het koopt....het is vele malen leuker als je echt op een console speelt ipv op de pc.
no-go voor jou, ik vind het erg leuk om bijvoorbeeld erachter te komen hoe paper mario werkelijk is. Ik zou nooit interesse in dat spel gehad hebben, als ik m niet op een emulator gespeeld zou hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Emulators en roms zijn een no-go op FOK!
Da's idd niet zo verkeerd. Op mn zeldaschijfje voor de cube kun je ook aardig wat lol hebben hoor. Ook al speel ik zelda 2 dan weer voor de triljoenste keer uit. Blijft leuk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:06 schreef jimjim1983 het volgende:
en ik vind het erg leuk om een lijst met alle spellen op mn xbox te hebben staan![]()
Met no-go bedoelt hij dus dat het hier niet besproken wordt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:01 schreef Integrity het volgende:
[..]
no-go voor jou, ik vind het erg leuk om bijvoorbeeld erachter te komen hoe paper mario werkelijk is. Ik zou nooit interesse in dat spel gehad hebben, als ik m niet op een emulator gespeeld zou hebben.
Final Fantasy wordt lastig, voor de rest moet het goed te doen zijn hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef Magno het volgende:
Ik heb mijzelf vandaag (via marktplaats) verwent met een NES...
De NES was nog van voor mijn tijd, maar toch wilde ik er al jaren 1 aanschaffen...
Ik hoop hem vrijdag voor het eerst te kunnen gebruiken
Nu maar direct beginnen om via marktplaats bv. (en andere sites) games te kopen
Wil iig:
Legend of Zelda
Zelda: Link's Adventure
Final Fantasy
kirby's adventure
Super Mario Bros 2 en 3
Megaman 1
Megaman 2
Cobra triangle
bemachtigen... al zal het wel lastig worden denk ik... denk namelijk dat de spellen nogal gewild zijn?
Joh! Dat had ik nog niet begrepen! Is dit nu het niveau hier?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:46 schreef peristilius het volgende:
[..]
Met no-go bedoelt hij dus dat het hier niet besproken wordt.
Blijkbaar wel, aangezien jij doorging met het bespreken ervan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:05 schreef Integrity het volgende:
[..]
Joh! Dat had ik nog niet begrepen! Is dit nu het niveau hier?
Ik heb verder niets te maken met de no-go uitspraak van iemand, ik vind dat zo iemand voor zichzelf moet spreken en niet algemeen. Nu onderstreep jij het no-go, maar brengt het alsof ik niet begrepen heb hoe hij het bedoelt. Dat heb ik wel. Maar kerel, als je op die manier tegen gamen aankijkt, ga dan tuinieren ofzo. Elke gamer die nintendo in zn bloed heeft, en geloof me dat heb ik al vele jaren, die is laaiend enthousiast over de emulator.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef peristilius het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, aangezien jij doorging met het bespreken ervan.
Het gaat hier niet om de no-go uitspraak van iemand, maar om het feit dat emulators niet besproken mogen worden volgens de policy van Fok!quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:53 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb verder niets te maken met de no-go uitspraak van iemand, ik vind dat zo iemand voor zichzelf moet spreken en niet algemeen. Nu onderstreep jij het no-go, maar brengt het alsof ik niet begrepen heb hoe hij het bedoelt. Dat heb ik wel. Maar kerel, als je op die manier tegen gamen aankijkt, ga dan tuinieren ofzo. Elke gamer die nintendo in zn bloed heeft, en geloof me dat heb ik al vele jaren, die is laaiend enthousiast over de emulator.
Een orginele cassette is natuurlijk het ultieme, daar kan niets tegenop. Maar populair doen over cassette's en een emulator als no-go beschouwen... in mijn ogen is dat een definitieve no-go op sociaal vlak.
Ik wil mn kennis delen als gelijkwaardige, net zoals iedereen hier. Ik wil niet ongelijkwaardig behandelt worden. Op de manier zoals jij het communiceert, ervaar ik dit als zodanig.
Straks ga je nog zeggen dat je geen neo-geo emulator op je pc hebt..
Nou omdat het een no-go is, moet ik toch ff offtopic gaan: Best mooi, die neo geo emulator. Weer ontopic: oke, de meeste spellen heb ik via het console uitgespeeld.quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:57 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om de no-go uitspraak van iemand, maar om het feit dat emulators niet besproken mogen worden volgens de policy van Fok!
Als jij spellen wilt spelen op een emulator houd ik je niet tegen en vind ik je ook geen klootzak, maar het mag hier gewoon niet besproken worden. Lul verder gewoon mee over de spellen die je speelt en leuk vindt.
En ik heb trouwens ook geen emulators op mijn PC staan nee.
Niet alleen megaman hoor, Battle of Olympus heeft ook mooie muziek. Zo ook de laatste level van de rescue rangers, maar da's weer persoonlijk. Speel het spel een keer, zou ik zo zeggen. Met megaman ben je nog wel ff zoet, als je het spel nog nooit gespeeld hebt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:48 schreef DeHovenier het volgende:
Die Megaman muziek schijnt iedereen goed te vinden....ikzelf heb niks met Megaman, nooit gespeeld dus ook geen jeugdsentiment.
De laatste vier levels zijn erg pittig. Dacht laatst nog dat ik hem had uitgespeeld na alle standaard eindbazen. Maar dan blijken er nog vier levels te komen. De muziek van de laatste vier levels is wat minder overigens naar mijn mening.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:07 schreef peristilius het volgende:
Ik krijg Megaman 2 ook nog, ooit wel een Megaman gespeeld lang geleden, maar weet er eigenlijk niets meer van.
Ben benieuwd.
Heb je de connectors van de spellen goed schoon gemaakt?quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:25 schreef c0nd0r het volgende:
Hmm ik heb gister nieuw onderdeel voor NES binnen gehad, de befaamde 72 pins connector.
Erin gezet ervan uitgaande dat hiermee mijn problemen de wereld uit zouden zijn.
Helaas blijft ie nog steeds knipperen, maar heb ontdekt dat als ik het spel een klein stukje terug trek dat ie net over het randje kan (klinkt heel raar dit) dat hij het dan wel doet.
Dus zou het gewoon aan de spellen liggen dat die contactjes versleten zijn?
Yes! Ook nog met contactspray geprobeerd.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:01 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Heb je de connectors van de spellen goed schoon gemaakt?
Kan je bijna net zo goed een nieuwe NES kopen, kan je best vinden voor 15 euro.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:28 schreef Magno het volgende:
geen ervaring, maar ik gok die met de cartridge..
overigens is het misschien verstandig om de hele 72-pin connector te vervangen (als die niet meewerkt)
je kan ze nog bestellen bij: 030-6097166 (Nintendo)
12 euro ofzo'iets dacht ik
De vraag is dan altijd weer of díé het dan doetquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:17 schreef peristilius het volgende:
[..]
Kan je bijna net zo goed een nieuwe NES kopen, kan je best vinden voor 15 euro.
Das waar, ben blij dat mijn NES het na al die jaren het gewoon nog doet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:17 schreef Kang-He het volgende:
[..]
De vraag is dan altijd weer of díé het dan doet.
Net gespeelt op mijn goeie ouwe NESquote:Op maandag 2 mei 2005 18:42 schreef Zwansen het volgende:
Megaman II is een van de betere games ooit... Vooral die muziek!
Dat had ik vandaagquote:Op maandag 6 maart 2006 21:21 schreef AirRaid het volgende:
Kan me nog de keer herrineren dat ik met Mario voor het eerst in het kasteel terecht kwam. Sprong van de zenuwen diorect in de afgrond.
GAME OVER![]()
Maar bij sommige spellen is er nou eenmaal geen of weinig aanbod met de absurde prijskaartjes die dat tot gevolg heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:06 schreef DeHovenier het volgende:
Emulators is goed voor als je een spel wilt uitproberen voordat je het koopt....het is vele malen leuker als je echt op een console speelt ipv op de pc.
Vind ik nogal een zwak argument eigenlijk...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:59 schreef sampoo het volgende:
[..]
Maar bij sommige spellen is er nou eenmaal geen of weinig aanbod met de absurde prijskaartjes die dat tot gevolg heeft.
en een xbox draait ook emulators.![]()
voor 20 euro wil ik wel jou 3 nessen hebben als ze nog werkenquote:Op zondag 12 maart 2006 15:54 schreef Kiff het volgende:
Mocht iemand een NES zoeken om te casemodden tot een dvd speler, ik heb er nog 3 liggen waar ik vanaf wil. Voor 20 euro inc. verzenden krijg je er 3 om mee te casemodden/onderdelen.
geen dvd-speler is zo mooi als een nesquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef birdydontfly het volgende:
OMG een NES dvd speler, wat is het nut
Ga NESsen op je NES en koop een dvd speler, damn :p
Voor de duidelijkheid: 3 kale Nessen (dus geen kabels etc) in verschillende staat. 2 zijn nog wel werkbaar te krijgen denk en anders zijn de connnectors er uit te slopen en te cleanen. Eéntje waarschijnlijk niet, die geeft geloof ik alleen een blue-screen of death. Je moet er niet mee willen spelen, voor casemodpraktijken of onderdelen zijn ze misschien geinig. Laat nog even weten als je ze écht zou willen.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:41 schreef luxos het volgende:
[..]
voor 20 euro wil ik wel jou 3 nessen hebben als ze nog werken
een nes is ook echt niet mooi hoor, tis een grijs vierkant ding woohooquote:Op maandag 13 maart 2006 00:50 schreef Quack_of_Doom het volgende:
[..]
geen dvd-speler is zo mooi als een nes
Aan een DVD speler heb je ook geen herrineringen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:54 schreef Quack_of_Doom het volgende:
als ik een nes zie word ik toch een blij mannetje van binnen. Dat heb ik niet bij een DVD-speler... in dat opzicht is een nes dus mooi
Ik heb hem nu in mijn hand.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:12 schreef BroesWillems het volgende:
* BroesWillems is blij![]()
[afbeelding]
Net gekocht heeft
![]()
Nu maar hopen dat m'n NES ook snel binnenkomt![]()
M'n NES is nu op de post gestuurd, net gekocht, afwachten dus...quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik heb hem nu in mijn hand.
Dat spel is echt ziekelijk moeilijk!
Typt alleen niet zo handig met 1 hand.
ik wens je momenteel dood, vind je het erg?quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef Magno het volgende:
Prijzen van wat ik betaal
25,00
12,50
6,00
6,00
Nog wel verzendkosten erbij, maar dat neem ik voor lief
Wens me maar doodquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:42 schreef Quack_of_Doom het volgende:
[..]
ik wens je momenteel dood, vind je het erg?
zodra ik stufi heb ook op zoek naar final fantasy (o.a)
nou Pirates staat op marktplaats.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:58 schreef DeHovenier het volgende:
Pirates! voor 12,50
Waar heb je hem vandaan?
Castlevania heb ik!
Ik koop voorlopig alleen games waar ik vroeger mee heb gespeeld of die me leuk lijken. Bij FF 1 heb ik niet het gevoel dat ik dat spel langer dan een uur zal spelen. Zelda 1 evenzo. Pirates! daarentegen
Ben nog op zoek naar Tetris, Shadowgate en Bubble Bobble. Die spellen heb ik nl. gespeeld in mijn jeugd (en SMB 1 natuurlijk)
4 euro betaald exc. via ebay... met stofhoes ook nogquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:06 schreef DeHovenier het volgende:
Ik was al aan het kijken op marktplaats voor NES spellen. Of een spel Boxed is maakt me niet uit, ik wil wel graag dat er een handleiding bijzit. Heb geen zin om alles zelf uit te vogelen.
edit
Megaman 2 voor 6 euri incl. met hoes is niet veel toch?
Zoals hierquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:15 schreef peristilius het volgende:
Ik kijk zo af en toe eens op Vraag & Aanbod daar gaan ze vaak nog goedkoper weg dan op marktplaats.
Alleen wel minder aanbod natuurlijk.
Als je specifiek op zoek bent kan je het inderdaad beter daar proberen, maar het is leuk om zo af en toe wat rond te neuzen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:22 schreef Magno het volgende:
V & A zie ik te weinig... wil mijn collectie zo snel mogelijk krijgen naar wat ik allemaal wil...
dus zoek via marktplaats, marktplaza, speurders en ebay
Ik ben maar 2x !!! bij die fokking shredder gekomen op 't einde, op 't laatst word je zo finaal ingemaakt voor je bij de eindbaas bent.., ik heb dat spel echt nog nooit uitgespeeldquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik heb hem nu in mijn hand.
Dat spel is echt ziekelijk moeilijk!
Typt alleen niet zo handig met 1 hand.
Hoe kun je daar nu doodgaan? Als je gebukt blijft staan kan hij je niet raken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:39 schreef Magno het volgende:
ik was vanmiddag bij de eindbaas van mario 3...
ga ik (te) snel dood omdat ik de druk niet aan kom :\
als het je alleen om het hebben gaatquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:55 schreef peristilius het volgende:
Ik heb hem al meer dan 10 jaar, maar heb Final Fantasy nog steeds niet.![]()
quote:
quote:wellicht wil je hem alleen in een vitrine of op je Nintendo altaar zetten ofzo....
Gekke vraag misschien, maar is je NES omgebouwd voor US games?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |