quote:
quote:A third of Mr Fortuyn's supporters were said to be immigrants
quote:Op zondag 1 mei 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar hebben we ook geen last meer van,.
Nee, we plukken eindelijk de vruchten van het fenomeen Fortuyn.quote:The commonest remark was that he [Pim Fortuyn] spoke the unspeakable, broke taboos, voiced ordinary people's concerns which mainstream politicians swept under the carpet
quote:
http://www.sacred-texts.com/eso/topy/xmit2.txtquote:Haushoffer had toured the East, and it was while in Asia that he began
investigating the Buddhist tradition of 'Aghtarta,' the name for the
underground world. Mongolian monks are said to be in contact with the
under-people. Perhaps this is the reason that Haushoffer stated 'he who
controls Mongolia will control the world.'
Krek.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:47 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Nee, we plukken eindelijk de vruchten van het fenomeen Fortuyn.
quote:
5 mei - Britse verkiezingenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is enkel weer een bevestiging van de lafheid hier. Ze zijn bang om op het verkeerde paard te wedden.
De Dag van de Arbeid, een mooie gelegenheid om in de achtertuin te gaan zitten en al genietend van een biertje te lezen hoe de Kerk Europa cultiveerde.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:21 schreef MrX1982 het volgende:
Mooi gesproken he op de dag van de Arbeid
Lezen over de macht van de Kerk is sws mooi. De Kerk als almachtig instituut.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:23 schreef Monidique het volgende:
De Dag van de Arbeid, een mooie gelegenheid om in de achtertuin te gaan zitten en al genietend van een biertje te lezen hoe de Kerk Europa cultiveerde.
Vriendjes met iedereen zijn is een illusie.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:31 schreef Monidique het volgende:
Ik wil vriendjes met iedereen zijn! Vind je Geertje een puike vent? Leuk voor je, ik wil je vriendje zijn! Is Amerika bezig aan een imperialistische oorlog? Leuk voor je, ik wil je vriendje zijn!
Ik denk voor.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:39 schreef pberends het volgende:
Is die Wilders eigenlijk voor het homohuwelijk? Dat zal wel een moeilijke kwestie voor 'm worden.
en met softdrugs legaliseren of niet weet ik dat eigenlijk ook nietquote:Op zondag 1 mei 2005 14:39 schreef pberends het volgende:
Is die Wilders eigenlijk voor het homohuwelijk? Dat zal wel een moeilijke kwestie voor 'm worden.
Die vrijheid van meningsuiting is wel erg breed zeg, als het homohuwelijk er ook onder valt.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk voor.
In punt 9 van zijn onafhankelijksverklaring heeft hij het over dat de vrijheid van meningsuiting het belangrijkste grondrecht is
Beetje vreemd is het wel.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:52 schreef Sidekick het volgende:
Die vrijheid van meningsuiting is wel erg breed zeg, als het homohuwelijk er ook onder valt.
Hey, waar is die vrijheid van meningsuiting geblevenquote:Het gebruik van hoofddoekjes in publieke functies wordt verboden
Dit bedoel je:quote:Op zondag 1 mei 2005 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk voor.
In punt 9 van zijn onafhankelijksverklaring heeft hij het over dat de vrijheid van meningsuiting het belangrijkste grondrecht is
Aanzetten tot haat jegens diverse groepen mensen snap ik wel, maar hoe moet je het aanzetten tot haat jegens de rechtsstaat zien? Zou de volgende zinnen eronder vallen?quote:Het aanzetten tot haat, oproepen tot geweld (jegens vrouwen, homoseksuelen of de democratische rechtstaat) dient krachtiger door het OM te worden vervolgd.
Ja. dat bedoelt Wilders ook.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat Wilders idd bedoeld dat er radicale moslims zijn die de vrijheid van meningsuiting misbruiken om diezelfde vrijheid omver te werpen.
De staat garandeert dat recht voor iedere burger ongeacht de ideologische afkomst.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Maar dan blijft punt 9 contradictionair. Hij zou eigenlijk moeten zeggen.
De vrijheid van meningsuiting is het belangrijkste grondrecht voor mensen die dat grondrecht respecteren.
Is het?... en wat te denken dat de staat niet het lichamelijk en geestelijk welzijn beschadigd.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:18 schreef Sidekick het volgende:
. In dat licht ben ik het met Wilders eens dat vrijheid van meningsuiting het belangrijkste grondrecht is.
Aan de ene kant mag die imam dat dus zeggen maar aan de andere kant moet hij wel worden aangepakt.quote:Een imam die een politicus dood wenst, mag dat – hoe verwerpelijk ook – wensen en
zelfs uitspreken. Dat laat onverlet dat aanzetten tot haat, oproepen tot geweld of
andere misdrijven strafbaar zijn en dat de wet voldoende mogelijkheden biedt om tot
vervolging over te gaan.
http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&ArticleID=DMF01052005_007quote:Laura Bush steelt de show
12:57:17
epa
BRUSSEL - Tijdens een etentje in Washington kreeg First Lady Laura Bush de lachers op haar hand, toen ze een komisch verrassingsoptreden gaf waarin ze haar echtgenoot een veeg uit de pan gaf.
,,Niet weer die grap'', onderbrak Laura Bush een speech van haar echtgenoot. ,,Ik woon al jaren zulke etentjes bij en altijd heb ik braaf geluisterd. Maar ik wil ook wel een en ander zeggen.''
Nadat de president ging zitten, ging de First Lady verder: de president zit tegen 21 uur meestal in bed. ,,Ik zei hem onlangs nog: 'als je echt de wereld wil verbeteren, zal je langer moeten opblijven.''' Ze schetste een beeld van de gemiddelde avond ten huize Bush: ,,Negen uur: meneer Opwinding ligt vast te slapen en ik kijk naar de televisieseries Desperate Housewives. Dames en heren, ik ben een Wanhopige Huisvrouw!''
Mee eens..quote:Op zondag 1 mei 2005 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
Ergens moet dus de grens worden getrokken waar de vrijheid van meningsuiting een mening wordt om de boel op te hitsen.
Dat is dus wanneer je misbruik maakt van het recht op vrijheid van meningsuiting.
Ja heb je gelijk in.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:30 schreef Bluesdude het volgende:
Mee eens..
Maar wat te denken dan over van Gogh wat ie met zijn website deed?
Dat was haatzaaien en ophitsen
In feite wel maar aan de andere kant roep je op tot geweld en dat is strafbaar.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:34 schreef pberends het volgende:
Is kogelbrieven sturen niet een vorm van vrijheid van meningsuiting?
Dat was oppositie voeren.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:30 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wat te denken dan over van Gogh wat ie met zijn website deed?
Dat was haatzaaien en ophitsen
http://www.hbvl.be/nieuws(...)A-B31F-EB6CD861368E}quote:Italië wil website indymedia.org sluiten
Een Italiaanse aanklager heeft toestemming gevraagd om de website www.indymedia.org te sluiten, omdat paus Benedictus XVI op de site staat afgebeeld voor een swastika en met een nazi-pet op. Dat heeft het persbureau ANSA vrijdag bericht. De aanklager voert aan dat de afbeelding het katholieke geloof beledigt.
De in Duitsland geboren Benedictus is - naar eigen zeggen tegen zijn wil in - lid geweest van de Hitlerjeugd. Ook diende hij tijdens de Tweede Wereldoorlog in het Duitse leger.
De website www.indymedia.org is eigendom van het Independent Media Center, oftewel Indymedia, een groep activistische journalisten.
doe maar radicaalquote:Op zondag 1 mei 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
Terecht. Indymedia zou sws moeten worden verboden. Stelletje ophitsers
Oh? Sinds wanneer is alles wat je roept een mening, een opinie, een standpunt?quote:Op zondag 1 mei 2005 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
Het aanzetten tot haat en oproepen tot geweld vallen toch onder de noemer vrijheid van meningsuiting. Het zijn immers gevolgen van dat recht.
quote:[..]
Aan de ene kant mag die imam dat dus zeggen maar aan de andere kant moet hij wel worden aangepakt.
Als je iets zegt is het toch al snel een mening/opinie/standpunt of zie ik dat verkeerd.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:59 schreef Sidekick het volgende:
Oh? Sinds wanneer is alles wat je roept een mening, een opinie, een standpunt?
Wildersquote:
Welke politicus heeft deze onzin gezegd?
Dan moet Fok ook verboden wordenquote:Op zondag 1 mei 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
Terecht. Indymedia zou sws moeten worden verboden. Stelletje ophitsers
Maar op Fok zijn er verschillende standpunten en wordt niet alles vanuit een visie bekeken.quote:Op zondag 1 mei 2005 16:01 schreef Bluesdude het volgende:
Dan moet Fok ook verboden worden
Zie Kaalhei in fbtopic
Een heel stel mensen maakt hij uit voor nsb-ers, dus nazi's.
Het verweer dat het metaforisch was van één enkele user geldt dan ook voor indymedia.
Dat maakt niet uit.quote:Op zondag 1 mei 2005 16:05 schreef MrX1982 het volgende:
Maar op Fok zijn er verschillende standpunten en wordt niet alles vanuit een visie bekeken.
Volkomen mee eens.quote:Op zondag 1 mei 2005 16:05 schreef MrX1982 het volgende:
Het is bovendien enorm kinderachtig om telkens die open deur in te trappen als het aankomt op het Hitlerjugend verleden van Ratzinger. Beoordeel hem op zijn daden van nu en niet op zijn misstap uit een ver verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |