bull,quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, Wat vinden jullie?
en op de havo?quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:32 schreef woutabest het volgende:
Op VWO zitten de nerds, op de MAVO zitten de kneuzen. Die twee zijn gescheiden, is dat niet leuk?
Maar zouden die verschillen een vriendschap in de weg moeten staan?quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef MaartenGrendel het volgende:
Over het algemeen zijn mensen met een middelbare opleiding meer praktisch gericht, ze kunnen goed met hun handen werken en mensen met een hogere opleiding meer theoretisch (het welbekende 'analytisch denken').
Dit is dus wel degelijk een kwestie van intelligentie en specifieker nog, talent.
Ik deed trouwens maar vrij weinig aan huiswerk op 't VWO en was daarmee echt geen uitzondering.
Wat een onzin. Hiermee zeg je dus ook dat iedereen wel de relativiteistheorie of quantumphysica kan uitleggen, als diegene maar genoeg tijd neemt om het zelf te snappen. Die redenatie klopt dus niet volgens mij.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)
Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Wat vinden jullie?
Natuurlijk niet, maar ik ben het niet eens met de mening van de TS.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar zouden die verschillen een vriendschap in de weg moeten staan?
Ik zeg ook niet dat mensen zonder hoge opleiding (of zonder opleiding in het geheel) dom zijn, maar de keuze voor de vervolgopleiding na de basisschool wordt vrijwel altijd gebaseerd op basis van een capaciteitentest (citotoets) en niet op basis van motivatie.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even drie voorbeelden van mensen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool:
-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven
Dom zou ik deze heren echter niet willen noemen...
Ik weet het, ik sta zelf voor de klas. Toch speelt motivatie een belangrijke rol, en wordt te allen tijde rekening gehouden met het feit dat de Cito-toets enkel een momentopname is.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:53 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mensen zonder hoge opleiding (of zonder opleiding in het geheel) dom zijn, maar de keuze voor de vervolgopleiding na de basisschool wordt vrijwel altijd gebaseerd op basis van een capaciteitentest (citotoets) en niet op basis van motivatie.
Het advies staat of valt niet alleen bij een Cito-toets hoor. En daarbij, tussen VMBO en VWO zit ook nog eens een HAVO.quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:13 schreef MaartenGrendel het volgende:
Maar iemand die een VMBO-advies scoort met de citotoets zal normaal gesproken niet toch maar VWO gaan doen omdat hij/zij dat misschien wel zou kunnen.
Maar zelfs als wat de TS beweert klopt, en dus...quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het advies staat of valt niet alleen bij een Cito-toets hoor. En daarbij, tussen VMBO en VWO zit ook nog eens een HAVO.
...zou dat niet betekenen dat ze dat ook zouden móeten doen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
...veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben...
Dan zijn we het daarover eens.quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar wat TS zegt klopt niet. Niet iedere 'mavist' is geschikt voor de havo. En niet iedere havist kan het HBO aan.
Nope. Zie een paar posten terug.quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:38 schreef BennieK het volgende:
opleiding zegt hoeveel je later ongeveer gaat verdienen
anders dan het bekende spreekwoord doet denken: uitzonderingen bevestigen geen regelsquote:Op vrijdag 29 april 2005 03:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nope. Zie een paar posten terug.
Dan nog. Een HBO-er of een WO-er verdient echt niet per definitie meer dan een MBO-er hoor. De meeste ondernemingen worden door MBO-ers gestart bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:42 schreef BennieK het volgende:
[..]
anders dan het bekende spreekwoord doet denken: uitzonderingen bevestigen geen regels![]()
quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:38 schreef BennieK het volgende:
opleiding zegt hoeveel je later ongeveer gaatkunt gaan verdienen
3 voorbeelden zeggen natuurlijk niets. Het overgrote deel van de mensen die niet verder dan de basisschool zijn gekomen staan aan de onderkant van de maatschappelijke ladder. Dat zegt natuurlijk niets over jullie vriendschap, dat bepaal je lekker zelf.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even drie voorbeelden van mensen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool:
-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven
Dat is gewoon niet zo, ik ken een heleboel gevallen uit een vmbo/havo brugklas die heel graag naar havo willen en daar ook voor werken, maar dat zit er gewoon niet in.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Wat vinden jullie?
Ik ben een levend voorbeeld ervan, ik ben begonnen op de MAVO en doe nu eerlijk gezegd met behoorlijk gemak een HBO opleiding met zeer goede cijfers. Dus opleiding zegt IMHO meestal niets.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)
Wat vinden jullie?
Flikker toch op, lijer. Ik heb een heel groot gedeelte VMBO vrienden of lager denk ik, ik kies me vrienden niet uit op schoolniveau.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:06 schreef Quickie_Bat het volgende:
Shit niet _weer_ een "kijk-ik-doe-vwo-en-ben-zo-goed-om-een-kneus-mavovriendje-te-nemen"
geen stress tis nog vroeg,.. en bijna weekend!!! wwhhhoooeeehhhoooeeequote:
Ja praat het maar goedquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:42 schreef het_ismij het volgende:
[..]
geen stress tis nog vroeg,.. en bijna weekend!!! wwhhhoooeeehhhoooeee
Misschien moet jij maar een interessant leven gaan zoeken.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ja praat het maar goed
Sommige dingen moet je gewoon vanuit een soort automatische modus gelijk goed doen![]()
Het was een zware nacht,..quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ja praat het maar goed
Sommige dingen moet je gewoon vanuit een soort automatische modus gelijk goed doen![]()
Toch vind ik dat dat aan de persoon zelf ligt, en niet per se aan het opleidingsniveau. Tussen de VWO-ers zitten ook mensen zonder motivatie/de juiste mentaliteit.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Nature het volgende:
Er zijn veel VMBO'ers die wel een redelijke intelligentie hebben, maar ze zouden nooit Havo of VWO kunnen, waarom niet? Omdat ze nooit in staat zullen zijn de mentaliteit / motivatie op te brengen om ervoor te werken.
Nu kan het zijn dat je zonder enige motivatie of hard werken het VWO haalt, maar dan moet je zo intelligent zijn dat je alles in een keer begrijpt. Gemiddels per VWO klas heb je denk ik niet meer dan 2-3 van die mensen.
Nou volgens mij speelt motivatie ook geen rol. Bij mij iig niet, want ik heb het VWO met 5 vingers in de neus gehaald, terwijl leraren zich opvraten over het feit dat ik nooit huiswerk maakte (Tweede Fase hè, dan is dat ineens zelfstudie geworden). Mijn zelfdiscipline en motivatie wat betreft studeren is dan ook zeer klein. Toch haal ik nagenoeg alle vakken van mijn universitaire studie ook, door slechts college te volgen en een paar samenvattingen te lezen een dag voor het tentamen. Enige vak wat ik nog niet gehaald heb is statistiek, en dat is duidelijk een vaardigheidsvak en geen leervak. Ik ben ook zeker niet hoogbegaafd, althans ik hoop van niet...quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik weet het, ik sta zelf voor de klas. Toch speelt motivatie een belangrijke rol, en wordt te allen tijde rekening gehouden met het feit dat de Cito-toets enkel een momentopname is.
ik denk wel dat dit waar is!!!quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:42 schreef Neverending het volgende:
Ik wil nog wel een puntje ter discussie stellen:
De HAVO is voor gemotiveerde MAVO-ers en luie VWO-ers.. ?
Ik ben het er in principe wel mee eens.. bij ons zag je ook in 4 VWO een hele bups afzakken naar de HAVO omdat ze gewoon te lui waren om ook maar IETS te doen.. gingen ze daar lekker met 3 vingers in hun neus verder relaxxen...(tuurlijk heb je ook LUIE VWO-ers die zo slim zijn dat ze niets hoeven te doen,maar dta waren er niet bijster veel) ...eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
Tijden veranderen..quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven
Dom zou ik deze heren echter niet willen noemen...
quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:58 schreef Sport_Life het volgende:
Overigens ben ik zelf een mavo/mbo klantjeen k heb veel kennissen/vrienden die universiteit doen en ik merk eigenlijk niets van het niveau verschil.. behalve dat zij wat meer (algemene) kennis in huis hebben (is gewoon zo.).
Moet wel zeggen dat mavo/mbo mensen meestal wat minder saai zijn. Stop 30 willekeurige mbo-ers in een kamer en 30 VWO-ers en dan zal het in 9 van de 10 gevallen bij de mbo-ers veel minder saai zijn
. (VWO-ers zullen dat misschien weer beschouwen als kinderachtig ofzo...)
Haha idd , van de 10 klasgenoten die van 2 mavo naar 3 havo gingen zijn er na een jaar al 4 gestrand (paar gingen MBO doen, andere kwamen weer bij mij in de klasquote:Op vrijdag 29 april 2005 12:42 schreef Neverending het volgende:
eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
Hey, het wordt alweer zo'n topic waarbij alle genialen der Fok kenbaar worden gemaaktquote:Op vrijdag 29 april 2005 10:57 schreef OneStupidDog het volgende:
[..]
Nou volgens mij speelt motivatie ook geen rol. Bij mij iig niet, want ik heb het VWO met 5 vingers in de neus gehaald, terwijl leraren zich opvraten over het feit dat ik nooit huiswerk maakte (Tweede Fase hè, dan is dat ineens zelfstudie geworden). Mijn zelfdiscipline en motivatie wat betreft studeren is dan ook zeer klein. Toch haal ik nagenoeg alle vakken van mijn universitaire studie ook, door slechts college te volgen en een paar samenvattingen te lezen een dag voor het tentamen. Enige vak wat ik nog niet gehaald heb is statistiek, en dat is duidelijk een vaardigheidsvak en geen leervak. Ik ben ook zeker niet hoogbegaafd, althans ik hoop van niet...
Intelligentie is 1 ding, je moet er ook wat mee willen. Als je erg snel leert, en je doet er niks mee, ben je in mijn ogen nog een domme lul. Van die mensen die dan zeggen dat ze best " de universiteit hadden kunnen doen". Doe dat dan ook, of hou je stil. Alsof intelligentie alleen zo bijzonder is. Dat je op het VWO meer uren per dag huiswerk maakt is onzin, dat zal niet verschillen met de MAVO. De VWO-klas waar ik in zat was zo gedemotiveerd, dat er meer krant werd gelezen dan huiswerk werd gemaakt. Dat kun je moeilijk vergelijken. Daarbij kende ikzelf mensen op het VWO die nou niet bepaald snugger waren; wat ze leerden, dat kenden ze. En daarbuiten eigenlijk niet zoveel.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Wat vinden jullie?
Mwah, ik denk dat dit niet de regel is maar uitzondering. Mensen leren nu eenmaal niet allemaal even snel. Ik had het VWO nooit aangekunt. Tuurlijk zijn er ook luiwammessen. Maar in grote lijnen zal je opleiding wel wat over je intelligentie zeggen, maar niet zo veel dat je er op blind kunt varen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik denk dat MBO'ers veel dichter bij HBO'ers zitten dan academici, tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. MAVO-MBO-HBO kon ik halen met doorwerken en redelijk wat vrije tijd,nu op de uni met ik toch wel stevig aanpoten.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:32 schreef nozem het volgende:
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken.
Dit weet ik nog zo net niet, dat heeft meer te maken met hoe ruim het blikveld van betreffende persoon is. Je hebt ook academici met oogkleppen. Qua diepgang heb je wel een punt, maar ook daarin heb je weer academici die weer de andere kant in doorslaan en compleet geen praktisch inzicht hebben.quote:Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.
wat een onzin dat mavo'ers geen motivatie zouden hebben en nooit huiswerk zouden maken. dan ken jij toch de verkeerde mavo'ers. in mijn tijd was het toch heel anders... flink gemotiveerd en veel huiswerk makenquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Wat vinden jullie?
En elke onderneming is succesvol? Doe niet zo dom zeg. Ja, als je een onderneming start heb je (kleine) kans om een zeer groot kapitaal te vergaren. Met de banen die je als HBOer of WOer kunt krijgen ben je haast verzekerd van een bovengemiddeld inkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dan nog. Een HBO-er of een WO-er verdient echt niet per definitie meer dan een MBO-er hoor. De meeste ondernemingen worden door MBO-ers gestart bijvoorbeeld...
Denk eerder dat jij dan een uitzondering bent.. Zeker 90% van mijn mavo-klas voerde geen fuck uit. De andere 10% deed wel wat en waren niet tevreden met een 7.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
wat een onzin dat mavo'ers geen motivatie zouden hebben en nooit huiswerk zouden maken. dan ken jij toch de verkeerde mavo'ers. in mijn tijd was het toch heel anders... flink gemotiveerd en veel huiswerk maken
Spreek voor jezelfquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Ja, je bent geniaal.quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:43 schreef Brunette het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf
dat jij elke dag uren zit te blokken om je huiswerk af te krijgen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe. EN dat terwijl ik op het gymnasium zit.![]()
on-zinquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Denk eerder dat jij dan een uitzondering bent.. Zeker 90% van mijn mavo-klas voerde geen fuck uit. De andere 10% deed wel wat en waren niet tevreden met een 7.
Humor leren ze je niet op de universiteitquote:Op vrijdag 29 april 2005 20:58 schreef frizzel het volgende:
Alle mensen die geen VWO->Universiteit doen zijn low-lifes...
*er kwam vervolgens een angry mob achter frizzel aan*
grapje !
Lekker onnozele opmerking, op het VMBO heb je ook figuren die alleen over sigaretten, zuipen en scooters kunnen zanikenquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef CasB het volgende:
Tja het boeit me ook niet zo. Alleen heb je op de VWO wel van die kansloze nerds zitten die gewoon niks boeiends weten te vertellen enzo.
Nou, je hebt een punt, alleen denk ik dat het in z'n algemeenheid niet klopt. Ik denk dat zowel academici als HBO'ers meestal redelijk op gelijk niveau kunnen discussieren. Weliswaar met een iets andere inslag (wetenschappelijk vs. praktisch). Echter, jij hebt het nu over relatief slimme personen met een tamelijk lage algemene ontwikkeling. En binnen de groep "slimmere mensen" vind je die personen nu net op het HBO omdat je er daar nog enigszins mee wegkomt. In tegenstelling tot de universiteit.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:32 schreef nozem het volgende:
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken. Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.
Ik prefereer doorgaans toch mensen die qua conversatie wat verder komen dan de nieuwste ringtone of die ene goeie shoarmatent op de hoek.
Nee, die inslag is het niet alleen. Ook ik vind dat er verschillen in algemene ontwikkeling tussen academici en HBO'ers bestaan. Ik heb toch het idee dat de interesses van academici gemiddeld gezien verder gaan dan die van HBO'ers. Dat is niet alleen de opleiding, maar ook het type mens en de opvoeding. Academici komen veelal toch uit gezinnen met hoog opgeleide ouders, terwijl dat bij HBÓ'ers gemiddeld (met de nadruk op gemiddeld, anders komt er straks natuurlijk weer iemand melden dat dit bij hem anders is) gezien iets lager is. Aangezien het verschil maakt of de NRC of de Telegraaf op tafel ligt en of de boekenkast gevuld is met kasteelromannetjes of geschiedenisboeken en literatuur komt dit naar voren in de ontwikkeling van de kinderen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:24 schreef MouseOver het volgende:
Nou, je hebt een punt, alleen denk ik dat het in z'n algemeenheid niet klopt. Ik denk dat zowel academici als HBO'ers meestal redelijk op gelijk niveau kunnen discussieren. Weliswaar met een iets andere inslag (wetenschappelijk vs. praktisch).
je komt nu anders behoorlijk dom over...elke gymnasiast weet dat het not done is om over je opleiding op te scheppen, of hoeveel tijd je daaraan besteed. Of voel je jezelf beter?quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:43 schreef Brunette het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf
dat jij elke dag uren zit te blokken om je huiswerk af te krijgen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe. EN dat terwijl ik op het gymnasium zit.![]()
Je quote m'n tweede helft niet. Die is tamelijk essentieelquote:Op vrijdag 29 april 2005 23:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, die inslag is het niet alleen. Ook ik vind dat er verschillen in algemene ontwikkeling tussen academici en HBO'ers bestaan. Ik heb toch het idee dat de interesses van academici gemiddeld gezien verder gaan dan die van HBO'ers. Dat is niet alleen de opleiding, maar ook het type mens en de opvoeding. Academici komen veelal toch uit gezinnen met hoog opgeleide ouders, terwijl dat bij HBÓ'ers gemiddeld (met de nadruk op gemiddeld, anders komt er straks natuurlijk weer iemand melden dat dit bij hem anders is) gezien iets lager is. Aangezien het verschil maakt of de NRC of de Telegraaf op tafel ligt en of de boekenkast gevuld is met kasteelromannetjes of geschiedenisboeken en literatuur komt dit naar voren in de ontwikkeling van de kinderen.
Maar goed, dit zal wel weer afgeschoten worden, want om de één of andere reden mag je dit niet zeggen en springen bepaalde mensen dan op de kast.
OK, dat is waar, is inderdaad vrij essentiëel en dat is ook het grote verschil tussen universiteit en HBO. Wat dat betreft staat het HBO denk ik dichter bij het MBO dan bij de universiteit.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je quote m'n tweede helft niet. Die is tamelijk essentieel
Ik weet het niet, ik vind het lastig om te plaatsen. Je kunt naar mijn mening wel stellen dat HBO'ers intelligenter dan gemiddeld zijn. Wat betreft ontiwkkeling is het lastig. We verschillen eigenlijk nog van mening over waar de grens ligt, nietwaar? Jij stelt dat die tussen HBO en universiteit ligt. Ik denk dat die ergens midden op het HBO ligt (de HBO populatie dus in tweeen gehakt). De reden dat ik dat denk is dat er op het HBO ook mensen zitten die veel lezen, nadenken over de wereld om hun heen en kritisch tegen situaties aankijken.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
OK, dat is waar, is inderdaad vrij essentiëel en dat is ook het grote verschil tussen universiteit en HBO. Wat dat betreft staat het HBO denk ik dichter bij het MBO dan bij de universiteit.
Natuurlijk heb je die, dat ontken ik ook helemaal niet. Net zoals je op de universiteit (en dan met name technische universiteiten) mensen hebt die dat niet doen. Maar gemiddeld gezien ligt het niveau van academici op dat gebied hoger dan dat van HBO'ers.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:04 schreef MouseOver het volgende:
De reden dat ik dat denk is dat er op het HBO ook mensen zitten die veel lezen, nadenken over de wereld om hun heen en kritisch tegen situaties aankijken.
Het zou niet goed zijn als dat niet zo wasquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die, dat ontken ik ook helemaal niet. Net zoals je op de universiteit (en dan met name technische universiteiten) mensen hebt die dat niet doen. Maar gemiddeld gezien ligt het niveau van academici op dat gebied hoger dan dat van HBO'ers.
Uhm...zo maar een gok: misschien zijn er meer MBO-ers dan HBO-ers/WO-ers en worden er daardoor meer ondernemeningen gestart door MBO-ers???quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dan nog. Een HBO-er of een WO-er verdient echt niet per definitie meer dan een MBO-er hoor. De meeste ondernemingen worden door MBO-ers gestart bijvoorbeeld...
Het spijt me wel, maar ik vind jouw post totale onzin. Op de basisschool wordt vooral door de indruk die de leerkracht van je heeft bepaald naar wat voor school je gaat. (Al lijkt de huidige tendens te zijn dat iedereen zich blindstaart op de CITO toets.) Dan kun je nog zo je best doen, als het er niet uitkomt ga je niet naar een andere school. Bovendien doet de factor 'je best doen' op de basisschool volgens mij totaal nog niet terzake. Je klooit allemaal maar wat aan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:31 schreef surferr het volgende:
ik vind dat een opleiding niet zo veel zegt, niet het niveau in iedergeval
Als je 12 bent en op de basisschool het advies: VMBO krijgt, dan kom je automatisch daarna op MBO, en is het best moeilijk om uiteindelijk op bijv. HBO te komen.
En dat omdat je op je 12e niet je best deed, en later wel.
Ik bedoel, Hoe je het op de basisschool doet dat bepaalt je "start", en als kind van 12 denk je nog niet erover na wat de gevolgen zijn als je niet je best doet voor school.
En had je achteraf gezien ook wel op HAVO kunnen beginnen.
lol ondernemingen die gestart worden door MBOers, ja iemand heeft een cursus schoonmaken gehad en gaat voor zichzelf werkenquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:52 schreef ByondXpectation het volgende:
[..]
Uhm...zo maar een gok: misschien zijn er meer MBO-ers dan HBO-ers/WO-ers en worden er daardoor meer ondernemeningen gestart door MBO-ers???
En over het algemeen is het ook zo, hoe hoger de opleiding, hoe hoger het salaris...dat is niet meer dan logisch (tuurlijk zijn er uitzonderingen)
Nee maar ik wil gewoon de gedachte dat iedere vwo'er elke dag uren met zijn huiswerk bezig is uit de wereld helpen. Want dat is helemaal niet zo , geloof me..... echt niet. En je hoeft er hélémaal geen geniale brein voor te hebben. Je moet gewoon kunnen uitmaken welk soort huiswerk en welke opdrachten van belang zijn en niet zo maar alles gaan maken wat de leraar/lerares opgeeft. En dat bespaart je echt tijdquote:Op vrijdag 29 april 2005 23:35 schreef BennieK het volgende:
[..]
je komt nu anders behoorlijk dom over...elke gymnasiast weet dat het not done is om over je opleiding op te scheppen, of hoeveel tijd je daaraan besteed. Of voel je jezelf beter?![]()
kun je liever naar havo gaan, daar zitten alle wannabees![]()
@ Dawg: Lees mijn reactie bovenquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:55 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, je bent geniaal.![]()
Wat een dom topic weer. Echt Fok!, waar de "geniale breinen van Fok!" wel even zullen vertellen dat zij de slimste zijn, geen gesprek op niveau kunnen hebben met een lager opgeleide, en dat niet iedereen hun "niveau" kan halen.![]()
quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef MaartenGrendel het volgende:
Over het algemeen zijn mensen met een middelbare opleiding meer praktisch gericht, ze kunnen goed met hun handen werken en mensen met een hogere opleiding meer theoretisch (het welbekende 'analytisch denken').
Dit is dus wel degelijk een kwestie van intelligentie en specifieker nog, talent.
Ik deed trouwens maar vrij weinig aan huiswerk op 't VWO en was daarmee echt geen uitzondering.
Zoals ik al eerder aangaf (en ik ben echt geen snelle leerder, ik heb altijd echt moeten werken voor mijn punten) is het HBO inmijn ogen qua opleiding nauwelijks zwaarder als het MBO, dus hoef je in principe dus niet veel intelligenter te zijn om het aan te kunnen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:04 schreef MouseOver het volgende:
Ik weet het niet, ik vind het lastig om te plaatsen. Je kunt naar mijn mening wel stellen dat HBO'ers intelligenter dan gemiddeld zijn. Wat betreft ontiwkkeling is het lastig. We verschillen eigenlijk nog van mening over waar de grens ligt, nietwaar? Jij stelt dat die tussen HBO en universiteit ligt. Ik denk dat die ergens midden op het HBO ligt (de HBO populatie dus in tweeen gehakt). De reden dat ik dat denk is dat er op het HBO ook mensen zitten die veel lezen, nadenken over de wereld om hun heen en kritisch tegen situaties aankijken.
Ik ben het wel met je eens dat er op het HBO zeker genoeg mensen met een uitgesproken MBO mentaliteit zitten. Voor een deel lijkt me dat trouwens ook te verklaren door de gemiddeld jongere leeftijd.
Ligt wel een beetje aan het onderwerp hé. Woordjes leren voor Frans was voor mij een ramp, en daarmee kon je niet veel anders dan die rijtjes uit je kop (proberen) te leren.quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:05 schreef Brunette het volgende:
...Als je het zo bekijkt, hoeft ''leren'' helemaal niet zo'n hel te zijn zoals sommigen ons willen laten geloven
Nee, dat bedoelde ik niet. Het ligt natuurlijk wat gevoelig dus val niet teveel over hoe ik het nu ga formuleren.quote:Op zaterdag 30 april 2005 12:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf (en ik ben echt geen snelle leerder, ik heb altijd echt moeten werken voor mijn punten) is het HBO inmijn ogen qua opleiding nauwelijks zwaarder als het MBO, dus hoef je in principe dus niet veel intelligenter te zijn om het aan te kunnen.
MBO mentaliteit vind ik een beetje ongelukkig gekozen; ik neem aan dat je mensen bedoeld die er vooral zitten omdat ze het moeten, en eigelijk niet zo'n zin in leren hebben. Die ben ik tot nu toe nog op elk "niveau" tegen gekomen, maar ze verdwijnen eerder van een opleiding op een hoger niveau. Ze zijn niet meer verplicht te leren, of ze doen een stapje terug. In dat opzicht zul je die mensen meer tegen komen bij een lagere opleiding omdat ze daar nog moeten blijven.
Je hebt dus snelle en langzame leerders, maar als je wilt leren kun je hoe dan ook een heel eind komen. Ik denk dat het al dan niet willen leren (of hun best willen doen om iets te bereiken) mij veel meer zegt over een persoon dan zijn/haar opleidingsniveau.
ja dat bedoel ik ook, wat jij zegt. Ik bedoel dus, dat je die kinderen op die leeftijd nog niet echt op "niveau"kunt inschatten, en dat gebeurt wel. Dus als je dan een start krijgt op het VMBO of HAVO dan maakt dat zeker wel uit.quote:Op zaterdag 30 april 2005 08:50 schreef smvs het volgende:
[..]
Het spijt me wel, maar ik vind jouw post totale onzin. Op de basisschool wordt vooral door de indruk die de leerkracht van je heeft bepaald naar wat voor school je gaat. (Al lijkt de huidige tendens te zijn dat iedereen zich blindstaart op de CITO toets.) Dan kun je nog zo je best doen, als het er niet uitkomt ga je niet naar een andere school. Bovendien doet de factor 'je best doen' op de basisschool volgens mij totaal nog niet terzake. Je klooit allemaal maar wat aan.
Zoals de post hierboven denk ik eigenlijk ook wel dat je kinderen dan al wel kunt inschatten. Bij ons op de basisschool was er weinig twijfel over mogelijk waar iedereen heen ging, en als ik die mensen nu terugzie vind ik nog steeds niet dat dat verkeerde keuzes waren. Ja, je hebt wel een meisje die niet wilde leren en i.p.v. het VWO naar het VBO is gegaan, maar dat was een bewuste keuze (waarom weet ik ook niet), en één iemand die op de kotter wilde varen (ik kom uit de blubber) die makkelijk het VWO had gekund, maar dat wist diegene ook al toen hij 3 jaar oud was.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:27 schreef surferr het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik ook, wat jij zegt. Ik bedoel dus, dat je die kinderen op die leeftijd nog niet echt op "niveau"kunt inschatten, en dat gebeurt wel. Dus als je dan een start krijgt op het VMBO of HAVO dan maakt dat zeker wel uit.
En had achteraf diegene die op VMBO moest starten ook wel HAVO kunnen halen
Ja.quote:
Laat me raden: je hebt zelf je opleiding niet afgemaakt en daarom spui je nu maar je frustraties over "zgn. hoogopgeleiden". Pure afgunst dus.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:53 schreef dawg het volgende:
Het is juist typerend dat vaak de zgn. hoogopgeleiden dat niet hebben.
Het is al eens vaker gezegd, maar de gemiddelde laagopgeleide heeft ook 0.0 respect voor bijvoorbeeld een bankdirecteur.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:53 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja.
Dan nog vind ik dit een dom topic.
Ten eerste kun je niet trots zijn op je mate van intelligentie, want dat krijg je, of niet.Verder vind ik neerkijken (en zeker op basis van opleiding) op mensen getuigen van een bepaalde domheid, niemand is immers beter of slechter. Trouwens ben je sowieso triest als je mensen gaat beoordelen op opleiding, en daar het niveau aan koppelt. Ieder mens is anders, en daar dien je respect voor te hebben. Het is juist typerend dat vaak de zgn. hoogopgeleiden dat niet hebben.
Dus ja, ik vind dit nog steeds een dom topic. En typisch ook, de reacties.
Dat is echt de meest voorspelbare reactie die je kon geven.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Laat me raden: je hebt zelf je opleiding niet afgemaakt en daarom spui je nu maar je frustraties over "zgn. hoogopgeleiden". Pure afgunst dus.
Misschien, maar blijkbaar wel waar, want je ontkent het niet.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:11 schreef dawg het volgende:
Dat is echt de meest voorspelbare reactie die je kon geven.
Dat is nog maar de vraag eigenlijk. De meeste hoger opgeleiden werken ook in hogere posities.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:11 schreef dawg het volgende:
[..]
Dat is echt de meest voorspelbare reactie die je kon geven.
En mouseover: logisch toch, what you give is what you get.
Ach, mensen met voorbarige conclusies ben ik inmiddels allang aan gewend.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Misschien, maar blijkbaar wel waar, want je ontkent het niet.
Over voorbarige conclusies en vooroordelen gesproken...quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:16 schreef dawg het volgende:
[..]
Ach, mensen met voorbarige conclusies ben ik inmiddels allang aan gewend.
quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Over voorbarige conclusies en vooroordelen gesproken...![]()
Je mag toch best een beetje trots zijn op wat voor opleiding je doet? Ik heb dat wel, iig. Trouwens, dat vaak de "zgn hoogopgeleiden geen respect zouden hebben voor andere mensen" vind ik een erg rare uitspraak. Maar dat zal wel wat afgunst zijn ofzo.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:53 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja.
Dan nog vind ik dit een dom topic.
Ten eerste kun je niet trots zijn op je mate van intelligentie, want dat krijg je, of niet.Verder vind ik neerkijken (en zeker op basis van opleiding) op mensen getuigen van een bepaalde domheid, niemand is immers beter of slechter. Trouwens ben je sowieso triest als je mensen gaat beoordelen op opleiding, en daar het niveau aan koppelt. Ieder mens is anders, en daar dien je respect voor te hebben. Het is juist typerend dat vaak de zgn. hoogopgeleiden dat niet hebben.
Dus ja, ik vind dit nog steeds een dom topic. En typisch ook, de reacties.
Ik snap wat je bedoelt jaquote:Op zaterdag 30 april 2005 13:26 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Het ligt natuurlijk wat gevoelig dus val niet teveel over hoe ik het nu ga formuleren.
Over het algemeen zijn MBO'ers minder kritisch. Ze denken van wel, maar dat is soms schijn. Ik heb de indruk dat ze vaak kritisch zijn om het kritisch zijn. Dat betekent dus dat ze vaak voor de hand liggende kritiekpunten tot speerpunten bombarderen en niet verder kijken dan dat. Oppervlakkige scheldpartijen over de euro zijn daar een goed voorbeeld van.
Daarnaast hebben ze vaak minder interesse voor theoretische zaken. NRC werd een stukje terug als voorbeeld daarvan aangehaald. En omdat ze die missen mist soms een stukje "verlichting": het zien van verbanden die je alleen kunt zien door het hebben van achtergrondkennis.
En een combinatie van die 2 noemde ik een MBO mentaliteit. Niet direct negatief want er zijn ook positieve punten die ik hier niet belichtte. Maar wel anders en karakteriserend.
Ik denk nog steeds dat je het niveau van het HBO nog steeds wat te hoog inschat (de personen die er op zitten even buiten beschouwing gelaten) Het HBO is heel erg toepassingsgericht, net als het MBO. Welliswaar meer gericht op het toepassen van theorie, maar je gaat niet het waarom van die theorie bedenken. Een gemiddeld presterende MBO student kan zonder problemen een gemiddeld presterende HBO student worden. De stap HBO -> uni is echt een stuk groter en wordt ook (tenminste in mijn omgeving) veel minder gedaan dan MBO ->HBO.quote:HBO is misschien idd niet zwaarder dan MBO en dat komt juist omdat het "moeilijker" is. Er wordt meer inzicht vereist dan op het MBO. En daarom kun je naar mijn mening stellen dat HBOers intelligenter zijn. En ik denk zelfs gemiddeld genomen bijna even intelligent als universiteitsstudenten. Wel zullen de piek-iq's die je op een universiteit tegenkomt hoger zijn dan de piekende HBOers.
Maar op een universiteit worden bepaalde eisen aan je gesteld mbt nuance en algemene ontwikkeling waar je met die genoemde MBO instelling nauwelijks aan kunt voldoen, terwijl je er op het HBO wel mee wegkomt. En op dat verschil doelde ik.
Tuurlijk, en de een zal het sterker hebben dan de ander.quote:edit; overigens zeg ik niet dat iedere mbo-ers een dergelijke mentaliteit heeft. Uitzonderingen bevestigen de regel.
elke klas is anders ja en er zijn vast ook wel rustige klassen op het mbo, vandaar ook 90% van de gevallenquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:16 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
on-zin
elke klas is anders, en elk mens ook
ja maar in de tijd 12 tot 18 jaar verander je enorm, Ik bedoel als je nou 18 ben, en eenmaal op het MBO zit, dat betekent niet echt dat je niet hoger kan op dat moment, het zou best kunnen dan je dan wel de "gaven"hebt om HBO te volgen, alleen theoretisch gezien mag je dat dan niet, omdat je ooit laag begonnen ben en geen enorme sprongen kan maken (van VMBO naar HBO ofzo).quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:33 schreef smvs het volgende:
[..]
Zoals de post hierboven denk ik eigenlijk ook wel dat je kinderen dan al wel kunt inschatten. Bij ons op de basisschool was er weinig twijfel over mogelijk waar iedereen heen ging, en als ik die mensen nu terugzie vind ik nog steeds niet dat dat verkeerde keuzes waren. Ja, je hebt wel een meisje die niet wilde leren en i.p.v. het VWO naar het VBO is gegaan, maar dat was een bewuste keuze (waarom weet ik ook niet), en één iemand die op de kotter wilde varen (ik kom uit de blubber) die makkelijk het VWO had gekund, maar dat wist diegene ook al toen hij 3 jaar oud was.
Vanaf 21 kun je een toelatingsexamen doen. Dat is ongeveer op hetzelfde moment dat je die mbo afgerond hebt.quote:Op zondag 1 mei 2005 01:26 schreef surferr het volgende:
ik bedoel je kan enorm veranderen in die tijd, maar ookal ben je nog zo slim je wordt vanaf MBO-niv2 nog steeds niet toegelaten op het HBO, enkel omdat je die papieren niet hebt.'
Dus?quote:Op zondag 1 mei 2005 02:53 schreef Teringjakkie het volgende:
Ik heb mavo gedaan en examen gehaald zonder een uur te leren alle jaren.
Ik haat gewoon leren, ik ben slim genoeg maar ik haat gewoon leren.
Ik lees wel boeken en ik ben erg creatief e.d. ... maar iets met macht mijn hoofd binnendreunen, neen dank u.
Nou ik als HBO' er vind dat toch andersom eigenlijk. De gemiddelde VMBO/MBO' er zal wanneer ik een inhoudelijk gesprek begin mij aankijken met "kende da ete" . En zal zich veel moeilijker kunnen motiveren om verder te kijken dan zijn neus lang is. Bovendien luisteren ze alleen maar top 40 muziek lezen ze nooit boeken of strips en zijn buiten hun studie nooit met iets zelfontplooiends bezig.quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:58 schreef Sport_Life het volgende:
Overigens ben ik zelf een mavo/mbo klantjeen k heb veel kennissen/vrienden die universiteit doen en ik merk eigenlijk niets van het niveau verschil.. behalve dat zij wat meer (algemene) kennis in huis hebben (is gewoon zo.).
Moet wel zeggen dat mavo/mbo mensen meestal wat minder saai zijn. Stop 30 willekeurige mbo-ers in een kamer en 30 VWO-ers en dan zal het in 9 van de 10 gevallen bij de mbo-ers veel minder saai zijn
. (VWO-ers zullen dat misschien weer beschouwen als kinderachtig ofzo...)
Lol, denk je ik leren zo leuk vind, ik studeer rechten dus ik doe nix anders... ik geef toe soms is het interressant maar vaak is het ook heel saai.quote:Op zondag 1 mei 2005 02:53 schreef Teringjakkie het volgende:
Ik heb mavo gedaan en examen gehaald zonder een uur te leren alle jaren.
Ik haat gewoon leren, ik ben slim genoeg maar ik haat gewoon leren.
Ik lees wel boeken en ik ben erg creatief e.d. ... maar iets met macht mijn hoofd binnendreunen, neen dank u.
Dat is nu exact het foute beeld dat veel MBO'ers van de universiteit hebben. Een groter misverstand is nauwelijks denkbaar. Natuurlijk moet je zeker in het eerste jaar veel stof van buiten leren, maar als je verder komt in je studie dan wordt het een ander verhaal. Met alleen dingen uit je hoofd leren red je het dan echt niet meer. Bovendien draait het op universiteiten vooral om het zelfstandig leren denken en dat goed dingen van buiten kunnen leren.quote:Op zondag 1 mei 2005 02:53 schreef Teringjakkie het volgende:
Nu vergelijk je eigenlijk meer de thuiswonende studenten met de "echte" studenten die uit huis zijn. Ja die hebben feest na feest etc dat geloof ik graag. Maar van de VWO-ers ken ik niemand die veel door de weekse feestjes heeft zoals uitwonende studenten. Veel vwo-ers zitten ook te wachten tot het weekend wordt en dan pas los gaan. Je moet er ook rekening mee houden dat de MBO-ers als ze beginnen 2 jaar jonger zijn dan WO-ers. (en HBO-ers worden meegelift met de WO-ers in het studentenwereldje).quote:Op zondag 1 mei 2005 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik als HBO' er vind dat toch andersom eigenlijk. De gemiddelde VMBO/MBO' er zal wanneer ik een inhoudelijk gesprek begin mij aankijken met "kende da ete" . En zal zich veel moeilijker kunnen motiveren om verder te kijken dan zijn neus lang is. Bovendien luisteren ze alleen maar top 40 muziek lezen ze nooit boeken of strips en zijn buiten hun studie nooit met iets zelfontplooiends bezig.
Ik zit een beetje in het studentenwereldje en daar is juist het vooroordeel dat MBO' ers saai en suf zijn. Ze gaan immers iedere week uit naar dezelfde boerenzuiptent en doen dara iedere week hetzelfde. Tot ze een vriendin hebben want dan mag dat ineens niet meer en moeten ze de hele avond met dr op de bank zitten. Organisatie en activiteiten rondom hun studie hebben ze nauwelijks. Rondom een Universiteit en ook nog wel het HBO zijn tal van studieverenigingen , studentenverengingen, sportverengingen, activiteitenverenigingen, discussieplatforms, disputen etc. Daardoor is er altijd wat te doen en zijn het aantal borrels en studentenfeestjes met een factor 1000 hoger dan op het MBO. En dat terwijl die MBO'ers dan al lang thuis zitten en naar het weekend verlangen want dan gaan ze hun standaard-avondje uit.
You get my point?
dat bewijst dan juist toch weer dat een opleiding niet veel zegt, want als je toegelaten wordt op het HBO na je 21e , dan hadden de opleidingen voor je 21e allemaal niks gezegd.quote:Op zondag 1 mei 2005 02:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vanaf 21 kun je een toelatingsexamen doen. Dat is ongeveer op hetzelfde moment dat je die mbo afgerond hebt.
Beperkt. Dat geldt trouwens ook voor de universiteit. Dus dat houdt in dat je het volgen van een hogere opleiding niet kunt afschuiven op verkeerde keuzes uit het verleden.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef surferr het volgende:
[..]
dat bewijst dan juist toch weer dat een opleiding niet veel zegt, want als je toegelaten wordt op het HBO na je 21e , dan hadden de opleidingen voor je 21e allemaal niks gezegd.
ik denk dat je prioriteiten rond een MBO-er en HBO-er gewoon anders zijn, en niet zozeer de intelligentie.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik als HBO' er vind dat toch andersom eigenlijk. De gemiddelde VMBO/MBO' er zal wanneer ik een inhoudelijk gesprek begin mij aankijken met "kende da ete" . En zal zich veel moeilijker kunnen motiveren om verder te kijken dan zijn neus lang is. Bovendien luisteren ze alleen maar top 40 muziek lezen ze nooit boeken of strips en zijn buiten hun studie nooit met iets zelfontplooiends bezig.
Ik zit een beetje in het studentenwereldje en daar is juist het vooroordeel dat MBO' ers saai en suf zijn. Ze gaan immers iedere week uit naar dezelfde boerenzuiptent en doen dara iedere week hetzelfde. Tot ze een vriendin hebben want dan mag dat ineens niet meer en moeten ze de hele avond met dr op de bank zitten. Organisatie en activiteiten rondom hun studie hebben ze nauwelijks. Rondom een Universiteit en ook nog wel het HBO zijn tal van studieverenigingen , studentenverengingen, sportverengingen, activiteitenverenigingen, discussieplatforms, disputen etc. Daardoor is er altijd wat te doen en zijn het aantal borrels en studentenfeestjes met een factor 1000 hoger dan op het MBO. En dat terwijl die MBO'ers dan al lang thuis zitten en naar het weekend verlangen want dan gaan ze hun standaard-avondje uit.
You get my point?
Er is nou eenmaal een groot verschil in de beleving van lol tussen mensen met een hogen of lage intelligentie. Een intelligent persoon heeft over het algemeen veel meer prikkels nodig om zich te amuseren en zal zich tussen mensen met een lagere intelligentie al snel stierlijk vervelen. Een minder intelligent persoon kan echter niet begrijpen wat de lol van een intelligenter persoon is aan zijn activiteiten.
Wat ik in mn eerste 2 alinea's nee heb gezet is heel generaliserend maar het is eigenlijk hetzelfde als jouw post maar dan andersom. Natuurlijk zijn er op het MBO ook interessante mensen en heb je op het HBO en het WO net zulke suffe figuren. Maar ik denk dat je mijn punt een beetje begrijpt.
Terzijde: ik hoor eigenlijk alleen maar negatieve geluiden als MBOers het over hun opleiding hebben. Ligt dat aan mij, kent iemand ook mensen die gewoonweg tevreden over hun opleiding zijn?quote:Op zondag 1 mei 2005 14:33 schreef surferr het volgende:
[..]
ik denk dat je prioriteiten rond een MBO-er en HBO-er gewoon anders zijn, en niet zozeer de intelligentie.
Maar als je kijkt naar de lessen en opdrachten op MBO , tja daar wordt geen mens nou echt slimmer van, MBO is ook niet uitdagend. De basischool heeft nog meer variatie
Op een aantal vakken na heb je wel gelijk jaquote:Op zondag 1 mei 2005 14:33 schreef surferr het volgende:
[..]
ik denk dat je prioriteiten rond een MBO-er en HBO-er gewoon anders zijn, en niet zozeer de intelligentie.
Maar als je kijkt naar de lessen en opdrachten op MBO , tja daar wordt geen mens nou echt slimmer van, MBO is ook niet uitdagend.
Indien de prioriteiten anders zijn dan kun je dat weer aan intelligentie koppelen, want een intelligent mens zal eerder beseffen dat een goede opleiding van belang is. Bovendien zou ik tegen al die mensen die zeggen dat de universiteit niet veel voorstelt en ze het makkelijk zouden kunnen willen zeggen: doe het dan! Bewijs dan dat het geen grootspraak is.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:33 schreef surferr het volgende:
Opleiding zelf is (te) simpel eigenlijk. Maar aan de andere kant hoef ik geen huiswerk te maken en heb ik genoeg vrije tijd om oa te fokkenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Terzijde: ik hoor eigenlijk alleen maar negatieve geluiden als MBOers het over hun opleiding hebben. Ligt dat aan mij, kent iemand ook mensen die gewoonweg tevreden over hun opleiding zijn?
Ik ben het ook met je eens.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Wat vinden jullie?
dit slaat natuurlijk nergens op, dus alle mensen op het vmbo kunnen allemaal wel vwo maar ze missen alleen motivatie??quote:
Dit was weer een typisch verwacht antwoord. Ik zeg niet dat alle mensen vwo aankunnen aan de hand van hun motivatie. Dat maak jij hierop uit. Met motivatie kun je een hoop bereiken even dat je het weet hequote:Op zondag 1 mei 2005 16:20 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
dit slaat natuurlijk nergens op, dus alle mensen op het vmbo kunnen allemaal wel vwo maar ze missen alleen motivatie??
naar mijn idee is het zo dat mensen op het vwo sneller dingen snappen en verbanden kunnen leggen dan mensen op bv. het vmbo, dat heeft niets met motivatie te maken.
je zegt dat mensen met een hogere opleiding neerkijken op mensen met een lagere opleiding, dat is ook wel eens het geval ja, maar hoe vaak is het niet andersom??
Ha ha, als je dat Plato aan het verstand kan peuteren koop ik op de singles meet 3 biertjes voor je!quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Wat vinden jullie?
Tsssss, je blijf het maar niet snappen he?quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Laat me raden: je hebt zelf je opleiding niet afgemaakt en daarom spui je nu maar je frustraties over "zgn. hoogopgeleiden". Pure afgunst dus.
Haal dat papiertje dan als het zo simpel is!quote:Op zondag 1 mei 2005 17:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja sorry hoor maar ik kan gewoon niet uitstaan dat mensen zo kortzichtig zijn om alles aan 1 fokking papiertje te hangen. Alsof iemand met bla bla bladibla (ik heb ook eigenijk geen zin weer alles uit te leggen)
Het gaat niet om dat papiertje, ik zeg niet dat een universitaire studie niets voorstelt maar het zegt NIETS over de kwaliteit van een relatie die je met zo iemand kunt hebben. Relaties gaan over gevoel (althans, de goede). Jij zou een hele knappe, leuke, vriendelijke meid waar je misschien een hartstikke leuke relatie mee kan hebben afwijzen PUUR EN ALLEEN op opleidingsniveau. Nou sorry hoor, hoe dom en kortzichtig kun je zijn.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Haal dat papiertje dan als het zo simpel is!
Over de kwaliteit van een relatie an sich zegt het niet zo veel, maar toch denk ik dat jij bitter weinig kans maakt bij vrouwen met een universitaire opleiding. Dat kun je onterecht of dom vinden, maar het is wel een feit.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat papiertje, ik zeg niet dat een universitaire studie niets voorstelt maar het zegt NIETS over de kwaliteit van een relatie die je met zo iemand kunt hebben. Relaties gaan over gevoel (althans, de goede). Jij zou een hele knappe, leuke, vriendelijke meid waar je misschien een hartstikke leuke relatie mee kan hebben afwijzen PUUR EN ALLEEN op opleidingsniveau. Nou sorry hoor, hoe dom en kortzichtig kun je zijn.
Shit heb ik me toch weer tot uitleg laten verleiden.
Ehm... hijquote:Op zondag 1 mei 2005 17:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wie denk je, gaat meer succes met vrouwen hebben, hij of ik?
![]()
![]()
Oh, that is really funny doodette! Kom ook naar de meet, kunnen we eindelijk eens stoeien!quote:
Zit er niet in.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Kom ook naar de meet, kunnen we eindelijk eens stoeien!
Grrrwrrrrauau
Soms. Maar over het algemeen zitten op het MAVO/VMBO de idioten en de snuggere figuren op het VWO.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben
Je schat me verkeerd in. Maar dat geeft niet, dat zal andersom ws ook zo zijn.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:19 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar oke, ik snap je, stoei vooral verder met hem, eneuh, laat hem OOK eens winnen.
Dat zal nooit gebeuren kan ik je verzekeren!quote:Op zondag 1 mei 2005 18:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik lach me kapot als jij ooit tot over je oren verliefd wordt op een MBO-chickie en het blijkt een hele goede relatie te worden.
Haha jij bent echt lachwekkend hoor. Ik ben arrogant als ik commentaar heb op het uiterlijk van iemand. Maar jij mag wel een ander beoordelen op intelligentie.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Over de kwaliteit van een relatie an sich zegt het niet zo veel, maar toch denk ik dat jij bitter weinig kans maakt bij vrouwen met een universitaire opleiding. Dat kun je onterecht of dom vinden, maar het is wel een feit.
Gelul. En dat kan ik, in tegenstelling tot jij, uit ervaring zeggen.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:58 schreef Plato1980 het volgende:
Over de kwaliteit van een relatie an sich zegt het niet zo veel, maar toch denk ik dat jij bitter weinig kans maakt bij vrouwen met een universitaire opleiding. Dat kun je onterecht of dom vinden, maar het is wel een feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |