ik denk wel dat dit waar is!!!quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:42 schreef Neverending het volgende:
Ik wil nog wel een puntje ter discussie stellen:
De HAVO is voor gemotiveerde MAVO-ers en luie VWO-ers.. ?
Ik ben het er in principe wel mee eens.. bij ons zag je ook in 4 VWO een hele bups afzakken naar de HAVO omdat ze gewoon te lui waren om ook maar IETS te doen.. gingen ze daar lekker met 3 vingers in hun neus verder relaxxen...(tuurlijk heb je ook LUIE VWO-ers die zo slim zijn dat ze niets hoeven te doen,maar dta waren er niet bijster veel) ...eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
Tijden veranderen..quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even drie voorbeelden van mensen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool:
-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven
Dom zou ik deze heren echter niet willen noemen...
quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:58 schreef Sport_Life het volgende:
Overigens ben ik zelf een mavo/mbo klantjeen k heb veel kennissen/vrienden die universiteit doen en ik merk eigenlijk niets van het niveau verschil.. behalve dat zij wat meer (algemene) kennis in huis hebben (is gewoon zo.).
Moet wel zeggen dat mavo/mbo mensen meestal wat minder saai zijn. Stop 30 willekeurige mbo-ers in een kamer en 30 VWO-ers en dan zal het in 9 van de 10 gevallen bij de mbo-ers veel minder saai zijn
. (VWO-ers zullen dat misschien weer beschouwen als kinderachtig ofzo...)
Haha idd , van de 10 klasgenoten die van 2 mavo naar 3 havo gingen zijn er na een jaar al 4 gestrand (paar gingen MBO doen, andere kwamen weer bij mij in de klasquote:Op vrijdag 29 april 2005 12:42 schreef Neverending het volgende:
eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
Hey, het wordt alweer zo'n topic waarbij alle genialen der Fok kenbaar worden gemaaktquote:Op vrijdag 29 april 2005 10:57 schreef OneStupidDog het volgende:
[..]
Nou volgens mij speelt motivatie ook geen rol. Bij mij iig niet, want ik heb het VWO met 5 vingers in de neus gehaald, terwijl leraren zich opvraten over het feit dat ik nooit huiswerk maakte (Tweede Fase hè, dan is dat ineens zelfstudie geworden). Mijn zelfdiscipline en motivatie wat betreft studeren is dan ook zeer klein. Toch haal ik nagenoeg alle vakken van mijn universitaire studie ook, door slechts college te volgen en een paar samenvattingen te lezen een dag voor het tentamen. Enige vak wat ik nog niet gehaald heb is statistiek, en dat is duidelijk een vaardigheidsvak en geen leervak. Ik ben ook zeker niet hoogbegaafd, althans ik hoop van niet...
Intelligentie is 1 ding, je moet er ook wat mee willen. Als je erg snel leert, en je doet er niks mee, ben je in mijn ogen nog een domme lul. Van die mensen die dan zeggen dat ze best " de universiteit hadden kunnen doen". Doe dat dan ook, of hou je stil. Alsof intelligentie alleen zo bijzonder is. Dat je op het VWO meer uren per dag huiswerk maakt is onzin, dat zal niet verschillen met de MAVO. De VWO-klas waar ik in zat was zo gedemotiveerd, dat er meer krant werd gelezen dan huiswerk werd gemaakt. Dat kun je moeilijk vergelijken. Daarbij kende ikzelf mensen op het VWO die nou niet bepaald snugger waren; wat ze leerden, dat kenden ze. En daarbuiten eigenlijk niet zoveel.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)
Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Wat vinden jullie?
Mwah, ik denk dat dit niet de regel is maar uitzondering. Mensen leren nu eenmaal niet allemaal even snel. Ik had het VWO nooit aangekunt. Tuurlijk zijn er ook luiwammessen. Maar in grote lijnen zal je opleiding wel wat over je intelligentie zeggen, maar niet zo veel dat je er op blind kunt varen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Ik denk dat MBO'ers veel dichter bij HBO'ers zitten dan academici, tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. MAVO-MBO-HBO kon ik halen met doorwerken en redelijk wat vrije tijd,nu op de uni met ik toch wel stevig aanpoten.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:32 schreef nozem het volgende:
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken.
Dit weet ik nog zo net niet, dat heeft meer te maken met hoe ruim het blikveld van betreffende persoon is. Je hebt ook academici met oogkleppen. Qua diepgang heb je wel een punt, maar ook daarin heb je weer academici die weer de andere kant in doorslaan en compleet geen praktisch inzicht hebben.quote:Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.
wat een onzin dat mavo'ers geen motivatie zouden hebben en nooit huiswerk zouden maken. dan ken jij toch de verkeerde mavo'ers. in mijn tijd was het toch heel anders... flink gemotiveerd en veel huiswerk makenquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Wat vinden jullie?
En elke onderneming is succesvol? Doe niet zo dom zeg. Ja, als je een onderneming start heb je (kleine) kans om een zeer groot kapitaal te vergaren. Met de banen die je als HBOer of WOer kunt krijgen ben je haast verzekerd van een bovengemiddeld inkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 03:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dan nog. Een HBO-er of een WO-er verdient echt niet per definitie meer dan een MBO-er hoor. De meeste ondernemingen worden door MBO-ers gestart bijvoorbeeld...
Denk eerder dat jij dan een uitzondering bent.. Zeker 90% van mijn mavo-klas voerde geen fuck uit. De andere 10% deed wel wat en waren niet tevreden met een 7.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
wat een onzin dat mavo'ers geen motivatie zouden hebben en nooit huiswerk zouden maken. dan ken jij toch de verkeerde mavo'ers. in mijn tijd was het toch heel anders... flink gemotiveerd en veel huiswerk maken
Spreek voor jezelfquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Ja, je bent geniaal.quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:43 schreef Brunette het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf
dat jij elke dag uren zit te blokken om je huiswerk af te krijgen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe. EN dat terwijl ik op het gymnasium zit.![]()
on-zinquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Denk eerder dat jij dan een uitzondering bent.. Zeker 90% van mijn mavo-klas voerde geen fuck uit. De andere 10% deed wel wat en waren niet tevreden met een 7.
Humor leren ze je niet op de universiteitquote:Op vrijdag 29 april 2005 20:58 schreef frizzel het volgende:
Alle mensen die geen VWO->Universiteit doen zijn low-lifes...
*er kwam vervolgens een angry mob achter frizzel aan*
grapje !
Lekker onnozele opmerking, op het VMBO heb je ook figuren die alleen over sigaretten, zuipen en scooters kunnen zanikenquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef CasB het volgende:
Tja het boeit me ook niet zo. Alleen heb je op de VWO wel van die kansloze nerds zitten die gewoon niks boeiends weten te vertellen enzo.
Nou, je hebt een punt, alleen denk ik dat het in z'n algemeenheid niet klopt. Ik denk dat zowel academici als HBO'ers meestal redelijk op gelijk niveau kunnen discussieren. Weliswaar met een iets andere inslag (wetenschappelijk vs. praktisch). Echter, jij hebt het nu over relatief slimme personen met een tamelijk lage algemene ontwikkeling. En binnen de groep "slimmere mensen" vind je die personen nu net op het HBO omdat je er daar nog enigszins mee wegkomt. In tegenstelling tot de universiteit.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:32 schreef nozem het volgende:
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken. Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.
Ik prefereer doorgaans toch mensen die qua conversatie wat verder komen dan de nieuwste ringtone of die ene goeie shoarmatent op de hoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |