Hoe bedoel je 'eisen'???quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:50 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
wat zou jij eigenlijk 'eisen' van deze users als je FA was?
-- Corrected Ryan3 --quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:43 schreef Ryan3 het volgende:
Dit is de hele post waarnaar Drugshond verwees.
voorwaarden stellen als zij terug willen komen op dit forum onder hun eigen naam.quote:
Ga gerust je gang, Stali kreeg die neiging op zeker moment ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:57 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik heb zin om sjun een klap op z'n bek te geven, mag dat ook?
Waar is Tori A. gebleven....quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:57 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik heb zin om sjun een klap op z'n bek te geven, mag dat ook?
Daar zou ik even over moeten nadenken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:57 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
voorwaarden stellen als zij terug willen komen op dit forum onder hun eigen naam.
Ach je mag erover fantaseren hoor, het haalt alleen niet veel uit. Je moet ook in discussies idd je kalmte bewaren. En hoezo heb je geen rechts van spreken omdat je opa ook zo was??? Neem aan dat je je eigen persoon bent?quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:01 schreef RaisinGirl het volgende:
Maar goed, dat is onmacht en daar verzet ik me ook weer tegen. Bovendien heb ik geen recht van spreken, want mijn eigen opa was ook zo. In discussie gaan, valt altijd te preferen boven een ban.
ok, eerlijk genoeg.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar zou ik even over moeten nadenken eerlijk gezegd.
Waarom niet ?!, alle users betreffende dit gevoelige onderwerp hebben recht van spreken. Mits ze wel met valide opmerkingen, getallen of suggesties komen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:01 schreef RaisinGirl het volgende:
Bovendien heb ik geen recht van spreken
Kijk er zullen mensen zijn die dit vinden, ik persoonlijk niet. Ieder mens maakt een eigen afweging.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:07 schreef RaisinGirl het volgende:
Jawel, maar ik heb mijn opa ook nooit een stomp op z'n neus gegeven. Ik ben twee jaar geleden het archief ingedoken en dan is het toch merkwaardig om te lezen dat de opa die ik respecteerde etc. (en die nu niet meer leeft) héél erg fout was tijdens de oorlog. Dan vind ik dat ik idd geen recht van spreken heb over anderen.
Waarom ben je eigenlijk in de archieven gedoken , als ik vragen mag (wat heeft je getriggerd).quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:07 schreef RaisinGirl het volgende:
Jawel, maar ik heb mijn opa ook nooit een stomp op z'n neus gegeven. Ik ben twee jaar geleden het archief ingedoken en dan is het toch merkwaardig om te lezen dat de opa die ik respecteerde etc. (en die nu niet meer leeft) héél erg fout was tijdens de oorlog. Dan vind ik dat ik idd geen recht van spreken heb over anderen.
Mm, ik denk dat ze op zich al zwaar genoeg gestraft zijn. Hopelijk met precedentwerking. Ikzelf zit niet te wachten op een excuus, ik denk dat ze daar toch niets van menen. Zou hypocriet zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:05 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
ok, eerlijk genoeg.
Zelf dacht ik als eerste aan een publiek excuus
Van SingleCoil weet ik dat zijn vader, oom en nog wat leden van de familie, dacht ik, ook colaboreerden. Klompendanser (wrs een kloon, van wie weet ik niet) sprak dit ook uit. Ik kan me herinneren dat we het er, toen verleden jaar een hele serie Holocaustontkenning liep in C&H, nog redelijk uitvoerig over hebben gehad. In de zin dat ook ik wel begrijp dat je natuurlijk een grote loyaliteit koestert tav familieleden en de uitleg die zij verschaffen. Niemand zal jou daarover echter aanspreken, was mijn mening, maar het staat tegelijkertijd een zelfstandige meningsvorming niet in de weg. Wat sjuuunekes achtergrond betreft, of die van luuucida, tast ik in het duister... Ik heb wel ideeën daarover, maar kan die niet staven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:18 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat is zeker zo. Maar ik ben zeer benieuwd wat de achtergrond van Sjun is. Na de eerste verontwaardiging ben ik vooral nieuwsgierig hoe hij aan deze overtuiging komt. Ik weet dat binnen mijn familie dit soort ideeën ook wel leven (al worden ze niet uitgesproken) als 'rechtvaardiging' of bagatellisering van het oorlogsverleden van mijn opa. Wat is sjuns drijfveer?
Ongeloofelijk, er worden meer chips dan ooit gemaakt (CPU's en grafische kaarten) en ASM(L) maakt verlies terwijl ze toonaangevend zijn (samen met Nikon) binnen hun marktsegment.quote:ASM International negatief na eerste kwartaal
AMSTERDAM (DFT) - ASM International heeft in de eerste drie maanden van 2005 een onverwacht groot verlies geboekt. De omzet daalde in die periode met bijna één derde. Bovendien viel ook het aantal nieuwe orders tegen.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:30 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, volgend jaar dus niet studeren.
Omdat ik me tot 31 maart kan inschrijven bij de UvA en moet kiezen tussen examen Duits of Frans bij de VU, dat is als een blinde laten vliegen.quote:
Ik wist vanaf mijn 14e wel dat mijn opa NSB-er was geweest. Er werd echter nauwelijks over gesproken. Mijn vader is nogal getraumatiseerd door de gebeurtenissen na de oorlog (kamp Vught), die heeft me daar één keer wel iets over verteld, maar je voelt aan dat het héél moeilijk ligt en dus vind ik het ook vervelend om door te vragen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:13 schreef Drugshond het volgende:
Waarom ben je eigenlijk in de archieven gedoken , als ik vragen mag (wat heeft je getriggerd).
Lijkt me wel een regelrechte shock als je zoiets achteraf te weten komt.
Het zal wel komen door onze opwindende user foto'squote:Op dinsdag 26 april 2005 12:33 schreef George-Butters het volgende:
Hee ik zie een vrouw in de SC!
In Leiden kun je je altijd inschrijven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat ik me tot 31 maart kan inschrijven bij de UvA en moet kiezen tussen examen Duits of Frans bij de VU, dat is als een blinde laten vliegen.
Ik kan altijd nog even buiten Amsterdam kijken, het is toch een rotstad.
http://www.colloquiumdoctum.leidenuniv.nl/index.php3?m=8&c=22quote:Geschiedenis
De toets Geschiedenis bestaat in feite uit drie, qua tijdperk verschillende toetsen:
Geschiedenis-Oudheid, Geschiedenis: Renaissance-1815; Geschiedenis: 1789-heden.
Opgelegd wordt de periode die gezien de beoogde studie het meest relevant is.
Doel van deze toetsen is, na te gaan of men voldoende kennis heeft van belangrijke gebeurtenissen en verschijnselen in de berokken periode en voldoende inzicht in grote lijnen en samenhangen. Historische kennis is uiteraard van belang voor de bestudering van literatuur, cultuur en kunstgeschiedenis; tegelijk wordt getest of de optant zelfstandig een handboek kan bestuderen, een voor elke letterenstudie vereiste vaardigheid.
Het niveau van de toetsing is te schetsen als ‘vwo-plus’; de toetsen worden schriftelijk afgenomen, maar voor Oudheid kan de toetsafnemer tot mondelinge afname besluiten.
Voor de Geschiedenistoetsen vormen onderstaande boeken de studiestof:
Geschiedenis-Oudheid: L. de Blos en R. van der Spek, Een kennismaking met de oude wereld (Coutinho);
Geschiedenis-Renaissance-1815: J.P. McKay e.a., A history of western society. Volume B: Renaissance-1815 (Houghton Mifflin Company, Boston & New York);
Geschiedenis-1789-heden: J.P.McKay e.a., A history of western society. Volume C: from the revolutionary era to the present (Houghton Mifflin Company, Boston & New York).
Voor deze toetsen worden geen voorbereidende cursussen of trainingssessies geboden, omdat men juist moet tonen in staat te zijn tot zelfstandige bestudering van het handboek in kwestie.
Overgangsregeling
Voor allen van wie het Admissions Office vóór 1/1/2005 een toelatingsaanvraag heeft ontvangen, geldt nog de ‘oude’ Colloquium Doctum-regeling van Letteren. Tot 1/9/2005 (voor de toets Nederlands: tot 1/4/2005) worden hun toetsen nog afgenomen door de ‘oude’ toetsafnemers. Ieder voor wie de toetsafnemer verandert binnen de toetstermijn van één jaar na opgave, krijgt hierover tijdig bericht.
Ik snap je gevoel. Enerzijds wil je graag dat het openbaar wordt gemaakt, en anderzijds leg je de zwarte bladzijde van je familie open en bloot of tafel. Gaf je familie alle steun met betrekking tot dit onderzoek, of lag dit toch iets te gevoelig. ?!quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:35 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik wist vanaf mijn 14e wel dat mijn opa NSB-er was geweest. Er werd echter nauwelijks over gesproken. Mijn vader is nogal getraumatiseerd door de gebeurtenissen na de oorlog (kamp Vught), die heeft me daar één keer wel iets over verteld, maar je voelt aan dat het héél moeilijk ligt en dus vind ik het ook vervelend om door te vragen.
Ik wilde met eigen ogen, objectief etc,. zien en te weten komen wat er nu precies gebeurd is. Wat raar was: de medewerker van het archief, die mij begeleidde, kon zijn enthousiasme nauwelijks onderdrukken. Het dossier van mijn opa bleek uniek materiaal te bevatten, zelfs zodanig dat een historicus die een boek heeft geschreven over het onderwerp erbij was gehaald. Ik ben zelf ook historicus, maar het was voor mij zo merkwaardig en misplaatst om mijn eigen familiegeschiedenis in zo'n licht te zien en ik voelde me dan ook heel ongemakkelijk bij dat enthousiasme van die man.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Al hebben ze daar een hekel aan instromers die nog bij mama wonen.
http://www.ifamericansknew.org/media/nyt-misrep.htmlquote:For example, we found that in 2004, at a time when 8 Israeli children and 176 Palestinian children were killed – a ratio of 1 to 22 – Times headlines and lead paragraphs reported on Israeli children’s deaths at a rate almost seven times greater than Palestinian children’s deaths.
Heintje - Mama.mp3quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Al hebben ze daar een hekel aan instromers die nog bij mama wonen.
Ik wil eerst nog wat doorbabbelen met Sjun over die bewuste posting...quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:18 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat is zeker zo. Maar ik ben zeer benieuwd wat de achtergrond van Sjun is. Na de eerste verontwaardiging ben ik vooral nieuwsgierig hoe hij aan deze overtuiging komt. Ik weet dat binnen mijn familie dit soort ideeën ook wel leven (al worden ze niet uitgesproken) als 'rechtvaardiging' of bagatellisering van het oorlogsverleden van mijn opa. Wat is sjuns drijfveer?
Een half uur met de trein, spoorknor.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:51 schreef Monidique het volgende:
Maar Leiden is dan wel weer behoorlijk ver weg.
http://www.geschiedenis.leidenuniv.nl/index.php3?m=43&c=29quote:Een goede passieve kennis van Frans, Duits en Engels is ook belangrijk omdat het merendeel van de literatuur die je moet bestuderen in die talen – en dan vooral in het Engels – is geschreven.
Dan ga je toch ergens anders het behang van de muur aftrekken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:51 schreef Monidique het volgende:
Maar Leiden is dan wel weer behoorlijk ver weg.
Amper. Nog het meest voor Medievistiek, denk ik.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.geschiedenis.leidenuniv.nl/index.php3?m=43&c=29
Is er veel Duitse en Franse literatuur?
K.N.O.R.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een half uur met de trein, spoorknor.
Jouw trein, ja.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een half uur met de trein, spoorknor.
7:21 is trouwens niet zo'n beroerde tijd.quote:Vertrek 7:21
Aankomst 8:43
Reistijd 1:22
Overstappen 1
Dat zal wel, ja,quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Amper. Nog het meest voor Medievistiek, denk ik.
Alleen lijkt me sterk dat sjuuuneke om 16 u 03 moe was. Holocaust-ban. Het kan, maar toch... En btw als je moe bent dan moet je naar bed gaan en niet op Fok! rondhangen...quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik wil eerst nog wat doorbabbelen met Sjun over die bewuste posting...
Het was al laat en hij was moe ... en dan schrijf je wel eens wat verkeerd op.
Jammer! Want studeren is wel leukquote:Op dinsdag 26 april 2005 12:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat ik me tot 31 maart kan inschrijven bij de UvA en moet kiezen tussen examen Duits of Frans bij de VU, dat is als een blinde laten vliegen.
Ik kan altijd nog even buiten Amsterdam kijken, het is toch een rotstad.
Ojeee.. projecteerde ik dan hahaha..was ik dus moe....quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
Alleen lijkt me sterk dat sjuuuneke om 16 u 03 moe was. Holocaust-ban. Het kan, maar toch... En btw als je moe bent dan moet je naar bed gaan en niet op Fok! rondhangen...
En je zeker niet bemoeien met, hoe formuleerde die aah het ook weer: het is niet gek dat Hitler al de Joden heeft vermoord als ze zo zijn als ik...
Ik ken de posts van Sjun wel een beetje, en dit soort dingen schrijft hij naar mijn idee niet toevallig of per ongeluk. Maar ik pleit hier niet voor een ban, zoals ik al aangaf. Sjun is inderdaad iemand die zich afzet tegen bepaalde zaken, dat kan natuurlijk, maar zijn 'toontje' vind ik soms erg vervelend en in dit geval vond ik het tenenkrommend hoe hij over dit onderwerp inhoudelijk schreef. Datzelfde heb ik overigens ook bij lucida. Uiteindelijk is het echter niet meer of minder dan een herhaling van zetten van alle partijen. Ik vraag me ook af wanneer het eens ophoudt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:52 schreef Bluesdude het volgende:
Ik wil eerst nog wat doorbabbelen met Sjun over die bewuste posting...
Het was al laat en hij was moe ... en dan schrijf je wel eens wat verkeerd op.
Sjun .. zie ik als anti-antiracist...
Hij zet zich af tegen de verstikkende moraal van 'gij zult niet racist zijn'
Ik snap dat punt wel...vergelijk het maar met de verstikkende moraal van "gij zult niet onkuis zijn "
Maar hij schiet door in dat afzetten... ook mn..over het ware karakter van holocaustleugenaars.
In een reflex is hij tegen "links".
Mar mijn standpunten daarin zijn niet specifiek links... ook rechtse mensen denken vaak zo..
En Raisin Girl.... kinderen van "foute ouders" zijn ook slachtoffer...
Het is moeilijk om trots te zijn dan op je ouder of grootouder en impliciet moeilijk om trots te zijn op jezelf...
Zet het van je af.... jij hebt er niks mee te maken gehad...en je familie heeft ook al genoeg geleden.
Houd je maar vast aan de goede kanten van je opa, de prettige herinneringen..
Soms verdenk ik Sidekick ervan dat hij drummer is van de Josti-band en hij gewoon zijn werk doet als modje. Dat hij selectief modereert kun je hem niet aanrekenen. Hij kan het gewoon niet beter.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:05 schreef Bluesdude het volgende:
Sidekick met zijn blinde vlek schrapte mijn posting.
http://news.independent.c(...)ory.jsp?story=632719quote:The UN's top human rights investigator in Afghanistan has been forced out under American pressure just days after he presented a report criticising the US military for detaining suspects without trial and holding them in secret prisons.
Cherif Bassiouni had needled the US military since his appointment a year ago, repeatedly trying, without success, to interview alleged Taliban and al-Qa'ida prisoners at the two biggest US bases in Afghanistan, Kandahar and Bagram.
Mr Bassiouni's report had highlighted America's policy of detaining prisoners without trial and lambasted coalition officials for barring independent human rights monitors from its bases.
http://www.latimes.com/ne(...),7844091,print.storyquote:A civil liberties group investigating allegations of prisoner abuse will report today that since the Sept. 11 attacks, U.S. agents have secretly transported up to 150 detainees to countries that may practice torture.
Such transporting, known as rendition, is more widespread than the government has reported, according to Human Rights Watch. In a report issued a year after the earliest revelations of the Abu Ghraib prison abuse scandal, the group said the renditions, along with abuses of foreign detainees by U.S. forces, were possible violations of international law.
Iedere mod selecteert selectief... en Sidekick zie ik nog steeds als een hele goede mod.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Soms verdenk ik Sidekick ervan dat hij drummer is van de Josti-band en hij gewoon zijn werk doet als modje. Dat hij selectief modereert kun je hem niet aanrekenen. Hij kan het gewoon niet beter.
http://www.mytelus.com/news/article.do?pageID=world_home&articleID=1910017quote:In his final word, the CIA's top weapons inspector in Iraq said Monday that the hunt for weapons of mass destruction has "gone as far as feasible" and has found nothing, closing an investigation into the purported programs of Saddam Hussein that were used to justify the 2003 invasion.
"After more than 18 months, the WMD investigation and debriefing of the WMD-related detainees has been exhausted," wrote Charles Duelfer, head of the Iraq Survey Group, in an addendum to the final report he issued last fall.
Zo heeft elke mod wel zijn afwijkingquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Soms verdenk ik Sidekick ervan dat hij drummer is van de Josti-band en hij gewoon zijn werk doet als modje. Dat hij selectief modereert kun je hem niet aanrekenen. Hij kan het gewoon niet beter.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.mytelus.com/news/article.do?pageID=world_home&articleID=1910017
Maar gelukkig is "freedom on the march". Schijnt.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:19 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Zo heeft elke mod wel zijn afwijking
kastanova is weer op zijn best in dergelijke topics.quote:
Had jij geen zin om je als anti-ITEC pacifist voor de rai te gedragen? Ik heb nota bene nog op het SP hoofdkwartier stukken karton lopen beschilderen voor de goede zaak. Het schijnt dat ze er nu loopgraven van zandzakken hebben neergelegd.quote:
Het is een lul en hij moet dood. Als we het over selectieve bans hebben, dan hebben we hier over het demo-model.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
kastanova is weer op zijn best in dergelijke topics.![]()
Hij is grof , vugair, direct , confronterend (en hij is nog mod ook).
Je bedoelt sjuuun en luuucida op de gang en Ryan3 in de hoek???quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:08 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Ik ken de posts van Sjun wel een beetje, en dit soort dingen schrijft hij naar mijn idee niet toevallig of per ongeluk. Maar ik pleit hier niet voor een ban, zoals ik al aangaf. Sjun is inderdaad iemand die zich afzet tegen bepaalde zaken, dat kan natuurlijk, maar zijn 'toontje' vind ik soms erg vervelend en in dit geval vond ik het tenenkrommend hoe hij over dit onderwerp inhoudelijk schreef. Datzelfde heb ik overigens ook bij lucida. Uiteindelijk is het echter niet meer of minder dan een herhaling van zetten van alle partijen. Ik vraag me ook af wanneer het eens ophoudt.
Ik laat me overigens niet in een slachtofferrol drukken hoor. Ik ben trots op veel zaken. Maar dit stukje geschiedenis roept dubbele gevoelens op en het zit complex in elkaar. Soms komt dat bovendrijven, zoals nu.
het werd ze zeker te progressief met al die onrust in de tentquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:30 schreef Monidique het volgende:
Vier van de vijf bestuursleden van de Burke-stichting zijn opgestapt. Ze zijn van mening dat door de vrijage van Spruyt met Wilders de onafhankelijkheid van de conservatieve denktank in het geding komt.
Als de verschillen zo groot zijn, zeker bij dit onderwerp, is het moeilijk flames te voorkomen. In de Tweede Kamer zie je ook vaak genoeg verbale 'flames'. Dat kan best leuk en vermakelijk zijn en zelfs functioneel. En dat vind jij volgens mij ook. Het is alleen niet leuk als mensen in herhaling vallen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
Hierdoor kun je nl. zonder in flames te vervallen discussiëren met "tegenstanders", hetgeen ikzelf ook altijd gedaan heb.
Je gaat niet in op het eerst gestelde.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:40 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Als de verschillen zo groot zijn, zeker bij dit onderwerp, is het moeilijk flames te voorkomen. In de Tweede Kamer zie je ook vaak genoeg verbale 'flames'. Dat kan best leuk en vermakelijk zijn en zelfs functioneel. En dat vind jij volgens mij ook. Het is alleen niet leuk als mensen in herhaling vallen.
Ik denk vandaag voor het eerst na over het sleutelwoord loyale oppositie.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ik geloof niet dat ik echt veel flames gebruik en men kan dit zeker ook niet als een handelsmerk van mijn bijdrages zien. Flamen en op een doortrapte manier op de man spelen, hou ik ook IRL niet van (van dolletjes op zijn tijd natuurlijk wel) en zie dat in de Tweede Kamer ook niet echt gebeuren. Nogmaals loyale oppositie is een sleutelwoord. Het elkaar te vuur en te zwaard vervolgen, want dat is het, hoort daar niet bij en zulks gebeurt hier tegenwoordig. Zie bijvoorbeeld hun houding tegen Sidekick die m.i. ongehoord is.
Ja, dat is waar. Die teksten van sjun en vooral lucida zijn niet om door te komen.quote:Wat betreft herhalingen: het is droevig te stellen maar ik heb de indruk dat de lappen text die S & L plaatsen steeds van dezelfde inhoud zijn en op ieder onderwerp worden toegepast. S leert weleens een woordje en begrip bij om vervolgens weer tot in het oneindige gespamd te worden door L. Ik denk zeer zeker niet dat dit van mijn - soms lappen, maar zeker niet altijd - text gezegd kan worden.
Ik had het er van de week nog over.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:19 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Zo heeft elke mod wel zijn afwijking
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |