quote:
Op zondag 1 mei 2005 16:20 schreef roze-meisje het volgende:[..]
dit slaat natuurlijk nergens op, dus alle mensen op het vmbo kunnen allemaal wel vwo maar ze missen alleen motivatie??
naar mijn idee is het zo dat mensen op het vwo sneller dingen snappen en verbanden kunnen leggen dan mensen op bv. het vmbo, dat heeft niets met motivatie te maken.
je zegt dat mensen met een hogere opleiding neerkijken op mensen met een lagere opleiding, dat is ook wel eens het geval ja, maar hoe vaak is het niet andersom??
Dit was weer een typisch verwacht antwoord. Ik zeg niet dat alle mensen vwo aankunnen aan de hand van hun motivatie. Dat maak jij hierop uit. Met motivatie kun je een hoop bereiken even dat je het weet he
![]()
En ik zei ook in mijn post dat de een voorrecht heeft om dingen nou eenmaal beter op te pakken, dan de ander. Veelal bestaat het uit motivatie als je iets wilt bereiken dat wil ik duidelijk maken. Beter lezen.
Ik zeg inderdaad dat sommige mensen met een hogere opleiding neerkijken op mensen met een lagere opleiding. Hoe vaak het andersom is? Dus dat mensen met een lagere opleiding neerzouden kijken op mensen met een hoge opleiding? Ik denk niet dat dat kan, ze hebben toch niet voor niks een lage opleiding? als je lager staat dan iemand, hoe kun je dan op diegene neerkijken die hoger staan dan jezelf? Dat lijkt mij vrij sterk. Leg me dat maar eens uit als je wilt.
Veel mensen met een lage opleiding voelen zich in het nauw gedrukt omdat ze overschaduwd worden door de mensen met een hogere opleiding. Het is vanzelf sprekend dat je op veel gebieden veel makkelijker in het leven van deze tijd staat met een hogere opleiding. En dus ook heel makkelijk om te denken en te laten zien dat je flink boven wat mensen staat.
Wat ik dus in mijn verhaal duidelijk maak, en dus de meeste mensen met een lagere opleiding krijgen gelijk schijt aan die mensen met een "hogere" opleiding. Doordat zij zich onderdrukt voelen door de "hoogeschoolde" mensen, aangezien een gedeelte daarvan zichzelf gewoon sterk boven de laaggeschoolde verheft. Terwijl zij juist beter zouden moeten weten. Dus met die kennis die zij zouden moeten hebben, want immers zij hebben er toch voor geleerd, (dat verwacht je van hun anders hebben ze niet zo een hoge opleiding toch?, de hooggeschoolde dus), is dat zij zeker zouden moeten weten wat respect is. En dat respectvol omgaan is heel makkelijk te onderdrukken als men zich "hoger" voelt dan iemand anders.
(wat ik dus ook al zei in mijn verhaal)
Ikzelf toon respect aan iedereen ongeschoold of geschoold, en ik merk dat hun stemming omslaat als je laat zien dat zij ook gewoon mensen zijn, en dat opleiding er niet aan toe doet. Dat je ze ook laat zien dat je mens kan zijn en bent, zonder dat daarvoor een hoge opleiding nodig is! (Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die blijven mopperen, omdat ze echt van zichzelf weten dat het hun eigen schuld is. Maar die laat ik even voor wat ze zijn dan.)
Roze meisje, misschien snap je de positie niet denk ik, van iemand met geen of een lage opleiding t.o.v. iemand met een hoge opleiding. Het is veel makkelijker om respect te tonen aan mensen als iemand in het bezit is van hoge(re) opleiding, dus naar de laaggeschoolden toe, i.p.v. dat de situatie andersom zou zijn.
Lees mijn verhaal nog een keer door, en je begrijpt wat ik bedoel met een "opleiding hebben"
Ze zeggen: "kennis is macht" Daar zeg ik bij: "Hoe meer macht, des te groter de verantwoordelijkheid is die je moet dragen.", dat zie ik er nou juist niet uit komen, bij die mensen die die macht ook hebben, die zouden juist beter moeten weten!
En ik merk op veel manieren dat er toch veel mensen zijn van jonge leeftijd tot oude leeftijd, die nogal met de neus in de wind lopen, en dat op soms hele botte manieren laten merken. En zij vinden zichzelf nu heel wat... diegene die zo zijn, zijn eigenlijk maar zielig in het leven. Gelukkig maar voor hun dat ze zo een papiertje hebben anders waren ze helemaal niks waard.
[ Bericht 5% gewijzigd door Super_Six_One op 02-05-2005 01:31:51 ]
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.