P-Style | donderdag 21 april 2005 @ 22:39 |
![]() ![]() Het nieuwste, mooiste en meest uitgebreide deel uit de Metal Gear Solid serie. Stealth actie op z'n best. Features Voorgaande topics [MGS3 01] - [MGS3 02] Links (OP) [ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 22-04-2005 23:22:20 ] | |
Markster | donderdag 21 april 2005 @ 22:39 |
hey hoe kom je aan die mooie OP ![]() | |
P-Style | donderdag 21 april 2005 @ 22:40 |
quote:Die maak ik zelf! | |
Markster | donderdag 21 april 2005 @ 22:41 |
quote:Waar haal je die zo snel vandaan, je was sneller dan mijn topic, terwijl ik maar 2 zinnen schreef ![]() | |
Markster | donderdag 21 april 2005 @ 22:41 |
ow ik vergat ook nog "deel 3" Slechte TS ![]() | |
P-Style | donderdag 21 april 2005 @ 22:43 |
quote:Ik heb alle belangrijke Sony OP's voor Games & Consoles op voorraad liggen! ![]() Maargoed, daar gaat deze topic natuurlijk niet over. ![]() | |
MSXUser | donderdag 21 april 2005 @ 22:55 |
Binnenkort maar weer eens verder met MGS3 (beetje weinig tijd gehad). Heb inmiddels m'n netwerk kunnen configureren en al wat nieuwe camo's kunnen halen. Zit nu dus (nog steeds) bij het gevecht met Boss. Daarna gelijk weer overnieuw beginnen (of ik begin weer met MGS1 ![]() | |
Alessandro | donderdag 21 april 2005 @ 23:58 |
Ja ik begin ook weer maar weer eens te spelen. Wil nu alle filmpjes unlocken en de stealth camo. En krijg nu ook weer zin om deeltje 1 en 2 weer stof vrij te maken. Ga zelfs een gamecube kopen om de twin snakes te kunnen spelen :p. Hoorde van veel mensen dat hij wel lekker speelt dus waarom niet.(cube kost geen drol meer) | |
Henkmanz | vrijdag 22 april 2005 @ 16:36 |
quote:Bedankt voor je uitleg over het hold-uppen in het vorige (gesloten) topic ![]() ![]() -edit- 2 fouten in de OP: het is niet Metal Sear Golid ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Henkmanz op 22-04-2005 16:37:25 (OP-foutjes ontdekt) ] | |
Henkmanz | vrijdag 22 april 2005 @ 16:39 |
quote:Ik heb Twin Snakes idd voor de Cube; erg fijn in vergelijking met de PSX versie (die ik ook heb). Graphics zijn fijner; gameplay is beter (meer opties, net als in MGS2) en extra cutscenes natuurlijk ![]() ![]() | |
P-Style | vrijdag 22 april 2005 @ 23:23 |
quote:Haha! Wat de hel?! ![]() ![]() | |
BDisOKE | zaterdag 23 april 2005 @ 17:53 |
Heb hem pas uitgespeeld, uurtje of 30 over gedaan. Geweldig spel! Alleen zijn de eindbazen op normal te simpel. Binnekort maar op hard! ![]() | |
Lard_Webber | zaterdag 23 april 2005 @ 21:50 |
quote:Of op extreme... hard stelt eigenlijk ook niet veel voor. ![]() Verder blijft ie wel cool natuurlijk. ![]() | |
P-Style | zaterdag 23 april 2005 @ 23:32 |
quote:Inderdaad... ik zou Hard ook maar gewoon overslaan. Het is maar iétsje moeilijker dan op Normal. Ga voor Extreme! ![]() ![]() | |
BDisOKE | zondag 24 april 2005 @ 21:42 |
Okedan. Dan gaan we voor Extreme. ![]() Op het moment houd Sam me nog even bezig. ![]() | |
P-Style | zondag 24 april 2005 @ 21:56 |
quote:Sam is een mietje! ![]() | |
BobbyJames | zondag 24 april 2005 @ 22:35 |
hé deeltje drie! europian extreme is de bom, echt sneaken geblazen ![]() | |
P-Style | maandag 25 april 2005 @ 10:49 |
quote:Geweldig hè?! ![]() | |
JimmyJames | dinsdag 26 april 2005 @ 14:23 |
Kheb 'em nu ook. NTSC zonder zwarte balken alstu ![]() Ik heb net the Fear verslaan (de eerste keer?), en die heeft dan ook m'n laatste gemengde gevoelens over o.a. het toeschouwen/spelen evenwicht dat ik nogal scheef vond weggenomen. Hoe ver ben ik? | |
P-Style | dinsdag 26 april 2005 @ 14:30 |
quote:PAL-versie óók zonder zwarte balken en met 512 beeldlijnen inplaats van de 480 beeldlijnen bij de NTSC versie. Daarbij de geweldige European Extreme mode en de leuke movie-theater. Alstu! ![]() quote:Waarom wil je weten hoe ver je bent? ![]() | |
JimmyJames | dinsdag 26 april 2005 @ 14:42 |
quote:Ik had vernomen dat de PAL-versie wat minder was, maar wat maakt het ook uit. Tja, ik wil gewoon ongeveer weten hoe lang ik nog kan genieten van deze geweldige game ![]() Ik heb nog maar 2 eindbazen gehad... dus ik schat dat ik op eenderde - eenkwart ben. | |
P-Style | dinsdag 26 april 2005 @ 14:44 |
quote:Dat heb je dan verkeerd vernomen, want de PAL-versie is de beste van allemaal! ![]() ![]() quote:Ik denk dat een kwart wel een goeie schatting is. | |
JimmyJames | donderdag 28 april 2005 @ 23:54 |
Fini ![]() Wat een spel... voor mij het beste spel van deze generatie consoles ![]() | |
P-Style | vrijdag 29 april 2005 @ 00:15 |
quote:Zeker weten! ![]() ![]() | |
Henkmanz | vrijdag 29 april 2005 @ 10:27 |
quote:Dude, je avatar, wat doe je ![]() | |
Smots | vrijdag 29 april 2005 @ 17:54 |
Damn, hij kost nu bij Play.com slechts ¤29. | |
BobbyJames | maandag 2 mei 2005 @ 12:40 |
quote:idd ![]() op de vrijmarkt in utreg ff MGS2 voor een prikkie opgepikt ..koel spel tot nog toe ben benieuwd hoe ik al dat gedoe met Rayden ga vinden | |
King_of_cubes | maandag 2 mei 2005 @ 18:38 |
Ik heb MGS 3 gister bij een vriend gespeeld en ik vind het geweldig ![]() ![]() ![]() | |
peristilius | maandag 2 mei 2005 @ 18:43 |
quote:Ik zou me heel erg schamen dat ik nog geen ps2 in huis had ![]() Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je hebt, als je genoeg hebt zou ik een ps2 kopen, niet voor een spel, maar er zijn zat goede ps2 spellen. Als je niet zo rijk bent zou ik ook een ps2 kopen, omdat je de ps3 dan toch nog lang niet kunt betalen. ![]() | |
King_of_cubes | maandag 2 mei 2005 @ 18:51 |
quote:Doe ik niet, tot voor MGS moest ik alleen Nintendo hebben ![]() quote:Dat is dus mijn probleem, ik ben niet stinkend rijk maar ik zou nu wel een PS2 kunnen kopen. Maar ik kan ook alvast even gaan sparen voor een PS3 (en misschien nog een Next-Gen) en dan er een aantal spellen bijkopen. Kortom ik weet niet of het de moeite is. | |
BobbyJames | maandag 2 mei 2005 @ 19:20 |
zoek eens markplaats ofzo af ..daar heb ik ook een goedkope (nog gesealde) ps2 op de kop getikt dat hoeft echt niet zoveel te kosten, zeker de oudere dikke versie spel is het waard ..vind ik | |
P-Style | maandag 2 mei 2005 @ 21:25 |
quote: quote:Huh? Missen jullie m'n ouwe? ![]() ![]() quote:Als ik jou was zou ik even wachten tot 13 mei. Vanaf dan brengt Sony namelijk een mooie zilveren versie van de slimline PS2 op de markt voor ¤159,- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wachten op de PS3 heeft geen zin. Ten eerste omdat 'ie zeer waarschijnlijk pas eind 2006 in Europa verkrijgbaar zal zijn. Ten tweede omdat 'ie bij z'n introductie nog erg duur zal zijn (reken maar op zo'n ¤499,- of misschien wel meer!) en je toch minstens een jaar of twee moet wachten voordat 'ie een beetje betaalbaar is. Ten derde omdat Sony nog niet heeft bevestigd of de PS3 backwards-compatibel zal zijn (het lijkt me overigens wèl waarschijnlijk, maar we moeten nog even op de bevestiging wachten). | |
MSXUser | donderdag 5 mei 2005 @ 01:03 |
En daar komen ze nu mee ![]() Destijds had ik een normale PS2 silver edition willen hebben, maargoed. | |
Smots | vrijdag 6 mei 2005 @ 13:03 |
Cool, vandaag een bevestiging van Play.com gekregen dat de game onderweg is.![]() | |
Markster | vrijdag 6 mei 2005 @ 13:26 |
quote:Nu al ![]() | |
Smots | maandag 9 mei 2005 @ 12:42 |
quote:ja, ik heb 'm pas een paar dagen geleden besteld. (voor dus maar ¤29) | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 12:47 |
quote:29? ![]() Dat is lekker cheap, dan haal ik hem ook daar, samen met killzone! | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 12:50 |
hmm het staat in ponden, hoe kan ik die omrekenen ? | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 12:52 |
quote:Volgens mij moet je dan gewoon ergens aangeven dat je de prijs in ¤ wilt hebben. | |
Smots | maandag 9 mei 2005 @ 12:57 |
quote:SodeJU! Killzone kost bij Play maar ¤21... | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 12:58 |
quote: ![]() ![]() thx ![]() Mijn lijstje van binnenkort aan te schaffen games tot zover: -MGS3 -Killzone -WWE smackdown vs RAW (goede worstelgames zijn schaars) -Farhenheit, lijkt me toch wel een heel toffe adventure worden! | |
Smots | maandag 9 mei 2005 @ 12:58 |
quote:Oh.. ik zie dat je net klaar bent met eten. Wil je wat mosterd? | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 13:00 |
quote:Lekker ![]() | |
Alessandro | maandag 9 mei 2005 @ 14:39 |
Uhm dit is toch een metal gear solid topic :p Om even ontopic te blijven ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 14:51 |
wtf ![]() | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 03:33 |
quote:Hmmm... was opzich wel te verwachten. De online mode lijkt me erg cool! De vernieuwde camera (die ze er alleen maar in hebben gestopt vanwege zeurende "fans") zal de game tè makkelijk maken. ![]() | |
PandorasBox | woensdag 18 mei 2005 @ 03:46 |
Nog dat promofilmpje van MGS4: http://www.konami.jp/gs/movie/e3_2k5_kojima_pro_e.asx 2de link http://rapidshare.de/files/1826800/...e_n4v8.asf.html Moet je gewoon zien. ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 03:52 |
quote:Ja... die probeer ik al een tijdje te bekijken, maar die stream werkt voor geen meter en voor die tweede link moet je je registreren en daar heb ik geen zin in! ![]() | |
JimmyJames | woensdag 18 mei 2005 @ 11:51 |
quote:Ja natuurlijk! MGS 1&2 zitten erin, je krijgt er een online mode bij en vast nog allemaal andere vette opties! | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 12:33 |
quote:Uhm... volgens mij zitten 1 & 2 er helemaal niet in. ![]() Ik heb dat filmpje trouwens eindelijk kunnen bekijken. Gewèldig!!! ![]() ![]() ![]() | |
BobbyJames | woensdag 18 mei 2005 @ 12:47 |
vorige week mgs2 uigespeeld ..wat hou je daar een leeg gevoel aan over open eindes ![]() ![]() wel een kick spel hoor ..snap al die kritiek op Raiden niet. Vind m wel kick. | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 13:29 |
quote:Ik vind Raiden ook geen probleem hoor. Opzich was hij helemaal niet cool ofzo, maar ik vond het best geinig om MGS met een "rookie" te spelen. Voegt wel wat toe aan het verhaal. Alleen die Rose... dat achterlijke irritante rotwijf! Dáár had ik wel een hekel aan! | |
JimmyJames | woensdag 18 mei 2005 @ 14:06 |
quote:Het zijn de twee eerste op de MSX? die nooit buiten Japan zijn uitgekomen ![]() Een artwork van deel 4 : ![]() Vampier Meryl? Raiden Ocelot Snake Otacon ? ? Misschien zijn dit de personages of misschien wel niet, aangezien Hideo ons wel vaker op het verkeerde been heeft gezet met trailers en dergelijke. SPOILERIk vroeg me ook af, of de delen die zijn verschenen en zullen verschijnen op de portables (1 GB, 2 PsP), moeten worden los gezien van de rest van de saga? [ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 18-05-2005 14:12:25 ] | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 14:29 |
quote:Ja... deze staan duidelijk los van de rest. Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake, Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2 en Metal Gear Solid 3 vormen één geheel. Hoewel Kojima zei dat de Metal Gear Solid trilogie was afgerond na deel 3, vermoed ik toch dat deel 4 voortborduurt op het einde van MGS2. | |
JimmyJames | woensdag 18 mei 2005 @ 14:32 |
quote:Dat lijkt me zelfs evident als we de artwork mogen geloven. | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 15:03 |
quote:Goed punt! ![]() | |
xienix84 | woensdag 18 mei 2005 @ 15:34 |
Ik weet het zo net nog niet, ik zie inderdaad meryl terug, snake(met ruige baard), maar ook een of ander iets met een lichaam wat op dat van psychomantis lijkt, maar het hoofd van big boss heeft(duidelijk te zien aan de ooglap). Dus het gaat dan toch ook om het lichaam van big boss lijkt mij. Ik ben erg benieuwd! Geweldig trouwens bij dat ene filmpje, het gelach van het publiek erbij! | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 15:40 |
Hmmm... ik weet het niet. Ik zie sowieso, Vamp (met kogelgat in z'n hoofd), Ocelot en Snake (inderdaad met ruige baard). Verder herken ik niet echt iemand. Alleen die persoon met lange haren, een zwaard en... en baby in z'n arm. Is dat Raiden?!? ![]() | |
Henkmanz | woensdag 18 mei 2005 @ 16:04 |
Geweldig.. ![]() ![]() | |
NvM | woensdag 18 mei 2005 @ 16:13 |
Weet iemand hoe Viewtiful Joe is? Iemand op het forum die het ook daadwerkelijk gespeelt heeft? Die reviews geloof ik wel... | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 16:35 |
quote:Uhm... ![]() ![]() | |
PandorasBox | woensdag 18 mei 2005 @ 17:29 |
Dat is trouwens nog steeds de MGS3 engine... MGS4 engine is nog niet getoond. Dit was meer een leuke aankondiging dat er een deel 4 met Hideo Kojima aankomt. ![]() ![]() MGS>>>Splinter Cell ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JimmyJames | woensdag 18 mei 2005 @ 18:12 |
quote:Ik dacht eerst ook aan een baby, misschien het kind van Olga dacht ik toen, maar nee, als je beter kijkt zie je niks. Otacon en Ocelot zijn toch duidelijk herkenbaar. | |
xienix84 | woensdag 18 mei 2005 @ 19:00 |
Olga?... Hij had toch wat met die Rose..? (stom mens trouwens). Maar volgens mij is het wel echt een kind hoor. Otacon zie ik niet zo, en ik blijf erbij dat die ene Big Boss is, tenminste wel het hoofd. En bij Sons of Liberty ging het er toch ook om dat ze het lichaam van Big Boss wilden hebben? Dus dat klopt dan allemaal wel met het feit dat ze verdergaan waar MGS2 stopte. | |
Alessandro | woensdag 18 mei 2005 @ 19:13 |
quote:Als je goed kijkt zie je dat hij aan zijn rechter oog een lapje heeft(big bOss) En laatste plaatje lijkt echt wel op Naomie | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 20:02 |
Ik denk dat die baby het kind van Raiden en Rose is, van die Otacon weet ik niet of hij het wel is. Het plaatje is te vaag daarvoor. Die kerel met z'n ooglapje is gewoon een kerel met een ooglapje en geen Big Boss. Big Boss is allang dood en het was in MGS1 (niet 2) dat ze z'n lijk wilde. Verder lijkt 'ie ook niet echt op Big Boss. Die tweede van links zou Meryl kunnen zijn en dat vrouwtje helemaal rechts weet ik niet. | |
xienix84 | woensdag 18 mei 2005 @ 20:18 |
quote:Tuurlijk is big boss dood, dat heeft snake zelf gedaan, maar waarom zouden ze niet zijn lichaam ergens vandaan hebben kunnen halen, herstellen. Lijkt mij juist iets moois voor een verhaal. Het zou natuurlijk ook solidus kunnen zijn, die had ook een ooglapje. Maar hij líjkt wel gewoon op big boss. En overigens, Hideo zn stijl een beetje kennende is er niet zomaar iemand met een ooglapje ![]() Maar je hebt wel gelijk, het was inderdaad MGS1 dat ze zijn lijk wilden hebben. ![]() | |
Jalu | woensdag 18 mei 2005 @ 20:32 |
quote:Bij deze: ![]() | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 20:39 |
quote:Oké... dat wordt kopen die hap!!! | |
NvM | woensdag 18 mei 2005 @ 21:08 |
quote:Hahaa! Ik dacht dat dit het algemene PS2 topic was! Stom! ![]() Maar toch, weet iemand het? ![]() | |
JimmyJames | woensdag 18 mei 2005 @ 21:08 |
quote:In MGS 2 vertelt ze dat de patriots haar kind hebben ontvoerd. | |
P-Style | woensdag 18 mei 2005 @ 21:23 |
quote:Klopt, maar in MGS2 tijdens dat gebeuren op de Big Shell is dat kind al twee. Olga was namelijk net zwanger tijdens het tanker-incident wat zich twee jaar eerder afspeelde. En aan het eind van MGS2 is Rose zwanger. | |
Ker_Plunk | vrijdag 20 mei 2005 @ 00:28 |
http://main.insidegamer.nl/content.php?id=6378 Mmmmmm ![]() | |
P-Style | vrijdag 20 mei 2005 @ 00:35 |
quote:Hmmm... toch wel jammer dat Konami altijd twee versies van hun MGS's uitbrengt. Bij MGS2 had ik het "geluk" dat ik 'm pas kocht nadat Substance uitkwam (toen de originele MGS2 uitkwam had ik last van geldgebrek ![]() ![]() Ik wil vooral Metal Gear en Metal Gear 2 hebben, want de meeste van die extra's in MGS3 Subsistance zaten sowieso al in de PAL-versie. | |
xienix84 | vrijdag 20 mei 2005 @ 20:17 |
Oja, dat kind van Olga was er ook nog, maar die zou inderdaad al ouder moeten zijn. Maar kan me dan weer niet voorstellen dat dat een afgelopen verhaal is, daar moet dan toch ook iets mee gebeuren. (en ik heb nog eens naar dat hoofd van bigboss gekeken, en dat is em echt wel hoor, kijk maar naar de vorm, en het grote voorhoofd wat precies hetzelfde is ![]() Die 'nieuwe' versie van MGS3 lijkt me ook inderdaad niet zo heel erg veel toevoegen, ben zelf dan ook niet zo'n fan van minigames. Die apen vond ik ook niks. En een peepshow, tja..... zoiets zat toch ook in MGS VR missions of zo? (nooit gespeeld) Maar de eerdere MGSen lijken me ook wel echt geweldig ja. Maar hoe willen ze die gaan uitbrengen dan? Zoals ook met de (s)NES FinalFantasy reeks is gedaan of iets dergelijks? Ik heb er wel ooit een stukje van gezien/gedaan op een emulator en hoe veel minder die kwaliteit dan is, het spel en de muziek zijn geweldig en dan maakt het allemaal niets meer uit. | |
P-Style | vrijdag 20 mei 2005 @ 21:24 |
quote:Ik vind van niet. ![]() quote:Volgens mij worden het regelrechte ports van de MSX2-versie, alleen dan met geupdate plaatjes tijdens codecgesprekken, omdat Snake voor MGS1 op de PS1 er nog ietsje anders uitzag. ![]() | |
xienix84 | vrijdag 20 mei 2005 @ 21:53 |
quote:Wedden?! ![]() ![]() Maar ik snap het van porten, ach zal ook wel weer een tijdje duren denk ik. Misschien dat ze tussendoor ook mooiere cutscenes maken of zo. Ze zullen het niet afraffelen hen kennende. | |
P-Style | vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56 |
quote:Nou aangezien de programmeercode van de MSX2-versie enorm eenvoudig is zal het porten in no time gebeurd zijn. ![]() | |
JimmyJames | zaterdag 21 mei 2005 @ 00:12 |
http://ps3.ign.com/articles/617/617218p1.html Zij denken dat de mysterieuze characters vermoedelijk big boss & fortune of naomi zijn. Wel knap dat ze in staat zijn 3 pagina's vol te schrijven, door zich slechts te baseren op 1 artwork en wat aannamens ![]() | |
P-Style | zaterdag 21 mei 2005 @ 00:15 |
quote:Big Boss is dood, Fortune is dood... ![]() ![]() | |
Great_Expectations | zaterdag 21 mei 2005 @ 11:10 |
quote:Hideo Kojima himself zegt in een interview dat Subsistence juist op verzoek van de Europeanen is, met als het grote verschil dat Subsistence een volledig 3D-camera heeft (en dat zat heus niet in de PAL-versie). ![]() ![]() quote: | |
Jalu | zaterdag 21 mei 2005 @ 12:15 |
quote:De PS2 is inderdaad krachtig genoeg om een MSX2 emulator te draaien, toch zal dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Je hebt voor een MSX2 emulator een BIOS nodig, en daar zitten nog steeds copyrights op, die heden ten dage ook nog eens weer redelijk strict worden beschermd, omdat er in Japan zeer binnenkort een nieuwe MSX computer op de markt komt... Waarschijnlijk zal Konami dus in ieder geval alle BIOS-calls uit de MSX2 versies halen. Wat op zich weer erg jammer is, want daardoor zal de nieuwe PS2 versie, ook als je de code uit de PS2 code weet te halen, niet meer kunnen draaien op een echte MSX2. | |
Gamedemon | zaterdag 21 mei 2005 @ 13:07 |
quote:ik wil die eerste 2 delen al zooooo lang spelen... als die voor een budget prijsje in de winkel licht koop ik em! | |
P-Style | zondag 22 mei 2005 @ 04:01 |
quote:Ja, dat snap ik... maar subsistance wordt óók gepromoot met de demo-theater, extra snake vs ape levels en de duel mode. En dat waren nou net opties die al in de PAL versie zaten (en niet in andere versies), dus extra toevoegingen zoals online-mode, de originele Metal Gears en de 3D-camera zijn nieuw voor ons. De andere continenten krijgen meer extra's ten opzichte van ons. ![]() | |
Alessandro | dinsdag 24 mei 2005 @ 04:31 |
In this month's Famitsu magazine, these characters were confirmed... In this month's Famitsu (Japanese magazine), the character list from the recently released Metal Gear Solid 4 promotional art was confirmed as the following: (In order from left to right) - Vamp - Meryl Silverburgh - Raiden - Revolver Ocelot / Liquid Snake - Solid Snake - Hal "Otacon" Emmerich - Big Boss - Naomi Hunter Dus toch wel Big Boss en Naomi volgens Japans blad | |
P-Style | dinsdag 24 mei 2005 @ 04:35 |
quote:Hmmm... ![]() | |
Alessandro | dinsdag 24 mei 2005 @ 04:52 |
quote:Of hij word een soort cyborg ninja ![]() | |
xienix84 | dinsdag 24 mei 2005 @ 09:00 |
Ik denk niet dat hij nog steeds leeft, maar tot leven is gewekt of opnieuw is gecreeerd ofzo. Of inderdaad ninja-achtig. Zijn lichaam ziet er nou niet echt heel erg natuurlijk uit. Echt zo'n kunstmatig 'we hebben zn hoofd en hebben er wat ledematen onder geplakt'-lichaam.... | |
MSXUser | dinsdag 24 mei 2005 @ 09:28 |
quote:Het eerste deel van Metal Gear op de MSX is zowel in Europa als Japan verschenen. Deel 2 (Metal Gear:Solid Snake) is enkel in Japan uitgebracht. De allereerste Metal Gear was in het (steenkolen)Engels, deel 2 geheel in het Japans. Later zijn een stel handige jongens aan de slag gegaan met het vertalen van het deel 2, maar zoals het er nu naar uitziet hadden ze zich die moeite dus kunnen besparen ![]() Waar ik wel benieuwd naar ben is of ze de muziek een 'upgrade' hebben gegeven of dat we de oude PSG en (voor deel 2) SCC sound krijgen. [ Bericht 8% gewijzigd door MSXUser op 24-05-2005 09:34:06 ] | |
JimmyJames | dinsdag 24 mei 2005 @ 10:44 |
quote:Of hij is gewoon dood en het is zijn geest. [ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 24-05-2005 11:22:51 ] | |
Ker_Plunk | dinsdag 24 mei 2005 @ 11:11 |
Wordt dan maar MGS3 verkopen voor Substance ![]() | |
P-Style | dinsdag 24 mei 2005 @ 13:32 |
quote:Inderdaad. ![]() (O ja... en het is Subsistance ![]() | |
Markster | dinsdag 24 mei 2005 @ 22:01 |
Ik wacht wel op substitance. Ik heb mgs3 al uitgespeeld, maar kopen wacht ik dan nog maar ff mee ![]() | |
P-Style | dinsdag 24 mei 2005 @ 23:11 |
quote:Slim! ![]() | |
Alessandro | dinsdag 24 mei 2005 @ 23:35 |
quote:Hou je 55 euro in je zak ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Alessandro op 24-05-2005 23:42:41 ] | |
P-Style | woensdag 25 mei 2005 @ 01:00 |
quote:Weet je dat ik er serieus over zat na te denken, om te wachten met het kopen van MGS3, omdat er later toch wel weer een uitgebreidere versie uit zou kunnen komen... Maar toen ik erachter kwam dat de PAL versie allemaal nieuwe extra's kreeg ten opzichte van de NTSC-versies kocht ik 'm maar meteen. Nu blijkt er dus alsnog een nòg uitgebreidere versie te komen. ![]() | |
BDisOKE | woensdag 25 mei 2005 @ 01:48 |
Super irritant. Doen ze met CD's ook (te) vaak. Koop jij als fan van het eerste uur de dag dat hij uitkomt de CD en vervolgens brengen ze na 2 maanden een uit met dvd/remix cd/ live cd erbij uit... ![]() Het gaat natuurlijk ook om de cash. Maar ze snappen blijkbaar niet dat ze een heleboel fans pissed maken zo... ![]() | |
Markster | woensdag 25 mei 2005 @ 08:38 |
Ik vind het ook niet echt een toffe aktie. Leuk voor de diehards met teveel geld, minder voor de mensen die wel graag al die extra's willen, maar mgs3 al bij de release gekocht hebben | |
P-Style | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:23 |
Voor de geïnteresseerden... Hier valt nog een leuk interview met Hideo Kojima te lezen! Gaat onder andere over MGS3: Subsistance, MGS4, implementatie van een 3D camara, eventuele andere games dan MGS en de next-gen consoles! ![]() | |
DiningPlayt | vrijdag 3 juni 2005 @ 23:09 |
Ok, nogmaals, kan iemand mij vertellen of het de bedoeling is dat de framerate (iig) in het tweede moeras (we hebben het hier dus over MGS3) aanzienlijk naar beneden gaat? Ik denk zelfs naar iets van 5 fps, serieus als ik me draai worden de bomen in rare stukken over mn scherm heen gechopt. Heb ik genoeg reden om het spel terug te brengen, of hoort dit? Mocht het toch de bedoeling zijn, ligt het dan aan sloppy programming of zit de ps2 daar tegen zn limiet aan? Net vroeg iemand me of mijn ps2 niet gewoon oud was: hijs nog maar een half jaartje oud, toevallig afgelopen November geruild, een maand voor mij 3 jarige garantie af zou lopen. Quelle chance. Er werd ook gezegd dat de ps2 zelf al oud is, maar ik zie niet hoe dit ermee te maken heeft, gezien het spel is geschreven voor de PS, en men het dus niet "met de tijd mee" heeft geprogrammeerd. | |
DiningPlayt | zaterdag 4 juni 2005 @ 11:28 |
Fijn. Omdat een of andere burgelijke, in hokjes denkende mod besluit dat alleen omdat deze vraag IETS met MGS te maken heeft het in deze 10 dagen dode thread hoort moet ik em hier plaatsen. Fijn dat niemand dan uberhaupt komt kijken. Ik zou ook denken: iemand heeft die topic zomaar gebumpt. Maar ok, kan iemand mijn vragen beantwoorden? | |
Ker_Plunk | zaterdag 4 juni 2005 @ 12:38 |
quote:Bij die krokodillen meer? Daar valt bij mij het framerate ook wat naar beneden, maar alleen in first -person view... | |
P-Style | zondag 5 juni 2005 @ 00:52 |
quote:Echt veel geduld heb je niet hè, knul? Verder valt je vraag ook niet te beantwoorden. De framerate dropt wel eens bij hele drukke scenes, ja. En dan? ![]() | |
DiningPlayt | zondag 5 juni 2005 @ 03:03 |
Kerplunk, bedankt. En het is idd alleen in de first person view. P/Style Ok sorry, idd te heftig gereageerd. Over mijn vraag: ik heb het nog nooit zo erg in een console game gezien, anders zou ik het wel weten ok? Zoals het daar gebeurt is echt "ongehoord" zou k bijna zeggen. | |
P-Style | zondag 5 juni 2005 @ 23:35 |
quote:Oké, dat kan. Maar het komt wel in meer console games voor hoor. De programmeurs willen soms zó veel uit de hardware halen, dat de console het niet helemaal meer trekt. Bij MGS3 vind ik het best wel meevallen hoor. Alleen in de jungle in first person view inderdaad wel eens. Hideo Kojima en z'n team kunnen héél goed met de PS2 hardware omgaan en hebben een prachtig spel gemaakt, alleen hebben ze in de jungle zo veel details gepropt dat de PS2 het niet altijd helemaal aankan op de volledige framerate. Maar als je dit al "ongehoord" vind, dan moet je eens GTA:San Andreas spelen op de PS2! ![]() | |
DiningPlayt | maandag 6 juni 2005 @ 12:34 |
P-style, GTA SA platgespeeld. En je hebt gelijk, wat betreft de framerate. Maar toch loopt het daar bij een lage framerate nog wel "soepel" en kan je gewoon doorgamen. Maar bij mgs3 had ik het probleem dat ik voor 1 dikke boom sta, ik draai me en die boom verschijnt diagonaal, verdeeld in 3 blokken op mijn scherm. Zelf bij GTA is het niet zo erg, misschien weinig frames, maar wel consistentie. En verder geniet ik natuurlijk van beide spellen. En meer. | |
P-Style | woensdag 8 juni 2005 @ 00:23 |
Zo... de Fury heb ik ook alweer verslagen op European Extreme. ![]() ![]() ![]() | |
DiningPlayt | woensdag 8 juni 2005 @ 11:33 |
Hah, heb dat spel net een week... ik ben nu pas bij The End.. op heel erg makkelijk. Ik weet het maar ik zuig nou eenmaal, ik moet makkelijk beginnen en dan steeds een niveautje hoger. Maar ik heb er helaas ook niet zoveel tijd voor. Van het weekend zal ik wel weer eens losgaan. | |
P-Style | woensdag 8 juni 2005 @ 22:31 |
quote:Ach... als je opnieuw begint kun je best wat niveau'tjes overslaan hoor! ![]() | |
DiningPlayt | donderdag 9 juni 2005 @ 10:01 |
True, was ook zo in MGS2. | |
BDisOKE | donderdag 9 juni 2005 @ 23:11 |
Splinter Cell is uitgespeeld! Dus de 2de ronde MGS3 kan binnekort beginnen! ![]() ![]() | |
Henkmanz | maandag 13 juni 2005 @ 12:53 |
quote:Splinter cell ![]() | |
Ker_Plunk | maandag 13 juni 2005 @ 13:41 |
Deel 1 was goed van Splinter Cell, rest sux ![]() Vind het bloed in MGS3 overigens minder als in deel 2, waar je met een gedood mannetje een hele gang kon onder smeren met bloed ![]() Vind het ook te orange op het lichaam... | |
Great_Expectations | maandag 13 juni 2005 @ 19:03 |
Ik heb een tijdje terug MSG1 (voor de PSOne) opgepikt voor 4,95, in de koopjesbak van Replay. En ik ben de Metal Gear serie begonnen met MSG2, dus het is wel grappig om dit nu te spelen. ![]() | |
Sickert | woensdag 15 juni 2005 @ 18:06 |
![]() ![]() | |
P-Style | zondag 7 augustus 2005 @ 03:02 |
Heb weer effe MGS3 in m'n PS2 gestopt en keek eventjes of er misschien nog wat nieuwe camo's te downloaden waren. En ja hoor! ![]() ![]() Ik kijk stiekem toch wel een beetje uit naar MGS3:Subsistence dat online gebeuren lijkt me wel wat en vooral natuurlijk MG1 & MG2! Als Hideo er dan ook nog een widescreen mode in stopt dan is 'ie helemaal compleet! | |
Alessandro | zondag 7 augustus 2005 @ 16:43 |
Dit zat bij de japanse extra bonus cd ingame talk van Hideo over mgs 3 Ongeveer 70 % in vertaald zie onder. Ze zijn nog bezig om alles te vertalen. Link http://geocities.com/muni_shinobu/mgs3/ Veel lees stof voor de die hard fans/ EnJoy ![]() The plane in the opening sequence is numbered "000", meaning it is an experimental aircraft. The inside of the aircraft was complimented by the US marines as being very well made. The cigar is a Havana. If you chose "I like Metal Gear Solid 2" at the beginning, originally there were two separate lines planned for the road master, with the different line being "...‚ ‚Ì—D’jA‘åä•v‚©H" ("...That gentle man, is he up to it?") ("...‚ ‚Ì’jA‘fl‚©H" ("...That man, is he an amateur?") in game). But the extra line was cut due to disk space. Also, is it possible to light a cigar so high up in a pressurized space? This was a scene filled with considerations. Snake's mask was designed after the image of "ƒnƒG’j‚Ì‹°•| (Fear of the Fly Man)". Both to create the atmosphere of the 60's, and to make a tie in with Raiden's mask in MGS2. The cigar rolling towards Snake, that was because tossing a lit cigarette into the Hudson Bay led to a lot of angry responses, this time we made sure to stamp out the cigar before heading off to the mission. The line "’¹‚ɂȂÁ‚Ä‚±‚¢IK‰^‚ð‹F‚éI" ("Become a bird! We wish you luck!") was very well received among the staff. It's one of the famous quotes. Also, Snake's posture during his drop, going from a stretched body into a curled up body, that was an homage to "‰¼–ʃ‰ƒCƒ_[ (Mask Rider)". The flashback sequence here is comprised mainly of Art Director Shinkawa Yoji's artwork. It was popularly referred to as the "Shinkawa Theater". You can watch it in the Briefing Files. It's got real life footage of Gagarin, space development, the Berlin Wall, etc. This is a theme in MGS3. The copyright fees we had to pay for these footage were very expensive. We used enough footage to make several television documentaries. The original footage were in color. We changed the color, and ran them through a filter to create a stock film feeling for them. During Snake's parachute descent, if you press the R1 button you can go into first person view. Look up and you'll be able to see that there is a FOX logo on the parachute. This is a sneaking mission, is it alright to have that logo on there? (Laughs) The method of attaching a person on a balloon and then retrieving him with an airplane is called the "Fulton Recovery System". The actual usage of this system was a little later than this 1964. Originally we were going to explain it with some artwork, but because it doesn't really matter, we cut it. The sneaking mission begins with the usual famous quote "‚±‚¿‚çƒXƒl[ƒNA‘Ò‚½‚¹‚½‚È" ("This is Snake, sorry for the wait"), said by the "Snake" through the ages - ‘å’Ë–¾•v Ootsuka Akio. This is a sequence with only Akio and ‹â‰Í–½ä Ginga Banjyou (Major Zero / Liquid Snake) acting against each other. If you chose "This is my first time in the Metal Gear Solid series", after Snake takes off his mask it will be Snake's own face. Of course I want people to choose "I like MGS2". Also, Snake's actions during this sequence is quite cute. He seems to be in a state of ecstasy before returning to himself and quickly hiding behind a tree. What was he doing? (Laughs) The Virtuous Mission, like it's name, it is a VR (virtual) Mission. It is the first mission in the game, it is also there as a practice for the players, a VR mission. Originally in the beginning of the scene, Snake's finger is inserted into the trigger. One of the development staff, Hirano, he said that made Snake look like an amateur. He said for a pro, the finger wouldn't be on the trigger unless preparing to fire. So he changed the position of Snake's finger in the scene on his own. There are a lot of people very fussy about military stuff in our development staff. If you kill an enemy soldier you get one item. If you make him fall asleep you get two items. If you hold him up you get four items, sometimes even special items. Even though the battle is a lot of fun in this game, it is preferred that you advance without engaging in battles too much. When Snake is looking through the binoculars, if you press the R1 button, you can see the hornet's nest above the soldier's head. Release the R1 button at this point to see Snake's face. He is showing a menacing smile. As if saying "I'll shoot down that hornet's nest and surprise that soldier." Let's save here. The Godzilla fan conversation of Para-Medic was written by Murashyuu (scenario team). The pictures were picked by me, I picked the three most famous Godzilla cuts and put them in the game. Para-Medic's mention of Godzilla celebrating its 50 years in 2004 is a prediction into the future, and is a reference to "Godzilla FINAL WARS". Para-Medic is a movie otaku. It is our wish that after playing the game, you will want to go out and watch the movies Para-Medic likes. The monster B-movie genre used in the game is not the type of movies I'm interested in though. When you're at the abandoned factory (Rassvet), break all the windows and stuff. Because when you come here again later, all the windows are already broken. Also if you crawl under the floors, there are rats and snakes there, so make sure to crawl under there. From under the floors, bullets can penetrate through, you can defeat enemies above the floors that way. When you meet with Sokolov, Snake's camouflage outfit and face paint will be the same as the ones you are currently using. In MGS3, all the polygon demo scenes change according to the camouflage outfit and face paint the player is currently using. Also, this scene was set with the characters all speaking in Russian. In the script it was noted that the dialogues are "in Russian". Ootsuka asked if it's alright to record in Russian. Actually, I had wanted to do all the dialogues in Russian, but in the end we did it like "U571", and took the easy way out Hollywood movie style. The documents Sokolov is burning are actual early designs and rough sketches, of Shagohod and other things. Sokolov's single-eye glasses are pretty cool, isn't it. Also, Sokolov is wearing a leather coat, his fashion sense is that of a gentleman. Also, when Snake is speaking over the radio, the way Sokolov looks over at Snake is fun. Because he's a scientist, it is his nature to be extra curious. Also, Snake's pose is worth paying attention to. Because he's not speaking via nanomachines, he has to put his hand to his ear. The scene of Snake and Sokolov coming out into the open is a scene I like a lot. Snake is trying his best to move while remaining hidden, but Sokolov is just walking normally attracting attention, and after seeing the way Snake is walking, Sokolov mimicks the CQC movements. Among the staff that was referred to as the "Sokolov CQC" (bursts out laughing). This was really a much longer scene, but it was cut (laughs). Also, when the enemy soldier appears for a moment, that was an homage to John Carpenter. At this time, the KGB and the GRU are not friendly with each other. Also, Ocelot's pose of him doing that finger thing. That was the suggestion of motion actor Kanazawa Tarou (Ocelot). The music is the Macaroni Western style guitar sound of the 60's. Ocelot's technique is called the "‘•“U¼‚‚¿" chamber-fill-shooting. Manually filling the first bullet and shooting. This is the newest technique to ensure the filling of the chamber with the first shot. This is where it jammed. Afterwards, you arch the elbow during shooting, to absorb the recoil. It looks like an over-action, but really it is a high level technique. However, blowing the gun after shooting is Ocelot's personal habbit. But the Macaroni Western was born in 1965. Probably influenced by "The Magnificent Seven" (1960)? In the action sequence we wanted to show the players CQC, even though in the sequence Snake is doing a little more CQC than his regular move sets. This part is like an action movie. To emphasize how powerful CQC is, but not make the scene over the top, took a lot of work. When flipping the enemy, at the instant he hit the ground, we made the sound something like an explosion, to help the graphics in trying to demonstrate the frightening power of CQC. We wanted to get the power of the impact across by using sound. Snake's line "‚¢‚¢ƒZƒ“ƒX‚¾" ("You got good senses") is remembered by Ocelot. Tens of years later Ocelot repeats this line to Solid Snake. This is where Ocelot starts to like Snake. Also, if you kill Ocelot here, it will turn into a "Time Paradox" and game over. Don't you think it's a great invention? This system of ending the game if something happens that doesn't connect with the events of MGS and MGS2. The cases The Boss is carrying contain the Davy Crockets. In reality the combined total weight would be around 300 kilograms. The Boss is really strong. The sound of the bees switches seamlessly into the sound of the helicopter propellers. It's a morphing of sounds. And here we go! The appearance of the Cobra Unit! Having the helicopter appear out of nowhere seemed really odd, this is something that makes no sense which we often see in movies, where something appears from off-screen and surprises the characters when it makes no sense their existence before entering the screen wouldn't have been noticed. In this case, a helicopter couldn't appear out of nowhere, even if you didn't see it approaching, you must hear it. We tried a trick here, by using bees, and blending the sound of the bees into the sound of the helicopter, we hope the player wouldn't notice the helicopter's sudden appearance being odd. (The surprising appearance that makes no sense scene was present in MGS2 as well, during the Shell 1 Shell 2 Connecting Bridge cutscene, right before Raiden fights the harrier, the harrier's appearance surprising Snake was one.) Here we see The Boss perform even more extreme CQC moves than we have already seen Snake perform. Also the "field strip" technique of barehandedly disassembling a pistol is also faithfully and authentically performed. Pulling out the pin, stripping the slide... Even though according to Mori (Motosada, military adviser), this kind of thing is impossible in real life (laughs). We just saw in the previous scene Snake using CQC to neutralize so many enemies, without any trouble. And now faced with The Boss, Snake's CQC becomes completely useless. This shows how strong The Boss is, Snake can't even compare. The appearance scene of Colonel Volgin. Already he says "Kuwabara kuwabara". That and releasing electricity are his habits. I heard that overseas people call him Colonel Kuwabara. The scars on his face are burnt by himself. Snake's trademark bandana is really The Boss' bandana. Here is where Snake obtained the bandana. Snake then uses it as a sling, and brings it back with him. And in the main game he uses it as his bandana. The Boss' words, "—¬‚³‚ê‚Äs‚¯A´„‚Í—¯‚܂邵‚©‚È‚¢" ("Be carried away by the drift, I have no other choice but to stay"), those who have seen the ending I think should understand the meaning. It's because The Boss herself couldn't follow the drift of the changing era, but must stay behind to complete the mission. Even in the end, when she tells Snake to kill her, it's the same message. Snake must continue down the path, to follow the drift of the changing era, but she has to die and stay behind, to complete her mission. After Snake cures his severe wounds, press R1 and look at the side of the river to see The Sorrow of the Cobra Unit. Actually, this place is where The Sorrow died two years ago. Because he had become a ghost that is tied to the place of his death (´©”›—ì). When The Boss reaches out her hand on the helicopter, this was originally where she drops her bandana, and it floats down and reaches Snake. But during motion capture for the fight scene, the motion capture team came up with the suggestion to put this there, so Snake getting the bandana was changed to the fight on the bridge. Originally we had wanted a bigger transport helicopter to transport the Shagohod, but it made no sense to create a separate model just for this one scene, so we changed it to Hinds instead. I requested for The Colonel's acting on the Hind to be like Carl Weathers (CIA agent role) in "Predator". Acting overjoyed by the success. With Tatyana, using the same polygon model but with combed up hair and glasses we wanted to make two persons with different feels to them. But after we made it, no matter how we looked at it, it was just Eva with her hair up, it doesn't look like a different person at all. It's not really what we wanted, but there's nothing we can do about it. It is the same model. In MGS1, Liquid also disguises as Master Miller as a spy, for the player to find out. It's kind of the same thing here, instead it's not for the player to not know, but for the player to already know. Tatyana's lipstick pistol "Kiss of Death" is a real life spy goods of the 60's. I was told the real thing is displayed in an American spy museum. I was going to visit and look at the real thing, but was not able to in the end. It is very regrettable. The Colonel's line of not forgetting the Alamo is a reference to the real life person Davy Crocket at the Alamo Fort. The Colonel knows well about the West side. And then comes the nuclear explosion. This time it is a story that begins with a nuclear explosion. Snake also becomes nuclear affected here. And then the title song starts. Like the style of Hollywood movies, the 15 minute opening sequence. Finally, "Snake Eater" begins. This time the sneaking in is done using the Black Bird. Last time the sneaking in was done using the HALO (High Altitude Low Opening) descent, we wanted something more elaborate for the second one. The coloring being silver is because of Shin(kawa Yoji) and Mataan (Mechanic Design). For me personally, I wanted black color. Flying in the drone is an honor on par with that of Allan Shepard successfully orbiting in space. If any accident happens here Snake will become the "Six Million Dollar Man". Press the R1 button in the drone and look around in first person view... There is a poster of actress ‹e’n—R”ü Kikuchi Yumi! Oh`! Miss Yumi! The appearance of the Migs are for Mataan (Mechanic Design). The Mig pilots are wearing pressure suits, while Snake is only wearing combat uniform. This is the instant Snake becomes super-human (laughs). Later, this scene turns into an homage of the atmosphere entrance scene in "The Right Stuff". The scene of Snake rolling on the ground during landing was done in motion capture in real time speed. I really wanted the challenge of doing something much cooler. It's similar to Snake's facial expression at the end, as if saying "can't do it!" (laughs). After entering the jungle, the first thing to do is look for animals and stock up on food. That is the iron rule. This is a game like the story of the ant and the grasshopper. The Green Tree Python hanging off a tree at the entrance of the forest, that was put there as a reminder for the players telling them that there are snakes on the trees. The Boss was designed based on the image of Charlotte Rampling. The imagery of this battle was "‚ ‚µ‚½‚̃Wƒ‡[ (Tomorrow's Joe)". Notice the dust cloud of the forest coming upwards from the bottom? The Boss' outfit and Andalousie, The Boss' horse, are white, to represent purity. For the CQC combat moves between Snake and The Boss, we motion captured the performances twice, once with Mr Yoshida (Snake's motion actor), and once with Mr Mori. And we chose which take looked more painful to keep. In the end, most of the attack moves that ended up in the game were performed by Mr Mori. The motion capture actress of The Boss, •½“c¦G—´q Hirata Eriko, during the filming of this line "‹A‚ê‚Á!" ("Go Back!"), was already bursting out in tears. She had already read the script, and already knew how the story develops. So her acting during this scene is filled with heat and intensity. The deciding CQC move of The Boss tossing Snake onto the ground was motion captured off of the movements of Mr Mori (Motosada –Ñ—˜¼³’å, Military Adviser). The above waist shot of The Boss in this scene was known as the "ƒAƒ“ƒk‘àˆõ Team Member Anne" cut. Doesn't it look like her? (—F—¢ƒAƒ“ƒk‘àˆõ Team Member Anne Yuri of Ultraman Seven, played by ‚Ђµ”ü‚ä‚è´q Hishimi Yuriko, aka •H¼©•S‡´q Hishimi Yuriko.) The space suit looking outfit The Boss is wearing is the sneaking suit. If the player goes to a certain location you can find a black colored sneaking suit for Snake to wear. I would like him to wear that during the ending battle. Black and white, fighting in a field of white flowers. This shows which one is really the black one. This sneaking suit is to be further developed into the sneaking suits worn by Snake in MGS1 and MGS2. The Boss flipping and covering herself with the manteau gave the modeling team a really hard time. That one cut took them several days. The Boss' black colored manteau covering her white sneaking suit is another black and white symbolism. Seeing Snake wearing her bandana, The Boss scolds him, but really she is somewhat happy in her heart. The horse crushed Snake's hand, he should have gotten serious injury. Here it comes! The Mauser! ("M712 Schnellfeuer", 1896, German, 7.63mm x 25mm caliber, 30cm length, 1.3kg weight, 900 rpm. Refined model "M1932 Schnellfeuer Pistole", 1932, single or full automatic.) I have wanted to use this gun in the past but every time was unable to. This time I wanted to include this gun no matter what. However, the actor didn't know the Mauser so it caused a lot of trouble. In this scene, Eva shoots using a special technique. Shooting the pistol horizontally, firing consecutively. It was said that robbers in China shoot using this technique, this is a hint to Eva's origin. This cut, of Eva shaking her head with the moon in the back, the hair simulation was very difficult. First person view here when Eva introduces herself! Fan service. That's •ô•s“ñ´q Mine Fujiko (from ƒ‹ƒpƒ“´O¢ Lupin III)! Eros of the 60's. For 18 and above. If Eva didn't unzip the front of her jacket, there would be no point to her character. The carvings on the Mauser Military are for the gun maniacs. There are Chinese words written on it. It's made in China. Here Snake is given a 45, and Snake is overjoyed. Snake = gun maniac theory. Here Hirano So and Toyota So and Shinkawa had a lot of fun authenticating all the weaponry. The second gun Eva hands Snake, that's the same gun that was disassembled by The Boss on the rope bridge. Originally Snake was going to get a completely original gun, a fictional gun fit for a spy. But the staff kept saying to me why don't we do this, why don't we do that, and one of the ideas was that Snake is a gun maniac. So the idea of Snake going on and on about the gun came about, like he's a gun maniac in a gun shop, looking at all the new arrivals in the display case. So we rewrote Snake's dialogue here. I heard the idea came about because of Mr Yoshida (Snake's motion actor), who is something of an expert on guns, and would explain about guns a lot. During conversation, Snake is immediately already starting to carve the grip of the gun. This was a technique taught by Mori Motosada. We were having trouble thinking of how Snake could hold the gun and the knife at the same time, because it is more accurate to aim using both hands, but Snake has a knife in the other hand, and Mr Mori said just carve the grip. So we used that in the game. When Snake wakes up, press R1 and it's the close up of Eva's chest, view normally and it's Eva's changing scene. Both good. This is for the players to practice using the R1 button. Also, press R1 lightly and Snake's eyes will be opened narrowly, press it strongly and Snake's eyes will open widely and see better. This is a world first, pressure sensitive eyelids (laughs). And it is put to use for the first time here. Even when being surrounded by enemies, Snake can still focus on Eva's chest. Pretending to be looking out the window, but looking at Eva's chest. In this scene, the gun Ocelot is holding is the engraved model. This is the only place it appears. He brought it expecting to be praised by Snake. To Ocelot, he brought a revolver just like Snake said to, but it didn't work, the shock to him is great. Around his neck is the commemorative bullet that jammed before. Ocelot wears it as a pendant. The scene of the jumping bike, we managed to film it with motion capture. It took a lot of time though. The tire mark on Ocelot's forehead, it was very light at first, we made it darker. For a laugh. Snake and Ocelot, from the first moment they set eyes upon each other, they both fell into liking with each other. It is a pure love. Other than the Hind, there is also the food storage and the weapon storage here at the Bolshaya Past Base. If you blow up the food storage with the TNT, the enemies' stomachs will go empty, so if Snake leaves food on the ground, they will slowly approach. Similarly, blow up the weapon storage, and the enemies' weapons will run low on ammunition. You can of course also blow up the Hind. If you blow it up here, the Hind will not appear later on. In the past there was this arcade gun-shooting game, where if you destroy the radio base, less enemies will appear. This was inspired from that image. When they were doing CQC combat, The Boss planted a tracking device on Snake's body, that is why the Cobra Unit and Ocelot both know Snake's location. The device that is discovered when being interrogated by Volgin is this. That rolling ball of grass can also be set on fire. Ocelot's revolver rotating gun-play here, it should be in the Guinness Book of Records. In the scene it is divided by edit cuts, but in motion capture it was filmed all in one take. Aim for Ocelot's head, then shoot his beret hat to the ground, and he will go and pick up the hat in a hurry. Ocelot hates getting his hat dirty. Also, in the forest in the back is a markhor, because Ocelot likes markhors, if you shoot that markhor he will flip out. This is the first in the industry! We get to see Ocelot defeat hornets using gun-play. Also, for the gun-play we motion captured a famous gun-play expert, because of rotating too much, his fingers started to bleed. Initially, when you fall into the cave, it's complete darkness. But after a few seconds the eyes will adjust, slowly you'll be able to see around you. This time we tried to infuse physical phenomena into the game. While on the topic there are glowcap mushrooms in the caves, if you toss one, the surroundings will become illuminated. You can also catch crabs and eat them. The scene of crab eating is an homage to "‹°•|¦ï¼`l¦Ô (Fright of the Deformed Man)". Also, the concept of this cave is "ì¼û_’T¼¾‘à (Kawaguchi Hiroshi Exploration Team)" (laugh). Does the path continue forward this way? We tried to bring out this kind of feeling of fear and claustrophobia. The backpack of The Pain is placed at his behind to make him look like a bee. With white camouflage and face paint, the hornets won't attack you. This is a bee keeper trick. This was thought up at a honey shop when I was on a leisure trip to Karuizawa (¼yˆä‘ò). If the bullet bee The Pain shoots out makes contact, it will continue to eat away inside Snake's body. If you don't cure it properly inside the Cure Menu, life and stamina will keep decreasing, so beware. When the flying platforms fly by there are these ôhyo-hyo-hyo` sounds. I asked the sound staff to "use sound of UFO!" After the image of television drama "“ä‚̉~”Õ‚t‚e‚n (Mysterious Round Disc UFO)"! Attaching analog sound of the 70's. At that time, all the UFO sounds are this. This is a rare mangrove area, I hope you move around here wearing the Crocodile Cap. The Fear's limb joints are not motion captured, his limbs bending in opposite directions were done on the computer. The Fear has two bow guns, William Tell and Little Joe. But here we only see one of them (I forget which, will include info after I verify). When The Boss tells Volgin about The Fear's defeat later on, she is holding the other bow gun. I have decided on a flower field as the stage for the final battle between Snake and The Boss since the very beginning. Because the flower field is the place where life cycles. Plants, to create the next generation, blossom flowers. The meaning Sunflower. The flower ƒIƒIƒAƒ}ƒi(‘å¦ÃØ), and the surprise revelation. (Currently unable to locate the statement.) The Boss' sneaking suit was originally blue, like Solid Snake's sneaking suit in MGS1, so that she stands out in a field of skin colored sunflowers. But the whole thing was changed into a white suit in a white flower field, so that she melts and blends into the background. The Boss originally carried the Patriot and another machine gun pistol, which came with a shooting goggle that's attached to the muzzle. The goggle would have looked like either an eye-shield or sunglasses. The Boss would have been wearing the goggle to hide her tears. The weapon and the goggle were both cut. The scar leaving The Boss' body is symbolizing The Boss' sorrow and pain finally leaving her, she is liberated at last. When Snake is aiming the Patriot at The Boss, the widescreen changes into fullscreen, telling the player that he is now no longer just watching the movie custcene, but is in control again. However, just like Snake, the player doesn't have any other choice but to pull the trigger, otherwise Snake's world, the story, the player's game won't go on. Just like Snake, the player doesn't want to pull the trigger, but has no other choice. The white flowers turning red is the same image as in "Hero ‰p—Y" (starring Jet Li and Zhang Ziyi). Except the petals are floating in the opposite direction. (Laughs) Here (when Ocelot catches up to Snake in the hover platform), when Snake yells "Ocelot!", what we are really hearing is "Liquid!". The two have the same sound. (Laugh) (The two names rhyme, in Japanese, the two names are pronounced "O-se-ro-to!" and "Ri-ki-do!".) Originally, after Ocelot shoots one of the engines of the plane, the plane shakes, and Snake's utility belt falls out of the cargo and gets caught on something outside the plane. This was changed to Ocelot dropping the belt out of the plane instead, and it doesn't get caught on something, but falls into the lake. The Snake-Ocelot fight was a lot of trouble to motion capture. We built a square set to imitate the small space of the plane. Look at Ocelot's actions, he is really mimicking the CQC moves of Snake. Every time Snake does something, Ocelot immediately repeats the same technique. He is an elite indeed, he can learn Snake's techniques right after seeing them. In many ways, Ocelot considers Big Boss his teacher. That is why many years later he joined Fox Hound, because he wants to be in the same organization Big Boss was in, even though when he joined, Big Boss was already dead. That is why Ocelot joined in Liquid's unit, even though Liquid did not know this reason. Here (when Ocelot pokes Snake in the patched eye), the two of them exchange a look, it's like an inside joke shared between just the two of them. When Snake hears The Boss' voice reminding him to remember the basics of CQC, that is from "Star Wars", direct copy. (Laughs) Depending on which revolver you pick up, and what actions you take, there are several different cinema prepared, we hope you experience every one of them. (There are four. Chambered gun but don't shoot, chambered gun and shoot Ocelot, chambered gun and shoot but miss Ocelot, empty gun.) This man, he is the one responsible for thinking up this entire mission, that is why Snake refuses to shake his hand. The man behind him will later create Fox Hound. I have decided on a flower field as the stage for the final battle between Snake and The Boss since the very beginning. Because the flower field is the place where life cycles. Plants, to create the next generation, blossom flowers. The meaning Sunflower. The flower ƒIƒIƒAƒ}ƒi(‘å¦ÃØ), and the surprise revelation. (Currently unable to locate the statement.) The Boss' sneaking suit was originally blue, like Solid Snake's sneaking suit in MGS1, so that she stands out in a field of skin colored sunflowers. But the whole thing was changed into a white suit in a white flower field, so that she melts and blends into the background. The Boss originally carried the Patriot and another machine gun pistol, which came with a shooting goggle that's attached to the muzzle. The goggle would have looked like either an eye-shield or sunglasses. The Boss would have been wearing the goggle to hide her tears. The weapon and the goggle were both cut. The scar leaving The Boss' body is symbolizing The Boss' sorrow and pain finally leaving her, she is liberated at last. When Snake is aiming the Patriot at The Boss, the widescreen changes into fullscreen, telling the player that he is now no longer just watching the movie custcene, but is in control again. However, just like Snake, the player doesn't have any other choice but to pull the trigger, otherwise Snake's world, the story, the player's game won't go on. Just like Snake, the player doesn't want to pull the trigger, but has no other choice. The white flowers turning red is the same image as in "Hero ‰p—Y" (starring Jet Li and Zhang Ziyi). Except the petals are floating in the opposite direction. (Laughs) Here (when Ocelot catches up to Snake in the hover platform), when Snake yells "Ocelot!", what we are really hearing is "Liquid!". The two have the same sound. (Laugh) (The two names rhyme, in Japanese, the two names are pronounced "O-se-ro-to!" and "Ri-ki-do!".) Originally, after Ocelot shoots one of the engines of the plane, the plane shakes, and Snake's utility belt falls out of the cargo and gets caught on something outside the plane. This was changed to Ocelot dropping the belt out of the plane instead, and it doesn't get caught on something, but falls into the lake. The Snake-Ocelot fight was a lot of trouble to motion capture. We built a square set to imitate the small space of the plane. Look at Ocelot's actions, he is really mimicking the CQC moves of Snake. Every time Snake does something, Ocelot immediately repeats the same technique. He is an elite indeed, he can learn Snake's techniques right after seeing them. In many ways, Ocelot considers Big Boss his teacher. That is why many years later he joined Fox Hound, because he wants to be in the same organization Big Boss was in, even though when he joined, Big Boss was already dead. That is why Ocelot joined in Liquid's unit, even though Liquid did not know this reason. Here (when Ocelot pokes Snake in the patched eye), the two of them exchange a look, it's like an inside joke shared between just the two of them. When Snake hears The Boss' voice reminding him to remember the basics of CQC, that is from "Star Wars", direct copy. (Laughs) Depending on which revolver you pick up, and what actions you take, there are several different cinema prepared, we hope you experience every one of them. (There are four. Chambered gun but don't shoot, chambered gun and shoot Ocelot, chambered gun and shoot but miss Ocelot, empty gun.) This man, he is the one responsible for thinking up this entire mission, that is why Snake refuses to shake his hand. The man behind him will later create Fox Hound. | |
Alessandro | zondag 7 augustus 2005 @ 16:53 |
Ik heb laatste stukje dubbel, maar als je leest zul je dat wel doorhebben. Ik kan hem niet editten want fok kan het niet aan zo'n lap tekst. ![]() | |
P-Style | maandag 8 augustus 2005 @ 03:01 |
quote:Uhm... wat moeten we precies met deze enorme lap (vrij onduidelijke) tekst? ![]() Ik weet nog wel dat het complete script van MGS2 ook was na te lezen op de interactieve bonus-disc bij MGS2:Substance. Ik hoop trouwens dat er ook zo'n uitgebreide bonusdisc bij MGS3:Subsistence zit. ![]() | |
Alessandro | dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:17 |
quote:Het is dus inside info van kojima over de game. Staan leuke stukjes in over mgs 3 en waarom hij bepaalde dingen in zijn game heeft gebruikt. Oja en SNake vs Sam Fisher ![]() ![]() | |
menesis | woensdag 10 augustus 2005 @ 21:52 |
Ey, wat doet ekrmit de kikker (kermisversie) eigenlijk in dat spel? Ik zie overal dat groene kikkertje! Wat kun je ermee? | |
Sickert | vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:43 |
quote:als je ze allemaal spot dan krijg je iets leuks ![]() soort easter egg zegmaar | |
P-Style | zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:01 |
Ik krijg steeds meer zin in Subsistence. Er is onlangs een trailer verschenen met de nieuwe online mode (te zien/downloaden op alle grote gamesites). En dat lijkt me toch wel èrg cool! Bovendien heb ik dan eindelijk een spel om online te spelen met m'n PS2! ![]() | |
menesis | zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:20 |
zo: in 24:nogwat uur het spel uitgespeeld ![]() VET spel! Maar toch heb ik niet meteen zin om het nog een keer te spelen. Maar ik ga t binnen een maandje nog wel een keer spelen denk ik, gewoon om het verhaal wat beter te volgen want ik snap er nog niet veel van met al die verschillende karakters! | |
Markster | zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:30 |
quote:Moet je mgs1 eens spelen, die snapte ik de eerste 4x nog niet ![]() | |
P-Style | zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:06 |
quote:Toen waren we nog jong! ![]() Overigens heb ik alle MGS's 3x achter elkaar gespeeld en daarna nog een paar keer (maar niet meer direct daarna). | |
menesis | zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:51 |
Is MGS1 nog ergens te koop btw? Ik wil hem best hebben! (en als je die dan op de PS2 speelt; ziet het er dan misschien iets mooier uit?) | |
P-Style | zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:07 |
quote:Hmmm... Vast wel, maar dat wordt dan goed zoeken. ![]() quote:Je kan met de PS2 de discspeed van PS1 games hoger zetten en de textures "gladstrijken". Die laatste instelling moet je kiezen. Het is niet dat het spel dan op een hogere resolutie draait, maar de textures zijn niet meer zo blokkerig en het ziet er stukken beter uit! ![]() | |
Gamedemon | zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:11 |
quote:ziet er niet mooier uit en is erg lastig aan te komen | |
P-Style | zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:13 |
quote:Jawel. Als je "texture smoothing" aanzet wel (zoals ik al zei). | |
Gamedemon | zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:30 |
ik merkte niet echt veel vershil om eerlijk te zijn, tis en blijft lelijk ![]() | |
Great_Expectations | zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:44 |
quote:Kwestie van geluk hebben. ![]() quote: | |
AnGabhar | zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:09 |
quote:Ik heb hem ook gevonden ![]() Ik ben de serie trouwens begonnen met Metal Gear 2 - Solid Snake op de MSX. Heb je die ook al eens geprobeerd? Uit 1990, dus van een heel andere orde dan de latere versies. Maar de spelkwaliteit is uitstekend en het is leuk voor de verhaallijn. | |
P-Style | zondag 28 augustus 2005 @ 01:08 |
quote:Als MGS3:Subsistence straks verkrijgbaar is kunnen we Metal Gear 2 (en deel 1) allemáál uitproberen! ![]() | |
Markster | zondag 28 augustus 2005 @ 09:50 |
Ik wil Subsistence ![]() | |
Alessandro | zondag 28 augustus 2005 @ 20:27 |
http://whatismetalgearsolid.ytmnd.com/ ![]() | |
P-Style | zondag 28 augustus 2005 @ 21:50 |
quote:Hèhè! ![]() | |
P-Style | vrijdag 16 september 2005 @ 15:07 |
Meer nieuws over "Metal Gear Solid 3: Subsistence" en "Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots" (enneh... Metal Gear Acid 2) vind je hier op de officiële site van Kojima Productions. ![]() Ik krijg al èrg veel zin in MGS3:Subsistence en MGS4! ![]() | |
King_of_cubes | vrijdag 16 september 2005 @ 16:11 |
quote:Dan loop je ook voor lul. ![]() | |
Markster | vrijdag 16 september 2005 @ 16:37 |
quote:Tering ik ook, gelukkig heb ik ff gewacht met het kopen van mgs3 ![]() ![]() | |
King_of_cubes | vrijdag 16 september 2005 @ 17:33 |
quote:Ik ga er dus nog een PS2 voor kopen.. ![]() nee serieus ![]() | |
P-Style | vrijdag 16 september 2005 @ 17:40 |
quote:En terecht! ![]() | |
Markster | vrijdag 16 september 2005 @ 18:01 |
Zijn er nog steeds mensen zonder ps2 dan ? ![]() | |
P-Style | vrijdag 16 september 2005 @ 18:25 |
Zo te zien is er voor MGS4 een aparte topic geopend... ![]() Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots | |
Sickert | vrijdag 16 september 2005 @ 19:02 |
quote:naja wel leuke rokjes met laarsjes ![]() | |
the_legend_killer | zondag 18 september 2005 @ 20:51 |
Ik ben nog staads aan het wachten totdat hij op de X-Box komt ![]() | |
BMH | zondag 18 september 2005 @ 21:31 |
Subsistence is wel een PS2 game die ik ga kopen. Vooral om de 3e dvd die je erbij krijgt. 3+ uur aan MGS3 filmpjes samengekneed tot een film. | |
P-Style | zondag 18 september 2005 @ 23:53 |
quote:Je wacht tot je een ons weegt? ![]() | |
Markster | zondag 25 september 2005 @ 12:03 |
quote:dude je avatar ![]() | |
King_of_cubes | zondag 25 september 2005 @ 12:42 |
quote:* meldt | |
P-Style | dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:42 |
Zo... heb 'm dan eindelijk rond op European Extreme! ![]() | |
P-Style | woensdag 12 oktober 2005 @ 09:07 |
Hé... ik zie op de site van Kojima Productions ineens dit plaatje staan...![]() ...22-12-2005 de release van Subsistence! ![]() Die bundel ziet er trouwens niet verkeerd uit! ![]() ![]() ![]() Overigens is de website van Subsistence ook weer geupdate. [ Bericht 16% gewijzigd door P-Style op 12-10-2005 09:13:17 ] | |
P-Style | woensdag 12 oktober 2005 @ 09:18 |
Hmmm... ik zie hier ineens dat Europa 'm pas in maart 2006 krijgt! ![]() | |
Gamedemon | woensdag 12 oktober 2005 @ 09:50 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
the_legend_killer | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:19 |
Ik heb hem nu ook eens.. me broertje haald ehem op PS2 Heb net The End verslagen, maar wat een kut gevecht was dat zeg ![]() Nu tegen The Fury | |
Henkmanz | woensdag 22 maart 2006 @ 10:02 |
Subsistence is ook te krijgen hoor ik.. maat van mij heeft hem. Wie heeft hem nog meer en heeft de onlinemode al geprobeerd? ![]() | |
Gamedemon | woensdag 22 maart 2006 @ 12:27 |
quote:waar? play.com zegt dit : Metal Gear Solid 3: Subsistence Due for release on 16/06/2006 | |
P-Style | woensdag 22 maart 2006 @ 13:19 |
quote:Erg zonde inderdaad! ![]() | |
Henkmanz | woensdag 22 maart 2006 @ 15:58 |
-Edit: Overbodige warez info- [ Bericht 53% gewijzigd door P-Style op 22-03-2006 18:28:54 ] | |
BMH | woensdag 22 maart 2006 @ 16:27 |
Wat heb je aan een gebrande versie van Disc 2 als je niet online kunt met een gemodde PS2? ![]() [ Bericht 71% gewijzigd door P-Style op 22-03-2006 18:29:33 (quote verwijderd) ] | |
the_legend_killer | woensdag 22 maart 2006 @ 17:53 |
Heb The Sorrow ook weer gehad.. volgens mij ben je zo door MGS 3 heen. | |
peristilius | woensdag 22 maart 2006 @ 18:33 |
quote:Dat klopt, eigenlijk is het op hogere moeilijkheidsgraden ook leuker. ![]() | |
P-Style | woensdag 22 maart 2006 @ 18:36 |
quote:"European Extreme" is relaxed! ![]() | |
peristilius | woensdag 22 maart 2006 @ 18:41 |
quote:Ik speelde volgens mij op Normal, dat was te makkelijk. ![]() Het was echt haast onmogelijk om dood te gaan, alleen af en toe bij een bossfight! ![]() | |
Henkmanz | donderdag 23 maart 2006 @ 10:11 |
quote:Kijk 's goed op die website die ik gepost had knul ![]() | |
bouwedb | donderdag 23 maart 2006 @ 12:25 |
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die dingen van MGS sparen? Ikzelf ben helemaal gek van de serie, en heb er dan ook redelijk wat van. figuurtjes, alle games(pc/xbox/gc/gameboy/nes) boeken, artbooks, guides, special figurines, special edition boxes, sleutelhangers, aanstekers, ... ![]() | |
the_legend_killer | donderdag 23 maart 2006 @ 21:17 |
Nou door MGS 3 heen wel leuke game. Alleen heb ik Metal Gear nooit kunnen spelen, maar waarom maakt Big Boss een nieuwe Metal Gear ? en waarom laat hij dan zijn kloon voor FOXHOUND werken ? Al weet Solid Snake dan nog niks van kloon zijn af. ( pas op de PS1 bij Metal Gear Solid ) Of zal dit pas bij MGS 4 beantwoord worden ? Wat waren verder Big Boss zijn bedoelingen ? Wel leuk dat stuk als Ocelot om Snake's echte naam vraagt ![]() | |
P-Style | donderdag 23 maart 2006 @ 21:19 |
quote:Ik hoop daar dus achter te komen zodra Subsistence hier is. Dan kan ik tenminste MG & MG2 spelen. | |
the_legend_killer | donderdag 23 maart 2006 @ 21:20 |
quote:Denk dat ik hem ook haal moet MG 1 en 2 echt spelen. Maar denk dat je hier niet alles zult weten aangezien Snake nog niet weet dat hij een kloon is. | |
P-Style | donderdag 23 maart 2006 @ 21:24 |
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat Kojima dat hele "klonen-verhaal" pas heeft verzonnen heeft toen 'ie met MGS bezig was en dat hij zich daar ten tijde van MG en MG2 nog niet mee bezig hield. SPOILER | |
the_legend_killer | donderdag 23 maart 2006 @ 21:28 |
quote:Ow... SPOILER | |
the_legend_killer | donderdag 23 maart 2006 @ 22:44 |
Nog iets wat mij opviel. Raiden en Naked Snake ( Bog Boss ) hebben wel dezelfde naam... Jack. Toeval ? SPOILER | |
Henkmanz | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:17 |
quote: SPOILER | |
King_of_cubes | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:18 |
quote: SPOILER | |
the_legend_killer | vrijdag 24 maart 2006 @ 22:10 |
quote: SPOILER | |
King_of_cubes | zaterdag 25 maart 2006 @ 11:36 |
quote:Dat weet alleen hideo. ![]() | |
the_legend_killer | zaterdag 25 maart 2006 @ 17:34 |
Ja ![]() Ik moet gewoon Metal Gear 1 en 2 hebben ![]() SPOILER | |
the_legend_killer | zaterdag 25 maart 2006 @ 19:37 |
Ik heb nu net het laatste gesprek met Ocelot aan het eind van MGS gehoord ![]() SPOILER |