abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26592758
Geen idee, boeit mezelf ook weinig.

Ben zelf begonnen op de (jaja) Mavo en zit nu op de uni, als er iemand verstand heeft van opleidingen ben ik het iig wel . Want wat heb ik niet gedaan . Mijn schoolloopbaanperiode is er één waar geen peil op te trekken valt en heb tussendoor ook nog het één en ander gedaan, Middenstandsdiploma gehaald, etc etc. Ach, het houdt je bezig, heb veel verschillende mensen leren kennen, schoolculturen, plaatsen (van A'dam t/m Alkmaar), mavo, mbo, havo, hbo en nu uni meegemaakt. Hehe, het is wat dus .

Ik zou dus niet weten wat het zegt, het enige wat ik weet, is dat mijn interesses nogal breed zijn en ik eigenlijk erg veel dingen interessant vind. Val ergens danig buiten de boot met mijn rariteitenkabinet (ik zie het echter gewoon zo: doen wat goed voelt of stoppen met iets wat niet goed voelt + uitdagingen aangaan = gewoon doen) en eigenlijk pas ik ook overal weer bij. Tja

Of ik later rijk ga worden, zien we dan wel weer, als ik maar gelukkig word/ben, met of zonder hoog diploma. Heb iig veel geleerd, gezien etc en heb ook nog geleefd . En als ik in de collegebanken zit en/of naar mijn boeken(collectie) kijk + ook nog word gebeld door mensen die mij lief zijn + in mijn eigen huisje zit met mijn lieve poes knorrend op haar hangmatje, dan voel ik: 'ja '.
pi_26594527
Ik wil nog wel een puntje ter discussie stellen:

De HAVO is voor gemotiveerde MAVO-ers en luie VWO-ers.. ?

Ik ben het er in principe wel mee eens.. bij ons zag je ook in 4 VWO een hele bups afzakken naar de HAVO omdat ze gewoon te lui waren om ook maar IETS te doen.. gingen ze daar lekker met 3 vingers in hun neus verder relaxxen...(tuurlijk heb je ook LUIE VWO-ers die zo slim zijn dat ze niets hoeven te doen,maar dta waren er niet bijster veel) ...eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:43:24 #53
94827 het_ismij
Life is great
pi_26594565
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:42 schreef Neverending het volgende:
Ik wil nog wel een puntje ter discussie stellen:

De HAVO is voor gemotiveerde MAVO-ers en luie VWO-ers.. ?

Ik ben het er in principe wel mee eens.. bij ons zag je ook in 4 VWO een hele bups afzakken naar de HAVO omdat ze gewoon te lui waren om ook maar IETS te doen.. gingen ze daar lekker met 3 vingers in hun neus verder relaxxen...(tuurlijk heb je ook LUIE VWO-ers die zo slim zijn dat ze niets hoeven te doen,maar dta waren er niet bijster veel) ...eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
ik denk wel dat dit waar is!!!
*voorbeeld*
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_26594858
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even drie voorbeelden van mensen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool:

-Joop v/d Ende
-Harry Mens
-Hans v. Breukhoven

Dom zou ik deze heren echter niet willen noemen...
Tijden veranderen.. .
pi_26594979
Overigens ben ik zelf een mavo/mbo klantje en k heb veel kennissen/vrienden die universiteit doen en ik merk eigenlijk niets van het niveau verschil.. behalve dat zij wat meer (algemene) kennis in huis hebben (is gewoon zo.).
Moet wel zeggen dat mavo/mbo mensen meestal wat minder saai zijn . Stop 30 willekeurige mbo-ers in een kamer en 30 VWO-ers en dan zal het in 9 van de 10 gevallen bij de mbo-ers veel minder saai zijn . (VWO-ers zullen dat misschien weer beschouwen als kinderachtig ofzo...)
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:04:31 #56
94827 het_ismij
Life is great
pi_26595134
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:58 schreef Sport_Life het volgende:
Overigens ben ik zelf een mavo/mbo klantje en k heb veel kennissen/vrienden die universiteit doen en ik merk eigenlijk niets van het niveau verschil.. behalve dat zij wat meer (algemene) kennis in huis hebben (is gewoon zo.).
Moet wel zeggen dat mavo/mbo mensen meestal wat minder saai zijn . Stop 30 willekeurige mbo-ers in een kamer en 30 VWO-ers en dan zal het in 9 van de 10 gevallen bij de mbo-ers veel minder saai zijn . (VWO-ers zullen dat misschien weer beschouwen als kinderachtig ofzo...)

heb je cker gelijk in!!
Van alle vwo/hbo/uni klanten die k ken zijn er maar weinig waar ik echt lol mee kan hebben (is ook niet echt mijn slag mensen,..) ook al maakt het kwa niveau niet uit,.. hun gedrag zich toch,.. ja anders,..ingetogen,..
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_26595136
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:42 schreef Neverending het volgende:
eveneens zag je na de MAVO de meest gemotiveerd people naar 4 HAVO gaan en daar KEIHARD gaan ploeteren voor hun HAVO-diploma...!
Haha idd , van de 10 klasgenoten die van 2 mavo naar 3 havo gingen zijn er na een jaar al 4 gestrand (paar gingen MBO doen, andere kwamen weer bij mij in de klas ) en degene die het wel haalden waren dan ook super serieus bezig met school en hadden bij ons op de mavo ook de bijnaam "stuudje" . Of ze het uiteindelijk ook gehaald hadden weet ik niet, 1 is er nog blijven zitten geloof ik (vanwege prive omstandigheden.. ) en de rest heb ik niet meer gesproken sinds ik van de middelbare school ben.
pi_26596689
ik kom zelf ook van de mavo en denk idd dat motivatie een hele grote rol speelt. Motivatie gedurende op de mavo had ik gewoonweg niet ik heb het wel in 1x gehaald maar vraag me niet hoe
ik heb absoluut wel respect voor mensen die bijvoorbeeld op de universiteit zitten en zich helemaal uit de naad leren iedere dag. Als ik nu iets moet leren lukt het me al bijna niet, veel te snel afgeleid vind al snel dingen saai etc.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:14:04 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26596880
Ach, ik heb maar liefst zes hele jaren op de MAVO doorgebracht. Puur omdat ik een kutpuber was die met allerlei andere dingen dan school bezig was. Toen ik van school werd afgetrapt en bijna nergens meer werd aangenomen, ging bij mij het motivatielichtje wel branden. Ik wilde tenslotte Journalistiek gaan studeren.
MAVO met zeven vakken en hele goede score alsnog afgemaakt, doorgegaan naar de HAVO, HBO en ook nog een jaartje Universiteit gedaan.

Bij mij was het vooral een kwestie van puberteit . Die wake up call kwam op tijd, anders zat ik nu waarschijnlijk tegen een kassa aan te kijken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26598697
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:57 schreef OneStupidDog het volgende:

[..]

Nou volgens mij speelt motivatie ook geen rol. Bij mij iig niet, want ik heb het VWO met 5 vingers in de neus gehaald, terwijl leraren zich opvraten over het feit dat ik nooit huiswerk maakte (Tweede Fase hè, dan is dat ineens zelfstudie geworden). Mijn zelfdiscipline en motivatie wat betreft studeren is dan ook zeer klein. Toch haal ik nagenoeg alle vakken van mijn universitaire studie ook, door slechts college te volgen en een paar samenvattingen te lezen een dag voor het tentamen. Enige vak wat ik nog niet gehaald heb is statistiek, en dat is duidelijk een vaardigheidsvak en geen leervak. Ik ben ook zeker niet hoogbegaafd, althans ik hoop van niet...
Hey, het wordt alweer zo'n topic waarbij alle genialen der Fok kenbaar worden gemaakt
pi_26598909
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)

Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)

Wat vinden jullie?
Intelligentie is 1 ding, je moet er ook wat mee willen. Als je erg snel leert, en je doet er niks mee, ben je in mijn ogen nog een domme lul. Van die mensen die dan zeggen dat ze best " de universiteit hadden kunnen doen". Doe dat dan ook, of hou je stil. Alsof intelligentie alleen zo bijzonder is. Dat je op het VWO meer uren per dag huiswerk maakt is onzin, dat zal niet verschillen met de MAVO. De VWO-klas waar ik in zat was zo gedemotiveerd, dat er meer krant werd gelezen dan huiswerk werd gemaakt. Dat kun je moeilijk vergelijken. Daarbij kende ikzelf mensen op het VWO die nou niet bepaald snugger waren; wat ze leerden, dat kenden ze. En daarbuiten eigenlijk niet zoveel.

Zit zelf in de situatie dat mn vriendengroepje dat ik ken uit mn ouders dorp allemaal MBO of HBO doen, en in Grunn zitten dan natuurlijk de studerende vrienden. En ik merk het verschil wel wat; andere gespreksonderwerpen enzo. Maar een beetje afwisseling is dan ook wel weer leuk.
pi_26598938
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken. Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.

Ik prefereer doorgaans toch mensen die qua conversatie wat verder komen dan de nieuwste ringtone of die ene goeie shoarmatent op de hoek.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:07:41 #63
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26599885
quote:

Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Mwah, ik denk dat dit niet de regel is maar uitzondering. Mensen leren nu eenmaal niet allemaal even snel. Ik had het VWO nooit aangekunt. Tuurlijk zijn er ook luiwammessen. Maar in grote lijnen zal je opleiding wel wat over je intelligentie zeggen, maar niet zo veel dat je er op blind kunt varen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:17:18 #64
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26600197
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:32 schreef nozem het volgende:
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken.
Ik denk dat MBO'ers veel dichter bij HBO'ers zitten dan academici, tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. MAVO-MBO-HBO kon ik halen met doorwerken en redelijk wat vrije tijd,nu op de uni met ik toch wel stevig aanpoten.
quote:
Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.
Dit weet ik nog zo net niet, dat heeft meer te maken met hoe ruim het blikveld van betreffende persoon is. Je hebt ook academici met oogkleppen. Qua diepgang heb je wel een punt, maar ook daarin heb je weer academici die weer de andere kant in doorslaan en compleet geen praktisch inzicht hebben.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_26601525
quote:
ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)

Wat vinden jullie?
wat een onzin dat mavo'ers geen motivatie zouden hebben en nooit huiswerk zouden maken. dan ken jij toch de verkeerde mavo'ers. in mijn tijd was het toch heel anders... flink gemotiveerd en veel huiswerk maken
pi_26601530
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 03:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dan nog. Een HBO-er of een WO-er verdient echt niet per definitie meer dan een MBO-er hoor. De meeste ondernemingen worden door MBO-ers gestart bijvoorbeeld...
En elke onderneming is succesvol? Doe niet zo dom zeg. Ja, als je een onderneming start heb je (kleine) kans om een zeer groot kapitaal te vergaren. Met de banen die je als HBOer of WOer kunt krijgen ben je haast verzekerd van een bovengemiddeld inkomen.
pi_26602013
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:05 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

wat een onzin dat mavo'ers geen motivatie zouden hebben en nooit huiswerk zouden maken. dan ken jij toch de verkeerde mavo'ers. in mijn tijd was het toch heel anders... flink gemotiveerd en veel huiswerk maken
Denk eerder dat jij dan een uitzondering bent.. Zeker 90% van mijn mavo-klas voerde geen fuck uit. De andere 10% deed wel wat en waren niet tevreden met een 7.
pi_26604088
quote:
terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Spreek voor jezelf
dat jij elke dag uren zit te blokken om je huiswerk af te krijgen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe. EN dat terwijl ik op het gymnasium zit.
4
pi_26604335
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:43 schreef Brunette het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf
dat jij elke dag uren zit te blokken om je huiswerk af te krijgen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe. EN dat terwijl ik op het gymnasium zit.
Ja, je bent geniaal.

Wat een dom topic weer. Echt Fok!, waar de "geniale breinen van Fok!" wel even zullen vertellen dat zij de slimste zijn, geen gesprek op niveau kunnen hebben met een lager opgeleide, en dat niet iedereen hun "niveau" kan halen.
pi_26604855
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Denk eerder dat jij dan een uitzondering bent.. Zeker 90% van mijn mavo-klas voerde geen fuck uit. De andere 10% deed wel wat en waren niet tevreden met een 7.
on-zin

elke klas is anders, en elk mens ook
  vrijdag 29 april 2005 @ 19:33:31 #71
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_26605282
Ik ga mijn eigen bericht niet helemaal herhalen, maar welk niveau opleiding iemand doet heeft niet uitsluitend met intelligentie te maken... Voor het uitgebreidere verhaal lees je mijn vorige post maar
pi_26607258
Alle mensen die geen VWO->Universiteit doen zijn low-lifes...

*er kwam vervolgens een angry mob achter frizzel aan*

grapje !
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_26607673
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 20:58 schreef frizzel het volgende:
Alle mensen die geen VWO->Universiteit doen zijn low-lifes...

*er kwam vervolgens een angry mob achter frizzel aan*

grapje !
Humor leren ze je niet op de universiteit
pi_26609922
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef CasB het volgende:
Tja het boeit me ook niet zo. Alleen heb je op de VWO wel van die kansloze nerds zitten die gewoon niks boeiends weten te vertellen enzo.
Lekker onnozele opmerking, op het VMBO heb je ook figuren die alleen over sigaretten, zuipen en scooters kunnen zaniken .
  vrijdag 29 april 2005 @ 23:24:06 #75
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26610184
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:32 schreef nozem het volgende:
Och, het verschil tussen een HBO'er en een academicus is doorgaans best te merken, om over MBO'ers maar niet te spreken. Start een discussie over politiek of geschiedenis en ze staren je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Veel HBO'ers lezen amper heb ik het idee, dat ook nog eens.

Ik prefereer doorgaans toch mensen die qua conversatie wat verder komen dan de nieuwste ringtone of die ene goeie shoarmatent op de hoek.
Nou, je hebt een punt, alleen denk ik dat het in z'n algemeenheid niet klopt. Ik denk dat zowel academici als HBO'ers meestal redelijk op gelijk niveau kunnen discussieren. Weliswaar met een iets andere inslag (wetenschappelijk vs. praktisch). Echter, jij hebt het nu over relatief slimme personen met een tamelijk lage algemene ontwikkeling. En binnen de groep "slimmere mensen" vind je die personen nu net op het HBO omdat je er daar nog enigszins mee wegkomt. In tegenstelling tot de universiteit.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')